[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:27
hardware-lover schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:16:
[...]

Ah? Ik verwacht dat je dat verkeerd hebt begrepen. Bij mijn weten is er geen HD HDR aanbod. Ik verwacht dat ze bedoelen dat er geen multiview beschikbaar is voor die apparaten, iig geen HDR i.c.m. HD (1080p)?
Als je f1 premium hebt heb je op iPhone HDR, heb dit zelf
Ook ervaren. Heb zelf verschil gezien tussen collega en mij (hij pro in premium)
Zie https://support.formula1....4K-UHD-HDR?language=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Welke HDR variant gebruikt F1TV eigenlijk? Ik meen dat ze HLG bij de requirements hebben staan? Maar dat is dan ook meteen "de onbekendste" (normaliter is het of HDR10 / HDR10+ of Dolby Vision).
HLG is dan weer wel bedoelt voor lineaire TV. Dus heeft mogelijk voordelen voor, evengoed, live streaming?

Als ik al zou updaten naar Premium (en ik twijfel uberhaupt of ik er volgend jaar nog wel zin in heb) dan werkt voor mij HLG namelijk niet (TV ondersteund het bij mijn weten niet, en de NVidia Shield 2017 ook niet, en de AVR die ertussen zit vast ook niet, als F1TV die al gaat supporten met 4K + ...), dus daarvoor hoef ik het dan niet te doen. Gaat het wel via HDR10 is het leuk meegenomen. DV werkt niet op de Shield 2017, wel op de TV + AVR. Dus zelfs daarvoor zou ik het niet hoeven te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soppyscroll
RobertMe schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:39:
Welke HDR variant gebruikt F1TV eigenlijk? Ik meen dat ze HLG bij de requirements hebben staan? Maar dat is dan ook meteen "de onbekendste" (normaliter is het of HDR10 / HDR10+ of Dolby Vision).
HLG is dan weer wel bedoelt voor lineaire TV. Dus heeft mogelijk voordelen voor, evengoed, live streaming?

Als ik al zou updaten naar Premium (en ik twijfel uberhaupt of ik er volgend jaar nog wel zin in heb) dan werkt voor mij HLG namelijk niet (TV ondersteund het bij mijn weten niet, en de NVidia Shield 2017 ook niet, en de AVR die ertussen zit vast ook niet, als F1TV die al gaat supporten met 4K + ...), dus daarvoor hoef ik het dan niet te doen. Gaat het wel via HDR10 is het leuk meegenomen. DV werkt niet op de Shield 2017, wel op de TV + AVR. Dus zelfs daarvoor zou ik het niet hoeven te doen.
Zie foto van mij (Apple TV)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDc2bBqvT8ZtFfwl_y-aFyNH92A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWT0C26AxqsF8s7bTAocZsB5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 16:57
RobertMe schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:39:

Mijn LG meldt dat het HLG is (vanaf de Streamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Tortelli schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:34:
In het verleden kon je browser gebruiken naast de 6 devices zonder problemen.
Zouden ze een IP limit hebben nu? Want alleen mijn vrouw en ik zitten erop, al is ze nu niet thuis.
Ik deel mijn premium account met familieleden (waarvan er twee elders wonen) om de kosten betaalbaar te houden, maar wij hebben afgelopen weekend met 6 verschillende devices en verschillende ip nummers zonder problemen naar de race gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
DON PAPA schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:32:
[...]

Ik deel mijn premium account met familieleden (waarvan er twee elders wonen) om de kosten betaalbaar te houden, maar wij hebben afgelopen weekend met 6 verschillende devices en verschillende ip nummers zonder problemen naar de race gekeken.
Premium heeft voor zover bekend geen restricties, net zoals dat Pro voor dit seizoen geen restricties had. Waarbii ze bij Pro nu dus wel een restrictie hebben en je dus maar "moet" overstappen op Premium.

En dat terwijl ze vroeger zelfs adverteerden met "maak je eigen pitmuur en kijk naar ongelimiteerd aantal beelden". Nu krijg ik in MultiViewer nog maar 2 streams aan, open ik een derde (of via de F1TV app) dan klapt een er uit met een error dat zoveel apparaten/streams niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:00:
[...]
En dat terwijl ze vroeger zelfs adverteerden met "maak je eigen pitmuur en kijk naar ongelimiteerd aantal beelden".
Ja in de loop van de tijd kan er wel is wat veranderen, daar in tegen betaalde ik vroeger iets van €69 per jaar voor het pro abonnement en nu deel ik het premium abonnement met andere familieleden (wat mag volgens de regels) en betaal nog maar iets €47,50 en heb nu ook nog eens 4K HDR ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 01-08-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
DON PAPA schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

Ja in de loop van de tijd kan er wel is wat veranderen
Dat klopt. Maar wijzigingen in de voorwaarden ten nadele van de consument moeten wel van tevoren worden aangekondigd. Dus als ze gaan van "bekijk op een onbeperkt aantal schermen" naar "2" moet daarover gecommuniceerd worden, en dat is niet gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:31
RobertMe schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:20:
[...]

Dat klopt. Maar wijzigingen in de voorwaarden ten nadele van de consument moeten wel van tevoren worden aangekondigd. Dus als ze gaan van "bekijk op een onbeperkt aantal schermen" naar "2" moet daarover gecommuniceerd worden, en dat is niet gebeurd.
Blijkbaar stond er in de voorwaarden van PRO altijd al een limiet waardoor het strikt genomen geen beperking is. Die limiet zijn ze nu aan het handhaven om iedereen met meer streams naar premium te pushen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 29-08 22:00
AudioHome schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:25:
[...]
Blijkbaar stond er in de voorwaarden van PRO altijd al een limiet waardoor het strikt genomen geen beperking is. Die limiet zijn ze nu aan het handhaven om iedereen met meer streams naar premium te pushen.
Precies niets nieuws onder de zon, behalve dat ze er nu op handhaven.
Accepteren, opzeggen of abo aanpassen. Klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakGP op 01-08-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 30-08 23:15
jeanj schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:48:
[...]

Ik denk persoonlijk dat dit eerder aan jouw setup ligt (wifi, devices maar ook zaken als de omgeving), of andere factoren (bijvoorbeeld je internet provider, de rest van het internet) dan aan de F1TV Pro dienstverlening of factoren die zij kunnen beheren.

Ik kijk al jaren F1 TVPro, de meeste race geen issues, maar ik heb ook bij 1 race gehad dat ik 8x een hik-up/buffering had (en ik ik tel alle ongeacht hoe klein, alle waren <2 seconden). De race daarvoor en daarna geen issues, voor zover ik kon zien was er niets veranderd aan de setup. Ook hadden andere mensen er geen last van (of ze hebben het niet gemerkt)

Maar zo ging het ook bij de introductie van Viaplay, er werd met vingers gewezen naar (de dienstverlening van) Viaplay, maar ik had (bijna) nergens last van, en er waren meer die geen problemen ervoeren, lees de topics maar na
Ik heb sinds medio april? Ook issues met de Chromecast.
Ik heb de Chromecast die ik al 2 jaar zonder problemen gebruik met f1tv. Gewoon de f1tv app en dan via HDMI naar de TV. Echt elke 2 rondes bufferen. Dan even slecht beeld. Dan weer goed beeld en dan weer van voor af aan. Internet is stabiel. Via een laptop (wifi) werkt het wel. Op Reddit vond ik iets over 50hz. Maar dat kostte mijn probleem niet op. Zelfs 1080 pakt ie niet eens stabiel.

Ik lees meer mensen die dit hebben sinds Melbourne. Maar een oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
edit: Ik heb het issue zelfs nu nog, wanneer er vast weinig bezoekers/verkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
_O- _O-
Olav Mol: "Pas geleden heeft iemand voor de grap een lijstje gemaakt van hoe vaak de Engelse televisie de naam Lando Norris riep, en van de andere coureurs. Ja, dat slaat bijna nergens meer op."

Nou, hier komt die British bias t.o.v. respectievelijk ViaPlay NL en Sky Italia tijdens de GP van België (met een nuance van de prestatie):
  • Norris: +8% / +15%
    (P1->P2, harde band ipv medium in de jacht op Piastri, rijdt 7s dicht met cruciale foutjes)
  • Ham: +57% / -20%
    (P16->P7, snijdt door het veld in het nat, eerste naar slicks, loopt vast achter de snelle Williams van Albon)
  • Rus: +15% / -8%
    (P6->P5; eenzame/onzichtbare race)
  • Piastri: -1% / -3%
    (P2->P1; pakt leiding ronde 1, gecontroleerd naar de overwinning)
Nederlandse bias t.o.v. respectievelijk Sky UK en Sky Italia
  • Ver: +20% / -23%
    (P4->P4, kan Lec niet inhalen in het nat ondanks hogere downforce, eenzame/onzichtbare race in het droog door hogere downforce)
Italiaanse bias t.o.v. respectievelijk Sky UK en ViaPlay NL
  • Lec: +117% / +96%
    (P3->P3, houdt Ver knap achter zich in het nat, comfortabel in het droog)
  • Ham: +26% / + 97%
    (P16->P7, snijdt door het veld in het nat, eerste naar slicks, loopt vast achter de snelle Williams van Albon)
  • Ant: +38% / +63%
    (P18->P16, anoniem, kon niet inhalen door hoge downforce setup)
Dat valt dus heel erg aardig mee en is eerder omgekeerd. Zeker aangezien ik wel durf te stellen dat Mol en Plooij de naam Verstappen vaker in de mond nemen dan ze op ViaPlay doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
henri86 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:16:
_O- _O-
Olav Mol: "Pas geleden heeft iemand voor de grap een lijstje gemaakt van hoe vaak de Engelse televisie de naam Lando Norris riep, en van de andere coureurs. Ja, dat slaat bijna nergens meer op."

Nou, hier komt die British bias t.o.v. respectievelijk ViaPlay NL en Sky Italia tijdens de GP van België (met een nuance van de prestatie):
  • Norris: +8% / +15%
    (P1->P2, harde band ipv medium in de jacht op Piastri, rijdt 7s dicht met cruciale foutjes)
  • Ham: +57% / -20%
  • Rus: +15% / -8%
    (P6->P5; eenzame/onzichtbare race)
  • Piastri: -1% / -3%
    (P2->P1; pakt leiding ronde 1, gecontroleerd naar de overwinning)
Nederlandse bias t.o.v. respectievelijk Sky UK en Sky Italia
  • Ver: +20% / -23%
    (P4->P4, kan Lec niet inhalen in het nat ondanks hogere downforce, eenzame/onzichtbare race in het droog door hogere downforce)
Italiaanse bias t.o.v. respectievelijk Sky UK en ViaPlay NL
  • Lec: +117% / +96%
    (P3->P3, houdt Ver knap achter zich in het nat, comfortabel in het droog)
  • Ham: +26% / + 97%
  • Ant: +38% / +63%
    (P18->P16, anoniem, kon niet inhalen door hoge downforce setup)
Dat valt dus heel erg aardig mee en is eerder omgekeerd. Zeker aangezien ik wel durf te stellen dat Mol en Plooij de naam Verstappen vaker in de mond nemen dan ze op ViaPlay doen.
Ik snap eerlijk gezegd heel weinig van deze vergelijking. Wat heeft de nuance van de prestatie te maken met de percentages. Kan je deze opsommingen onderling vergelijken.

Ik ben helemaal lost hier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
La1974 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:41:
[...]

Ik snap eerlijk gezegd heel weinig van deze vergelijking. Wat heeft de nuance van de prestatie te maken met de percentages. Kan je deze opsommingen onderling vergelijken.

Omdat het logisch is dat als er wat te zeggen valt over de race van een coureur, dat de naam veel genoemd wordt, terwijl als er weinig over z'n race te zeggen valt, het echt (nationality) bias is dat de naam constant genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
henri86 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:35:
[...]

Omdat het logisch is dat als er wat te zeggen valt over de race van een coureur, dat de naam veel genoemd wordt, terwijl als er weinig over z'n race te zeggen valt, het echt (nationality) bias is dat de naam constant genoemd wordt.
Mmmm. Ik vind jouw overzicht dan ook wel vol zitten met bias (aannames).

Hoe kan je de bias van de verschillende uitzenders nu vergelijken als je verschillende races neemt.

Het kan aan mij liggen maar hoe moet ik bijvoorbeeld je voorbeeld interpreteren waar Verstappen Lelerc niet in kan halen. Wat betekent +20 en -23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43
La1974 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:41:
[...]

Ik en niemand in mijn omgeving weet waar bovenstaand nou over gaat … 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 11:57

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Ik vind bias ook helemaal niet zo problematisch eerlijk gezegd. Het is vaak vrij obvious en commentatoren zijn vaak toch alleen maar extra on the side -- ogen voor wat ik als eenvoudige kijker met twee schermpjes niet kan zien. Het maakt mij niet zo gek veel uit als het commentaar maar goed is en men geen Grote Gebeurtenissen volledig mist die ik als kijker wél zie. Overigens heb ik daar met F1TV Pro geen last meer van terwijl ik vroeger Olav Mol wél storende uitglijders heb zien maken.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 12:31
La1974 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:49:
[...]

Mmmm. Ik vind jouw overzicht dan ook wel vol zitten met bias (aannames).

Hoe kan je de bias van de verschillende uitzenders nu vergelijken als je verschillende races neemt.

Het kan aan mij liggen maar hoe moet ik bijvoorbeeld je voorbeeld interpreteren waar Verstappen Lelerc niet in kan halen. Wat betekent +20 en -23?
Hier wordt toch alleen naar Spa gekeken :? hoezo verschillende races

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nieuwe voorwaarden F1TV Pro:
We zijn bezig onze Abonnementsvoorwaarden en onze Voorwaarden voor digitale producten te updaten. We hebben de belangrijkste wijzigingen in deze e-mail gemarkeerd. Als u deze wijzigingen volledig wilt lezen, kunt u dat hier doen (Abonnementsvoorwaarden en Voorwaarden voor digitale producten). Deze wijzigingen treden in werking vanaf today. Hieronder vindt u in één oogopslag een samenvatting van wat onze belangrijkste updates voor u betekenen:
Abonnementsvoorwaarden
  • Contact met ons opnemen – we hebben de manier gestroomlijnd waarop u vragen kunt stellen of een klacht kunt indienen (zie het gedeelte "Contact met ons opnemen").
  • Leeftijdsbeperkingen – we hebben onze minimumleeftijdsvereisten voor toegang tot F1® TV bijgewerkt (zie het gedeelte "Leeftijdsbeperkingen").
  • Wijzigingen in abonnementsprijzen – we hebben de datum bijgewerkt waarop we de prijs van uw abonnement mogen wijzigen (zijnde het einde van uw huidige abonnementsperiode) (zie het gedeelte "Onze rechten om wijzigingen aan te brengen").
  • Aantal contentstreams – we hebben het aantal contentstreams bijgewerkt dat u kunt uitvoeren op basis van uw abonnement (zie het gedeelte "Het leveren van de diensten").
  • Melding van automatische verlengingen – om u op de hoogte te houden, zullen wij u waarschuwen voordat uw abonnement automatisch wordt verlengd: (1) voor jaarabonnementen, 30 dagen (en vervolgens nogmaals 7 dagen) voordat uw abonnement wordt verlengd; en (2) voor maandabonnementen, elke 6 maanden (zie het gedeelte "Uw abonnement op de Dienst beëindigen").
Voorwaarden voor digitale producten
  • Nieuwe Voorwaarden voor digitale producten – voor het gemak hebben we onze Websitegebruiksvoorwaarden en onze Appgebruiksvoorwaarden geconsolideerd om de nieuwe "Gebruiksvoorwaarden voor digitale producten" te creëren. Deze voorwaarden zijn van toepassing op uw gebruik van elk digitaal F1®-product (bijvoorbeeld onze website, F1® TV en F1® Unlocked).
  • Leeftijdsbeperkingen – we hebben onze minimumleeftijdsvereisten voor toegang tot F1® TV bijgewerkt (zie het gedeelte "Leeftijdsbeperkingen").
  • Beperkingen op het gebruik van onze Digitale producten – we hebben een aantal updates doorgevoerd in de manier waarop u onze Digitale producten kunt gebruiken (zie het gedeelte "Hoe u onze digitale producten kunt gebruiken").
  • Links naar onze Digitale producten – we hebben de regels met betrekking tot links naar onze Digitale producten bijgewerkt (zie het gedeelte "Regels voor links naar onze Digitale producten").
  • Datamining of webscraping – we hebben bepaalde beperkingen op het gebruik ingevoerd om mogelijke datamining of webscraping te beperken (zie het gedeelte 'Geen text- of datamining of webscraping').
Houd er rekening mee dat in geval van een conflict tussen de Voorwaarden voor digitale producten en de Abonnementsvoorwaarden met betrekking tot F1® TV, de Abonnementsvoorwaarden voorrang hebben.
Door vanaf vandaag gebruik te blijven maken van onze Digitale producten (waaronder onze website, F1® TV, F1® Unlocked, enz.), gaat u akkoord met deze wijzigingen. Als u niet akkoord gaat met deze wijzigingen, dient u onmiddellijk te stoppen met het gebruik van onze Digitale producten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Mailtje ook gehad. Ben benieuwd hoe duur ze deze onzin volgend jaar gaan maken. Ik vind 100,- eigenlijk al de max, dus grote kans dat het annuleren wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:18

Chocoball

瞧好吧!

Mog schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:52:
Nieuwe voorwaarden F1TV Pro:

[...]
In [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen is het ook geplaatst maar mogelijk dat de dicussie op 1 plek gevoerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Max 1 stream tegelijk. Dat was meer toch?

En als je niet akkoord gaat mag je per vandaag geen content meer kijken. Als je dat wel doet ga je direct akkoord. Bijzonder, zo op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

1 stream? Was 2 en voor het duurste abonnement 6 toch?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:18

Chocoball

瞧好吧!

Is al een tijdje zo dat het bij Pro abonnement gelijktijdig op 6 apparaten mag hebben maar op 1 mag streamen. Heb het eerder bij een nieuwsartikel over Viaplay toen in de reacties gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Vroeguh adverteerden ze nog met dat je je eigen pitmuur kon nabouwen. Incl referentie naar meerdere (/vele?) streams, maar wel gelimiteerd tot een systeem.

Intussen hebben ze het hele seizoen die limiet (op Premium) al teruggebracht.

"Fijn" dat ze nu eindelijk door hebben dat ze dit (/deze BS) ook maar eens in de AV moeten zetten. Geeft tenminste duidelijkheid aan deze "krimplflatie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Premium is nog steeds 6 apparaten tegelijk zo te zien.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:55:
Vroeguh adverteerden ze nog met dat je je eigen pitmuur kon nabouwen. Incl referentie naar meerdere (/vele?) streams, maar wel gelimiteerd tot een systeem.
Ging de limiet niet alleen over de main stream? Of kun je nu ook geen onboard op een tweede scherm streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:33:
[...]

Ging de limiet niet alleen over de main stream? Of kun je nu ook geen onboard op een tweede scherm streamen?
Voorheen? Mogelijk. Voor dit seizoen kon ik prima een ~10 tal streams tegelijkertijd openen in F1MV (zowel F1 Live + de rest onboards) + op een ander systeem nog eens de international stream. Nu lukt dat niet meer. Vanaf 3 streams (mogelijk intussen 2?) knalt er altijd een uit, onafhankelijk van of dat 3x F1MV is (F1 Live + 2 onboards) of F1MV met F1 Live + 1 onboard en op mediaspeler met de F1TV app de international stream. Een van de drie zal er "continu" (elke 5 minuten?) klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
albino71 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:00:
1 stream? Was 2 en voor het duurste abonnement 6 toch?
Bij duurste is het nog steeds 6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:24
Maar als je het blijft gebruiken ga je akkoord… als ik dat niet wil, krijg ik dan het resterende bedrag terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Erazzzer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:56:
Mailtje ook gehad. Ben benieuwd hoe duur ze deze onzin volgend jaar gaan maken. Ik vind 100,- eigenlijk al de max, dus grote kans dat het annuleren wordt.
Yep, die grens hebben wij ook zo gelegd.
We hebben geen Premium account, en dat moet gewoon onder de 100 euro blijven.
Stijgt het tot daarboven, dan is het over en uit met ons abonnement.
Maar ik zou dit diep treurig vinden, in een land waar alles al zo duur is, en dan dit ook nog even...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:10
Ik maak mij meer zorgen om artikel 9 in de nieuwe abonnementsvoorwaarden.
Daar staat dat het verboden is om:

(f) de gegevens, met inbegrip van alle timinggegevens, commentaarfeed of andere Application Programming Interface (API), niet zal manipuleren of gebruiken voor enig ander doel dan privé bekijken via het aangeboden platform;

(g) geen technologie of hulpmiddel zal gebruiken om de locatie van waaruit u toegang krijgt tot de Dienst te wijzigen, te maskeren of te verbergen, of enige technologie of hulpmiddel zal gebruiken om een van de beperkingen te omzeilen ten aanzien van uw gebruik van of toegang tot de Dienst, zoals uiteengezet in deze Voorwaarden;

(k) geen text- of datamining of webscraping zal gebruiken, uitvoeren, faciliteren, autoriseren of toestaan met betrekking tot de Site of de Dienst. Dit omvat het gebruik (of het toestaan, autoriseren of proberen te gebruiken) van enige "deep-link", "page-scrape", "robot", "spider" of ander automatisch apparaat, programma, hulpmiddel, algoritme, code of methodologie, of enig soortgelijk of vergelijkbaar handmatig proces, om toegang te verkrijgen, te bemachtigen, te verwerven, te kopiëren, te monitoren of opnieuw te publiceren van enig deel van de Site of enige gegevens, content, of om op enigerlei wijze de navigatiestructuur of presentatie van de Site of enige content te reproduceren of te omzeilen, om enig materiaal of informatie te verkrijgen of te proberen te verkrijgen via middelen die niet doelbewust beschikbaar zijn gesteld via de Dienst;

Laten we hopen dat MultiViewer hier niet onder gaat vallen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Rembock schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:17:

(f) de gegevens, met inbegrip van alle timinggegevens, commentaarfeed of andere Application Programming Interface (API), niet zal manipuleren of gebruiken voor enig ander doel dan privé bekijken via het aangeboden platform;

(g) geen technologie of hulpmiddel zal gebruiken om de locatie van waaruit u toegang krijgt tot de Dienst te wijzigen, te maskeren of te verbergen, of enige technologie of hulpmiddel zal gebruiken om een van de beperkingen te omzeilen ten aanzien van uw gebruik van of toegang tot de Dienst, zoals uiteengezet in deze Voorwaarden;

(k) geen text- of datamining of webscraping zal gebruiken, uitvoeren, faciliteren, autoriseren of toestaan met betrekking tot de Site of de Dienst. Dit omvat het gebruik (of het toestaan, autoriseren of proberen te gebruiken) van enige "deep-link", "page-scrape", "robot", "spider" of ander automatisch apparaat, programma, hulpmiddel, algoritme, code of methodologie, of enig soortgelijk of vergelijkbaar handmatig proces, om toegang te verkrijgen, te bemachtigen, te verwerven, te kopiëren, te monitoren of opnieuw te publiceren van enig deel van de Site of enige gegevens, content, of om op enigerlei wijze de navigatiestructuur of presentatie van de Site of enige content te reproduceren of te omzeilen, om enig materiaal of informatie te verkrijgen of te proberen te verkrijgen via middelen die niet doelbewust beschikbaar zijn gesteld via de Dienst;

"(g)" zal F1MV sowieso niet onder vallen. Dat zal gaan om VPN en dergelijke.

"(f)" is nogal vaag, bedoelen ze dat je de API alleen prive mag gebruiken? Of impliciet alleen (prive) mag gebruiken door gebruik van de officiële apps/website ("aangeboden platform").

"(k)" is dan wel weer heel ruim en breed. Mag Google de website dan ook niet meer indexeren? :+ Maar ja, dat kan F1MV wel treffen. Maar ik weet niet in hoeverre F1MV de website doet scrapen vs "APIs gebruikt" (wat dan weer onder "(f)" valt).

Maar het moet ons idd ook niks verbazen als ze F1MV gaan tegen werken / blokkeren. Alleen maar om gebruikers naar een duurder abonnement te pushen waar weer uitgebreidere mogelijkheden in zitten v.w.b. "data" (dus een track map, lap chart, live timing (+ overlay op onboards), ... zoals F1MV heeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:51
Chocoball schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:11:
Is al een tijdje zo dat het bij Pro abonnement gelijktijdig op 6 apparaten mag hebben maar op 1 mag streamen. Heb het eerder bij een nieuwsartikel over Viaplay toen in de reacties gezet.
Tot nu toe kon ik op de TV de F1 TV Live stream volgen en op de laptop heb ik altijd de onboard van Max. Als dat niet meer kan gaat een deel van de beleving die ik bij het kijken van een race heb weg. Maar dat van die 1 stream is al een tijdje zo en ik hoop dat het alleen voor de streams met de race geldt. Zie op de website dat de onboard ook tot de streams behoor, we zullen het volgende weekend zien.
code:
1
2
3
4
5
6
OFFICIËLE LIVE F1-STREAM
Stream alle F1-sessies zonder reclame, live en on demand
Liveboordcamera's
Liveteamradio's
ESSENTIËLE F1-LIVETIJDEN
Live-Timing-Daten, Telemetrie, Reifenverschleiß und Fahrer-Tracking

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• asing
  • Laatst online: 09:39
Rembock schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:17:

Ik denk dat f1-dash.com hier wel last van gaat ondervinden. Die moeten op een manier toch aan hun data komen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
KillerBee schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 05:59:
[...]

Yep, die grens hebben wij ook zo gelegd.
We hebben geen Premium account, en dat moet gewoon onder de 100 euro blijven.
Stijgt het tot daarboven, dan is het over en uit met ons abonnement.
Maar ik zou dit diep treurig vinden, in een land waar alles al zo duur is, en dan dit ook nog even...
Ik zit dit hele jaar op iets van 70 euro. De races die in de nacht worden gereden ga ik niet live kijken. Daarna ben ik met 6 maandabonnementen klaar en moest ik alleen in de zomer een race skippen. Voor het maandbedrag van 11 euro heb ik dan 2 keer 4 en 4 keer 3 races.

Maar toegegeven, de enshittification heeft toegeslagen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:36

rammes

koekebakker 1e klas

Grandprix Radio word Sportradio.

Grand Prix Radio heeft per direct René Oosterman aangesteld als Managing Director. Het radiostation, dat zich op korte termijn zal transformeren tot Sportradio, versterkt hiermee zijn organisatie in aanloop naar de lancering op de FM-frequentie 97.6 in de Randstad per 1 september 2025.
Oosterman is een zwaargewicht in de Nederlandse mediawereld. Hij was de afgelopen tien jaar zendermanager van SBS6 en bekleedde eerder leidinggevende functies bij RTL4, waar hij verantwoordelijk was voor RTL Sport en later als programmadirecteur van RTL4. Hij combineert zijn nieuwe functie bij Grand Prix Radio met zijn huidige adviserende rol binnen Talpa.

“Mijn carrière begon bij Studio Sport, waarna ik bij RTL de sportafdeling mocht opbouwen. Voor mij voelt deze stap als een terugkeer naar mijn sportroots. De combinatie van sport en media blijft mijn passie. Met Sportradio zetten we iets unieks neer: de eerste commerciële sportradiozender van Nederland, met content via 97.6 FM, DAB+, online en award winning podcast,” aldus Oosterman.

Grand Prix Radio werd opgericht door Formule 1-commentator Olav Mol en mediaondernemer Alexander Stevens. Met de komst van Oosterman wil het station de volgende fase in zijn ontwikkeling versnellen, met een bredere sportprogrammering die verder reikt dan alleen Formule 1.

“René is een echte aanvoerder: hij kent de markt, de spelers en weet hoe je merken groot maakt. Voor ons is dit de ideale man om Sportradio naar de eredivisie van de Nederlandse radio te brengen,” zegt Olav Mol.

Sportradio richt zich op het brengen van entertainment, breed sportnieuws en -programma’s, met o.a. een focus op Formule 1 en voetbal, maar ook aandacht voor wielrennen, darts, schaatsen en tennis.

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

JPD68 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:58:
[...]

Maar dat van die 1 stream is al een tijdje zo en ik hoop dat het alleen voor de streams met de race geldt. Zie op de website dat de onboard ook tot de streams behoor, we zullen het volgende weekend zien.
Ik deel mijn account met een familielid (foei), maar tot aan de afgelopen race konden we nog gewoon gelijktijdig kijken. Het zou wel erg zuur zijn als ze dat nu per direct, halverwege het seizoen nota bene, naar beneden schroeven.. }:|

En dat nog even los van de prijs. Gelukkig heb ik nog een jaar abonnement maar daar zal volgend jaar ook wel weer automatisch een aantal (tiental?) euro bijkomen. Zo wordt de elite sport ook echt een sport die alleen de elite nog maar kan bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
meermarco schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:20:
[...]

Ik heb sinds medio april? Ook issues met de Chromecast.
Ik heb de Chromecast die ik al 2 jaar zonder problemen gebruik met f1tv. Gewoon de f1tv app en dan via HDMI naar de TV. Echt elke 2 rondes bufferen. Dan even slecht beeld. Dan weer goed beeld en dan weer van voor af aan. Internet is stabiel. Via een laptop (wifi) werkt het wel. Op Reddit vond ik iets over 50hz. Maar dat kostte mijn probleem niet op. Zelfs 1080 pakt ie niet eens stabiel.

Ik lees meer mensen die dit hebben sinds Melbourne. Maar een oplossing ben ik nog niet tegengekomen. Iemand een idee?
IEmand die dit ook herkend? Dus niet op de laptop e.d. Reddit hebben mensen het ook, maar een oplossing zie ik nergens. De nieuwe versie van Chromecast kopen wellicht? Maar dat zou puur om dit issue zijn, voor de rest voldoet ie prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:24
SpeedyDH schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:43:
Maar als je het blijft gebruiken ga je akkoord… als ik dat niet wil, krijg ik dan het resterende bedrag terug?
Had toch maar eens de vraag gesteld… en natuurlijk is er geen refund. Wordt verwezen naar de voorwaarden waarin wordt gezegd dat er geen teruggave is na het starten van de dienst (alleen eerste 14dagen).
Wel bijzonder, voorwaarden wijzigen terwijl de gebruiker het blijkbaar niet kan afwijzen.

Dit is mijn laatste jaar. Ga wel kijken of er andere manieren zijn om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
SpeedyDH schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:37:
[...]

Had toch maar eens de vraag gesteld… en natuurlijk is er geen refund. Wordt verwezen naar de voorwaarden waarin wordt gezegd dat er geen teruggave is na het starten van de dienst (alleen eerste 14dagen).
Wel bijzonder, voorwaarden wijzigen terwijl de gebruiker het blijkbaar niet kan afwijzen.

Dit is mijn laatste jaar. Ga wel kijken of er andere manieren zijn om te kijken.
Viaplay, maar of je daar gelukkig van wordt? Alle andere manieren zijn in NL niet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
JPD68 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:42:
[...]

Viaplay, maar of je daar gelukkig van wordt? Alle andere manieren zijn in NL niet legaal.
Dat gaat denk ik ook duurder worden : https://www.totaaltv.nl/n...woest-over-premier-league

Geen F1, maar wel voetbal. Viaplay heeft een deel van de wedstrijden verkocht in een sublicentie aan Prime. Wil je ook op zaterdagmiddag voetbal kijken, dan heb je een 2e abonnement nodig. Dus stel je voor dat FP1,2 en 3 ineens alleen maar kan zien op Prime.

Daarnaast hebben ze de abonnementskosten maar weer eens verhoogd en beknibbeld op het dataverbruik (lees : beeldkwaliteit).

Ik heb inmiddels ook de mail van F1TV binnen. Vrijdag zal ik wel weer een abonnement voor een maand afsluiten. Voorheen kon ik de live feed, Max' camera en de live timing zien. Sinds dit jaar moet ik kiezen wat ik naast de live feed wil zien. Als ik nu voor hetzelfde geld alleen nog maar de live feed kan zien dan wordt het wel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
asing schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 19:40:
Ik heb inmiddels ook de mail van F1TV binnen. Vrijdag zal ik wel weer een abonnement voor een maand afsluiten. Voorheen kon ik de live feed, Max' camera en de live timing zien. Sinds dit jaar moet ik kiezen wat ik naast de live feed wil zien. Als ik nu voor hetzelfde geld alleen nog maar de live feed kan zien dan wordt het wel erg karig.
Als je F1MV / multiviewer gebruikt heb je geen live timing feed nodig. Dan heb je gewoon het live timing scherm van F1MV (dat ook nog eens uitgebreider is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
RobertMe schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:50:
[...]

Als je F1MV / multiviewer gebruikt heb je geen live timing feed nodig. Dan heb je gewoon het live timing scherm van F1MV (dat ook nog eens uitgebreider is).
Ik heb geen Windows meer.... Oh wacht, er is een Linux applicatie! O+

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prwxOuy2Wna-J5UEJnbQH3y_-lg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xem64GpUG6r8qW6FNQk6XwUa.png?f=user_large

Zo te zien dus maar 1 stream, als je pech hebt. :X

[ Voor 24% gewijzigd door asing op 27-08-2025 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
asing schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:46:
[...]

Ik heb geen Windows meer.... Oh wacht, er is een Linux applicatie! O+

Edit:

[Afbeelding]

Zo te zien dus maar 1 stream, als je pech hebt. :X
Maar je hebt dan niet de live timing feed nodig, want de applicatie heeft zijn eigen venster met weergave van de live timing. Dus zolang 2 streams nog werkt kan "de uitzending" (F1 Live of international) + Verstapppen onboard (+ live timing) nog.

• JPD68
RobertMe schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:35:
[...]

Maar je hebt dan niet de live timing feed nodig, want de applicatie heeft zijn eigen venster met weergave van de live timing. Dus zolang 2 streams nog werkt kan "de uitzending" (F1 Live of international) + Verstapppen onboard (+ live timing) nog.
We gaan het zien van het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
RobertMe schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:35:
[...]

Ik vond f1-dash.com. Die heeft ongeveer hetzelfde zo te zien. Plaats op de baan, rondetijden, sectoren, boordradios en de berichten van de wedstrijdleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
Heeft iemand ook problemen met de F1 Pro app op de Amazon firestick 4k? De app eist dat ik een nieuwe versie download, maar die kan ik niet vinden in de app store, er komt geen update mogelijkheid

Uiteindelijk maar verwijderd en opnieuw gedownload en dan doet iet het wel (onthield de credentials ook nog :) )

[ Voor 22% gewijzigd door jeanj op 29-08-2025 20:44 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Is F1 Premium de moeite nog waard? Iemand ervaring met het verschil in kwaliteit op een AppleTV?

Mijn huidige Pro abonnement loopt nog tot Februari, als ik nu upgrade naar pro, wordt hij dan ook direct weer een jaar verlengt of wordt Premium verrekend tot Februari? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Danielson schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:42:
Is F1 Premium de moeite nog waard? Iemand ervaring met het verschil in kwaliteit op een AppleTV?
Ja persoonlijk vind ik van wel
Mijn huidige Pro abonnement loopt nog tot Februari, als ik nu upgrade naar pro, wordt hij dan ook direct weer een jaar verlengt of wordt Premium verrekend tot Februari? :)
Bij mij was het zo, het pro abonnement werd meteen stop gezet en daarvan kreeg het te veel betaalde geld van het pro abonnement terug gestort en het nieuwe abonnement ging meteen weer in na betaling van het premium abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:59

Winkiller

De Mopperpot

Is F1 Premium de moeite nog waard?
Dat is persoonlijk, ik ben van mening dat het me NIET waard is gezien de extra kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Winkiller op 30-08-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Winkiller schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

Dat is persoonlijk, ik ben van mening dat het me NIET waard is gezien de extra kosten.
Zoiets is inderdaad iets persoonlijks. Zelf zit ik ook in het kamp dat het me niet waard is. Ik kijk namelijk ook regelmatig naar F1 via andere devices dan de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:23
Winkiller schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

ik ben het hier ook mee eens...ik kan het verschil nauwelijks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 06:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik vind het het waard. Had net vt via viaplay (is dit weekend gratis) gekeken. Dat ziet er niet uit. Snel naar apple tv en lekker op 4K gekeken. Wat is dat toch veel mooier.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:56
Je moet het vergelijken met F1TV Pro, dat is al beter dan Viaplay. En dan is het de upgrade waarschijnlijk niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 06:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

dutchgio schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:11:
Je moet het vergelijken met F1TV Pro, dat is al beter dan Viaplay. En dan is het de upgrade waarschijnlijk niet waard.
Dat is persoonlijk. Ben al van pro naar premium gegaan ;). Ik vind het het wel waard. (Maar heb ook 77” oled hangen dus dan zie je het verschil ook goed)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Tylen schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:13:
[...]

Dat is persoonlijk. Ben al van pro naar premium gegaan ;). Ik vind het het wel waard. (Maar heb ook 77” oled hangen dus dan zie het het verschil ook goed)
Haha bigger is better, NOT :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Geeft HDR potentieel niet een veel groter effect dan "die paar" extra pixels? Waarbij Premium dus ook HDR doet (middels HLG) dat bij Pro ontbreekt.

En daarnaast is beeldkwaliteit niet (meer) het enige verschil, want op Pro mag je nog maar 1 of 2 streams live kijken, bij Premium is dat 6? ongelimiteerd? In ieder geval "meer".

* RobertMe bevindt zich eerder in het kamp opzeggen en geen F1 meer kijken dan het kamp overstappen op Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:03

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb nu bij de voorbeschouwing op mijn MacBook met multiviewer last van een stotterende stream. Appletv met de F1 app werkt wel gewoon goed. Meer mensen last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:21:
Geeft HDR potentieel niet een veel groter effect dan "die paar" extra pixels? Waarbij Premium dus ook HDR doet (middels HLG) dat bij Pro ontbreekt.

En daarnaast is beeldkwaliteit niet (meer) het enige verschil, want op Pro mag je nog maar 1 of 2 streams live kijken, bij Premium is dat 6? ongelimiteerd? In ieder geval "meer".

* RobertMe bevindt zich eerder in het kamp opzeggen en geen F1 meer kijken dan het kamp overstappen op Premium.
Klopt idd, HLG kan ook aardig wat toevoegen aan de "beleving". Ik zal de Google Streamer maar eens als F1TV only speler aan gaan sluiten. Tja, waarom eigenlijk niet, ik betaal premium maar nu enkel voor het kijken vanaf meerdere adressen op dit moment.

Ze moeten daar niet zo moeilijk doen. Een door Google gecertificeerd Android TV apparaat zou simpelweg ook geschikt moeten zijn, niet die paar die dat nu alleen maar zijn, flauwekul.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:46
Voor mij is F1TV Premium wel echt een toevoeging en dubbel en dwars de prijs waard. Natuurlijk kan de bitrate wat hoger dan 13mbit/sec, maar als ik nu weer naar F1TV Pro kijk, dan is het verschil wel echt groot, zeker in de snellere beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutiptv
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:12
@tweakduke Het blijkt vrij eenvoudig om de F1 TV Android TV APK te modden zodat ook op niet Google en Amazon devices (zoals de Nvidia Shield TV) gekeken kan worden in UHD. Hiervoor is verder gewoon een betaald Premium account nodig.

Mag dat besproken worden hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
dutiptv schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:43:
@tweakduke Het blijkt vrij eenvoudig om de F1 TV Android TV APK te modden zodat ook op niet Google en Amazon devices (zoals de Nvidia Shield TV) gekeken kan worden in UHD. Hiervoor is verder gewoon een betaald Premium account nodig.

Ik zal het even in de groep gooien, aangezien daar standaard niet over gesproken mag worden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dutiptv schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:43:

Ik heb een tijdje zo'n gemodde apk van een Shield gebruikt om met Disney+ Atmos te krijgen ipv DD+, nu is het voldoende om de FireTV app daarvoor te gebruiken, al moet ik bekennen dat ik daar mee op ben gehouden. Steeds als de originele app werd geupdate moest je weer achter een nieuwe versie aan. In de praktijk is het verschil ook niet zo heel erg groot vwb het geluid.

Ben wel benieuwd of dat nu ook zou kunnen lukken. Zo vaak wordt de F1TV app niet vernieuwd (vorige week was de laatste update voor Android/Google TV).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutiptv
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:12
tweakduke schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:50:
[...]

Ik zal het even in de groep gooien, aangezien daar standaard niet over gesproken mag worden.
Wacht ik jullie besluit even af.
hardware-lover schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:50:
[...]

Ben wel benieuwd of dat nu ook zou kunnen lukken. Zo vaak wordt de F1TV app niet vernieuwd (vorige week was de laatste update voor Android/Google TV).
Klopt dat de App niet vaak vernieuwd wordt, maar updates blijven in dit geval inderdaad altijd gedoe. In ieder geval interessant om te zien dat er geen enkele technische belemmering is om UHD toe te staan op andere devices. O.a. op Reddit is ook geclaimd dat Android TV 14 nodig zou zijn, maar dit is dus niet het geval, werkt prima op Shield Experience 9.2.1 op Android TV 11. Wat de reden is voor F1 TV om deze beperking op te leggen is speculeren. Mogelijk financiele exclusiviteit deal met Amazon/Google of misschien willen ze het alleen toestaan op devices waarop ze getest hebben dat het vlekkeloos werkt en zijn ze begonnen met de meest populaire 4 devices op Android TV. Zelfs de Shield blijft toch enigszins niche in vergelijking met Amazon/Google devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@dutiptv, toevallig net gezien op Reddit, en ook even rechtgezet middels meerdere reacties. Raar dat niemand anders dat even heeft gecorrigeerd.

Ik dacht, ik ga eens even Reddit op, voor het geval dat .... 😁

Een door Google gecertificeerd Android TV apparaat, desnoods met V14 als versie, zou toch voldoende moeten zijn om de hoogste kwaliteit te krijgen, als je er ook voor betaald.

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2025 18:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:21
Omdat het Zandvoort is kunnen we ook weer eens gratis naar Viaplay kijken. Zit nu de voorbeschouwing te kijken van de race, maar het gaat echt nergens over. Ze hebben echt niets zinnigs te melden, behalve hoe leuk en geweldig het wel niet allemaal is met de sfeer en het publiek. Opnieuw een bevestiging voor mij dat een F1 TV Pro abonnement meer biedt, voor minder geld.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:37

franssie

Save the albatross

PatrickC schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:56:
Omdat het Zandvoort is kunnen we ook weer eens gratis naar Viaplay kijken. Zit nu de voorbeschouwing te kijken van de race, maar het gaat echt nergens over. Ze hebben echt niets zinnigs te melden, behalve hoe leuk en geweldig het wel niet allemaal is met de sfeer en het publiek. Opnieuw een bevestiging voor mij dat een F1 TV Pro abonnement meer biedt, voor minder geld.
Ik kan niet vinden hoe dat te doen zonder account, en een account kan ik alleen kopen bij viaplay?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

franssie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:28:
[...]

Ik kan niet vinden hoe dat te doen zonder account, en een account kan ik alleen kopen bij viaplay?
De race wordt uitgezonden via het gratis kanaal ViaPlay TV. Dit is te zien op onder andere Ziggo kanaal 13, KPN kanaal 51, Odido kanaal 13 en Delta kanaal 22.

https://www.xgn.nl/nieuws...zonder-viaplay-abonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Winkiller schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:32:
[...]

De race wordt uitgezonden via het gratis kanaal ViaPlay TV. Dit is te zien op onder andere Ziggo kanaal 13, KPN kanaal 51, Odido kanaal 13 en Delta kanaal 22.

https://www.xgn.nl/nieuws...zonder-viaplay-abonnement
Aha, maar streamen lukt dan niet helaas.

Edit nlziet zou het ook uitzenden? Het mij de NPO maar weer

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 31-08-2025 14:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik probeer eens Viaplay op Ziggo. De vraag voor mij is of dat het rustiger kijken is omdat die schreeuwbek Alex Jacques niet te horen is of dat het niveau te laag is en het daardoor net zo irritant wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 16:44
Poe hee, dat ViaPlay kanaal 13 op Ziggo valt niet mee zeg..
Zelfs als je het geluid uitzet dan is de grafische kwaliteit nog steeds om the huilen ten opzichte van jaren geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartsmash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-08 15:04
NLZiet zou ook uitzenden..zou niet weten op wel kanaal..iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
Ik kijk viaplay via de TV-app, maar het geluid klinkt super blikkerig vandaag?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

M-ThijZ

Riding on Rails

Bartsmash schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:04:
Ja, ik kijk ook honkbal op NPO1? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
Mijn god... Betalen mensen hier normaal voor? Gewoon reclame van rondje 6 tot 8 bij viaplay.

En dat commentaar. Ik krijg nog heimwee naar sky sports.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
M-ThijZ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

Ja, ik kijk ook honkbal op NPO1? :?
Ik snap er ook niets van, het zou toch op NPO1 zijn? Ik zie ook honkbal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06:19
RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:17:
Mijn god... Betalen mensen hier normaal voor? Gewoon reclame van rondje 6 tot 8 bij viaplay.

Vraag ik mij ook af. Of die reclame tijdens de race alleen op het open kanaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Navi schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:18:
[...]

Ik snap er ook niets van, het zou toch op NPO1 zijn? Ik zie ook honkbal..
in de tv gids stond er zelfs een foto van Max bij de studio sport live uitzending van 3 uur.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Op NLziet ook niets te vinden, wat bizar joh, overal zie ik dat er reclame voor werd gemaakt, notabene ook door nlziet zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Race is een half uur bezig en we hebben reclameblok 2. En mist een crash.

Commentaar leek door te gaan. Dus ik denk dat het voor abonnees zonder reclame is.

[ Voor 37% gewijzigd door RocketKoen op 31-08-2025 15:36 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:57
RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:32:
Ik kijk voor het eerst viaplay maar wat een waardeloze bende is dit zeg, elke 15 min een reclameblok en nu idd precies tijdens een crash.

Dit wil toch niemand?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
gielie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:35:
[...]

Ik kijk voor het eerst viaplay maar wat een waardeloze bende is dit zeg, elke 15 min een reclameblok en nu idd precies tijdens een crash.

Dit wil toch niemand?
Dat is alleen op Viaplay TV lijkt me, als je gewoon de betaalde Viaplay versie hebt zit er geen reclame in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
Bartsmash schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:04:
Veel reclame over gezien maar nergens te vinden. NPO1 ook niks, gek.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:46
RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:32:

Commentaar leek door te gaan. Dus ik denk dat het voor abonnees zonder reclame is.
Reclame is voor ViaplayTV, TV+ en Viaplay Basis. Viaplay Standaard (duurste variant) heeft geen reclame

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 16:57
Man man, 't is al gezegd hier maar wat een faalhazen bij Viaplay.
Dan ben je 2 keer bijna falliet gegaan, is 80% van je abbonees weggelopen. Dan doe je de F1 van Zandvoort gratis uitzenden wat je kans is om mensen terug te winnen (ik dacht, laat ik eens kijken of dingen bter zijn geworden) en dan ga je bijna fullscreen reclameblokken erin gooien tijdens de race.

Echt, bij het eerste blok weer overgeschakeld naar F1TV en dit is toch wel permenanent nooit meer Viaplay hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
dnmw2705 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:55:
[...]

Reclame is voor ViaplayTV, TV+ en Viaplay Basis. Viaplay Standaard (duurste variant) heeft geen reclame
Voor €20/m krijg je dus dit... Voor €22 zonder reclame.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wel een faal van FOM/F1 dat ze het toch achter een betaalmuur hebben weten te krijgen voor streaming.
De motivatie om F1 te kijken is bij nu nog verder afgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
franssie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:52:
Wel een faal van FOM/F1 dat ze het toch achter een betaalmuur hebben weten te krijgen voor streaming.
De motivatie om F1 te kijken is bij nu nog verder afgenomen.
Huh? Het zit al achter de betaalmuur sinds Sport1? Dat is door Ziggo gekocht en Ziggo Sport Totaal geworden en moest je voor betalen. Vervolgens hebben ze, veel later, het Ziggo Sport kanaal geïntroduceerd voor Ziggo klanten dus nog steeds "betaalmuur" (of Ziggo betalen of Ziggo Sport Totaal betalen), vervolgens is F1TV geïntroduceerd dat uiteraard betaald is, en nu zijn de rechten van Ziggo naar ViaPlay gegaan waar het nog steeds betaald is. Daar is dus niet veel aan veranderd de afgelopen ~15 jaar of zo.

Of doel je op de Nederlandse wetgeving die stelt dat grote sport evenementen uitgezonden moeten worden op een open zender? Want die wet stelt vast niks over kwaliteit of hoeveel/weinig reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

RobertMe schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:13:
[...]

Huh? Het zit al achter de betaalmuur sinds Sport1? Dat is door Ziggo gekocht en Ziggo Sport Totaal geworden en moest je voor betalen. Vervolgens hebben ze, veel later, het Ziggo Sport kanaal geïntroduceerd voor Ziggo klanten dus nog steeds "betaalmuur" (of Ziggo betalen of Ziggo Sport Totaal betalen), vervolgens is F1TV geïntroduceerd dat uiteraard betaald is, en nu zijn de rechten van Ziggo naar ViaPlay gegaan waar het nog steeds betaald is. Daar is dus niet veel aan veranderd de afgelopen ~15 jaar of zo.

Of doel je op de Nederlandse wetgeving die stelt dat grote sport evenementen uitgezonden moeten worden op een open zender? Want die wet stelt vast niks over kwaliteit of hoeveel/weinig reclame.
Ik doel op het beleid dat in Europa de wedstrijden voor het thuispubliek FTA te b3kijken zijn. Daar stappen ze dus van af, al doen ze van niet, met viaplay itt nog hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
franssie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:20:
[...]

Ik doel op het beleid dat in Europa de wedstrijden voor het thuispubliek FTA te b3kijken zijn. Daar stappen ze dus van af, al doen ze van niet, met viaplay itt nog hiervoor.
Ik was in de veronderstelling dat Zandvoort door de NPO uitgezonden zou worden, blijkbaar heb ik dat verkeerd begrepen. Na 45 minuten en 3 reclame blokken verder heb ik de F1 uitgezet, dacht probeer het weer eens, keek het voorheen vrij vaak, ik ben voorgoed genezen. Hoe deed Max het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Het kritische punt was voor mij al bereikt voor dit seizoen, na de prijsverhogingen en verdere uitkleding van de F1TV mogelijkheden. Viaplay wil ik al helemaal niet, dus mij waren/zijn ze kwijt. Kwam best veel tijd vrij waar ik nu mooi andere dingen mee doe, zonder commercieel volgepropt te worden.
Het is best een interressant experiment; ben wel benieuwd hoe lang de massa deze uitmelkerij van de FOM blijf pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ná het einde van dit seizoen ook maar weer eens gaan kijken wáár ik nog wel (óf juist niet meer) naar wil gaan kijken ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pW1-pbmZgYrR_Ipn68X1bL1340I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/I3Mqc8nfv8RiF0E6X7tklxtZ.png?f=user_large

Abo verlengen komt daar op €142.99 voor een jaar en dat is me, mede gezien de huidig geboden services, gewoon écht te veel om een paar races op TV Semi-Live te kunnen bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 31-08-2025 22:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
Ik ben de herhaling op ViaPlay aan het kijken, maar het commentaar is al sinds rondje 20 ofzo verdwenen - even voor Hamilton's crash - en enkel nog de live feed geluiden 8)7 Inmiddels rondje 40....
Als dit bij de Live uitzending ook zo was |:(

[ Voor 26% gewijzigd door henri86 op 31-08-2025 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Will_M schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:44:
Ná het einde van dit seizoen ook maar weer eens gaan kijken wáár ik nog wel (óf juist niet meer) naar wil gaan kijken ....

[Afbeelding]

Abo verlengen komt daar op €149.95 voor een jaar en dat is me, mede gezien de huidig geboden services, gewoon écht te veel om een paar races op TV Semi-Live te kunnen bekijken.
Hoezo kost (automatisch) verlengen €149,95? Als je je jaarabonnement door laat lopen is het gewoon op dit moment nog €94,99.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:08
RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:17:

Ik kijk alleen nog Viaplay voor de Premier League, maar de FM1 niet meer. Dat kijk ik op F1 TV. 1080p en Engels commentaar. Vind het echt belachelijk dat voor die prijs Viaplay niet eens in 1080p uit zendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PatrickC schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:03:
[...]

Hoezo kost (automatisch) verlengen €149,95? Als je je jaarabonnement door laat lopen is het gewoon op dit moment nog €94,99.
€142,99 wordt het, Volgens de onlangs gemailde voorwaarden mag én kun je straks met een 'WEB' abo á €94.99 nog maar op één device gelijktijdig kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Will_M schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:09:
[...]

€142,99 wordt het, Volgens de onlangs gemailde voorwaarden mag én kun je straks met een 'WEB' abo á €94.99 nog maar op één device gelijktijdig kijken.
Kijken op één device is voor mij voldoende, dus dan blijft het €94.99 voor mij, mits ze deze prijs volgend jaar gaan verhogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PatrickC schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:06:
[...]

Kijken op één device is voor mij voldoende, dus dan blijft het €94.99 voor mij, mits ze deze prijs volgend jaar gaan verhogen.
*Tenzij :9

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen