[F1 2022] Race 16 GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste
Acties:
  • 123.527 views

Onderwerpen

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Race 16

16. Autodromo Nazionale Monza
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Italy_Circuit.png.transform/7col/image.png

Data

vr 9 sep
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:00(14:00) Lokale tijd
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png17:00(17:00) Lokale tijd
za 10sep
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png13:00(13:00) Lokale tijd
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png16:00(16:00) Lokale tijd
zo 11 sep
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00
(15:00) Lokale tijd

Circuit

Circuit: Autodromo Nazionale Monza
Lengte:5793m
Aantal Ronden:53
Race Afstand:306,72km

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij regen.

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.

Let op: Vanaf dit seizoen mag iedereen na kwalificatie, de banden kiezen waarop ze de race beginnen.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FZFKn39X0AITH23?format=jpg&name=large
Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:25

basvn

Breezand - NHN

Laatste van de 3!
Ben benieuwd of Ferrari het een keer wel voor elkaar heeft.

Of dat max zijn streak in leven kan houden

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26
Max gaat z’n streak volhouden. Denk niet dat die Monza wing van Ferrari zaligmakend gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ben benieuwd hoe de kaarten hier geschud zijn. Ergens toch hoop op een heldenrol voor Albon die dikke punten gaat pakken.

Grootste minpunt, de tenenkrommende, kinderachtige houding die 'verplicht' is in kwalificatie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:45
Ik heb ergens opgevangen dat Ferrari de motor geheel gaat openschroeven. Dus dat zullen wellicht andere rookbommen gaan worden dan die van de fans. :D :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:18

JB

Cédric roelt!

De_Bastaard schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:10:
Max gaat z’n streak volhouden. Denk niet dat die Monza wing van Ferrari zaligmakend gaat zijn.
Ik las ergens dat FER de motor vol open gaan zetten en low downforce gaan rijden :? ;w

@murphydrz GMTA!

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 07-09-2022 08:18 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tja ik zie vooralsnog geen reden om te denken dat Verstappen hier niet makkelijk gaat winnen.
Het hele punt van de RB18 is dat die auto een erg goede PU combineert met een chassis dat weinig luchtweerstand opwerkt, geen last heeft van het stuiteren op zeer hoge snelheden en juist niet erg afhankelijk is van vleugels omdat de meeste neerwaartse druk uit de vloer komt.

Met minimale vleugels die iedereen hier zal rijden, tja ik moet nog zien of een team überhaupt in de buurt komt. Want ik zie Verstappen sneller zijn op de rechte stukken alsmede de paar bochten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Eerste setje met posters wat op Twitter is gedeeld. Valt nog tegen, denk dat de meeste teams nog tussen de afronding van Zandvoort zitten en opstart naar Monza.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fb-QnYkXoAEFj9l?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fb_3RPWXgAUfLs-?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fb4gyurXgAYdDR8?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fb8AZF6XoAAwYVW?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Gaan we hier, dankzij het karakter van de baan, de grootste porpoising optocht ooit zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26
JB schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:17:
[...]

Ik las ergens dat FER de motor vol open gaan zetten en low downforce gaan rijden :? ;w

@murphydrz GMTA!
Haha, eerst maar eens zien dat zij t dan een hele race volhouden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

assasinbats schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:24:
Gaan we hier, dankzij het karakter van de baan, de grootste porpoising optocht ooit zien?
Heel benieuwd naar inderdaad. Vond de FER afgelopen weekend ook weer enorm stuiteren. Die sensoren zijn hun tot nu toe goed gezind :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:53
Ik denk dat alle fysio's een verplichte vrije week na Monza hebben :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:11

Dazzler2120

FP ProMod
Had ook al gelezen dat Sainz waarschijnlijk gridstraffen gaat pakken vanwege nieuwe PU.
Leclerc niet. Ferrari heeft inderdaad aangekondigd met een agressievere engine mapping te gaan rijden.

Ferrari gaat ook met speciale kleuren rijden, ferrari geel; https://preview.redd.it/w...a67f1ba9ed76bf4af0e0e8190

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:18:
Met minimale vleugels die iedereen hier zal rijden, tja ik moet nog zien of een team überhaupt in de buurt komt. Want ik zie Verstappen sneller zijn op de rechte stukken alsmede de paar bochten.
In de vooruitblikken door RBR (Horner zowel als Verstappen) geven ze aan veel vertrouwen te hebben in Monza omdat men verwacht dat dit circuit de auto beter ligt.

Overigens kwamen er vanuit de paddock in Zandvoort ook geruchten (door Coulthard en Coronel) dat RBR een gridstraf zou nemen. Dit zou een goed circuit zijn om de PU te vervangen vanwege de betere kansen. Weet niet of dit waar is, lijkt mij dat RBR/Verstappen Monza als circuit ook graag op hun naam willen zetten. Deze mist namelijk nog wel in het rijtje bij Verstappen.

Dat met de gridstraffen zou ik ook bijzonder vinden aangezien ze op Spa nog alles hebben vervangen. In mijn ogen kun je beter eerste het WDC veiligstellen en daarna een straf pakken als het nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Woudloper schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:28:
[...]

In de vooruitblikken door RBR (Horner zowel als Verstappen) geven ze aan veel vertrouwen te hebben in Monza omdat men verwacht dat dit circuit de auto beter ligt.

Overigens kwamen er vanuit de paddock in Zandvoort ook geruchten (door Coulthard en Coronel) dat RBR een gridstraf zou nemen. Dit zou een goed circuit zijn om de PU te vervangen vanwege de betere kansen. Weet niet of dit waar is, lijkt mij dat RBR/Verstappen Monza als circuit ook graag op hun naam willen zetten. Deze mist namelijk nog wel in het rijtje bij Verstappen.

Dat met de gridstraffen zou ik ook bijzonder vinden aangezien ze op Spa nog alles hebben vervangen. In mijn ogen kun je beter eerste het WDC veiligstellen en daarna een straf pakken als het nodig is.
Monza wordt over het algemeen niet gezien als een fijn circuit voor gridstraffen. Ondanks het karakter dat het makkelijk inhalen is, krijg je vaak 'drs-treintjes' wat maakt dat inhalen dus juist weer lastiger wordt (want iedereen zit in elkaars drs)

Lijkt mij eerlijk gezegd niet dat RBR hier gridstraffen voor verstappen gaat pakken - maar van de andere kant, Singapore wil je dat ook niet doen en Japan al helemaal niet (vanwege Honda).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:55
Race op mn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:36
[...]

Ze kunnen dat ook bij Perez doen natuurlijk. Geen idee of het nodig is qua onderdelen in de pool bij hem ?

Ik verwacht dat FER wel weer ergens een gekke fout maakt, want de druk is hoog in eigen land en dan gaat het natuurlijk mis.
RBR gaat het goed doen, maar hoe zou MER presteren... ben benieuwd of ze nog flink stuiteren en of ze wel het derde team gaan zijn.

Dat Max maar mooi pole pakt op mijn verjaardag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Plenkske schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:34:
[...]

Ik verwacht dat FER wel weer ergens een gekke fout maakt, want de druk is hoog in eigen land en dan gaat het natuurlijk mis.
De druk is enorm. Het gaat elk weekend mis. Dat zal ook meespelen bovenop de druk mbt home-race :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:42
Dazzler2120 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:33:
[...]

Monza wordt over het algemeen niet gezien als een fijn circuit voor gridstraffen. Ondanks het karakter dat het makkelijk inhalen is, krijg je vaak 'drs-treintjes' wat maakt dat inhalen dus juist weer lastiger wordt (want iedereen zit in elkaars drs)
Net door de DRS-treintjes kan het handig zijn dat je een verse motor hebt met nog alle paarden in de stal. Die PU's verliezen toch redelijk wat pk's. En als je dan net dat klein beetje meer hebt, kan dat wel een verschil maken. Is maar een idee hoor, niet gebaseerd op iets anders dan mijn gedachten
Behalve als je in een treintje met Williams zit, dan mag je nog de meest verse motor hebben, daar geraak je niet voorbij ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32

pietje63

RTFM

Dazzler2120 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:33:
[...]

Lijkt mij eerlijk gezegd niet dat RBR hier gridstraffen voor verstappen gaat pakken - maar van de andere kant, Singapore wil je dat ook niet doen en Japan al helemaal niet (vanwege Honda).
Maar als het overwicht zo groot is dat je geen drs nodig hebt, dan kunnen de drs treinen ook minder kwaad.

Hoop alleen niet dat RBR elke 3 races de motor gaat vervangen. Vond dat vorig jaar niets bij MER, voelt toch als "misbruik van de regels" / kunnen winnen omdat de motor buiten het ontwikkelbudget valt.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RBR heeft nu wel een uitgelezen kans om te sleutelen en gridstraffen te krijgen. Ze zijn toch snel genoeg om zonder al teveel moeite #3 en #6 te worden helemaal van achteraan.

Ferrari is wel zo'n bedrijf wat in eigen land wil scoren, dus die gaan risico's nemen. De motoren opkrikken en low downforce, dus. Dan moeten we ook niet raar opkijken als ze de motor opblazen.

Of gewoon weer een idiote strategie gaan kiezen :+

Voor Max is het volgens mij al genoeg om WDC te worden als hij alle opvolgende races gemiddeld 4e wordt ofzo? Grove gok moet ik bekennen, maar het zal niet heel veel schelen.

Italië, Singapore, Japan, USA, Mexico, Brazil, Abu Dhabi.

Dus nog 7 races te gaan.

Als Leclerc 26 punten per race pakt zijn dat +182 punten.
Als Max 4e wordt in alle races krijgt hij 12 punten per race, dus +84 punten.

Max: 310 + 84 = 394
Leclerc: 201+ 182 = 383

Kortom, denken we echt dat Max gemiddeld minder dan 4e wordt in de komende 7 races?

Denken we echt dat Leclerc alles kan winnen inclusief fastest lap?

Ik denk dat veel teams, zoals Ferrari, zich inmiddels aan het voorbereiden zijn op een seizoen waar ze nog wél kans hebben om te winnen: 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
pietje63 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:37:
[...]

Maar als het overwicht zo groot is dat je geen drs nodig hebt, dan kunnen de drs treinen ook minder kwaad.

Hoop alleen niet dat RBR elke 3 races de motor gaat vervangen. Vond dat vorig jaar niets bij MER, voelt toch als "misbruik van de regels" / kunnen winnen omdat de motor buiten het ontwikkelbudget valt.
Bedenk je ook dat ze nu op een circuit rijden waar IEDEREEN met een low-downforce setup rijdt. Waar de afgelopen races allen RBR in een low / mid downforce setup gereden heeft (en andere teams met meer vleugel reden).

Een vlakke vleugel betekent 2 dingen;
- Je hebt minder downforce, dus bochten zijn lastiger maar je gaat sneller op het rechte stuk
- Het effect van de DRS wordt minder groot, want er is simpelweg minder verschil.

Waar op een normaal circuit DRS een verschil van 20 km/h maakt, zou dat op Monza zomaar een verschil van 5 km/h kunnen zijn (dit zijn even getallen die uit mijn duim gezogen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat is er sowieso bekend mbt die PU perikelen van FER :? Bij BOT ging ie ook (weer) stuk toch? Of was dat uiteindelijk iets anders?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:23
Ferrari (althans de monteurs) weer in geel is mooi!

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.latimages.com/images/mgl/OnwBY/s4/1015303627-SCH-20050707-90BE-C085-A3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 06:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

IceStorm schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:12:

Grootste minpunt, de tenenkrommende, kinderachtige houding die 'verplicht' is in kwalificatie.
Wat bedoel je hiermee?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik denk dat hij bedoelt het wachten op elkaar, niet voorop willen rijden en een complete DRS trein achter je aan krijgen.

Op circuits als Monza zou ik het mooi vinden als ze kwali zouden doen zoals bv een one-shot qualifying sessie o.i.d. 1 auto op de baan, 1 rondje inrijden, 1 'perfect' rondje en een rondje uitrijden. Geen DRS o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

De_Bastaard schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:26:
[...]

Haha, eerst maar eens zien dat zij t dan een hele race volhouden :X
Inderdaad, ze rijden al enkele GP's met die motor, nu nog helemaal voluit zetten, zouden ze weleens 'plof' kunnen doen :+ , of in het ergste geval: 'boem' :P .

[edit]en is het niet zo dat Max vanaf nu alleen nog maar 3e hoeft te worden en dan alsnog WDC wordt?
In dat geval hebben ze er dan dus geen fluit aan. Maar goed, de gedachte zal wel zijn dat Ferrari graag persé wil winnen voor eigen publiek :) .

[ Voor 26% gewijzigd door KillerBee op 07-09-2022 08:51 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 21:32

pietje63

RTFM

Was het niet in Monzo 2019 waar de helft van de coureurs in Q3 geen tijd neerzette?

edit, ja: https://nl.motorsport.com...rix-italie-monza/4533973/

[ Voor 38% gewijzigd door pietje63 op 07-09-2022 08:51 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 21:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Precies wat @Dazzler2120 aangeeft, het extreme wachten om maar niet als eerste hoeven beginnen aan je run om maar vooral niet iemand een tow te geven. Met 2019 als absolute 'hoogte'punt. Ik snap waarom iedereen zich er schuldig aan maakt maar voor mij heeft dat niks met sport te maken.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• murphydrz
Joyous-P schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:44:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5QLUmb_oZwO4ECbB-1H32_RhAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3XWMQwSEDjebnAJ4pZHiwqr.jpg?f=fotoalbum_large

:D :D :D
...sorry, ik moest hier aan denken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]
Waarom zou Red Bull de motor vervangen? Ze hebben er net een nieuwe in zitten. Als ze de motor al zouden vervangen kunnen ze dat toch beter later doen? Of is dat omdat ze perse in Japan het kampioenschap binnen moeten halen?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Kenhas schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:37:
[...]

Net door de DRS-treintjes kan het handig zijn dat je een verse motor hebt met nog alle paarden in de stal. Die PU's verliezen toch redelijk wat pk's. En als je dan net dat klein beetje meer hebt, kan dat wel een verschil maken. Is maar een idee hoor, niet gebaseerd op iets anders dan mijn gedachten
Behalve als je in een treintje met Williams zit, dan mag je nog de meest verse motor hebben, daar geraak je niet voorbij ;)
Ik begreep dat juist de Honda motor niet zo'n last had van het verliezen van pk's gedurende zijn levensduur. Ik meende dat ergens gehoord of gelezen te hebben.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Ik verwacht Perez en Sainz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:00
Ik denk als Sainz voor een verse gaat Perez inderdaad 'meedoet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:00
De verwachting is dat Red Bull de meest efficiënte wagen heeft en is daarmee favoriet. De Ferrari lijkt steds verder weg te zakken in die rol. Mercedes zit komend weekend waarschijnlijk ook in de mix en misschien zelfs voor Ferrari.

Meestal hebben teams een achtervleugel speciaal voor Monza. Door het budgetplafond zal dit minder het geval zijn en een bestaande low downforce achtervleugel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 06-05 23:04
Chocoball schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:02:
De verwachting is dat Red Bull de meest efficiënte wagen heeft en is daarmee favoriet. De Ferrari lijkt steds verder weg te zakken in die rol. Mercedes zit komend weekend waarschijnlijk ook in de mix en misschien zelfs voor Ferrari.

Meestal hebben teams een achtervleugel speciaal voor Monza. Door het budgetplafond zal dit minder het geval zijn en een bestaande low downforce achtervleugel nemen.
Ik vraag me af of Merc het drag-probleem kan oplossen icm het no sidepods design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
PatrickH89 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:03:
[...]

Ik vraag me af of Merc het drag-probleem kan oplossen icm het no sidepods design.
Dit zit in de basis van het ontwerp, dus volgens mij is het niet op te lossen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 23:03
murphydrz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:53:
[...]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Be_x-1SIMAArQU4?format=jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 17:21

siggy

Wait.... what?

Na de zomerstop lekker 3 races achter elkaar knallen en dan weer 3 weekjes wachten. Hadden ze niet ff Mugello ook kunnen aandoen? :+

De Vries mag weer rijden, op basis van het zijn van een rookie, denk niet dat de FIA altijd hun regels goed bedenkt.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +38 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3idN4pZmXkHqjJ8VTtYFTjGgPus=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/RSdvgsG6xCM0bB8350DHNoKZ.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
Haha!!! :D De reacties hier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
sjaool schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:55:
[...]

Waarom zou Red Bull de motor vervangen? Ze hebben er net een nieuwe in zitten. Als ze de motor al zouden vervangen kunnen ze dat toch beter later doen? Of is dat omdat ze perse in Japan het kampioenschap binnen moeten halen?
Om nog een extra motor te hebben in de pool? Ik zeg maar iets
sjaool schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:57:
[...]

Ik begreep dat juist de Honda motor niet zo'n last had van het verliezen van pk's gedurende zijn levensduur. Ik meende dat ergens gehoord of gelezen te hebben.
Herinner me dat ook. Maar als de Honda maar 5 % verliest ipv 10% (willekeurige getallen) kan ik me voorstellen dat die 5% net het verschil kan maken
PatrickH89 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:03:
[...]

Ik dacht dat Mercedes gezegd had dat ze nu dachten dat het niet aan het sidepod design lag. Dat ze niet wisten wat nu net de oorzaak was maar dat ze de sidepods al min of meer konden uitsluiten als grote oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Max kan op Monza 5 wedstrijden op een rij winnen. Dat zal ook nog wel meespelen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Help!!!! schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:16:
Max kan op Monza 5 wedstrijden op een rij winnen. Dat zal ook nog wel meespelen.
Sowieso een keer een lekker resultaat halen in Monza zou niet verkeerd zijn
2015:12e
2016:7e
2017:10e
2018:5e
2019:8e
2020:DNF
2021:DNF

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
Want? Het is geen record, dat is in handen van Vettel (9 overwinningen achter elkaar).

Steam

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenhas
Extigo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:19:
[...]

Want? Het is geen record, dat is in handen van Vettel (9 overwinningen achter elkaar).
Als iemand dat record wil verbreken, ben je met 5 overwinningen op een rij toch al op weg. Als je niet aan de vijf geraakt, zal je nooit aan de negen geraken ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:56
Joyous-P schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:44:
[...]

[Afbeelding]
Ja dat kan Ferrari wel... mooi zijn.
Als ze nou nog eens goed waren in strategien uitdenken in plaats van bijna elke race voor de mannen verpesten. Dat zou beter zijn dan dat ze 'mooi' zijn.
Ben verder geen fan van eender welk team, maar dat gepruts bij Ferrari vind ik erg frustrerend. Vooral omdat LEC er erg goed bij stond en we nog een redelijke batle hadden. Nu lijkt het hele seizoen alweer verkeken.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun VER het kampioenschap wel.. maar een beetje meer strijd was leuker geweest.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

dat wordt weinig race zien vrees ik. Bier halen, snackjes regelen.. etc.. maar race kijken??? denk het niet ;w
zo was afgelopen weekend mijn weekend haha.. mn zoontje is 3 jaar geworden, dus had weinig zandvoort gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

basvn schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:18:
[...]

Sowieso een keer een lekker resultaat halen in Monza zou niet verkeerd zijn
2015:12e
2016:7e
2017:10e
2018:5e
2019:8e
2020:DNF
2021:DNF
Qua winst was het ook vaak iemand anders/onverwacht. Dat circuit geeft gekke dingen :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06

AvK

Ready Set Go

Ben benieuwd of Mercedes er weer bij kan komen. Zal wel weer een hobbelpaard zijn die bolide.
Overigens kan ik de race pas later kijken ivm een familiedag....... :(

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009

Nickrsd

Zolang max maar punten pakt en geen DNF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nickrsd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:23:
[...]

dat wordt weinig race zien vrees ik. Bier halen, snackjes regelen.. etc.. maar race kijken??? denk het niet ;w
zo was afgelopen weekend mijn weekend haha.. mn zoontje is 3 jaar geworden, dus had weinig zandvoort gezien.
pff, hij is de hele dag jarig, dan kan er wel 2 uur af voor papa tijd.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Max heeft meerdere malen laten zien en horen dat statistieken hem geen fluit interesseren.
Het kampioenschap, dat telt, als hij de winst moet laten gaan in een 50/50 situatie dan zal hij de actie niet maken.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:55
[...]

Zeker wel. Doe er niet zoveel aan ook al wordt ik 40. Wellicht ben ik niet thuis neem ik de pc mee naar goeie vriendin en als ik wel thuis ben ook gewoon kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58

Chiron

Moderator Discord
sjaool schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:55:
[...]

Als RBR er nog een motor bij zou willen hebben dan is Monza DE plek om het te doen. Als je ziet hoe hard de RB18 in Spa ging op de straights... en inhalen op Monza is perfect mogelijk.
Daarbij komt dat andere teams waarschijnlijk ook een nieuwe PU en een gridstraf gaan pakken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

-tom-562

Oliesjeik

Ben ook benieuwd naar Williams i.c.m. Albon. Die laat de laatste paar races ook mooie dingen zien, en die Williams loopt loeihard op de rechte stukken.

Maar waar ik het meest benieuwd naar ben is Ferrari. Wat gaan ze deze keer weer uit de hoge goed toveren :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:27
Chiron schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:33:
[...]

Als RBR er nog een motor bij zou willen hebben dan is Monza DE plek om het te doen. Als je ziet hoe hard de RB18 in Spa ging op de straights... en inhalen op Monza is perfect mogelijk.
Daarbij komt dat andere teams waarschijnlijk ook een nieuwe PU en een gridstraf gaan pakken.
Tja, dat wordt ieder jaar gezegd. Alleen rijden de meeste op Spa met een redelijke downforce en doet de DRS ook echt wat. Op monza hebben ze een vleugel mee die zo plat is dat de DRS nauwelijks wat doet. Als het allemaal zo fantastisch was om vanaf achteraan te starten waren de resultaten van Verstappen hier wel beter. Je hebt hier altijd mega DRS treinen en niemand komt elkaar voorbij.

Ik hoop dat ze er gewoon voor gaan, een andere motor kan altijd nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Egg82OSU4AE2uO1?format=jpg&name=900x900

Ferrari moet wel op eigen grond maar denk dat ze af gaan als een gieter.

Mercedes verwacht ik niet vooraan hier dat hok heeft teveel drag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
meenkdrie schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:37:
[...]
Als het allemaal zo fantastisch was om vanaf achteraan te starten waren de resultaten van Verstappen hier wel beter.
Je moet niet kijken naar het verleden, want de RB18 is compleet anders dan alle RB's van de afgelopen jaren.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RbedzOl.png

Monza begint alweer lekker voor Ferrari...

En aan die blauw-witte politie-Passat te zien...is het ook nog in Italië. Auw.

[ Voor 19% gewijzigd door max op 07-09-2022 09:57 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

max schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:55:
[Twitter]
[Afbeelding]

Getuigen zagen een Mercedes hard wegrijden.

blup

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:54
max schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:55:
[Twitter]
[Afbeelding]

Ze hoeven maar 3 wielen te wisselen. Dat kunnen ze goed bij Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:13
Chiron schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:33:
[...]

Kan me voorstellen dat ze idd ook kijken hoeveel anderen een penalty pakken en hoe de speed in FP1/FP2 is. Ze zullen nog wel een keer een penalty moeten pakken maar goed, doe je dat voor of na dat het WK binnen is. Vraag me ook wel af hoe ze qua slijtage zitten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ik zie niet in waarom Verstappen hier een gridstraf zou nemen ivm een nieuwe motor. Die motor is nieuw en bloedsnel. Misschien een andere versnellingsbak ivm de eerdere problemen. Dat zou 5 plekken naar achteren zijn. Die overbrugt Max wel. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:56
[...]

Niet te moeilijk doen.. gewoon 's avonds terugkijken.
Zeker op verjaardagen van de kleintjes.. dat is gewoon lekker overdag en zodra de kids op bed liggen en de visite de deur uit is dan gaat hier gewoon de F1 aan.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
AvK schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:02:
Ik zie niet in waarom Verstappen hier een gridstraf zou nemen ivm een nieuwe motor. Die motor is nieuw en bloedsnel. Misschien een andere versnellingsbak ivm de eerdere problemen. Dat zou 5 plekken naar achteren zijn. Die overbrugt Max wel. :)
Omdat ze waarschijnlijk nog wel 1 nieuwe nodig hebben en hier is inhalen (waarschijnlijk) super easy voor hem.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik zeg Alonso op het podium dit weekend.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 23:04
Inspired schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:05:
[...]

Omdat ze waarschijnlijk nog wel 1 nieuwe nodig hebben en hier is inhalen (waarschijnlijk) super easy voor hem.
Maar waarom zouden ze dan nog een nieuwe nodig hebben? Ze hebben er nu 4, de eerste 7/8 races hebben ze er met 1 gedaan. Volgens mij hadden ze als het echt nodig was zelfs met 3 het seizoen uit kunnen rijden (tenzij er een echt stuk gaat) en is de 4e al 'voor de zekerheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Shinji schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:17:
[...]

Maar waarom zouden ze dan nog een nieuwe nodig hebben? Ze hebben er nu 4, de eerste 7/8 races hebben ze er met 1 gedaan. Volgens mij hadden ze als het echt nodig was zelfs met 3 het seizoen uit kunnen rijden (tenzij er een echt stuk gaat) en is de 4e al 'voor de zekerheid'.
Je weet niet wat er in de laatste races nog gaat gebeuren, en een van de doelen naast Max WDC is om Checo P2 te maken in het WDC.
Als je strategisch Checo dan niet kan helpen omdat je PU geploft is of stuk vanwege een crash (er komt nog een sprintrace aan) want je moet dan een gridstraf pakken, schiet het niet op.
En nogmaals, van alle komende races, is Monza wel het circuit waar je een gridstraf voor een nieuwe PU kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:27
Chiron schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:49:
[...]

Je moet niet kijken naar het verleden, want de RB18 is compleet anders dan alle RB's van de afgelopen jaren.
Klopt, toch is het zo. Zelfs Hamilton kwam vorig jaar de McLarens niet eens voorbij. Misschien is het dit jaar beter omdat ze wat dichter achter elkaar door Curva Alboreto kunnen, ik zou de gok niet nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Shinji schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:17:
[...]

Volgens mij is het niet bekend wat de slijtage per PU is en hoelang ze met een motor doen/gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Shiver23 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:06:
Ik zeg Alonso op het podium dit weekend.
Gezien de karakteristieken van de Alpine zal het er goed uit zien voor ze ja :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Inspired schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:20:
[...]

Volgens mij is het niet bekend wat de slijtage per PU is en hoelang ze met een motor doen/gedaan hebben.
Na de eerste niet meer nee, maar wat wel bekend is, is dat ze pas de tweede pakten in race 8. Dat geeft zeker wel een indicatie dat het met betrouwbaarheid best goed zit. Ik denk dat ze nu genoeg buffer hebben voor de rest van het seizoen en dat ze in principe geen nieuwe motor meer zullen pakken. Heel misschien nog wat andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06
Chiron schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:20:
[...]

Je weet niet wat er in de laatste races nog gaat gebeuren, en een van de doelen naast Max WDC is om Checo P2 te maken in het WDC.
Als je strategisch Checo dan niet kan helpen omdat je PU geploft is of stuk vanwege een crash (er komt nog een sprintrace aan) want je moet dan een gridstraf pakken, schiet het niet op.
En nogmaals, van alle komende races, is Monza wel het circuit waar je een gridstraf voor een nieuwe PU kan hebben.
Juist. En daarom hebben ze in Spa een nieuwe motor gestoken, omdat Spa beter geschikt is dan de komende races. Hij ligt nu ook een motor voor op Checo.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 21:40

backupdevice

Boeh!

murphydrz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:53:
[...]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJAkktMZIPTz9f0atqLF3zMKnOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UVcKzoQaa1liHKaihuM1MMX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MC3R_TwL3rVwOV-2aILCjlMkjrA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZHyVAwxrM3Jv3Ry0NjdJfDu9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zb0_J0jc2JtAL56BCmGmrFBcAWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nyeeKAAC7MCKnBkmh0nydRZ3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door backupdevice op 07-09-2022 10:35 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:45
meenkdrie schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:20:
[...]

Klopt, toch is het zo. Zelfs Hamilton kwam vorig jaar de McLarens niet eens voorbij. Misschien is het dit jaar beter omdat ze wat dichter achter elkaar door Curva Alboreto kunnen, ik zou de gok niet nemen :)
Dat was met de sprint ook goed te zien. Verstappen en Bottas reden ver weg bij Ricciardo. Maar toen Verstappen op zondag achter Ricciardo zat kwam hij er niet voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06
TinusXIII schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:43:
[...]

Dat was met de sprint ook goed te zien. Verstappen en Bottas reden ver weg bij Ricciardo. Maar toen Verstappen op zondag achter Ricciardo zat kwam hij er niet voorbij.
Verschil met vorig jaar is dat ze veel beter kunnen volgen in bijvoorbeeld de Parabolica. In het verleden konden ze de 8 a 9 tienden achterstand net niet dicht rijden met slipstream en DRS. Als ze er nu dichter achter zitten, 5 a 7 tienden, dan kunnen ze het wel halen op het rechte stuk.
Ik voorzie echt meer inhaal mogelijkheden dit jaar dan vorig jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Jullie vergeten 1 ding. Als Max de komende wedstrijden goede punten scoort is de kans heel groot dat hij in Japan al kampioen is. Ze hebben dus 3 races om al hun motoren helemaal op te roken en dan pas de penalties te pakken als het toch niet meer uitmaakt.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 18:18
Bezulba schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:59:
Jullie vergeten 1 ding. Als Max de komende wedstrijden goede punten scoort is de kans heel groot dat hij in Japan al kampioen is. Ze hebben dus 3 races om al hun motoren helemaal op te roken en dan pas de penalties te pakken als het toch niet meer uitmaakt.
Ik denk toch wel dat ze ook nu heel graag het constructeurs kampioenschap willen pakken.
Dus dat ze er ook wel iets voorzichtig mee zijn.
Want dat kan ook nog alle kanten op

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochie911
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:55
Waar is Max naar onder weg?
https://globe.adsbexchange.com/?icao=486201
Wilde er iemand meerijdenvliegen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWVavd8Y3IS3Zn2EmXR1Rj9Jshw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HIcYI1fNMTxotJAC3XAIr1nZ.png?f=fotoalbum_large
(ik weet het, hij is niet zijn vliegtuig)

Race ook op mijn verjaardag, maar feestje is de dag ervoor.
Kan dus rustig de race kijken

[ Voor 39% gewijzigd door jochie911 op 07-09-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:09

Saffie_time

Why use this? 42!

Volgens f1 aan tafel podcast gaat Max deze week voor een nieuwe motor zodat die te gebruiken is voor de rest van de races omdat het hier relatief makkelijker in te halen is, dan de aankomende races.

Daarmee verwachten ze (mits geen gekke dingen) het tot het einde van het seizoen toe te kunnen komen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 23:13
Wat een zooi maken ze ervan met die tijden, 3 dagen, 5 sessie, niet 1 x dezelfde startijd..

Zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Bezulba schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:59:
Dat is precies wat ik bedoel. Het lijkt mij dat ze eerst beide kampioenschappen binnen willen hebben toch?
Als dat in Japan zou gebeuren is het dubbel feest natuurlijk. Drie dubbel eigenlijk als je Honda mee rekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
jochie911 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:04:
Waar is Max naar onder weg?
https://globe.adsbexchange.com/?icao=486201
Wilde er iemand meerijdenvliegen?
[Afbeelding]
(ik weet het, hij is niet zijn vliegtuig)

Race ook op mijn verjaardag, maar feestje is de dag ervoor.
Kan dus rustig de race kijken
Wellicht naar Salzburg, heeft Red Bull niet iets van een hoofdkantoor / belangrijk kantoor in Salzburg liggen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FcCocuAWYAEYP-p?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/4hzek7e3dem91.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=5de233bd9c61b465ec463a34ee4179a412d60acc

[ Voor 29% gewijzigd door basvn op 07-09-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 11:49

Beaves

Usque ad Finem

Dazzler2120 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:09:
[...]

Wellicht naar Salzburg, heeft Red Bull niet iets van een hoofdkantoor / belangrijk kantoor in Salzburg liggen?
En de Red Bull ring ligt daar ook vlakbij, wellicht gaat hij lekker boenen in een GT3? :+

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
Ben benieuwd of inhalen zoveel makkelijker gaat worden, drs-treintjes kunnen het aardig lastig maken om van achteren naar voren op te stomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
Blik1984 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:22:
Ben benieuwd of inhalen zoveel makkelijker gaat worden, drs-treintjes kunnen het aardig lastig maken om van achteren naar voren op te stomen
De aero-efficiente wagen van RB kan hier wel een verschil maken denk ik, al blijft Parabolica een heel andere bocht dan bijv. La Source en kun je met je deployment redelijk verdedigen. Nu we dit jaar auto's beter kunnen volgen verwacht ik op het rechte stuk voor Parabolica ook nog wel inhaalmogelijkheden. Immers wordt de tow sterker zonder DRS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:01
Saffie_time schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:07:
Volgens f1 aan tafel podcast gaat Max deze week voor een nieuwe motor zodat die te gebruiken is voor de rest van de races omdat het hier relatief makkelijker in te halen is, dan de aankomende races.

Daarmee verwachten ze (mits geen gekke dingen) het tot het einde van het seizoen toe te kunnen komen.
Ik had verwacht dat ze na de motorwissel in Spa een heel eind zouden komen. En Monza staat er toch juist bekend om dat inhalen lastig is door de DRS treinen.
Horner zei toen dit:
Christian Horner says it would have been "tight" for Red Bull on engine mileage for the remainder of the Formula 1 season, hence Max Verstappen's grid penalty at the Belgian Grand Prix.
Zou toch denken dat nog een motorwissel niet nodig is na Spa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Clavat schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:04:
[...]

Ik denk toch wel dat ze ook nu heel graag het constructeurs kampioenschap willen pakken.
Dus dat ze er ook wel iets voorzichtig mee zijn.
Want dat kan ook nog alle kanten op
Per race kunnen er max 44 punten worden verdiend door een team, met uitzondering van Brazilie waar max 59 punten binnen te harken zijn.

Na Abu Dhabi: 1 punt
Na Brazilie: 45 punten
Na Mexico: 104 punten
Na USA: 148 punten
Na Japan: 192 punten
Na Singapore: 236 punten
Na Monza: 280 punten

Op dit moment staan ze 135 punten voor. Volgens mij is na USA constructeurs best haalbaar en moet het echt gek lopen willen ze de constructeurs titel niet binnen halen. Met één keer een 1-2 zouden ze al genoeg voorsprong hebben om in de USA de titel te hebben (als het daarna stuivertje wisselen wordt bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
chevsticks schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:36:
[...]

Ik had verwacht dat ze na de motorwissel in Spa een heel eind zouden komen. En Monza staat er toch juist bekend om dat inhalen lastig is door de DRS treinen.
Horner zei toen dit:

[...]

Zou toch denken dat nog een motorwissel niet nodig is na Spa.
Inderdaad, tight, maar had zeker mogelijk geweest. Spa is de buffer geweest voor extra zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:07
Beaves schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:13:
[...]

En de Red Bull ring ligt daar ook vlakbij, wellicht gaat hij lekker boenen in een GT3? :+
De Red Bull Ring ligt in Spielberg, ongeveer waar het woordje Steirmark op het kaartje staat. Dat is bijna 3 uur rijden vanaf het vliegveld van Salzburg. Er ligt bovendien een vliegveld direct naast het circuit, dus als hij daarheen ging, zou hij wel daarheen vliegen.

Hoofdkantoor van Red Bull zit inderdaad in Salzburg, zou kunnen dat hij daarheen gaat voor promotie-activiteiten. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij gasten laat ophalen. (Die kans schat ik het grootst)

Edit: Van Monaco naar Monza is maar zo'n 250 km, best kans dat het dan sneller/praktischer is om direct per helikopter van Monaco naar Monza te vliegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wild Chocolate op 07-09-2022 11:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:07
murphydrz schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:17:
Ik heb ergens opgevangen dat Ferrari de motor geheel gaat openschroeven. Dus dat zullen wellicht andere rookbommen gaan worden dan die van de fans. :D :+
Het scheelde niet veel en Ferrari had trappers in de autos mogen zetten. De vrachtwagen die de motoren van Zandvoort naar Monza vervoerd had de remmen onderweg in de fik staan :+

'the brakes are on fire'
'ok, do you want an extinghuiser, question?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 21:29
Shinji schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:44:
[...]

Per race kunnen er max 44 punten worden verdiend door een team, met uitzondering van Brazilie waar max 59 punten binnen te harken zijn.
I see what you did there...

Vraag me wel af of Max nog een nieuwe motor gaat toevoegen. Zou het na Spa inderdaad niet verwachten.
Heb wel echt weer zin in het raceweekend! Hier gelukkig niemand jarig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 21:29
Chiron schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:49:
[...]

Helemaal gelijk.
M.i. kun je de RB18 beter zien als de Merc van vorig jaar en de Ferrari meer zoals de RB van vorig jaar.

Merc was vorig jaar de snelle auto op de rechte stukken. Daardoor was inhalen altijd lastig en verdedigen moeilijker. Met de RB18 lijkt dat tij wel gekeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:12
Ik zie niet in waarom Max een motor zou wisselen.

De vorige wissel was al voor de zekerheid..

Ze redden het ruim met de huidige pool.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Sainz gaat iig wel een grid penalty krijgen door zijn nieuwe PU in Monza. Zou gaan om een update die wat kilo's (!) lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:45
Maar er gaan dus geruchten dat Red Bull een nieuwe motor pakt. Dan is het toch logisch als Checo die pakt? Verstappen heeft immers al een nieuwe verse motor erbij waarmee hij het seizoen uit zou kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
TinusXIII schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:02:
Maar er gaan dus geruchten dat Red Bull een nieuwe motor pakt. Dan is het toch logisch als Checo die pakt? Verstappen heeft immers al een nieuwe verse motor erbij waarmee hij het seizoen uit zou kunnen rijden.
Die sluit ik inderdaad niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

-tom-562 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:34:
Ben ook benieuwd naar Williams i.c.m. Albon. Die laat de laatste paar races ook mooie dingen zien, en die Williams loopt loeihard op de rechte stukken.

Maar waar ik het meest benieuwd naar ben is Ferrari. Wat gaan ze deze keer weer uit de hoge goed toveren :+
Albon ja. Eens kijken wie en hoeveel hij er steeds achter kan houden op dit circuit.

Spa Reloaded, ze zullen er zelf wel naar uitkijken lijkt mij.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord