CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:16:
[...]
Dat hebben ze al over zoveel coureurs gezegd dat je ook zou kunnen redeneren dat het wél bij F1 hoort

Ik heb nog geen seizoen gezien zonder een tank, mijnenveger, raket of mobiele chicane op de ban.
Zonder gekheid denk ik echt dat het er een beetje bijhoort dat rijke stinkerds meebetalen aan F1. Motorsport is altijd duur en F1 helemaal. Als je het
concept van F1 als ontwikkelterrein voor de autoindustrie en "koning van de motorsport" wil aanhouden dan zal het ook nooit goedkoop worden. Research is nu eenmaal duur en een riskante investering.
Dat verband zie ik de laatste jaren steeds meer verdwijnen, ooit met schakelflippers, supersnelle automaten, active suspension, traction control etc. zag je nog weleens wat terug in moderne auto's.(eind '90 en later)
Keramische remmen zijn vooral handig op de racetrack niet op de A27, carbon is een beetje te prijzig voor massaproductie en een diffuser onder een Clio, sja.... kweetniet maar heb het idee dat de ontwikkeling de laatste jaren nogal mager is in wat doordruppelt naar consumentenspul.
Budgetcap zal zeker meespelen maar hele grote klappers zie je tegenwoordig niet meer zo snel terug op de weg.
De enige overeenkomst met productieauto's is dat ze ieder jaar groter en zwaarder worden.