Bah, bah... Even de race topics bijlezen en het algemene topic ontwijken om spoilers te voorkomen. Staat gewoon in beide F1 topics een dikke spoiler
[F1] Randzaken ?
Hoe bedenk je überhaupt hier iets te posten over F2?
Hoe bedenk je überhaupt hier iets te posten over F2?
Als dat zo is, zou je dan ook je bericht willen aanpassen?
[ Voor 170% gewijzigd door SlaadjeBla op 25-05-2025 11:13 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Leuk staatje, maarrrrrrrr
Ik ben geen voorstander van het vergelijken van seizoenen "oude" stijl en huidige stijl.
Puntentelling is in de loop der jaren veranderd, aantal races per seizoen is veranderd, wel/geen sprintraces, wel/geen punt voor snelste ronde, etc. etc.
Leuk voor de Verstappen fanboys maar voor de onpartijdige neutrale fan voegen dit soort staatjes echt maar weinig toe. Zulke staatjes zijn te maken met elke willekeurige aansprekende F1 coureur (denk Schumacher, Hamilton, Vettel, Senna)
Eric, Signing off !!
Er staat toch niks over sprintraces in dat plaatje?
Verder wel eens hoor, overal is wel iets voor te verzinnen.
Nee, maar ik gok dat de resultaten uit de sprintraces wel meetellen in:TinusXIII schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:47:
Er staat toch niks over sprintraces in dat plaatje?
Aantal podiums
Aantal poles
Meeste overwinningen (dus ook van sprintraces)
Aantal punten
Aantal podium finishes
Etc.
Etc.
Oftewel, resultaten uit sprint races tellen mee in de statistieken terwijl die sprintraces in de tijd van Vettel/Schumacher niet eens bestonden.
Dus oneerlijke vergelijking.
Eric, Signing off !!
Punten wel want daar ontkom je niet aan. Podiums e.d. niet. Die tellen alleen van Grand Prix’.Eric H schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:55:
[...]
Nee, maar ik gok dat de resultaten uit de sprintraces wel meetellen in:
Aantal podiums
Aantal poles
Meeste overwinningen (dus ook van sprintraces)
Aantal punten
Aantal podium finishes
Etc.
Etc.
Oftewel, resultaten uit sprint races tellen mee in de statistieken terwijl die sprintraces in de tijd van Vettel/Schumacher niet eens bestonden.
Dus oneerlijke vergelijking.
Er mag gestemd worden voor overtake of the month. Moge de beste winnen alhoewel Franz Hermann stijf bovenaan staat 
https://www.formula1.com/...25.4xOyfvuGKG3ZqOgUfiPCPO
[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 28-05-2025 18:52 ]
Voorlopig gaat het nog goedChocoball schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:48:
Er mag gestemd worden voor overtake of the month. Moge de beste winnen alhoewel Franz Hermann stijf bovenaan staat
[Afbeelding]
/f/image/E12zG44ktD7FDPZmQnIF3URn.png?f=fotoalbum_large)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De FIA heeft Verstappen een platinum status verleend wat de hoogste rang is binnen de FIA Driver Categorisation. Daarmee kan hij nu ook deelnemen aan WEC, IMSA en ELMS races bijvoorbeeld.

https://driverscategorisation.fia.com/public/drivers
Wikipedia: FIA Driver Categorisation

Zou dit op aanvraag zijn? Ik zie een hoop namen niet die ik wel had verwacht als F1 kampioen bijvoorbeeld.Chocoball schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:49:
De FIA heeft Verstappen een platinum status verleend wat de hoogste rang is binnen de FIA Driver Categorisation. Daarmee kan hij nu ook deelnemen aan WEC, IMSA en ELMS races bijvoorbeeld.
[Afbeelding]
per aspera ad astra
Volgens het wiki artikel is toelating op basis van een hoge notering in een FIA kampioenschap of het winnen van een belangrijke langearstandsrace zoals de 24 uur van Le Mans.LAD93 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:56:
[...]
Zou dit op aanvraag zijn? Ik zie een hoop namen niet die ik wel had verwacht als F1 kampioen bijvoorbeeld.
Dat beantwoordt de vraag niet direct? Als in: hoe kom je uberhaupt op deze lijst, ongeacht klassering? Een naam als Lewis Hamilton of Sebastian Vettel vind ik niet op de lijst. Volgens mij hebben die toch wel een hoge klassering gehad in een FIA kampioenschap.Chocoball schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:04:
[...]
Volgens het wiki artikel is toelating op basis van een hoge notering in een FIA kampioenschap of het winnen van een belangrijke langearstandsrace zoals de 24 uur van Le Mans.
Lijkt er dus zoals @LAD93 aangeeft op dat je als coureur een verzoek in moet dienen om uberhaupt op deze lijst te komen? (Ongeacht klassering, die FIA zal bepalen als ze je inderdaad opnemen).
Reddit to the rescue:
https://www.reddit.com/r/...m_actually_means_for_max/
Het zegt dus allemaal niet zo veel. De coureur moet zelf vragen om een rating te krijgen. En een rating helpt organisatoren van bepaalde races om te bepalen of een coureur geschikt is om mee te doen en bij verschillende races zijn er categorieën in de race die weer gebaseerd kunnen zijn om de rating (doet Le Mans dat niet? En als je 2 platinum of whatever coureurs hebt dat de delde dan bronze moet zijn zodat je niet "te goed" bent).
Waarbij er van de huidige coureurs ook maar 6 met zo'n rating zijn. Waaronder Alonso & Hulkenberg als Le Mans winnaars, en Stoll & Norris die ook eens een keer een 6-uurs gereden hebben.
En het is ook niet verplicht om een rating aan te vragen. Maar dat leidt er wel toe dat de FIA last minute bij die race waaraan je wilt meedoen een "background check" moet doen.
Maar het is dus niet iets dat je krijgt (je moet er naar vragen). En het zegt ook niks over het mee gaan doen aan races (noch direct iets over dat in dit geval Verstappen snel gaat meedoen aan een van deze races).
En het zegt dus ook niks over hoe goed je bent. Alleen iets over ervaring. (Gold krijg je al als Formule 3 winnaar bv).
https://www.reddit.com/r/...m_actually_means_for_max/
Het zegt dus allemaal niet zo veel. De coureur moet zelf vragen om een rating te krijgen. En een rating helpt organisatoren van bepaalde races om te bepalen of een coureur geschikt is om mee te doen en bij verschillende races zijn er categorieën in de race die weer gebaseerd kunnen zijn om de rating (doet Le Mans dat niet? En als je 2 platinum of whatever coureurs hebt dat de delde dan bronze moet zijn zodat je niet "te goed" bent).
Waarbij er van de huidige coureurs ook maar 6 met zo'n rating zijn. Waaronder Alonso & Hulkenberg als Le Mans winnaars, en Stoll & Norris die ook eens een keer een 6-uurs gereden hebben.
En het is ook niet verplicht om een rating aan te vragen. Maar dat leidt er wel toe dat de FIA last minute bij die race waaraan je wilt meedoen een "background check" moet doen.
Maar het is dus niet iets dat je krijgt (je moet er naar vragen). En het zegt ook niks over het mee gaan doen aan races (noch direct iets over dat in dit geval Verstappen snel gaat meedoen aan een van deze races).
En het zegt dus ook niks over hoe goed je bent. Alleen iets over ervaring. (Gold krijg je al als Formule 3 winnaar bv).
Zegt natuurlijk al genoeg dat Stroll ook platinum heeft. (ok er zijn slechtere f1 coureurs uit het verleden)
Het is naar mijn mening meer een indicatie dat Max de intentie heeft te willlen racen in een andere FIA klasse. Zou zeggen WEC.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nah, Virtueel 24uurs races, een GT3 test op de Nurburgring, Platinum status. Ik denk dat hij een boerderij gaat starten.Maarten_E schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:49:
Het is naar mijn mening meer een indicatie dat Max de intentie heeft te willlen racen in een andere FIA klasse. Zou zeggen WEC.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Vandaar al die Touristenfarten op de Nürburgring, is nodig bij het afsluiten van de hypotheek.Illegal_Alien schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:51:
[...]
Nah, Virtueel 24uurs races, een GT3 test op de Nurburgring, Platinum status. Ik denk dat hij een boerderij gaat starten.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verstappen heeft in Barcelona aangeven dat hij 2 weken geleden bij de FIA een officieel verzoek heeft ingediend. Dit is noodzakelijk als hij aan GT3 races wil meedoen. De FIA beoordeelt eerst of de coureur in platinum, goud, zilver of brons ingedeeld wordt. Afhankelijk van die indeling wordt daarna de coureurskoppels ingedeeld in de klassen Pro (professionals), Pro-Am (profesionals met amateurs) of Am (amateurs). Dat moet meer gelijke kansen bevorderen.
Verstappen zei zelf nog: "ik had stiekem gehoopt om als brons ingedeeld te worden. Misschien moet ik een protest tegen platinum indienen zodat ik tenminste zilver krijg.". De reden hierachter is dat coureurs liever een zo laag mogelijke klassering krijgen. Ze zien deze labels niet als een prijs, maar eerder als een kans om strategische coureurskoppels samen te stellen zodat meer kans maken ten opzichte van de concurrentie. Dit is vooral relevant in de Pro-Am klasse). Verstappen's opmerking laat zien dat hij mogelijk al een schat aan achtergrondkennis over het hele GT-thema heeft.
https://www.auto-motor-un...reinstufung-platinum-gt3/
Verstappen zei zelf nog: "ik had stiekem gehoopt om als brons ingedeeld te worden. Misschien moet ik een protest tegen platinum indienen zodat ik tenminste zilver krijg.". De reden hierachter is dat coureurs liever een zo laag mogelijke klassering krijgen. Ze zien deze labels niet als een prijs, maar eerder als een kans om strategische coureurskoppels samen te stellen zodat meer kans maken ten opzichte van de concurrentie. Dit is vooral relevant in de Pro-Am klasse). Verstappen's opmerking laat zien dat hij mogelijk al een schat aan achtergrondkennis over het hele GT-thema heeft.
Bronze kan sowieso niet, dus zo goed heeft die zich niet verdiept. Vanmiddag op wikipedia gelezen dat bronze alleen is voor "rookies" van 30+. En hij is en geen "rookie" binnen FIA noch is hij 30+. Als je iets aan auto racen doet in een FIA categorie / race dan ben je dus al minimaal zilver. Win je vervolgens een "tier 3" race (zoals Formule 3) dan ben je meteen gold. En met een goede uitslag in "hogere" races ben je dus meteen platinum.Chocoball schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:28:
Verstappen heeft in Barcelona aangeven dat hij 2 weken geleden bij de FIA een officieel verzoek heeft ingediend. Dit is noodzakelijk als hij aan GT3 races wil meedoen. De FIA beoordeelt eerst of de coureur in platinum, goud, zilver of brons ingedeeld wordt. Afhankelijk van die indeling wordt daarna de coureurskoppels ingedeeld in de klassen Pro (professionals), Pro-Am (profesionals met amateurs) of Am (amateurs). Dat moet meer gelijke kansen bevorderen.
Daarom dus ook dat deze hele rating helemaal niks zegt over hoe goed een coureur is. Het is gedeeltelijk al een "meedoen is belangrijker dan winnen". Rijdt je F1 is er gewoon 99% kans dat je platinum bent omdat je aan de nogal beperkte set van eisen daarvoor voldaan zult hebben. En voor het doel dat de verschillende races die van deze rating gebruik maken hebben is dat ook voldoende. Omdat het daarbij dus gaat om het onderscheiden van top coureurs tot aan amateurs. En elke F1 of soortgelijke coureur zal echt vele malen beter zijn / meer ervaring hebben dan een amateur met hoogstens een silver rating ("onbekend" maar 30-).
Zal de vriendschap tussen Russell en Verstappen na het incident in Spanje nu juist toenemen?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Moeten ze eerst meer respect voor elkaar krijgen. Ik denk niet dat Max veel respect heeft voor Russel.Mog schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:56:
Zal de vriendschap tussen Russell en Verstappen na het incident in Spanje nu juist toenemen?
[YouTube: Hamilton & Vettel friendship got better after 2017 Baku 🥰 press-Conference #f1 #formula1 #shorts]
Russel heeft niet de track record die Vettel en Hamilton al hadden in 2017

Prima coureur, maar niet het niveau Vettel/Hamilton/Leclerc.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Waaraan je goed kunt zien dat de grootste lengtetoename toch echt de neus is of zijn de plaatjes een beetje verschaald. Kunnen ze daar nu echt niets mee zonder de veiligheid te veel aan te tasten. Met de kleinere auto's zou het weer meer op racen gaan lijken op een aantal banen.
Heeft die lengte van de auto ook niet te maken met het feit dat de beveiligingseisen voor de cockpit groter zijn geworden? Hij auto moet aan zware eisen voldoen, dit kan ook niet met de auto auto's zoals die in 2010 en 2005.
Aardig artikel van de NOS over plaatsvervangend wedstrijdleider Claire Dubbelman met wat achtergrond over het werk van de wedstrijdleiding. Niks heel spannends hoor, iedereen hier weet wel zo'n beetje hoe het zit, dit artikel zou niet geschreven zijn als het geen Nederlandse was, maar toch leuk om er eens wat aandacht aan te geven.
https://nos.nl/artikel/25...ed-zweet-en-tranen-gekost
https://nos.nl/artikel/25...ed-zweet-en-tranen-gekost
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Dat zal wel meespelen iig.Woudloper schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:32:
Heeft die lengte van de auto ook niet te maken met het feit dat de beveiligingseisen voor de cockpit groter zijn geworden? Hij auto moet aan zware eisen voldoen, dit kan ook niet met de auto auto's zoals die in 2010 en 2005.
Ze moeten X aan krachten verwerken voor frontale crashes zodat de benen van de coureur niet verkreukelen.
En die bungelende benen uit de voorkant zoals ze in de jaren 90 en 00 zagen zul je niet niet meer zien.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De neus inderdaad.Bvanham schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:59:
Waaraan je goed kunt zien dat de grootste lengtetoename toch echt de neus is of zijn de plaatjes een beetje verschaald. Kunnen ze daar nu echt niets mee zonder de veiligheid te veel aan te tasten. Met de kleinere auto's zou het weer meer op racen gaan lijken op een aantal banen.
Maar tussen 2010 en 2024 ook de body en de breedte.
Volgend jaar wordt het weer iets kleiner, maar het mag van mij nog wel kleiner. Zolang het veilig blijft, dat wel.
De wielbasis is ook flink toegenomen.Bvanham schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:59:
Eerst Perez, nu Yuki, misschien moet Red Bull nu naast Franz ook Sonny naast Verstappen overwegen 

Ik zag een fragment van praatprogramma over F1 en daar zat een jonge gast beetje popie jopie te doen met een petje scheef op zijn hoofd. Google vertelde dat het ene “van Gameren” was. Wordt hij gezien als een kenner of zo?
Hij draait al een tijdje mee, maar doet nu vooral MotoGP geloof ik.Deruxian schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:27:
Ik zag een fragment van praatprogramma over F1 en daar zat een jonge gast beetje popie jopie te doen met een petje scheef op zijn hoofd. Google vertelde dat het ene “van Gameren” was. Wordt hij gezien als een kenner of zo?
Not sure if seriousDeruxian schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:27:
Wel eens met je beschrijving van de man overigens.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hij deed (of doet?) bij Ziggo F1 café altijd de socials, de grappige filmpjes etc. In elk geval toen F1 nog bij Ziggo zat. Geen idee hoe het nu is. Maar hij doet dit dus wel al enige jaren ja.Deruxian schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:27:
Dat is toch die gast die zich gedraagt en kleedt als een 16 jarige uit 2007?
Vaak bu'j te bang!
Vindt van Gameren altijd wel een redelijk nuchtere aanvulling op die twee mannen die het altijd zo goed denken te weten (Mol, Plooij)
Onderschat hem niet. Hij weet echt heel veel over F1 en ook heel veel over de historie. Dat hij grappige filmpjes verzamelt (van Reddit oa) doet er niet toe. Hij is zeer begaan en ook goed gebekt met name tegen die ouwe meuk. Lees Mol.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Max Verstappen in een Aston Martin op Spa. Voortekenen voor een vertrek naar Aston Martin?
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Je weet dat hij privé een Audi rijdt? Say no more.
Signatures zijn voor boomers.
In een GT3 auto. En het was al lang bekend dat het Verstappen.com GT3 team met AM auto's ging rijden.Speedster schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:59:
Max Verstappen in een Aston Martin op Spa. Voortekenen voor een vertrek naar Aston Martin?
En een Ferrari op de NurburgringMaasluip schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:29:
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Max heeft nooit in een Ferrari op de Nürburgring gereden.
Ene Franz Hermann wel.
Ene Franz Hermann wel.
Signatures zijn voor boomers.
een keer in een GT3 RS mogen rijden (een van de vele autos toenmalige directeur), hoooooooly crap wat een gave ervaring was dat. Super bolide - maar duidelijk niet voor regulier woon/werk verkeer. (sommige wegen in nld zijn nog van die oude duitse betonplaten) werkelijk ieder bultje, hobbeltje of net wat voel je (in je rug)RobertMe schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:30:
[...]
In een GT3 auto. En het was al lang bekend dat het Verstappen.com GT3 team met AM auto's ging rijden.
in 10min. een afstand waar normaal 40min. over doe (240 op de snelweg is echt mijn 'max' wat ik nog semi-verantwoord vond). dan te bedenken dat die boys zoń concentratie uren vast houden ... pfff
//edit; tuurlijk snap ik dat 240 niet verantwoord is op de openbare weg, was in de avond waarin nauwelijsk nog verkeer op de snelweg was. slim ? zeker niet, gaaf? super!!! rijbewijs kon ik missen - directeur zou boet betalen
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 18-06-2025 12:36 ]
Vet! Maar die jongens hoeven dan ook geen rekening te houden met tante Truus in haar Aygootje vol met knuffels op de hoedenplank die 80 op de snelweg wel snel zat vindt.himlims_ schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:31:
[...]
een keer in een GT3 RS mogen rijden (een van de vele autos toenmalige directeur), hoooooooly crap wat een gave ervaring was dat. Super bolide - maar duidelijk niet voor regulier woon/werk verkeer. (sommige wegen in nld zijn nog van die oude duitse betonplaten) werkelijk ieder bultje, hobbeltje of net wat voel je (in je rug)
in 10min. een afstand waar normaal 40min. over doe (240 op de snelweg is echt mijn 'max' wat ik nog semi-verantwoord vond). dan te bedenken dat die boys zoń concentratie uren vast houden ... pfff
PSN: Sluuz
Die Max Franz gaat het nog druk krijgen volgend jaar. Elke training bij een team, en een dobbelsteen gooien om te kijken met welke hij gaat racen?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja in een GT3 auto niet in een F1 bolideRobertMe schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:30:
[...]
In een GT3 auto. En het was al lang bekend dat het Verstappen.com GT3 team met AM auto's ging rijden.

Waarom kiest verstappen.com voor Aston Martin auto's?
Omdat ze daar al langer mee rijden? In de GT World Challenge Europe Sprint Cup rijden ze met een Ferrari 296 GT3 en in de Endurance Cup met een Aston Martin Vantage GT3 evo. Dat is dit hele seizoen al.Speedster schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:37:
[...]
Ja in een GT3 auto niet in een F1 bolide![]()
Waarom kiest verstappen.com voor Aston Martin auto's?
Ok wist ik niet.TinusXIII schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:01:
[...]
Omdat ze daar al langer mee rijden? In de GT World Challenge Europe Sprint Cup rijden ze met een Ferrari 296 GT3 en in de Endurance Cup met een Aston Martin Vantage GT3 evo. Dat is dit hele seizoen al.
Ik dacht een aanleiding te zien voor een overstap van Max Verstappen.
Max Verstappen en Fernando Alonso in een bolide ontworpen door Adrian Newy met een Honda motor lijkt me wel wat.
[ Voor 21% gewijzigd door Speedster op 18-06-2025 16:15 ]
Mij lijkt het ook wel wat. Maar in vraag me af of het een goede keuze is. Je bent niet gelijk een topteam als je Honda en Newey in huis hebt, dat zag je ook bij RBR. Die hebben jaren moeten bouwen.Speedster schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:10:
[...]
Ok wist ik niet.
Ik dacht een aanleiding te zien voor een overstap van Max Verstappen.
Max Verstappen en Fernando Alonso in een bolide ontworpen door Adrian Newy met een Honda motor lijkt me wel wat.
Ik vind zelf Mercedes nog het meest voor de hand liggen voor in de toekomst.
Zag laatst ook de humoristische theorie dat Kimi overl achter Max aan loopt om vrienden met hem te worden op instructie van Wolff.
Alonso en Honda, is nu toch wel bijgelegd?
Verstappen en Alonso zie ik wel zitten trouwens.
Maar denk niet dat het gaat gebeuren. Hopelijk wel in endurance.
Verstappen is, lijkt mij, makkelijker in omgang met de rookies tegenover de oudere coureurs.
Verstappen en Alonso zie ik wel zitten trouwens.
Maar denk niet dat het gaat gebeuren. Hopelijk wel in endurance.
Verstappen is, lijkt mij, makkelijker in omgang met de rookies tegenover de oudere coureurs.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dat bestaat al bijna, alleen heeft het een Cosworth motor.Speedster schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 16:10:
En in ieder geval Porsche, Aston Martin, Ferrari, Honda en Renault.Maasluip schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:29:
Dus als hij nog een Mercedes (AMG One) koopt, dan heeft hij zo ongeveer elke concurrent in een garage staan.
[ Voor 9% gewijzigd door TheBrut3 op 18-06-2025 21:29 ]
Review in Volkskrant van de F1 movie. Verwoord precies wat ik ervan verwacht en waarom ik de film niet hoef te zien. Wat quotejes.
https://www.volkskrant.nl...hte-race-scenes~b5b3282d/
Het is niet de fysieke conditie van de held, vertolkt door de 61-jarige Brad Pitt, die het meest onwaarschijnlijk aandoet in F1. In het actiespektakel van Joseph Kosinski keert coureur Sonny Hayes op absurd hoge leeftijd terug in de hoogste raceklasse; alsof Ruud Gullit weer mee voetbalt op het WK.
Nee, het geloofwaardigheidsgehalte wordt pas écht getest als Hayes na ruim dertig jaar afwezigheid voor het eerst plaatsneemt in een moderne racewagen, met zo’n spelcomputerachtige console als stuur. Kijk, instrueert iemand hem bij de zee van knopjes: deze is voor de DRS – het openklappen van de achtervleugel. Twee tellen later zoeft Hayes al over het circuit voor zijn eerste testrit, zelfs nog sneller dan zijn aanstaande en afgunstige teamgenoot Joshua (Damson Idris), het jonge talent van racestal APXGP. Oma die tijdens haar allereerste potje Mario Kart op de Nintendo Switch de gameverslaafde kleinzoon voorbij spurt.
Hayes, in zijn dromen achtervolgd door het horror-ongeluk dat zijn carrière in de knop brak, raakte aan lager wal. Slapend in zijn busje, na drie mislukte huwelijken, werkt hij nu als losgezongen huurling in de lagere regionen van de racesport.
…
Hayes wordt bij het onderaan bungelende team gehaald door zijn wanhopige oude racevriend en teambaas Ruben (Javier Bardem, kleurloos), als 9de keuze. Maar na wat opdrukken en frequent halfnaakt in een ijsbad zakken, ontpopt de arrogante oude rot zich als een niet te stoppen strategisch race-genie, met oog voor zijn medemens.
Typisch uitgekauwde Amerikaanse pulp dus. Ik sla over.Zijn team kent een aantrekkelijke vrouwelijke technisch directeur (Kerry Condon), die niet zit te wachten op Hayes’ avances. En de hanige Joshua vindt dat hij geen ‘oude man’ als mentor behoeft. Hoe die personages naar elkaar groeien, het ‘drama’ in de film, is even voorspelbaar en standaard opgediend als de jaarlijkse parade door dat krappe Monaco, waar inhalen vrijwel onmogelijk is.
@dawg Die Gullit reference vind ik wel goed gevonden. Die vind dat er meer moet worden gedaan voor gelijkheden in de sport (terecht - daar heb ik geen problemen mee), maar gaat vrolijk het geld ophalen in landen waar gelijkheden minder een rol spelen. Dus voor mij is de geloofwaardigheid van hem, vrij laag.
Verder was het te verwachten toch? Het zal goed geld opleveren, maar het voelt als de zoveelste emoji film, waar helaas dan toch genoeg mensen op af komen.
Heb de film niet gezien, dit is meer wat ik ervan verwacht zelf.
Verder was het te verwachten toch? Het zal goed geld opleveren, maar het voelt als de zoveelste emoji film, waar helaas dan toch genoeg mensen op af komen.
Heb de film niet gezien, dit is meer wat ik ervan verwacht zelf.
Over een weekje ga ik erheen met een maat van me, ben heel benieuwd!dawg schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:27:
Review in Volkskrant van de F1 movie. Verwoord precies wat ik ervan verwacht en waarom ik de film niet hoef te zien. Wat quotejes.
[...]
[...]
[...]
[...]
Typisch uitgekauwde Amerikaanse pulp dus. Ik sla over.
Niet dat deze review nou veel verandert voor me; ik weet hoe ik films kijk en da's nooit leuk voor degenen die meekijken. Een film als dit zal daar helemaal onder vallen; DTS-drama +.
Kan dat echt wel missen.
De sport zelf ook wel wmb. maar daar zijn de meningen over verdeeld geloof ik....
Kan dat echt wel missen.
De sport zelf ook wel wmb. maar daar zijn de meningen over verdeeld geloof ik....
Heb ook al meerdere positieve recensies gelezen, en 3 sterren van de 5 is toch een voldoende?dawg schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 15:27:
Typisch uitgekauwde Amerikaanse pulp dus. Ik sla over.
Daarbij moet je een film zien wil je een oordeel geven. Dus ik geef het een kans.
Is vast een feest van herkenning met al die bijrollen en cameo's die er in zitten.
Alleen dat lijkt me al grappig.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Iedereen moet dat natuurlijk zelf weten, ik persoonlijk kan heel erg slecht tegen die Amerikaanse borstklopperij. Ik trek dat gewoon niet goed, op een enkele uitzondering na.AvK schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 16:23:
[...]
Heb ook al meerdere positieve recensies gelezen, en 3 sterren van de 5 is toch een voldoende?
Daarbij moet je een film zien wil je een oordeel geven. Dus ik geef het een kans.
Is vast een feest van herkenning met al die bijrollen en cameo's die er in zitten.
Alleen dat lijkt me al grappig.
De BBC heeft een verhaal dat de FIA weer iemand ontslagen heeft. Sara Mariani was Head sustainability, diversity and inclusion bij de FIA. Na een beoordeling over een bepaalde periode is besloten dat sustainability nu onder de secretary general for mobility gaat vallen en diversity and inclusion onder HR.
Afgelopen jaar zijn de volgende personen bij de FIA ontslagen:
Head of compliance Paolo Basarri
Head of the audit committee Bertrand Badre & committee member Tom Purves
Chief executive officer Natalie Robyn
F1 race director Niels Wittich
Senior F1 steward Tim Mayer
Deputy Formula 2 race director Janette Tan.
In april van dit jaar is deputy president for sport, Robert Reid zelf vertrokken.
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c20wp226390o
In april van dit jaar is deputy president for sport, Robert Reid zelf vertrokken.
Waarschijnlijk moet je inderdaad kijken wat die NIET koopt.... Want als die naar een ander team gaat krijgt hij waarschijnlijk de roadcar van dat team... Dus dan maakt Mercedes dus de grootste kans.TheBrut3 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 21:28:
[...]
Dat bestaat al bijna, alleen heeft het een Cosworth motor.
[...]
En in ieder geval Porsche, Aston Martin, Ferrari, Honda en Renault.
Dus als hij nog een Mercedes (AMG One) koopt, dan heeft hij zo ongeveer elke concurrent in een garage staan.
De film ga ik vast zien, maar ga er niet voor naar de bios of betalen. Dus zal op een streamingdienst moeten zitten waar ik dan toevallig lid van ben.
De film is gemaakt door Apple. En bij mijn weten is Apple niet van het licentieren aan andere diensten. Dus als je geen AppleTV afneemt zul je hem vast niet (legaal) kunnen kijken.Waah schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:11:r niet voor naar de bios of betalen. Dus zal op een streamingdienst moeten zitten waar ik dan toevallig lid van ben.
Dan maken ze de keuze inderdaad heel makkelijkRobertMe schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:00:
[...]
De film is gemaakt door Apple. En bij mijn weten is Apple niet van het licentieren aan andere diensten. Dus als je geen AppleTV afneemt zul je hem vast niet (legaal) kunnen kijken.

Ome Ben slaat lekker om zich heen.Chocoball schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:10:
De BBC heeft een verhaal dat de FIA weer iemand ontslagen heeft. Sara Mariani was Head sustainability, diversity and inclusion bij de FIA. Na een beoordeling over een bepaalde periode is besloten dat sustainability nu onder de secretary general for mobility gaat vallen en diversity and inclusion onder HR.
"When you grow up your heart dies"
Eric, Signing off !!
Het is makkelijker om een klein aantal key figures loyaal te houden dan een grote groep. Zo kun je makkelijk de macht houden als dictator.
Gaat aardig volgens het boekje...
When Michael Schumacher realised he had equalled Ayrton Senna for race wins in F1 🥺
— La Gazzetta Ferrari (@GazzettaFerrari) 20 juni 2025
pic.twitter.com/USaWsqjyPn
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wel mooie reactie Leclerc als Lewis rijdt:
PC Specs
Dit is gewoon reclame voor een autoHelp!!!! schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:29:
Wel mooie reactie Leclerc als Lewis rijdt:
[YouTube: "The fastest road car I’ve ever been in!” | Ferrari F80 track day with Charles and Lewis]
Wat mooi van Mika. Dat was altijd mijn favoriete rijder. Armpje eromheen en “Can we have a break?”
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Williams.Martinspire schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:20:
Nieuw nummer van Ed Sheeran van de F1 film soundtrack:
[YouTube: Ed Sheeran - Drive (From F1® The Movie) [Official Music Video]]
Ben wel benieuwd welke windtunnel ze gebruikt hebben als verkapte axgp windtunnel.
Die van Williams. Zie bijvoorbeeld hier.Martinspire schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:20:
Ben wel benieuwd welke windtunnel ze gebruikt hebben als verkapte axgp windtunnel.
soortvan, de Formule 1 teams van de auto fabrikanten wel idd.
PSN
Mooi, kan de link op de blocklist.Martinspire schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 00:20:
Vind het jammer dat de F1 zo commercieel is geworden. Het is natuurlijk altijd zo geweest, maar soms vraag ik mij af of een rijder nog denkt.. waar doe ik het eigenlijk voor?
Dit weekend heb ik de N24 gezien, en moet zeggen dat ik het echt bijzonder vond. Geen BNers, geen bobos (paar dan) en lekker racen/lol maken. Bij de F1 moet er een soundtrack komen, sensatie en het Amerikaans model moet worden gepushed.
Ik zou het echt enorm leuk vinden als Max Verstappen ook naar andere classes gaat, vooral in Europa. Daar heb je docus voor, geen artiesten die opeens fan zijn en een commerciële instelling hebben.
Dat "Amerikaanse" model is er gekomen toen Bernie de hele donderse zooi verkocht aan Liberty Media.HollowGamer schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:48:
[...]
Mooi, kan de link op de blocklist.
Vind het jammer dat de F1 zo commercieel is geworden. Het is natuurlijk altijd zo geweest, maar soms vraag ik mij af of een rijder nog denkt.. waar doe ik het eigenlijk voor?
Dit weekend heb ik de N24 gezien, en moet zeggen dat ik het echt bijzonder vond. Geen BNers, geen bobos (paar dan) en lekker racen/lol maken. Bij de F1 moet er een soundtrack komen, sensatie en het Amerikaans model moet worden gepushed.
Ik zou het echt enorm leuk vinden als Max Verstappen ook naar andere classes gaat, vooral in Europa. Daar heb je docus voor, geen artiesten die opeens fan zijn en een commerciële instelling hebben.
Remember Chase Carey.....Amerikaanser komen ze niet (al is hij van geboorte Iers) en zijn link naar FOX versterkt dat nog eens meer.....
Eric, Signing off !!
Wat mijn gevoel zegt, is dat de contractverlening van Russel op 4-7 (Silverstone) aangekondigd wordtdawg schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:41:
Doornbos denkt dat Max volgend jaar bij Mercedes rijdt. Ik denk (hoop?) dat eigenlijk ook. Russel nog steeds geen contract, Wolff die RBR kinderachtig noemt maar Max expliciet niet.
Wat jullie?
Of ergens in februari 26Rembock schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:43:
[...]
Wat mijn gevoel zegt, is dat de contractverlening van Russel op 4-7 (Silverstone) aangekondigd wordt
PSN
Lance weg, Russel naar AM.Rembock schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:43:
[...]
Wat mijn gevoel zegt, is dat de contractverlening van Russel op 4-7 (Silverstone) aangekondigd wordt
Zou wat zijn, eindelijk die ongeïnteresseerde jongen eruit gebonjourd.
Valt naar mijn mening best mee hoor, anders zit je niet 8+ seizoenen in F1.
Ik denk dat zijn woede aanvallen meer door zijn (hand)blessure opkomen dan door het gebrek aan motivatie
Ik hoop het echt! 🙏dawg schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:41:
Doornbos denkt dat Max volgend jaar bij Mercedes rijdt. Ik denk (hoop?) dat eigenlijk ook. Russel nog steeds geen contract, Wolff die RBR kinderachtig noemt maar Max expliciet niet.
Wat jullie?
Zou hij dan ook achter Toto mogen staan bij de eerste vrije training als een ander gaat rijden.dawg schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:41:
Wat jullie?
Zou wel hilarisch zijn, maar dat zijn vooral de rookies toch? Bottas zien we daar dacht ik niet staan.hjs schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:43:
[...]
Zou hij dan ook achter Toto mogen staan bij de eerste vrije training als een ander gaat rijden.
En snap het ook wel, op die manier krijg je wel al een stuk mee van hoe, waarom, en wat er gecommuniceerd wordt mee en dat ze goed weten wat de race engineers zien etc.
Doet Sonny goed, na 1 seizoen AXGP inruilen voor Mclaren. Hij rijdt alleen nog wel met de verkeerde helm op 

De verlenging voor Sulayem is binnen zo te lezen?
https://www.motorsport.co...-presidency-bid/10736072/
https://www.motorsport.co...-presidency-bid/10736072/
The world rally champion and father of F1 racer Carlos Sainz Jr pulled his bid to topple FIA president Mohammed Ben Sulayem, citing his commitment to race the Dakar as one reason behind the decision
PSN
Ik ben 10+ jaar eens met anderen daar geweest op vrijdag, en toen moeten we gestaan hebben wat op dat plaatje als groen staat. Vanaf weiland meteen de ingang en door tunneltje waarbij we bij "no name" uit kwamen. Vervolgens nog een stuk rechtdoor gelopen en bij de entry van pouhon "gestopt". Dat lijky mij dus nog sneller dan wat als rood staat.w00Dy schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:04:
Dit jaar gaan we weer naar Spa, zoals gewoonlijk zitten we op "Pouhon" - dubbele linkse
Ik stond vorig jaar geparkeerd op de Gele parking, maar dat is een hele afstand.
Ik ga ervanuit dat parkeren op de Rode parking korter is?
[Afbeelding]
Maar ik weet niet of de parkeer & ingang situatie nog veranderd is sinds toen (10+ jaar geleden dus).
Hebben we hier niet [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken? voor?
:no_upscale():strip_exif()/f/image/rJcw3oceYDB3Dgepv1easNZJ.webp?f=user_large)
De vorige keer was wel legendarisch, ook al was het maar voor 1 jaar.
Zijn hier misschien meer mensen met een Chromebook met daarop de Android F1 tv app, sinds deze race doet ie het niet meer (te oude versie) maar mag de nieuwe versie ook niet installeren vanuit de Google store (device not supported). Ligt dit aan mijn apparaat of is Chromebook unerhaupt niet meer ondersteund?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
[Sky Sports] Toto Wolff confirms Mercedes are trying to sign Max Verstappen from Red Bull
Mercedes chief Toto Wolff has confirmed his interest in signing Max Verstappen from Red Bull for 2026 and says he is open to pairing the Dutchman with George Russell.
[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 28-06-2025 07:46 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Met Russell? Dat zou me verbazen.
Beter even hier vragen:MeNTaL_TO schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:26:
Zijn hier misschien meer mensen met een Chromebook met daarop de Android F1 tv app, sinds deze race doet ie het niet meer (te oude versie) maar mag de nieuwe versie ook niet installeren vanuit de Google store (device not supported). Ligt dit aan mijn apparaat of is Chromebook unerhaupt niet meer ondersteund?
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Ik denk dat het tweevoudig is. Enerzijds als ze Verstappen krijgen dan is dat mooi. Anderzijds zorgt het ervoor dat George niet zomaar alles kan eisen en ik denk dat ze daar meer mee bezig zijn dan Max.
Dat is echt onzin, hebben ze Max niet voor nodig.Martinspire schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:37:
[...]
Ik denk dat het tweevoudig is. Enerzijds als ze Verstappen krijgen dan is dat mooi. Anderzijds zorgt het ervoor dat George niet zomaar alles kan eisen en ik denk dat ze daar meer mee bezig zijn dan Max.
Waarom zou Max weggaan als alle auto's volgend seizoen onzeker zijn? Dit is puur om Russel een beetje te muilkorfen, onderhandelingen zijn bezig, Russel probeert het maximale eruit te halen en nu is er tegendruk.Martinspire schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:37:
[...]
... gecensureerd ...
Met Max heb je natuurlijk een geweldige racer en George doet het dit jaar erg goed
Maar Antonelli opofferen is ook zonde, lijkt toch wel de toekomst te zijn
Maar Antonelli opofferen is ook zonde, lijkt toch wel de toekomst te zijn
Omdat het bij RBR niet allemaal lekker lijkt te zitten. Ze zijn aardig wat personeel verloren waaronder natuurlijk Newey en Wheatley. De auto is bijna niet fatsoenlijk te besturen als je niet Verstappen bent. De goed geoliede strategie en pitstops wat onder Wheatley viel, is dit jaar ook beduidend minder goed bezig. Verder lijkt het intern ook te rommelen en heb je ook nog al het gedoe over alle coureur wissels.hamsteg schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:18:
[...]
Waarom zou Max weggaan als alle auto's volgend seizoen onzeker zijn? Dit is puur om Russel een beetje te muilkorfen, onderhandelingen zijn bezig, Russel probeert het maximale eruit te halen en nu is er tegendruk.
Daarnaast komt volgend jaar een gigantische reglementswijziging. Meestal is het aerodynamica of de motor, nu is het beiden compleet nieuw. Ga je dan blijven bij RBR waar ze met een oude windtunnel zitten die voor problemen lijkt te zorgen en mensen zoals Newey verloren zijn? Daarnaast zijn ze een eigen PU aan het ontwikkelen met Ford. Dat is ook geen geteste organisatie. Uiteindelijk viel dit ook onder Newey en Newey is vertrokken.
Ook heeft Verstappen gewoon de opties. Toto zit al tien jaar te azen op Verstappen en die zal alles uit de kast halen om het nu voor elkaar te krijgen. Ondertussen stroomt het Saoedi's oliegeld binnen bij Aston Martin, zijn veel faciliteiten vernieuwd en hebben ze daar Newey en ook Honda.
Mercedes heeft ondertussen de motorreglementen vrijwel altijd meteen goed gekregen over de afgelopen 30 jaar. Dat is zeker een overweging die je in acht moet nemen als die nieuwe reglementen toch meer op de motor gaan hangen, zoals vermoed word.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.