[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.930 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

d0s schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:14:
[...]
Ah, we begrijpen elkaar dan verkeerd. Ik bedoel juist dat ik denk dat er veel kritiek komt dat Mazepin alsnog mag mee doen onder een neutrale vlag.
Haha inderdaad, misverstand zit in een klein hoekje _O-
De FIFA kwam er ook niet mee weg met de poging om Rusland neutraal te laten deelnemen aan de WK kwalificatie.

Maarja, waar stopt het.. russische voetballers in Europese competities? Haas zal het probleem zelf wel oplossen verwacht ik.
Vanuit het IOC was het voorlopig toch ook mogelijk om onder neutrale vlag uit te komen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
V.w.b. Mazepin onder neutrale vlag laten rijden. Dat deed hij natuurlijk sowieso al, i.v.m. de doping schandalen uit Rusland als ik mij niet vergis. En v.w.b. de race, staat mij toch vrij sterk bij dat Sochi al vaak genoeg als neutraal stond aangemerkt. Bv bij "performance laatste 5 races" na de GP in Sochi dat daar ook puur een wit vlaggetje / vierkantje stond en dus niet de Russische vlag. V.w.b. F1 tot nu toe dus redelijke symbool politiek. Ja, de race is van de kalender, maar officieel was het al niet de GP van Rusland / stond die al als neutraal aangemerkt.
Maar uiteraard kan de FIA ook niet meer dan deze semi symboolpolitiek. Zeker gezien de zaken die al tegen Rusland liepen waardoor 99% al "neutraal" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Heeft iemand een lijstje met alle geldige super licenties? Zo heel veel opties om een Rus te vervangen zijn er waarschijnlijk niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mazepin mag dan wel rijden maar wie betaalt Haas voor het stoeltje? Tenzij ze nog een goed gespekte buitenlandse rekening hebben zal er weinig gebeuren.

Hoop dat Mazepin weg mag, breng Giovinazzi maar terug, stuk leuker karakter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mij ook zo voorstellen dat als de FIA meneer Mazepin de deelname ontzegt Haas een claim indient.

Hun duurbetaalde medewerker wordt ineens waardeloos gemaakt door de FIA totaal buiten de schuld van het team of de coureur om…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Spannende situatie allemaal om Mazepin, zou nu niet graag in de schoenen van de FIA willen staan momenteel..

Maar als Mazepin wel moet stoppen door alles, dan hoop ik dat Hulkie zijn kans krijgt :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
Volgens De Telegraaf zou de Britse pers bronnen melden dat het contract van Verstappen rond is. Ik denk dat ze daar nog op 1 oor liggen want de bekende outlets melden voorlopig nog niks.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:59
Chocoball schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 07:34:
Volgens De Telegraaf zou de Britse pers melden dat het contract van Verstappen rond is. Ik denk dat ze daar nog op 1 oor liggen want de bekende outlets melden voorlopig nog niks.

[Twitter]
Leuk voor Max maar dat soort bedragen gaan alle realiteitszin te boven. Verliest de sport glans mee voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Volgens De Telegraaf zou de Britse pers melden dat het contract van Verstappen rond is. Ik denk dat ze daar nog op 1 oor liggen want de bekende outlets melden voorlopig nog niks.

[Twitter]
Als dit zo is dan heeft Max blijkbaar veel vertrouwen in RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 03:46:
Ik kan mij ook zo voorstellen dat als de FIA meneer Mazepin de deelname ontzegt Haas een claim indient.

Hun duurbetaalde medewerker wordt ineens waardeloos gemaakt door de FIA totaal buiten de schuld van het team of de coureur om…
Huh, duurbetaalde medewerker?
Wie bedoel je? Bij Mazepin gaan de miljoenen allemaal de andere kant op.

En dat papa Mazepin vaker bij Putin langs moet, inclusief afgelopen week, laat juist zien dat hij juist absoluut een van de kleinere groep is die deel uitmaken van degenen die juist de schuld treft.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[Twitter]
Leuk voor Verstappen, maar ik zou hem zo graag bij een ander team willen zien. Bijvoorbeeld Ferrari, McLaren of Williams. Ik vind het lastig juichen voor een energiedrankproducent. Misschien word ik te oud :D

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Homeland schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 23:20:
Mazepin mag dan wel rijden maar wie betaalt Haas voor het stoeltje? Tenzij ze nog een goed gespekte buitenlandse rekening hebben zal er weinig gebeuren.

Hoop dat Mazepin weg mag, breng Giovinazzi maar terug, stuk leuker karakter.
Hoezo heeft papa Mazepin een gespekte rekening nodig? Je zou verwachten dat na het Rich Energy schandaal ze nu vooraf het geld eisen. Het lijkt me dus logisch dat Haas het geld al binnen heeft en dat dit dus geen probleem voor ze is. Alleen hoe het overkomt op de overige sponsors is wat telt. Met alle commotie de afgelopen weken zou het erg raar zijn als Mazepin niet alvast wat heeft overgemaakt.

Het grootste probleem voor Haas is of ze een alternatief hebben voor het gebrek aan inkomsten. Ik heb niet het idee dat Gene graag met de portemonnee trekt uit principes om Mazepin eruit te gooien. Bovendien zal er wel weer een rechtszaak komen en daar heb je ook vast geen trek in

Dus nee, Mazepin rijdt gewoon en het geld is als het goed is al lang binnen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
RobertMe schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Waar betalen ze dat dan van? Een speciale mulecar ontwikkelen alleen voor in Barcelona is gewoon weggegooid geld met de budget cap.
Die andere auto zal er dus ook niet zijn. Wat je wel zult zien is dat de teams op een gegeven moment meer een freeze zullen hebben gedaan van een ontwerp zodat ze die auto ook daadwerkelijk konden bouwen voor de testsessies etc. Maar de ontwerpafdeling zit natuurlijk ook niet stil, en die werken dus ook gewoon verder. Daarnaast komt er ook weer feedback op basis van wellicht de productie en montage, maar ook de testsessies an zich. Deze feedback wordt dus ook weer verwerkt etc. Dus in Bahrein zal er wel een meer doorontwikkelde auto staan. En dat zul je uiteraard meer zien bij de topteams die de betere mensen in dienst hebben en sneller kunnen ontwikkelen. Maar elk team zal weer wijzigingen doen op basis van de testsessies.
Mercedes kwam vorig jaar tijdens de testdagen ook halverwege ineens met een compleet andere auto. Dus zo gek is het niet. Maar we gaan het zien.

Aan de CAD tekeningen van wat sommige teams mee gaan nemen heeft de technische staf van de FIA al kunnen zien dat er dingen zijn in de ontwerpen "die niet in lijn zijn met de geest van de reglementen" :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor de liefhebbers, Chasing the Dream seizoen 3 staat op f1tv. Kunnen we vast Zhou wat beter leren kennen (en horen hoe Chinezen zijn naam uitspreken; hint: op geen enkele van de manieren, waarop ik westerlingen het tot dusver heb horen uitspreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Martinspire schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:35:
[...]

Hoezo heeft papa Mazepin een gespekte rekening nodig? Je zou verwachten dat na het Rich Energy schandaal ze nu vooraf het geld eisen. Het lijkt me dus logisch dat Haas het geld al binnen heeft en dat dit dus geen probleem voor ze is.
Dat is niet hoe de meeste zakelijke deals werken. Als je jaarlijkse verplichtingen hebt, dan heb je doorgaans ook periodieke betaaltermijnen. Wel kan er iets van een bankgarantie overeengekomen zijn, maar als die bankgarantie door Russische banken afgegeven zijn dan heb je daar momenteel ook weinig aan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chiron schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:47:
[...]

Mercedes kwam vorig jaar tijdens de testdagen ook halverwege ineens met een compleet andere auto. Dus zo gek is het niet. Maar we gaan het zien.
Niet vorig jaar, toen was er maar een test"week" omdat het een doorontwikkeling was van de 2020 auto's. In 2020 was dat dus alweer, maar toen was er ook nog geen budget cap. En officiële verklaring van Mercedes lag ook enigszins in lijn met mijn eerdere bericht. De eerste testweek hadden ze toen een eerdere iteratie van de nieuwe auto daar waar ze de tweede testweek een verder ontwikkelde variant hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
Lynx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 07:55:
[...]

Leuk voor Max maar dat soort bedragen gaan alle realiteitszin te boven. Verliest de sport glans mee voor mij.
Meerdere wereldkampioenen hebben vergelijkbare salarissen verdiend in het verleden. Vettel, Alonso en Hamilton bijvoorbeeld. De eerste twee verdienen nu natuurlijk wel een stuk minder nu ze niet meer bij top teams rijden. Hamilton verdient daarnaast nog een hoop via sponsors en fashion buiten F1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Denk dat Max naast de knikkers ook vooral heeft gekeken naar hoe de RB zich gaat houden in de komende jaren. En volgens mij zit dat dus wel snor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:05

basvn

Breezand - NHN

Franco10 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:06:
Denk dat Max naast de knikkers ook vooral heeft gekeken naar hoe de RB zich gaat houden in de komende jaren. En volgens mij zit dat dus wel snor.
Inderdaad, Max zal niet getekend hebben als hij niet weet hoe de auto er bij ligt

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leuk voor die jongen, kan hij ook een huisje in amsterdam betalen :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

vind het ook buitensporig veel - andere kant, kijk naar dat voetbal spelletje, nba .. is het 'marktcomfort'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het is bizar veel geld, aan de andere kant heeft hij de F1 weer nieuw leven in geblazen en RBR na vele droge jaren weer WDC gemaakt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:32

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Verstappen geeft wel de indruk dat hij zich aan zijn woord houdt. Die indruk krijg ik wel van hem. Hij zei aan het einde van het seizoen dat hij daar altijd wil blijven..Hij lijkt mij wel een man van, een man een man, een woord een woord.
Wat je ziet, is wat je krijgt bij hem.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

Sepp14 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:29:
Verstappen geeft wel de indruk dat hij zich aan zijn woord houdt. Die indruk krijg ik wel van hem. Hij zei aan het einde van het seizoen dat hij daar altijd wil blijven..Hij lijkt mij wel een man van, een man een man, een woord een woord.
Wat je ziet, is wat je krijgt bij hem.
Zolang hij het vertrouwen heeft dat RedBull een auto kan geven waarmee hij mee kan doen voor het kampioenschap. Dit soort contracten zijn altijd doorspekt met clausules, zodat beiden partijen eronder uitkunnen als een van hen dat beter uitkomt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Uiteindelijk is het gewoon cool om meer 'loon' te ontvangen dan de vorige wereldkampioen toch? Gewoon lekker in je RAW spijkerbroekie casual naar het circuit komen en voor de rest je schouders ophalen en 'gewoon gas geven' d:)b

Of zoals hij het een paar jaar geleden al mooi zei toen hij in Monaco ging wonen en een paar miljoen per jaar verdiende.. "Het doet mij niet zoveel, hoort er gewoon bij.."

[ Voor 27% gewijzigd door D-Ed op 02-03-2022 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:58
Wat betreft Mazepin, ik heb iemand op een andere site zien zeggen dat de FIA Mazepin wel moet laten rijden, want FIA mag de toegang tot deelname niet ontnemen op basis van afkomst, schijnt ergens in het reglement te staan, artikel 1.2. Goede zaak als je het mij vraagt. Maar diegene noemt geen bron, in de FIA Sporting Regulations staat bij 1.2 namelijk niks hierover.

Iemand?

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 02-03-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
FastFred schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:57:
Wat betreft Mazepin, ik heb iemand op een andere site zien zeggen dat de FIA Mazepin wel moet laten rijden, want FIA mag de toegang tot deelname niet ontnemen op basis van afkomst, schijnt ergens in het reglement te staan, artikel 1.2. Goede zaak als je het mij vraagt. Maar diegene noemt geen bron, in de FIA Sporting Regulations staat bij 1.2 namelijk niks hierover.

Iemand?
Van mij mag hij rijden, de vraag alleen of zijn vader zijn zit nog kan betalen na die sancties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@NeverSettle Zijn vader of Uralkali? Ik denk dat al kan Uralkali betalen ze dat niet doen, hun naam staat niet meer op de auto. Of zouden ze het sponsorbedrag van dit jaar al overgemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gevonden

Artikel 1.2 in de FIA 'Statutes'
The FIA shall promote the protection of human rights and human dignity, and refrain from manifesting discrimination on account of race, skin colour, gender, sexual orientation, ethnic or social origin, language, religion, philosophical or political opinion, family situation or disability in the course of its activities and from taking any action in this respect. The FIA will focus on
underrepresented groups in order to achieve a more balanced representation of gender and race and to create a more diverse and inclusive culture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 13:00

Vuvuzela

My spire is forming

[...]
Valt ook wel mee. F1 is de top van de autosport, en Max is weer de top van F1. Daar hoort gewoon een prijskaartje aan. De top van andere grote sporten verdienen meer of er zijn er meer die zoveel verdienen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
D-Ed schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:36:
Uiteindelijk is het gewoon cool om meer 'loon' te ontvangen dan de vorige wereldkampioen toch? Gewoon lekker in je RAW spijkerbroekie casual naar het circuit komen en voor de rest je schouders ophalen en 'gewoon gas geven' d:)b
offtopic:
Max zit al een tijdje bij Alpha Tauri als kledingmerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 03:46:

Denk dat een claim nu weinig kans maakt. Alle grote sportbonden doen dit.

Denk dat een rechter de omstandigheden wel als geldige reden zal noemen.

Het is triest dat je als sporter soms buiten je schuld om de klos bent maar zo werkt het nu eenmaal. Er zullen ook genoeg Russen zijn die tegen deze oorlog zijn maar wel last hebben van alle sancties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

duurt nog even, maar zoals het er nu uit ziet, kan Mazepin niet op Silverstone rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Laatst online: 22:02
Ik zie nationaliteit hier niet tussen staan en laat dat nu net hier de doorslaggevende factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

naitsoezn schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Dat is niet hoe de meeste zakelijke deals werken. Als je jaarlijkse verplichtingen hebt, dan heb je doorgaans ook periodieke betaaltermijnen. Wel kan er iets van een bankgarantie overeengekomen zijn, maar als die bankgarantie door Russische banken afgegeven zijn dan heb je daar momenteel ook weinig aan.
Zoals ik al zeg, na Rich Energy mag er wel op voorhand betaald worden. Misschien niet voor alle races, maar in ieder geval het eerste deel. En papa Mazepin kon het gewoon zo aftikken, hoeft geen bankgarantie aan te pas te komen. Tenminste, voordat de boel losbarste.

En omdat ze zo lang gewacht hebben met sancties nemen, staat voor de meeste bobo's het geld toch wel weer elders verstopt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:48:
[...]

offtopic:
Max zit al een tijdje bij Alpha Tauri als kledingmerk ;)
Aha, zo blijven we leren :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

basvn schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:50:
[Twitter]
duurt nog even, maar zoals het er nu uit ziet, kan Mazepin niet op Silverstone rijden
Toch wel beetje lastig. We zijn nu lekker verenigd natuurlijk dus kan dit. Maar wat nu als een ander land, Saudi Arabië bijvoorbeeld, een rijder gaat uit sluiten omdat hij Israëlisch is, gaan we dat ook accepteren? Of moet de FIA nu zeggen tegen Silverstone: Of iedereen mag rijden, of we komen niet.

Uiteindelijk zal dit wel los lopen aangezien hij waarschijnlijk toch niet gaat rijden, maar blijft beetje link precedent.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 20:54
[Twitter]
Ziggo Sport is een beetje te kort door de bocht.
Op dit moment heeft Motorsport UK de beslissing genomen om alle Russische/Belarus rijders te weigeren.
Ware dat GP Silverstone niet door Motorsport UK wordt georganiseerd maar door de FIA zelf :)
Dus zolang UK geen weigering op grensniveau heeft, zou Mazepin gewoon mogen rijden (als hij de rekeningen betaald natuurlijk).

Voor BritishGT heeft het WEL invloed, daar is de regerend kampioen een Rus, en wordt georganiseerd door Motorsport UK ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Martinspire schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Zoals ik al zeg, na Rich Energy mag er wel op voorhand betaald worden.
Zoals ik al zeg, zo werkt het niet in de zakelijke wereld, ook niet (zelfs niet) als één van beide partijen een keertje een negatieve eerdere ervaring heeft gehad (welke zakenpartner zal dit niet hebben gehad trouwens?). En iemand zoals papa Mazepin is niet zo rijk geworden door niet-zakelijk in deals te staan, die heeft gewoon een zakelijk imperium en zal een dergelijke deal ook gewoon zakelijk banaderen.

Anyways, we wachten de officiele berichtgeving wel af, heeft weinig zin om over dergelijke contractuele details te speculeren. :)

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 02-03-2022 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

Ryur schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Ziggo Sport is een beetje te kort door de bocht.
Op dit moment heeft Motorsport UK de beslissing genomen om alle Russische/Belarus rijders te weigeren.
Ware dat GP Silverstone niet door Motorsport UK wordt georganiseerd maar door de FIA zelf :)
Dus zolang UK geen weigering op grensniveau heeft, zou Mazepin gewoon mogen rijden (als hij de rekeningen betaald natuurlijk).

Voor BritishGT heeft het WEL invloed, daar is de regerend kampioen een Rus, en wordt georganiseerd door Motorsport UK ook.
Voor zover ik kan vinden valt de F1 van GBR gewoon onder Motorsport UK. De GP zelf wordt door de Royal Automobile Club georganiseerd (niet de FIA) en die valt onder Motorsport UK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

naitsoezn schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:23:
[...]

Zoals ik al zeg, zo werkt het niet in de zakelijke wereld, ook niet (zelfs niet) als één van beide partijen een keertje een negatieve eerdere ervaring heeft gehad (welke zakenpartner zal dit niet hebben gehad trouwens?). En iemand zoals papa Mazepin is niet zo rijk geworden door niet-zakelijk in deals te staan, die heeft gewoon een zakelijk imperium en zal een dergelijke deal ook gewoon zakelijk banaderen.

Anyways, we wachten de officiele berichtgeving wel af, heeft weinig zin om over dergelijke contractuele details te speculeren. :)
hoezo werkt dat niet in de zakelijke wereld? juist wel - zat gezeik gehad met klanten die (achteraf) niet betaalverplichting na kwamen, bv'tje doen ploffen of iets.

tuurlijk kan ik jouw opdracht/wens etc. uitvoeren; vooraf 100% - zo niet? zoek maar andere uitvoerder.

juist dat is het mooie van de zakelijke wereld; ik bepaald mijn regels, niet mee eens? boeiend doen we geen zaken. simpel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

himlims_ schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:14:
[...]
ik bepaald mijn regels, niet mee eens? boeiend doen we geen zaken. simpel
Geven en nemen. Het is niet alsof er mensen met het geld van Mazepin in de rij staan bij Haas. En het is niet alsof er teams te over zijn met een zitje die je kunt kopen. Geven en nemen.

Maar goed, het zal wel. Vind het een non-discussie met bizar rare aannames over details die toch niet bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 21:45
Hier staat iets anders, namelijk de FIA zal zich inspannen om discriminatie/ondersheid etc. te voorkomen etc.

In dit artikel staat niet vermeld dat de FIA statuten het verhinderen dat iemand op basis van afkomst uitgesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Den_S85 En iemand uitsluiten op basis van afkomst is geen discriminatie volgens jou? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 21:45
FastFred schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:27:
@Den_S85 En iemand uitsluiten op basis van afkomst is geen discriminatie volgens jou? 8)7
Dat zeg ik niet, ik vertaal alleen de inhoud van het artikel. Daar staat enkel en alleen dat de FIA zich zal inspannen om het te voorkomen. Er staat niet dat het de FIA verbiedt om iemand uit te sluiten.

Mijn persoonlijke mening is dat ze Mazepin nooit een superlicentie hadden moeten verstrekken, niet omdat hij een Rus is, maar omdat het een ongeleid projectiel is op de baan. Die gast heeft echt een kronkel in zijn hoofd en hoort niet in de F1 thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Help!!!! schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:20:
Het is bizar veel geld, aan de andere kant heeft hij de F1 weer nieuw leven in geblazen en RBR na vele droge jaren weer WDC gemaakt.
Alleen aan een WDC heeft niemand wat, daar zit zelfs geen prijzengeld aan. ;) De WCC heeft dan weer wel prijzengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[Twitter]
Tja, tijdens de Olympische Spelen kregen de Russen (ivm massale dopingzaak) ook gewoon een andere vlag, om toch (land onafhankelijk) mee te doen. :) Er zal vast een mouw aan gepast worden.
Sowieso begrijp ik ook niet helemaal waarom opeens alles en iedereen de politiek in de sport moet trekken.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2022 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 09:42
CH4OS schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:37:
[...]
Tja, tijdens de Olympische Spelen kregen de Russen (ivm massale dopingzaak) ook gewoon een andere vlag, om toch (land onafhankelijk) mee te doen. :) Er zal vast een mouw aan gepast worden.
Sowieso begrijp ik ook niet helemaal waarom opeens alles en iedereen de politiek in de sport moet trekken.
Omdat sport ook politiek is? Zie Olympische Spelen 1936. Of recenter, de winterspelen in Rusland. Het is een propaganda middel. Hoe graag we ook willen dat er geen politiek in sport zit, is het toch zo. Dan moet iedereen zonder nationaliteit rijden. Geen volksliederen afgespeeld worden, etc.

[ Voor 13% gewijzigd door matz op 02-03-2022 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:08
Den_S85 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Mijn persoonlijke mening is dat ze Mazepin nooit een superlicentie hadden moeten verstrekken, niet omdat hij een Rus is, maar omdat het een ongeleid projectiel is op de baan. Die gast heeft echt een kronkel in zijn hoofd en hoort niet in de F1 thuis.
Dit snap ik niet zo, aan het begin van het jaar zag je duidelijk dat hij inderdaad nog niet volledig de controle had, maar aan het eind van het jaar vond ik hem niet direct een gevaar op de baan. Traag, dat wel, maar hij heeft het doel (de auto thuis brengen) beter volbracht dan Schumacher, die de auto toch een aantal keer flink in de prak heeft gereden.

Begrijp me niet verkeerd, ik zal Mazepin niet missen, omdat hij wat mij betreft niet genoeg talent heeft. Ik vind het niet terecht om hem een gevaar te noemen, want daarin verbeterde hij toch wel sterk gedurende het jaar.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cM8Ez5ZqTpCt5UZ16QbadysmjrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUOMJgxcWBlj2oVMIKFBzvai.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
FastFred schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:27:
Ja, maar ik hoop dat je met me eens bent dat we het hier over uitzonderlijke situaties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00
CH4OS schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Alleen aan een WDC heeft niemand wat, daar zit zelfs geen prijzengeld aan. ;) De WCC heeft dan weer wel prijzengeld.
Tuurlijk wel, dat verkoopt blikjes :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Finraziel schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:44:
Tuurlijk wel, dat verkoopt blikjes :)
Indirect misschien, al denk ik niet dat iedereen die RB drinkt zich interesseert in de F1.

Maar desalniettemin is dat geen FIA prijzengeld.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2022 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Dat zeg ik niet, ik vertaal alleen de inhoud van het artikel. Daar staat enkel en alleen dat de FIA zich zal inspannen om het te voorkomen. Er staat niet dat het de FIA verbiedt om iemand uit te sluiten.

Geef het tijd. Ik kan me dezelfde sentimenten herinneren over Stroll, en die weet de auto de laatste seizoenen steeds vaker/beter over de streep te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
CH4OS schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:47:
[...]
Indirect misschien, al denk ik niet dat iedereen die RB drinkt zich interesseert in de F1.
en vice versa. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe dan ook is het geen FIA prijzengeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 21:59
DeKaerften schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:58:
Voor de liefhebbers, Chasing the Dream seizoen 3 staat op f1tv. Kunnen we vast Zhou wat beter leren kennen (en horen hoe Chinezen zijn naam uitspreken; hint: op geen enkele van de manieren, waarop ik westerlingen het tot dusver heb horen uitspreken).
Video (nog) niet bekeken, volgens de berichten eerder in dit topic (of 2021) spreek je het uit als Zoe.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
alesandro_46 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:41:
[...]

Video (nog) niet bekeken, volgens de berichten eerder in dit topic (of 2021) spreek je het uit als Zoe.
offtopic:
Zh spreek je uit als J dus Joe (op zijn Engels) maar dat is zijn familienaam.
DeKaerften schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:58:
offtopic:
Ik weet niet wat de beste man in het begin van aflevering 1 van zijn voornaam maakt, kan dialect zijn maar mijn docente ziet mij al aankomen dat ik het zo uitspreek. Dat wordt strafregels :)

@DeKaerften probeer deze video anders YouTube: Guanyu Zhou interviewed by China Daily

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 03-03-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Chiron schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:47:
Volgens mij is het inmiddels Standard Operating Procedure bij Mercedes om twee auto's te ontwikkelen. Ik denk een "veilig" en een "gewaagd" ontwerp. Zo kunnen ze verschillende mogelijkheden verkennen en als het gewaagde ontwerp niet klaar is aan het begin van het seizoen hebben ze iets om op terug te vallen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Volgens mij is het inmiddels Standard Operating Procedure bij Mercedes om twee auto's te ontwikkelen. Ik denk een "veilig" en een "gewaagd" ontwerp. Zo kunnen ze verschillende mogelijkheden verkennen en als het gewaagde ontwerp niet klaar is aan het begin van het seizoen hebben ze iets om op terug te vallen.
Dat is dan twee keer door de crashtesten van FIA? Vraag mij af hoe ze dan doen met de budgetcap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Volgens mij kan niemand nog echt weten hoe de verhoudingen zijn en al helemaal niet hoe het zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Volgens mij doet het er ook niet echt toe. Verstappen is net wereldkampioen geworden, beter dan nu zal zijn onderhandelingspositie niet snel meer worden. Als de auto tegenvalt helpt dat Verstappen ook niet. Zelfs als Verstappen volgend jaar liever voor een ander team zou rijden is maar de vraag of er plek is. Als het goed gaat met die teams, beter dan Redbull, is de kans groot dat ze wel tevreden zijn met hun coureurs en helemaal niet willen wisselen. De kans dat ze 50 miljoen per jaar betalen is ook niet zo groot.
Daar komt nog bij dat als het slecht gaat met Redbull ze het vast niet erg vinden om dat contract van 50 miljoen per jaar te verbreken want in het middenveld rijden kan ook met goedkopere coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

NeverSettle schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Dat is dan twee keer door de crashtesten van FIA? Vraag mij af hoe ze dan doen met de budgetcap.
Dat is een recente ontwikkeling, dusver was dat geen probleem. De crashtesten zijn volgens mij de kosten ook niet, zeker als een deel van de onderdelen wel gedeeld wordt. Ik denk dat teams sowieso wel verschillende ontwerpen testen en dat de meerprijs dus relatief meevalt. De budgetcap is overigens ook niet keihard omdat niet alle activiteiten van het team er onder vallen. Mercedes is vast een meester in creatief boekhouden. Ik zeg altijd maar "F1 gaat om ontwikkelen en leren en ook je dieselgateschandalen moet je ergens oefenen". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

een ongeleid projectiel is op de baan. Die gast heeft echt een kronkel in zijn hoofd en hoort niet in de F1 thuis.
Dat hebben ze al over zoveel coureurs gezegd dat je ook zou kunnen redeneren dat het wél bij F1 hoort ;)
Ik heb nog geen seizoen gezien zonder een tank, mijnenveger, raket of mobiele chicane op de ban.

Zonder gekheid denk ik echt dat het er een beetje bijhoort dat rijke stinkerds meebetalen aan F1. Motorsport is altijd duur en F1 helemaal. Als je het concept van F1 als ontwikkelterrein voor de autoindustrie en "koning van de motorsport" wil aanhouden dan zal het ook nooit goedkoop worden. Research is nu eenmaal duur en een riskante investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:45:
[...]

Dat is een recente ontwikkeling, dusver was dat geen probleem. De crashtesten zijn volgens mij de kosten ook niet, zeker als een deel van de onderdelen wel gedeeld wordt. Ik denk dat teams sowieso wel verschillende ontwerpen testen en dat de meerprijs dus relatief meevalt. De budgetcap is overigens ook niet keihard omdat niet alle activiteiten van het team er onder vallen. Mercedes is vast een meester in creatief boekhouden. Ik zeg altijd maar "F1 gaat om ontwikkelen en leren en ook je dieselgateschandalen moet je ergens oefenen". :)
2 verschillende auto’s ontworpen is 2x windtunneltijd & CFD nodig. Dat is allemaal gelimiteerd, dus dat kan tegenwoordig niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:07
[...]

Denk dat Marko zich ook een hoedje is geschrokken.
Helmut Marko thinks the amounts Lewis Hamilton is earning at Mercedes are not normal. The Red Bull Racing advisor believes there should be a salary cap in Formula 1. With his new contract with the German team, Hamilton will reportedly receive between €30m and €45m.
Misschien hebben ze het hem nog niet verteld. :9

[ Voor 4% gewijzigd door PjotrStroganov op 02-03-2022 20:29 ]

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik hoor net op France24 dat Mazepin sowieso niet in UK mag rijden..

Bron erbij: https://www.bbc.com/sport/formula1/60586914

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Humma Kavula schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:27:
Ik hoor net op France24 dat Mazepin sowieso niet in UK mag rijden..

Bron erbij: https://www.bbc.com/sport/formula1/60586914
Dat de UK nog eens ons morele compas mag vormen op dit gebied.

Strange times. Strange times.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zou mij iig niks verbazen als het Russische niet z'n enige paspoort is.
Een Maltees EU vodje paspoort is zo geregeld en er zijn nog veel meer landen waar je zo de papieren van krijgt bij een flinke investering in hun economie.
Zoiets is een schijntje vergeleken bij de moeite die pa Mazepin heeft moeten doen om dat jong op de baan te houden in de F1.

Anyway eerst had hij mazzel dat hij Rus was, zonder oligarchengeld was hij nooit zo ver gekomen en nu heeft hij pech omdat hij Rus is. Lijkt me redelijk onhoudbaar voor Haas om hem alsnog op te stellen, misschien een jaartje of wat testrijder laten spelen in een sim maar zonder roebels zijn er nog wel meer talenten die azen op zijn stoeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:16:
[...]

Dat hebben ze al over zoveel coureurs gezegd dat je ook zou kunnen redeneren dat het wél bij F1 hoort ;)
Ik heb nog geen seizoen gezien zonder een tank, mijnenveger, raket of mobiele chicane op de ban.

Zonder gekheid denk ik echt dat het er een beetje bijhoort dat rijke stinkerds meebetalen aan F1. Motorsport is altijd duur en F1 helemaal. Als je het concept van F1 als ontwikkelterrein voor de autoindustrie en "koning van de motorsport" wil aanhouden dan zal het ook nooit goedkoop worden. Research is nu eenmaal duur en een riskante investering.
Dat verband zie ik de laatste jaren steeds meer verdwijnen, ooit met schakelflippers, supersnelle automaten, active suspension, traction control etc. zag je nog weleens wat terug in moderne auto's.(eind '90 en later)

Keramische remmen zijn vooral handig op de racetrack niet op de A27, carbon is een beetje te prijzig voor massaproductie en een diffuser onder een Clio, sja.... kweetniet maar heb het idee dat de ontwikkeling de laatste jaren nogal mager is in wat doordruppelt naar consumentenspul.
Budgetcap zal zeker meespelen maar hele grote klappers zie je tegenwoordig niet meer zo snel terug op de weg.
De enige overeenkomst met productieauto's is dat ze ieder jaar groter en zwaarder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Na het Vk gaat ook Australië overwegen om een ban in te stellen voor coureurs die onder een Russische licentie rijden. Niet dat dit heel veel invloed heeft op de race competities in Australië maar zal wel Mazepin raken.

https://www.motorsport.co...sian-licence-ban/8647244/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
PalingDrone schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 03:28:
[...]

Dat verband zie ik de laatste jaren steeds meer verdwijnen, ooit met schakelflippers, supersnelle automaten, active suspension, traction control etc. zag je nog weleens wat terug in moderne auto's.(eind '90 en later)

Keramische remmen zijn vooral handig op de racetrack niet op de A27, carbon is een beetje te prijzig voor massaproductie en een diffuser onder een Clio, sja.... kweetniet maar heb het idee dat de ontwikkeling de laatste jaren nogal mager is in wat doordruppelt naar consumentenspul.
Budgetcap zal zeker meespelen maar hele grote klappers zie je tegenwoordig niet meer zo snel terug op de weg.
De enige overeenkomst met productieauto's is dat ze ieder jaar groter en zwaarder worden.
Daarom vergelijk ik de F1 ook wel met paardensport. Ooit het podium waarop topfokkers zich konden profileren, tegenwoordig is het economische nut van die beesten gereduceerd tot het inkomen van de slager.
Ontwikkeling in de automobiel industrie richt zich nu volledig op electrisch en autonoom rijden. Twee zaken die niet echt tot het dna van de F1 behoren. F1 is dus een nostalgie sport geworden. Lekker terug naar de 3liter 10 en 12 cilinders, handbakken etc. Maak het maar zwaar voor de coureurs. Sinds de uitvinding van de fiets is hardlopen ook achterhaald maar toch leeft de atletieksport nog steeds.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:31:
[...]

offtopic:
Zh spreek je uit als J dus Joe (op zijn Engels) maar dat is zijn familienaam.

[...]

offtopic:
Ik weet niet wat de beste man in het begin van aflevering 1 van zijn voornaam maakt, kan dialect zijn maar mijn docente ziet mij al aankomen dat ik het zo uitspreek. Dat wordt strafregels :)
offtopic:
Jah, nu weet ik het helemaal niet meer. Ik dacht: die Chinese commentator zal wel weten hoe je 't uitspreekt }:| Hij maakte er iets van Cho Kwanjuh van i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:01:
Na het Vk gaat ook Australië overwegen om een ban in te stellen voor coureurs die onder een Russische licentie rijden. Niet dat dit heel veel invloed heeft op de race competities in Australië maar zal wel Mazepin raken.

https://www.motorsport.co...sian-licence-ban/8647244/
Ook het IOC heeft nu de Russische en Wit-Russischen compleet gebanned van de Paralympics.

Kan dus niet lang duren voordat een FIA ook gaat volgen denk ik.

PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

https://twitter.com/sergi...x6G9tLGx-WX-dlVOBIrg&s=19
Kogel is door de kerk

Niet puur een linkdrop plaatsen aub

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 04-03-2022 19:06 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Voor Twitter-links kun je de [ embed ] tag gebruiken ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

AM wil/zit te denken aan om eigen power unit gaan maken:

Bron: https://www.formula1.com/...nTk04HrUUcnOxPeQyXvZ.html
Aston Martin are evaluating the viability of creating their own Formula 1 power unit for 2026, when revised engine regulations are set to be introduced.

Billionaire owner Lawrence Stroll is heavily investing in the Silverstone-based operation, with construction already under way on a new fit-for-purpose factory that will house a new wind tunnel and simulator, as he bids to transform the team into world title contenders.
(zag het niet voorbij kunnen tussen alle Haasposts.)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 22:08
Dan vervang je een middelmatige (at best) coureur door nog een matigere coureur. Lekker bezig Haas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Had een stille hoop op Giovanazzi, helaas heeft die altijd problemen met sponsorgeld.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verstappen heeft bij RBR tot en met 2028 bijgetekend. ;)
https://www.formula1.com/...sixu7ehVLNr5mDgFQ1Q7.html

[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2022 11:09 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die blijft z’n hele F1 carrière bij RB verwacht ik. Zie hem niet meer naar een ander team gaan daarna. Of nogmaals verlengen als Max nog zin heeft en er resultaten zijn.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:25
Dat is me een behoorlijke verlenging, mooie commitment van beide kanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Illegal_Alien schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:32:
AM wil/zit te denken aan om eigen power unit gaan maken:

Bron: https://www.formula1.com/...nTk04HrUUcnOxPeQyXvZ.html

[...]

(zag het niet voorbij kunnen tussen alle Haasposts.)
Bijzonder.. aangezien AM in de straat auto's ook Mercedes blokken gebruikt. Dan zouden ze voor de F1 eigen blokken gaan maken en voor het straatspul met Mercedes ? Of daar dan ook eigen blokken? Dat zou wel tof zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Jammer dat ze niet gekozen hebben voor Hulkenberg

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Vorige week zou het binnen enkele uurtjes al worden aangekondigd, intussen zijn we alweer bijna een weekje verder en is er nog geen enkele aankondiging. Komt op mij een beetje over als iets roepen wat zeer waarschijnlijk is en dan naderhand zeggen "zie je wel, ik had gelijk".

Zie je hier in het beleggen topic ook veel voorbij komen. Verwijzingen naar allemaal beurs analisten / kenners die elke maand wel roepen dat er een beurscrash aan komt. Klopt uiteraard nooit wat van, maar als er een crash is gaan ze wel hun gelijk claimen. Die 100 keer dat ze het riepen maar hun "analyse" niet klopte hoor je uiteraard niks meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ook de Oracle Red Bull site bericht er nu over dat Max bijgetekend heeft.
Max Verstappen Continues The Charge With Oracle Red Bull Racing

World Champion Max Verstappen signs long-term contract extension with Oracle Red Bull Racing.

After winning his maiden Formula One World Championship title in 2021, Max Verstappen has signed a long-term contract extension that will keep the 24-year-old Dutch driver with the Oracle Red Bull Racing Team, exclusively, until the end of 2028.
Speaking about the new five-year-deal, Max said: “I really enjoy being part of the Oracle Red Bull Racing Team, so choosing to stay to the 2028 season was an easy decision. I love this Team and last year was simply incredible, our goal since we came together in 2016 was to win the championship and we have done that, so now it’s about keeping the number one on the car long-term.”
Oracle Red Bull Racing CEO and Team Principal Christian Horner added: “To have Max signed with Oracle Red Bull Racing through to the end of 2028 is a real statement of intent. Our immediate focus is on retaining Max’s World Championship title, but this deal also shows he is a part of the Team’s long-term planning. With the Red Bull Powertrains division working towards the new engine regulations for 2026 we wanted to make sure we had the best driver on the grid secured for that car.”
The new five-year extension runs until the end of 2028 and is in addition to the original deal that covered the 2023 season.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 01:07
ZeRoC00L schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:06:
[...]

Die blijft z’n hele F1 carrière bij RB verwacht ik. Zie hem niet meer naar een ander team gaan daarna. Of nogmaals verlengen als Max nog zin heeft en er resultaten zijn.
Over 5 jaar is die 28/29. Er zijn genoeg drivers die nu nog veel ouder zijn als dat O-) Dus hij kan dan nog prima switchen.

Hamilton is 36. Dus als die Hamilton nadoet, kan die dan nog 6/7 jaar wisselen van teams :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Die continuïteit is natuurlijk alleen maar goed voor Red Bull. Naar mijn mening is Max ook nog steeds niet op de top van zijn kunnen ook al is hij al een van de beste coureurs in de F1.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 22:42

Damian

Insane Obtrusion

lol :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Waah schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Over 5 jaar is die 28/29. Er zijn genoeg drivers die nu nog veel ouder zijn als dat O-) Dus hij kan dan nog prima switchen.

Hamilton is 36. Dus als die Hamilton nadoet, kan die dan nog 6/7 jaar wisselen van teams :+
Max word de nieuwe Kimi: It`s just a hobby for me. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:24:
[...]

Contract tot einde 2028 is 6 jaar en dan zal Maxje 31 zijn, toch? Mooie leeftijd om er eens van te gaan genieten 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 01:07
hardware-lover schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Contract tot einde 2028 is 6 jaar en dan zal Maxje 31 zijn, toch? Mooie leeftijd om er eens van te gaan genieten 8)
Denk dat Max meer geniet van het F1 racen dan van die 300 miljoen extra die die dan op zijn rekening heeft staan :+

Ik zie Max nog lang racen. Als het niet in de F1 is, dan is het wel in andere raceklassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:44:
[...]
Denk dat Max meer geniet van het F1 racen dan van die 300 miljoen extra die die dan op zijn rekening heeft staan :+

Ik zie Max nog lang racen. Als het niet in de F1 is, dan is het wel in andere raceklassen.
Laten we eerst maar eens die komende 7 seizoenen afwachten en hopen dat we het allemaal nog (eens) mee mogen maken. Daarna zien we wel weer verder ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Heeft Gianpiero Lambiase ook tot en met 2028 bijgetekend? :+

Max liet eerder weten te stoppen als Gianpiero stopt of weggaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:55:
Heeft Gianpiero Lambiase ook tot en met 2028 bijgetekend? :+

Max liet eerder weten te stoppen als Gianpiero stopt of weggaat.
Die heeft zijn onderhandelingspositie denk ik wel versterkt. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

hardware-lover schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Denk niet dat die snel gaat stoppen met racen. Als F1 niet meer boeit voor hem, zie ik hem nog wel wat anders gaan doen als WEC, Rally(-cross), Dakar of iets dergelijks. En als het racen zelf niet meer lukt, dan zou ik ook niet raar staan te kijken als die zelf een team gaat starten met nieuwe talenten.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

thunder8 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:00:
[...]
Denk niet dat die snel gaat stoppen met racen. Als F1 niet meer boeit voor hem, zie ik hem nog wel wat anders gaan doen als WEC, Rally(-cross), Dakar of iets dergelijks. En als het racen zelf niet meer lukt, dan zou ik ook niet raar staan te kijken als die zelf een team gaat starten met nieuwe talenten.
Ik schrijf toch nergens dat ie moet stoppen? ;)

"genieten" is iets wat iedereen heel graag doet, maakt niet uit waarmee je dat doet (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

thunder8 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Sowieso nog een keer Le Mans rijden samen met Jos. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:56:
[...]

Die heeft zijn onderhandelingspositie denk ik wel versterkt. :+
Dat moet haast wel :)

In Abu Dhabi was hij nog niet overtuigd toen Max zei "Can we do this for another 10-15 years". De reactie van Gianpiero was toen "Mate, honestly..."
Pagina: 1 ... 33 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics