Da's natuurlijk ook zo'n unieke combinatie dat het eerder gek is dat het eerder gedaan is

. Met 2 afwijkende start posities (zeg 5+) waarvan 1x verder naar achteren (zeg 10+) lijkt het mij al relatief uniek worden.
Verstappen heeft voor de 2e keer alle races in een triple header gewonnen. De eerste keer was in het 2021 seizoen waarbij hij de grand prix van Frankrijk, Stiermarken en Oostenrijk won.
Wat ook een record is. Maar niet zo heel gek gezien de eerste triple header in 2018 of 2019 was.
Verstappen heeft dit seizoen 11 overwinningen (1 meer dan vorig seizoen) en heeft nog 2 overwinningen nodig om op gelijke hoogte te komen met Schumacher (2004) en Vettel (2013) die beiden een record aantal van 13 races in een seizoen wonnen.
Vrij grote kans dus dat dat overtroffen gaat worden. Maar ook niet perse heel gek met de steeds langere seizoenen. Eerlijkere vergelijking is dan percentage naar het aantal races.
Op 30 van 31 circuits waar Verstappen een race heeft gereden is hij op het podium gekomen. Alleen in Mugello (2020) niet. Hamilton heeft het record met een podium op 35 verschillende circuits in handen.
In verhouding zal Verstappen daar dus ook wel boven staan. Hamilton heeft met zijn langere carrière natuurlijk op veel meer circuits gereden. Waar Verstappen het podium op 96% van de gereden circuits behaald heeft / eentje niet gok ik dat Hamilton op meer circuits het podium niet behaald heeft.
Alhoewel die sinds 2014 waarschijnlijk ook wel zo ongeveer op elk circuit het podium behaald heeft. Dus dan zullen het al circuits moeten zijn die sinds 2014-ish niet meer op de kalender staan.In de laatste 15 races (sinds de grand prix van Saoedi-Arabië) is er steeds een Red Bull coureur op plek 1 of 2 geëindigd.
En met wegstrepen dubbele DNF is die streak nog veel langer?

Want dan vervalt Bahrein dit jaar en kun je 2021 ook al gaan meetellen (Abu Dhabi, Brazilië, Mexico, CotA, zo uit mijn hoofd alweer allemaal minimaal 1 Red Bull op het podium).
Norris heeft Grosjean ingehaald op de lijst van meeste punten zonder overwinning. Met 394 punten staat Norris nog wel achter Hülkenberg met 521 punten.
Helaas voor Hulkenberg denk ik ook dat hij niet snel van die plek af komt. Of hij moet een rentree maken en een knotsgekke race weten te winnen.