[F1 2022] Race 17 GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 85.881 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:54
Heeft die knakker links naast hem ook maar gelijk een nieuwe iPhone ofzo bij de F1 IT afdeling opgehaald? Hij lijkt het doosje er nog bij vast te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Tux3.14 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:49:
[...]

Heeft die knakker links naast hem ook maar gelijk een nieuwe iPhone ofzo bij de F1 IT afdeling opgehaald? Hij lijkt het doosje er nog bij vast te houden :+
Misschien is RB daarom boven budget :+ die iPhones zij duur!

Leuke race, leuk om te zien dat Max toch een mens is die fouten maakt. Hopelijk toch in Japan Max/Sainz/Per/Lec zodat RB het met Honda kan vieren.

[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 02-10-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
stoppen met HAM bashen, tnx.

[ Voor 89% gewijzigd door Remy op 02-10-2022 21:35 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 22:48
Waah schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:50:
[...]

Misschien is RB daarom boven budget :+
The Chewbacca Defense (southpark). Iphone kost meer dan 1000 dollar. De slaat nergens op en zo deze zaak van Perz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:53:
Deze straf voor niet handhaven van de juiste afstand tot de safety car zorgt er wel voor dat men de komende races hier beter op moet letten. Zou mooi zijn als Ham hier nog een keer mee in de fout gaat.
Hamilton heeft dit seizoen nog niet op kop gereden achter de safety car en dat gaat volgens mij ook niet meer gebeuren. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
PP_Sound schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Hamilton heeft dit seizoen nog niet op kop gereden achter de safety car en dat gaat volgens mij ook niet meer gebeuren. :+
Hamilton dacht van wel. Die ging vandaag voor p1 strijden.

Dat zal een domper zijn :+ en dan maakt Max een foutje, en dan maak je er zelf méér :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-04 10:45
PP_Sound schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Op Zandvoort reed hij heel even vooraan onder safety car. Heel kort.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 15:33
Wanneer geven ze eindelijk eens die fucking transport trolleys die alle teams in de pitstraat ook hebben aan de marshalls?

Echt zo verschrikkelijk irritant als je de marshalls maar ziet kutten terwijl ze de wielen proberen te duwen, de auto proberen te besturen (oh wacht het stuur is al eruit gehaald), of gewoon minutenlang staan te kloten omdat het Peter zijn eerste dag is op een verreiker en hij 5 keer moet steken om zijn lepels goed boven de auto te krijgen. Schuif er zo'n hondje onder en binnen 10 seconden duw je met 2 man die auto naast de baan.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BbHk1CTh/F1-hondje.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dat zou werken bij dit circuit inderdaad. Maar veel circuits hebben grindbakken, dan kom je niet ver met die dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 23:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Divak schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:06:
Wanneer geven ze eindelijk eens die fucking transport trolleys die alle teams in de pitstraat ook hebben aan de marshalls?

Echt zo verschrikkelijk irritant als je de marshalls maar ziet kutten terwijl ze de wielen proberen te duwen, de auto proberen te besturen (oh wacht het stuur is al eruit gehaald), of gewoon minutenlang staan te kloten omdat het Peter zijn eerste dag is op een verreiker en hij 5 keer moet steken om zijn lepels goed boven de auto te krijgen. Schuif er zo'n hondje onder en binnen 10 seconden duw je met 2 man die auto naast de baan.

[Afbeelding]
Omdat auto's ook op z'n kop, zonder neus of achtervleugel stil kunnen komen te staan?
Kan me ook voorstellen dat veiligheid mee speelt, de teams weten waar ze een auto kunnen op tillen.
Zomaar een vorkheftruk of dolly onder een auto steken kan maar zo veel schade veroorzaken. Daarom auto in neutraal en rollen maar, of oppakken aan de rolbeugel d.m.v. van kraan en strop.

Ik snap je ergernis, maar even iets universeels in zetten op een auto op te pakken kan veel schade doen veroorzaken. Dan hebben we het nog niets eens over de accu's die in een F1 wagen zitten.....

Risico's....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05 12:31

[Afbeelding]
Dan moet je ook een "jack" of iets soortgelijks hebben om die auto op te krikken anders krijg je dat ding er niet onder. Risico op verdere schade zal misschien ook meespelen.

Vroeger hadden ze op Monaco toch soortgelijke apparaten om die auto's snel van de baan te krijgen? Van die sleepwagen onderstelletjes die je om de banden kon schuiven?

Snap overigens niet dat er niet veel meer kranen rond de circuits staan op hotspots, zodat je die wagen snel de baan af kunt hijsen, in plaats van het met het kraantje langs de baan te rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 02-10-2022 21:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 08-05 15:33
g1n0 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:11:
Dat zou werken bij dit circuit inderdaad. Maar veel circuits hebben grindbakken, dan kom je niet ver met die dingen
Bullet NL schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:12:
Omdat auto's ook op z'n kop, zonder neus of achtervleugel stil kunnen komen te staan?

Ik snap je ergernis, maar even iets universeels in zetten op een auto op te pakken kan veel schade doen veroorzaken. Dan hebben we het nog niets eens over de accu's die in een F1 wagen zitten.....
Ja Buurman & Buurman, zo'n hondje wordt dan natuurlijk niet gebruikt als een auto in de gridbak staat of op zijn kop ligt 8)7

Verder bestaat elke auto uit de vloer met verplichte houten plank over het midden. Heb je tijdens de kwali's of vrije trainingen wel eens gezien hoe simpel die hondjes zijn die de pitcrew met de losse pols onder de auto schuift om de auto terug de pitbox in te duwen? Ik zie echt geen argumenten waarom zo'n hondje niet zal werken. Net zoals een universele rolbeugel maak een universele mogelijkheid voor hondjes. Auto's worden ook aan de rolbeugel en hot naar her geslingerd en achterop een bakwagen gepleurd. Daar hebben ze in de garage/fabriek altijd genoeg werk aan om te herstellen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Man, ik begin echt een hekel te krijgen aan Russel zeg, wat een hork op de radio... Mensen van de baan rijden... En maar klagen. Van mij mag hij volgend jaar aan de kant zitten, stop RIC maar in die 2de Merc.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:21
pilskes schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:43:
Dit was toch best een enerverende race? Eigenlijk gebeurde er alles wat je zou willen in een race, dat de uitslag dan niet precies is zoals gewenst, dan kan .
Ja en nee. De eerste helft was redelijk saai. Ze hadden een half uur eerder moeten starten. Waarom een uur uitstel waardoor de regenbanden zelfs kunnen worden overgeslagen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

zonoskar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:20:
Man, ik begin echt een hekel te krijgen aan Russel zeg, wat een hork op de radio... Mensen van de baan rijden... En maar klagen. Van mij mag hij volgend jaar aan de kant zitten, stop RIC maar in die 2de Merc.
Hij zit al goed in de Mercedes team-klaag modus ;) Moet je kunnen anders mag je niet in een Benz rijden ;)

Maar iets te veel als je het mij zou vragen! Russel heeft namelijk een paar leuke races gereden, maar gaat met een air in het rond alsof hij meervoudig f1 kampioen is geworden. het rijden bij het in zijn ogen "grote" Mercedes heeft hem niet sympathieker gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Bullet NL op 02-10-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:12
Ik lees net dat Max in Japan alles in eigen hand heeft. Als hij 1e word + FL dan is het al feest voor hem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 12:55
Aardappelbakker schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:41:
[...]

Magnussen reed met vergelijkbare schade, misschien nog wel mindere schade zelfs, en die kreeg al vrij snel de zwart/oranje vlag. Gelijke monniken, gelijke kappen wat mij betreft. Oh wacht, het is de FIA :+ :P
Vrij snel na wat, ± 5 ronden? vs Hamilton die pit na 1,5 ronde?

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
zonoskar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:20:
Het schijnt een giftige cultuur te zijn binnen de Duitse club. RUS was ook niet zo, maar is het ook geworden.

Het wordt er met de paplepel ingegoten om zoveel mogelijk te klagen en te zeuren.
Dat schijnt een strategisch ingrediënt te zijn.

De gene die het hardst schreeuwt krijgt gelijk, zal wel het motto zijn denk ik..
Bullet NL schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:25:
[...]
maar gaat met een air in het rond alsof hij meervoudig f1 kampioen is geworden. het rijden bij het in zijn ogen "grote" Mercedes heeft hem niet sympathieker gemaakt.
Volgens mij is het geen slechte jongen, maar dat team maakt hem gewoon ziek. Meerdere hebben al aangegeven dat ze niet snapte dat hij naar deze renstal ging..

[ Voor 29% gewijzigd door Silent Thunder op 02-10-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28

JB

Cédric roelt!

MrOleo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:30:
[...]

Vrij snel na wat, ± 5 ronden? vs Hamilton die pit na 1,5 ronde?
Imago schade omdat Max ‘m anders weer in zou halen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bullet NL schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:25:
[...]

Hij zit al goed in de Mercedes team-klaag modus ;) Moet je kunnen anders mag je niet in een Benz rijden ;)

Maar iets te veel als je het mij zou vragen! Russel heeft namelijk een paar leuke races gereden, maar gaat met een air in het rond alsof hij meervoudig f1 kampioen is geworden. het rijden bij het in zijn ogen "grote" Mercedes heeft hem niet sympathieker gemaakt.
De klacht over Schumacher was wel het aller allerdomste wat ik in tijden heb gehoord. Klagen dat hij verdedigt alsof hij de wedstrijd van zijn leven rijdt. Jij rijdt 4 minuten achter de rest, stumper :/

Ik was tot begin dit seizoen echt zwaar onder de inruk van die jongen, maar inmiddels is het Neymar in een auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Silent Thunder Ik weet niet of Merc het probleem is, of RUS zelf. Bij Williams was hij ook steeds aan het klagen. Misschien omdat ie voorzitter is van de drivers club GPDA?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Silent Thunder schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:26:
Ik lees net dat Max in Japan alles in eigen hand heeft. Als hij 1e word + FL dan is het al feest voor hem
Het is vaak niet de rijder die helemaal vooraan rijdt dat deze ook nog voor de snelste ronde kan gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
hardware-lover schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:39:
[...]

Het is vaak niet de rijder die helemaal vooraan rijdt dat deze ook nog voor de snelste ronde kan gaan.
Dat is ook waar.
Max gaat sowieso wel winnen ,maakt mij eigenlijk niet zoveel uit waar hij dat doet.

Ik zou het wel fijn vinden als PER als 2e eindigd in de standings, maar daar twijfel ik nog een beetje over of ie LEC de baas kan worden/blijven

[ Voor 32% gewijzigd door Silent Thunder op 02-10-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:15
Petje af voor Perez, hij heeft het toch voor elkaar, van P2 tot finish.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor het geval dat mensen hem gemist hebben:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[Afbeelding]
Kiek, Schumacher > Monaco 2022 > Hondje (y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYLf3BVA79HMUM1oQg7H1Y-9JPQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aN5JBfcl0oRcSJengwCrqfeI.png?f=user_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dan ook gelijk maar:

It was latifi's fault _O-

[ Voor 14% gewijzigd door Humma Kavula op 02-10-2022 21:54 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

PWM schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:36:
[...]

De klacht over Schumacher was wel het aller allerdomste wat ik in tijden heb gehoord. Klagen dat hij verdedigt alsof hij de wedstrijd van zijn leven rijdt. Jij rijdt 4 minuten achter de rest, stumper :/

Ik was tot begin dit seizoen echt zwaar onder de inruk van die jongen, maar inmiddels is het Neymar in een auto.
Ik was al in z'n tijd bij Williams geen fan van hem, nu hij bij Mercedes mag rijden doet hij niets anders dan mijn mening bevestigen. Hij is voor mij één van de minst sympathieke coureurs die nog niet mee doet men het motto, we winnen samen, maar verliezen ook samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
OPELOPA schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:51:
Petje af voor Perez, hij heeft het toch voor elkaar, van P1 tot finish.
Hij startte toch op P2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is er al ergens een Robert B. Weide meme van HAM die eerst klaagt dat SAI zo traag is en enkele rondes later zelf de muur in rijdt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:53
Beweerde Russel na de race nou echt dat ze de snelste auto hadden vandaag?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Toen Tsunoda crashte (= tegen de boarding botste), werd er meteen daarna door een official niet met een gele vlag, maar met een groene vlag gezwaaid. Dat was geen herhaling ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sloth schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:54:
Is er al ergens een Robert B. Weide meme van HAM die eerst klaagt dat SAI zo traag is en enkele rondes later zelf de muur in rijdt? :+
Ja dat was wel karma :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

cheiron schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:55:
Ja, op basis van z'n snelste ronde :+
George heeft soms een hele vreemde kijk op de race.

Ja, hij heeft de snelste ronde, maar ging ook met nieuwe softs en het minste brandstof in het rond terwijl de rest druk in verkeer aan het knokken was..... Maar joh, we laten hem in de waan...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 01:10
kraanwagen schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:55:
Toen Tsunoda crashte (= tegen de boarding botste), werd er meteen daarna door een official niet met een gele vlag, maar met een groene vlag gezwaaid. Dat was geen herhaling ofzo.
Die marshall stond dan ook 5 meter na de auto van Tsunoda, daar was geen gevaar en dus groen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

AvK

Ready Set Go

Het was een bijzondere race. Laten we het daar op houden.

Soms kijk ik een race helemaal terug. De volle 2 uur.
Dit zou er een kunnen zijn.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Laatst online: 18:15
Dank voor de correctie, van start tot finish ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 14:54
Op de finish boordradio geeft Gasly volgens mij aan dat z’n team hem heeft laten hangen… maar, die heb ik even gemist waarom dat zo zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Ik denk dan altijd, (niet luie) mensen die het interessant vinden hebben het kanaal dan wel gebookmarked dan wel weten ze het wel te vinden. :)

erutangiS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 08-05 15:30
Weinig gelezen, maar:

Ik vond het dom om Verstappen eerder dan Norris binnen te halen of überhaupt niet even te wachten. Soms heb je races waar het droog wordt en iedereen direct 5s sneller is op slicks. Hier wisten we al van zaterdag dat je best veel tijd nodig had daar te komen, maar dat het op slicks wel lastig was. Als iedereen wisselt is de kans gewoon groot op de SC. daarnaast was je 3-4 ronden op de inters nog sneller dus zou je met een overcut mensen kunnen inhalen. Ja, diegene achter je heeft temperatuur in de banden maar met 1 droge lijn is inhalen erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
Divak schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:20:
[...]

[...]

Ja Buurman & Buurman, zo'n hondje wordt dan natuurlijk niet gebruikt als een auto in de gridbak staat of op zijn kop ligt 8)7

Verder bestaat elke auto uit de vloer met verplichte houten plank over het midden. Heb je tijdens de kwali's of vrije trainingen wel eens gezien hoe simpel die hondjes zijn die de pitcrew met de losse pols onder de auto schuift om de auto terug de pitbox in te duwen? Ik zie echt geen argumenten waarom zo'n hondje niet zal werken. Net zoals een universele rolbeugel maak een universele mogelijkheid voor hondjes. Auto's worden ook aan de rolbeugel en hot naar her geslingerd en achterop een bakwagen gepleurd. Daar hebben ze in de garage/fabriek altijd genoeg werk aan om te herstellen.
Zolang ze dan ook maar iets hebben om de auto iets omhoog te krijgen zodat ze de hondjes er daadwerkelijk onder krijgen, dan zou het misschien kunnen werken, maar ik denk dat het weinig uit maakt. Of ze de wagen nu een paar keer moeten steken of op hondjes gezet worden, er zijn mensen op de baan dus heb je sowieso een (V)SC. Je wint misschien wat tijd met opruimen (zolang vleugels en dergelijke er nog op zitten zodat jacks daadwerkelijk gebruikt kunnen worden om de hondjes eronder te zetten), maar in een zeer beperkt aantal gevallen.

Je punt over stuur eruit, dat is een overtreding, coureurs moeten hun stuur terug in de auto stoppen.
zonoskar schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:38:
@Silent Thunder Ik weet niet of Merc het probleem is, of RUS zelf. Bij Williams was hij ook steeds aan het klagen. Misschien omdat ie voorzitter is van de drivers club GPDA?
Maar in zijn Williams tijd was hij ook Mercedes junior en dat merkte je toen al in zijn reacties op vragen, hij hield altijd de Mercedes-lijn aan bij antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
meenkdrie schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:22:
Weinig gelezen, maar:

Ik vond het dom om Verstappen eerder dan Norris binnen te halen of überhaupt niet even te wachten. Soms heb je races waar het droog wordt en iedereen direct 5s sneller is op slicks. Hier wisten we al van zaterdag dat je best veel tijd nodig had daar te komen, maar dat het op slicks wel lastig was. Als iedereen wisselt is de kans gewoon groot op de SC. daarnaast was je 3-4 ronden op de inters nog sneller dus zou je met een overcut mensen kunnen inhalen. Ja, diegene achter je heeft temperatuur in de banden maar met 1 droge lijn is inhalen erg lastig.
Achteraf kijk je de }:O ... :P

Ze moeten gewoon altijd op de ideale band zitten. En ineens ging Russell van "veel langzamer" naar op zijn minst "net zo snel" als niet "sneller". Dan wil je dus niet nog een ronde langer blijven rijden op die ogenschijnlijk langzamere band. Was het achteraf beter geweest om die ene ronde buiten te blijven? Uiteraard. Maar dan kun je vooraf niet weten, wat achteraf beter was geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Laatst online: 20-04 21:45
Weinig gelezen, maar:

Hij zat vast achter Norris, dus vandaar de "box opposite". Russel zette op dat moment al een paar snelste rondes achter elkaar op de mediums, dus die waren al wel sneller dan de inters.

Het had prima gewerkt als Tsunoda hem niet in de boarding had gezet. Maar die kans was ook redelijk groot omdat de meeste naar de normale band gingen. T was n gok, maar eigenlijk ook de enige mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Weinig gelezen, maar:

Inderdaad, geduld was het sleutelwoord in deze race en dat ontbrak hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Weinig gelezen, maar:

Yep, Leclerc (anderen ook) verloor 1,5 sec op zijn eerste ronde slicks tov de mannen op inters in sector 2. Dan ga je het niet redden met een undercut wellicht wel met een overcut. Goede call van McLaren om nog even buiten te blijven.
Uiteindelijk maakte het niks uit als VER buiten was gebleven, een ronde later komt die SC en pit je samen en is het resultaat hetzelfde, maar dat weet je dan nog niet natuurlijk.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
BasvanS schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:55:
[...]

Dat is wel flauw, iemand die geen afstand houd van de safetycar ligt vrijwel altijd op P1 ;)
D'r zijn wel meer regels die je tijdens te safetycar periode kunt breken. Vorige race heeft bijvoorbeeld de Vries zich er niet aan gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matz
  • Laatst online: 06-05 14:54
MrOleo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:33:
[...]

Yep, Leclerc (anderen ook) verloor 1,5 sec op zijn eerste ronde slicks tov de mannen op inters in sector 2. Dan ga je het niet redden met een undercut wellicht wel met een overcut. Goede call van McLaren om nog even buiten te blijven.
Uiteindelijk maakte het niks uit als VER buiten was gebleven, een ronde later komt die SC en pit je samen en is het resultaat hetzelfde, maar dat weet je dan nog niet natuurlijk.
Het is eerder dat RB de aanvallende strategie koos. VER zat vast achter NOR. Door dan afwijkend te reageren kan je de plek wellicht winnen. Niet als je een gelijke strategie aanhoudt. McLaren had dit keer gewoon geluk. Die zaten in de defensive modus.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:41

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfstmgQh7ex9S-QkvErWqdJEbCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65ylLxfPTnnb8JBGWzAcYQVF.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21:44
Lijkt me haalbaar, als ze niet vergeten te tanken

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDDgRzSm2YpYUBJFR-oDz8SIzpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoaF5zrnlhfRyvcnkn6B1Mpz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vHS6vjhj_8O879vEvfuATzwWws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tkNPKEYDznKF9XK8rxzCT7D2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7nU957RButoLD34xNEcIkF-nkI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3QLgixS2feZpMkfMpFeDPN5V.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 02-10-2022 23:02 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43

d0s

sssst

Inderdaad, Mercedes roept dat wel vaker dir jaar. Raar volk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 11:03

flessuh

Set sail for fail!

d0s schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:04:
[...]

Inderdaad, Mercedes roept dat wel vaker dir jaar. Raar volk.
Ach ja, Hamilton riep ook meerdere rondes dat Sainz te langzaam reed terwijl hij niet bepaald dichterbij kwam, en hem ook niet in kon halen als hij er wel bij zat

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 05-05 18:06
Even de race later bekeken, erg mooie race, moet zeggen dat ik Max in een lange tijd niet zo veel fouten heb zien maken, erg opvallend.
Tog frustratie? 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:32
DoubleDutch schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:17:
Even de race later bekeken, erg mooie race, moet zeggen dat ik Max in een lange tijd niet zo veel fouten heb zien maken, erg opvallend.
Tog frustratie? 🤔
Ik twijfel, miss toch ook de omstandigheden en heel miss toch een afspraak hier geen wdc te worden :+

maar goed ik kan er zeer goed mee leven dat PER won (en ook lec als ie het gehaald had op de baan hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
“Rij er even 5 seconden bij Checo!”

Oké en in een paar ronden. Ik dacht dat ze vaak op de limiet reden. Grapjassen. Volksverlakkerij en theater.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 22:52

AvK

Ready Set Go

CreativeS schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:35:

Oké en in een paar ronden. Ik dacht dat ze vaak op de limiet reden. Grapjassen. Volksverlakkerij en theater.
Begrijp wat je bedoelt.... maar nee nee nee.
Heeft allemaal met de banden te maken. En Checo had nog banden over om op de top te gaan. Hij heeft het geweldig gedaan. Echt geweldig. Soms kan hij dat en nu was het nodig.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Nou ja, hij had wel de FL te pakken dus wat dat betreft had hij gelijk. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

F1 is ook banden en brandstof managen. Helaas, dat wel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waah
Dat beweren ze altijd.

Hamilton maakt nooit fouten
Het team maakt nooit fouten
De auto is de snelste

Het is het standaard (ongeloofwaardig geworden) marketingpraatje. Dit werkte toen ze nog een auto had die rondjes liep rond de competitie. Maar nu is het eigenlijk zielig.

Maar Russel zegt dus eigenlijk dat zowel Hamilton als hijzelf gewoon belabberde coureurs zijn :+ want als die auto zo snel is, hoe kan het dat je dan zo slecht presteert?

Zulke marketingpraatjes zijn prima. Hoort erbij. Het wordt pas problematisch als je er zelf als team in gaat geloven en naar gaat handelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 03-10-2022 00:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:17
DoubleDutch schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:17:
Tog frustratie? 🤔
Zoveel? Het moment na laatste SC op Norris vond ik een fout, en misschien z’n start. Maar verder vond ik het best indrukwekkend hoeveel auto’s hij wist in te halen (en wist te vermijden) op een circuit waar je lastig kunt inhalen en maar 1/3e van de race DRS was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00
Dan klopt de stelling toch? Max heeft al lang geen twee fouten in een race gemaakt. 😉. Een in Spanje en een in Zandvoort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 17:21

siggy

Wait.... what?

Aardappelbakker schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:41:
[...]

Magnussen reed met vergelijkbare schade, misschien nog wel mindere schade zelfs, en die kreeg al vrij snel de zwart/oranje vlag. Gelijke monniken, gelijke kappen wat mij betreft. Oh wacht, het is de FIA :+ :P
Yep, het heeft minder impact voor de FIA/stewards als Magnussen een vlagje krijgt tov Hamilton. Het is triest om te zien, zeker met de overduidelijk grotere schade van Hamilton die er op volle snelheid mee doorreed. Dit heeft niks met Hamilton te maken, want dat (doorracen) zou elke coureur doen, maar met de trage non-reactie van de stewards. Het was een goede impact en ik meen Max zelf flink van het gas af ging om maar wat afstand te houden. Wat was gebeurd als die halve vleugel eraf vloog? Het is omdat het team hem naar binnen bracht, want op papier had ie legit nog door kunnen rijden ómdat er geen gehaktbal-vlag werd getoond.

Het is de inconsequentie omtrent veiligheid en beslissingen die redelijk frustrerend zijn. Vsc vs SC lijkt wel muntje opgooien af en toe. De voorvleugel onder/uit de bandenstapels halen ondr vsc, maar een auto die bij een exit staat een SC. De TV director zal wel 'helpen' hiermee, op enkele momenten gewoon complete rondes gemist vanwege een aaneenreiging van replays. Dat ze replays eens picture-in-picture gaan tonen. Wat was er zo interessant om een Haas langzaam in de rondte zien rijden naar de pits?

Wat de straffen betreft was het ook weer feest. Weer een Merc die wegkomt met iemand een beuk geven op het rechte stuk in de remzone. De regelementen zijn kip-klaar. Schumachers race verneukt, maar geen straf. Je vraagt het je af. Over Perez is al genoeg gesproken. Het blijven politieke beslissingen, want ze hadden net zo goed 3 reprimandes, of 3x 5 sec kunnen geven of 3x een waarschuwing. In een andere situatie zouden er andere straffen komen. De enige 'mitigating' factor zou een compleet externe factor moeten zijn; fan op de baan, crash oid. Nu wordt elke straf en situatie uitzonderlijk lang overwogen om maar niet te veel kritiek te krijgen lijkt het. Perez kwam goed weg, maar de stewards mogen eens wat beter opletten. Zijn er te weinig stewards? Zijn ze allemaal tegelijkertijd tijdens een SC bezig met kijken waar rommel ligt? Moet de SC rijder dat niet zelf aangeven als de afstand naar achteren te groot wordt? Het voelt allemaal zo amateuristisch aan....

Het lijkt gewoon op Ferrari dit seizoen met de FIA. Consequent fouten maken, maar niet verberteren :+ Oh Ferrari maakte eens geen domme fouten. Bravissimo. But, too little zu spät. :+

[ Voor 22% gewijzigd door siggy op 03-10-2022 07:21 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:16
AvK schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:45:
[...]

Heeft allemaal met de banden te maken. En Checo had nog banden over om op de top te gaan. Hij heeft het geweldig gedaan. Echt geweldig. Soms kan hij dat en nu was het nodig.
Ik blijf het vreemd vinden dant Leclerc na afloop zei: " When the gap was 5.1s we decided to bring the car home". Had ie met een beetje pushen niet op 4.9 kunnen komen en zo de 1e plek kunnen pakken? Lijkt mij weer een fuck up van FER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00
jaapstobbe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:24:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden dant Leclerc na afloop zei: " When the gap was 5.1s we decided to bring the car home". Had ie met een beetje pushen niet op 4.9 kunnen komen en zo de 1e plek kunnen pakken? Lijkt mij weer een fuck up van FER.
Vrij vertaald zijn hij daar: "die RB is te snel, laat maar..."

Bizar hoeveel er nog over was trouwen. Z'n engineer die zegt even nonchalant "Lets disappear" en Checo kan ineens een seconde harder. Doe RB een Mercedesje? Waar ze niet op de max rijden om de rest niet wijzer te maken? Max z'n kwali was tenslotte ook meer dan een seconde sneller dan de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lynx schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:29:
[...]

Vrij vertaald zijn hij daar: "die RB is te snel, laat maar..."

Bizar hoeveel er nog over was trouwen. Z'n engineer die zegt even nonchalant "Lets disappear" en Checo kan ineens een seconde harder. Doe RB een Mercedesje? Waar ze niet op de max rijden om de rest niet wijzer te maken? Max z'n kwali was tenslotte ook meer dan een seconde sneller dan de rest...
Deze quali was half nat. En de snelste ronde is altijd seconden langzamer dan de pole tijd. Er is wel wat ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:29
Thinlanet schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 00:36:
[...]

Zoveel? Het moment na laatste SC op Norris vond ik een fout, en misschien z’n start. Maar verder vond ik het best indrukwekkend hoeveel auto’s hij wist in te halen (en wist te vermijden) op een circuit waar je lastig kunt inhalen en maar 1/3e van de race DRS was.
Ik vond het eigenlijk wel tegenvallen, zo'n enorme dominante auto en vervolgens VET niet voorbij komen als er geen DRS is.
Volgens mij hadden ze bij F1TV ook verwacht dat hij met 10 ronden bij de kopgroep rond reedt.

En had TSU nou de call te laat gekregen, ''plant hem even in de barrier, VER moet pitten'' (hur hur :+ ). Ik begrijp niet dat die volgend jaar nog bij AT mag rijden, die is redelijk van hetzelfde caliber als Latifi en Stroll. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:33

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

FabianGTI schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:43:
[...]

Ik vond het eigenlijk wel tegenvallen, zo'n enorme dominante auto en vervolgens VET niet voorbij komen als er geen DRS is.
Volgens mij hadden ze bij F1TV ook verwacht dat hij met 10 ronden bij de kopgroep rond reedt.

En had TSU nou de call te laat gekregen, ''plant hem even in de barrier, VER moet pitten'' (hur hur :+ ). Ik begrijp niet dat die volgend jaar nog bij AT mag rijden, die is redelijk van hetzelfde caliber als Latifi en Stroll. :/
De baan was, buiten de ideale lijn, nat. Ga je inhalen, uitremmen, op het natte gedeelte, weet jeniet wat de afloop is. Dan maar druk houden op degene voor je en zorgen/hopen, dat die een fout maakt.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
FabianGTI schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:43:
[...]

Huh, VET? Hij zat pas einde race achter VET, na zijn extra stop en HAMs foutje. En VET heeft hij ook binnen 1 of 2 ronden ingehaald.

Hij heeft dan wel een groot deel van de race achter Alonso (tot DNF) en Norris (tot fout na SC herstart) gereden. Maar die twee autos rijden iets harder dan een Aston Martin. En inhalen op een natte baan is ook zo goed als onmogelijk. Dan is het in de regen nog makkelijker, immers is er in de regen geen "ideale lijn". Daar waar met een opdrogende baan de droge lijn by far het wnelst is en afwijken van die lijn (grote) problemen geeft doordat daar bv veel minder grip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 08-05 15:30
RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:59:
[...]

Huh, VET? Hij zat pas einde race achter VET, na zijn extra stop en HAMs foutje. En VET heeft hij ook binnen 1 of 2 ronden ingehaald.

Hij heeft dan wel een groot deel van de race achter Alonso (tot DNF) en Norris (tot fout na SC herstart) gereden. Maar die twee autos rijden iets harder dan een Aston Martin. En inhalen op een natte baan is ook zo goed als onmogelijk. Dan is het in de regen nog makkelijker, immers is er in de regen geen "ideale lijn". Daar waar met een opdrogende baan de droge lijn by far het wnelst is en afwijken van die lijn (grote) problemen geeft doordat daar bv veel minder grip is.
Aan het begin zat ie ook achter Vettel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:59:
[...]

Voor de eerste SC zat hij de hele tijd vast achter VET. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
AvK schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:45:
Ik oordeel ook zeker niet over geweldige prestatie van PER, maar wel een wrange nasmaak.
sjaool schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 00:12:
F1 is ook banden en brandstof managen. Helaas, dat wel.
En dat valt normaal wat minder op… niettemin, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Maar hoe lastig zal het worden voor Verstappen om dat wereldkampioenschap in Japan te pakken, want hij mijn P1 + FL zien te fixen om zorgen vrij te zijn. Ik zie een ander team zo die FL van hem afpakken om Red Bull alleen al dwars te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 23:55
G_Dragon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:36:
Maar hoe lastig zal het worden voor Verstappen om dat wereldkampioenschap in Japan te pakken, want hij mijn P1 + FL zien te fixen om zorgen vrij te zijn. Ik zie een ander team zo die FL van hem afpakken om Red Bull alleen al dwars te zitten.
vergeet niet dat LEC dan nog steeds P2 moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

BasvanS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:37:
[...]

vergeet niet dat LEC dan nog steeds P2 moet doen ;)
Ja dat zie ik ergens nog wel gebeuren, maar het lastige dan voor Ferrari is dan dat ze Leclerc niet vanaf P2 naar binnen kunnen halen voor de FL :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 23:55
G_Dragon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

Ja dat zie ik ergens nog wel gebeuren, maar het lastige dan voor Ferrari is dan dat ze Leclerc niet vanaf P2 naar binnen kunnen halen voor de FL :D .
Als Checo weer gewoon mee doet, en zorgt dat een gratis pit niet mogelijk is, dan zal wss Lewis of Russel het feestje wel verzieken.

Gewoon omdat het kan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 21:58
Bullet NL schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:41:
[...]

Hamiton was onsportief door zo lang door te rijden met een voorvleugel die meer weg had van een bulldozer die zand aan het verschuiven was....
:o 8) :+
Weet niet of dit nou sarcastisch is of niet.

Dit heeft echt niks met onsportief te maken. Je wil gewoon als rijder doorknallen en niet onnodig pitten. In eerste instantie leek die vleugel ook nog wel okay (gek genoeg). Pas een stuk later begon hij echt door te buigen en af te breken. Ja als je dan net de pit voorbij bent, kan je niets anders dan doorrijden.

Ben geen fan van Hamilton, maar overal en alles bekritiseren wat de man doet begint ook wat flauw en vervelend te worden.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het zou leuk zijn voor Red Bull en Verstappen om in Japan wereldkampioen te worden maar het is natuurlijk geen moeten. Het is alleen uitstel van iets wat eigenlijk onvermijdelijk is. Het is alleen de vraag wanneer. Japan is een zustercircuit van Zandvoort dus ik verwacht dat Max daar ook goed voor de dag kan komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

BasvanS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:42:
[...]

Als Checo weer gewoon mee doet, en zorgt dat een gratis pit niet mogelijk is, dan zal wss Lewis of Russel het feestje wel verzieken.

Gewoon omdat het kan.
Verstappen p1 en Perez p2 geeft het wereldkampioenschap aan Verstappen. Ze moeten beiden minimaal dat doen.

Alleen als Leclerc p2 is dan is ook de snelste ronde belangrijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Mijn glazen bol zegt dat ze Perez weer gaan opofferen, die zal wel als roadblock moeten rondrijden. ;)
En uiteraard de beide AT's, *immers is RBR een team met 4 personen.

* Jah, ik blijf er over doorzagen, maar ik vind het zo onsportief, gister ook weer met TSU en GAS, dat is geen racen meer, zoiets zagen we ook niet veel bij de andere fabrieksteams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:21

Bob Popcorn

Plop!

CreativeS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:19:
[...]

Ik oordeel ook zeker niet over geweldige prestatie van PER, maar wel een wrange nasmaak.

[...]

En dat valt normaal wat minder op… niettemin, jammer.
Denk je dat hij 100% van de race op de top van zn kunnen rijdt? Als je 4,6 seconde op je achterligger hebt kun je prima "lift & coast" rijden tot de finish als hij nauwelijks dichterbij komt. Of denk je dat zo'n coureur niet een keertje moe is na 2 uur sturen :+

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

BasvanS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:42:
[...]

Gewoon omdat het kan.
Dat is inderdaad wel een goed punt, ik had nog gekeken naar de winnaars van de afgelopen jaren op Japan en er staat geen Red Bull tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

FabianGTI schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Mijn glazen bol zegt dat ze Perez weer gaan opofferen, die zal wel als roadblock moeten rondrijden. ;)

* Jah, ik blijf er over doorzagen, maar ik vind het zo onsportief, gister ook weer met TSU en GAS, dat is geen racen meer, zoiets zagen we ook niet veel bij de andere fabrieksteams.
Zo heb ik het nog niet bekeken en ik denk ook niet dat de FIA zoiets zou toelaten, maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:22
[...]

Waarom zouden ze/Perez dat doen? Kampioenschap van Verstappen is toch zo goed al binnen en Red Bull en Perez willen heel graag dat Perez het kampioenschap op P2 eindigt. Die heeft nog z’n eigen strijd met Leclerc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Dat is ook omdat Red Bull twee teams heeft. Maar hoezo onsportief? De AT's zijn sowieso geen partij voor de Red Bull. Een andere coureur van een minder team zal ook niet veel in de weg zitten omdat een Red Bull geen match is voor hun en het hun eigen race meer kwaad dan goed zal doen. Dat het nu in Singapore meer opvalt komt omdat je er lastig kunt inhalen en dat zeker met een opdrogende baan. En Perez een road block? Dan zal hij toch eerst een P2 moeten kwalificeren en dat zie ik in Japan echt niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:51
FabianGTI schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:07:
[...]

Voor de eerste SC zat hij de hele tijd vast achter VET. ;)
Inderdaad, even teruggekeken.
Ronde 4 kwam Max achter Seb, in ronde 11 haalde Max hem in. Toen vrij snel Gasly voorbij, en daarna tot ronde 21 achter Alonso (die toen stil viel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 15:41
Hopelijk krijgen we niet hetzelfde gezeik als ik de weersverwachting zag dat er grote kans op regen is en ja ik weet dat het klimaat daar anders is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Gelukkig doen andere coureurs dat niet, zucht. Kan mij nog een race in Monaco herinneren waar uitkomen tunnel Ocon zo ongeveer in het water ging rijden toen Hamilton achter hem reed. En volgens mij heeft Russell ook heel toevallig wel eens ongelukkige blauwe vlaggen gehad vorig jaar waardoor Hamilton er nog net makkelijk langs kon en Verstappen nog een paar bochten mocht wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14

dr.lowtune

Deugt niet

jaapstobbe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 07:24:
[...]

Dat dacht ik ook.....totdat ik me de stuurmanskunst van LeClerc onder druk herinnerde, toen was het eigenlijk wel logisch. Want op een spekgladde baan, onder de druk om net zo hard te pushen als Perez en binnen 5 seconden te blijven....(waarvan ze niet eens echt zeker wisten of die penalty zou komen). Ik kan me wel voorstellen dat ze het risico op 0 punten niet wilde lopen....(beetje suf is het wel inderdaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

Otootje moet wat langer mee dan alleen 1 zondag. Het is wel handig om eerst uberhaupt de finish te halen en daarna ook nog een rondje of 200 langer door te kunnen rijden op een ander circuit.
Elke race een nieuwe motor is weer zo'n dingetje.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Gelukkig doen andere coureurs dat niet, zucht. Kan mij nog een race in Monaco herinneren waar uitkomen tunnel Ocon zo ongeveer in het water ging rijden toen Hamilton achter hem reed. En volgens mij heeft Russell ook heel toevallig wel eens ongelukkige blauwe vlaggen gehad vorig jaar waardoor Hamilton er nog net makkelijk langs kon en Verstappen nog een paar bochten mocht wachten.
Precies, tis heel simpel... AT mag dan aan RB gelieerd zijn, maar AM en WIL rijden natuurlijk ook gewoon met Mercedes techniek rond.

Daarbij, Max heeft minder voordeel van Checo gehad de afgelopen twee seizoen dan Hamilton in 4 jaar met Bottas heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Wat je ze wel moet nageven, ik kan me op één enkel weekend in Duitsland na, me geen race herinneren waarin zowel het team als de coureur dikke missers begingen bij Mercedes. Ze zijn eigenlijk altijd heel breed heel goed en daarin een stapje boven de rest.

Natuurlijk mist er wel eens iets, Russel in zijn invalrace, Bottas en zijn Monaco-wiel, strategisch is er zeer zelden ook wel eens een mopper. Maar teambreed gerommel is er eigenlijk nooit. En dat is als je 7 jaar aan de top staat echt ontzettend knap. Het geloof dat ze de beste zijn, of in ieder geval kunnen zijn als ze hard (blijven) werken zit zo ontzettend in de bedrijfscultuur ingebakken dat je dit soort uitwassen wel eens ziet.

Het is wel de fundering van hetgeen ze doen, dus loslaten zullen ze het niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
FirePuma142 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

Wat je ze wel moet nageven, ik kan me op één enkel weekend in Duitsland na, me geen race herinneren waarin zowel het team als de coureur dikke missers begingen bij Mercedes. Ze zijn eigenlijk altijd heel breed heel goed en daarin een stapje boven de rest.

Natuurlijk mist er wel eens iets, Russel in zijn invalrace, Bottas en zijn Monaco-wiel, strategisch is er zeer zelden ook wel eens een mopper. Maar teambreed gerommel is er eigenlijk nooit. En dat is als je 7 jaar aan de top staat echt ontzettend knap. Het geloof dat ze de beste zijn, of in ieder geval kunnen zijn als ze hard (blijven) werken zit zo ontzettend in de bedrijfscultuur ingebakken dat je dit soort uitwassen wel eens ziet.

Het is wel de fundering van hetgeen ze doen, dus loslaten zullen ze het niet.
Die 7 jaar aan de top heeft dat juist makkelijker gemaakt. 80% was de strategie overnemen van de concurrentie, en daarmee makkelijk winnen. Als daar risico genomen moet worden hebben te het niet altijd het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

stekkiekiller schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Die 7 jaar aan de top heeft dat juist makkelijker gemaakt. 80% was de strategie overnemen van de concurrentie, en daarmee makkelijk winnen. Als daar risico genomen moet worden hebben te het niet altijd het juiste antwoord.
Dat is juist niet makkelijk. Dat lijkt zo, maar zo lang zo veel winnen als team en als coureur is extreem moeilijk, je kunt er de statistieken op naslaan. Aan de top blijven is echt verre van eenvoudig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
FirePuma142 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Dat is juist niet makkelijk. Dat lijkt zo, maar zo lang zo veel winnen als team en als coureur is extreem moeilijk, je kunt er de statistieken op naslaan. Aan de top blijven is echt verre van eenvoudig.
Dat klopt. Maar veel strategische missers vallen niet op als je een raket in je auto hebt. Als je elke race meer dan 30 seconden op de volgende auto finished heb je dus een gratis pitstop. Dan kan je strategie verkeerd zijn, en je alsnog winnen. En dan lijkt je tactiek goed, maar dat kan best de verkeerde tactiek zijn geweest...

En zolang je niet op de limiet hoeft te rijden, zul je ook als coureur minder fouten maken. Wanneer een coureur onder druk staat, dat is wanneer hoe goed een coureur echt is boven komt. Dat is het verschil tussen een latifi die je zo voorbij steekt, en een Alonso die zeer goed kan verdedigen onder druk.

Maar doelde meer op dat een Toto zegt dat HAM geen fouten maakt, terwijl hij een dichte pitstraat in reed een weekend daarvoor. Of dat het team geen fouten maakt terwijl ze nu al 3x tijdens een safety car op het laatst op oude banden blijven staan, en 3x daardoor een sitting duck waren.

Er zit een verschil tussen " rarely" en "never" O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 03-10-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Waah schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Er zit een verschil tussen " rarely" en "never" O-)
Hou ik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
FirePuma142 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Tsja, als je eenmaal een dominante auto hebt is het wel makkelijk(er). Al helemaal als de FIA niet tegenwerkt. Want in de Schumacher tijd zijn er voor zover ik begrepen heb regelmatig aanpassingen in het reglement gedaan die Ferrari min of meer moesten benadelen. Bij Mercedes is dat naar mijn idee toch een stuk minder geweest, en kom ik niet verder dan party mode ban.

En om nu te zeggen dat Mercedes geen miskleunen doet en Red Bull wel... Abu Dhabi was nu ook niet echt een geweldige strategie zeg maar. En je haalt zelf Hockenheim aan voor Mercedes, maar Hockenheim vind ik toch veel erger dan Red Bull gisteren. Immers heeft Red Bull gisteren gewoon gewonnen. En naast Hockenheim kun je ook nog wel Imola van vorig jaar benoemen. Waar Hamilton zijn auto (ook weer) in de muur zette (hey @streamnl , Hamilton beter dan Verstappen in de regen?), en Bottas geen deuk in een pakje boter reed totdat Russell hem uit zijn lijden verloste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Dat Perez straf kreeg voor niet binnen 10 autolengtes van de safetycar te zitten snap ik, maar die regel geldt toch onderling ook tussen de coureurs? Anders zou die regel raar zijn, want nummer 1 moet dan wel dicht bij de SC zitten, maar nummer 2 kan dan een mega gat laten vallen en niet illegaal bezig zijn. Want bij 1 van die beide SC's reden de achterliggers ook ver uit elkaar, ook meer dan 10 autolengtes onderling. Dan zouden die ook allemaal hiervoor onderzocht moeten worden en daar waar nodig ook straf. Normaal zie je een aardig compact veld, maar meen mij te herinneren dat bij 1 van de SC-situaties het veld toch behoorlijk ver uit elkaar lag.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 07:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

thunder8 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:24:
Dat Perez straf kreeg voor niet binnen 10 autolengtes van de safetycar te zitten snap ik, maar die regel geldt toch onderling ook tussen de coureurs?
Ja. Regel 55.10 zegt dat de leider niet meer dan 10 autolengtes achter de safetycar mag zijn maar 55.7 zegt dat de auto's onderling ook niet meer dan 10 autolengtes afstand mogen hebben.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Maasluip schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Ja. Regel 55.10 zegt dat de leider niet meer dan 10 autolengtes achter de safetycar mag zijn maar 55.7 zegt dat de auto's onderling ook niet meer dan 10 autolengtes afstand mogen hebben.
Dacht al dat er een dergelijke regel was. Bij 1 van die 2 SC's kan je duidelijk zien een deel van de coureurs achter Perez ook meer dan 10 autolengtes er tussen hebben zitten. Wordt tijd dat ze daar dan ook aandacht aan gaan besteden, want dit was zeker niet de eerste keer. En met die mooie graphics overlay van de F1 met afstanden tussen de auto's op de carcams, moet het een fluitje van een cent zijn om overtredingen te constateren en snel te bestraffen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17
TinusXIII schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Waarom zouden ze/Perez dat doen? Kampioenschap van Verstappen is toch zo goed al binnen en Red Bull en Perez willen heel graag dat Perez het kampioenschap op P2 eindigt. Die heeft nog z’n eigen strijd met Leclerc.
Dat is ook eigenlijk de enige strijd die er toe doet at the moment, eigenlijk moet Max zich opofferen voor Checo om P2 te pakken.
Maasluip schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Oh, das ook makkelijk.
Als P1 gewoon 9 lengtes achter SC rijden, en als je ziet dat P2 ook lekker achter loopt ff vol gas om hem een penalty aan te naaien.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord