Ik zou hem zelf demonteren. De Zappi en de CT-klemmen verwijderen en de kabel en aardlekautomaat laten zitten. Kabel netjes "afdoppen".MooDyBLueS schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:32:
Vraag: wij hebben een Zappi V2 sinds 2021 naar volle tevredenheid, 3-fase aangesloten, werkt perfect met de zonnepanelen samen. Maar we gaan verhuizen. En omdat we nog niet weten wie de oude woning koopt en of die mensen wel een laadpaal willen hebben wij besloten deze mee te willen nemen.
Nu heb ik al een paar keer het bedrijf benaderd die het geïnstalleerd heeft, maar die wuiven het een beetje weg. Wat ik eigenlijk wil is simpel tzt:
- laadpaal netjes deïnstalleren bij het huidige huis
- meenemen naar nieuwe huis en daar monteren
Nieuwe huis heeft al zonnepanelen (is praktisch hagelnieuw), ook eigen oprit en reeds 3-fase. Verder is de situatie identiek: Zappi op de muur van de garage en niet al te ver van de meterkast. Wel is de nieuwe situatie iets verder van de meterkast, ik gok zo'n 2m verder, dus er zal ergens langere kabel gebruikt moeten worden, cq. iets meer gegraven moeten worden.
Lijkt me geen rare opdracht, maar hebben jullie tips waar ik dit kan laten doen?
Ik weet niet of het überhaupt mag voor mij als niet-installateur, maar het demonteren (met een installatiehandleiding ernaast) lijkt mij enerzijds geen rocket science. Waar ik wel met name mee zit is dan die 3-fase schakelaar en hoe dat gedemonteerd moet worden evenals de (ben even de echte naam kwijt) 3 fase meetringen.
In het nieuwe huis wil ik sowieso een installateur inhuren, dus idealiter iemand die beide doet, maar er zit wel 1,5u rijden tussen beide huizen, dus snap dat niet iedereen daar op zit te wachten.
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase