3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
👀 @oscarpiastri is back at the wheel of the #A521 for his latest test in an F1 car. This time, it’s the legendary Silverstone. pic.twitter.com/0fPc29ap2v
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 14 juni 2022
zijn er nog bandentesten? of is dit filmdag? want het is de 2021 auto
of lekkere voorbereiding voor de stap naar Williams?
[ Voor 6% gewijzigd door basvn op 14-06-2022 10:02 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ach je zal wel zien, aankomend weekend nog een hoop gehuil en dan tot Singapore hoor je ze allemaal niet omdat het weer gewone circuits zijn. Als je het verschil tussen de Mercedes in Spanje en afgelopen weekend neemt, denk ik dat het probleem nu vooral op de statencircuits ligt, aangezien het in Spanje veel minder een issue leek te zijn. Het lijkt in mijn ogen alsof de gevolgen van porpoising enigszins versterkt worden door de oneffenheid van een baan. Zullen we ze in Austin ook nog wel horen.Edgenumber schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:53:
[...]
Hahahahahaha. Briljant.
Ik ben zelf van mening dat Merc. het zelf moet oplossen en dat er geen hand van god vanuit de FIA moet komen. In ieder geval nu nog niet.
Merc zal problemen hebben dit op te lossen ivm de budget cap omdat ze niet zomaar even een paar alternatieven kunnen ontwerpen, maken en testen.
Zo heeft ieder zijn eigen probleem. Ferrari zal wel wat budget nodig gaan hebben voor de betrouwbaarheid van hun motoren. Edit: motoren vallen buiten de budget cap. Dus wat merc weg moet gooien aan de linker kant van hun bootje doet ferrari een ander dat straks aan de rechterkant. Maar het seizoen is nog lang. Wie weet welke problemen RBR en Ferrari gaan krijgen waarbij ze ook tegen het budget plafond aanlopen.
Zo ook voor Mclaren. Die hebben er ook last van. Vervolgens aan de auto gesleuteld en ze zijn langzamer. Die krijgen nu ook geen hulp om de verloren snelheid weer terug te winnen.
Dit probleem moet je denk ik als FIA meerjarig bekijken. Alles daarvoor is paniekvoetbal van de FIA.
Merc eindigt straks lager en krijgt meer CFD tijd waarmee ze het gat misschien gedicht krijgen. Dat is toch het idee er achter. Alleen had men niet verwacht dat Merc het nodig gaat hebben.
Maar als het geen issue blijkt te zijn op de normale circuits dan denk ik dat het echt een kwestie wordt van deal with it, want de FOM gaat echt de straten circuits niet schrappen, aangezien we volgend jaar ook Las Vegas er nog bij gaan krijgen.
In de PU elements used overzicht van de FIA in Baku stond alles op 2 bij Leclerc. In Barcelona ging zjin turbo compressor en MGU-H onherstelbaar stuk. In Monaco reed hij volgens mij met zijn eerste motor en componenten. Ik zou dan in Baku verwachten dat zowel de turbo compressor als MGU-H op 3 zouden staan.basvn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:50:
[Afbeelding]
gebruikte onderdelen na de race. dus hier zitten nog niet de nieuwe onderdelen bij die evt nodig zijn voor de volgende race
In een ander overzicht zag ik weer dat de turbo compresoor op 2 stond en de MGU-H op 3.
Verwarrend, maar goed komend weekend een nieuw overzicht van Jo Bauer.
Is zo'n document voor aanvang weekend of wanneer wordt dit opgesteld? Want dan kan het ook nog dat ze tijdens weekend zaken hebben vervangen, maar daar zit normaliter ook communicatie/documentatie bij lijkt me?Chocoball schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:26:
[...]
In de PU elements used overzicht van de FIA in Baku stond alles op 2 bij Leclerc.
Dit inderdaadVerwarrend, maar goed komend weekend een nieuw overzicht van Jo Bauer.
Mijn boefje is liev!
Ik vind het prima dat er een sensor komt om trillingen te meten, en dat als de trillingen over een bepaalde threshold gaan de uitkomst is dat de auto hoger gezet moet worden.Edgenumber schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:53:
[...]
Hahahahahaha. Briljant.
Ik ben zelf van mening dat Merc. het zelf moet oplossen en dat er geen hand van god vanuit de FIA moet komen. In ieder geval nu nog niet.
Merc zal problemen hebben dit op te lossen ivm de budget cap omdat ze niet zomaar even een paar alternatieven kunnen ontwerpen, maken en testen.
Zo heeft ieder zijn eigen probleem. Ferrari zal wel wat budget nodig gaan hebben voor de betrouwbaarheid van hun motoren. Edit: motoren vallen buiten de budget cap. Dus wat merc weg moet gooien aan de linker kant van hun bootje doet ferrari een ander dat straks aan de rechterkant. Maar het seizoen is nog lang. Wie weet welke problemen RBR en Ferrari gaan krijgen waarbij ze ook tegen het budget plafond aanlopen.
Zo ook voor Mclaren. Die hebben er ook last van. Vervolgens aan de auto gesleuteld en ze zijn langzamer. Die krijgen nu ook geen hulp om de verloren snelheid weer terug te winnen.
Dit probleem moet je denk ik als FIA meerjarig bekijken. Alles daarvoor is paniekvoetbal van de FIA.
Merc eindigt straks lager en krijgt meer CFD tijd waarmee ze het gat misschien gedicht krijgen. Dat is toch het idee er achter. Alleen had men niet verwacht dat Merc het nodig gaat hebben.
Succes Mercedes! (En ferrari)
Klopt, aan het begin van een race weekend worden 2 overzichten per coureur opgesteld: PU elements used en RNC (Restricted Number Components) elements used. Het RNC overzicht bevat de versnellingsbak componenten.JB schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:56:
[...]
Is zo'n document voor aanvang weekend of wanneer wordt dit opgesteld? Want dan kan het ook nog dat ze tijdens weekend zaken hebben vervangen, maar daar zit normaliter ook communicatie/documentatie bij lijkt me?
[...]
Dit inderdaad
Gaande het weekend worden elementen vervangen en dat wordt ook gerapporteerd. Ik zag alleen geen PU componenten voor Leclerc voorbij komen. Had ook niks echt meegekregen dat een MGU-H en/of turbocompresoor bij hem vervangen is.
[EN] MiniDrivers - F1 Highlights - 2022 Azerbaijan GP
Over 69 minuten live *gigidy*
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Liked by Pedro Gaseoso
Carlos Leclerc klinkt als de liefdesbaby van Sainz en LeclercJEightyFive schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:00:
Spaanse krant vertaalt de namen van de coureurs:
[Afbeelding]
Liked by Pedro Gaseoso
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Hmm, nooit geweten dat Max, Sebastian en Fernando in het Spaans vertalen naar M., S. en F.JEightyFive schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:00:
[Afbeelding]
Liked by Pedro Gaseoso

Net als Alpino tussen al die niet vertaalde constructeurs namen overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 14-06-2022 12:07 ]
Hmm, doet me denken aan een post van me die ik niet terug kan vinden.JEightyFive schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:00:
[Afbeelding]
Liked by Pedro Gaseoso
Had iets van Karel de Klerk enzo.
The issue became a talking point in Azerbaijan last weekend after Fernando Alonso went down an escape road towards the end of Q1, bringing out a yellow flag and spoiling the laps of anyone behind who might have had a chance of beating him.
Alex Albon, who was immediately behind the Alpine driver, made it clear that he thought Alonso had gone off track in a deliberate effort to frustrate his rivals.
Zo leek het er ook wel een beetje uit te zien (voor mij).
Testing, one, two ...
Op zich geen slecht idee, maar hoe bewijs je deliberate? Als hij zegt: inschattingsfout, verremde me. Hoe bewijs je dan dat dat een bewuste actie was?hardware-lover schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:47:
F1 drivers back penalties for triggering flags in qualifying
The issue became a talking point in Azerbaijan last weekend after Fernando Alonso went down an escape road towards the end of Q1, bringing out a yellow flag and spoiling the laps of anyone behind who might have had a chance of beating him.
Alex Albon, who was immediately behind the Alpine driver, made it clear that he thought Alonso had gone off track in a deliberate effort to frustrate his rivals.
Lijkt mij raar? In geval van twijfel straffen kan. Maar bv Perez in Monaco was geen twijfel over dat die het opzettelijk deed (naar mijn idee). Daarvoor een straf geven is dan ook hard. Maar wat Alonso afgelopen weekend deed was op zijn minst wel heel erg dubieus. Helemaal als die, volgens Albon, al de hele ronde langzaam reed.hardware-lover schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:47:
F1 drivers back penalties for triggering flags in qualifying
Maarja, twijfelgevallen houd je altijd. Leclerc in Monaco vorig jaar? Heeft achteraf zichzelf genoeg bestraft, maar ook daar was wel wat controverse over.
Volgens mij gaat het dan niet om een bewijslast, veroorzaak je een (hinderlijke) vlag volgt er een straf?JEightyFive schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:04:
[...]
Op zich geen slecht idee, maar hoe bewijs je deliberate? Als hij zegt: inschattingsfout, verremde me. Hoe bewijs je dan dat dat een bewuste actie was?
Testing, one, two ...
Zoals hierboven ook genoemd. Had Perez dan ook gestraft moeten worden? Max was immers nog bezig aan een fast lap. Waar trek je de grens?hardware-lover schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:08:
[...]
Volgens mij gaat het dan niet om een bewijslast, veroorzaak je een vlag volgt er een straf?
Idd, dat zou dan de consequentie zijn.JEightyFive schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:10:
[...]
Zoals hierboven ook genoemd. Had Perez dan ook gestraft moeten worden? Max was immers nog bezig aan een fast lap. Waar trek je de grens?
Maar laten we wel wezen, als je door eigen toedoen (niet door overmacht dus), een vlag situatie veroorzaakt, dan maakt het toch niet uit hoe deze tot stand is gekomen. De rijder heeft dan toch zelf een fout gemaakt, expres of door net over het randje te gaan, dat maakt dan eigenlijk niet meer uit, toch?
Per ongeluk bestaat alleen als een mechanische oorzaak de reden is. In het geval van Perez zal het niet bewust zijn geweest, maar het was wel een eigen fout.
Testing, one, two ...
In Indycar schijnt er een regel te zijn dat als je een geel veroorzaakt dat je snelste ronde wordt afgepakt. Lijkt me prima om zoiets ook in F1 te hebben. Dat Alonso het expres deed was niet eens twijfelachtig, maar de stewards boeit het niet.RobertMe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:08:
[...]
Lijkt mij raar? In geval van twijfel straffen kan. Maar bv Perez in Monaco was geen twijfel over dat die het opzettelijk deed (naar mijn idee). Daarvoor een straf geven is dan ook hard. Maar wat Alonso afgelopen weekend deed was op zijn minst wel heel erg dubieus. Helemaal als die, volgens Albon, al de hele ronde langzaam reed.
Maarja, twijfelgevallen houd je altijd. Leclerc in Monaco vorig jaar? Heeft achteraf zichzelf genoeg bestraft, maar ook daar was wel wat controverse over.
In Monaco is het helemaal belachelijk, je gaat als eerste de baan op voor je concurrenten, wat in feite nadelig is ivm track evolutie, je neemt gewoon meer risico want het is een win-winsituatie. Je veroorzaakt geel, niemand kan sneller, ga je sneller, dan ga je sneller. Werkt uiteraard alleen als je al vóór ligt
Maar ja, F1 is zeer zeer langzaam om hier wat aan te verandern. Schumacher hadden ze vrij snel bestraft, Rosberg niet, en Leclerc vorig jaar helemaal niet, gelukkig heeft hij zichzelf in de vingers gesneden. Het hoort gewoon bestraft te worden. Gewoon snelste tijd afpakken en klaar. Zo moeilijk moet dat tioch niet zijn.
Data..JEightyFive schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:04:
[...]
Op zich geen slecht idee, maar hoe bewijs je deliberate? Als hij zegt: inschattingsfout, verremde me. Hoe bewijs je dan dat dat een bewuste actie was?
Hamilton: mijn auto was voorzien van een ander experimenteel onderdeel wat het stuiteren verergerde. En daarmee de reden waarom het minder erg voor Russel was.
well, that part did not work well... or its was the special backpain inducer 2000renegrunn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:04:
https://racingnews365.com...more-than-russell-in-baku
Hamilton: mijn auto was voorzien van een ander experimenteel onderdeel wat het stuiteren verergerde. En daarmee de reden waarom het minder erg voor Russel was.
Als het al waar is, shame on them dat ze er mee besloten te racen. Maarja, niks verwonderd me meer van dat kamp. En dan klagen achteraf. Hoe speciaal moet je zijn.renegrunn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:04:
BREAKING 🚨| Both the ICE and turbo of Charles Leclerc's Ferrari were destroyed in the blowout on Sunday.
— Ferrari News 🐎 (@FanaticsFerrari) 14 juni 2022
He could, however, use the turbo from PU1 to avoid penalties in Canada.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-06-2022 14:23 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben er groot voorstander van dat ze geen grid-straf pakken, en dus de turbo van PU1 gebruikenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:22:
Leclerc zijn motor heeft het niet overleeft. Was te verwachten nadat er beelden opdoken van een olielek. Turbo is ook kapot en daarbij wil Ferrari de turbo van PU een gebruiken.
[Twitter]

Ik gebruik 2 van 2 uit race 3 met onderdeel 1 die stuk was gegaan op stuk 1 nadat 3 gewisseld was voor ...
FIA: Ferrari?🫣 Sure, no grid penalty 👍
😂😂😂
Zou wat zijn... Vallen ze komende race weer uit door brakke turbo blok 1renegrunn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:23:
[...]
Ik ben er groot voorstander van dat ze geen grid-straf pakken, en dus de turbo van PU1 gebruiken

Mijn boefje is liev!
En als het gebeurd, dan gaat dit seizoen echt uit als een nachtkaars...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Denk je? RBR had in begin ook issues, maar FER lijkt inderdaad meer door tot gaatje te moeten gaan, nu in de problemen te geraken.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:56:
Het feit dat zoveel mensen dit al denken, en dat er misschien ook wel reden toe is, is ergens ook best treurig.
Mijn boefje is liev!
Omdat bij een grotere voorsprong van Verstappen (en nu dus ook Perez) er niet meer maximaal gereden hoeft te worden. Dan is het gewoon punten pakken en de ander zichzelf kapot laten jagen.JB schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:58:
[...]
Denk je? RBR had in begin ook issues, maar FER lijkt inderdaad meer door tot gaatje te moeten gaan, nu in de problemen te geraken.
Dit gebeurde ook meerdere jaren met Mercedes en dan zag je ook als Hamilton weer won dat er niet eens meer gedaan werd alsof het een knappe prestatie was.
Als dit hier nu ook gebeurt met RBR dan wordt Verstappen gewoon de nieuwe Hamilton die iedere keer maar de fans bedankt omdat hij niets beters heeft om te zeggen.
Edit: dit was meer bedoelt als gevolg als Ferrari het toch niet bij kan benen.
[ Voor 5% gewijzigd door Yamotek op 14-06-2022 15:09 ]
Ergens jammer als het zo gaat maar dit seizoen bijschrijven, heb ik geen moeite mee. Nog steeds grijze haren van vorig jaarYamotek schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:07:
[...]
Omdat bij een grotere voorsprong van Verstappen (en nu dus ook Perez) er niet meer maximaal gereden hoeft te worden. Dan is het gewoon punten pakken en de ander zichzelf kapot laten jagen.
Dit gebeurde ook meerdere jaren met Mercedes en dan zag je ook als Hamilton weer won dat er niet eens meer gedaan werd alsof het een knappe prestatie was.
Als dit hier nu ook gebeurt met RBR dan wordt Verstappen gewoon de nieuwe Hamilton die iedere keer maar de fans bedankt omdat hij niets beters heeft om te zeggen.
Max heeft in ieder geval genoeg inspiratie mbt fans te woord staan
Mijn boefje is liev!
Lewis zijn nieuwe stoel voor volgend GPrenegrunn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:04:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mACo3Y8leM17Bg2FMyDYvUQd.jpg?f=user_large)
HAM heeft altijd een andere auto, HAM heeft altijd het verkeerde onderdeel dat hem langzamer maakt. HAM heeft de meer stuiterende auto.....renegrunn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:04:
HAM is gewoon uit vorm/kan niet wennen aan de auto. Ze houden de hand boven zijn hoofd zodat die GOAT blijft in de UK hoofden, in ruil daarvoor speelt HAM het spelletje mee en probeert die indirect de FIA zover te krijgen wijzigingen door te voeren.
Kon mezelf ook niet voorstellen dat ze een onderdeel ontwikkelen, wat het dan vervolgens zo gigantisch veel slechter doet, en dat ze dat nog laten zitten ook tijdens de race..Waah schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:25:
[...]
HAM heeft altijd een andere auto, HAM heeft altijd het verkeerde onderdeel dat hem langzamer maakt. HAM heeft de meer stuiterende auto.....
HAM is gewoon uit vorm/kan niet wennen aan de auto. Ze houden de hand boven zijn hoofd zodat die GOAT blijft in de UK hoofden, in ruil daarvoor speelt HAM het spelletje mee en probeert die indirect de FIA zover te krijgen wijzigingen door te voeren.
Waar zijn dan FP1, FP2, en FP3 voor?
Begint een beetje op Renault te lijken die op een gegeven moment ook allerlei "oude" onderdelen gingen gebruiken om de handel aan het lopen te krijgen, Red Bull weet daar nog alles van.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:22:
Leclerc zijn motor heeft het niet overleeft. Was te verwachten nadat er beelden opdoken van een olielek. Turbo is ook kapot en daarbij lijkt Ferrari de turbo van PU een te kunnen gebruiken.
[Twitter]
Ik kijk nu ook wel een beetje anders naar de kwalificatieresultaten van Ferrari. Fijn dat je de concurrentie op aardige achterstand kan rijden in Q3 (Leclerc > Spanje, Baku), maar als je daarmee je krachtbron toch wat teveel lijkt te belasten dan schiet je daar niet zo heel veel mee op? Ik zie het liever anders en dat we vooral strijd zien op zondag. 4 van de 6 Ferrari aangedreven bolides aan de kant de laatste race, en wat Schumacher en Bottas lieten zien was ook niet werkelijk om over naar huis te schrijven.
Testing, one, two ...
Ja inderdaad, voor het seizoen is dit (m.i.) het beste:DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:56:
Het feit dat zoveel mensen dit al denken, en dat er misschien ook wel reden toe is, is ergens ook best treurig.
Volgende race wel nieuw ICE, MGU-H, MGU-K, ES en CE maar bestaande TC. Race erna: weer nieuwe ICE, MGU-H, MGU-K, ES en CE maar óók nieuwe TC, dan heeft LEC tenminste iets "in de pool" (pak je al je gridstraf in één keer, maar daar ontkomt ie toch niet meer aan).
Slecht voor seizoen is DNF door defecte TC. Afgelopen zondag was ook alle spanning weg toen de rook achter LEC's auto zat...
📈 - It took Max Verstappen 24 years and 255 days to win 25 F1 Grand Prix's, the quickest ever. #F1 | 🇳🇱 pic.twitter.com/7W2DtjNbqO
— Planet Sport (@PlanetSportcom) 14 juni 2022
Verwijderd
Nee. Hamilton had er gewoon meer last van, omdat die geen ruggengraat heeftrenegrunn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:04:
sorry, Daniël

Als hij geen ruggengraat zou hebben, dan zou hij ook geen last van z'n rug hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:14:
[...]
Nee. Hamilton had er gewoon meer last van, omdat die geen ruggengraat heeft
sorry, Daniël![]()
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nee, Russel is een weekdier, daarom heeft die er geen last vanVerwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:14:
[...]
sorry, Daniël![]()
En geef je Sainz dan ook een straf? Of was dat overmacht? Die maakt van geel sowieso rood. En Alinso die hem op hetzelfde moment in de muur zet? (Toeval? I think not. "Ik had al problemen, twijfelde over afbreken, keek even op het stuur en toen was ik te laat met remmen", suuure).hardware-lover schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:15:
[...]
Idd, dat zou dan de consequentie zijn.
Maar laten we wel wezen, als je door eigen toedoen (niet door overmacht dus), een vlag situatie veroorzaakt, dan maakt het toch niet uit hoe deze tot stand is gekomen. De rijder heeft dan toch zelf een fout gemaakt, expres of door net over het randje te gaan, dat maakt dan eigenlijk niet meer uit, toch?
Per ongeluk bestaat alleen als een mechanische oorzaak de reden is. In het geval van Perez zal het niet bewust zijn geweest, maar het was wel een eigen fout.
Met het aantal races dat ze tegenwoordig rijden per jaar, en als Ferrari het niet voor elkaar krijgt, zou Max wel eens een hele stap kunnen maken naar HAM's record
Ik hoop het absoluut niet trouwens. Want dat betekent ook zeer saaie races. De tijd van "Ja maar het midfield is wel leuk!" heb ik wel gehad. Dan kan ik ook hier bij de F6 gaan staan van Schubbekutteveen.
Krijgt Max het dit jaar weer cadeauYamotek schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:07:
[...]
Omdat bij een grotere voorsprong van Verstappen (en nu dus ook Perez) er niet meer maximaal gereden hoeft te worden. Dan is het gewoon punten pakken en de ander zichzelf kapot laten jagen.
Edit: dit was meer bedoelt als gevolg als Ferrari het toch niet bij kan benen.
* TommyGun rent
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Tja we weten het niet zeker, maar het kan.hardware-lover schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:49:
[...]
Begint een beetje op Renault te lijken die op een gegeven moment ook allerlei "oude" onderdelen gingen gebruiken om de handel aan het lopen te krijgen, Red Bull weet daar nog alles van.
Ik kijk nu ook wel een beetje anders naar de kwalificatieresultaten van Ferrari. Fijn dat je de concurrentie op aardige achterstand kan rijden in Q3 (Leclerc > Spanje, Baku), maar als je daarmee je krachtbron toch wat teveel lijkt te belasten dan schiet je daar niet zo heel veel mee op? Ik zie het liever anders en dat we vooral strijd zien op zondag. 4 van de 6 Ferrari aangedreven bolides aan de kant de laatste race, en wat Schumacher en Bottas lieten zien was ook niet werkelijk om over naar huis te schrijven.
Binotto had al aangegeven dat ze bezig waren met betrouwbaarheid. Het is alleen ellende geweest met Ferrari de laatste races.
Ook Alfa Romeo en Haas hebben wat problemen gehad en Ferrari kwam in Spanje al met PU no.2 vanwege betrouwbaarheid. Het kan zo zijn dat Ferrari al krap begint te zitten qua onderdelen omdat ze niet geanticipeerd hadden op herhaalde problemen.
Voor Leclerc is het alleen extra dramatisch omdat hij het kampioenschap moet binnenhalen en hij extra veel problemen heeft. Ik sluit ook niet uit dat Leclerc een hele nieuwe set neemt als hij toch gridstraffen moet incasseren.
Hier meer info. Schijnt een onderdeel te zijn dat al jaren hetzelfde is en geen problemen heeft gegevenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:22:
Leclerc zijn motor heeft het niet overleeft. Was te verwachten nadat er beelden opdoken van een olielek. Turbo is ook kapot en daarbij lijkt Ferrari de turbo van PU een te kunnen gebruiken.
[Twitter]
https://it.motorsport.com...rbo-entrambi-ko/10322180/
Wel even translate aan
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
6 plaatsten of achteraan de grid, dat is nogal een verschil...DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:34:
[...]
Tja we weten het niet zeker, maar het kan.
Binotto had al aangegeven dat ze bezig waren met betrouwbaarheid. Het is alleen ellende geweest met Ferrari de laatste races.
Ook Alfa Romeo en Haas hebben wat problemen gehad en Ferrari kwam in Spanje al met PU no.2 vanwege betrouwbaarheid. Het kan zo zijn dat Ferrari al krap begint te zitten qua onderdelen omdat ze niet geanticipeerd hadden op herhaalde problemen.
Voor Leclerc is het alleen extra dramatisch omdat hij het kampioenschap moet binnenhalen en hij extra veel problemen heeft. Ik sluit ook niet uit dat Leclerc een hele nieuwe set neemt als hij toch gridstraffen moet incasseren.
Radiatori bevrori, motori tramelanti?Snowhite0901 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:35:
[...]
Hier meer info. Schijnt een onderdeel te zijn dat al jaren hetzelfde is en geen problemen heeft gegeven
https://it.motorsport.com...rbo-entrambi-ko/10322180/
Wel even translate aan
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:14:
[...]
sorry, Daniël![]()
Ik zie alles he.TommyGun schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:33:
[...]
Krijgt Max het dit jaar weer cadeau![]()
* TommyGun rent
Maar bij Mercedes was het 7 jaar prima, met zelfs allerlei beschermings regels (zoals tokens op motor ontwikkeling zodat andere teams heel moeizaam konden ontwikkelen) terwijl RBR nu 7 races heeft gehad. In die 7 races waren ze ook niet eens Mercedes style dominant, Ferrari is there or thereabouts.FabianGTI schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:35:
[...]
Horner denkt maar aan een ding, en dat is riant winnen, wat hem alle recht toe is.
Dat het voor de fans dan geen reet meer aan is zou hem niets uitmaken, in die tijd gaat hij wel geld tellen ofzo.
Sowieso zijn Horner en Marko gewoon hetzelfde als Wolff, het zijn allemaal haantjes.
Ik hoop echt dat de andere teams snel naar voren komen en/of hun betrouwbaarheid kunnen oplossen want dit lijkt toch een slap seizoen te gaan worden.![]()
En nee, dat was ook niet leuk met Mercedes, nu dus ook niet met RBR.
[...]
En kijk waar McLaren reedt...
Doe mij maar 7 jaar Ferrai RBR dan, 7 jaar gemekker van de geit.
een treffende spreuk
Dat leek me geen enkel twijfelpunt voor Sainz, pure overmacht, dat was op de on board eigenlijk wel duidelijk.RobertMe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:33:
[...]
En geef je Sainz dan ook een straf? Of was dat overmacht? Die maakt van geel sowieso rood. En Alinso die hem op hetzelfde moment in de muur zet? (Toeval? I think not. "Ik had al problemen, twijfelde over afbreken, keek even op het stuur en toen was ik te laat met remmen", suuure).
Waar Alonso de laatste tijd mee bezig is dat weet ik niet, maar die probeert toch werkelijk iedere regel te tarten die er maar is. Hij komt er echter niet iedere keer mee weg
Testing, one, two ...
Met dat verschil dat er nogal hardnekkige geruchten zijn dat Ferrari bewust heeft gekozen voor een snelle motor die niet perse betrouwbaar is. Vervolgens hopen ze tijdens het seizoen de betrouwbaarheid op orde te krijgen, en dat terwijl de FIA en andere fabrikanten meekijken en de wijzigingen moeten accepteren.JB schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:58:
[...]
Denk je? RBR had in begin ook issues, maar FER lijkt inderdaad meer door tot gaatje te moeten gaan, nu in de problemen te geraken.
Daar tegenover had Red Bull wat gemlins in de eerste races die intussen opgelost lijken. Enige zorgenkind is dan DRS, maar dat heb je niet perse nodig. En zolang het geen Tsunoda taferelen oplevert kun je daar gewoon mee finishen.
In zoverre denk ik dan ook dat het WCC al voorbij is. Ferrari heeft zelf bekend zorgen te hebben over de betrouwbaarheid van de motor. Dat hebben we de afgelopen 3 races al 2 keer bij de hoofdmacht kunnen aanschouwen en bij alle Ferrari motoren een keer of 5? (Schumacher in Monaco FP, Magnussen in Monaco in de race, Magnussen afgelopen zondag, Zhou potentieel afgelopen zondag, ...). Dat gaan ze dus echt niet zomaar even oplossen. Het enige wat Verstappen nog maar hoeft te doen is zorgen dat die op het podium staat en hier en daar winnen. Ferrari zal nog een aantal keren niet (plof) of weinig (gridstraf) scoren dus die gaan nooit maximaliseren.
Dan start die 2x achteraan, en heeft die zeer waarschijnlijk zijn pool uitgebreid met twee motoren waarvan Ferrari niet weet of die wel goed werkt. Extra motoren in de pool stoppen heeft dus geen nut. Want als er wel een fix komt wil je die nieuwe motor ook gewoon pakken en niet denken "maar ik heb nog een verse maar onbetrouwbare motor in de pool".Jake schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:50:
[...]
Ja inderdaad, voor het seizoen is dit (m.i.) het beste:
Volgende race wel nieuw ICE, MGU-H, MGU-K, ES en CE maar bestaande TC. Race erna: weer nieuwe ICE, MGU-H, MGU-K, ES en CE maar óók nieuwe TC, dan heeft LEC tenminste iets "in de pool" (pak je al je gridstraf in één keer, maar daar ontkomt ie toch niet meer aan).
Slecht voor seizoen is DNF door defecte TC. Afgelopen zondag was ook alle spanning weg toen de rook achter LEC's auto zat...
Dus zondag een nieuwe (die eerste PU gaat echt wel ploffen als ze niet wisselen) en de volgende nieuwe pakken na een plof of als deze aantoonbaar richting plof gaat. (Wat best nog steeds elke race of om de race kan zijn

Je bent zijn andere upgrade vergeten te postenschumi2004 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:17:
[...]
Lewis zijn nieuwe stoel voor volgend GP
[Afbeelding]

De eerste straf per component is 10 plaatsen, daarna pas 5. Met 10 plaatsen straf wordt het al heel gauw lucratief om de hele boel mee te nemen.BasvanS schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:36:
[...]
6 plaatsten of achteraan de grid, dat is nogal een verschil...
Sam Collins legt hier precies uit hoe het zitDataGhost schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:58:
[...]
De eerste straf per component is 10 plaatsen, daarna pas 5. Met 10 plaatsen straf wordt het al heel gauw lucratief om de hele boel mee te nemen.
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 14-06-2022 17:09 ]
Testing, one, two ...
Die loophole dat je je pool kunt uitbreiden tijdens één weekend hebben ze toch gesloten toch nadat Mercedes met Hamilton een jaartje of 2 geleden wat fratsen uithaalde op Monza meen ik.RobertMe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:48:
[...]
Dan start die 2x achteraan, en heeft die zeer waarschijnlijk zijn pool uitgebreid met twee motoren waarvan Ferrari niet weet of die wel goed werkt. Extra motoren in de pool stoppen heeft dus geen nut. Want als er wel een fix komt wil je die nieuwe motor ook gewoon pakken en niet denken "maar ik heb nog een verse maar onbetrouwbare motor in de pool".
Dus zondag een nieuwe (die eerste PU gaat echt wel ploffen als ze niet wisselen) en de volgende nieuwe pakken na een plof of als deze aantoonbaar richting plof gaat. (Wat best nog steeds elke race of om de race kan zijn)
"Unless he takes a whole new power unit, then he'll have to start from the pit lane"hardware-lover schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:08:
[...]
Sam Collins legt hier precies uit hoe het zit(wel even klikken wil je het weten)
[YouTube: Are Ferrari in Trouble with Power Units? | 2022 Azerbaijan Grand Prix]
Ik snap niet dat ze gewoon maar wat uit hun nek lullen en bovendien niemand naar de regels kijkt. Wat hij zegt is dus fout. Er is geen enkele normale manier dat het vervangen van motoronderdelen zorgt voor een pitlane start. De enige mogelijkheid daarvoor is als de auto in parc fermé is en daarna onderdelen worden vervangen voor een andere specificatie, dan wordt het een pitlane start. Maar zelfs onder parc fermé leveren onderdelen van dezelfde specificatie hoogstens gridstraffen op.
Bovendien is het enige onderdeel waar Leclerc gridstraffen voor kan krijgen komende race de TC dus hij kan maximaal 10 plekken straf krijgen ook al vervangt hij alles. Daarom ook de suggestie om een compleet nieuwe motor te pakken maar de eerste TC te gebruiken, dan zijn er 0 gridstraffen en kan bijvoorbeeld de race erna nog een compleet nieuwe motor gepakt worden voor maximale gridstraffen, dan zijn direct alle 10-plaats straffen geweest en is elk onderdeel nog maar 5 plekken straf waard, en zit bovendien een extra set in de pool.
Alleen zit Charles alleen met de turbo al op 3, de rest nog op 2. Dus de rest nu nemen levert geen straf op, een 4e turbo zou 10 plekken zijn.
Ik verwacht wel dat ze een nieuwe ice pakken (3) en dan wellicht ook de rest meteen zodat je een complete set hebt. En dan de 4e turbo ook en 10 plaatsen straf.
een treffende spreuk
De quote ging over straffen pakken in twee races, niet in dezelfde race.siggy schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:35:
[...]
Die loophole dat je je pool kunt uitbreiden tijdens één weekend hebben ze toch gesloten toch nadat Mercedes met Hamilton een jaartje of 2 geleden wat fratsen uithaalde op Monza meen ik.
Ik denk dat ze geen nieuwe TC pakken als ze vertrouwen hebben in de ene die nog in de pool zit. Dan kunnen ze na het pakken van een volledig nieuwe vierde motor de "missende turbo" later in het seizoen nog pakken voor slechts vijf plekken in plaats van tien nu.pro_6or schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:48:
Ja, maar je kunt nog steeds verschillende elementen nemen. Eerste keer is 10 plekken.
Alleen zit Charles alleen met de turbo al op 3, de rest nog op 2. Dus de rest nu nemen levert geen straf op, een 4e turbo zou 10 plekken zijn.
Ik verwacht wel dat ze een nieuwe ice pakken (3) en dan wellicht ook de rest meteen zodat je een complete set hebt. En dan de 4e turbo ook en 10 plaatsen straf.
That wa so not rightDaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:34:
[...]
Ook Alfa Romeo en Haas hebben wat problemen gehad en Ferrari kwam in Spanje Miami al met PU no.2 vanwege betrouwbaarheid.
Ter verduidelijking. Alle Ferrari aangedreven teams kregen in Miami hun 2e motor.
[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 14-06-2022 19:32 ]
Wat @DataGhost hierboven al aangeeft. Dit ging over uitsmeren over twee weekenden.siggy schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:35:
[...]
Die loophole dat je je pool kunt uitbreiden tijdens één weekend hebben ze toch gesloten toch nadat Mercedes met Hamilton een jaartje of 2 geleden wat fratsen uithaalde op Monza meen ik.
Maar klopt. Je mag in een weekend meerdere nieuwe motoren (/onderdelen) gebruiken en voor elk krijg je de daarvoor geldende start. Maar alleen de laatst gebruikte mag je toevoegen aan de pool. De anderen dus niet en als je die toch weer zou gebruiken krijg je ook weer een straf ervoor alsof het een volledig nieuwe is.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Nee. Ik geloof niet dat Mercedes of Ferrari er een auto minder door verkoopt. Mensen die een Ferrari of een Mercedes nieuw kopen kijken daar niet naar, en dan nog, Ferrari en Mercedes zijn sowieso geen toonbeelden m.b.t. betrouwbaarheid. Als het nou Honda of Toyota was...Spotmatic schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:08:
Toch balen voor Ferrari en Mercedes. Zij willen auto's verkopen maar leggen het op betrouwbaarheid en snelheid af tegen een frisdrankfabrikant. Zou dat pijn doen in de verkoopstatistieken? Immers; win on sunday, sell on monday.
Vaak bu'j te bang!
Het is zeer risicovol maar kijk naar Monaco 2021? Hadden ze de bak gewisseld hadden ze tenminste nog aan de race deelgenomen.JB schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:53:
Zou wat zijn... Vallen ze komende race weer uit door brakke turbo blok 1
Maar hebben ze een andere keus? Zelfde 2de spec motor gebruiken die mogelijk een flaw heeft en dan een oude TC erop kan mogelijk werken. Een full grid straf pakken door allemaal nieuwe delen met een flaw en dan misschien ploffen? Zolang ze niet exact weten wat de oplossing is (buiten terugschroeven) heb je enkel potentieel winst
Het is kiezen tussen cholera en de pest voor hun.
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2022 18:23 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hij Collins gooit er vaker onzin uit, dit is niet de eerste keer, schijnbaar kan dat allemaal. Ik benadrukte dat met eenDataGhost schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:46:
[...]
"Unless he takes a whole new power unit, then he'll have to start from the pit lane"
Ik snap niet dat ze gewoon maar wat uit hun nek lullen en bovendien niemand naar de regels kijkt. Wat hij zegt is dus fout. Er is geen enkele normale manier dat het vervangen van motoronderdelen zorgt voor een pitlane start. De enige mogelijkheid daarvoor is als de auto in parc fermé is en daarna onderdelen worden vervangen voor een andere specificatie, dan wordt het een pitlane start. Maar zelfs onder parc fermé leveren onderdelen van dezelfde specificatie hoogstens gridstraffen op.
Bovendien is het enige onderdeel waar Leclerc gridstraffen voor kan krijgen komende race de TC dus hij kan maximaal 10 plekken straf krijgen ook al vervangt hij alles. Daarom ook de suggestie om een compleet nieuwe motor te pakken maar de eerste TC te gebruiken, dan zijn er 0 gridstraffen en kan bijvoorbeeld de race erna nog een compleet nieuwe motor gepakt worden voor maximale gridstraffen, dan zijn direct alle 10-plaats straffen geweest en is elk onderdeel nog maar 5 plekken straf waard, en zit bovendien een extra set in de pool.

[ Voor 64% gewijzigd door hardware-lover op 14-06-2022 19:24 . Reden: verkeerde quote ]
Testing, one, two ...
Probeert hij nou een wit voetje te halen bij Toto voor het geval er een plekje vrij komt?
Ferrari MELTDOWN - Baku Race Analysis with Former Formula 1 Engineer
Intressant
D.deJong schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:24:
https://www.gpfans.com/nl...een-wandelstok-rondlopen/
Probeert hij nou een wit voetje te halen bij Toto voor het geval er een plekje vrij komt?
De Fransman stelt dat de FIA op dit moment de rijders laten kiezen tussen hun gezondheid of de prestaties.
Tada, het blijkt dus wederom een probleem van de teams (/tussen teams en coureurs) te zijn en dat de FIA ermee wordt opgezadeld.De teams willen hier alleen niet aan, dit gaat namelijk ten koste van de snelheid.
Gewoon lekker regels invoeren tegen porpoising om de coureurs te beschermen en de teams het lekker laten oplossen.
Hetzelfde als dat het jarenlang normaal was dat een coureur maar op streng dieet moest omdat de auto te zwaar was. En de FIA in 2017? 2018? eindelijk heeft ingegrepen door een minimumgewicht voor de coureurs in te stellen en het probleem van de te zware auto weer bij de teams ligt en niet bij de coureurs.
Na afloop zijn alle rijders die bij Sky kwamen gevraagd naar hun ervaring. Bijna allemaal gaven ze aan te snakken naar een massage. Zo ook Pierre en daar gaf hij dit volgens mij al aan. Toen had Mercedes/Toto nog niks gezegd. Denk dat Lewis misschien zelfs nog in zijn auto zat. Ook Ricciardo zei er vanalles over, maar ik kon niet helemaal inschatten of het nou echt was of een persiflage.D.deJong schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:24:
De baan was hobbelig en snel. Combineer dat met de huidige stijve vering en je hebt dat de meeste wel een massage konden gebruiken. Maar dat staat wel los van porpoising.Toke_gt schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:16:
[...]
Na afloop zijn alle rijders die bij Sky kwamen gevraagd naar hun ervaring. Bijna allemaal gaven ze aan te snakken naar een massage. Zo ook Pierre en daar gaf hij dit volgens mij al aan. Toen had Mercedes/Toto nog niks gezegd. Denk dat Lewis misschien zelfs nog in zijn auto zat. Ook Ricciardo zei er vanalles over, maar ik kon niet helemaal inschatten of het nou echt was of een persiflage.
Volgens mij zijn alleen gasley, Norris en Ricardo er dieper op in gegaan. Waarbij Norris een beste sneer naar Mercedes gaf.
Mercedes, Russel en Lewis zijn al een paar GP’s aan het klagen om op die manier de FIA proberen te bespelen en gezien het feit dag Gasly weer op het reservebankje zit omdat Perez heeft bijgetekend zie ik hem er ook wel voor aan om tegen Toto aan te scheuren.Toke_gt schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:16:
[...]
Na afloop zijn alle rijders die bij Sky kwamen gevraagd naar hun ervaring. Bijna allemaal gaven ze aan te snakken naar een massage. Zo ook Pierre en daar gaf hij dit volgens mij al aan. Toen had Mercedes/Toto nog niks gezegd. Denk dat Lewis misschien zelfs nog in zijn auto zat. Ook Ricciardo zei er vanalles over, maar ik kon niet helemaal inschatten of het nou echt was of een persiflage.
Maar vooruit, ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Was vroeger ook het geval als de plank onder de auto te dun was geworden.
Goede reden om de auto hoger te zetten
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Jup.Joris748 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 21:56:
Zet een versnellingsmeter in iedere auto en laat diskwalificatie volgen als bepaalde waarden (langdurig?) overschreden worden.
Was vroeger ook het geval als de plank onder de auto te dun was geworden.
Goede reden om de auto hoger te zetten
Tijd om de skid blocks te verwijderen en de plank weer echt te meten incl dsq bij teveel slijtage.
Meteen afgelopen met de porpoising
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ski's blocks verwijderen? Maar dat is toch helemaal niet goed voor de show? 🇺🇸YakuzA schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:42:
[...]
Jup.
Tijd om de skid blocks te verwijderen en de plank weer echt te meten incl dsq bij teveel slijtage.
Meteen afgelopen met de porpoising
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Die ene heeft al wel 7 wedstrijden gedaan. En dan moet je daar alles mee blijven doen, FPs ook.DataGhost schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:53:
[...]
Ik denk dat ze geen nieuwe TC pakken als ze vertrouwen hebben in de ene die nog in de pool zit. Dan kunnen ze na het pakken van een volledig nieuwe vierde motor de "missende turbo" later in het seizoen nog pakken voor slechts vijf plekken in plaats van tien nu.
Het zou kunnen, zeker omdat 10 plekken wel pijnlijk is. Dan wordt je (bij een reguliere race) 4e, of als Carlos 3e lag dan 3e (dan kunnen ze switchen).
een treffende spreuk
Ze kijken hierbij ook naar het type circuit. Op een circuit als Hungaroring, Zandvoort of Monaco is 10 plekken gridstraf kostbaarder dan op Montreal, Oostenrijk en Spa. Verstappen nam vorig seizoen een vroege penalty in Sochi omdat het daar goed inhalen is.pro_6or schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:35:
[...]
Die ene heeft al wel 7 wedstrijden gedaan. En dan moet je daar alles mee blijven doen, FPs ook.
Het zou kunnen, zeker omdat 10 plekken wel pijnlijk is. Dan wordt je (bij een reguliere race) 4e, of als Carlos 3e lag dan 3e (dan kunnen ze switchen).
En hij kreeg toch al 3 plaatsen straf vanwege Monza ervoor als ik me niet vergis.Luckeh schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:03:
[...]
Verstappen nam vorig seizoen een vroege penalty in Sochi omdat het daar goed inhalen is.
Ja, maar toen was er de verregende qualy en had hij dus ook niet het voordeel van met nieuwere banden kunnen starten als de top 10 (want iedereen kreeg vrije keuze) en kwam hij vast te zitten achter de tragere top 10 rijders (die anders voor zijn neus zouden zijn weggepit). Datzelfde nadeel heeft Charles nu ook omdat nu iedereen op iedereen vrije keuze heeft. Al hoeft hij maar te starten vanaf 11 natuurlijk (ipv 20) met alleen een turbo.Luckeh schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:03:
[...]
Ze kijken hierbij ook naar het type circuit. Op een circuit als Hungaroring, Zandvoort of Monaco is 10 plekken gridstraf kostbaarder dan op Montreal, Oostenrijk en Spa. Verstappen nam vorig seizoen een vroege penalty in Sochi omdat het daar goed inhalen is.
een treffende spreuk
Och natuurlijk, als een coureur ergens kritisch over is, is het meteen een wit voetje halen bij Mercedes.D.deJong schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:24:

Had hij wel geluk met dat waterballet op het eind, anders was hij 5e of 6e geworden.Luckeh schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:03:
[...]
Ze kijken hierbij ook naar het type circuit. Op een circuit als Hungaroring, Zandvoort of Monaco is 10 plekken gridstraf kostbaarder dan op Montreal, Oostenrijk en Spa. Verstappen nam vorig seizoen een vroege penalty in Sochi omdat het daar goed inhalen is.
Je wilt als Leclerc ook niet vastzitten achter een Alpine op een circuit met lange rechte stukken. Kun je het ook schudden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Daarnaast hebben coureurs van meerdere teams geklaagd over het stuiteren en sommigen ook aangegeven dat er iets mee moet gebeuren (al dan niet via de FIA). Best vermoeiend dat het weer wordt verdraaid in een Mercedesverhaal, terwijl het een algemeen probleem heeft waar bijna alle teams op het moment last van hebben.FabianGTI schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:05:
[...]
Och natuurlijk, als een coureur ergens kritisch over is, is het meteen een wit voetje halen bij Mercedes.
Niet!Jake schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:23:
En: er is gewoon een race-topic (nog zonder reacties): [F1 2022] Race 9 GP van Canada
Mijn boefje is liev!
TECH TUESDAY: The clever Red Bull underfloor that has made porpoising less of a problem on the RB18
https://www.formula1.com/...bdEh2AlOnKqBebMJPZqF.htmlBefore looking at the specific details of the floor, perhaps the most significant aspect of its design is how its tunnel roof appears to be higher and more arched than those of other floors. Potentially, this should make it intrinsically less stall-prone.
Mischien iets voorbepaalde teams om te lezen?
[ Voor 31% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-06-2022 08:53 ]
TAG Heuer | Patrick Dempsey Interviews Red Bull Racing Driver Max Verstappen
Is in Monaco.
PostBaku update: Charles’ engine arrives at the factory tomorrow, an initial assessment should be completed by the evening.Hydraulic components from Carlos’ car have already been examined. A short-term fix is in place for Canada, while work is on-going on mid/long-term solutions. pic.twitter.com/AU33P7PK2i
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) 14 juni 2022
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 15-06-2022 10:24 ]
Nou.... Ik ben nu wel serieus aan het twijfelen of ik wel een Ferrari ga kopen. Denk dat ik het voorlopig bij mijn Honda Civic hou...-tom-562 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:16:
[...]
Nee. Ik geloof niet dat Mercedes of Ferrari er een auto minder door verkoopt. Mensen die een Ferrari of een Mercedes nieuw kopen kijken daar niet naar, en dan nog, Ferrari en Mercedes zijn sowieso geen toonbeelden m.b.t. betrouwbaarheid. Als het nou Honda of Toyota was...
VTEC jonguhCousinBoneless schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:41:
[...]
Nou.... Ik ben nu wel serieus aan het twijfelen of ik wel een Ferrari ga kopen. Denk dat ik het voorlopig bij mijn Honda Civic hou...
Hoewel het bij alle teams speelt als iets om mee rekening te houden, is er toch een heel simpele oplossing dat ze al kunnen maken. Ze kiezen bewust niet voor die oplossing cause reasons (vooral pace verlies).ParaDroid2 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:23:
[...]
Daarnaast hebben coureurs van meerdere teams geklaagd over het stuiteren en sommigen ook aangegeven dat er iets mee moet gebeuren (al dan niet via de FIA). Best vermoeiend dat het weer wordt verdraaid in een Mercedesverhaal, terwijl het een algemeen probleem heeft waar bijna alle teams op het moment last van hebben.
Veel teams hebben het onder controle: Red Bull, McLaren, Alfa Romeo, Alpha Tauri, Alpine.
Vergelijk de ergste niet Mercedes wagen, met Mercedes en dan vergelijk het met Red Bull. Het verschil tussen het 1e is groter dan het 2e.
[ Voor 21% gewijzigd door ParaDroid2 op 15-06-2022 11:38 ]
"a short term fix".....we zullen zien of Carlos dit keer dan de finish haalt.....krijg altijd een beetje kriebels van zo'n opmerking, als in, "we ducttapen het ff aan elkaar "Chocoball schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:01:
Ferrari krijgt vandaag pas de motor van Leclerc voor oderzoek en heeft vanavond een antwoord hoe stuk de motor is.
[Twitter]
Probleem van zo'n double header is dat er geen tijd is om het probleem volledig te onderzoeken en op te lossen.dr.lowtune schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:38:
[...]
"a short term fix".....we zullen zien of Carlos dit keer dan de finish haalt.....krijg altijd een beetje kriebels van zo'n opmerking, als in, "we ducttapen het ff aan elkaar "
of WD40 gebruikendr.lowtune schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:38:
[...]
"a short term fix".....we zullen zien of Carlos dit keer dan de finish haalt.....krijg altijd een beetje kriebels van zo'n opmerking, als in, "we ducttapen het ff aan elkaar "

Das waar, ik was even vergeten dat de tijd echt minimaal is.....maar goed, dan hoop ik toch maar dat de oplossing robuust genoeg is om nog 1 weekend mee te gaan. Voor de spanning dit seizoen moet Ferrari er dit weekend eigenlijk wel weer dicht bij zitten....ParaDroid2 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:40:
[...]
Probleem van zo'n double header is dat er geen tijd is om het probleem volledig te onderzoeken en op te lossen.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics