[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.951 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Formula 1 Drivers Answer 7 Racing Questions (Daniel Ricciardo, Lando Norris, Pierre Gasly & More)

Interview met een paar coureurs. (en zal wel mode zijn maar WTF hebben ze aan? :X)

Stond in mijn YT suggesties, dus don`t shoot. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-03-2022 10:22 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zie echt bijna 0 kans dat HAM a.s. zaterdag niet gewoon vooraan rijdt. Geen pole wellicht, maar -0.2/+0.2 van de RB's zeker.

Mocht dat niet zo zijn, prima. Komt dat wel uit, dat zou ik voorstellen dat de voltallige F1 journaille de volgende seizoensstart, Mercedes gewoon volledig negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
PWM schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:19:

Mocht dat niet zo zijn, prima. Komt dat wel uit, dat zou ik voorstellen dat de voltallige F1 journaille de volgende seizoensstart, Mercedes gewoon volledig negeert.
Net als afgelopen jaren? Ain't gonna happen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 19:17
Illegal_Alien schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:17:

Formula 1 Drivers Answer 7 Racing Questions (Daniel Ricciardo, Lando Norris, Pierre Gasly & More)

[YouTube: Formula 1 Drivers Answer 7 Racing Questions (Daniel Ricciardo, Lando Norris, Pierre Gasly & More)]

Interview met een paar coureurs. (en zal wel mode zijn maar WTF hebben ze aan? :X)

Stond in mijn YT suggesties, dus don`t shoot. :+
Samen werking met tijdschrift Vanity Fair:
https://www.vanityfair.co...the-new-cult-of-f1-fandom

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PWM schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:19:
Ik zie echt bijna 0 kans dat HAM a.s. zaterdag niet gewoon vooraan rijdt. Geen pole wellicht, maar -0.2/+0.2 van de RB's zeker.

normaliter kijk ik (te vaak) f1 news / reddit / twitter etc.

sinds laatste race van het seizoen ben ik 'er klaar mee'. Ik doe het niet meer; boeit me geen reet. Het is of zo persoonlijk / subjectief stuk van de schrijver. Of informatie is onjuist, Of er is niets maar we bouwen maar een artikeltje. Of zoveelste driver heeft een scheet gelaten, en we hebben t hier al kunnen ruiken nieuws. Het gekleurde nieuws van F1 paginas (UK, None-UK) vind ik om te kotsen tegenwoordig.

Twitter is nauwelijks nog een F1 post te vinden die objectief is, en of daadwerkelijk inhoudelijk iets brengt. Reddit begint tegenwoordig nog vervelender te worden dan het al was.

lees hier [GoT] wel wat - rest van f1 nieuws zal me een reet roesten

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
De F1 journalistiek stelt voor het overgrote deel ook echt niets voor. Beetje opschrijven wat de teams of coureurs zeggen en dat is het. Allemaal zeer simpel, amper een kritische noot of vraag. En dat zowel vanuit NL als UK, beiden over het algemeen even zwak en nutteloos.

Daarbij dan nog de "journalistiek" van lui als Wil Buxton, ze maken soms leuke video's hoor, maar betaald door F1 en ook praten over F1? Dat is geen journalistiek te noemen maar zo presenteren ze zich vaak wel.

En je ziet het in bijna de hele sport, waarom kritiek geven als je daarna nooit meer welkom bent bij een team of coureur? Waarom kritische vragen stellen, maar het een coureur lastig en je krijgt geen woord meer uit hem/haar. Ook de coureurs zijn helemaal gesloopt door mediatraining en daar is vaak ook weinig te halen.

Zo, einde rant, van het weekend weer fijn F1 kijken, hopen dat een paar coureurs verder komen dan de eeuwige dooddoeners die ze vaak vertellen en dat er eens wat degelijkere vragen worden gesteld door journalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben zijn naam kwijt; gast van gpupdate deed het wel leuk, maar inmiddels overgenomen door motorsport.com en ook dat paardje is nu weg.

mediatraining of niet; beetje journalist pikt daar doorheen met juiste vragen - en of doorpakken. Maar wat jij al schrijft; beetje kritisch en afwijken van standaard, en je staat op de zwarte lijst "functie elders"

vanuit dat perspectief is het prima begrijpbaar dat het 'volgens boekje gaat', en weinig eigen input of vraagstukken kunt behandelen. mede daarom kijk ik het f1 nieuws niet meer. neemt niet weg dat wel ongeduldig ben voor start seizoen :P *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

himlims_ schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:32:
[...]

normaliter kijk ik (te vaak) f1 news / reddit / twitter etc.

sinds laatste race van het seizoen ben ik 'er klaar mee'. Ik doe het niet meer; boeit me geen reet. Het is of zo persoonlijk / subjectief stuk van de schrijver. Of informatie is onjuist, Of er is niets maar we bouwen maar een artikeltje. Of zoveelste driver heeft een scheet gelaten, en we hebben t hier al kunnen ruiken nieuws. Het gekleurde nieuws van F1 paginas (UK, None-UK) vind ik om te kotsen tegenwoordig.

Twitter is nauwelijks nog een F1 post te vinden die objectief is, en of daadwerkelijk inhoudelijk iets brengt. Reddit begint tegenwoordig nog vervelender te worden dan het al was.

lees hier [GoT] wel wat - rest van f1 nieuws zal me een reet roesten
En GOT valt niet onder bovenstaande kritiek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Illegal_Alien schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:57:
[...]

En GOT valt niet onder bovenstaande kritiek? ;)
dan is er een kritische GoT filter overheen gegaan :+ misschien is het t silly-season gelul, maar sinds de finale ervaar ik wel een omslag

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 15-03-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Ben vooral benieuwd wat het concept van MER gaat zijn. Nopods of yespods..

Of gaat MER straks bepaalde races doen met Nopods en andere weer met Yespods?
Lijkt me niet want zoveel budget is er niet om 2 concepten te blijven ontwikkelen.

kan vooral niet wachten om het werkelijke verschil te zien tussen de auto's ipv test verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 15:56
Dat is een silo :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FN4hq62XsAcEuZ9?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Man, ik zou het mooi vinden als er Mercedes er inderdaad eens niet bij zit de eerste 4-5 races, en dat Ferrari er juist wel bijzit. De F1 kan wel een shakeup gebruiken, met wat meer hoofdrolspelers dan enkel Toto en Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
Ik zou gedurende het seizoen wel inzicht willen hebben in het verbruik van de budget cap per team. Dan kun je ook een beetje inschatten wat de mogelijkheden nog zijn voor een team om al dan niet door te ontwikkelen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

JB

Cédric roelt!

hansvk schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:39:
Ik zou gedurende het seizoen wel inzicht willen hebben in het verbruik van de budget cap per team. Dan kun je ook een beetje inschatten wat de mogelijkheden nog zijn voor een team om al dan niet door te ontwikkelen.
Ik geloof er totaal niet in. Een en al poppenkast geneuzel voor mijn gevoel. De topteams kijken nog steeds nergens naar of hebben een constructie.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Toen ik het nog leuk vond om voor Verstappen te juichen. Goede oude tijd :P

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49
Gewoon uit nieuwsgierigheid, ben ik nou de enige die een beetje deze vibe krijgt van de Mercedes? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4vDSJ1CXTq2535BU7sL_4FqKJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4BXXhn2ZAMqNYPS3k3EYsPwB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSw2rTGZxZvlmVQov8a3oUpKys0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fpjtIJlMp98nRAg5ZDHL4F6h.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Biggg op 17-03-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:35:
[...]

tja daar kunnen we over discussieren toevoegen maakt het ook direct anders :)

Dit keer is telegraaf wel juist, hij zei dit in een interview gisteren (of eergisteren)
Staat notabene gewoon in het artikel:
„Mijn moeders achternaam is Larbalestier en ik ben ermee bezig om dit in mijn achternaam erbij te zetten.” Hij vervolgt: „Ik snap niet helemaal wat het hele idee is als mensen gaan trouwen, dat de vrouw haar achternaam dan verliest en ik wil heel graag mijn moeders naam met Hamilton samen."
Dus het gaat zeker om toevoegen, niet vervangen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:38

MM99

That is the way I am!

*knip*
Op deze manier is het simpelweg bashen op Hamilton. Dat heeft hier geen enkele plaats, overige reacties zijn verwijderd.

[ Voor 81% gewijzigd door tweakduke op 15-03-2022 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

die comments ook :r

//edit; sorry voegt inderdaad ook weinig toe

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/vyodjdeodjn81.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=affc65cc7bbc4f56697af8f719b1cd28eb018958

f1.com de nieuwe 'mugshots', zonder KMAG

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 15-03-2022 14:47 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:28

-tom-562

Oliesjeik

Vettel ziet er uit alsof hij net papa is geworden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Ligt het nou aan mij of zien die portretten er ontzettend gefotoshopped uit?

Nogal "gladgestreken" en onnatuurlijk wat mij betreft. (Kijk maar eens naar het voorhoofd van Hamilton, Latifi en Bottas)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vettel komt zo wel steeds meer in de buurt van de bekende Robert Redford meme. Wie fotoshopt Seb er even in? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D84I8msmukTSBtH3mvxvdB6z88o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PLgr2ROQ7FegV4yZ1HgxStGD.gif?f=user_large

Ik vind het wel leuk dat KMAG weer terug is. Ben benieuwd of Haas het financieel allemaal gaat trekken zonder de Russische centen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dentist schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:31:
Man, ik zou het mooi vinden als er Mercedes er inderdaad eens niet bij zit de eerste 4-5 races, en dat Ferrari er juist wel bijzit. De F1 kan wel een shakeup gebruiken, met wat meer hoofdrolspelers dan enkel Toto en Max.
Mijn ideaal is dat er flinke verschillen zitten tussen de sterke en zwakke punten van teams. BV Mercedes goed op stratencircuits, Ferrari goed op snelle banen, RedBull enorm betrouwbaar, McLaren ijzersterk in koud weer, Alpine sterke starts, Alpha Tauri spetterende kwalificaties, etc.. zodat er flinke verschillen zitten in de uitslagen en we niet halverwege het seizoen al kunnen voorspellen wie er gaat winnen. Een team dat geen enkel punt pakt tijdens dit seizoen zou ik wel heel sneu vinden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kazuka schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:09:
Vettel komt zo wel steeds meer in de buurt van de bekende Robert Redford meme. Wie fotoshopt Seb er even in? :P

[Afbeelding]

Ik vind het wel leuk dat KMAG weer terug is. Ben benieuwd of Haas het financieel allemaal gaat trekken zonder de Russische centen.
centen zijn vooraf betaald :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Homeland schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:41:
De F1 journalistiek stelt voor het overgrote deel ook echt niets voor. Beetje opschrijven wat de teams of coureurs zeggen en dat is het. Allemaal zeer simpel, amper een kritische noot of vraag. En dat zowel vanuit NL als UK, beiden over het algemeen even zwak en nutteloos.
Ze schrijven te vaak letterijk op wat coureurs en teams zeggen, onder het mom van journalistieke integriteit. Doen ze dat niet, verzinnen ze er weer een boel onzin bij en dan boeit die integriteit weer even niks. Verder is hetgeen teams/coureurs zeggen meestal klinkklare onzin or dertien in een dozijn commentaar, dus daar heb je ook weer niks aan!

Beter kijken we gewoon naar wat er op de baan gebeurt, en niet meer dan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die van ham/russel hebben flinke laag shop er over heen, maar die van Vettel vind ik geweldig :D Blijft mijn favo driver van de grind (met Albon als 2de :D)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:20

https://www.formu1a.uno/r...is-bahrain-testing-day-3/

terug on-topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mijn voorspelling voor het seizoen 2022:

Coureurs
  1. Lewis Hamilton
  2. Max Verstappen
  3. George Russell
  4. Carlos Sainz Jr.
  5. Charles Leclerc
  6. Sergio Perez
  7. Lando Norris
  8. Fernando Alonso
  9. Daniel Ricciardo
  10. Pierre Gasly
  11. Esteban Ocon
  12. Sebastian Vettel
  13. Lance Stroll
  14. Yuki Tsunoda
  15. Valtteri Bottas
  16. Mick Schumacher
  17. Alex Albon
  18. Kevin Magnussen
  19. Nicolas Latifi
  20. Guanyu Zhou
Constructeurs
  1. Mercedes
  2. Ferrari
  3. Red Bull
  4. McLaren
  5. Alpine
  6. Aston Martin
  7. AlphaTauri
  8. Alfa Romeo
  9. Haas
  10. Williams
Het coureurskampioenschap wordt beslist op
Mexico City Grand Prix (race 20 van 22, of 21 van 23)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
Mog schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:33:
Mijn voorspelling voor het seizoen 2022:

Coureurs
  1. Lewis Hamilton
  2. Max Verstappen
  3. George Russell
  4. Carlos Sainz Jr.
  5. Charles Leclerc
  6. Sergio Perez
  7. Lando Norris
  8. Fernando Alonso
  9. Daniel Ricciardo
  10. Pierre Gasly
  11. Esteban Ocon
  12. Sebastian Vettel
  13. Lance Stroll
  14. Yuki Tsunoda
  15. Valtteri Bottas
  16. Mick Schumacher
  17. Alex Albon
  18. Kevin Magnussen
  19. Nicolas Latifi
  20. Guanyu Zhou
Constructeurs
  1. Mercedes
  2. Ferrari
  3. Red Bull
  4. McLaren
  5. Alpine
  6. Aston Martin
  7. AlphaTauri
  8. Alfa Romeo
  9. Haas
  10. Williams
Het coureurskampioenschap wordt beslist op
Mexico City Grand Prix (race 20 van 22, of 21 van 23)
Aantal opvallende keuzes, maar kan ik me redelijk in vinden. Sainz heeft het goed gedaan, maar is ondanks (of dankzij?) de uitvalbeurten van Leclerc waaronder die zekere overwinning in Monaco, maar 5 puntjes hoger geëindigd. Wel continu in de punten gereden wat knap is, maar LEC lijkt me de betere van de twee.

Perez verwacht ik ook hoger, al zou ik niet weten ten koste van wie. Ook verwacht ik dat Magnussen gewoon boven Schumi gaat eindigen. De top (1. MER 2. RB) en bodem (10. Williams en 9. Alfa/Haas) lijken me nog redelijk te voorspellen, maar alles daartussen nog onvoorspelbaarder dan het afgelopen jaar.

Hoop vooral dat er racewinnaars van ten minste 5 verschillende teams tussen zullen zitten en de titelstrijd weer tot de laatste race duurt. Voorspel verder dat AlphaTauri het wel eens zwaar kon gaan krijgen na hun fantastische afgelopen seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn wens, ik zie het nut niet van voorspellen :)

1. Max.
2. Leclerc
3. Norris
4. Vettel
5. Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:21:

1. Max.
2. Leclerc
3. Norris
4. Vettel
5. Russell
Poe, ik heb eens even na zitten denken over mijn 'wens'. Dat is best een lastige.

Top 5, in willekeurige volgorde. Alonso, Norris, Vettel, Sainz, Verstappen. Waarbij ze alle 5 in de laatste 5 races nog volop mee doen. Dan hebben we wat mij betreft een mooi seizoen. :)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:13
Mijn wens:

1. Gasly
2. Norris
3. Leclerc
4. Sainz
5. Russell

Inderdaad, geen Hamilton of Verstappen. Heb met beide heel erg weinig en zeker na afgelopen seizoen nog minder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
ParaDroid2 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:43:
Mijn wens:

1. Gasly
2. Norris
3. Leclerc
4. Sainz
5. Russell

Inderdaad, geen Hamilton of Verstappen. Heb met beide heel erg weinig en zeker na afgelopen seizoen nog minder.
Nee Russell is lekker sympathiek... Prima lijstje verder wel hoor.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
1. Max
2. Perez
3. Leclerc
4. Sainz
5. Norris
6. Gasly

...ergens op plek 10 een jankende Hamilton en een ruziemakende Russel...(en een overspannen Toto) :D

[ Voor 0% gewijzigd door murphydrz op 15-03-2022 20:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:42
Las zojuist deze tweet: https://twitter.com/LappedCars/status/1503761590583275522

Schijnt dat VER een aangepaste achterwielophanging in Bahrain krijgt die van gedrag veranderd boven de 250 km/h om porpoising tegen te gaan, maar ik dacht dat de RedBull nauwelijks last had van porpoising?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 21:31

Dazzler2120

FP ProMod
M4YN3 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:59:
Las zojuist deze tweet: https://twitter.com/LappedCars/status/1503761590583275522

Schijnt dat VER een aangepaste achterwielophanging in Bahrain krijgt die van gedrag veranderd boven de 250 km/h om porpoising tegen te gaan, maar ik dacht dat de RedBull nauwelijks last had van porpoising?
Ik denk dat de meeste teams zeker wel een oplossing konden vinden om porpoising op te lossen, alleen kostte dat te veel performance. Red Bull is naar mijn mening het team (met Ferrari op plek 2) welke het beste de balans tussen performance en porpoising gevonden heeft.
Betekent dus niet dat het probleem opgelost zijn. Wellicht door de ophanging te veranderen, kunnen ze dus meer performance uit de auto halen, doordat die minder belemmerd wordt door het porpoising.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik wil graag dat zoveel mogelijk teams het goed doen, daarom vijf van verschillende teams.
1. RedBull - Verstappen
2. Ferrari - Leclerc
3. McLaren - Norris
4. Mercedes - Hamilton
5. Williams - Albon
6. Mercedes - Russell

Williams is wel erg onwaarschijnlijk maar ik mag wensen.
Mijn hart kan niet kiezen tussen Hamilton en Russell, daarom mag Mercedes twee plekken. Ik wil Hamilton niet kwijt en ook niet zien wegkwijnen in het middenveld. Daarom plek vier want ik kan hem echt niet lager plaatsen. Maar ik heb allemaal jonge coureurs gekozen die het volgens mij redelijk goed met elkaar kunnen vinden. Russell past daar bij, Hamilton niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:16
M4YN3 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:59:

Minder maar nog niet geen.
Bij hogere snelheden krijg je meer weerstand en daardoor neerwaartse druk.
Op een gegeven moment komt de vloer te laag met porpoising als gevolg.

Meest logische oplossing is dan een aanpassing van de vering dat die goed genoeg werkt bij lagere snelheden
vast karkateristiek en vanaf 250 km per uur meer weerstand geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 19:13
AMARONE schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:23:
[...]

Nee Russell is lekker sympathiek... Prima lijstje verder wel hoor.
Tja, ik gun het sowieso mensen die nog geen kampioen zijn geweest meer. Daarnaast is het lijstje ook wel een beetje ingevuld met het idee dat de mensen ook daadwerkelijk kans maken, m.u.v. Gasly op het moment. Dan zie ik liever Russell dan Hamilton (Perez eigenlijk nog wel liever, maar die maakt sowieso geen kans om logische redenen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Als wensen mag:
  1. Max
  2. Ricci
  3. Sainz
  4. Gasly
  5. ...willekeurig als het maar geen Ham is
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
Vooruit dan maar als wensen mag
1. Nor
2. Ver
3. Ric
4. Sai
5. Vet

Geen merc in de top 5 voor mij omdat ik juist benieuwd ben hoe ze terug zouden komen na een tegenvallend jaar. Ze hebben 7 (8 ) vruchtbare jaren gehad, nu moeten ze maar eens wat meer vechten voor hun plek.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik hoop alleen dat het spannend wordt en dat het veld dichterbij elkaar zit dan dat de wintertests doen vermoeden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:50
Ik ben altijd wel eenn persoon voor chaos.

Wat ik verwacht
1 max
2 ham
3 lec
4 per
5 rus

Wat ik hoop
1 sai
2 per
3 rus
4 max
5 ham

Ik zou het wel heel erg leuk vinden om te zien hoe de nummers een om zouden gaan als de nummers twee dit jaar op voorsprong komen. En dan maakt het mij niet zo uit of de nummer twee sneller blijktbof de nummer een pech heeft.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 21:31

Dazzler2120

FP ProMod
Luckeh schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:38:
Ik hoop alleen dat het spannend wordt en dat het veld dichterbij elkaar zit dan dat de wintertests doen vermoeden.
Er is een grote rule change geweest, ik ben er bang voor :X

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Deze al langs geweest?
Kan je mooi alle auto's vergelijken, er is genoeg te zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/pb9nq0lf65n81.jpg

Zonder Ricciardo

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Lynx schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:21:
Als wensen mag:
  1. Max
  2. Ricci
  3. Sainz
  4. Gasly
  5. ...willekeurig als het maar geen Ham is
.
Het lijstje van ex teamgenoten die Max kapot gereden heeft? :p

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4YN3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:42
D-dark schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:19:
[...]

Minder maar nog niet geen.
Bij hogere snelheden krijg je meer weerstand en daardoor neerwaartse druk.
Op een gegeven moment komt de vloer te laag met porpoising als gevolg.

Meest logische oplossing is dan een aanpassing van de vering dat die goed genoeg werkt bij lagere snelheden
vast karkateristiek en vanaf 250 km per uur meer weerstand geeft.
Makes sense! Beetje hetzelfde als die squattende Merc van vorig jaar. Hopelijk valt het niet onder actieve achterwielophanging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:15
M4YN3 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:57:
[...]

Makes sense! Beetje hetzelfde als die squattende Merc van vorig jaar. Hopelijk valt het niet onder actieve achterwielophanging
Er zijn dit jaar flinke wijzigingen op dit vlak. Voorgaande seizoenen was de vering hydraulisch en daarmee konden ze dit soort trucjes doen waarbij onder een bepaalde druk de vering harder was. Vanaf dit seizoen moeten ze weer terug naar een traditionele vering met een echte veer waardoor dit soort trucjes een stuk moeilijker als niet onmogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

Weet iemand trouwens waarom de nieuwe merch van 2022 van, volgens mij alle teams, nog niet beschikbaar is?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

*knip*
Goed bedoeld, maar daar is de topic report voor.

[ Voor 70% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:04
Martinspire schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 00:07:
Weet iemand trouwens waarom de nieuwe merch van 2022 van, volgens mij alle teams, nog niet beschikbaar is?
De teams zitten last minute nog te wijzigen aan sponsors en livery. Merch kan pas daarna worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11
Dat is toch standaard? Vaak is pas half april het spul beschikbaar. Logistiek vanuit het oosten is ook wel een extra factor dit jaar natuurlijk.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 20:24

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Het racetopic is open: [F1 2022] Race 1 GP van Bahrein

Ik het wat slow-chat verwijderd en de korte discussie na de foto van de coureurs over hoe zwart Hamilton is. Laten we het aub eens een gezellig seizoen maken en niet weer een herhaling doen met zeuren over hetzelfde. We hebben nieuwe auto's daar gaat de focus naar toe.

In dit topic dus bijvoorbeeld niet:
Gezeur, bashen op Hamilton of welke coureur dan ook.
Volle aandacht op een click-bait artikel wat Toto, Horner of andere teambaas weer roept.

Voorspellingen: [F1] Racemanagers/pools 2022

[ Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 09:44 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:35:
[modbreak]Het racetopic is open: [F1 2022] Race 1 GP van Bahrein

Ik het wat slow-chat verwijderd en de korte discussie na de foto van de coureurs over hoe zwart Hamilton is. Laten we het aub eens een gezellig seizoen maken en niet weer een herhaling doen met zeuren over hetzelfde. We hebben nieuwe auto's daar gaat de focus naar toe.

In dit topic dus bijvoorbeeld niet:
Gezeur, bashen op Hamilton of welke coureur dan ook.
Volle aandacht op een click-bait artikel wat Toto, Horner of andere teambaas weer roept.

Voorspellingen: [F1] Racemanagers/pools 2022[/]
*knip*
Commentaar dus per DM

[ Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 10:47 ]

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Even wat leukers B)
Gisteren had ik een corporate event bij McLaren Technology center. (#evenopscheppen)
Super gave locatie.
En in de hal staat de winnende 2021 auto van Daniel Ricardo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tohkFFmC1Zmt9LicAR08Jg1G3Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYcvtkEwgJQHWBhxWdBcKB1m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53u3hCIyq0L-8ZjbtV9wU1y9pzU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wufyRzVRaVGYV2UU3vaYSIgX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSqsNcShFigd--Y5OYlLLPiqv-g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AOtJwnRtaB2HwlbAys5QSolC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKNng5EX8_NEhHEv2yYoS0sMX0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jLTAtmogaPXMTWa3fklKyw9G.png?f=fotoalbum_large

En heef veel andere historische F1 auto's zoals die van Senna:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rG3ovqwJjnr82hHgEzDuuo7htrU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9QGmuoWKZsvs02Ipt6s9yvKc.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

McLaren had nog plenty merch ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Cye3BIWySxOVEuh8Zj1aC71qvA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eZFxNUyP5XKQIRu0oNzEychd.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:25
ToolkiT schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:38:
Even wat leukers B)
Gisteren had ik een corporate event bij McLaren Technology center. (#evenopscheppen)
Super gave locatie.
En in de hal staat de winnende 2021 auto van Daniel Ricardo:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En heef veel andere historische F1 auto's zoals die van Senna:
[Afbeelding]
*knip*
We zijn niet de kwaadsten, maar dit voegt niets toe.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2022 11:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:21:

1. Max.
2. Leclerc
3. Norris
4. Vettel
5. Russell
oew .. wensen .. ik doe mee :+

Max of Ferrari wereldkampioen
Ferrari constructeurskampioen
Lando top 3 met Max op het podium is altijd lachen _O-
Russel en Gasly in de top 5
Hamilton roemloos buiten de top 10 en Toto functie elders :')

dit is inderdaad veel leuker :+
murphydrz schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:57:
1. Max
2. Perez
3. Leclerc
4. Sainz
5. Norris
6. Gasly

...ergens op plek 10 een jankende Hamilton en een ruziemakende Russel...(en een overspannen Toto) :D
great minds enzo!! :> .. maar Perez boeit me niet zo, verder perfect!! (vooral die laatste) :D

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-03-2022 11:35 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Geen idee of het al benoemd is, kon het niet zo snel vinden maar McLaren heeft een mooi statement naar buiten gebracht met betrekking tot hun social media kanalen.

https://www.mclaren.com/r...code/?preview_code=010689

Ook al is het lastig te handhaven vind ik het toch heel goed dat McLaren hier aandacht aan geeft dat zulk gedrag niet getolereerd gaat worden. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 23:42
Mijn wensenlijstje voor 2022:
1) Max
2) Hamilton (first loser)
3) Norris
4) Leclerc
5) Sainz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:15:

Mijn hart kan niet kiezen tussen Hamilton en Russell,
then let me help you O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Iqr0kWx-R62x7AhHRRdPK_A71k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ywOL1QtZkwCwL6K6hFYccW0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-03-2022 11:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Russell vind ik een van de jongere coureurs die ik niet sympathiek vind.
Hij had meteen zijn Mercedeswoordjes klaar na vorig seizoen om maar een voorbeeld te noemen.

Andere rijders zijn positief veranderd de afgelopen jaren: Sainz, Leclerc en Ocon.

Ik hoop dat Max weer wereldkampioen wordt, want daar ben ik wel fan genoeg voor, maar gun succes ook aan NOR, SAI, LEC en OCO.

Meer coureurs die het wat mij betreft verdienen, maar Russell hoort daar voor mij niet meer bij. Die zit al veel te vast in de MB mediatraining, terwijl de anderen nog wel hun eigen mening durven geven. Dat waardeer ik altijd wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

RobertMe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:18:
[...]

Er zijn dit jaar flinke wijzigingen op dit vlak. Voorgaande seizoenen was de vering hydraulisch en daarmee konden ze dit soort trucjes doen waarbij onder een bepaalde druk de vering harder was. Vanaf dit seizoen moeten ze weer terug naar een traditionele vering met een echte veer waardoor dit soort trucjes een stuk moeilijker als niet onmogelijk worden.
naast een veer heb je nog schokbrekers en bumpstop/packers om in extreme gevallen de veerweg te verkorten. bumpstop zegt het al .. stop bump. Een rubberen aanslag waarbij je de veerweg limiteert. Eventueel integreer je een bumpstop in de schokbreker. Niet alles hoeft/zal voor het oog zichtbaar te zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.resuspension.com/pub/media/catalog/category/APOLLO-EXAMPLE-1a.jpg

Zelf zat ik meer te denken aan de druk onder de vloer te meten .. bij purpoising krijg je een hele lage druk waarna ineens dit wegvalt en de auto omhoog schiet. Je zou een soort overdruk"klep" kunnen opnemen in je ontwerp die in deze kritische situatie opent om de druk te limiteren. Dat zou waarschijnlijk het beste zijn. Mogelijk is dit aerodynamisch op te lossen zonder (illegale) bewegende delen.

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-03-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hann1BaL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:49:
Hij had meteen zijn Mercedeswoordjes klaar na vorig seizoen om maar een voorbeeld te noemen.

Andere rijders zijn positief veranderd de afgelopen jaren: Sainz, Leclerc en Ocon.

Ik hoop dat Max weer wereldkampioen wordt, want daar ben ik wel fan genoeg voor, maar gun succes ook aan NOR, SAI, LEC en OCO.

Meer coureurs die het wat mij betreft verdienen, maar Russell hoort daar voor mij niet meer bij. Die zit al veel te vast in de MB mediatraining, terwijl de anderen nog wel hun eigen mening durven geven. Dat waardeer ik altijd wel.
Russell is een prima gast maar zoals je zegt zit hij nu in het Mercedes kamp dus komend jaar wordt tandenbijten.. maar éénmaal verlost van het MB juk kan hij misschien een mooie swap doen naar een sympathieker team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Alfa Novanta schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:55:

Zelf zat ik meer te denken aan de druk onder de vloer te meten .. bij purpoising krijg je een hele lage druk waarna ineens dit wegvalt en de auto omhoog schiet. Je zou een soort overdruk"klep" kunnen opnemen in je ontwerp die in deze kritische situatie opent om de druk te limiteren. Dat zou waarschijnlijk het beste zijn. Mogelijk is dit aerodynamisch op te lossen zonder (illegale) bewegende delen.
Volgens mij is het de bedoeling van de regels om dergelijke kleppen niet toe te staan. De luchtdruk veranderen is een vorm van een aerodynamica dus volgens mij mag je daar geen bewegende klep voor gebruiken.
Niettemin denk ik dat teams het wel degelijk proberen met slimme spleten en sleuven in de vloer die volgens mij verder open moeten gaan staan als de druk te groot wordt.

Geen gek idee overigens, ik heb namelijk ook die kant op zitten denken. Zelf zat ik te denken over de vraag hoe "luchtdicht" zo'n vloer of vleugel nu echt moet zijn. Mag je een flinterdun vel gebruiken waar lucht doorheenlekt onder voldoende druk? Mag je microperforaties maken van 1 micrometer die je zonder microscoop onmogelijk kan zien? Ik vermoed dat het allemaal verboden is in de regels, maar de grenzen van de regels opzoeken hoort er natuurlijk bij in F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 17-09 20:03
Naar aanleiding van Vettel en Hamilton?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FN9WT6_XwAAYuI2?format=png&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:20
@Jasphur lekker dan. Na Singapore verplicht je racepak nog 1 1/2 uur aan en dicht houden..

edit: Ik lees ook heus wel dat dat alleen voor podium en post-race interviews geldt en dat Fia persco & Pen interviews in teamkleding mogen.. maar toch..

[ Voor 48% gewijzigd door nachtnet op 16-03-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:43:
@Jasphur lekker dan. Na Singapore verplicht je racepak nog 1 1/2 uur aan en dicht houden..
63.3 gaat niet over het racepak, maar over team uniform. Waarschijnlijk mag een racepak daar ook nog (zou ik denken), maar het is niet verplicht.

[ Voor 14% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-03-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Jasphur schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:40:
Vast.
Challenge accepted, toch?
Een racepak met een rits van de oksel tot de enkel voldoet volgens mij wel aan dit voorschrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Rare regel. Kan je heel breed zien. Als Hamilton Tommy draagt of Max Alpha Tauri, dan is het goed?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
mrstylo schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:54:
Rare regel. Kan je heel breed zien. Als Hamilton Tommy draagt of Max Alpha Tauri, dan is het goed?
Nee, "their respective teams' uniform only", dat kun je volgens mij niet heel breed zien, dat is gewoon de teamkleding die (bijna) alle leden van het team het hele weekend al dragen en niet willekeurige kleding van een willekeurig merk dat toevallig gerelateerd is aan het team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Alfa Novanta schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Russell is een prima gast maar zoals je zegt zit hij nu in het Mercedes kamp dus komend jaar wordt tandenbijten.. maar éénmaal verlost van het MB juk kan hij misschien een mooie swap doen naar een sympathieker team.
Daar verschillen we toch een beetje van mening, omdat Russell al de taal van MB sprak voordat hij bij MB begon. Hoewel je een contract getekend hebt, ben je gewoon in dienst van Williams en kun je best nog wel wat zeggen. Ik vind het dus jammer dat jij er voor koos om al braaf als MB hondje aan de gang te gaan.

Uiteraard snap ik wel dat hij nu wel mee moet doen, maar ook dat kan gedoseerd.
Ik heb hem nu toch wat lager zitten dan eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:28
Hann1BaL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:17:
[...]

Daar verschillen we toch een beetje van mening, omdat Russell al de taal van MB sprak voordat hij bij MB begon. Hoewel je een contract getekend hebt, ben je gewoon in dienst van Williams en kun je best nog wel wat zeggen. Ik vind het dus jammer dat jij er voor koos om al braaf als MB hondje aan de gang te gaan.

Uiteraard snap ik wel dat hij nu wel mee moet doen, maar ook dat kan gedoseerd.
Ik heb hem nu toch wat lager zitten dan eerst.
Wolff heeft hem in 2017 naar MB gehaald en in een Williams stoeltje gezet, met uitzicht op meer. Vanaf dat moment spreekt Russell MB-taal en staat hij onder evenveel invloed van Wolff als Hamilton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
In het juiste topic [F1 2022] Race 1 GP van Bahrein geplaatst over Ricciardo's deelname.

Hij doet mee dit weekend.

[ Voor 120% gewijzigd door Chocoball op 16-03-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Toke_gt schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Wolff heeft hem in 2017 naar MB gehaald en in een Williams stoeltje gezet, met uitzicht op meer. Vanaf dat moment spreekt Russell MB-taal en staat hij onder evenveel invloed van Wolff als Hamilton.
Dat is mij bekend, en mede daarom een grote daler in mijn populariteitsranking. Een Norris durft ook gewoon eens uit te vallen tegen het team. Dat komt veel echter over en sympathieker.

Let wel, ik verwacht ook niet van Russell dat hij heel kritisch is, maar schoothondje is het andere uiterste. De andere rijders in mijn initiele reactie hebben zich allemaal wel eens kritisch uitgelaten, maar Russell doet dat niet. Andere rijders laten zien dat het anders kan.

Dat doet niets af aan wat ik van zijn rijdersprestaties vind overigens. Zeer goede en degelijke rijder, op het incident met Bottas na denk ik dan :) Maar dat kan gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 16-03-2022 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hann1BaL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:49:
Die ene tweet kwam niet van hem maar van iemand van het (Merc) team. Als je dat weglaat, lijkt het mij helemaal geen onsympathieke jongen. Hij is wat zakelijker dan bijvoorbeeld een Norris maar heeft ontegenzeglijk veel talent. Als het team hem niet teveel aan een lijntje houdt, weet ik zeker dat hij net zo snel is als HAM in Q. Qua racecraft moeten we het natuurlijk nog een beetje zien na wat jaren achteraan te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PWM schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:30:
[...]

Die ene tweet kwam niet van hem maar van iemand van het (Merc) team. Als je dat weglaat, lijkt het mij helemaal geen onsympathieke jongen. Hij is wat zakelijker dan bijvoorbeeld een Norris maar heeft ontegenzeglijk veel talent. Als het team hem niet teveel aan een lijntje houdt, weet ik zeker dat hij net zo snel is als HAM in Q. Qua racecraft moeten we het natuurlijk nog een beetje zien na wat jaren achteraan te zijn geweest.
Racecraft hebben we kunnen zien met zijn invalbeurt en die natte pole in Spa. De vraag is alleen of Russel wel of niet aan de lijn zit. *

*Russel = Hond modelletje. :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hann1BaL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:08:
Dat is mij bekend, en mede daarom een grote daler in mijn populariteitsranking. Een Norris durft ook gewoon eens uit te vallen tegen het team
Norris heeft een langlopend contract bij een van de betere teams. Russell moest bij een van de minste teams bewijzen dat hij geschikt is voor Mercedes. Ik snap heel goed dat hij z'n uiterste best heeft gedaan om Mercedes te vriend te houden... buiten de baan.
Zeer goede en degelijke rijder, op het incident met Bottas na denk ik dan :) Maar dat kan gebeuren.
Dat incident in Imola waarna hij Bottas nog een tik gaf ook? Een domme botsing hoort er inderdaad bij, maar coureurs slaan niet. Ook al was het imho meer een gefrustreerde mep dan een poging om Bottas pijn te doen, het hoort niet en dergelijk gebrek aan zelfbeheersing is wel het laatste wat je wil zien van een jong talent.

Ik snap dat hij zich daarna als schoothondje heeft opgesteld want dat was bijna einde carriere. Het is dat Hamilton er van profiteerde op een moment dat het hard nodig was en Bottas dringend vervangen moest worden anders denk ik dat Russell nu nog bij Williams zat, of thuis.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 16-03-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:41:
[...]

Norris heeft een langlopend contract bij een van de betere teams. Russell moest bij een van de minste teams bewijzen dat hij geschikt is voor Mercedes. Ik snap heel goed dat hij z'n uiterste best heeft gedaan om Mercedes te vriend te houden... buiten de baan.

[...]

Dat incident in Imola waarna hij Bottas nog een tik gaf ook? Een domme botsing hoort er inderdaad bij, maar coureurs slaan niet. Ook al was het imho meer een gefrustreerde mep dan een poging om Bottas pijn te doen, het hoort niet.

Ik snap dat hij zich daarna als schoothondje heeft opgesteld want dat was bijna einde carriere. Het is dat Hamilton er van profiteerde op een moment dat het hard nodig was en Bottas dringend vervangen moest worden anders denk ik dat Russell nu nog bij Williams zat, of thuis.
Norris heeft dat langlopende contract niet altijd gehad hoor. Dus we praten echt over de aard van de beestjes, uiteraard met factoren die de situatie beinvloeden.

Ergens denk ik dat veel teams het helemaal niet verkeerd vinden om rijders met een mening te hebben.
Tsunoda wordt ook zomaar niet bij het oud vuil gezet en ik geloof niet dat het MB team Russell aan de kant had gezet als hij iets minder schoothondje zou zijn geweest.

Prestaties op de baan is wat telt voor de 99% Dat koest houden doet weinig. Het is zijn goed recht overigens en niet iedereen is van nature zo uitgesproken als sommige anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jasphur schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:40:

[Afbeelding]
Volgens mij is dit al oud? Ingevoerd nadat Hamilton op het podium stond met een t-shirt met "arrest the cops who killed ...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

PWM schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:30:
[...]

Ik geef ook duidelijk aan dat ik zijn rijderskwaliteiten hoog inschat, maar mijn mening over rijders komen ook van naast de baan. Hij is gewoon te politiek correct. De sport gaat ook om de karakters naast te baan, ik vind de anderen daar gewoon interessanter voor de sport en gun het succes dus meer aan de andere jonge(re) rijders zoals Norris, Leclerc en Sainz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:33:
Racecraft hebben we kunnen zien met [...] die natte pole in Spa.
Racecraft in quali? Da's iets nieuws zeker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:52:
Volgens mij is dit al oud? Ingevoerd nadat Hamilton op het podium stond met een t-shirt met "arrest the cops who killed ...".
Dit zijn wijzigingen in de gisteren gepubliceerde nieuwe versie van de F1 Sporting Regulations ten opzichte van de vorige versie (van 18 feb), dus dit is zeker niet oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Racecraft in quali? Da's iets nieuws zeker...
http://dictionary.education/english/dictionary/racecraft / https://en.wiktionary.org/wiki/racecraft
Definition of racecraft in English Dictionary

The total of a racer's skill (craft) along dimensions including: practicing, qualifying, starts, beginning, mid-race and end-race pace, passing, wear equipment usage, and pit strategy.
Refer to me as Robinette, to Horsford as Racecraft, and to yourself as Grover. Have you clinched the names?” “Sure,” Towndrow growled. “Racecraft is the only one we've not used before.” “Right,” said Rennison. “The position of the taxi...
Nope, hoort er gewoon bij ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-03-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:30:
Blijkbaar is er nog een driedelige documentaire uit Australië.

Beyond All Limits

The two best drivers of their respective generations lock horns again in 2021 as Lewis Hamilton and Max Verstappen light the spark for the season ahead.

[YouTube: Beyond All Limits: Hamilton Vs Verstappen - new F1 documentary to air in Australia | Highway F1]

Zie hier.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien een trial abonnement van 14 dagen nemen O-)
Oops, moet vanuit Australië.
"Beyond All Limits" is nu ook beschikbaar als documentaire bij F1 TV Pro. Maar dat is terugkijken naar seizoen 2021....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Sinds de tik bij Bottas op zijn helm toen ze er beide af gingen vind ik Russel een arrogante #$%zak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Nhz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Racer's craft is niet hetzelfde als racecraft.
Volgens dat woordenboek blijkbaar wel. Maar ik moet zeggen dat ik het woord 'racecraft' toch eigenlijk alleen heb horen gebruiken (in commentaar en analyses) voor de slimheid/handigheid van een coureur tijdens de race en dan met name in aanvallend en verdedigend opzicht t.o.v. andere rijders.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
Mclaren gaat een deal aan met Google

Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.mclaren.com/media/images/articles/hero/Google_Announcement_website_2022.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Extigo op 16-03-2022 18:08 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Extigo schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:39:
Mclaren gaat een deal aan met Google:
[Twitter]
[Twitter]
[Afbeelding]
Ok, dat is wel een cool doel voor de wieldoppen :)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:10:
[...]

Dit zijn wijzigingen in de gisteren gepubliceerde nieuwe versie van de F1 Sporting Regulations ten opzichte van de vorige versie (van 18 feb), dus dit is zeker niet oud.
Waarschijnlijk dat ze het nu dan in het reglement hebben opgenomen en dat het voorheen een inlegvelletje was? Want dat ze met gesloten racepak op het podium moeten verschijnen en puur in teamkleding "in het vierkantje" is toch echt niet nieuw. En dus ingevoerd na de eerder vermelde uitspattingen van Hamilton m.b.t. "Arrest the cops..." t-shirt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Was eerst uitbreiding van de sprint races bij de top teams reden om het budgetplafond omhoog te krijgen. Nu heeft Horner vorige week gezegd dat vanwege de hoge inflatie en gestegen kosten er wederom naar het budgetplafond gekeken moet worden.

Teambazen Capito en Seidl geven ook aan dat de kosten voor transport, hotels, levensonderhouds etc. gestegen zijn en vanwege de gestegen inflatie de medewerkers gecompenseerd moeten worden. Daarom moet dingend met de andere teams en de FIA overlegd worden wat er tegen de stijgende kosten te doen is.

Het budgetplafond heeft echter als focus het ontwerpen, het ontiwikkelen en operationeel houden van de wagens. De kosten voor gas, water, licht, salarissen, motoren, etc. vallen hier buiten. Dus het lijkt er weer op een reden te vinden om het budgetplafond omhoog te krijgen. Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

https://www.motorsport.co...on-impact/9047159/?nrt=54

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
Chocoball schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:04:
Was eerst uitbreiding van de sprint races bij de top teams reden om het budgetplafond omhoog te krijgen. Nu heetf Horner vorige week gezegd dat vanwege de hoge inflatie en gestegen kosten er wederom naar het budgetplafond gekeken moet worden.

Teambazen Capito en Seidl geven ook aan dat de kosten voor transport, hotels, levensonderhouds etc. gestegen zijn en vanwege de gestegen inflatie de medewerkers gecompenseerd moeten worden. Daarom moet dingend met de andere teams en de FIA overlegd worden wat er tegen de stijgende kosten te doen is.

Het budgetplafond heeft echter als focus het ontwerpen, het ontiwikkelen en operationeel houden van de wagens. De kosten voor gas, water, licht, salarissen, motoren, etc. vallen hier buiten. Dus het lijkt er weer op een reden te vinden om het budgetplafond omhoog te krijgen. Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Teams hebben altijd wel wat om te zeuren :P Altijd de limieten op zoeken met de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:53
Chocoball schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:04:
Was eerst uitbreiding van de sprint races bij de top teams reden om het budgetplafond omhoog te krijgen. Nu heetf Horner vorige week gezegd dat vanwege de hoge inflatie en gestegen kosten er wederom naar het budgetplafond gekeken moet worden.

Ik dacht dat de salarissen van (een deel van) de medewerkers wel onderdeel waren van het budgetplafond. Dan hakt een inflatie van een paar procent er wel hard in, als je dat door moet gaan rekenen in de salarissen van medewerkers.

En als de salarissen er niet onder vallen, wordt de hele keten die er wel omheen zit wel duurder, want die prijzen zullen ook stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
Transportman schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:34:
[...]

Ik dacht dat de salarissen van (een deel van) de medewerkers wel onderdeel waren van het budgetplafond. Dan hakt een inflatie van een paar procent er wel hard in, als je dat door moet gaan rekenen in de salarissen van medewerkers.

En als de salarissen er niet onder vallen, wordt de hele keten die er wel omheen zit wel duurder, want die prijzen zullen ook stijgen.
Klopt, alleen de top 3 verdieners worden niet in de budgetcap meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NeverSettle schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:37:
[...]

Klopt, alleen de top 3 verdieners worden niet in de budgetcap meegerekend.
En de coureurs niet, en bv marketing niet, etc etc. Maar ja, ook het salaris van de designers en monteurs etc zal omhoog (moeten) gaan door de inflatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
RobertMe schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:21:
[...]

En de coureurs niet, en bv marketing niet, etc etc. Maar ja, ook het salaris van de designers en monteurs etc zal omhoog (moeten) gaan door de inflatie.
Jij denkt niet dat de coureurs binnen de top-3 verdieners vallen? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Shinji schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:10:
[...]

Jij denkt niet dat de coureurs binnen de top-3 verdieners vallen? ;)
Tsja, toch staat in de budget cap dat de salarissen van de coureurs en de top 3 medewerkers v.w.b. salaris zijn uitgesloten. Dus dat zijn dan in totaal al 5 personen, en niet 3. Vraag me nu dan maar meteen af wat ze onder coureurs verstaan. Ook de test- & development coureurs?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:13

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:48:
Deze al langs geweest?
Kan je mooi alle auto's vergelijken, er is genoeg te zien.
[Afbeelding]

Zonder Ricciardo
Fixed! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvKfY2auhhl6_zU2EBfhEjGazp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6J70GYbwMzbeFmTH6c8KN4I.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 38 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics