Hallo,
Ik heb je mening nodig over het volgen. Ik ben op zoek naar de beste optie om thuis op te laden voor mijn nieuwe Tesla Model 3.
Feiten:
-Ik heb al een tesla mobiele connector en ik ben helemaal niet op zoek naar een hoge laadsnelheid.
-Ik heb thuis een fase-aansluiting
-Ik heb al kabels klaar voor gebruik buiten mijn huis van de vorige eigenaar (één fase, 16 Ampère)
-Ik heb geen mogelijkheid om een van de stopcontacten in huis te gebruiken omdat ik geen mogelijkheid heb om de laadkabel door te laten (tenzij ik de deur/raam niet openhoud
-Een vriend van mij heeft een tesla gekocht met mijn verwijzing en ik ben niet geïnteresseerd in de Tesla-winkel of het opladen van tegoed. Ik kan mijn tesla-tegoed gebruiken om een wandlader te kopen.
Verlangens:
-Ik wil niet omgaan met kabelmassa
-Ik wil het werk dat moet worden gedaan voor deze laadconfiguratie minimaliseren
Ideeën:
-Ik kan de wandlader kopen met mijn tesla-tegoed en deze zelf installeren op de kabels buiten, wat me 16 ampère geeft met 240V, wat hetzelfde is als een mobiele connector.
-Ik kan het tesla-tegoed behouden, een normaal stopcontact installeren en de mobiele connector als oplader gebruiken.
+Vragen: Is het veilig om de mobiele connector te gebruiken met een normaal stopcontact bij Nederlands weer (ik koop er wel een met waterbescherming, maar toch..)?
Is het goed als ik de mobiele connector buiten mijn huis in een doos bewaar in plaats van de behuizing te openen om hem altijd te kunnen gebruiken? Ik vraag of vochtigheid slecht is voor de mobiele connector.
-Ik kan de capaciteit van de kabels buiten verhogen tot 32A met een elektricien om Tesla Wall Connector nuttig te maken, maar ik kon geen offerte krijgen, hoewel ik het aan 5 van hen heb gevraagd met een e-mail, dus ik weet niet hoeveel het gaat kosten .
-Ik heb geen snelladen nodig, maar ik ben benieuwd hoeveel moeite/geld het me zou kosten om over te schakelen naar 3-fasen.
Ik zie twee opties in het echt:
-Plaats een stopcontact en gebruik de mobiele connector
-Koop de muurconnector en gebruik deze met 16 Ampère 240V en bewaar de mobiele connector altijd in de auto
/f/image/fDirpqcgl5BA1LNbtc73xa9D.png?f=fotoalbum_large)
Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond?