rolandmegens schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:01:
Zijn er overigens meer mensen hier die het verreken pakket van CoolBlue hebben voor hun thuis laadpaal (Zakelijk geregeld)?
Ik loop er nu tegen aan dat CoolBlue max 35 ct per kwh vergoed, terwijl mijn stroomkosten een stuk hoger liggen. En het enige wat ik als reactie krijg is: Je moet het maar met je werkgever regelen dat de delta gecompenseerd wordt.
Heb nu bij mijn werkgever aangegeven dat ze het pakket van CoolBlue maar moeten opzeggen (kost 7+ euro per maand exc btw), want als ik toch moet declareren kan ik net zo goed alles declareren. Heb alleen nog geen reactie ontvangen van werkgever.
Gelukkig is het nog niet gestart (krijg mijn EV pas einde maand) dus hopelijk kan dit nog.
Ik heb ook een CB laadpaal thuis staan, maar het gelukkige dat ik een contract heb met lagere tarieven.
Om maar even mijn struggels met CB op te sommen;
- Ik heb vorig jaar specifiek een extra kabel richting de schuur laten maken + groep aan laten leggen door erkend installatie bureau. Afstand is 15 meter, dus 2.5" kabel, dat is voldoende voor 3x16A. Coolblue weigerde hierop de laadpaal aan te sluiten en liet mij dit ook niet zelf doen. Uiteindelijk heb ik dus maar een paal laten installeren in de voortuin op 4" kabel, omdat de paal er toch moest komen.
- De paal is geinstalleerd met maar 1 utp kabel. Zelf dus geen toegang tot de paal op mijn netwerk, omdat ik die ene kabel nodig heb voor load balancing. Ook hier, was niet nodig volgens de monteur, want ik kon gewoon draadloos toegang krijgen. (Geen idee hoe dus, want ik zie geen laadpaal op mijn netwerk, want dit moet nu via 4g)
- Het heeft mij 4 maanden gekost om eindelijk het automatisch verrekenen en ook uit te laten keren naar mijn rekening. Ik heb zeker 10 uur aan de telefoon gezeten over een periode van 3 maanden met verschillende CB medewerkers.
- Tot op heden sturen ze iedere maand al andere tarieven vanuit CB naar mijn werkgever. Maand 1 hebben ze 39 cent, september/oktober 40 cent, en nu was het ineens 45 cent geworden. Hierover natuurlijk weer gebeld, maar niemand die een fatsoenlijk antwoord kan geven.
Achteraf gezien, had ik die laadpaal lekker weer terug mee moeten laten nemen door CB en zelf iets anders regelen. Ik zing die 2 jaar zakelijk abo wel even uit, aangezien dit mooi overlapt met einde gas&elektra contract, daarna ga ik wel even kijken wat ik met de laadpaal/backoffice doe en hoe ik mijn thuisladen laat verrekenen bij mijn werkgever. Ik heb er geen probleem mee om laatste dag van de maand 10-15 declaraties te doen, als ik zelf het backoffice kan beheren.