sambalbaj schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:20:
[...]
Toch zit er natuurlijk ook wel een punt in; moties zijn geen zoete broodjes maar zo ongeveer het zwaarste middel wat de kamer heeft.
Er zit dus wel een gewichtsverschil tussen serieuze moties of de te verwachte moties voor de vorm.
Op dit moment is elke motie tegen de coalitie een motie voor de Buehne. En als dat het zwaarst middel is, dan staat de politiek boven de wet.
DevWouter schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:26:
[...]
Excuus, ik had deze gemist.
Laat ik het anders verwoorden: Het systeem werkt, want anders hadden was dit niet ontdekt. Maar het mag ook duidelijk zijn dat het nog veel te wensen overlaat en verbeterd moet worden.
Naja, er is 'ontdekt' dat Rutte nog verder de informatievoorziening naar de 2e kamer afbrokkelt, wat volledig in lijn ligt met wat hij al dit. Dit is een bevestiging van de
Rutte-Doctrine. Een degelijke controle is op dit moment niet mogelijk want er is 100% onzekerheid of wel alle relevante informatie bestaat en óf het beschikbaar gesteld gaat worden. De vastlegging van informatie zou 100% onafhankelijk en automatisch moeten gebeuren, idealiter.
`
Ofwel, WOB verzoeken functioneren niet, want de informatie die er zou moeten zijn, werken niet. Dat men er achter komt dat er informatie mist, heeft niks met de werking van het WOB verzoek te maken, maar een bevestiging dat Rutte gewoon doorgaat met het misleiden van de 2e kamer, en de burgers. Als het WOB verzoek gereduceerd is tot 'ontdekken dat er informatie mist', ipv 'ontdekken welke informatie er is', dan is het wel diep en diep triest gesteld met onze 'democratie'. Want simpelweg is controle hierdoor niet mogelijk en dus een pilaar van onze 'democractie' eigenlijk een flinterdun gipswandje voor de Buehne.
rik86 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:38:
[...]
Maar misschien was die beoordeling wel perfect? Uiteindelijk geldt dat we nooit met zekerheid weten of alles gearchiveerd is wat volgens geest en letter gearchiveerd had moeten zijn. En ja, de huidige manier nodigt wel uit voor t al dan niet bewust niet archiveren van zaken. Maar dat betekent niet dat het per definitie fout is gegaan.
Dit is wel een knap staaltje naiviteit, vind ik. Hij mág simpelweg niet op de stoel gaan zitten van 'rechter'. Alsof ik ga bepalen wat een rechter in een strafzaak over mij mag weten en niet de politie. Want ik zou nooooit de rechter een leugen vertellen.

En het klopt, we kunnen het niet controleren, maar ik ben het wel eens dat we helemaal in de beginfase van een debat, voordat iemand zichzelf heeft kunnen verdedigen in de kamer, wel iets minder van het direct veroordelen/ schuldig bevonden af mogen stappen.
Ja, n op welke informatie wil je dan verder 'debatteren'? Dit is gewoon weer afschuiven, afschuiven, afschuiven. We weten niks, dus het zal wel prima zijn. Hij ís al schuldig aan het achterhouden (en nu dus ook verwijderen) van informatie. Wat hij met zijn prive telefoon doet moet ie zelf weten, hij heeft zich aan de wet te houden m.b.t. zijn bedrijfstelefoon. Dat daar nog een debat over kan zijn......Het gaat mis doordat hij verwijdert, maar dit keer was het de schuld van zijn telefoon. Ja, en mijn werk was opgegeten door mijn denkbeeldige hond......
Ik begin wel te snappen dat Rutte gewoon herkozen is. Zo kun je die man wel 1000 kansen blijven geven ondanks alle shit.
[
Voor 9% gewijzigd door
siggy op 20-05-2022 07:13
]