[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.034 views

Onderwerpen

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 20:51

AvK

Ready Set Go

En wederom briljant! Hoe verzint ie het. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Om 10 p.m. de start.

Met 9 uur tijdverschil is dat (dan dus) om 07:00u 's ochtends (op zondag) bij ons.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jake schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:31:
Om 10 p.m. de start.

Met 9 uur tijdverschil is dat (dan dus) om 07:00u 's ochtends (op zondag) bij ons.
Dat zou wat vreemd zijn, vrijwel alles aan autosport vanuit Amerika komt hier 's avonds of rond middernacht op TV.

Even het Amerikaanse showelement vergeten 😏

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 21-09-2022 19:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:58
hardware-lover schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:38:
[...]

Dat zou wat vreemd zijn, vrijwel alles aan autosport vanuit Amerika komt hier 's avonds of rond middernacht op TV.
Dat is expres. Ze willen in het donker rijden in Vegas maar ze willen ook een beetje een schappelijk tijdstip voor Europa.
Dus 22:00 uur race en een wekker om 06:55 voor Europa of 05:55 voor de UK.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TinusXIII schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:50:
Dat is expres. Ze willen in het donker rijden in Vegas maar ze willen ook een beetje een schappelijk tijdstip voor Europa.
Dus 22:00 uur race en een wekker om 06:55 voor Europa of 05:55 voor de UK.
Ach ja, Vegas by Night/Light. Niet bij stilgestaan, goeie 👍

Testing, one, two ...

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
6.25 de wekker; er moet eerst vloeibare caffeine naar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Marcel Br schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:42:
6.25 de wekker; er moet eerst vloeibare caffeine naar binnen.
Afbeeldingslocatie: https://peterdegroof.files.wordpress.com/2019/10/redbull_fly_800x600.gif

Schijnt je vleugels te geven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
AvK schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:09:
[...]

Dat heeft niet met het aantal te maken. HAM is al heeeel vaak WC geworden voordat het jaar voorbij was.

Het mogen er van mij ook prima 18 of 20 zijn. Het maakt mij niet uit.
Formule 1 is niet heilig....
Dat ik er nu wel de tijd voor heb is mijn 'geluk'. En ik vind het leuk.

Daarom zeg ik dat het voor iedereen anders zal zijn.
Als je midden in de kids zit of onregelmatig werkt dan snap ik dat het aantal races een beetje veel is.
Ik heb 3 kids en het lukt mij altijd wel om de races op die zondag te kijken. Ik ga alleen niet proberen om alles live te kijken. Dan heb je veel teveel zondagen die bepaald worden voor je.

Komt het zo uit, dan is het leuk. Past het niet? Dan kijk ik later die dag. Prima.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-09-2022 22:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22

Edd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdPdC-aXwAIfouC?format=jpg&name=large

-

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Er zit dus blijkbaar niets nieuws in het vat bij de jeugdopleiding van Red Bull. Dat biedt kansen voor Nyck.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Mog schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:41:
[...]

Er zit dus blijkbaar niets nieuws in het vat bij de jeugdopleiding van Red Bull. Dat biedt kansen voor Nyck.
Vergeet ook niet het marketing oogmerk met Tsunoda ;)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tsunoda zou ik niet gemist hebben. Driftkikker gedrag vind ik maar vermoeiend.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gekkenhuis schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:04:
[...]

Vergeet ook niet het marketing oogmerk met Tsunoda ;)
Ze hebben ook Iwasa in hun stal. Oud F4 kampioen, doet het niet onaardig (3 podia) in F2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 20:19
Help!!!! schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:26:
Driftkikker ja, maar dat kan ook een uiting van competitiveness zijn (Max heeft dat, vooral voorheen, ook niet altijd evengoed onder controle).

Persoonlijk gun ik Tsunoda nog wel een jaartje. Ergens denk ik dat hij nog veel onbenut potentieel heeft dat hij nog niet heeft laten zien. Hopelijk komt dat er volgend jaar uit. Een Japanner op de grid is overigens een mooie bijkomstigheid (gezien de fanbase aldaar).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Help!!!! schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:26:
Net als een bijna 2 voudige kampioen die de pers een kopstoot zou gaan geven. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:26:
[...]

Ze hebben ook Iwasa in hun stal. Oud F4 kampioen, doet het niet onaardig (3 podia) in F2.
Heeft die wel genoeg punten voor zijn superlicentie dan?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Iwasa en Tsunoda zijn vergelijkbaar, beide best vlot op hun dagen maar niet consistent. Laat Iwasa nog maar een jaar rijpen in de F2, Tsunoda mag aan zijn conditie werken en zich nog een jaar proberen te bewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:00
Alfa Romeo komt met een announcement op de 27e.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdP7_pZWAAAB0_q?format=jpg&name=large

• -tom-562
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij moet je Tsunoda zien als een ruwe diamant, die is bij vlagen echt retesnel. Alleen moet het polijsten natuurlijk niet te lang duren (en dat zal hij voornamelijk zelf moeten doen)

Vaak bu'j te bang!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Illegal_Alien schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:03:
[...]

Net als een bijna 2 voudige kampioen die de pers een kopstoot zou gaan geven. :+
Die liet het op de baan alleen wel zien. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
NIet handig Nyck

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-RfjwL56hUr1bi-8kiOc4hH69Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NU5sq0xaHhtJAt22jQ6fUyou.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:19

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:32

flessuh

Set sail for fail!

Dat hij 2 paspoorten heeft.

Zou hij ook voor Japan klaar moeten staan om in te vallen? Is natuurlijk wel direct na Singapore waarvan men zegt dat hij daar moet rijden voor de herstellende Albon.

Maar ja, onhandig is het zeker. Kost je toch stukje voorbereiding

https://www.dutchsolarboat.com

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Als je paspoort wordt opgehouden in een andere ambassade dan is dat erg jammer, maar niet echt zijn schuld imo. Dit is weer zo'n douane prutser die op zijn strepen gaat staan. Het is jammer, maar niet meteen een enorm issue. Ik kan me ook best voorstellen dat het niet simpel is om even in Nederland een nieuw paspoort te halen, als je deze afgelopen weken amper in Nederland bent geweest. En bij een ambassade duurt zoiets ook gewoon lang. Niet echt iets voor iemand die dezelfde week alweer 2 landen verderop is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Klopt, maar daarom vaak juist een 2e paspoort.. Echter die laten verlopen is dan gewoon weg niet slim. :-( Maar ja, dat kan natuurlijk verder iedereen gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
flessuh schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:11:
Zou hij ook voor Japan klaar moeten staan om in te vallen? Is natuurlijk wel direct na Singapore waarvan men zegt dat hij daar moet rijden voor de herstellende Albon.
Zelfs voor zijn invalbeurt was hij bijna elke race erbij als schoothondje van Toto Wolff (als hij geen FE verplichtingen had tenminste).
Dus denk niet dat je er iets in kan zien wel/of niet qua Albon.
Illegal_Alien schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:07:
Om eerlijk te zijn ik zou ook nog met mijn ID erheen gaan. :p
Als ik niet een vriendin had in de UK dan had ik dat ook gedaan ja.
Maar ik ben de laatste tijd zovaak in de UK geweest dat voor mij wel standaard is om mijn paspoort mee te nemen.

Had ik eigenlijk ook wel verwacht van een professionele coureur dat hij er wel aan zou denken, vooral omdat zijn werkgever ook in de UK zit.

[ Voor 39% gewijzigd door Ryur op 22-09-2022 14:09 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:25
ProudElm schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:56:
Klopt, maar daarom vaak juist een 2e paspoort.. Echter die laten verlopen is dan gewoon weg niet slim. :-( Maar ja, dat kan natuurlijk verder iedereen gebeuren.
Hij zal er wel aan gewend geraakt zijn om als Toto's handbagage mee te reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:24
Mog schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:26:
Meh... Iwasa. 1e bij het Franse F4 kampioenschap, 12e in F3, 8e in F3 Asia en momenteel 9e in F2. Niet echt overtuigend voor mij.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

TheBrut3 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:15:
[...]

Meh... Iwasa. 1e bij het Franse F4 kampioenschap, 12e in F3, 8e in F3 Asia en momenteel 9e in F2. Niet echt overtuigend voor mij.
Eens hoor. Maar er zit geen toekomst in Gasly en Tsunoda.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:31
Illegal_Alien schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:07:
Dan doe je je naam wel eer aan. :P
Ik wist überhaupt niet dat je twee paspoorten mocht hebben, maar het is blijkbaar een onhandige samenloop van omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
Qoine schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:22:
[...]

Dan doe je je naam wel eer aan. :P
Ik wist überhaupt niet dat je twee paspoorten mocht hebben, maar het is blijkbaar een onhandige samenloop van omstandigheden.
https://www.rijksoverheid...rlands-paspoort-aanvragen

En daarnaast kan je er ook een vanuit een ander land hebben natuurlijk, al zou dat volgens mij weer niet helemaal mogen vanuit NL dacht ik maar er zit geen controle op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 21:00

Wom

Nyck is in goed gezelschap, ik kwam er op de luchthaven achter en heb toen zo'n noodpaspoort moeten aanvragen. Dat gaf wel enige stress kan ik je vertellen :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik heb hetzelfde gehad met mijn ID kaart. Het probleem was ook dat ze het tijdje na de afschaffing toch nog accepteerde op Heathrow

• Chevy454
  • Niet online
In de toekomst Max 0,2 seconden trager? Of hoeveel trager word je per kind aldus Robert Doornbos?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:40
Zoals bekend is Formule 1 de enige autosportserie die nog met bandenwarmers werkt. In 2024 moet het afgelopen zijn met de bandenwarmers of toch niet in de samenvatting en vertaling.
  • Bandenwarmers helpen niet bepaald de Formule 1 ambities om klimaatneutraal te worden wanneer ze urenlang aan het stopcontact hangen maar gelukkig willen de teams graag van deze dure uitrusting af.
  • Meteen afschaffen was geen mogelijkheid daarom heeft de F1 samen met de teams en Pirelli afspraken gemaakt om het in stappen af te bouwen. Sinds 2021 wordt de maximale temperatuur elk jaar verlaagd (2021: 100°C voor, 80°C achter, 2022: alle slicks 70°C) en werd het aantal dekens teruggebracht van 40 naar 20.
  • Volgens Pirelli (Mario Isola) heeft men voor deze strategie gekozen omdat gelijk afschaffen van bandenwarmers een compleet nieuw type band vraagt. Het is niet een kwestie van nieuwe banden met een andere samenstelling maken die een groter werkvenster hebben. De F1 wagens zijn zo snel en genereren zulke enorme krachten dat de bandendruk tijdens de race tot wel 10-12 PSI toeneemt. Daarmee verandert het complete profiel en het contactoppervlak van de band.
  • In de Formule 2, waar bandenwarmers al verdwenen zijn, kan Pirelli niet veel opsteken. De banden daar hebben een druk van tussen de 13 en 15 PSI, gedurende een stint stabiliseert zich dat tot net over de 20 PSI. Aangezien F2 wagens mindere krachten opbouwen is dit drukverschil acceptabel.
  • Bij Formule 1 is de bandendruk 2 keer zo hoog als die van Formule 2. Met 15 PSI zou het F1 coureurs dwingen in het begin rustig aan te doen en de bandentemperatuur langzaam op te bouwen. Dat werkt niet in een race en daarom moet meteen al met 20 of 21 PSI begonnen worden want de druk zal snel toenemen tot over de 30 PSI.
  • Tijdens de testfase met de huidige 18 inch banden is al met lagere temperaturen in de bandenwarmers gewerkt. Daarom dat er bij de invoering van deze banden geen vervelende verrassingen waren. Voor het komend 2023 seizoen zullen de ingenieurs weer erboven op moeten zitten want dan wordt de temperatuur in de bandenwarmers naar 50°C verlaagd. Volgens Isola veranderen dan ook weer de drukverschillen tijdens een stint. "We gaan bewust in kleine stappen zodat er niks fout gaat en de show er niet onder leidt. Dit jaar functioneren de banden zeer goed en dat moet ook zo blijven wanneer we de bandenwarmers compleeet afschaffen.".
  • De planning voor een compleet verbod op bandenwarmers in 2024 staat nog steeds. Voordat de maatregel definitief in het regelement komt te staan zullen alle partijen nog 1 keer bij elkaar komen om te bepalen of ze dit daadwerkelijk willen. Vooral de kleinere teams spannen zich in dat dit verbod en komt. Pirelli verzekert dat het plan nog steeds staat.
  • Een groot deel van de ontwikkeling vindt plaats op de Pirelli testbanken in Milaan. Echter kunnen deze de circuittesten niet geheel vervangen. "We hebben de huidige generatie wagens op verschillende circuits nodig waar de banden verschillend belast worden. Verder moeten we onder verschillende condities rijden.". Van 24 races in 2023 wordt Pirelli niet bijzonder blij omdat er nauwelijks plekken op de kalender zijn om banden te testen. Ook door de toename van het aantal overzeesse races wordt het er niet makkelijker op. Daarom zijn er met de FIA In-event tests afsproken waarbij teams in de 2e vrije training een half uur extra krijgen om de nieuwe prototype banden te testen. De eerste test met een 2e vrije training van 90 minuten zal nog dit jaar nog plaatsvinden in Austin, Texas. Isola vindt dit een zeer goed plan omdat de teams dan niet naar een ander circuit hoeven of langer moeten blijven na het raceweekend. Wat de een een goed idee vindt is voor de ander weer een probleem. Teams hebben al geklaagd dat ze dan met dezelfde wagens, met dezelfde motor waar het hele weekend al mee gereden wordt moeten testen. Dit gaat weer ten koste van de kilometrage klagen ze.
  • Voor de banden ingenieurs is het belangrijk dat alle teams testen omdat elke wagen anders met de banden omgaat. "De snellere wagens gaan veel harder met de banden om. Wij moeten ervoor zorgen dat het opwarmproces ook op de langzamere wagens werkt en dat ze niet gaan oververhitten bij de snellere wagens.". Om dit bij 10 wagens en 20 coureurs op alle circuits voor elkaar te krijgen is niet makkelijk.
https://www.auto-motor-un...relli-reifen-entwicklung/

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Bij Formule 1 is de bandendruk 2 keer zo hoog als die van Formule 2. Met 15 PSI zou het F1 coureurs dwingen in het begin rustig aan te doen en de bandentemperatuur langzaam op te bouwen. Dat werkt niet in een race en daarom moet meteen al met 20 of 21 PSI begonnen worden want de druk zal snel toenemen tot over de 30 PSI.
Dit lijkt me juist perfect. Laat ze maar rustig aan doen in het begin, dan krijg je tenminste echt leuke strategie om de oren met de pitstops.

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:17
chevsticks schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:47:
[...]

Dit lijkt me juist perfect. Laat ze maar rustig aan doen in het begin, dan krijg je tenminste echt leuke strategie om de oren met de pitstops.
Wordt een undercut dan juist niet lastiger?

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
NeverSettle schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:49:
[...]

Wordt een undercut dan juist niet lastiger?
Denk dat je dan vooral overcuts gaat zien en dan hopen dat je er voor kan blijven met het warm rijden van je eigen banden.
Hopelijk zie je dan ook wat meer verscheidenheid in 1 en 2 stops. 1 stop als je rustig aan je banden opwarmt en ze dus lang mee gaan en een 2 stop als je ze gelijk vol (over)belast.

• RobertMe
  • Laatst online: 07:34
Chocoball schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:30:
De eerste test met een 2e vrije training van 90 minuten zal nog dit jaar nog plaatsvinden in Austin, Texas. Isola vindt dit een zeer goed plan omdat de teams dan niet naar een ander ciruti hoeven of langer moeten blijven na het raceweekend. Wat de een een goed idee vindt is voor de ander weer een probleem. Teams hebben al geklaagd dat ze dan met dezelfde wagens, met dezelfde motor waar het hele weekend al mee gereden wordt moeten testen. Dit gaat weer ten koste van de kilometrage.
Zijn de teams t/m 2019 alweer vergeten? Toen duurden zowel FP1 als FP2 nog 90 minuten en klaagde niemand over de kilometrage, en ook toen mochten ze, bv, maar 3 motoren gebruiken. En nu is 90 minuten te lang?

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:32
RobertMe schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:02:
[...]

Zijn de teams t/m 2019 alweer vergeten? Toen duurden zowel FP1 als FP2 nog 90 minuten en klaagde niemand over de kilometrage, en ook toen mochten ze, bv, maar 3 motoren gebruiken. En nu is 90 minuten te lang?
Nee, gaat om die 30 minuten waar ze zelf niets aan hebben maar wel de boel slijten. Data klopt niet ivm verkeerde banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 18:55

RKD

Chevy454 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:51:
In de toekomst Max 0,2 seconden trager? Of hoeveel trager word je per kind aldus Robert Doornbos?
Gaat dus hierom : https://www.autoblog.nl/n...appen-wordt-vader-3395810

iRacing Profiel

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
chevsticks schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:54:
[...]

Denk dat je dan vooral overcuts gaat zien en dan hopen dat je er voor kan blijven met het warm rijden van je eigen banden.
Hopelijk zie je dan ook wat meer verscheidenheid in 1 en 2 stops. 1 stop als je rustig aan je banden opwarmt en ze dus lang mee gaan en een 2 stop als je ze gelijk vol (over)belast.
Denk eerder een 2-stopper daar iedereen de harde band gaat vermijden.
Als je nu al ziet hoeveel moeite men heeft om die goed op temperatuur te krijgen dan wordt het met lager temperaturen helemaal een ramp.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
Thanks, als ik op nieuwssites ga zoeken vind ik er niks over en in de reacties roepen er ook een aantal dat het fake zou zijn. Naja, als het zo is, hij is hartelijk welkom in in het ouderschap/zwangerschaps topic natuurlijk :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Nu online
Shinji schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:25:
[...]

Thanks, als ik op nieuwssites ga zoeken vind ik er niks over en in de reacties roepen er ook een aantal dat het fake zou zijn. Naja, als het zo is, hij is hartelijk welkom in in het ouderschap/zwangerschaps topic natuurlijk :P
Is dat de nieuwe naam voor: F1-ouderschap en zwangerschap
;)

[ Voor 11% gewijzigd door D-dark op 22-09-2022 22:40 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Leuk voor hem 8) mooie leeftijd om vader te worden. Hij is al binnen, dus kan stoppen met 'werken' wanneer die wilt :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:52

Saffie_time

Why use this? 42!

-tom-562 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:47:
[...]

Leuk voor hem 8) mooie leeftijd om vader te worden. Hij is al binnen, dus kan stoppen met 'werken' wanneer die wilt :p
En mijn gevoel zegt dat dat wel eens sneller zou kunnen zijn dan wij denken/wensen.
Ik zie hem geen Lewis, Fernando of Seb carriere maken in F1.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:42

sjaool

Every life should have 9 cats

De discussie over bandenwarmers is eigenlijk een non-discussie omdat de situatie voor iedere coureur hetzelfde is. Het enige verschil zou zijn hoe goed de coureur ermee om kan gaan en hoe snel die ze op temperatuur krijgt. Je past je maar aan denk ik dan. Het is hetzelfde als rijden op een nat circuit. Daar moet je je ook op aanpassen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

sjaool schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:07:
De discussie over bandenwarmers is eigenlijk een non-discussie omdat de situatie voor iedere coureur hetzelfde is. Het enige verschil zou zijn hoe goed de coureur ermee om kan gaan en hoe snel die ze op temperatuur krijgt. Je past je maar aan denk ik dan. Het is hetzelfde als rijden op een nat circuit. Daar moet je je ook op aanpassen.
Behalve Kimi 8) (klikken want FOM)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 20:26
Zullen teams hier niet om heen gaan werken door de banden in bepaalde ruimtes te bewaren die lichtjes verwarmd zijn? Zelfs van 50 graden volgend jaar naar laten we zeggen een pitbox van 25 graden is natuurlijk een enorme stap. Een team dat deze banden met trucjes op kan warmen naar 30-35 graden kan al erg veel voordeel halen. Maar elke andere manier om dit te doen dan bandenwarmers, lijkt me voor het klimaat juist minder gunstig. En daarnaast, hoe zal dit gecontroleerd worden? 'De ruimte waar de banden in bewaard blijven mag maar maximaal 3 graden warmer zijn dan punt X'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 11:21
Wat betreft die bandenwarmers en het afschaffen daarvan, als ik het goed begrijp kan dat niet in 1x omdat de druk in een band flink oploopt, dus dan op nieuwe banden rij je op "half lege" banden tot deze op temperatuur zijn.

Misschien een gek idee, maar waarom geen drukventiel op die banden? Wanneer ze koud zijn oppompen tot de normale race druk van 30PSI, en wanneer ze warmer worden en de druk dus toeneemt, zorgen dat het drukventiel de overtollige druk laat wegvloeien?

Enige uitdaging zit er dan wel in tijdens een (V)SC om de temperatuur in de banden te houden, maar dat zou dan ook weer wat extra uitdaging toevoegen wat het interessant houdt tijdens de herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Saffie_time schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:54:
[...]

En mijn gevoel zegt dat dat wel eens sneller zou kunnen zijn dan wij denken/wensen.
Was al wel een beetje bekend toch? Hun (Jos en Max) enige doel was WDC worden in F1,
Nou dat is gelukt, de rest is bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Saffie_time schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:54:
[...]

Als hij zijn contract uitzit tot en met 2028 heeft hij er toch mooi 14 jaar op zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:45

Mef

TinusXIII schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:54:
[...]

Als hij zijn contract uitzit tot en met 2028 heeft hij er toch mooi 14 jaar op zitten.
Ik denk inderdaad dat dat dicht bij zijn planning zal zitten zoals zijn hele carrière van vooraf mooi gepland is. Onlangs gaf hij een interview bij ons op de Belgische tv (uitgezonden in het weekend van Zandvoort, maar duidelijk een week eerder opgenomen in Spa aan de bosrijke heuvelachtige achtergrond te zien) en daar zei hij 2x letterlijk iets van: een carrière duurt 10 tot 15 jaar... Hij is natuurlijk geen standaard rijder die op 22 in de F1 komt en dan tot 37 doorgaat. Hij heeft er al een halve carrière opzitten op de moment dat de meesten beginnen in de F1. En voor het geld moet hij het zeker niet meer doen als hij dat contract uit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:51
Shinji schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:25:
[...]

https://www.rijksoverheid...rlands-paspoort-aanvragen

En daarnaast kan je er ook een vanuit een ander land hebben natuurlijk, al zou dat volgens mij weer niet helemaal mogen vanuit NL dacht ik maar er zit geen controle op.
Wist het ook niet van dat tweede paspoort. Maar deze is maar twee jaar geldig. Die verloopt dus zo ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

LoeWn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:30:
Zullen teams hier niet om heen gaan werken door de banden in bepaalde ruimtes te bewaren die lichtjes verwarmd zijn? Zelfs van 50 graden volgend jaar naar laten we zeggen een pitbox van 25 graden is natuurlijk een enorme stap. Een team dat deze banden met trucjes op kan warmen naar 30-35 graden kan al erg veel voordeel halen. Maar elke andere manier om dit te doen dan bandenwarmers, lijkt me voor het klimaat juist minder gunstig. En daarnaast, hoe zal dit gecontroleerd worden? 'De ruimte waar de banden in bewaard blijven mag maar maximaal 3 graden warmer zijn dan punt X'?
Ik denk dat voor de banden dezelfde regel zal gaan gelden als voor de brandstof. Die moet ook aan bepaalde voorwaarden qua temperatuur voldoen.

Maar daarmee maken ze het reglement er niet eenvoudiger op.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 23-09-2022 09:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit artikel is inmiddels geüpdatet: het is fake news volgens het management van Verstappen. Het gaat om een post van een nep-account dat door juice-kanalen is opgepikt en vervolgens (uiteraard zonder hoor en wederhoor) door "mainstream" media is overgenomen.

Deze kan dus weer in de ijskast en Max rijdt weer 3 tiende harder per ronde.

[ Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-09-2022 09:29 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:28:
[...]

Dit artikel is inmiddels geüpdatet: het is fake news volgens het management van Verstappen. Het gaat om een post van een nep-account dat door juice-kanalen is opgepikt en vervolgens (uiteraard zonder hoor en wederhoor) door "mainstream" media is overgenomen.

Deze kan dus weer in de ijskast en Max rijdt weer 3 tiende harder per ronde.
Dit kan je dus ook even melden in [F1] Randzaken. ;)

Btw bonuspapa/mama is al net zo'n verschrikkelijk woord als stiefmoeder/vader... :+

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 23-09-2022 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Hatsjoe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:38:
Wat betreft die bandenwarmers en het afschaffen daarvan, als ik het goed begrijp kan dat niet in 1x omdat de druk in een band flink oploopt, dus dan op nieuwe banden rij je op "half lege" banden tot deze op temperatuur zijn.

Misschien een gek idee, maar waarom geen drukventiel op die banden? Wanneer ze koud zijn oppompen tot de normale race druk van 30PSI, en wanneer ze warmer worden en de druk dus toeneemt, zorgen dat het drukventiel de overtollige druk laat wegvloeien?

Enige uitdaging zit er dan wel in tijdens een (V)SC om de temperatuur in de banden te houden, maar dat zou dan ook weer wat extra uitdaging toevoegen wat het interessant houdt tijdens de herstart.
Omdat je dan gevaarlijke situaties kan gaan krijgen. Lucht die je aflaat, komt niet magisch weer terug in de band, als de druk in de band daalt door een lagere temperatuur. Hierdoor zou je kans kunnen lopen dat de druk in de band dusdanig laag wordt, dat de band beschadigd raakt door te lage druk en deze bij 300+ ineens uit elkaar klapt. Het is niet voor niets dat Pirelli bepaalt wat de minimale druk in de band moet zijn. Verder wil je ook geen differentiatie tussen de banden, wat door deze drukventielen ook zou kunnen plaatsvinden. Als de linker voorband harder belast wordt, zou die dus meer lucht aflaten dan rechtsvoor, omdat die heter wordt. Of zoals in het geval van Perez, als de rem in de brand staat zoals in Monza. Die band laat extra lucht af en als het probleem met de rem opgelost is, kan je weer naar binnen, want dat wiel heeft een veel te lage spanning gekregen door het voorval.
LoeWn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:30:
Dat zal op een circuit niet echt lukken. Een pitbox is 1 grote open ruimte, waar zelden een verwarming in zit. Daarnaast staan de deuren vaak open aan de voorzijde als er gewerkt wordt aan de auto's, dus een sectie van de box minimaal 10 graden hoger stoken dan de rest zal een enorme uitdaging zijn, zonder dat dit opvalt. Enige methode zou zijn de banden op te slaan ergens in 1 van de vrachtwagens of in 1 van de homes, maar dat valt natuurlijk gigantisch op als je daar ineens bandenstapels weg gaat trekken. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door thunder8 op 23-09-2022 10:46 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 08:49

basvn

Breezand - NHN

FP1 is wel spannend he!
al 15 min niks op de baan :'(

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45

JB

Cédric roelt!

basvn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:45:
FP1 is wel spannend he!
al 15 min niks op de baan :'(
In welke tijdzone zit jij :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

JB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:50:
[...]

In welke tijdzone zit jij :?
In eentje waar Sochi wel door ging :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45

JB

Cédric roelt!

basvn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:55:
[...]

In eentje waar Sochi wel door ging :+
Mazepin is naar het front! :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:00

Dag Latifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Nicky inruilen voor Nyck denk ik dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
Poeh, dat is een aderlating van 30 miljoen voor het team!!!

...aan de andere kant een schade besparing van 300 miljoen! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 08:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Eindelijk, die had niks in de F1 te zoeken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Toch geen AlphaTauri?

Anders zou Williams ook weer voor een andere coureur moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
dutchgio schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:06:
Toch geen AlphaTauri?

Anders zou Williams ook weer voor een andere coureur moeten kiezen.
Ik hoorde in de wandelgangen dat Ric nog een stoeltje zocht voor 2023.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Tja, dat zat er aan te komen. Sargeant en De Vries zijn natuurlijk de meest genoemde namen, maar betaald worden door Alpine om Doohan te laten rijden is ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:59:
[...]

Mazepin is naar het front! :+
Was wel leuk geweest als er nu een filmpje kwam waarin hij in z'n eentje rondjes rijdt in Sochi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

basvn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:04:
[...]

Nicky inruilen voor Nyck denk ik dan maar
Nyck gaat naar Alpha Tauri als hij verstandig is. Veel meer toekomstperspectief om door te groeien naar een topteam. En gezien zijn leeftijd is dat niet onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

murphydrz schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:07:
[...]

Ik hoorde in de wandelgangen dat Ric nog een stoeltje zocht voor 2023.. 8)
Ik hoop eerlijk gezegd dat Ricciardo bij AlphaTauri gaat zitten. Zal hij wel nooit gaan doen, maar beter dan Haas, Alfa of Williams. En ik hoop dat Nyck "gewoon" naast Albon gaat zitten. Williams is een mooi team, als hij volgend jaar Albon kan verslaan maakt hij kan om een treetje hoger te gaan. Bij AT komt hij toch nooit verder dan AT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mog schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:56:
[...]

Bij AT komt hij toch nooit verder dan AT.
Dat betwijfel ik. Perez heeft nog een contract voor 2023 en dan is het klaar. Als Nyck volgend jaar zich weet te bewijzen in de Alpha Tauri dan is de weg vrij om door te stromen naar Red Bull. Red Bull kijkt op dit moment meer naar de kwaliteiten van de coureur dan naar de leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sjaool schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:58:
[...]

Dat betwijfel ik. Perez heeft nog een contract voor 2023 en dan is het klaar. Als Nyck volgend jaar zich weet te bewijzen in de Alpha Tauri dan is de weg vrij om door te stromen naar Red Bull. Red Bull kijkt op dit moment meer naar de kwaliteiten van de coureur dan naar de leeftijd.
Dat zou kunnen. Maar dan moeten Mars, Jupiter en Saturnus wel op één lijn staan. Een vrij stoeltje bij Red Bull is een hot seat. Op Hamilton en Leclerc na wil iedereen die hebben gok ik. Ik zie niet zo goed waarom Red Bull dan Nyck de Vries met 1 jaar F1 ervaring zou kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
Mog schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:56:
[...]

En ik hoop dat Nyck "gewoon" naast Albon gaat zitten.....
Voor Williams zou dat het beste kunnen zijn wat zij kunnen bereiken op dit moment! Dan heeft Williams twee rijders die in de punten kunnen rijden.....in plaats van één coureur die crashtestdummy speelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:32

flessuh

Set sail for fail!

[...]

bij AT zit Tsunoda ook nog, die zover ik begreep zoveel mogelijk dezelfde rijstijl als Verstappen probeert te krijgen zodat hij daar makkelijker naast komt. Dus als Nyck daar terecht komt zal hij het wel aanzienlijk beter moeten doen als Tsunoda... en dat deed Gasly vorig jaar ook al en die zit er nu nog

Issue bij Williams is dat er natuurlijk niet een topteam is waar je rechtstreeks heen kan vanaf daar.

[ Voor 6% gewijzigd door flessuh op 23-09-2022 12:04 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

flessuh schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:04:
[...]
Issue bij Williams is dat er natuurlijk niet een topteam is waar je rechtstreeks heen kan vanaf daar.
Bij McLaren en Aston Martin zijn de stoeltjes inderdaad voorlopig vergeven. En ik zie hem niet als toekomstig tweede rijder naast George Russell.

Het is sowieso lastig om de groeipotentie van Nyck te zien, hij is al 28 als het seizoen 2023 start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 17:53
Mog schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:01:
[...]

Dat zou kunnen. Maar dan moeten Mars, Jupiter en Saturnus wel op één lijn staan. Een vrij stoeltje bij Red Bull is een hot seat. Op Hamilton en Leclerc na wil iedereen die hebben gok ik. Ik zie niet zo goed waarom Red Bull dan Nyck de Vries met 1 jaar F1 ervaring zou kiezen.
Ik denk dat dat tegenvalt. Naast Verstappen in deze vorm plaatsnemen is gegarandeerd 2e coureur zijn en afgemaakt worden. Dat is ook niet goed voor je carrière. Zelf BOT dacht steeds dat hij dát jaar wel HAM zou kunnen verslaan.
Ik betwijfel of er veel rijders zijn met zoveel zelfvertrouwen dat ze denken Max in een RBR te kunnen verslaan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
And we would like to thank the family of Latifi for the millions paid voor Nicky’s seat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sanderb schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat dat tegenvalt. Naast Verstappen in deze vorm plaatsnemen is gegarandeerd 2e coureur zijn en afgemaakt worden. Dat is ook niet goed voor je carrière. Zelf BOT dacht steeds dat hij dát jaar wel HAM zou kunnen verslaan.
Ik betwijfel of er veel rijders zijn met zoveel zelfvertrouwen dat ze denken Max in een RBR te kunnen verslaan.
Dat is ook weer waar. Naast Verstappen ben je per definitie de tweede rijder. Maar zou Nyck nou echt zoveel beter zijn dan Perez? Of dan Gasly? Of Albon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Mog schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:10:
[...]

Dat is ook weer waar. Naast Verstappen ben je per definitie de tweede rijder. Maar zou Nyck nou echt zoveel beter zijn dan Perez? Of dan Gasly? Of Albon?
Gasly en Albon kunnen gewoon niet meer terug; mentaal niet. Dat moet je ook niet willen.

Perez is al meer op leeftijd en kan zomaar binnen 2 a 3 jaar serieus minder-scherp worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 01:26
Ik lees overal dat FP1 begint om 12 uur, echter geeft F1TV geen feed.
Mis ik iets of is de starttijd verschoven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

HarryDeCowboy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:20:
Is het Rawe Ceek dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
Zo, zit ik ff compleet verkeerd met de datums ja.... My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

HarryDeCowboy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:20:
Haha, ik had dit afgelopen woensdag ook, ik zat te wachten op een nieuw topic, maar die kwam niet :')
Deze week gaan rawe ceek!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
-tom-562 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:27:
[...]

Haha, ik had dit afgelopen woensdag ook, ik zat te wachten op een nieuw topic, maar die kwam niet :')
Deze week gaan rawe ceek!
Haha, ja ik denk dat het met de 2 weken gap te maken heeft, na 1,5 week gaat het weer kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 09:22

Edd

HarryDeCowboy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:28:
[...]

Haha, ja ik denk dat het met de 2 weken gap te maken heeft, na 1,5 week gaat het weer kriebelen.
Officieel zou dan ook de GP van Rusland dit weekend worden verreden. Maar om bekende redenen gaat die niet door. Vandaar dat je (waarschijnlijk) ook op diverse sites/kalenders de tijd voor FP1 zag.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
Edd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:30:
[...]

Officieel zou dan ook de GP van Rusland dit weekend worden verreden. Maar om bekende redenen gaat die niet door. Vandaar dat je (waarschijnlijk) ook op diverse sites/kalenders de tijd voor FP1 zag.
Ah tuurlijk ja, dat verklaart een hoop. Voor mijn gevoel werd die GP altijd wat eerder in het jaar verreden.
Oké, helder, thanks allemaal. Toch maar eens een kalender in m'n agenda importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:40
[...]

U bedoelt tot het einde van 2024 :)

https://www.formula1.com/...boss%20Christian%20Horner.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Persoonlijk denk ik dat 2 Nederlanders bij RB niet zo snel zal gebeuren. Dit lijkt me namelijk marketing technisch niet handig. Het is beter om uit 2 verschillende landen een rijder te hebben, omdat je daarmee veel meer fans kan aanspreken. En dat resulteert weer in flinke verkopen van RB shirtjes, petjes etc in meerdere landen. Als Nyck zich bewijst, hoop ik er naast te zitten hoor, maar persoonlijk denk ik dat RB eerder zal kiezen voor 2 verschillende nationaliteiten qua rijders, puur voor de marketing.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

thunder8 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:44:
Persoonlijk denk ik dat 2 Nederlanders bij RB niet zo snel zal gebeuren. Dit lijkt me namelijk marketing technisch niet handig. Het is beter om uit 2 verschillende landen een rijder te hebben, omdat je daarmee veel meer fans kan aanspreken. En dat resulteert weer in flinke verkopen van RB shirtjes, petjes etc in meerdere landen. Als Nyck zich bewijst, hoop ik er naast te zitten hoor, maar persoonlijk denk ik dat RB eerder zal kiezen voor 2 verschillende nationaliteiten qua rijders, puur voor de marketing.
hoewel je gelijk hebt en dat zeker meespeelt, lijkt het mij dat je als team bij voorkeur gewoon de 2 allersnelste/meest constante rijders in je team hebben wilt, want je wilt wereldkampioen (constructeurs) worden. Als je een andere nationaliteit kiest om marketing redenen, terwijl je kampioen worden wil, dan ben je verkeerd bezig.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

OMG, hoe durven ze the GOAT weg te doen? Wie gaat er nu voor entertainment zorgen?

:+

Euh, ja, minimaal een seizoen te laat? Benieuwd of ze nu voor Doohan of de Vries gaan.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Voor Nyck is m.i. het hoogst haalbare 2e rijder bij een topteam. De weg via Alpha Tauri is lastig omdat Perez nog een contract heeft voor de komende jaren, dus tenzij die er echt een potje van maakt en naar AT mag vertrekken, zie ik dat stoeltje niet snel vrij komen. Hoewel Tost dan weer weer gezegd heeft dat een coureur 3 jaar nodig heeft om op stoom te komen... Op zich is AT natuurlijk beter dan Williams, alleen de weg naar boven lijkt uitermate onwaarschijnlijk. Je in de kijker rijden wellicht wel weer (zoals Gasly dat wel eens heeft gedaan).

Wat mij waarschijnlijker lijkt, is Williams. Daar is een plek, ze hebben Mercedes banden (net als Nyck) en het moge duidelijk zijn dat Hamilton ergens in de komende jaren wel af zal zwaaien.

Alpine zou ook geen gekke optie zijn overigens, dat zou het beste team zijn om in te stappen qua huidige performance. Dan zit je naast die andere Mercedes protegé die niet in een Mercedes rijdt. Als je die er dan uit rijdt kom je wellicht nog voor die tweede Mercedes in aanmerking.

[ Voor 0% gewijzigd door Mj2sL op 23-09-2022 13:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:44
Mj2sL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:59:
Alpine zou ook geen gekke optie zijn overigens, dat zou het beste team zijn om in te stappen qua huidige performance. Dan zit je naast die andere Mercedes protegé die niet in een Mercedes rijdt. Als je die er dan uit rijdt kom je wellicht nog voor die tweede Mercedes in aanmerking.
Als Nyck zou ik vanwege de toxic cultuur bij Alpine daar niet willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hm... dan zit ik een jaar verkeerd. Ik meende alleen 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
Mj2sL schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:59:
Voor Nyck is m.i. het hoogst haalbare 2e rijder bij een topteam. De weg via Alpha Tauri is lastig omdat Perez nog een contract heeft voor de komende jaren, dus tenzij die er echt een potje van maakt en naar AT mag vertrekken, zie ik dat stoeltje niet snel vrij komen. Hoewel Tost dan weer weer gezegd heeft dat een coureur 3 jaar nodig heeft om op stoom te komen... Op zich is AT natuurlijk beter dan Williams, alleen de weg naar boven lijkt uitermate onwaarschijnlijk. Je in de kijker rijden wellicht wel weer (zoals Gasly dat wel eens heeft gedaan).

Wat mij waarschijnlijker lijkt, is Williams. Daar is een plek, ze hebben Mercedes banden (net als Nyck) en het moge duidelijk zjin dat Hamilton ergens in de komende jaren wel af zal zwaaien.

In principe zijn alle 3 de teams goede opties, zowel Williams, Alpine en Alpha Tauri hebben relatief goede rijders. Als Nyck tegen hun een vuist kan maken en bij voorkeur zelfs kan verslaan staat hij er goed op.
Dat is ook het enige doel, zichzelf in the picture rijden, voor serieuze punten en podiums gaan is volgend seizoen geen optie als rookie.

Ik denk zelf dat Williams de beste optie is, als hij Albon kan verslaan en goede scores kan halen á la Monza valt dat meer op dan 7e worden in een Alpine of een Alpa Tauri. Uitzonderlijk opvallende prestaties neerzetten in een Alpine of Alpha Tauri betekent minimaal top 4 finishes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Nu online
Je kan je afvragen hoeveel Nyck Mick geleerd heeft bij Haas de afgelopen jaren.
Kijken we naar Russel dan heeft die vooral geleerd te kwalificeren en bandenmanagement.

Bij Nyck Mick valt daar nog wat fijnteslijpen en Franz Tost is daar de betere manager voor.

[ Voor 4% gewijzigd door D-dark op 23-09-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mog schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:01:
Volgens mij staan die planeten al op één lijn als Nyck überhaupt in de F1 komt. Voor en stoeltje bij RBR moeten alle planeten op één lijn staan. :+
Ik vind het mooi voor hem als het echt lukt om 2 seizoenen te rijden bij AT (of Williams), ik had hem zelf namelijk al niet meer in de F1 verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
D-dark schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:20:
Je kan je afvragen hoeveel Nyck geleerd heeft bij Haas de afgelopen jaren.
Kijken we naar Russel dan heeft die vooral geleerd te kwalificeren en bandenmanagement.

Bij Nyck valt daar nog wat fijnteslijpen en Franz Tost is daar de betere manager voor.
Volgens mij haal jij hier 2 mensen door elkaar :X
Pagina: 1 ... 98 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics