[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.031 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 20:21
Ik dacht dat Nyck zo goed als zeker naar AT ging? Of is dat gerucht nu weer ontkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:32

flessuh

Set sail for fail!

siggy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:55:
[...]

OMG, hoe durven ze the GOAT weg te doen? Wie gaat er nu voor entertainment zorgen?

:+

Euh, ja, minimaal een seizoen te laat? Benieuwd of ze nu voor Doohan of de Vries gaan.
Zijn toch genoeg op zoek naar een stoeltje, en positieve is wel dat Williams er nu dichter bij zit. Goatifi is wel duidelijk te licht bevonden.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:04

Edd

Thijs schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:21:
Ik dacht dat Nyck zo goed als zeker naar AT ging? Of is dat gerucht nu weer ontkracht?
Dat zeg je goed. Het is een gerucht. Dus niets is zeker totdat het team het aankondigt ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
siggy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:55:
Euh, ja, minimaal een seizoen te laat? Benieuwd of ze nu voor Doohan of de Vries gaan.
Logan Sargeant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Volgens mij heeft een journalist van de Televaag dat gerucht als feit de wereld in gegooid en het kan natuurlijk waar zijn. Feit is ook dat De Vries deze week nog voor Alpine heeft getest, net als Doohan en Giovinazzi overigens. Tevens heeft de internationale pers ook nog niet echt opgepakt dat De Vries zeker naar AT gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Het is toch schandelijk beleid van Williams, de man op straat zetten die voor het laatst een Williams op P1 zette...

(In FP1 maar dat maakt niet uit. :+ )

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Oh ja, Doohan was van Alpine, Sargeant van Williams. Om de een of andere onlogische reden houd ik die twee niet uit elkaar.....

Zou nog vetter zijn, allebei in de F1.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

siggy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:38:
[...]

Oh ja, Doohan was van Alpine, Sargeant van Williams. Om de een of andere onlogische reden houd ik die twee niet uit elkaar.....

Zou nog vetter zijn, allebei in de F1.
Zou zeker voor de formule 2 een opsteker zijn wat doorstroming betreft, vooral met de discussie over superlicentie punten voor Indycar coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:17

basvn

Breezand - NHN

flessuh schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:40:
[...]

Zou zeker voor de formule 2 een opsteker zijn wat doorstroming betreft, vooral met de discussie over superlicentie punten voor Indycar coureurs.
Dat wel, maar dan is er weer een kampioen die geen plekje heeft, en lager rijdende rijders wel..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 19:30
Tja als alpine of Williams voor drugovich zou gaan ipv een opleidingsrijder dan worden er weer vraagtekens gezet bij de opleidingen.

Cirkeltje..

Moet gewoon geen ruimte zijn voor goatifi, stroll en 40+ers (zegt de 40+er). Dan zijn er ineens meer dan genoeg zitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Is nog niet zeker. Maar als je naar Graz gaat op uitnodiging van Dokter Marko dan ga je. Ik zou het mooi vinden als het echt gaat gebeuren. Maar Nyck is met meerdere teams in gesprek. Het zou gezien zijn Mercedes verleden ook gewoon Williams kunnen worden. Maar ik denk dat hij toch wat hoger zal willen instappen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Alfa Novanta schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:52:
[...]

hoewel je gelijk hebt en dat zeker meespeelt, lijkt het mij dat je als team bij voorkeur gewoon de 2 allersnelste/meest constante rijders in je team hebben wilt, want je wilt wereldkampioen (constructeurs) worden. Als je een andere nationaliteit kiest om marketing redenen, terwijl je kampioen worden wil, dan ben je verkeerd bezig.
Vergeet niet dat F1 voor Red Bull gewoon een marketing machine is om energiedrankjes te verkopen. Als daar geen positieve balans is, is de kans aanwezig dat de stekker er uit gaat. Zolang Perez een goede 2de rijder naast Max is, zal dat niet snel gaan veranderen. Als je kijkt wat Perez dit jaar echt heeft gepresteerd tov zijn voorgangers, is de kritiek op hem bij RB een stuk minder dan bij Gasly of Albon. In mijn ogen ook nog deels verbloemd door de enorme flaters van Ferrari en het hok van Mercedes die voor geen meter wilde in het begin van het seizoen. Er zal een reden voor zijn om hem aan te houden en niet bijvoorbeeld Gasly een 2de kans in de RB te geven. RB heeft zijn huiswerk voor dit nieuwe concept goed gedaan en het is dan ook goed mogelijk dat dit een dominantie tot 2026 kan betekenen. Vergeet ook niet dat met Perez een paar grote Mexicaanse sponsoren aan RB verbonden zijn, die ook het nodige geld inleggen. Dat is ook een makke voor Nederlandse coureurs, omdat mega grote sponsoren hier niet zijn en dat je talent de doorslaggevende factor moet zijn.

Maar zoals ik al zei, ik hoop dat ik het mis heb en dat Nyck laat zien een 2de groot talent uit NL is en dat hij over 1-2 jaar naast Max mag plaatsnemen en uitvechten die wereldkampioen wordt. Echter als ik vanuit een zakelijk standpunt bekijk, dan weet ik niet of die optie daadwerkelijk een optie is. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:34
thunder8 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:22:
Maar zoals ik al zei, ik hoop dat ik het mis heb en dat Nyck laat zien een 2de groot talent uit NL is en dat hij over 1-2 jaar naast Max mag plaatsnemen en uitvechten die wereldkampioen wordt.
Uhm, als Nyck over 1 of 2 jaar met Verstappen het kampioenschap gaat uitvechten dan hebben toch echt een stuk of 11, 12 teambazen verschrikkelijk zitten te slapen. Eerst dan Ron Dennis, die zijn talent niet eerder een zitje gaf. Vervolgens Zak Brown door na het wippen van Dennis voor zijn eigen talent Norris te kiezen en De Vries de deur te wijzen, en vervolgens (jarenlang) alle andere teambazen die het talent van De Vries ook niet inzagen.
Ik denk dus dat het wel gaat meevallen dat De Vries serieus om het kampioenschap kan strijden. Misschien als RBR een dominante auto heeft en die naast Verstappen komt dat die consistent tweede wordt en het nep spannend blijft tot het eind, zoals een beetje met Bottas. Maar ik zie De Vries nu niet ineens nog een gooi naar het kampioenschap doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

flessuh schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:40:
[...]

Dat op zijn minst, maar mijn inziens geeft het ook duidelijk de gebreken aan. Ja ik val in herhaling hiermee. Maar een Red Bull, die als een van de weinige teams/organisaties de afgelopen 12 jaar rookies daadwerkelijk kansen geeft, wordt feitelijk nu ook de halt toegeroepen. Heb even snel naar Bueme en Jaime A. gekeken, maar die hadden volgens mij niet genoeg punten om in de F1 te komen. Ik heb weinig zin om elke juior na te kijken, maar ik vermoed dat Sainz met zijn WFR 3.5 titel en Gasly met de GP2 titel een van de weinigen zijn die legit puntjes gehad zouden hebben.

Ja, de junioren Vips (ja wel of niet RB even daargelaten), Daruvala, Lawson zijn nog allemaal erg licht, maar gegarandeerd dat een Vips allang een kansje gehad had als dat mogelijk geweest was. Uit talentarmoede of niet, Marko zou wel zo zijn om het gewoon te doen.

Ik vergeet Dennis Hauger. Die zou toch wel de puntjes moeten hebben. Dat ze een gok met hem nemen....

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 23-09-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:39:
[...]

Uhm, als Nyck over 1 of 2 jaar met Verstappen het kampioenschap gaat uitvechten dan hebben toch echt een stuk of 11, 12 teambazen verschrikkelijk zitten te slapen. Eerst dan Ron Dennis, die zijn talent niet eerder een zitje gaf. Vervolgens Zak Brown door na het wippen van Dennis voor zijn eigen talent Norris te kiezen en De Vries de deur te wijzen, en vervolgens (jarenlang) alle andere teambazen die het talent van De Vries ook niet inzagen.
Ik denk dus dat het wel gaat meevallen dat De Vries serieus om het kampioenschap kan strijden. Misschien als RBR een dominante auto heeft en die naast Verstappen komt dat die consistent tweede wordt en het nep spannend blijft tot het eind, zoals een beetje met Bottas. Maar ik zie De Vries nu niet ineens nog een gooi naar het kampioenschap doen.
De Vries is een prima stabiele coureur, eigenlijk perfect voor het WEC, maar hij is gewoon dat, in de GP2 heeft ie ook niet echt veel briljante dingen laten zien. Gewoon prima, maar niet veel meer dan dat.

Lomp gezegd, zijn race in de Williams was zijn enige 'wow' resultaat voor het grote publiek.

[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 23-09-2022 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

RobertMe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:39:
[...]

Ik ben niet een Nyck fan hoor, verre van zelfs. Maar als in een elite sport als F1 2x een Nederlander een zitje kan krijgen, dan ben ik chauvinist genoeg om dat mooi te vinden. Per saldo denk ik er net zo over als jij, maar ik beoordeel hem uiteindelijk liever op zijn daden dan mijn vermoedens. En als hij ons allemaal laat zien dat hij zeker geen pannenkoek is en de sterren van de hemel rijdt, prima! :D

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 19:49
StealthyPeanut schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:34:
[...]

Ik heb 3 kids en het lukt mij altijd wel om de races op die zondag te kijken. Ik ga alleen niet proberen om alles live te kijken. Dan heb je veel teveel zondagen die bepaald worden voor je.

Komt het zo uit, dan is het leuk. Past het niet? Dan kijk ik later die dag. Prima.
Terugkijken is echt lastig vind ik. Er is altijd wel iemand die iets zegt of je leest per ongeluk iets. Een race terugkijken waar je de uitslag al van weet is echt minder leuk.
Bij ons is iedereen F1 gek thuis (kids inclusief) dus dat is een voordeel. Maar ik ben wel de enige die later naar feestjes wil of eerder naar huis om F1 te kijken. Op veel feestjes wordt er tegenwoordig gelukkig ook wel F1 gekeken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

thunder8 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:48:
[...]

Ik ben niet een Nyck fan hoor, verre van zelfs. Maar als in een elite sport als F1 2x een Nederlander een zitje kan krijgen, dan ben ik chauvinist genoeg om dat mooi te vinden. Per saldo denk ik er net zo over als jij, maar ik beoordeel hem uiteindelijk liever op zijn daden dan mijn vermoedens. En als hij ons allemaal laat zien dat hij zeker geen pannenkoek is en de sterren van de hemel rijdt, prima! :D
Wie had gedacht dat heel Nederland ooit voor een Limburger en een Fries zou juichen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
basvn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:44:
[...]

Dat wel, maar dan is er weer een kampioen die geen plekje heeft, en lager rijdende rijders wel..
Maar de kampioen is niet automatisch de beste, heel bot gezegd heeft Drugovich 3 seizoenen F2 gedaan en zijn resultaten in de vorige 2 seizoenen waren middelmatig (8 en 9). Sargeant en Doohan komen in hun eerste seizoen gewoon enorm goed mee met P3 en P4 op dit moment in het kampioenschap (kan in de laatste race nog wel alle kanten op, P3-P10 zit redelijk dicht bij elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:50:
[...]

Wie had gedacht dat heel Nederland ooit voor een Limburger en een Fries zou juichen :+
Belgisch Limburger bedoel je dan. Waarna hij vervolgens wel een Nederlands paspoort heeft aangevraagd en nog later zijn Belgische heeft geannuleerd. Maar je kunt moeilijk een regio plakken op iemand die er niet geboren (noch echt opgegroeid) is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
sNielz123 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:48:
[...]

Terugkijken is echt lastig vind ik. Er is altijd wel iemand die iets zegt of je leest per ongeluk iets. Een race terugkijken waar je de uitslag al van weet is echt minder leuk.
Bij ons is iedereen F1 gek thuis (kids inclusief) dus dat is een voordeel. Maar ik ben wel de enige die later naar feestjes wil of eerder naar huis om F1 te kijken. Op veel feestjes wordt er tegenwoordig gelukkig ook wel F1 gekeken.
F1 kijken op feestjes is kut vind ik :+. Dan kijk ik het liever niet, want volgen is vaak lastig en iedereen heeft z'n mening altijd klaar.

Ik zet m'n telefoon gewoon op vliegtuigstand en klaar is Kees >:) . Kids op bed en papa kan lekker relaxed de race terugkijken. Heerlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:59
RobertMe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:10:
[...]

Belgisch Limburger bedoel je dan. Waarna hij vervolgens wel een Nederlands paspoort heeft aangevraagd en nog later zijn Belgische heeft geannuleerd. Maar je kunt moeilijk een regio plakken op iemand die er niet geboren (noch echt opgegroeid) is .
Misschien nog even teruglezen waar hij is geboren en opgegroeid. En waar Maaseik precies ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Als je een scheet laat in Maaseik dan ruik je die in Roosteren. Er is een hele volksverhuizing elke morgen over de grens daar.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Toke_gt schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:31:
[...]

Misschien nog even teruglezen waar hij is geboren en opgegroeid. En waar Maaseik precies ligt.
Wikipedia: Maaseik
Maaseik (Limburgs: Mezeik) is een stad en gemeente in het noordoosten van de Belgische provincie Limburg.
Emphasis mine.
I rest my case. Dat ikzelf in Limburg een paar kilometer van de Belgische grens (en paar KM verder Duitse grens) geboren en opgegroeid ben maakt mij ook nog geen Belg of Duitser. En als ik een Belgische of Duitse nationaliteit aanvraag maakt dat mij nog geen "Belgisch Limburger" of "Noordrijn-Westfalenaar" omdat ik toevallig in de buurt daarvan geboren ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
RobertMe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:51:
[...]

[...]

Emphasis mine.
I rest my case. Dat ikzelf in Limburg een paar kilometer van de Belgische grens (en paar KM verder Duitse grens) geboren en opgegroeid bent maakt mij ook nog geen Belg of Duitser. En als ik een Belgische of Nederlandse nationaliteit aanvraag maakt dat mij nog geen "Belgisch Limburger" of "Noordrijn-Westfalenaar" omdat ik toevallig in de buurt daarvan geboren ben.
Maar heb je ook gelezen wat Verstappen daar zelf over heeft gezegd (meerdere keren, recent nog op een van de persco’s)? Je mag daar best een andere opinie over hebben, maar die vind ik wel wat kunstmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Laatste post van mij over dit onderwerp. Want ik bedoelde de eerste post al niet al te serieus.
Toke_gt schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:55:
[...]

Maar heb je ook gelezen wat Verstappen daar zelf over heeft gezegd (meerdere keren, recent nog op een van de persco’s)? Je mag daar best een andere opinie over hebben, maar die vind ik wel wat kunstmatig.
Verstappen heeft AFAIK nooit gezegd dat hij zich "Nederlands Limburger" voelt, alleen dat hij meer met Nederland heeft en daarom alleen de Nederlandse nationaliteit heeft. Maar die nationaliteit geeft geen "claim" op "ik ben iemand uit provincie X" terwijl je er niet gewoond hebt of zo. Als die geboren was in Hasselt en vervolgens bij wijze van vanaf 5 jaar altijd in Nederlands Limburg gewoond hebt dan sure "ben je Nederlands Limburger". Maar jijzelf verwijst nu naar een wiki pagina waar staat dat hij is opgegroeid in Maaseik, België. Dus niet "geboren en getogen" of "bijna leven lang gewoond in" Nederlands Limburg. Dan kun je IMO ook niet spreken van "Verstappen is een Nederlands Limburger". Want waarom dat dan, en niet Brabander? Of een Fries? In zijn Nederlands paspoort zal immers ook nog steeds staan dat hij geboren is in Hasselt, en niet in Maastricht of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
RobertMe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:05:
Laatste post van mij over dit onderwerp. Want ik bedoelde de eerste post al niet al te serieus.

[...]

Verstappen heeft AFAIK nooit gezegd dat hij zich "Nederlands Limburger" voelt, alleen dat hij meer met Nederland heeft en daarom alleen de Nederlandse nationaliteit heeft. Maar die nationaliteit geeft geen "claim" op "ik ben iemand uit provincie X" terwijl je er niet gewoond hebt of zo. Als die geboren was in Hasselt en vervolgens bij wijze van vanaf 5 jaar altijd in Nederlands Limburg gewoond hebt dan sure "ben je Nederlands Limburger". Maar jijzelf verwijst nu naar een wiki pagina waar staat dat hij is opgegroeid in Maaseik, België. Dus niet "geboren en getogen" of "bijna leven lang gewoond in" Nederlands Limburg. Dan kun je IMO ook niet spreken van "Verstappen is een Nederlands Limburger". Want waarom dat dan, en niet Brabander? Of een Fries? In zijn Nederlands paspoort zal immers ook nog steeds staan dat hij geboren is in Hasselt, en niet in Maastricht of zo.
Ah, dan zijn we samen een discussie aan het houden die we eigenlijk niet willen. Ook mijn laatste post dus. Wat ik bedoelde is dat hij in dat Wikistuk aangeeft dat hij in Maaseik sliep en zijn tijd in zijn jeugd grotendeels over de grens in Nederland doorbracht. Niet gek want Maaseik ligt bijna letterlijk op de grens met Nederland. Recent zei hij dat zich zowel Belg als Nederlander voelt. Prima toch? Ik snap niet waarom mensen hem dan Belg blijven noemen. Alsof hun normen belangrijker zijn dan die van degene om wie het gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
"The FIA confirms that an enquiry was made via the appropriate channels that led to the FIA confirming that the driver Colton Herta does not have the required number of points to be granted an FIA Super Licence.

"The FIA continuously reviews its regulations and procedures, including with respect to Super Licence eligibility, with the main factors being considered with respect to this topic being safety, experience and performance in the context of the pathway."
De formele afzegging van de FIA dat Herta geen dispensatie zal krijgen voor een superlicentie.
https://www.formula1.com/...32bKajYwBWUtlhfPXwoE.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50
RobertMe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:05:

[...]

Mwa, als hij zegt alleen maar in België geslapen te hebben en daarbuiten altijd gelijk naar Nederland, dan klinkt dat voor mij wel alsof hij in Nederlands Limburg opgegroeid is en niet alsof hij elke dag 500 km reed om in Friesland op te groeien :+
Niet dat het verder belangrijk is of zo...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Amai zeg, wat heb ik nu wel teweeg gebracht. Moge de ordinateuren en klaviers van den zeurders niet meer marcheren.Hij woonde gewoon langs Nederlands Limburg. Bij sommigen hier is een hoek af.....

:+

Max klinkt ook zo mega belgisch. Je hoort gwoon meteen dat hij 100% Belgisch is.

Blijkbaar moet een grapje hier ook volledig overgeanlyseerd en uit elkaar gehaald worden. Zucht.

Nyck de Vries heeft Indonesische roots. Zullen we hem ook maar fileren als niet-Nederlander? Wat ís een Nederlander eigenlijk?

[ Voor 29% gewijzigd door siggy op 23-09-2022 20:39 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:03
Hoog tijd dat er weer geracet wordt, wat een geouwehoer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

FIA stands firm on Colton Herta F1 super licence

AlphaTauri's hopes of signing Colton Herta for next season appear to be over after Formula 1's governing body the FIA confirmed the IndyCar star does not qualify for an F1 super licence.

Red Bull motorsport chief Helmut Marko had been pursuing a deal to bring Herta into his driver stable, and place him at sister team AlphaTauri for next season, as a possible replacement for Pierre Gasly who has been linked with the now-vacant seat at Alpine, following Fernando Alonso's shock switch to Aston Martin for 2023.
Bron: https://www.formula1.com/...32bKajYwBWUtlhfPXwoE.html

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 20:51

AvK

Ready Set Go

TinusXIII schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:47:
Hoog tijd dat er weer geracet wordt, wat een geouwehoer :+
Ben der helemaal klaar voor!!!!!!!!!!!!!!! En heb er vreselijk zin in. En de tijd voor.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
pssst kijk eens 4 posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Chocoball schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:37:
[...]

pssst kijk eens 4 posts boven je ;)
Het is weekend ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Deze dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

[...]

Emphasis mine.
I rest my case. Dat ikzelf in Limburg een paar kilometer van de Belgische grens (en paar KM verder Duitse grens) geboren en opgegroeid ben maakt mij ook nog geen Belg of Duitser. En als ik een Belgische of Duitse nationaliteit aanvraag maakt dat mij nog geen "Belgisch Limburger" of "Noordrijn-Westfalenaar" omdat ik toevallig in de buurt daarvan geboren ben.
Limburger = Limburger en Limburg is Nederland dus alle Limburgers mogen zich van mijn Nederlander noemen.
Zegt deze Limburger. ;)
Voor mij is Max ook gewoon een Nederlander.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Maasluip schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:42:
[...]

Limburger = Limburger en Limburg is Nederland dus alle Limburgers mogen zich van mijn Nederlander noemen.
Limburg an der Lahn en Belgisch-Limburg spreken u graag. ;)
Een Belgisch inwoner van Limburg is ook een Limburger, maar zal zeer waarschijnlijk niks hebben met het Nederlands deel.

Snap wat je bedoelt, maar Limburg is net als Brabant een gebied dat zich over meerdere landen verspreidt en historische connecties heeft met zowel Nederland, België en Duitsland.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Ah ja, je weet dat je in een rustperiode van F1 zit als Max zijn nationaliteit ter discussie gesteld wordt.

Ga zondag lekker een race van Singapore uit den oude doosch terugkijken denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Gewoon_Jansen schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:44:
Ah ja, je weet dat je in een rustperiode van F1 zit als Max zijn nationaliteit ter discussie gesteld wordt.

Ga zondag lekker een race van Singapore uit den oude doosch terugkijken denk ik.
Dat was een hele vervelende sandwich in 2017 ;)
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aA0RymE_460swp.webp

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:55:
[...]

[Afbeelding]
Tssk zo jammer, zo veel moeite om te soepen en dan niet intermediates erop soepen…. :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:04

Edd

[...]

[Afbeelding]
Zie ik daar nu 5 wielen bij Bottas? :+

-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

-tom-562

Oliesjeik

Hahaha tering, die België/Nederland discussie kan ook echt alleen op Tweakers voorkomen :')

Vaak bu'j te bang!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:44

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ah, die nationaliteitsdiscussie. Ik probeer het artikel te vinden maar lukt niet, maar daarin stond dat Max het Nederlandse paspoort koos, omdat de potentiele fanbase in Nederland groter was dan in België en dus commercieel aantrekkelijker was Nederlander te zijn dan Belg.

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
[...]

[Afbeelding]
Ja. ‘Wat kon ik anders’ zei Max toen. Remmen natuurlijk…

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:20:
[...]

Volgens mij staan die planeten al op één lijn als Nyck überhaupt in de F1 komt. Voor en stoeltje bij RBR moeten alle planeten op één lijn staan. :+
Ik vind het mooi voor hem als het echt lukt om 2 seizoenen te rijden bij AT (of Williams), ik had hem zelf namelijk al niet meer in de F1 verwacht.
Dit dus

Hij rijdt een fatsoenlijke race en mensen zien em al bij een topteam rijden of strijden om een WK?

Er rijdt een coureur nu die bij z’n debuut op t podium stond en de volgende 135 races niet :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oogje schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:10:
[...]

Dit dus

Hij rijdt een fatsoenlijke race en mensen zien em al bij een topteam rijden of strijden om een WK?

Er rijdt een coureur nu die bij z’n debuut op t podium stond en de volgende 135 races niet :+
Magnussen?

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:19
Erazzzer schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 01:33:
Ah, die nationaliteitsdiscussie. Ik probeer het artikel te vinden maar lukt niet, maar daarin stond dat Max het Nederlandse paspoort koos, omdat de potentiele fanbase in Nederland groter was dan in België en dus commercieel aantrekkelijker was Nederlander te zijn dan Belg.
Net als Jos is Max gewoon Nederlander. De reden dat ze net over de grens in Belgie woonden was met name een fiscale. Ik geloof echter wel dat als je opgroeit in Belgie, dat je in je hart dan een Belg bent. Echter, Max is denk ik een ‘kind van de wereld’. Ik ken persoonlijk tal van mensen die als kind in een expatgezin al over de hele wereld hebben gewoond en op internationale scholen hebben gezeten. Die hebben weliswaar een NL paspoort, maar voelen een stuk minder binding met die nationaliteit zoals ik die bijvoorbeeld als boerenproleet wel voel 😜.

Ik krijg de indruk dat Max ook zo in elkaar steekt. Is ook al van jongs af aan de hele wereld over gegaan.

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:48
Oogje schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:10:
[...]

Dit dus

Wie dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Kevin Magnussen

Hele nationalititsdiscussie vind ik zo zielig. Alsof je als generaties familie in dorp X woont in Land XX en dan 1000km verderop verhuist naar dorpje Y in land YY en dan zou je ineens de nationaliteit van YY moeten krijgen. Hij heeft de keuze gemaakt en klaar. En gezien hij praat is hij de meest onbelgische non-belg oooit.

[ Voor 52% gewijzigd door siggy op 24-09-2022 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
CousinBoneless schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:01:
Net als Jos is Max gewoon Nederlander. De reden dat ze net over de grens in Belgie woonden was met name een fiscale. Ik geloof echter wel dat als je opgroeit in Belgie, dat je in je hart dan een Belg bent. Echter, Max is denk ik een ‘kind van de wereld’. Ik ken persoonlijk tal van mensen die als kind in een expatgezin al over de hele wereld hebben gewoond en op internationale scholen hebben gezeten. Die hebben weliswaar een NL paspoort, maar voelen een stuk minder binding met die nationaliteit zoals ik die bijvoorbeeld als boerenproleet wel voel 😜.

Ik krijg de indruk dat Max ook zo in elkaar steekt. Is ook al van jongs af aan de hele wereld over gegaan.
Dat valt best wel mee. Max heeft de basisschool in Maaseik gedaan en de middelbare school (HAVO) in Sittard, waar hij uiteraard wel regelmatig vrij kreeg om te racen. Op een gegeven moment ook steeds meer online en uiteindelijk viel het niet meer te combineren, niet gek als je op je 17e in de F1 zit. Max heeft dus geen diploma, zal hij ook niet nodig hebben, maar hij is ook niet dom.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:32:
[...]

Dat valt best wel mee. Max heeft de basisschool in Maaseik gedaan en de middelbare school (HAVO) in Sittard, waar hij uiteraard wel regelmatig vrij kreeg om te racen.
Goh, enige verschil uit Max zijn middelbare schooltijd is dat ik ongevraagd vrij nam en de race vooral van school naar huis was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
-tom-562 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 00:48:
Hahaha tering, die België/Nederland discussie kan ook echt alleen op Tweakers voorkomen :')
Heeft ook echt iets met het seizoen 2022 te maken en niet met [F1] Randzaken of zo en zelfs daar vraag ik mij af of het er thuishoort :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:56
Ik vind het meer van het niveau Facebook/ Twitter.

• sNielz123
  • Laatst online: 19:49
[...]

[...]

Emphasis mine.
Beetje offtopic, maar waar je geboren wordt heeft niet echt iets met je nationaliteit te maken.
Ik woon in België, mijn kinderen zijn hier geboren. Maar ze hebben niet de Belgische nationaliteit. Volgens mij kan je die pas veel later aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Lees net dat de mannen van Race Cafe gezegd hebben dat Nyck de Vries NIET in Singapore zou moeten gaan racen. Heb het zelf niet gezien gisteren maar als ik het goed begrijp dan raden ze dat af omdat Nick nu zo goed op de kaart staat na zijn geslaagde F1 debuut.
Persoonlijk vind ik dat een erg kromme gedachte. Nyck is een racer. En natuurlijk is Singapore een zwaar circuit. Mocht De Vries daar minder presteren of het fysiek niet redden dan snappen de Team bazen dat toch best? Die verwachten echt niet dat hij daar weer negende wordt. In mijn ogen moet De Vries juist zoveel mogelijk kilometers maken en ervaring op doen.

Hoe denken jullie daar over?

NB: Ik post dit ook even omdat er op dit moment weinig zinnigs loopt in dit topic. Moeten het toch ergens over hebben........ :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AvK schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:41:
Lees net dat de mannen van Race Cafe gezegd hebben dat Nyck de Vries NIET in Singapore zou moeten gaan racen. Heb het zelf niet gezien gisteren maar als ik het goed begrijp dan raden ze dat af omdat Nick nu zo goed op de kaart staat na zijn geslaagde F1 debuut.
Persoonlijk vind ik dat een erg kromme gedachte. Nyck is een racer. En natuurlijk is Singapore een zwaar circuit. Mocht De Vries daar minder presteren of het fysiek niet redden dan snappen de Team bazen dat toch best? Die verwachten echt niet dat hij daar weer negende wordt. In mijn ogen moet De Vries juist zoveel mogelijk kilometers maken en ervaring op doen.

NB: Ik post dit ook even omdat er op dit moment weinig zinnigs loopt in dit topic. Moeten het toch ergens over hebben........ :)
Op zich hadden ze wel een punt. Zeker gezien de fysieke staat waarin ie uit de auto kwam in (nota bene!) Monza. Afbreukrisico is gigantisch.

Maar daarentegen; je kunt geen nee zeggen tegen een dergelijk aanbod. Tenzij ie een contract op zak heeft. En niet mag van zn nieuwe team.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

@AvK Eens. Geeft mooi aan waarom de heren van Race Cafe geen F1 rijders zijn en Nyck wel.

[ Voor 6% gewijzigd door noo op 24-09-2022 16:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AvK schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:41:

Er zit aardig wat tijd tussen Monza en Singapore. Hij is vast fit genoeg om te racen en denk dat hij gewoon elke kans moet pakken. Het is allemaal ervaring opdoen en hij is goed genoeg om ook op Singapore aardig mee te komen lijkt me.

Wat ben je nou voor racer als je al tijden aan de kant staat en dan gaat denken dat er een afbreukrisico is en dan niet wil racen :? 8)7

Zo ga je niet verder komen.

Verstappen nam ook een behoorlijk risico om al in de F1 te gaan starten :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:16
De kans dat een Williams punten haalt in Singapore is sowieso al klein, heel ander type circuit. Dat zou geen reden mogen zijn om niet te rijden, enige wat die moet doen is wederom Latifi achter zich laten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:28
De teambazen zien echt wel het verschil tussen wat aan de rijder ligt, en wat aan de auto. Dus ik denk dat hij sowieso elke kans moet pakken om te rijden. Als het goed is, wordt dan duidelijk dat hij constant en fout-arm kan rijden. De kans dat het beter wordt dan in Monza is natuurlijk nagenoeg nihil, en er is een afbreukrisico. Maar ik denk dat hij zijn kansen op een stoeltje meer kwaad dan goed doet, door zijn plek als reserverijder niet in te vullen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Blik1984 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:56:
De kans dat een Williams punten haalt in Singapore is sowieso al klein, heel ander type circuit. Dat zou geen reden mogen zijn om niet te rijden, enige wat die moet doen is wederom Latifi achter zich laten
Hij moet inderdaad gewoon latifi verslaan. Of dat P1 of P19 is, maakt weinig uit.

Verder is er nog wel een kans, met name door de uitvallers, kunnen ze zo een paar plekjes winnen. Dit is echt een slijtageslag en mentaal zware race. Een foutje is snel gemaakt. En met een SC kun je aardig wat tijd terugwinnen of er zelfs op gokken.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 24-09-2022 19:23 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wild Chocolate schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:59:
De teambazen zien echt wel het verschil tussen wat aan de rijder ligt, en wat aan de auto. Dus ik denk dat hij sowieso elke kans moet pakken om te rijden. Als het goed is, wordt dan duidelijk dat hij constant en fout-arm kan rijden. De kans dat het beter wordt dan in Monza is natuurlijk nagenoeg nihil, en er is een afbreukrisico. Maar ik denk dat hij zijn kansen op een stoeltje meer kwaad dan goed doet, door zijn plek als reserverijder niet in te vullen.
Of deze, je hebt nog steeds de kans dat je NIET een stoeltje krijgt, maar je kunt nog 1x in je leven in een F1 auto rijden op Singapore.... dan MOET je toch gewoon die kans grijpen en wat komt dat komt.. :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik snap de beredenering van (ik dacht) Renger wel. Als je een contract hebt voor komend jaar hebt dan wil je sowieso rijden voor ervaring. Als je nog geen contract hebt voor komend jaar kan rijden in Singapore een risico zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:28
Maar wat voor signaal geef je af, als je nu nog een keer gevraagd wordt, en niet instapt?

- Dat het mazzel was, en dat je denkt dat je dit nooit meer gaat verbeteren?
- Dat je eigenlijk alleen maar in de F1 wilt rijden vanwege het goede salaris?
- Dat je bang bent dat je zo'n auto sloopt?
- Dat je je nu al te goed voelt om in een Williams te rijden?

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
TheBrut3 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:58:
Ik snap de beredenering van (ik dacht) Renger wel. Als je een contract hebt voor komend jaar hebt dan wil je sowieso rijden voor ervaring. Als je nog geen contract hebt voor komend jaar kan rijden in Singapore een risico zijn.
En weigeren te rijden is bijna gegarandeerd geen stoeltje volgend jaar. De Vries is nog steeds reservecoureur, dus als Albon niet kan rijden (of iemand anders bij Mercedes/Aston Martin/Williams) is De Vries de eerste die gebeld wordt om in te stappen. Zegt hij dan nee, dan hoeft niemand hem meer te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Singapore 2019 nog aan eens kijken. Vettel die undercut op Leclerc doet. Leclerc niet blij. Tweede SC krijgt hij te horen (wederom) SOC 7 (is State of Charge dus gaat over elektrische dee)l te gebruiken. Waarna Leclerc aangeeft alles te willen, ook de ICE. Intussen weten we natuurlijk waarom die vroeg daarmee: K1 AKA Ade illegale engine mode.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Transportman schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:21:
[...]

En weigeren te rijden is bijna gegarandeerd geen stoeltje volgend jaar. De Vries is nog steeds reservecoureur, dus als Albon niet kan rijden (of iemand anders bij Mercedes/Aston Martin/Williams) is De Vries de eerste die gebeld wordt om in te stappen. Zegt hij dan nee, dan hoeft niemand hem meer te hebben.
Wat Nyck alleen maar moet doen is Latifi voor blijven. Dat is voldoende.
Maar die zal ook wel gebrand zijn om goed te scoren komende weekend en komende races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die illegale motor. Dat blijft toch echt een vreemd verhaal. Nu een paar jaar terug, maar er is nog eigenlijk niet meer duidelijk geworden.

Knap hoe ze dat geheim houden. Maar ook zorgwekkend. Ook het journaille komt er niet achter / is er niet mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:16
Wild Chocolate schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:20:
Maar wat voor signaal geef je af, als je nu nog een keer gevraagd wordt, en niet instapt?

- Dat het mazzel was, en dat je denkt dat je dit nooit meer gaat verbeteren?
- Dat je eigenlijk alleen maar in de F1 wilt rijden vanwege het goede salaris?
- Dat je bang bent dat je zo'n auto sloopt?
- Dat je je nu al te goed voelt om in een Williams te rijden?
Denk sowieso dat het een heel slecht signaal geeft als je een kans krijgt om te rijden en dan niet gaat. Dat is wat mij betreft een grotere reden om geen contract te krijgen dan den mogelijk minder resultaat in Singapore

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
BlauweFles schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:51:
Die illegale motor. Dat blijft toch echt een vreemd verhaal. Nu een paar jaar terug, maar er is nog eigenlijk niet meer duidelijk geworden.

Knap hoe ze dat geheim houden. Maar ook zorgwekkend. Ook het journaille komt er niet achter / is er niet mee bezig.
Welke info mis je? Ze hadden een kabel van de hybride systemen langs de fuel flow sensor liggen. Deze kabel zorgde vervolgens (incidenteel / in K1+?) voor verstoring van de sensor waardoor ze (een beetje) meer benzine konden verbruiken zonder dat dat gedetecteerd werd. "Bronnen" daarvoor zijn de TD na navraag van Red Bull, en het feit dat vanaf 2020 er een verplichte tweede sensor is. Die laatste sensor krijgen de teams uit handen van de FIA op donderdag/vrijdag en moet op zondag weer ingeleverd worden. Waarbij de data van de sensor ook alleen voor de FIA inzichtelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 09:05
Nog leukere plotwending;
de strategische blunders dit jaar zijn onderdeel van de ‘boete’…

Hmmm aluhoedje lekt een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
RobertMe schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:20:
[...]

Welke info mis je? Ze hadden een kabel van de hybride systemen langs de fuel flow sensor liggen. Deze kabel zorgde vervolgens (incidenteel / in K1+?) voor verstoring van de sensor waardoor ze (een beetje) meer benzine konden verbruiken zonder dat dat gedetecteerd werd. "Bronnen" daarvoor zijn de TD na navraag van Red Bull, en het feit dat vanaf 2020 er een verplichte tweede sensor is. Die laatste sensor krijgen de teams uit handen van de FIA op donderdag/vrijdag en moet op zondag weer ingeleverd worden. Waarbij de data van de sensor ook alleen voor de FIA inzichtelijk is.
Dat zeg je zo zeker, maar volgens mij is nooit exact duidelijk geworden hoe ze vals speelde. Het verstoren van de fuel flow sensor was één van de theorieën. Een andere theorie was dat ze flexibele brandstofslangen gebruikte en op die manier benzine konden opsparen na de sensor. En er was geloof ik ook nog een derde theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Jeest schreef op zondag 25 september 2022 @ 05:18:
Nog leukere plotwending;
de strategische blunders dit jaar zijn onderdeel van de ‘boete’…

Hmmm aluhoedje lekt een beetje
Hetzelfde scenario als Hamilton tijdens de GP van China in '07 bedoel je? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ZeromaNoiS schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:48:
[...]

Dat zeg je zo zeker, maar volgens mij is nooit exact duidelijk geworden hoe ze vals speelde. Het verstoren van de fuel flow sensor was één van de theorieën. Een andere theorie was dat ze flexibele brandstofslangen gebruikte en op die manier benzine konden opsparen na de sensor. En er was geloof ik ook nog een derde theorie.
Zie "bronnen". Als het niet met het verstoren van de sensor te maken had dan is het wel gek dat ze juist langzamer waren na de TD waarin staat dat er geen "dikke stroomkabels" naast de sensor mogen liggen. En uiteraard kan het ook een combinatie zijn. Dat ze soms de sensor verstoorden om extra brandstof langs ee sensor te krijgen en die op te slaan na de sensor (wat dan een flexibele slang zou moeten zijn omdat een tankje na de sensor altijd al expliciet verboden was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-09 15:38
Jij leest zeker nooit de reacties op nu.nl onder F1 artikelen? Daar wordt het maar wat graag aangehaald door vooral de niet Max fans :')
Dat niveau daar is ook tenenkrommend.

Edit: nog even een paar weken terug in de tijd.
Helaas met opstijgen geen glimp van Zandvoort gezien. Niet de juiste baan dus gingen meteen volledig de andere kant op.
De stream aan boord van KLM werkte zozo. Tijdens de voorbeschouwing soepel, vanaf de start ruk en toen met ronde 14 ofzo deed ie het weer soepel. Heb het moment van Tsunoda nog meegekregen maar daarna alle hectiek met SC e.d. niet meer vanwege de landing dus toen ging de boel uit.
Wisselend succes dus :P

[ Voor 38% gewijzigd door JEightyFive op 26-09-2022 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
Eindelijk race week, heb er zin in. Singapore levert over het algemeen goede races af en een safety car is tot nu bij elke race voorgekomen.

Verwacht dat we uiterlijk rond woensdag wel te horen gaan krijgen of Albon het redt om te rijden of dat we de Vries nog een keer te zien gaan krijgen op zondag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fdkh8FwXwAIEH1W?format=jpg&name=large

Wat heeft de tijger er mee te maken?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

BlauweFles schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:51:

over jaar of 10 komt er wel weer eoa biograaf uit van ferrari (gerealeerde) man die het uit de doeken doe

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Verlenging Zhou = Chinees = Wikipedia: Chinese tijger ?

Geen idee :P
Verhaal was ook dat ze met Audi in zee gingen, toch? Zie ook niet wat dat met een tijger te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

The_Admin schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:25:
[...]

Verlenging Zhou = Chinees = Wikipedia: Chinese tijger ?

Geen idee :P
Verhaal was ook dat ze met Audi in zee gingen, toch? Zie ook niet wat dat met een tijger te maken heeft.
2022 is het jaar van de tijger. Volgend jaar is het het jaar van het konijn.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Esso?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Esso als sponsor? ("Tijger in je tank")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:31

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Mensen! Het is maandag! Het is weer Raceweek! Was een lange pauze. Misschien genoeg rust voor Ferrari opzich zelf te herpakken? 8)7

Ben benieuwd of Albon gaat rijden, en of de Vries dan weer mag instappen. Wat nog meer silly zou zijn, is als Alpha Tauri Nyck als rijder gaat aankondigen en hij gaat dit weekend nog voor Williams rijden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Tijgerbalsem als hoofdsponsor? Singapore is tenslotte fysiek een zware race :+

Ben wel erg benieuwd hoe de nieuwe auto's het doen op de straten van Singapore.. gezien het gestuiter in Azerbeidzjan.

[ Voor 43% gewijzigd door flessuh op 26-09-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 07:51
RobertMe schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:04:
[...]

Zie "bronnen". Als het niet met het verstoren van de sensor te maken had dan is het wel gek dat ze juist langzamer waren na de TD waarin staat dat er geen "dikke stroomkabels" naast de sensor mogen liggen. En uiteraard kan het ook een combinatie zijn. Dat ze soms de sensor verstoorden om extra brandstof langs ee sensor te krijgen en die op te slaan na de sensor (wat dan een flexibele slang zou moeten zijn omdat een tankje na de sensor altijd al expliciet verboden was).
Blijft wel interessant, Ferrari destijds ook met +10 (?) liter extra brandstof de race aangevangen en het extra gewicht op de koop toe nam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ze hebben Max Verstappen over genomen? :p (Ow wacht dat is een leeuw :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06:54
Mog schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:26:
[...]

2022 is het jaar van de tijger. Volgend jaar is het het jaar van het konijn.
Ik denk dus dat dit het is. 2022 is het jaar van de tijger, dus ze kondigen iets uit China aan, dus verlenging.

Maar goed, morgen gaan we het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Thinlanet schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:05:
Blijft wel interessant, Ferrari destijds ook met +10 (?) liter extra brandstof de race aangevangen en het extra gewicht op de koop toe nam.
Hoe het de andere races is geweest blijft een vraagteken, maar de laatste 2019 race (Abu Dhabi), was er idd +5kg verschil in hoeveelheid tussen wat Ferrari had opgegeven en wat door FIA werd gemeten. Ze kwamen er met een geldboete vanaf. Schijnbaar werd (wordt?) dat steekproefgewijs bepaald, niet elke keer.

https://the-race.com/form...s-began-at-monza-in-2019/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Bij Ziggo hadden ze het er ook al over dat er dinsdag een verlenging van Zhou aangekondigd zou worden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 19:26
@SpeedfreakR Meestal maken ze bij Ferrari na een pauze nog meer fouten.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Esso?

Zei spuit elf... :+

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 26-09-2022 13:38 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:45

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Esso zal het niet zijn. PKN Orlen is er al voor de brandstof, alhoewel deze nog niet vast staat voor 2023.
Zal m.i. niets meer zijn dan een verlenging voor Zhou.

[ Voor 29% gewijzigd door OzzieMann op 26-09-2022 14:35 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02:17
OzzieMann schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:32:
Esso zal het niet zijn. PKN Orlen is er al voor de brandstof, alhoewel deze nog niet vast staat voor 2023.
Inderdaad, anders gaat ExxonMobil brandstof en smeersels leveren aan drie teams met twee verschillende motoren. Alfa Romeo blijft denk ik bij PKN Orlen of gaan terug naar Shell, gezien ze al met Ferrari motoren rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
OzzieMann schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:32:
Als dat zo is brengen ze het wel heel groot/bijzonder :+

Beetje de aandacht op zich vestigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
TinusXIII schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:05:
[...]

Als dat zo is brengen ze het wel heel groot/bijzonder :+

Beetje de aandacht op zich vestigen :P
Ik zou het ook wat overdreven vinden voor een contractverlenging. Aan de andere kant, we praten er nu wel over, dus het werkt. Ik denk dat ik maar een Alfa ga kopen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:43:
[...]

Hoe het de andere races is geweest blijft een vraagteken, maar de laatste 2019 race (Abu Dhabi), was er idd +5kg verschil in hoeveelheid tussen wat Ferrari had opgegeven en wat door FIA werd gemeten. Ze kwamen er met een geldboete vanaf. Schijnbaar werd (wordt?) dat steekproefgewijs bepaald, niet elke keer.

https://the-race.com/form...s-began-at-monza-in-2019/
Was dat toen niet een proef? Ze konden het sowieso niet mid season invoeren om steekproefsgewijs vooraf aan de race te controleren of de hoeveelheid brandstof in de tank overeen komt met de opgegeven hoeveelheid. Daarom hebben ze het toen als proef ingevoerd om "het te proberen" (kan me ook indenken dat het niet altijd even lekker in de planning van procedures past). En dat het dan in 2020 wel echt ingevoerd zou worden en er wel straffen zouden volgen bij een afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:55:
Was dat toen niet een proef? Ze konden het sowieso niet mid season invoeren om steekproefsgewijs vooraf aan de race te controleren of de hoeveelheid brandstof in de tank overeen komt met de opgegeven hoeveelheid. Daarom hebben ze het toen als proef ingevoerd om "het te proberen" (kan me ook indenken dat het niet altijd even lekker in de planning van procedures past). En dat het dan in 2020 wel echt ingevoerd zou worden en er wel straffen zouden volgen bij een afwijking.
Ik weet het niet precies meer. Volgens mij kwam er uit het commentaar destijds naar voren dat het steekproefsgewijs gebeurde (Sky?), maar pin me er niet op vast.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:09:
[...]

Ik weet het niet precies meer. Volgens mij kwam er uit het commentaar destijds naar voren dat het steekproefsgewijs gebeurde (Sky?), maar pin me er niet op vast.
Jup, het was een steekproef. Maar volgens mij was het ook een experiment om het seizoen erna als officiële regel in te voeren. Dat ze dus die steekproeven kunnen doen en bij een afwijking niet aan de regels voldaan wordt. Toen in 2019 was het puur "team vult aan het begin van de race in wat ze in de tank doen en FIA controleert na de race wat er nog in zit". Fuel flow sensor + gemeten na de race zou dan overeen moeten komen met wat het team invult. Tenzij de sensor dus misleid wordt waardoor er meer brandstof verbruikt wordt. Ferrari vulde dus bv 100KG in, maar tankte 105KG. Volgens de sensor was er dan 97KG verbruikt en de FIA mete ook 3KG post race. Maar stiekem hadden ze dus 5KG extra aan boord en verbrand. Daarom dat de FIA die steekproeven wilde invoeren, maar dat mocht niet als regel mid season. Daarom dat ze het als experiment hebben ingevoerd (en een afwijking geen straf zou opleveren) om mogelijk in het volgende seizoen definitief in te voeren (met straf dus bij een afwijking). Leclerc hebben ze toen betrapt toen het nog om de test ging, en daarom geen zware straf. Het was immers geen regel.

Overigens weet ik ook niet of deze regel er uiteindelijk wel gekomen is. Of dat de FIA alleen voor die tweede fuelflow sensor is gegaan die de teams én niet in bezit hebben (alleen te leen tijdens het weekend) én de meetgegevens niet in kunnen zien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/309208082_8096397253765428_8779331039020361361_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=uqiKvW-d2koAX9em4OL&tn=t6pdF0Zit-Ml5e0J&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT8XPT_8RPfGFV40JN252-wlGWA3EVzk2ccd1QlM0riyfg&oe=633772F1

Pagina: 1 ... 99 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics