De landelijke Nederlandse politiek 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 84 Laatste
Acties:
  • 357.422 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Transportman schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:34:
[...]

Proportionaliteit wordt door de rechterlijke macht getoetst, dus die nooduitgang is er wel degelijk. Alleen moet dat geval onderbouwd worden, ook richting de bevolking, maar zulke ingrijpende maatregelen zijn een negatieve boodschap die de politiek maar niet wil verspreiden. Dat is het grote probleem, de wil is er in de politiek niet om nu maatregelen te nemen om toekomstige problemen te voorkomen,
“De politiek” is misschien toch wat te breed, dergelijke boodschappen zijn er in de maatschappij - en specifieker ook politiek - al jaren. Maar het lijkt lastig om kiezers voor zich te winnen.
Ok wel begrijpelijk, als ze iets aan klimaat of stikstof hadden willen doen hadden ze jaren geleden al pijnlijke maatregelen moeten nemen, maar electoraal is het makkelijker om zulke dingen vooruit te schuiven tot het niet anders meer kan en dan te zeggen dat ze wel moesten en het niet hun schuld is.
Is het electoraat dan misschien niet ook wat teveel geneigd om dingen vooruit te schuiven? Het electoraat kiest er denk ik ook een beetje voor om te wachten tot het niet meer anders kan.
Corona is een beetje een uitzondering, dat kon niemand echt voorzien, maar ook daar is het patroon van wachten tot het niet anders meer kon te zien.
Dat er (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) een pandemie van een of ander virus komt was op zich wel al bekend, maar wanneer precies niet - ook hier had men, in afwachting van, nationaal en internationaal ander beleid kunnen voeren. (Waarbij de vraag is of je dan vooraf of tijdens zou zijn ontkomen aan ingrijpende maatregelen natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 11-06-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DevWouter schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 02:57:
@DeKever wat betreft Dekker, er is een compleet spectrum aan alternatieven waarbij niemand asociaal hoeft te zijn.

Overigens hebben wielrenners op de openbare weg een slechte naam om verschillende redenen. Maar dat doet er niet toe. Het probleem is namelijk veel simpeler: De fiets-infrastructuur in Nederland is niet geschikt voor wielrenners die met hoge snelheid rijden.

En laat het Schelpenpad (waar het ongeluk plaats vond) nu juist een plek zijn waar al jaren door verschillende partijen (inclusief de fietsbond) er op gewezen wordt dat het de wielrenner zich moet aanpassen in snelheid en gedrag ivm de andere verkeersdeelnemers en dieren.

Gezien de geuite klacht (volgens omstanders) was dat Dekker te snel reed kan ik me niet onttrekken dat hij de consequenties heeft ervaren van zijn eigen gedrag.
Dat iemand te snel rijd en asociaal gedrag vertoont is jammer, maar dat is geen reden om de persoon dan maar bij de arm te grijpen en tegen de grond te gooien. De vrouw in kwestie had zich ook kunnen beheersen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DeKever schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 05:47:
[...]

Jij weet al meer dan ik, dat vast stond dat hij op het schelpenpad reed wist ik niet.

Als Dekker reed als een huffer op een plaats waar die niet hoorde dan heeft ie een risico genomen dat hij de verkeerde tegen kwam. Maar dat rechtvaardigt geen geweld, want dat is het. Dat laatste wil ik even benadrukken, want dat dreigt hier wat onder te sneeuwen.

Mij bekruipt het gevoel dat in dit land de ME en politie bij hevige provocaties "professioneel" moet blijven, maar dat wielrenners het hebben verdiend. Om maar eens een bizarre gedachtemkronkel te delen.
Niemand die beweert dat wat de vrouw deed (waar overigens nogal wat details ontbreekt) oké is.
DeKever schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:42:
[...]

Victim blaming staat weer helemaal op de kaart. Niet per se specifiek alleen in jouw bericht, maar in zijn algemeenheid.
Ik zou de zaken scheiden: Het onveilige wielrengedrag en het geweldsdelict. In de ene is hij duidelijk het slachtoffer en het andere de veroorzaker. Het voordeel van scheiden is dat je zowel het gedrag van de vrouw kan veroordelen en het gedrag van een ex-minister.

Dan heb je ook geen last van victim blaming. Beide hebben een verantwoordelijkheid waar ze niet aan voldaan hebben: rekening houden en zorgen voor elkaar.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:50
DevWouter schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:00:
Beide hebben een verantwoordelijkheid waar ze niet aan voldaan hebben: rekening houden en zorgen voor elkaar.
Dat weten we helemaal niet: het is een valide fietspad en uit niets blijkt hoe hard Dekker reed en hoeveel afstand hij hield.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

Shabbaman

Got love?

DevWouter schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 02:57:

En laat het Schelpenpad (waar het ongeluk plaats vond) nu juist een plek zijn waar al jaren door verschillende partijen (inclusief de fietsbond) er op gewezen wordt dat het de wielrenner zich moet aanpassen in snelheid en gedrag ivm de andere verkeersdeelnemers en dieren.
Er ligt daar een vrijliggend verhard voetpad. Het is vlak bij mijn huis en ik kom daar vaak langs, maar ik heb nog nooit een voetganger op dat voetpad zien lopen. Wel met z'n allen naast elkaar op het fietspad.

Vanaf het duin is het trouwens erg steil (voor Nederlandse begrippen). Ik weet niet van welke kant Dekker kwam maar naar beneden hoef je niet je best te doen om hard te rijden. Als je niet trapt zit je al boven de 30 km/u. Er lopen ook vaak honden los en ik vind dat daarom ook wel een gevaarlijk stuk.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
dawg schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:17:
Ik vraag me weleens af of Bleker en consorten daar achteraf spijt van hebben, gezien de ellende die dat opgeleverd heeft en nog steeds oplevert.
Hij was gisteren bij Op1, het antwoord op deze vraag zal je niet verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:43
begintmeta schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:53:
[...]

“De politiek” is misschien toch wat te breed, dergelijke boodschappen zijn er in de maatschappij - en specifieker ook politiek - al jaren. Maar het lijkt lastig om kiezers voor zich te winnen.

[...]

Is het electoraat dan misschien niet ook wat teveel geneigd om dingen vooruit te schuiven? Het electoraat kiest er denk ik ook een beetje voor om te wachten tot het niet meer anders kan.

[...]

Dat er (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) een pandemie van een of ander virus komt was op zich wel al bekend, maar wanneer precies niet - ook hier had men, in afwachting van, nationaal en internationaal ander beleid kunnen voeren. (Waarbij de vraag is of je dan vooraf of tijdens zou zijn ontkomen aan ingrijpende maatregelen natuurlijk)
Zeker, uiteindelijk zijn wij als maatschappij/electoraat er ook voor verantwoordelijk dat partijen gekozen zijn die de problemen zo ver voor ons uit zijn geschoven, helaas zie ik dat niet veranderen, want niemand wil inleveren, dus iemand die belooft dat dat niet hoeft is veel aantrekkelijker om op te stemmen dan iemand die nu al in wil laten leveren voor iets dat nu nog geen acuut probleem is ook al kost het nu al in leveren minder dan als puntje bij paaltje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:53
DevWouter schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Niemand die beweert dat wat de vrouw deed (waar overigens nogal wat details ontbreekt) oké is.

[...]

Ik zou de zaken scheiden: Het onveilige wielrengedrag en het geweldsdelict. In de ene is hij duidelijk het slachtoffer en het andere de veroorzaker. Het voordeel van scheiden is dat je zowel het gedrag van de vrouw kan veroordelen en het gedrag van een ex-minister.

Dan heb je ook geen last van victim blaming. Beide hebben een verantwoordelijkheid waar ze niet aan voldaan hebben: rekening houden en zorgen voor elkaar.
Misschien bedoel je het niet zo, maar je zet het als gelijkwaardig naast elkaar. Samen met de eerdere opmerking over de consequenties van het eigen gedrag voor Dekker geeft dat een beeld dat hij niet moet miepen en dit het risico van het vak is.

Zoals oa @hoevenpe al opmerkt, is alleen duidelijk dat de dader vond dat de wielrenner te snel reed. Als dat zo is, dan is dat asociaal en misschien gevaarlijk. De dader heeft geweld toegepast, dat is strafbaar. Prima om zaken te scheiden, maar laten we het dan ook recht doen aan de feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Transportman schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:34:
[...]

Proportionaliteit wordt door de rechterlijke macht getoetst, dus die nooduitgang is er wel degelijk.
Proportioneel voor de situatie van dat moment, ook als er 100% zekerheid is dat zonder maatregelen over X maanden de situatie vele malen erger is en je pas op dat moment kan gaan beginnen met maatregelen die dan ook nog pas effectief ingevoerd zijn nog veel later als het onomkeerbaar catastrofaal mis is gegaan. Je maatregelen zijn dus altijd te laat en doen niet wat het moet doen, wat door columnisten weer wordt aangehaald wat ze toch een sukkels zijn in Den Haag. Tot er een keer proactief wordt gedaan, dan zijn het tirannen die ons willen onderdrukken.

Op elk moment had de vergergering van het probleem (corona, stikstof, huizentekort etc.) met een vrijwillige verandering van gedrag door de bevolking kunnen worden voorkomen. Maar dat gebeurt nooit, pas als het veel te laat is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 11:37

drooger

Falen is ook een kunst.

Voor de mensen die niks te doen hebben, een livestream van de algemene vergadering van de VVD:

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

drooger schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:51:
Voor de mensen die niks te doen hebben, een livestream van de algemene vergadering van de VVD:

[YouTube: VVD@SugarCity]
@SugarCity? Is dat een verwijzing naar hoe ze zich inzetten voor het bedrijfsleven?

Ik heb net gegeten, ik skip deze even. :)

Toch even klikken.... Het bloed kruipt enzo....
"Zo staan wij als liberalen voor het verantwoordelijk zijn voor eigen succes" nice.

[ Voor 13% gewijzigd door Sandor_Clegane op 11-06-2022 15:07 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

hoevenpe schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:23:
[...]

Hij was gisteren bij Op1, het antwoord op deze vraag zal je niet verrassen.
Ik geloof je meteen, ik kijk dat soort programma’s niet meer eigenlijk. Te cynisch geworden wellicht. ;)

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hoevenpe schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:53:
[...]

Dat weten we helemaal niet: het is een valide fietspad en uit niets blijkt hoe hard Dekker reed en hoeveel afstand hij hield.
Het is een verharde weg voor meerdere soorten verkeersdeelnemers bedoeld.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DeKever schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Misschien bedoel je het niet zo, maar je zet het als gelijkwaardig naast elkaar. Samen met de eerdere opmerking over de consequenties van het eigen gedrag voor Dekker geeft dat een beeld dat hij niet moet miepen en dit het risico van het vak is.

Zoals oa @hoevenpe al opmerkt, is alleen duidelijk dat de dader vond dat de wielrenner te snel reed. Als dat zo is, dan is dat asociaal en misschien gevaarlijk. De dader heeft geweld toegepast, dat is strafbaar. Prima om zaken te scheiden, maar laten we het dan ook recht doen aan de feiten.
De scheiding is om te voorkomen dat we het over victim blaming gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:17

Amphiebietje

In de blubber

DeKever schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:42:
[...]

Victim blaming staat weer helemaal op de kaart. Niet per se specifiek alleen in jouw bericht, maar in zijn algemeenheid.
Dat is niet wat ik schrijf en bedoel.

Als Dekker een normalere snelheid had aangehouden, was hij minder hard op zijn bek gegaan toen de vrouw hem vastpakte. Bij veel ongelukken is de situatie niet zo zwart-wit dat er altijd exact 1 schuldige is.

Als iemand met zijn auto 120 rijdt op een plek waar je 50 mag, en hij wordt aangetikt door een invoegende auto waarvan de bestuurder niet goed oplet, waarna de eerste auto zich om een boom vouwt doordat hij wordt weggekatapulteert i.v.m. de hoge snelheid, is het dan volledig de schuld van de tweede automobilist?

Daarmee probeer ik niet te whitewashen dat de dame in kwestie Dekker ernstig heeft verwondt. Dat is ten alle tijden onacceptabel (net zoals als in de bovenstaande situatie met auto's de tweede automobilist het ongeluk expres zou hebben veroorzaakt).

Edit: Zoals DevWouter al aangeeft, je kan de situatie bekijken op een manier waarbij elke protagonist wordt aangesproken op hun eigen gedrag.

[ Voor 6% gewijzigd door Amphiebietje op 11-06-2022 18:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sandor_Clegane schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:59:
[...]

@SugarCity? Is dat een verwijzing naar hoe ze zich inzetten voor het bedrijfsleven?

Ik heb net gegeten, ik skip deze even. :)

Toch even klikken.... Het bloed kruipt enzo....
"Zo staan wij als liberalen voor het verantwoordelijk zijn voor eigen succes" nice.
Heeft Thorbecke nog ergens een graf? Denk dat als we zijn kist/urn aansluiten op het stroomnet, we ons geen zorgen meer hoeven te maken over energie :X
defiant schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 00:45:
[...]

NRC heeft ook nog opvallende quote:
Ministerie van Binnenlandse Zaken drukte kritiek op Omgevingswet de kop in

[...]

Tot zover de nieuwe bestuurscultuur.
Dat die nieuwe bestuurscultuur doodgeboren is, was toch bijna direct na de verkiezingen al bekend? "Omtzigt functie elders" en de hele circus eromheen was geen teken aan de wand, het was gewoon hét teken dat we de nabije toekomst vrolijk doorgaan zoals de afgelopen jaren, al dan niet erger.

Ik blijf me alleen verbazen dat men er mee weg blijft komen, volgens mij kan een ieder van de huidige regering op TikTok een puppy doodknuppelen zonder dat er iets gebeurt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-10 15:45

Lordy79

Vastberaden

begintmeta schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:53:
[...]

Dat er (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) een pandemie van een of ander virus komt was op zich wel al bekend,
Klopt. En dat het nog een keer gebeurt binnen 100 jaar, die kans is ook wel groot. Ben benieuwd of de overheden in deze wereld zich er nu wél op voorbereiden. Door bijv. genoeg IC bedden te hebben of de mogelijkheid om deze binnen een maand enorm op te schalen...
En wellicht een lockdown plan dat gewoon op de plank ligt...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:52

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
RobinHood schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:09:
Dat die nieuwe bestuurscultuur doodgeboren is, was toch bijna direct na de verkiezingen al bekend? "
offtopic:
Excuus, sarcasme /s tag vergeten :P

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 16:45

Dido

heforshe

RobinHood schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:09:
Ik blijf me alleen verbazen dat men er mee weg blijft komen, volgens mij kan een ieder van de huidige regering op TikTok een puppy doodknuppelen zonder dat er iets gebeurt.
Dat is misschien juist het nieuwe aan de bestuurscultuur.
Vroeger moest een minister opstappen als hij/zij de kamer "onjuist geinformeerd had" (oftewel, als hij/zij gelogen had). Gebeurde dat iets te vaak, dan diende premier het ontslag van de regering in.

Dat soort oorzaak-gevolgrelaties klinken voor de huidige generatie plucheplakkers als dystopische onzin.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dido schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:42:
[...]

Dat is misschien juist het nieuwe aan de bestuurscultuur.
Vroeger moest een minister opstappen als hij/zij de kamer "onjuist geinformeerd had" (oftewel, als hij/zij gelogen had). Gebeurde dat iets te vaak, dan diende premier het ontslag van de regering in.

Dat soort oorzaak-gevolgrelaties klinken voor de huidige generatie plucheplakkers als dystopische onzin.
Dit was de basis waarop democratie functioneerde. Vertrouwen. En als dat geschonden is of word, draag je automatisch de macht over (aan de kiezer). Dat doe jij en dat doet je "tegenstander".

Dat is nu stuk.. En de gemiddelde jan boeren lul snapt dit niet meer en is puur met zijn eigen belang bezig en laat zich een rad voor ogen draaien. De aasgieren snappen het wel en gebruiken het om de democratie te slopen. En het clubje dat het snapt en dit niet wil, staat machteloos, want als jan boeren lul niet in actie wil komen, is de democratie kansloos verloren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 21:21

JJJ

Cyberpope schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:32:
[...]

Dit was de basis waarop democratie functioneerde. Vertrouwen. En als dat geschonden is of word, draag je automatisch de macht over (aan de kiezer). Dat doe jij en dat doet je "tegenstander".
Ik zou zeggen, democratie is georganiseerd wantrouwen. Alle checks and balances zijn gebaseerd op de rule of law en wat we nu zien is de overgang naar een normatief stelsel - regels bepalen niet langer wat mag maar wat in de waan van de dag okee wordt gevonden (incl willekeur).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

JJJ schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Ik zou zeggen, democratie is georganiseerd wantrouwen. Alle checks and balances zijn gebaseerd op de rule of law en wat we nu zien is de overgang naar een normatief stelsel - regels bepalen niet langer wat mag maar wat in de waan van de dag okee wordt gevonden (incl willekeur).
Dit zeker, en dit is ook iets wat ik al jaren opmerk.

Het helpt niet dat de regels niet bepaalt alles afdekken, omdat toen de regels werden opgesteld, het overton-window 10km terug stond.

"Moeten we misschien iets van een regel maken dat je als Kamerlid je collega's niet mag bedreigen in de Tweede Kamer?"
"Neuh, alsof dat ooit gaat gebeuren, we leven in betere tijden nu"

En toen kwam 2022 om de hoek kijken.

Of allerlei andere fatsoensnormen of regels die ervoor zorgen dat onze volksvertegenwoordigers een beetje normaal doen. Waarom zou je. Alsof er ooit Kamerleden zouden komen die complete religies af zouden zetten als achterlijk. Of Kamerleden die intimiderende filmpjes maken over andere Kamerleden.

Natuurlijk, vroeger had je ook wel Boer Koekoek en Janmaat, maar volgens mij was het zelfs daar niet praktisch iedere week wel weer raak.

Enfin, dan krijg je dus inderdaad wat ook jij zegt: de regels die er wel zijn, boeien gewoon niet. En dingen als fatsoensnormen kun je al helemaal uit het raam flikkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

RobinHood schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:01:
Alsof er ooit Kamerleden zouden komen die complete religies af zouden zetten als achterlijk.
offtopic:
Eigenlijk vind ik het persoonlijk veel enger dat er kamerleden zijn die religie niet zo zien, maar juist als een gedegen basis voor wetgeving. Ik wacht nog steeds op vrijheid van religie :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

JJJ schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Het lijkt ook alsof men niet begrijpt wat wantrouwen is. Zoals Cyberpope in "De landelijke Nederlandse politiek 2022" schreef is wantrouwen een middel van de partijen geworden om zieltjes te winnen ipv een middel van het volk om de politieke organisatie beoordelen. En ja, the rule of law lijkt in Nederland steeds minder indruk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 22:24
DeKever schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 05:47:
[...]

Jij weet al meer dan ik, dat vast stond dat hij op het schelpenpad reed wist ik niet.

Als Dekker reed als een huffer op een plaats waar die niet hoorde dan heeft ie een risico genomen dat hij de verkeerde tegen kwam. Maar dat rechtvaardigt geen geweld, want dat is het. Dat laatste wil ik even benadrukken, want dat dreigt hier wat onder te sneeuwen.

Mij bekruipt het gevoel dat in dit land de ME en politie bij hevige provocaties "professioneel" moet blijven, maar dat wielrenners het hebben verdiend. Om maar eens een bizarre gedachtemkronkel te delen.
Het "geweld" wat tegen Dekker heeft plaatsgevonden is natuurlijk niet goed te praten, maar ik snap wel dat mensen gefrustreerd raken van wielrenners. En het is niet zo dat er alleen maar slechte wielrenners zijn met onbeschoft gedrag maar de slechte naam komt niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk. Grootste probleem (ook hier) is weer handhaving. Boetes voor wielrenners zijn een zeldzaamheid. En waar kun je ze dan op pakken?

- Een maximum snelheid? Die is er technisch gezien niet. En al zou die er wel zijn, moeilijk hand te haven.
- Gevaarlijk weggedrag? Kun je wielrenners aanhouden op basis van artikel 5? Theoretisch gezien wel, maar betwijfel of een Officier hier werk van wil gaan maken. (wordt denk ik toch gezien als minder erg dan gevaarlijk rijgedrag met een motorvoertuig)
- Misschien dat je een wielrenner kan pakken op één van deze zaken: lijstje boetes voor fietsers. Maar de meeste boetes komen niet boven de 100 euro uit en ook hier geldt weer voor: Niemand zorgt voor handhaving.

Dus wat doen we in Nederland? We pakken de extremen aan, wat veelal op neerkomt dat de mensen die wielrenners wat aandoen, gepakt worden. Je moet voor de grap maar eens zoeken op wielrenner en boete op Google. 80% van de resultaten gaat over boetes in het prof wielrennen. De overige 20% gaat over mensen die wielrenners wat aandoen. Niet een heel representatief onderzoek maar het geeft wel een beetje de trend weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DevWouter schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:26:
[...]

Het lijkt ook alsof men niet begrijpt wat wantrouwen is. Zoals Cyberpope in "De landelijke Nederlandse politiek 2022" schreef is wantrouwen een middel van de partijen geworden om zieltjes te winnen ipv een middel van het volk om de politieke organisatie beoordelen. En ja, the rule of law lijkt in Nederland steeds minder indruk te maken.
Ik zou dan toch eerder wantrouwen vervangen door angst. Angst voor de onzekere toekomst waarin bepaalde zaken niet meer vanzelfsprekend lijken.

Dat zou zowel het fenomeen zwevende kiezer verklaren, of de opkomst van extremistische partijen, of zelfs het niet (meer) respecteren van the rule of law en de scheiding tussen bewindspersoon zijnde uitvoerder van beleid en de privépersoon.

Het wordt dan ook stilaan steeds duidelijker dat angst een zeer slechte raadgever is. Dat zie je niet enkel aan de burger, maar ook aan de politiek zelf. Angst voor de angstige kiezer (angst voor de kiezer is er in zekere zin altijd wel geweest bij politici sinds de jaren '70, maar het is nogal uit de hand gelopen) en dus angst voor noodzakelijke (ingrijpende) verandering. Dat zou ook de inmiddels compleet ontspoorde bestuurscultuur verklaren.

[ Voor 43% gewijzigd door dawg op 12-06-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
RobinHood schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:01:
Natuurlijk, vroeger had je ook wel Boer Koekoek en Janmaat, maar volgens mij was het zelfs daar niet praktisch iedere week wel weer raak.
Mwah, wat Will Schuurman is overkomen is tot op heden gelukkig niet overtroffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

hoevenpe schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:26:
Mwah, wat Will Schuurman is overkomen is tot op heden gelukkig niet overtroffen.
Lastig om leed langs een maatlat te leggen, maar Pim Fortuyn is meer dan een been kwijtgeraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

dawg schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:02:
[...]

Ik zou dan toch eerder wantrouwen vervangen door angst. Angst voor de onzekere toekomst waarin bepaalde zaken niet meer vanzelfsprekend lijken.
Angst lijkt inderdaad de oorsprong te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Paar dagen geleden uitgekomen dat de stikstofcrisis nu toch echt aangepakt moet worden na jarenlang verzuimen. En dan vandaag nog een rapport van Jetten dat onze infrastructuur helemaal niet klaar is voor verduurzaming. Ik begon zowaar een beetje het idee te krijgen dat we nu eindelijk eens gingen doorpakken op bepaalde dossiers. En misschien zelfs nog een beetje backlash richting de machtspartijen voor het jarenlang pappen en nathouden.

Maar niets is minder waar natuurlijk. In plaats van doorpakken zie je dat:
- BBB zwaar in de peilingen stijgen vanwege de onrust om de nieuwe plannen. Wat was het, derde partij van Nederland in de peilingen?
- VVD + CDA achterbaan massaal kramp krijgen bij de plannen en eigenlijk alweer de plannen willen terugdraaien. Dat zo'n 50% van de achterban tegen is, zullen echt niet alleen boeren zijn vermoed ik. Daar moeten ook Jantjes Modaal (of hoger) bij zitten die blijkbaar tegen stemmen.
- Kijk ik op nu.nl bij dit soort artikelen de reacties, dan zie ik de "top"-comments naar boven drijven die zeggen: "Ja, we gaan het toch allemaal niet halen dus laten we er maar gewoon doorgaan met waar we gebleven zijn."

Ik schrik hier toch wel een beetje van en ik begin mij toch wel een beetje af te vragen of wij, Nederlanders, nou toch echt vooruit willen gaan en de diverse problemen willen oplossen waar we tegenaan lopen. Ik betwijfel of de "groene" partijen verkiezingen kunnen winnen op dit soort thema's. Blijkbaar moeten we het huidige kabinet maar gaan aanmoedigen en hopen dat ze doorzetten. Wat een tijd leven we in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Op aanvulling op reactie boven peling ziet nu zo eruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPTuP_5HjbOO-3OIGSZBrspznHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5orjO3nHq6YXdphpMG0PemRr.jpg?f=fotoalbum_large
Rechts heeft zonder FvD en SGP al een meerderheid, met VVD CDA BBB JA21 PVV en CU. SGP BVNL en FvD niet eens opgeteld

[ Voor 51% gewijzigd door New Yorker op 13-06-2022 21:55 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
New Yorker schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:54:
Rechts heeft zonder FvD en SGP al een meerderheid, met VVD CDA BBB JA21 PVV en CU. SGP BVNL en FvD niet eens opgeteld
ChristenUnie zou ik niet rechts willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:11:
[...]

ChristenUnie zou ik niet rechts willen noemen.
CU is wel een partij die in tegenstelling met D66 JA21 niet uitsloot voor een regeringsdeelname. Mochten ze weer partijen uitsluiten dan is het een ramp om een regering te vormen.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Als je per se een label wil plakken op / gebruiken voor die groepering van partijen, dan kan je beter conservatief gebruiken.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
drooger schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:28:
Als je per se een label wil plakken op / gebruiken voor die groepering van partijen, dan kan je beter conservatief gebruiken.
Je hebt gelijk conservatief/populistisch of voor CU christelijk-groen zelf DENK kan je erbij zetten die in Rotterdam met conservatieve partijen in zee gaat

[ Voor 12% gewijzigd door New Yorker op 13-06-2022 22:32 ]

Weg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:39
@New Yorker
Rechts heeft in Nederland bijna altijd een meerderheid gehad. Daarom hebben we ook voornamelijk rechts beleid gehad sinds Den Uyl. Maar sommige boze kiezers geven nog steeds de linkse splinters de schuld van alle ellende die ze zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

D-e-n schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:51:
@New Yorker
Rechts heeft in Nederland bijna altijd een meerderheid gehad. Daarom hebben we ook voornamelijk rechts beleid gehad sinds Den Uyl. Maar sommige boze kiezers geven nog steeds de linkse splinters de schuld van alle ellende die ze zien.
Das makkelijker dan in de spiegel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:23
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom VVD, D66 en CDA allemaal zetels verliezen maar CU krijgt er volgens die peiling 2 zetels erbij? CU zit toch ook gewoon bij het kabinet? Daarnaast CU heeft ook allemaal dingen beloofd maar puntje bij paaltje 180 graden gedraaid. Ze doen net zo hard mee met de oude en "nieuwe" bestuurscultuur.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Robkazoe schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:28:
Paar dagen geleden uitgekomen dat de stikstofcrisis nu toch echt aangepakt moet worden na jarenlang verzuimen. En dan vandaag nog een rapport van Jetten dat onze infrastructuur helemaal niet klaar is voor verduurzaming. Ik begon zowaar een beetje het idee te krijgen dat we nu eindelijk eens gingen doorpakken op bepaalde dossiers. En misschien zelfs nog een beetje backlash richting de machtspartijen voor het jarenlang pappen en nathouden.

Maar niets is minder waar natuurlijk. In plaats van doorpakken zie je dat:
- BBB zwaar in de peilingen stijgen vanwege de onrust om de nieuwe plannen. Wat was het, derde partij van Nederland in de peilingen?
- VVD + CDA achterbaan massaal kramp krijgen bij de plannen en eigenlijk alweer de plannen willen terugdraaien. Dat zo'n 50% van de achterban tegen is, zullen echt niet alleen boeren zijn vermoed ik. Daar moeten ook Jantjes Modaal (of hoger) bij zitten die blijkbaar tegen stemmen.
- Kijk ik op nu.nl bij dit soort artikelen de reacties, dan zie ik de "top"-comments naar boven drijven die zeggen: "Ja, we gaan het toch allemaal niet halen dus laten we er maar gewoon doorgaan met waar we gebleven zijn."

Ik schrik hier toch wel een beetje van en ik begin mij toch wel een beetje af te vragen of wij, Nederlanders, nou toch echt vooruit willen gaan en de diverse problemen willen oplossen waar we tegenaan lopen. Ik betwijfel of de "groene" partijen verkiezingen kunnen winnen op dit soort thema's. Blijkbaar moeten we het huidige kabinet maar gaan aanmoedigen en hopen dat ze doorzetten. Wat een tijd leven we in...
Tja, Nederland is al tijden geen gidsland meer.

20 jaar geleden waren we helemaal de shit, met ons homohuwelijk, redelijk normaal wietbeleid [voor die tijd], best lekker lopende verzorgingsstaat en ik weet nog hoe de bouwfraude een enorm probleem was.

Qua LGBT-rechten en alles zijn we niet speciaal meer. Meerdere Amerikaanse staten en nu zelfs Thailand hebben een beter softdrugsbeleid, De verzorgingsstaat zou ik op zijn best een "kluswoning" noemen, en de bouwfraude lijkt een storm in een glas water vergeleken met wat de Belastingdienst heeft uitgespookt.

Nu weet ik niet of het cynisme of realisme is, maar ik heb zo het idee dat het eigenlijk zeker sinds 2008 gewoon over de brede lijn stilstand of achteruitgang is. Wat is er nou echt significant en direct door de overheid verbeterd? En dan voor de samenleving, ik weet dat als je 3x modaal verdient je leven nu vast leuker is dan 15 jaar geleden, maar is de samenleving daadwerkelijk vooruitgegaan? Ik denk oprecht van niet.

Het is ook oprecht iets waar ik me zorgen over maak, want ik zie het ook niet veranderen, Zoals in het geciteerde bericht zie ik ook gewoon niet dat wij Nederlanders problemen daadwerkelijk willen oplossen.

Het is maar goed dat de Deltawerken er al staan :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

RobinHood schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 02:04:
[...]

Het is maar goed dat de Deltawerken er al staan :X
Als de watersnoodramp van 1953 nu zou gebeuren, vermoed ik dat het aantal doden veel hoger zou liggen. Tegen de tijd dat de overheid dan eindelijk inziet dat, ja, het onvermijdelijk is dat er een flinke storm komt, is die al begonnen. Zandzakken moeten nog worden besteld, aannemers weigeren mee te werken behalve als ze stikstofcompensatie krijgen, zorgmedewerkers doen hun stinkende best maar vluchten als ze ontdekken dat ze niet beschermd worden tegen het water en krijgen na afloop een metaforische dolk in de rug gestoken door de eigen minister, kinderen worden niet gered "omdat ze toch niet worden getroffen door het wassende water", na afloop worden huizen massaal geplunderd ondanks de zeer strikte beveiliging die is uitbesteed aan de firma "Voor een dubbeltje op de eerste rij".

[ Voor 21% gewijzigd door Amphiebietje op 14-06-2022 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Gezien het huidig onderwerp dacht ik dat deze passend was:

Theather Castellum als metafoor voor NL als geheel?

Vooral deze is treffend:
De gebreken aan het pand die aan het licht zijn gekomen, vallen onder verschillende disciplines, zijn niet de verantwoordelijkheid geweest van één partij en er is ook niet één moment aan te wijzen als moment waarop het misging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat ik steeds terug zie is dat alles een keten is geworden. En in een keten is iedereen maar een schakel die contact heeft met twee aangrenzende schakels en verder niets over de rest hoeft te weten.

Dat Alphen er een zootje van maakt verbaast me overigens ook niks, als Gerard van As de grootste partij is dan weet je wel wat voor politiek er wordt gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
IJzerlijm schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:05:
Dat Alphen er een zootje van maakt verbaast me overigens ook niks, als Gerard van As de grootste partij is dan weet je wel wat voor politiek er wordt gevoerd.
In het artikel staat dat deze problemen 20 jaar geleden ontstaan zijn, de opkomst van iemand als Gerard van As is in dit specifieke geval eerder gevolg dan oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

hoevenpe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:29:
[...]

In het artikel staat dat deze problemen 20 jaar geleden ontstaan zijn, de opkomst van iemand als Gerard van As is in dit specifieke geval eerder gevolg dan oorzaak.
Het gaat al decennia lang fout met bouwprojecten en het geld dat daarin werd gestoken.
De N11 tussen Zoeterwoude en Alphen aan den Rijn werd op 27 januari 2000 in gebruik gesteld. De weg had toen twee rijstroken per rijrichting. Deze situatie bleek strijdig met het toenmalige bestemmingsplannen, waarin de weg met slechts één strook per rijrichting was vermeld. Daarop is een hernieuwde besluitvormingsprocedure doorlopen met een nieuwe milieueffectrapportage en een tracébesluit.

Omdat de weg feitelijk niet mocht bestaan, werden de twee binnenste rijstroken tijdelijk met oranje paaltjes gesloten voor het autoverkeer. Dit zorgde voor verwarring en onbegrip bij weggebruikers.
Wikipedia: Rijksweg 11

https://www.omroepwest.nl...ten-verpauperde-stadshart
Omroep West wil graag weten wat de kosten zijn van de verschillende onderdelen, zoals van het Thorbeckeplein. Dat is een centraal plein in het stadshart dat voor de Alphenaren op dit moment een doorn in het oog is. Maar die cijfers kan de gemeente Alphen niet geven.

Ook de verantwoordelijk wethouder Michel du Chatinier had dit graag anders gezien. ‘Het is vervelend dat we nu niet gewoon de cijfers van een majeur deel van het project op tafel kunnen leggen’. Maar volgens de wethouder heeft dat er mee te maken hoe het in ‘de boeken’ staat. Het hele project Lage Zijde staat er in zijn geheel voor 139 miljoen euro in.
Plus de 'bridge to nowhere' Maximabrug, alle problemen rond de nieuwbouw van het gemeentehuis en nog veel meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:31
Ja, het zijn de vluchtelingen die ervoor zorgen dat ons land vol is.

Nee mensen, het zijn niet de vluchtelingen. De regering is zelf verantwoordelijk voor de immigratie. Deze keer hebben ze weer een blik arbeidsmigranten in banlieues gevonden.

https://nos.nl/l/2432599
Minister Van Gennip stelt voor om werkloze jongeren uit de Franse voorsteden (banlieues) naar Nederland te halen om bijvoorbeeld in de horeca of in de kassen te werken. In een interview met het AD zegt ze dat de Nederlandse economie niet kan draaien zonder arbeidsmigranten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:08
Joris748 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:42:

Nee mensen, het zijn niet de vluchtelingen. De regering is zelf verantwoordelijk voor de immigratie. Deze keer hebben ze weer een blik arbeidsmigranten in banlieues gevonden.

[...]
Vrijwel niemand heeft een probleem met "echte" vluchtelingen die ook weer terug willen zodra de situatie in hun thuisland weer veilig is.

Overigens heb ik bij dit plan een beetje het idee dat het gewoon arbeidsmigranten uit Afrika importeren is met een extra tussenstap. Moeten we er niet eens naar kijken waarom "de Nederlandse economie niet kan draaien zonder arbeidsmigranten"? Het lijkt me namelijk een vrij onwenselijke en onhoudbare situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
ErikT738 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:50:
[...]

Vrijwel niemand heeft een probleem met "echte" vluchtelingen die ook weer terug willen zodra de situatie in hun thuisland weer veilig is.

Overigens heb ik bij dit plan een beetje het idee dat het gewoon arbeidsmigranten uit Afrika importeren is met een extra tussenstap. Moeten we er niet eens naar kijken waarom "de Nederlandse economie niet kan draaien zonder arbeidsmigranten"? Het lijkt me namelijk een vrij onwenselijke en onhoudbare situatie.
Precies, misschien had ik de eerste alinea tussen sarcasme-tags moeten zetten ;)

Ik deel je mening volledig.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online

[...]
Als ze mijn vuilnis opruimen heb ik geen probleem maar zorg dat ze weer gewoon vertrekken. Zijn deze jongeren voor LGBT, vrouwenemancipatie en voor joden? Zo niet dan moeten we ze hier zeker niet hierheen halen. Veel van die ghetto's zijn een no go zone voor buitenstaanders.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe

[...]
Ik las dit artikel vanochtend in het AD en was ook met stomheid geslagen. Eén ding vooraf over jouw quote: Ik vermoed niet dat dit impact heeft op de huidige vluchtelingen problematiek. Dit zijn waarschijnlijk "Franse" jongeren. Oftewel kinderen van immigranten van Tunesie/Marokko die gewoon een Frans paspoort hebben. Met vrij reizen en overal werken in de EU als motto, zouden zij dus niet in de asielprocedure moeten komen (tenzij ze illegaal in Frankrijk verblijven).

Ergens vind ik het wel een creatieve oplossing maar je ziet van mijlenver al aankomen dat dit niet gaat goed komen. Om maar even wat zaken op te noemen:
1. Waar wil je deze mensen huisvesten? We hebben nu al mega te korten op woningen.
2. Je importeert hier een groep met hoge criminele cijfers. De huidige politie kan het werk nu al niet aan, met zo'n grote probleemgroep wordt het alleen maar moeilijker.
3. Zonder gedegen plan, ga je de criminaliteit niet uit die groep krijgen. Dat betekent aan het begin heel veel investeren in het begeleiden van de jongeren, taalcursussen, ghetto vorming voorkomen, enz. Daar loop je tegen een berg kosten aan waar je u tegen zegt. Daarmee los je het banenprobleem misschien wel op, maar het gaat de eerste jaren (tientallen jaren?) echt een hele dure grap worden. En zo niet, dan zit je met een ellendige groep waar je niet meer vanaf komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
New Yorker schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:53:
[...]

Als ze mijn vuilnis opruimen heb ik geen probleem maar zorg dat ze weer gewoon vertrekken. Zijn deze jongeren voor LGBT, vrouwenemancipatie en voor joden? Zo niet dan moeten we ze hier zeker niet hierheen halen. Veel van die ghetto's zijn een no go zone voor buitenstaanders.
Er is nog geen enkele groep gastarbeiders vertrokken. Waarom zou dat deze keer wel anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:05:
[...]
Er is nog geen enkele groep gastarbeiders vertrokken. Waarom zou dat deze keer wel anders zijn?
gastarbeiders konden betere verblijfsvergunning krijgen doordat ze full time werken en niet meer weg wilden. Pas na pensioenleeftijd gaan ze weer terug.
Maar ik betwijfel of deze ghetto jongeren wel met dwang hier willen werken.

[ Voor 9% gewijzigd door New Yorker op 14-06-2022 10:09 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Robkazoe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:58:
3. Zonder gedegen plan, ga je de criminaliteit niet uit die groep krijgen. Dat betekent aan het begin heel veel investeren in het begeleiden van de jongeren, taalcursussen, ghetto vorming voorkomen, enz. Daar loop je tegen een berg kosten aan waar je u tegen zegt. Daarmee los je het banenprobleem misschien wel op, maar het gaat de eerste jaren (tientallen jaren?) echt een hele dure grap worden. En zo niet, dan zit je met een ellendige groep waar je niet meer vanaf komt.
Ja, maar je kan dat allemaal ook gewoon niet doen. De samenleving lost de geïmporteerde problemen wel op, toch? Of de markt misschien, of de gemeentes...

Aldus de huidige regering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
[...]

Ik las dit artikel vanochtend in het AD en was ook met stomheid geslagen. Eén ding vooraf over jouw quote: Ik vermoed niet dat dit impact heeft op de huidige vluchtelingen problematiek. Dit zijn waarschijnlijk "Franse" jongeren. Oftewel kinderen van immigranten van Tunesie/Marokko die gewoon een Frans paspoort hebben. Met vrij reizen en overal werken in de EU als motto, zouden zij dus niet in de asielprocedure moeten komen (tenzij ze illegaal in Frankrijk verblijven).

Ergens vind ik het wel een creatieve oplossing maar je ziet van mijlenver al aankomen dat dit niet gaat goed komen. Om maar even wat zaken op te noemen:
1. Waar wil je deze mensen huisvesten? We hebben nu al mega te korten op woningen.
2. Je importeert hier een groep met hoge criminele cijfers. De huidige politie kan het werk nu al niet aan, met zo'n grote probleemgroep wordt het alleen maar moeilijker.
Pardon my French.maar 10 keer liever Polen dan mensen uit banlieues. De Schilderswijk is een lachertje in vergelijking met die Franse voorsteden. Wat moet je een ongelofelijke plaat voor je kop hebben om daar überhaupt over na te denken. Die gaan niet meer terug als ze eenmaal hier gesettled zijn, enorme taalbarriere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
[...]

Zijn deze jongeren voor LGBT, vrouwenemancipatie en voor joden? Zo niet dan moeten we ze hier zeker niet hierheen halen.
Dat is natuurlijk ook een heet hangijzer. Je haalt oerconservatieve mensen binnen die weinig van doen hebben met Nederlandse normen en waarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Ik las dit artikel vanochtend in het AD en was ook met stomheid geslagen.
Dacht eerst dat ik De Speld las, totaal wereldvreemd en electorale zelfmoord.

Soms lijkt het alsof CDA en VVD hun kiezers bewust naar de flanken jagen, de tijd dat de kiezer deze VNO/NCW lobby voor zoete koek slikte ligt gelukkig ver achter ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Het volgende schandaal kondigt zich aan, zo voorspelbaar:
Studenten worden nu uitgesloten van de energietoeslag, terwijl dat juridisch gezien helemaal niet mag. Als studenten een zaak aanspannen tegen hun gemeente, is de kans groot dat ze gelijk krijgen van de rechter, zeggen juristen.

[ Voor 56% gewijzigd door hoevenpe op 14-06-2022 10:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:10
Robkazoe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:27:
[...]

Dat is natuurlijk ook een heet hangijzer. Je haalt oerconservatieve mensen binnen die weinig van doen hebben met Nederlandse normen en waarden.
Als ik zie wat voor normen en waarden CDA, SGP, CU, FvD er op nahouden passen ze juist perfect.

Maar even serieus, kunnen we dan eindelijk eens ophouden met het idee dat links zorgt voor immigratie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
hoevenpe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:27:
[...]

Soms lijkt het alsof CDA en VVD hun kiezers bewust naar de flanken jagen
Dat is inderdaad precies wat ze doen. Want alle stemmen rechts van de VVD gaan niet naar links en zorgen er dus voor dat de VVD aan de macht blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
als er allemaal arbeidsmigranten nodig zijn, dan kan je je afvragen of dat werk hier dan wel gedaan moet worden.
Blijkbaar is er geen natuurlijke arbeidsmarkt voor.

Juist in de huidige stikstofcrisis zal er vanalles minder moeten qua activiteiten en daar hoort ook minder mensen bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
sambalbaj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:48:
als er allemaal arbeidsmigranten nodig zijn, dan kan je je afvragen of dat werk hier dan wel gedaan moet worden.

Juist in de huidige stikstofcrisis zal er vanalles minder moeten qua activiteiten en daar hoort ook minder mensen bij.
Ik kan het nu niet snel terughalen maar laatst las ik daar een artikel over. Strekking was dat we eens goed naar onze arbeidsmarkt moeten kijken en moeten bedenken wat we allemaal wel en niet willen doen als klein landje. In mijn herinnering kwam de hubfunctie van Schiphol daar ook al eens voorbij. Maar dan komt natuurlijk de lobby op gang van de grote bedrijven die gewoon door willen gaan met wat ze nu doen.

Overigens is er natuurlijk ook iets grondig mis met hoe wij hier in Nederland ons beroep kiezen, of beter: welk beroep we kiezen. Als het aantal lifecoaches zich rap vermenigvuldigt terwijl de zorg geen mensen kan vinden valt er daar ook wel wat op aan te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
sambalbaj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:48:

Het is meer dat we te veel ouderen hebben die hun AOW en zorg betaald en gedaan willen zien worden door werkenden. Als we dan te weinig werkenden hebben dan gaat dat niet lukken.
Daarnaast hebben bedrijven natuurlijk geen zin in deze krappe arbeidsmarkt want dan moeten de lonen omhoog en dat gaat ten koste van de winst. Dat wil de regering natuurlijk voorkomen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 23:34
We gaan dus weer faciliteren dat er ergens goedkope arbeidskrachten vandaan worden getrokken omdat de werkgevers het verdommen om dat werk fatsoenlijk te betalen. Want als de arbeidsvoorwaarden netjes op orde zijn, zijn er vast ook wel mensen te vinden die het willen doen die hier al wonen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:43
[...]

Vuilnis wordt hier tegenwoordig gewoon opgehaald met een zijlader die de chauffeur vanuit de cabine bedient. "Ouderwetse" vuilnismannen lopen al amper meer rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Philip Ross schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:32:
[...]

Als ik zie wat voor normen en waarden CDA, SGP, CU, FvD er op nahouden passen ze juist perfect.

Maar even serieus, kunnen we dan eindelijk eens ophouden met het idee dat links zorgt voor immigratie?
De meeste mensen op dit forum weten wel dat links het al geruime tijd niet voor het zeggen heeft en dus niet verantwoordelijk is voor het landelijke immigratiebeleid. Wel worden ze politiek buiten spel gezet omdat de rechtse concurrentie pretendeert tegen migratie te zijn terwijl ze dit tegelijkertijd op de slechtst mogelijke manier faciliteren.
GrooV schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Vuilnis wordt hier tegenwoordig gewoon opgehaald met een zijlader die de chauffeur vanuit de cabine bedient. "Ouderwetse" vuilnismannen lopen al amper meer rond.
Hier staan ze nog gewoon op de wagen hoor. Wel zag ik laatst een heuse vuilnisvrouw!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:50
hoevenpe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:27:
[...]
Was ook het eerste dat ik dacht.

En dan ook direct nadat je door hebt dat het daadwerkelijk serieus is: welke agenda wordt hier in vredesnaam uitgevoerd? Want geen weldenkend mens komt met droge ogen met zo'n absurdistisch plan.

Is het enorme aantal spotgoedkope arbeidsmigranten dat elk jaar wordt opgehaald om de onderkant van onze arbeidsmarkt onder de duim te houden nog niet voldoende? Willen ze op deze manier de dreigende revolte en de betere onderhandelingspositie van mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt tegengaan?

Zo van: als jullie een te grote bek hebben importeren we gewoon nog meer kansloze arme sloebers? Met welke (media-) strategie wordt de rest van 'het volk' dan bewerkt om hun afgrijzen voor dit kabinet om te turnen naar afgrijzen voor de sterkere positie van de zwakkeren?

Ben benieuwd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:08:
En dan ook direct nadat je door hebt dat het daadwerkelijk serieus is: welke agenda wordt hier in vredesnaam uitgevoerd? Want geen weldenkend mens komt met droge ogen met zo'n absurdistisch plan.
Hanlon's razor: "never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:21
New Yorker schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:54:
Op aanvulling op reactie boven peling ziet nu zo eruit.
[Afbeelding]
Hoppa, als PvdA en GL nu snel even fuseren dan pakken ze 24 zetels en zijn ze de grootste :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
migchiell schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:20:
[...]

Hoppa, als PvdA en GL nu snel even fuseren dan pakken ze 24 zetels en zijn ze de grootste :+
Ze mogen dan een premier leveren.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
New Yorker schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Ze mogen dan een premier leveren.
Ik zeg Halsema of Aboutaleb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robkazoe
migchiell schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Ik zeg Halsema of Aboutaleb.
Amsterdam is geen Nederland en Nederland is geen Amsterdam. AUB geen Halsema. Bedankt, namens alle Nederlands die niet in Amsterdam wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 20:28
Arib zou ik persoonlijk een geschiktere kanidaat vinden dan halsema of aboutaleb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:09

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Best case scenario: VVD66 start impopulair beleid, valt over wat onbenulligs (genoeg gelegenheid) en schuift alles zó in de schoenen van PvdGL.
Nieuw beleid maken kost even (en zal niet populairder zijn), dus dat wordt prijsschieten in de oppositie vanuit de onderbuik, goed om weer jarenlange angst voor 'links' te cultiveren.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Amphiebietje schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:42:
Zandzakken moeten nog worden besteld,
Dat is wel het minste probleem. Er is vast wel iemand te vinden die dat via Chinese contacten zonder winstbejag snel kan fixen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
Proton_ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:54:
Best case scenario: VVD66 start impopulair beleid, valt over wat onbenulligs (genoeg gelegenheid) en schuift alles zó in de schoenen van PvdGL.
Nieuw beleid maken kost even (en zal niet populairder zijn), dus dat wordt prijsschieten in de oppositie vanuit de onderbuik, goed om weer jarenlange angst voor 'links' te cultiveren.
Er moet echt nog een hele hoop meer gebeuren voordat VVD en D66 flink afgestraft gaan worden. En mocht dat gebeuren, dan zie ik PvdGL nog niet perse als grote winnaar uit de bus komen. Zie ook: New Yorker in "De landelijke Nederlandse politiek 2022"

De grote winnaars (op papier) zijn tot nu toe de boerenvakbond BBB en JA21 (als alternatief voor VVD vermoed ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Proton_ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:54:
*knip* s.v.p. geen generalisaties zonder onderbouwing, dat voegt niets inhoudelijks toe aan de discussie.

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 15-06-2022 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Criminaliteit is een sociaal-economisch probleem, niet een persoonlijk probleem. Stop dezelfde mensen in een andere situatie en hun gedrag verandert. Een brave burger wordt topcrimineel en andersom. Tenzij de sociaal-economische situatie mee verhuist is het geen enkel probleem om ze mee te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het is niet alsof "linkse partijen" geen wetsvoorstellen indien of dat ze constructieve feedback geven op de weg die ingeslagen wordt door de "centrum en rechtse partijen". Buiten de wetsvoorstellen en moties kunnen ze in dit soort periodes weinig.

Ze moeten zeker beter worden in het uitspreken van hun visie tijdens verkiezingsperiodes maar om nu te stellen dat ze altijd maar wijzen is wel heel kort door de bocht.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 15-06-2022 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Robkazoe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:02:
[...]
De grote winnaars (op papier) zijn tot nu toe de boerenvakbond BBB
De BBB waarbij de visie voornamelijk is vast blijven houden aan het oude vertrouwde (wat onderbouwd niet handhaafbaar is) en er redelijk wat populistische moties ingesdiend worden waarbij niet bijzonder veel rode draad te herkennen is.

Hoewel ze natuurlijk geen beleid uitzetten want niet onderdeel van het kabinet zijn daar ook afdoende woordspellen zoals landbouwgif vs gewasbescherming en whataboutismes om het eigen belang zo maximaal te kunnen behartigen. En dan nog het idee om defensie in te zetten voor de zorg alsmede nu voor Schiphol. Alsof het een groep uitzendkrachten is die je gemakkelijk kan gebruiken om gaten op te vullen :/

[ Voor 12% gewijzigd door Napo op 14-06-2022 12:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:11:
[...]

Hanlon's razor: "never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity...
Dat is toch wel heel erg naief anno 2022.

Dit is gewoon standaard neoliberaal conservatisme: In plaats van het werk daadwerkelijk interessant maken voor mensen, door de omstandigheden en voorwaarden te verbeteren, trek je gewoon een blik goedkope krachten open [kinderen, buitenlanders] en laat je hun het goedkope kutwerk oplossen. Zie ook: De afgelopen 150 jaar jaar.

Again, de voorgangers van de VVD, de echte liberalen, draaien hard genoeg in hun graf om energie mee op te wekken.

Dit is voor hun achterban [niet de stemmers, maar de grootgeldbezitters] immers goedkoper dan daadwerkelijk beter werk realiseren. En hun achterban komt ook niet in de problemen. Die hebben al een huis, die krijgen geen buren die hun taal niet spreken, die hebben geen last van alle sociale problemen die dit oplevert. Die zien alleen maar dat ze nu nog meer geld verdienen. Hoera!

En je kan het vrolijk afschuiven op links, zoals ook al eerder gedaan, want die zijn toch zo "pro migratie".
alexbl69 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:08:
[...]

Zo van: als jullie een te grote bek hebben importeren we gewoon nog meer kansloze arme sloebers? Met welke (media-) strategie wordt de rest van 'het volk' dan bewerkt om hun afgrijzen voor dit kabinet om te turnen naar afgrijzen voor de sterkere positie van de zwakkeren?

Ben benieuwd.
Gewoon dezelfde Telegraaf-trommel die al 20 jaar lang beslagen wordt. Het is ze ook prima gelukt met de oost-europese arbeiders. Weet je nog hoe de PVV eventjes de islamofobie losliet, en vol, eh, semechkifoob werd? Met hun "polenmeldpunt"?

Dit wordt gewoon weer "zet 10 jonge Fransen met geen fuck te doen in een appartementje, en wees heel verbaasd dat er overlast ontstaat". En dan heel hard richten op die overlast, niet op de oorzaak van de overlast, en al helemaal niet waarom die mensen hier uberhaubt zijn.

Nog een sausje "ze integreren hier totaal niet!" eroverheen en we zijn helemaal klaar.
DevWouter schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:15:
[...]

Criminaliteit is een sociaal-economisch probleem, niet een persoonlijk probleem. Stop dezelfde mensen in een andere situatie en hun gedrag verandert. Een brave burger wordt topcrimineel en andersom. Tenzij de sociaal-economische situatie mee verhuist is het geen enkel probleem om ze mee te nemen.
De bedoeling is dat ze onderbetaald kutwerk gaan doen, de kans dat hun socio-economische status daadwerkelijk verbetert, is negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

DevWouter schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:15:
*knip* laat deze insinuaties gewoon achterwege

[ Voor 31% gewijzigd door polthemol op 15-06-2022 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
RobinHood schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:27:
Dat is toch wel heel erg naief anno 2022.
Had het over mevrouw Van Gennip en de manier waarop ze dit 'plan' gepresenteerd heeft.
Als je deze mannen wilt halen doe het dan stiekem, dit is prijsschieten voor de oppositie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Robkazoe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:50:
[...]

Amsterdam is geen Nederland en Nederland is geen Amsterdam. AUB geen Halsema. Bedankt, namens alle Nederlands die niet in Amsterdam wonen.
offtopic:
Ik woon ook niet in Amsterdam of Rotterdam :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hoevenpe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:36:
[...]

Had het over mevrouw Van Gennip en de manier waarop ze dit 'plan' gepresenteerd heeft.
Als je deze mannen wilt halen doe het dan stiekem, dit is prijsschieten voor de oppositie...
Ah zo.

Nouja, "we" praten nu in ieder wel over dit debiele plan, niet meer over stikstof, of het OV, of de beroerde asielopvang.

Dat is al winst. Voor het kabinet.

Plus dat ik niet wil weten hoe Twitterend Nederland hierop reageert, die rennen nu nog harder naar Ja21 en erger, en uiteindelijk heeft de VVD daar alleen maar baat bij. Die willen liever regeren met hun mede conservatieven dan met wat progressieven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
Robkazoe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:02:
[...]

De grote winnaars (op papier) zijn tot nu toe de boerenvakbond BBB en JA21 (als alternatief voor VVD vermoed ik).
Marcel van Rosmalen had daar een leuk stukje over.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/13/eigenbelang-a4133229

Natuurlijk zegt hij het (als altijd) bot maar de basisgedachte klopt wel wat mij betreft. Een deel van de kiezers zit muurvast in de individualistische gedachte waarbij het enkel om "meer, meer, meer" gaat en dan vooral voor de eigen kliek. Elk realistisch overzicht over hoe een maatschappij in elkaar steekt ontbreekt. En als de ene rattenvanger niet alles blijkt te kunnen waarmaken hopt men naar de volgende.

Nu is bijvoorbeeld BBB niet intrensiek kwaadaardig als FvD of het clubje van Haga maar BBB is wat mij betreft ook gewoon volksverlakkerij: poten in de modder maar vingers in de oren en nul oog voor de belangen van een land als geheel.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 14-06-2022 13:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Elke partij die feiten en wetenschap(pelijke bevindingen) ontkent is wat mij betreft per definitie kwaadaardig. Daar kun je dus sinds afgelopen weekend maar eigenlijk al wel eerder, ook de VVD onder scharen. Evenals BBB.

Gaaf land joh. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

dawg schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:13:
Elke partij die feiten en wetenschap(pelijke bevindingen) ontkent is wat mij betreft per definitie kwaadaardig. Daar kun je dus sinds afgelopen weekend maar eigenlijk al wel eerder, ook de VVD onder scharen. Evenals BBB.

Gaaf land joh. :9
offtopic:
Je hebt al een duimpje van me, maar in de categorie: Hoe maak je een discussie kapot? Wil ik toch het antwoord "door alles opzettelijk letterlijk te nemen" hanteren :+

<sarcasme>
Strikt genomen is er bij elke partij vast wel een voorbeeld te vinden waarbij ze de feiten/wetenschap ontkent hebben. Dat maakt ze nog niet kwaadaardig... Dat of je vindt alle partijen kwaadaardig. >:)
</sarcasme>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

DevWouter schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:33:
[...]

offtopic:
Je hebt al een duimpje van me, maar in de categorie: Hoe maak je een discussie kapot? Wil ik toch het antwoord "door alles opzettelijk letterlijk te nemen" hanteren :+

<sarcasme>
Strikt genomen is er bij elke partij vast wel een voorbeeld te vinden waarbij ze de feiten/wetenschap ontkent hebben. Dat maakt ze nog niet kwaadaardig... Dat of je vindt alle partijen kwaadaardig. >:)
</sarcasme>
Politiek is kapot dus is een discussie over kapotte politiek al bij voorbaat kapot. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
https://nos.nl/artikel/24...s-naar-nederland-te-halen

Keutel = ingetrokken. Wat mij wel opvalt is het volgende:
Vrij verkeer van personen
Toch is het mogelijk dat Franse jongeren uit probleemwijken in Nederland aan de slag gaan, legt Van Gennip uit. Binnen de EU geldt het vrije verkeer van personen. "Als ze willen kan het gewoon, maar nogmaals: er ligt geen plan om ze op te halen."
Ze schiet het dus nog niet permanent af. Treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
CDA zegt nee tegen stikstofbeleid:
Regeringspartij CDA kan zich na alle ophef van het afgelopen weekend niet meer vinden in de kabinetsplannen om het stikstofprobleem op te lossen. "Binnen het CDA staat niet ter discussie dat er iets moet gebeuren, maar we zullen pleiten voor aanpassingen", zegt fractievoorzitter van de Tweede Kamer Pieter Heerma dinsdag tegen de NOS.

[ Voor 108% gewijzigd door hoevenpe op 14-06-2022 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Robkazoe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:11:

[...]

Nouja, we kunnen het die mensen moeilijk verbieden hier te komen om te werken.

Echter, het feit dat ze nog steeds daar zitten, en niet hier, laat wel zien dat we niet bepaald bang hoeven te zijn dat ze en masse hier naartoe gaan komen :P Anders hadden ze dat allang gedaan.
hoevenpe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:16:
CDA zegt nee tegen stikstofbeleid.
Bron: nu.nl pushbericht
En van de NOS:
Volgens de CDA-fractie zijn er "alternatieve manieren" om stikstofreductie te bereiken. Heerma noemt onder meer innovatie en zegt ook dat er breder gekeken moet worden naar onder meer luchtvaart en industrie. "Het hele plaatje moet worden bekeken."
Ah, dus in het rapport van het ministerie, je weet wel, gemaakt door jullie eigen regering, is niet naar het hele plaatje gekeken? :z

Het is allang duidelijk dat innovatie simpelweg niet gaat werken, omdat de geclaimde cijfers nooit gehaald worden, en de luchtvaart en industrie stoten simpelweg minder uit, terwijl zeker industrie wel belangrijker is voor de economie. Plus dat er bar weinig fabrieken rond N2000 gebieden staan.

Maar dat weten ze van het CDA ook heus wel, ik ben niet slimmer of beter ingelicht dan een volksvertegenwoordiger [hoop ik], maar dit is gewoon uitstellen. Er is vast wel een verkiezing waar ze dit overheen kunnen tillen.

Dat ondertussen het land gewoon stilstaat, ach, boeiend. Aan "In gelul kun je niet wonen" heb je geen oor als je je schaapjes al op het droge hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RobinHood schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:25:
En van de NOS:

[...]

Ah, dus in het rapport van het ministerie, je weet wel, gemaakt door jullie eigen regering, is niet naar het hele plaatje gekeken? :z

Het is allang duidelijk dat innovatie simpelweg niet gaat werken, omdat de geclaimde cijfers nooit gehaald worden, en de luchtvaart en industrie stoten simpelweg minder uit, terwijl zeker industrie wel belangrijker is voor de economie. Plus dat er bar weinig fabrieken rond N2000 gebieden staan.

Maar dat weten ze van het CDA ook heus wel, ik ben niet slimmer of beter ingelicht dan een volksvertegenwoordiger [hoop ik], maar dit is gewoon uitstellen. Er is vast wel een verkiezing waar ze dit overheen kunnen tillen.

Dat ondertussen het land gewoon stilstaat, ach, boeiend. Aan "In gelul kun je niet wonen" heb je geen oor als je je schaapjes al op het droge hebt.
Het is veel mooier, zelfs als we realiteit negeren, ook alle andere rekenmethode tonen ook aan dat er iets drastisch gedaan moet worden. De overheid heeft de wond te lang laten bloeden en nu moet het been afgezet worden. Stikstof kan je niet "herverdelen", hoogstens compenseren, maar dat moet lokaal en dus zal de landbouwgrond een andere bestemming moeten krijgen dan landbouw.

Dat is dan ook het "mooie": Naar het hele plaatje kijken is compleet onzin gezien het probleem overal lokaal aangepakt moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

DevWouter schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:37:
[...]

Het is veel mooier, zelfs als we realiteit negeren, ook alle andere rekenmethode tonen ook aan dat er iets drastisch gedaan moet worden. De overheid heeft de wond te lang laten bloeden en nu moet het been afgezet worden. Stikstof kan je niet "herverdelen", hoogstens compenseren, maar dat moet lokaal en dus zal de landbouwgrond een andere bestemming moeten krijgen dan landbouw.

Dat is dan ook het "mooie": Naar het hele plaatje kijken is compleet onzin gezien het probleem overal lokaal aangepakt moet worden.
Klopt, dat bedoelde ik ook met "er staan weinig fabrieken rond N2000 gebieden"

Tata sluiten is leuk voor IJmuiden, maar heb ik hier langs het Sneekermeer helemaal niks aan. En wat minder vliegtuigjes van Schiphol is leuk voor de mensen in Hoofddorp en omstreken, maar daarmee red je de Veluwe ook niet.

Maar ook dat weten die mensen heus wel, ze zijn niet achterlijk. De tijd van "Don't attribute to malice..." is voorbij en kun je vrolijk omdraaien. Het is geen domheid, het is pure kwade opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dit kan jullie toch niet verbazen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Ik heb een Déjà vu met 'Klaasballon' Dijkhof:

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/w_2DD4ACewoyIv7hDnE_N2OrS_I/diocontent/136942130/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RobinHood schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Klopt, dat bedoelde ik ook met "er staan weinig fabrieken rond N2000 gebieden"

Tata sluiten is leuk voor IJmuiden, maar heb ik hier langs het Sneekermeer helemaal niks aan. En wat minder vliegtuigjes van Schiphol is leuk voor de mensen in Hoofddorp en omstreken, maar daarmee red je de Veluwe ook niet.
Exact, mijn tekst was vooral ook aan te geven waarom de boer eigenlijk geen optie heeft.
Maar ook dat weten die mensen heus wel, ze zijn niet achterlijk. De tijd van "Don't attribute to malice..." is voorbij en kun je vrolijk omdraaien. Het is geen domheid, het is pure kwade opzet.
Bij "kwade opzet" vraag ik altijd af "kwaad voor wie" en naar mijn idee moet die vraag maar eens standaard onderdeel worden van elke discussie. De ondergang van de wereld lijkt langzamerhand acceptabel wisselgeld voor het behoud van stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

dawg schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:48:
Dit kan jullie toch niet verbazen?
Jawel, ik dacht dat het eerder zou gebeuren. Blijkbaar is er een weekend en een maandag voor nodig om de lobbyisten wakker te krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
DevWouter schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:54:
Jawel, ik dacht dat het eerder zou gebeuren. Blijkbaar is er een weekend en een maandag voor nodig om de lobbyisten wakker te krijgen. :+
13 virtuele zetels voor Lientje zal het CDA niet in de koude kleren zitten, met 7 zetels in te delen bij 'klein christelijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

De enige manier om het "af te schieten" is ofwel de Europese regels aan ons laars lappen, of gewoon direct uit de EU stappen. Je mag het best "treurig" vinden dat iemand dat niet zo 1-2-3 even doet, maar ik ben er zelf wel blij mee dat er in ieder geval nog sprake lijkt van een beetje realiteitszin in Den Haag.
RobinHood schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:25:
Het is allang duidelijk dat innovatie simpelweg niet gaat werken,
Dat hameren op "innovatie" lijkt me heel erg op de discussie op het rookverbod in de horeca. Dat ging de horeca ook keer op keer op keer zelf oplossen, dus was een verbod niet nodig. En dat is heel lang verdedigd vanuit Den Haag, want ze hebben blind vertrouwen in "de markt". Waarom ze dat vertrouwen nog hebben snapt geen weldenkend mens onderhand meer, denk ik, maar het blijft een favoriete mantra. Idem tijdens de "intelligente lockdown". Nee, Mark, mensen gaan niet uit zichzelf dingen laten die ze graag willen omdat jij erop vertrouwt dat ze jougraag een plezier willen doen. Kroegen gaan niet uit zichzelf roken verbieden terwijl het bij de buurman wel mag, alleen maar omdat een politicus dat wel een goed idee vindt. En nee, er gaat helemaal niet "geinnoveerd" worden in de landbouw aangezien dat geld kost, en geen bank geld leent voor innovatie zolang het kabinet geen garanties kan/wil geven dat de investeringen terugverdiend gaan worden / niet illegaal verklaart worden voordat ze geimplementeerd zijn.

Maar goed, dat zijn dan van die zaken waarvoor je waarschijnlijk politicologie gestuurd moet hebben, en een flinke dosis ervaring in de Haagse baantjescarroussel, voordat je je daadwerkelijk gaat geloven dat ze deze keer wel echt gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Maar dat ze hier konden komen is niks nieuws. Andersom heeft er ook tuig uit een voorstad van Rotterdam in Parijs gewerkt...

* dr.lowtune heeft 2 jaartjes in Parijs gewerkt :+

Zeker St.Denis is een treurige bende en als je daar rondloopt (beste niet 's avonds :X ) voelt het ook gewoon echt uitzichtloos. Sarcelles, ook zo'n pareltje.....Ik kreeg daar trouwens de indruk dat de jongeren vooral bezig zijn met overleven, dus ik schat niet in dat ze er heel erg warm voor lopen om hier een rotbaantje te krijgen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

DevWouter schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:53:

[...]

Bij "kwade opzet" vraag ik altijd af "kwaad voor wie" en naar mijn idee moet die vraag maar eens standaard onderdeel worden van elke discussie. De ondergang van de wereld lijkt langzamerhand acceptabel wisselgeld voor het behoud van stemmen.
“Hou jij ze dom, hou ik ze arm,” sprak de fabrikant tot de pastoor.’

Het is vooral "kwaad" voor de armen. Educatie wordt uitgehold en er wordt meer geleund op bijles en verschillen tussen scholen groeien. "Rijken" kunnen prima bijles betalen, hebben de mogelijkheid om hun kind buiten de buurt naar school te brengen [kantooruren zijn leuker dan fabrieksuren] en als Roderik-Jan het wat lullig doet op school, slaan zij eerder met hun vuist op tafel dat er wat moet gebeuren.

"Armen" kunnen minder snel bijles betalen, zullen minder mogelijkheden hebben om hun kind naar die betere school 15km verderop te brengen, en pushen de school ook minder om toch eens te kijken of hun kind misschien niet hoogbegaafd is.

En arm houden idem dito. 10% inflatie doet meer pijn als je relatief veel van je inkomen uitgeeft aan voeding. Leuk dat accijnsverlaagd worden, maar armen hebben minder vaak een auto, en die auto is dan een 20 jaar oude Starlet die nog best zuinig is. Niet een leuke youngtimer met V8 die met een zijden voet wel 1:8 doet. Ik ben heel blij met de accijnsverlaging, maar mijn maat die een stuk krapper zit dan ik, en geen auto heeft, heeft er helemaal niks aan.

Hetzelfde met de gasrekening en klimaatverandering. Waarschijnlijk had je als boven-modaler al wat mooie paneeltjes op het dak van je koophuis liggen. Hooguit dat je nu de aanschaf van een warmtepomp versneld. Maar als beneden-modaler ben je gewoon de lul met je huurhuis uit de jaren 70.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar de klassenstrijd is gewoon terug van weggeweest. De top heeft alle baten en weinig lasten "In tijden van nood, eet ik mijn biefstuk wel zonder brood", de onderlaag heeft alle lasten, en totaal geen baten. Die hebben al moeite brood te kopen, laat staan biefstuk.
hoevenpe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:57:
[...]

13 virtuele zetels voor Lientje zal het CDA niet in de koude kleren zitten, met 7 zetels in te delen bij 'klein christelijk'.
Uiteindelijk wordt dit soort soep vaak niet zo heet gegeten. De laatste keer dat een outsider direct zo groot werd, was het de LPF. En ook met Pim was die partij wel ingestort, denk ik.

Nu, in een peiling, van De Hond, is het leuk om te zeggen dat je lekker Ja21, BBB of whatever gaat stemmen, maar straks in de campagne is het vast anders. Dan zie je Groen van de Arbeid op 25 zetels staan, en wordt het toch weer VVD "want die zijn dan tenminste de grootste, niet een linkse partij"

Zie ook Rutte II, en iets vergelijkbaars is nu ook vast met D66 gebeurt. Mensen die normaal linkser stemmen, stemden D66 "want wie weet hebben we dan in ieder geval geen Rutte meer".

Aged like milk, noemen ze dat op Reddit.

Hoe dan ook staat de bestuurbaarheid wel nog zwaarder onder druk.

@Dido
Decentraliseren, dan is het jouw probleem niet meer.

"Ik heb gedaan wat ik kon, namelijk de verantwoordelijkheid ergens anders neerleggen. Nu is het niet meer mijn probleem"

Pagina: 1 ... 29 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de energie-en inflatiecrisis hebben we: Energie-en inflatiecrisis in Nederland