[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.037 views

Onderwerpen

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Edd

Transportman schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:01:
Maar waarom zie ik niemand de belangrijkste vraag stellen, wie gaat er dan volgend jaar naast Wolff zitten tijdens iedere race?
Vandoorne, Vesti of Alex Powell dacht ik laatst al naast hem zien staan.

Of was je vraag niet serieus bedoeld? :+

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Transportman schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:01:
Maar waarom zie ik niemand de belangrijkste vraag stellen, wie gaat er dan volgend jaar naast Wolff zitten tijdens iedere race?
Lewis Hamilton natuurlijk. Die vindt het allemaal zo zielig voor Toto, heeft zelf geen zin meer om te racen, dus wordt hij emotioneel support-mens van Toto. Bron: goed geinformeerde journalist van Das Zwiebelmagazine. :+
Vips is exit, die zie ik echt niet meer in de AT/RBR stappen. Hauger heeft volgens mij nog niet genoeg licentiepunten, en Lawson rijdt de sterren nou ook niet echt van de hemel in de F2 en F3. Tel daarbij op dat de AT momenteel niet goed presteert, dan hebben ze voor de ontwikkeling denk ik liever een coureur die enige ervaring heeft.
Vips is helemaal niet exit bij Red Bull :? Althans, nóg niet. Als je dat hele gedoe van de zomer bedoelde rond zijn streaming debacle, hij rijdt niet meer in Red Bull kleuren, maar is wel degelijk nog een RB junior.

Eens dat het allemaal niet supergeweldig is, maar de vraag is of AT dan nog wel een junior team is of dat ze AT gaan zien als gewoon een team dat ook punten moet scoren, maar wel af en toe een junior geplaatst kan worden. Dit is gewoon een debacle van het licentiesysteem. Iemand móet dus scoren in de lagere klassen, ongeacht talent. Marko had allang eentje in de AT gegooid. En terecht, want je krijgt straks allemaal coureurs die 3 jaar rondblijven hangen in de F2 om in het 3 jaar genoeg punten gescoord te hebben.

Herta was nog wel het meest interessante, 7 racewins in de Indycar, jongste Indycar winnaar ooit. Maar nope, ze blijven die Amerikaanse markt gewoon scheef zien. Kneuterigheid ten top. Benieuwd of er in de winter een review komt van het licentiepunten systeem. Kijk naar Drugovich, 2 hele magere jaren in de F2 en dan dit jaar kampioen met slechts 5 wins uit (tot nog toe) 26 races. En die heeft wel genoeg licentiepunten. En dat van een relatief mager jaar waarbij het hele veld all over the place is. Het is gwoon raar dat je evenveel licentiepunten kunt krijgen als het hele rijdersveld 'mager' is, puur omdat je ergens finisht. Dat men toch eens de licentiepunten van het hele veld neemt en op basis daarvan een handicap berekend. Een Russel die een Albon en Norris verslaat is even iets meer impressive dan dat (bijvoorbeeld) de Vries een Latifi verslaat in beide hun 3e seizoen......

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 19:30
Dus je stelt een soort weging voor? Een compensatie van aantal "dienstjaren"? Betekent het dan dat Piastri 80 licentie punten zou hebben of net aan 40, waar sindsdien niemand meer genoeg punten heeft gescoord? Dus als je na 3 jaar de f2 wijt krijg je niet automatisch genoeg punten om door te stromen en moet je laten zien dat je de voorgaande jaren als top 3 was (oid).
En als je als broekie een race wint in Indy krijg je dispensatie over rijders die consequent top 3 scoren?

🙄

Las net weer over de toekomst van schumi en teksten dan k-mag hem om de oren rijd. Is dat nog wel zo? Ik heb het idee dat dit juist aan het kantelen is, maar niet gebaseerd op feiten. Is er ergens een plekje waar je vlotjes de statistieken kan zien? Bijvoorbeeld laatste 6 races oid?

Edit, zelf maar even gekeken.

Race Schumi Mag
Monza 12 16 x
NL 13 x 15
Spa 17 x 16
France 15 DNF x
Hungary 14 16 x

3 vs 2 qualifying voordeel MAG
1 vs 4 race voordeel schumi

Lijkt me dat op het moment schumi K-mag "om de oren rijd".

[ Voor 19% gewijzigd door Lynx op 18-09-2022 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Lynx schreef op zondag 18 september 2022 @ 07:08:
Dus je stelt een soort weging voor? Een compensatie van aantal "dienstjaren"? Betekent het dan dat Piastri 80 licentie punten zou hebben of net aan 40, waar sindsdien niemand meer genoeg punten heeft gescoord? Dus als je na 3 jaar de f2 wijt krijg je niet automatisch genoeg punten om door te stromen en moet je laten zien dat je de voorgaande jaren als top 3 was (oid).
En als je als broekie een race wint in Indy krijg je dispensatie over rijders die consequent top 3 scoren?

🙄
Eh nee. Is het zo moeilijk om te begrijpen dat winnen in een sterk veld meer zegt dan winnen in en belabberd veld? Niet dat winnen dan in eens niks meer waard is, maar wellicht dat er bovenop punten kunnen komen als het een sterk veld is op basis van de racelicentiepunten van anderen. Is toch niet zo'n hel gek idee. Het was toch ook meer waard geweest als Schumacher Magnussen zou verslaan tov Mazepin......

Wikipedia: FIA Super Licence

Even aangenomen dat dit up2date is. Het superzwakke W-series krijgt evenveel punten als de Indy lights. Dat is toch niet serieus te nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door siggy op 18-09-2022 07:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 19:30
Ik twijfel niet zozeer aan je logica alswel de mogelijkheid dat in een objectieve en transparante methodiek te vangen. De term "sterk veld" is al bijzonder subjectief. Een veld met alleen maar goatifi en mazespin is het al knap als je de finishlijn haalt, laat staan winnen.

Je edit over de W-series bevestigt hoe moeilijk het is in objectieve regels te vangen. Denk niet dat het de intentie was een gelijke puntenverdeling op basis van weging na te streven

[ Voor 25% gewijzigd door Lynx op 18-09-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Misschien zien we wel de definitieve omvorming van Alpha Tauri en Red Bull in de afgelopen 2 jaar. Gasly die inmiddels 5 jaar - met een korte periode Red Bull - voor Toro Rosso/Alpha Tauri rijdt. Zo'n lange stint met 1 coureur was iets waar het team voorheen niet om bekend stond. Dan nu eventueel met de Vries die van buiten de Red Bull academy in het team zou komen.

Het zou mij niet verbazen als het een soort Red Bull B wordt en niet enkel de kweekvijver voor Red Bull zelf. Meer resultaat halen en dat is niet per se het geval wanneer je academy coureurs in het team zet. Want laten we eerlijk zijn, na de Verstappen/Sainz aanwas is de spoeling erg dun gebleken.

Zie het in de toekomst ook nog wel gebeuren dat ze AT van de hand doen eventueel met een motordeal vanuit RBPT of een optie om altijd 1 zitje te reserveren voor een academy coureur vanuit Red Bull (beetje de Haas/Ferrari en Williams/Mercedes constructie van voorheen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Gewoon_Jansen schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:06:
Misschien zien we wel de definitieve omvorming van Alpha Tauri en Red Bull in de afgelopen 2 jaar. Gasly die inmiddels 5 jaar - met een korte periode Red Bull - voor Toro Rosso/Alpha Tauri rijdt. Zo'n lange stint met 1 coureur was iets waar het team voorheen niet om bekend stond. Dan nu eventueel met de Vries die van buiten de Red Bull academy in het team zou komen.

Het zou mij niet verbazen als het een soort Red Bull B wordt en niet enkel de kweekvijver voor Red Bull zelf. Meer resultaat halen en dat is niet per se het geval wanneer je academy coureurs in het team zet. Want laten we eerlijk zijn, na de Verstappen/Sainz aanwas is de spoeling erg dun gebleken.

Zie het in de toekomst ook nog wel gebeuren dat ze AT van de hand doen eventueel met een motordeal vanuit RBPT of een optie om altijd 1 zitje te reserveren voor een academy coureur vanuit Red Bull (beetje de Haas/Ferrari en Williams/Mercedes constructie van voorheen).
Volgens mij is dat iets dat ze eerder (2020? 2021?) al hebben aangegeven. Dat ze minder opleidingsteam willen zijn en meer een B team willen zijn dat zich vooraan in het midfield bevindt. Alleen hebben ze dit jaar dus o.a. een slechte(re) auto en valt Tsunoda ook nog steeds tegen. En in die context hebben ze Gasly toen ook aangehouden als ervaren coureur die het team kan helpen de punten binnen te sprokkelen, i.p.v. dus veel met ("tijdelijke") junioren te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06:59
RobertMe schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:13:
[...]

Volgens mij is dat iets dat ze eerder (2020? 2021?) al hebben aangegeven. Dat ze minder opleidingsteam willen zijn en meer een B team willen zijn dat zich vooraan in het midfield bevindt.
Klopt, met de switch van Toro Rosso naar Alpha Tauri in 2020 gaf het aan meer zusterteam te zijn dan dochter/juniorteam. Had ook te maken met Honda die geen onderscheid maakte in de motoren voor beide teams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:44
Edd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:17:
[...]

Vandoorne, Vesti of Alex Powell dacht ik laatst al naast hem zien staan.

Of was je vraag niet serieus bedoeld? :+
Niet echt serieus, maar ik was ondertussen zo gewend aan dat er een jong iemand naast Wolff zat, dat het afgelopen race wel een heel gek gezicht was dat er een aantal ouderen naast hem stonden.
siggy schreef op zondag 18 september 2022 @ 06:51:
Vips is helemaal niet exit bij Red Bull :? Althans, nóg niet. Als je dat hele gedoe van de zomer bedoelde rond zijn streaming debacle, hij rijdt niet meer in Red Bull kleuren, maar is wel degelijk nog een RB junior.
Hij staat niet meer als driver op https://www.redbull.com/int-en/juniorteam, en volgens https://news.err.ee/16086...eceiving-red-bull-support ontvangt hij geen support meer van RB, maar veel meer bronnen daarover ontbreken.
Herta was nog wel het meest interessante, 7 racewins in de Indycar, jongste Indycar winnaar ooit. Maar nope, ze blijven die Amerikaanse markt gewoon scheef zien. Kneuterigheid ten top. Benieuwd of er in de winter een review komt van het licentiepunten systeem. Kijk naar Drugovich, 2 hele magere jaren in de F2 en dan dit jaar kampioen met slechts 5 wins uit (tot nog toe) 26 races. En die heeft wel genoeg licentiepunten. En dat van een relatief mager jaar waarbij het hele veld all over the place is. Het is gwoon raar dat je evenveel licentiepunten kunt krijgen als het hele rijdersveld 'mager' is, puur omdat je ergens finisht. Dat men toch eens de licentiepunten van het hele veld neemt en op basis daarvan een handicap berekend. Een Russel die een Albon en Norris verslaat is even iets meer impressive dan dat (bijvoorbeeld) de Vries een Latifi verslaat in beide hun 3e seizoen......
Ik denk dat een handicap op basis van rijdersveld het wel heel onbegrijpelijk gaat maken, want vanaf waar ga je weging toepassen, en hoe voorkom je dat coureurs die 3 seizoenen meedraaien de handicap enorm opschroeven? Of dat een kampioenschap opeens waardeloos wordt voor licentiepunten omdat heel veel coureurs met veel punten doorstromen?

En dat Herta niet in aanmerking komt, is omdat het systeem naar volledige seizoenen kijkt, niet dat hij toevallig 7x heeft kunnen winnen, dan zou je ook onder de indruk moeten zijn van Latifi die 6x in de F2 heeft gewonnen. Er zit zeker wat scheefheid in het systeem waardoor Europese raceseries bevoordeeld worden, daar mogen ze best naar kijken, maar dat Herta niet in aanmerking komt en Drugovich wel zie ik niet als reden om maar het hele systeem om te gooien.
Lynx schreef op zondag 18 september 2022 @ 07:52:
Ik twijfel niet zozeer aan je logica alswel de mogelijkheid dat in een objectieve en transparante methodiek te vangen. De term "sterk veld" is al bijzonder subjectief. Een veld met alleen maar goatifi en mazespin is het al knap als je de finishlijn haalt, laat staan winnen.

Je edit over de W-series bevestigt hoe moeilijk het is in objectieve regels te vangen. Denk niet dat het de intentie was een gelijke puntenverdeling op basis van weging na te streven
Volgens mij kijkt de FIA bij het toekennen van licentiepunten aan een kampioenschap vooral naar het materiaal waarmee gereden wordt.

En speciaal voor @siggy, ze hebben zijn suggestie voor de veldsterkte van de W Series al meegenomen (bron):
The 15 points for the champion is fewer than is awarded for winning Formula Regional and Asian F3, two series run in same machinery as W Series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Transportman schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:02:

En dat Herta niet in aanmerking komt, is omdat het systeem naar volledige seizoenen kijkt, niet dat hij toevallig 7x heeft kunnen winnen, dan zou je ook onder de indruk moeten zijn van Latifi die 6x in de F2 heeft gewonnen. Er zit zeker wat scheefheid in het systeem waardoor Europese raceseries bevoordeeld worden, daar mogen ze best naar kijken, maar dat Herta niet in aanmerking komt en Drugovich wel zie ik niet als reden om maar het hele systeem om te gooien.

[...]

Volgens mij kijkt de FIA bij het toekennen van licentiepunten aan een kampioenschap vooral naar het materiaal waarmee gereden wordt.

En speciaal voor @siggy, ze hebben zijn suggestie voor de veldsterkte van de W Series al meegenomen (bron):
[...]
Indycar is niet te vergelijken met F2, en omgkeerd. Maar winnen in Indycar is wel even wat anders dan in F2. Established series vs feeder category. De snelheden in Indycar zijn behoorlijk hoger. Dat F2 meer lijkt op F1 geef ik meteen toe.

Maar de W series is zo belachelijk laag van niveau, Chadwick was zelfs een middelmatige tot slechte F3 coureur. De W series is dan helemaal apart, vooral omdat er in absolute termijn veel te weinig vrouwen zijn die op zichzelf allang niet kunnen doorbreken in de reguliere categorien. Dus, Chadwick heeft nu minimaal 45 racelicentiepunten en zou dus in de F1 mogen rijden? Maf toch. Veldsterkte zegt wat over kwaliteit, niet het type machine.

En dat een Chadwick wel in de F1 zou mogen en een Herta niet. Euh ja, dat is wel degelijk een reden om eens heel goed naar het puntensysteem te kijken. Als Chadwick namelijk in de normale categorien had gereden had ze 0 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Toke_gt schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:49:
[...]
Had ook te maken met Honda die geen onderscheid maakte in de motoren voor beide teams.
Dat mag volgens de reglementen namelijk ook niet. Dus dat zal niet de reden zijn. Je kunt ook kijken naar Red Bull, die hebben nu een ervaren coureur naast Max gezet in plaats van iemand uit de eigen opleiding. Ze moesten ook wel want Red Bull wil winnen en dat gaat niet altijd lukken met jonge coureurs een paar uitzonderingen nagelaten. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:57
Nog wat F1 statistiekjes voor de regenachtige zondag.
  • Verstappen heeft dit seizoen een race gewonnen vanaf de 1e, 2e, 3e, 4e, 7e, 10e en 14e startplek. Nog niet eerder is een F1 coureur dat gelukt.
  • Verstappen heeft voor de 2e keer alle races in een triple header gewonnen. De eerste keer was in het 2021 seizoen waarbij hij de grand prix van Frankrijk, Stiermarken en Oostenrijk won.
  • Verstappen staat nu op 5 overwinningen op rij. 4 andere coureurs hebben meer races achter elkaar gewonnen: Vettel (9), Schumacher (7), Rosberg (7), Ascari (7).
  • Verstappen heeft dit seizoen 11 overwinningen (1 meer dan vorig seizoen) en heeft nog 2 overwinningen nodig om op gelijke hoogte te komen met Schumacher (2004) en Vettel (2013) die beiden een record aantal van 13 races in een seizoen wonnen.
  • Op 30 van 31 circuits waar Verstappen een race heeft gereden is hij op het podium gekomen. Alleen in Mugello (2020) niet. Hamilton heeft het record met een podium op 35 verschillende circuits in handen.
  • Verstappen heeft 20 overwinningen op verschillende circuits gevierd. Alleen Hamilton (31), Schumacher (23), Prost (22) en Vettel (21) hebben er meer.
  • In de laatste 15 races (sinds de grand prix van Saoedi-Arabië) is er steeds een Red Bull coureur op plek 1 of 2 geëindigd.
  • Met Nyck de Vries en Verstappen hebben voor het eerst 2 Nederlanders punten gepakt in dezelfde Formule 1 race. De Vries is de 78e coureur die punten bij zijn debuut pakt.
  • Dit seizoen is het Leclerc gelukt om 8 pole positions voor Ferrari te pakken net als Schumacher in 2004. en Lauda in 1974 en 1975. Verstappen heeft dit seizoen 5 keer gewonnen met Leclerc op pole.
  • Mercedes stond dit seizoen al 13 keer op het podium zonder te winnen wat een record is.
  • Norris heeft Grosjean ingehaald op de lijst van meeste punten zonder overwinning. Met 394 punten staat Norris nog wel achter Hülkenberg met 521 punten.
  • Sinds Honda vorig seizoen uit de Formule 1 stapte hebben de Honda motoren driekwart (12 van de 16) van alle races gewonnen.
https://www.auto-motor-un...stappen-meister-rechnung/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:02:
Verstappen heeft dit seizoen een race gewonnen vanaf de 1e, 2e, 3e, 4e, 7e, 10e en 14e startplek. Nog niet eerder is een F1 coureur dat gelukt.
Da's natuurlijk ook zo'n unieke combinatie dat het eerder gek is dat het eerder gedaan is :+. Met 2 afwijkende start posities (zeg 5+) waarvan 1x verder naar achteren (zeg 10+) lijkt het mij al relatief uniek worden.
Verstappen heeft voor de 2e keer alle races in een triple header gewonnen. De eerste keer was in het 2021 seizoen waarbij hij de grand prix van Frankrijk, Stiermarken en Oostenrijk won.
Wat ook een record is. Maar niet zo heel gek gezien de eerste triple header in 2018 of 2019 was.
Verstappen heeft dit seizoen 11 overwinningen (1 meer dan vorig seizoen) en heeft nog 2 overwinningen nodig om op gelijke hoogte te komen met Schumacher (2004) en Vettel (2013) die beiden een record aantal van 13 races in een seizoen wonnen.
Vrij grote kans dus dat dat overtroffen gaat worden. Maar ook niet perse heel gek met de steeds langere seizoenen. Eerlijkere vergelijking is dan percentage naar het aantal races.
Op 30 van 31 circuits waar Verstappen een race heeft gereden is hij op het podium gekomen. Alleen in Mugello (2020) niet. Hamilton heeft het record met een podium op 35 verschillende circuits in handen.
In verhouding zal Verstappen daar dus ook wel boven staan. Hamilton heeft met zijn langere carrière natuurlijk op veel meer circuits gereden. Waar Verstappen het podium op 96% van de gereden circuits behaald heeft / eentje niet gok ik dat Hamilton op meer circuits het podium niet behaald heeft. Alhoewel die sinds 2014 waarschijnlijk ook wel zo ongeveer op elk circuit het podium behaald heeft. Dus dan zullen het al circuits moeten zijn die sinds 2014-ish niet meer op de kalender staan.
In de laatste 15 races (sinds de grand prix van Saoedi-Arabië) is er steeds een Red Bull coureur op plek 1 of 2 geëindigd.
En met wegstrepen dubbele DNF is die streak nog veel langer? :p Want dan vervalt Bahrein dit jaar en kun je 2021 ook al gaan meetellen (Abu Dhabi, Brazilië, Mexico, CotA, zo uit mijn hoofd alweer allemaal minimaal 1 Red Bull op het podium).
Norris heeft Grosjean ingehaald op de lijst van meeste punten zonder overwinning. Met 394 punten staat Norris nog wel achter Hülkenberg met 521 punten.
Helaas voor Hulkenberg denk ik ook dat hij niet snel van die plek af komt. Of hij moet een rentree maken en een knotsgekke race weten te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 20:24
  • Sinds Honda vorig seizoen uit de Formule 1 stapte hebben de Honda motoren driekwart (12 van de 16) van alle races gewonnen.
Dank, mooie list. Ik vind vooral deze zo gaaf: zou die Honda CEO zich niet nog eens over zijn bol krabben of dat nou zo'n goed idee was om zich vorig jaar terug te trekken..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
rachez schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:07:
[...]

Dank, mooie list. Ik vind vooral deze zo gaaf: zou die Honda CEO zich niet nog eens over zijn bol krabben of dat nou zo'n goed idee was om zich vorig jaar terug te trekken..
Graag gedaan. Nu heb ik eerder geschreven dat Honda spijt heeft en graag wil terugkomen maar blijkbaar komt dat signaal niet direct van de raad van bestuur van Honda maar hun race afdeling HRC. Honda is uitgestapt omdat ze zich willen richten op electrificatie van hun modellen, dat argument zou een insteek kunnen zijn om het hybride deel van de 2026 motor op zich te nemen.

Hoewel Red Bull op dat vlak een partner zoekt zou het ook alleen af kunnen. Overigens ontwikkelde de vestiging van Honda in Milton Keynes het hybride deel van de huidige motor terwijl de verbrandingsmotor in Sakura wordt gebouwd. Toen Honda uit de Formule 1 stapte heeft Red Bull de Honda vestiging en het personeel in Milton Keynes overgenomen van Honda en maakt nu deel uit van Red Bull Powertrains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

rachez schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:07:
[...]

Tis niet voor niets dat Honda en RB steeds meer gedurende het seizoen met elkaar lopen te knuffelen.
Overigens, ik verwacht dat AT wel eens in de etalage kan komen te staan.
Niet binnen een jaar of twee, maar zo rond 2026 kan er maar zo een auto fabrikant op staan. al dan niet in combinatie met Andreti Motorsport

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:53
  • Verstappen heeft dit seizoen een race gewonnen vanaf de 1e, 2e, 3e, 4e, 7e, 10e en 14e startplek. Nog niet eerder is een F1 coureur dat gelukt.
  • Verstappen heeft voor de 2e keer alle races in een triple header gewonnen. De eerste keer was in het 2021 seizoen waarbij hij de grand prix van Frankrijk, Stiermarken en Oostenrijk won.
  • Verstappen staat nu op 5 overwinningen op rij. 4 andere coureurs hebben meer races achter elkaar gewonnen: Vettel (9), Schumacher (7), Rosberg (7), Ascari (7).
  • Verstappen heeft dit seizoen 11 overwinningen (1 meer dan vorig seizoen) en heeft nog 2 overwinningen nodig om op gelijke hoogte te komen met Schumacher (2004) en Vettel (2013) die beiden een record aantal van 13 races in een seizoen wonnen.
  • Op 30 van 31 circuits waar Verstappen een race heeft gereden is hij op het podium gekomen. Alleen in Mugello (2020) niet. Hamilton heeft het record met een podium op 35 verschillende circuits in handen.
  • Verstappen heeft 20 overwinningen op verschillende circuits gevierd. Alleen Hamilton (31), Schumacher (23), Prost (22) en Vettel (21) hebben er meer.
  • In de laatste 15 races (sinds de grand prix van Saoedi-Arabië) is er steeds een Red Bull coureur op plek 1 of 2 geëindigd.
  • Met Nyck de Vries en Verstappen hebben voor het eerst 2 Nederlanders punten gepakt in dezelfde Formule 1 race. De Vries is de 78e coureur die punten bij zijn debuut pakt.
  • Dit seizoen is het Leclerc gelukt om 8 pole positions voor Ferrari te pakken net als Schumacher in 2004. en Lauda in 1974 en 1975. Verstappen heeft dit seizoen 5 keer gewonnen met Leclerc op pole.
  • Mercedes stond dit seizoen al 13 keer op het podium zonder te winnen wat een record is.
  • Norris heeft Grosjean ingehaald op de lijst van meeste punten zonder overwinning. Met 394 punten staat Norris nog wel achter Hülkenberg met 521 punten.
https://www.auto-motor-un...stappen-meister-rechnung/
Grappige statistieken... Maar wie houd dit soort shizzle allemaal bij _O-
Het zegt ook totaal niets. Niet over de coureur (want veel te veel variabelen), of over de teams.

Snap dst 3 weken wachten lang is :+ maar man man man _O-

Desnoods met vermaak gelezen trouwens hoor. En plaats vooral weer O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Waah schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:48:
[...]

Grappige statistieken... Maar wie houd dit soort shizzle allemaal bij _O-
Duitsers, die houden daarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
@Waah AMuS heeft na elke race een artikel met statistieken. Het lijstje had nog langer geweest maar heb de leukste of opmerkelijkste eruit gepikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
De Britten ook, want bij Sky worden ze ook altijd aangehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

Iemand bij Mercedes? :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:24
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/728563783081132055/1021354972060860506/IMG_8415.png
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/728563783081132055/1021354980503982141/IMG_8416.png

Wel met een korreltje zout nemen, de exacte salarissen zijn niet bekend en dan zijn er nog diverse bonussen.
Ik verwacht bijv. dat Max dit jaar zeker 50 miljoen binnenharkt vanuit RBR. Salaris + punten bonus + winst bonus + kampioen WDC en waarschijnlijk WCC.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
Nyck wil voor zijn invalbeurt graag zijn loon per punt, op basis van Albon's contract aub :Y)

En hij salaris per punt voor Latifi hoor eigenlijk een infinity symbool vind ik :+

[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 19-09-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 21:49
RobertMe schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:31:
[...]

In verhouding zal Verstappen daar dus ook wel boven staan. Hamilton heeft met zijn langere carrière natuurlijk op veel meer circuits gereden. Waar Verstappen het podium op 96% van de gereden circuits behaald heeft / eentje niet gok ik dat Hamilton op meer circuits het podium niet behaald heeft. Alhoewel die sinds 2014 waarschijnlijk ook wel zo ongeveer op elk circuit het podium behaald heeft. Dus dan zullen het al circuits moeten zijn die sinds 2014-ish niet meer op de kalender staan.
Hamilton heeft op 37 circuits gereden en ligt qua % dus net achter.

https://www.statsf1.com/e...lton/palmarescircuit.aspx

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
TheBrut3 schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wel met een korreltje zout nemen, de exacte salarissen zijn niet bekend en dan zijn er nog diverse bonussen.
Ik verwacht bijv. dat Max dit jaar zeker 50 miljoen binnenharkt vanuit RBR. Salaris + punten bonus + winst bonus + kampioen WDC en waarschijnlijk WCC.
Ik vind de salarissen van de AM coureurs wel verdomde hoog eerlijk gezegd. Vettel kan ik dan nog wel inkomen als viervoudig WDC, maar Stroll met 9,5M...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:37
RobertMe schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:43:
[...]

Ik vind de salarissen van de AM coureurs wel verdomde hoog eerlijk gezegd. Vettel kan ik dan nog wel inkomen als viervoudig WDC, maar Stroll met 9,5M...
het raceteam is van zijn vader he ;) dus ik denk dat die onderhandelingen lekker simpel zijn

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

AvK

Ready Set Go

Wognummer schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:48:
[...]

het raceteam is van zijn vader he ;) dus ik denk dat die onderhandelingen lekker simpel zijn
Iets van Vestzak Broekzak. Het geld blijft toch in de familie.
(Ook een soort van witwassen......) :+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wognummer schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:48:
[...]

Elke week gewoon een paar euro erin
Afbeeldingslocatie: https://financieel.infonu.nl/artikel-foto/sparen/3798-spaarpot-en-inzicht-in-geldzaken-via-widgets-rabobank.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waah schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:24:
Nyck wil voor zijn invalbeurt graag zijn loon per punt, op basis van Albon's contract aub :Y)

En hij salaris per punt voor Latifi hoor eigenlijk een infinity symbool vind ik :+
Latifi moet gewoon bovenaan staan.
En Russell zal denk ik ook wel zeggen "doe mij volgend jaar de helft als wat Hamilton krijgt".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Waah schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:24:

https://math.stackexchang...ndefined-and-not-infinity

Ik vind van niet... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Het is dus undefined... Geen maat op te zetten... Goatifi confirmed WDC 2024 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Op de HTS hebben we een keer proefondervindelijk vastgesteld dat 0 / 0 = 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
Maasluip schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:38:
[...]

Dan ben ik heel benieuwd hoe je daar op uitgekomen bent. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jorizzz schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:40:
[...]

Dan ben ik heel benieuwd hoe je daar op uitgekomen bent. :o
Oh nee wacht, het was 0 x ∞ = 30 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Maasluip schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:44:
[...]

Oh nee wacht, het was 0 x ∞ = 30 :+
Je kunt helemaal niet rekenen met infinity, dat is juist het hele punt...

Anyway, terug on topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Maasluip schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:38:
[...]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:29

Nhz

Ik hoor net uit een redelijk betrouwbare bron (iemand binnen de RBR familie) dat de deal tussen AT en de Vries rond is. Dat betekend dus volgens mij automatisch dat Gasly richting Alpine vertrekt.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Nhz schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:17:
Ik hoor net uit een redelijk betrouwbare bron (iemand binnen de RBR familie) dat de deal tussen AT en de Vries rond is. Dat betekend dus volgens mij automatisch dat Gasly richting Alpine vertrekt.
Volgens Van Hare was de deal ook al rond? Alleen zou de deal dan ook een clausule bevatten dat Gasly naar Alpine gaat. Dus in dat geval zegt het nog steeds niks over Gasly en is de deal "De Vries rijdt in 2023 voor Alpine onder voorwaarde dat Gasly naar Alpine gaat". Daar hebben De Vries en AlphaTauri / Red Bull / Helmut Marko een krabbel onder gezet en klaar. Dan is er een deal, maar die gaat pas in nadat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Moet Gasly dus wel eerst nog naar Alpine gaan. Daar waar ze nu nog (was het komende woensdag?) nog een test gaan doen met de Vries, Doohan en Giovanizzi. Mogelijk de meest zinloze test allertijden? Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze Doohan willen testen en direct vergelijken met een F1-reject (Giovanazzi) en een F1-hoopvol. En dan achteraf Gasly nemen waar Ocon falikant op tegen is. Alpine gonna Alpine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
siggy schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:47:
Moet Gasly dus wel eerst nog naar Alpine gaan. Daar waar ze nu nog (was het komende woensdag?) nog een test gaan doen met de Vries, Doohan en Giovanizzi. Mogelijk de meest zinloze test allertijden? Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze Doohan willen testen en direct vergelijken met een F1-reject (Giovanazzi) en een F1-hoopvol. En dan achteraf Gasly nemen waar Ocon falikant op tegen is. Alpine gonna Alpine.
Kan natuurlijk ook dat ze hopen dat Ocon daardoor meer wil laten zien wat hij waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
siggy schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:47:
Als Gasly getekend heeft kan het natuurlijk ook zijn dat die hele testdag / proefdag gecanceld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:01:
[...]

Als Gasly getekend heeft kan het natuurlijk ook zijn dat die hele testdag / proefdag gecanceld is.
Of de Vries gaat alsnog zelf naar Alpine, dan kan Gasly niet weg en zit de Vries ook niet meer aan zijn contract vast met AT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:01:
[...]

Denk dat ze sowieso wel Doohan willen testen. Maar dan vraag ik me af of ze dat niet een Ocon ook laten rijden. Als Doohan snelste zou zijn, wat weet je dan werkelijk? Giovanazzi was al mislukt na 3 jaar en de Vries is ook niet echt een 'known quantity'.

Alpine zal de gok niet durven met een Doohan, of Doohan moet de meest bizarre dingen op 2 willen laten zien :+ in een F1 auto. Ben benieuwd wat Gasly weerhoudt om niet meteen te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
siggy schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:31:
Ben benieuwd wat Gasly weerhoudt om niet meteen te tekenen.
Een contract met AlphaTauri? Immers heeft hij net bijgetekend voor 2023. En kan ook zijn dat Gasly wel wil, maar dat Red Bull / AlphaTauri ook nog wat voorwaarden hebben. Want zoals gezegd, Gasly heeft een contract voor 2023 en waarom zou Red Bull / AlphaTauri hem daar niet aan houden? Alpine zal dus vast een leuk overnamebedrag mogen betalen, of dat ze Gasly een seizoen lang moeten huren (net zoals Sainz bij Renault).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 10:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Denk dat ze sowieso wel Doohan willen testen. Maar dan vraag ik me af of ze dat niet een Ocon ook laten rijden. Als Doohan snelste zou zijn, wat weet je dan werkelijk? Giovanazzi was al mislukt na 3 jaar en de Vries is ook niet echt een 'known quantity'.

Alpine zal de gok niet durven met een Doohan, of Doohan moet de meest bizarre dingen op 2 willen laten zien :+ in een F1 auto. Ben benieuwd wat Gasly weerhoudt om niet meteen te tekenen.
Kan net zo goed zijn dat een voorwaarde voor het loslaten van gasly is dat de Vries het aardig doet in die test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:24
Denk dat ze sowieso wel Doohan willen testen. Maar dan vraag ik me af of ze dat niet een Ocon ook laten rijden.
Ze hebben natuurlijk vrij veel data van Hongarije.

Acties:
  • +63 Henk 'm!

• Chocoball
Naast de nieuwe aerodynamische regels en 18 inch banden moesten de teams dit seizoen er ook voor zorgen dat hun motoren met E10 brandstof overweg konden. De FIA was aanvankelijk bang dat het eventueel moest ingrijpen als een motorfabrikant de aansluiting met de rest niet zou vinden want daarover zijn geen regels afgesproken. Hoe staat het ervoor in de samenvatting en vertaling.
  • Tot september hadden de motorfabrikanten de tijd om hun hybride deel (MGU-K, accu en vermogenelektronica) te homologeren. De verbrandingsmotor, turbocompressor en MGU-H zijn al sinds maart van dit jaar gehomologeerd.
  • Sinds 1 september jl. geldt tot het einde van 2025 een "engine freeze", tot die tijd mogen motorfabrikanten allleen nog iets aan de krachtbron wijzigen om de betrouwbaarheid te verbeteren.
  • Ferrari moest al 2 keer dit seizoen aan de betrouwbaarheid van haar verbrandingsmotor sleutelen. De motor uit Maranello is de sterkste motor in het veld met uitstekende rijeigenschappen maar tegelijk het meest geplaagd door defecten. Leclerc viel dit seizoen 2 keer met motorschade uit in Spanje en Azerbeidzjan, Sainz viel in Oostenrijk uit.
  • Ferrari heeft dit jaar een enorme gok met de motor genomen. Een achterstand van ongeveer 20 pk moest ingelopen worden en dat is gelukt. Betrouwbaarheid kwam daardoor op de 2e plaats. Ondanks het bevroren motorregelement mag er nog steeds aan de betrouwbaarheid gesleuteld worden.
  • Volgens Red Bull is de Ferrari motor 3 tot 4 kilowatt sterker dan de Honda motor wat neerkomt op 4 tot 5,5 pk extra. Volgens Mercedes is verschil tussen de Ferrari - en Honda motor 5 kilowatt wat 7 pk zou zijn. Hoe dan ook de verschillen zijn klein. Ook Mercedes als nummer 3 en Renault als nummer 4 zitten er dicht bij. Geen van de motorfabrikanten loopt achter op de rest, een zorg minder voor de FIA en hoeft dus gelukkig niet in te grijpen.
  • Bij de verbrandingsmotor staat Ferrari vooraan, bij het hybride deel is dat Honda. De Honda krachtbron profiteert langer van de prestaties uit het hybride deel dan de anderen. In races is het vooral een steun bij het inhalen. Ook hiet zitten de fabrikanten dicht bij elkaar met Ferrari op 2, Mercedes op 3 en Renault op 4. Ferrari zei eerder nog een grote stap te zullen maken met het hybride deel dit jaar. Een grote stap zoals vorig jaar bij de grand prix van Turkije is het niet geworden. Alleen wat kleine details en een kleine gewichtsreductie.
  • Geen van de fabrikanten laat iets los over piekprestaties anders dan dat motorprestatie rond de 1.000 pk ligt, wat meer een getal voor de media is. Volgens Mercedes zijn zij meer geïnteresseerd in zaken als het opladen van de accu's en wat het hybride deel aan vermogen afgeeft. Bij snelheid op de rechte stukken gaat het niet alleen om de motor maar ook om luchtweerstand. Dat was goed te zien op het circuit van Monza. Ferrari kwam met de kleinste vleugel aanzetten en was in de kwalificatie bijna 3 tienden sneller maar Red Bull kon met een grotere vleugel rijden omdat hun aerodynamisch pakket zo efficiënt is.
  • De aanvoerder van vorig jaar, Mercedes, staat dit jaar net achter Ferrari en Honda. Echter als het om betrouwbaarheid gaat voert Mercedes de lijst aan. Vorig jaar was betrouwbaarheid nog een ding en is er in Brixworth aan gewerkt deze te verbeteren. Ook is de levensduur van de motor verbeterd, waar het vorig jaar na 1.000 kilometer het aan vermogen inboette verliest het nu over de gehele levenscyclus minder vermogen.
  • Russell lijkt dit seizoen met het maximaal aantal componenten uit te kunnen zingen. Hamilton heeft alleen extra componenten nodig vanwege zijn aanvaring met Alonso in Spa. Bij de klantenteams zit alleen Norris boven het aantal toegestane componenten. Aston Martin en Williams lijken wel binnen het aantal toegestane componenten te blijven. Echter viel Vettel in Monza uit met motorproblemen bij het ERS gedeelte (MGU-K) wat waarschijnlijk alsnog een gridstraf aan het einde van het seizoen zal betekenen. Lance Stroll leek motorproblemen te hebben in Spa maar bleek achteraf een kapotte hydraulische pomp.
  • Verstappen heeft nu 5 verbrandingsmotoren, Perez 4. De collega coureurs bij Alpha Tauri hebben al meerdere gridstraffen gehad, deels door schade, deels uit tactische oogpunt vanwege slechte startplaatsen, Beide Ferrari coureurs zitten al aan hun 5e motor. Bottas bij Alfa Romeo zit op reeds op 6 en is daarmee koploper in het veld. Bij Alpine zitten Ocon en Aloso ook aan hun 5e motor (Ocon nam een 5e motor uit tactisch oogpunt in Monza) en beiden kunnen ook tot het einde van seizoen door. Net als Ferrari heeft ook Renault grote stappen gemaakt en de aansluiting gevonden. Aangezien motorontwikkeling in 2021 uitbleef moest Renault voor 2022 2 grote stappen maken in 12 maanden tijd.
https://www.auto-motor-un...trieb-honda-beste-hybrid/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

Dit voelt echt als zomerstop 2.0 :O

* Bestla wil brandend rubber en benzinedampen ruiken.

Strijd op de curb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 07:51
Los van de mathematische regel, gaat het in deze toch om rendement per punt? M.a.w. kost Latifi minimaal 1m per punt in deze stand. Op de kruiwagen die zijn moeder/familie binnen brengt valt het in het niet, maar toch.

Ik kijk vooral op van het bedrag van Riciardo. Mclaren wist toch dat de 20m/j bij Renault al aan de dure kant was. Maar toch nog die 15m....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bestla schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:59:

Strijd op de curb.

Dan ga je dit kijken? :+ ;) (Ja verveel me op kantoor. :+)

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-09-2022 10:34 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:43

basvn

Breezand - NHN

of Marbula One! seizoen 3 hier helemaal

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdFd8uzWQAAnGDx?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Wat boeien de Ferrari`s? Goatifi :D _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Van de hoeveel?

Overigens ook verrassend dat Verstappen zo hoog staat ondanks twee DNFs. Uiteraard was zijn DNF in Bahrein met nog 2? 3? ronden te gaan en ook Australië ver tegen het eind. Maar dan nog verrassend dat blijkbaar alleen Ocon en Norris meer ronden gereden hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:44:
[...]

Van de hoeveel?

Overigens ook verrassend dat Verstappen zo hoog staat ondanks twee DNFs. Uiteraard was zijn DNF in Bahrein met nog 2? 3? ronden te gaan en ook Australië ver tegen het eind. Maar dan nog verrassend dat blijkbaar alleen Ocon en Norris meer ronden gereden hebben.
951 laps.

DriversLapsPercentage
1.E.OCON93498.21%
2.L.NORRIS93298.00%
3.M.VERSTAPPEN92897.58%
4.L.STROLL92797.48%
5.D.RICCIARDO92497.16%
6.L.HAMILTON90695.27%
7.G.RUSSELL89994.53%
8.P.GASLY89694.22%
9.N.LATIFI86991.38%
10.K.MAGNUSSEN86290.64%
11.F.ALONSO85389.70%
12.C.LECLERC84688.96%
13.S.PEREZ84088.33%
14.V.BOTTAS83587.80%
15.A.ALBON82186.33%
16.Y.TSUNODA80584.65%
17.M.SCHUMACHER80284.33%
18.C.SAINZ77381.28%
19.G.ZHOU77281.18%
20.S.VETTEL75979.81%
21.N.HULKENBERG10711.25%
22.N.de VRIES535.57%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Extigo schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:47:
[...]

951 laps.

DriversLapsPercentage van totaal
1.E.OCON93498.21%
2.L.NORRIS93298.00%
3.M.VERSTAPPEN92897.58%
norris rijdt ook wel een dijk van een seizoen; erg consistent
ocon vind wel beetje verrassend (maar dat komt ook omdat ik hem nauwelijks volg :X)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 21:49
Bestla schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:59:

Strijd op de curb.
Komend weekend European Le Mans Series op Spa, helemaal gratis. En anders een paar km verderop de East Belgian Rally met Verstappen Sr.

Genoeg voor de autosport junk om aan zijn of haar trekken te komen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Max’s Dominance And De Vries’s Delight | F1 Nation Triple Header Review | F1 Official Podcast

Voor op de achtergrond en ja FOM :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Extigo schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:47:
[...]

951 laps.

DriversLapsPercentage
1.E.OCON93498.21%
2.L.NORRIS93298.00%
3.M.VERSTAPPEN92897.58%
4.L.STROLL92797.48%
5.D.RICCIARDO92497.16%
6.L.HAMILTON90695.27%
7.G.RUSSELL89994.53%
8.P.GASLY89694.22%
9.N.LATIFI86991.38%
10.K.MAGNUSSEN86290.64%
11.F.ALONSO85389.70%
12.C.LECLERC84688.96%
13.S.PEREZ84088.33%
14.V.BOTTAS83587.80%
15.A.ALBON82186.33%
16.Y.TSUNODA80584.65%
17.M.SCHUMACHER80284.33%
18.C.SAINZ77381.28%
19.G.ZHOU77281.18%
20.S.VETTEL75979.81%
21.N.HULKENBERG10711.25%
22.N.de VRIES535.57%
Nyck en Nico moeten toch echt beter hun best doen, 5.5% en 11.25% is wel erg laag hoor. :+ :+ :+

Twitch

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdGtgSLWQAI-aiN?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik dacht dat ze volgend jaar meer continent voor continent zouden gaan doen, om de kilometers reizen in te perken. Als ik dit schema zo zie, dan komt daar weinig van terecht.... :S

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

thunder8 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:28:
Ik dacht dat ze volgend jaar meer continent voor continent zouden gaan doen, om de kilometers reizen in te perken. Als ik dit schema zo zie, dan komt daar weinig van terecht.... :S
Mensen en de complete auto gaan sowieso terug naar huis/de fabriek.
en van de rest van de garage zijn er z'n 5/7 sets continue onderweg van plek naar plek. heeft weinig impact om het zo te verschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
basvn schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:30:
[...]

Mensen en de complete auto gaan sowieso terug naar huis/de fabriek.
en van de rest van de garage zijn er z'n 5/7 sets continue onderweg van plek naar plek. heeft weinig impact om het zo te verschuiven
Toch heeft de FIA / FOM dat aangekondigd, om meer te groeperen per continent.

Maar jou opmerking m.b.t. pitboxen en zo doet mij sowieso denken. Nu hergebruiken ze pitboxen per werelddeel, maar met groeperen wordt wat natuurlijk weer lastiger / milieu onvriendelijker. Dan kunnen ze niet meer zo milieuvriendelijk een pitbox van bv Australië naar China naar Japan brengen achter elkaar juist omdat zeevracht dan veel te traag is. Waardoor ze dus of meer sets nodig hebben of juist weer moeten gaan vliegen daarmee.

Edit:
Overigens was het idee dan ook met double (mogelijk zelfs tripple?) headers. En ik ga er niet vanuit dat het gewone personeel dan heen en weer vliegt. Mogelijk dat coureurs en teambazen etc dat doen. Maar ik geloof niet dat bij bv een CotA => Mexico double header even de hele pitcrew voor 2 dagen terug vliegt

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 20-09-2022 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
thunder8 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:28:
Inderdaad. Vooral de twee uitstapjes naar Noord-Amerika in mei en juni zijn raar. Als je dat dan toch al wil doen, combineer die twee dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:58
Extigo schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:35:
[...]

Inderdaad. Vooral de twee uitstapjes naar Noord-Amerika in mei en juni zijn raar. Als je dat dan toch al wil doen, combineer die twee dan.
En Qatar, van Japan weer een heel stuk naar het westen en dan weer terug naar Texas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:52
Ik zie dat alleen Spa en Hongarije zijn omgewisseld tov het voorlopige programma van 6-9. De rest is hetzelfde gebleven. Vegas op zaterdag.

Ik ben benieuwd waar de 24 uur van Spa dan heengaat

[ Voor 14% gewijzigd door jan390 op 20-09-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
jan390 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:54:
[...]

Ik zie dat alleen Spa en Hongarije zijn omgewisseld tov het voorlopige programma van 6-9. De rest is hetzelfde gebleven.
Laat maar..

Zandvoort direct na de zomerstop? Belgie ervoor?

[ Voor 3% gewijzigd door BasvanS op 20-09-2022 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:04
Spa is wel druk op de baan, is tijdens de 24h van Spa namelijk. dus een van beide zal wel gaan schuiven

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45
mjjveldt schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:13:
Spa is wel druk op de baan, is tijdens de 24h van Spa namelijk. dus een van beide zal wel gaan schuiven
Of het wordt een multi-class race. Ook wel een keer spannend :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

[...]

Ik zie dat alleen Spa en Hongarije zijn omgewisseld tov het voorlopige programma van 6-9. De rest is hetzelfde gebleven. Vegas op zaterdag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNzjWsH4PPLQ47kUrty3ApHSJzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F1vIWmsmDyFshv4YoC5MdTne.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ook.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Le Mans 24 is toch ook gemixt? Gewoon de F1 tussen de 24 uurs van Spa laten gaan. :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, wat mij betreft 4-6 races teveel. Maar dat zal geen hele populaire mening zijn vrees ik :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:51:
Nou, wat mij betreft 4-6 races teveel. Maar dat zal geen hele populaire mening zijn vrees ik :P
Nog een paar jaar en we krijgen midweekse wedstrijden :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:43
Is eigenlijk bekend hoeveel sprintraces ze gaan doen ? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Snap wat je bedoelt. Het is voor iedereen anders denk ik. Binnen mijn huidige leven (ik heb eea al grotendeels achter de rug met de kinderen, die zijn al groot en kijken mee met papa / verantwoordelijkheden naar de familie / werk onder controle, geen weekenden bedoel ik / op vrijdag middag ben ik altijd vrij / kan erg goed 'niks' doen enz).
Voor mij is 24 races geen probleem.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AvK schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:11:
[...]

Snap wat je bedoelt. Het is voor iedereen anders denk ik. Binnen mijn huidige leven (ik heb eea al grotendeels achter de rug met de kinderen, die zijn al groot en kijken mee met papa / verantwoordelijkheden naar de familie / werk onder controle, geen weekenden bedoel ik / op vrijdag middag ben ik altijd vrij / kan erg goed 'niks' doen enz).
Nee, maar wat voegt het toe?

We weten dalijk in Japan wie er wereldkampioen is. Wil je dan nog een hele berg races?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:05
MikeyMan schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:19:
[...]

We weten dalijk in Japan wie er wereldkampioen is. Wil je dan nog een hele berg races?
Ik zou het wel leuk vinden dat er twee races door rookies gereden moet worden per rijder :9
Kun je meer races hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De scheidingsadvocaten gaan gouden tijden tegemoet komen. Ik snap wel dat Vettel het voor gezien houdt met een dergelijk schema.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AvK schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:11:
[...]

Wel, ik ga op een gegeven moment gewoon afhaken. Ben misschien niet hardcore genoeg maar het slokt gewoon teveel tijd op in een jaar. Een voetbalwedstrijd, waar er ook al veel te veel van zijn :P , duurt 90 min. Maar hier heb je nog de VT's en de Q incl. voor -en nabeschouwingen verdeeld over meerdere dagen.

Voor de betrokken mensen op de grid lijkt het me ook echt teveel van het goede indien je nog een beetje een normale gezinsrelatie wilt onderhouden.

Ik vind het dus too much, 18 races zou prima zijn, maar goed ik ben maar een druppel in de zee. :D

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Ben benieuwd wat er in de plaats voor China gaat komen. Met het vasthouden aan het huidige zero Covid beleid en nu weer de angst voor apenpokken van personen uit het buitenland zie ik daar geen grand prix plaatsvinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Chocoball schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:05:
Ben benieuwd wat er in de plaats voor China gaat komen. Met het vasthouden aan het huidige zero Covid beleid en nu weer de angst voor apenpokken van personen uit het buitenland zie ik daar geen grand prix plaatsvinden.
#VietnamGP

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 22-09 16:33
20 races en 24 rijders in plaats van andersom zou mijn idee zijn.

Kan er 1 USA-team bij en 1 (Italiaans team) voor rijke kinderen (Minardi is een mooie naam daarvoor :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 09:44
Help!!!! schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:47:
[...]

Wel, ik ga op een gegeven moment gewoon afhaken. Ben misschien niet hardcore genoeg maar het slokt gewoon teveel tijd op in een jaar. Een voetbalwedstrijd, waar er ook al veel te veel van zijn :P , duurt 90 min. Maar hier heb je nog de VT's en de Q incl. voor -en nabeschouwingen verdeeld over meerdere dagen.

Voor de betrokken mensen op de grid lijkt het me ook echt teveel van het goede indien je nog een beetje een normale gezinsrelatie wilt onderhouden.

Ik vind het dus too much, 18 races zou prima zijn, maar goed ik ben maar een druppel in de zee. :D
Vrije trainingen ga ik echt niet allemaal kijken hoor... Vind het een beetje vreemd om dat aan te voeren als argument dat er te veel races zouden zijn. Dat kun je kijken als je absoluut nog meer F1 wil zien maar verder is dat meestal toch niet zo interessant. De voor- en nabeschouwing laat ik vaak ook gewoon voor wat het is. En dan hou je een uurtje op zaterdag en een kleine 2 uur op zondag over als er geen gekke dingen gebeuren. En heb ik echt geen zin om meer tijd er aan te besteden dan kijk ik iets later terug zodat ik door kan 'spoelen' als het saai wordt of er een rode vlag is of zo.

Voetbal neemt volgens mij veel meer tijd in want daar zijn veel meer wedstrijden. Mensen die ik ken die dat volgen die doen volgens mij ook echt niks anders meer dan werken en voetbal kijken heb ik soms het idee.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
Finraziel schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:52:
[...]

Vrije trainingen ga ik echt niet allemaal kijken hoor... Vind het een beetje vreemd om dat aan te voeren als argument dat er te veel races zouden zijn. Dat kun je kijken als je absoluut nog meer F1 wil zien maar verder is dat meestal toch niet zo interessant. De voor- en nabeschouwing laat ik vaak ook gewoon voor wat het is. En dan hou je een uurtje op zaterdag en een kleine 2 uur op zondag over als er geen gekke dingen gebeuren. En heb ik echt geen zin om meer tijd er aan te besteden dan kijk ik iets later terug zodat ik door kan 'spoelen' als het saai wordt of er een rode vlag is of zo.

Voetbal neemt volgens mij veel meer tijd in want daar zijn veel meer wedstrijden. Mensen die ik ken die dat volgen die doen volgens mij ook echt niks anders meer dan werken en voetbal kijken heb ik soms het idee.
Inderdaad, ik kijk ook alleen maar Q3 en de race, en blijf er ook niet voor thuis. Terugkijken gaat heel makkelijk.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Finraziel schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:52:
[...]
Nu kijk ik geen voetbal :P maar ik wil dus voorkomen dat ik ook zo'n leven krijg 8) :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Help!!!! schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:06:
[...]

Nu kijk ik geen voetbal :P maar ik wil dus voorkomen dat ik ook zo'n leven krijg 8) :+
Lol, precies dat.

Vond het altijd een goed argument voor f1 en tegen voetbal. Had een zwager met een seizoenskaart, en dat leverde een hoop gezeik op altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:58
In goed overleg gegaan zo te lezen :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Monaco is met 3 jaar verlengd tot en met 2025

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:13

v8power67

Psn: Mausosaurus

Chocoball schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:38:
Monaco is met 3 jaar verlengd tot en met 2025
[Twitter]
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/65jRkhUA2MIAAAAM/yaaay-saturday-night-live.gif

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

[...]

Dat heeft niet met het aantal te maken. HAM is al heeeel vaak WC geworden voordat het jaar voorbij was.

Het mogen er van mij ook prima 18 of 20 zijn. Het maakt mij niet uit.
Formule 1 is niet heilig....
Dat ik er nu wel de tijd voor heb is mijn 'geluk'. En ik vind het leuk.

Daarom zeg ik dat het voor iedereen anders zal zijn.
Als je midden in de kids zit of onregelmatig werkt dan snap ik dat het aantal races een beetje veel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gewoon_Jansen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 22:07
Help!!!! schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:06:
[...]

Haha mensen die altijd doen alsof zo'n hobby enorm veel van je vraagt. Genieten van een sport is toch ook een stukje levensgeluk? Heb je het er niet voor over, ook prima toch? Kijk je lekker de samenvattingen van de kwalificatie en race bijvoorbeeld.

Haal er zelf wel heel veel plezier uit dus ik zie 24 races niet als overdaad. Voetbal en veel andere sporten vragen vaak meer tijd als je alles wilt volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:05:
[...]

F1 zal daar met de huidige snap zero covid lockdowns idd geen stap zetten als ze geen garanties krijgen van de overheid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Als er minder races zijn weet je nog eerder wie kampioen is ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Gisteren is de Alpine rijderstest op de Hungaroring van start gegaan.

Dinsdag was Antonio Giovinazzi als eerste aan de beurt. Vandaag is het de beurt aan Nyck de Vries en morgen is Alpine junior Jack Doohan die de test afsluit. Alpine moet een keus maken tussen een ervaren coureur die meteen punten pakt en goede terugkoppeling kan geven of een rookie waarmee veel op de schouders van Ocon komt (er is twijfel of Ocon die rol kan pakken).

Dan nog de kandidaten die niet testen. Gasly blijft optie nummer 1. Herta is afgevallen omdat die een beter aanbod bij Andretti (Indycars) heeft gekregen. Hülkenberg zou ook een optie kunnen zijn, hij kent het team goed maar wordt ook aan een mogelijk zitje bij Haas gekopppeld. Ricciardo en Schumacher testen ook niet, zijn zeer waarschijnlijk ook geen kandidaat. Overigens gaat Ferrari binnenkort met Schumacher om de tafel om met hem over zijn verdere carrière te praten.

https://the-race.com/form...seat-amid-three-day-test/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chocoball schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:51:
Gisteren is de Alpine rijderstest op de Hugaroring van start gegaan.

Dinsdag was Antonio Giovinazzi als eerste aan de beurt. Vandaag is het de beurt aan Nyck de Vries en morgen is Alpine junior Jack Doohan die de test afsluit. Alpine moet een keus maken tussen een ervaren coureur die meteen punten pakt en goede terugkoppeling kan geven of een rookie waarmee veel op de schouders van Ocon komt (er is twijfel of Ocon die rol kan pakken).

Dan nog de kandidaten die niet testen. Gasly blijft optie nummer 1. Herta is afgevallen omdat die een beter aanbod bij Andretti (Indycars) heeft gekregen. Hülkenberg zou ook een optie kunnen zijn, hij kent het team goed maar wordt ook aan een mogelijk zitje bij Haas gekopppeld. Ricciardo en Schumacher testen ook niet, zijn zeer waarschijnlijk ook geen kandidaat. Overigens gaat Ferrari binnenkort met Schumacher om de tafel om met hem over zijn verdere carrière te praten.

https://the-race.com/form...seat-amid-three-day-test/
Ricciardo zou natuurlijk ook niet hoeven te testen omdat die net als Hulkenberg recentelijk nog voor "team Enstone" gereden heeft. Dus in die zin ook weer niet verrassend dat die geen testdag hoeft te doen. Maar uiteraard ook niet verrassend als ze hem überhaupt niet als optie zien.

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

RobertMe schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:34:
[...]

Toch heeft de FIA / FOM dat aangekondigd, om meer te groeperen per continent.

Maar jou opmerking m.b.t. pitboxen en zo doet mij sowieso denken. Nu hergebruiken ze pitboxen per werelddeel, maar met groeperen wordt wat natuurlijk weer lastiger / milieu onvriendelijker. Dan kunnen ze niet meer zo milieuvriendelijk een pitbox van bv Australië naar China naar Japan brengen achter elkaar juist omdat zeevracht dan veel te traag is. Waardoor ze dus of meer sets nodig hebben of juist weer moeten gaan vliegen daarmee.

Edit:
Overigens was het idee dan ook met double (mogelijk zelfs tripple?) headers. En ik ga er niet vanuit dat het gewone personeel dan heen en weer vliegt. Mogelijk dat coureurs en teambazen etc dat doen. Maar ik geloof niet dat bij bv een CotA => Mexico double header even de hele pitcrew voor 2 dagen terug vliegt
Dat kan je logistiek natuurlijk anders inpakken. Waar nu de set van Australie bijvoorbeeld naar Japan gaat, kan je de set van Canada naar Mexico bij toevoegen en die van Cota ook. Dan zijn de sets in Japan, China en Australie aanwezig en kunnen daarna per boot naar Mexico, Texas en Canada, want tussendoor gaan we langere tijd racen in Europa. Met de huidige 5 sets kan je makkelijk per werelddeel afwerken, net als je nu ad-hoc over de wereld doet. Alleen zullen de combinaties van-naar anders moeten. Dit kost uiteindelijk geen extra sets of onnodig vliegen voor dit spul. Maar het scheelt wel een hoop over en weer vliegen van continent naar continent. Ik heb de logistieke docu over de F1 gezien en dat zit goed in elkaar. Maar je kan met 24 races veel meer consolideren per continent, waardoor per saldo het aantal reisbewegingen en de kilometers een heel stuk minder worden. En dat was door de FIA/FOM ook zelf naar buiten gebracht als een doelstelling, waar nu erg weinig van terecht komt.

Met double en triple headers gaat het personeel echt niet over en weer vliegen naar huis als de races op een ander continent zijn. Niet alleen is daar geen tijd voor, maar je stelt je zelf ook veel te veel bloot aan jetlag en verschillende tijdzones. Dat moet je echt niet willen, want dat komt je energie en concentratie niet ten goede. En laat dat nu essentieel zijn voor het personeel wat ter plekke is. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Normaal luister ik hem nooit, maar...

Horner vind ik altijd wel interessant om naar te luisteren.

Blijkbaar is hij schuldig aan de team - FIA teamradio. Maar vond hij het zelf ook niks door Toto die zich overal mee ging bemoeien, i.p.v. "teammanager vs scheidsrechter".

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 18:43
Nieuwe 'samenvatting' van Lollipopman F1 Comics:

Pagina: 1 ... 97 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics