Model 3 LR (model 2023)
Twee relais dus, net als die Peblar van het plaatje hierboven.flupp schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:58:
[...]
Vraag hieromtrent. Ik heb een Alfen laadpaal waarbij er een modbus waarde is die ik kan instellen tussen 1fase of 3fasen. Bedoel je dat daar dus 3 zo’n aparte relais inzitten. Correct?
Dit is het powerboard van de Alfen, je ziet daar aan de linkerkant ook twee van die relais zitten.
Precies zo ja. Het zijn 2-polige relais, ééntje zit op fase 1 en de nul, de andere op fase 2 en 3. En dus kun je dan zowel 1P als 3P bekrachtigen.flupp schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:07:
[...]
Ik zou dan denken van wel, tenzij één relais de eerste fase schakelt, en een tweede de overige 2 fasen?
[ Voor 25% gewijzigd door JanHenk op 20-12-2025 12:10 ]
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
My bad, ik herlas eens jouw eerdere post, en pas later drong het pas goed door. Bedankt ☺️
Model 3 LR (model 2023)
Neen hoor, er zijn genoeg palen (Alfen bv) die mA regeling kunnen doen, het protocol bepaalt dat een PWM dutycycle dat aangeeft. Ik kan hier heel strak met evcc mijn zonnevermogenscurve volgen.Miezie schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:00:
[...]
Te ondervangen met afzekeren op 20A… wel rationeel blijven…
Komt bij dat de EV schakelt in stappen volgens mij, dus 100% zonnestroom de auto in is ook al een ingewikkelde zaak.
Ik kreeg deze foutmelding ook van eflux bij eerste installatie. Moest een werkdag (in mijn geval 3 dagen incl weekend) wachten en toen werkte het ineens wel. Waarschijnlijk moest er eea nog eerst gesynchroniseerd worden op de achtergrond.SimonBR39 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:32:
Ik heb sinds kort een Zaptec Go2. Ik wil mijn werkgever de kosten doorbelasten, maar daarvan krijg ik vooralsnog enkel een Eneco tag. Ik moet de laadpaal dus instellen als een publieke paal oid. Als ik het goed begrijp heb ik daar E-flux voor nodig, moet ik daar dan een werknemer weer in aanmaken? Of daar alleen tarief voor derden in instellen?
Ik krijg sowieso de foutmelding dat de paal niet goed is geconfigureerd. In dit topic zijn daar meerdere meldingen van, maar ik kan geen eenduidige oplossing vinden, maandag maar met E-flux bellen denk ik?
[Afbeelding]
Ik heb thuis een Zaptec Go en vandaag heeft hij ineens geen zin meer om de auto op te laden.
Ik krijg cloud error 528, heeft iemand anders dit ook?
Ik heb het al gemeld bij Zaptec maar daar gebeurd nog niet zoveel.
De update heeft niks geholpen.
Opnieuw opstarten ook niet
Laadsessie opnieuw opstarten ook niet.
Ik krijg cloud error 528, heeft iemand anders dit ook?
Ik heb het al gemeld bij Zaptec maar daar gebeurd nog niet zoveel.
De update heeft niks geholpen.
Opnieuw opstarten ook niet
Laadsessie opnieuw opstarten ook niet.
Skoda Citigo en zusjes E-up in Seat Mii, deze laad op 2 fases bij gebruik van 3 fase laadpaal. Kan ook op 1 gefaseerd laden, maar niet op 3.Hippe Lip schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 10:39:
[...]
Welke auto biedt 2-fase laden aan?
Ja, je kunt op 2 fasen laadspanning aanbieden vanuit de laadpaal, maar ik ken geen laadpaal die dat kan. Die schakekt 1 of 3 fasen in. Die hebben voor zover ik weet geen relais voor alke 3 de fasen apart maar een relais voor één fase en een relais voor de overige twee.
Let op:
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3. Vragen over elektrische auto's en hun bijbehorend laadvermogen in Elektrische auto's - deel 5 of de betreffende merktopics. Er is uiteraard een beetje overlap, maar specifieke vragen of opmerkingen over de inrichting van je meterkast en huisinstallatie horen in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2. Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic en als laatste: voor v2g is er ook een plek: Over V2G; laden en ontladen