[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.936 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:44:
Denk dat Max meer geniet van het F1 racen dan van die 300 miljoen extra die die dan op zijn rekening heeft staan :+

Ik zie Max nog lang racen. Als het niet in de F1 is, dan is het wel in andere raceklassen.
Mee eens. Max heeft trouwens ook weleens laten ontvallen dat hij liever een auto heeft die kan meedoen om de knikkers dan meer geld.

Verder zijn de bedragen die topsporters verdienen natuurlijk absurd, maar kennelijk heeft Red Bull het er wel voor over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Precies, Max gaat echt geen bottasje doen door naar een achterhoede team te verkassen. Dan stopt ie liever.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

sjaool schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:18:
[...]

Sowieso nog een keer Le Mans rijden samen met Jos. :D
Le Mans (of elke andere endurance race) is wel even wat anders. Daar moet je de rust kunnen hebben om langzaam naar voren te werken, vertrouwen hebben in en luisteren naar je team, niet constant op de limiet rijden, etc.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:51
TommyGun schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Le Mans (of elke andere endurance race) is wel even wat anders. Daar moet je de rust kunnen hebben om langzaam naar voren te werken, vertrouwen hebben in en luisteren naar je team, niet constant op de limiet rijden, etc.
F1 en endurance racing trekken natuurlijk wel steeds meer naar elkaar toe. Door de regels m.b.t. "X races mee gaan", het kunstmatige slijten van de banden etc gaat F1 veel meer om het managen en "zo langzaam mogelijk als eerste finishen". Terwijl bin endurance racing de betrouwbaarheid steeds beter in orde is waardoor ze weer minder hoeven te managen en dus wat verder op de limiet rijden / meer racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
warp schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Mee eens. Max heeft trouwens ook weleens laten ontvallen dat hij liever een auto heeft die kan meedoen om de knikkers dan meer geld.

Verder zijn de bedragen die topsporters verdienen natuurlijk absurd, maar kennelijk heeft Red Bull het er wel voor over...
Niks ten nadele van Verstappen, hij meent dat vast wel, maar met xx miljoen op de bank en een legacy waardoor je alleen van de marketing al zou kunnen leven, is het makkelijk zeggen dat je het geld niet zo belangrijk vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
[...]

Je zou inderdaad zeggen dat Max daar het geduld niet voor heeft.
Bij sim racing is hij echter juist heel vaak te vinden bij endurance racing, dus lijkt me dat ie er niet alleen het geduld voor heeft, maar het zelfs leuk vind.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
sanderb schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Je zou inderdaad zeggen dat Max daar het geduld niet voor heeft.
Bij sim racing is hij echter juist heel vaak te vinden bij endurance racing, dus lijkt me dat ie er niet alleen het geduld voor heeft, maar het zelfs leuk vind.
Helaas was zijn laatste virtuele le Mans nou niet echt een goed voorbeeld van geduld.

Maar hij doet inderdaad wel vaak mee aan dat soort races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Dat is Max wel toevertrouwd. In een sim kun je vaker wat meer risico nemen. In een echte wagen zal hij toch iets anders rijden denk ik zo. Hij wil hoe dan ook winnen.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 03-03-2022 13:28 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In de F1 rijden ze nooit continu op de limiet, banden en motoren sparen is veel belangrijker immers. En met dat vertrouwen en luisteren zit het ook wel goed bij Max en Red Bull...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Qua geopolitiek een goede actie vanuit de FIA. Qua circuit is het prima om deze van de kaart te halen. Alle races zijn hier gewonnen door Mercedes. Hoop het komende jaar wat meer diversiteit te zien op het podium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
[...]

En die € 50 miljoen per jaar (naar verluidt) is enkel salaris. Daar komen al zijn sponsorcontracten nog bovenop.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Woudloper schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Qua geopolitiek een goede actie vanuit de FIA. Qua circuit is het prima om deze van de kaart te halen. Alle races zijn hier gewonnen door Mercedes. Hoop het komende jaar wat meer diversiteit te zien op het podium.
In het kader van diversiteit mogen de circuit inderdaad ook wel wat diverser worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
Woudloper schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Qua geopolitiek een goede actie vanuit de FIA.
Verrassend ja, al zou het me niks verbazen als we vervolgens een race in Jemen, China, Noord-Korea of Syrie er voor terugkrijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:53

Bloodclot

Jawier!

Verstappen spaart mooi bedragje zo op om iets na zijn racer-carriere iets te doen. Denk dat hij wel een eigen team gaat starten, als racer-baas daarna als baas.

Of het F1 zou zijn, of gewoon WEC racing, waar hij zelf ook fan van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Verder zijn de bedragen die topsporters verdienen krijgen natuurlijk absurd, maar kennelijk heeft Red Bull het er wel voor over...
Heeft iets meer met verdienen te maken maar de teams hebben ook een bedrijfsvoering en blijkbaar levert het ze nog meer op.
En wat Max zegt, daar zit ook een idee achter. Geldwolven doen het marketingtechnisch niet zo goed maar ondertussen harkt hij wel aan alle kanten flink binnen. En een goede auto helpt ook flink mee om binnen te lopen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
Mystikal schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:35:
[...]

Zolang hij het vertrouwen heeft dat RedBull een auto kan geven waarmee hij mee kan doen voor het kampioenschap. Dit soort contracten zijn altijd doorspekt met clausules, zodat beiden partijen eronder uitkunnen als een van hen dat beter uitkomt.
Niet alleen dat, hij zal nu ook wel meer weten dan publiek bekend is over wat er precies na 2025 gaat gebeuren op motorisch gebied.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:58
PalingDrone schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 03:28:
[...]

Dat verband zie ik de laatste jaren steeds meer verdwijnen, ooit met schakelflippers, supersnelle automaten, active suspension, traction control etc. zag je nog weleens wat terug in moderne auto's.(eind '90 en later)

Keramische remmen zijn vooral handig op de racetrack niet op de A27, carbon is een beetje te prijzig voor massaproductie en een diffuser onder een Clio, sja.... kweetniet maar heb het idee dat de ontwikkeling de laatste jaren nogal mager is in wat doordruppelt naar consumentenspul.
Budgetcap zal zeker meespelen maar hele grote klappers zie je tegenwoordig niet meer zo snel terug op de weg.
De enige overeenkomst met productieauto's is dat ze ieder jaar groter en zwaarder worden.
Efficienter turbine of compressor wiel in de turbo. Accu en hybride technieken, technieken om zuiniger brandstof in te spuiten. Aero kennis, ontwerp van bumpers, de bodem zo vlak mogelijk maken/houden was vroeger ook niet.

Het is er nog wel, maar wellicht wat minder opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

PalingDrone schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 03:28:
[...]

Dat verband zie ik de laatste jaren steeds meer verdwijnen, ooit met schakelflippers, supersnelle automaten, active suspension, traction control etc. zag je nog weleens wat terug in moderne auto's.(eind '90 en later)
Het is eigenlijk een andere discussie maar je hebt wel gelijk, dat ik mijn zin met 'als' begon is ook een beetje omdat het inderdaad twijfelachtig begint te worden hoe relevant het nog is om snelle auto's met verbrandingsmotoren te maken. Je kan best redeneren dat WEC en Formule-E meer relevantie hebben voor de toekomst van de auto. Persoonijk zie ik best wat in races tussen robots, al dan niet elektrisch. Heel veel in F1 staat immers in het teken van de veiligheid en de beperkingen van het menselijke lichaam, vooral wat betreft G-krachten. Als er toch geen mensenlevens op het spel staan kan het allemaal sneller en goedkoper. Ik heb dan ook met veel plezier naar de DARPA-challenges gekeken. Maar dat wordt wel een heel andere sport. Het kan nog steeds een "formule" race zijn, maar voorlopig nog geen formule 1.

Overigens wordt er in F1 meer geleerd dan alleen snelle auto's maken. Ik maak er wel eens cynische grappen over dat geen team dat geen enkel team dat meedoet aan F1 gestraft* is voor het Dieselgate-schandaal. De merken die daar het hardste gestraft werden waren Volkswagen, Audi en Porsche. Goh, precies de namen die al een paar jaar in F1 geinteresseerd lijken te zijn. Dat is vast toeval. :o

Voor de duidelijkheid bovenstaande cynische complot is een grap, neem het niet te serieus ;)
Hoewel ik nu een grap maak denk ik wel degelijk dat er binnen F1 nog steeds veel geleerd en ontdekt wordt ook als dat soms maar weinig met auto's te maken heeft.

* Er zijn er wel onderzocht, zoals Renault, maar afaik niet gestraft.

[ Voor 7% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 03-03-2022 18:31 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Beetje laag, natrappen op iemand die al op de grond ligt.
Nou staat Clarkson niet bepaald bekend als subtiel of fan van Mazepin, maar dit gaat voor mij ver voorbij grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:15
gwystyl schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:28:
[...]

Nou staat Clarkson niet bepaald bekend als subtiel of fan van Mazepin, maar dit gaat voor mij ver voorbij grappig.
Ja het "fucking retard" is niet echt grappig of 'clever' te noemen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
gwystyl schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:28:
[...]

Kijk eens naar de datum, dit was voor er sprake van was dat hij er uit lag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:29
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:28:
[...]

Persoonijk zie ik best wat in races tussen robots, al dan niet elektrisch.
Dat zou best geinig zijn als experiment, Formule AI. Volledig elektrisch, wellicht beperkingen in cpu cycles voor je AI. Allemaal zelfde auto (hardware) of toch niet. Regels zijn makkelijker af te dwingen en omdat er geen gevaar is voor mensen kan je meer toelaten. Bijvoorbeeld alles qua inhalen is geoorloofd zolang je elkaar maar niet raakt, anders is het DSQ.

Volgens mij zou je dat best goed kunnen simuleren welke variabelen je moet hebben om het een leuk spektakel te laten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
Shinji schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:26:
[...]

Dat zou best geinig zijn als experiment, Formule AI. Volledig elektrisch, wellicht beperkingen in cpu cycles voor je AI. Allemaal zelfde auto (hardware) of toch niet. Regels zijn makkelijker af te dwingen en omdat er geen gevaar is voor mensen kan je meer toelaten. Bijvoorbeeld alles qua inhalen is geoorloofd zolang je elkaar maar niet raakt, anders is het DSQ.

Volgens mij zou je dat best goed kunnen simuleren welke variabelen je moet hebben om het een leuk spektakel te laten zijn.
Denk niet dat dit echt leuk wordt om naar te kijken. Juist de spanning, onvoorspelbaarheid en fouten van de mens maakt races leuk om naar te kijken.

Bij een race tussen bots haal je dat allemaal weg. Als het algoritme in ronde 1 concludeert dat een voorganger niet ingehaald kan worden zal dat in de ronden daarna niet veranderen. En aangezien een aanraking een automatische DSQ betekent zal het algoritme ook geen extra risico nemen waar een mens dat wel zou doen.

Ook kan er niet geprofiteerd worden van fouten en heeft druk zetten om de ander zenuwachtig te maken ook geen zin. Alle auto's lopen volgens het geprogrammeerde algoritme, dus kun je van tevoren al berekenen wie er wint. Je zou de race net zo goed virtueel kunnen houden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:45
In ieder geval laat de fia en de f1 wereld weer zien dat het hele sustainablility verhaal een groot lulverhaal is. Salarissen van 50 miljoen, de wereld wordt echt beter met dat soort mensen, graaien, graaien, graaien. Ik weet niet wat erger is, dat ze het betalen, of dat ze het kunnen betalen.
En als je er iets verder overnadenkt, dan komt dat geld voor een groot deel van een crypto bedrijf en dan weet je direct hoe erg dit ten koste van de aarde en milieu gaat. Bah, wat een hypocriete zooi.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MrOleo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:10:
In ieder geval laat de fia en de f1 wereld weer zien dat het hele sustainablility verhaal een groot lulverhaal is. Salarissen van 50 miljoen, de wereld wordt echt beter met dat soort mensen, graaien, graaien, graaien. Ik weet niet wat erger is, dat ze het betalen, of dat ze het kunnen betalen.
En als je er iets verder overnadenkt, dan komt dat geld voor een groot deel van een crypto bedrijf en dan weet je direct hoe erg dit ten koste van de aarde en milieu gaat. Bah, wat een hypocriete zooi.
Nou ja, de deal met Oracle zal ook een rol spelen - in sport gaat het om exposure van de merken op je, in dit geval, auto.

Er gaat zo ontzettend veel geld in F1 om, dat 50m$ heel niet zoveel is. We hebben het hier al over voetballers gehad, maar als je een balletje in een netje gooit? http://www.espn.com/nba/salaries

Als je een balletje slaat? https://www.spotrac.com/mlb/rankings/

Voetballen met je handen? https://www.spotrac.com/nfl/rankings/

Oh, de laatste stavaza: https://www.spotrac.com/formula1/

Leuk, dat internet.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
pjottum schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Nou ja, de deal met Oracle zal ook een rol spelen - in sport gaat het om exposure van de merken op je, in dit geval, auto.

Er gaat zo ontzettend veel geld in F1 om, dat 50m$ heel niet zoveel is. We hebben het hier al over voetballers gehad, maar als je een balletje in een netje gooit? http://www.espn.com/nba/salaries

Leuk, dat internet.
m.a.w.; is 'onze' landgenoot nu de best betaalde sporter ter wereld qua basis salaris? Los van het sociaal acceptabele, is dat toch ook wel een prestatie 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wij hebben gisteravond alvast plannen gemaakt voor de 20ste met vrienden om de openingsrace van het seizoen met ze allen te kijken met veel snacks!

Heb er echt ontzettend veel zin in oOo !

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
matz schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:17:
[...]

m.a.w.; is 'onze' landgenoot nu de best betaalde sporter ter wereld qua basis salaris? Los van het sociaal acceptabele, is dat toch ook wel een prestatie 8)
Nee, denk het niet. Hoewel in MLB, NBA en NFL er volgens mij een salary cap is. Ronaldo zit bij ManU slechts op "26 miljoen GPB".

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk dat de cost cap ook een rol speelt bij die enorme salarissen. Deze salarissen vallen namelijk niet onder de cost cap. Een aantal teams, zoals Redbull, heeft waarschijnlijk geld over dat ze voor F1 hebben gereserveerd. Door het in salaris te steken kunnen ze nog iets bereiken met dat geld, al is het maar dat ze weer een keertje in de krant staan.

Ik kan me zelfs voorstellen dat ze het salaris van de coureur gebruiken om aan de cost cap te morrelen. Je zou zo'n coureur bijvoorbeeld kunnen vragen om z'n eigen trainers te betalen en z'n eigen sportschool in te richten, of de nieuw voorvleugel mee te nemen in hun privejet, of zo iets. Ik heb geen idee hoe dat nu precies zit dus neem die voorbeelden niet te letterlijk. Met een beetje creatief denken kunnen ze vast wel een paar miljoen sprokkelen en met de huidige cost cap is dat significant.

update: Voor Redbull is dat contract natuurlijk vooral om te voorkomen dat Verstappen wordt weggekocht door Mercedes of Ferrari. Ik zou in het contract zetten dat als Verstappen vertrekt hij de resterende jaren 50 miljoen aan RB moet betalen. Dan kan het salaris eigenlijk niet hoog genoeg zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 04-03-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:18:
Ik denk dat de cost cap ook een rol speelt bij die enorme salarissen. Deze salarissen vallen namelijk niet onder de cost cap. Een aantal teams, zoals Redbull, heeft waarschijnlijk geld over dat ze voor F1 hebben gereserveerd. Door het in salaris te steken kunnen ze nog iets bereiken met dat geld, al is het maar dat ze weer een keertje in de krant staan.

Ik kan me zelfs voorstellen dat ze het salaris van de coureur gebruiken om aan de cost cap te morrelen. Je zou zo'n coureur bijvoorbeeld kunnen vragen om z'n eigen trainers te betalen en z'n eigen sportschool in te richten, of de nieuw voorvleugel mee te nemen in hun privejet, of zo iets. Ik heb geen idee hoe dat nu precies zit dus neem die voorbeelden niet te letterlijk. Met een beetje creatief denken kunnen ze vast wel een paar miljoen sprokkelen en met de huidige cost cap is dat significant.
Ik zag zelfs iets voorbijkomen over het zelf betalen van schade... Dus zo gek is dit zeker niet bedacht.
(ben de bron alweer kwijt dus het zal een Twitterding zijn geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Je leest ook her en der, dat ze hem nu langdurig hebben vastliggen voordat de salarissen van coureurs binnen de budgetcap komen te vallen. Daar schijnen ze naar te kijken in ieder geval. Aan bestaande contracten kun je dan niet morrelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:53

Bloodclot

Jawier!

De vorige contract verlenging had ik mijn twijfels... Honda motor... Nog steeds geen kampioensauto. Hij had er super veel vertrouwen in. Uiteindelijk heeft hem dit een kampioenschap opgebracht.

Nu heeft hij weer een nieuw mega contract wat zijn vertrouwen wel weergeeft. Hij zit het dichtst bij het vuur, zoals ook toen met de overgang naar honda, velen waren skeptisch en nier zoveel vertrouwen.

Kan dus zijn dat de auto de komende jaren minimaal kampioenswaardig is, tot aan dominatie aan toe. Max 7x wdc op zijn 30ste?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Bloodclot schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:15:
Kan dus zijn dat de auto de komende jaren minimaal kampioenswaardig is, tot aan dominatie aan toe. Max 7x wdc op zijn 30ste?
Ik hoop het niet. Ik hoop dat er elke jaar een mooie strijd is om de titel; en hij hoeft echt niet elk jaar naar Verstappen gaan. Voor ons Nederlanders leuk; maar voor de sport niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

Luckeh schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:27:
[...]

Ik hoop het niet. Ik hoop dat er elke jaar een mooie strijd is om de titel; en hij hoeft echt niet elk jaar naar Verstappen gaan. Voor ons Nederlanders leuk; maar voor de sport niet.
Ik ook niet, of nou ja, misschien wel, zolang er maar de hele tijd fatsoenlijke strijd is tussen minimaal twee, liefst drie of meer teams en hij daar met een minimaal puntenverschil toch met de beker vandoor gaat. En het lijkt mij ontzettend grappig om bijv. bepaalde fans opeens in het "ja maar het is alleen maar de auto"-kamp te zien schieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pathogen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Ik zag zelfs iets voorbijkomen over het zelf betalen van schade... Dus zo gek is dit zeker niet bedacht.
(ben de bron alweer kwijt dus het zal een Twitterding zijn geweest)
Als je dat gaat doen dan krijg je coureurs die op eieren gaan rijden en niet meer presteren en dat wil je ook niet. Schade is nou eenmaal inherent aan deze topsport en moet gezien worden als bedrijfsrisico. Ik denk dan inderdaad ook dat dit gezien moet worden als een of ander proefballonnetje van Twitter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

FIA stelt nieuwe regels op voor (Wit-)Russische coureurs:

"Naar aanleiding van de beslissingen van het World Motor Sport Council op 1 maart en de daaruit vloeiende behoefte aan noodmaatregelen vanwege de invasie van Rusland in Oekraïne, moeten coureurs uit (Wit-)Rusland tot nader orde zich aan de volgende maatregelen houden als ze mee willen doen aan internationale evenementen", zo luidt de introductie van het formulier.

Tiental punten:
Voordat de coureurs de brief moeten ondertekenen, moeten ze eerst een waslijst aan regels doorlezen die de FIA heeft opgesteld. Daarin staat onder meer dat er straffen en sancties zullen volgen op het moment dat een van de regels wordt overschreden. De belangrijkste onderdelen van de brief, bestaande uit tien punten, luiden als volgt.
  • Ik erken dat ik onder een neutrale vlag en niet als afgevaardigde van Rusland of Wit-Rusland mee mag doen aan FIA-evenementen.
  • Ik zal geen (Wit-)Russische nationale kleuren, symbolen of vlaggen tonen. Publiekelijk en ook via social media niet,
  • Op mijn uniform, kleding, accessoires of andere persoonlijke bezittingen, auto's en materiaal mogen geen vlaggen (huidige of historische), illustraties, emblemen, symbolen en woorden staan die met (Wit-)Rusland te maken hebben.
  • Ik erken dat er geen (Wit-)Russische volksliederen zullen worden gespeeld bij een evenement georganiseerd door de FIA.
  • Ik zal geen statements maken, acties ondernemen of steun uitspreken (direct of indirect) voor Russische en Wit-Russische activiteiten in Oekraïne.
Duidelijke regels dus van de FIA, die zo individuele sporters uit Rusland en Wit-Rusland toch de kans wil geven om uit te komen in de autosport. Dit in tegenstelling tot sommige andere sportbonden, die (Wit-)Russen in hun geheel uitsluiten.

Bron

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 04-03-2022 13:42 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
G_Dragon schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:38:

"Naar aanleiding van de beslissingen van het World Motor Sport Council op 1 maart en de daaruit vloeiende behoefte aan noodmaatregelen vanwege de invasie van Rusland in Oekraïne, moeten coureurs uit (Wit-)Rusland tot nader orde zich aan de volgende maatregelen houden als ze mee willen doen aan internationale evenementen", zo luidt de introductie van het formulier.

Tiental punten:
Voordat de coureurs de brief moeten ondertekenen, moeten ze eerst een waslijst aan regels doorlezen die de FIA heeft opgesteld. Daarin staat onder meer dat er straffen en sancties zullen volgen op het moment dat een van de regels wordt overschreden. De belangrijkste onderdelen van de brief, bestaande uit tien punten, luiden als volgt.
  • Ik erken dat ik onder een neutrale vlag en niet als afgevaardigde van Rusland of Wit-Rusland mee mag doen aan FIA-evenementen.
  • Ik zal geen (Wit-)Russische nationale kleuren, symbolen of vlaggen tonen. Publiekelijk en ook via social media niet,
  • Op mijn uniform, kleding, accessoires of andere persoonlijke bezittingen, auto's en materiaal mogen geen vlaggen (huidige of historische), illustraties, emblemen, symbolen en woorden staan die met (Wit-)Rusland te maken hebben.
  • Ik erken dat er geen (Wit-)Russische volksliederen zullen worden gespeeld bij een evenement georganiseerd door de FIA.
  • Ik zal geen statements maken, acties ondernemen of steun uitspreken (direct of indirect) voor Russische en Wit-Russische activiteiten in Oekraïne.
Duidelijke regels dus van de FIA, die zo individuele sporters uit Rusland en Wit-Rusland toch de kans wil geven om uit te komen in de autosport. Dit in tegenstelling tot sommige andere sportbonden, die (Wit-)Russen in hun geheel uitsluiten.

Bron
Ik kan dit niet echt toejuichen. Nu wordt sporters gevraagd zich persoonlijk politiek te uiten. Dat is in mijn ogen principieel al onjuist. Tevens kan dat gevolgen hebben voor familie en persoonlijke omstandigheden in het vaderland. Die sporters staan nu voor het blok en kunnen geen keuze maken zonder zelf schade op te lopen (weigeren te tekenen zal opgevat worden als sympathiseren met fout regime)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:25

Tiental punten:

Bron
Slap... ik mis de "Ik doe afstand van de Russische claims op Ukraine" en "ik heb geen aanknopingen met het regime in Rusland" enzo. Nu zou Poetin zelfs kunnen meedoen zolang hij maar zijn mond houdt en niet met een russisch vlaggetje zwaait.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:57:
[...]

Ik kan dit niet echt toejuichen. Nu wordt sporters gevraagd zich persoonlijk politiek te uiten. Dat is in mijn ogen principieel al onjuist. Tevens kan dat gevolgen hebben voor familie en persoonlijke omstandigheden in het vaderland. Die sporters staan nu voor het blok en kunnen geen keuze maken zonder zelf schade op te lopen (weigeren te tekenen zal opgevat worden als sympathiseren met fout regime)
Ik snap dit ook niet zo. Het gaat in deze oorlog niet om het individu of de inwoner van een land. Het kan zelfs betekenen dat het leven van deze mensen in gevaar komt door het verplicht afstand moeten nemen van de heer Poetin en zijn denkbeelden. Hetzelfde als bedrijven opeens ook dingen moeten afkeuren en doen ze dat niet dan worden ze direct gecanceld. Maar zoals altijd zitten er twee kanten aan een verhaal en is de NAVO met Amerika voorop ook niet heilig te noemen.

Ik hoop al met al dat er snel een einde komt aan deze situatie en dat de vredesbalans snel weer wordt hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Mee eens. Als je je niet conformeert, schaar je je in feite achter Putin. Terwijl er bijvoorbeeld al niet in de UK gereden mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Tiental punten:

Bron
En wat verandert er nu dan? In ieder geval de F1 had dit al na het dopingschandaal. Mazipin rijdt al onder neutrale vlag, en als hij op het podium zou komen zou het Russisch volkslied al niet worden gespeeld. Voor de F1 is er AFAIK 0,0 verandering met hoe het nu al was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 11:30
RobertMe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:30:
[...]

En wat verandert er nu dan? In ieder geval de F1 had dit al na het dopingschandaal. Mazipin rijdt al onder neutrale vlag, en als hij op het podium zou komen zou het Russisch volkslied al niet worden gespeeld. Voor de F1 is er AFAIK 0,0 verandering met hoe het nu al was.
Bij de FIA gaat het net zoals bij de FIFA enkel en alleen om het geld, moreel besef hebben ze daar niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
TomBraamhaar schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:25:
[...]

Kijk eens naar de datum, dit was voor er sprake van was dat hij er uit lag. ;)
Op zijn beurt had Clarkson ook wel eens naar de datum mogen kijken, hij reageert namelijk heel fel omdat Mazepin zich had uitgesproken voor racen in Rusland omdat hij vindt dat politiek en sport gescheiden moeten zijn van elkaar.

Die uitspraak had Mazepin echter gedaan voordat de invasie in Oekraine begon, en Clarkson reageert na de start van die invasie zo fel op Mazepin. Ook niet helemaal terecht als je het mij vraagt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Tiental punten:
Ik vind het een prima voorstel en voor mij mogen ze dit voor alle landen doen. Haal het nationalistische maar uit de sport. In F1 is de relatie tussen team-coureur-land sowieso een beetje gezocht. Sommige landen "hebben" meer dan 1 team of coureur. Nationale voorrondes zijn ook niet echt een ding (meer) in F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:54
Deze maz discussie mag wel naar de randzaken denk ik. Is de analyse van palmer over de verschillende teams nav de test dagen al geweest?

https://www.formula1.com/...dKKMn05eR3hlsMS8RmYC.html

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Snowhite0901 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:35:
Deze maz discussie mag wel naar de randzaken denk ik. Is de analyse van palmer over de verschillende teams nav de test dagen al geweest?

https://www.formula1.com/...dKKMn05eR3hlsMS8RmYC.html
Ik wacht wel op de analyses na de 3e vrije training in Bahrein. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:54
pjottum schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:52:
[...]

Leuk, dat internet.
Laatst op YouTube dit filmpje voorbij zien komen hoeveel sporters verdienen door de jaren heen..
Echt niet normaal..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10
[...]

Los van of het wel of niet goed is snap ik jouw uitspraak dan weer niet... Volgens mij zeggen die regels juist dat de sporter zich níet politiek mag uiten (of niet voor Rusland in ieder geval). Er staat helemaal niet dat ze zich wel moeten uiten op wat voor manier dan ook?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Finraziel schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Los van of het wel of niet goed is snap ik jouw uitspraak dan weer niet... Volgens mij zeggen die regels juist dat de sporter zich níet politiek mag uiten (of niet voor Rusland in ieder geval). Er staat helemaal niet dat ze zich wel moeten uiten op wat voor manier dan ook?
Dat ligt hij aan het eind toch toe? Het ondertekenen hiervan is een politieke uiting tegen Rusland. Het wel ondertekenen is een politieke uiting in de voorkeur van Rusland.

Specifiek in het geval van Mazepin is dat vorige week ook al benoemd. Zijn vader heeft banden met Poetin. Wat moet Mazepin dan zeggen? Een uitspraak tegen Poetin schoffeert hij zijn vader / familie mee en is er zelfs een kans op wraakacties aangezien Poetin zijn vader dus persoonlijk kent. En een uitspraak in faveure van Poetin kan die meteen zijn hele carrière weggooien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik vind dat mee laten doen onder bepaalde condities echt kul. Ook op de Olympische spelen zijn het gewoon allemaal Russen die meedoen en zo worden ze ook met naam en toenaam genoemd, ze worden ook gewoon gefinancierd door Rusland en dat terwijl er grote schandalen zijn geweest (en nog). Sowieso als er in het geval van Mazepin (of pa) enige connectie is met Poetin dan moet hij uitgesloten worden. De enige manier om die gek tot inkeer te laten komen is hem financieel laten wankelen en hem in zijn eer aantasten. Dat doe je ook door het aanzien van Rusland als sport land / sportprestaties niet meer te erkennen. Het is jammer voor die individuele sporters maar weegt bij lange na niet op tegen de oorlog in Oekraïne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

durian schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:57:
[...]

Slap... ik mis de "Ik doe afstand van de Russische claims op Ukraine" en "ik heb geen aanknopingen met het regime in Rusland" enzo. Nu zou Poetin zelfs kunnen meedoen zolang hij maar zijn mond houdt en niet met een russisch vlaggetje zwaait.
Betekent het moeten claimen dat er afstand wordt gedaan van de Russische claims op Oekraïne niet bijna automatisch dat de coureur in kwestie kans loopt op een gevangenisstraf van 15 jaar in hun thuisland, gezien de nieuwe strenge wetten over het niet zwart maken van de Russische strijdkrachten?

Dit soort praat mag namelijk gewoon niet in het gedictatorialiseerde Rusland...verboten. ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

MAZ is officieel geen Haas-rijder meer.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wom schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:59:
[Twitter]

edit: Net te laat. }:| :P

[ Voor 49% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-03-2022 10:05 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

GIO is de officiele Ferrari reserve rijder, dus die heeft kans om in te stappen denk ik? Anders zal Pietro Fittipaldi sowieso het seizoen wel beginnen gok ik? Kan mij voorstellen dat Haas nog wel wat funding zoekt her en der.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
En terecht. Hij had zonder die oorlog al niets in de F1 te zoeken. Nu al helemaal niet meer.

Nu vooral benieuwd wie het dan gaat worden. Fittipaldi? Zou amper een verbetering zijn, dan toch hopen voor HAAS op een betere chauffeur

[ Voor 43% gewijzigd door LZ86 op 05-03-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:43
Ik hoop niet dat Fittipaldi de vervanger wordt. Vast een sympathieke jongen, maar die is nog een heel stuk matiger dan Mazepin en dat lijkt me slecht voor Haas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:48
Als Gene Haas geld nodig heeft voor dit jaar kan Andretti wel instappen. Die wilde Haas al eens kopen maar Gene wilde niet.

Ik vond de volgende team naam wel mooi:

Haas Andretti Racing Engineering

Kunnen ze mooi afkorten naar : HARE >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
ParaDroid2 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:21:
Ik hoop niet dat Fittipaldi de vervanger wordt. Vast een sympathieke jongen, maar die is nog een heel stuk matiger dan Mazepin en dat lijkt me slecht voor Haas.
Kan dat nog matiger dan? Die reed in Abu Dhabi 2020 nog redelijk in de buurt van Magnussen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ParaDroid2 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:21:
Is misschien geen hoogvlieger maar n de 2 races dat hij Grosjean heeft vervangen heeft hij wel de wagen wel heel over de finish gekregen. Dat kun je van Mazepin en Giovinazzi nou niet bepaald zeggen :)

In ieder geval zijn er nog 10 teams. Een paar jaar terug wou Dimitry Mazepin het failliete Force India team overnemen, dat had als Russisch team nu uitgesloten geweest. Haas kan zonder de sponsoring door gelukkig maar wie weet of Ferrrari het bonnetje van de motoren kan verzachten of inderdaad een partnerschap met Andretti want Andretti wil deze maand een antwoord van de FIA krijgen of ze kunnen instappen of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 06:43
Chocoball schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Is misschien geen hoogvlieger maar n de 2 races dat hij Grosjean heeft vervangen heeft hij wel de wagen wel heel over de finish gekregen. Dat kun je van Mazepin en Giovinazzi nou niet bepaald zeggen :)
Giovinazzi had afgelopen jaar exact 1 DNF, dat was tijdens Abu Dhabi vanwege mechanische problemen. Ik heb liever een coureur die wat laat zien dan een trage. We zijn namelijk allemaal ook heel kritisch op Mazepin, maar Schumacher heeft die wagen echt veel vaker in de muur gezet, alleen dat nemen we hem niet kwalijk. En kijkende naar eerdere resultaten zijn die van Fittipaldi echt nog een stuk minder dan die van Mazepin, die in de F2 toch nog wel een aantal podia had.

Tijdens de 2 races in 2020 was Fittipaldi laatste van de coureurs die de finish haalden, in Sakhir 4 seconden (maar daar was een laatste safety car), in Abu Dhabi was hij de enige die op 2 rondes was gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 17-09 20:03
Niet mn meest favo coureur, maar vind het ergens ook we sneu :P hij viel echt tussen wal en schip. Kon niet zeggen dag hij Pro Rusland is, maar kon zich ook niet uitspreken als pro Ukraine. Benieuwd naar de toekomst van Haas verder

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 05-03-2022 11:04 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:59:
[Twitter]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwqZGBcfoXTm1iw5dWZzhx5BBNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W92O7CJotR99s1OOcbKJm4oq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Jasphur schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:03:
Niet mn meest favo coureur, maar vind het ergens ook we sneu :P hij viel echt tussen wal en schip. Kon niet zeggen dag hij Pro Rusland is, maar kon zich ook niet uitspreken als pro Ukraine. Benieuwd naar de toekomst van Haas verder
Andretti heeft nog wat dollars te spenderen voor een F1 team, dus wellicht dat het die kant op gaat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Jasphur schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:03:
Misschien heb je gelijk (hele grote vermoeden van niet, papa is hele dikke vriendjes met Putin). Hij had absoluut geen F1 talent, dat hebben we ook gezien toen ze van body verwisselde omdat die van hem mogelijk zwaarder was, daarna reed hij nog steeds dezelfde flut tijden _O-

Voor mij is het welkom nieuws gezien hij en pappa een absolute russiche arogante honden mentaliteit hebben.

Ik gun Piastri een kans maar de werkelijkheid zal zijn dat er weer een pay-driver komt want geld moet wel het laatje binnen stromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ParaDroid2 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:55:
[...]
Giovinazzi had afgelopen jaar exact 1 DNF, dat was tijdens Abu Dhabi vanwege mechanische problemen. Ik heb liever een coureur die wat laat zien dan een trage. We zijn namelijk allemaal ook heel kritisch op Mazepin, maar Schumacher heeft die wagen echt veel vaker in de muur gezet, alleen dat nemen we hem niet kwalijk. En kijkende naar eerdere resultaten zijn die van Fittipaldi echt nog een stuk minder dan die van Mazepin, die in de F2 toch nog wel een aantal podia had.

Tijdens de 2 races in 2020 was Fittipaldi laatste van de coureurs die de finish haalden, in Sakhir 4 seconden (maar daar was een laatste safety car), in Abu Dhabi was hij de enige die op 2 rondes was gezet.
Zet dan de eerste twee weekenden van Fittipaldi af tegen die van Giovinazzi. Laatstgenoemde begon zijm carrière als invaller voor Wehrlein en schreef in zijn tweede weekend IIRC twee auto's af, in China. Eerst in een FP en daarna in de race. Fittipaldi heeft de auto dan in ieder geval elke keer heel over de finish gebracht. Dus puur naar recente resultaten kijken om iemand een kans te geven is ook onhandig. Je zult Fittipaldi dan ook een fatsoenlijke kans moeten geven, want op basis van Giovinazzi zijn eerste twee races verdiende hij ook absoluut geen stoeltje in de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

De Vries nog een optie? Ookal is hij Merc?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
Mystikal schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:14:
De Vries nog een optie? Ookal is hij Merc?
Ik gok van niet. Connecties met Mercedes, Haas zit bij Ferrari. De Vries heeft geen grote sponsors die Haas ook nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hup, GIO erin... zeker De Vries niet (nu al zo vaak gepasseerd, dat wordt niets meer in de F1) en FIT blijft reservist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:42
Zonde dat het seizoen en mogelijk ook carrière van Mazepin om deze kwestie voorbij zijn.

Het begin was vermakelijk slecht, het vervolg redelijk. Ik kon het wel waarderen dat hij meedeed, als rijder gaf hij meer kleur aan het afgelopen seizoen dan Giovinazzi of Stroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

duvekot schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:29:
Als Gene Haas geld nodig heeft voor dit jaar kan Andretti wel instappen. Die wilde Haas al eens kopen maar Gene wilde niet.

Ik vond de volgende team naam wel mooi:

Haas Andretti Racing Engineering

Kunnen ze mooi afkorten naar : HARE >:)
Haas heeft geen geld nodig. Team levert hem nog steeds voldoende naamsbekendheid op voor Haas CNC.

Als geld issue was had ie allang verkocht aan andretti of aan mazepin sr.

Hij zal nu wat meer zelf bij moeten leggen maar er staan nog genoeg verkopen van machines tegenover

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:49
SunriseBGN schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:47:
Zonde dat het seizoen en mogelijk ook carrière van Mazepin om deze kwestie voorbij zijn.
Sorry hoor, maar ik denk dat (de familie van) de doden het niet met je eens zijn. Elk signaal richting het Rusland van Poetin is er een.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Het begin was vermakelijk slecht, het vervolg redelijk. Ik kon het wel waarderen dat hij meedeed, als rijder gaf hij meer kleur aan het afgelopen seizoen dan Giovinazzi of Stroll.
Ik heb er moeite mee dat individuele sporters uit Rusland en Belarus worden afgerekend op de acties van hun overheden, maar Mazepins aanwezigheid in de F1 is een rechtstreeks gevolg van de zeer goede connecties van zijn vader met Putin. Dat maakt de aanwezigheid van Mazepin in de F1 naar mijn mening ook onmogelijk. Bij bijvoorbeeld Kvyat is die relatie (zover ik weet) een stuk minder, en met zijn aanwezigheid zou ik daarom ook minder moeite hebben.

Overigens staat in Mazepins reactie op Twitter ook geen enkele reflectie op de situatie in Oekraïne maar gaat het alleen over hemzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 17-09 20:20

Niet helemaal mee eens, Mazapin als rijder vond ik echt helemaal niets toevoegen. Naast zijn matige rijders kwaliteiten lag hij ook regelmatig overhoop met zijn teamgenoot en andere rijders op de baan door zijn rare acties.

Gio of Stroll vind ik ook matig maar zijn beduidend beter als die Rus (zal ik ook niet zo snel missen) maar die houden zich nog aan de regels en afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 17-09 20:20
Waaj schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:17:
[...]

Ik heb er moeite mee dat individuele sporters uit Rusland en Belarus worden afgerekend op de acties van hun overheden, maar Mazepins aanwezigheid in de F1 is een rechtstreeks gevolg van de zeer goede connecties van zijn vader met Putin.
Daarom heb ik er geen enkele moeite mee ;)
Hij spreekt op geen enkele manier zich uit tegen de oorlog, wegwezen
Momenteel ook bij andere sporters die uitgesloten worden geen moeite hoe vervelend ook.
Het is nog vervelender wat Oekraïense mensen allemaal overkomt.
Vaak vind ik dat politiek en sport het gescheiden moet zijn.
Nu gaat alles over de grens en zul je hoe vervelend ook alles uit de kast moeten halen dat Rusland stopt en dat gaat ten koste van de goede mensen dat klopt.
Vergeet niet dat Rusland ook nog wat doping zaken heeft in de sport.
Het houd een keer op...

[ Voor 8% gewijzigd door d-vine op 05-03-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Die Mazepin... Daar gaan we dus echt nooit meer van horen, via welk kanaal dan ook. Oligarchen en hun familie/vriendjes liggen onder vuur en dus kunnen ze een normale toekomst (en hobby's als [F1] racen) wel vergeten. Spijt me voor hem, such is life.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

biomass schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:57:
Sorry hoor, maar ik denk dat (de familie van) de doden het niet met je eens zijn. Elk signaal richting het Rusland van Poetin is er een.
Dat kan allemaal wel zo zijn maar dat neemt niet weg dat Mazepin uiteindelijk gewoon een mens is dat al zijn dromen kapot ziet vallen zonder dat hij daar zelf invloed op kan hebben.
Politiek en sport zijn altijd een moeilijke combinatie geweest. Wat ik zelf verder denk van de politieke situatie of de wenselijkheid/nut van dit soort acties staat los van het medelijden dat ik heb met de mens Mazepin. Zelfs z'n laatste testdag is mislukt. Wat afschuwelijk om zo afscheid te moeten nemen.

Mazepin is een jonge vent die politiek niks in de melk te brokkelen heeft. Z'n pa misschien wel en zonder z'n pa was hij waarschijnlijk niet zo ver gekomen in de sport, dus ergens ljkt het "eerlijk" dat hij daardoor nu weg moet, maar uiteindelijk heeft hij daar zelf geen enkele invloed op. Als hij zich zou uitspreken voor de een of dat andere partij is dat ook einde van zijn carriere, hij heeft of z'n eigen land tegen zich of de rest van de wereld.

Ik vind hem bepaald niet de sympathiekste maar het blijft een mens. De meeste andere coureurs vind ik trouwens ook niet heel sympathiek, het zijn toch vooral agressieve egoisten die hun hele leven bezig zijn met hun eigen superieuriteit.

Vaarwel Mazepin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Zou HULK nog evt een optie kunnen zijn? Of zijn er contractueel andere coureurs die voorrang hebben. Financieel lijkt me dit toch ook een flinke domper voor het team? Hoe gaan ze dat oplossen? Meer airtime in de Netflix docu(s) 🤓

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Mazepin kan het ook van de positieve kant bekijken, hij gaat het hele seizoen niet meer laatste eindigen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:04:
[...]

Dat kan allemaal wel zo zijn maar dat neemt niet weg dat Mazepin uiteindelijk gewoon een mens is dat al zijn dromen kapot ziet vallen zonder dat hij daar zelf invloed op kan hebben.
Politiek en sport zijn altijd een moeilijke combinatie geweest. Wat ik zelf verder denk van de politieke situatie of de wenselijkheid/nut van dit soort acties staat los van het medelijden dat ik heb met de mens Mazepin. Zelfs z'n laatste testdag is mislukt. Wat afschuwelijk om zo afscheid te moeten nemen.

Mazepin is een jonge vent die politiek niks in de melk te brokkelen heeft. Z'n pa misschien wel en zonder z'n pa was hij waarschijnlijk niet zo ver gekomen in de sport, dus ergens ljkt het "eerlijk" dat hij daardoor nu weg moet, maar uiteindelijk heeft hij daar zelf geen enkele invloed op. Als hij zich zou uitspreken voor de een of dat andere partij is dat ook einde van zijn carriere, hij heeft of z'n eigen land tegen zich of de rest van de wereld.

Ik vind hem bepaald niet de sympathiekste maar het blijft een mens. De meeste andere coureurs vind ik trouwens ook niet heel sympathiek, het zijn toch vooral agressieve egoisten die hun hele leven bezig zijn met hun eigen superieuriteit.

Vaarwel Mazepin
Tja zo werken sancties nou eenmaal, de gemiddelde Rus kan er nog veel minder aan doen en die wordt veel harder getroffen. Ik heb echt nul medelijden met die jongen. De enige reden dat hij een stoeltje had was omdat Haas een sponsor zocht en die sponsor vond dat zijn zoon dan wel een van de auto's moest rijden. Nu zegt Haas "rot op met je geld" en dus gaat de rest van de deal ook niet door.

Hij has afstand kunnen nemen van zijn vader, hij had zich kunnen uitspreken tegen de oorlog, beide heeft hij niet gedaan. Dus dan volgen gewoon dezelfde sancties als tegen de rest van het Russische volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dreameater schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:26:
Zou HULK nog evt een optie kunnen zijn? Of zijn er contractueel andere coureurs die voorrang hebben. Financieel lijkt me dit toch ook een flinke domper voor het team? Hoe gaan ze dat oplossen? Meer airtime in de Netflix docu(s) 🤓
Hulk staat onder contract van Aston Martin. Was daar ook gewoon in team gear aanwezig bij de presentatie van de auto. Lijkt mij dus sterk dat die ineens naar Haas gaat / kan. Daarnaast zijn er eind 2019 voldoende geruchten geweest dat hij naar Williams zou gaan. Maar hij heeft dat altijd ontkend omdat hij niet voor spek en bonen mee wou doen. In dat opzicht denk ik dat hij persoonlijk Haas ook uit zal sluiten.

V.w.b. financiële situatie. Kan zomaar zijn dat dit contractueel is afgedekt. Het is gewoon onmogelijk om Mazepin te laten rijden, hoe graag Haas het überhaupt zou willen. Het is in die zin denk ik ook niet dat Haas hem ontslaat, maar het is onmogelijk om hem in dat stoeltje te laten zitten. Theoretisch zouden ze hen dus wel in dienst kunnen laten houden als sim coureur of whatever. Maar als coureur was de situatie onhoudbaar. Daarnaast kan het ook zomaar zijn dat Haas hun lessen heeft geleerd met Rich Energy en bv de contracten "beter" zijn opgesteld. Volledige bedrag vooraf betalen, geen mogelijkheid tot geld terug eisen als er gedoe is omtrent sponsoring, etc etc.
Daarnaast heeft Gene Haas ook nog wel wat geld op zijn rekening staat. En zoals bekend: Formule 1 is de snelste manier om als miljardair miljonair te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Ik vind de uitspraak "sport en politiek moeten gescheiden blijven" en "sport moet geen politiek bedrijven" altijd complete dooddoeners.

Dat sneed nog hout toen een topsporter iemand was die overdag postbode was en die in de avond sport deed. En die we met een zakje geld deel konden laten nemen aan een toernooi waar meedoen belangrijker dan verliezen was.

Maar tegenwoordig zijn sporters gewoon bedrijven. De teams zijn bedrijven. Sportbonden zijn bedrijven.

Om dan te zeggen dat sport verbroedert en sport en politiek gescheiden moeten blijven. Dat is gewoon een andere bewoording gebruiken voor "wij gaan gewoon door met zaken doen ook al kan dat eigenlijk niet door de beugel"

Mazepin is gewoon een ZZPer die zich niet uitspreekt tegen iets wat de westerse wereld niet door de beugel vindt kunnen. Daarbij zit hij op die plek door een sponsor die nauw betrokken is bij het regime wat een buurland heeft binnengevallen.

Dan kan hij toch nooit het uithangbord/ visitekaartje van een team te kunnen blijven.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
mark-k schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:39:
Hij has afstand kunnen nemen van zijn vader
Had gekund, maar dan had zijn vader ook niet meer voor het stoeltje betaald en was zijn carrière ook over. En daar bovenop had hij zich dan mogelijk ook niet meer in Rusland te hoeven laten zien.

Als je geschoren wordt moet je stil blijven zitten. En dat was het enige dat Mazepin kon doen. Elke (publieke) uitspraak zou hem in de problemen brengen. En ik vermoed dat Haas en Mazepin het op een akkoordje hebben gegooid. Nu Haas Mazepin ontslagen heeft hoeft Mazepin geen enkel statement meer te maken of kant te kiezen. Moest hij wel kiezen dan zou dat altijd een shitstorm opleveren en zou die ook de rest van zijn carrière, als die er dan zou zijn, raar worden aangekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
RobertMe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Had gekund, maar dan had zijn vader ook niet meer voor het stoeltje betaald en was zijn carrière ook over. En daar bovenop had hij zich dan mogelijk ook niet meer in Rusland te hoeven laten zien.

Als je geschoren wordt moet je stil blijven zitten. En dat was het enige dat Mazepin kon doen. Elke (publieke) uitspraak zou hem in de problemen brengen. En ik vermoed dat Haas en Mazepin het op een akkoordje hebben gegooid. Nu Haas Mazepin ontslagen heeft hoeft Mazepin geen enkel statement meer te maken of kant te kiezen. Moest hij wel kiezen dan zou dat altijd een shitstorm opleveren en zou die ook de rest van zijn carrière, als die er dan zou zijn, raar worden aangekeken.
Laat hij nou net een kort statement gemaakt hebben op Instagram, en er volgt nog iets in de komende dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

RobertMe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:42:
[...]

Hulk staat onder contract van Aston Martin. Was daar ook gewoon in team gear aanwezig bij de presentatie van de auto. Lijkt mij dus sterk dat die ineens naar Haas gaat / kan. Daarnaast zijn er eind 2019 voldoende geruchten geweest dat hij naar Williams zou gaan. Maar hij heeft dat altijd ontkend omdat hij niet voor spek en bonen mee wou doen. In dat opzicht denk ik dat hij persoonlijk Haas ook uit zal sluiten.

V.w.b. financiële situatie. Kan zomaar zijn dat dit contractueel is afgedekt. Het is gewoon onmogelijk om Mazepin te laten rijden, hoe graag Haas het überhaupt zou willen. Het is in die zin denk ik ook niet dat Haas hem ontslaat, maar het is onmogelijk om hem in dat stoeltje te laten zitten. Theoretisch zouden ze hen dus wel in dienst kunnen laten houden als sim coureur of whatever. Maar als coureur was de situatie onhoudbaar. Daarnaast kan het ook zomaar zijn dat Haas hun lessen heeft geleerd met Rich Energy en bv de contracten "beter" zijn opgesteld. Volledige bedrag vooraf betalen, geen mogelijkheid tot geld terug eisen als er gedoe is omtrent sponsoring, etc etc.
Daarnaast heeft Gene Haas ook nog wel wat geld op zijn rekening staat. En zoals bekend: Formule 1 is de snelste manier om als miljardair miljonair te worden.
Albon is toch ook naar een Mercedes gegaan, lijkt mij dus niet onmogelijk.. Met Hulkenberg heb je iig wel een fatsoenlijke coureur. Alleen geen idee of hij geld meeneemt of dat hij wil ontvangen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
De positie van Mazepin was ook gewoon onhoudbaar geworden. Sponsoring waarmee zijn stoeltje betaald werd was weggevallen, Silverstone zou hij al niet meer mogen racen en wie weet welke races nog zouden volgen, en zich niet uitspreken zorgt ervoor dat hij eigenlijk aan de "verkeerde" kant staat (ook al kan hij zich niet uitspreken) wat ook weer schade aan Haas zou doen. Het heeft eigenlijk nog lang geduurd.
Edgenumber schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:45:
Ik vind de uitspraak "sport en politiek moeten gescheiden blijven" en "sport moet geen politiek bedrijven" altijd complete dooddoeners.

Dat sneed nog hout toen een topsporter iemand was die overdag postbode was en die in de avond sport deed. En die we met een zakje geld deel konden laten nemen aan een toernooi waar meedoen belangrijker dan verliezen was.

Maar tegenwoordig zijn sporters gewoon bedrijven. De teams zijn bedrijven. Sportbonden zijn bedrijven.

Om dan te zeggen dat sport verbroedert en sport en politiek gescheiden moeten blijven. Dat is gewoon een andere bewoording gebruiken voor "wij gaan gewoon door met zaken doen ook al kan dat eigenlijk niet door de beugel"

Mazepin is gewoon een ZZPer die zich niet uitspreekt tegen iets wat de westerse wereld niet door de beugel vindt kunnen. Daarbij zit hij op die plek door een sponsor die nauw betrokken is bij het regime wat een buurland heeft binnengevallen.

Dan kan hij toch nooit het uithangbord/ visitekaartje van een team te kunnen blijven.
Sport en politiek zijn niet meer gescheiden, al lang niet meer. Sportswashing is iets dat tegenwoordig enorm veel voorkomt met overheden die grote sportevenementen binnen halen terwijl het met de mensenrechten in dat land enigszins twijfelachtig gesteld is. Dat vind ik wel het twijfelachtige van de hele situatie, oorlog gaan voeren is blijkbaar fout genoeg voor drastische stappen, maar China en het Midden-Oosten met alles wat daar aan de hand is op het gebied van mensenrechten is niet fout genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RobertMe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Natuurlijk was het dan ook wel klaar, maar dan hadden mensen misschien iets meer medeleven gehad met m. Nu voegt hij zich eigenlijk bij de groep die hun eigen rijkeluishobbies verkiest boven de levens van duizenden mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik mag trouwens toch hopen dat de FIA nu ook met allerlei acties en statements komt enzo, zoals met dat BLM gebeuren van Lewis ook was. Wat in Oekraïne gebeurt is nog wel een tandje erger namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
mark-k schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:03:
Ik mag trouwens toch hopen dat de FIA nu ook met allerlei acties en statements komt enzo, zoals met dat BLM gebeuren van Lewis ook was. Wat in Oekraïne gebeurt is nog wel een tandje erger namelijk.
Ik hoop eigenlijk van niet.
Ik hoop dat FIA weer “neutraal “ wordt en nergens een mening over geeft.
Waar leg je de grens wat wel en wat niet “hoort”.
Zelfs hier lees ik verschillende meningen.

Wat doen we dan met Qatar? Of China? Of landen waar ze anti lgbtq+ zijn?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
streamnl schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:17:
[...]

Niet meer heen gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
20 races alleen in NL?? :P

[ Voor 3% gewijzigd door murphydrz op 05-03-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

streamnl schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:17:
[...]

Als een land zn reet afveegt met de mensenrechten mag er wat mij betreft wel een grens getrokken worden. Qatar en China zouden voor mij ook niet hoeven. Wat dat betreft was het BLM verhaal vrij klein tov wat die landen doen. Maar ik wil hier geen BLM of andere discussie die niet over de F1 gaat ontketenen dus indien daar n reactie op graag ff n ander topic in linken oid.

Allerlei statements hoeven van mij op zich ook niet, maar landen die zich zo gedragen hoeven geen podium te krijgen. Helaas is bloedgeld nog steeds geld en kiezen ze daar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
mark-k schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:51:
[...]

Als een land zn reet afveegt met de mensenrechten mag er wat mij betreft wel een grens getrokken worden. Qatar en China zouden voor mij ook niet hoeven. Wat dat betreft was het BLM verhaal vrij klein tov wat die landen doen. Maar ik wil hier geen BLM of andere discussie die niet over de F1 gaat ontketenen dus indien daar n reactie op graag ff n ander topic in linken oid.

Allerlei statements hoeven van mij op zich ook niet, maar landen die zich zo gedragen hoeven geen podium te krijgen. Helaas is bloedgeld nog steeds geld en kiezen ze daar voor.
De situatie van de mensenrechten in Nederland behoort tot de beste van de wereld. Tegelijkertijd is er veel ruimte voor verdere verbetering

Waar leggen we dan de grens? En wie bepaalt de grens?

Vandaar dat ik hoop dat sport zo min mogelijk met iets anders bezig houdt dan met sport.
Sport moet mensen met elkaar verbinden, niet uitsluiten. Even geen politiek of andere zaken maar topsporters die laten zien wat ze kunnen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

We kunnen beter https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2083652 voor deze discussie gebruiken.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
  • In het technisch regelement staat dat alle hulpmiddelen die tussen de assen de luchstroom kunnen beïvloeden verboden zijn. Hiermee worden elementen bedoeld zoals lammelen, vinnen, flapjes en boomerangelementen op het bargeboard. Bij de spiegelhouders zijn er meer vrijheden waar de teams mee kunnen experimenteren om de luchtstroom zo kalm mogelijk naar achteren te krijgen.
  • Wel zijn er wat kleine restricties. Zo moeten de spiegels door 2 draagarmen ondersteund worden en deze moeten van de rand van de cockpit en aan de sidepod verbonden zijn. Op 3D vlak zijn de afmetingen van spiegeloppervlak voorgeschreven. Verder zijn de vorm van het spiegelhuis en de vormen van de draagelementen vrij.
  • Bij sommige teams zijn het heuse vleugelelementen geworden die de onrustige luchtstroom bij de voorbanden kunnen kalmeren en naar achteren kunnen geleiden. Bijvoorbeeld bij William en Mercedes gaan deze zo ver naar achteren dat er niet langer meer van een draagarm gesproken kan worden.
  • Alfa Tauri maakt het ook bont door 1 draagarm in 3 aparte elementen te verdelen maar alles is nog steeds binnen de regels. Haas maakt gebruik van een spiegelhuis met een dubbele wand wat Ferrari eerder gebruikte.
  • Het idee bestaat dat in Bahrein hier verdere ontwikkelingen te zien zullen zijn omdat deze aanpassingen goedkoper zijn dan bijvoorbeeld grote carbon onderdelen.
Hieronder de verschillende spiegelcontructie per team.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-F1-Technik-2022-Spiegel-169Gallery-1a0e486b-1878003.jpgAfbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-F1-Technik-2022-Spiegel-169Gallery-b106ec00-1878006.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-F1-Technik-2022-Spiegel-169Gallery-fac3050b-1878004.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/McLaren-F1-Technik-2022-Spiegel-169Gallery-70a9717e-1878005.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpine-F1-Technik-2022-Spiegel-169Gallery-5fa9256d-1878007.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alpha-Tauri-F1-Technik-2022-Spiegel-169Gallery-cd40bc41-1878008.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Aston-Martin-F1-Technik-2022-Spiegel-169Gallery-a86d739d-1878009.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Williams-F1-Technik-2022-Spiegel-169Gallery-ecd08412-1878011.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Alfa-Romeo-F1-Technik-2022-Spiegel-169Gallery-308be808-1878010.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Haas-F1-Technik-2022-Spiegel-169Gallery-52c6b5d7-1878012.jpg

https://www.auto-motor-un...-f1-autos-vergleich-2022/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben wel benieuwd. Denk dat in simulators en windtunnels bij de teams nu alle modellen wel getest worden. Kans bestaat dat we in race 3 opeens allemaal gelijke spiegels zien, als 1 team blijkbaar de juiste had gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n spiegel als aerodynamisch element is gewoon deel van het hele systeem. Je kan niet verwachten dat één spiegelontwerp op alle auto's met verschillende neuzen, vloeren, sidepods, vleugels en flapjes het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
PWM schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:16:
Ben wel benieuwd. Denk dat in simulators en windtunnels bij de teams nu alle modellen wel getest worden. Kans bestaat dat we in race 3 opeens allemaal gelijke spiegels zien, als 1 team blijkbaar de juiste had gevonden.
Niet alle teams zullen hetzelfde concept gaan kopiëren, ieder team heeft een andere filosofie. Mercedes gaat bijvoorbeeld voor een extreem slanke auto terwijl bijvoorbeeld een Aston Martin of Red Bull juist extreem brede sidepods hebben. Meerdere designs kunnen tot dezelfde of vergelijkbare resultaten bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Je zou wel verwachten dat een slank ontwerp het bijv. Beter doet op de rechte stukken, en een Ferrari beter op bochtige circuits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:33:
Zo'n spiegel als aerodynamisch element is gewoon deel van het hele systeem. Je kan niet verwachten dat één spiegelontwerp op alle auto's met verschillende neuzen, vloeren, sidepods, vleugels en flapjes het beste is.
Klopt wat je zegt, stond ook in het artiikel dat de spiegel onderdeel is van het gehele concept om de luchtstroom zo kalm mogelijk naar achteren te krijgen wat deze foto met FloViz laat zien.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-F1-Technik-2022-169Gallery-f45a2ef6-1878013.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 05-03-2022 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:54
Bigfoot schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:17:
Je zou wel verwachten dat een slank ontwerp het bijv. Beter doet op de rechte stukken, en een Ferrari beter op bochtige circuits
Ik denk dat dat alleen geldt als het breedste stuk ook smaller is. Maar daar schelen ze niet zoveel.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Pagina: 1 ... 34 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics