[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.949 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 11:34
Chocoball schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:15:
[...]

Nee, maar ze blijken wel zwaarder te zijn dan verwacht. Ik meen sat de banden voor 2,5 kg en achter 3,5 kg zwaarder zouden worden.

Ook door het verstevigen van de vloer neemt het gewicht wat toe. Het enige team wat redelijk bij de 795 kg zit is Alfa Romeo. De rest heeft overgewicht, sommigen met dubbele cijfers dus 10 kg of meer.
Ik had er wel wat geruchten over gehoord, maar dat is voor formule1 toch wel bizar.

Als alleen Alfa Romeo in de buurt komt van het gewicht van 795, dan heeft die regel wijziging naar 798 toch niet heel veel invloed op korte termijn? Zeker als er teams in dubbele cijfers zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
Waarom laten ze het gewichtslimiet niet gewoon op 795kg staan, dan valt er het komende jaar ook nog wat te winnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
Hebben we op GoT eigenlijk een F1 fantasy league?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:27
Ypuh schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:45:
Waarom laten ze het gewichtslimiet niet gewoon op 795kg staan, dan valt er het komende jaar ook nog wat te winnen toch?
Heeft potentieel ook te maken met veiligheid achtige zaken? Tweeledig zelfs bedenk ik me nu ik het type. Enerzijds wil je niet dat op veiligheid wordt bezuinigd of de auto's "eerder uit elkaar rammelen". Anderzijds houden de veiligheidsmaatregelen rekening met het gewicht van de auto. Als er een grote afwijking is tussen het minimumgewicht en het daadwerkelijke gewicht dan heb je kans dat bij een crash van een "te zware" auto de maatregelen er niet op berekend zijn. Nu zal een kilotje hier en daar niet zo'n groot verschil maken, maar 20, 30, 40 kilo wellicht wel. Daarom ook dat het gewicht toeneemt op basis van bv veiligheidsmaatregelen. Toen de halo is toegevoegd is gewoon gezegd "halo weegt 10kg, dus minimumgewicht gaat 10kg omhoog". En dan bv ook met de nieuwe banden en velgen "wegen xKG extra dus minimumgewicht gaat xKG omhoog".

[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 12-03-2022 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@RobertMe Ik weet dat er ook minimum gewichten zijn voor specifieke onderdelen, zoals de PU en ik neem ook aan de veiligheidsonderdelen zoals de monocoque, halo en coureurs zelf. Daar lijkt me niets mis mee, maar dan blijft er schijnbaar dus nog steeds een variatie over van zo'n 10kg tussen de teams onderling. Dan moet je toch niet (direct) de gewichtlimiet verhogen, maar teams ook een beetje uitdagen om elders gewicht te besparen.

Voor nu begrijp ik de teams wel; als het gewicht niet naar de limiet kan, dan moet het limiet maar naar het gewicht toe.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Bloodclot schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Max kan 12+ titels halen als hij wil op zijn 40ste
Kan de meeste wins halen
Kan de meeste poles halen
Meeste races rijden/winnen
Meeste ....

Qua talent heeft hij dat in zich, maar ik zie hem ook even een raikonnetje doen om even 2 jaar wat anders te doen in de racerij. Of gewoon op zijn 28ste helemaal kappen.
Als volgende week die Mercedes gewoon een seconde sneller is dan de rest dan zitten we gewoon weer tegen 4 jaar Mercedes dominantie aan te kijken. Misschien maar beter ook, hun fans kunnen één jaar verliezen al niet verdragen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Ypuh schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:45:
Mijn limiet zit op 85kg en daar zit ik ook weer boven. Komt door de nieuwe veiligheidsmaatregelen. Ik heb nu permanent een zwembandje om. Mijn halo weegt dan weer niks O-)

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:15:
[...]

Nee, maar ze blijken wel zwaarder te zijn dan verwacht. Ik meen dat de banden voor 2,5 kg en achter 3,5 kg zwaarder zouden worden.

Ook door het verstevigen van de vloer neemt het gewicht wat toe. Het enige team wat redelijk bij de 795 kg zit is Alfa Romeo. De rest heeft overgewicht, sommigen met dubbele cijfers dus 10 kg of meer.
Wat is dit dan weer voor onzin? Die omstandigheden zijn voor iedereen gelijk. Je hoeft die 795 niet te halen, je mag best wat zwaarder zijn. Ik zou me behoorlijk genaaid voelen als ik Alfa was. Zeker ook zo laat in het proces...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 02:35:
[...]

Wat is dit dan weer voor onzin? Die omstandigheden zijn voor iedereen gelijk. Je hoeft die 795 niet te halen, je mag best wat zwaarder zijn. Ik zou me behoorlijk genaaid voelen als ik Alfa was. Zeker ook zo laat in het proces...
Dat ze 3 kg ballast op de plek kunnen leggen waar ze willen zal voor hun ook niet alleen maar nadelen hebben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

Drials schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:26:
De laatste aflevering van Drive to Survive ❤️
Ik vind dat de hele aflevering wel zo wordt gebracht dat het allemaal in het nadeel is van prinses Lewis.. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2022 @ 02:35:
[...]

Alfa Romeo is het enige team wat onder het minimumgewicht van 795 kg zit en moet dit met belast aanvullen tot 795 kg. De rest van de teams zit er met 5 tot 20 kg over het minimumgewicht van 795 kg heen. Volgens Vasseur is het gewicht verder toegenomen omdat vanwege het stuiteren alle teams de vloer moesten verstevigen. Daarnaast zijn de nieuwe banden een kilo zwaarder dan de prototype banden. Volgens de FIA zijn alleen de wieldoppen, als standaard component, zwaarder dan verwacht.

Vasseur zegt verder dat Alfa Romeo haar bugdet heeft ingezet voor een slimme oplossing om gewicht aan de achterkant te besparen terwijl andere teams het misschien aan aerodynamica hebben uitgegeven. Hij vindt het jammer dat Alfa Romeo gestraft zou worden omdat het team een andere keuze heeft gemaakt waar het geld aan uitgeeft. Verder begrijpt hij niet waarom zijn team door de grote teams wordt verweten een dure wedloop uitgelokt te hebben. Vasseur zegt dat het budgetplafond voor alle teams gelijk is, iedereen zelf kan bepalen waar het geld aan uitgeefft en dat het budgetplafond helpt deze wedloop te verhinderen.

Het voorstel is nu om met 3 kg te verhogen en Vasseur kan hiermee leven vanwege de eerder genoemde gewichtverhoging van de vloer en banden. Andere teams zoals Mercedes hadden liever een verhoging van 5 kg gezien en 1 team wou het minimumgewicht met zelfs 20 kg omhoog hebben. Gewicht verminderen kost budget, het budget is gelimiteerd en dat doet pijn. Daarom dat er door teams is aangedrongen op een verhoging van het minimumgewicht. Overigens heeft de FIA al eerder aangegeven dat de wagens te zwaar zijn en zou een minimumgewicht van 800 kg of meer onbespreekbaar zijn.

https://www.auto-motor-un...t-2022-anhebung-798-kilo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
Chocoball schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Alfa Romeo is het enige team wat onder het minimumgewicht van 795 kg zit en moet dit met belast aanvullen tot 795 kg. De rest van de teams zit er met 5 tot 20 kg over het minimumgewicht van 795 kg heen. Volgens Vasseur is het gewicht verder toegenomen omdat vanwege het stuiteren alle teams de vloer moesten verstevigen. Daarnaast zijn de nieuwe banden een kilo zwaarder dan de prototype banden. Volgens de FIA zijn alleen de wieldoppen, als standaard component, zwaarder dan verwacht.

Vasseur zegt verder dat Alfa Romeo haar bugdet heeft ingezet voor een slimme oplossing om gewicht aan de achterkant te besparen terwijl andere teams het misschien aan aerodynamica hebben uitgegeven. Hij vindt het jammer dat Alfa Romeo gestraft zou worden omdat het team een andere keuze heeft gemaakt waar het geld aan uitgeeft. Verder begrijpt hij niet waarom zijn team door de grote teams wordt verweten een dure wedloop uitgelokt te hebben. Vasseur zegt dat het budgetplafond voor alle teams gelijk is, iedereen zelf kan bepalen waar het geld aan uitgeefft en dat het budgetplafond helpt deze wedloop te verhinderen.

Het voorstel is nu om met 3 kg te verhogen en Vasseur kan hiermee leven vanwege de eerder genoemde gewichtverhoging van de vloer en banden. Andere teams zoals Mercedes hadden liever een verhoging van 5 kg gezien en 1 team wou het minimumgewicht met zelfs 20 kg omhoog hebben. Gewicht verminderen kost budget, het budget is gelimiteerd en dat doet pijn. Daarom dat er door teams is aangedrongen op een verhoging van het minimumgewicht. Overigens heeft de FIA al eerder aangegeven dat de wagens te zwaar zijn en zou een minimumgewicht van 800 kg of meer onbespreekbaar zijn.

https://www.auto-motor-un...t-2022-anhebung-798-kilo/
Maar waarom zou Alfa überhaupt akkoord gaan met een gewichtsverhoging? Als dat in de regels staat en zij hun budget hebben uitgegeven om er onder te blijven is dat toch hun goed recht?

Ze zagen er niet al te goed uit bij de testdagen. Als ze nu ook nog eens 5kg extra ballast mee moeten gaan slepen worden hun investeringen helemaal teniet gedaan.

Ze kunnen het toch weigeren? Of niet?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Onder de nieuwe regels, hoeft er geen unanimiteit meer te zijn. Nog "maar" 8 van de 10 teams hoeven in te stemmen met een tussentijdse wijziging in de regels.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
alexbl69 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Maar waarom zou Alfa überhaupt akkoord gaan met een gewichtsverhoging? Als dat in de regels staat en zij hun budget hebben uitgegeven om er onder te blijven is dat toch hun goed recht?

Ze zagen er niet al te goed uit bij de testdagen. Als ze nu ook nog eens 5kg extra ballast mee moeten gaan slepen worden hun investeringen helemaal teniet gedaan.

Ze kunnen het toch weigeren? Of niet?
Voor een beslissing (voor of tegen) zijn 8 van de 10 teams nodig. In dit geval hebben 9 teams voor het voorstel gestemd, alleen Alfa niet.
Neun von zehn Teams haben sich für diese Anhebung ausgesprochen. Nur Alfa Romeo war dagegen.
@Herko_ter_Horst was mij voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zat even wat te denken over de Max fans na Silverstone, met het boegeroep bij alle podium ceremonies. Maar Engelse sportfans staan wereldwijd bekend als de meeste asociale slechtgemanierde fans die er zijn. Ik vrees dat bij vele Max nog steeds niet gezien wordt als echte wereldkampioen, en verwacht veel onsportief gedrag buiten de baan.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Dat 8 van de 10 teams kan toch een heel groot probleem worden als het over iets gaat wat door Mercedes motor aangedreven teams gaat.. dan kom je niet op de 8 teams die voor zullen stemmen

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29
NoFearCreations schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:57:
Zat even wat te denken over de Max fans na Silverstone, met het boegeroep bij alle podium ceremonies. Maar Engelse sportfans staan wereldwijd bekend als de meeste asociale slechtgemanierde fans die er zijn. Ik vrees dat bij vele Max nog steeds niet gezien wordt als echte wereldkampioen, en verwacht veel onsportief gedrag buiten de baan.
Dan hebben ze een flinke kluif aan het oranje gajes wat ook voorbij komt op de circuits ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:11
Erwin schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Dan hebben ze een flinke kluif aan het oranje gajes wat ook voorbij komt op de circuits ;) .
De verhooliganisering van de F1 kan beginnen😒

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Dit soort dingen vind ik weer mooi om te horen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uG69WowTfrt0_qndgf8egkX_nQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H0bVGaj7Pbec0udlpvTPP9Cc.png?f=fotoalbum_large

https://twitter.com/Lappe...cOWqqyWcyB9xWixYLmbA&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Lijkt me inderdaad best om Engelse fans te weren van circuits/raceweekenden.

Edit: De fans maken het groter maken dan het is. Een Toto en ook Christian 'vechten' gewoon met de middelen die ze hebben. Als dat een legertje advocaten is, soit. Als het lukt is het geniaal, als het niet lukt en ze druipen af, even goede vrienden. Deze lui zijn zich heus wel bewust dat ze in de entertainment wereld werken en daar gelden doorgaans wat andere wetten en regels. Ze zijn ook slim en gedreven genoeg die mogelijkheden te benutten en zien dat als een talent wat ze kunnen waarderen.

Vind alle F1 teambazen wel interessante figuren.

[ Voor 36% gewijzigd door Ypuh op 13-03-2022 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Komende dinsdag komt de FIA’s Technical Advisory Committee (TAC) bij elkaar om te overleggen over de huidige regels en de regels voor 2023. Tenminste 1 team gaat het ontwerp van de spiegelophanging van Mercedes betwisten. Welk team dat is of welke teams dat zijn is niet duidelijk, maar Red Bull en Ferrari waren het meest hoorbaar hierover. Het zal waarschijnlijk betrekking hebben op artikel 3.2.2 dat bepaalde onderdelen alleen gebruikt moeten worden waarvoor het bedoeld is. Binotto gaf al aan dat spiegels er zijn om naar achteren te kijken en niet moeten uitzien als aerodynamische ruimteschepen.

De FIA zal dit jaar streng optreden als het gaat om nadelige beïnvloeding bij het achter elkaar rijden. Volgens de Tombazis (FIA) heeft Mercedes nog geen regels overtreden, wat er op lijkt dat dit mogelijk zonder consequenties blijft. Wel zijn er andere elementen gevonden die niet in lijn zijn met het regelement, niet is bekend wat maar het zou om kleine dingen gaam.

Dinsdag dus meer.

https://the-race.com/form...nged-in-f1-rules-meeting/

P.S. mogelijk kan de fans dicussie een deurtje verder bij F1 Randzaken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 13-03-2022 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
flessuh schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:24:
Dat 8 van de 10 teams kan toch een heel groot probleem worden als het over iets gaat wat door Mercedes motor aangedreven teams gaat.. dan kom je niet op de 8 teams die voor zullen stemmen
kan je nagaan hoe moeilijk het was geweest al het zoals eerst, wel unaniem aangenomen moest worden....

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Die 2 zitten gewoon naast de baan samen een biertje te drinken en wat kleiduifjes te schieten. :P

Bron: Nergens. :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:57
Ik denk dat het, buiten Silverstone, wel mee gaat vallen. Ik heb de afgelopen tijd heel veel filmpjes op YouTube gezien waarbij de tent afgebroken werd in (sport)bars op het moment dat Max Lewis voorbij ging. En dat waren filmpjes van over de hele wereld, blijkbaar zijn er veel wel effe klaar met Lewis en zijn titels.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het is weer….

Raceweek !!!!

Het begint nu echt weer te kriebelen.

@DaniëlWW2
Wederom vanaf dinsdag ochtend een racetopic?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 14 maart 2022 @ 06:46:
Het is weer….

Raceweek !!!!

@DaniëlWW2
Donderdagochtend tegenwoordig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
warp schreef op maandag 14 maart 2022 @ 06:52:
[...]

Donderdagochtend tegenwoordig.
I know, I know.
Ik hoop eigenlijk op “nieuw jaar, nieuwe kansen” en weer vanaf dinsdag.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:27
streamnl schreef op maandag 14 maart 2022 @ 06:54:
[...]

I know, I know.
Ik hoop eigenlijk op “nieuw jaar, nieuwe kansen” en weer vanaf dinsdag.

***members only***
Je begint natuurlijk al met de gewaagde "raceweek".

Voor mij persoonlijk hoeft dat overdreven gedoe in ieder geval niet. Donderdagochtend topic open is prima. En gezien dat was omdat donderdag de mediadag was, kan dat nu zelfs naar vrijdag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34
Dit jaar ook weer de @basvn topic reminder?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Begint ook weer te kriebelen ben benieuwd waar iedereen staat aan het begin van het seizoen en hoe het uiteindelijk eindigt. Want reken er maar op dat de kaarten gedurende het verloop flink geschud gaan worden.

En niet al te onbelangrijk houd je emoties een beetje in bedwang en het respect naar elkaar tijdens de race topics scheelt de moderators werk en irritaties bij andere dan gaan we weer een leuk seizoen tegemoet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik ben er ook wel weer klaar voor.

6 niets zeggende dagen gezien nu, ik wil nu een echte race zien.
Toch hoop ik stiekem dat HAAS er goed uit komt, en goede punten gaat pakken dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Raceweek is officieel begonnen woehoee!
Ik hou alleen wel me hart vast bij de kwaliteit van Viaplay, want die hebben hopelijk geleerd dat wij Nederlanders niet met ons laten sollen. We zullen het allemaal gaan beleven aankomende Zondag, wij kijken in ieder geval met vrienden en snacks d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:48:
[...]

Voor mij persoonlijk hoeft dat overdreven gedoe in ieder geval niet. Donderdagochtend topic open is prima. En gezien dat was omdat donderdag de mediadag was, kan dat nu zelfs naar vrijdag?
Ik ben voor minder F1 topics. Ik ben inmiddels een volleerd tabblad jongleur...

Maar het racetopic open op donderdag is prima aangezien die dag al nieuws naar buiten komt over de teams en coureurs op het circuit. Wacht je op het mediamoment dan lopen we hier lekker achter de feiten aan...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaool schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:41:
[...]

Maar het racetopic open op donderdag is prima aangezien die dag al nieuws naar buiten komt over de teams en coureurs op het circuit. Wacht je op het mediamoment dan lopen we hier lekker achter de feiten aan...
ditto; hoeveel zijn het er nu? 5?
f1 jaar
f1 race
f1 randzaken
f1 waar te kijken
f1 welke gp bezoek je
f1 drive 2 survive
[..] hoe zit dat met voetbal? daarbij ook een topic over ieder sub-onderwerp? hoe rond is de bal? hoogte van gras? en per club een topic? ... :N misschien maar een f1 sub-fora maken? :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:48:
[...]

Voor mij persoonlijk juist wel.
Ik kan wel genieten van de verhalen/emoties die jullie (en ik) krijgen van F1.
En dat hoeft voor mij niet altijd ontopic te zijn. (wederom, dit is mijn mening)

Dat is een van de redenen dat ik hier (lees op Tweakers) terug blijf komen.

Ik snap de redenen waarom het vorig jaar aangepast was, en ik sta achter de beslissing, maar... ik vond het toch jammer. En ik hoop dat we dit jaar weer kunnen "buurten" zoals de jaren ervoor.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
himlims_ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:47:
[...]
......
sjaool schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:41:
[...]

.......
Persoonlijk vind ik het wel prettig dat dit soort zaken gescheiden zijn.
Ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op al dat commentaar van commentatoren in een F1 topic. Ik vind dat zoveel negatief gezeik. Moet je straks eens kijken wat een lawine aan meldingen er komen als ViaPlay echt begint met een GP
Of dat ik 20 pagina's moet scrollen omdat de discussie over drive to survive gaat en dan pas weer over het hedendaagse F1.
De afsplitsing is ook niet zomaar geboren maar puur uit ervaring van het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

himlims_ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:47:
[...]
f1 jaar
f1 race
f1 randzaken
f1 waar te kijken
f1 welke gp bezoek je
f1 drive 2 survive
[..] hoe zit dat met voetbal? daarbij ook een topic over ieder sub-onderwerp? hoe rond is de bal? hoogte van gras? en per club een topic? ... :N misschien maar een f1 sub-fora maken? :X
Hebben we al vaker gevraagd maar steeds afgeschoten; maar we kunnen blijven doordrammen; lukt Mercedes ook steeds :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:13
Kan er ook geen genoeg van krijgen hoor, zoveel zin in alweer!

Gelukkig is de meeste spanning er voor mij nu wel af, nu Max wereld kampioen is. Hoop ik althans. Bij de laatste races moest ik bij de start gewoon even weg lopen omdat de spanning mij teveel werd.. hebben hier meer mensen last van? Hoe die opbouw ook begint met de opwarm ronde, wetende dat er altijd iemand kan blijven staan. En dan dat moment vlak voor dat alle lichten uit gaan. Zo ongekend spannend vindt ik dat. Mijn horloge vraagt dan altijd of het wel goed met mij gaat? Ik heb wel eens overwogen dat het misschien beter is om niet meer te kijken 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Drials schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:39:
Kan er ook geen genoeg van krijgen hoor, zoveel zin in alweer!

Gelukkig is de meeste spanning er voor mij nu wel af, nu Max wereld kampioen is. Hoop ik althans. Bij de laatste races moest ik bij de start gewoon even weg lopen omdat de spanning mij teveel werd.. hebben hier meer mensen last van? Hoe die opbouw ook begint met de opwarm ronde, wetende dat er altijd iemand kan blijven staan. En dan dat moment vlak voor dat alle lichten uit gaan. Zo ongekend spannend vindt ik dat. Mijn horloge vraagt dan altijd of het wel goed met mij gaat? Ik heb wel eens overwogen dat het misschien beter is om niet meer te kijken 🙈
ik had dat bij de herstart van die laatste ronden [..] pfff dat trok ik niet meer :+ mooi man - sport vanaf de bank :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

streamnl schreef op maandag 14 maart 2022 @ 06:46:
Het is weer….

Raceweek !!!!

@DaniëlWW2
1) We gaan hier nog steeds geen "raceweek" lopen doen. ;)
2) Topic staat voor woensdag klaar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Gisteren Drive to Survive gekeken, zaterdag de laatste testsessie live gekeken, ik ben klaar voor het nieuwe seizoen! Hoop dat Mercedes daadwerkelijk wat meer problemen heeft en nu eens niet frontrunner is.

spoiler:
Helemaal nadat Toto in het laatste shot meer op een supervillain leek dan een teambaas :P

Ben zeer benieuwd wat het nieuwe seizoen gaat brengen. Bij kwalificatie gaat het sandbaggen en de bullshit stoppen. We gaan zien wie echt zijn huiswerk goed gedaan heeft.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DaniëlWW2 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:53:
[...]

1) We gaan hier nog steeds geen "raceweek" lopen doen. ;)
2) Topic staat voor woensdag klaar.
Je kan wel rennen, maar je niet verstoppen. })

* himlims_ runs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5st9bABn37V9MMdWxzqnrEjQhG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/278ibTzlECLkfWl4EcWttoXx.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-03-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 21:31

Dazzler2120

FP ProMod
Over de gehele testen, is er een overzichtje wie de meeste rondjes gereden heeft? Dus over Bahrein & Barcelona?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Dazzler2120 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:10:
Over de gehele testen, is er een overzichtje wie de meeste rondjes gereden heeft? Dus over Bahrein & Barcelona?
Staat gewoon op Formula 1 twitter.

Oh sorry, inclusief Barcelona, geen idee.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Admin op 14-03-2022 10:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
Dazzler2120 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:10:
Zoiets? Mocht men het ook nog van de andere coureurs en per team willen, laat het maar weten.

Barcelona dag 1Barcelona dag 2Barcelona dag 3Bahrein dag 1Bahrein dag 2Bahrein dag 3Totaal BarcelonaTotaal BahreinTotaal
Verstappen14705908653206139345
Perez07874138043152181333
Hamilton504094624778184187371
Russel776566606771208198406
Ricciardo0126860002120212
Norris103052506090155200355
Leclerc807844645451202169371
Sainz737192526068236180416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
The_Admin schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:24:
[...]

Staat gewoon op Formula 1 twitter.

Oh sorry, inclusief Barcelona, geen idee.
Daarnaast, niet iedereen heeft / gebruikt Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Extigo schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:35:
[...]

Zoiets? Mocht men het ook nog van de andere coureurs en per team willen, laat het maar weten.

Barcelona dag 1Barcelona dag 2Barcelona dag 3Bahrein dag 1Bahrein dag 2Bahrein dag 3Totaal BarcelonaTotaal BahreinTotaal
Puur op basis van aantal rondes dus een makkelijke voorspelling, Mercedes 1, Ferrari 2, Red Bull 3. Ik voorspel hem vast voor de eindstand voor dit seizoen.

Edit: Damn, Ferrari 1 qua rondes... ik laat hem staan, die chaotische Italianen worden dit seizoen 2e.

[ Voor 3% gewijzigd door Homeland op 14-03-2022 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 14:09
Homeland schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:53:
[...]

Puur op basis van aantal rondes dus een makkelijke voorspelling, Mercedes 1, Ferrari 2, Red Bull 3. Ik voorspel hem vast voor de eindstand voor dit seizoen.

Edit: Damn, Ferrari 1 qua rondes... ik laat hem staan, die chaotische Italianen worden dit seizoen 2e.
Vorig jaar was het Alfa en AT op 1&2. Dus sowieso dat dit waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
meenkdrie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Vorig jaar was het Alfa en AT op 1&2. Dus sowieso dat dit waar is.
Het is inderdaad de meest wetenschappelijke methode voor het bepalen van toekomstig succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gaan we nog voorspellingen (coureurs en constructeurs) doen?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:59
Van de "buren" met tweewielers een update over de verbouwing van Spa.
Meer foto's: link
Afbeeldingslocatie: https://www.racesport.nl/circuit-spa-franchorchamps-werk-in-uitvoering/22-12-2021_logo_24/

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
Ik heb de tabel een beetje uitgebreid en voor de teams ook maar een tabel gemaakt

Coureurs
Alonso127012240122139146285
Ocon01250421110125153278
Gasly014740103091187194381
Tsunoda12100012057121177298
Albon664794104018207122329
Latifi666113012124140136276
Stroll67550507053122173295
Vettel527348394681173166339
Schumacher236600238589108197
Magnussen0000603809898
Mazepin2041900070070
Fittipaldi000470004747
Zhou07141544882112184296
Bottas23211066256854159213
Kubica900000909

Teams
Red Bull147781331388696358320678
Mercedes127105160122114149392385777
Mclaren103126138506090367200567
Ferrari153149136116114119438349787
Alpine1271251266111122264299563
Alpha Tauri12114740103120148308371679
Williams13210810710412142347258605
Aston Martin1191284889116134295339634
Haas4310794783123159253412
Alfa Romeo32925112073150175343518

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

F1-teams bespreken regelwijziging om ‘mirror war’ te vermijden

https://nl.motorsport.com...or-war-vermijden/8981859/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49
sjaool schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:17:
F1-teams bespreken regelwijziging om ‘mirror war’ te vermijden

https://nl.motorsport.com...or-war-vermijden/8981859/
Dit gaat wel interessant worden. Er zijn namelijk 2 potentiele uitkomsten van wat Mercedes doet met de SIPS/spiegels:
1. Het blijkt het ei van columbus en degene die dit hebben zijn dominant. Dit betekent dat alle teams dit zullen moeten gaan overnemen. Dit leidt tot een veld vol auto's met Shrek oortjes.
2. Het leidt niet tot dominatie en alleen de Mercedes ziet er een beetje anders uit als de rest.

Ik denk dat alle teams (op Mercedes na) en de FIA het eerste graag willen voorkomen en dat ze voorstander zijn om bijvoorbeeld de regels vanaf 2023 te verscherpen.
Dit zou Mercedes serieus voor het blok zetten, want ga je dan verder ontwikkelen in de Shrek-oor richting gedurende het seizoen? Als je dat doet, dan zet je jezelf enorm op achterstand in het volgende seizoen, waar je alsnog van concept moet wisselen en dan ineens een jaar achterloopt op de concurrentie.

In mijn ogen heeft Mercedes hier best wel een risico genomen en ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Biggg schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Dit gaat wel interessant worden. Er zijn namelijk 2 potentiele uitkomsten van wat Mercedes doet met de SIPS/spiegels:
1. Het blijkt het ei van columbus en degene die dit hebben zijn dominant. Dit betekent dat alle teams dit zullen moeten gaan overnemen. Dit leidt tot een veld vol auto's met Shrek oortjes.
2. Het leidt niet tot dominatie en alleen de Mercedes ziet er een beetje anders uit als de rest.

Ik denk dat alle teams (op Mercedes na) en de FIA het eerste graag willen voorkomen en dat ze voorstander zijn om bijvoorbeeld de regels vanaf 2023 te verscherpen.
Dit zou Mercedes serieus voor het blok zetten, want ga je dan verder ontwikkelen in de Shrek-oor richting gedurende het seizoen? Als je dat doet, dan zet je jezelf enorm op achterstand in het volgende seizoen, waar je alsnog van concept moet wisselen en dan ineens een jaar achterloopt op de concurrentie.

In mijn ogen heeft Mercedes hier best wel een risico genomen en ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken..
ik denk eerder dat mercedes hetzelfde doet als ik een bouwvergunning aanvraag;
- een bouwvergunning voor dakkapel
- een bouwvergunning voor uitbouw voor
- een bouwvergunning voor uitbouw achter
- een bouwvergunning voor plaatsen schuur

onderaan de streep zal de gemeente niet alles goedkeuren; maar 1 of 2 wel, heb ik die gewonnen

doe ik enkel een aanvraag voor een dakkapel, is de kans dat die afgewezen wordt best reeel; doe je 4 aanvragen voor uitbouw, blijft iets van die aanvragen wel overeind.

volgens mij doet mercedes precies dat; bouw/toon een innovatieve bak, sommige onderdelen niet legaal, andere grijs gebied. stel aantal worden illegaal bestemeld; kun je wel racen met het gene wat overeind blijft staan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Biggg schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Ik hoop dat ze verboden worden want het ziet er gewoonweg niet uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
sjaool schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:15:
[...]

Ik hoop dat ze verboden worden want het ziet er gewoonweg niet uit. :P
Een aanpassing in het uiterlijk heeft vaak aanpassingstijd nodig. Wat nu niet 'uit ziet' wordt later naar teruggekeken als mooi of innovatief.
Imo moeten de teams dit soort vrijheden wel hebben, als er geen gebruik van een maas in de regels gemaakt is. Als er een maas is gebruikt om tot het resultaat van de Mercedes sidepods te komen, dan moet die maas uiteraard gedicht worden. Maar als dit gewoon past binnen de definitie van de technische regels en gaat het de geest van regels niet tegen, dan moet het gewoon geaccepteerd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
himlims_ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:15:
[...]

ik denk eerder dat mercedes hetzelfde doet als ik een bouwvergunning aanvraag;
- een bouwvergunning voor dakkapel
- een bouwvergunning voor uitbouw voor
- een bouwvergunning voor uitbouw achter
- een bouwvergunning voor plaatsen schuur

onderaan de streep zal de gemeente niet alles goedkeuren; maar 1 of 2 wel, heb ik die gewonnen

doe ik enkel een aanvraag voor een dakkapel, is de kans dat die afgewezen wordt best reeel; doe je 4 aanvragen voor uitbouw, blijft iets van die aanvragen wel overeind.

volgens mij doet mercedes precies dat; bouw/toon een innovatieve bak, sommige onderdelen niet legaal, andere grijs gebied. stel aantal worden illegaal bestemeld; kun je wel racen met het gene wat overeind blijft staan.
Misschien heeft MER daarom ook nog die lipjes op de spiegelsteun gezet. Dan kan de FIA die afkeuren en aan de andere teams laten zien dat MER niet alles kan maken. Maar ondertussen blijft dan wel een spiegelsteun over die tevens dienst doet als vleugel.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hansvk schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Misschien heeft MER daarom ook nog die lipjes op de spiegelsteun gezet. Dan kan de FIA die afkeuren en aan de andere teams laten zien dat MER niet alles kan maken. Maar ondertussen blijft dan wel een spiegelsteun over die tevens dienst doet als vleugel.
precies - dat was mijn 'theorie' (handig vanuit bureaustoeltje - hoe het 'echt' zit zullen wij waarschijnlijk niet mee krijgen) maar vond het wel aannemelijke gedachte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

hansvk schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:29:
En ondertussen verspillen andere teams resources aan het onderzoeken van die steun, testen of ze er zelf een willen en besluiten of ze protest aan moeten tekenen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTps7IYdSpIHsMvSskSVyj7dXKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/W4ENxYfcMxPZSy9BjIk14xeo.gif?f=user_large
Winterslaap voorbij.
Zo wat heb ik gemist?
Mercedes in underdogpositie? (zeggen ze dat niet al zes seizoenen op rij?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
nachtnet schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:04:
[Afbeelding]
Winterslaap voorbij.
Zo wat heb ik gemist?
Mercedes in underdogpositie? (zeggen ze dat niet al zes seizoenen op rij?)
Dat klopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Strikje om die reddit post en bewaren voor volgend seizoen als Max weer met 33 gaat rijden en Lewis voor 8e gaat en Russell voor de tweede?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
alesandro_46 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:15:
Van de "buren" met tweewielers een update over de verbouwing van Spa.
Meer foto's: link
[Afbeelding]
Kan iemand hier ook nog een tank in shoppen? Na deze week kan ik geen tractor zien zonder een tank erachter :)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• alesandro_46
bvbal79 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Kan iemand hier ook nog een tank in shoppen? Na deze week kan ik geen tractor zien zonder een tank erachter :)
Here you go!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f2iW2WNkKisKqKDREXclCKhgp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8F83hhbkJWJiIQ4sJ5tt28Bm.png?f=fotoalbum_large
spoiler:
:+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FN0Pbm2WUAY0QcY?format=jpg&name=large

eerste poster!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FN0Vq1IVcAwYkTM?format=jpg&name=900x900

Laat ze aub gewoon F1 rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
Zag gisteravond in DTS Günther allerlei foto's maken met speelgoed/sauna's/speelhuisjes voor de sponsors. Staat waarschijnlijk allemaal in de sponsor contracten dus het is om het racen te kunnen betalen ;)

Hail to the king baby!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:36

SomerenV

It's something!

urk_forever schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Zag gisteravond in DTS Günther allerlei foto's maken met speelgoed/sauna's/speelhuisjes voor de sponsors. Staat waarschijnlijk allemaal in de sponsor contracten dus het is om het racen te kunnen betalen ;)
Naah, dat was gewoon zijn grote droom eindelijk in een Aldi-folder te staan :+

@basvn Wel raar. Een 2022-poster en dan een Force India erop? :')

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 14-03-2022 16:16 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
urk_forever schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Ik heb geen idee, dit is iig Formule1 breed andere rijders staan ook in weiro pakjes op een foto

https://www.vanityfair.co...ter&utm_social-type=owned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Laatst online: 16:47
Nvm
Wellicht een Engels iets

[ Voor 14% gewijzigd door Louwke op 14-03-2022 16:17 ]

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
SomerenV schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:14:
[...]

Naah, dat was gewoon zijn grote droom eindelijk in een Aldi-folder te staan :+

Force India?, of was dat de grap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
https://www.telegraaf.nl/...ampaign=seeding-telesport

de 8ste titel van is niet meer voor Hamilton

[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 14-03-2022 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ow jawel; staat toevoegen niet vervangen. + Telegraaf nieuws...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Laten we hopen dat het een mooi seizoen wordt waar Mercedes geen enkele rol in gaat spelen... van mij mag Ferrari de constructeurs titel pakken en Sainz, Norris of wie dan ook wereld kampioen worden.

Om 1 of andere reden staat inmiddels echt alles me tegen bij Mercedes. Hoe die vorig jaar het seizoen afgesloten hebben, met politieke spelletjes Masi in de winterstop weg hebben weten te krijgen en dan nu ook nog een Russelll er bij die inmiddels ook wel een droge tong zal hebben van al dat gelik bij Toto en Hamilton, het zichzelf in de underdog rol blijven drukken e.d.

Heb het nooit een heel inspirerend team gevonden maar had ik altijd nog zoiets van "ze zijn simpelweg de beste met een verdomd goed rijders duo" en kon ik het nog enigszins verteren maar dat is echt helemaal weg.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Illegal_Alien schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:29:
[...]

Ow jawel; staat toevoegen niet vervangen. + Telegraaf nieuws...
tja daar kunnen we over discussieren toevoegen maakt het ook direct anders :)

Dit keer is telegraaf wel juist, hij zei dit in een interview gisteren (of eergisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het zal wel een gevalletje à la Memphis Depay zijn. Maar goed, de pers gaat er alweer lekker mee aan de haal. Net zoals ik nu speculeer. :P

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 14-03-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

SomerenV schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:14:
Ze gingen de eerste race toch rijden in een tribute livery?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
zonoskar schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:43:
[...]

Ze gingen de eerste race toch rijden in een tribute livery?
wie Force India?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Ypuh
R2D2 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:34:
Laten we hopen dat het een mooi seizoen wordt waar Mercedes geen enkele rol in gaat spelen... van mij mag Ferrari de constructeurs titel pakken en Sainz, Norris of wie dan ook wereld kampioen worden.

Om 1 of andere reden staat inmiddels echt alles me tegen bij Mercedes. Hoe die vorig jaar het seizoen afgesloten hebben, met politieke spelletjes Masi in de winterstop weg hebben weten te krijgen en dan nu ook nog een Russelll er bij die inmiddels ook wel een droge tong zal hebben van al dat gelik bij Toto en Hamilton, het zichzelf in de underdog rol blijven drukken e.d.

Heb het nooit een heel inspirerend team gevonden maar had ik altijd nog zoiets van "ze zijn simpelweg de beste met een verdomd goed rijders duo" en kon ik het nog enigszins verteren maar dat is echt helemaal weg.
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, vind ik die haat/afgunst/alomvattende afkeur richting een team vaak maar sneu en niets toevoegen (integendeel). Begint een beetje op Ajax - Feyenoord te lijken, waar het woord 'sneu' een deel van het publiek nog teveel eer aan doet.

Toto is op en top professional, Hamilton en Russell 2 van de pakweg 10 beste autocoureurs ter wereld en die mensen op de Mercedes fabriek presteren ook al jaren boven wat je mag en kunt verwachten. Vind dat soort sportieve factoren allemaal wel te prijzen, ook al deel ik niet in hun politieke overtuiging en hoeven die psychologische spelletjes van mij ook niet. Die hoeven wij fans ons gelukkig niet persoonlijk aan te rekenen. Max is geen familielid of wordt fysiek bedreigd, maar verdiend juist grof aan deze sport/rivaliteit. Je hoeft met geen van de betrokkenen medelijden te hebben en kunt zelfs stellen dat ze minder af waren zonder dit hele toneelstukje.

Uiteindelijk is het gewoon entertainment en is *bijna* alles geoorloofd. In dat kader vind ik het alleen maar mooi dat er een red vs. blue is die elkaar naar een hoger niveau tillen, als een Messi vs. Ronaldo, Feder vs. Nadal of van Aert vs. van der Poel. Het zijn vaak de zogenoemde 'fans' die er een vieze bijsmaak aan geven door alle objectiviteit te laten varen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 14-03-2022 17:34 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:19:
[...]

Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, vind ik die haat/afgunst/alomvattende afkeur richting een team vaak maar sneu en niets toevoegen (integendeel). Begint een beetje op Ajax - Feyenoord te lijken, waar het woord 'sneu' een deel van het publiek nog teveel eer aan doet.

Toto is op en top professional, Hamilton en Russell 2 van de pakweg 10 beste autocoureurs ter wereld en die mensen op de Mercedes fabriek presteren ook al jaren boven wat je mag en kunt verwachten. Vind dat soort sportieve factoren allemaal wel te prijzen, ook al deel ik niet in hun politieke overtuiging en hoeven die psychologische spelletjes van mij ook niet. Die hoeven wij fans ons gelukkig niet persoonlijk aan te rekenen. Max is geen familielid of wordt fysiek bedreigd, maar verdiend juist grof aan deze sport/rivaliteit. Je hoeft met geen van de betrokkenen medelijden te hebben en kunt zelfs stellen dat ze minder af waren zonder dit hele toneelstukje.

Uiteindelijk is het gewoon entertainment en is *bijna* alles geoorloofd. In dat kader vind ik het alleen maar mooi dat er een red vs. blue is die elkaar naar een hoger niveau tillen, als een Messi vs. Ronaldo, Feder vs. Nadal of van Aert vs. van der Poel. Het zijn vaak de zogenoemde 'fans' die er een vieze bijsmaak aan geven door alle objectiviteit te laten varen.
Heb je een punt maar in de bijna 30 jaar dat ik F1 kijk heb ik me nog nooit zo geërgerd aan een team zoals aan Mercedes afgelopen jaar (en deels ook aan Red Bull), het heeft in mijn ogen de sport weinig goeds gedaan afgelopen seizoen.

Wolff mag dan wel op en top een professional zijn, hij is wel ingestapt in een team wat al als een geoliede machine draaide, misschien is het ook niet zozeer Mercedes maar meer de "gezichten" van het merk en hoe die door de jaren heen de lobby gevoerd hebben.

Wat betreft Russell, dat moet nog maar blijken hoe goed die daadwerkelijk is en of hij in dat rijtje met 10 beste coureurs ter wereld thuis hoort of dat hij komend jaar "knakt" onder de druk van Hamilton. Als persoon heb ik niet zo heel veel met Hamilton, als sportman is hij gewoon 1 van de groten uit de geschiedenis en heeft hij dat downplayen ook helemaal niet nodig.

En Verstappen is inderdaad geen familielid, ik vond het mooi dat er een stukje NL autosport geschiedenis geschreven werd maar het is niet dat ik af zou haken als er geen NL'er mee zou rijden en vind ik soms ook dat sommigen wel heel erg doorschieten in hun fanatisme maar dat is niets nieuws, hooguit wat gegroeid in omvang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 13:18

ricardo246

Life's what you make it!

Met een logitech Z906 om de audio perfect weer te geven *O*

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• alesandro_46
Nice!

Inclusief brandblusser, bezem en alle andere accessoires? Dit zodat hij álles thuis kan oefenen natuurlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:48
Ik vraag mij toch echt af wat het nut van die spiegels op deze sim zal zijn :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Killjoy

Klingon lawn products

Rembock schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Ik vraag mij toch echt af wat het nut van die spiegels op deze sim zal zijn :P
Ziet 'ie zijn vrouw tenminste aankomen met een bak koffie :)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Killjoy schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:05:
[...]

Ziet 'ie zijn vrouw tenminste aankomen met een bak koffie :)
Hehe hoe vaak ik me al niet helemaal kapot geschrokken ben omdat ik midden in een race ineens op de schouder getikt werd door of mijn zoon die wakker was geworden of omdat mijn vrouw even wilde vertellen dat ze naar bed ging... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00
Remote werken is dat. Scheelt weer reistijd en je hebt geen last meer van de g-krachten, allemaal plus punten! Alleen als de verbinding wegvalt schiet de auto ineens rechtdoor op het circuit en het podium wordt wel iets saaier.

[ Voor 8% gewijzigd door Ingelogd op 14-03-2022 23:23 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
Zoals bekend start het race weekend vanaf vrijdag en dit wat er wijzigt volgens Formule 1.

Vrijdag
  • De persconferentie van de rijders is van de donderdag naar de vrijdag verplaatst. Over een tijdsbestek van 2 uur (was 4 uur) en moet 90 minuten klaar zijn voordat de 1e training begint.
  • Alle vrije trainingen duren 1 uur, De 2e vrije training start 2 uur na de 1e vrije training. De drivers briefing vindt 90 minuten na de 2e vrijte training plaats.
Zaterdag
  • De persconferentie van de teambazen is verplaatst naar zaterdag en begint 1,5 uur voordat de 3e vrije training begint.
  • Kwalificatie begint een paar uur na de 3e vrije training.
Zondag
  • De zondag blijft eigenlijk ongewijzigd.
  • De drivers parade begint 2 uur voor de race.
Wat ik in het overzicht nog mis zijn de races met een sprint omdat die een iets andere weekend indeling hebben.

https://www.formula1.com/...wJmmmxpfnyJQMsghZwEx.html

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 15-03-2022 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Op donderdag is er nog wel de trackwalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Woudloper schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:07:
Op donderdag is er nog wel de trackwalk.
en waarschijnlijk de highspeed test (met safetycar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

R2D2 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:34:

Ik hoop eigenlijk dat we Toto best vaak in beeld zien. Schuimbekkend en koptelefoon kapot slaand omdat zn team wederom punten mis loopt uiteraard. :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Player1S schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:49:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat we Toto best vaak in beeld zien. Schuimbekkend en koptelefoon kapot slaand omdat zn team wederom punten mis loopt uiteraard. :+
Uit imagobescherming is Bose iig al vertrokken :+

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nee :N = woke fools

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Player1S schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 07:49:
[...]

De beste man heeft al lange tijd mentale problemen maar dit is meer voor F1 Randzaken dan seizoensnieuws.

https://www.telegraaf.nl/...en-over-mentale-problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Red Bull looking ‘ridiculously fast’ in 2022, says Hamilton – but Mercedes ‘undoubtedly’ the best team

Lewis Hamilton fired a defiant warning shot to Red Bull ahead of the start of the 2022 season, stating that, while his rivals may have looked fast in pre-season running, his Mercedes squad remained “undoubtedly” the best team, adding that winning a record eighth drivers’ title would be “mind-blowing” to him.
“The testing’s been difficult,” Hamilton told the crowd at the event. “There were a lot of cars that were looking quite fast. The Alfa Romeo was looking fast, Valtteri [Bottas] was looking quick. Obviously the Red Bull looks ridiculously fast at the moment, and the Ferraris.

“But we are the best team,” Hamilton added defiantly. “Undoubtedly.”
Dussuh wat is het nou; niet winnende wagen of wagen die alles wegblaast? (Of alleen een team wat goed is? :P)

Bron: https://www.formula1.com/...2oEQ4SzCNchPIif3jOWT.html

[ Voor 39% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-03-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Illegal_Alien schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:48:

Red Bull looking ‘ridiculously fast’ in 2022, says Hamilton – but Mercedes ‘undoubtedly’ the best team

[...]

[...]

Dussuh wat is het nou; niet winnende wagen of wagen die alles wegblaast?

Bron: https://www.formula1.com/...2oEQ4SzCNchPIif3jOWT.html
Een auto die de eerste 3 races niet meedoet om de overwinning, maar uiteindelijk wel de titel(s) pakt. Een auto met veel potentie dus.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
Mog schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Een auto die de eerste 3 races niet meedoet om de overwinning, maar uiteindelijk wel de titel(s) pakt. Een auto met veel potentie dus.
Ik moet het nog zien. Kan best zijn dat ze met de ingeslagen weg niet de beste wagen kunnen uitontwikkelen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Pagina: 1 ... 37 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics