[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.906 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Novadecasa schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:24:
De invloed van MERC is groter dan iedereen ooit dacht
Haha kom op, je kan nu niet zeggen dat het beoordelen van vorig jaar alleen maar in het voordeel van Mercedes was :+
Ik denk dat er meer teams op zoek waren naar eenduidige regelgeving en dus verandering op dit vlak.

Dit heeft niets met de invloed van Mercedes te maken, maar alles met het feit dat er vorig jaar echt wel flink wat dingen misgegaan met refereeing.

PS4 PSN: Dazzler2120

Verwijderd

Masi weggepromoveerd en een VAR iets(dat er al was). Tsja, the proof of the pudding is in the eating zeg ik dan maar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dus het kampioenschap van Verstappen gaat vanaf nu de geschiedenis in met als noot; "it was a scam" :F

Nu kunnen ze daar aan de overkant van de plas helemaal los gaan de komende tijd ;w

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Wauw Masi opzij gezet. Ik vind dit ongelooflijk. Als ze er een 2e persoon naast Masi hadden gezet, had ik het geen probleem gevonden, maar dit? Invloed Mercedes lijkt enorm. (al is dit laatste een suggestieve mening)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Belachelijk dat Masi nu weg moet ...
Had zo gehoopt dat hij niet het slachtoffer zou worden..
Hebben in jaren niet meer zo'n mooi verrassend en groot seizoens einde gehad en nu word dit gezien als iets negatiefs, jammer!

Bah wat een zure dit.....

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 17-02-2022 14:32 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
schumi2004 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:10:
Ben toch benieuwd wat dat gat op die neus precies doet?
[Afbeelding]
Fluitje dat de andere teams waarschuwt dat ze aan de kant moeten voor sneller verkeer :+

mbt Masi-gate.
Dus in plaats van meer consistentie in de de raceleiding/ jurering gaan ze nu nog meer afwisseling introduceren. Voelt voor mij als de omgekeerde wereld.

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Dazzler2120 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Haha kom op, je kan nu niet zeggen dat het beoordelen van vorig jaar alleen maar in het voordeel van Mercedes was :+
Ik denk dat er meer teams op zoek waren naar eenduidige regelgeving en dus verandering op dit vlak.

Dit heeft niets met de invloed van Mercedes te maken, maar alles met het feit dat er vorig jaar echt wel flink wat dingen misgegaan met refereeing.
Nou volgens mij heeft MERC er alles aan gedaan op de positie van Masi ter discussie te stellen.
Laat ik er verder maar niet op ingaan anders komen we weer in een discussie die net weer was gaan liggen na een paar maanden ;)
Dat er meerdere teams opzoek waren naar een eenduidige regelgeving was helder en naar mijn idee ook terecht, maar dat hoeft niet onlosmakelijk verbonden te worden met de positie van Masi.

De fout zit niet bij Masi maar in de regelgeving, en het feit dat MERC kansen heeft laten liggen die op dat moment ongelukkig hebben uitgepakt.
Daarnaast is het slachtofferen van Masi een bevestiging aan het adres van MERC en indirect een soort van 'ja maar' toevoeging op de WDC van VER.

[ Voor 13% gewijzigd door Novadecasa op 17-02-2022 14:35 ]

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Novadecasa schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:24:
De invloed van MERC is groter dan iedereen ooit dacht
Dan was het vorige seizoen wel anders afgesloten.
Poah. Dat ziet er gaaf uit zeg. Hopelijk is ie net zo snel als dat ie er uit ziet.

• Ypuh
  • Laatst online: 19:55
Het viel mij eerder deze week al op dat er aan de overkant van de vijfer een gigantische hetze tegen Masi gevoerd werd n.a.v. 'het gelekte audio bericht'. Zelfs de beste directeur of welke functie dan ook is daar niet tegen bestand lijkt mij, of het nou terecht of onterecht is.

Het wordt nu de Mercedes-lobby genoemd, maar hebben wij ons ook niet het gehele jaar afgevraagd wat voor gekke beslissingen er genomen werden? De teller staat in mijn ogen nog steeds op 100 tegen 1 in beslissingen in het voordeel Mercedes uitgevallen zijn ten opzichte van RB. Die ene heeft gelukkig wel alles goed gemaakt, maar vind het nu wel ironisch dat het de Britten zijn die Masi de deur wijzen :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:11

sjaool

Every life should have 9 cats

loekf2 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Ja, maar Masi functie elders als ik de Telegraaf mag geloven.
Michael Masi, who accomplished a very challenging job for three years as Formula 1 race director following Charlie Whiting, will be offered a new position within the FIA.

Nu krijg je afwisselend een andere race director en Herbie Blash met zijn 73 jaar als vaste assistent.

Niels Wittich and Eduardo Freitas will act alternatively as Race Director, assisted by Herbie Blash as permanent senior advisor.

Als dit net zo'n zooitje wordt als met die wisselende stewards dan worden het heel lange races en is de consistentie nog verder te zoeken. Ik zie het dus niet echt als een vooruitgang om Masi een functie elders te geven.

[ Voor 39% gewijzigd door sjaool op 17-02-2022 14:33 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... Wat een zwaktebod zeg... Volledig om Mercedes tegemoet te komen...

Zonder verbeteringen in de regelgeving gaan we volgend jaar precies hetzelfde meemaken.

• Novadecasa
Franco10 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Dan was het vorige seizoen wel anders afgesloten.

[...]
Dat is wel erg kort door de bocht :+ volgende x maar even iets meer curbs meepakken ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

MikeyMan schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:33:
Pff... Wat een zwaktebod zeg... Volledig om Mercedes tegemoet te komen...

Zonder verbeteringen in de regelgeving gaan we volgend jaar precies hetzelfde meemaken.
Dus weer een WK voor Max? Graag. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• G_Dragon

G_Dragon

We krijgen een VAR-achtig systeem erbij...
Formule 1 introduceert VAR-achtig systeem

De nieuwe wedstrijdleiders die elkaar af gaan wisselen heten Niels Wittich en Eduardo Freitas. Ze zullen in hun taken worden bijgestaan door Herbie Blash. Ben Sulayem legt uit dat hij zijn plan heeft voorgelegd aan de CEO van de Formule 1, Stefano Domenicali, en alle F1-teambazen. Iedereen stemde daarbij unaniem in met de nieuwe plannen.

Als onderdeel van de reorganisatie van de wedstrijdleiding wordt een virtuele garage in het leven geroepen, volgens Ben Sulayem vergelijkbaar met de VAR zoals we die kennen in de voetballerij. Het is een extra oog buiten het circuit dat voortdurend in contact staat met de daadwerkelijke wedstrijdleiding op het circuit.
Bah dat Masi nu weg moet maakt me gewoon boos, vind het echt een zure beslissing.

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 17-02-2022 14:36 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Quad schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:27:
Wauw Masi opzij gezet. Ik vind dit ongelooflijk. Als ze er een 2e persoon naast Masi hadden gezet, had ik het geen probleem gevonden, maar dit? Invloed Mercedes lijkt enorm. (al is dit laatste een suggestieve mening)
had dit ergens wel verwacht; invloed van mercedes zo groot (zag je al beetje aan de smile van de bond-boys) daar waar chrisian duidelijk minder amused naar buiten kwam bij FIA kantoor.

andere kant had ik verwacht dat masi zou blijven; maar extra ondersteuning zou krijgen, en andere taken gedelegeerd zouden worden.

nee ... een wisseling van RC bij de race, zoals de stewards *O* dat zal goed uit pakken :F

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als alle coureurs die achter Masi staan nu gewoon eens weigeren te starten in Bahrein? Wat zou er dan gebeuren. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

sjaool schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:42:
Als alle coureurs die achter Masi staan nu gewoon eens weigeren te starten in Bahrein? Wat zou er dan gebeuren. :+
Dan wint een HaaS de race.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Ik snap jullie niet zo goed, vaak genoeg werd er hier geopperd dat Masi weg moest wanneer VER een penalty kreeg, nu kwam dat de laatste race toevallig goed uit en ineens is het een held?

Dat gezegd hebbende, wat is die Ferrari gaaf geworden, samen met de McLaren de mooiste tot nu toe.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
FabianGTI schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:46:
Ik snap jullie niet zo goed, vaak genoeg werd er hier geopperd dat Masi weg moest wanneer VER een penalty kreeg, nu kwam dat de laatste race toevallig goed uit en ineens is het een held?

Dat gezegd hebbende, wat is die Ferrari gaaf geworden, samen met de McLaren de mooiste tot nu toe.
Masi deelt niet eens penalties uit. Je reactie raakt kant nog wal.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 16:40

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
Dazzler2120 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:26:
[...]

Er gingen inderdaad dingen mis maar dan moeten ze ook met vaste consequente onafhankelijke stewards gaan werken.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Allemaal even Niels Wittich + DTM googlen.... Daar hadden ze ook een turbulent einde van het seizoen.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:49

TrekDr0p

QR niet scannen

DUs als ik de Masi wissel goed begrijp...

We krijgen een soort van VAR, zijn een x aantal personen die alle acties bekijken.
Die melden zich dan bij de WL en die gaat het dan doorsturen naar de stewards?

En Masi is functie elders ivm zijn actie in de laatste race, wel/niet tussen liggende rijders weg/wel niet rode vlag?
Want alle stewards die bepalen de straf en hij gaf alleen aan als iets onderzocht diende te worden.

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 15:28
Masi komt gewoon in de VAR studio te zitten :)

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 09:08

Een beetje jammer dat je het woord "jullie" gebruikt en bij wijze van het hele forum op één hoop probeert te gooien, alsof we allemaal dezelfde mening hebben. Maar om mijn mening even te geven; de wedstrijdleiding had vele discutabele beslissingen gemaakt vorig seizoen, maar ik heb RB of andere gedupeerde partijen nooit gehoord over het vertrek van Masi. Maar nu heeft het er alle schijn van dat door hard lobbyen van Mercedes de FIA door de knieën is gegaan. Dit zet naar mijn mening een bijzonder slecht precedent voor de toekomst, dus ben ik inderdaad geïrriteerd dat de FIA zich zo heeft laten kennen - net zoals ik irritatie had over de ellende met de Ferrari motor waar in achterkamertjes zaken geregeld werden.

at your service

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:34
Ach, ik vind het wel verstandig. Dit zou anders nooit stoppen. Bij iedere twijfelachtige beslissing zou dit incident weer worden opgerakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Lekker Ventje schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Er gingen inderdaad dingen mis maar dan moeten ze ook met vaste consequente onafhankelijke stewards gaan werken.
Zeker, of dit het gewenste effect gaat creëren is nog maar de vraag natuurlijk... Afwachten geblazen.
Mijn reactie ging er meer over mijn eigen frustratie, in de mate van gekleurdheid in reacties van mensen hier (en andere media). Dat is zelden gematigd neutraal, zeg maar :p

Ik ben hier ook een Verstappen fan, maar de insinuaties die sommigen maken vind ik gewoon echt onbegrijpelijk.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NotSoSteady schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:53:
Ach, ik vind het wel verstandig. Dit zou anders nooit stoppen. Bij iedere twijfelachtige beslissing zou dit incident weer worden opgerakeld.
Nou, de FIA heeft nu zelf Max zijn wereldkampioenschap bezoedelt door zijn race director af te vallen. Mercedes en de LH44 fans zullen zeer tevreden zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:00

Je haalt me de woorden uit de mond!

De fout lag imo wel degelijk bij Masi, die past op het moment supreme gewoon de bestaande regels niet juist toe en ook niet voor het eerst dat seizoen. Niet meer dan logisch dat je dan een andere functie moet gaat zoeken. Dat er regels aangepast/uitgebreid moeten worden is verder niets nieuws, die discussie voeren we elk jaar. Maar het begint wel met een raceleiding die de geldende regels correct toepast..

Zo en nu weer staren naar high res fotos van de F1-75! <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:34
sjaool schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Nou, de FIA heeft nu zelf Max zijn wereldkampioenschap bezoedelt door zijn race director af te vallen. Mercedes en de LH44 fans zullen zeer tevreden zijn.
En jij maakt je druk om fans van Hamilton?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Uhm, dat ging vaak niet over Masi maar over de stewards en daar veranderd niets zoveel, dus die discussie zal blijven en met 2/3 race directors zal het niet veel beter worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

NotSoSteady schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Nee, maar wel om de FIA die niet achter hun eigen mensen staat en gevoelig is voor druk van de fabrikanten. Onder Bernie had dit echt niet gebeurd. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
De nieuwe Ferrari ziet er erg goed uit. Hopen op 4 teams aan het front!

McLaren, Mercedes, Ferrari en RB :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Grimmie187 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:54:
[...]

De fout lag imo wel degelijk bij Masi, die past op het moment supreme gewoon de bestaande regels niet juist toe en ook niet voor het eerst dat seizoen. Niet meer dan logisch dat je dan een andere functie moet gaat zoeken. Dat er regels aangepast/uitgebreid moeten worden is verder niets nieuws, die discussie voeren we elk jaar. Maar het begint wel met een raceleiding die de geldende regels correct toepast..

Helemaal mee eens :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Masi heeft zijn werk goed uitgevoerd in de laatste race, de regel dat de achterblijvers de rest van het veld mogen passeren tijdens de Safety Car bestaat gewoon en daar heeft Masi zich netjes aan gehouden. Hij heeft geen regels verzonnen die niet bestonden, jammer dat men dat wel denkt.

Het is nu overduidelijk dat Mercedes zijn zin heeft gekregen en Hamilton blijft racen, er is genoeg gebeurd vorig jaar waarbij er wel onterechte besluiten werden gemaakt door Masi of de westrijdleiding en sommige waren in het voordeel van Mercedes. Toen zeiden ze ook niet Masi moet weg, maar nu hij de regels volgt en daardoor een kampioenschap verloren gaat omdat MERC besluit niet de pits in rijden maar Red Bull wel moet Masi opeens weg. Sorry ik vind dit persoonlijk een onterechte beslissing en dit zet naar mijn mening een bijzonder slecht precedent voor de toekomst.

Ondanks alles hoop ik oprecht dat ze vanaf nu wel anders zullen omgaan met alles want als we nog zo'n seizoen krijgen waarbij er onterechte besluiten worden gemaakt ( dan denk ik bijvoorbeeld aan Silverstone ) dan weet ik niet of bij mij het plezier van kijken er nog is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:14
Manmanman, wat een club die FIA.

Wel fraai design van de Ferrari. :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
G_Dragon schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:35:
We krijgen een VAR-achtig systeem erbij...
Dus als er iets uitgezocht moet worden dan wordt de race stil gelegd en moeten de auto's op de baan stil blijven staan :P :+

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Kunnen we niet een trending iets maken van Masi need to stay? Belachelijk dat hij geslachtofferd wordt!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Het is een eindeloze discussie tussen teams en toeschouwers of die regels al dan niet correct zijn toegepast. De enige toepasselijke autoriteit heeft hierover al lang en breed een besluit genomen. Laten we die voor waar aannemen en de hele discussie alsjeblieft niet opnieuw starten, daar wordt zo'n topic erg ongezellig van.

[ Voor 7% gewijzigd door FirePuma142 op 17-02-2022 15:11 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Red Bull moet deze beslissing meteen 'omarmen' en bij ieder interview aangeven dat ze 100% achter de beslissing staan en dan in één zin alle andere momenten noemen dat RB de consequenties heeft gevoelt van de slechte beslissingen...

Dt is volgens mij de enige manier om dit mediamoment zsm de nek om te draaien..

Edit: Overigens sluit mijn persoonlijke mening 100% aan bij die van @G_Dragon :)

[ Voor 11% gewijzigd door D-Ed op 17-02-2022 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
FirePuma142 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Het is een eindeloze discussie tussen teams en toeschouwers of die regels al dan niet correct zijn toegepast. Laten we die alsjeblieft niet opnieuw starten, daar wordt zo'n topic erg ongezellig van.
Haha agreed!

* Grimmie187 was alweer onder zn rode steen gekropen.. ;)

• G_Dragon

G_Dragon

urk_forever schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Dus als er iets uitgezocht moet worden dan wordt de race stil gelegd en moeten de auto's op de baan stil blijven staan :P :+
_O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Masi is gewoon geofferd om te laten zien dat ze het vanaf nu anders gaan doen bij de FIA. Het is vorig jaar niet goed gegaan met beslissingen in het algemeen en mijn inziens heeft dat weinig met 1 persoon te maken, maar de harde realiteit laat vaak zien dat er iemand even weg moet om te bewijzen dat er wat aan gedaan wordt.

De regels moeten gewoon duidelijker worden opgesteld. Teveel zaken zijn te vaag en multi interpretabel. Dat is uiteindelijk het probleem. Hoezo weet je bij een rode vlag situatie niet of het een rollende of staande start wordt? Dergelijke zaken dienen gewoon vast afgesproken te zijn. Uiteraard blijven er uitzondelijke situaties waarbij je kunt afwijken zolang daar een correcte verklaring voor is.

Duidelijk om Mercedes te pleasen en te "bewijzen" dat de FIA de klachten serieus heeft genomen, maar alleen een ander poppetje gaat natuurlijk niets opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
walteij schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:52:
Masi komt gewoon in de VAR studio te zitten :)
Dat zou nog niet eens zo gek zijn, maar goed door zijn beslissing wordt de hele situatie omtrent de besluiten die al tijden discutabel zijn eens onder de loep genomen.

Want als Masi alleen weg moest en er zou verder niks veranderen dan was de beslissing zeer discutabel, nu wordt het al wat redelijker.
Dus:
  • 2 wedstrijdleiders
  • Een VAR voor de F1
  • Teambazen mogen niet rechtstreeks met de wedstrijdleiding praten.
Blijft natuurlijk nog wel wat vragen over hoe dit in de praktijk gaat werken en hoe het ingevuld gaat worden. Wanneer zet je de VAR in en de teams zullen vast iemand inzetten die de wedstrijdleiding het niet makkelijk gaat maken als diegene die met de wedstrijdleiding mag praten.

Kortom het feest gaat gewoon door :+ Dit heeft echt nog wat afstelling nodig.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@tweakduke zeker goede eerste veranderingen, maar zolang de basis: de regels zelf vaak op verschillende manieren toegepast kunnen worden, blijft het een beslissing van het moment en dan krijg je dus de discussie of regels wel of niet correct zijn toegepast.

Met meerdere wedstrijdleiders heb je uiteraard wel een soort van "check", maar in de basis verandert er niets. Ik vind een VAR wel interessant, want de stewards hadden toch al videobeelden beschikbaar. Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken in praktijk.

En dat de teambazen geen direct contact mogen hebben is uitermate verstandig, maar ik ga wel de "No Michael NO... "missen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 13:13

MetalStef

gietijzer

Kan het niet zo zijn dat Masi gewoon geen zin meer heeft in die functie? Hij heeft sinds zijn laatste race een stortbak aan ellende over zich heen gekregen, die tot dat moment nog nooit op een race-director is terecht gekomen. Hem is nooit publiekelijk gevraagd of hij dit nog wel een jaar op deze manier wil doen: Alle weekenden van huis, volle druk erop, en hij kan het uiteindelijk nooit goed doen.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tweakduke schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:12:
[...]

Dat zou nog niet eens zo gek zijn, maar goed door zijn beslissing wordt de hele situatie omtrent de besluiten die al tijden discutabel zijn eens onder de loep genomen.

Want als Masi alleen weg moest en er zou verder niks veranderen dan was de beslissing zeer discutabel, nu wordt het al wat redelijker.
Dus:
  • 2 wedstrijdleiders
  • Een VAR voor de F1
  • Teambazen mogen niet rechtstreeks met de wedstrijdleiding praten.
Blijft natuurlijk nog wel wat vragen over hoe dit in de praktijk gaat werken en hoe het ingevuld gaat worden. Wanneer zet je de VAR in en de teams zullen vast iemand inzetten die de wedstrijdleiding het niet makkelijk gaat maken als diegene die met de wedstrijdleiding mag praten.

Kortom het feest gaat gewoon door :+ Dit heeft echt nog wat afstelling nodig.
Maar gaan de regels zelf dan ook minder interpretabel worden? Daar zie ik weinig progressie op.

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Of Masi geslachtofferd had moeten worden weet ik niet, maar het hele seizoen lang is er geklooi geweest met straffen, regels aanpassen, inconsequent toepassen van regels, etc. Het viel nu een keer de kant van Verstappen op, en over het gehele seizoen genomen was het fijn en terecht dat zijn mazzel hem toevallig het kampioenschap opleverde, echter denk ik dat de reacties hier op de functie elders van Masi heel anders waren geweest als de laatste race onder de safety car was geëindigd.

Op zich dus begrijpelijk dat Masi plaats moet maken, mocht dat alleen op aandringen van Mercedes zijn geweest dan is het wel een kwalijke zaak.

Hopelijk is hiermee het gezeur over vorig seizoen wel klaar. Zie dat een hoop Britse fans nog steeds vurige discussies voeren of dat incident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hann1BaL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:15:
@tweakduke zeker goede eerste veranderingen, maar zolang de basis: de regels zelf vaak op verschillende manieren toegepast kunnen worden, blijft het een beslissing van het moment en dan krijg je dus de discussie of regels wel of niet correct zijn toegepast.

Met meerdere wedstrijdleiders heb je uiteraard wel een soort van "check", maar in de basis verandert er niets. Ik vind een VAR wel interessant, want de stewards hadden toch al videobeelden beschikbaar. Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken in praktijk.

En dat de teambazen geen direct contact mogen hebben is uitermate verstandig, maar ik ga wel de "No Michael NO... "missen.
Er zitten nu wat meer checks in en dat is in principe goed, sommige regels en situaties bevatten nu eenmaal een interpretatie van een mens met daarbij een oordeel.

Ik denk dat de stewards de behoefte hebben om lastige situaties op HQ uit te laten zoeken met meer mensen en middelen denk ik. De teams proberen immers met een dergelijke felle titelstrijd echt alles, wellicht dat ze daar moeite mee hadden om dat allemaal correct te analyseren.

2 wedstrijdleiders is duidelijk om cruciale beslissingen op een pikant moment niet van 1 persoon af te laten hangen. De praktijk gaat dat uitwijzen al zou je zeggen dat het niet gekker kan dan vorig seizoen.

Oh ja en toch nog even een plaatje. Ik vind de nieuwe rode kleur van Ferrari mooi :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/6l9yjvD0/s1200/williams-fw44-1.webp

Tweakers Discord

• sjaool

sjaool

2 elkaar afwisselende race directors en 1 vaste bejaarde assistent. ;)

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

JobKlimop schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Ik heb Max ook weleens horen zeggen "het is goed voor de merchandise". En daar heeft hij uiteraard ook helemaal gelijk in, genoeg mensen die al een #33 shirtje hebben, maar nu ook een #1 shirtje willen, want historisch.

Dus om te zeggen dat het niet geld gedreven is, is wellicht een tikje te kort door de bocht.
Dat is n bijkomstigheid, niet de reden.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JP_Frost schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:23:
Of Masi geslachtofferd had moeten worden weet ik niet, maar het hele seizoen lang is er geklooi geweest met straffen, regels aanpassen, inconsequent toepassen van regels, etc. Het viel nu een keer de kant van Verstappen op, en over het gehele seizoen genomen was het fijn en terecht dat zijn mazzel hem toevallig het kampioenschap opleverde, echter denk ik dat de reacties hier op de functie elders van Masi heel anders waren geweest als de laatste race onder de safety car was geëindigd.

Op zich dus begrijpelijk dat Masi plaats moet maken, mocht dat alleen op aandringen van Mercedes zijn geweest dan is het wel een kwalijke zaak.

Hopelijk is hiermee het gezeur over vorig seizoen wel klaar. Zie dat een hoop Britse fans nog steeds vurige discussies voeren of dat incident.
Kan me zwaar vergissen maar er is één partij die er wel voor heeft gezorgd dat het einde van 2021 niet wordt losgelaten, en dat zal de komende tijd alleen nog maar erger worden ben ik bang. Slater kom er maar in :+

Testing, one, two ...

Verwijderd

Mystikal schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:10:
Kunnen we niet een trending iets maken van Masi need to stay? Belachelijk dat hij geslachtofferd wordt!
#istandwithmasi

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
[...]

Je gaat hiermee alleen voorbij aan de reden waarom de meesten tegen het vertrek van Masi zijn. Dat is nl. niet omdat Masi het zo goed deed, maar omdat Mercedes druk aan het uitoefenen was op de FIA om Masi te vervangen. En doordat Masi nu weg gaat, is het beeld er dat dat komt omdat Mercedes dat wilde, en niet omdat hij fouten heeft gemaakt (voor zover hij al fouten heeft gemaakt, alles wat hij deed viel binnen de regels van de FIA)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 09:41
NotSoSteady schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Het lijkt me toch sterk dat dit zal blijven hangen. Nu wel ja, omdat er niks anders is om over te praten. Als volgend jaar een ander gek scenario voorkomt, zal dit snel naar de achtergrond verdwijnen. Max is volgens de statistieken WK en zal zo de boeken in gaan.

Schumacher heeft ook genoeg dubieuze acties uitgehaald. Deze zijn niet vergeten, maar toch is hij de GOAT volgens velen. Vergeet niet dat dit een typisch geval is van de silent majority, die willen gewoon weer een mooi nieuw seizoen zien. Bijna elk team en bijna elke rijder hebben wel controversiële dingen veroorzaakt, of meegemaakt. Zo recent uit mijn hoofd:

Mercedes - DAS (en ook nog de geruchten dat de banden voor mercedes gunstig zijn aangepast) Plus de inzet van de 'raketmotor' aan het einde van het seizoen

Ferrari - Al dan niet illegale motor, zullen we het ooit weten?

En andere teams vast ook wel, dit durf ik nie tzo op te sommen.

De FIA en wedstrijdleiding maken zich elk jaar belachelijk, dat is wel lekker constant :+

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:34

Al zijn mensen fan van Max, de oranje bril afzetten vinden ze moeilijk :)
Ben zeer benieuwd naar de twee nieuwe race directors, die Eduardo Freitas schijnt heel streng te zijn met tracklimits heb ik begrepen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 17:19
NeverSettle schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Ben zeer benieuwd naar de twee nieuwe race directors, die Eduardo Freitas schijnt heel streng te zijn met tracklimits heb ik begrepen.
Tracklimits mogen wat mij betreft altijd hetzelfde zijn. 4 banden over de witte lijn is erbuiten, al het andere is er binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
HikariMisako schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Tracklimits mogen wat mij betreft altijd hetzelfde zijn. 4 banden over de witte lijn is erbuiten, al het andere is er binnen.
Yup, je hebt die lijnen niet voor niets, dus je zorgt maar dat je er binnen blijft.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Altijd én overal. Dan kunnen er ook geen misverstanden ontstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Die heeft dus geluk dat hij dan precies tegelijk komt met de vorig jaar aangekondigde nieuwe F1 regel dat de witte lijn altijd de tracklimit is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
Chocoball schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:54:
[...]

Dank, je reactie toverde wel iets van oor tot oor op mijn gezicht :)

Ik heb mijn post nog wel een keer nagelezen en wat kleine aanpassingen hier en daar gedaan voor de leesbaarheid.
Ik lees met veel plezier en interesse jouw bijdragen hier, o.a. dankzij jou is het niveau in dit topic nog een beetje gebalanceerd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:34:
[...]

Die heeft dus geluk dat hij dan precies tegelijk komt met de vorig jaar aangekondigde nieuwe F1 regel dat de witte lijn altijd de tracklimit is.
En dan gewoon combineren met gravel naast die witte lijn / curbs en/of het direct strenger bestraffen van overschrijdingen van de tracklimit. Waarbij ik liever het eerste zie, een natuurlijke tracklimit is veel leuker om naar te kijken dan strafjes omdat iemand met z'n wielen buiten de streepjes kwam.

Daarnaast mag ik hopen dat het kapot rijden van tegenstanders bij een duidelijke kwestie van schuld strenger bestraft gaat worden dan met die flauwekulpenalties van 5-10 seconden. We hebben afgelopen seizoen té vaak gezien hoe dat wedstrijden helemaal naar de tering helpt. Nationaal trauma Silverstone enzo :P
NotSoSteady schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:53:
Exact. Masi, of ie nou gelijk had of niet, was gewoon beschadigd. Zelfs als Mercedes z'n protesten niet had ingediend had de media de controverse wel groot gemaakt. Op zo'n moment is je positie niet meer houdbaar. En als ie anders had beslist was het vermoedelijk niet anders geweest.

[ Voor 66% gewijzigd door rodie83 op 17-02-2022 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6b0_MOigjUrJ4-GyheQgCy5MxEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8b8mMfdV3pMMSe2Jds321nhp.jpg?f=fotoalbum_large
Foto gelekt shakedown RB18 op Silverstone

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ze hebben de neus wel slim aangepakt bij Ferrari iig :)

https://www.motorsport.co...cal-f1-2022-nose/8253654/
As is revealed here, Ferrari has constructed a ‘modular’ nose concept on the new F1-75, something which has never been seen in F1 before.

Rather than having a single nose section, Ferrari has split its design into two separate elements.

[ Voor 48% gewijzigd door YakuzA op 17-02-2022 15:50 ]

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Ik zoek er niks achter maar vind het tijdstip waarop de FIA dit kenbaar maakt weer uiterst vreemd. Precies rond hetzelfde tijdstip dat Ferrari haar F1-75 presenteert en een dag voordat Mercedes haar presentatie heeft.

Ze gaven maandag al aan later deze week met hun actielijst te komen en dat doe je dan precies op het moment dat er een car reveal is. Hoewel van Hamilton werd gezegd dat zijn toekomst afhangt van wat de FIA gaat beslissen is morgen gewoon bij de presentatie van de W13 aanwezig. Ik begrijp dan even de noodzaak niet, typisch FIA zak ik maar zeggen. 8)7

• G_Dragon

G_Dragon

Chocoball schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:54:
Ik zoek er niks achter maar vind het tijdstip waarop de FIA dit kenbaar maakt weer uiterst vreemd. Precies rond hetzelfde tijdstip dat Ferrari haar F1-75 presenteert en een dag voordat Mercedes haar presentatie heeft.

Ze gaven maandag al aan later deze week met hun actielijst te komen en dat doe je dan precies op het moment dat er een car reveal is. Hoewel van Hamilton werd gezegd dat zijn toekomst aanhangt van wat de FIA gaat beslissen is morgen gewoon bij de presentatie van de W13 aanwezig is. Ik begrijp dan even de noodzaak niet, typisch FIA zak ik maar zeggen.
Nu je het zegt.. :o
Scherp van je ! :)

• Novadecasa
Ferrari doet weer gave dingen, de sidepods, de 'vinnen' op de zijkant, de neus en weer iets bijzonders met die spiegels...benieuwd wat er dit jaar allemaal verboden wordt of geniaal blijkt te zijn :)

En of het DAS van MERC de afgelopen jaren een voorproefje was voor dit jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
rodie83 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:38:
[...]
En dan gewoon combineren met gravel naast die witte lijn / curbs en/of het direct strenger bestraffen van overschrijdingen van de tracklimit. Waarbij ik liever het eerste zie, een natuurlijke tracklimit is veel leuker om naar te kijken dan strafjes omdat iemand met z'n wielen buiten de streepjes kwam.
Het schijnt dat gravel niet op alle circuits verantwoordelijk is voor andere soorten races zoals de MotoGP. En ze willen niet dat circuits maar voor één sport beschikbaar blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door HikariMisako op 17-02-2022 16:02 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Wat doe je met 'pushed me off the track' situaties? De buitenom (wat niet per definitie voordeel oplevert), ontwijken van auto's. Zelfs nu met voetbal en VAR en alles is de handsbal nog steeds een besproken discussie, daar zal tracklimits en een ander van de baan rijden geen uitzondering op worden.

Ik blijf bij het simpele principe, zorg dat die auto's met elkaar echt kunnen racen, dan heb je 90% opgelost.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:21
De nieuwe Mercedes is ook gelekt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rH8at3HEofOjdL9ChEKdl6w-rco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5yoeCnGsosnMTaX7nVGGTCT.jpg?f=fotoalbum_large

• HikariMisako
SinergyX schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Wat doe je met 'pushed me off the track' situaties? De buitenom (wat niet per definitie voordeel oplevert), ontwijken van auto's. Zelfs nu met voetbal en VAR en alles is de handsbal nog steeds een besproken discussie, daar zal tracklimits en een ander van de baan rijden geen uitzondering op worden.

Ik blijf bij het simpele principe, zorg dat die auto's met elkaar echt kunnen racen, dan heb je 90% opgelost.
In principe moet je ruimte laten voor elkaar, al is dat natuurlijk lastig om 100% goed af te dekken. Laten we hopen dat met de 2022 auto's er echt goed geracet kan worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 09:38
is alleen waarschijnlijk een fan mockup

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 22:22
is geen leak... dit is een livery gemaakt door een designer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MyQSrc2QkNhEeFzWNe-3X-ja8E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f1Jm2lu4hBgm7ZRImvlALJIT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door d-vine op 17-02-2022 16:09 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
HikariMisako schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:02:
[...]

Het schijnt dat gravel niet op alle circuits verantwoordelijk is voor andere soorten races zoals de MotoGP. En ze willen niet dat circuits maar voor één sport beschikbaar blijft.
Dat snap ik inderdaad. Het probleem van tijdstraffen geven voor tracklimits tijdens of na de race is dat het zo onduidelijk wordt wanneer een track position dus niet echt een track position is. Optellen bij pitstop is beter, maarja, dan moet er nog wel één gemaakt worden. Er zullen vast betere oplossingen voor zijn, laten we hopen dat ze die ook gaan vinden.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HikariMisako schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:07:
[...]

In principe moet je ruimte laten voor elkaar, al is dat natuurlijk lastig om 100% goed af te dekken. Laten we hopen dat met de 2022 auto's er echt goed geracet kan worden :)
Ik hoop het, ik vind ze nog steeds te fragiel, 1 botsing en ze zijn al 20% downforce kwijt of wordt semi-onbestuurbaar, misschien nu door de focus van de venturi dat ze iets meer 'wing' kwijt kunnen raken. Iets wat ik bij nascar maar ook DTM/GT3 wel leuk vind, dat beetje duw en trek werk :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:21
d-vine schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:08:
[...]

is geen leak... dit is een livery gemaakt door een designer

[Afbeelding]
We zullen het morgen weten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Joris748 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:26:
Duidelijk, Masi wordt geslachtofferd.

Benieuwd wat de officiële reden is.
Dat Mercedes de baas is

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
redwing schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Je gaat hiermee alleen voorbij aan de reden waarom de meesten tegen het vertrek van Masi zijn. Dat is nl. niet omdat Masi het zo goed deed, maar omdat Mercedes druk aan het uitoefenen was op de FIA om Masi te vervangen. En doordat Masi nu weg gaat, is het beeld er dat dat komt omdat Mercedes dat wilde, en niet omdat hij fouten heeft gemaakt (voor zover hij al fouten heeft gemaakt, alles wat hij deed viel binnen de regels van de FIA)
Volgens mij zijn de meesten tegen het vertrek van Masi omdat het zogenaamd zou suggereren dat er een * achter Max zn wereldtitel zou komen te staan wat natuurlijk onzin is. Net als dat het onzin is dat Mercedes Masi weg zou willen hebben uit wraak, daar schieten ze niets mee op.

Ik vind, zonder de hele discussie weer op te rakelen, dat de wedstrijdleiding onder leiding van Masi de regels meerdere keren in het seizoen verkeerd heeft toegepast en dan is dit een redelijk logische consequentie. Dat er ook naar de regels zelf moet worden gekeken spreekt natuurlijk voor zich, hopelijk kan er wat gedaan worden aan bepaalde regels die nu zo multi interpretabel zijn. Verder mag van mij mag de veto regel waar Masi zich op beroept heeft ook direct geschrapt worden bijvoorbeeld.

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

loekf2 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:48:
Ja, maar zo te zien vindt ie het geen probleem qua tijd en kosten om die jet voor soort woon-werk verkeer
te gebruiken.
Tja, wat is zijn alternatief? In Engeland gaan wonen lijkt misschien voor de hand te liggen maar dat heeft Brexit een stuk lastiger gemaakt. Daar komt bij dat hij in Engeland ook reistijd zou hebben want ik denk niet dat hij naast de fabriek zou gaan wonen. Hij woont in Monaco omdat de belasting daar enorm laag is. Ik ga er van uit dat hij daar genoeg op bespaart om die jet van te betalen.
Blijft krom natuurlijk.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kewl 100% hetzelfde als de RB :+

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Als ik het goed heb, is het al jarenlang de RD voor de WEC. En als je de 24h LeMans meer dan eens gekeken hebt, lijkt mij dat geen figuur die zich het kaas van het brood laat eten. Die is kort, strak en zakelijk als het op straffen aankomt en volgens mij ook niet in discussie gaat. Als het daadwerkelijk het plan was van Mercedes om Masi eruit te wippen, dan kon je met Freitas wel eens van de regen in de drup komen. Want zie hem niet zomaar voordeeltjes uitdelen... :P

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Behalve dat Masi de bestaande regels volgens de letter van die regels, gewoon goed toepaste. Immers discretie van de wedstrijdleider. Masi veranderde bestaande conventie, maar dat zijn geen regels. Dat is tot in den treure bediscussieerd en ik heb ook echt geen zin om dat te herhalen. Het probleem daar was dat Masi eerst aangaf dat lapped cars niet mochten inhalen terwijl de baan vrij was van het wrak van Latifi zijn auto. Een ronde later veranderde dit naar alleen de auto's tussen Hamilton en Verstappen.

Deze puinzooi was nooit ontstaan als de ronde ervoor gewoon het hele veld had mogen passeren. Dat kan je Masi aanrekenen, maar niet hoe hij de auto's liet unlappen. Dat brak conventie, niet regelgeving en daar kan je strict juridisch gezien, niks tegenin brengen. Immers is de FIA gebaseerd op de Franse civiele rechtstraditie waar conventie absoluut nul waarde heeft. Dat juristen in de Angelsaksische wereld dit nu niet lijken te begrijpen, is een breder probleem dat meer in AWM thuishoort. ;) En ja, dit is ergens ook zeer hypocriet van de FIA, maar wat wil je, het is de FIA.

Dat nu de schijnt gewekt word dat Mercedes succesvol druk kan uitoefenen om een wedstrijdleider te laten verwijderen, is wel uiterst kwalijk voor deze sport. Daar gaat het mij hier om en niet Masi. Want die heeft echte fouten gemaakt die ik hem wel aanreken zoals de race opnieuw starten terwijl er nog een kraan op de baan was of die belachelijke herstart in 2020 waar meteen meerdere auto's in puin lagen, om er maar twee te noemen.

Ook wil ik weten wat de FIA precies bedoeld met een VAR? Want als dat betekend dat de Stewards verdwijnen, tenminste voor beslissingen tijdens de race, dan zou dit wel een goede ontwikkeling zijn. Want dat comité is een veel groter probleem dan Masi.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
Heeft iemand al iets gehoord over de aankomende straf voor Hamilton wegens het niet op komen dagen bij het FIA feestje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

murphydrz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:21:
Heeft iemand al iets gehoord over de aankomende straf voor Hamilton wegens het niet op komen dagen bij het FIA feestje?
heeft gewoon vrijstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

• Grimmie187
DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Behalve dat Masi de bestaande regels volgens de letter van die regels, gewoon goed toepaste. Immers discretie van de wedstrijdleider. Masi veranderde bestaande conventie, maar dat zijn geen regels. Dat is tot in den treure bediscussieerd en ik heb ook echt geen zin om dat te herhalen. Het probleem daar was dat Masi eerst aangaf dat lapped cars niet mochten inhalen terwijl de baan vrij was van het wrak van Latifi zijn auto. Een ronde later veranderde dit naar alleen de auto's tussen Hamilton en Verstappen.

Deze puinzooi was nooit ontstaan als de ronde ervoor gewoon het hele veld had mogen passeren. Dat kan je Masi aanrekenen, maar niet hoe hij de auto's liet unlappen. Dat brak conventie, niet regelgeving en daar kan je strict juridisch gezien, niks tegenin brengen. Immers is de FIA gebaseerd op de Franse civiele rechtstraditie waar conventie absoluut nul waarde heeft. Dat juristen in de Angelsaksische wereld dit nu niet lijken te begrijpen, is een breder probleem dat meer in AWM thuishoort. ;)

Dat nu de schijnt gewekt word dat Mercedes succesvol druk kan uitoefenen om een wedstrijdleider te laten verwijderen, is wel uiterst kwalijk voor deze sport. Daar gaat het mij hier om en niet Masi. Want die heeft echte fouten gemaakt die ik hem wel aanreken zoals de race opnieuw starten terwijl er nog een kraan op de baan was of die belachelijke herstart in 2020 waar meteen meerdere auto's in puin lagen, om er maar twee te noemen.

Ook wil ik weten wat de FIA precies bedoeld met een VAR? Want als dat betekend dat de Stewards verdwijnen, tenminste voor beslissingen tijdens de race, dan zou dit wel een goede ontwikkeling zijn. Want dat comité is een veel groter probleem dan Masi.
Helemaal mee eens maar 'discretie van de wedstrijdleider' vind ik een onzin clausule, dan kun je het regelboek net zo goed direct in de prullenbak gooien.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:23:
[...]

Helemaal mee eens maar 'discretie van de wedstrijdleider' vind ik een onzin clausule, dan kun je het regelboek net zo goed direct in de prullenbak gooien.. ;)
Je bent net te snel voor mijn snelle edit. :P
Het is ook onzin, maar dat is de FIA. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Sneu voor Masi dat hij de race in Austria Australia niet mag leiden dit jaar. Kan me zo voorstellen dat hij dat wel leuk gevonden zou hebben met de wijzigingen aan de baan waar hij behoorlijk bij betrokken was.

Wel heel prettig is de nieuwe regel die zo'n belachelijke schijnvertoning als Spa 2021 moet voorkomen in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Grimmie187 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:15:
[...]

Volgens mij zijn de meesten tegen het vertrek van Masi omdat het zogenaamd zou suggereren dat er een * achter Max zn wereldtitel zou komen te staan wat natuurlijk onzin is. Net als dat het onzin is dat Mercedes Masi weg zou willen hebben uit wraak, daar schieten ze niets mee op.
Zonder de reden aan te geven waarom Masi een andere functie krijgt , krijg je natuurlijk wel gewoon dit soort verhalen he. Tuurlijk was het heel seizoen een zooitje , maar zeg dat dan . Nu wordt er niks gezegd over de reden en heeft Max gewoon een * naast zijn titel.

En zonder Oranje bril, dat zou max met zijn prestatie van vorig seizoen niet verdienen.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 17-02-2022 16:36 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sjaool schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Michael Masi, who accomplished a very challenging job for three years as Formula 1 race director following Charlie Whiting, will be offered a new position within the FIA.

Nu krijg je afwisselend een andere race director en Herbie Blash met zijn 73 jaar als vaste assistent.

Niels Wittich and Eduardo Freitas will act alternatively as Race Director, assisted by Herbie Blash as permanent senior advisor.

Als dit net zo'n zooitje wordt als met die wisselende stewards dan worden het heel lange races en is de consistentie nog verder te zoeken. Ik zie het dus niet echt als een vooruitgang om Masi een functie elders te geven.
Eudardo Freitas is de RD-held bij het WEC. Die vent heeft echt veel en goede races geleid voor het WEC, inclusief de 24 uur van Le Mans. Altijd adequaat optreden wanneer nodig. Ik hoop van harte dat Freitas dus (ook) de WEC races blijft doen.
backupdevice schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:34:
[...]

Zonder de reden aan te geven waarom Masi een andere functie krijgt , krijg je natuurlijk wel gewoon dit soort verhalen he. Tuurlijk was het heel seizoen een zooitje , maar zeg dat dan . Nu wordt er niks gezegd over de reden en heeft Max gewoon een * naast zijn titel
Als die VAR bestaat uit meerdere personen, zal Masi daar vast tussen zitten. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 17-02-2022 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Grimmie187 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:15:
[...]
Volgens mij zijn de meesten tegen het vertrek van Masi omdat het zogenaamd zou suggereren dat er een * achter Max zn wereldtitel zou komen te staan wat natuurlijk onzin is.
Ik denk dat we het er hier wel over eens zijn dat Masi eerder Max zijn titel heeft tegengewerkt dan geholpen heeft. Een smet daarop zal er dan ook hooguit vanuit de engelse kant bij worden bedacht :)
Net als dat het onzin is dat Mercedes Masi weg zou willen hebben uit wraak, daar schieten ze niets mee op.
Alleen is dat geen onzin omdat Mercedes zelf heeft gezegd dat ze Masi (en Nikolas) weg willen en hebben daarover ook dreigementen ge-uit.
Ik vind, zonder de hele discussie weer op te rakelen, dat de wedstrijdleiding onder leiding van Masi de regels meerdere keren in het seizoen verkeerd heeft toegepast en dan is dit een redelijk logische consequentie. Dat er ook naar de regels zelf moet worden gekeken spreekt natuurlijk voor zich, hopelijk kan er wat gedaan worden aan bepaalde regels die nu zo multi interpretabel zijn.
Op zich is het ook best logisch, alleen door het gedoe van Mercedes is het een politiek spel geworden ipv een discussie over Masi zijn werk.
Verder mag van mij mag de veto regel waar Masi zich op beroept heeft ook direct geschrapt worden bijvoorbeeld.
Die regel heb je gewoon nodig, al was het maar voor de veiligheid. Als wedstrijdleiding moet je altijd in kunnen grijpen als er iets onverwachts gebeurt. Je kunt nu eenmaal nooit alles 100% in regels vatten.

[removed]

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

CH4OS schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:34:
[...]

[...]
Als die VAR bestaat uit meerdere personen, zal Masi daar vast tussen zitten. ;)
Toch nog ff Merc kietelen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:36
Leuk voor Mercedes dat Masi weg moet, maar of dat nu zo positief voor ze is?

In de huidige omstandigheid was er wellicht bij Masi een noodzaak gekomen om dit jaar iets te fanatiek te bewijzen dat hij niet anti-Mercedes is.

Dat zal hij nu - helaas voor Mercedes - niet kunnen bewijzen :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oke, maar die Ferrari is wel heel erg mooi zeg. :Y

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FLzSpBMXsAkVEuG?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FLzSpBPXEAAtxLj?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FLzSpBOWUAQtsz3?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FLzTN7tX0Acaou0?format=jpg&name=4096x4096

Belangrijker nog, voor deze auto lijkt in ieder geval heel wat aandacht te zijn besteed aan luchtweerstand. Als het dus aerodynamisch klopt, dan kan dit nog wel wat worden.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Wat een aparte wagen is die Ferrari eigenlijk. Eigenlijk een hoop van de nieuwe lichting hebben niet meer die undercut die sinds ongeveer 2010 steeds normaler werd in de F1, eigenlijk een throwback naar de jaren 90 bijna.
En dan heeft Aston Martin weer een echt extreme undercut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:42:
Oke, maar die Ferrari is wel heel erg mooi zeg. :Y

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Belangrijker nog, voor deze auto lijkt in ieder geval heel wat aandacht te zijn besteed aan luchtweerstand. Als het dus aerodynamisch klopt, dan kan dit nog wel wat worden.
De mooiste Ferrari in jaren!

Alleen een beetje pijnlijk dat deze geinspireerd is op de Ferraris van begin jaren 90. Dat waren *ahum* niet echt geweldige wagens.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:45:
[...]

De mooiste Ferrari in jaren!

Alleen een beetje pijnlijk dat deze geinspireerd is op de Ferraris van begin jaren 90. Dat waren *ahum* niet echt geweldige wagens.. :X
Nu je het zegt, het ziet er aan de zijkant, voorbij de intakes wel wat plat uit. Toch een beetje vrachtwagen hoor. :P :+

• Mr Pingu
  • Laatst online: 22:31

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Had Mercedes sowieso al niet gezegd dat ze zouden terugkeren naar Zilver? :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mr Pingu schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Had Mercedes sowieso al niet gezegd dat ze zouden terugkeren naar Zilver? :)
klopt; zwart maakt 'warm' (overal, body, auto etc.)

Pagina: 1 ... 25 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics