Daar zal Jenson heel blij mee zijnChocoball schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:13:
Voor de Tweakers die via Sky kijken of anders wel de Sky analyses en commentaren. Danica Patrick maakt voor 2026 geen deel meer uit van het Sky team.
[Bluesky]
Daar zal Jenson heel blij mee zijnChocoball schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:13:
Voor de Tweakers die via Sky kijken of anders wel de Sky analyses en commentaren. Danica Patrick maakt voor 2026 geen deel meer uit van het Sky team.
[Bluesky]
Klopt maar nog niet bruikbaar op Apple TV, wel geactiveerd in menu, maar niet te activeren bij de taalgerbenp schreef op maandag 2 maart 2026 @ 23:17:
Zie net deze toggle voorbij komen op Reddit. Multi channel Audio (5.1 verwacht ik) in F1TV premium confirmed?
[Afbeelding]
Ik zal dit vanmiddag ook ff proberen, vind zelf ook inderdaad op, heb hem ook veel luider staan (appletv)JdJtA schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 07:19:
Vanochtend de kwalificatie aan het kijken op mijn Google TV Streamer via de F1TV-app (F1TV premium) en het viel me direct op dat het volume veel lager was dan normaal. De pre-qualifyingshow was nog bezig toen ik begon met kijken en daar was het volume wel zoals ik gewend ben. Daarna in het menu 'enhanced audio' uitgezet en dat verhelpt het probleem.
Lijkt dus nog iets niet helemaal goed afgesteld...met andere apps geen last van bij surround (andere apparatuur: TCL 65C845 en Denon S960H).
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Uitloggen op oude devices werkte niet?JPD68 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:35:
Vandaag voor het eerst de melding (oid) 'too many streams' gekregen, terwijl ik de live stream op de TV had staan en de on board van Max op de laptop. Heb een F1TV Pro abbo, dus het was te verwachten. Na opnieuw inloggen in op de laptop werkte het wel. Meekijken met Max is voor mij wel een pré, dus waarschijnlijk moet ik binnenkort de knip trekken.
5.1 Geluidsspoor is alleen actief op F1 Live. Moet je ook even controleren of hij op ON staat bij instellingen. En niet op AAN. Vertaalfoutje denk ikSoppyscroll schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 22:45:
[...]
Klopt maar nog niet bruikbaar op Apple TV, wel geactiveerd in menu, maar niet te activeren bij de taal
Ook is geluid nog steeds stereo pcm
[Afbeelding]
Niet voor het aantal actieve streams, enkel voor het aantal geregistreerde apparaten in je F1 profiel (maximaal 6 dacht ik).Arjantje72 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:05:
Uitloggen op oude devices werkte niet?
Testing, one, two ...
Aah ik kijk de world view, staat inderdaad5.1 bij f1 streamgerbenp schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:21:
[...]
5.1 Geluidsspoor is alleen actief op F1 Live. Moet je ook even controleren of hij op ON staat bij instellingen. En niet op AAN. Vertaalfoutje denk ik
[ Voor 5% gewijzigd door Soppyscroll op 07-03-2026 20:26 ]
Dat verhaalfoutje was bekendgerbenp schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:21:
[...]
5.1 Geluidsspoor is alleen actief op F1 Live. Moet je ook even controleren of hij op ON staat bij instellingen. En niet op AAN. Vertaalfoutje denk ik
*sowieso
Bij mij wel:DonJunior schreef op zondag 8 maart 2026 @ 04:54:
Heb geprobeerd te zoeken in dit topic maar kreeg niet 1-2-3 een reactie gevonden. Klopt het dat F1 TV geen Nederlands audiospoor heeft?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zit je F1Live stream? Daar staat bij mij namelijk ook alleen Engels en Spaans F1Live, als je de worldfeed pakt, zit daar NLD wel
Heb gewoon de F1 app opgestart en Watch Race gedaandnmw2705 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 05:31:
[...]
Zit je F1Live stream? Daar staat bij mij namelijk ook alleen Engels en Spaans F1Live, als je de worldfeed pakt, zit daar NLD wel
*sowieso
Er is ergens een mogelijkheid om te switchen, zowel naar losse coureurs, als track data en dus de ‘international’ stream. Ik weet niet hoe dat op je android kastje initieert, dus begin met op pijltjes te drukken totdat er rechts in het scherm een balk verschijntDonJunior schreef op zondag 8 maart 2026 @ 05:34:
[...]
Heb gewoon de F1 app opgestart en Watch Race gedaan![]()
Ik zie geen World Feed o.i.d.?
JAAA gevonden!!dnmw2705 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 05:38:
[...]
Er is ergens een mogelijkheid om te switchen, zowel naar losse coureurs, als track data en dus de ‘international’ stream. Ik weet niet hoe dat op je android kastje initieert, dus begin met op pijltjes te drukken totdat er rechts in het scherm een balk verschijnt
*sowieso
[ Voor 8% gewijzigd door RF1000 op 08-03-2026 05:55 ]
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Het was een andere melding, dan dat ik op teveel apparaten was ingelogd. Die heb ik vorige week ook juist opgeschoond.
[ Voor 26% gewijzigd door JPD68 op 08-03-2026 11:47 ]
Ik hoopte dat het in de Live Timing van f1-app zou zitten, maar zie het daar niet. Ik weet dus niet of het überhaupt beschikbaar is voor ons als kijkers.Klauwhamer schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:05:
Hoe volgen jullie allemaal de status van de batterij in de wagens? Met alleen de main stream mis ik veel te veel informatie (sectortijden zijn irrelevant) en wil iets praktisch hebben, waarbij het syncen zo min mogelijk geklooi is. De main stream gaat naar m'n TV via Google HD TV (dus de F1TV Pro Android-applicatie).
Dat moest haast wel, want die info zou eigenlijk bij ieder "duel" meteen zichtbaar moeten zijn (vind ik)RF1000 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:17:
Een paar keer zag je bij de onboard beelden de overlay met batterijstatus. Maar dat was echt maar op 1 hand te tellen, wellicht waren er problemen met het laten zien van de data.
Testing, one, two ...
Eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn. Ik had tijdens de race behoefte aan Mario Kart-achtige audiovisuele effecten.hardware-lover schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:03:
[...]
Dat moest haast wel, want die info zou eigenlijk bij ieder "duel" meteen zichtbaar moeten zijn (vind ik)
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 09-03-2026 16:23 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
[ Voor 30% gewijzigd door Capirex65 op 09-03-2026 16:45 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Rembock op 09-03-2026 16:50 ]
[ Voor 53% gewijzigd door Capirex65 op 09-03-2026 16:56 ]
Idd; Vast wel.Capirex65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:46:
Aha Thanks,
Ik kom eigenlijk alleen op het forum en zo goed als nooit op de voorpagina van tweakers 🙈
https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp
Hiermee zou het moeten werken? F1tv app erop en spelen maar in 4k?
100%, met het Premium abonnement 😉Capirex65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:46:
Aha Thanks,
Ik kom eigenlijk alleen op het forum en zo goed als nooit op de voorpagina van tweakers 🙈
Testing, one, two ...
Bij Amazon is de Google TV Streamer nu overigens tijdelijk voor € 84,- beschikbaar als je de promo LD10 aanklikt. Hiermee kun je F1TV inderdaad in 4K zien met een premium abonnement.Capirex65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:46:
Aha Thanks,
[ Voor 22% gewijzigd door TexMex op 10-03-2026 08:33 ]
Wat ook de strekking van het redactieblog is.Capirex65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 20:23:
Eigenlijk best bizar, dure tv met alle opties en duur f1tv premium abo en dan moet je nog weer met extern spul moeikijk gaan doen om in 4k te kunnen kijken
[ Voor 61% gewijzigd door Capirex65 op 11-03-2026 08:37 ]
Je speelt dan direct via de app op de stick zelf af. Wel even 50 hz aanzetten in de instellingen van de stick.Capirex65 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:30:
Dus met de fire stick 4k max gen2 werkt het in 4k?
En is het dan te casten vanaf telefoon of beter direct via de app op de fire stick afspelen?
Al m'n andere apps werken op de tv zelf, dus zou de firestick alleen voor f1tv in 4k gaan gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 11-03-2026 09:18 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 12-03-2026 09:10 ]
[ Voor 73% gewijzigd door MaXeRs op 13-03-2026 12:05 ]
Wat denk je zelfMaXeRs schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 06:47:
Mag ik met meerdere tweakers een premium 4k abonnement delen?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Natuurlijk doen ze dat, veel mensen hebben van de korting actie geprofiteerd.sambalbaj schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:08:
Ben benieuwd of F1TV nu het abonnement met 2 weken verlengd omdat er 2 races uitvallen.
In 2023 kreeg je 1 week verlenging vanwege Emilia Romagna.
Naar links swipen, dan krijg je een menu waar je dat wereldbolletje en de officiele feed kan kiezen. Mits je in de settings van je Apple TV remote 'swipen' enabled hebt. Mijn zus kon dat ook niet en blijkbaar staat 'swipen' default uit (?).Sander H schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 07:17:
Weet iemand hoe ik in de apple tv f1tv app wijzig van kanaal? Nu hoor ik Sky sports commentaar als hij op Engels staat maar wil graag Alex Jacques en Coulthard horen. In de f1 tv app op mijn telefoon kan ik gewoon wisselen aan de rechterkant tussen het 'wereldbolletje' en de officiele feed. Maar op de Apple tv zie ik dat nergens.
[ Voor 4% gewijzigd door noo op 14-03-2026 07:24 ]
Aha, dat zal het zijn. Swipen heb ik idd uit gezet want ik en mijn vrouw konden er niet heel erg mee overweg. Veel onbedoelde aanrakingen. Ga het even checken!noo schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 07:22:
[...]
Naar links swipen, dan krijg je een menu waar je dat wereldbolletje en de officiele feed kan kiezen. Mits je in de settings van je Apple TV remote 'swipen' enabled hebt. Mijn zus kon dat ook niet en blijkbaar staat 'swipen' default uit (?).
(uit mijn hoofd, zit 12 uur van mijn Apple TV af momenteel)
[ Voor 8% gewijzigd door Sander H op 14-03-2026 09:24 ]
Tijdens de race vorige week viel het mij op dat de stream op AppleTV steeds verder achter liep op de stream van GPRadio zonder dat het beeld een keer haperde oid, dus er lijkt Inderdaad iets niet te kloppen…. (Dat was mijn eerste race op 4K premium, vorig jaar op gewoon F1TV had ik dat niet).dnmw2705 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:38:
Met F1TV Premium lukt het mij om 4 streams via AppleTV geladen te krijgen en 4 streams via Multiviewer. Echter ‘lopen’ de streams in synchronisatie weg in Multiviewer in vergelijking tot streams op de AppleTV.
Ik zit te denken waardoor dat kan komen, maar door verschil tussen 50 of 60fps zou niet moeten uitmaken, aangezien het live is. Ik weet dat de audio nog wel eens kan verschillen tussen 44100hz en 48000hz, maar dat lijkt mij ook stug.
Het enige wat ik dan nog kan bedenken uit de xCode HUD, dat de frames op AppleTV niet capped zijn, dus vaak 50,xx ipv vast 50,00. Als de iMac wel 50,00 capped heeft, klopt het. Maar ik kan dit nergens vinden in de iMac instellingen of die van Multiviewer
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door DNN!S op 14-03-2026 09:09 ]
Ik heb swipen wel gewoon aanstaan, maar ik druk altijd gewoon op omhoog of omlaag om de menu's te zien te krijgen. Het rondje boven de tijdbalk met de 3 vakjes en het plusje erin is om de beeldstream(s) te kiezen, onder de tijdbalk die met het grafiekje voor de geluidsstream, en die met de lijntjes voor de ondertiteling.Sander H schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 07:44:
[...]
Aha, dat zal het zijn. Swipen heb ik idd uit gezet want ik en mijn vrouw konden er niet heel erg mee overweg. Veel onbedoelde aanrakingen. Ga het even checken!
Edit, gefixed, bedankt!
Wel vreemd dat je zonder de swipefunctie gelijk opties ontnomen worden.
Vandaag getest op mijn Shield. 4k werkt prima, beeld is duidelijk scherper en lijkt ook wat vloeiender te lopen door de hogere bitrate(?). Maar geen HDR.. Dat voegt imo nog het meeste toe.Waah schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:08:
Voor wie het vertikt om een nieuw device te kopen om 4K te kijken is er een andere optie die wel wat meer werk is:
https://github.com/Alexvbp/f1tv-4k-patch
De laatste versie van F1TV wordt door hem gepatched zodat het ook voor andere TV's werkt blijkbaar (het patchen, voor zover ik heb begrepen, is gewoon de devices toevoegen aan de lijst met gevalideerde apparaten). heb zelf een shield net als de maker en daar werkt het op.
in het kort:
APKM downloaden
Via ADB de APKM installeren (handmatig, 4 files installeren) OF via linux met een script kan het automatisch
Zelf geen linux dus heb ChatGPT een .bat file laten maken aan de hand van het linux-script en dat werkt ook prima. Bij een update hoef ik enkel de laatste versie te downloaden vanaf github, en dan de .bat draaien en ik heb weer de laatste versie met 4K.
De Shield heeft geen HLG HDR ondersteuning, en dat wordt door F1TV gebruikt, dus ... 🤷♂️Fuske schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:58:
Vandaag getest op mijn Shield. 4k werkt prima, beeld is duidelijk scherper en lijkt ook wat vloeiender te lopen door de hogere bitrate(?). Maar geen HDR.. Dat voegt imo nog het meeste toe.
Testing, one, two ...
F1TV loopt altijd een seconde of 20 achter op GPRadio en die heeft vast ook nog iets van vertraging op de werkelijkheid.grun93 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:29:
Ik heb gebruik gemaakt van de kortingsactie en heb nu Premium voor 121 euro. Tegenwoordig kun je ook ondertitels aan zetten (handig, want ik ben slechthorend, hoor wel iets maar niet alles). Het valt op dat de ondertitels voorlopen op de woorden van de presentator, hoe kan het dan een live uitzending zijn?
Formule 1 is zo voorspelbaar tegenwoordig.grun93 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:29:
Ik heb gebruik gemaakt van de kortingsactie en heb nu Premium voor 121 euro. Tegenwoordig kun je ook ondertitels aan zetten (handig, want ik ben slechthorend, hoor wel iets maar niet alles). Het valt op dat de ondertitels voorlopen op de woorden van de presentator, hoe kan het dan een live uitzending zijn?
Vaak bu'j te bang!
Op mijn google chromecast -afstandsbediening moet ik 2x omhoog klikken en 2x naar rechts (en 1x midden) om bij resoluties te komen.-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:11:
Mss echt een stomme vraag, maar hoe kan ik de kwaliteit van de stream veranderen bij de F1TV app op een Chromecast with Google TV? Ik heb een premium abonnement (dus 4K), de settings in de F1TV app staan op UHD, maar ik krijg een 720P stream binnen.
Als ik 'omhoog' druk tijdens het kijken, krijg ikj ook alleen maar opties voor de audio en subtitles.
zetje01 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:16:
[...]
Op mijn google chromecast -afstandsbediening moet ik 2x omhoog klikken en 2x naar rechts om bij resoluties te komen.
:strip_exif()/f/image/ZibWxuohYFnsfxBuLNEHWTDs.jpg?f=fotoalbum_large)
Vaak bu'j te bang!
Rechtsonder heb jij 2 ronde icoontjes en rechts daarvan heb ik nog een (derde) camera-icoontje.
[ Voor 21% gewijzigd door zetje01 op 15-03-2026 08:30 ]
Ik ga de app ff opnieuw installeren, zo veel mis ik toch niet aan de racezetje01 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:22:
[...]
Rechtsonder heb jij 2 ronde icoontjes en rechts daarvan heb ik nog een (derde) camera-icoontje.
edit: alleen staan ze bij mij bóven de 'tijdbalk' (boven het woord "Live" ) maar bij jou eronder.
edit 2: het lijkt dus alsof jij een andere versie van de app heb, dan ik.
[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 15-03-2026 08:34 ]
Vaak bu'j te bang!
Het is nu 08:50.-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:30:
[...]
Ik ga de app ff opnieuw installeren, zo veel mis ik toch niet aan de race
Edit:
Dat hielp. Ik krijg er geen optie bij, maar ik heb nu wel een 4K HDR stream
[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 15-03-2026 08:52 ]
[ Voor 86% gewijzigd door J-M-T op 15-03-2026 09:01 ]
De nl commentatoren van Viaplay refereren naar het beeld wat Viaplay uitzend op hun streams/kanalen. Dat is niet perse altijd hetzelfde als de international stream van F1TV die jij daar ziet.masauri schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:18:
Heeft nog iemand het volgende: de nl commentaar op internationale stream.
De commentaren zeggen we zien in de live stream tijdens de replay links onder in beeld.
Maar bij mij stond die telkens links boven...
Alles kan stuk.
Ik heb deze foutmelding ook twee keer gehad tijdens de race. Erg vervelend. Nu heb ik er een tablet bij dus heb alles wel kunnen volgen. Maar iedere keer de app killen en opnieuw starten is gewoon vervelend. Verder geen problemen qua beeldkwaliteit etc.BizzieBis schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:49:
Vandaag alweer problemen met 4K streams op Google TV 4K. Ik krijg alleen maar onderstaande foutmelding. App gedwongen stoppen en cache clearen hielp niet. Uiteindelijk de race maar in HD gekeken.
Vorig weekend was er ook al een hoop gedoe met de 4K streams. Haperend beeld, haperende audio, glitches.. Veelal tijdens de live events. De races van vorig jaar zijn wel goed te kijken in 4K.
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Live betekent niet dat er geen buffering is.grun93 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:29:
Het valt op dat de ondertitels voorlopen op de woorden van de presentator, hoe kan het dan een live uitzending zijn?
Ah kijj, weer wat geleerd. Bedankt!Wild Chocolate schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 11:56:
[...]
Ik heb swipen wel gewoon aanstaan, maar ik druk altijd gewoon op omhoog of omlaag om de menu's te zien te krijgen. Het rondje boven de tijdbalk met de 3 vakjes en het plusje erin is om de beeldstream(s) te kiezen, onder de tijdbalk die met het grafiekje voor de geluidsstream, en die met de lijntjes voor de ondertiteling.
Zojuist even getest met swipen uit, en dan werkt dat ook gewoon zo.
Hoe weet je dat je een 4k hdr stream hebt? Op mijn FireTV zie ik UHD aan staan in de settings van de F1TV app, maar heb ook de mogelijkheid niet om te switchen tussen stream kwaliteit tijdens de race. Het icoontje is er simpelweg niet, ook niet na opnieuw installeren van de app.-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:30:
[...]
Ik ga de app ff opnieuw installeren, zo veel mis ik toch niet aan de race
Edit:
Dat hielp. Ik krijg er geen optie bij, maar ik heb nu wel een 4K HDR stream
Update: Dit werkt niet op de Gen1, heeft schijnbaar te maken met de Android versie die erop staat en die loopt ondanks de geupdate FireTV OS versie dus achter op de Gen2. (Android 9 v/s Android 11)SmiGueL schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:58:
Iemand hier die toevallig de 4k stream van het F1 TV Premium abbo getest heeft op een Fire TV Stick 4K Max 1st gen?
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 17-03-2026 23:39 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik heb inmiddels de Fire TV Stick 4k Max Gen2 en om de resolutie/framerate/bitrate/codec te zien gebruik ik het MUL menu:Majesty schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:11:
[...]
Hoe weet je dat je een 4k hdr stream hebt? Op mijn FireTV zie ik UHD aan staan in de settings van de F1TV app, maar heb ook de mogelijkheid niet om te switchen tussen stream kwaliteit tijdens de race. Het icoontje is er simpelweg niet, ook niet na opnieuw installeren van de app.

[ Voor 44% gewijzigd door SmiGueL op 17-03-2026 22:56 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ik heb een LG OLED TV met WebOS, als ik een aantal keer achter elkaar op het groene knopje (van het rijtje rood/groen/geel/blauw) druk, dan krijg ik een overlay met daarin de specs van wat er binnenkomt. In mijn geval uiteindelijk een 4K stream met HDRMajesty schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:11:
[...]
Hoe weet je dat je een 4k hdr stream hebt? Op mijn FireTV zie ik UHD aan staan in de settings van de F1TV app, maar heb ook de mogelijkheid niet om te switchen tussen stream kwaliteit tijdens de race. Het icoontje is er simpelweg niet, ook niet na opnieuw installeren van de app.
Vaak bu'j te bang!
Dank voor je reactie! Heel handig. Ik heb zelf meteen ook even gekeken en blijkt dat bij mij in ieder geval toch de 4k stream aan staat, maar de knop om te switchen tussen stream is er inderdaad ook niet.SmiGueL schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:22:
[...]
Ik heb inmiddels de Fire TV Stick 4k Max Gen2 en om de resolutie/framerate/bitrate/codec te zien gebruik ik het MUL menu:
FireTV MUL screen setting:
If you hold the center (Enter button) down one second on the remote control, then also press the down portion of the outer ring for additional 3 seconds, then release them both and press the 3 lines (Hamburger) option menu, it brings up a menu to active Advanced Options and other tools. With advanced options on, it shows an overlay screen with AUDio and MUL settings, frame rate, etc.
Ik heb, net als de poster hierboven met de Chromecast with Google TV, zelf ook even moeten stoeien met de instellingen om 4k voor elkaar te krijgen. Hij bleef op 1080p steken.
De testdagen in Bahrein waren nog steeds gewoon in 4k (terug) te zien met een bitrate van 15/16 Mb/s. In die streams is het icoon om de resolutie te wijzigen ook gewoon zichtbaar/klikbaar. Dit werkt bij deze weekenden nog steeds overigens.
Alleen sinds de race weekenden zijn begonnen en het menu op te roepen is waar je kunt kiezen tussen de F1 Live / International Stream is de keuze om van resolutie te wijzigen niet meer zichtbaar. Zie foto:
[Afbeelding]
Wat ik in elk geval heb gedaan heb om 4k te krijgen is:
- F1 app verwijderen + installeren. (dit had in eerste instantie geen invloed)
- Zorgen dat in de F1 TV app de resolutie op UHD staat ipv HD (standaard al het geval, maar voor de zekerheid even getoggled)
- In de Display Settings van de Fire TV staat de resolutie op Auto (2160p). Heb deze handmatig naar 2160p 50 Hz gezet)
- De kleuren in datzelfde Display Settings menu van 8-bit naar max. 12-bit aangepast.
Na wat heen en weer veranderen is hij 4k gaan streamen, ook al heb ik de display instellingen weer teruggezet naar default. Heb dus geen idee wat het probleem uiteindelijk was.
:strip_exif()/f/image/rGAqKrmxRjHoxQPkq1ZWZoM7.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij de G5 heb je niet meer van die knopjes op de afstandsbediening helaas, maar heb de LG Thinq app gebruikt ervoor en die geeft inderdaad ook 4k aan.-tom-562 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:25:
[...]
Ik heb een LG OLED TV met WebOS, als ik een aantal keer achter elkaar op het groene knopje (van het rijtje rood/groen/geel/blauw) druk, dan krijg ik een overlay met daarin de specs van wat er binnenkomt. In mijn geval uiteindelijk een 4K stream met HDR
Vroeger was er helemaal geen DRM, paar jaar terug hebben ze DRM toegevoegd maar alleen live + tot X uur erna. Gezien jij intussen 4 dagen later aan het kijken bent zal er dus mogelijk / waarschijnlijk geen DRM worden toegepast en dat zou de "secure: no" kunnen verklaren?Majesty schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:22:
Geen idee waarom jouw stream secure is en de mijne niet overigens 😜.
:strip_exif()/f/image/0mHBZA3AfWSqFP9XVGdYMWNX.png?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 24-03-2026 19:09 ]
Dus toch officieel maximaal drie tegelijk
Er worden twee verschillende mediaplayers gebruikt in de F1TV app, voor de races waar bij je kan kiezen voor andere streams/driver cams is dat Tiledmedia ClearVR, deze lijkt(?) ook niet altijd 4K te ondersteunen.Majesty schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:22:
[...]
Dank voor je reactie! Heel handig. Ik heb zelf meteen ook even gekeken en blijkt dat bij mij in ieder geval toch de 4k stream aan staat, maar de knop om te switchen tussen stream is er inderdaad ook niet.
[Afbeelding]
Geen idee waarom jouw stream secure is en de mijne niet overigens 😜.
[...]
Bij de G5 heb je niet meer van die knopjes op de afstandsbediening helaas, maar heb de LG Thinq app gebruikt ervoor en die geeft inderdaad ook 4k aan.
[ Voor 15% gewijzigd door JB op 27-03-2026 08:33 ]
Mijn boefje is liev!
Hier kun je die gratis zien.JB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:32:
Oh je kunt dus ook de _highlights_ niet eens meer kijken als je niet betaald
Ja daarom vind ik het zo suf.
Mijn boefje is liev!
Nouja. Op F1TV zou die daadwerkelijk gratis zijn. Op YouTube betaal je door reclame te kijken
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
RobertMe schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:42:
[...]
Nouja. Op F1TV zou die daadwerkelijk gratis zijn. Op YouTube betaal je door reclame te kijkenEcht gratis is het dus niet en F1TV verdient er alsnog aan.
Maar dan mis je de essentie van @RobertMe zijn bericht. F1TV gooit de samenvattingen op YouTube omdat ze daar waarschijnlijk nog iets van inkomsten mee genereren. Geen idee of dat de reden is, waarom ze het niet beschikbaar stellen op hun eigen platform voor niet (meer) betalende accountsJPD68 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:17:
[...]offtopic:Ook al eerder genoemd in dit topic toen het over de tests ging.
Voor de reclames op youtube zijn er oplossingen
Mijn boefje is liev!
Er is wel meer veranderd, dit seizoen zitten er in de voor- en nabeschouwingen kleine pauzes, meestal een shot van de omgeving of het circuit, waarin even niet wordt gezegd. Ik vermoed om bij Apple TV in de VS een reclame te tonen.JB schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:17:
[...]
Maar dan mis je de essentie van @RobertMe zijn bericht. F1TV gooit de samenvattingen op YouTube omdat ze daar waarschijnlijk nog iets van inkomsten mee genereren. Geen idee of dat de reden is, waarom ze het niet beschikbaar stellen op hun eigen platform voor niet (meer) betalende accounts
Dat is sinds kort volgens mij.Boeryepes schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 04:32:
Altijd weer fijn als F1TV via airplay naar live springt wanneer je terugkijken selecteert 😡. Iemand wat tips?
Ik heb dit issue al jaren, ook zonder AirPlayB-Real schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:51:
[...]
Dat is sinds kort volgens mij.
Ik dacht mij te herinneren dat je tot voor kort de vraag kreeg bij het starten tijdens een race of je bij het begin wilde beginnen of live wilde kijken. Die melding kreeg ik afgelopen weekend niet.
Wat ik doe, waardoor de "schade" wel meevalt, is starten op iPhone/iPad dan heel snel de tijdbalk naar het begin verplaatsen. Commentaar vervolgens aanpassen naar Engels, want die staat altijd standaard op NL (zal denk ik liggen aan de taalinstelling van het device?) en vervolgens pas via AirPlay naar de TV.
In die paar tellen dus zo goed als mogelijk niet proberen naar het beeld, livetiming of de kleuren op het podium
Het probleem dat de uitzending live verder gaat als je naar AirPlay bent geswitcht herken ik niet.
Volgens mij is dat nog steeds gewoon dezelfde app: Formula 1®MikeyMan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:22:
Waar is de officiele live timing nu eigenlijk terug te vinden?
Gebruikte altijd de live timing in de Formula 1 app (dus niet F1TV), maar die kan ik niet meer terug vinden.
Die kon je ook na de race gewoon aan zetten.
In de F1TV app kan ik nu wel de race reviewen, en naar het data channel gaan, maar das niet echt een goede vervanging. Dus das ook niet echt een optie.
Waar kan ik terecht op de (android) telefoon?
[ Voor 8% gewijzigd door XNL073 op 30-03-2026 14:06 ]
Dat is idd de app die ik ook bedoelde. Had hier in het verleden een knop met live timing. Maar die zie ik nu niet meer. Heb een abbo en ik ben ingelogd...XNL073 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:02:
[...]
Volgens mij is dat nog steeds gewoon dezelfde app: Formula 1®
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.softpauer.f1timingapp2014.basic&pli=1
Enige wat (denk ik) veranderd is, is dat je een account moet hebben en per se ingelogd moet zijn (Unlocked heet het tegenwoordig blijkbaar)
Poeh... Das ff zoeken, maar idd gelukt. Thanks!Marcel Br schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:06:
Even gecheckt, je moet nu eerst de race (echt de race, niet alleen het weekend) selecteren en daarna kun je onder andere voor replay kiezen.
Dus : home/schedule/Japan/race/replay
(kan vast ook op een andere manier)
Ik zit daar ook al een week met te k*tten. Vanavond maar eens FF proberen.neeecht schreef op zondag 22 maart 2026 @ 06:27:
F1TVPro Er was een probleem met uw synchronisatie.Viaplay
Weer zelfde probleem.
Chrome: werkt niet. Er was een probleem met uw synchronisatie.
Edge: werkt niet. Er was een probleem met uw synchronisatie.
Firefox: weer gelinkt
[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 31-03-2026 19:16 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Nope.Mad-Matt schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:33:
Ik heb sinds kort AppleTV (via Amazon Prime), in de VS zit F1 daar ook bij, hier niet.
Weet iemand of dat ik F1 ook kan krijgen via een VPN op mijn tv?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ok, dat is jammer. Waarom niet eigenlijk?
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Omdat Apple alleen de rechten in de VS heeft en niet in de rest van de wereld, duh. En dat zal potentieel net zo goed gelden voor andere AppleTV content (als AppleTV niet alleen eigen producties bevat).