PalingDrone schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 03:28:
[...]
Dat verband zie ik de laatste jaren steeds meer verdwijnen, ooit met schakelflippers, supersnelle automaten, active suspension, traction control etc. zag je nog weleens wat terug in moderne auto's.(eind '90 en later)
Het is eigenlijk een andere discussie maar je hebt wel gelijk, dat ik mijn zin met 'als' begon is ook een beetje omdat het inderdaad twijfelachtig begint te worden hoe relevant het nog is om snelle auto's met verbrandingsmotoren te maken. Je kan best redeneren dat WEC en Formule-E meer relevantie hebben voor de toekomst van de auto. Persoonijk zie ik best wat in races tussen robots, al dan niet elektrisch. Heel veel in F1 staat immers in het teken van de veiligheid en de beperkingen van het menselijke lichaam, vooral wat betreft G-krachten. Als er toch geen mensenlevens op het spel staan kan het allemaal sneller en goedkoper. Ik heb dan ook met veel plezier naar de DARPA-challenges gekeken. Maar dat wordt wel een heel andere sport. Het kan nog steeds een "formule" race zijn, maar voorlopig nog geen formule 1.
Overigens wordt er in F1 meer geleerd dan alleen snelle auto's maken. Ik maak er wel eens cynische grappen over dat geen team dat geen enkel team dat meedoet aan F1 gestraft* is voor het Dieselgate-schandaal. De merken die daar het hardste gestraft werden waren Volkswagen, Audi en Porsche. Goh, precies de namen die al een paar jaar in F1 geinteresseerd lijken te zijn. Dat is vast toeval.
Voor de duidelijkheid bovenstaande cynische complot is een grap, neem het niet te serieus

Hoewel ik nu een grap maak denk ik wel degelijk dat er binnen F1 nog steeds veel geleerd en ontdekt wordt ook als dat soms maar weinig met auto's te maken heeft.
* Er zijn er wel onderzocht, zoals Renault, maar afaik niet gestraft.
[
Voor 7% gewijzigd door
CAPSLOCK2000 op 03-03-2022 18:31
]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.