Hoop dat ze daar mee doorgaan, was altijd erg fijn programma. Kan me voorstellen dat ze moesten stoppen omdat Alard nu bij Viaplay zit.Tomahawk_nr1 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:04:
Misschien is dit niet de juiste plek.... Maar weten jullie of RTL Slipstream nog doorgaat dit seizoen? Altijd prettig nagenieten van de race met een gebrom van Kees van der Grint.
Kees zit ook bij viaplay. Vandaag in een uitzending samen met Tim coronel. Jammer dat dit het einde van de slipstream serie lijkt te zijn. Ik kon het vaak wel waarderen.Homeland schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:47:
[...]
Hoop dat ze daar mee doorgaan, was altijd erg fijn programma. Kan me voorstellen dat ze moesten stoppen omdat Alard nu bij Viaplay zit.
Klopt, pas misschien beter bij [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3Tomahawk_nr1 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:04:
Misschien is dit niet de juiste plek.... Maar weten jullie of RTL Slipstream nog doorgaat dit seizoen? Altijd prettig nagenieten van de race met een gebrom van Kees van der Grint.
Terug op je vraag, ik vermoed het niet. Heb hem twee keer gezien bij Viaplay. Allard Kalff is daar nu ook als commentator voor F3, F2 en F1 (vrije trainingen). Vandaag was Kees van der Grint bij Studio Formule 1: Tracktalk. Vind ik persoonlijk wat leuker dan RTL Slipstream, ze hebben er beelden en interviews wat meer toevoegt.
[ Voor 7% gewijzigd door NeverSettle op 21-03-2022 23:16 ]
Mijn eerste gedachte was: “leuk al dat water, maar ten koste van wie komt dat daar in die hoeveelheden?”Amphiebietje schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:01:
[...]
Jezus, wat een dystopisch filmpje. Lijkt wel een reusachtig computerspel met een slechte set voor Star Trek The Next Generation, of een droge, zanderige versie van Blade Runner met al dat Neon. Tussen het megalomane begin met de geografische situatie die recht voor je ogen geschapen wordt voor een klassieke mannelijke Saoedie-Arabier, de omgeving die mij om de een of andere reden doet denken aan jaren '80 en '90 autoracespelletjes (een soort mix tussen Outrun en Wipeout), en dan de idiote graphics met heel weinig circuit en F1's en heel veel luxe rotzooi (en zo te zien nog twee Arabiërs die het zwembad met mannelijke en vrouwelijke Westerse gasten in de gaten houden), plus de palmbomen die flink wat water gaan opzuipen...
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
https://autobahn.eu/artik...dah-treft-f1-hoofdsponsor
Het tweede Grand Prix weekend van het nieuwe seizoen is al meteen ondergedompeld in controverse. Een serie drone-aanvallen door de Jemense Al-Houthi rebellen heeft enkele faciliteiten van F1's technische partner Aramco getroffen.
Het tweede Grand Prix weekend van het nieuwe seizoen is al meteen ondergedompeld in controverse. Een serie drone-aanvallen door de Jemense Al-Houthi rebellen heeft enkele faciliteiten van F1's technische partner Aramco getroffen.
Dat is gewoon bedacht om de zeespiegel weer te laten zakken. Haal je ergens grond weg dan kan het teveel aan water daar heen.Joris748 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:31:
[...]
Mijn eerste gedachte was: “leuk al dat water, maar ten koste van wie komt dat daar in die hoeveelheden?”
"When you grow up your heart dies"
sjaool schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:33:
[...]
Dat is gewoon bedacht om de zeespiegel weer te laten zakken. Haal je ergens grond weg dan kan het teveel aan water daar heen.![]()

Maar ja, zal wel allemaal lekker veel energie kosten enzo. (En hoeveel mensen gaan er daar wonen?)
Edit: Ja is precies andersom, maar boeiend.
[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-03-2022 12:35 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Momenteel zoeken de meeste teams naar manieren om gewichtt te besparen omdat hun wagens overgewicht hebben. Vanwege het overgewicht is ingestemd om het minimale gewicht te verhogen van 795 naar 798 kg.
https://www.motorsport.co...d-to-save-weight/9245107/
- Mercedes schat in dat de Red Bull de zwaarste wagen in het veld is en dat zij samen met Red Bull tot de zwaarste wagens in het veld horen.
- Ook worden liveries gestript en wordt er bespaard op verf. Zo is de airbox van McLaren van compleet oranje gespoten naar bijna volledig zwart carbon gegaan. Aston Martin heeft door bepaalde delen niet te verven 350 gram aan gewicht kunnen besparen.
https://www.motorsport.co...d-to-save-weight/9245107/
En op die zelfde site voor DTS liefhebbers (en dan ook hier verder: [F1] Drive to Survive)
Illegal_Alien schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:27:F1 plans talks with Netflix and drivers over DTS’s fake drama
[...]
https://www.motorsport.co...s-dts-fake-drama/9245374/
F1 is not happy.
[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-03-2022 12:29 ]
Zou jammer zijn voor Spa, maar de Waalse overheid pompt daar ook wel veel geld in. Kan me wel voorstellen dat in de toekomst de meeste races plaatsvinden in golfstaten.Chocoball schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:58:
Domenicali (Formule 1) heeft een onderhoud met de pers gehad. Door de populariteit van Formule 1 is er een grote interesse voor nieuwe grand prix evenementen. Echter de Concorde Agreement laat maximaal 25 grand prix toe. Het zou kunnen inhouden dat zelfs historische grand prix hun plekje op de kalender kunnen verliezen aan nieuwkomers.https://www.motorsport.co...-new-grands-prix/9135471/
- De grand prix in Qatar en Las Vegas worden vanaf volgend seizoen permanent. Bahrein en Imola hebben ook langdurige overeenkomsten gesloten. Door de komst van Zhou is in China de interesse gewekt voor een aanvullende grand prix naast Shanghai.
- Een aantal circuits hebben een aflopend contract zoals Frankrijk, Monaco, België en Mexico. Waarbij Frankrijk het meest onzeker is en Monaco en België hebben ondanks hun historie ook geen garantie voor een plekje op de kalender. Sommige grand prix zullen vervallen, andere blijven op de kalender in een andere vorm door bijvoorbeeld een roulatiesysteem tussen verschillende circuits.
- Bepaalde landen zullen hun enige grand prix verliezen terwijl andere landen zoals de VS er straks 3 zullen hebben. Gezien de interesse voor de Formule 1 in de VS , wat niet eerder gebeurd is, zou het volgens Domencali verkeerd zijn deze kans daar te laten liggen.[/li]
- Onduidelijk is wanneer de nieuwe kalender bekend wordt gemaakt maar volgens Domenicali zal dat binnenkort zijn.
Naar mijn weten probeert de organisatie van Spa al jaren dezelfde privileges op te eisen bij FOM zoals wat de Automobile Club de Monaco voor de GP van Monaco heeft. Denk niet dat het ze zal lukken, de charme van Spa gaat er na elke wijziging op het circuit telkens iets van af.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik ben benieuwd wanneer we echt beginnen te merken dat teams met minder upgrades komen omdat ze in de problemen kunnen komen met budget.
Vooral voor Mercedes kan dit uiteraard een issue zijn als ze veel verschillende dingen moeten maken en testen om hun huidige probleem op te lossen.
Vooral voor Mercedes kan dit uiteraard een issue zijn als ze veel verschillende dingen moeten maken en testen om hun huidige probleem op te lossen.
Is RTL GP Slipstream van Allard Kalff & Kees vd Grint gestopt? Ik heb nog geen nieuwe afleveringen gezien na afgelopen seizoen.
Dit is letterlijk op deze pagina al beantwoord...dawg schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:53:
Is RTL GP Slipstream van Allard Kalff & Kees vd Grint gestopt? Ik heb nog geen nieuwe afleveringen gezien na afgelopen seizoen.
Zie het nu, overheen gelezen. Alsnog dank.Racing-Paradise schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:59:
[...]
Dit is letterlijk op deze pagina al beantwoord...
De teams zijn er al weer (bijna) klaar voor 
Foto’s via Fabrega

Foto’s via Fabrega
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Haas met andere spec voorvleugels?Jasphur schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:40:
De teams zijn er al weer (bijna) klaar voor
Foto’s via Fabrega
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Passen die foto’s niet beter in het race topic? [F1 2022] Race 2 GP van Saudi Arabië
Helemaal gemist dat die al open was. Dacht dat pas op donderdag zou gebeurenpjlgt schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:33:
Passen die foto’s niet beter in het race topic? [F1 2022] Race 2 GP van Saudi Arabië
Redbull heeft een foto op twitter geplaatst met de nieuwe en Kampioenschap wagen:

Zie je mooi het verschil.
Handing over to a new era for #F1 🤝 pic.twitter.com/tfKxiz584d
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 23 maart 2022
Zie je mooi het verschil.
Naast de verzoeken voor nieuwe grand prix evenementen heeft Domenicali ook iets gezegd over aanvragen voor nieuwe teams.
https://www.motorsport.co...t-than-new-teams/9274294/
- Het aantal aanvragen voor een nieuw team is meer dan 1 en minder dan 8.
- Volgens Domenicali zijn enkele aanvragers erg vocaal (Andretti) over hun plannen en andere doen dat in stil overleg.
- Persoonlijk vindt hij het verhogen van de competitie tussen de huidige teams prioriteit heeft en dat het vergroten van het aantal teams geen toegevoegde waarde heeft tenzij het teams van de hoogste kwaliteit zijn.
- Daarnaast is het momenteel een uitdaging de levensvatbaarheid van de huidige teams te blijven garanderen door de gestegen kosten en inflatie.
En dan dadelijk stopt er een team, of twee, en dan is het paniek, want het veld dunt wel erg uit. Wat mij betreft twee teams erbij, dan heeft McLarenChocoball schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:42:
Naast de verzoeken voor nieuwe grand prix evenementen heeft Domenicali ook iets gezegd over aanvragen voor nieuwe teams.Andretti had eind vorige maand aangegeven uiterlijk binnen een maand iets over zijn aanvraag te horen, dat zou dan nu ergens deze of volgende week moeten zijn.
- Het aantal aanvragen voor een nieuw team is meer dan 1 en minder dan 8.
- Volgens Domenicali zijn enkele aanvragers erg vocaal (Andretti) over hun plannen en andere doen dat in stil overleg.
- Persoonlijk vindt hij het verhogen van de competitie tussen de huidige teams prioriteit heeft en dat het vergroten van het aantal teams geen toegevoegde waarde heeft tenzij het teams van de hoogste kwaliteit zijn.
- Daarnaast is het momenteel een uitdaging de levensvatbaarheid van de huidige teams te blijven garanderen door de gestegen kosten en inflatie.
2 tot 3 teams erbij zou de allerhoogste prioriteit moeten zijn.Aardappelbakker schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:47:
[...]
En dan dadelijk stopt er een team, of twee, en dan is het paniek, want het veld dunt wel erg uit. Wat mij betreft twee teams erbij, dan heeft McLarenvolgend seizoen ook nog wat te vechten.
Races naar 30 zou per direct afgeschoten moeten worden. Kwaliteit over kwantiteit. Sterker nog 30 races zijn er zo'n 12 teveel.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
30 races is inderdaad belachelijk, voor de gemiddelde fan ook veels te veel om te volgen.Denk dat we nu redelijk tegen het limiet aanlopen, ook wat voor teams nog enigszins te doen is.Player1S schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:18:
[...]
2 tot 3 teams erbij zou de allerhoogste prioriteit moeten zijn.
Races naar 30 zou per direct afgeschoten moeten worden. Kwaliteit over kwantiteit. Sterker nog 30 races zijn er zo'n 12 teveel.
13 teams, 26 auto's, dat zou een stuk beter zijn.
Zoals eerder aangegeven worden door sommige teams meer moeite dan andere gedaan als het gaat om de "Show and Tell" sessie. Mercedes stak met kop en schouders boven de rest uit maar wat wordt er nu precies in zo'n sessie verteld?
https://www.auto-motor-un...tergrund-technik-details/
- Mercedes hoofdingenieur Andrew Shovlin geeft in de Show and Tell sessie uitleg waarom Mercedes voor de smalle sidepods heeft gekozen en wat zij sinds Barcelona gewijzigd hebben.
- Shovlin verteld dat Mercedes alle componenten anders heeft ingedeeld en daar omheen een nieuwe bekleding heeft gemaakt. In Barcelona werd de W13 getoond met brede sidepods die snel overgingen in een extreem slanke taille naar achteren. In Bahrein kwam Mercedes met extreme sidepods terwijl het alleen een andere bekleding was en geen nieuwe wagen. De W13 heeft nog wel last van wat kinderziektes.
- Verder gaat de sessie dat de voorvleugel ongeveer 25% aandeel heeft in de totale neerwaartse druk (downforce). Vroeger werd de voorvleugel ook gebruikt om de turbulentie bij de voorbanden te sturen met behulp van de bargeboards maar dit is vanaf dit seizoen verboden.
- Sinds Bahrein heeft de achervleugel een aangepaste flap die het mogelijk maakt om de aerodynamische balans met 2% van voor naar achteren te verplaatsen. De W13 heeft ook een nieuwe neus gekregen die meer is uitgediept om de luchtstroom naar de vloer te verbeteren.
- Dan volgt een uitleg over de exterme sidepods, tenminste wat er nog van over is. De sidepods zijn er niet alleen bedoeld voor de radiatoren die de motor koelen maar ook zo ontworpen zijn zodat ze niet de luchtstroom naar de achtervleugel en diffusor verstoren. Het idee achter het concept met de verzonken luchtinlaten is om de sidepods zo ver mogelijk van de turbulentie bij de voorbanden vandaan te houden.
- Door het inkorten van de sidepods bleef het bovenste deel van SIPS (Side Impact Protection Span) zichtbaar. Deze doet nu ook dienst als steun voor de spiegels. Het profiel stuurt de luchtstroom naar beneden richting de zijwanden van de sidepods die de slechte lucht naar buiten forceert. Volgens Mercedes reduceert dit ontwerp de turbulentie achter de wagen en voldoet daarmee aan de eisen van de FIA.
- Hiervoor moest Mercedes wel de bovenste crash structure zo aanpassen en aankleden om dit mogelijk te maken terwijl de regels niet duidelijk waren of dit wel was toegestaan. Door de regels steeds nauwkeuriger te bestuderen is Mercedes van mening dat dit is toegestaan.
- Het hele pakket van motor, transmissie, radiatoren, hydraulica en controle-unit is zo'n meesterwerk dat het niet eenvoudig te kopiëren zal zijn. Er zit vooral veel kennis in de radiatoren en de warmtewisselaar.
- De achtervleugel genereert 12% downforce, reduceert daarmee de luchtdruk achter de diffusor en ondersteunt de werking van de vloer. De achtervleugel werd pas in Bahrein anders afgesteld omdat Mercedes veel neerwaartse druk verliest door het stuiteren op de baan.
- Tussen de shakedown dagen in Barcelona en de eerste grand prix in Bahrein zijn er ook kleine aanpassingen aan de vloer gedaan. Zo is het kanaal van de voorste diffusor aangepast en de bovenkant van de vloer bij de achterbanden om zo meer downforce te krijgen.
- Ook heeft Mercedes gebruik gemaakt van het FIA aanbod om de vloer van een kabel te voorzien om zo het stuiteren op de rechte stukken te verminderen.
- Daarnaast is de deflector bij de luchtinlaten van de achterremmen aangepast om de diffusor beter tegen turbulentie van de achterwielen te beschermen.

https://www.auto-motor-un...tergrund-technik-details/
Toch heb ik het gevoel dat als Mercedes er heel goed bij zat, ze niet zo open waren.
Maar goed, dat zegt mijn gevoel
Maar goed, dat zegt mijn gevoel
Ben wel geen Mercedes fan, maar dat ze hier dan zo gedetailleerd over vertellen is wel erg interessant. Hopelijk nemen de andere teams daar een voorbeeld aan. Ze hebben de regels gewoon erg goed bestudeerd en daar een innovatief concept bij bedacht.
Kunnen we ook ergens geld inzetten op hoe de wagens er aan het eind van het seizoen uitzien? Sommige teams zullen het roer echt 180 graden om moeten gooien als ze op een doodlopend spoor zitten.
Kunnen we ook ergens geld inzetten op hoe de wagens er aan het eind van het seizoen uitzien? Sommige teams zullen het roer echt 180 graden om moeten gooien als ze op een doodlopend spoor zitten.
GP Confidential op Ziggo afl. 18 zojuist was heel interessant m.i.
Over de F1-75 Ferrari zeggen ze het volgende.. dat die een actieve demper heeft aan de voorzijde van de vloer om de druk te reguleren om het proposing tegen te gaan.. like wtf
:strip_exif()/f/image/bKWgbXZ3njn5aMfWiCiwzlyD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LbVZ4C7vtRm7dcAdbuaLm2NV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/twL2CjI4afVZXsx16n7J0Fhk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HEbfJaksmzk6SdUcR6gJE0GS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qekVIgbnw5VmaOBIcBYpnPtm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w1yp9HTHbid5IvQ85yEVUww5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oWuSowvAXdqFeI9ygA8iE9Si.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vjbppGd6cEvLnc1MfencnaoP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rftsNLqCZd2VhAUlKmKGPZNU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UvIuoO1xDGCUATy0WeK2mhUS.jpg?f=fotoalbum_large)
Etc. Echt de moeite waard om te kijken. Ik snap niet dat die demper op hun vloer legitiem is
Over de F1-75 Ferrari zeggen ze het volgende.. dat die een actieve demper heeft aan de voorzijde van de vloer om de druk te reguleren om het proposing tegen te gaan.. like wtf
:strip_exif()/f/image/bKWgbXZ3njn5aMfWiCiwzlyD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LbVZ4C7vtRm7dcAdbuaLm2NV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/twL2CjI4afVZXsx16n7J0Fhk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HEbfJaksmzk6SdUcR6gJE0GS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qekVIgbnw5VmaOBIcBYpnPtm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w1yp9HTHbid5IvQ85yEVUww5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oWuSowvAXdqFeI9ygA8iE9Si.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vjbppGd6cEvLnc1MfencnaoP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rftsNLqCZd2VhAUlKmKGPZNU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UvIuoO1xDGCUATy0WeK2mhUS.jpg?f=fotoalbum_large)
Etc. Echt de moeite waard om te kijken. Ik snap niet dat die demper op hun vloer legitiem is
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-03-2022 11:51 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als je het zo zeg dan zou ik ook zeggen illegaal.
Renault heeft ooit een een massa demper gehad die verboden werd omdat het werd gezien als actief aero onderdeel.
Dan zie ik niet hoe dit geen actief aero onderdeel zou zijn.
Maar als de FIA zo goed heeft meegekeken met alles zal het wel een gat in de regels zijn die wij niet kennen.
Renault heeft ooit een een massa demper gehad die verboden werd omdat het werd gezien als actief aero onderdeel.
Maar als de FIA zo goed heeft meegekeken met alles zal het wel een gat in de regels zijn die wij niet kennen.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Maar wat ik ook frappant vind is hoe GP Confidential aan zulke gedetailleerde informatie en graphics komt..Edgenumber schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:02:
Als je het zo zeg dan zou ik ook zeggen illegaal.
Al meen ik ook gelezen te hebben dat alle teams hun aanpassingen "met de klas" moeten delen tussen de races..
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Red Bull en Haas hebben ze in ieder geval ook (en ik vermoed iedereen).Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:48:
GP Confidential op Ziggo afl. 18 zojuist was heel interessant m.i.
Over de F1-75 Ferrari zeggen ze het volgende.. dat die een actieve demper heeft aan de voorzijde van de vloer om de druk te reguleren om het proposing tegen te gaan.. like wtf![]()
...
Source: https://old.reddit.com/r/...redbulls_sprung_splitter/ en https://old.reddit.com/r/.../tohbjh/haas_chin_damper/
Je zou denken van niet een anders is het slecht uitgewerkt
[ Voor 90% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-03-2022 14:30 ]
Dus de Hulk kan volgende race gewoon instappen bij Haas?
Of wat zal zn volgende gig worden?
Fittipaldi is hun spare dacht ik.JBplap schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:33:
Dus de Hulk kan volgende race gewoon instappen bij Haas?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Mag er iemand instappen als diegene geen kwali heeft gereden? Meende dat dat een regel was, geen bronnen though.
Vervangende coureur zal aan de 107% regel moeten voldoen. Zonder ook maar één sessie gereden te hebben kan dat uiteraard niet dus mag er ook geen vervanger instappen.ak0nnmgn schreef op zondag 27 maart 2022 @ 00:38:
Mag er iemand instappen als diegene geen kwali heeft gereden? Meende dat dat een regel was, geen bronnen though.
Ik heb even gekeken op de tweets van Craig Scarborough, maar daar kan ik niets vinden over bovenstaand demper-verhaal. Zijn er nog meer bronnen die dit bevestigen ?
Page intentionally left blank.
Je kan hem ook even een tweet sturen met het plaatje. Reageert hij wel op is mijn ervaring.StarWing schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:11:
Ik heb even gekeken op de tweets van Craig Scarborough, maar daar kan ik niets vinden over bovenstaand demper-verhaal. Zijn er nog meer bronnen die dit bevestigen ?
Die 107% regel kan worden weggewuifd door de stewards. Wordt ook wel eens gedaan als een auto stuk gaat tijdens de 1e kwalificatie sessie zonder dat ze een tijd gereden hebben.RobertMe schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:10:
[...]
Vervangende coureur zal aan de 107% regel moeten voldoen. Zonder ook maar één sessie gereden te hebben kan dat uiteraard niet dus mag er ook geen vervanger instappen.
Grote probleem is nu vooral dat hun reserverijder geen sessie mee heeft gedaan inderdaad.
Volgens mij is het voornamelijk dat je moet bewijzen aan die 107% te kunnen voldoen. Als de stewards die 107% in kwalificatie wegwuiven gebeurt dat dus nog steeds op basis van dat de coureur in een andere sessie (FPs dus) wel aan de 107% regel heeft voldaan. In het zeldzame geval dat een rijder echt geen enkel bewijs heeft te kunnen voldoen aan de 107% regel verwacht ik dan ook dat het verzoek om wel te mogen deelnemen ook gewoon wordt afgewezen.chevsticks schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:13:
[...]
Die 107% regel kan worden weggewuifd door de stewards. Wordt ook wel eens gedaan als een auto stuk gaat tijdens de 1e kwalificatie sessie zonder dat ze een tijd gereden hebben.
Grote probleem is nu vooral dat hun reserverijder geen sessie mee heeft gedaan inderdaad.
Volgens mij mag de raceleiding een uitzondering maken als ze geloven dat de coureur en auto goed genoeg zijn om mee te komen en dus geen gevaar voor de rest vormen.Henvar schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:07:
Nee dat mag niet. Minimaal 1 sessie moeten rijden
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Het is niet Lewis zijn seizoen. Als ze hem geen betere auto/motor geven, zien we hem denk ik (in mijn ogen: helaas) verdwijnen van de track.
Kunnen we al speculeren wie Hamiltons plek in zou kunnen nemen voor 2023? De Vries? Hoe zit het met contract van ricc? Of komt Vettel als Duitser bij de Mercedes stal?
Kunnen we al speculeren wie Hamiltons plek in zou kunnen nemen voor 2023? De Vries? Hoe zit het met contract van ricc? Of komt Vettel als Duitser bij de Mercedes stal?
Hoewel ik het niet erg zou vinden als Hamilton zou stoppen, wil de Mercedes niet vooruit. En het zal nog harder aan komen bij Hamilton dat Russel het beter doet.
In 2023 zou de Vries zeker een optie zijn. Vettel is ook toe aan iets anders dan de F1. Ik mag Vettel wel maar op de baan laat hij het niet meer zien.
In 2023 zou de Vries zeker een optie zijn. Vettel is ook toe aan iets anders dan de F1. Ik mag Vettel wel maar op de baan laat hij het niet meer zien.
Iets dat mij dit seizoen ineens opvalt zijn de lichten op de achterkant van de wagens. Uiteraard knipperen die als iemand aan het rechargen/harvesten is en ze knipperen continue in natte omstandigheden.
Maar wat ik dit seizoen zie is dat soms alleen het linker of alleen het rechter achterlicht aan het knipperen is? Hebben ze richtingaanwijzers gekregen ofzo?
Maar wat ik dit seizoen zie is dat soms alleen het linker of alleen het rechter achterlicht aan het knipperen is? Hebben ze richtingaanwijzers gekregen ofzo?
Misschien kan die ruilen met de auto van Russell? Die kwalificeerde wel in de top 10, i.p.v. 16e (incl. een coureur die niet deelnam en waarschijnlijk anders ook voor hem kwalificeerde).Bloodclot schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:48:
Het is niet Lewis zijn seizoen. Als ze hem geen betere auto/motor geven, zien we hem denk ik (in mijn ogen: helaas) verdwijnen van de track.
Ik wil daarmee niet zeggen dat de auto top is, maar ook Hamilton heeft het ruim laten liggen. Vorige week stond Russell IIRC nog redelijk kort bij Hamilton in de kwalificatie. Nu zat Hamilton er in Q1 6 tienden vanaf. Dat is gewoon extreem veel, zeker als je al in het midfield rijdt / meedoet.
Ligt dat niet aan de camera? Je ziet het vaker met auto’s met led verlichting dat het op tv eruit ziet alsof het knippert maar dat ze dat uiteraard niet doen.FastFred schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:39:
Iets dat mij dit seizoen ineens opvalt zijn de lichten op de achterkant van de wagens. Uiteraard knipperen die als iemand aan het rechargen/harvesten is en ze knipperen continue in natte omstandigheden.
Dat daardoor lijkt alsof die ledjes ongelijkmatig knipperen in plaats van alle drie tegelijk.
Ben bang dat Vettel - net als Hamilton - te oud begint te worden. Ze kunnen nog steeds sturen als de beste en hebben het voordeel van 1,5 decennium ervaring, maar ze hebben niet meer de drive en de kracht om hun team uit de put te halen op het moment dat het wat minder gaat. En dat is ook niet onlogisch.Sithlord76 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:15:
Hoewel ik het niet erg zou vinden als Hamilton zou stoppen, wil de Mercedes niet vooruit. En het zal nog harder aan komen bij Hamilton dat Russel het beter doet.
Het zou voor Hamilton wel zuur zijn als hij dit seizoen zo weg blijft zakken zoals hij gisteren heeft gedaan. Dan blijft er van het GOAT imago immers niet veel over. Dan is helemaal duidelijk dat hij het meerendeel van z'n WDCs te danken heeft aan een superieure auto in combinatie met een contractueel ingeperkte tweede rijder.
Hamilton leek zich tijdens Q1 ook niet echt op te winden of zich kwaad te maken. Teleurgesteld, dat natuurlijk wel.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Mercedes zei dat ze iets hadden uitgeprobeerd met de wagen van Hamilton wat niet lekker uitpakte. Dit verklaard zijn slechte kwalificatie. In de race heeft hij mijn inziens het maximale eruit gehaald. Dat hij achter Russel eindigde was niet zo raar daar deze zoveel plaatsen voor hem startte.alexbl69 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:34:
[...]
[...]
Het zou voor Hamilton wel zuur zijn als hij dit seizoen zo weg blijft zakken zoals hij gisteren heeft gedaan. Dan blijft er van het GOAT imago immers niet veel over. Dan is helemaal duidelijk dat hij het meerendeel van z'n WDCs te danken heeft aan een superieure auto in combinatie met een contractueel ingeperkte tweede rijder.
Hamilton leek zich tijdens Q1 ook niet echt op te winden of zich kwaad te maken. Teleurgesteld, dat natuurlijk wel.
Dat hij een heleboel van zijn WDC's te danken heeft aan de (toen) superieure Mercedes kan iedereen het wel over eens zijn. Het is goed om te zien dat ze nu wat in te halen hebben. Hoe lang dat gaat duren kan niemand zeggen.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Verwijderd
Heeft het ook niet te maken met dat mercedes 1.5 jaar geleden ofzo wou stoppen met de f1 dat ze toen gewoon de investeringen in de toekomst hebben stil gelegd...
Toen heeft Ineos er toch geld in gepompt ?Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:30:
Heeft het ook niet te maken met dat mercedes 1.5 jaar geleden ofzo wou stoppen met de f1 dat ze toen gewoon de investeringen in de toekomst hebben stil gelegd...
Ik snap de auto van Mercedes niet:
(uit f1technical, denk Twitter)
Toto heeft het ook steeds over drag, of aerodynamische efficiency aka Cw. Nou hebben ze die sidepods#AMuS Some experts believe the huge Mercedes deficit is coming from PU.
Mercedes engineer: "It's one or two tenths at most [engine]. The poor top speeds are mainly due to the higher drag"
heel klein gemaakt en is het een soort F111 stealth fighter op wielen. Dan heb je toch heel weinig drag of is er te veel centraal in de auto geprompt, waardoor het zwaartepunt verkeerd is en hij te dik is in het midden (zeg maar) ?
Gaan ook verhalen dat Hamilton terug wil naar de Barcelona spec.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Na Q1 zat hij met tranen in de auto. Dat wel. Duidelijk is dat hij zeer teleurgesteld is.alexbl69 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:34:
[...]
Ben bang dat Vettel - net als Hamilton - te oud begint te worden. Ze kunnen nog steeds sturen als de beste en hebben het voordeel van 1,5 decennium ervaring, maar ze hebben niet meer de drive en de kracht om hun team uit de put te halen op het moment dat het wat minder gaat. En dat is ook niet onlogisch.
Volgens mij hebben ze door die smalle sidepods geen ‘dubbele vloer’. Alle andere teams en met name Ferrari halen veel downforce uit de bovenkant van de sidepods, die als het ware als een tweede vloer de auto op de weg drukt. Dat heeft de Merc niet.loekf2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:36:
[...]
Toto heeft het ook steeds over drag, of aerodynamische efficiency aka Cw. Nou hebben ze die sidepods
heel klein gemaakt en is het een soort F111 stealth fighter op wielen. Dan heb je toch heel weinig drag of is er te veel centraal in de auto geprompt, waardoor het zwaartepunt verkeerd is en hij te dik is in het midden (zeg maar) ?
Hierdoor missen ze heel veel efficiente downforce, en moeten ze (om op dezelfde downforce levels als de rest te komen) downforce zetten op plekken waar het veel meer pijn doet, en ze dus veel meer met luchtweerstand (drag) te maken krijgen dan de rest. Ondanks de smalle efficiente body.
Tenminste, dit is hoe ik het zie / begrijp / denk te begrijpen
[ Voor 5% gewijzigd door caspervc op 28-03-2022 08:45 ]
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Makes sense. Ik snap dan alleen niets van de richting die Mercedes (James Allison) opgegaan is. Komt op mij over als "we do stuff because we can".caspervc schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:44:
[...]
Volgens mij hebben ze door die smalle sidepods geen ‘dubbele vloer’. Alle andere teams en met name Ferrari halen veel downforce uit de bovenkant van de sidepods, die als het ware als een tweede vloer de auto op de weg drukt. Dat heeft de Merc niet.
Hierdoor missen ze heel veel efficiente downforce, en moeten ze (om op dezelfde downforce levels als de rest te komen) downforce zetten op plekken waar het veel meer pijn doet, en ze dus veel meer met luchtweerstand (drag) te maken krijgen dan de rest. Ondanks de smalle efficiente body.
Ben ook benieuwd wat RBR gaat doen. De auto is aerodynamic superefficient, gaat als een speer, maar verliest het in langzame bochten. Toch in bv Monaco met meer afgeplette side pods gaan rijden ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
loekf2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:36:
[...]
Toen heeft Ineos er toch geld in gepompt ?
Ik snap de auto van Mercedes niet:
(uit f1technical, denk Twitter)
[...]
Toto heeft het ook steeds over drag, of aerodynamische efficiency aka Cw. Nou hebben ze die sidepods
Er spelen twee mogelijke dingen waardoor Mercedes meer drag heeft:caspervc schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:44:
[...]
Volgens mij hebben ze door die smalle sidepods geen ‘dubbele vloer’. Alle andere teams en met name Ferrari halen veel downforce uit de bovenkant van de sidepods, die als het ware als een tweede vloer de auto op de weg drukt. Dat heeft de Merc niet.
1) Door 'porpoising' is Mercedes gedwongen een veel hogere ride height te gebruiken. Een hogere ride height heeft in de 2022 auto's een heel eenvoudig direct gevolg: minder downforce via de vloer. Hoe dichter je de vloer tegen de grond kunt krijgen (zonder porpoising) hoe sterker het effect.
Mercedes verliest dus heel veel downforce via de vloer en is gedwongen relatief meer voor en achtervleugel te gebruiken om downforce te genereren. Downforce via de vloer geeft heel weinig drag. Downforce via de vleugels geeft heel veel drag.
2) Ik heb het hier eerder gepost, maar op F1Technical heeft iemand een CFD analyse gedaan van het Ferrari concept vs het Mercedes concept. De uitkomst was dat - gek genoeg - het Mercedes concept meer drag oplevert. Waarom? -> de 'wake' van de (voor)banden wordt bij Mercedes veel minder naar buiten gestuurd. Ferrari stuurt de verstoorde lucht van de voorbanden om de auto heen (outwash) via de Sidepods. Dit schijnt voor veel minder drag te zorgen.
Zie: Requiem19 in "[F1] Seizoen 2022"
Voor de volledigheid:

As can be seen on iso views, the rear tyre of micro-pods has a larger stagnation zone. It naturally had comparatively more drag as well. This was unexpected for me, as micro-pods, just like W13, feature an outwash "flick" along the inlet and I expected this is used to throw the air out and let it hit the tyre. It might as well be that other W13 elements help with this and the overall effect is better, but this is what we have. Sidepod and rear-tyre mixed together - tub-pods are slightly less draggy.
From the top view, the difference is astonishing and one could easily confuse these two cars for completely different series. Micro-pods, being micro, leave a large floor surface exposed, where the air can slow down a bit and build up some pressure to add to the overall downforce. And this is not insignificant over such a large surface.
However, for some reason the top surface of the rear wing generates less downforce, being "less red" This was also unexpected for me and I couldn't find the proper reason for this. Seeing these results gives another angle at why W13 has such a huge rear wing angle over the entire span, along with the huge airbox.
Zeker als MERC dit jaar zo zal presteren als nu, had HAM er beter mee kunnen stoppen, dan kon ie zeggen dat ie beter was en zie je wel dat ik goed was zoals je ze nu ziet worstelen met de auto......alexbl69 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 07:34:
[...]
Maarja, achteraf is makkelijk praten.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dan zou dat effect op alle 3 lampen hetzelfde moeten zijn, die worden alle 3 tegelijk aangestuurd. Zou Max de lichten van Leclerc gisteren ook door een camera gezien hebben?TinusXIII schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:56:
[...]
Ligt dat niet aan de camera? Je ziet het vaker met auto’s met led verlichting dat het op tv eruit ziet alsof het knippert maar dat ze dat uiteraard niet doen.
Dat daardoor lijkt alsof die ledjes ongelijkmatig knipperen in plaats van alle drie tegelijk.
Ik heb het idee dat Ferrari een meer volwassen auto heeft dan Red Bull. Die zijn eerder met de ontwikkeling begonnen en zijn daarmee verder. Daarom ook de geringe verschillen tussen Barcelona en Bahrein.
Als Red Bull zoals elk jaar ook deze auto weer een stuk sneller maakt tijdens het seizoen, zal er een gat komen naar Ferrari, die al dichter bij het potentieel van de auto zitten.
Als Red Bull zoals elk jaar ook deze auto weer een stuk sneller maakt tijdens het seizoen, zal er een gat komen naar Ferrari, die al dichter bij het potentieel van de auto zitten.
Het is geen cameragerelateerd effect:FastFred schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:37:
[...]
Dan zou dat effect op alle 3 lampen hetzelfde moeten zijn, die worden alle 3 tegelijk aangestuurd. Zou Max de lichten van Leclerc gisteren ook door een camera gezien hebben?
https://www.reddit.com/r/...tmcx/rear_lights_f1_2022/
...maar wat het wél is? Het was mij ook al een aantal keren opgevallen tijdens de race en kwalificatie. Ik dacht eerst dat het met veranderende regels te maken had, maar blijkbaar is dat niet zo. Ook zou volgens die Reddit-thread alleen RBPU's het hebben, maar ik meen het ook bij Ferrari zo gezien te hebben. Kan me dat alleen niet heel goed meer herinneren.
wellicht mosterd na de maaltijd, maar:NeverSettle schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:27:
[...]
Vorig jaar had ik via de officiële website van Formula 1 de kalender gesynchroniseerd met mijn Google account.
Kan alleen niet meer vinden hoe.
www.formula1.com
en dan wat omlaag scrollen. Je kunt dan per race synchronisersn met google/apple/outlook
:fill(white):strip_exif()/f/image/nzF3I4a2IfuHRDkXScWCyvAd.png?f=user_large)
Twee dagen voor de eerste race kreeg ik het in de google agenda. Was er ook naar op zoek maar hij deed het automatisch.breew schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:23:
[...]
wellicht mosterd na de maaltijd, maar:
www.formula1.com
en dan wat omlaag scrollen. Je kunt dan per race synchronisersn met google/apple/outlook
[Afbeelding]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Eindelijk is formule 1 zoals het al die tijd had moeten zijn!!!!!!!
Bij een inhaalmanoeuvre kan kan de ander counteren. Ik heb tijden niet zo genoten van een formule 1 race. Ik ben Max fan sinds 2016, maar vorig jaar was geen leuk seizoen imo. Veel te veel drama en onduidelijheden.
Bij een inhaalmanoeuvre kan kan de ander counteren. Ik heb tijden niet zo genoten van een formule 1 race. Ik ben Max fan sinds 2016, maar vorig jaar was geen leuk seizoen imo. Veel te veel drama en onduidelijheden.
Ik zou juist heel veel (nog meer) respect krijgen voor de coureur Hamilton als hij ook in een mid-field wagen mooie dingen kan laten zien. Net zoals je bij Max al kon zien hoe goed hij was in de Toro Rosso. Toen wellicht nog niet opgemerkt door het grote publiek, maar wij Nederlanders hielden zijn prestaties toen al in de gaten.ZeRoC00L schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:35:
[...]
Zeker als MERC dit jaar zo zal presteren als nu, had HAM er beter mee kunnen stoppen, dan kon ie zeggen dat ie beter was en zie je wel dat ik goed was zoals je ze nu ziet worstelen met de auto......
Of ander voorbeeld: zoals je nu (nog steeds) ziet hoe goed Alonso is gegeven zijn racecraft in die Alpine.
Hoe zeer ik ze ook graag zie meevechten in de top, kan ik er niet 1 minuut wakker van liggen. Toto heeft zich afgelopen jaar echt belachelijk gemaakt met zijn gedrag, daar bovenop in DTS nog een keer...Sithlord76 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:15:
Voor HAM lullig (vooralsnog) maar er wordt ook veel duidelijk? Ik ben geen kenner zoals velen hier, maar je maakt mij niet (meer) wijs dat HAM zoveel beter was al die tijd. De auto was superieur waardoor ie alle records aan gort heeft gereden. Gaat op deze manier wel echt een smet op zijn trackrecord zijn, want eea valt nu toch wel door de mand bij Toto en consorten.
Mijn boefje is liev!
Kan/wil ie dat (nog) wel? Zijn gedrag is al tijden zo van "huh, wat?" "ben ik niet door naar Q2?" "heb ik eigenlijk wel punten gereden vandaag met P10". Komt me allemaal verwend over...CousinBoneless schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:47:
[...]
Ik zou juist heel veel (nog meer) respect krijgen voor de coureur Hamilton als hij ook in een mid-field wagen mooie dingen kan laten zien. Net zoals je bij Max al kon zien hoe goed hij was in de Toro Rosso. Toen wellicht nog niet opgemerkt door het grote publiek, maar wij Nederlanders hielden zijn prestaties toen al in de gaten.
Of ander voorbeeld: zoals je nu (nog steeds) ziet hoe goed Alonso is gegeven zijn racecraft in die Alpine.
Mijn boefje is liev!
Honda p0rn
https://www.as-books.jp/books/info.php?no=MFS20220327
https://www.as-books.jp/books/preview.php?no=9453
https://www.as-books.jp/books/info.php?no=MFS20220327
https://www.as-books.jp/books/preview.php?no=9453
[ Voor 119% gewijzigd door loekf2 op 28-03-2022 12:39 ]
Dat vind ik overtrokken. Senna viel ook niet door de mand toen de McLaren niet meer om overwinningen kon vechten in 1993. En toen Ferrari in 2005 niet competitief was, twijfelde men ook niet aan de kunde van Schumacher.JB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:47:
[...]
Voor HAM lullig (vooralsnog) maar er wordt ook veel duidelijk? Ik ben geen kenner zoals velen hier, maar je maakt mij niet (meer) wijs dat HAM zoveel beter was al die tijd. De auto was superieur waardoor ie alle records aan gort heeft gereden. Gaat op deze manier wel echt een smet op zijn trackrecord zijn, want eea valt nu toch wel door de mand bij Toto en consorten.
De Mercedes is gewoon (nog) niet top dit jaar en dat kun je als coureur niet compenseren. We hebben nu twee races gehad, waarbij Hamilton in Bahrein voor Russell eindigde en dit weekend door een fout in zijn setup gewoon weinig kon uitrichten. Om hem daarmee direct af te schrijven, is nogal voorbarig.
En nee, ik ben geen fan van Hamilton. Maar dat hij een extreem goede coureur is, daar heb ik geen twijfels over.
Vergeet ook niet dat Ferrari in 2020 7e werd in het kampioenschap terwijl Red Bull 2e werd. Ferrari kreeg dus extra tijd in de windtunnel en CFD, terwijl Red Bull juist werd gekort daarin. Dus Ferrari heeft ook meer mogelijkheden gehad om de auto te ontwikkelen dan Red Bull.Franco10 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:50:
Ik heb het idee dat Ferrari een meer volwassen auto heeft dan Red Bull. Die zijn eerder met de ontwikkeling begonnen en zijn daarmee verder. Daarom ook de geringe verschillen tussen Barcelona en Bahrein.
Dat is ook niet wat ik probeer te zeggen maar wellicht niet juist overkomt. HAM wordt nogal gehyped met zijn GOAT status. Dat is wat ik bedoel.Muse schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:40:
[...]
Dat vind ik overtrokken. Senna viel ook niet door de mand toen de McLaren niet meer om overwinningen kon vechten in 1993. En toen Ferrari in 2005 niet competitief was, twijfelde men ook niet aan de kunde van Schumacher.
De Mercedes is gewoon (nog) niet top dit jaar en dat kun je als coureur niet compenseren. We hebben nu twee races gehad, waarbij Hamilton in Bahrein voor Russell eindigde en dit weekend door een fout in zijn setup gewoon weinig kon uitrichten. Om hem daarmee direct af te schrijven, is nogal voorbarig.
En nee, ik ben geen fan van Hamilton. Maar dat hij een extreem goede coureur is, daar heb ik geen twijfels over.
Mijn boefje is liev!
Hij heeft het gevoel dat hij vorig jaar is bestolen (mede aangewakkerd door z'n teambaas en de Britse pers), dat is voor hem (vermoed ik) de grootste motivator geweest om door te gaan en zich proberen te revancheren. Zonder die laatste 4 races waarin de Mercedes veruit dominant was zou het nooit zo spannend zijn geworden en was hij denk ik gestopt.ZeRoC00L schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:35:
[...]
Zeker als MERC dit jaar zo zal presteren als nu, had HAM er beter mee kunnen stoppen, dan kon ie zeggen dat ie beter was en zie je wel dat ik goed was zoals je ze nu ziet worstelen met de auto......
Maar nu ontvouwt zich een 'perfect' drama voor hem: hij is doorgegaan zonder de juiste motivatie, in plaats van dominant is zijn auto nu tweederangs en de 'agressieve' jonkies hebben de macht definitief overgenomen.
Kijkend naar resultaten uit het verleden is dit inderdaad een geloofwaardig scenario. Vooral na de zomerstop zakt Ferrari doorgaans flink terug, zie ook de jaren dat ze het Mercedes nog lastig konden maken.Franco10 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:50:
Maar wellicht gingen ze in het verleden eerder resources verschuiven/inzetten voor het volgende jaaralexbl69 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:15:
[...]
Kijkend naar resultaten uit het verleden is dit inderdaad een geloofwaardig scenario. Vooral na de zomerstop zakt Ferrari doorgaans flink terug, zie ook de jaren dat ze het Mercedes nog lastig konden maken.
Nu ze meedoen om de titel en wellicht zelfs favoriet zijn en zolang dat zo blijft zullen ze het hele jaar door all out gaan verwacht ik.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
In 2017 of wanneer was het deden ze het eerste deel van het seizoen ook goed mee en ging Vettel ook meermaals aan de leiding als ik mij niet vergis. In Duitsland bij de GP van Hockenheim sloeg het toen echter om. Vettel in de muur in de regen en Hamilton die won was het omslagpunt waarna Vettel leek te knakken, en er ook nog een aantal weekenden waren met technische issues.Help!!!! schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:33:
[...]
Maar wellicht gingen ze in het verleden eerder resources verschuiven/inzetten voor het volgende jaar
Nu ze meedoen om de titel en wellicht zelfs favoriet zijn en zolang dat zo blijft zullen ze het hele jaar door all out gaan verwacht ik.
Precies dit. Naast 2005 heeft Schumacher in de Mercedes ook vaak genoeg minder gereden dan Rosberg. Alonso is volgens een groep ook een der groten, daar zie je af en toe oplevingen van, maar ook vaak genoeg er uit gereden door een teamgenoot. RIC heeft zowel VET als VER in dezelfde auto meer dan tegenstand geboden, kijk hoe hij het nu doet. En zo kun je nog wel een lijstje maken.Muse schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:40:
[...]
Dat vind ik overtrokken. Senna viel ook niet door de mand toen de McLaren niet meer om overwinningen kon vechten in 1993. En toen Ferrari in 2005 niet competitief was, twijfelde men ook niet aan de kunde van Schumacher.
Bottas presteert dikke prima dit seizoen. Waar hij in het middenveld bleef hangen vorig jaar, heeft Hamilton een paar briljante races gereden, vooral einde seizoen.
Dat 'pik hebben op' in combinatie met een beetje hooliganism wordt af en toe een beetje too much hier.
Geen idee waar je op baseert dat Ferrari een meer volwassen auto heeft dan Red Bull?!? Sowieso niet echt een idee wat dat mee bedoelt wordt, een volwassen auto.. Ik zie gewoon 2 auto's die op verschillende vlakken snel zijn en over één rondje nagenoeg even snel.. Kan Ferrari downforce eraf halen om sneller te zijn op de rechte stukken? Kan Red Bull meer downforce creëren voor meer bochtige circuits? Dat zal de sleutel zijn tot het kampioenschap dit jaar.. We gaan een eerste indicatie daarvan zien in de volgende race in Melbourne.. Als Red Bull daar weer even snel is als Ferrari dan hebben ze toch wel een voordeel over Ferrari denk ik..Franco10 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:50:
Ik zie Red Bull nu een beetje als het nieuwe Mercedes, goede balans met veel topsnelheid, en Ferrari als het nieuwe Red Bull met nog meer downforce maar iets mindere topsnelheid.. De afgelopen jaren hebben we kunnen zien dat over een heel seizoen de meeste circuits auto's met een hogere topsnelheid beter liggen.. Wat dat betreft zie ik Red Bull met Max nog steeds als favoriet dit jaar voor de titel.. Ferrari heeft nu alleen wel een flinke punten-voorsprong cadeau gekregen door de dubbele DNF van Red Bull in de 1e race.. Leclerc maakt dit jaar ook een erg goede kans om eindelijk z'n thuisrace in Monaco te kunnen winnen, aangezien die baan de huidige Ferrari het beste zou moeten liggen.. Maar zoals gezegd, de meeste circuits zijn "Mercedes" circuits, wat nu dus Red Bull is.. Wordt sowieso erg spannend dit jaar denk ik.. En fijn dat Mercedes na 8 jaar eindelijk even niet meer meedoet.. Een nieuw tijdperk..
Behalve dan in 2019... Toen hadden ze na de zomerstop ineens en stuk meer poweralexbl69 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:15:
[...]
Kijkend naar resultaten uit het verleden is dit inderdaad een geloofwaardig scenario. Vooral na de zomerstop zakt Ferrari doorgaans flink terug, zie ook de jaren dat ze het Mercedes nog lastig konden maken.
To finish first, you first have to finish. En wat dat betreft heeft Leclerc niet veel goede ervaringen in Monaco. Vorig jaar dan niet eens gestart, in 2019(?) in de Ferrari het volledige circuit met carbon vol bezaaid.Inflatable schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:31:
Leclerc maakt dit jaar ook een erg goede kans om eindelijk z'n thuisrace in Monaco te kunnen winnen, aangezien die baan de huidige Ferrari het beste zou moeten liggen..
Haha, Bottas heeft een goed geheugen.
Voor mijn gevoel was die hype er bij Schumacher ook wel, maar toen was het internet nog iets minder groot. Die 5e titel bracht hem op gelijke hoogt met Fangio, dat was echt wel een dingetje toen. Ook toen waren er genoeg discussies of hij groter was dan Senna.JB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:28:
[...]
Dat is ook niet wat ik probeer te zeggen maar wellicht niet juist overkomt. HAM wordt nogal gehyped met zijn GOAT status. Dat is wat ik bedoel.
Ik denk dat zijn plan begin vorig jaar ook is geweest om even met een superieure Mercedes WDC 8 binnen te halen met twee vingers in de neus, om vervolgens een datum aan te kondigen dat hij gaat stoppen (eventueel na 2023 om Mercedes op pad te helpen met de nieuwe regels/opvolger aan een WDC te helpen/zelf er nog een paar te halen omdat Mercedes vroeg over zou kunnen op de ontwikkeling van de nieuwe wagen en daardoor weer superieur zou kunnen zijn). Alleen zat RBR er wel goed bij en is Verstappen een coureur die razend snel is en immuun voor de psychologische spelletjes, dus viel dat allemaal in het water. Mercedes kon zich opeens niet meer focussen op de wagen voor dit jaar en moest alle zeilen bij zetten voor vorig jaar, maar lijken daardoor toch een forse achterstand te hebben op dit moment. Daarnaast greep Hamilton naast de WDC, waardoor stoppen geen optie meer was omdat hij dan als slechte verliezer te boek zou komen te staan, en als de Mercedes de aansluiting met RBR en Ferrari niet kan vinden, gaan het 2 hele zware jaren worden omdat hij van een situatie waarin alles wat los en vast zat met gemak gewonnen kon worden gaat naar een situatie waarin hij gewoon niet meer meedoet voor wat voor overwinning dan ook, en stoppen geen optie is omdat hij dan weer als slechte verliezer wordt gezien.alexbl69 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:13:
[...]
Hij heeft het gevoel dat hij vorig jaar is bestolen (mede aangewakkerd door z'n teambaas en de Britse pers), dat is voor hem (vermoed ik) de grootste motivator geweest om door te gaan en zich proberen te revancheren. Zonder die laatste 4 races waarin de Mercedes veruit dominant was zou het nooit zo spannend zijn geworden en was hij denk ik gestopt.
Maar nu ontvouwt zich een 'perfect' drama voor hem: hij is doorgegaan zonder de juiste motivatie, in plaats van dominant is zijn auto nu tweederangs en de 'agressieve' jonkies hebben de macht definitief overgenomen.
Schumacher kwam terug na een aantal jaren afwezigheid en pretendeerde toen ook te gaan bouwen aan een team. Dat staat in schril contrast met iemand die al jaren aan de top mee draait en claimt dit jaar 'beter te zijn dan ooit' en van mening is dat hij vorig jaar is 'bestolen', dat zijn team 'geen fouten maakt', etc.Franco10 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:09:
[...]
Precies dit. Naast 2005 heeft Schumacher in de Mercedes ook vaak genoeg minder gereden dan Rosberg. Alonso is volgens een groep ook een der groten, daar zie je af en toe oplevingen van, maar ook vaak genoeg er uit gereden door een teamgenoot. RIC heeft zowel VET als VER in dezelfde auto meer dan tegenstand geboden, kijk hoe hij het nu doet. En zo kun je nog wel een lijstje maken.
Bottas presteert dikke prima dit seizoen. Waar hij in het middenveld bleef hangen vorig jaar, heeft Hamilton een paar briljante races gereden, vooral einde seizoen.
Dat 'pik hebben op' in combinatie met een beetje hooliganism wordt af en toe een beetje too much hier.
Toen Schumacher onttroond werd door Alonso was hij misschien alsnog wel de beste, Alonso heeft zelf ook meermaals toegegeven dat ze dat jaar absoluut geen nadeel ondervonden van de bandenoorlog. Schumacher werd niet zo om zijn oren gereden door zijn teamgenoot als Hamilton afgelopen race.
Schumacher en Hamilton vergelijken is (zeker in deze situatie) nogal appels en peren. Daarnaast is het wat mij betreft ook gewoon te vroeg om Hamilton al af te schrijven voor dit jaar. Hij heeft 1 (hele) slechte kwalificatie gereden, big deal. Vorige race stond ie 'gewoon' voor zijn teamgenoot.
Groetjes
Exact, en het team heeft ook gewoon gezegd dat ze te ver waren gegaan in hun experiment met de afstelling bij Hamilton. De setup bij Russell was dus beter en het was dus niet per se slecht van Hamilton.Nhz schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:02:
[...]
Schumacher kwam terug na een aantal jaren afwezigheid en pretendeerde toen ook te gaan bouwen aan een team. Dat staat in schril contrast met iemand die al jaren aan de top mee draait en claimt dit jaar 'beter te zijn dan ooit' en van mening is dat hij vorig jaar is 'bestolen', dat zijn team 'geen fouten maakt', etc.
Toen Schumacher onttroond werd door Alonso was hij misschien alsnog wel de beste, Alonso heeft zelf ook meermaals toegegeven dat ze dat jaar absoluut geen nadeel ondervonden van de bandenoorlog. Schumacher werd niet zo om zijn oren gereden door zijn teamgenoot als Hamilton afgelopen race.
Schumacher en Hamilton vergelijken is (zeker in deze situatie) nogal appels en peren. Daarnaast is het wat mij betreft ook gewoon te vroeg om Hamilton al af te schrijven voor dit jaar. Hij heeft 1 (hele) slechte kwalificatie gereden, big deal. Vorige race stond ie 'gewoon' voor zijn teamgenoot.
Over een heel seizoen acht ik Hamilton in staat om Russell gewoon te verslaan.
Nja Hamilton is er toch zelf bij hoor, wanneer die setup op de auto gezet wordt. Lijkt me dat ze daar ook mee getest hebben in een FP, anders is het wel extreem dom van ze om Q te beginnen met een ongeteste setup. Van elke andere rijder (bijv. de vele teamgenoten van Verstappen) dat ze slecht zijn als ze de setup van de ander over moeten nemen omdat ze zelf de auto niet voor elkaar krijgen, maar bij Hamilton is het "het team". Vergeet niet dat 'ie in Monaco afgelopen jaar ook compleet om de oren werd gereden door Bottas, ook vanwege setup.Muse schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:10:
[...]
Exact, en het team heeft ook gewoon gezegd dat ze te ver waren gegaan in hun experiment met de afstelling bij Hamilton. De setup bij Russell was dus beter en het was dus niet per se slecht van Hamilton.
Over een heel seizoen acht ik Hamilton in staat om Russell gewoon te verslaan.
Anders gezegd: het is Russell wel gelukt, in dezelfde hoeveelheid tijd, om een fatsoenlijke setup op die auto te krijgen waarmee een beetje degelijk gekwalificeerd en geracet kon worden.
[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 28-03-2022 20:15 ]
Op Sky waren ze afgelopen weekend wat HAM/ mercedes betreft helemaal in mineur (zelfs RUS kon de stemming niet een beetje doen omslaan daar had men veel minder aandacht voor vanuit de presentatie). Algehele vertwijfeling gewoon.
Ik zit daar naar te kijken met een "WTF"; het is de 'flippin' tweede race van het seizoen!
Beste kans ze binnen de kortste keren weer wat te juichen hebben en dan zal HAM vast weer ineens titelkandidaat zijn oid.
Is echt op het manische af wat dat betreft.
Ik zit daar naar te kijken met een "WTF"; het is de 'flippin' tweede race van het seizoen!
Beste kans ze binnen de kortste keren weer wat te juichen hebben en dan zal HAM vast weer ineens titelkandidaat zijn oid.
Uit de verschillende interviews maakte ik op dat ze van FP3 naar Q1 nog aanpassingen hebben gedaan. Waarschijnlijk op basis van de data uit FP gecombineerd met simulatorwerk. Volgens mij is dat best gebruikelijk.DataGhost schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:14:
[...]
Nja Hamilton is er toch zelf bij hoor, wanneer die setup op de auto gezet wordt. Lijkt me dat ze daar ook mee getest hebben in een FP, anders is het wel extreem dom van ze om Q te beginnen met een ongeteste setup. Van elke andere rijder (bijv. de vele teamgenoten van Verstappen) dat ze slecht zijn als ze de setup van de ander over moeten nemen omdat ze zelf de auto niet voor elkaar krijgen, maar bij Hamilton is het "het team". Vergeet niet dat 'ie in Monaco afgelopen jaar ook compleet om de oren werd gereden door Bottas, ook vanwege setup.
Anders gezegd: het is Russell wel gelukt, in dezelfde hoeveelheid tijd, om een fatsoenlijke setup op die auto te krijgen waarmee een beetje degelijk gekwalificeerd en geracet kon worden.
Dat ze in de gekozen richting te ver zijn doorgeschoten, laat volgens mij vooral zien dat ze de auto echt nog niet begrijpen. Ik kan me de laatste keer dat Mercedes zo'n zeperd had namelijk niet heugen. Hooguit dat Hamilton een keer niet op pole stond, maar 2e. Dan gaat het echt over nuances. Dit weekend sloegen ze de plank compleet mis, dat is wel echt van een andere orde.
De laatste jaren heeft Ham er zo wel 2 of 3 weekenden per jaar bij zitten dat hij niet mee komt vziw.Muse schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:28:
[...]
Uit de verschillende interviews maakte ik op dat ze van FP3 naar Q1 nog aanpassingen hebben gedaan. Waarschijnlijk op basis van de data uit FP gecombineerd met simulatorwerk. Volgens mij is dat best gebruikelijk.
Dat ze in de gekozen richting te ver zijn doorgeschoten, laat volgens mij vooral zien dat ze de auto echt nog niet begrijpen. Ik kan me de laatste keer dat Mercedes zo'n zeperd had namelijk niet heugen. Hooguit dat Hamilton een keer niet op pole stond, maar 2e. Dan gaat het echt over nuances. Dit weekend sloegen ze de plank compleet mis, dat is wel echt van een andere orde.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Vorig jaar Monaco was ook niet geweldig iirc.YakuzA schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:23:
[...]
De laatste jaren heeft Ham er zo wel 2 of 3 weekenden per jaar bij zitten dat hij niet mee komt vziw.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Fair enough, maar dan strandde hij alsnog niet in Q1 zoals afgelopen weekend.AtlAntA schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:15:
[...]
Vorig jaar Monaco was ook niet geweldig iirc.
GP geeft toe dat hij het was die in Abu Dhabi 'Oh my Lord Max!' schreeuwde en niet Albon.
https://streamable.com/gyb2rf
https://streamable.com/gyb2rf
Mercedes lijkt me sowieso de minst fijne werkgever van het hele stel, als het even tegenzit krijg je van Hamilton allemaal verwijten vanuit de media naar je hoofd gegooid, en Toto verbouwd ook regelmatig de hele tent... George heeft vorig jaar ook laten zien heel erg moody te worden als dingen niet naar wens gaan.SuBBaSS schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:22:
Op Sky waren ze afgelopen weekend wat HAM/ mercedes betreft helemaal in mineur (zelfs RUS kon de stemming niet een beetje doen omslaan daar had men veel minder aandacht voor vanuit de presentatie). Algehele vertwijfeling gewoon.
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Hamilton had voor de kwalificatie gekozen voor meer front end en iets met de bandenspanning gedaan maar dat pakte dus verkeerd uit.Muse schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:28:
[...]
Uit de verschillende interviews maakte ik op dat ze van FP3 naar Q1 nog aanpassingen hebben gedaan. Waarschijnlijk op basis van de data uit FP gecombineerd met simulatorwerk. Volgens mij is dat best gebruikelijk.
hierYpuh schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:55:
[...]
Kun je niet gewoon ff een normale link delen? Er zijn porno sites waarbij je minder klikjes/advertenties/zielverkopende lappen tekst hoeft te accepteren:
[Afbeelding]
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aWgn2wK_460svav1.mp4
even incognito lost alles op
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics