[F1 2022] Race 17 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 85.881 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:16
AvK schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:45:
[...]

Begrijp wat je bedoelt.... maar nee nee nee.
Heeft allemaal met de banden te maken. En Checo had nog banden over om op de top te gaan. Hij heeft het geweldig gedaan. Echt geweldig. Soms kan hij dat en nu was het nodig.
Ik blijf het vreemd vinden dant Leclerc na afloop zei: " When the gap was 5.1s we decided to bring the car home". Had ie met een beetje pushen niet op 4.9 kunnen komen en zo de 1e plek kunnen pakken? Lijkt mij weer een fuck up van FER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00
jaapstobbe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:24:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden dant Leclerc na afloop zei: " When the gap was 5.1s we decided to bring the car home". Had ie met een beetje pushen niet op 4.9 kunnen komen en zo de 1e plek kunnen pakken? Lijkt mij weer een fuck up van FER.
Vrij vertaald zijn hij daar: "die RB is te snel, laat maar..."

Bizar hoeveel er nog over was trouwen. Z'n engineer die zegt even nonchalant "Lets disappear" en Checo kan ineens een seconde harder. Doe RB een Mercedesje? Waar ze niet op de max rijden om de rest niet wijzer te maken? Max z'n kwali was tenslotte ook meer dan een seconde sneller dan de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lynx schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:29:
[...]

Vrij vertaald zijn hij daar: "die RB is te snel, laat maar..."

Bizar hoeveel er nog over was trouwen. Z'n engineer die zegt even nonchalant "Lets disappear" en Checo kan ineens een seconde harder. Doe RB een Mercedesje? Waar ze niet op de max rijden om de rest niet wijzer te maken? Max z'n kwali was tenslotte ook meer dan een seconde sneller dan de rest...
Deze quali was half nat. En de snelste ronde is altijd seconden langzamer dan de pole tijd. Er is wel wat ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:29
Thinlanet schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 00:36:
[...]

Zoveel? Het moment na laatste SC op Norris vond ik een fout, en misschien z’n start. Maar verder vond ik het best indrukwekkend hoeveel auto’s hij wist in te halen (en wist te vermijden) op een circuit waar je lastig kunt inhalen en maar 1/3e van de race DRS was.
Ik vond het eigenlijk wel tegenvallen, zo'n enorme dominante auto en vervolgens VET niet voorbij komen als er geen DRS is.
Volgens mij hadden ze bij F1TV ook verwacht dat hij met 10 ronden bij de kopgroep rond reedt.

En had TSU nou de call te laat gekregen, ''plant hem even in de barrier, VER moet pitten'' (hur hur :+ ). Ik begrijp niet dat die volgend jaar nog bij AT mag rijden, die is redelijk van hetzelfde caliber als Latifi en Stroll. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:33

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

FabianGTI schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:43:
[...]

Ik vond het eigenlijk wel tegenvallen, zo'n enorme dominante auto en vervolgens VET niet voorbij komen als er geen DRS is.
Volgens mij hadden ze bij F1TV ook verwacht dat hij met 10 ronden bij de kopgroep rond reedt.

En had TSU nou de call te laat gekregen, ''plant hem even in de barrier, VER moet pitten'' (hur hur :+ ). Ik begrijp niet dat die volgend jaar nog bij AT mag rijden, die is redelijk van hetzelfde caliber als Latifi en Stroll. :/
De baan was, buiten de ideale lijn, nat. Ga je inhalen, uitremmen, op het natte gedeelte, weet jeniet wat de afloop is. Dan maar druk houden op degene voor je en zorgen/hopen, dat die een fout maakt.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:10
FabianGTI schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:43:
[...]

Huh, VET? Hij zat pas einde race achter VET, na zijn extra stop en HAMs foutje. En VET heeft hij ook binnen 1 of 2 ronden ingehaald.

Hij heeft dan wel een groot deel van de race achter Alonso (tot DNF) en Norris (tot fout na SC herstart) gereden. Maar die twee autos rijden iets harder dan een Aston Martin. En inhalen op een natte baan is ook zo goed als onmogelijk. Dan is het in de regen nog makkelijker, immers is er in de regen geen "ideale lijn". Daar waar met een opdrogende baan de droge lijn by far het wnelst is en afwijken van die lijn (grote) problemen geeft doordat daar bv veel minder grip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05 15:30
RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:59:
[...]

Huh, VET? Hij zat pas einde race achter VET, na zijn extra stop en HAMs foutje. En VET heeft hij ook binnen 1 of 2 ronden ingehaald.

Hij heeft dan wel een groot deel van de race achter Alonso (tot DNF) en Norris (tot fout na SC herstart) gereden. Maar die twee autos rijden iets harder dan een Aston Martin. En inhalen op een natte baan is ook zo goed als onmogelijk. Dan is het in de regen nog makkelijker, immers is er in de regen geen "ideale lijn". Daar waar met een opdrogende baan de droge lijn by far het wnelst is en afwijken van die lijn (grote) problemen geeft doordat daar bv veel minder grip is.
Aan het begin zat ie ook achter Vettel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:59:
[...]

Voor de eerste SC zat hij de hele tijd vast achter VET. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
AvK schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:45:
Begrijp wat je bedoelt.... maar nee nee nee.
Heeft allemaal met de banden te maken. En Checo had nog banden over om op de top te gaan. Hij heeft het geweldig gedaan. Echt geweldig. Soms kan hij dat en nu was het nodig.
Ik oordeel ook zeker niet over geweldige prestatie van PER, maar wel een wrange nasmaak.
sjaool schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 00:12:
F1 is ook banden en brandstof managen. Helaas, dat wel.
En dat valt normaal wat minder op… niettemin, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:41

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Maar hoe lastig zal het worden voor Verstappen om dat wereldkampioenschap in Japan te pakken, want hij mijn P1 + FL zien te fixen om zorgen vrij te zijn. Ik zie een ander team zo die FL van hem afpakken om Red Bull alleen al dwars te zitten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:55
G_Dragon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:36:
Maar hoe lastig zal het worden voor Verstappen om dat wereldkampioenschap in Japan te pakken, want hij mijn P1 + FL zien te fixen om zorgen vrij te zijn. Ik zie een ander team zo die FL van hem afpakken om Red Bull alleen al dwars te zitten.
vergeet niet dat LEC dan nog steeds P2 moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

BasvanS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:37:
[...]

vergeet niet dat LEC dan nog steeds P2 moet doen ;)
Ja dat zie ik ergens nog wel gebeuren, maar het lastige dan voor Ferrari is dan dat ze Leclerc niet vanaf P2 naar binnen kunnen halen voor de FL :D .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
G_Dragon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

Ja dat zie ik ergens nog wel gebeuren, maar het lastige dan voor Ferrari is dan dat ze Leclerc niet vanaf P2 naar binnen kunnen halen voor de FL :D .
Als Checo weer gewoon mee doet, en zorgt dat een gratis pit niet mogelijk is, dan zal wss Lewis of Russel het feestje wel verzieken.

Gewoon omdat het kan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:58
Bullet NL schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:41:
[...]

Hamiton was onsportief door zo lang door te rijden met een voorvleugel die meer weg had van een bulldozer die zand aan het verschuiven was....
:o 8) :+
Weet niet of dit nou sarcastisch is of niet.

Dit heeft echt niks met onsportief te maken. Je wil gewoon als rijder doorknallen en niet onnodig pitten. In eerste instantie leek die vleugel ook nog wel okay (gek genoeg). Pas een stuk later begon hij echt door te buigen en af te breken. Ja als je dan net de pit voorbij bent, kan je niets anders dan doorrijden.

Ben geen fan van Hamilton, maar overal en alles bekritiseren wat de man doet begint ook wat flauw en vervelend te worden.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Het zou leuk zijn voor Red Bull en Verstappen om in Japan wereldkampioen te worden maar het is natuurlijk geen moeten. Het is alleen uitstel van iets wat eigenlijk onvermijdelijk is. Het is alleen de vraag wanneer. Japan is een zustercircuit van Zandvoort dus ik verwacht dat Max daar ook goed voor de dag kan komen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

BasvanS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:42:
[...]

Als Checo weer gewoon mee doet, en zorgt dat een gratis pit niet mogelijk is, dan zal wss Lewis of Russel het feestje wel verzieken.

Gewoon omdat het kan.
Verstappen p1 en Perez p2 geeft het wereldkampioenschap aan Verstappen. Ze moeten beiden minimaal dat doen.

Alleen als Leclerc p2 is dan is ook de snelste ronde belangrijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Mijn glazen bol zegt dat ze Perez weer gaan opofferen, die zal wel als roadblock moeten rondrijden. ;)
En uiteraard de beide AT's, *immers is RBR een team met 4 personen.

* Jah, ik blijf er over doorzagen, maar ik vind het zo onsportief, gister ook weer met TSU en GAS, dat is geen racen meer, zoiets zagen we ook niet veel bij de andere fabrieksteams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:21

Bob Popcorn

Plop!

CreativeS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:19:
[...]

Ik oordeel ook zeker niet over geweldige prestatie van PER, maar wel een wrange nasmaak.

[...]

En dat valt normaal wat minder op… niettemin, jammer.
Denk je dat hij 100% van de race op de top van zn kunnen rijdt? Als je 4,6 seconde op je achterligger hebt kun je prima "lift & coast" rijden tot de finish als hij nauwelijks dichterbij komt. Of denk je dat zo'n coureur niet een keertje moe is na 2 uur sturen :+

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

BasvanS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:42:
[...]

Gewoon omdat het kan.
Dat is inderdaad wel een goed punt, ik had nog gekeken naar de winnaars van de afgelopen jaren op Japan en er staat geen Red Bull tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

FabianGTI schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Mijn glazen bol zegt dat ze Perez weer gaan opofferen, die zal wel als roadblock moeten rondrijden. ;)

* Jah, ik blijf er over doorzagen, maar ik vind het zo onsportief, gister ook weer met TSU en GAS, dat is geen racen meer, zoiets zagen we ook niet veel bij de andere fabrieksteams.
Zo heb ik het nog niet bekeken en ik denk ook niet dat de FIA zoiets zou toelaten, maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:22
[...]

Waarom zouden ze/Perez dat doen? Kampioenschap van Verstappen is toch zo goed al binnen en Red Bull en Perez willen heel graag dat Perez het kampioenschap op P2 eindigt. Die heeft nog z’n eigen strijd met Leclerc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:05

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Dat is ook omdat Red Bull twee teams heeft. Maar hoezo onsportief? De AT's zijn sowieso geen partij voor de Red Bull. Een andere coureur van een minder team zal ook niet veel in de weg zitten omdat een Red Bull geen match is voor hun en het hun eigen race meer kwaad dan goed zal doen. Dat het nu in Singapore meer opvalt komt omdat je er lastig kunt inhalen en dat zeker met een opdrogende baan. En Perez een road block? Dan zal hij toch eerst een P2 moeten kwalificeren en dat zie ik in Japan echt niet gebeuren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:51
FabianGTI schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:07:
[...]

Voor de eerste SC zat hij de hele tijd vast achter VET. ;)
Inderdaad, even teruggekeken.
Ronde 4 kwam Max achter Seb, in ronde 11 haalde Max hem in. Toen vrij snel Gasly voorbij, en daarna tot ronde 21 achter Alonso (die toen stil viel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 15:41
Hopelijk krijgen we niet hetzelfde gezeik als ik de weersverwachting zag dat er grote kans op regen is en ja ik weet dat het klimaat daar anders is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Gelukkig doen andere coureurs dat niet, zucht. Kan mij nog een race in Monaco herinneren waar uitkomen tunnel Ocon zo ongeveer in het water ging rijden toen Hamilton achter hem reed. En volgens mij heeft Russell ook heel toevallig wel eens ongelukkige blauwe vlaggen gehad vorig jaar waardoor Hamilton er nog net makkelijk langs kon en Verstappen nog een paar bochten mocht wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14

dr.lowtune

Deugt niet

jaapstobbe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:24:
[...]

Dat dacht ik ook.....totdat ik me de stuurmanskunst van LeClerc onder druk herinnerde, toen was het eigenlijk wel logisch. Want op een spekgladde baan, onder de druk om net zo hard te pushen als Perez en binnen 5 seconden te blijven....(waarvan ze niet eens echt zeker wisten of die penalty zou komen). Ik kan me wel voorstellen dat ze het risico op 0 punten niet wilde lopen....(beetje suf is het wel inderdaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

CreativeS schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:35:
“Rij er even 5 seconden bij Checo!”

Oké en in een paar ronden. Ik dacht dat ze vaak op de limiet reden. Grapjassen. Volksverlakkerij en theater.
Otootje moet wat langer mee dan alleen 1 zondag. Het is wel handig om eerst uberhaupt de finish te halen en daarna ook nog een rondje of 200 langer door te kunnen rijden op een ander circuit.
Elke race een nieuwe motor is weer zo'n dingetje.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 06-05 23:46

Bullet NL

Eigen Wijs

RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Gelukkig doen andere coureurs dat niet, zucht. Kan mij nog een race in Monaco herinneren waar uitkomen tunnel Ocon zo ongeveer in het water ging rijden toen Hamilton achter hem reed. En volgens mij heeft Russell ook heel toevallig wel eens ongelukkige blauwe vlaggen gehad vorig jaar waardoor Hamilton er nog net makkelijk langs kon en Verstappen nog een paar bochten mocht wachten.
Precies, tis heel simpel... AT mag dan aan RB gelieerd zijn, maar AM en WIL rijden natuurlijk ook gewoon met Mercedes techniek rond.

Daarbij, Max heeft minder voordeel van Checo gehad de afgelopen twee seizoen dan Hamilton in 4 jaar met Bottas heeft gehad.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat je ze wel moet nageven, ik kan me op één enkel weekend in Duitsland na, me geen race herinneren waarin zowel het team als de coureur dikke missers begingen bij Mercedes. Ze zijn eigenlijk altijd heel breed heel goed en daarin een stapje boven de rest.

Natuurlijk mist er wel eens iets, Russel in zijn invalrace, Bottas en zijn Monaco-wiel, strategisch is er zeer zelden ook wel eens een mopper. Maar teambreed gerommel is er eigenlijk nooit. En dat is als je 7 jaar aan de top staat echt ontzettend knap. Het geloof dat ze de beste zijn, of in ieder geval kunnen zijn als ze hard (blijven) werken zit zo ontzettend in de bedrijfscultuur ingebakken dat je dit soort uitwassen wel eens ziet.

Het is wel de fundering van hetgeen ze doen, dus loslaten zullen ze het niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 21:45
FirePuma142 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

Wat je ze wel moet nageven, ik kan me op één enkel weekend in Duitsland na, me geen race herinneren waarin zowel het team als de coureur dikke missers begingen bij Mercedes. Ze zijn eigenlijk altijd heel breed heel goed en daarin een stapje boven de rest.

Natuurlijk mist er wel eens iets, Russel in zijn invalrace, Bottas en zijn Monaco-wiel, strategisch is er zeer zelden ook wel eens een mopper. Maar teambreed gerommel is er eigenlijk nooit. En dat is als je 7 jaar aan de top staat echt ontzettend knap. Het geloof dat ze de beste zijn, of in ieder geval kunnen zijn als ze hard (blijven) werken zit zo ontzettend in de bedrijfscultuur ingebakken dat je dit soort uitwassen wel eens ziet.

Het is wel de fundering van hetgeen ze doen, dus loslaten zullen ze het niet.
Die 7 jaar aan de top heeft dat juist makkelijker gemaakt. 80% was de strategie overnemen van de concurrentie, en daarmee makkelijk winnen. Als daar risico genomen moet worden hebben te het niet altijd het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

stekkiekiller schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Die 7 jaar aan de top heeft dat juist makkelijker gemaakt. 80% was de strategie overnemen van de concurrentie, en daarmee makkelijk winnen. Als daar risico genomen moet worden hebben te het niet altijd het juiste antwoord.
Dat is juist niet makkelijk. Dat lijkt zo, maar zo lang zo veel winnen als team en als coureur is extreem moeilijk, je kunt er de statistieken op naslaan. Aan de top blijven is echt verre van eenvoudig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23:54
FirePuma142 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Dat is juist niet makkelijk. Dat lijkt zo, maar zo lang zo veel winnen als team en als coureur is extreem moeilijk, je kunt er de statistieken op naslaan. Aan de top blijven is echt verre van eenvoudig.
Dat klopt. Maar veel strategische missers vallen niet op als je een raket in je auto hebt. Als je elke race meer dan 30 seconden op de volgende auto finished heb je dus een gratis pitstop. Dan kan je strategie verkeerd zijn, en je alsnog winnen. En dan lijkt je tactiek goed, maar dat kan best de verkeerde tactiek zijn geweest...

En zolang je niet op de limiet hoeft te rijden, zul je ook als coureur minder fouten maken. Wanneer een coureur onder druk staat, dat is wanneer hoe goed een coureur echt is boven komt. Dat is het verschil tussen een latifi die je zo voorbij steekt, en een Alonso die zeer goed kan verdedigen onder druk.

Maar doelde meer op dat een Toto zegt dat HAM geen fouten maakt, terwijl hij een dichte pitstraat in reed een weekend daarvoor. Of dat het team geen fouten maakt terwijl ze nu al 3x tijdens een safety car op het laatst op oude banden blijven staan, en 3x daardoor een sitting duck waren.

Er zit een verschil tussen " rarely" en "never" O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 03-10-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Waah schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Er zit een verschil tussen " rarely" en "never" O-)
Hou ik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Tsja, als je eenmaal een dominante auto hebt is het wel makkelijk(er). Al helemaal als de FIA niet tegenwerkt. Want in de Schumacher tijd zijn er voor zover ik begrepen heb regelmatig aanpassingen in het reglement gedaan die Ferrari min of meer moesten benadelen. Bij Mercedes is dat naar mijn idee toch een stuk minder geweest, en kom ik niet verder dan party mode ban.

En om nu te zeggen dat Mercedes geen miskleunen doet en Red Bull wel... Abu Dhabi was nu ook niet echt een geweldige strategie zeg maar. En je haalt zelf Hockenheim aan voor Mercedes, maar Hockenheim vind ik toch veel erger dan Red Bull gisteren. Immers heeft Red Bull gisteren gewoon gewonnen. En naast Hockenheim kun je ook nog wel Imola van vorig jaar benoemen. Waar Hamilton zijn auto (ook weer) in de muur zette (hey @streamnl , Hamilton beter dan Verstappen in de regen?), en Bottas geen deuk in een pakje boter reed totdat Russell hem uit zijn lijden verloste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Dat Perez straf kreeg voor niet binnen 10 autolengtes van de safetycar te zitten snap ik, maar die regel geldt toch onderling ook tussen de coureurs? Anders zou die regel raar zijn, want nummer 1 moet dan wel dicht bij de SC zitten, maar nummer 2 kan dan een mega gat laten vallen en niet illegaal bezig zijn. Want bij 1 van die beide SC's reden de achterliggers ook ver uit elkaar, ook meer dan 10 autolengtes onderling. Dan zouden die ook allemaal hiervoor onderzocht moeten worden en daar waar nodig ook straf. Normaal zie je een aardig compact veld, maar meen mij te herinneren dat bij 1 van de SC-situaties het veld toch behoorlijk ver uit elkaar lag.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 07:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

thunder8 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:24:
Dat Perez straf kreeg voor niet binnen 10 autolengtes van de safetycar te zitten snap ik, maar die regel geldt toch onderling ook tussen de coureurs?
Ja. Regel 55.10 zegt dat de leider niet meer dan 10 autolengtes achter de safetycar mag zijn maar 55.7 zegt dat de auto's onderling ook niet meer dan 10 autolengtes afstand mogen hebben.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Maasluip schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Ja. Regel 55.10 zegt dat de leider niet meer dan 10 autolengtes achter de safetycar mag zijn maar 55.7 zegt dat de auto's onderling ook niet meer dan 10 autolengtes afstand mogen hebben.
Dacht al dat er een dergelijke regel was. Bij 1 van die 2 SC's kan je duidelijk zien een deel van de coureurs achter Perez ook meer dan 10 autolengtes er tussen hebben zitten. Wordt tijd dat ze daar dan ook aandacht aan gaan besteden, want dit was zeker niet de eerste keer. En met die mooie graphics overlay van de F1 met afstanden tussen de auto's op de carcams, moet het een fluitje van een cent zijn om overtredingen te constateren en snel te bestraffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17
TinusXIII schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Waarom zouden ze/Perez dat doen? Kampioenschap van Verstappen is toch zo goed al binnen en Red Bull en Perez willen heel graag dat Perez het kampioenschap op P2 eindigt. Die heeft nog z’n eigen strijd met Leclerc.
Dat is ook eigenlijk de enige strijd die er toe doet at the moment, eigenlijk moet Max zich opofferen voor Checo om P2 te pakken.
Maasluip schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Oh, das ook makkelijk.
Als P1 gewoon 9 lengtes achter SC rijden, en als je ziet dat P2 ook lekker achter loopt ff vol gas om hem een penalty aan te naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 07:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

mitsumark schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:31:
[...]

Oh, das ook makkelijk.
Als P1 gewoon 9 lengtes achter SC rijden, en als je ziet dat P2 ook lekker achter loopt ff vol gas om hem een penalty aan te naaien.
55.5 "No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or...".

Wat ik ook een leuke vind is deze:
44) RACE STARTING PROCEDURE
44.7 When the green lights are illuminated, all cars on the grid should begin the formation lap with the pole position driver leading.
When leaving the grid all drivers must respect the pit lane speed limit until they pass pole position.
Ik heb er nooit op gelet, doen ze dat ook allemaal? Als dat zo is dan zal dat vast ook een oorzaak zijn waarom de grid tijdens de formation lap zo oprekt. De polesitter gaat er soms als een haas vandoor en voordat de laatste met 80 km/h voorbij de pole is is de polesitter alweer bijna thuis.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Maasluip schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

[...]

Ik heb er nooit op gelet, doen ze dat ook allemaal? Als dat zo is dan zal dat vast ook een oorzaak zijn waarom de grid tijdens de formation lap zo oprekt. De polesitter gaat er soms als een haas vandoor en voordat de laatste met 80 km/h voorbij de pole is is de polesitter alweer bijna thuis.
Mwah, als je met zijn allen in de file stilstaat en je mag weer rijden. Dan zijn de voorste ook al in Spanje terwijl jij net Belgie inrijd. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie911
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 14:57

[...]

edit: nvm leren lezen :+

Maar dit zal wel te maken hebben met de mechanics die dan vaak nog op de grid rondlopen.

[ Voor 20% gewijzigd door jochie911 op 03-10-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

thunder8 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:24:
Dat Perez straf kreeg voor niet binnen 10 autolengtes van de safetycar te zitten snap ik,
Checo kreeg toch geen straf? Of bedoel je dat de investigation logisch was?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:03
[...]

[...]

Of 60, maar idd ze doen het allemaal als het goed of rijden in ieder geval rustig weg. Ook vanwege al die pitcrew die nog langs de zijkanten staat.

Aan het eind van de lap zie je ook dat alles langzaam als een harmonica weer in elkaar schuift en dat het echt wel even duurt voor de laatste auto op de grid staat ten opzicht van de polerijder. Daarom beginnen daar de remmen soms al te roken.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

[...]

Die regel is er en zal vast ook gemonitord worden. Zoals hierboven al staat heeft dat, natuurlijk, te maken met de veiligheid van het personeel dat op/naast het circuit staat. En ja, daardoor zal de boel ook uitrekken. Ook doordat iedereen natuurlijk een burnout wil doen op de startplek en dat min of meer pas kan nadat de coureur voor hem vertrokken is. Daardoor trekt het veld natuurlijk ook zo lang. Tegelijkertijd zie je natuurlijk ook weer dat de eersten bij terugkomst ook langzaam naar hun startplek rijden, waar die achteraan meestal net wat sneller parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 12:55
[...]

[...]

In oostenrijk ofzo was er een extra formatieronde, waarop veel engineers de instructie gaven om de pitlimiter niet te vergeten, daar zijn de stewards nog even mee bezig geweest of men niet meer info doorgaf dan mag.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
zonoskar schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:50:
[...]

Hij heeft 1x een reprimande gekregen (voor de eerste SC). En 1x een 5 sec penalty (voor de tweede SC). Bij de tweede SC heeft de race director Red Bull ook nog gewaarschuwd om het gat niet te laten vallen, dat ook is doorgegeven aan Perez. Alleen heeft hij zich alsnog niet er aan gehouden en daarom wel straf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 12:55
thunder8 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Dacht al dat er een dergelijke regel was. Bij 1 van die 2 SC's kan je duidelijk zien een deel van de coureurs achter Perez ook meer dan 10 autolengtes er tussen hebben zitten. Wordt tijd dat ze daar dan ook aandacht aan gaan besteden, want dit was zeker niet de eerste keer. En met die mooie graphics overlay van de F1 met afstanden tussen de auto's op de carcams, moet het een fluitje van een cent zijn om overtredingen te constateren en snel te bestraffen.
Ja die straffen voor Perez slaan ook nergens op, dit gedrag gebeurt letterlijke elke SC situatie, elk seizoen door het hele veld heen en nu wordt er eentje bestraft. De straf is op zichzelf staand terecht, maar bestraf dan iedereen. Ricciardo liet op een gegeven moment een gat ter grootte van vrijwel het hele start finish rechte stuk vallen. (1h32m op f1tv geloof ik)
Natuurlijk heb je een harmonica effect bij de overige auto's maar sommigen gaten sloegen weer nergens op:

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

zonoskar schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:50:
[...]

1x reprimande voor de eerste keer bij SC1 en 1x 5 seconden tijdstraf voor de 2de overtreding icm met 2 punten op zijn licentie.

Overtreding en daarvoor al een waarschuwing is gewoon straf. Echter als auto's daar achter zich ook niet aan dezelfde regels houden, dan behoren deze op dezelfde wijze bekeken en bestraft te worden. Het gaat mij er in dit geval om dat je dit dus consequent kan doorvoeren voor alle rijders en met de huidige technische middelen, bijvoorbeeld de graphic overlays die wij tijdens het racen ook zien, zou je snel elke onderlinge afstand moeten kunnen constateren en dan weet je wie een te groot gat laat vallen. Dan nog even de stewards er naar laten kijken of daar een reden voor is en zo nee, bam meteen die 5-seconden penalty. Niet zoals nu 1 coureur, waarbij je ook nog eens uren nodig hebt om tot die conclusie te komen. Het boeit mij uiteindelijk niet wie er bestraft wordt, echter vind ik het wel scheef dat de een wel onderzocht en bestraft wordt en anderen de dans ontspringen.
MrOleo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:58:
[...]

Ja die straffen voor Perez slaan ook nergens op, dit gedrag gebeurt letterlijke elke SC situatie, elk seizoen door het hele veld heen en nu wordt er eentje bestraft. De straf is op zichzelf staand terecht, maar bestraf dan iedereen. Ricciardo liet op een gegeven moment een gat ter grootte van vrijwel het hele start finish rechte stuk vallen. (1h32m op f1tv geloof ik)
Natuurlijk heb je een harmonica effect bij de overige auto's maar sommigen gaten sloegen weer nergens op:
Zie hierboven. Ben het met je eens dat het voor iedereen moet gelden of niemand.

[ Voor 21% gewijzigd door thunder8 op 03-10-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

thunder8 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:04:
[...]

1x reprimande voor de eerste keer bij SC1 en 1x 5 seconden tijdstraf voor de 2de overtreding icm met 2 punten op zijn licentie.
Sterker nog.

Reprimande voor eerste keer
waarschuwing voor tweede keer
tijdstraf en punten voor derde keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MikeyMan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:16:
[...]

Sterker nog.

Reprimande voor eerste keer
waarschuwing voor tweede keer
tijdstraf en punten voor derde keer.
Nee, die waarschuwing en daarna de tijdstraf en punten waren voor dezelfde SC. De waarschuwing werd via team aan Perez doorgegeven en daarna ging het alsnog mis qua afstand. Vandaar dat hij hier straf kreeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hu22SXVLIs8uX-7qBaDk8-WcN_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErEB2tS0qeMU1ONUBPYdwoao.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05 09:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Heb zojuist iets grappigs ontdekt, sinds 4 dagen liked Nyck de Vries regelmatig posts van Redbull racing op Instagram. Daarvoor eigenlijk niet.
Misschien zegt het niet heel veel hoor maar het viel me op. Maar wil het toch even gezegd hebben :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:45
SpeedfreakR schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:40:
Heb zojuist iets grappigs ontdekt, sinds 4 dagen liked Nyck de Vries regelmatig posts van Redbull racing op Instagram. Daarvoor eigenlijk niet.
Misschien zegt het niet heel veel hoor maar het viel me op. Maar wil het toch even gezegd hebben :o
Breaking: De Vries vervangt Verstappen :+

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:30
GermanPivo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:54:
[...]

Misschien wel :+

Zaterdag was Verstappen pissig op het team, ging na de kwalificatie direct met zijn gevolg naar het hotel en daarover was het team weer pissig op hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
[...]

Maar iedereen weet toch dat het 80% motor was? Dit hadden echt subliem voor elkaar en dat was ook de reden waarom Lauda toen Hamilton over heeft weten te halen.

De meest bizarre regelgeving omtrent een compleet nieuwe mororformule met tokens, gridstraffen en bevriezingen van de regels.

Daar kun je best wat stats op naslaan, maar in de geschiedenis was er nog nooit zo'n ingrijpende en atypische reglementwijziging geweest met zoveel langdurende impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

StealthyPeanut schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:01:
[...]

Maar iedereen weet toch dat het 80% motor was?
Dat is echt een misvatting. Er is nooit een Mercedes-powered team 2e geworden bij de constructeurs. Wel twee keer derde. En een paar keer vierde. Natuurlijk was de Mercedes-motor met afstand de beste, maar het is geen magisch ingrediënt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:34
FirePuma142 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:22:
[...]

Dat is echt een misvatting. Er is nooit een Mercedes-powered team 2e geworden bij de constructeurs. Wel twee keer derde. En een paar keer vierde. Natuurlijk was de Mercedes-motor met afstand de beste, maar het is geen magisch ingrediënt.
Precies en de huidige RBPT heeft volgens mij zelfs minder PK dan Ferrari. Waar RB het nu fantastique doet is met de vloer https://us.motorsport.com...rumours-rubbish/10335285/

On topic denk ik dat het even moet bezinken maar dat dit een van de betere races dit jaar zal blijven hangen. Zowel Hamilton and Max maakten fouten die ze normaal niet maken, race tot de volle 2 uur, spektakel met restarts... zat vanalles in. Was nog bijna moeilijk live bij te houden, laat staan een goed beeld te hebben van de totale race.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-05 20:46
Hij zou gaan naar AlphaTauri.

Hier mee klopt dat gerucht dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 06-05 23:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Kaaswagen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:28:
[...]

Precies en de huidige RBPT heeft volgens mij zelfs minder PK dan Ferrari. Waar RB het nu fantastique doet is met de vloer https://us.motorsport.com...rumours-rubbish/10335285/

On topic denk ik dat het even moet bezinken maar dat dit een van de betere races dit jaar zal blijven hangen. Zowel Hamilton and Max maakten fouten die ze normaal niet maken, race tot de volle 2 uur, spektakel met restarts... zat vanalles in. Was nog bijna moeilijk live bij te houden, laat staan een goed beeld te hebben van de totale race.
Heb laatst iets gelezen/gezien dat ze verwachten dat Mercedes, Ferrari en RBPT binnen 10Pk van elkaar zitten. De vermogensopbouw schijn wel heel anders te zijn, RBPT heeft bijvoorbeeld heel veel voordeel uit de electromotor, terwijl Ferrari meer conventioneel is.

Afijn, doet er ook niet toe, De coureur die heb op het zwarte weet te houden, en de gene met de beste auto en de minste problemen weet te winnen ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 11:03

flessuh

Set sail for fail!

[...]

zodra hij het kampioenschap binnen heeft gewoon niet meer rijden :+

kan je je de schuimbekkende "fans" voorstellen?

[ Voor 9% gewijzigd door flessuh op 03-10-2022 21:27 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23:54
flessuh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

zodra hij het kampioenschap binnen heeft gewoon niet meer rijden :+

kan je je de schuimbekkende "fans" voorstellen?
Misschien kunnen ze Hamilton eens een race laten rijden in de RB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:30
Waah schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:34:
[...]

Misschien kunnen ze Hamilton eens een race laten rijden in de RB :+
Eventuele schade moet wel doorbelast kunnen worden aan Mercedes, anders komen ze mogelijk in de knoei met het budget. :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/310479635_10159317270868512_9110555893929293213_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=2qyZ4L9tIfMAX8quAHZ&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AT8Deu-Ip-jm5msKRR7ikapj5aAUq49MPL1xaECczMazTg&oe=634172F9

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17

basvn

Breezand - NHN

Redbull nederland heeft ook een foto gepost met Nyck, Max en Jos
https://www.instagram.com/p/CjNYWODIf0I/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bt7eBE4DxXGivlYOwjvIwksjIHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ijlY1wfCaobqNYv01CaMcP8j.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door basvn op 04-10-2022 07:30 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:26

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

basvn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:29:
[...]

Redbull nederland heeft ook een foto gepost met Nyck, Max en Jos
https://www.instagram.com/p/CjNYWODIf0I/

[Afbeelding]
Tjah zo gauw de banden met Mercedes zijn verbroken is het "Dag papa Toto :w , en hoi neef Max!" :+
Kaaswagen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:28:
Het enige wat ontbrak was een rode vlag :P Vond het persoonlijk geen bijzondere race maar ben ook geen fan van deze baan. Helemaal in deze situatie; donkere grauwe natte bende met maar weinig aankleding en uitstraling. Dan doen ze dat bij de zandbakbanen zelfs beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53

pro_6or

amateur_60r

mathy_ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:34:
[...]

Hij zou gaan naar AlphaTauri.

Hier mee klopt dat gerucht dus wel.
Dat gerucht is ook wel bevestigd (door mensen in the know). Plus Nyck is naar Graz gevlogen voor een meeting met Marko. Dat schijnt nooit orienterend te zijn bij Helmut.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:03

Martinspire

Awesomeness

pro_6or schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Dat gerucht is ook wel bevestigd (door mensen in the know). Plus Nyck is naar Graz gevlogen voor een meeting met Marko. Dat schijnt nooit orienterend te zijn bij Helmut.
Zal niet alleen met Marko zijn maar ook met Mateschitz. Die is nog altijd bovenbaas. Ik neem aan dat die altijd nog wel zijn goedkeuring moet geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 04-10-2022 13:33 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:33:
[...]

Zal niet alleen met Marko zijn maar ook met Mateschitz. Die is nog altijd bovenbaas. Ik neem aan dat die altijd nog wel zijn goedkeuring moet geven.
Er is alleen wat onduidelijkheid over hoe aanspreekbaar Mateschitz al dan niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de (non-)liefhebberts:

[ Voor 31% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-10-2022 13:34 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DeKaerften schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:34:
[...]

Er is alleen wat onduidelijkheid over hoe aanspreekbaar Mateschitz al dan niet is.
Het zal vooral symbolisch zijn, maar volgens mij kennen ze Nyck al wel uit de paddock, dus dat is geen issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:35:
[...]

Het zal vooral symbolisch zijn, maar volgens mij kennen ze Nyck al wel uit de paddock, dus dat is geen issue
Je bedoelt dat het geen issue is als Mateschitz al dan niet in het ziekenhuis ligt? Al dan niet al dood zou zijn, want ook die verhalen zijn de wereld in geslingerd afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Je bedoelt dat het geen issue is als Mateschitz al dan niet in het ziekenhuis ligt? Al dan niet al dood zou zijn, want ook die verhalen zijn de wereld in geslingerd afgelopen dagen.
Ik zeg dat ze ook best een contract kunnen hebben getekend als Mateschitz niet aanwezig is. Die zal vast wel bekend hebben gemaakt of ie ermee akkoord gaat.

Uiteindelijk heb je ook de advocaten en accountants die volgens mij ook elke keer gebruikt worden, dus dat proces kan verder gewoon doorgaan. Maar als ie nog niet kassie weilen is, dan gaat ie zich er nog wel mee bemoeien.

Ik bedoel meer dat ze altijd naar Oostenrijk gaan voor Mateschitz, niet omdat Marko daar zit, die is elke race gewoon mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53

pro_6or

amateur_60r

Martinspire schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:47:
[...]

Ik zeg dat ze ook best een contract kunnen hebben getekend als Mateschitz niet aanwezig is. Die zal vast wel bekend hebben gemaakt of ie ermee akkoord gaat.

Uiteindelijk heb je ook de advocaten en accountants die volgens mij ook elke keer gebruikt worden, dus dat proces kan verder gewoon doorgaan. Maar als ie nog niet kassie weilen is, dan gaat ie zich er nog wel mee bemoeien.

Ik bedoel meer dat ze altijd naar Oostenrijk gaan voor Mateschitz, niet omdat Marko daar zit, die is elke race gewoon mee...
Volgens mij treffen ze daar gewoon Marko, die woont daar en neemt alle operationele beslissingen voor het team (aannemen coureur hoort daar in zijn geval ook bij). Buiten de camera's en in een andere atmosfeer. Ik ga er van uit dat Nyck volgend jaar voor AT rijd.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
meenkdrie schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:22:
Weinig gelezen, maar:

Ik vond het dom om Verstappen eerder dan Norris binnen te halen of überhaupt niet even te wachten. Soms heb je races waar het droog wordt en iedereen direct 5s sneller is op slicks. Hier wisten we al van zaterdag dat je best veel tijd nodig had daar te komen, maar dat het op slicks wel lastig was. Als iedereen wisselt is de kans gewoon groot op de SC. daarnaast was je 3-4 ronden op de inters nog sneller dus zou je met een overcut mensen kunnen inhalen. Ja, diegene achter je heeft temperatuur in de banden maar met 1 droge lijn is inhalen erg lastig.
Je zag dat RUS met geel 3 x paars reed net voor iedereen met korting naar binnen kwam (VSC). Voor Norris en Ricardo was het simpel, die hadden niks te verliezen en niks te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:27
[...]

Na volgende race is VER wellicht al wereldkampioen en de constructors hebben ze volgens mij ook wel te pakken.

Waarom dan niet een andere coureur een kans geven? :+ :+
En Max in de AlphaTauri _O-

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En dan een race winnen :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28

JB

Cédric roelt!

:+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:17

basvn

Breezand - NHN

Richh schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:43:
[...]

En Max in de AlphaTauri _O-
Zou een hoop geld kunnen opleveren voor AT, als ze hoger komen in kampioenschap daardoor

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 11:03

flessuh

Set sail for fail!

basvn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Zou een hoop geld kunnen opleveren voor AT, als ze hoger komen in kampioenschap daardoor
Ik gok dat om die reden er ook flink protest zou komen van een aantal teams ;)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

basvn schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Zou het theoretisch mogelijk zijn? Max komend weekend kampioen en switched daarna met GAS of TSU om voor AT nog wat punten bij elkaar te sprokkelen voor meer cash.
flessuh schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:24:
[...]

Ik gok dat om die reden er ook flink protest zou komen van een aantal teams ;)
Wat willen ze doen als het legaal zou zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Gekkenhuis op 04-10-2022 15:28 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:47
Richh schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:43:
En Max in de AlphaTauri een lange vakantie _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:08
Gekkenhuis schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:26:
[...]

Zou het theoretisch mogelijk zijn? Max komend weekend kampioen en switched daarna met GAS of TSU om voor AT nog wat punten bij elkaar te sprokkelen voor meer cash.

[...]

Het is volgens mij mogelijk. Ik kon mij herinneren dat Kvyat en Max ooit midden in een seizoen zijn gewisseld van team.
Maar dan gaat GP waarschijnlijk ook mee.

[ Voor 4% gewijzigd door murphydrz op 04-10-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
murphydrz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:16:
[...]

Het is volgens mij mogelijk. Ik kon mij herinneren dat Kvyat en Max ooit midden in een seizoen zijn gewisseld van team.
Maar dan gaat GP waarschijnlijk ook mee.
Zou Verstappen dat laatste nog wel willen? GP heeft hem tot 2x toe zijn (achteraf gezien) pole niet laten afmaken. Kan mij indenken dat de gemoederen wat hoger zijn opgelopen daardoor. Niet perse tussen Verstappen & GP, maar wel tussen Verstappen en het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
RobertMe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:50:
[...]

Zou Verstappen dat laatste nog wel willen? GP heeft hem tot 2x toe zijn (achteraf gezien) pole niet laten afmaken. Kan mij indenken dat de gemoederen wat hoger zijn opgelopen daardoor. Niet perse tussen Verstappen & GP, maar wel tussen Verstappen en het team.
Dat is echt niet de beslissing van GP geweest. Er zitten andere mensen die kijken naar hoeveel brandstof ze in de auto doen en op het verbruik letten. GP is in dat geval alleen maar het doorgeefluik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bartske schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:57:
[...]

Dat is echt niet de beslissing van GP geweest. Er zitten andere mensen die kijken naar hoeveel brandstof ze in de auto doen en op het verbruik letten. GP is in dat geval alleen maar het doorgeefluik
GP is wel eindverantwoordelijk. En buiten het brandstof verhaal heeft GP hem de ronde ervoor laten afbreken om (alsnog) een gat naar Gasly te laten vallen. Als die Verstappen de eerste ronde wel af had laten maken was er alsnog minder / niks aan de hand geweest (achteraf gezien dus "niks", behoudens de laatste bochten waren beide rondes voldoende voor P1).

En v.w.b. het afbreken van de tweede ronde zat Horner er ook bovenop. Die zat na het gevloek van Verstappen immers het eerste op de radio, voordat GP hem "in de rede viel". Dus in samenspraak met Horner zal de call wel gemaakt zijn om te pitten. Maar voor die tweede pushlap te doen blijft gewoon een enorme fuckup. Ze nemen voor 5 ronde benzine mee, en willen er uiteindelijk 6 rijden. Dan is prio nummer 1, 2 en 3 toch om te zorgen dat ze absoluut 100% zeker zijn dat die extra ronde mogelijk is. En desnoods dus die eerste ronde afmaken en dan op hoop van zegen die tweede ronde doen al dan niet net te kort achter Gasly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Gekkenhuis schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:26:
[...]

[...]

Ja, dat zou echt einde RB/AT betekenen. Een team mag maar maximaal 2 auto's op de grid hebben. Dit soort acties zou het heel duidelijk maken dat ze gewoon 1 team zijn met 4 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Erazzzer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:11:
[...]

Ja, dat zou echt einde RB/AT betekenen. Een team mag maar maximaal 2 auto's op de grid hebben. Dit soort acties zou het heel duidelijk maken dat ze gewoon 1 team zijn met 4 auto's.
Valt vast een semi legitieme verklaring voor te verzinnen. Waarom mag Verstappen anders wel naar Red Bull gedurende het seizoen? Daarvan kun je ook beargumenteren dat het was om te zorgen dat Red Bull zoveel mogelijk punten wilde behalen en het 4 handen op 1 buik is. En Toro Rosso en Renault was dan ook 4 handen op 1 buik. Immers ging Sainz ineens mid season van Toro Rosso naar Renault als vervanging van Palmer die niet voldeed.
En wat dan te denken van Russell die ineens invalt voor Hamilton terwijl die op dat moment onder contract van Mercedes staat? Mercedes had hun eigen reserve coureurs, en als die niet konden/mochten hadden ze maar een ander moeten regelen. Jack Aitkin bv, die was immers toch al als reserve aanwezig voor Williams. Vervolgens de vaste coureur van Williams wegkapen is dan ook maar asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

RobertMe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:26:
[...]

Valt vast een semi legitieme verklaring voor te verzinnen. Waarom mag Verstappen anders wel naar Red Bull gedurende het seizoen? Daarvan kun je ook beargumenteren dat het was om te zorgen dat Red Bull zoveel mogelijk punten wilde behalen en het 4 handen op 1 buik is. En Toro Rosso en Renault was dan ook 4 handen op 1 buik. Immers ging Sainz ineens mid season van Toro Rosso naar Renault als vervanging van Palmer die niet voldeed.
En wat dan te denken van Russell die ineens invalt voor Hamilton terwijl die op dat moment onder contract van Mercedes staat? Mercedes had hun eigen reserve coureurs, en als die niet konden/mochten hadden ze maar een ander moeten regelen. Jack Aitkin bv, die was immers toch al als reserve aanwezig voor Williams. Vervolgens de vaste coureur van Williams wegkapen is dan ook maar asociaal.
Transfers of vervanging van zieke coureurs kan (in bepaalde gevallen) ook gewoon. Nyck die voor Williams rijdt was hetzelfde. Maar een andere rijder die bewust gaat om een zusterteam hogerop te helpen valt buiten het regelement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Erazzzer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:11:
[...]

Dit is natuurlijk aantoonbaar onjuist. De regels om gezien te worden als constructeur zijn heel duidelijk, de AT is overduidelijk geen RB met een ander verfje, de organisaties zijn ook duidelijk gescheiden. Natuurlijk lopen er dwarsverbanden, maar die vind je overal op de grid en die zijn ook gewoon toegestaan.

M.b.t. de regels:
- een team mag maximaal 4 coureurs inzetten tijdens een seizoen (in races, meer in FP1 en 2).
- elke nieuwe coureur kan punten scoren voor het kampioenschap

Ik kan zo snel niks vinden over speciale regels voor coureurs die van team wisselen. Max heeft natuurlijk de omgekeerde weg bewandeld in 2016, ik zie niet in waarom het niet zou mogen.

[ Voor 9% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-10-2022 18:37 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Erazzzer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:33:
[...]

Transfers of vervanging van zieke coureurs kan (in bepaalde gevallen) ook gewoon. Nyck die voor Williams rijdt was hetzelfde. Maar een andere rijder die bewust gaat om een zusterteam hogerop te helpen valt buiten het regelement.
Ze kunnen het natuurlijk onbewust doen.

Net zo onbewust als dat Wolff ineens weet van een budget overschrijding van Red Bull die de FIA niet eens bekend gemaakt heeft. Of Wolff die onbewust de blauwdrukken van de W11(?) bij Racing Point achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
[...]

Ik vond de sfeer op de radio zondag zowel tijdens als na de race ijskoud tussen Max en GP. Dat kan ook heel goed komen doordat Max alleen uiterst noodzakelijke info wilde ontvangen en niks anders om zich te kunnen blijven concentreren, maar het viel me op. Beetje vergelijkbaar met de race waarin Max zei dat hij het prima alleen kon en je GP vervolgens niet meer hoorde. Ik weet dat ze erg goed zijn met elkaar, maar zo’n ijzingwekkende stilte… brrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:34:
Ik kan zo snel niks vinden over speciale regels voor coureurs die van team wisselen.
Kvyat in 2016, Sainz in 2017, en uhm, Verstappen in 2016. Russell in 2020 met zijn invalbeurt bij Mercedes. En ik vergeet er dan misschien nog wel in het recente verleden.

Edit:
Zo te zien had je de vraag m.b.t. "is 1 coureur bij 2 teams al voorgekomen" al snel weggehaald ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 04-10-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:34:
[...]

Dit is natuurlijk aantoonbaar onjuist. De regels om gezien te worden als constructeur zijn heel duidelijk, de AT is overduidelijk geen RB met een ander verfje
Nou en dat is nu precies waar het om gaat. We hebben het nu over een "wat als" discussie. Wat als Max de laatste races voor AT gaat rijden om AT hoger in het klassement te laten eindigen. Dat gaat precies tegen het feit in wat jij nu noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Erazzzer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:39:
[...]

Nou en dat is nu precies waar het om gaat. We hebben het nu over een "wat als" discussie. Wat als Max de laatste races voor AT gaat rijden om AT hoger in het klassement te laten eindigen. Dat gaat precies tegen het feit in wat jij nu noemt.
Hoezo? Er verandert toch niks aan de auto? AT is een aparte constructeur met een zelf ontwikkelde auto, dat wordt niet ineens RedBull als Max er gaat rijden. Zo'n overstap mag gewoon.

Als het niet Max zou zijn, maar (bijvoorbeeld) Leclerc of Hamilton, wordt AT toch ook niet ineens een 2e Ferrari of Mercedes?

[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-10-2022 18:45 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Erazzzer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:39:
[...]

En hoe gaat de FIA bewijzen dat ze alleen om die reden Verstappen daar plaatsen? Misschien is Tsunoda net die laatste races ziek. En doen ze een Mercedesje en roepen ze Russell Verstappen op als vervanger.

Toro Rosso heeft al zoveel gekke dingen gedaan. Kvyat heeft in 1 seizoen zelfs in beide autos van Toro Rosso gereden. Half seizoen rijden, gewipt worden, en een race moeten invallen in de andere auto.
Een zieke coureur die vervolgens door Verstappen vervangen wordt kan daar nog wel bij.
En als je ziek niet betrouwbaar vind. Dan breken ze wel een been bij Tsunoda, dat kun je niet "neppen".

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:31

-tom-562

Oliesjeik

Ook dit is echt weer zo'n typische tweakers discussie, waar gáát het over :P gaat allemaal toch niet gebeuren!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:30
[...]

De sfeer na de kwalificatie werd er in ieder geval niet beter op. Verstappen was pissig op het team, ging direct na de kwalificatie naar zijn hotel en daarover was het team weer pissig op hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chocoball schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:33:
[...]

De sfeer na de kwalificatie werd er in ieder geval niet beter op. Verstappen was pissig op het team, ging direct na de kwalificatie naar zijn hotel en daarover was het team weer pissig op hem.
Het was natuurlijk ook een superlullige manier om die Q te verliezen. Wat denk ik ook meespeelt naast zijn winnaarsmentaliteit is dat hij of, all resterende places, het liefst kampioen in Japan wordt uit loyaliteit naar Honda.

De uitslag van Singapore maakt dat toch een stuk minder zeker. Zonder die Q fout had hij m.i. Singapore zeer waarschijnlijk vrij makkelijk gewonnen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Chocoball schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:33:
[...]

Niet professioneel van Verstappen. Fouten maken kan iedereen overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En morgen gaan we naar Suzuka. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord