[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.948 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25
Waaj schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:48:
De eerste vraag die bij mij opkomt is hoe dit zou moeten werken met de koeling van de motor. Daarnaast is er geen enkele mogelijkheid om de turbulentie die van de voorwielen afkomt te sturen of te benutten. Het zou mij verbazen als er zoiets de baan opkomt deze week. Het zou imho wel de meest spectaculaire ontwikkeling van dit decennium zijn als ze zoiets werkend krijgen.
Ja, mijn gedachte was: zou je de versnelde wind van onder de vloer kunnen scheppen en door je motorruimte kunnen laten lopen?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Mercedes zonder sidepods
Ferrari heeft een raketmotor
RedBull misschien het ei van Columbus en zo gaan we maar door.
Welkom in pre-season :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Voor de liefhebbers heb ik nog wat extra foto's van de safety car en medical car in mijn eerdere post geplaatst en een link toegevoegd met meer foto's.

Look who's back.

[ Voor 42% gewijzigd door Chocoball op 08-03-2022 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
[YouTube: Duel: Hamilton vs Verstappen - part 1]
New original Sky Sports two-part documentary telling the definitive story of the astonishing championship fight between Hamilton and Verstappen

**Ik weet niet waarom de link ineens weg is...maar hier de bron voor degene die het wel willen zien.
(YouTube: Duel: Hamilton vs Verstappen - part 1)

[ Voor 72% gewijzigd door powah33 op 09-03-2022 09:42 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:06
powah33 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 06:46:
New original Sky Sports two-part documentary telling the definitive story of the astonishing championship fight between Hamilton and Verstappen
Geen tijd om dat nu te kijken, maar afgaand op de comments is dat ongeveer zo objectief als je van Sky mag verwachten...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Finraziel schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:34:
[...]

Geen tijd om dat nu te kijken, maar afgaand op de comments is dat ongeveer zo objectief als je van Sky mag verwachten...
Yep, SKY blijft SKY he. Beelden zijn wel mooi.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Finraziel schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:34:
[...]

Maar het is wel de definitieve verhaal.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

@DaniëlWW2 mooie tijd voor een test topic? :9~

lekker nog een dag in spanning afwachten voor het seizoen officieel begint!

[ Voor 44% gewijzigd door basvn op 09-03-2022 08:02 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Lynx schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:53:
Mag toch hopen dat het een gerucht blijft. FUGLY!
Het zou wel typisch F1 zijn: denken we eindelijk weer mooie auto's te krijgen, vinden de teams een loophole waardoor ze alsnog lelijk zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
caspervc schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:41:
[...]

Ja, mijn gedachte was: zou je de versnelde wind van onder de vloer kunnen scheppen en door je motorruimte kunnen laten lopen?
Die versnelde lucht heb je tot aan de diffuser nodig, anders heeft het helemaal geen zin. Je verliest totaal je downforce aan de achterkant als je die lucht te vroeg laat ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:14
Pathogen schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:57:
Grappig, ik heb blijkbaar helemaal niet meegekregen dat "iedereen" dacht dat het Albon was op de radio. Al vond ik wel dat Lambiase nog nooit zo hyper had geklonken, ik ging er niet eens vanuit dat het iemand anders kon zijn :P
Maar het was toch ook Albon? Althans...dat is mijn antwoord wat ik zou geven als iemand mij zou vragen. Maar was het we Lambiase?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

DaniëlWW2 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:49:
[...]

Ik open het woensdag wel. Ping me maar als ik het vergeet. :)
@DaniëlWW2 Poke :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Robbie T schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Maar het was toch ook Albon? Althans...dat is mijn antwoord wat ik zou geven als iemand mij zou vragen. Maar was het we Lambiase?
Volgens Albon was het Lambiase:
https://nl.motorsport.com...-alexander-albon/8280926/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

basvn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:00:
@DaniëlWW2 mooie tijd voor een test topic? :9~

lekker nog een dag in spanning afwachten voor het seizoen officieel begint!
Ja ja. :P
DaniëlWW2 in "[F1 2022] Testdagen"

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-03-2022 09:36 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:41
The Duel hoef je niet aan je watch list toe te voegen, als je je kapot wil ergeren dan moet je het zien natuurlijk. Het is bijna pijnlijk om te ze zien hoe ze bij sky de wk-titel van Verstappen onderuit halen door negative campaigning richting Verstappen en FIA.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lasmibalsingh schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:26:
The Duel hoef je niet aan je watch list toe te voegen, als je je kapot wil ergeren dan moet je het zien natuurlijk. Het is bijna pijnlijk om te ze zien hoe ze bij sky de wk-titel van Verstappen onderuit halen door negative campaigning richting Verstappen en FIA.
Je hoopte ergens dat dit voor de nieuwe start van seizoen allemaal over was, maar er gaat geen tweet voorbij, geen reactie ongemoeit of daar komen ze weer met masi 2021, stolen championship etc.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

SinergyX schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:35:
[...]

Je hoopte ergens dat dit voor de nieuwe start van seizoen allemaal over was, maar er gaat geen tweet voorbij, geen reactie ongemoeit of daar komen ze weer met masi 2021, stolen championship etc.
Gaat niet gebeuren. Beste is gewoon dat soort berichten negeren en anders de personen die erover blijven zeiken ontvolgen of muten. Ben er klaar mee, seizoen is voorbij, uitslag wordt niet meer veranderd. Nieuw seizoen aanstaande.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:42
powah33 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:48:
[...]

Yep, SKY blijft SKY he. Beelden zijn wel mooi.
Klaar met "Mikey mikey that's not fair", and Brundle met "he's going for the inside". 2021 is klaar and done. F1 lijkt soms net Nederland, zeiken en schuren tot het gaatje.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SinergyX schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:35:
[...]

dat zal dit seizoen nog iedere race terug komen/benoemd worden (bij skyf1)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30

**Ik weet niet waarom de link ineens weg is...maar hier de bron voor degene die het wel willen zien.
Totaal objectief inderdaad. Eerste 20 minuten word meteen het "aggressive driving" van Max even uitvergroot. en daarna "Insert heroic Hamilton". Enige die beetje objectief lijkt is Rosberg

Races die Lewis wint worden breed uitgemeten, en Monaco waar Lewis 7e werd en Frankrijk waar Mercedes verloor op strategie word enkel minuten aan besteed.

[ Voor 9% gewijzigd door Senaxx op 09-03-2022 10:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Senaxx schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Totaal objectief inderdaad. Eerste 20 minuten word meteen het "aggressive driving" van Max even uitvergroot. en daarna "Insert heroic Hamilton". Enige die beetje objectief lijkt is Rosberg

Races die Lewis wint worden breed uitgemeten, en Monaco waar Lewis 7e werd en Frankrijk waar Mercedes verloor op strategie word enkel minuten aan besteed.
Er kwam wel behoorlijk veel lof voor Max zijn rijkunsten hoor. Je moet het alleen wel willen horen. Er werd zelfs heel weinig over Lewis gepraat. De enige die aan het woord kwam was Toto en we weten allemaal al wat die gezegd heeft. Ik moet zeggen dat de documentaire niet zo negatief was over Max als wel beweerd wordt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Senaxx schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Vind het altijd zo ''lame'' om aggressive driving als negatief neer te zetten. Dat zijn letterlijk de woorden die Lewis ook gebruikt. Hij zet het ook altijd neer alsof het iets unfairs is terwijl dat volgens mij nergens in de regeltjes staat. Racen op het scherpst van de snede jongens anders snel de trapauto pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
sjaool schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Er kwam wel behoorlijk veel lof voor Max zijn rijkunsten hoor. Je moet het alleen wel willen horen. Er werd zelfs heel weinig over Lewis gepraat. De enige die aan het woord kwam was Toto en we weten allemaal al wat die gezegd heeft. Ik moet zeggen dat de documentaire niet zo negatief was over Max als wel beweerd wordt.
Nee, maar door dat in het begin van de documentaire te stoppen neem je dat wel de hele documentaire mee. De toon word wel meteen gezet, gezamenlijk met de crashbeelden en interview vragen. Maar moet zeggen dat het stukje over Max zijn achtergrond wel nice was.

Nu het 2e gedeelte gezien na Silverstone en daar zijn ze inderdaad wel erg positief over max. Over zijn "raw talent".

[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 09-03-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Waaj schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:48:
De eerste vraag die bij mij opkomt is hoe dit zou moeten werken met de koeling van de motor. Daarnaast is er geen enkele mogelijkheid om de turbulentie die van de voorwielen afkomt te sturen of te benutten. Het zou mij verbazen als er zoiets de baan opkomt deze week. Het zou imho wel de meest spectaculaire ontwikkeling van dit decennium zijn als ze zoiets werkend krijgen.
Volgens mij heb ik ook schetsen voorbij zien komen hoe het er van binnen uit ziet. Er zitten wel degelijk radiators in, maar de lucht komt dan van onder de auto vandaan en wordt met ventilators aangezogen. Beetje het idee van die 'stofzuiger' F1 wagen uit de jaren 70/80.
Uiteraard compleet illegaal en volgens mij zijn er gewoon regels voor dat je niet actief lucht vanuit de tunnels onder de auto in het motorcompartiment mag stoppen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

De video's zijn ondertussen al offline gehaald. Er is trouwens wel nog ergens een 1080p torrent te vinden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ZuinigeRijder schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:40:
[...]

De video's zijn ondertussen al offline gehaald. Er is trouwens wel nog ergens een 1080p torrent te vinden :F
Niet alleen een torrent ook wel een nzb met de hele docu in één mkv-file.
Maar dat mag iedereen lekker zelf uit/opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

[...]

Offline, geen idee maar ik kan nog steeds kijken op YouTube hoor.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:02
loekf2 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Klaar met "Mikey mikey that's not fair", and Brundle met "he's going for the inside". 2021 is klaar and done. F1 lijkt soms net Nederland, zeiken en schuren tot het gaatje.
Vind het eigenlijk wel een vermakelijke en ook wel gebalanceerde documentaire :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam deze nog tegen op Reddit

Sky montage ter ere van Max

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2022 11:24 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Kippenvel bij het stukje Brazilië 2016 dat Niki Lauda zijn pet afdoet. Mijn favoriete race van Max Verstappen tot nu toe.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

himlims_ schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:59:
[...]
dat zal dit seizoen nog iedere race terug komen/benoemd worden (bij skyf1)
Misschien hebben ze het wel in het 2022 intro verwerkt, zou me niet verbazen :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mog schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Kippenvel bij het stukje Brazilië 2016 dat Niki Lauda zijn pet afdoet. Mijn favoriete race van Max Verstappen tot nu toe.
ditto - goed, nog vele jaartjes te gaan. maar die race overtreffen ... zie niet snel gebeuren. dat was / is meest indrukwekkende prestatie van max/f1 wat ik gezien heb. kippenvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
himlims_ schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:11:
[...]

ditto - goed, nog vele jaartjes te gaan. maar die race overtreffen ... zie niet snel gebeuren. dat was / is meest indrukwekkende prestatie van max/f1 wat ik gezien heb. kippenvel.
Niet te geloven dat dat alweer bijna 6 jaar geleden is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11

Bloodclot

Jawier!

Toen max begon, zat hamilton al 7 jaar in de f1, was toen ~30.
Nu zit Max zelf al 7 jaar in de F1 en nog maar ~24 jaar.

24 jaar behoor je normaal gesproken eigenlijk nog tot de rookies, maar hij hoort nu al een paar jaar bij de 'oude' garde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bloodclot schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:00:
Toen max begon, zat hamilton al 7 jaar in de f1, was toen ~30.
Nu zit Max zelf al 7 jaar in de F1 en nog maar ~24 jaar.

24 jaar behoor je normaal gesproken eigenlijk nog tot de rookies, maar hij hoort nu al een paar jaar bij de 'oude' garde.
Max heeft alles in zich om de F1-coureur met de langst durende carrière te worden. Alhoewel ik betwijfel of hij dat zelf ook wil. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sjaool schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:49:
[...]

Max heeft alles in zich om de F1-coureur met de langst durende carrière te worden. Alhoewel ik betwijfel of hij dat zelf ook wil. :)
het lijkt me wat dat betreft net een alonso - zit in bloed, krijg je er ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11

Bloodclot

Jawier!

sjaool schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:49:
[...]

Max kan 12+ titels halen als hij wil op zijn 40ste
Kan de meeste wins halen
Kan de meeste poles halen
Meeste races rijden/winnen
Meeste ....

Qua talent heeft hij dat in zich, maar ik zie hem ook even een raikonnetje doen om even 2 jaar wat anders te doen in de racerij. Of gewoon op zijn 28ste helemaal kappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Blijkbaar is er nog een driedelige documentaire uit Australië.

Beyond All Limits

The two best drivers of their respective generations lock horns again in 2021 as Lewis Hamilton and Max Verstappen light the spark for the season ahead.

Zie hier.

Afbeeldingslocatie: https://vmndims.kayosports.com.au/api/v2/img/621f2038e4b015a90576f035-1646262131616?location=carousel-item&imwidth=600

Afbeeldingslocatie: https://vmndims.kayosports.com.au/api/v2/img/621f227be4b0249c1e62c6db-1646262200726?location=carousel-item&imwidth=600

Afbeeldingslocatie: https://vmndims.kayosports.com.au/api/v2/img/621f2847e4b015a90576f037-1646262227470?location=carousel-item&imwidth=600

Misschien een trial abonnement van 14 dagen nemen O-)
Oops, moet vanuit Australië.

[ Voor 9% gewijzigd door ZuinigeRijder op 09-03-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ZuinigeRijder schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:30:
Blijkbaar is er nog een driedelige documentaire uit Australië.

Beyond All Limits

The two best drivers of their respective generations lock horns again in 2021 as Lewis Hamilton and Max Verstappen light the spark for the season ahead.

Zie hier.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien een trial abonnement van 14 dagen nemen O-)
Daar is nog niet genoeg aandacht voor geweest inderdaad. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bloodclot schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Kan de meeste wins halen
Meeste ....

Qua talent heeft hij dat in zich, maar ik zie hem ook even een raikonnetje doen om even 2 jaar wat anders te doen in de racerij. Of gewoon op zijn 28ste helemaal kappen.
Ik hoop dat al die records niet meer sneuvelen, 1 coureur die alles wint is gewoon niet zo interessant, dat was het met Hamilton niet en zou het met Max ook niet zijn. Zag eerst Max nog wel uitstapjes maken naar andere raceklasses maar met zijn enorme verbintenis met Red Bull lijkt me dat de komende jaren toch een stuk onwaarschijnlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
loekf2 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:41
Bloodclot schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Kan de meeste wins halen
Meeste ....

Klinkt leuk maar liever niet eerlijk gezegd. Heb liever dat er wat meer variatie in komt qua kampioenen. Eenheidsworst in dat opzicht hebben we nu al lang genoeg gehad. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Homeland schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:24:
Ik hoop dat al die records niet meer sneuvelen, 1 coureur die alles wint is gewoon niet zo interessant, dat was het met Hamilton niet en zou het met Max ook niet zijn. Zag eerst Max nog wel uitstapjes maken naar andere raceklasses maar met zijn enorme verbintenis met Red Bull lijkt me dat de komende jaren toch een stuk onwaarschijnlijker.
Kan natuurlijk ook zijn dat Max in z'n contract heeft staan dat er ruimte is voor eventuele uitstapjes.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• loekf2
En de lucky number is voor Kevin Magnussen...

[ Voor 41% gewijzigd door loekf2 op 09-03-2022 18:54 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
loekf2 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:54:

[Embed]
Armoede troef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
Geloof dat de Haas F1 site inmiddels ge-DDOSd is door boze WW-Z fans.

(https://www.haasf1team.com/)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:52
Leuk voor Magnussen, goed voor Haas en handig voor ons om te kijken of Schumacher echt een talent is.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 09-03-2022 19:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
The Hulk -O-

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

warp schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Kan natuurlijk ook zijn dat Max in z'n contract heeft staan dat er ruimte is voor eventuele uitstapjes.
RB Rampage of zo....ja prima plan :+

In ieder geval verrassend dat K-MAG weer terug komt maar misschien ook weer niet eigenlijk gezien zijn verleden bij Haas. Al ben ik even kwijt hoe hij weg ging bij Haas na 2020...

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Want? Ze kiezen ervaring over grote zak geld. Lijkt me toch enigszins positief. Betekend dat we niet hoeven te vrezen voor het voortbestaan van Haas.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Mog schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:29:
[...]

Daar heeft Max ook wel echt even zijn visitekaartje afgegeven

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Chocoball
Om nieuwe partijen aan te trekken is vanaf 2026 het motorregelement aantrekkelijker gemaakt. De VW groep is 1 van de partijen die geïnteresseerd is om met de merken Porsche en Audi in te stappen. Sinds het nieuwe motorregelement vorig jaar december door de FIA werd goedgekeurd blijft het echter stil rond VW.
  • Gezien de grootte en structuur van de VW groep zal de beslissing mogeljk nog een lange tijd in beslag nemen. De tijdsdruk neemt echter wel toe want een motor moet nog eerst ontwikkeld worden, de infrastructuur moet nog gebouwd worden en dan ergens eind 2024 moet de motor op de testbank staan.
  • Het motorregelement voor 2026 is speciaal voor VW aangepast door het weglaten van de MGU-H wat niet alleen een wens was maar ook een eis om deelname te overwegen. Op 15 december 2021 is het nieuwe regelement door de World Council van de FIA goedgekeurd maar sindsdien is het stil rond VW. Er schijnen wel gesprekken te lopen maar er is/ wordt weinig gelekt.
  • De vraag is ook of de strategie van beide merken passen bij de hybride Formule 1. Audi wil alleen elektrische auto's gaan bouwen en Porsche op haar beurt heeft synthetische brandstof als strategie omarmd. Er wordt gezegd dat VW eigenlijk het juiste moment om in te stappen al gemist heeft. Tijdens de Corona pandemie in 2020 zaten teams zoals McLaren en Williams krap bij kas.
  • In de paddock schijnt Audi nog wel met McLaren bezig te zijn maar na de kapitaalinjectie van MSP Sports Capital hebben de Britten weinig behoefte om te verkopen. Een ander team wat steeds met VW in verband wordt gebracht is Williams. Williams schijnt open te staan voor gesprekken maar staat niet meer onder druk omdat het Dorilton Capital als investeerder achter zich heeft. Naarmate de Formule 1 steeds populairder wordt zal de waarde van de teams alleen maar toenemen.
  • Gesprekken tussen de droomcombinatie Red Bull en Porsche hebben zeker plaatsgevonden maar Red Bull reageert dat men zich momenteel volledig op de 2022 wagen concentreert. Inmiddels heeft Red Bull Powertrains 200 medewerkers in dienst en wil men naar 250 medewerkers. Zodra in 2026 motoren geproduceerd gaan worden zal men nog meer personeel moeten aannenmen.
  • Een overname van Red Bull door Porsche zou vanwege kosten en efficiëntie zeer aantrekkelijk zijn. Red Bull heeft inmiddels 6 testhanken van AVL staan en komt er nog apparatuur om een enkele cylinder te kunnen testen. Nog in 2022 moet de eerste motor op de testbank staan om alle werktuigen te kunnen calibreren.
  • Red Bull raakt de huidige motoren niet aan en deze worden bij Honda gekocht en onderhouden. Zo wil men in 2026 als nieuwe motorfabrikant ingedeeld worden en zdoende meer budget en testuren krijgen. Daarmee heeft Red Bull wagen en motor in eigen huis en is daarmee onafhankelijk. Zodoende zou de samenwerking met Porsche kunnen uitdraaien op een soort van sponsoring en aanvullend het leveren van know-how op het gebied van elektrische aandrijving.
https://www.auto-motor-un...-vw-konzern-porsche-audi/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:48
Suck my balls, mate :+

Nee even zonder dollen. Zag deze ook niet zo snel aankomen. Ik dacht eerder dat ze met Fittipaldi door zouden gaan. Wel heeft KMag een bak aan ervaring, misschien niet onverstandig gelet op de ontwikkeling van de auto. Kan hij mooi Schumacher daarin meenemen.

Los van dat vind ik hem niet de meest aardige en sociale coureur van het stel. Wat dat betreft is Hulk inderdaad leuker, maar die heeft geen Haas connectie. Neemt KMag eigenlijk Jack & Jones weer mee als sponsor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:16
Player1S schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:28:
[...]

Want? Ze kiezen ervaring over grote zak geld. Lijkt me toch enigszins positief. Betekend dat we niet hoeven te vrezen voor het voortbestaan van Haas.
Magnussen heeft vorige maand nog aangegeven niet terug te komen in F1 als veldvulling en dat hij alleen een aanbod van een team zou aannemen waarmee hij kan winnen.
Verder zie ik liever iemand nieuw in dat stoeltje ipv een coereur die al verschillende stoeltjes heeft gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Beste

We hopen dat je uitkijkt naar het nieuwe F1-seizoen 2022.

Helaas moeten we je laten weten dat commentaar in het Nederlands pas beschikbaar is vanaf juni 2022. Je kunt nog steeds naar het commentaar in de verschillende andere talen luisteren. Zodra commentaar in het Nederlands beschikbaar is, laten we het je weten.

Bedankt dat je abonnee bent bij F1 TV.

Het team bij F1

Zou Olav Mol een deal hebben gesloten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

jan390 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:48:
[...]

Magnussen heeft vorige maand nog aangegeven niet terug te komen in F1 als veldvulling en dat hij alleen een aanbod van een team zou aannemen waarmee hij kan winnen.
Verder zie ik liever iemand nieuw in dat stoeltje ipv een coereur die al verschillende stoeltjes heeft gehad.
Ik had liever ook een Piastri in die auto gezien maar Magnussen brengt geen grote zak geld mee dus is gekozen op ervaring. Na alle paniek die ontstond rond Haas omdat UralKali weg viel is dat toch een positief iets.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
bustertje schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:59:
Beste

We hopen dat je uitkijkt naar het nieuwe F1-seizoen 2022.

Helaas moeten we je laten weten dat commentaar in het Nederlands pas beschikbaar is vanaf juni 2022. Je kunt nog steeds naar het commentaar in de verschillende andere talen luisteren. Zodra commentaar in het Nederlands beschikbaar is, laten we het je weten.

Bedankt dat je abonnee bent bij F1 TV.

Het team bij F1

Zou Olav Mol een deal hebben gesloten?
Ik hoop het. Luister graag naar Olav.
Hoort voor mij ook bij F1

[ Voor 0% gewijzigd door streamnl op 09-03-2022 21:14 . Reden: Damn you t9. ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:27
streamnl schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:23:
[...]

Ik hoop het. Luister graag naar Olaf.
Hoort voor mij ook bij F1
Als je zo graag naar hem luistert, zorg dan dat je op zijn minst zijn naam correct schrijft ;)

spoiler:
Olav met een v

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die is inmiddels gewoon te oud om zo terug te keren. Verder heeft Magnussen natuurlijk een staat van dienst bij het team, ondanks zijn af en toe twijfelachtige acties of het "fok smash door" incident. Je kan het veel erger treffen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:50:
[...]

Die is inmiddels gewoon te oud om zo terug te keren. Verder heeft Magnussen natuurlijk een staat van dienst bij het team, ondanks zijn af en toe twijfelachtige acties of het "fok smash door" incident. Je kan het veel erger treffen.
Nou eeeeheeeeen! Ik wil Hulkenback! O-)

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:54:

[Embed]
Zullen de andere rijders blij mee zijn...

[ Voor 196% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 09-03-2022 21:07 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zei Magnussen niet vrij recent nog dat hij alleen in een competitieve auto terug de F1 zou willen?...

Kan me bijna niet voorstellen dat hij die auto bij Haas gaat vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Mazepin staat nu op de sanctie lijst. Dus zelfs racen in een andere klasse zit er komende jaar/jaren niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

We weten allemaal niet welk team de beste auto heeft.
Heel misschien zien we morgen daar iets van. Kan best zijn dat HAAS binnen de top 5 zit. We weten het niet.
En Magnussen lijkt mij een prima keus. Die kan echt wel sturen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:52
Chocoball schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:32:
Om nieuwe partijen aan te trekken is vanaf 2026 het motorregelement aantrekkelijker gemaakt. De VW groep is 1 van de partijen die geïnteresseerd is om met de merken Porsche en Audi in te stappen. Sinds het nieuwe motorregelement vorig jaar december door de FIA werd goedgekeurd blijft het echter stil rond VW.
  • Gezien de grootte en structuur van de VW groep zal de beslissing mogeljk nog een lange tijd in beslag nemen. De tijdsdruk neemt echter wel toe want een motor moet nog eerst ontwikkeld worden, de infrastructuur moet nog gebouwd worden en dan ergens eind 2024 moet de motor op de testbank staan.
  • Het motorregelement voor 2026 is speciaal voor VW aangepast door het weglaten van de MGU-H wat niet alleen een wens was maar ook een eis om deelname te overwegen. Op 15 december 2021 is het nieuwe regelement door de World Council van de FIA goedgekeurd maar sindsdien is het stil rond VW. Er schijnen wel gesprekken te lopen maar er is/ wordt weinig gelekt.
  • De vraag is ook of de strategie van beide merken passen bij de hybride Formule 1. Audi wil alleen elektrische auto's gaan bouwen en Porsche op haar beurt heeft synthetische brandstof als strategie omarmd. Er wordt gezegd dat VW eigenlijk het juiste moment om in te stappen al gemist heeft. Tijdens de Corona pandemie in 2020 zaten teams zoals McLaren en Williams krap bij kas.
  • In de paddock schijnt Audi nog wel met McLaren bezig te zijn maar na de kapitaalinjectie van MSP Sports Capital hebben de Britten weinig behoefte om te verkopen. Een ander team wat steeds met VW in verband wordt gebracht is Williams. Williams schijnt open te staan voor gesprekken maar staat niet meer onder druk omdat het Dorilton Capital als investeerder achter zich heeft. Naarmate de Formule 1 steeds populairder wordt zal de waarde van de teams alleen maar toenemen.
  • Gesprekken tussen de droomcombinatie Red Bull en Porsche hebben zeker plaatsgevonden maar Red Bull reageert dat men zich momenteel volledig op de 2022 wagen concentreert. Inmiddels heeft Red Bull Powertrains 200 medewerkers in dienst en wil men naar 250 medewerkers. Zodra in 2026 motoren geproduceerd gaan worden zal men nog meer personeel moeten aannenmen.
  • Een overname van Red Bull door Porsche zou vanwege kosten en efficiëntie zeer aantrekkelijk zijn. Red Bull heeft inmiddels 6 testhanken van AVL staan en komt er nog apparatuur om een enkele cylinder te kunnen testen. Nog in 2022 moet de eerste motor op de testbank staan om alle werktuigen te kunnen calibreren.
  • Red Bull raakt de huidige motoren niet aan en deze worden bij Honda gekocht en onderhouden. Zo wil men in 2026 als nieuwe motorfabrikant ingedeeld worden en zdoende meer budget en testuren krijgen. Daarmee heeft Red Bull wagen en motor in eigen huis en is daarmee onafhankelijk. Zodoende zou de samenwerking met Porsche kunnen uitdraaien op een soort van sponsoring en aanvullend het leveren van know-how op het gebied van elektrische aandrijving.
https://www.auto-motor-un...-vw-konzern-porsche-audi/
Begint steeds meer te klinken als een stervend project. Zou wel jammer zijn, ik vind Porsche en Audi toch wel prachtige namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

AvK schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:26:
We weten allemaal niet welk team de beste auto heeft.
Heel misschien zien we morgen daar iets van. Kan best zijn dat HAAS binnen de top 5 zit. We weten het niet.
En Magnussen lijkt mij een prima keus. Die kan echt wel sturen.
1 ding weet ik zeker. Haas staat morgen niet in de top 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ze houden in elk geval wel de traditie om een gevaarlijke coureur in de auto te hebben bij Haas, kan die 'actie' op Gasly in Baku nog steeds herinneren als gisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

mark-k schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 00:56:
Ze houden in elk geval wel de traditie om een gevaarlijke coureur in de auto te hebben bij Haas, kan die 'actie' op Gasly in Baku nog steeds herinneren als gisteren...
Moest het even opzoeken van wat je bedoelde; Heb ergere acties gezien van andere (WC) coureurs.?

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-03-2022 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Illegal_Alien schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:29:
[...]

Moest het even opzoeken van wat je bedoelde; Heb ergere acties gezien van andere (WC) coureurs.?
Met 300+ iemand bijna de muur in rammen vind ik wel vrij extreem hoor. En dat soort acties maakte hij aan de lopende band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

mark-k schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:16:
[...]

Met 300+ iemand bijna de muur in rammen vind ik wel vrij extreem hoor. En dat soort acties maakte hij aan de lopende band.
Ik ken iemand die wel iemand een muur in ramde. Maargoed waar je je maar druk om maakt. (En helemaal als het zo lang geleden is.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
RobertMe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Waar betalen ze dat dan van? Een speciale mulecar ontwikkelen alleen voor in Barcelona is gewoon weggegooid geld met de budget cap.
Die andere auto zal er dus ook niet zijn. Wat je wel zult zien is dat de teams op een gegeven moment meer een freeze zullen hebben gedaan van een ontwerp zodat ze die auto ook daadwerkelijk konden bouwen voor de testsessies etc. Maar de ontwerpafdeling zit natuurlijk ook niet stil, en die werken dus ook gewoon verder. Daarnaast komt er ook weer feedback op basis van wellicht de productie en montage, maar ook de testsessies an zich. Deze feedback wordt dus ook weer verwerkt etc. Dus in Bahrein zal er wel een meer doorontwikkelde auto staan. En dat zul je uiteraard meer zien bij de topteams die de betere mensen in dienst hebben en sneller kunnen ontwikkelen. Maar elk team zal weer wijzigingen doen op basis van de testsessies.
Well, this didn't age well ;)

Inmiddels is er al wel eea. illegaal verklaard en de FIA is nog druk bezig met onderzoek, of de Mercedes zoals ie nu rondrijdt wel mag.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Chiron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:32:
[...]

Inmiddels is er al wel eea. illegaal verklaard en de FIA is nog druk bezig met onderzoek, of de Mercedes zoals ie nu rondrijdt wel mag.
Red Bull statement: "Please note, Christian has not spoken with any media or made any comments about the Mercedes car."

Nieuws, geruchten en ronduit bullshit gaat weer hard vandaag.
(en ik deed nog zo m'n best niet op twitter te kijken... )

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chiron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:32:
[...]

sources?

'oud'
Afbeeldingslocatie: https://image.gscdn.nl/image/ea7723bb3d_ANP-444633167.jpg?w=600&s=2e5c6e55d3e46630fb5336539467522c

'nieuw'
Afbeeldingslocatie: https://image.gscdn.nl/image/cdea0b71d0_ANP-445354416.jpg?w=600&s=0206d36821b2b8d46d6e43fe6d7ac213

ene ross brawn zei hierover ""I think they do. Our initial impressions are that there is nothing here we would be overly concerned about in terms of those objectives in the regulations. "

[ Voor 42% gewijzigd door himlims_ op 10-03-2022 10:59 ]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Admiraal_Ackbar
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 14:52
Ik heb weer een printable A0/A1/A2/A3 kalender gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-F1gIuomsegQ7GSEWdPiK4eX8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ydX8j5Dino4cmxnWUywQ7OZZ.png?f=fotoalbum_large
Mochten jullie nog fouten zien of op/aanmerkingen hebben, dan hoor ik het graag!
25 september is een gokje natuurlijk of het wel één van deze twee races wordt.

In pdf en het bronbestand (paint.net):
https://www.dropbox.com/s...f1-calendar-2022.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s...f1-calendar-2022.pdn?dl=0

[ Voor 12% gewijzigd door Admiraal_Ackbar op 10-03-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
himlims_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:53:
[...]

sources?

'oud'
[Afbeelding]

'nieuw'
[Afbeelding]

ene ross brawn zei hierover ""I think they do. Our initial impressions are that there is nothing here we would be overly concerned about in terms of those objectives in the regulations. "
Crofty & co op de audiostream van de tests die ze nu uitzenden op F1TV. Maar we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chiron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Crofty & co op de audiostream van de tests die ze nu uitzenden op F1TV. Maar we gaan het zien :)
daar til ik niet zo zwaar aan wat zij denken over legaliteit van auto. als brawn zegt dat in zijn optiek niets 'geks' is wat buiten boekje gaat, lijkt me dan eerder correct. ofwel; mercedes tovert een konijntje uit hoed ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
himlims_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:15:
[...]

daar til ik niet zo zwaar aan wat zij denken over legaliteit van auto. als brawn zegt dat in zijn optiek niets 'geks' is wat buiten boekje gaat, lijkt me dan eerder correct. ofwel; mercedes tovert een konijntje uit hoed ofzo
Denk jij echt dat Brawn ook maar iets zou zeggen als hij ergens aan twijfelt zonder er goed naar gekeken te hebben?

Heeft hij er al goed naar gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
himlims_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Mercedes heeft het net als met DAS vorig seizoen al voorgelegd aan de FIA. Dus benieuwd of de FIA haar standpunt gaat wijzigen. Dat hebben ze weleens gedaan, maar ook niet (Zie DAS).

Overigens ben ik eerder benieuwd wat Jo Bauer ervan vindt, itt. Brawn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

himlims_ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:53:
[...]

sources?

'oud'
[Afbeelding]

'nieuw'
[Afbeelding]

die "spiegel mount" is toch echt wel de rand van de regels opzoeken... ik gok er over gaan aangezien het duidelijk een vleugel element is?

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:48
Admiraal_Ackbar schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:04:
Mochten jullie nog fouten zien of op/aanmerkingen hebben, dan hoor ik het graag!
Vettel heeft zijn haar zwart geverfd in de pdf-versie? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Rembock op 10-03-2022 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Chiron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:23:
[...]

Mercedes heeft het net als met DAS vorig seizoen al voorgelegd aan de FIA. Dus benieuwd of de FIA haar standpunt gaat wijzigen. Dat hebben ze weleens gedaan, maar ook niet (Zie DAS).

Overigens ben ik eerder benieuwd wat Jo Bauer ervan vindt, itt. Brawn.
Dit dus. Binnen de FIA zijn er mensen die toegang hebben tot de CAD tekeningen van Mercedes. Van zodra Mercedes een ontwerp heeft wordt dit voorgelegd aan de FIA. Het is dus ook niet zo dat Mercedes op 2 weken tijd een totaal andere wagen heeft ontworpen maar het idee al vroeg aan de FIA heeft voorgelegd.

De wagen van de vorige test was meer conventioneel. Daar is dus minder tijd in gekropen in wat betreft het finetunen van de aero, maar die test heeft meer moeten dienen ter validatie van het motorpakket en de koeling die men hier wil gebruiken daar je vlak na de test veel van die onderdelen moet vastleggen als zijnde je definitief ontwerp. En zo houd je een verrassing over voor de concurentie om hen minder kansen te geven je opnieuw snel bij te benen.

Ook niet de eerste keer trouwens dat Mercedes dit doet. Op de tweede test met een radicaal verder ontwikkelde wagen komen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

flessuh schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:19:
[...]

die "spiegel mount" is toch echt wel de rand van de regels opzoeken... ik gok er over gaan aangezien het duidelijk een vleugel element is?
ook 1 van de weinige elementen waarop ik denk dat je succesvol beroep zult kunnen aantekenen als concurent. Maar ik ken de technische reglementen natuurlijk niet.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

[...]

Is er ook een deel 2?

https://youtube.com/channel/UCojAYebic584RVnH9_4Pydw

Ja dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 10-03-2022 22:06 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
.

[ Voor 194% gewijzigd door ZuinigeRijder op 10-03-2022 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zit hem nu te kijken op YouTube

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op heden ben ik nog verre van onder de indruk van de mercedes auto.. vraag me zelfs af of dit concept wel echt gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:47

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

De Mercedes lijkt op de Darth Vader helm.
Het valt mij op als ik er naar kijk. Vooral als je de beelden schuin van achter bekijkt.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vind het *geweldig* dat Mercedes weer iets compleet anders uit de hoed tovert!

Het zou me overigens niets verbazen als ze dit concept de rest van het seizoen niet meer gebruiken, maar nu inzetten om heel veel aandacht op te slurpen, net als ze met DAS eigenlijk gedaan hebben.

Dat het er "niet uitziet" is natuurlijk een kwestie van smaak - ik vind het een enorm jetfighter-gehalte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Pathogen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:05:
Ik vind het *geweldig* dat Mercedes weer iets compleet anders uit de hoed tovert!

Het zou me overigens niets verbazen als ze dit concept de rest van het seizoen niet meer gebruiken, maar nu inzetten om heel veel aandacht op te slurpen, net als ze met DAS eigenlijk gedaan hebben.

Dat het er "niet uitziet" is natuurlijk een kwestie van smaak - ik vind het een enorm jetfighter-gehalte hebben.
Je gaat niet kostbare testtijd gebruiken om iets te testen wat je niet gaat gebruiken.
Als dat het geval was, waren ze na gisteren er wel mee gestopt denk ik zelf.

Maar we gaan het zien welke W13 er in de eerste Vrije training aan de start verschijnt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNewaqgXEAcJYp7?format=jpg&name=small

Mischien al geplaatst maar past wel. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En daar gaan we weer met Mercedes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:09
[Afbeelding]

Haas livery ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:03
[Afbeelding]

Nice!! Een vraagje, zit er een logica achter de volgorde van de teams? Waarom Mercedes links bovenin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
De laatste aflevering van Drive to Survive ❤️ Deze geschiedenis zal zich toch nooit meer herhalen?

Weet iemand ook of er al meer bekend is over de eventuele grid straf voor lewis Hamilton omdat hij niet aanwezig was bij de prijsuitreiking?

[ Voor 41% gewijzigd door Drials op 11-03-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Drials schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:26:
De laatste aflevering van Drive to Survive ❤️ Deze geschiedenis zal zich toch nooit meer herhalen?

Weet iemand ook of er al meer bekend is over de eventuele grid straf voor lewis Hamilton omdat hij niet aanwezig was bij de prijsuitreiking?
Verwacht niet dat ze daarvoor grid straf voor kunnen geven. Zal hooguit een boete worden of een marshal straf zoals Max heeft gehad (of hoe heette dat?)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
Ricciardo is toch postief getest voor Covid, maar zou de race volgende week moeten kunnen halen.

https://www.mclaren.com/r...-tests-positive-covid-19/

[ Voor 20% gewijzigd door Extigo op 11-03-2022 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

flessuh schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:19:
[...]

Ik ken de exacte regels/specs die hieraan verbonden zijn niet. Maar denk wel dat duidelijk is dat het geen toegevoegde waarde is van de spiegel/mount zelf. Tenzij ze het kunnen verkopen als “veiligheid” omdat spiegel minder trilt of resoneert (?)

Feit is wel (of misschien een toch een opinie) dat Mercedes deze keer de “randen” opzoekt van wat technisch toegestaan is. Daar waar ze afgelopen jaren wat conservatiever zijn geweest. Ik vind machtig om te zien, alleen is voor mij als “neutrale” gemiddelde kijker lastig te bepalen wat de exacte regels zijn over wat toegestaan is.

Dat DAS systeem was nog we te begrijpen, en geweldig om die innovatie te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
De gewichtsverhoging van 795 kg naar 798 kg moet blijkbaar eerst langs de F1 Commission en de World Motor Sport Council en dat nog voor de race van Bahrein van volgende week.

Het bljkt dat standaardonderdelen voor een gewichtsverhoging zorgen die niet verwacht was. Wel was bekend dat de nieuwe 18 inch banden, velgen en wieldoppen voor extra gewicht zouden zorgen. Onverwacht blijkt dat de wieldoppen zwaarder zijn dan verwacht. De banden en velgen zitten wel op het gewicht wat verwacht werd.

https://www.motorsport.co...-weight-increase/8926327/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18-09 11:34
Chocoball schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:03:
De gewichtsverhoging van 795 kg naar 798 kg moet blijkbaar eerst langs de F1 Commission en de World Motor Sport Council en dat nog voor de race van Bahrein van volgende week.

Het bljkt dat standaardonderdelen voor een gewichtsverhoging zorgen die niet verwacht was. Wel was bekend dat de nieuwe 18 inch banden, velgen en wieldoppen voor extra gewicht zouden zorgen. Onverwacht blijkt dat de wieldoppen zwaarder zijn dan verwacht. De banden en velgen zitten wel op het gewicht wat verwacht werd.

https://www.motorsport.co...-weight-increase/8926327/
Zorgen die wieldoppen voor 3 extra kilo's? Dat zou wel heel veel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
DoeEensGek schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Zorgen die wieldoppen voor 3 extra kilo's? Dat zou wel heel veel zijn.
Nee, maar ze blijken wel zwaarder te zijn dan verwacht. Ik meen dat de banden voor 2,5 kg en achter 3,5 kg zwaarder zouden worden.

Ook door het verstevigen van de vloer neemt het gewicht wat toe. Het enige team wat redelijk bij de 795 kg zit is Alfa Romeo. De rest heeft overgewicht, sommigen met dubbele cijfers dus 10 kg of meer.
Pagina: 1 ... 36 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics