Toon posts:

[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36
pilskes schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:16:
Waarom kan ik de feature race van de Formule 2 niet vinden op F1tv? Start nu....
Ik zit met hetzelfde; aan het live commentaar te zien is hij wel begonnen, maar ik zie nergens een stream aangeboden staan.

edit: hij staat er nu wel, klinkt alsof ze een vinkje waren vergeten...

[Voor 10% gewijzigd door Pinkelmans op 19-03-2023 14:20]

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:46
F2 begint toch pas 14.35 lees ik..

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36
destro9704 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:21:
F2 begint toch pas 14.35 lees ik..
de stream doet het bij mij nog niet, maar de livetiming op fiaformula2.com toont dat er wel wat bezig is...

edit: reboot van shield en ik kan kijken, hij is wel gewoon om 1415 begonnen

[Voor 13% gewijzigd door Pinkelmans op 19-03-2023 14:24]

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:46
Ah, ok, klopt starttijd in app niet zie ik...daar staat 14.35 uur...

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Voor wat het waard is, en wellicht waren meer mensen met dit probleem: Ik had op mijn LG C2 geblokt beeld met Airplay vanaf de iPad. ik denk een DRM fout.

Nu twee app updates en een TV update verder werkt alles weer en heb ik, tenminste met de F2 Feature Race, weer beeld op deze manier. Hopelijk gebruiken ze met de F1 race geen andere DRM zodat het weer niet werkt, maar dat zien we straks wel.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-03 13:16
Gister tijdens de kwalificatie kreeg ik bij de f1tv app geen brundle/croft commentaar. Kon kiezen tussen nederlands en engels, maar dan hoorde ik Coulthard en nog 2 anderen. Zie ik iets over het hoofd?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sander H schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:52:
Gister tijdens de kwalificatie kreeg ik bij de f1tv app geen brundle/croft commentaar. Kon kiezen tussen nederlands en engels, maar dan hoorde ik Coulthard en nog 2 anderen. Zie ik iets over het hoofd?
Gezien je laatste opmerking, dan heb je naar de eigen F1TV feed gekeken, je moet dus een andere kiezen wil je Sky UK als commentaar kunnen selecteren (internationaal).

Testing, one, two ...

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:03
Waar kan ik de race nog terug kijken straks? Start ga ik niet redden qua tijd, iemand linkje waar ik straks vanaf begin kan kijken?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:26

Pierre

Van nature lui!

G.Scholtens schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:59:
Waar kan ik de race nog terug kijken straks? Start ga ik niet redden qua tijd, iemand linkje waar ik straks vanaf begin kan kijken?
Viaplay of F1TV

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Sander H schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:52:
Wat @hardware-lover aangeeft. Je moet ee internationale feed hebben, waarop je ViaPlay hoort. Vervolgens kun je "ergens" (Android TV? => knoppen / icons boven progress bar) de taal aanpassen.

Wat je nu hebt gedaan is wisselen tussen de verschillende uitzendingen. Met F1 Live (zeg maar "TV uitzending van F1 TV"), International (world feed met keuze van verschillende TV zenders v.w.b. commentaar), de track map en live timing, en de 20 onboards.

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:13

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Wat een bedroevend slechte kwaliteit op viaplay zeg.. niet normaal lijkt wel 360p

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Klopt het dat de F1 stream nog niet is begonnen? Ik zit naar race-start aftelklok te kijken en wat teksten, maar geen stream. (eerste keer dat ik live kijk)

Dit dus.

• RobertMe
FunkyTrip schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:44:
Klopt het dat de F1 stream nog niet is begonnen? Ik zit naar race-start aftelklok te kijken en wat teksten, maar geen stream. (eerste keer dat ik live kijk)
Dan heb je waarschijnlijk de internationale feed op staan. Die begint IIRC idd pas 5 minuten van tevoren. De F1 Live feed is wel al live.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:26
Internationale feed is ook al bezig hoor met de voorbereiding van de race

System | Racing is in my Blood

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:10
Blijft vervelend dat je 5 min voor het begin van stream moet wisselen. Kunnen ze die niet gewoon door laten lopen?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:29
Zowel AppleTv app als iPhone app hangen op F1 tv logo.

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:32

Slapstick

Me, myself or I

Ja hier ook op android

:TweakBlog:

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:49
Hetzelfde hier... Zowel op een Android tel als de Chromecast.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:19
Ook hier geen beeld op F1TV op de Chromecast en niet op de Android app. Timing...

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
F1 tv werkt niet meer via de shield, mobiel of browser.

GamerTag: ReVisionsX

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:31
Werkt inmiddels weer hier

Beweso.nl - websiteontwikkeling, onderhoud en hosting

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:04

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ligt t aan mij of is de beeldkwaliteit flink beter geworden op f1tv?

Vorige race op viaplay gekeken, echter daarvoor f1tv gehad maar dit lijkt me toch n tandje beter.

[Voor 42% gewijzigd door HaterFrame op 19-03-2023 18:02]

I am the great Cornholio!

• meesje
Op iPad nu wel. AppleTV en iPhone lukt nog niet.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:05
Boinkie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:57:
Blijft vervelend dat je 5 min voor het begin van stream moet wisselen. Kunnen ze die niet gewoon door laten lopen?
je kan 10 minuten van te voren de pre-race afsluiten en de race opstarten.

de pre-race word ook op de race stream afgespeeld.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
jemig...F1tv eruit?

• meesje
Het werk nu gelukkig nu weer (formation lap). Maar dit moet niet te vaak gebeuren. Met Viaplay heb ik dit vorig jaar nooit ervaren.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ook hier doet F1tv het nu weer, precies aan het einde van de formation lap. Top

Is in twee jaar tijd nooit eerder gebeurd.

GamerTag: ReVisionsX

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
Hier doet f1 het nog steeds niet

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:25

-tom-562

Oliesjeik

F1TV app op mn Chromecast werkt niet, lekker dan :(

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 22:11
Ziet het asfalt er bij jullie ook zo raar uit? Allemaal bruin grijze color banding op Viaplay hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:47

sjaool

Every life should have 9 cats

F1TV App weigerde bij mij ook. Dus maar de laptop erbij gepakt en gaan streamen naar de Chromecast met Google TV. Dat werkt tot nu ook goed. :)

"When you grow up your heart dies"

• mir4dor
  • Laatst online: 23:01
Zenuw gedoe International op F1TV. Ik kan F1TV live niet selecteren? Google TV

[Voor 6% gewijzigd door mir4dor op 19-03-2023 18:13]

Daily driver; MB R171 SLK280

• sjaool

sjaool

Inmiddels weer overgeschakeld naar de F1TV app en die werkt weer zoals het hoort.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:25

-tom-562

Oliesjeik

Reboot van de chromecast hielp gelukkig, F1tv app werkt gelukkig weer

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 17:01
Gp radio valt er bij mijn vpn in Belgie steeds uit
Dori

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XNL073
Hier is de kwaliteit echt ineens flink beter op F1TV maar wel een soort haper om te seconde. Best irritant

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

XNL073 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:21:
Hier is de kwaliteit echt ineens flink beter op F1TV maar wel een soort haper om te seconde. Best irritant
Via wat kijk je? Ik via een shield pro en heb deze op 60hz gezet, dat loste de hapering op.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-03 17:01
Mijn nokia even herstarten en f1tv was prima
De vpn in mijn iphone voor gpradio laat me in de steek. Verkeerde instelling wss

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• XNL073
HaterFrame schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:29:
[...]

Via wat kijk je? Ik via een shield pro en heb deze op 60hz gezet, dat loste de hapering op.
Ik kijk via een TCL met Google TV. Tv is sowieso al 60hz dacht ik. Vandeweek eens even kijken of het met terugkijken ook is

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand hier hoe je battle mode activeert in de app? Kan het nergens vinden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:27
Tylen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:56:
Weet iemand hier hoe je battle mode activeert in de app? Kan het nergens vinden.
Battlemode zit in F1 app bij Timings. Dus niet in F1TV app

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:21
De hele race komt via Viaplay binnen op 5.8Mbps. Nu maar rond 1.6Mbps.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HaterFrame schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:29:
Hij hoort, voor het meest optimale, toch echt op 50Hz te staan. F1TV zend uit in 50, niet in 60Hz.

Testing, one, two ...

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

hardware-lover schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:10:
[...]

Hij hoort, voor het meest optimale, toch echt op 50Hz te staan. F1TV zend uit in 50, niet in 60Hz.
Vreemd genoeg lost dat wel het probleem bij mij op.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

dnmw2705 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:04:
[...]

Battlemode zit in F1 app bij Timings. Dus niet in F1TV app
Hier staat toch echt f1 tv pro met als voorbeeld filmpje een iphone. https://www.formula1.com/...IaRABNtdWkGTOHaJV9wT.html

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HaterFrame schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:13:
Vreemd genoeg lost dat wel het probleem bij mij op.
Mogelijk toeval, met de instelling op 60 zit je er ook niet zover vanaf 😉

Maar met de Android TV box waarmee ik de race nu heb gekeken, staat ie ook op 60Hz hoor.

[Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 19-03-2023 20:34]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tylen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:18:
[...]

Hier staat toch echt f1 tv pro met als voorbeeld filmpje een iphone. https://www.formula1.com/...IaRABNtdWkGTOHaJV9wT.html
Battle mode is er niet meer. Die info op die website is dus verouderd. Je kunt nu alleen maar voor de onboard camera een coureur kiezen.

Wil je echte battle mode kijken dan zul je MultiViewer for F1 op een laptop of computer moeten installeren dan kun je pas een echte battle mode samenstellen. ;)

[Voor 16% gewijzigd door sjaool op 19-03-2023 20:32]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

hardware-lover schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:31:
[...]

Mogelijk toeval, met de instelling op 60 zit je er ook niet zover vanaf 😉
Hehehe, true. Maar op de shield kun je dat heel specifiek instellen, en op 50hz ervaar ik dus die haperingen. Op 60hz dan weer niet. Nu is het ook zo dat de shield en sommige tvs met android tv problemen hebben om het aantal fps/Hz goed af te stemmen op de content.

• adslben
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:46
Ik heb weer prima kunnen kijken zonder problemen.
Nvidia shield 2015, lan aansluiting, ziggo zakelijk start.

Als ik de preshow kijk komt er iets van 10 min voor de race een knop bovenin beeld en als je daarop klikt gaat hij naar de race stream.

Het enige wat ik dan doe is de stream vast zetten op 1080.

Dus ook dat gaat probleemloos.

Voor de mensen die problemen hebben ben ik wel benieuwd waarom eigenlijk. Hoe kijken jullie? Cast je van je telefoon naar je tv/chromecast, zit je op wifi of lan. Ik had vorig jaar ook dit soort problemen met een chromecast, maar sinds ik de Nvidia Shield heb is het probleemloos.

• Jorizzz
  • Laatst online: 21:49
Vandaag ook weer probleemloos gekeken. F1TV pro van mijn iPhone 7 naar een Chromecast Ultra via WiFi. Helemaal perfect, geen enkele hiccup of negatieve aanpassing aan de kwaliteit ofzo.

Wel voor het eerst met Sky commentaar gekeken, beviel me eigenlijk wel prima. Stuk amusanter dan de mannen van Viaplay.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jorizzz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:38:
Vandaag ook weer probleemloos gekeken. F1TV pro van mijn iPhone 7 naar een Chromecast Ultra via WiFi. Helemaal perfect, geen enkele hiccup of negatieve aanpassing aan de kwaliteit ofzo.

Wel voor het eerst met Sky commentaar gekeken, beviel me eigenlijk wel prima. Stuk amusanter dan de mannen van Viaplay.
Weet je wat er zo leuk is aan F1TV Pro. Je hebt keuze uit verschillende commentaren. Ik heb de afgelopen races met het commentaar van F1TV gekeken. Dat beviel prima. Veel deskundigheid en rust. Wil ik wat meer sensatie dan schakel ik over naar het commentaar van Sky F1 met Crofty etc. En wil ik saai Nederlands commentaar dan kan ik als ik dat zou willen zelfs daar voor kiezen. :P

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

adslben schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:34:
Voor de mensen die problemen hebben ben ik wel benieuwd waarom eigenlijk. Hoe kijken jullie? Cast je van je telefoon naar je tv/chromecast, zit je op wifi of lan. Ik had vorig jaar ook dit soort problemen met een chromecast, maar sinds ik de Nvidia Shield heb is het probleemloos.
Met casten van viaplay en f1tv rechstreeks van mobiel naar tv had ik vorig jaar wat problemen. Toen een shield aangeschaft en nagenoeg geen problemen meer, af en toe wat frutten met de instellingen van die shield. Maar dat kan ook weer aan de combi shield en tv liggen. Mijn voorkeur gaat echter altijd uit naar de apps op de tv zelf (Sony google tv) maar die is dus niet beschikbaar en ik zit niet te wachten op sideloaden.

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Hier de hele race prima kunnen kijken op mijn Sony XR-55A80J met de F1TV-app gesideload. Wel van tevoren de instelling op 1920x1080 gezet ipv auto. Tussendoor twee of drie keer een hele kleine hapering (klein schokje) gehad, maar verder geen problemen. Ook Grand Prix Radio deed het prima via Duitsland O-)

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:27
Tylen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:18:
[...]

Whoops! F1MultiViewer FTW

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:52
Blijft irritant dat als ik via de app met vertraging kijken kies. (vanaf start ipv live, omdat ik uurtje later wil beginnen met kijken)
En als je dan cast kiest naar chromecast de beelden naar live springen.
Wegkijken van tv beeld en dan klikken op begin van de race.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:10
sjaool schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Weet je wat er zo leuk is aan F1TV Pro. Je hebt keuze uit verschillende commentaren. Ik heb de afgelopen races met het commentaar van F1TV gekeken. Dat beviel prima. Veel deskundigheid en rust. Wil ik wat meer sensatie dan schakel ik over naar het commentaar van Sky F1 met Crofty etc. En wil ik saai Nederlands commentaar dan kan ik als ik dat zou willen zelfs daar voor kiezen. :P
Alleen de international feed is niet te laden via de iphone app. Klopt dat? Alleen brundle en crofty?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13
Boinkie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:07:
[...]

Alleen de international feed is niet te laden via de iphone app. Klopt dat? Alleen brundle en crofty?
Geen problemen mee. Op iPhone kan ik de Internationale feed (met Brundle & Crofty of ViaPlay) en de F1TV feed (DC, Alex Jacques, Palmer) openen

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De hele race zonder problemen via F1TV in 1080p gekeken, na de race nog even bij VIaplay de nabeschouwing kijken vanwege de straf van Alonso. Het beeld zag er iets beter uit dan de laatste keer dat ik naar Viaplay had gekeken, maar binnen 5 minuten sloeg het beeld vast en moest ik de stream opnieuw opnemen. Geen 3 minuten laten sloeg het beeld weer vast, dit kan toch niet? Wat ontzettend slecht dat dit nog steeds niet soepel werkt, zelfs niet op een Google Chromecast 4k.

Wat ben ik blij dat F1TV het wel gewoon prima doet.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Van het weekend voor het eerst F1tv via GoogleTV (Chromecast) gekeken, werkte echt perfect.

Met m'n telefoon naar tv casten gaf soms nog wel eens wat problemen, maar dit ging super soepel en 0 problemen.

D3 Profile D3 XP Ladder

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:12
Race uitgesteld gekeken met een combinatie van F1 TV PRo en Multiviewer, die laatste voor het eerst en vind de onboard met telemetry en de racecontrol berichten in de livetiming een mooie toevoeging aan de beleving van de race.

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:16
Kreeg tijdens de opwarmronde op de shield een video stream error
kon nog net op tijd switchen naar de chromecast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Topicstarter
Jorizzz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:38:

Ik moet zeggen ondanks dat ik niet hoge eisen heb aan het commentaar, begin ik me ook te ergeren aan de mannen. Ik vind Alard en Jeroen eigenlijk een beter duo....

Vooral toen Alonso die 5 seconden pakte tijdens zijn pitsstop onder de safetycar, Dat was natuurlijk slim (en geluk hebben) want die loop je weer in zeker als je geen positie verliest, is het gratis. Maar geen kik van de mannen. Pas veel later hebben ze er iets over gezegd

Toen kwam gerucht (vanuit Mercedes) dat dat mogelijk niet mocht (de straf inlossen onder safety car). Maar dat werd niet weerlegd door de mannen. Ik neem aan dat zij de regels beter kennen of dat ze om zijn minst de regels bij de hand hebben om het te op te zoeken.

Juist deze onzin, ergde ik me (ook) aan bij Olav, die miste veel of ging zelf de mist in.

Volgende keer Engels of sky commentaar dus maar.....

Everything is better with Bluetooth

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:40
jeanj schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:16:
[...]

Ik moet zeggen ondanks dat ik niet hoge eisen heb aan het commentaar, begin ik me ook te ergeren aan de mannen. Ik vind Alard en Jeroen eigenlijk een beter duo....

Vooral toen Alonso die 5 seconden pakte tijdens zijn pitsstop onder de safetycar, Dat was natuurlijk slim (en geluk hebben) want die loop je weer in zeker als je geen positie verliest, is het gratis. Maar geen kik van de mannen. Pas veel later hebben ze er iets over gezegd

Toen kwam gerucht (vanuit Mercedes) dat dat mogelijk niet mocht (de straf inlossen onder safety car). Maar dat werd niet weerlegd door de mannen. Ik neem aan dat zij de regels beter kennen of dat ze om zijn minst de regels bij de hand hebben om het te op te zoeken.
Regels beter kennen dan wie? Als de insiders langs de baan het al verkeerd hebben verwacht je dat een stel commentaarmuppets vanaf een scherm het wél weten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:14
jeanj schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:16:
[...]Vooral toen Alonso die 5 seconden pakte tijdens zijn pitsstop onder de safetycar, Dat was natuurlijk slim (en geluk hebben) want die loop je weer in zeker als je geen positie verliest, is het gratis. Maar geen kik van de mannen. Pas veel later hebben ze er iets over gezegd

Juist deze onzin, ergde ik me aan bij Olav, die miste veel of ging zelf de mist in.
Bij het nakaarten bij Ziggo hebben Olav en Jack iets duidelijker aangegeven hoe het zat:
Dat Alonso de straf tijdens een safetycar situatie mocht inlossen staat duidelijk in de regels, dat kan en mag. Dat het een vraag opleverde bij andere reporters en op internet houdt niet in dat Olav en Jack daar dan ook meteen over mee moeten babbelen. Wel waren zij ook verbaasd dat de straf pas na de podium ceremonie was uitgekomen. Ook zij moesten zoeken naar de details van de straf.

Het bleek de krik aan de achterkant te zijn die de auto aanraakte tijdens de straf. Een knappe reporter die dat ziet tijdens de wedstrijd.

Dat Mercedes een opmerking heeft gemaakt over het uitvoeren van de 5 seconden is duidelijk aan de meldingen die naar de mercedes coureurs gingen. Dat gebeurde overigens wel pas aan het uiterste einde van de wedstrijd. Natuurlijk hebben ze de regels en de beelden van de 5 seconden uitgebreid bestudeerd. Waar/hoe en vooral wanneer de stewards de inspiratie hebben gekregen om de regels uit te vaardigen laat ik graag in het midden al zal het mij niet verbazen als mercedes of omstreken hier bij betrokken is.

Overigens, als jij je ergert aan het commentaar van Olav, waarom doe je dan de moeite om er naar te luisteren?

• jeanj
  • Niet online

jeanj

Topicstarter
beerse schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:47:
[...]

Bij het nakaarten bij Ziggo hebben Olav en Jack iets duidelijker aangegeven hoe het zat:
Dat Alonso de straf tijdens een safetycar situatie mocht inlossen staat duidelijk in de regels, dat kan en mag. Dat het een vraag opleverde bij andere reporters en op internet houdt niet in dat Olav en Jack daar dan ook meteen over mee moeten babbelen. Wel waren zij ook verbaasd dat de straf pas na de podium ceremonie was uitgekomen. Ook zij moesten zoeken naar de details van de straf.

Het bleek de krik aan de achterkant te zijn die de auto aanraakte tijdens de straf. Een knappe reporter die dat ziet tijdens de wedstrijd.

Dat Mercedes een opmerking heeft gemaakt over het uitvoeren van de 5 seconden is duidelijk aan de meldingen die naar de mercedes coureurs gingen. Dat gebeurde overigens wel pas aan het uiterste einde van de wedstrijd. Natuurlijk hebben ze de regels en de beelden van de 5 seconden uitgebreid bestudeerd. Waar/hoe en vooral wanneer de stewards de inspiratie hebben gekregen om de regels uit te vaardigen laat ik graag in het midden al zal het mij niet verbazen als mercedes of omstreken hier bij betrokken is.

Overigens, als jij je ergert aan het commentaar van Olav, waarom doe je dan de moeite om er naar te luisteren?
Ik had het over de viaplay mannen, ik heb het live verslag niet van Olav gehoord.
Als ik mijn post terug lees begrijp waarom je dacht dat ik het over Olav had, het woordje ook was ik vergeten toe te voegen, maar ik reageerde op een post over het viaplay commentaar.

Het punt van Mercedes bijna aan het eind van de race was dat Alonso de straf nog niet had voldaan (omdat ze onterecht aannamen dat dat niet tijdens de safetycar mocht) en dat hij dus plus 5 seconden kreeg werd niet weerlegd door de mannen van viaplay. Ik verwacht dat je als commentator de expert bent en behoorlijk van de regels op de hoogte bent. En dat je aangeeft 1) volgens mij is het niet zo maar we checken het, het was nooit zo misschien zijn de regels veranderd. 2) Het dan gaat checken aan de regels, die je natuurlijk doorzoekbaar bij je hebt. Geen idee wat Olav hierover tijdens de race heeft gezegd. In het ziggo Race cafe werd het al direct debunked idd, maar dat zat natuurlijk meer tijd tussen dan live debunken....

Verder eerder toen Alonso die straf pakte zei men niks of zeer weinig dat het zo voor Alonso wel heel erg goed uit komt, die 5 seconden straf maakt voor hem uiteindelijk niets uit, door geluk tijdens de safetycar. Die opmerking kwam 10!! of meer ronden later. Dat zijn de analyses die ik van van de commentatoren verwacht, en vrij snel dan wel direct.

Die 10 seconden straf was voor iedereen onverwacht, ik zag hem in de f1 stream langs komen (na podium en vuurwerk dacht ik). Dus de rapportage van viaplay (op F1 TV Pro) heeft daar niets meer over gezegd omdat ze al weg waren geschakeld voor zover ik me kan herinneren, dus daarover verwijt ik hen (viaplay commentatoren) niets, ook niet of ze het al of niet hebben gezien (de hoek in de live feed was e.a. niet duidelijk te zien )

Ik heb vorig jaar toch zonder al te veel ergernis naar viaplay geluisterd, waarom het nu na 2 races over mijn ergernis tolerantie grens heen gaat.... Ben wel benieuwd of meer mensen dit hebben ..

[Voor 11% gewijzigd door jeanj op 20-03-2023 12:24]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jorizzz
jeanj schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Ik heb vorig jaar toch zonder al te veel ergernis naar viaplay geluisterd, waarom het nu na 2 races over mijn ergernis tolerantie grens heen gaat.... Ben wel benieuwd of meer mensen dit hebben ..
Vorig jaar via Viaplay gekeken, vond het best oké eigenlijk. Enige irritante vond ik dat ze continu praten alsof je voor het eerst F1 kijkt. En Tom Coronel, die vind ik ook echt vreselijk!
Nu F1TV. Eerst met Viaplay commentaar en dit weekend Sky. Eigenlijk viel me nu pas op hoeveel beter en minder 'kinderachtig' dat commentaar was. Ik vond het echt leuk om naar te luisteren. Ga binnenkort ook nog wel een keer het F1TV commentaar proberen. Dat is wel het voordeel van F1TV, er valt wat te kiezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:53
Gisteren prima naar de race kunnen kijken. Geschakeld tussen Viaplay commentaar en de Engelse.
Blijft frustrerend dat commentaar in het NL. Tjonge.. niets van vorig jaar geleerd.

Wat ik wel fijn vond om naar te kijken/luisteren, Jan Lammers en Jeroen Bleekemolen bij de NOS. Heerlijk nuchter, er niet omheen draaien. Tuurlijk, ze geven commentaar over de samenvatting, maar voor mij verfrissend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:35
TFZ61 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:48:
Gisteren prima naar de race kunnen kijken. Geschakeld tussen Viaplay commentaar en de Engelse.
Blijft frustrerend dat commentaar in het NL. Tjonge.. niets van vorig jaar geleerd.

Wat ik wel fijn vond om naar te kijken/lijsteren, Jan Lammers en Jeroen Bleekemolen bij de NOS. Heerlijk nuchter, er niet omheen draaien. Tuurlijk, ze geven commentaar over de samenvatting, maar voor mij verfrissend.
Jan Lammer is altijd enorm prettig om te luisteren. Ook op de nos f1 podcast. Heeft er veel verstand van!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:35
jeanj schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Ik had het over de viaplay mannen, ik heb het live verslag niet van Olav gehoord.
Als ik mijn post terug lees begrijp waarom je dacht dat ik het over Olav had, het woordje ook was ik vergeten toe te voegen, maar ik reageerde op een post over het viaplay commentaar.

Het punt van Mercedes bijna aan het eind van de race was dat Alonso de straf nog niet had voldaan (omdat ze onterecht aannamen dat dat niet tijdens de safetycar mocht) en dat hij dus plus 5 seconden kreeg werd niet weerlegd door de mannen van viaplay. Ik verwacht dat je als commentator de expert bent en behoorlijk van de regels op de hoogte bent. En dat je aangeeft 1) volgens mij is het niet zo maar we checken het, het was nooit zo misschien zijn de regels veranderd. 2) Het dan gaat checken aan de regels, die je natuurlijk doorzoekbaar bij je hebt. Geen idee wat Olav hierover tijdens de race heeft gezegd. In het ziggo Race cafe werd het al direct debunked idd, maar dat zat natuurlijk meer tijd tussen dan live debunken....

Verder eerder toen Alonso die straf pakte zei men niks of zeer weinig dat het zo voor Alonso wel heel erg goed uit komt, die 5 seconden straf maakt voor hem uiteindelijk niets uit, door geluk tijdens de safetycar. Die opmerking kwam 10!! of meer ronden later. Dat zijn de analyses die ik van van de commentatoren verwacht, en vrij snel dan wel direct.

Die 10 seconden straf was voor iedereen onverwacht, ik zag hem in de f1 stream langs komen (na podium en vuurwerk dacht ik). Dus de rapportage van viaplay (op F1 TV Pro) heeft daar niets meer over gezegd omdat ze al weg waren geschakeld voor zover ik me kan herinneren, dus daarover verwijt ik hen (viaplay commentatoren) niets, ook niet of ze het al of niet hebben gezien (de hoek in de live feed was e.a. niet duidelijk te zien )

En nu is Alonso alsnog 3e. Door protest is de straf teruggedraaid. FIAplay🥲

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:09
Boinkie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:07:
[...]

Als je de taal van de app op Engels zet krijg je bij de International feed het Engelse SkySports commentaar, staat de app op Nederlands dan krijg je Peppi & Kokki van ViaPlay.

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:01
DDX schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:07:
Blijft irritant dat als ik via de app met vertraging kijken kies. (vanaf start ipv live, omdat ik uurtje later wil beginnen met kijken)
En als je dan cast kiest naar chromecast de beelden naar live springen.
Wegkijken van tv beeld en dan klikken op begin van de race.
Hier hetzelfde. Zodra ik cast. verschuif ik de uitzendingsbalk op de app terug naar het begin nog voordat de cast op de TV begint. Moet soms wel 2 a 3 keer :?

• DDX
  • Registratie: April 2001
Siebeh schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Hier hetzelfde. Zodra ik cast. verschuif ik de uitzendingsbalk op de app terug naar het begin nog voordat de cast op de TV begint. Moet soms wel 2 a 3 keer :?
Ben er nu maar mee gestopt om met vertraging te kijken, teveel geklooi (en risico dat ik al iets van uitslag zie)
Wacht nu wel tot het echt afgelopen is en kijk dan wel.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Extigo
  • Laatst online: 15:23
Siebeh schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Dat was voor mij de reden om een Android/Google TV kastje aan te schaffen. Ik heb de Nokia Streaming Box 8000, maar een Chromecast met Google TV werkt hetzelfde.

Steam

• Jorizzz
Ik heb net mijn KPN Internet/TV abo verlengd om korting te krijgen. Krijg nu dat nieuwe KPN kastje met Google TV. Ben benieuwd hoe F1TV daarop draait!

Edit: dit kastje, dat mij niks extra kost overigens.

[Voor 38% gewijzigd door Jorizzz op 21-03-2023 14:22]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:45
Na twee races F1TV: voorkeur gaat bij mij thuis uit naar het kanaal 'F1 Live' van F1TV, dus niet het Sky commentaar maar het Engelstalige commentaar van het 'eigen' kanaal, waar Palmer en Coulthard ook te horen zijn. Prima!

Daarnaast - als soort zelfkwelling - geprobeerd het Ziggo Race cafe terug te kijken... Maareh... die Mol en Plooij... die zijn toch totaal niet te harden? Ik hield het 5 minuten vol. De arrogantie van Mol DRUIPT werkelijk door het beeld. Zoals 'ie dan ook tijdens de introductie op dat papiertje voor 'm zit te krabbelen om interessant over te komen, echt tenenkrommend. Maar goed, da's allemaal smaak ;)

Oldskool NL.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@mikkelnl tis net wat je zoekt. Voor een beetje borrelsfeer en nostalgie zit je prima bij de heren. ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Is het nou echt nodig dat ieder individu hier tot in den treure zijn plasje komt doen over wat ze van Mol, Plooij of die twee van Viaplay vinden?

WE WETEN HET NU ONDERHAND WEL!!!

Maak er een seperaat topic over aan ofzo om af te geven op de F1 verslaggeving.

Ik zal vast een voorzet geven voor de topictitel: "Het grote mijn mening over F1 verslaggevers topic"

Acties:
  • +7Henk 'm!

• RobertMe
Frappuccino schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:56:
Is het nou echt nodig dat ieder individu hier tot in den treure zijn plasje komt doen over wat ze van Mol, Plooij of die twee van Viaplay vinden?

Ik zal vast een voorzet geven voor de topictitel: "Het grote mijn mening over F1 verslaggevers topic"
FYI: dit topic is origineel in het leven geroepen om het exact daarover te hebben. De kwaliteit van de uitzendingen, oftewel: het gebrek daaraan bij Mol & Plooij. Was overigens wel al in de tijd dat ook F1TV beschikbaar was, met Sky commentaar, en ook daarop werd hier voldoende afgegeven (en de hemel in geprezen).

En ook nu heet het topic nog "Kwaliteit van de uitzendingen en waar te kijken"

• meesje
Frappuccino schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:56:

Mee eens hoor. Ik zou de eerste zin wel breder maken met sky en fom commentaar. Het is allemaal heel persoonlijk. Zelf kijk ik samen met mijn zoon van zeven F1 en vind het NL commentaar wel dikke prima. Hoef ik in ieder geval niet alles uit te leggen. En daarnaast (en dat is waarschijnlijk mijn gebrek) ben ik bij alleen Engels commentaar snel geneigd het volume harder te zetten om het goed te kunnen verstaan.

O ja, dat men een commentator wat minder fijn vindt, helemaal prima. Je kunt ook wel aangeven dat ze er een keer (of heel vaak) helemaal naast zitten. Maar hou het wel een beetje netjes, de woorden als ‘arrogant’ e.d. vind ik zelf niet kunnen.

[Voor 11% gewijzigd door meesje op 21-03-2023 18:15]

• Frappuccino
RobertMe schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:03:
[...]

FYI: dit topic is origineel in het leven geroepen om het exact daarover te hebben. De kwaliteit van de uitzendingen, oftewel: het gebrek daaraan bij Mol & Plooij. Was overigens wel al in de tijd dat ook F1TV beschikbaar was, met Sky commentaar, en ook daarop werd hier voldoende afgegeven (en de hemel in geprezen).

En ook nu heet het topic nog "Kwaliteit van de uitzendingen en waar te kijken"
Heb je daar echt 4 delen voor nodig?

Het is inmiddels net zo vermoeiend zoniet nog vermoeiender dan de verslaggeving van wie dan ook die je ondermaats vindt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 21:27

Toff

FP ProMod
Frappuccino schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:21:
[...]

Het is inmiddels net zo vermoeiend zoniet nog vermoeiender dan de verslaggeving van wie dan ook die je ondermaats vindt.
Ach, ook hiervoor geldt: Je HOEFT het niet allemaal te lezen!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobertMe
Toff schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:47:
[...]

Net zoals elke week wel weer "moet ik nu een Chromecast with Google TV kopen, of???". Want dat specifieke apparaat gaat het hier ook echt veel te veel over :X.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
RobertMe schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:07:
[...]

Net zoals elke week wel weer "moet ik nu een Chromecast with Google TV kopen, of???". Want dat specifieke apparaat gaat het hier ook echt veel te veel over :X.
In mijn ogen kunnen zulke vragen opgenomen worden in de topic start. En dan bij dergelijke vragen, gewoon vriendelijk verwijzen naar de start van dit topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Toff schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:47:
[...]

Zelf maak ik gebruik van bookmarks. Wanneer er weer een update is, open ik het topic. Nu betekent dit dat ik door veel persoonlijke opmerkingen moet scrollen voor ik eventueel bv een hulpvraag (of nieuwtjes, tips&trucs, etc.) voorbij ziet komen.

[Voor 4% gewijzigd door meesje op 21-03-2023 19:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 21:27

Toff

FP ProMod
meesje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:35:
[...]

In mijn ogen kunnen zulke vragen opgenomen worden in de topic start. En dan bij dergelijke vragen, gewoon vriendelijk verwijzen naar de start van dit topic.
De mensen die dit soort vragen (nog) stellen lezen zelden de TS (of sowieso enige posts in een topic).
meesje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:39:
[...]

Zelf maak ik gebruik van bookmarks. Wanneer er weer een update is, open ik het topic. Nu betekent dit dat ik door veel persoonlijke opmerkingen moet scrollen voor ik eventueel bv een hulpvraag (of nieuwtjes, tips&trucs, etc.) voorbij ziet komen.
Misschien is het handiger voor jou om niet voor iedere nieuwe post naar dit draadje te rennen. Als je een paar pagina's achter loopt, lees je gemakkelijker over de voor jou onbelangrijkere posts heen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:33
Zojuist een donatie gemaakt voor Multiviewer for F1. Wat een geweldige applicatie om tijdens de race tegelijkertijd meerdere streams te bekijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• jeanj
  • Niet online

jeanj

Topicstarter
Frappuccino schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:21:
[...]

Als je TS leest dan zie je
Vorige Topic's:
Deel 1: Seizoen 2020 en eerder
Deel 2: Seizoen 2021
Deel 3: Seizoen 2022
We hebben overwogen in de titel 2023 op te nemen, maar voor 2024 verwachten niet veel nieuws, 2025 wel als de rechten weer vrij komen, dus tenzij er veel onzin vragen worden gepost of er veranderd veel moeten we 2 jaar met dit topic doen....
meesje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:35:
[...]

Maar het is een persoonlijke keuze of je je ziel aan google verkoopt, apple, amzon etc
In TS staat ook wel welke apparaten worden ondersteund, maar e.a. veranderd wel en dat steeds controleren en bijhouden, we hebben echt wel iets anders te doen.

[Voor 36% gewijzigd door jeanj op 22-03-2023 14:42]

• Frappuccino
@jeanj Het topic is niks mis mee. Het gaat me er puur om dat men tot in den treure aan het benoemen is wat men van verslagever A, B of C vindt. Dat hoeft voor mij echt niet iedere bezoeker van dit topic even seperaat te melden. Dan is het makkelijker om een poll op te zetten.

En afhankelijk van hoe je kijkt is er keuze genoeg. En je moet helemaal niet naar verslaggever A of B of C luisteren, Je kunt kiezen of je naar A of B of C luistert.

• meesje
jeanj schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:37:
[...]
In TS staat ook wel welke apparaten worden ondersteund, maar e.a. veranderd wel en dat steeds controleren en bijhouden, we hebben echt wel iets anders te doen.
Voor F1tv volstaat toch een link naar hun support pagina met ondersteunde devices? Dit lijkt me dan toch iets eenmaligs? Indien je bedoelt het bijhouden van onofficiële wegen, ja daar ben ik het mee eens. Zelf zou ik dat niet eens vermelden. Als men die weg wil bewandelen, is het eigen risico.
Frappuccino schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:26:
@jeanj Het topic is niks mis mee. Het gaat me er puur om dat men tot in den treure aan het benoemen is wat men van verslagever A, B of C vindt. Dat hoeft voor mij echt niet iedere bezoeker van dit topic even seperaat te melden. Dan is het makkelijker om een poll op te zetten.

En afhankelijk van hoe je kijkt is er keuze genoeg. En je moet helemaal niet naar verslaggever A of B of C luisteren, Je kunt kiezen of je naar A of B of C luistert.
In mijn ogen kun je heus wel wat zeggen over een commentator, maar hou het wel inhoudelijk en netjes. Noem bv een specifieke situatie. Bv dat een commentator tijdens de afgelopen iets volledig gemist heeft.

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
F1TV verbeterd de beeldkwaliteit.

https://www.totaaltv.nl/n...erbetert-beeldkwaliteit-/

[Voor 16% gewijzigd door speedmetal35 op 23-03-2023 14:41]

• RobertMe
Niks nieuws toch? Dat F1TV tegenwoordig AVC gebruikt, en daarmee via een lagere bandbreedte beter beeld kan leveren, is hier al gemeld een week of 2 terug.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:11
RobertMe schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:49:
[...]

Niks nieuws toch? Dat F1TV tegenwoordig AVC gebruikt, en daarmee via een lagere bandbreedte beter beeld kan leveren, is hier al gemeld een week of 2 terug.
Volgens mij heb ik alleen berichten van die strekking over ViaPlay voorbij zien komen?

iRacing Profiel

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

franssie

Save the albatross

meesje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:52:
[...]

Voor F1tv volstaat toch een link naar hun support pagina met ondersteunde devices? Dit lijkt me dan toch iets eenmaligs? Indien je bedoelt het bijhouden van onofficiële wegen, ja daar ben ik het mee eens. Zelf zou ik dat niet eens vermelden. Als men die weg wil bewandelen, is het eigen risico.

[...]

In mijn ogen kun je heus wel wat zeggen over een commentator, maar hou het wel inhoudelijk en netjes. Noem bv een specifieke situatie. Bv dat een commentator tijdens de afgelopen iets volledig gemist heeft.
ooit, een vorig deel, was waar te kijken (BBC, RTL etc) omdat het in NL niet echt werd uitgezonden meen ik.
Daarna heeft een mod besloten dat het gezeik over het commentaar ook wel in dit topic kon, en hier zijn we nu.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:11
RobertMe schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:49:
[...]

AVC is juist de oudere H.264 codec. HEVC is de nieuwe H.265 codec.

[Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 24-03-2023 10:22]

• RobertMe
cordonbleu schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:21:
[...]

AVC is juist de oudere H.264 codec. HEVC is de nieuwe H.265 codec.
Woeps, inderdaad, verkeerd om. Maar in ieder geval was het al gemeld: dnmw2705 in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

• Miki
  • Nu online
Behalve de genoemde weblog met discutabele trackrecord als het gaat om feitelijkheden kan ik weinig informatie vinden op andere sites specifiek over de bewering van HEVC/h.265 en de wijziging daarvan.

Naar mijn weten zijn de streams nog steeds met AVC gecodeerd en “gelijkwaardig” aan ViaPlay met AVC1. Nee niet hetzelfde als in kwaliteit maar gebruikte codec!

[Voor 10% gewijzigd door Miki op 24-03-2023 10:56]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Oeh hier ben ik ontzettend blij mee! Wat een stap in de goede richting _/-\o_

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Oeh hier ben ik ontzettend blij mee! Wat een stap in de goede richting _/-\o_
Er is geen enkele andere nieuwssite nog een officieel statement van F1/ F1TV waar het bericht van TotaalTV wordt bevestigd. Dus ik weet nog niet of je hier heel blij mee moet zijn :)

Edit:
Deze Reddit post van een F1 Multiviewer is van 25 dagen geleden. Dus ik ben reuze benieuwd waar dit nieuws vandaan komt.

[Voor 31% gewijzigd door Miki op 24-03-2023 15:08]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:00:
[...]

Er is geen enkele andere nieuwssite nog een officieel statement van F1/ F1TV waar het bericht van TotaalTV wordt bevestigd. Dus ik weet nog niet of je hier heel blij mee moet zijn :)

Edit:
Deze Reddit post van een F1 Multiviewer is van 25 dagen geleden. Dus ik ben reuze benieuwd waar dit nieuws vandaan komt.
[Afbeelding]
Het komt hiervandaan: dnmw2705 in "Viaplay in Nederland". En daar heeft Totaal TV het ook ongetwijfeld vandaan.

@dnmw2705 constateerde dit alleen tijdens de live-stream op een Apple TV. Bij het terugkijken werd gewoon weer de oude AVC-codec gebruikt.

Te vroeg dus voor definitieve conclusies. Of wellicht gewoon een langzame uitrol. Op een Fire TV Stick 4K Max was het gehele race-weekend in ieder geval nog 'ouderwets' in AVC met 6,5 Mbps.

[Voor 3% gewijzigd door NY_Giant op 24-03-2023 15:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
NY_Giant schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Het komt hiervandaan: dnmw2705 in "Viaplay in Nederland". En daar heeft Totaal TV het ook ongetwijfeld vandaan.

@dnmw2705 constateerde dit alleen tijdens de live-stream op een Apple TV. Bij het terugkijken werd gewoon weer de oude AVC-codec gebruikt.

Te vroeg dus voor definitieve conclusies. Of wellicht gewoon een langzame uitrol. Op een Fire TV Stick 4K Max was het gehele race-weekend in ieder geval nog 'ouderwets' in AVC met 6,5 Mbps.
Ah die post heb ik dus over het hoofd gezien. Leuk om te zien waar we afgelopen seizoen over discussieerden nu door 1 van de spelers daadwerkelijk wordt opgepakt :)

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2023
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee