beerse schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:47:
[...]
Bij het nakaarten bij Ziggo hebben Olav en Jack iets duidelijker aangegeven hoe het zat:
Dat Alonso de straf tijdens een safetycar situatie mocht inlossen staat duidelijk in de regels, dat kan en mag. Dat het een vraag opleverde bij andere reporters en op internet houdt niet in dat Olav en Jack daar dan ook meteen over mee moeten babbelen. Wel waren zij ook verbaasd dat de straf pas na de podium ceremonie was uitgekomen. Ook zij moesten zoeken naar de details van de straf.
Het bleek de krik aan de achterkant te zijn die de auto aanraakte tijdens de straf. Een knappe reporter die dat ziet tijdens de wedstrijd.
Dat Mercedes een opmerking heeft gemaakt over het uitvoeren van de 5 seconden is duidelijk aan de meldingen die naar de mercedes coureurs gingen. Dat gebeurde overigens wel pas aan het uiterste einde van de wedstrijd. Natuurlijk hebben ze de regels en de beelden van de 5 seconden uitgebreid bestudeerd. Waar/hoe en vooral wanneer de stewards de inspiratie hebben gekregen om de regels uit te vaardigen laat ik graag in het midden al zal het mij niet verbazen als mercedes of omstreken hier bij betrokken is.
Overigens, als jij je ergert aan het commentaar van Olav, waarom doe je dan de moeite om er naar te luisteren?
Ik had het over de viaplay mannen, ik heb het live verslag niet van Olav gehoord.
Als ik mijn post terug lees begrijp waarom je dacht dat ik het over Olav had, het woordje ook was ik vergeten toe te voegen, maar ik reageerde op een post over het viaplay commentaar.
Het punt van Mercedes bijna aan het eind van de race was dat Alonso de straf nog niet had voldaan (omdat ze onterecht aannamen dat dat niet tijdens de safetycar mocht) en dat hij dus plus 5 seconden kreeg werd niet weerlegd door de mannen van viaplay. Ik verwacht dat je als commentator de expert bent en behoorlijk van de regels op de hoogte bent. En dat je aangeeft 1) volgens mij is het niet zo maar we checken het, het was nooit zo misschien zijn de regels veranderd. 2) Het dan gaat checken aan de regels, die je natuurlijk doorzoekbaar bij je hebt. Geen idee wat Olav hierover tijdens de race heeft gezegd. In het ziggo Race cafe werd het al direct debunked idd, maar dat zat natuurlijk meer tijd tussen dan live debunken....
Verder eerder toen Alonso die straf pakte zei men niks of zeer weinig dat het zo voor Alonso wel heel erg goed uit komt, die 5 seconden straf maakt voor hem uiteindelijk niets uit, door geluk tijdens de safetycar. Die opmerking kwam 10!! of meer ronden later. Dat zijn de analyses die ik van van de commentatoren verwacht, en vrij snel dan wel direct.
Die 10 seconden straf was voor iedereen onverwacht, ik zag hem in de f1 stream langs komen (na podium en vuurwerk dacht ik). Dus de rapportage van viaplay (op F1 TV Pro) heeft daar niets meer over gezegd omdat ze al weg waren geschakeld voor zover ik me kan herinneren, dus daarover verwijt ik hen (viaplay commentatoren) niets, ook niet of ze het al of niet hebben gezien (de hoek in de live feed was e.a. niet duidelijk te zien )
Ik heb vorig jaar toch zonder al te veel ergernis naar viaplay geluisterd, waarom het nu na 2 races over mijn ergernis tolerantie grens heen gaat.... Ben wel benieuwd of meer mensen dit hebben ..
[Voor 11% gewijzigd door jeanj op 20-03-2023 12:24]