[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:16
Russel heeft het net ook gezegd op Sky Sports, dat hij snapt dat Mercedes met Verstappen praat omdat Mercedes weer terug naar de top wil.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:59

hamsteg

Species 5618

Dat mensen weggaan is heel normaal, dat gebeurt bij alle teams anders kan er ook niet overgestapt worden, er moet ook ruimte zijn. Het is maar welk gewicht je er aan geeft, JP heeft een belangrijke positie gepakt binnen RB. Je gaat niet overstappen naar een team dat nu slecht is en waar volgende jaar nog meer vraagtekens zijn. Ik denk dat kwa grote drivers het rustig zal blijven, je stapt niet over met een kans om in een slechtere auto te komen. Het wordt kat uit de boom kijken.

Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:48
hamsteg schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 16:21:
Dat mensen weggaan is heel normaal, dat gebeurt bij alle teams anders kan er ook niet overgestapt worden, er moet ook ruimte zijn. Het is maar welk gewicht je er aan geeft, JP heeft een belangrijke positie gepakt binnen RB. Je gaat niet overstappen naar een team dat nu slecht is en waar volgende jaar nog meer vraagtekens zijn. Ik denk dat kwa grote drivers het rustig zal blijven, je stapt niet over met een kans om in een slechtere auto te komen. Het wordt kat uit de boom kijken.
Lewis is het niet met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:39
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:40:
[...]

Omdat het bij RBR niet allemaal lekker lijkt te zitten. Ze zijn aardig wat personeel verloren waaronder natuurlijk Newey en Wheatley. De auto is bijna niet fatsoenlijk te besturen als je niet Verstappen bent. De goed geoliede strategie en pitstops wat onder Wheatley viel, is dit jaar ook beduidend minder goed bezig. Verder lijkt het intern ook te rommelen en heb je ook nog al het gedoe over alle coureur wissels.

Daarnaast komt volgend jaar een gigantische reglementswijziging. Meestal is het aerodynamica of de motor, nu is het beiden compleet nieuw. Ga je dan blijven bij RBR waar ze met een oude windtunnel zitten die voor problemen lijkt te zorgen en mensen zoals Newey verloren zijn? Daarnaast zijn ze een eigen PU aan het ontwikkelen met Ford. Dat is ook geen geteste organisatie. Uiteindelijk viel dit ook onder Newey en Newey is vertrokken.

Ook heeft Verstappen gewoon de opties. Toto zit al tien jaar te azen op Verstappen en die zal alles uit de kast halen om het nu voor elkaar te krijgen. Ondertussen stroomt het Saoedi's oliegeld binnen bij Aston Martin, zijn veel faciliteiten vernieuwd en hebben ze daar Newey en ook Honda.

Mercedes heeft ondertussen de motorreglementen vrijwel altijd meteen goed gekregen over de afgelopen 30 jaar. Dat is zeker een overweging die je in acht moet nemen als die nieuwe reglementen toch meer op de motor gaan hangen, zoals vermoed word.
Beetje makkelijk om het op Newey te gooien en ondanks dat de auto niet om Max heengebouwd wordt, is het natuurlijk wel zo dat zijn feedback het meeste wordt meegenomen. Dat de RB nu dan ook enigszins onbestuurbaar is, daar heeft Max uiteindelijk wel zijn bijdrage in gehad.

Wat betreft volgens jaar, who knows... RB lijkt niet de beste kaarten te hebben, maar nu overstappen lijkt ook niet direct de juiste move. Het is niet alsof je met Merc gegarandeerd beter zit. En de motorreglementen direct goed gekregen over de laatste 30 jaar, ja als ze een paar jaar voorsprong hebben wel ja, beetje te eenvoudig (alweer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Snowdog schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 16:35:
[...]

Beetje makkelijk om het op Newey te gooien en ondanks dat de auto niet om Max heengebouwd wordt, is het natuurlijk wel zo dat zijn feedback het meeste wordt meegenomen. Dat de RB nu dan ook enigszins onbestuurbaar is, daar heeft Max uiteindelijk wel zijn bijdrage in gehad.

Wat betreft volgens jaar, who knows... RB lijkt niet de beste kaarten te hebben, maar nu overstappen lijkt ook niet direct de juiste move. Het is niet alsof je met Merc gegarandeerd beter zit. En de motorreglementen direct goed gekregen over de laatste 30 jaar, ja als ze een paar jaar voorsprong hebben wel ja, beetje te eenvoudig (alweer).
Verstappen is alleen ook niet tevreden met de auto, net zoals vorig seizoen. Met zijn feedback gebeurd dus ook weinig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

spoiler: F2 heftige crash vandaag
[embed]https://x.com/RBR_Daily/status/1938940902871036255[/]

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 28-06-2025 17:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:28

Zewatanejo

Fine Thanks!

Het lijkt me nu wel duidelijk. De RB is niet goed gebouwd en dat gaat ook niet meer goed komen. Ook niet op de langere termijn. Dit team is te veel uitgedund, te veel ervaring weg. Het is logisch als VER zoekt naar een stabiel team. MERC is zon team. In het verleden bewezen dat het echt top constructeurs zijn. Echt andere stabiele teams zijn er niet. De optelsom is niet ingewikkeld, maar we gaan het pas horen na de zomerstop.

[ Voor 5% gewijzigd door Zewatanejo op 28-06-2025 16:58 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 16:49:
[...]

Verstappen is alleen ook niet tevreden met de auto, net zoals vorig seizoen. Met zijn feedback gebeurd dus ook weinig.
Dat was hetzelfde toen Newey nog aan de auto werkte. Ze werken in een direction waarmee ze denken dat ze sneller kunnen worden, maar dat blijkt achteraf misschien niet top (who knows, Max kan er nog altijd vrij ok mee omgaan). Misschien is Max dus niet het beste punt om de auto mee te developpen, maar goed, who knows.. Ding is dat de zaken zoals jij ze stelt in je initiële post veel te simpel zijn.

Ze hebben op een gegeven moment de top auto gehad en Newey en het werd er een tijdje beter op, daarna een tijdje slechter. Who knows wat de echte oorzaak is, ik kan me voorstellen dat Max met zo'n beetje elke auto goed kan rijden een deel van het probleem is, maar zelfs als dat niet het geval is, dan zijn ze nu ook al een hele tijd in de verkeerde richting aan het gaan. En dat is ook een hele tijd met Newey, dus zomaar stellen dat dit een oorzaak zou kunnen zijn is veel te simpel.

Daarnaast heeft RB ook met Newey ook vele jaren gehad waarin ze weinig succes hadden. Beetje net als die Merc engines, het is allemaal wel iets gecompliceerder en je hebt gewoon echt een bak geluk nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Zewatanejo schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 16:56:
Het lijkt me nu wel duidelijk. De RB is niet goed gebouwd en dat gaat ook niet meer goed komen. Ook niet op de langere termijn.
Tsja, van 2017 t/m 2020 stonden de F1 topics ook vol met dat Verstappen naar Mercedes moest wilde die WDC worden. Intussen is die bij Red Bull wel 4 WDCs verder. Dat die nooit meer WDC kan worden bij RBR lijkt me dan ook nogal een boude stelling. Maar in 2025 is het onwaarschijnlijk dat die het nog gaat worden. En voor 2026 ziet het er ook niet perse goed uit. Maar RBR kan natuurlijk altijd nog verrassen. Zo werd er voor 2022 met de nieuwe regels ook voldoende gespeculeerd dat Mercedes en/of Red Bull er niet bij zouden zitten omdat ze zo lang aan de 2021 auto hadden door ontwikkeld. Terwjil RBR gewoon een heel goede auto had. En Mercedes was een verkeerde weg ingeslagen dat niet per definitie gerelateerd was aan "minder ontwikkeltijd". En Red Bull heeft het vorig jaar eigenlijk nog eens over gedaan. Een verkeerde weg inslaan en daardoor achterop raken. Niet perse "niet ver genoeg door ontwikkeld zoals de concurrentie gedaan heeft".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:28

Zewatanejo

Fine Thanks!

RobertMe schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:04:
[...]

Tsja, van 2017 t/m 2020 stonden de F1 topics ook vol met dat Verstappen naar Mercedes moest wilde die WDC worden. Intussen is die bij Red Bull wel 4 WDCs verder. Dat die nooit meer WDC kan worden bij RBR lijkt me dan ook nogal een boude stelling. Maar in 2025 is het onwaarschijnlijk dat die het nog gaat worden. En voor 2026 ziet het er ook niet perse goed uit. Maar RBR kan natuurlijk altijd nog verrassen. Zo werd er voor 2022 met de nieuwe regels ook voldoende gespeculeerd dat Mercedes en/of Red Bull er niet bij zouden zitten omdat ze zo lang aan de 2021 auto hadden door ontwikkeld. Terwjil RBR gewoon een heel goede auto had. En Mercedes was een verkeerde weg ingeslagen dat niet per definitie gerelateerd was aan "minder ontwikkeltijd". En Red Bull heeft het vorig jaar eigenlijk nog eens over gedaan. Een verkeerde weg inslaan en daardoor achterop raken. Niet perse "niet ver genoeg door ontwikkeld zoals de concurrentie gedaan heeft".
Je hebt gelijk. Het verschil met toen is echter wel dat RBR toen een heel goed en stabiel team had. Met alle potentie om het verschil goed te maken. Dat is nu wel anders. En dat weet VER ook.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zewatanejo schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:08:
[...]

Je hebt gelijk. Het verschil met toen is echter wel dat RBR toen een heel goed en stabiel team had. Met alle potentie om het verschil goed te maken. Dat is nu wel anders.
Van buitenaf lastig te zeggen. Newey deed al langer niks meer, ook in 2023, toen ze nog 21 van de 22 races wonnen of hoeveel het er ook waren. Daarnaast kan Red Bull altijd nog binnen X jaar nieuw personeel aan trekken dat de zaken wel verbeterd. Of dus dat ze nu wat "aanloopproblemen" hebben met de personele wijzigingen en dat de nieuwe personen in hun rol groeien. Iets dat bij wjize van al simpel te zien zou zijn bij een pitstop crew. Personeel dat al jaren dezelfde rol had in de pit crew doet nu wat anders, en dat geeft aanloopproblemen. Zie Chris Gent die waarschijnlijk 10+ jaar front jackman was, en sinds dit jaar "lollipop". Daardoor krijg je zo'n klungelige pitstop in de Miami sprint. Maar dat betekend niet dat die persoon consistent slecht is of niet verbeterd. En dat zul je ook merken met de "performance" van de pitcrew. Een wheel on/wheel off die dat pas sinds dit seizoen doet zal niet zo smooth en consistent zijn als het personeel dat de afgelopen 5 jaar die functie had. Of een Calum Nicolas die misschien al 10 jaar wheelgunner was en nu is gestopt met het reizende circus en een andere functie heeft binnen het team. Ook daar zit weer een nieuwe die niet zo ingeslepen en alles op muscle memory doet als als Calum deed.

En dat zal in bepaalde mate ook gelden voor andere functies (Wache die nu 100% eindverantwoordelijk is en anders nog kon terugvallen op Newey bv). Het personeel nu hoeft niet slecht te zijn, maar wel moeten groeien in hun nieuwe functie.

Stephen Knowles die sinds 2022 bij Red Bull op de strategie afdeling zit (vaak de tweede op het circuit, naast Will of Hanna) en nu "ineens" sporting director is en dus semi (eind)verantwoordelijk is voor zo'n beslissing als "laat Russell erlangs" dat achteraf niet eens nodig was. Het team zal hier gewoon van leren en de volgende keer dit meenemen. Betekend niet perse dat de personen slecht zijn, maar wel dat ze nu slechter zijn in hun nieuwe functie. Niet dat ze alijd slechter blijven dan hun voorganger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 14:40:
[...]

Omdat het bij RBR niet allemaal lekker lijkt te zitten. Ze zijn aardig wat personeel verloren waaronder natuurlijk Newey en Wheatley. De auto is bijna niet fatsoenlijk te besturen als je niet Verstappen bent. De goed geoliede strategie en pitstops wat onder Wheatley viel, is dit jaar ook beduidend minder goed bezig. Verder lijkt het intern ook te rommelen en heb je ook nog al het gedoe over alle coureur wissels.

Daarnaast komt volgend jaar een gigantische reglementswijziging. Meestal is het aerodynamica of de motor, nu is het beiden compleet nieuw. Ga je dan blijven bij RBR waar ze met een oude windtunnel zitten die voor problemen lijkt te zorgen en mensen zoals Newey verloren zijn? Daarnaast zijn ze een eigen PU aan het ontwikkelen met Ford. Dat is ook geen geteste organisatie. Uiteindelijk viel dit ook onder Newey en Newey is vertrokken.

Ook heeft Verstappen gewoon de opties. Toto zit al tien jaar te azen op Verstappen en die zal alles uit de kast halen om het nu voor elkaar te krijgen. Ondertussen stroomt het Saoedi's oliegeld binnen bij Aston Martin, zijn veel faciliteiten vernieuwd en hebben ze daar Newey en ook Honda.

Mercedes heeft ondertussen de motorreglementen vrijwel altijd meteen goed gekregen over de afgelopen 30 jaar. Dat is zeker een overweging die je in acht moet nemen als die nieuwe reglementen toch meer op de motor gaan hangen, zoals vermoed word.
Nu kom je weer met dat verhaal van de reglementen altijd goed gekregen, maar de laatste keer (met Hamilton) was het toch echt dat ze een enorme voorsprong hadden qua development, ik weet verder niet genoeg om verder terug te gaan (ondanks dat ik toen ook wel F1 volgde maar niet zo zeer qua "merk"), maar ik denk dat je dat ook wel beetje die Hamilton-tijd in in gedacht hebt hier... Daarvoor (tijd Jos Verstappen) kan ik me persoonlijk niet herinneren dat Mercedes een motor had? Dus waar komt dit verhaal precies vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Snowdog schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Nu kom je weer met dat verhaal van de reglementen altijd goed gekregen, maar de laatste keer (met Hamilton) was het toch echt dat ze een enorme voorsprong hadden qua development, ik weet verder niet genoeg om verder terug te gaan (ondanks dat ik toen ook wel F1 volgde maar niet zo zeer qua "merk"), maar ik denk dat je dat ook wel beetje die Hamilton-tijd in in gedacht hebt hier... Daarvoor (tijd Jos Verstappen) kan ik me persoonlijk niet herinneren dat Mercedes een motor had? Dus waar komt dit verhaal precies vandaan?
Ik kan mij niet anders dan " McLaren-Mercedes" herinneren. De zilveren McLaren, van Hakinnen / Coulthard en zo. Volgens mij was dat allemaal met een Mercedes motor (mogelijk van na de Honda tijd van Senna en zo? Dat ze daarna naar Merc zijn gegaan?). En Hakinnen reed toch in de tijd van Jos :p

Edit:
Voor de duidelijkheid, McLaren-Mercedes dus totdat ze in 2015 naar Honda gingen (en in 2018 naar Renault en in 202x naar Mercedes).

Ik meen zelfs dat in de Brawn docu zit dat McLaren veto rechten had over Mercedes en leveren aan andere teams. Mercedes wilde Brawn wel leveren, maar McLaren moest daar akkoord mee gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 29-06-2025 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Ik kan mij niet anders dan " McLaren-Mercedes" herinneren. De zilveren McLaren, van Hakinnen / Coulthard en zo. Volgens mij was dat allemaal met een Mercedes motor (mogelijk van na de Honda tijd van Senna en zo? Dat ze daarna naar Merc zijn gegaan?). En Hakinnen reed toch in de tijd van Jos :p

Edit:
Voor de duidelijkheid, McLaren-Mercedes dus totdat ze in 2015 naar Honda gingen (en in 2018 naar Renault en in 202x naar Mercedes).

Ik meen zelfs dat in de Brawn docu zit dat McLaren veto rechten had over Mercedes en leveren aan andere teams. Mercedes wilde Brawn wel leveren, maar McLaren moest daar akkoord mee gaan.
Ja, was met Mercedes motor. Of nou ja, Mercedes had Ilmor overgenomen zover ik mij kan herinneren. Norbert Haug runde de boel als sportchef/directeur vanuit Mercedes. Sinds 2021 heeft Mclaren weer Mercedes en gaat door tot en met iig 2030, ze hebben onlangs verlengd voor 2026 t/m 2030.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 29-06-2025 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Snowdog schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Mercedes is in 1994 begonnen bij Sauber.
Jaar later gingen ze over naar McLaren. Mercedes had hiervoor een flink aandeel in Ilmor gekocht en voerde die motoren onder hun eigen naam en financierde het verder. Daarmee wonnen ze dus kampioenschappen met Hakkinen en Hamilton in 2008. Af en toe zat er een jaar bij waarin ze minder waren, maar Mercedes kwam altijd terug.

Dit is niet Renault wat bijna altijd minder was dan de concurrentie. Ook in 2010-2013 hadden ze minder vermogen. Of het altijd wispelturige Ferrari of een Honda of Ford die in en uit de Formule 1 gaan en niet hun kennis op peil houden. Dit is na Ferrari de langst constant aanwezige motorleverancier en eigenlijk ook de beste. Dat doen ze omdat ze blijven en plannen op de toekomst.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:24
DaniëlWW2 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:27:
[...]

Jaar later gingen ze over naar McLaren. Mercedes had hiervoor een flink aandeel in Ilmor gekocht en voerde die motoren onder hun eigen naam en financierde het verder. Daarmee wonnen ze dus kampioenschappen met Hakkinen en Hamilton in 2008. Af en toe zat er een jaar bij waarin ze minder waren, maar Mercedes kwam altijd terug.

Dit is niet Renault wat bijna altijd minder was dan de concurrentie. Ook in 2010-2013 hadden ze minder vermogen. Of het altijd wispelturige Ferrari of een Honda of Ford die in en uit de Formule 1 gaan en niet hun kennis op peil houden. Dit is na Ferrari de langst constant aanwezige motorleverancier en eigenlijk ook de beste. Dat doen ze omdat ze blijven en plannen op de toekomst.
Dan doe je Renault ook wel weer een beetje tekort. Ik heb nog een Renault-pet met de handtekening van een zekere Jacques Villeneuve. Met daarop de tekst "Cinq Fois Champion du Monde" (5 keer wereldkampioen op dat moment dus). Ze zijn echt niet altijd minder geweest...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:37
Was bij Renault de *software (of hoe je dat noemt) ook niet fantastisch ? schoten vaak snel weg bij de start. (in de Mild Seven tijd)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Op zich wel aardig kort inteview over perspectief.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mr thee schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:47:
Was bij Renault de *software (of hoe je dat noemt) ook niet fantastisch ? schoten vaak snel weg bij de start. (in de Mild Seven tijd)
Was dat niet met traction control en Renault die het signaal naar de startlichten afluisterde en terwijl de lampen uit gingen hadden zij al een legale start. Dat was volgens mij in de Alonso tijd (2006 / 2007, niet zijn 2008 terugkeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:48:
Op zich wel aardig kort inteview over perspectief.

[X]
En dan zijn er nog mensen die vinden dat Max helemaal niet extra negatief wordt benaderd door de Britse media...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
RobertMe schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Edit:

Heb je wellicht gelijk in inderdaad, maar dat werd in die tijd nooit gezien als een betere motor dan de rest, althans niet in de mainstream media.
DaniëlWW2 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:27:
[...]

Ok bij Mclaren was het idd een succes, maar bij Sauber ook niet? Daarnaast kan ik me herinneren dat Ilmor ook bij de teams van Jos betrokken was om het motorvermogen te verbeteren maar dat was niet echt een succes. Ik betwijfel of Mercedes echt zo succesvol was, maar goed, lastig uit te vinden nu (zonder er veel tijd in steken). Toentertijd was er iig geen geluid dat het aan Mercedes te danken was. Dat was meer een bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:17
Voor wat het waard is.
dhr. Plooij verkondigd op de radio dat Mercedes voor of na Silverstone bekend gaan maken dat ze met Russel verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:43:
Doet Sonny goed, na 1 seizoen AXGP inruilen voor Mclaren. Hij rijdt alleen nog wel met de verkeerde helm op :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was het geen vereiste voor de film dat je op zijn minst eruit ziet als een F1 coureur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

d-vine schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:44:
Voor wat het waard is.
dhr. Plooij verkondigd op de radio dat Mercedes voor of na Silverstone bekend gaan maken dat ze met Russel verder gaan.
:+
Ja, 'na silverstone' kan nog steeds februari 2026 zijn.

Mijn glazen bol zegt dat het 'voor of na' kerst gaat worden :D

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 30-06-2025 10:38 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

YakuzA schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:01:
[...]

Ja, 'na silverstone' kan nog steeds februari 2026 zijn.

Mijn glazen bol zegt dat het 'voor of na' kerst gaat worden :D
Nu al verschoven tot 'na de summer break':
Mercedes to finalise 2026 driver line-up in F1’s summer break, says Toto Wolff
https://www.motorsport.co...f1-summer-break/10737928/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-08 12:23

codex

Geen OpenAI agent :)

Aluhoedje op, maar Max die hierboven zegt dat de zomerstop de graadmeter is en Toto zegt dat de lineup bekend gemaakt wordt met de Summer Break?

Ik stel alleen maar vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

*foutje

[ Voor 97% gewijzigd door codex op 30-06-2025 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

codex schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:42:
[...]

Aluhoedje op, maar Max die hierboven zegt dat de zomerstop de graadmeter is en Toto zegt dat de lineup bekend gemaakt wordt met de Summer Break?

Ik stel alleen maar vragen :+
Ho ho. Hij zegt niet echt wanneer het bekend gemaakt word. Alleen dat ze in de summer break de beslissing maken :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als de Critical Drinker een Happy Drinker is, dan is het misschien toch wel wat 8) :

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:07
d-vine schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:44:
Voor wat het waard is.
Dus niet in het weekend van Silverstone? Vallen er in ieder geval al 3 dagen af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Max was het pionnetje van Ferrari helemaal zat 😂
https://www.instagram.com...9L/?igsh=ems1NGcxOGRvbmdq

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:48
Je insta timeline in niet in chronologische volgorde zie ik ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Toch nog iemand die het tegen MBS op gaat nemen in de verkiezing:
Tim Mayer
https://www.motorsport.co...tralising-power/10738856/

PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5vPhe2jkXRqHk_rb1T_1cSwSYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEJj51Bsd1FsVt1hGHR2j5Je.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mazzelpik.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

AvK

Ready Set Go

Leuke video inderdaad. Wel Hollywood style he. Lekker aangedikt. Prima, net als de film.
Lekker genieten.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:24
Horner ontslagen: https://www.nu.nl/formule...-bull-van-verstappen.html

Stond al in 2025 topic. Excuses.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeroenvde89 op 09-07-2025 11:28 ]

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De opvolger van Hulkenberg in het klassement van de meeste starts zonder podiums schuift onder de actieve rijders door naar Yuki:
Yuki Tsunoda - 99 grand prix starts
https://www.motorsport.co...ithout-a-podium/10740311/

leider in het overall klassement is nu Sutil geworden :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMzKlkyIkUVvPDHcPZYQz7Cw6eA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPouvWEAddQBiP5CQvjC2Kua.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

En slechts 2x eerder gepost in het gewone topic :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:42
2 huidige team principals in hun jonge jaren.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/91jz22v8f1cf1.jpeg

spoiler:
Permane (l) en Wheatley (r)

[ Voor 17% gewijzigd door Chocoball op 10-07-2025 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:40:
2 huidige team principals in hun jonge jaren.
[Afbeelding]
Maar wie van de twee had nu de brandstoffilter uit de installatie gehaald bij een bepaalde pitstop in Hockenheim van ene J. Verstappen?

spoiler:
In een Red Bull documentaire van verschillende jaren terug over pitstops heeft Wheatley "bekend" dat het zou kunnen zijn geweest dat ze die filter verwijderd hadden omdat dan misschien de brandstof sneller zou stromen (dan bij de concurrentie) * wink wink *.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 01-08 18:46
Albon gaat een nieuwe uitdaging aan >:)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Korte behind the Scenes:

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42

Blokker_1999

Full steam ahead

Ze zeggen dat nummer 1 de moeilijkste is, dus nummer 2 zal wel geen 239 races meer duren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dictators hebben ook voordelen :+
Toto Wolff: Mohammed Ben Sulayem ruling FIA with an iron fist can have its advantages
https://www.motorsport.co...-its-advantages/10741945/

toch al gauw 2 grote dingen goed gedaan in al die jaren :P
Toto Wolff says Mohammed Ben Sulayem’s FIA presidency of “ruling with an iron fist” has had “its advantages” to assert two key topics the Mercedes boss feels he has got right within Formula 1.

[ Voor 35% gewijzigd door YakuzA op 14-07-2025 09:29 ]

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Max Verstappen helped Oliver Rowland become Formula E World Champion this weekend.

After Oliver had a DNF on Saturday, he was feeling very down. Max texted him and motivated him to stay focused and aim for points in the next race. Oliver did and became World Champion.

Oliver🗣️"He (Max) messaged me last night and told me to keep my chin up and score points"

🗣️"which meant a lot, because I was pretty disappointed in myself, but it was a really nice touch of him to message me, and he’s a great guy."

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Een aantal reacties zijn naar [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken? verplaatst.

Tweakers Discord

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kijkje binnen bij Brembo hoe de F1 remmen werken/worden gemaakt.

Slechts een tonnetje voor een setje :+

Maar damn, ik zit in de metaal maar dit is echt art work.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:36
Prachtig stukje engineering en productie!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Voor wie even weg wil van alle Verstappen geruchten en graag 48 minuten dieper in F1 techniek wil duiken.

In 1997 werd door professor Smith de inerter bedacht. In 2005 gaf Mclaren het de naam J-damper om de concurrentie niet wijzer te maken. Uiteindelijk werd de inerter in 2022 door de FIA verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Aan zijn gezicht te zien niet echt een uitdaging. :Y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Humma Kavula schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:17:
Kijkje binnen bij Brembo hoe de F1 remmen werken/worden gemaakt.

[YouTube: How £100,000 F1 Brakes Are Made (Factory Visit)]

Slechts een tonnetje voor een setje :+

Maar damn, ik zit in de metaal maar dit is echt art work.
Waarom zitten al die pukkels er op?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
dawg schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:35:
[...]

Aan zijn gezicht te zien niet echt een uitdaging. :Y)
Hij verteert het best prima. In tegenstelling tot een collega van me. Hij bestelde een curry in een Indiaas restaurant. De Kelner waarschuwde al dat het pittig was, maar collega durfde het wel aan (was wel wat gewend). Bij serveren werd hij nog een keer gewaarschuwd. Achteraf zei hij dat beter had moeten weten toen de halve keukenbrigade om het hoekje stond te kijken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
evilution schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:27:
[...]

Waarom zitten al die pukkels er op?
Gokje: groter oppervlak, meer koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Joris748 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:20:
[...]

Gokje: groter oppervlak, meer koeling.
Zoiets vermoedde ik al. Kwam in het filmpje niet echt ter sprake. Kreeg er vooral van mee dat ze een remklauw maken met zo min mogelijk materiaal, hetgeen natuurlijk logisch is in deze tak van sport, maar ik sta er van te kijken uit hoe weinig materiaal dat ding bevat. Hoeft ook niet lang mee te gaan natuurlijk.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik zie helemaal geen Max Verstappen? :+

Paar jaar terug zijn Verstappen en Norris direct na een race nog in een helicopter gestapt om naar Tomorrowland te gaan, waar hun vriend Martin Garrix nog moest optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:23
Dat zouden ze volgend weekend weer kunnen doen. Weet alleen niet of Garrix dan moet optreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
Ik kan me dit moment niet meer herinneren, althans, niet helemaal bewust. Toen ik het las kwam er wel vaag wat terug, maar te weinig om te zeggen: Oja

F1-wereld houdt adem in als Jos Verstappen oog in oog komt met 'lunatic'

https://racingnews365.nl/...g-in-oog-komt-met-lunatic

Exact 20 jaar geleden, een priester die over de baan loopt terwijl er een race bezig was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Charles Hill schreef op zondag 20 juli 2025 @ 23:09:
Ik kan me dit moment niet meer herinneren, althans, niet helemaal bewust. Toen ik het las kwam er wel vaag wat terug, maar te weinig om te zeggen: Oja

F1-wereld houdt adem in als Jos Verstappen oog in oog komt met 'lunatic'

https://racingnews365.nl/...g-in-oog-komt-met-lunatic

Exact 20 jaar geleden, een priester die over de baan loopt terwijl er een race bezig was.
Wat een clickbait weer...

Vele coureurs moesten er langs. Maar nee, de F1-wereld hield zijn adem in omdat Jos Verstappen er langs moest. Had Jos toen ook al de reputatie die hij nu heeft ("losse handjes" / "agressief") of zo, dat de F1-wereld de adem inhield toen specifiek hij er langs moest?

Is er ergens in die periode (eind 90 begin 00) niet nog eens een track invasion geweest? Lijkt mij iets van mij te staan. Deze idioot stond mij in ieder geval wel bij.
En recentelijk in Silverstone "weer". '23? Dat al was aangekondigd dat demonstranten de baan op zouden gaan (in de eerste ronde?). Alleen was toen de start crash met Zhou waardoor er sowieso een rode vlag volgde dus geen invloed op de race (+ buiten beeld gehouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:14
Hmm, interessant, er is blijkbaar online een foto verschenen waarop te zien is dat de jachten van VER en Wolff dichtbij elkaar zitten/zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:49

Fanta

FordPerformance™️

Treveo schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:12:
Hmm, interessant, er is blijkbaar online een foto verschenen waarop te zien is dat de jachten van VER en Wolff dichtbij elkaar zitten/zaten.
Je internet heeft er een weekje uit gelegen? :+

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:14
Fanta schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:15:
[...]

Je internet heeft er een weekje uit gelegen? :+
Nee hoor, vorige week was nog over die GPS data, of niet? Nu een foto (mits het niet gesoept is).

Edit: 16 juli einde middag gepost zie ik idd, soz.

[ Voor 9% gewijzigd door Treveo op 21-07-2025 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Treveo schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:16:
[...]

Nee hoor, vorige week was nog over die GPS data, of niet? Nu een foto (mits het niet gesoept is).

Edit: 16 juli einde middag gepost zie ik idd, soz.
Toen was het ook al nep omdat dat idd niet de echte GPS data was. :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
RobertMe schreef op zondag 20 juli 2025 @ 23:21:
[...]

Wat een clickbait weer...

Vele coureurs moesten er langs. Maar nee, de F1-wereld hield zijn adem in omdat Jos Verstappen er langs moest. Had Jos toen ook al de reputatie die hij nu heeft ("losse handjes" / "agressief") of zo, dat de F1-wereld de adem inhield toen specifiek hij er langs moest?

Is er ergens in die periode (eind 90 begin 00) niet nog eens een track invasion geweest? Lijkt mij iets van mij te staan. Deze idioot stond mij in ieder geval wel bij.
En recentelijk in Silverstone "weer". '23? Dat al was aangekondigd dat demonstranten de baan op zouden gaan (in de eerste ronde?). Alleen was toen de start crash met Zhou waardoor er sowieso een rode vlag volgde dus geen invloed op de race (+ buiten beeld gehouden).
Silverstone gingen activisten de baan op, zowel in 2022 en 23. En vorig jaar bijna Oostenrijk.

Maar zullen vast nog meer voorbeelden zijn. F1 is wereldwijd te zien, en meteen de volledige aandacht als de actie lukt en in beeld komt. Goed als ze dat soort beelden niet uitzenden. Maar als commentatoren er vervolgens wel over vertellen en media daarna alsnog verslag ervan doet, is het toch deels gelukt. Zet anderen dan toch aan het ook te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:37
In 2000 had je er ook nog een op de Hockenheimring, dat was dacht ik iemand die voor Mercedes werkten en kwaad was ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnvlV7k76MCsVzqhHY4WLvBapLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ay7FPFqVHr9yammQfcLDPOo5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
Ik zie dat Zandvoort bezig is met een eigen variant van Eau Rouge :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/zandvoort-has-also-been-hit-by-the-flood-v0-ngb01bkm9eef1.jpeg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=5d5781442f083b0e5c9d8e0ac5b3e8165a7de84f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-08 01:37
@Chocoball
LEC: There's a huge puddle at turn 14(?)
Bryan: Must be the water. Boxbox for full wets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het water in Eau Rouge is echt rood. Hier niet echt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-08 01:37
zonoskar schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:47:
Eau Beige :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:30:
[Afbeelding]
Zolang het alleen maar even over het asfalt is gestroomd komt dat wel weer goed :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06
zonoskar schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:47:
Spa Rood?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:23
Chocoball schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 12:30:
[Afbeelding]
Fake News :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sg0Gc_txH14xvn5eF2z7b2k74E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DujhILpB78881lj3lpbD4jWA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JA het leek me ook nogal een onmogelijke schade

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Ik heb het feitenonderzoek en hoor-en-wederhoor dit keer achterwege gelaten.

Excuus, voor het brengen van nepnieuws. Ik accepteer de reprimande van de stewards en zal niet verder reageren omdat ik niet dieper in de problemen wil komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:11
Chocoball schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 19:39:
[...]

Ik heb het feitenonderzoek en hoor en wederhoor dit keer achterwege gelaten.

Excuus, voor het brengen van nepnieuws. Ik accepteer de reprimande van de stewards en zal niet verder reagere omdat ik niet dieper in de problemen wil komen :)
Omdat je oranje in je avatar hebt kom je er gewoon mee weg zonder straf 🤡

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlkrmPXEW7d6oq1TT9-ZicAdGKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jvNDFz2qLAVrEppg8BjpCXC.jpg?f=fotoalbum_large

Regelement 2030 impressie uitgelekt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06
Chocoball schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 19:39:
[...]

Ik heb het feitenonderzoek en hoor-en-wederhoor dit keer achterwege gelaten.

Excuus, voor het brengen van nepnieuws. Ik accepteer de reprimande van de stewards en zal niet verder reageren omdat ik niet dieper in de problemen wil komen :)
Maar, dit was dus een AI plaatje kennelijk? Wat dat betreft begint dat inmiddels een plaag te worden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:17
Karrari

De ezel grap van Ferrari is real ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5spb2x_c4wEEidKyYaRjHz5NkSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LnhhPSjxuL3f06ofNkaEfdLg.png?f=fotoalbum_large

YouTube beschrijving

Ik ging op bezoek bij Daniel Graxinha, die een werkplaats heeft in Tatuapé, São Paulo, waar de auto van een klant, een Toyota Hilux SW4, uit zijn garage was gestolen. Om de schade te vergoeden, besloot hij een inzamelingsactie te starten met zijn Ford Ka, bijgenaamd Karrari of Ka Ferrari. Hij heeft aanpassingen ter waarde van meer dan R$ 190.000, waaronder op afstand bedienbare luchtvering, keyless entry, omhoog openende Lamborghini-achtige deuren en een BYD-dashboard dat kan worden omgebouwd tot een Mercedes-dashboard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
Omdat het wel past bij randzaken, artikel uit het AD

Toto Wolff lijkt overstap Max Verstappen op te geven: ‘Onze koers is nu om met George en Kimi door te gaan’ | Formule 1 | AD.nl

https://www.ad.nl/formule...mi-door-te-gaan~a848eb15/

„Het is niet alleen zaak dat we als team snel een beslissing nemen, maar de coureurs moeten ook tijdig weten waar ze aan toe zijn. We hebben dat altijd netjes gedaan en dat zijn we nu ook van plan,” aldus Wolff, die in gesprek met ORF snel nieuws aankondigde.

„De richting is nu dat we gewoon met George en Kimi verder willen gaan. Dat is onze eerste prioriteit”, aldus Wolff, die stelt dat gesprekken al gaande zijn. „Iedereen is op de hoogte.”

Edit: En ook nu.nl

https://www.nu.nl/formule...pen-verder-de-kop-in.html

Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft tegen Oostenrijkse media de geruchten over een eventuele komst van Max Verstappen naar zijn team verder de kop ingedrukt. De Oostenrijker zegt dat Mercedes zich richt op een toekomst met George Russell en Andrea Kimi Antonelli.

[ Voor 20% gewijzigd door Charles Hill op 24-07-2025 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Charles Hill schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:11:
Omdat het wel past bij randzaken, artikel uit het AD

Toto Wolff lijkt overstap Max Verstappen op te geven: ‘Onze koers is nu om met George en Kimi door te gaan’ | Formule 1 | AD.nl

https://www.ad.nl/formule...mi-door-te-gaan~a848eb15/

„Het is niet alleen zaak dat we als team snel een beslissing nemen, maar de coureurs moeten ook tijdig weten waar ze aan toe zijn. We hebben dat altijd netjes gedaan en dat zijn we nu ook van plan,” aldus Wolff, die in gesprek met ORF snel nieuws aankondigde.

„De richting is nu dat we gewoon met George en Kimi verder willen gaan. Dat is onze eerste prioriteit”, aldus Wolff, die stelt dat gesprekken al gaande zijn. „Iedereen is op de hoogte.”
Ok, is dat ook klaar. Max blijft dan ook bij Red Bull, niet echt andere opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Exocet schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:13:
[...]

Ok, is dat ook klaar. Max blijft dan ook bij Red Bull, niet echt andere opties
Dan is er nog Aston Martin 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet voor 2026. Zij hebben ALO t/m 2026 onder contract en zoonlief heeft contract voor het leven. ALO wilde daarnaast ook altijd heel graag ooit een keer in een auto van Newey rijden, nu dat er aan komt, denk ik niet dat ALO zich uit wil laten kopen, of zal dat zeker niet goedkoop zijn.

Los van dat, is de auto (kijkende naar de prestaties van het team dit jaar) ook niet echt erop vooruit gegaan vooralsnog. Aston Martin is dus niet echt top team materiaal, iets dat Verstappen wel zoekt, als RBR hem dat niet meer kan geven.

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2025 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:45

Amphiebietje

In de blubber

ZeromaNoiS schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:12:
[...]

Maar, dit was dus een AI plaatje kennelijk? Wat dat betreft begint dat inmiddels een plaag te worden helaas.
Zou ook een redelijk goede fotosjop kunnen zijn met behulp van een foto van een strand. Naar ik begrijp hebben ze er daar eentje van in Zandvoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:57:
Zij hebben ALO t/m 2026 onder contract
Onder contract, dat klopt. Maar niet perse als coureur. Dat heeft Alonso toen ook aangegeven. Het kan ook al reserve / test coureur zijn, of elke andere rol. Immers hebben ze Pedro de la Rosa ook onder contract, en ook die is al heel wat jaartjes met pensioen.
Los van dat, is de auto (kijkende naar de prestaties van het team dit jaar) ook niet echt erop vooruit gegaan vooralsnog.
Dat hoeft niet perse iets te zeggen. Blijkbaar trekt Newey zich na een switch altijd terug. En Alonso heeft laatst nog aangeven dat het ook voorkomt dat Newey in een algemene ruimte zit (bv te lunchen) en als het dan teveel over de auto van dit jaar gaat, of hem wordt iets gevraagd, dat die zich terug trekt in zijn kantoor, dat 2026 only is zeg maar. En hetzelfde zou die bij andere switches hebben gedaan. Toen die bij RBR begon heeft die zich ook alleen bezig gehouden met de auto van het jaar erna etc. En dan ook gewoon in de zin van dat die bij een bepaalde overstap het jaar erop met een compleet andere auto kwam aan zetten, die qua filosofie totaal anders was dan de auto dat het team het jaar ervoor had, maar wel een "kopie" was van de filosofie van de auto die Newey nog bij zijn oude team tekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

:D :+
Toto Wolff jokes: If Christian Horner joins the FIA "i'm really in the s**t"
https://www.motorsport.co...eally-in-the-st/10744986/
Mercedes team principal and CEO Toto Wolff admitted that he would miss Christian Horner "in a way," and joked that if he returns to Formula 1 with the FIA, then he would be "really in the s**t".

[ Voor 32% gewijzigd door YakuzA op 25-07-2025 15:04 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:12

Marc H

- - Is wakker - -

Kan Horner nog MBS nog vervangen? Alles is beter dan die man.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tijd om de discussie maar te begraven :)
https://nos.nl/l/2576646
Max Verstappen rijdt volgend seizoen ook nog voor de Formule 1-renstal Red Bull. Dat meldt de Telegraaf. De afgelopen maanden waren er geruchten over een eventuele overstap van de wereldkampioen naar Mercedes, maar na de Grand Prix van België zou daar geen sprake meer van zijn.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Als de NOS zelfs al de Telegraaf aanhaalt als bron :X 8)7

(Voor de goede orde, voor dergelijk nieuws is de enige betrouwbare bron Max Verstappen, zijn management of Red Bull Racing.)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wild Chocolate schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:00:
[...]

(Voor de goede orde, voor dergelijk nieuws is de enige betrouwbare bron Max Verstappen, zijn management of Red Bull Racing.)
Motorsport verwoord het beter iig:
Max Verstappen cannot trigger Red Bull exit clause for 2026 after F1 Belgian GP
Red Bull's Max Verstappen will not be able to trigger the performance clause in his contract with the team as he heads into the F1 summer break within the top three of the championship
https://www.motorsport.co...ng-into-f1-2026/10746109/

Maar als het op sport aankomt, heeft de telegraaf over het algemeen wel goede bronnen.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 28-07-2025 11:03 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
YakuzA schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Motorsport verwoord het beter iig:

[...]
https://www.motorsport.co...ng-into-f1-2026/10746109/

Maar als het op sport aankomt, heeft de telegraaf over het algemeen wel goede bronnen.
Maar ja, dat impliceert dan weer dat er een exit-clausule is, en dat iemand anders dan de contractpartijen weet wat er in die exit-clausule staat...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Piggen

Lekker bakkie

Ik neem aan dat met 'De Telegraaf' in dezen Erik van Haren wordt bedoeld, en die staat volgens mij wel als betrouwbaar te boek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:33
Wild Chocolate schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:00:
[...]
Enige onderbouwing voor deze verwondering svp?

Erik van Haren heeft het - voor zover ik weet - de afgelopen jaren telkens correct gehad. Zelfs bij vrij controversieel nieuws.

offtopic:
sluit niet uit dat de door jou genoemde enige betrouwbare bron in deze wel eens dezelfde zou kunnen zijn ;)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
alexbl69 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:45:
[...]

Enige onderbouwing voor deze verwondering svp?

Erik van Haren heeft het - voor zover ik weet - de afgelopen jaren telkens correct gehad. Zelfs bij vrij controversieel nieuws.

offtopic:
sluit niet uit dat de door jou genoemde enige betrouwbare bron in deze wel eens dezelfde zou kunnen zijn ;)
Je gaat als journalist niet uit van wat iemand anders van een ongenoemde bron heeft. Dat is "van horen zeggen". Je kan de Telegraaf quoten als die het van Max Verstappen zelf heeft, maar niet als de bron niet genoemd wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Eens uit interesse in gedoken, Erik van Haren heeft nog nooit een gerucht de wereld in gebracht dat niet bleek te kloppen (voor zover ik kan vinden). Het enige dat dus nog zou kunnen is een partij die de afkoopsom betaald. Ik vind het jammer, ik had Max graag al volgend jaar ergens anders gezien. Dat wordt een jaartje midfield, want beter dan dat zie ik echt niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003

hamsteg

Species 5618

codex schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:08:
Eens uit interesse in gedoken, Erik van Haren heeft nog nooit een gerucht de wereld in gebracht dat niet bleek te kloppen (voor zover ik kan vinden). Het enige dat dus nog zou kunnen is een partij die de afkoopsom betaald. Ik vind het jammer, ik had Max graag al volgend jaar ergens anders gezien. Dat wordt een jaartje midfield, want beter dan dat zie ik echt niet gebeuren.
Waar baseer je dat op? Behalve geruchten is nergens duidelijk hoe de auto's voor volgend jaar er echt voor staan. Dit is ook precies de reden denk ik dat Verstappen de kaarten op de borst houdt. Nu overstappen is net zo'n gok als blijven zitten.

Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hamsteg schreef op maandag 28 juli 2025 @ 13:15:
[...]
Waar baseer je dat op? Behalve geruchten is nergens duidelijk hoe de auto's voor volgend jaar er echt voor staan. Dit is ook precies de reden denk ik dat Verstappen de kaarten op de borst houdt. Nu overstappen is net zo'n gok als blijven zitten.
Yup... 100% Zeker ook omdat ie niet voor 1 jaar gaat switchen.
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.