Het klopt dat er een hoofdschakelaar geplaatst moet worden als er iets aan de meterkast wordt gewijzigd. Maar als je blijft bij 1 fase hoeft daarvoor de meterkast niet op de kop waarschijnlijk. Ik zou op 1 fase 7,6kW gaan laden. Dan zijn de kosten in de meterkast dus een 1x32A aardlekautomaat en hoofdschakelaar.ArjenIsM3 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:55:
Eneco geeft aan dat de installatie niet aan de NEN1010 voldoet omdat er geen hoofdschakelaar is. En daarom willen ze de hele installatie vervangen. Enkel een 1x40a aardlekschakelaar is aanwezig. Heb nu gevraagd wat mijn opties zijn om alsnog een laadpaal thuis te kunnen krijgen. Dan maar op 1 fase laden als dat wel mogelijk is. Beter dan niets, hoewel niet ideaal. En anders wordt het publieke palen en de granny charger veelvuldig gebruiken. Als er echt niks mogelijk is ga ik de verhuurder en mijn werkgever nog wel even bellen om te horen hoe die in de wedstrijd staan. Een ding is zeker, ik ga geen €1700 uitgeven aan een huis dat niet van mij is.
Hyundai Inster Pulse Winterpack,, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase