Duidelijk wat je wil.
In jouw situatie betaalt de werknemer nog steeds voor de stroom en krijgt die vergoed. Ik zou juist graag een systeem zien waarbij je als werkgever dit rechtstreeks krijgt gefactureerd. Je werkgever heeft dan ook invloed op de (contract)prijzen en kunt deze al dan niet afdekken op de markt.
Correct maar ik heb daar geen probleem mee.
Ik prijs me al gelukkig dat ik tot de beperkte groep behoor die gratis met een elektrische auto mag rijden.
Privé was dat gewoon geen punt van overweging geweest.
En ik denk ook niet dat er veel werkgevers zijn die energiecontracten kunnen afsluiten die goedkoper zijn dan de uurprijzen op de Epex DA markt. Je kan als werknemer je laadpaal altijd koppelen aan zo"n dynamisch contract en zelf bepalen tegen welke uurpijs (mits een minieme vergoeding voor de leverancier + netkost) je gaat laden.
PS: Ik zou overigens helemaal niet blij zijn als mijn werkgever de hoogte van de vergoeding 'opdraagt' en dat deze los staat van wat je als werknemer daadwerkelijk moet betalen.
De werkgever draagt hierbij niets op. Het is, in ons geval, de federale energieregulator de CREG die als middelaar tussen werkgever en werknemer optreedt. Bijkomend voordeel is dat er dan voor werkgever en werknemer geen issues zijn met de fiscus, btw,.....
Persoonlijk heb ik er ook geen probleem mee als gebruiker ook mijn klein steentje bij te dragen en een energiecontract af te sluiten dat goedkoper is dan de federaal bepaalde gemiddelde prijs voor huishoudelijke elektriciteitsafname.
Is, voor mij, al een voordeliger systeem dan het fossiel rijden met tankkaart waarbij de werkgever eenzijdig een contract afsluit met een energieleverancier en je als werknemer alleen kan gaan tanken bij de keten van tankstations waarvoor je tankkaart geldig is.
Persoonlijk ben ik al heel blij met wat ik nu heb en het moet, voor mij, niet altijd meer zijn. Dus heel blij met de huidige situatie. Velen staan er veel slechter voor.