Zou gewoon beginnen met een goed buitenstopcontact en de granny die bij de auto zit (danwel hoort te zitten).Dizeerik schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:55:
Beste laadpaal guru's, ben opzoek naar wat advies.
Vanaf morgen staat er 'privé' een Skoda Superb IV op de oprit, dit is de eerste auto met stekker voor ons. Deze auto heeft een aansluitwaarde van 3.6kW. We gaan er vanuit dat we deze auto de komende 5 jaar zullen rijden. Auto is voorzien van een 230V laadkabel en een laadkabel type 2.
Nu is de huidige situatie thuis als volgt:
3x25A aansluiting
YMVK-AS grondkabel 4x4 kabel + UTP CAT6 grondkabel getrokken van de oprit naar de meterkast.
En ben opzoek naar wat nu wijsheid/slim is. waar ik nu op af steven is een Alfen Eve Single S-line 3x16A 11kW en deze laten aansluiten op een nieuw aan te leggen 3 fase groep. Echter is dit allemaal erg over gedimensioneerd voor de komende 5 jaar. En als ik de optelsom snel maar kom ik uit op een investering van +/-1200 euro.
Is dit ook eenvoudiger/slimmer aan te pakken?
Dat is voor jouw use case ruim voldoende en kun je altijd op later moment nog wat meer doen.
Eventueel een granny met iets meer Ampere, tot 16A , dat sluit dan ook aan op de max van je auto. En eventueel vast bevestigen zodat het voor jou werkt als een laadpaal met vaste kabel.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV