[F1 2022] Race 17 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 85.877 views

Onderwerpen

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Race 17

17. Marina Bay Street Circuit
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Singapore_Circuit.png.transform/8col/image.png

Data

vr 9 sep
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png12:00(18:00) Lokale tijd
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(21:00) Lokale tijd
za 10sep
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png12:00(18:00) Lokale tijd
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png15:00(21:00) Lokale tijd
zo 11 sep
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:00
(20:00) Lokale tijd

Circuit

Circuit: Marina Bay Street Circuit
Lengte:5063m
Aantal Ronden:61
Race Afstand:308,706km

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij regen.

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.

Let op: Vanaf dit seizoen mag iedereen na kwalificatie, de banden kiezen waarop ze de race beginnen.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic
Afbeeldingslocatie: https://f1chronicle.com/wp-content/uploads/2022/09/17-sg-preview-en-scaled.jpg
Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:24

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Lees dat grote roze blok onderaan de pagina nog eens. ;)
Voornamelijk dit stukje:
Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.

[ Voor 187% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-09-2022 09:08 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Spannend! :P
En om de eerste te zien: vanaf welke uitslag in Max kampioen? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:00
Benieuwd wat het weer komend weekend gaat doen. De verwachtingen waren eerst dat het hele weekend nat zou zijn met onweersbuien in de middag en kans op neerslag tussen 40-60%. Nu is het vrijdag weer droog met 20% kans op regen en de zaterdag en zondag nat met respectievelijk 60% en 70% kans op neerslag.

Dus donderdagavond maar weer eens kijken wat het weer dan doet.

@Atlas ongegeneerd gepikt van @basvn uit het seizoenstopic.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/aae4f7d2397a4670f8a5e56b2bff4f5cea86b666/?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Fiurs9n6jh8q91.jpg%3Fwidth%3D640%26crop%3Dsmart%26auto%3Dwebp%26s%3Db23462f4e923d8c71d07273fd3cdb0984924a04f

[ Voor 34% gewijzigd door Chocoball op 28-09-2022 08:45 ]

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Atlas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:11:
Spannend! :P
En om de eerste te zien: vanaf welke uitslag in Max kampioen? :)
basvn in "[F1] Seizoen 2022"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08

Damian

Insane Obtrusion

Poeh, leek langer dan de zomerstop deze keer :/

Er word redelijk wat regen verwacht dit weekend. Hopelijk niet te veel, moet wel lekker geraced worden.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:30

Martinspire

Awesomeness

Is er al bekend of Albon gaat rijden? Of wanneer die beslissing valt?

Martinspire - PC, PS4, X1

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:54
Benieuwd hoe sterk drs hier zal zijn met de nieuwe wagens.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:24

Soggney

Zeekomkommer

Ik dacht dat kort na het ontslag van Albon uit het ziekenhuis al snel bekend werd dat hij in Singapore ging rijden.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Afgelopen week dit circuit eens een paar keer op de pc gereden, maar ben na een bocht of 5 al helemaal de weg kwijt als ik de racelijn uitzet. :+

Wel gaaf circuit/race zo in het donker. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Word lekker zweten zondag. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VA4QxXG4Msh68GyCI_toRWGeH8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y6Kn48pP1bdx62h3wg0ofz4H.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7wQci1HJ53eu7itEM7NwUBLbT4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5VpKmrFn4xGNHBHyjmXo4NmQ.png?f=user_large

en regen. :?

En

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/Z1UmSzx5tT4AAAAd/the-badpiper-pipe.gif

Voor degene die hem snappen. :P

[ Voor 137% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-09-2022 09:20 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:06

AvK

Ready Set Go

Hoop toch echt dat De Vries hier gaat rijden.
Ben erg benieuwd naar hem. En nu er waarschijnlijk regen gaat vallen kan er van alles gebeuren kwa uitslag.
Dat wordt wat zondag! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:57
Illegal_Alien schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:11:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En

[Afbeelding]

Als DEV gaat rijden dan zal het echt een test voor zijn fitheid en conditie zijn. Hoop voor hem dat hij wat bij heeft kunnen trainen de afgelopen tijd.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 08:37
Dat je een race in Rusland zo kan missen.. wat een tijd tussen Monza en deze. Benieuwd weer hoe alles er bij staat, zou dit nou de baan zijn waar het nieuwe chassis van RBR moet debuteren of was die toch al ingezet vanaf Belgie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:47

jpiwf

licenced pepernootaddict

Holk schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:26:
Dat je een race in Rusland zo kan missen.. wat een tijd tussen Monza en deze. Benieuwd weer hoe alles er bij staat, zou dit nou de baan zijn waar het nieuwe chassis van RBR moet debuteren of was die toch al ingezet vanaf Belgie?
Laatste wat ik daarover hoorde is dat ze het naar volgend jaar schuiven, omdat er allerlei andere teams bezwaar hebben tegen de kosten. Die kunnen zich niet voorstellen hoe ze dit binnen de budgetcap voor elkaar krijgen.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom5
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Holk schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:26:
Nieuwe chassis komt niet meer. Was inderdaad wel sprake van dat het deze race zou komen, maar gaat toch niet gebeuren. Ik denk zelf omdat de voorsprong gewoon al groot genoeg is en wellicht een beetje kostenbesparing. Zal volgend jaar wel komen

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

AvK schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:15:
Hoop toch echt dat De Vries hier gaat rijden.
Ben erg benieuwd naar hem. En nu er waarschijnlijk regen gaat vallen kan er van alles gebeuren kwa uitslag.
Dat wordt wat zondag! :)
Het zou leuk zijn, maar niet goed voor z'n imago. Ja, waarschijnlijk komt hij wel voor Latifi. Maar grote kans dat het gewoon 19 en 20ste gaat worden omdat het circuit totaaaaal niet bij de Williams past.

blup

• JB
  • Laatst online: 19:18

JB

Cédric roelt!

Poh lange adem weer :D Ben benieuwd hoe MER het gaat doen na 2 weken ruimte. FER zal toch ook wel eea overdacht hebben en dan RBR die hopelijk lekker scherp doorpakken :)

Mijn boefje is liev!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zweten is gegarandeerd in Singapore. De voorspelling van regen ook, maar vanwege het klimaat daar is het eigenlijk niet te voorspellen. De enige keer tot nu toe dat het daadwerkelijk regende was 2017 zoals we wellicht allemaal nog herinneren (behalve Ferrarifans misschien). Of het daadwerkelijk gaat regenen weet je pas zodra het valt tijdens de race.

Hoe dan ook, dit is een van m'n favoriete races en ben heel blij dat we weer in Singapore zijn. Met de nieuwe auto's kan het alleen maar nog beter worden :9

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:24

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Rond de 25-30 C en 70-80% luchtvochtigheid. Dat wordt een ware uitputtingsslag voor de coureurs op dit circuit waar lange rechte stukken om rust te pakken niet aanwezig zijn.
Één ding durf ik wel te voorspellen en dat is dat de vorige winnaar van Singapore dit keer niet gaat winnen.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom5
OzzieMann schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:37:
Rond de 25-30 C en 70-80% luchtvochtigheid. Dat wordt een ware uitputtingsslag voor de coureurs op dit circuit waar lange rechte stukken om rust te pakken niet aanwezig zijn.
Één ding durf ik wel te voorspellen en dat is dat de vorige winnaar van Singapore dit keer niet gaat winnen.
Gewaagd! :P

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik denk dat dit het enige circuit is waar Ferrari misschien nog Verstappen zijn overwinningsreeks kan doorbreken. En waarschijnlijk is het kletsnat het hele weekend. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:25

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:40:
Ik denk dat dit het enige circuit is waar Ferrari misschien nog Verstappen zijn overwinningsreeks kan doorbreken. En waarschijnlijk is het kletsnat het hele weekend. :P
Met regen zie ik het ze wel vergooien ook.

Las juist dat Mercedes hier wel okay mee zou kunnen komen door die TD, en Ferrari juist helemaal niet meer, of heb ik dat mis?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Tom5
basvn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:44:
[...]

Met regen zie ik het ze wel vergooien ook.

Las juist dat Mercedes hier wel okay mee zou kunnen komen door die TD, en Ferrari juist helemaal niet meer, of heb ik dat mis?
Er wordt inderdaad gezegd dat Ferrari nu heel veel moeite heeft in langzame bochten na de TD. Dus het zou me eerlijk gezegd verbazen als ze zouden winnen dit weekend, zeker met wisselende omstandigheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Bezulba schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:36:
[...]

Het zou leuk zijn, maar niet goed voor z'n imago. Ja, waarschijnlijk komt hij wel voor Latifi. Maar grote kans dat het gewoon 19 en 20ste gaat worden omdat het circuit totaaaaal niet bij de Williams past.
Dat maakt ook niet uit. Het gaat erom wat hij laat zien in de wagen. Besluitvaardigheid en andere acties. Teambazen kijken niet alleen naar de positie waar je eindigt. Die weten ook wel dat de Williams geen top wagen is.

"When you grow up your heart dies"

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Maar die muren staan wel dichtbij en we weten wat Charles vindt van muren... ;)

"When you grow up your heart dies"

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:32

Bloodclot

Jawier!

Mits het regent/vochtige baan en max redt de eindstreep niet/of pech, zie ik hamilton hier zijn eerst overwinning halen (op racepace en niet op uitval van perez/ferrari). Dit is wel een baantje die erg moeilijk is, hoewel ik absoluut geen Hamilton fan ben, denk dat hij hier het beste (samen met max) kan presteren.

Qua kwalificatie komt mercedes nog te kort, maar qua racepace schat ik de Mercedes tussen Max en Ferrari in (als tweede auto dus).

(checo zal ongetwijfeld ook ergens voor de top5 mee doen)

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Singapore vind ik persoonlijk niet echt een leuke baan, ondanks dat er vaak verrassende dingen gebeuren.

Ik heb het idee dat het voor iemand een slecht weekend gaat worden...

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:23
Als het nat is zullen de regenrijders naar boven drijven (pun intended). Dus denk dan aan Hamilton, Verstappen, en Stroll.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:00
Al nieuws over Albon/de Vries?

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:32

Bloodclot

Jawier!

Sir_Lion schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:03:
[...]

Als het nat is zullen de regenrijders naar boven drijven (pun intended). Dus denk dan aan Hamilton, Verstappen, en Stroll.
Met zo'n baan als dit kan er van alles gebeuren.
williams+haas+AM op het podium. ik teken er nu voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 23:43
Als ik alle weersvoorspellingen zo zie vrees ik voor een Safety Car fest...

Kan weleens een knots-knots-knots gekke race opleveren met wellicht een verrassende winnaar!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik ontdek nu pas het topic, wat slecht :D
We hebben er weer zin in, ben heel benieuwd hoe dit weekend gaat lopen.
Stiekem hoop ik toch wel dat Max, als die wereldkampioen word, het in Japan gaat doet O-) .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Illegal_Alien schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:11:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En

[Afbeelding]

Dit kan weer een spektakel worden met die regen als ze wel gaan rijden en niet weer gaan wachten zoals in Monaco :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 18:41
Chocoball schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:17:
Benieuwd wat het weer komend weekend gaat doen. De verwachtingen waren eerst dat het hele weekend nat zou zijn met onweersbuien in de middag en kans op neerslag tussen 40-60%. Nu is het vrijdag weer droog met 20% kans op regen en de zaterdag en zondag nat met respectievelijk 60% en 70% kans op neerslag.

Dus donderdagavond maar weer eens kijken wat het weer dan doet.

@Atlas ongegeneerd gepikt van @basvn uit het seizoenstopic.
[Afbeelding]
Eigenlijk mist er iets in dit plaatje en dat is als Max 2e of lager eindigt hij sws geen kampioen wordt in Signapore. Als je Max op 2e zet en Charles en finisht 9e of lager EN Perez finisht 4e of lager zonder snelste raceronde dan is Max volgens het plaatje kampioen in Signapore maar in werkelijkheid dus niet.

Ging mij even om het principe :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/udd9okw0kkq91.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=7b40d6ae27685cf828df330f870f3e04900bb256

sneakpeak!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@DaniëlWW2 de data in de startpost kloppen nog niet. Volgens mij begint het raceweekend op de 30e september en niet op de 9e ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:37
Das best een verschil

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdvJ5uWXEAI8xgU?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• tweakduke
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit is denk ik een circuit wat Perez goed ligt en het zal uiteindelijk wel droog zijn als het erom gaat :P

Tweakers Discord

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:24
tweakduke schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:20:
Dit is denk ik een circuit wat Perez goed ligt en het zal uiteindelijk wel droog zijn als het erom gaat :P
Met de huidige status van de auto is dat .2 achter i.p.v. .5 achter of had je iets anders in gedachte?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdurARZXoAMoMQy?format=jpg&name=large

en hier is hij van F1 zelf

• Jasphur
“Goes to Japan” aka “no points”?

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:50
Laat het maar lekker regenen op zaterdag en zondag dan komt er wat meer spektakel.
En liefst Max nog geen wereldkampioen want ik japen lijkt me dat veel leuker.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

"Verstappen will become World Champion in Singapore if Verstappen finishes 2nd goes to Japan"

Juistem :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

-tom-562

Oliesjeik

Migrator schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:39:
[...]

"Verstappen will become World Champion in Singapore if Verstappen finishes 2nd goes to Japan"

Juistem :P
Past mooi in de categorie 'rawe ceek' :P

Vaak bu'j te bang!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdvYb09WQAYbIze?format=jpg&name=large

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

CousinBoneless schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:22:
Als ik alle weersvoorspellingen zo zie vrees ik voor een Safety Car fest...

Kan weleens een knots-knots-knots gekke race opleveren met wellicht een verrassende winnaar!
Het gaat toch wel een Safety Car race worden. Elke fout is een crash in de muur en een directe SC.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bezulba schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:52:
[...]

Het gaat toch wel een Safety Car race worden. Elke fout is een crash in de muur en een directe SC.
Bovendien hebben we nog nooit géén SC gehad in Singapore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jasphur schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:36:
“Goes to Japan” aka “no points”?
Nee? Gewoon "de eerste mogelijkheid dat hij wereldkampioen wordt".

Signatures zijn voor boomers.

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 23:43
Zou RB de 'World Champion 2022' Tshirts zekerheidshalve toch vast ingepakt hebben :)?

Ik ben ook benieuwd naar de emotie bij Max, Horner en het team mocht het nu al gebeuren. Vorig jaar kwam het dusdanig onverwacht en laat, plus zijnde de eerste WDC voor Max, dat het een explosie van blijheid opleverde.

Dit jaar is iedereen eigenlijk al gewend aan het idee dat Max het toch wel wordt; enige vraag is wanneer...

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CousinBoneless schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:01:

Vorig jaar kwam het dusdanig onverwacht
dat ene Jos Verstappen na afloop al in zijn world-tour hoodie rondliep. :D

• Tom5
Zou RB de 'World Champion 2022' Tshirts zekerheidshalve toch vast ingepakt hebben :)?

Ik ben ook benieuwd naar de emotie bij Max, Horner en het team mocht het nu al gebeuren. Vorig jaar kwam het dusdanig onverwacht en laat, plus zijnde de eerste WDC voor Max, dat het een explosie van blijheid opleverde.

Dit jaar is iedereen eigenlijk al gewend aan het idee dat Max het toch wel wordt; enige vraag is wanneer...
Ik denk dat ze voor de zekerheid toch wel iets mee zullen hebben ja.

Denk dat Max niet per se gaat schreeuwen inderdaad, vind hem sowieso ook bij een overwinning altijd vrij rustig. 'haha, yes guys' Dus ik verwacht geen heel gekke dingen nee

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tom5 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:15:
[...]

Denk dat Max niet per se gaat schreeuwen inderdaad, vind hem sowieso ook bij een overwinning altijd vrij rustig. 'haha, yes guys' Dus ik verwacht geen heel gekke dingen nee
Ik gok op "simply lovely".

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 17:21

siggy

Wait.... what?

Heftig, ben benieuwd of dat achteraf een slimme beslissing leek. Zal vrij lomp zijn om na fp1 zeggen dat het toch niet zo slim is. Ze nemen wel een aardig risico zo. Compleet onnodig risico ook nog.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:54
Is ook het beste voor de onderhandelingspositie van De Vries bij verscheidene teams. Hij zou het in Singapore waarschijnlijk alleen maar slechter kunnen doen in vergelijking met Monza.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Maasluip schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:14:
[...]

dat ene Jos Verstappen na afloop al in zijn world-tour hoodie rondliep. :D
Compleet onverwacht was het natuurlijk niet omdat er nog een theoretische kans was zeg maar ;)
Maar bij Mercedes zullen ze wel een paar dozen T-shirts naar het oud vuil gebracht hebben. Want ook die zullen spullen bij zich hebben gehad voor "8x WDC Hamilton".

En natuurlijk heeft Red Bull nu al lang iets klaar. Is het niet voor Singapore dan wel Japan of Austin.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FdvzuJEWYAASwIo?format=jpg&name=large

@DaniëlWW2 mag deze wel? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Top 5 Dramatic Moments | Singapore Grand Prix

FOM, en ene Hamilton komt er vaak in voor. dus klikken. :p

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 23:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Nou laat Max maar lekker z'n puntjes pakken en in Japan (op visite bij Honda) kampioen worden.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
Ik vraag mij af of Mercedes hier zo lekker gaat, vele langzame bochten gaat doorgaans niet zo lekker met de beperkte tractie en dus snel opgerookte bandjes. Heeft Pirelli ze ook nog de zachtste compound set meegenomen. Maar wie weet worden ze geholpen door het weer.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
Ik moet nog maar zien of hij uiteindelijk ook fit genoeg blijkt. Vrij bochtig allemaal natuurlijk.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:23:
[...]

Ik moet nog maar zien of hij uiteindelijk ook fit genoeg blijkt. Vrij bochtig allemaal natuurlijk.
Het klimaat en bijbehorende aanslag op je lichaam ook maar niet vergeten… benieuwd hoe hij uit FP1 komt.

per aspera ad astra

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 23:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Thinlanet schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:15:
Ik vraag mij af of Mercedes hier zo lekker gaat, vele langzame bochten gaat doorgaans niet zo lekker met de beperkte tractie en dus snel opgerookte bandjes. Heeft Pirelli ze ook nog de zachtste compound set meegenomen. Maar wie weet worden ze geholpen door het weer.
Het schijnt dat ze een nieuwe vloer mee hebben genomen, moet wat meer rust in de auto geven waardoor ze met een zachtere demping kunnen rijden.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Chocoball
Thinlanet schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:15:
Wat ik had gelezen is dat SIngapore afgelopen juni het circuit gedeelte opnieuw heeft geasfalteerd dus midner hobbelig.

Volgend jaar wordt het gebied tussen bocht 16 en 19 (de grandstand is waar ze onderdoor rijden) herontwikkeld dus mogelijk gaat het circuit daar anders worden.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01
T zal wel vloeiender en sneller worden. Maar ik weet het niet precies meer maar 16-19 is meen ik oa een chicane waar in het verleden regelmatig werd ingehaald 🙄

[ Voor 8% gewijzigd door Lynx op 29-09-2022 07:13 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
Technische aanpasingen voor Singapore. Zoals eerder gemeld de Mclaren "Red Bull style" sidepods maar in betere fotokwaliteit bij Lando
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/McLaren-Formel-1-GP-Singapur-Donnerstag-29-9-2022-169Gallery-c9d1c1f8-1938862.jpg
Ricciardo rijdt nog met de oude ter vergelijking
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/McLaren-Formel-1-GP-Singapur-Donnerstag-29-9-2022-169Gallery-1fd8c0d5-1938863.jpg
Alpine komt met een nieuwe ondervloer
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpine-Formel-1-GP-Singapur-Donnerstag-29-9-2022-169Gallery-9ea88e02-1938865.jpg
De nieuwe neus bij AlphaTauri zonder bobbel
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpha-Tauri-Formel-1-GP-Singapur-Donnerstag-29-9-2022-169Gallery-d9c46da8-1938866.jpg

https://www.auto-motor-un...r-2022-bilder-donnerstag/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 11:24

TrekDr0p

QR niet scannen

Was even afkicken na 3 weken.
Maar nu 4 races in 1 maand :)

Race #1 van de maand heb er zin in
:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:47
Weer 3 DRS zones in Singapore (net als 2019).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHMoZ8IJzMeyPoApGR7xV7YfeT8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hZdOb7SKzxaw74gfrF67JxHD.png?f=fotoalbum_large

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 22:03

Mystikal

It never hurts to help!

Hopelijk niet te nat, dan zal de FIA wel weer erg voorzichtig worden met de safety cars etc. Voor de rest veel zin in! Te lang geleden!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 20:27

Edd

Chocoball schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:26:
Technische aanpasingen voor Singapore. Zoals eerder gemeld de Mclaren "Red Bull style" sidepods maar in betere fotokwaliteit bij Lando
[Afbeelding]
Ricciardo rijdt nog met de oude ter vergelijking
[Afbeelding]
De "Oranje Red Bull" :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/urzcj9lnrrq91.jpg

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
Benieuwd hoe Ferrari het dit keer gaat vernaggelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
Illegal_Alien schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:39:

[YouTube: Top 5 Dramatic Moments | Singapore Grand Prix]
Apart dat de Ferrari-sandwich er niet tussen zat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Blik1984 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:24:
[...]

Apart dat de Ferrari-sandwich er niet tussen zat
Daar komt HAM niet in voor... :+

Mijn boefje is liev!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32

pietje63

RTFM

Illegal_Alien schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:39:

[YouTube: Top 5 Dramatic Moments | Singapore Grand Prix]
Het goede nieuws voor FER is dat ze dit jaar niet hoeven te tanken tijdens de pitstop.. Maar dan nog was het groene licht "iets" te vroeg.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Albon heeft groen licht van de FIA artsen gekregen, na de 2e vrije training weten we of Alexander of Nyck zondag gaat starten.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54

Uiteraard. Ook al is er maar een 0,001% kans, dan nog gaat de hele Champion-inboedel mee. Er bestaan bizarre races in de F1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 11:24

TrekDr0p

QR niet scannen

It's lights out and we go.....

OW no LEC collided with PER they are both out.. OHH NOOOO :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:19

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

OH MY LORD MAX!!! MAX, YOU'RE A SECOND TIME WORLD CHAMPION!!!

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 00:47
Lando met zijn Halo themed helm dit weekend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VD7ZyVQXf8q53r2TKXjG0uYw7fs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q3mTuMV7aka47w7u1Cost19U.png?f=fotoalbum_large

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01
Die lando is dan wel niet kanshebber vanwege de auto, maar hij doet veel goed om z'n marketingwaarde te maximaliseren. Hij zorgt in ieder geval dat ik hoop dat McLaren mee kan gaan doen volgend jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Haha.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fd091-rUoAMFlSa?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
En een pitstop neus is een neus zonder vleugel zodat de front jack man daadwerkelijk iets heel anders moet doen? De monteurs aan de voorbanden anders kunnen werken doordat de voorvleugel niet in de weg zit? En ze uiteraard niet ook kunnen oefenen om de afstelling van de voorvleugel aan te passen?

Komt in mijn optiek dus nogal zinloos over als practice. Maar uit optiek van vleugel niet per ongeluk beschadigen kan ik het nog enigszins begrijpen.

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56
Misschien om te trainen voor neus wissels?

RichardVos.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:15:
[...]

En een pitstop neus is een neus zonder vleugel zodat de front jack man daadwerkelijk iets heel anders moet doen? De monteurs aan de voorbanden anders kunnen werken doordat de voorvleugel niet in de weg zit? En ze uiteraard niet ook kunnen oefenen om de afstelling van de voorvleugel aan te passen?

Komt in mijn optiek dus nogal zinloos over als practice. Maar uit optiek van vleugel niet per ongeluk beschadigen kan ik het nog enigszins begrijpen.
Denk eerder een brakke vertaling, het is de neus die ze gebruiken voor transport in de pitlane.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 21:42
Mog schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:00:
[...]

OH MY LORD MAX!!! MAX, YOU'RE A SECOND TWO TIME WORLD CHAMPION!!!
FTFY :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• alesandro_46
  • Laatst online: 21:42
dglavimans schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:34:
Lando met zijn Halo themed helm dit weekend

[Afbeelding]
Ter ere van de hagedis die langs de baan liep?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
Mog schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:00:
[...]

OH MY LORD MAX!!! MAX, YOU'RE A SECOND TIME WORLD CHAMPION!!!
Zou Albon dat weer roepen? Lijkt mij wel lastiger doorverbinden van in car Williams naar RBR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

TheBrut3 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:39:
[...]

Zou Albon dat weer roepen? Lijkt mij wel lastiger doorverbinden van in car Williams naar RBR.
Was niet Albon...

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:45
TheBrut3 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:39:
[...]

Aangezien GP dat vorige keer was zal GP het dit jaar ook wel weer roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
TinusXIII schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:42:
Ik zie het nu ja, nooit meegekregen. Heb altijd gedacht dat het Albon was, omdat dat in eerste instantie ook werd gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TheBrut3 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:45:
[...]

[...]

Ik zie het nu ja, nooit meegekregen. Heb altijd gedacht dat het Albon was, omdat dat in eerste instantie ook werd gezegd.
Zelfs nu nog als ik het hoor, geloof ik het niet :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 20:27

Edd

TinusXIII schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:42:
[...]

Ik heb geruchten gelezen dat het dit jaar Alonso zal zijn die het gaat roepen ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:47
JB schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:51:
[...]
Zelfs nu nog als ik het hoor, geloof ik het niet :+
Grappig, ik dacht het ook altijd, want werd ook overal geschreven. Nog even opgezocht:

https://sportnieuws.nl/fo...hreeuwde-over-boordradio/

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:23
Dit wordt op zeker 1 safety car, mogelijk meer, en we weten hoe Ferrari hier mee omgaat... Zou zomaar kunnen dat VER hier kampioen wordt. Heb vernomen van Marko dat dit marketing technisch niet zo handig is, iets zegt mij dat Max daar niet zoveel mee heeft.
Ik denk toch dat Max deze race PER gaat helpen om punten te scoren voor zowel het team als PER zelf.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 23:03
Graag inhoudelijk reageren en niet beginnen over vage geruchten.

[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-09-2022 21:29 ]

• RobertMe
TakeAway schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:54:
Dit wordt op zeker 1 safety car, mogelijk meer, en we weten hoe Ferrari hier mee omgaat... Zou zomaar kunnen dat VER hier kampioen wordt. Heb vernomen van Marko dat dit marketing technisch niet zo handig is, iets zegt mij dat Max daar niet zoveel mee heeft.
Ik denk toch dat Max deze race PER gaat helpen om punten te scoren voor zowel het team als PER zelf.
Als Verstappen Perez gaat helpen dan gaat die natuurlijk niet winnen met Perez op plek 4 of lager. En in dit geval is Verstappen dus niet kampioen. (Daarvoor moet Verstappen minimaal winnen, Leclerc maximaal P8 en Perez maximaal P4, en dan nog wat varianten afhankelijk van punt voor snelste ronde, als Verstappen dat punt heeft moet Leclerc P7 worden om het niet te beslissen, heeft Verstappen dat punt niet dan heeft Leclerc aan P8 voldoende om het niet te beslissen).

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:23
RobertMe schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:14:
[...]

Als Verstappen Perez gaat helpen dan gaat die natuurlijk niet winnen met Perez op plek 4 of lager. En in dit geval is Verstappen dus niet kampioen. (Daarvoor moet Verstappen minimaal winnen, Leclerc maximaal P8 en Perez maximaal P4, en dan nog wat varianten afhankelijk van punt voor snelste ronde, als Verstappen dat punt heeft moet Leclerc P7 worden om het niet te beslissen, heeft Verstappen dat punt niet dan heeft Leclerc aan P8 voldoende om het niet te beslissen).
Wat ik bedoel is; als MAX niet een "easy win" krijgt, gaat hij Perez en het team helpen zodat hij in Japan kampioen te worden. Ik weet dat hij niet makkelijk WDC gaat worden in Singapore.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Edd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:49:
[...]

Ik heb geruchten gelezen dat het dit jaar Alonso zal zijn die het gaat roepen ;)
ehahaha...zilly boy :+

P.S. YouTube: Yours Sincerely | Italian GP 2022 Post-Qualy | Formula 1 Animated Co...

[ Voor 32% gewijzigd door Chocoball op 29-09-2022 18:38 ]

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord