Frame164 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:36:
[...]
Je zet nu jouw mening neer als feit. Daarnaast is het zo goed als onmogelijk een juridisch kader te definieren om dit echt te verbieden. Tijdens de lockdown is een plaatselijke boekhandel begonnen om bestelde boeken direct bij de klant te gaan bezorgen (op de fiets). Dit deed hij natuurlijk om omzet te houden, maar ook om te voorkomen dat mensen alles bij de grote onlinewinkels gingen bestellen en niet meer terugkwamen. Na de lockdown zijn ze deze service blijven leveren omdat klanten dit graag willen. Volgens jouw stelling zou dit verboden moeten worden. Het is immers ook flitsbezorging.
En als je gaat kijken naar nut, dan kan je nog wel veel meer banen gaan verbieden. Horeca is nutteloos, je kunt immers gewoon in de winkel eten en drinken kopen. Als je naar de horeca gaat heb je blijkbaar teveel geld. De hele entertainmentindustrie kan je verbieden. Je overleeft het prima zonder bioscopen/concerten etc. Misschien zijn er ook wel mensen die jouw baan nutteloos vinden en het daarom willen verbieden.
Hmm, je mag het als feit zien ik zie mijn posts vooral als mijn mening

, maar als ik alles met tien mitsen en maren moet uittypen dan wordt posten wel een hele klus, ik had het uiteraard over dat kansloze darkstore/boodschappen/bestel een doosje eieren met levering binnen een kwartier.
Maar inderdaad al die compleet onzinnige vandaag/morgen bezorgd bullshit is ook een drama voor het milieu, voor files en creeërt onnodige werk. Waarom moeten online bestellingen binnen 24 uur worden geleverd? Omdat het kan, zelden is het nodig. Als de levertijd langer is dan leert men vanzelf op tijd te bestellen en kunnen leveringen wellicht op een klimaatvriendelijker manier worden geregeld (misschien ook niet).
Het is onvoorstelbaar hoeveel zakelijke klanten niet in staat zijn om een basis voorraadje bij te houden en constant bestellen met "ik heb niks meer, kan je morgen leveren, anders sta ik stil" of week 1 product A bestellen, in week 2 product B en in week 3 product C, terwijl dat prima in 1x kon. En voor al dat luie gedrag rijden er de godganse dag tientallen/honderden vrachtwagens onnodig op de weg, klimaat te verkloten, files te creëren etc. etc.
Maar ja zo lang men bereid is te betalen voor de eigen luiheid doen we het allemaal en dat is nu net de discussie die moet worden gevoerd, ipv kansloos "mensen moeten meer uren draaien, want we hebben personeelstekort" roepen, wat ik al een paar weken in op tv, kranten en internet overal langs hoor komen. Als men wil dat ik meer uren draai, moet men eerst zorgen dat ik er daardoor niet op achteruit ga, want dat is de realiteit.
En ja ik ben de eerste die een deel van mijn baan nutteloos zal noemen, maar ik zou mensen niet aanraden mijn baan te verbieden, dat gaat veel problemen opleveren met heel veel dagelijks dingen die opeens niet meer zo fijn werken als eerder.