Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:29
Senaxx schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:04:
[...]

Ik heb redelijke kennis van elektra maar heb het toch door mijn zwager laten doen (elektricien). Mede omdat er een nieuwe 3 fase groep extra gemaakt moest worden.

Als dat eenmaal gerealiseerd is het aansluiten van de Zappi zelf niet moeilijk. De handleiding van de Zappi legt goed uit hoe je hem moet aansluiten.

Meest lastige vond ik de configuratie van de CT Klemmen en de rotatie zeker i.c.m. zonnepanelen. Maar na een uurtje was ook dat wel geregeld.
Zelfde verhaal hier (alleen een bevriende Elektricien), Groep laten aanleggen in de meterkast. Daarna verder zelf aangesloten. Als je er rustig de tijd voor neemt is het goed te doen. Ik neem aan dat er best Elektriciens te vinden zijn die een nieuwe groep willen maken, los van waar deze voor gebruikt gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
Senaxx schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:04:
[...]

.....

Meest lastige vond ik de configuratie van de CT Klemmen en de rotatie zeker i.c.m. zonnepanelen. Maar na een uurtje was ook dat wel geregeld.
Weet niet of het wetenschappelijk juist is, maar ik deed het als volgt:

3x CT over F1 F2 en F3

vervolgens check ik de uitlezing op Zappi én mijn zonnepaneel APP....

cijfertjes geven niet de verwachte waardes?
dan moet je CT gaan wisselen en dat deed ik volgens het "mastermind spel" methode

1-2-3
1-3-2 (gewoon CT clamp wissel.... ~4Sec)
2-3-1 (bij deze wisseling had ik gelijk de juiste readout..)
2-1-3
3-1-2
3-2-1 (alle mogelijke combo's nu gehad.. 7(8)7 )

Ik was in nog geen 5 minuten klaar, zonder steeds de spanning te moeten afschakelen, of ct klemmen schoeven en de Zappi bleef gewoon dicht ...

(schiet maar lek als dit echt VOUD is :$ )

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:42
Zie heel vaak dezelfde vragen langs komen. Denk dat het wel handig is om een overzicht te maken van de eigenschappen van verschillende palen. Dat met het een stuk makkelijker voor mensen die de vraag hebben ik zoek een paal met X en Y...

Heb vast een voorzetje gemaakt en wil deze best up to date houden met op en aanmerkingen eventueel.

17 November: update met nieuwe input:
21 November: Zappi 2.1 input

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_NKsW8UKc7CEPxEzS4xx8rZPyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k04QTC3TsMbhLrx8UbgIZG14.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door ice-T106 op 21-11-2022 15:21 ]

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 12:44
Hallo allemaal,

Ik heb even wat advies nodig. Ik verwissel binnenkort mijn dieselwagen voor een volledig elektrische wagen, heel waarschijnlijk wordt dat de Polestar 2.

Nu ben ik aan het kijken welk laadpunt ik best zou plaatsen, en wat het capaciteitstarief dat hier in België in januari 2023 ingaat betekent voor het laden thuis.

Even de situatie schetsen:

- Wij hebben recentelijk gebouwd en hebben daarbij meteen een plek voor een laadpunt voorzien. De kabel ligt dus al klaar in de garage.
- We hebben (veel) zonnepanelen die eigenlijk veel meer energie produceren dan dat we gebruiken.
- We hebben een kleine thuisbatterij, met een vermogen van ongeveer 5 kw.
- We hebben een 3-fase aansluiting en kunnen dus zonder problemen met 11 kw laden.

Mijn eerste vraag:

Mijn eerste vraag is in verband met het capaciteitstarief. Het zal met dat tarief (denk ik :?) goedkoper zijn om langer aan een laag vermogen te laden dan sneller te laden aan een hoog vermogen. Stel dat ik een slim laadpunt installeer dat aan 11 kw kan laden, hoe beperk ik dan de max laadsnelheid? Volgens wat ik ervan begrepen heb, kan je dat niet (eenvoudig?) doen aan het laadpunt of de app daarvan zelf, maar wél in de auto.
Je kan in de Polestar het aantal ampere instellen waarmee hij moet laden, zie deze afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FS27vTet70JZi7cKrxjaPfH7ApI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S1ef4uDFGj2QbMvEReYwkrBM.webp?f=fotoalbum_large

En volgens wat ik vind op de website van Polestar, kan ik dat instellen op 10 ampere, zodat de auto max aan 7 kw gaat opladen? En als ik dan toch eens sneller moet opladen, kan ik dat in de auto instellen op 16 ampere, zodat die wel een 11 kw gaat laden.

Heb ik dat goed begrepen, of zit ik verkeerd?

Tweede vraag:

Welk laadpunt zouden jullie aanraden? Belangrijk is dat de auto zoveel mogelijk op de zonnepanelen oplaadt. We werken vaak van thuis uit. Mij lijkt de Zappi een heel goede oplossing, maar ik weet niet of jullie nog andere laders kunnen aanraden die ook maximaal op zonne-energie kunnen opladen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:35
ice-T106 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:19:
Zie heel vaak dezelfde vragen langs komen. Denk dat het wel handig is om een overzicht te maken van de eigenschappen van verschillende palen. Dat met het een stuk makkelijker voor mensen die de vraag hebben ik zoek een paal met X en Y...

Heb vast een voorzetje gemaakt en wil deze best up to date houden met op en aanmerkingen eventueel.

[Afbeelding]
alfen eve single s-line
Is bijna hetzelfde als de pro-line. Max 11kWh 3f laden en heeft i.p.v. display een LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
ramonp schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:41:
[...]

alfen eve single s-line
Is bijna hetzelfde als de pro-line. Max 11kWh 3f laden en heeft i.p.v. display een LED.
Zal ik er bij doen. Bij de Alfen palen is het nogal lastig uit te vogelen of ze allemaal een relais hebben om naar 1 fase te schakelen. Daarom had ik die er nog uit gelaten. Iemand die dat kan bevestigen misschien?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
ice-T106 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:19:

[Afbeelding]
Misschien een kolommetje met Home Assistant integratie? Dit gaat prima met de zappi bv.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
[b]Harvem schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:34:
Nu ben ik aan het kijken welk laadpunt ik best zou plaatsen, en wat het capaciteitstarief dat hier in België in januari 2023 ingaat betekent voor het laden thuis.
De exacte weerslag van het capaciteitstarief ga je waarschijnlijk pas eind december te weten komen.
De regulator heeft immers nog altijd niet de exacte tarieven en modaliteiten gepubliceerd.
Hoe meer vermogen je afneemt hoe hoger het capaciteitstarief (met steeds een minimum van 2,5 kW en reken, volgens de huidige vrijgegeven kennis, op een bijkomend tarief van 50 €/kW op jaarbasis.
Anderzijds wordt het deel nettarief verrekend in de afgenomen kWh dan lager.
Dus hoe meer kWh je op jaarbasis gaat binnenhalen hoe meer kans dat je het hogere capaciteitstarief kan inlopen en neutraliseren (tot zelfs goedkoper af zijn dan de huidige verrekening per kWh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09 21:37
Hansieo schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:27:
[...]

Weet niet of het wetenschappelijk juist is, maar ik deed het als volgt:

3x CT over F1 F2 en F3

vervolgens check ik de uitlezing op Zappi én mijn zonnepaneel APP....

cijfertjes geven niet de verwachte waardes?
dan moet je CT gaan wisselen en dat deed ik volgens het "mastermind spel" methode

1-2-3
1-3-2 (gewoon CT clamp wissel.... ~4Sec)
2-3-1 (bij deze wisseling had ik gelijk de juiste readout..)
2-1-3
3-1-2
3-2-1 (alle mogelijke combo's nu gehad.. 7(8)7 )

Ik was in nog geen 5 minuten klaar, zonder steeds de spanning te moeten afschakelen, of ct klemmen schoeven en de Zappi bleef gewoon dicht ...

(schiet maar lek als dit echt VOUD is :$ )
Kijk naar de Youtube filmpjes van MyEnergi, dan doe je het ineens goed in 10 minuten .... na 10 minuten kijken van het filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monteego
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 08:25
Goedenavond allemaal,
Vorige week heb ik mijn nieuwe zappi 2.1 geïnstalleerd incl. klemmetjes in meterkast. Volgens mij staat alles goed en qua instellingen dacht ik dat er alles goed zit. Maar toch zit ik met volgende: Als eerst geeft hij niet aan in het menu registratie code. Hij staat draadloos verbonden met internet maar toch zie ik bijna leeg scherm Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEGgOyRLSmanl0QOZ0nY37TZyL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVjPL2XbZj4vRjBEy8URAgfa.jpg?f=fotoalbum_large .
Verder zit ik toch met de instellingen die waarschijnlijk niet goed zijn. Mijn auto een Peugeot 208 aanstaande zaterdag opgehaald. Hiervoor vorige week dacht ik even testen met een tesla van mijn buurman. Wat blijkt hij laadt alleen 3.5 kw (lijkt een fase) terwijl aansluiting een 3 fase is. Zappi zit achter een 3x16A automaat. Wie kan mij helpen met deze 2 problemen? Wie heeft de juiste instellingen goed uitgelegd zodat ik kan laden op 11 kw. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazydude
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-05-2024
Inspired schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:32:
[...]

Wat niet? Het slim regelen obv verbruik/opwek kan gewoon met een Pi en dan door het aanpassen van een Tesla (auto) via de API. Die kun je starten/stoppen met laden en je kunt het laadvermogen aanpassen. Allemaal via de API. Dit heeft verder dus niks met de TWC te maken.
Dat moet inderdaad wel in elkaar te hacken zijn, en dan maakt het niet uit welke lader je gebruikt. Data van SolarEdge (en P1) zit zelfs al in HomeAssistant :)

Tesla Model Y | 5300Wp

• ice-T106
guido66 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:43:
[...]

Misschien een kolommetje met Home Assistant integratie? Dit gaat prima met de zappi bv.
Kijk helpt gelijk. Zo heb ik zelf ook geleerd dat er meer palen via een onofficiële "API" toch werken met HomeAssistant.
Zelf ben ik wel meer fan van "formele API's" dan weet je dat je niet elke week je integratie hoeft aan passen om het te laten werken. Of dat het opeens helemaal niet meer kan.

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 23:35
Ik heb een redelijk simpele vraag. Sinds deze week heb ik mijn Volvo XC40 Recharge en ik heb thuis een Easee laadunit, 3 fase 25 ampère aangesloten. Nu heb ik gemerkt dat als ik de auto aansluit zonder planning, hij maximaal oplaadt, met 11kW. Als ik in de auto een planning instel, zodat de auto tijdens de goedkopere nacht oplaadt, laadt deze maar met 1 fase op, 4,5kW. Ik zie niet hoe ik dat aan kan passen en ik weet niet of het aan de auto of aan de lader ligt. Heeft iemand een idee of ik dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
Hallo,

Een hele tijd geleden heb ik al een post geplaatst op het EV6 forum omdat mijn thuislader (aardlekautomaat) er soms uit klapt precies op het moment dat de laadsessie beëindigd wordt. Dit kan ik reproduceren. In dat geval kleurt de indicator op de aardlekautomaat rood. Ik heb nu het idee dat dit niet aan de auto ligt, maar aan de installatie. vandaar een post op dit forum.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ya8jGddySWHOLRK5DnlCCdhOMnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQ06l9ektl3u2EwqG2Dhzn9k.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een Alfen Eve single pro, 3 fase 11kW met load balancing. Alfen is al 2x langs geweest en heeft settings goed gezet en het board in de lader vervangen. Beiden geen effect. Nu viel het me op dat ik een type A aardlekbeveiliging in mijn meterkast heb voor de laadpaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0OoWjxXxCaRIJ-cnJ_RubdHwL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/051qe6TfyyCgayn6XYatQWYy.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de handleiding van Alfen moet dit kunnen, maar ik lees op internet dat bij een laadpaal een type B aardlekbeveiliging nodig is. Ik kan zelf niet beoordelen of dit mijn probleem zou kunnen oplossen, vandaar mijn vraag: denken jullie dat een type B automaat mijn probleem oplost?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7ECILcrWf7YtBZgaP98dubdBE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nf9ErA7twqDEkWKJSMjlBtWO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:01
@harm289 de Alfen heeft DC lek beveiliging dus is Type A prima. Een Type B zal het probleem niet oplossen lijkt me. Zal eerder in de auto zitten. Het je dit bij elke laadsessie? Andere auto getest?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
Inspired schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:38:
@harm289 de Alfen heeft DC lek beveiliging dus is Type A prima. Een Type B zal het probleem niet oplossen lijkt me. Zal eerder in de auto zitten. Het je dit bij elke laadsessie? Andere auto getest?
Ik heb dit niet bij elke laadsessie. Ik laad elke dag bij en het gebeurt 1 á 2 keer per week. Ik kan het probleem reproduceren door met de Kia app handmatig laden aan/uit te zetten. Vandaag 2x geprobeerd, de eerste keer ging hij na 3x aan/uit al, de 2e keer moest ik hem ~8x aan/uit zetten. Ik heb nog geen andere auto getest (weet ook niet hoe ik dat zou moeten organiseren, ken niemand die een elektrische auto heeft).

Op het Kia forum heeft zich destijds niemand anders gemeld met dit probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door harm289 op 18-11-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Laatst online: 18:01
Inspired schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:38:
Niet alle Alfen laders hebben een RCD/DC detectie, oudere modellen hebben deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:17
Sircuri schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:50:
[...]
Ik heb het scherm wel, maar geen enkele sessie is zichtbaar. Moet je daar wellicht iets voor instellen ofzo?
(beetje laat, sorry)
Heb je ook wel een periode gekozen? Rechts in het scherm kan je bv kiezen voor Past 12 months. Dan krijg ik iig wel de laadsessies te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
harm289 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:36:
Hallo,

Een hele tijd geleden heb ik al een post geplaatst op het EV6 forum omdat mijn thuislader (aardlekautomaat) er soms uit klapt precies op het moment dat de laadsessie beëindigd wordt. Dit kan ik reproduceren. In dat geval kleurt de indicator op de aardlekautomaat rood. Ik heb nu het idee dat dit niet aan de auto ligt, maar aan de installatie. vandaar een post op dit forum.
[Afbeelding]

Ik heb een Alfen Eve single pro, 3 fase 11kW met load balancing. Alfen is al 2x langs geweest en heeft settings goed gezet en het board in de lader vervangen. Beiden geen effect. Nu viel het me op dat ik een type A aardlekbeveiliging in mijn meterkast heb voor de laadpaal.
[Afbeelding]

Volgens de handleiding van Alfen moet dit kunnen, maar ik lees op internet dat bij een laadpaal een type B aardlekbeveiliging nodig is. Ik kan zelf niet beoordelen of dit mijn probleem zou kunnen oplossen, vandaar mijn vraag: denken jullie dat een type B automaat mijn probleem oplost?
[Afbeelding]
Nee een type b aardlek is nergens voor nodig.

Ik had toevallig laatst ook een defecte chint aardlekautomaat. Die schakelde random af. Misschien is dat het.

Ik moet wel zeggen dat daarvoor ik nooit problemen heb ondervonden met deze aardlekautomaten.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
Daveth schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:24:
[...]

Niet alle Alfen laders hebben een RCD/DC detectie, oudere modellen hebben deze niet.
Deze is maart 2022 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

TCroezing schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:40:
[...]

(beetje laat, sorry)
Heb je ook wel een periode gekozen? Rechts in het scherm kan je bv kiezen voor Past 12 months. Dan krijg ik iig wel de laadsessies te zien.
Ik denk dat mijn zappi eerst een firmware upgrade moet krijgen. Moet ik nog eens naar kijken hoe dat werkt.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:57
Chint is een merk wat ik overigens nooit zou vertrouwen eerlijk gezegd. Helaas geven veel laadpaal aanbieders deze aan als optie omdat het een goedkoop merk is, wat ze er niet bij melden is dat ze sneller problemen geven en een redelijk hoge uitval percentage hebben. gelukkig zit hun veilighieds marge m.b.t. de amperages vaak aan de onderkant, daarom is er waarschijnlijk gekozen voor een 20A ipv een 16A alamat.

(ik was voormalig energieverdeler panelenbouwer tot paar maanden terug, en kan ook makkelijk en goedkoop aan groepenkasten en materialen komen en ook voor complete groepenkast vervangingen t.b.v. laadpalen en/of PV adviseren/installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
Tvdl2000 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:32:
Chint is een merk wat ik overigens nooit zou vertrouwen eerlijk gezegd. Helaas geven veel laadpaal aanbieders deze aan als optie omdat het een goedkoop merk is, wat ze er niet bij melden is dat ze sneller problemen geven en een redelijk hoge uitval percentage hebben. gelukkig zit hun veilighieds marge m.b.t. de amperages vaak aan de onderkant, daarom is er waarschijnlijk gekozen voor een 20A ipv een 16A alamat.

(ik was voormalig energieverdeler panelenbouwer tot paar maanden terug, en kan ook makkelijk en goedkoop aan groepenkasten en materialen komen en ook voor complete groepenkast vervangingen t.b.v. laadpalen en/of PV adviseren/installeren)
Wat zou een goed alternatief zijn? (Liefst artikelnummer). De meeste andere componenten in mijn meterkast zijn van Hager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tvdl2000
harm289 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:55:
[...]

Wat zou een goed alternatief zijn? (Liefst artikelnummer). De meeste andere componenten in mijn meterkast zijn van Hager.
ADM420G of ADM470G Hager

[ Voor 3% gewijzigd door Tvdl2000 op 19-11-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btienhoven
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07 11:43
Heb een ioniq5 en heb ook hetzelfde. Na laden dat de chint eruit klapt. Niet altijd maar zo af en toe. Dacht zelf dat het kwam door overbelasting maar zit dan misschien toch in de alamat zelf. Ben benieuwd of het met een ander merk is opgelost. Heb trouwens zelf een zelfbouw laadpaal.
harm289 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:42:
[...]

Ik heb dit niet bij elke laadsessie. Ik laad elke dag bij en het gebeurt 1 á 2 keer per week. Ik kan het probleem reproduceren door met de Kia app handmatig laden aan/uit te zetten. Vandaag 2x geprobeerd, de eerste keer ging hij na 3x aan/uit al, de 2e keer moest ik hem ~8x aan/uit zetten. Ik heb nog geen andere auto getest (weet ook niet hoe ik dat zou moeten organiseren, ken niemand die een elektrische auto heeft).

Op het Kia forum heeft zich destijds niemand anders gemeld met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harm289
btienhoven schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:42:
Heb een ioniq5 en heb ook hetzelfde. Na laden dat de chint eruit klapt. Niet altijd maar zo af en toe. Dacht zelf dat het kwam door overbelasting maar zit dan misschien toch in de alamat zelf. Ben benieuwd of het met een ander merk is opgelost. Heb trouwens zelf een zelfbouw laadpaal.

[...]
Interessant, ben dus niet de enige. De laadpaal is geïnstalleerd door de leasemaatschappij. Ik wil via hen een nieuwe alamat laten installeren. Ben alleen bang dat dat wel even kan gaan duren. Zal laten weten als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Newmotion cq shellrecharge lijkt wat te hebben aangepast voor het testen van je laadpaal.
Dit was altijd https://chargeportal.thenewmotion.com/test/012345678

Nu lijkt deze link niet meer te werken. Sinds 1 week. De folder “test” lijkt nu weg te zijn.

Heeft iemand communicatie daarover gehad? Wat is het nieuwe adres? Weet iemand meer?
Zoals altijd is er op de website van recharge/newmotion niks te vinden.

Ik gebruikte de link altijd om de status van mijn laadpaal in te zien. (Dmv een script)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Ik hoop dat ik op het juiste forum ben met mijn vraag:

Ik heb een Wallbox Copper SB op mijn oprit. Deze is in te stellen op "ECO"-laden. D.w.z. als de auto is aangekoppeld en mijn zonnepanelen wekken meer elctriciteit op dan dat ik in huis verbruik gaat het overschot naar mijn auto ipv naar het net. Een mooie optie.

Daarnaast wil ik gebruik maken van de laagste dynamische uurtarieven voor de elctriciteit. Daartoe gebruik ik een app "smartcharge", dat is de Renault equivalent van Jedlix. Deze app zorgt ervoor dat de auto op het vooringestelde tijdstip op de gewenste waarde is opgeladen, maar doet dat tevens op de momenten dat er weinig vraag naar elektriciteit is op het net. Dus ook op de goedkoopste momenten. Het mooie hiervan is dat je het elctricieitsnetwerk helpt om de pieken en dalen uit te balanceren en dat je op goedkope momenten electriciteit afneemt.

Nu wil ik beide systemen tegelijk gaan gebruiken. Dus als ik stroom van mijn panelen over heb gaat dat eerst naar de auto, daarnaast wil ik smartchargen. Deze twee systemen bijten elkaar nu. Als ik geen stroom over heb (dus als het donker is) gaat mijn Wallbox niet laden, terwijl de startcharge dat dan wel wil.

Beetje duidelijk wat ik bedoel? Is daar een oplossing voor?

Groet,
Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03
corvankruchten schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:34:
Ik hoop dat ik op het juiste forum ben met mijn vraag:

Ik heb een Wallbox Copper SB op mijn oprit. Deze is in te stellen op "ECO"-laden. D.w.z. als de auto is aangekoppeld en mijn zonnepanelen wekken meer elctriciteit op dan dat ik in huis verbruik gaat het overschot naar mijn auto ipv naar het net. Een mooie optie.

Daarnaast wil ik gebruik maken van de laagste dynamische uurtarieven voor de elctriciteit. Daartoe gebruik ik een app "smartcharge", dat is de Renault equivalent van Jedlix. Deze app zorgt ervoor dat de auto op het vooringestelde tijdstip op de gewenste waarde is opgeladen, maar doet dat tevens op de momenten dat er weinig vraag naar elektriciteit is op het net. Dus ook op de goedkoopste momenten. Het mooie hiervan is dat je het elctricieitsnetwerk helpt om de pieken en dalen uit te balanceren en dat je op goedkope momenten electriciteit afneemt.

Nu wil ik beide systemen tegelijk gaan gebruiken. Dus als ik stroom van mijn panelen over heb gaat dat eerst naar de auto, daarnaast wil ik smartchargen. Deze twee systemen bijten elkaar nu. Als ik geen stroom over heb (dus als het donker is) gaat mijn Wallbox niet laden, terwijl de startcharge dat dan wel wil.

Beetje duidelijk wat ik bedoel? Is daar een oplossing voor?

Groet,
Cor
Heb je genoeg zonnestroom over?
Als je puur op zonnestroom wilt laden dan heb je waarschijnlijk minimaal 3x1,4kW ofwel 4,2kW overschot nodig. Dat is nogal wat.
Of kan de wallbox ook afschalen naar 1F zodat het minimum op 1,4kW komt te liggen?

Met smartchargen bedoel je neem ik aan dat je, geautomatiseerd, wilt smartchargen als de stroomprijs laag is. Lijkt me mooie combinatie, vooral omdat die elkaar kan versterken. Als er veel aanbond van goedkope (zonne?) stroom is valt dat wellicht ook vaak samen met overschot van je eigen panelen.
Ik zou smartcharging leidend maken en eigen overschot als extraatje beschouwen. eventueel schaal je het laadtempo (overdag) iets af zodat je langer laadt en meer gebruik maakt van eigen stroom.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Heb je genoeg zonnestroom over?
Als je puur op zonnestroom wilt laden dan heb je waarschijnlijk minimaal 3x1,4kW ofwel 4,2kW overschot nodig. Dat is nogal wat.
Of kan de wallbox ook afschalen naar 1F zodat het minimum op 1,4kW komt te liggen?

Met smartchargen bedoel je neem ik aan dat je, geautomatiseerd, wilt smartchargen als de stroomprijs laag is. Lijkt me mooie combinatie, vooral omdat die elkaar kan versterken. Als er veel aanbond van goedkope (zonne?) stroom is valt dat wellicht ook vaak samen met overschot van je eigen panelen.
Ik zou smartcharging leidend maken en eigen overschot als extraatje beschouwen. eventueel schaal je het laadtempo (overdag) iets af zodat je langer laadt en meer gebruik maakt van eigen stroom.
Ja, ik heb genoeg zonnestroom over. En dat Smartladen werkt goed. Mijn vraag is echter: bestaat er een combinatie van beiden? Ik weet dat Jedlix ook rekening houdt met zonnestroom, maar enkel op basis van de weerradar of zo, kijkt niet naar je daadwerkelijk zonnestroom overschot.
Overigens laad ik op 1 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monteego
Goedemorgen,

Ik heb een 3 fase zappi aangeschaft (prod. aug. 2022) en het lukt mij niet met 2 dingen:
1 - registreren van de zappi in app. Er wordt gevraagd naar een reg code die ik uit zappi menu moet uithalen (informatie tab 2) maar daar zit geen code. Ik heb hele menu uitgezocht maar kom hem nergens tegen. Zappi is aangesloten op wifi en dat geeft hij ook aan.
2 - Zappi is aangesloten op een 3 fase en alles staat goed volgens mij. Klemmetjes 3x zijn aangesloten onder de hoofdzekering van de huis en communicatie met zappi vindt het plaats via harvi. Harvi is ook draadloos aangesloten met zappi. Toch als ik ga laden krijg ik hem niet boven 3.7 kw. Het lijkt alsof hij met een fase laadt. Volgens mij heb ik alles in zappi goed ingesteld maar toch zit ik te twijfelen. Trouwens draairichting is ook goed. Waar gaat het fout? Kunnen jullie mij hiermee helpen aub? Wie weet wat er hier fout gaat ? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
monteego schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:53:
Goedemorgen,

Ik heb een 3 fase zappi aangeschaft (prod. aug. 2022) en het lukt mij niet met 2 dingen:
1 - registreren van de zappi in app. Er wordt gevraagd naar een reg code die ik uit zappi menu moet uithalen (informatie tab 2) maar daar zit geen code. Ik heb hele menu uitgezocht maar kom hem nergens tegen. Zappi is aangesloten op wifi en dat geeft hij ook aan.
2 - Zappi is aangesloten op een 3 fase en alles staat goed volgens mij. Klemmetjes 3x zijn aangesloten onder de hoofdzekering van de huis en communicatie met zappi vindt het plaats via harvi. Harvi is ook draadloos aangesloten met zappi. Toch als ik ga laden krijg ik hem niet boven 3.7 kw. Het lijkt alsof hij met een fase laadt. Volgens mij heb ik alles in zappi goed ingesteld maar toch zit ik te twijfelen. Trouwens draairichting is ook goed. Waar gaat het fout? Kunnen jullie mij hiermee helpen aub? Wie weet wat er hier fout gaat ? Alvast bedankt.
Welke auto probeer je te laden en op hoeveel is de Zappi afgezekerd?
Als je een 1 fase auto hebt en hij is 16 ampère afgezekerd is het verklaarbaar dat je niet boven 3.7 uit komt.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monteego
Makrolon schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:11:
[...]

Welke auto probeer je te laden en op hoeveel is de Zappi afgezekerd?
Als je een 1 fase auto hebt en hij is 16 ampère afgezekerd is het verklaarbaar dat je niet boven 3.7 uit komt.
zappi is afgezekerd met 3x16A. Ik heb een Peugeot 208e. Ik heb het ook getest met de tesla van mijn buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
@monteego

Heb je een max -fase-belasting instelling aan staan?
bv
max per fase 20A, en vervolgens heb je ergens een flinke gebruiker aan staan , waardoor de zappi dan níet boven deze instelling uit gaat... op alle-3 de fasen.

(dan nóg zou je over de 3.7kW uit moeten komen... maar je kan even checken om uit te sluiten)

3.7kW klinkt echter écht wel als 1F laden. Heb je een stroom-tang of zo om wat te meten?

(als je het durft, kan je na bv 15minuten laden op 3.7Kw, de 3 fase draden naar de zappi met je vingers voelen welke warm is (zijn), OF.. een I.R. metertje er op richten en de temperatuur tussen de 3 draden meten.)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

monteego schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:39:
[...]

zappi is afgezekerd met 3x16A. Ik heb een Peugeot 208e. Ik heb het ook getest met de tesla van mijn buurman.
De Zappi staat op FAST?
Je kunt ook in het Zappi scherm bij het Zappi icoontje zien met hoeveel fasen je aan het laden bent. Daar staat een 1 of een 3.

[ Voor 20% gewijzigd door DonJuape op 20-11-2022 13:36 ]

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monteego
Hansieo schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:28:
@monteego

Heb je een max -fase-belasting instelling aan staan?
bv
max per fase 20A, en vervolgens heb je ergens een flinke gebruiker aan staan , waardoor de zappi dan níet boven deze instelling uit gaat... op alle-3 de fasen.

(dan nóg zou je over de 3.7kW uit moeten komen... maar je kan even checken om uit te sluiten)

3.7kW klinkt echter écht wel als 1F laden. Heb je een stroom-tang of zo om wat te meten?

(als je het durft, kan je na bv 15minuten laden op 3.7Kw, de 3 fase draden naar de zappi met je vingers voelen welke warm is (zijn), OF.. een I.R. metertje er op richten en de temperatuur tussen de 3 draden meten.)
GELUKT !!! 8)7 8)7 8)7 Ik heb fases omgedraaid, F2 met F1. Ik snap er niks van maar goed, hij doet het :)

Nu nog registratiecode zodat ik app kan gebruiken. Hiervoor denk ik moet ik zeker myenergi klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monteego
monteego schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:11:
[...]

GELUKT !!! 8)7 8)7 8)7 Ik heb fases omgedraaid, F2 met F1. Ik snap er niks van maar goed, hij doet het :)

Nu nog registratiecode zodat ik app kan gebruiken. Hiervoor denk ik moet ik zeker myenergi klantenservice bellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyWK9dMn5XMSvFEjVy5Svi3dy14=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/BOibVVSJPm9GoMHUR4ZfWDHC.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monteego
DonJuape schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:34:
[...]

De Zappi staat op FAST?
Je kunt ook in het Zappi scherm bij het Zappi icoontje zien met hoeveel fasen je aan het laden bent. Daar staat een 1 of een 3.
Hij stond op fast en idd 1 fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Ik denk dat er iets niet goed staat qua instellingen, want je ct klemmen meten niks terwijl er nu 11kw uit t net zou moeten komen.

Ik zou dit ook eerst oplossen voor je verder gaat laden. Als je nu electrisch gaat koken oid ligt een vd hoofdzekering en er snel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Makrolon op 20-11-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
Ik zie door de bomen het bos niet meer.....

ik ga half december een polestar 2 LRDM krijgen, en zal de range ook echt nodig gaan hebben regelmatig en wil het liefst op 11KW laden thuis maar heb 1X35A liggen, en de aanvraag voor verzwaring naar 3X25A gaat nog minimaal 7 maybe 8 maanden duren. dus als eerste vereisten wil ik dus een laadpaal/wallbox die 7KW (32A 1fase) EN 11KW (16A 3fase) aan kan bekabeling er bij leggen die dit beide kan leveren is geen enkel probleem (ben zelf panelenbouwer geweest tot voor kort)

ook wil ik het mezelf makkelijk maken en het liefst met de laadpas van de baas automatische verrekening/factuur laten geschieden voor zo min mogelijk vaste kostten.

indien mogelijk zou ik ook een loadbalance systeem er in hebben zodat mocht de auto het nodig hebben hij toch gaat laden terwijl ik nog andere dingen aan heb staan in huis en dus dan niet de volle 32A gaat trekken (wat dus weinig kan zijn met 3 ampere op 1 fase over) (690W met pc met 3090 en 5950X) :X

ook heb ik het liefst denk ik een vaste kabel er aan, en zou ik eigenlijk via een slim relais de laadpaal/wallbox kunnen uitschakellen relais en aansturing daarrvan heb ik effectief zo liggen.

en dan de laadpaal zo goedkoop mogelijk zonder dat ik zelf moet gaan lopen solderen... maar kabeltje trekken en groepenkast aanpassen doe ik zonder enigerlei moeite en ook liever zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Tvdl2000 op 20-11-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Tvdl2000 schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:31:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.....

ik ga half december een polestar 2 LRDM krijgen, en zal de range ook echt nodig gaan hebben regelmatig en wil het liefst op 11KW laden thuis maar heb 1X35A liggen, en de aanvraag voor verzwaring naar 3X25A gaat nog minimaal 7 maybe 8 maanden duren. dus als eerste vereisten wil ik dus een laadpaal/wallbox die 7KW (32A 1fase) EN 11KW (16A 3fase) aan kan bekabeling er bij leggen die dit beide kan leveren is geen enkel probleem (ben zelf panelenbouwer geweest tot voor kort)

ook wil ik het mezelf makkelijk maken en het liefst met de laadpas van de baas automatische verrekening/factuur laten geschieden voor zo min mogelijk vaste kostten.

indien mogelijk zou ik ook een loadbalance systeem er in hebben zodat mocht de auto het nodig hebben hij toch gaat laden terwijl ik nog andere dingen aan heb staan in huis en dus dan niet de volle 32A gaat trekken (wat dus weinig kan zijn met 3 ampere op 1 fase over) (690W met pc met 3090 en 5950X) :X

ook heb ik het liefst denk ik een vaste kabel er aan, en zou ik eigenlijk via een slim relais de laadpaal/wallbox kunnen uitschakellen relais en aansturing daarrvan heb ik effectief zo liggen.

en dan de laadpaal zo goedkoop mogelijk zonder dat ik zelf moet gaan lopen solderen... maar kabeltje trekken en groepenkast aanpassen doe ik zonder enigerlei moeite en ook liever zelf.
Wallbox met powerboost is de goedkoopste oplossing denk ik.

Alleen een laadstation onder volle belasting 'slim' schakelen met een relais zou ik niet doen. Niet tussen de voeding igg. Je moet t relais dan in de cp naar de auto zetten.

Alleen in een wallbox Pulsar heb je geen ruimte meer voor een relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
Makrolon schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:46:
[...]

Alleen een laadstation onder volle belasting 'slim' schakelen met een relais zou ik niet doen. Niet tussen de voeding igg. Je moet t relais dan in de cp naar de auto zetten.

Alleen in een wallbox Pulsar heb je geen ruimte meer voor een relais.
mwah, magneetschakelaar die geschikt is voor 40A continu moet daar geen moeite mee hebben mede omdat de meeste goeie daarvan ook geschikt zijn voor ongeveer een 10KA kortsluit.

en die powerboost, is dat qua info niet te verkrijgen via de P1 poort op mijn slimme meter ipv die powerboost meter?

[ Voor 12% gewijzigd door Tvdl2000 op 20-11-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Tvdl2000 schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:12:
[...]

mwah, magneetschakelaar die geschikt is voor 40A continu moet daar geen moeite mee hebben mede omdat de meeste goeie daarvan ook geschikt zijn voor ongeveer een 10KA kortsluit.

en die powerboost, is dat qua info niet te verkrijgen via de P1 poort op mijn slimme meter ipv die powerboost meter?
Het is niet goed voor alle componenten, simpel zat. Je stuurt t hele laadproces in de war door m midden tijdens t laden elke keer er af te gooien.

Nee dat kan niet bij de wallbox. Dan moet je een eassee bv. Maar die heeft de cp weer niet toegankelijk om het laadproces netjes te onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
zit nu verder te kijken.... en zie dat de KWH meter die ze gebruiken voor die powerboost een simpele modbus communicatie gebruikt.... heb toevallig nog een 1 fase EN een 3 fase KWH meters liggen met modbus van ABB (B21 112-11 en de B23 112-100) en ik was dat al van plan er tussen te zetten....

dat het eventueel niet goed is voor het laadproces van de wallbox, OK, dat kan ik begrijpen. maar een magneetschakelaar zoals ik bedoel is gewoon bedoeld om ook verlichting e.d. in grote hallen e.d. te schakellen, dag in dag uit tot aan het continu vermogen met opstart curves e.d er ook bij meegenomen, dus dat relais zou er echt 0,000 moeite mee hebben om dat tig jaar betrouwbaar te doen. bovendien zou ik de wagen er aan hangen als de stroom er al aan hangt, en ook pas verbreken als de auto los gekoppeld is van de lader (dus alleen de walbox van spanning te voorzien als ik ook thuis ben.)

[ Voor 52% gewijzigd door Tvdl2000 op 20-11-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
Makrolon schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:46:
[...]

zie ik het fout of is bij de wallbox niet te kiezen voor 1 of 3 fase....

wat wel de mogelijkheid is bij de easee, en ook vegrendelbare kabel en kan hem eventueel gewoon instellen op wanneer hij wel of niet gebruikt mag worden (dan hoeft dat relais ook niet)

[ Voor 26% gewijzigd door Tvdl2000 op 20-11-2022 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
Ik kan mij vergissen, maar dit probleem kan toch prima met een Zappi opgelost worden?

neem de Zappi 3F (22kW), en gebruik zolang je op 1F zit (40A) een doorverbindstrip ín de zappi (oplossing van zappi zelf gekregen).

Vervolgens stel je de zappi in op een MAX afname van die fase (je krijgt 3x CT klem bij de 3F uitvoering) .

Ik heb dit ca 1 jaar zo gedaan totdat de 3F installatie er (nodig) was, strip er uit, op de 3F aangesloten en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Hansieo schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:20:
Ik kan mij vergissen, maar dit probleem kan toch prima met een Zappi opgelost worden?

neem de Zappi 3F (22kW), en gebruik zolang je op 1F zit (40A) een doorverbindstrip ín de zappi (oplossing van zappi zelf gekregen).

Vervolgens stel je de zappi in op een MAX afname van die fase (je krijgt 3x CT klem bij de 3F uitvoering) .

Ik heb dit ca 1 jaar zo gedaan totdat de 3F installatie er (nodig) was, strip er uit, op de 3F aangesloten en klaar.
Dat kan zeker, maar das niet de goedkoopste optie. En daar vroeg hij om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Hou je met dit punt rekening?
Kan een Zappi al via een backoffice verrekenen? Dacht dat dit juist zijn zwak punt was (voor wie het nodig heeft).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Laatst online: 16-09 15:33
IvoB2 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:20:

Kan een Zappi al via een backoffice verrekenen? Dacht dat dit juist zijn zwak punt was (voor wie het nodig heeft).
Volgens wat ik van de NL invoerder heb vernomen is er een RFID module op komst die OCPP mogelijk maakt.
Retrofit op Zappi 2.1. Dit zou volgens hen begin '23 beschikbaar moeten zijn.
In Q2 van '23 zou dan de opvolger van de Zappi 2.1 uitkomen, standaard met RFID en OCPP uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000

Handig om te weten dat dat bij de zappi kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
Begin '23 is eigenlijk al te laat, en als de easee het ook kan dan valt de keuze toch weer daar op. Wellicht iets minder mooi, maar dat scheelt me niks eerlijk gezegd. Zijn er andere redenen waarom de zappi te verkiezen boven de easee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106
eyegraphic schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:53:
[...]

Volgens wat ik van de NL invoerder heb vernomen is er een RFID module op komst die OCPP mogelijk maakt.
Retrofit op Zappi 2.1. Dit zou volgens hen begin '23 beschikbaar moeten zijn.
In Q2 van '23 zou dan de opvolger van de Zappi 2.1 uitkomen, standaard met RFID en OCPP uitgevoerd.
Dat zou wel heel goed nieuws zijn.
Iemand daar een bevestiging van?
Als je dat ook werkt dat heb je wel een future proof laadpaal met features de meeste tweakers willen. En OCPP backend, meest flexibele solar charging, bruikbare (maar onofficiële) API. En ook werkend met de rest van het MyEnergy ecosysteem (Diverter, harvi, accu, enz).
Heb hem maar vast in het lijstje gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Tvdl2000 schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:59:
Begin '23 is eigenlijk al te laat, en als de easee het ook kan dan valt de keuze toch weer daar op. Wellicht iets minder mooi, maar dat scheelt me niks eerlijk gezegd. Zijn er andere redenen waarom de zappi te verkiezen boven de easee?
Easee heeft geen vaste kabel. Zappi kan in ECO en ECO+ modus naar 1 fase schakelen zodat het minimum benodigde zonne-overschotvermogen 1,4kW is i.p.v. 3x1,4kW.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
DonJuape schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:34:
[...]

Easee heeft geen vaste kabel. Zappi kan in ECO en ECO+ modus naar 1 fase schakelen zodat het minimum benodigde zonne-overschotvermogen 1,4kW is i.p.v. 3x1,4kW.
bij de easee kan de kabel er wel in gelockt worden volgens de instructies.

en dat is heel mooi en slim van de zappi ontwikkelaars om die eco en eco+ modussen er in te doen, alleen ik heb geen zonnepanelen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
IvoB2 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:20:
[...]

Hou je met dit punt rekening?

[...]

nope... sry... :$ als dit een no-go is.

[ Voor 3% gewijzigd door Hansieo op 21-11-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Tvdl2000 schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:59:
max benutting zonnestroom?

omdat de zappi indien nodig op 1F kan laden, en dan het minimale laad protocol van ~1,4kW kan laden.
Dit kan dan bv de 1,4kW zijn uit het net, of hoger.. tot het MAX op 1F.

Leveren je panelen een overschot van bv 500w, dan komt 900w uit het net en de 500w van je panelen.
Dat is toch mooi meegenomen dat kleine overschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
Hansieo schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:34:
[...]

max benutting zonnestroom?

omdat de zappi indien nodig op 1F kan laden, en dan het minimale laad protocol van ~1,4kW kan laden.
Dit kan dan bv de 1,4kW zijn uit het net, of hoger.. tot het MAX op 1F.

Leveren je panelen een overschot van bv 500w, dan komt 900w uit het net en de 500w van je panelen.
Dat is toch mooi meegenomen dat kleine overschot.
lees ff 1 berichtje er boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
jawel, maar je bent zelf panelenbouwer geweest, dus ga ik er (dus foutief?) vanuit dat je ook PV panelen zelf gaat leggen (nabije toekomst?).
Ik denk dat de meeste EV rijders panelen hebben, of iig ze gaan nemen.
Als panelen bij jou echt een no-go is, tja dan zijn er geen voordelen voor een Zappi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 23:11
Niet om roet in het eten te willen gooien, maar gaat die auto wel 7kw op 1 fase laden als het als het een 3fase auto is die normaal 11kw doet? Zal ie dan niet gewoon 1 fase gebruiken van de onboard lader en dus op 3,6 laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
BoerFrits schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:46:
Niet om roet in het eten te willen gooien, maar gaat die auto wel 7kw op 1 fase laden als het als het een 3fase auto is die normaal 11kw doet? Zal ie dan niet gewoon 1 fase gebruiken van de onboard lader en dus op 3,6 laden?
Polestar heeft mij bevestigd dat de wagen op enkele en 3 fase met 7kw geladen kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De Polestar 2 kan dat wel, de ene fase wordt dan verdeelt over 2 van de 3 16 ampère omvormers. Hoe het technisch werkt moet je mij niet vragen, maar er zijn meer auto's die dat kunnen. (Ook genoeg die het niet kunnen trouwens.) Je kunt dan alsnog gebruik maken van de maximale snelheid van die ene fase.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phenomic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-06 11:26
De https://chargeportal.newmotion.com/test/<nummer> manier om te checken of je laadpaal wel online is bij Shell is kapot , geeft al paar dagen url not found, dus ze hebben dat gewijzigd ;-(

Iemand anders een manier om te checken of de laadpaal wel online is?? ik moet af en toe powerflippen om terug verbinding te krijgen, heb ik al meerdere keren ontdekt doordat de factuur van terugstorten ineens 0 begint te worden, dan heeft ie al tijdje geen verbinding ;-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
De meeste autos kunnen gewoon 7,4 op 1 fase laden als ze een 11kw boordlader hebben.

Ik denk zelf alle autos. In veel landen is het normaal om een dikke 1 fase aansluiting te hebben. Ze zouden zich enorm beperken door autos niet snel te kunnen laten laden in al die landen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tvdl2000 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:12:
[...]

Polestar heeft mij bevestigd dat de wagen op enkele en 3 fase met 7kw geladen kan worden.
Als berijder van een PS2 (LRDM), deze kan met max. 32A over 1 fase laden ja ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerZ67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-02-2024
Hallo,

Ik heb een 3-Fase Zappi laten plaatsen en heb nu onderstaand probleem

Tijdens de installatie konden niet alle C-klemmen gemonteerd worden omdat de netwerkbeheeerder nog de 3-fase kabel moest komen instaleren.
De laadpaal installateur heeft een zo geheten bruggertje aangebracht en 1x CT klem gemonteerd.
Vlgs hem kon de netwerkbeheerder wel „even“ na het aanbrengen van de 3-fase de klemmetjes monteren.
Netwerkbeheerder weigert omdat zij niet aan de huisaansluiting mogen werken dus heb ik het zelf geprobeerd.
Met geen mogelijk krijg ik de CT klemmen op de drie draden er is gewoon te weinig plaats ,zie foto’s

Wat doe ik fout of wat zie ik over het hoofd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nyvMpASbrDjCyNgm5VO0TefOoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zd49eFGxalkD4S5uS7m2ZzR2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWsI2n8S-1nmBhlStZmlZLgH6hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MR5tRL9CFv4RkZFgbyCDSHYj.jpg?f=fotoalbum_large

[

[ Voor 74% gewijzigd door WernerZ67 op 22-11-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
WernerZ67 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:54:
Hallo,

Ik heb een 3-Fase Zappi laten plaatsen en heb nu onderstaand probleem

Tijdens de installatie konden niet alle C-klemmen gemonteerd worden omdat de netwerkbeheeerder nog de 3-fase kabel moest komen instaleren.
De laadpaal installateur heeft een zo geheten bruggertje aangebracht en 1x CT klem gemonteerd.
Vlgs hem kon de netwerkbeheerder wel „even“ na het aanbrengen van de 3-fase de klemmetjes monteren.
Netwerkbeheerder weigert omdat zij niet aan de huisaansluiting mogen werken dus heb ik het zelf geprobeerd.
Met geen mogelijk krijg ik de CT klemmen op de drie draden er is gewoon te weinig plaats ,zie foto’s

Wat doe ik fout of wat zie ik over het hoofd.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[
probeer het door de L2 trafo aan de bovenkant van de hoofdschakelaar te plaatsen of alleen de L2 beneden en den L1 en L3 boven. let wel als er meerdere draden vanaf die fase komen dan om ALL draden uit die aansluting

p.s. wat een bende is dat kastje zo... alleen in uiterste noodgevallen zou ik een kastje zo laten hangen bij een klant. tranen schieten er werkelijk waar van in mijn ogen

[ Voor 5% gewijzigd door Tvdl2000 op 22-11-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerZ67
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-02-2024
Tvdl2000 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:19:
[...]

probeer het door de L2 trafo aan de bovenkant van de hoofdschakelaar te plaatsen of alleen de L2 beneden en den L1 en L3 boven. let wel als er meerdere draden vanaf die fase komen dan om ALL draden uit die aansluting

p.s. wat een bende is dat kastje zo... alleen in uiterste noodgevallen zou ik een kastje zo laten hangen bij een klant. tranen schieten er werkelijk waar van in mijn ogen
Dank je wel voor de snelle reactie dat ga ik proberen.
Zag zojuist dat My Energy ook nog kleinere CT klemmen (ringen) heeft.

p.s ik heb niet in het kastje geknutseld, hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
WernerZ67 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:28:
[...]

nee ik snap dat jij dat niet bent geweest maar de monteur of bedrijf die dat heeft gedaan zou zich moeten schamen (HEEL DIEP!!!).... ik zou er niet eens geld voor durven vragen als ik het zo achter liet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
WernerZ67 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:28:
[...]

Dank je wel voor de snelle reactie dat ga ik proberen.
Zag zojuist dat My Energy ook nog kleinere CT klemmen (ringen) heeft.

De kleinere ct klemmen kan je niet open klikken en hebben hele.korte draden. ;)

Maar het moet passen. De rechter zwarte draad effe kijken of je die nog wat naar boven kan trekken zodat je een ruime lus krijgt, die ct klem zo ver mogelijk naar rechts, en dan moeten die andere 2 passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Zappi 2.1 is zelfs al te koop zie ik. Met ingebouwde Hub en "uitbreidslots verwerkt voor onder andere een RFID kaartlezer (levertijd onbekend)"
bron:
https://www.duurzamekwali...se-22kw-zwart-untethered/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 11:29
Ik zou graag mijn zakelijke auto thuis willen laden. Vanuit mijn werkgever krijg ik geen laadpaal. Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om de laadkosten automatisch te verrekenen met mijn werkgever.

Tot nu toe was ik in de veronderstelling dat ik een (geschikte) laadpaal zou kunnen kopen en installeren en deze daarna zou koppelen aan bijvoorbeeld een E-Flux back-end. Ik had hiervoor zelfs ook al laadpaal in bestelling staan. Nu kwam ik vandaag in contact met een andere laadpaal leverancier en die vertelde me dat dit systeem alleen werkt als het vanuit de werkgever geregeld wordt. Ik zou dus niet zelf een abonnement bij E-Flux kunnen aflsuiten en zo mijn laadkosten automatisch kunnen factureren. Wie kan me vertellen wat er nu klopt? Kan ik wel of niet prive een paal aanschaffen en kosten verrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Timmetjuh schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:58:
Ik zou graag mijn zakelijke auto thuis willen laden. Vanuit mijn werkgever krijg ik geen laadpaal. Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om de laadkosten automatisch te verrekenen met mijn werkgever.

Tot nu toe was ik in de veronderstelling dat ik een (geschikte) laadpaal zou kunnen kopen en installeren en deze daarna zou koppelen aan bijvoorbeeld een E-Flux back-end. Ik had hiervoor zelfs ook al laadpaal in bestelling staan. Nu kwam ik vandaag in contact met een andere laadpaal leverancier en die vertelde me dat dit systeem alleen werkt als het vanuit de werkgever geregeld wordt. Ik zou dus niet zelf een abonnement bij E-Flux kunnen aflsuiten en zo mijn laadkosten automatisch kunnen factureren. Wie kan me vertellen wat er nu klopt? Kan ik wel of niet prive een paal aanschaffen en kosten verrekenen?
dat hangt er vanaf wat je werkgever bereid is te doen lijkt me. Zij zullen het moeten ondersteunen of er een dienst voor afsluiten.

Of wil je alleen een overzicht krijgen en dat alsnog handmatig declareren 1 x per jaar ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 23-11-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
de Peer schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:00:
[...]

dat hangt er vanaf wat je werkgever bereid is te doen lijkt me. Zij zullen het moeten ondersteunen of er een dienst voor afsluiten.

Of wil je alleen een overzicht krijgen en dat alsnog handmatig declareren 1 x per jaar ofzo?
Vanuit mijn werkgever heb ik een Shell Recharge druppel. Het liefst zou ik zelf een dienst af willen sluiten waarmee ik mijn eigen paal openbaar kan instellen en via de recharge druppel van m'n baas dan thuis laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Timmetjuh Je kan het in principe ook gewoon zelf afsluiten, alleen moet je dan ook de abonnementskosten zelf betalen. Ik denk wel dat de meeste aanbieders er van uitgaan dat ze werken met een bedrijf ipv particulieren. Dus wellicht is er nog gedoe over de BTW en/of zeggen ze daarom dat je werkgever dit moet bestellen.

Een andere mogelijkheid is om een kWh-meter te gebruiken en dan te declareren, maar dan moet je baas dat wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Timmetjuh schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:06:
[...]

Vanuit mijn werkgever heb ik een Shell Recharge druppel. Het liefst zou ik zelf een dienst af willen sluiten waarmee ik mijn eigen paal openbaar kan instellen en via de recharge druppel van m'n baas dan thuis laden.
ah dat was wel even belangrijk om erbij te vermelden inderdaad.

Enige optie die dan misschien overblijft is een Shell lader thuis laten installeren? https://shellrecharge.com/nl-nl/thuis-laden
wellicht dat die wel werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@de Peer In principe zou iedere laadpas moeten werken waarvan je instelt dat die op jouw eigen privé laadpaal mag laden. Het is niet zo dat je met een Shell laadpas bij alle particuliere Shell laadpalen kan laden terwijl het met een ANWB laadpas dan niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
Volgens mij is het zelfs zo dat een Recharge pas gewoon werkt op een openbare paal via het E-Flux netwerk. Vandaar ook mijn gedacht dat deze "truc" zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Timmetjuh Ik denk het ook. Je zal je gewoon moeten aanmelden op het platform (primair voor 'werkgevers') maar volgens mij kun je zelf gewoon een account aanmaken. Zou dat eerst proberen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramonp
@Timmetjuh
Ik heb privé een laadpaal aangeschaft en daarbij een e-flux abonnement afgesloten.
En daar laad ik mijn leaseauto mee, met de druppel die ik van de zaak heb gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmetjuh
ramonp schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:41:
@Timmetjuh
Ik heb privé een laadpaal aangeschaft en daarbij een e-flux abonnement afgesloten.
En daar laad ik mijn leaseauto mee, met de druppel die ik van de zaak heb gekregen.
Precies de situatie die ik voor ogen had. Mag ik vragen welke laadpaal je hebt? Verder was het dus zonder problemen mogelijk om als particulier een abonnement bij E-Flux af te sluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ramonp
Timmetjuh schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:47:
[...]

Precies de situatie die ik voor ogen had. Mag ik vragen welke laadpaal je hebt? Verder was het dus zonder problemen mogelijk om als particulier een abonnement bij E-Flux af te sluiten?
Ik heb een Alfen eve single s-line met RFID en loadbalancing.
En ik heb zonder problemen een abonnement bij e-flux kunnen afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:40
ramonp schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:02:
[...]

Ik heb een Alfen eve single s-line met RFID en loadbalancing.
En ik heb zonder problemen een abonnement bij e-flux kunnen afsluiten.
Hier vergelijkbaar;

Wallbox Pulsar Plus met E-Flux backend privé afgesloten.
D.m.v. eenmalig E-Flux Plug&Charge het tankpas UID gekoppeld (lader heeft geen RFID).

Nu is het kwestie van kabel inpluggen en krijg
ik maandelijks de verbruikskosten (zelf ingesteld tarief) vanuit E-Flux op de rekening gestort. E-Flux verhaalt deze kosten (met toeslag) bij de tankpas organisatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Jitse H op 23-11-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Jitse H schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:59:
[...]

Hier vergelijkbaar;

D.m.v. eenmalig E-Flux Plug&Charge het tankpas UID gekoppeld (lader heeft geen RFID).

ik maandelijks de verbruikskosten (zelf ingesteld tarief) vanuit E-Flux op de rekening gestort. E-Flux verhaalt deze kosten (met toeslag) bij de tankpas organisatie.
Hoe zit dit met (inkomsten-) belasting? Hanteer je dan een hoger tarief dan dat je betaald aan je leverancier?

www.google.nl

• niki_lauda
  • Laatst online: 22:05

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Lidl komt in Duitsland met een eigen laadvoorziening voor thuis voor een leuke prijs.
https://www.autobild.de/a...uer-e-autos-22289551.html.

Alleen even goede installateur vinden

• Makrolon
niki_lauda schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:24:
Lidl komt in Duitsland met een eigen laadvoorziening voor thuis voor een leuke prijs.
https://www.autobild.de/a...uer-e-autos-22289551.html.

Alleen evengoed installateur vinden
Mn Duits is niet zo best haha. Heeft hij loadbalancing of niet?

• Termy
  • Registratie: September 2001

Termy

valt er nog wat te fragge?

Makrolon schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:57:
[...]

Mn Duits is niet zo best haha. Heeft hij loadbalancing of niet?
Zo te lezen niet. Alleen in een opstelling met meerdere wallboxen is iets van management mogelijk maar dat is een master/slave-situatie en niet duidelijk of de load balancing alleen daar betrekking op heeft of dat het naar je huis kijkt.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Tvdl2000
duidelijk geeen balancing met verbruikers al in het huis, en let ook op, hij doet dus op 1 fase maximaal 3,7KW en op 3 fase is die instelbaar tot 11 KW als je voldoende hebt aan 3X9 ampere voor de rest van je huis tijdens het laden dan ist een mooi goedkope keuze.

• Inspired
  • Laatst online: 21:01
Heeft die wel DC lek? Blijft lastig een fatsoenlijke sheet met specs produceren.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Makrolon
Jammer dat ie dat niet heeft idd.. wel een heel goedkope oplossing sowieso. Zeker als ie dc lekstroom detectie ingebouwd heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Makrolon schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:05:
Jammer dat ie dat niet heeft idd.. wel een heel goedkope oplossing sowieso. Zeker als ie dc lekstroom detectie ingebouwd heeft.
Ik denk het wel. Ik spreek dan wel geen Tsjechisch maar 6mA DC is ook in Tsjechië 6mA DC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWklBKlqBBNy1syvFS8X9WND_iI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gFXOmf8Bj81qGmilqBo18DTp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door DonJuape op 24-11-2022 21:23 ]

• Makrolon
DonJuape schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:20:
[...]

Ik denk het wel. Ik spreek dan wel geen Tsjechisch maar 6mA DC is ook in Tsjechië 6mA DC

[Afbeelding]
Haha ja dat denk ik ook! En ik denk dat Intergoavny geïntegreerd betekend. Anders had er ook nog kunnen staan dat er een 30mah ac en 6mah dc lekstroom beveiliging voor moet.

Dan is t echt niet duur. Eens kijken of hij ook naar Nederland komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Makrolon op 24-11-2022 21:34 ]

• krizzziz
  • Laatst online: 07:11
[...]

Hier vergelijkbaar;

Kan geen informatie terugvinden bij E-flux over hun “plug&charge”. Kende eigenlijk nog geen CPO die dit aanbiedt. Kan je hier wat meer over vertellen?

ehhhh..HOI

• niki_lauda
  • Laatst online: 22:05

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

DonJuape schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:20:
[...]

[Afbeelding]
Via deepl.com
ULTIMATE SPEED Wallbox wandlaadstation USWB 22 A1
Beschrijving

Handig laadstation voor elektrische en hybride voertuigen met type 2 stekker
Eenvoudig en gemakkelijk thuis opladen
Kan worden gebruikt in garages, onder carports en buiten
LC-kleurenscherm met eenvoudige en intuïtieve bediening
Duidelijke weergave van laadvermogen / laadstatus / laadtijd / geleverde energie / laadspanning / laadstroominstellingen
Geïntegreerd LED frame met kleurendisplay voor: start + instellingen (wit) / opladen (groen) / foutmeldingen (rood)
Voeding met 400 VAC of 230 VAC (automatische herkenning)
5 selecteerbare laadvermogens (bij 400 VAC): ca. 4, 7, 9, 11 of 22 kW
4 selecteerbare laadvermogens (bij 230 VAC): ca. 2, 3, 4 of 7 kW
Veilig opladen dankzij automatische zelftest bij inschakelen
Eenvoudige installatie door een elektricien (alleen een elektricien mag het product installeren, repareren en onderhouden)
Master/slave functie voor het balanceren van het vermogen bij gebruik van meerdere muurdozen
Zuinige stand-by werking onder 2,5 W
Automatische onderbreking van het opladen bij oververhitting
In geval van een stroomstoring, automatische hervatting van het laden wanneer de spanning is hersteld.
Spatwaterdichte (IP65) behuizing met kabelhouder en noodschakelaar
Boorsjabloon
Type 2 stekker (volgens EN 62196-2) met kapje voor contactbeveiliging

Technische gegevens

Type 2 stekker (volgens EN 62196-2)
Bedrijfstemperatuur: -25 tot +50 °C
Ingangs-/uitgangsspanning: 230 VAC 50 Hz, 1 Ph / 400 VAC 50 Hz, 3 Ph
Max. ingangs-/uitgangsstroom: max. 32 A
Laadvermogen: max. 7,4 kW (1ph) / 22 kW (3ph)
Laadvermogen: instelbaar tot 22 kW (bijv.: ~4 kW / ~7 kW / ~9 kW / ~11 kW / ~22 kW)
Geïntegreerde stroombeveiliging (IΔn: 30 mA AC, 6 mA DC)

Materiaal

Metaal, plastic

Afmetingen

ca. 40 x 36 x 14,55 cm
Totale lengte: ca. 5 m

Gewicht

ongeveer 7 kg

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jitse H
krizzziz schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:34:
[...]

Kan geen informatie terugvinden bij E-flux over hun “plug&charge”. Kende eigenlijk nog geen CPO die dit aanbiedt. Kan je hier wat meer over vertellen?
Hier staat denk ik wel alle info:
https://www.e-flux.io/laadpaal/wallbox-pulsar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
[...]

Hier vergelijkbaar;

Zit er bij E-Flux een maximum aan de vergoeding die je kunt instellen? Heb wel eens bij collega's gezien dat dat bijvoorbeeld bij Recharge wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
Timmetjuh schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:05:
[...]

Zit er bij E-Flux een maximum aan de vergoeding die je kunt instellen? Heb wel eens bij collega's gezien dat dat bijvoorbeeld bij Recharge wel zo is.
Volgens mij is dat nu € 1,00 /kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
ramonp schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:50:
[...]

Volgens mij is dat nu € 1,00 /kWh
Even getest, inmiddels is dit € 2,00:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6aJU7MTBgvK60I0gtm42KcWhvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKMj1HzNAdGCW1OpflNdu6QH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Jitse H schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:51:
[...]

Even getest, inmiddels is dit € 2,00:
ah dat is mooi, die zijn al voorbereid op 2024 :+

Bij Leaseplan Energy kon het nog niet hoger dan 99 cent per kWh. Ik had een contract met 1,10 euro per kWh en was daar dus niet zo blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvdl2000
Is er iemand hier die een wallbox pulsar plus heeft met loadbalancing (al verwacht ik dat andere wallbox uitvoeringen met loadbalancing dezelfde isntellignen vanaf de KWH verwachten)? Ik heb de wallbox pulsar ook besteld en ga dus nog een KWH meter gebruiken die ik heb liggen die ook op RS485 modbus protocol communcatie geeft naar de pulsar net als de KWH meter zoals geleverd met loadbalancing bij de pulsar. maar vraag me af of iemand de communicatie instellingen zoals in de originele KWH meter zou willen nakijken/noteren voor mij zodat ik deze kan kopieren/volgen.

bij voorbaat dank

[ Voor 12% gewijzigd door Tvdl2000 op 25-11-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitse H
Tvdl2000 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:53:
Is er iemand hier die een wallbox pulsar plus heeft met loadbalancing (al verwacht ik dat andere wallbox uitvoeringen met loadbalancing dezelfde isntellignen vanaf de KWH verwachten)? Ik heb de wallbox pulsar ook besteld en ga dus nog een KWH meter gebruiken die ik heb liggen die ook op RS485 modbus protocol communcatie geeft naar de pulsar net als de KWH meter zoals geleverd met loadbalancing bij de pulsar. maar vraag me af of iemand de communicatie instellingen zoals in de originele KWH meter zou willen nakijken/noteren voor mij zodat ik deze kan kopieren/volgen.

bij voorbaat dank
Ik heb de originele in gebruik, kun je aangeven welke info je nodig hebt?
Pagina: 1 ... 38 ... 191 Laatste

Let op:
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen