[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.039 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:31
Ik zou wel gek zijn, maar zie deze replay:

https://www.reddit.com/r/...o_good_that_it_jumped_to/

Sommige wat luxere personenauto's hebben dit systeem ook volgens mij, ze detecteren eventuele hobbels en gaten en de ophanging anticipeert hierop.

Heeft de RB18 dit ook..? :?

Of wordt het voorwiel gelanceerd door het putje waar hij overheen rijd?

[ Voor 11% gewijzigd door Danielson op 06-09-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:08
Danielson schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:28:

Sommige wat luxere personenauto's hebben dit systeem ook volgens mij, ze detecteren eventuele hobbels en gaten en de ophanging anticipeert hierop.

Redbull geeft je vleugels :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:06:
[...]

Op dit niveau bestaat sympathie niet. Te veel geld en belangen.
Punt is wel dat RBR-Honda een geweldige combinatie bleken te zijn. Die Honda is immers nu waarschijnlijk de beste PU geworden terwijl het eind 2017 nog een grap was. Dat is een belangrijkere reden voor mij. :)
Honda doet gewoon zijn ding namelijk motoren bouwen en is verder vrij stil. De ideale partner voor Red Bull zou je zeggen.

Mocht Porsche geen zin hebben om alleen een aandeel in Red Bull Powertrains te nemen dan kan het boek Red Bull - Porsche dicht. Red Bull zal dan afwachten of er andere mogelijke partners zijn. Dat zou Honda kunnen zijn omdat ze in 2026 weer willen instappen maar dan is de vraag of Red Bull Powertrains nog als nieuwkomer gezien kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Chiron schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:32:
[...]

Het klinkt wel als een onoverbrugbaar verschil van plannen.

RBR die eigenlijk al voorzien is met RBPT, en Porsche alleen als 'extra' ziet, zodat die het stukje electra verzorgt van de hybride PU eventueel nog wat kennis meebrengt om mee te sleutelen bij RBPT en that's it.

En aan de andere kant Porsche, dat ook al een testsetup had draaien voor een F1 motor, 50/50 wil instappen en vooral ook meebeslissen.
Toen de gesprekken begonnen was er nog geen sprake van een 50-50 belang en inspraak. Gaande weg merkte Horner en Marko dat er steeds meer Porsche managers bij de gesprekken aansloten. Toen het moment kwam dat bekend werd dat het belang 50-50 zou worden en daarme 50% inspraak voor Porsche werd het een niet acceptabele situatie voor Red Bull.

Porsche en Audi houden dingen gescheiden. Audi gaat inderdaad een motor bouwen in Neuburg maar niet samenwerken met Porsche. Porsche zou zich in de Red Bull deal zoals je al aangeeft bezighouden met het hybride deel en bepaalde know how leveren. De eerdere testopstelling voor F1 deelname in 2018 kun je beter vergeten, Audi gaat een investering doen in nieuwe AVL apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:52
Ergens zou ik het wel humor vinden, als ook Audi niet doorgaat en Domenicali met zijn bek vol tanden staat om vervolgens toch maar Andretti te verwelkomen.

Ik weet het, ik weet het Andretti zou team nummer 11 zijn terwijl Porsche en Audi geen extra team op zouden leveren.

Maar ergens wil ik dat Domenicali op zijn bek gaat met dat Audi en Porsche kwaliteitsbedrijven zijn die de sport verder gaan brengen en dat de sport teams zoals Andretti niet nodig heeft. Heeft hij volgens mij niet zo letterlijk gezegd maar is wel de strekking die ik er uit haal.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
Danielson schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:28:

Die autos zijn erg stijf, de fastlane en de pitboxen lijken beide af te lopen naar dat putje toe, waardoor een wiel contact verliest met de grond. Aan de neus kan je zien dat de auto omhoog komt als hij het wiel raakt en de putrand geeft misschien ook nog een zetje. En hier is hetzelfde te zien bij Sainz, incl de helling (de playbutton wijst mooi naar dat wiel 8) ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imIvWYugmejHdtRPRR7lu6XbApk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yVbeimVBrHObEW13oQi1bdwo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door MrOleo op 06-09-2022 19:19 ]

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Als je ziet hoe klein die pitstraat is en hoe dicht de teams op elkaar staan is het eigenlijk een wonder dat de FIA hier weer wilde komen racen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:52
Ja. Maar dat geeft dan ook wel weer zo zijn charme ten opzichte van zo'n pitlane waar ze twee touringcars zouden kunnen stacken tijdens een pitstop

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34

Bestla

Kvinne

Als het in Monaco kan, dan kan het ook in Zandvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36
Bestla schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:41:
Het mag ook gewoon een uitdaging zijn toch? Of willen we bottas elk weekend een donut laten maken in de pitstraat? ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IOIvwMKiJvRZTo9XZnqEo48TjA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bmQ7EYxhqehYoGirmkyoMwAv.webp?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door stylezzz op 06-09-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
chevsticks schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:30:
Als je ziet hoe klein die pitstraat is en hoe dicht de teams op elkaar staan is het eigenlijk een wonder dat de FIA hier weer wilde komen racen.
Normaaal op andere circuits is de afstand tussen de pit stop plekken 20 meter, in Zandvoort 14 meter.
De pitstraat is Monaco is verouderd en wordt ook al als te smal bestempeld en was ook 1 van de klachten van de FOM voor verlenging van hun contract.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:46
Monaco is ruimer dan Zandvoort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Chocoball schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:50:
[...]

Normaaal op andere circuits is de afstand tussen de pit stop plekken 20 meter, in Zandvoort 14 meter.

[...]

De pitstraat is Monaco is verouderd en wordt ook al als te smal bestempeld en was ook 1 van de klachten van de FOM voor verlenging van hun contract.
Wat mij betreft stellen ze voor alle nieuwe contracten minimum eisen aan de ruimte in de pitstraat. Als je ziet hoe rakelings ze nu soms langs de pitcrew rijden, dat moet je toch helemaal niet meer willen.
Liever zie ik de auto's een stuk kleiner worden waardoor je ook met minder ruimte af kan in de pitstraat, maar dat zal wel een utopie zijn. Dus dan maar eisen stellen aan de pitstraat, als dat betekent dat circuits als Monaco en Zandvoort niet door gaan moet dat dan maar.
Het zijn doorgaans toch de circuits die eigenlijk te klein zijn voor de huidige F1, dus qua spanning in de race moet je het meestal niet van deze circuits hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
chevsticks schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:58:
[...]

Wat mij betreft stellen ze voor alle nieuwe contracten minimum eisen aan de ruimte in de pitstraat. Als je ziet hoe rakelings ze nu soms langs de pitcrew rijden, dat moet je toch helemaal niet meer willen.
Liever zie ik de auto's een stuk kleiner worden waardoor je ook met minder ruimte af kan in de pitstraat, maar dat zal wel een utopie zijn. Dus dan maar eisen stellen aan de pitstraat, als dat betekent dat circuits als Monaco en Zandvoort niet door gaan moet dat dan maar.
Het zijn doorgaans toch de circuits die eigenlijk te klein zijn voor de huidige F1, dus qua spanning in de race moet je het meestal niet van deze circuits hebben.
Bij de 2022 wagens is de wielbasis korter geworden maar ze zijn nog steeds te lang, te breed en te zwaar. Vanaf 2026 komen er ook wijzigingen voor een kleiner chassis maar doordat het elektrische deel meer moet presteren wordt de accu groter, meer plek innemen en zal ook weer van invloed zijn op het gewicht.

Als 100% klimaatneutrale brandstoffen zou lukken is het elektrische aandeel minder van belang en kunnen wagens kleiner en lichter worden. Er is ook discussie over of het vele gebruik van koolstofvezel (carbon fiber) wel past bij de klimaatdoelen van de Formule 1. Er wordt gedacht aan onderdelen van hennepvezel maar daarmee gaat het gewicht ook omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Chocoball schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:11:
[...]

Als 100% klimaatneutrale brandstoffen zou lukken is het elektrische aandeel minder van belang en kunnen wagens kleiner en lichter worden.
Zal wel net zo'n sprookje blijken als in de luchtvaart. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59

AvK

Ready Set Go

chevsticks schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:58:
[...]

Jij vond het eergisteren niet spannend begrijp ik.
Je hebt de vele inhaal acties niet gezien (die iedereen voor onmogelijk hield).
Het spel met de bandenwissels en de strategie van de verschillende teams. Sorry hoor maar dit was een heel spannende race. Achteraan gebeurde heel veel. Dit was een hele fijne race om te kijken. En na de SC dat HAM voorop lag dacht ik ook van gaat dit nog goed komen.... Maar het kwam goed.
En ik geef je gelijk als je bedoelt dat er even een dull moment in zat. Maar dat is bij vrijwel elke race zo.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
AvK schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:05:
[...]

Het spel met de bandenwissels en de strategie van de verschillende teams. Sorry hoor maar dit was een heel spannende race. Achteraan gebeurde heel veel. Dit was een hele fijne race om te kijken. En na de SC dat HAM voorop lag dacht ik ook van gaat dit nog goed komen.... Maar het kwam goed.
En ik geef je gelijk als je bedoelt dat er even een dull moment in zat. Maar dat is bij vrijwel elke race zo.
Ik wilde al zeggen.... vond zandvoort spannender dan spa. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09
Ik vond de race in Zandvoort vooral strategie, en door de safety car nog een mooie sprint. Ik denk dat er op Spa meer ingehaald is, maar daar was het voorin niet spannend.
Zo heeft elk circuit wel iets :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5Zn44cThhlCRvePYJxrFUPSzuM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9GDG1xnazr8VLdqQkAYCqaAs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Wild Chocolate op 06-09-2022 21:56 . Reden: Eerste poster met originele plaatje gequote. ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Nu ze gele pakken voor Monza hebben weet iemand of ze ook met een gele banaan gaan rijden?

Wel makkelijk als ze weer uitglijden met de strategie of pit stops :+

P.S. is wel een seurieuze vraag of ze komend weekend met een andere kleur wagen rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 06-09-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
AvK schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:05:
[...]

Het zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Dit soort races moeten het (let vooral even op de volgende woorden) over het algemeen van de strategie hebben als het op spanning aan komt. Neem nou Monaco, daar wordt op de baan vrijwel niet ingehaald. Zelfs met een auto die schade heeft kan je daar nog winnen, als je maar voorop rijdt.
Zandvoort net zo goed, is eigenlijk te smal voor de huidige wagens. Dat het deze editie toevallig een paar keer voor kwam dat er wel ingehaald werd neemt niet weg dat de wagens eigenlijk te groot zijn geworden voor dit soort circuits. Neem daar de veel te kleine pitstraat bij, dan trek ik toch de conclusie dat je hier eigenlijk niet moet willen racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
chevsticks schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:40:
[...]

Het zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Dit soort races moeten het (let vooral even op de volgende woorden) over het algemeen van de strategie hebben als het op spanning aan komt. Neem nou Monaco, daar wordt op de baan vrijwel niet ingehaald. Zelfs met een auto die schade heeft kan je daar nog winnen, als je maar voorop rijdt.
Zandvoort net zo goed, is eigenlijk te smal voor de huidige wagens. Dat het deze editie toevallig een paar keer voor kwam dat er wel ingehaald werd neemt niet weg dat de wagens eigenlijk te groot zijn geworden voor dit soort circuits. Neem daar de veel te kleine pitstraat bij, dan trek ik toch de conclusie dat je hier eigenlijk niet moet willen racen.
Waarom denk je dat het ‘toevallig’ deze race wel mogelijk was om in te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
stylezzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:07:
[...]

Ik wilde al zeggen.... vond zandvoort spannender dan spa. ;)
Als het om de winst ging was Spa niet erg spannend nee, maar er was wel een stuk meer actie iets achter Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Requiem19 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:42:
[...]

Waarom denk je dat het ‘toevallig’ deze race wel mogelijk was om in te halen?
Er waren nu een paar inhaalacties door de VSC en de SC die de strategie van de coureurs nogal in de war gooide. Hierdoor had je ineens mensen met verse banden die achter coureurs met oude(re) banden reden.

Kon zo snel even geen statistieken terug vinden over het aantal inhaalacties per race van Spa en Zandvoort dit jaar. Zou leuk zijn om die te vergelijken met vorig jaar (Zandvoort dan :D ) en af te zetten tegen het gemiddelde per race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
chevsticks schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:43:
[...]

Als het om de winst ging was Spa niet erg spannend nee, maar er was wel een stuk meer actie iets achter Max.
Hmmm... dus het aantal inhaalacties is de maatstaf of dat een race spannend is of niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Nou, als Zandvoort al als saai bestempeld wordt, dan hoef je zondag al helemaal niet te kijken :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Chocoball
Spiegeltje...spiegeltje aan de wagen. De FIA is bezig om voor 2023 het zicht naar achteren te verbeteren in de vertaling en samenvatting.
  • Het is begonnen met dat coureurs aangaven dat het zicht naar achteren met de nieuwe 2022 wagens achteruit is gegaan. Diagonaal naar achteren gezien is het zicht voor driekwart sterk verminderd volgens FIA technisch directeur Nikolas Tombazis. Wat al bijna een paar bijna aanrijdingen tot gevolg had.
  • De teams wordt daarom gevraagd een aantal oplossingen te testen. In Montreal had 1 team getest met de huidige spiegelbehuizing maar was de spiegel er in gebogen. Het gezichtsveld naar achteren werd wel groter maar de achtervolgers leken kleiner. Dat kan ertoe leiden dat coureurs de afstand tot de achtervolgers niet meer goed kunnen inschatten.
  • In Spa testte Mercedes op de wagen van Hamilton met een grotere spiegel. Alpine, McLaren, Red Bull en Haas volgden in Zandvoort. Steeds wordt er met een combinatie van een huidige spiegel en een prototype getest. De prototypes zijn 220 millimeter lang en 60 millimeter hoog, dat betekent 50% meer oppervlakte.
  • De grotere spiegels kunnen maar in een beperkt gebied op de wagen gemonteerd worden. Volgens Tombazis moet vermeden worden dat de coureurs naar voren minder gaan zien omdat de spiegel in de weg zit. De complete opbouw inclusief spiegelhouder komt op een totale breedte van 423 millimeter en een hoogte van 187 millimeter. Mooi is het niet maar alles voor de veiligheid.
  • Helemaal perfect is het nog allemaal niet. Hamilton gaf aan dat het zicht naar achteren verbeterd is maar het zicht naar voren is slecher geworden. Aston Martin had grotere spiegels in de bestaande behuizing geplaatst maar zijn daardoor niet meer goed verstelbaar. Aston Martin team manager Andy Stevenson grapte hierover dat hun coureurs wel meer zagen maar dan wel van de lucht.
  • Ook in de komende raceweekenden zal er nog getest worden want een definitieve oplossing is er dus nog niet.
Alle spiegeloplossingen op een rij:
Mercedes
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-39e96e43-1931425.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-71b15c26-1931426.jpg
Red Bull
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-38bb7e8e-1931428.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-6f489b2a-1931429.jpg
Ferrari
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-c3150927-1931440.jpg
Aston Martin
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Aston-Martin-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-3a724cba-1931431.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Aston-Martin-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-4edf8786-1931432.jpg
Alpha Tauri
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Toro-Rosso-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-a239cdc3-1931434.jpg
Williams
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Williams-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-77ef1fa3-1931436.jpg
McLaren
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/McLaren-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-6ed657c7-1931438.jpg
Alpine
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpine-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-5b254a63-1931441.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpine-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-e3777f9d-1931442.jpg
Alfa Romeo
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alfa-Sauber-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-68981a38-1931443.jpg
Haas
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Haas-Spiegel-Formel-1-GP-Niederlande-2-September-2022-169Gallery-404ada49-1931444.jpg

https://www.auto-motor-un...3-technik-galerie-bilder/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
stylezzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:28:
[...]

Hmmm... dus het aantal inhaalacties is de maatstaf of dat een race spannend is of niet?
Weet niet wat de maatstaf is, dat is voor iedereen anders denk ik.

Persoonlijk keek ik niet uit naar de race in Zandvoort, terwijl dat bij Spa wel het geval is. Maar zoals gezegd, dat is volledig subjectief. De race in Monaco vind ik persoonlijk altijd wel leuk voor de ambiance, hoewel het qua puur racen natuurlijk niks voorstelt. Zou het wat dat betreft ook niet erg vinden als die zou verdwijnen.

Maar Zandvoort? Nee, hoeft van mij niet. Het is het allemaal net niet lijkt het. Maar dat kan ook komen door al dat kermispubliek waardoor ik plaatsvervangende schaamte krijg :)F :)F :9B :9B .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
alexbl69 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 05:11:
[...]

Persoonlijk keek ik niet uit naar de race in Zandvoort, terwijl dat bij Spa wel het geval is. Maar zoals gezegd, dat is volledig subjectief. De race in Monaco vind ik persoonlijk altijd wel leuk voor de ambiance, hoewel het qua puur racen natuurlijk niks voorstelt. Zou het wat dat betreft ook niet erg vinden als die zou verdwijnen.

Maar Zandvoort? Nee, hoeft van mij niet. Het is het allemaal net niet lijkt het. Maar dat kan ook komen door al dat kermispubliek waardoor ik plaatsvervangende schaamte krijg :)F :)F :9B :9B .
Je haalt de woorden uit m’n mond. Dit gevoel heb ik dus ook op een of andere manier.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

[...]

Nou, dan zou ik volgende GP ook overslaan als ik jou was, want dan waardeer je het Italiaanse 'kermis' publiek ook niet, lijkt me?
Vrijwel een kopie van Zandvoort hoor: allemaal rood in het publiek, allemaal schreeuwen, inclusief rode flares (dat laatste in ieder geval in de afgelopen jaren, weet niet of dit nu nog is toegestaan).
En wat dacht je van de Mexicaanse GP, met al zijn zeer gepassioneerde Checo fans? Ook altijd weer een mooi feest :) .

Ik noem dat trouwens geen 'kermis' publiek, wat ik zie, is gewoon pure passie en vrolijkheid (tenzij men zich misdraagt uiteraard).
Het lijkt wel alsof het publiek zich niet meer vrolijk en gepassioneerd mag gedragen, als we al gaan beginnen met plaatsvervangende schaamte, kom op zeg...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
KillerBee schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:19:
[...]

Nou, dan zou ik volgende GP ook overslaan als ik jou was, want dan waardeer je het Italiaanse 'kermis' publiek ook niet, lijkt me?
Vrijwel een kopie van Zandvoort hoor: allemaal rood in het publiek, allemaal schreeuwen, inclusief rode flares (dat laatste in ieder geval in de afgelopen jaren, weet niet of dit nu nog is toegestaan).
En wat dacht je van de Mexicaanse GP, met al zijn zeer gepassioneerde Checo fans? Ook altijd weer een mooi feest :) .

Ik noem dat trouwens geen 'kermis' publiek, wat ik zie, is gewoon pure passie en vrolijkheid (tenzij men zich misdraagt uiteraard).
Het lijkt wel alsof het publiek zich niet meer vrolijk en gepassioneerd mag gedragen, als we al gaan beginnen met plaatsvervangende schaamte, kom op zeg...
Nederlanders hebben daar nogal snel een handje van inderdaad. Past een beetje bij de gedachte dat je niet je kop boven het maaiveld uit moet steken....

Zelf ben ik ook op monza geweest. De tifosi zijn een volk apart... het maakt ze niks uit, zolang ferrari het maar goed doet. Giovinazzi(toen nog) die een inhaalmaneuvre doet? Niemand kijkt op.... een ferrari die iemand inhaalt. Heel de tribune op zijn kop. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Spa kijk ik ook altijd naar uit. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat er meer speelt als enkel het aantal inhaalmaneuvres wat er op de baan plaats vind of dat een race als 'spannend' word bestempeld. Een afwijkende bandenstrategie van een team die nog blijkt te werken ook kan zo toch de boel op scherp zetten. spa vond ik dit jaar tegenvallen.... max na 12 rondjes van p14 naar p1 en dat was het.... grosso modo was de uitslag verder redelijk 'normaal'. Alleen alonso was nog een verrassing verder....

Ik ga geen circuits aanwijzen die van de kalender mogen. Er komt ook nog een bak geld bij kijken wie zijn plekje mag houden en wie dat er gaat verdwijnen. Jammer? Ach zolang we maar niet het hele seizoen in olielanden rondrijden vind ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:18
[...]

Het was ook een persoonlijke observatie hé :) ? Niet gebaseerd op enige objectiviteit.

Ben een keer of 4 in Monza geweest en vond de sfeer altijd prachtig. Laatste keer was wel 5 jaar geleden trouwens, dus kan zijn dat het inmiddels anders is. Vooral de quasi serieuze 'opgewonden gesprekken' met Italianen op de tribune waar je dan later lachend een biertje mee drinkt mis ik wel :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 11:44

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Chocoball schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:46:
Spiegeltje...spiegeltje aan de wagen. De FIA is bezig om voor 2023 het zicht naar achteren te verbeteren in de vertaling en samenvatting.
  • Het is begonnen met dat coureurs aangaven dat het zicht naar achteren met de nieuwe 2022 wagens achteruit is gegaan. Diagonaal naar achteren gezien is het zicht voor driekwart sterk verminderd volgens FIA technisch directeur Nikolas Tombazis. Wat al bijna een paar bijna aanrijdingen tot gevolg had.
  • De teams wordt daarom gevraagd een aantal oplossingen te testen. In Montreal had 1 team getest met de huidige spiegelbehuizing maar was de spiegel er in gebogen. Het gezichtsveld naar achteren werd wel groter maar de achtervolgers leken kleiner. Dat kan ertoe leiden dat coureurs de afstand tot de achtervolgers niet meer goed kunnen inschatten.
  • In Spa testte Mercedes op de wagen van Hamilton met een grotere spiegel. Alpine, McLaren, Red Bull en Haas volgden in Zandvoort. Steeds wordt er met een combinatie van een huidige spiegel en een prototype getest. De prototypes zijn 220 millimeter lang en 60 millimeter hoog, dat betekent 50% meer oppervlakte.
  • De grotere spiegels kunnen maar in een beperkt gebied op de wagen gemonteerd worden. Volgens Tombazis moet vermeden worden dat de coureurs naar voren minder gaan zien omdat de spiegel in de weg zit. De complete opbouw inclusief spiegelhouder komt op een totale breedte van 423 millimeter en een hoogte van 187 millimeter. Mooi is het niet maar alles voor de veiligheid.
  • Helemaal perfect is het nog allemaal niet. Hamilton gaf aan dat het zicht naar achteren verbeterd is maar het zicht naar voren is slecher geworden. Aston Martin had grotere spiegels in de bestaande behuizing geplaatst maar zijn daardoor niet meer goed verstelbaar. Aston Martin team manager Andy Stevenson grapte hierover dat hun coureurs wel meer zagen maar dan wel van de lucht.
  • Ook in de komende raceweekenden zal er nog getest worden want een definitieve oplossing is er dus nog niet.
Alle spiegeloplossingen op een rij:
Mercedes
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Red Bull
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ferrari
[Afbeelding]
Aston Martin
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alpha Tauri
[Afbeelding]
Williams
[Afbeelding]
McLaren
[Afbeelding]
Alpine
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alfa Romeo
[Afbeelding]
Haas
[Afbeelding]

https://www.auto-motor-un...3-technik-galerie-bilder/
Semi-serieus: Als er al zoveel camera's op die auto's zitten waarom hebben de coureurs nog steeds geen heads up displays in hun helmen met een achteruitcamera view, of links/rechts view die ze even aan of uit kunnen zetten?

Beetje dit idee:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/600x315/a4/69/be/a469beaca0796d89a8cfee855ab8c2b7.jpg

8)

Of juist op hun stuurtje. Genoeg nieuwe personenauto's en vrachtwagens die dit soort oplossingen gebruiken ipv fysieke spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 16:42

DataGhost

iPL dev

Omdat je op een camerabeeld/HUD geen diepte kan zien, resolutie wellicht laag is, latency een issue kan zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:01
[...]

Ik snap wel wat er bedoelt wordt. Dat is ook één van de redenen dat ik niet naar Zandvoort hoef. Er zitten zeker mensen daar voor hun pure passie. Maar ik heb het idee dat er ook heel veel 'Oranje-fans' zitten die het gewoon leuk vinden om te zuipen en feest te vieren. Daar is niks mis mee, maar dat kán een sfeer wel beïnvloeden, zowel positief als negatief. Max Verstappen is nu hot én hij wint, daar komt publiek op af omdat er wat te vieren valt. Toen Max in een Torro Rosso reed was dit echt wel anders. Natuurlijk staat F1 nu meer op de kaart maar er zijn zat mensen die de sport echt niet helemaal begrijpen. Dat zijn niet de mensen die hier op het forum over de sport praten.

Hetzelfde als met clubvoetbal en het Nederlands-elftal.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 20:38
DataGhost schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:55:
Omdat je op een camerabeeld/HUD geen diepte kan zien, resolutie wellicht laag is, latency een issue kan zijn...
Ik neem aan dat ze geen achteruitkijksysteem van aliexpress gaat monteren. Er zijn al auto's op de weg die dit soort systemen gebruiken.

De bediening of plaatsing van zo'n scherm is alleen wat lastig. Een HUD blokkeert je zicht. Er is niet echt een goede plek voor schermpjes (misschien in de halo?).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:01
Kuhr89 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:00:
[...]

Ik snap wel wat er bedoelt wordt. Dat is ook één van de redenen dat ik niet naar Zandvoort hoef. Er zitten zeker mensen daar voor hun pure passie. Maar ik heb het idee dat er ook heel veel 'Oranje-fans' zitten die het gewoon leuk vinden om te zuipen en feest te vieren. Daar is niks mis mee, maar dat kán een sfeer wel beïnvloeden, zowel positief als negatief. Max Verstappen is nu hot én hij wint, daar komt publiek op af omdat er wat te vieren valt. Toen Max in een Torro Rosso reed was dit echt wel anders. Natuurlijk staat F1 nu meer op de kaart maar er zijn zat mensen die de sport echt niet helemaal begrijpen. Dat zijn niet de mensen die hier op het forum over de sport praten.

Hetzelfde als met clubvoetbal en het Nederlands-elftal.
Ik kan natuurlijk alleen voor mijn "vak" spreken (arena grandstand, dus laatste tribune voor de kombocht) maar daar zaten al veel mensen met de F2 (door de buscombo waarschijnlijk) en werd er ook echt wel gekeken naar de race. De vele herstarts na de safety werden met veel enthousiasme onthaald en ook de Porsche Supercup was leuk (en vooral luid) om naar te kijken.

Tuurlijk hangt er een Max sfeer en word je doodgegooid met Max prullaria, maar ik denk dat er genoeg mensen overblijven om een F1 race te kunnen zien in eigen land, max of niet.

Daarnaast snap ik de negatieve reacies niet zo op het "kermis" publiek. De sfeer zat er lekker in, de race was leuk om naar te kijken en op een incidentele Wave na, was er weinig irritant aan het publiek. Zelfs met deze omstandigheden (+25 graden, volle bak zon waardoor iedereen zo gaar als wat was om 15:00). :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

pro_6or

amateur_60r

Een wave vind ik altijd leuk om te zien & doen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:54
mjjveldt schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:05:
Even een gedachtenspinsel nu dat de Porsche - RB deal zo goed als zeker niet doorgaat.
En de meerwaarde van AT is voor RB niet super hoog lijkt het.

Andretti wil heel graag F1 team, 11 team ziet niet iedereen zitten. Dus lastig.
Optie blijft over om een F1 team over te nemen. Wat zou dan een logische kandidaat zijn?

Herta wordt gelinkt aan AT, mocht dat doorgaan is Gasly vrij om naar Alpine te gaan voor het all french team.
Andretti en Herta hebben in februari al samen geflirt voor het F1 team.
Andretti en Honda gaan goed samen.

Zouden we dan misschien een situatie krijgen waarin:
AT verkocht wordt aan Andretti als Herta een F1 licentie krijgt.
Honda na de huidige motorperiode de RB PT motor rebadged voor AT (Nu Andretti Team geworden ;-) )
RB met de RB PT motor gaat rijden, maar Honda wel kennis levert voor doorontwikkeling?

En Logan Sargent als testrijder zolang Tsunoda nog rijdt?
Iets waar ik vanmorgen nog over nadacht en hier nog niet gelezen heb, zou het, als Herta geen superlicentie krijgt, niet mogelijk zijn om Albon weer terug te halen naar AT? Als ik het me goed herinner zijn de RB banden niet doorgesneden en is hij soort van "uitgeleend". Albon lijkt me gezien zijn optredens dit jaar een ideale opvolger van Gasly qua ervaring etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
frankyboy707 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:58:
[...]

Iets waar ik vanmorgen nog over nadacht en hier nog niet gelezen heb, zou het, als Herta geen superlicentie krijgt, niet mogelijk zijn om Albon weer terug te halen? Als ik het me goed herinner zijn de RB banden niet doorgesneden en is hij soort van "uitgeleend". Albon lijkt me gezien zijn optreden dit jaar een ideale opvolger van Gasly qua ervaring etc
Albon is door zijn meerjarencontract bij Williams niet meer verbonden aan Red Bull. Wel wordt hij nog gesponsord door het Thaise deel van Red Bull familie en ze gingen nog kijken of de Red Bull sponsoring op zijn helm vervangen kan worden.

https://the-race.com/form...-under-new-williams-deal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Laatst online: 14:54
Chocoball schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:03:
[...]

Albon is door zijn meerjarencontract bij Williams niet meer verbonden aan Red Bull. Wel wordt hij nog gesponsord door het Thaise deel van Red Bull familie en ze gingen nog kijken of de Red Bull sponsoring op zijn helm vervangen kan worden.

https://the-race.com/form...-under-new-williams-deal/
Ah vermoedelijk had ik alleen destijds het stukje van "Albon, who drove for Red Bull for a season and a half after his mid-season promotion from Toro Rosso and was then its reserve driver in 2021, was “released” by the Milton Keynes outfit to enable his Williams move for this year – but the team stressed it “retained a relationship with him that includes future options”." gelezen. Maar blijkbaar is dat inmiddels weer achterhaald..

Dan ben ik inderdaad wel benieuwd wat er gaat gebeuren als Herta geen superlicentie krijgt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:01
KillaZ schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:18:
[...]

Ik kan natuurlijk alleen voor mijn "vak" spreken (arena grandstand, dus laatste tribune voor de kombocht) maar daar zaten al veel mensen met de F2 (door de buscombo waarschijnlijk) en werd er ook echt wel gekeken naar de race. De vele herstarts na de safety werden met veel enthousiasme onthaald en ook de Porsche Supercup was leuk (en vooral luid) om naar te kijken.

Tuurlijk hangt er een Max sfeer en word je doodgegooid met Max prullaria, maar ik denk dat er genoeg mensen overblijven om een F1 race te kunnen zien in eigen land, max of niet.

Daarnaast snap ik de negatieve reacies niet zo op het "kermis" publiek. De sfeer zat er lekker in, de race was leuk om naar te kijken en op een incidentele Wave na, was er weinig irritant aan het publiek. Zelfs met deze omstandigheden (+25 graden, volle bak zon waardoor iedereen zo gaar als wat was om 15:00). :)
Ik denk dat dit soort verhalen ook wat meer naar buiten mogen komen. Het beeld dat ik net schetste leeft ook voornamelijk onder de mensen die niet op het circuit is geweest. Als daar dan ook nog de vervelende berichten richting de vrouwen bijkomt helpt dat niet mee natuurlijk.
Term 'kermisvolk' is natuurlijk niet zo netjes ;)

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17

Beaves

Usque ad Finem

Ik ben ook op Zandvoort geweest en ik heb toch sterk het gevoel dat mensen die zo'n commentaar hebben op het kermispubliek er niet geweest zijn. Elke raceklasse werd goed gevolgd, toen Max uitviel in VT1 keek er geen haan minder naar als ik zo op mij heen keek en het publiek was niet vervelend, niet naar vrouwen en ook niet naar de fans van andere teams / coureurs.

Voor mij is Zandvoort speciaal door de duinen, ik kom er al heel wat jaartjes met mij pa en als ik zo om mij heen keek waren er genoeg papa's die lekker met hun kroost op stap was, heel leuk om te zien.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:01
Kuhr89 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat dit soort verhalen ook wat meer naar buiten mogen komen. Het beeld dat ik net schetste leeft ook voornamelijk onder de mensen die niet op het circuit is geweest. Als daar dan ook nog de vervelende berichten richting de vrouwen bijkomt helpt dat niet mee natuurlijk.
Term 'kermisvolk' is natuurlijk niet zo netjes ;)
Precies dat, iedereen die ik spreek die op Zandvoort was is alleen maar positief (misschien wat minder over de sanitaire voorzieningen later op de dag, maar goed ik heb nog geen 1 festival meegemaakt waarin dat gedurende de dag niet minder werd).

Als je ook kijkt naar de mensen die op de duinen zaten tegenover en naast ons, die hadden het sfeertje er ook wel lekker in. Kleedjes en zelfs kinderwagens die na de race lekker mee deinden :+

Dat ongewenst gedrag zal ik nooit goedpraten, de nuance is daarin wel dat het nu naar buiten komt omdat mensen zich nu daar over durven uit te spreken. Dat is een belangrijke stap richting het aanpakken er van, maar laten we niet doen alsof er ook maar 1 festival is, waar dat niet is gebeurd.

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ferrari kleurstelling voor Monza

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/racingnews-v2-prod/_1125x633_crop_center-center_85_none/7476639/AHZQBF_SF_CAR11-1920x0_HHXUWI.webp?v=1662558290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:23
Beetje teleurstellend. Had iets meer verwacht, zit er prima uit, maar gezien de posts van de afgelopen dagen had ik een compleet andere livery verwacht ipv een kleine wijziging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
Terranova schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:34:
[...]

Beetje teleurstellend. Had iets meer verwacht, zit er prima uit, maar gezien de posts van de afgelopen dagen had ik een compleet andere livery verwacht ipv een kleine wijziging
Complete livery past niet in het budget volgens Binotto :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-_iqO1F-6miA/TsUHoYP6aOI/AAAAAAAAABo/EBzAkPebjk0/s1600/ronaldmcdonald.jpg

Om een beetje in dezelfde sfeer te blijven. Nieuwe pakjes voor aan de pitmuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:27
Ik neem aan dat ze tijdens de quali ook de hele tijd op geel rijden om in stijl te blijven? En is dit al de Monza vleugel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-09 09:48
pjlgt schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:39:
[Afbeelding]

Om een beetje in dezelfde sfeer te blijven. Nieuwe pakjes voor aan de pitmuur :+
Oooh please, wie gaat dit voor de pitmuur meme fotoshoppen? ik geef geld toe!

at your service

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

The_Butler schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:42:
[...]

Oooh please, wie gaat dit voor de pitmuur meme fotoshoppen? ik geef geld toe!
Al gebeurd (gejat van reddit):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ5axBYC4TG4T4brjEB9icvLwvE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OiO6Os24IgLn6Sz2MS2NrAUJ.png?f=fotoalbum_large

(maar het verkeerde topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:08
Terranova schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:34:
[...]

Ze zijn de rest van de gele livery nog aan het zoeken. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:39
Ik was wat feitjes aan t zoeken en vond onderstaand wel grappig:

Alonso called Hamilton an "idiot" and said that he only knew how to win races when starting first.

Number of pole positions: 103
Number of races won: 103

Alonso is wel alert in ieder geval 😂

Overigens voor max ziet het er anders uit.
Poles: 17 (4 2022)
Wins: 30 (10 2022)

Alonso zelf
Poles: 22
Wins: 32

Racecraft vs dominante auto? 😂
Sowieso laat het imo zien dat max dit seizoen helemaal niet een (per definitie) dominante auto heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Lynx op 08-09-2022 15:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Lynx dat zijn de cijfers... Maar gaat het over dezelfde races?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:46
Maar Hamilton zijn winsten zijn niet allemaal van zijn poles gekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://f1.fandom.com/wik...have%20come%20from%20pole.

Nee dus, lager percentage wins from pole dan Verstappen en Alonso.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:39
Ach ja, de werkelijkheid is wat minder mooi dan de platte nummers hehe.

Overigens vind ik de statistiek van @MikeyMan dan eigenlijk nog sneuer beeld schetsen van de race craft van 44.

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zandvoort circuit een droom voor coureurs ja of nee?

ja, maar.......het is wel een erg kort rondje. ik zou het graag groter zien worden als het maar exact een kopie wordt van zeg 5,5 km lang.
Nederland moet toch op schop ivm de zeewater stijging, dus begin maar met een driedubbele duinenrij te bouwen en neem daarin direct een Zandvoort 2.0 in op.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Bestla schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:42:
Zandvoort circuit een droom voor coureurs ja of nee?

ja, maar.......het is wel een erg kort rondje. ik zou het graag groter zien worden als het maar exact een kopie wordt van zeg 5,5 km lang.
Nederland moet toch op schop ivm de zeewater stijging, dus begin maar met een driedubbele duinenrij te bouwen en neem daarin direct een Zandvoort 2.0 in op.
Ik vind juist de kortere circuits aantrekkelijker om naar te kijken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

sjaool schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:43:
[...]

Ik vind juist de kortere circuits aantrekkelijker om naar te kijken. ;)
Ze zijn ook leuk, maar ik bedoel met 2.0 alles iets langer, dus rechte stuk langer, richting Scheivlak langer, gewoon alles iets langer onderweg. Zodat het weer een beetje een hoge snelheidscircuit wordt.

Of gebruik Lelystad Airport met de landingsbaan als rechte stuk, stort een paar heuvels zand en bouw daar een circuit. Niemand die er last van heeft, en zo wordt het gebied ook nog goed gebruikt met prima toegangswegen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 08-09-2022 15:51 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
Bestla schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:45:
[...]

Ze zijn ook leuk, maar ik bedoel met 2.0 alles iets langer, dus rechte stuk langer, richting Scheivlak langer, gewoon alles iets langer onderweg. Zodat het weer een beetje een hoge snelheidscircuit wordt.
Als je alles langer maakt haal je ook wat meer de uitdaging er uit? Bij Monaco telt elke millimeter elke ronde en moet er met opperste concentratie gereden worden. Er is geen tijd om even op adem te komen, instellingen op het stuur te maken (zie Mazepin waarbij bij de tweede keer vragen van engineer om een mode change te doen hij roept van "HET KAN NIET, DIT IS MONACO, WANNEER MOET IK DIT DOEN?"). Maak je alles "langer" dan hebben ze daar ook de tijd voor (zie Mazepin een race later in Baku "DONE, we're not in Monaco anymore).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:59
Als je naar de complete cijfers gaat kijken, zijn die als volgt.

Lewis Hamilton heeft tot op heden 103 pole positions en 103 overwinningen. 42 van de pole positions zijn niet omgezet in een overwinning, wat dus betekent dat er 61 poles wel een overwinning gaf.
61 / 103 * 100 = 59,2% van de pole positions wordt een overwinning.

Max Verstappen heeft tot op heden 17 pole positions en 30 overwinningen. 12 van deze pole positions gaf een overwinning, dus 12 / 17 * 100 = 70,6% van de pole positions wordt een overwinning.

Maar dat zegt niet alles. Als je kijkt naar het aantal overwinningen zonder pole position. Bij Hamilton gaat het om 42 / 103 * 100 = 40,8% en bij Verstappen gaat het om 18 / 30 * 100 = 60%.

Bron: https://www.statsf1.com/en/statistiques/pilote.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door Extigo op 08-09-2022 16:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Maar het blijft appels met peren vergelijken, want een groot aantal van Hamiltons overwinningen kwamen uit de jaren dat het moeilijk was om in te halen (bredere auto's, vleugels en banden van 2017 t/m 2021) en een heel aantal van verstappen's overwinningen komen uit dit jaar, waar het weer makkelijker in te halen is (en Hamilton geen auto heeft, waar mee te winnen valt, dus zijn overwinningen/poles verhouding niet verandert).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
DeKaerften schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:27:
Maar het blijft appels met peren vergelijken, want een groot aantal van Hamiltons overwinningen kwamen uit de jaren dat het moeilijk was om in te halen (bredere auto's, vleugels en banden van 2017 t/m 2021) en een heel aantal van verstappen's overwinningen komen uit dit jaar, waar het weer makkelijker in te halen is (en Hamilton geen auto heeft, waar mee te winnen valt, dus zijn overwinningen/poles verhouding niet verandert).
2014 t/m 2016 vergeet je dan maar even? Toen waren de autos smaller, en reed Hamilton in een toch wel aardig dominante auto waarbij die hoogstens zijn teamgenoot hoefde in te halen.

En toen die in Melbourne 2016 achter een 18 jarig snotjong reed riep die al meteen "can't get past this guy". Uiteraard wel Melbourne en dus moeilijk inhalen. En een snotjong dat hem in 2021 verslagen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@RobertMe je geeft een heel goed argument waarom het appels met peren vergelijken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Behind the Charge | Double Dutch as Max Verstappen wins back-to-back In Zandvoort

Redbull bevestigd: Double Dutch dus Spa is dutch :+ ;) :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Illegal_Alien schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:51:

Behind the Charge | Double Dutch as Max Verstappen wins back-to-back In Zandvoort

[YouTube: Behind the Charge | Double Dutch as Max Verstappen wins back-to-back In Zandvoort]

Mooi nog even dat shot met Albon tussendoor. Ook mooi om te zien hoe de crew meeleeft en met elkaar omgaat. Niet dat stijven en strakke dat je wel eens bij andere teams ziet. Maar dit zal ook komen door hoe Red Bull zich als team naar buiten presenteert met de video's en andere social media activiteiten. :D

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 09-09-2022 01:29 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:52
sjaool schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 01:28:
[...]

Mooi nog even dat shot met Albon tussendoor. Ook mooi om te zien hoe de crew meeleeft en met elkaar omgaat. Niet dat stijven en strakke dat je wel eens bij andere teams ziet. Maar dit zal ook komen door hoe Red Bull zich als team naar buiten presenteert met de video's en andere social media activiteiten. :D
Moet je vooral deze aflevering van de Pitstop Podcast bekijken / luisteren.
Met de monteur van Red Bull. Die geeft ook een aardige insight hoe het bij Red Bull Racing tekeer gaat tijdens zo'n weekend. :+
Tot ergernis van andere teams.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Extigo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:57:
[...]

Als je naar de complete cijfers gaat kijken, zijn die als volgt.

Lewis Hamilton heeft tot op heden 103 pole positions en 103 overwinningen. 42 van de pole positions zijn niet omgezet in een overwinning, wat dus betekent dat er 61 poles wel een overwinning gaf.
61 / 103 * 100 = 59,2% van de pole positions wordt een overwinning.

Max Verstappen heeft tot op heden 17 pole positions en 30 overwinningen. 12 van deze pole positions gaf een overwinning, dus 12 / 17 * 100 = 70,6% van de pole positions wordt een overwinning.

Maar dat zegt niet alles. Als je kijkt naar het aantal overwinningen zonder pole position. Bij Hamilton gaat het om 42 / 103 * 100 = 40,8% en bij Verstappen gaat het om 18 / 30 * 100 = 60%.

Bron: https://www.statsf1.com/en/statistiques/pilote.aspx
Als ik die website bekijk draai je het nu precies om: voor Hamilton zijn 42 van de 103 poles WEL omgezet in een overwinning (40%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
nietorigineel schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:29:
[...]

Als ik die website bekijk draai je het nu precies om: voor Hamilton zijn 42 van de 103 poles WEL omgezet in een overwinning (40%).
Nee hoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsHYExT1IZ2cba7mtPrZUkYIijM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2AdlKc6Q9CwlIa5na1d1z8b1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRigu07z9x36bJKCIETmQflHnS4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pN2IQz6N1I4WIcCZ6Dsf79P2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Pardon, ik had iets duidelijk moeten zijn dat ik keek op de website in de link in de quote in je bericht:

Dan staat het daar blijkbaar fout, my bad, ik heb dat zonder verder checken voor waar aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
nietorigineel schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:51:
[...]

Pardon, ik had iets duidelijk moeten zijn dat ik keek op de website in de link in de quote in je bericht:

Dan staat het daar blijkbaar fout, my bad, ik heb dat zonder verder checken voor waar aangenomen.
Ah ok, kan gebeuren :) . Ik denk dat ze het daar inderdaad verkeerd hebben, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de StatsF1 website het verkeerd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013

basvn

Breezand - NHN

RBR gaat verder met sponsoren vinden

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcKLJdWWYAQhtez?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:13:
[Twitter]

RBR gaat verder met sponsoren vinden

[Afbeelding]
Stel je voor, dat ze ook niet aan het maximum bedrag van de budget cap kunnen spenderen./s

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 16:42

DataGhost

iPL dev

F1nally :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Enerzijds had ik Porsche er graag bij gehad, anderzijds denk ik dat zo'n 50/50 partnership niet goed zou hebben gewerkt.

Benieuwd hoe het nu verder gaat en of / welke rol Honda gaat spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 09-09-2022 10:17 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tja, Porsche heeft toch echt 0.0 Formule1 achtergrond. Ik vind het allemaal niet zo erg.

Ik heb echt 10x liever Andretti, dat is een race team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
BlauweFles schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:20:
Tja, Porsche heeft toch echt 0.0 Formule1 achtergrond.
Dat is niet helemaal waar, alleen waren ze als TAG gelabeld in de McLaren's uit de jaren 80.

Wikipedia: McLaren MP4/2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 14:25

flessuh

Set sail for fail!

Dus nu Max mooi kampioen worden in Japan zodat Honda kan aankondigen dat ze toch blijven.

Nu wel benieuwd wat Porsche gaat doen. Zijn niet echt andere teams waar ze bij zouden passen zover ik kan bedenken. Eigenlijk enkel RB/AT

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
flessuh schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:31:
Dus nu Max mooi kampioen worden in Japan zodat Honda kan aankondigen dat ze toch blijven.

Nu wel benieuwd wat Porsche gaat doen. Zijn niet echt andere teams waar ze bij zouden passen zover ik kan bedenken. Eigenlijk enkel RB/AT
Ze willen gelijk meedoen met de grote jongens. Alleen ze kunnen ook een 'kleinere'/' slechtere' team overnemen. Ik zou Aston Martin of Williams niet zo raar vinden. Maar dan moeten ze zelf wel heel veel werk verichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BlauweFles schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:20:
Tja, Porsche heeft toch echt 0.0 Formule1 achtergrond. Ik vind het allemaal niet zo erg.

Ik heb echt 10x liever Andretti, dat is een race team.
Waarom is Andretti dan meer een race team ? Porsche doet ook in genoeg andere klassen mee als race team toch ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Illegal_Alien schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:51:

[YouTube: Behind the Charge | Double Dutch as Max Verstappen wins back-to-back In Zandvoort]

Rolt daar op 1.21 nou een kaas door het beeld :? :D _/-\o_

PC Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:38

Player1S

Probably out in the dark

warp schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:27:
[...]

Dat is niet helemaal waar, alleen waren ze als TAG gelabeld in de McLaren's uit de jaren 80.

En eind jaren 50, begin jaren 60 reden ze met eigen team waar ze 1 overwinning en 5 podiums pakten.
En onze eigen Carel Godin de Beaufort reed een privateer Porsche

En in 1991 probeerden ze het als motor leverancier maar dat was een mislukt project.

Toch best wel triest dat mensen durven te roepen dat Porsche 0,0 F1 achtergrond heeft. Beetje googlen voorkomt dat je jezelf voor schut zet.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:52:
[...]

Waarom is Andretti dan meer een race team ? Porsche doet ook in genoeg andere klassen mee als race team toch ?
warp schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:27:
[...]

Eens. Ze hebben wel een beetje meegedaan, maar toch niet zo als anderen. Mercedes is dan toch wel actiever geweest. De laatste keer was ook niet onder hun eigen naam, maar onder 'TAG' branding.

En ja ze doen aan Endurance, maar dat is toch anders dan Open-wheel racing.

En dat is ook meteen de brug naar Andretti. Dat is een en al racing. Met een andere mind-set, niet om auto's of petjes te verkopen. Ook andere energie vanuit zo'n bedrijf. Meer een soort RBR, onafhankelijk, wielen eronder en gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
flessuh schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:31:

In principe is Honda een ideale partner. Bouwen een motor om races mee te winnen, bemoeit zich niet met de beslissingen bij Red Bull. Zelfs geen invloed op de inzet van hun Honda junioren die in het Red Bull programma zitten. Alleen heeft Red Bull flink geïnvesteerd in Red Bull Powertrains waar straks mogelijk 450 medewerkers gaan werken. De 2026 motorfabricage verloopt volgens planning, alleen expertise bij het hybride deel zou zeer wenselijk zijn maar niet noodzakelijk. Dus of zelstandig door of met hulp van een partner die een aandeel kan nemen in Red Bull Powertrains.

Porsche heeft ook gekeken of McLaren toch zin had in een partnerschap/overname maar liep op dezelfde problemen als Audi. Porsche wil bij haar instap redelijk vooraan rijden dus een overname van Alpha Tauri lijkt niet logisch. Honda wil ook graag in 2026 instappen maar wil ook niet Alpha Tauri overnemen.

Overigens hier het persbericht van Porsche.
https://newsroom.porsche....ship-formula-1-29660.html

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 09-09-2022 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:17:
[...]

In principe is Honda een ideale partner. Bouwen een motor om races mee te winnen, bemoeit zich niet met de beslissingen bij Red Bull. Zelfs geen invloed op de inzet van hun Honda junioren die in het Red Bull programma zitten. Alleen heeft Red Bull flink geïnvesteerd in Red Bull Powertrains waar straks mogelijk 450 medewerkers gaan werken. De 2026 motorfabricage verloopt volgens planning, alleen expertise bij het hybride deel zou zeer wenselijk zijn maar niet noodzakelijk. Dus of zelstandig door of met hulp van een partner die een aandeel kan nemen in Red Bull Powertrains.

Porsche heeft ook gekeken of McLaren toch zin had in een partnerschap/overname maar liep op dezelfde problemen als Audi. Porsche wil bij haar instap redelijk vooraan rijden dus een overname van Alpha Tauri lijkt niet logisch. Honda wil ook graag in 2026 instappen maar wil ook niet Alpha Tauri overnemen.

Overigens hier het persbericht van Porsche.
https://newsroom.porsche....ship-formula-1-29660.html
Maar als Honda wilt instappen met een team lijkt een Honda powered Red Bull mij ook uitgesloten. Dan is die wisselwerking en "defacto fabrieksteam" weg.

Enige logische in dat opzicht is echt verder met Red Bull Powertrains. Nog los van dat ze bij een samenwerking de investering weggooien.

Edit:
Wel grappig dat er dus überhaupt een officieel persbericht is dat onderhandelingen waar roddels over waren is stopgezet. Breng dat dan ook via het rodeelcircuit de wereld in :p

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 09-09-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54
Ergens begrijp ik het ook wel. Porsche zijn toch duitsers en die zitten toch wat anders in elkaar dan RBR / Honda. Totaal andere mentaliteit.

Als je dan opeens een Porsche erbij hebt die het voor het zeggen heeft, kan het natuurlijk zomaar zijn dat je een soort van Mercedes achtige club krijgt. RBR lijkt me mega informeel bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:37:
[...]

Maar als Honda wilt instappen met een team lijkt een Honda powered Red Bull mij ook uitgesloten. Dan is die wisselwerking en "defacto fabrieksteam" weg.

Enige logische in dat opzicht is echt verder met Red Bull Powertrains. Nog los van dat ze bij een samenwerking de investering weggooien.
Klopt, Honda wil haar 2026 motoren in Sakura blijven bouwen en niet een logo op een Red Bull Powertrains blok worden. Red Bull zou hun motorfabriek kunnen verkopen maar denk niet dat ze dat gaan doen en voor zelfstandigheid gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Chocoball schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:45:
[...]

Klopt, Honda wil haar 2026 motoren in Sakura blijven bouwen en niet een logo op een Red Bull Powertrains blok worden. Red Bull zou hun motorfabriek kunnen verkopen maar denk niet dat ze dat gaan doen en voor zelfstandigheid gaan.
Was er niet sprake van: Honda doet het ICE gedeelte en RBT het MGU-x gedeelte? En dat is dan de samenwerking?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
Volgens Will Buxton zijn it de favorieten voor de stoeltjes van volgend jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Extigo op 09-09-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
BlauweFles schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:12:
[...]

Was er niet sprake van: Honda doet het ICE gedeelte en RBT het MGU-x gedeelte? En dat is dan de samenwerking?
Niet dat ik weet. Wat ik weet is dat Powertrains een verbrandingsmotor heeft maar vooral expertise zoekt op het hybride deel. In dat gat zou Porsche springen. Over een verdeling tussen Red Bull en Honda heb ik niks voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 01:00
Als Porsche zoveel macht wil hebben dan moeten ze hun eigen motor bouwen en een team als Williams overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-09 01:00
Extigo schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:13:
[Twitter]
Doohan en Gio ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
NotSoSteady schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:27:
Als Porsche zoveel macht wil hebben dan moeten ze hun eigen motor bouwen en een team als Williams overnemen.
Vind het ook een beetje onredelijke eis om gelijk vooraan mee te willen doen. Neem maar een minder team over en breng ze maar naar de top, win je oneindig veel meer respect en aanzien mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Extigo schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:13:
[Twitter]
Waarom zouden ze eigenlijk Albon droppen, die doet het toch goed?

(edit: niet goed gelezen, het is een van die twee, niet beide )

[ Voor 8% gewijzigd door NiaX op 09-09-2022 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:41
Albon heeft toch al bijgetekend?

https://nl.motorsport.com...f1-coureur-2023/10348141/

Gaat meer over het 2e stoeltje

RichardVos.nl

Pagina: 1 ... 93 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics