Toon posts:

[F1] Seizoen 2022 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.260.462 views

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als Hamilton z'n 8e kan pakken met de nieuwe auto, heeft hij in 3 era's een titel gepakt en is hij all time recordhouder.

Er is dus nog wel wat te halen voor hem; die gaat echt niet stoppen.

Te koop....

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
BlauweFles schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:51:
Vandaag een bericht van Ecclestone dat Lewis wel eens zou kunnen stoppen. En wat ik me afvraag: zou hij het vertrouwen in zijn team niet eens kwijt kunnen zijn?

Zoals in het Reddit artikel wat eerder werd gedeeld. Omdat Mercedes niet wilde verliezen, en dit logisch leek, vergaten ze te racen. Terwijl Lewis zelf vaak wel denkt als racer.
  • Hij had langer door kunnen rijden na Max zijn stop
  • Dan had hij geen last gehad van Perez
  • Hij had kunnen stoppen bij de VSC
  • Hij had kunnen stoppen bij de SC
Dat deden ze niet, want de computer, de logica zei, we houden track positie. Maar dit is racen. Zoals Max ook zei na afloop.

En dit gebeurt vaker. Denk eens aan Brazilië, waar Max “stevig” verdedigt, en Lewis dat in eerste instantie prima vindt. Na de race, neemt Mercedes de beslissing het aan te vechten.

Ook bij de laatste race, hebben ze gewoon een advocaat meegenomen naar de race, om het aan te vechten. De gedachten bij dat team zitten veelal in randzaken.

Dus ik denk, dat als hij stopt, dat wel eens om andere reden kan zijn, dan dat men denkt.
Thanks!
Niet meegekregen.

Persoonlijk zou ik het heel erg jammer vinden als ie zou stoppen.

Ik zie hem eerder een sabbatical nemen dan echt stoppen.

Meer dan ik dacht...

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:38
Napo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:11:
[...]

Deze vergelijking gaat op meerdere manieren mank. Worden spelers direct na de wedstrijd naar de wedstrijdleiding geroepen? Een jurist is overigens vaak wel aanwezig indien een speler uiteindelijk langs mag komen om een straf te bespreken

[...]

Geen jurist meegenomen naar wat? De race? Blijft er in ieder geval een grijs gebied over van de andere 80%

[...]

Of men een jurist in opleiding meeneemt of een top-advocaat uit londen meeneemt maakt wat dat betreft weinig uit. Ze spreken uit naam van een team. Met de belangen die er spelen rond de sport en specifiek deze wedstrijd zou ik niet begrijpen waarom er geen expertise is meegenomen omtrend de reglementen. Of dat een advocaat is of een ander persoon is om het even, ze verdedigen de belangen van het team in relatie tot de afgesproken regels.
Natuurlijk moet je als professioneel team je op alles proberen voor te bereiden. En daarmee is het volkomen logisch dat je naast strategische opties, technisch materieel en kennis, extra personeel ook juridische hulp voorhanden wil hebben. Met name in een beslissende race.

• kraanwagen
albino71 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:06:
Als Hamilton z'n 8e kan pakken met de nieuwe auto, heeft hij in 3 era's een titel gepakt en is hij all time recordhouder.

Denk het ook niet. Lijkt niet logisch, wat Bernie er ook van vindt. En hoop het ook niet. Ik zou het voor de strijd voor het wk erg jammer vinden als Hamilton zou stoppen.

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 15:01
poor Leno schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:58:
Ahja, Rosberg zat er idd nog tussen.

Maar dan nog doet dat niet echt toe voor de rest van t verhaal.
Doet er toch wel een beetje toe; zonder Rosberg had hij zijn 8 titels al gehad O-)

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 16:38
Ik zie Lewis nog niet stoppen. Hij zal het wat moeilijker krijgen naast Russel maar ik zie hem met zijn ervaring toch wel als een paar klasse beter dan Russel. Veel fouten van dit seizoen zijn ook het team aan te rekenen.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-02 19:16

mark-k

AKA markkNL

Plenkske schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:58:
Ik had het ook niet gek gevonden als Max zou stoppen na dit jaar. WDC binnen, het vaak niet eens zijn met de FIA, genoeg andere raceklasses die hij leuk vind etc.
Maar niets bleek minder waar. Hij wil duidelijk nog door.

En zo denk ik er met Lewis nu ook over. Van beide kanten is iets te zeggen.
Ene kant heeft hij dit jaar waarschijnlijk gereden met het idee dat hij de betere auto heeft en uiteindelijk toch wel die 8e titel binnen kon halen. Met dus in het achterhoofd dat hij dan zou kunnen zeggen ik stop er mee. Of dat hij dan de komende jaren zijn contract uit zit en Russell veel kan leren.
Andere kant wil hij die 8e titel zo graag hebben dat hij dus gewoon doorgaat.
Ik had er alles op in durven zetten dat Max niet zou stoppen hoor. Max wil winnen op het hoogste podium dat er is, en dat is de F1. De rest is (nog) niet interessant voor hem.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-02 16:36
mark-k schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:56:
[...]

Ik had er alles op in durven zetten dat Max niet zou stoppen hoor. Max wil winnen op het hoogste podium dat er is, en dat is de F1. De rest is (nog) niet interessant voor hem.
Records boeien hem niet zo. Hij zegt zelf: WDC is binnen, de rest wat komt is extra.
Maar zo stapt hij niet de wagen in: winnen is dan het enige wat telt.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-02 19:16

mark-k

AKA markkNL

Plenkske schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:59:
[...]

Records boeien hem niet zo. Hij zegt zelf: WDC is binnen, de rest wat komt is extra.
Maar zo stapt hij niet de wagen in: winnen is dan het enige wat telt.
Dat record zal m niks boeien nee, maar elke keer als hij in die auto stapt wil hij op het hoogste stapje van het hoogste podium eindigen. Al stond het record op 40x WDC en zou hij t nooit inhalen, dan nog gaat ie door en wil hij elk jaar die prijs binnen slepen, en dan kun je best stoppen als je merkt dat het niet meer gaat. Maar stoppen terwijl hij nog kan winnen doet ie echt niet.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 19:35

siggy

Wait.... what?

albino71 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:06:

Het was puur een flut dreigement van Wolff in zijn villain speech. Ik vind het persoonlijk nogal van laag niveau van de media dat ie dat serieus oppikken. Het zal wellicht aan mij liggen, maar het niveau van de media binnen de F1 vind ik dramatisch slecht. Beetje hobby-blog niveau. En de 'journalisten' die er hun werk van hebben gemaakt, zijn hoofdzakelijk Brits en die schrijven alleen voor de Britse lezrs.

Wat Lewis zijn 3 era's betreft, de 2008 was feitelijk een illegale auto, nog illegale dan de Benetton uit 1994, maar daar heeft niemand het ooit over. Zijn andere titels daarna zijn in de meest dominante auto aller tijden gehaald dankzij de motorregelementen. Ik ben eerder benieuwd of hij na volgend jaar nog doorgaat.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

d-vine schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:06:
Las en zag net pas dat Lewis Hamilton iedereen die hij volgde op Instagram eraf heeft gegooid. Dus veel volgers en niemand meer volgen...
Misschien heeft Max wel een definitieve uppercut gegeven...

[Afbeelding]
Paar dagen terug waren dat er nog 702. Toen viel het me al op dat hij de F1 en Max niet meer volgende, nu dus helemaal niemand meer.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Henvar schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:05:
[...]

Er staat letterlijk in de tekst

"Ik maak me ook zorgen over de lange termijn. Naast de stress en de druk door de kalender betalen de monteurs ook een grote prijs voor het budgetplafond. Het loon van een monteur is de afgelopen twintig jaar nagenoeg gelijk gebleven – wat doet voor je motivatie terwijl je heel veel tijd en mentale en fysieke energie investeert gedurende je jaren in de sport?"

Waar zie je staan dat de monteurs goed betaald krijgen?
Hier aan toevoegend: 20 jaar nauwelijks gestegen... Als daar ook geen inflatiecorrectie bij zit dan wordt het er ook niet beter op inderdaad. Ik verwacht dat de werkgevers waar ik voor werk, toch zeker minimaal inflatiecorrectie toepassen, anders kost het mij nog geld ook om er te blijven werken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

d-vine schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:06:
Las en zag net pas dat Lewis Hamilton iedereen die hij volgde op Instagram eraf heeft gegooid. Dus veel volgers en niemand meer volgen...
Misschien heeft Max wel een definitieve uppercut gegeven...

[Afbeelding]
Bericht van Latifi had ie dan weer wel een like gegeven. Snap alleen niet waarom men zo bovenop Hamilton zit. Lekker boeiend, dat 'ie niemand meer volgt... Hij lijkt wel als een soort god aanbeden te worden, maar nieuwsflash, als ie schijt, stinkt ie ook hoor. ;)

Het laat alleen maar des te meer zien dat HAM gewoon een slechte verliezer is. Waren de rollen omgedraaid had het HAM ook niet zoveel geboeid hoor, net als dat het nu VER niet zo boeit, dus met de acties die hij doet, heeft hij alleen zichzelf. Ik heb daar echt geen medelijden mee, sorry.

[Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 24-12-2021 20:10]

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-02 21:06
spartacusNLD schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:35:
[...]

Paar dagen terug waren dat er nog 702. Toen viel het me al op dat hij de F1 en Max niet meer volgende, nu dus helemaal niemand meer.
Vorig jaar had hij toch ook al zoiets, dat hij even een maand of 2 helemaal geen F1 ding meer deed.
In februari staat hij er gewoon weer.

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-02 21:06
CH4OS schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:02:
[...]
Hier aan toevoegend: 20 jaar nauwelijks gestegen... Als daar ook geen inflatiecorrectie bij zit dan wordt het er ook niet beter op inderdaad. Ik verwacht dat de werkgevers waar ik voor werk, toch zeker minimaal inflatiecorrectie toepassen, anders kost het mij nog geld ook om er te blijven werken.
Ha, welkom in de zorg :D :D Daar doen ze al jaren niet meer aan inflatiecorrectie.
Ik zie dat ik dus ook geen carrière switch naar de F1 hoef te overwegen :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:09

-tom-562

Oliesjeik

Hamilton gaat gewoon weer mee doen. In januari/februari laat hij gewoon wat van zich horen en dan gaat het gewoon maximaal gespinned worden met dat hij toch echt wel de GOAT is en ondanks alle tegenslag en tegenwerking hij toch door wilt gaan want dat is hij zijn fans verschuldigd :z

Ik zou het oprecht jammer vinden als hij stopt. Als hij zou stoppen en Red Bull de zaakjes redelijk op orde heeft, dan wordt het een heel erg saai F1 seizoen verwacht ik :P (afgezien van Hamilton had Verstappen geen serieuze concurrentie afgelopen seizoen)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:36

Major_ton

Shoot!

Lewis vind ik moeilijk in te schatten. *knip* Maar er worden al heel lang grappen gemaakt over zijn 'best crowd ever' opmerkingen en dat is een heel duidelijk voorbeeld van het niet spreken vanuit het hart, maar jezelf iets aangeleerd te hebben om te doen wat juist overkomt. Hij lijkt niet altijd goed te weten waar en wanneer hij dingen moet zeggen (positief of negatief) omdat het niet in hem zit. Het is te gecalculeerd allemaal en vaak past het niet in het moment wat hij doet of zegt. Om het nog vervelender te maken denk ik er bij Mercedes en dan met name door Toto behoorlijk misbruik is gemaakt van Lewis zijn persoonlijkheid. Ik denk namelijk dat hij (ondanks wat ik hierboven omschreef) helemaal geen naar persoon is en een zeer gepassioneerd coureur is, maar dat hij binnen het team van Mercedes gekneed is tot het persoon zoals wij hem nu zien. Er ligt zoveel focus op het negatieve, dat wat anderen hem 'aandoen' en elke keer is het dat verval in die slachtofferrol. En dat is zo jammer, want racen kan hij echt wel! Naar mijn idee zijn ze bij Mercedes teveel in Lewis zijn kop gaan zitten en niet op een goede manier. Het blijft speculeren van mijn kant uiteraard, maar als het zo is vind ik dat wel heel treurig.

En daarmee komen we op het moment van nu, want stiekem denk ik dat Lewis ook een beetje in is gaan zien in wat voor een team hij zit. Het gedrag van Mercedes en Toto in het bijzonder staat haaks op zijn moraliteit en wat hij wilt uitstralen. Maar wat moet hij dan? Bij een ander team wordt hij geen WDC meer (er is niet eens ergens plek nu), al zou het voor Lewis als mens denk ik helemaal niet slechts zijn om voor een team als McLaren (in huidige vorm) te rijden. Het is best een complexe situatie en daarom zou het mij niks verbazen als hij stopt. Ik hoop van niet en nog steeds ga ik er vanuit dat hij volgend jaar weer op de grid staat, maar dat er iets speelt is wel duidelijk.

Wees voorzichtig met het aanhangen van labels, voor de rest > randzaken aub.

[Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 27-12-2021 15:42]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:19
Voor het zelfde geld komen Max en Ham ineens nergens.

Dat had vettel bijvoorbeeld toch ook met de Ferrari. Die was de RBR gewent, en kom maar niet wennen aan hoe de ferrari was (among other things). Straks kunnen Ham en Max maar niet wennen aan de 2022 wagens en worden ze voorbij gereden door een paar andere die wel die draai kunnen maken.

Maar ik hoop niet dat hij stopt. Hamilton dominant is saai, maar Max dominant op den duur ook.
En ik zie nu eigenlijk niet echt dat een ander team en rijder dat tegenwicht kan bieden. Het is wishfull thinking dat een ander team / rijder ineens een sprong voorwaards maakt, maar ik verwacht het niet.

• werphengel
Major_ton schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:27:
En daarmee komen we op het moment van nu, want stiekem denk ik dat Lewis ook een beetje in is gaan zien in wat voor een team hij zit. Het gedrag van Mercedes en Toto in het bijzonder staat haaks op zijn moraliteit en wat hij wilt uitstralen. Maar wat moet hij dan? Bij een ander team wordt hij geen WDC meer (er is niet eens ergens plek nu), al zou het voor Lewis als mens denk ik helemaal niet slechts zijn om voor een team als McLaren (in huidige vorm) te rijden. Het is best een complexe situatie en daarom zou het mij niks verbazen als hij stopt. Ik hoop van niet en nog steeds ga ik er vanuit dat hij volgend jaar weer op de grid staat, maar dat er iets speelt is wel duidelijk.
Goed punt.

Er wordt vaak gesproken over Lewis die op 80% van z'n kunnen hoefde te presteren door het goeie materiaal maar dat gold dus vooral voor Mercedes pitmuur want wat hebben die gasten een steken laten vallen dit seizoen zeg, die mogen zeg wel ff twee keer achter de oren krabben.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Oeh oeh oeh

De Kerstman heeft stiekem vnvnd al iets onder de boom gedropped o<:)

• Omega Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-02 14:54

Omega Supreme

The God of Death

werphengel schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:07:
Ik zie Lewis nog niet stoppen. Hij zal het wat moeilijker krijgen naast Russel maar ik zie hem met zijn ervaring toch wel als een paar klasse beter dan Russel. Veel fouten van dit seizoen zijn ook het team aan te rekenen.
Met het strategische geblunder van Mercedes - echt van Ferrari niveau die pit wall - zie ik het nog gebeuren dat Lewis titel 8 volgend jaar mede verliest omdat Russel hem te vaak verslagen heeft en Mercedes niet genoeg op het WDC gelet heeft tijdens het seizoen.

Red Bull was meteen duidelijk en hoewel Perez zegt dat ze vrij zijn om te racen begin komend seizoen, is er denk ik niemand die gelooft dat Perez in de eerste races Verstappen verslaat en een voorsprong neemt om tot eerste rijder gepromoveerd te worden.

Ik denk dat Max geen minuut wakker ligt over zijn positie in het team.

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:40
poor Leno schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:45:
Oeh oeh oeh

[Afbeelding]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:14
streamnl schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:18:
[...]

Thanks!
Niet meegekregen.

Persoonlijk zou ik het heel erg jammer vinden als ie zou stoppen.

Ik zie hem eerder een sabbatical nemen dan echt stoppen.
Alleen begint de leeftijd bij Hamilton wel te tellen, als seizoen 2022 begint is hij 37 en is alleen Alonso ouder dan hem op de grid. Alsonso heeft een best succesvolle terugkeer, maar voor Hamilton hoeft dat niet per se zo te zijn, die maakt nu ook al wat foutjes doordat die niet altijd even scherp meer lijkt te zijn.

Daarnaast zou nu een sabbatical nemen wel heel slecht staan, want met de 2022 auto's worden de kaarten deels opnieuw geschud, dan lijkt het net alsof hij aan wil kijken welk team de komende jaren de veilige keuze is om bovenaan te kunnen eindigen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:40

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

werphengel schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:40:
[...]
Goed punt.

Er wordt vaak gesproken over Lewis die op 80% van z'n kunnen hoefde te presteren door het goeie materiaal maar dat gold dus vooral voor Mercedes pitmuur want wat hebben die gasten een steken laten vallen dit seizoen zeg, die mogen zeg wel ff twee keer achter de oren krabben.
Merc is al jaren redelijk veel aan het blunderen, alleen zat er nooit iemand dichtbij genoeg om gevaarlijk te worden voor het kampioenschap.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• kraanwagen
Oeh oeh oeh

[Afbeelding]
Jij gaat de fouten eruit halen….

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
Zou het echt wel balen vinden als Hamilton zou stoppen. Heb het gevoel dat de komende zeg 3 WDCs voor Verstappen dan al binnen zijn, die 2 waren dit seizoen zo onvoorstelbaar veel sneller dan de rest.

Maar om nu te zeggen dat na een paar jaar Hamilton dominantie een nieuwe periode Verstappen dominantie aantrekkelijk klinkt, nou nee.

iRacing Profiel

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Oeh oeh oeh

[Afbeelding]
Die heb ik toevallig vanavond voor mijn verjaardag van mijn vader gekregen... eens afwachten wat de Kerstman morgen brengt. "My better half" kan komend jaar weinig fout doen... originele McLaren Gulf Hoodie :)

[Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 25-12-2021 13:13]

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
YouTube: Breaking News Lewis Hamilton Quits Formula One

spoiler:
}) Kon het niet laten :P Maar ik verwacht dat die er wel mee gaat stoppen hoe gebroken hij was de laatste paar races na elke wedstrijd... niet alleen na abu dhabi maar ook in jeddah al. Hij heeft alles gegeven en haalt het gewoon niet meer.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

mrveenie schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:16:

spoiler:
}) Kon het niet laten :P Maar ik verwacht dat die er wel mee gaat stoppen hoe gebroken hij was de laatste paar races na elke wedstrijd... niet alleen na abu dhabi maar ook in jeddah al. Hij heeft alles gegeven en haalt het gewoon niet meer.
Hij maakt er wel weer een show van, hij heeft wederom al zijn Insta matties ontvriend.

Wear Sunscreen!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
mark-k schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:56:

Ik (als kijker) vind dat iedereen die een titel heeft gewonnen, het jaar erop sowieso mee moet doen. Zou eigenlijk een regel moeten zijn O-)

Je bent eerst de aanvallende partij geweest en laat nu maar zien dat je ook de verdedigde partij kan zijn. Als verdedigde partij heb je iets te verliezen, de titel.

Dit hoop ik overigens bij alle sporten te zien.

Win je dan weer, dan heb je pas (nogmaals, in mijn ogen) het hoogst haalbare behaald.

Meer dan ik dacht...

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:09

JB

Cédric roelt!

Maar welk gedrag is dit dan? Vaagheid telkens. Zijn “best crowd ever” die blijven janken dat er een sterretje achter Max zijn WDC staat en dat de 8e titel gewoon gewonnen is door Lewis.

Kan hier helemaal niets mee. Aandacht? Of wat moeten we met dit soort acties?

Mijn boefje is liev!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
JB schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:17:
[...] Of wat moeten we met dit soort acties?
Niets. Geef de man gewoon de tijd die hij nodig heeft. Ik kan me voorstellen dat je na zo’n seizoen met zo’n einde tijd voor jezelf nodig hebt. Teleurstelling verwerken, bezinnen op je toekomst. Los daarvan begrijp ik ook volledig dat hij geen behoefte heeft aan de eindeloze discussies en verwensingen in reactie op posts van mensen die hij volgt.
Overigens zie je aan Max toch ook dat hij nu tijd en rust nodig heeft. Dit seizoen heeft van alle coureurs en teams heel veel gevraagd. Denk dat iedereen zich gesloopt voelt. Moeten wij niet ook allemaal een beetje bijkomen? :Y Dus gun die mensen gewoon rust en privacy.

• JB

JB

Cédric roelt!

@Toke_gt het is part of the game natuurlijk. Verder alle lof van Almhof maar de manier waarop voelt hier altijd meteen zo dubbel. Kan er niets aan doen, sorry.

Mijn boefje is liev!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:25

vhal

ಠ_ಠ

Ik gun Hamilton zijn 8e titel wel, hopelijk gaat hij nog een jaar door maar heel eerlijk gezegd sta ik niet gek te kijken als hij er helemaal mee stopt na het debacle van de laatste race.

STRAVA

• Toke_gt
  • Nu online
JB schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:50:
@Toke_gt het is part of the game natuurlijk. Verder alle lof van Almhof maar de manier waarop voelt hier altijd meteen zo dubbel. Kan er niets aan doen, sorry.
Ah ja, maar dat vind ik ook. Lewis is schoolvoorbeeld drama queen. Diep in mineur of over the top blij. Maar dat is eigenlijk precies waarom ik nu niets zoek achter wat hij doet of laat.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:34

AvK

Ready Set Go

Voor mezelf ben ik er van overtuigd dat Max in dat laatste rondje Hamilton ultiem heeft vernederd.
Ik heb dat laatste rondje 100x herbekeken (wie niet?).

Het begon al dat Max naast Ham kwam rijden om zijn gloednieuwe rode banden te laten zien. Daarna direct aanvallen in bocht 5 terwijl Ham toch moet weten dat als je een gat laat Max daar onmiddellijk in zit. Dan het weaven. Dan Ham dicht bij laten komen vanuit de slipstream maar wel buiten langs dwingen natuurlijk. Het voorwiel er 2 centimeter naast zetten en dan vol gas wegrijden. Als laatste even slingeren met de kont voor de streep.

Max heeft totaal de vloer met hem aangeveegd. Ham zit hierom er volledig doorheen.
Mijn vermoeden is dat Ham stopt. Die wil volgend jaar niet nog eens vernederd worden. Niet door Max maar ook niet door Russel. Zo verwacht ik het.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42
AvK schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 17:13:
Voor mezelf ben ik er van overtuigd dat Max in dat laatste rondje Hamilton ultiem heeft vernederd.

Het begon al dat Max naast Ham kwam rijden om zijn gloednieuwe rode banden te laten zien. Daarna direct aanvallen in bocht 5 terwijl Ham toch moet weten dat als je een gat laat Max daar onmiddellijk in zit. Dan het weaven. Dan Ham dicht bij laten komen vanuit de slipstream maar wel buiten langs dwingen natuurlijk. Het voorwiel er 2 centimeter naast zetten en dan vol gas wegrijden. Als laatste even slingeren met de kont voor de streep.

Max heeft totaal de vloer met hem aangeveegd. Ham zit hierom er volledig doorheen.
Mijn vermoeden is dat Ham stopt. Die wil volgend jaar niet nog eens vernederd worden. Niet door Max maar ook niet door Russel. Zo verwacht ik het.
Overdrijven is ook een vak, is gewoon het verschil in leeftijd bandjes, en Max 'liet' hem niet dichterbij komen, de Merc heeft gewoon meer power. Vernederd zou zijn geweest als ze op dezelfde (leeftijd) bandjes reden.

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43
Shinji schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:09:
[...]

Overdrijven is ook een vak, is gewoon het verschil in leeftijd bandjes, en Max 'liet' hem niet dichterbij komen, de Merc heeft gewoon meer power. Vernederd zou zijn geweest als ze op dezelfde (leeftijd) bandjes reden.
Check je hebt helemaal gelijk ;) : Ham is in dit geval zeker niet vernederd.

Ik ben wel blij met de beslissing / laatste ronde en zoals eerder gezegd, payback voor Silverstone is dit.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 17:42

Chiron

Moderator Tweakers Discord

Mwoa dat Max voor de herstart naast Lewis kwam rijden kwam omdat Lewis constant op de rem trapte, om Max erin te laten trappen dat hij Lewis in zou halen achter de safetycar, wat bijna gelukt is.

Dat weaven was gewoon nodig om Lewis zn slipstream te breken, als ie recht was blijven rijden zou Lewis hem ingehaald hebben op dat stuk.

Het driftje vlak voor de finishlijn was natuurlijk expres en fantastisch, dat deed ie ook in Monaco.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• AvK

AvK

Ready Set Go

Shinji schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:09:
[...]

Ja dat weet ik allemaal wel. Max heeft binnen de gegeven omstandigheden Ham maximaal om de oren gegeven.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• AvK

AvK

Ready Set Go

Chiron schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:11:
[...]

Mwoa dat Max voor de herstart naast Lewis kwam rijden kwam omdat Lewis constant op de rem trapte, om Max erin te laten trappen dat hij Lewis in zou halen achter de safetycar, wat bijna gelukt is.

Dat weaven was gewoon nodig om Lewis zn slipstream te breken, als ie recht was blijven rijden zou Lewis hem ingehaald hebben op dat stuk.

Het driftje vlak voor de finishlijn was natuurlijk expres en fantastisch, dat deed ie ook in Monaco.
Ja dat weet ik allemaal wel......... Wat ik probeer aan te geven is dat Max echt Ham helemaal onder gezeken heeft. En dat trekt Ham niet blijkt nu.

Nogmaals: ik verwacht dat Ham niet terug komt. En natuurlijk kan ik dat mis hebben.
Heb geen glazen bol.

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Achja, Hamilton heeft gewoon even een *knip*

Tuurlijk komt ie wel terug, dit is gewoon een ontzettende drama queen die alsnog alle aandacht naar zich toe probeert te trekken. Want hij móet en zál in t middelpunt staan, linksom of rechtsom -O-

Dit heeft Merc/Hamilton al geprobeerd vanaf t moment dat Verstappen over de finish lijn reed..

Alles zoveel mogelijk verzuren, en weghalen bij Verstappen.

Het moddergooien en psychologische oorlogsvoering voor volgend jaar is al lang en breed begonnen |:(

[Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 27-12-2021 15:28. Reden: Seksistische opmerkingen laten we dus.]

Anoniem: 31491

Stel dat HAM stopt, wie gaat dan in dat stoeltje? Ik kan geen rijder bedenken die beslissend gaat zijn om MER de 9e WCC binnen te laten slepen. RUS moet zich nog echt bewijzen en ik zou geen andere ervaren racer weten. Bij Ferrari, McLaren, en Alpine zie ik geen rijder vertrekken. VET voor een jaar naar MER zie ik niet gebeuren. De rest is veldvulling. Nyck de Vries zou geweldig zijn maar dan heeft MER twee rijders die door een stijle leercurve moeten gaan. Mijn conclusie, HAM gaat nog een jaar door. Ik heb wel mijn twijfels over zijn fysieke gesteldheid. Hij mag zich dan superfit voelen. Echter de overvolle agenda geeft zijn lichaam weinig tijd om te herstellen. Dat gaat een 24-jarige dan een stuk beter af.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bot terug naar Mercedes als Hamilton stopt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• d-vine
  • Laatst online: 03-02 20:30
Anoniem: 31491 schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:55:
Stel dat HAM stopt, wie gaat dan in dat stoeltje? Ik kan geen rijder bedenken die beslissend gaat zijn om MER de 9e WCC binnen te laten slepen. RUS moet zich nog echt bewijzen en ik zou geen andere ervaren racer weten. Bij Ferrari, McLaren, en Alpine zie ik geen rijder vertrekken. VET voor een jaar naar MER zie ik niet gebeuren. De rest is veldvulling. Nyck de Vries zou geweldig zijn maar dan heeft MER twee rijders die door een stijle leercurve moeten gaan. Mijn conclusie, HAM gaat nog een jaar door. Ik heb wel mijn twijfels over zijn fysieke gesteldheid. Hij mag zich dan superfit voelen. Echter de overvolle agenda geeft zijn lichaam weinig tijd om te herstellen. Dat gaat een 24-jarige dan een stuk beter af.
Nyck de Vries en Ocon zullen dan waarschijnlijk in aanmerking komen.
Ocon valt nog onder de vleugels van Toto wolf.
Nyck valt onder Mercedes

• JB

JB

Cédric roelt!

d-vine schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:16:
[...]

Nyck de Vries en Ocon zullen dan waarschijnlijk in aanmerking komen.
Ocon valt nog onder de vleugels van Toto wolf.
Nyck valt onder Mercedes
Ocon toch niet meer sinds ie naar Renault is :?

Mijn boefje is liev!

• d-vine
  • Laatst online: 03-02 20:30
JB schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:52:
[...]

Ocon toch niet meer sinds ie naar Renault is :?
Hij is een mercedes "junior" die is uitgeleend aan Alpine. Die constructie blijft voor 2022..
hoe het daarna zit weet ik niet...

Maar Ocon naar Mercedes en Piastri (Alpine rijder junior) naar het Alpine F1 team als wissel is snel gemaakt.
genoeg opties

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
mrveenie schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:16:

spoiler:
8 januari 2021 is het filmpje van?!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-02 20:00

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik, leuk dat je het 1 keer ziet, 2 keer misschien. Maar toch geen honderd keer. Zelfs een Mazepin had in die RBR voorbij Lewis kunnen komen door het bandenverschil. Hij had er zeker geen kampioen in geworden, maar die pass had zowat het hele veld kunnen maken.
Het begon al dat Max naast Ham kwam rijden om zijn gloednieuwe rode banden te laten zien.
They all play mindgames. Daar moet je tegen kunnen en denk niet dat Lewis zich daar aan liet vangen.
Daarna direct aanvallen in bocht 5 terwijl Ham toch moet weten dat als je een gat laat Max daar onmiddellijk in zit.
Het is een risico dat je neemt, maar er is ook een andere optie. Max blijft achter Lewis om gebruik te kunnen maken van de slipstream op de lange rechte lijn om zo met meer snelheid er voorbij te kunnen en directr een gat te kunnen trekken. Wat trouwens ook de meer logische manier was geweest. Lewis nam de bocht net ruim om met zoveel mogelijk snelheid erdoor te kunnen komen om te kunnen verdedigen. Het effect nu was dat Max, net doordat hij er in T5 voorbij ging, zoveel snelheid verloor dat Lewis hem kon bijhouden en zelfs nog bijna kans had om er terug over te gaan. Resultaat, Max moet zeer laat in de remmen in T6, later dan comfortabel is. Ook dat is het gevolg van in T5 reeds te passeren.
Dan het weaven. Dan Ham dicht bij laten komen vanuit de slipstream maar wel buiten langs dwingen natuurlijk. Het voorwiel er 2 centimeter naast zetten en dan vol gas wegrijden. Als laatste even slingeren met de kont voor de streep.
Dat laatste is alles behalve uniek te noemen en zie je zo vaak. Leuk voor de visuals, maar ook niet meer dan dat.
Laten zien dat je sneller bent op snellere, versere banden noem ik niet direct de vloer aanvegen. Wil je die claim kunnen maken, dan moet je met dezelfde wagen en dezelfde banden rijden. Dan pas zie je wie sneller is en wie met wie de vloer aanveegt.
Volgend jaar is 1 grote onbekende. De wagens worden zo radicaal anders dat zelfs Haas van traagste naar snelste kan gaan. We weten het niet. Ik verwacht dat het veld sowieso door elkaar zal geschud worden voor volgend jaar. En de strijd van Mercedes en RBR om het kampioenschap dit jaar heeft alle twee de teams schade berokkend voor volgend jaar. Ze hebben langer aan hun wagen van dit jaar moeten ontwikkelen en meer resources erin moeten steken dan ze zelf zouden hebben gewenst. En dat zal je volgend jaar sowieso voelen.

Ik denk dat de kans dat Lewis stopt groter zou zijn als we nog een jaar met deze wagens zouden doorrijden, al was ik daar ook niet treurig om geweest gegeven hoe spannend het dit jaar is geweest. Maar voor volgend jaar is het zo een groot vraagteken dat ik denk dat Lewis eerst wil afwachten om te zien hoe de wagens presteren en zeker de wagen wil uittesten voordat hij een definitieve beslissing neemt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:50

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mavamal schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:18:
Ayrton Senna reed bij Williams toen active suspension verboden was,
Okay, check.
Het ongeluk van Senna is dan ook niet veroorzaakt door ground effect.
In de documentaire van National Geographic komt de auto weldegelijk aan de grond en gaat stuurloos rechtdoor.

Vanaf 18 minuten. Daarvoor debunken ze de theorie dat het stuur zou zijn afgebroken.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
NoahAmber schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:49:
[...]

8 januari 2021 is het filmpje van?!
Denk dat je de spoiler niet gelezen hebt :(:)

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 21:27
Lijkt mij ook een moeilijke keuze voor HAM, aangezien zijn ego voorheen altijd op ~ +9000 stond en de rest er een beetje onder bungelde qua swag. Hij is anders dan Max, hij is ook meer een showman.

Hij had zelfs tijd genoeg om heel decadent en elitair aandacht te vragen voor o.a. black lives matters, en zijn dure louis vuitton outfits te showen. Hij was de ongenaakbare.

En daar is nu een dikke veeg van uit de pan genomen.

Dus dan zou ie met -10 swag in 2022 moeten beginnen. Ik weet het niet, hij lijkt mij niet het type dat daar zin in zou hebben. Maar ik hoop het natuurlijk wel, anders wordt het saai voor Max.

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-01 21:27
*knip*
Zijn geaardheid maakt niets uit voor zijn prestaties, dus voegt het ook niets toe.

[Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 27-12-2021 15:30]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Chocoball schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:40:
Overigens aan het einde van 2020 hebben 8 van 10 teams voor een "statement of intent" gestemd om in 2030 het gebruik van windtunnels te verbieden en te vervangen door CFD. Windtunnel zou dan alleen nog in specifiele gevallen gebruikt mogen worden zoals verificatie van veiligheidsmaatregelen.

https://www.motorsport.co...s-by-2030/6518770/?nrt=54
Dat vind ik heel bijzonder. Willen ze dan volledig gaan werken met simulaties? En wat als die simulaties foutief of onvolledig zijn? Lijkt mij toch altijd wel een fijn gevoel een simulatie IRL te kunnen testen ter bevestiging van de theorie. Ook al is een windtunnel ook niet heilig, het is toch een soort vangnet van je ontwikkeling.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

#RespectYourElders (BMW)

Alfa Novanta schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:34:
En wat als die simulaties foutief of onvolledig zijn?
Héél simpel... hun probleem.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

pjottum schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:15:
Wensdenken, denk ik dan.

Als Lewis een held is, belt ie gewoon met Red Bull/McLaren/Ferrari/Haas/Williams/Sauber/Alpha Tauri/El Plan/Austin Martin met de mededeling: ik wil weg bij Toto 'Lawyer up' Wolff, heb je een plekje voor?
Als Lewis inderdaad zo'n narcist is, dan is het Toto die deze behoefte juist voedt.
"Agossie Lewis huiliehuilie? Arme jongen, die andere mensen zijn zo erg fout, jij kunt er niets aan doen. We gaan protesten indienen en alle officiële verplichtingen boycotten. Dat zal ze leren! aait Lewis door zijn haren ter bevestiging van zijn gedrag* :(:)

*enigszins gechargeerd :+

• Toke_gt
  • Nu online
Alfa Novanta schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:42:
[...]

Als Lewis inderdaad zo'n narcist is, dan is het Toto die deze behoefte juist voedt.
"Agossie Lewis huiliehuilie? Arme jongen, die andere mensen zijn zo erg fout, jij kunt er niets aan doen. We gaan protesten indienen en alle officiële verplichtingen boycotten. Dat zal ze leren! aait Lewis door zijn haren ter bevestiging van zijn gedrag* :(:)

*enigszins gechargeerd :+
Andersom, denk ik. Narcist Toto zet Lewis in (manipuleert hem) voor zijn eigen ‘doelen’. Ik heb Lewis zelf niet meer gehoord na zijn felicitaties aan Max. Toto des te meer, waarbij hij ook spreekt voor Lewis. Ziek, vind ik het. Denk dat Lewis zonder Toto een prettiger mens is.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Als daardoor dooien vallen is het ook een FIA probleem. Denk toch maar weer even aan het Ayrton Senna ongeluk, of Mark Webber zijn salto op Le Mans toen zijn Mercedes airborne raakte.

Staat hier wel ergens tussen..

Ik zou te allen tijde theorie met praktijk willen verifiëren.

[Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-12-2021 12:51]

• werphengel
Ben ik de enige of zijn er meer die dit gewoon als een onderhandelingstactiek zien van Lewis. De komende maanden gaat het over niets anders dan Lewis en wat voor een gemis het zou zijn als hij de F1 zou verlaten. Iedereen plaats hem de komende maanden op een voetstuk, en als puntje bij paaltje komt doet hij gewoon weer mee volgend jaar. Beetje net als afgelopen jaar met z'n contract onderhandelingen

Bovendien, als er iemand de aangewezen persoon is om een geheel vernieuwde F1 auto te testen en daarmee de snelste tijd te rijden dan is het Lewis wel. Net als die andere ;) F1 gozer. Ze staan niet voor niets op dat allerhoogst podium.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Toke_gt schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:47:
Andersom, denk ik. Narcist Toto zet Lewis in (manipuleert hem) voor zijn eigen ‘doelen’. Ik heb Lewis zelf niet meer gehoord na zijn felicitaties aan Max. Toto des te meer, waarbij hij ook spreekt voor Lewis. Ziek, vind ik het. Denk dat Lewis zonder Toto een prettiger mens is.
Vooral dat laatste valt geen speld tussen te krijgen :P

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Oh, is het alweer 2022. Even gemist :+

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebberts:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

werphengel schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:49:
Ben ik de enige of zijn er meer die dit gewoon als een onderhandelingstactiek zien van Lewis. De komende maanden gaat het over niets anders dan Lewis en wat voor een gemis het zou zijn als hij de F1 zou verlaten. Iedereen plaats hem de komende maanden op een voetstuk, en als puntje bij paaltje komt doet hij gewoon weer mee volgend jaar. Beetje net als afgelopen jaar met z'n contract onderhandelingen

[knip]
Misschien geen onderhandelingstactiek maar zonder in de openbaarheid te komen toch onder de aandacht blijven? Want nu zitten er, ik weet niet hoeveel, op een reactie van hem te wachten, en Lewis weet dat donders goed. Lewis wil zijn plek in het spotlight nog even behouden en dat lukt hem beslist minder goed buiten de F1 wereld. Dus het is wachten op het volgende "tegeltje" waarin hij aangeeft dat ie in 2022 nog sterker terug gaat komen, het lijkt me aardig voorspelbaar.

Testing, one, two ...

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:17
Alfa Novanta schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:48:
[...]

Als daardoor dooien vallen is het ook een FIA probleem. Denk toch maar weer even aan het Ayrton Senna ongeluk, of Mark Webber zijn salto op Le Mans toen zijn Mercedes airborne raakte.

Staat hier wel ergens tussen..
[YouTube: Le Mans Flying Cars]
Ik zou te allen tijde theorie met praktijk willen verifiëren.

Als je een bodem zo construeert dat er altijd voldoende luchtstroom is, ook als delen op het asfalt gedrukt worden, dan gebeurt zo’n ongeluk als met Senna niet zo snel.

Senna ging van max downforce naar 0 downforce.

• Edgenumber
Alfa Novanta schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:34:
[...]

En wat als die simulaties foutief of onvolledig zijn?
Daar komen ze vlug genoeg achter en moeten ze er tijdens de vrije trainingen er een kleding rek aan hangen om de boel te verifieren en de CFD resultaten bij te stellen.

Het gevolg is wel dat het mbt ontwikkeling vlug van slecht naar ergen kan gaan. Als er iets niet klopt ben je tijd kwijt om de boel weer op orde te krijgen, tijd die je dus niet in voortgang kan steken. Dus als team kan je best vlug achterop raken.

edit: team zullen hier mee instemmen als ze zelf vertrouwen hebben in het CFD gebeuren.

[Voor 5% gewijzigd door Edgenumber op 26-12-2021 14:43]

• kraanwagen
poor Leno schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:30:
Aan de andere kant moet iemand zich ook gewoon kunnen afvragen wanneer iemand gaat uitkomen voor z’n geaardheid, zonder dat daar gelijk een hele inclusive gender discussie uit voort vloeit :)
Waarom. Is toch niet relevant?

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:42
Tja, nationaliteit is ook niet relevant voor race-kwaliteiten, toch lijkt dat belangrijk :-)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
kraanwagen schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:45:
[...]

Waarom. Is toch niet relevant?
Als hij zich dat afvraagt, is dat voor hem kennelijk wel relevant. Misschien, op wat voorn manier dan ook..

Wie ben jij dan om tegen hem te zeggen wat hij wel en niet relevant mag vinden.

Of zeg je nu gewoon dat hij geen eigen mening mag hebben en vooral enkel de mening moet delen van het sociaal geaccepteerde en opgelegde gedachtengoed :?

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Edgenumber schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:41:
Daar komen ze vlug genoeg achter en moeten ze er tijdens de vrije trainingen er een kleding rek aan hangen om de boel te verifieren en de CFD resultaten bij te stellen.
Noem je dat vlug? Je wilt juist in een vroeg stadium je auto simuleren en verifiëren in de tunnel om te kijken of je op de juiste weg bent om je design nog aan te kunnen passen of juist verschillende oplossingen uit te testen. Als je daar pas tijdens een vrije training achter komt ben je screwed voor de rest van het seizoen, iig de eerste zoveel races. Zoals low/high rake ontwerp je in een hele vroege fase en daar baseer je de rest van de auto omheen. Eenmaal een weg ingeslagen kun je niet meer terug.

En laten we onszelf niets wijsmaken, het geld wat niet in de windtunnel gaat, gaat 1 op 1 in de simulatie. Dus kosten veranderen er niet noemenswaardig van. Maar zoals ik zei, ze missen een real-life check. Al maak je mij niet wijs dat ze geen mini windtunnels hebben om onderdelen of 1:10 modellen te testen of zoiets.

• Edgenumber
Ja, speerkwoordelijk. Maar In het verleden waren er ook correlatie problemen tussen de windtunnel en de baan. En daar kwamen ze dan ook niet eerder achter dan de eerste meters op de baan. Dus ze komen ze er niet eerder of later achter.
Alfa Novanta schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:55:
[...]

Je wilt juist in een vroeg stadium je auto simuleren en verifiëren in de tunnel om te kijken of je op de juiste weg bent om je design nog aan te kunnen passen of juist
De teams laten dit vrijwillig gaan, dus zij zien dat kennelijk als minder belangrijk / urgent. En dat zat wel op basis zijn van het CFD werk en de praktijk van de afgelopen jaren.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 14:49

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Edgenumber schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:37:
Voor het zelfde geld komen Max en Ham ineens nergens.

Dat had vettel bijvoorbeeld toch ook met de Ferrari. Die was de RBR gewent, en kom maar niet wennen aan hoe de ferrari was (among other things). Straks kunnen Ham en Max maar niet wennen aan de 2022 wagens en worden ze voorbij gereden door een paar andere die wel die draai kunnen maken.

Maar ik hoop niet dat hij stopt. Hamilton dominant is saai, maar Max dominant op den duur ook.
En ik zie nu eigenlijk niet echt dat een ander team en rijder dat tegenwicht kan bieden. Het is wishfull thinking dat een ander team / rijder ineens een sprong voorwaards maakt, maar ik verwacht het niet.
Max moet gewoon een jaartje of 3 nu op rij superieur winnen terwijl zijn maatje met de andere auto's strijdt en dan afscheid nemen van de F! of in een flut-team voor de leuk meerijden en alsnog de auto 10 plaatsen hoger dan zijn maatje parkeren elke keer. Dan heeft hij niet alle records, maar zal ie algemeen als GOAT beschouwd gaan worden. En dan naar LeMans of E2 ofzo gaan en daar ook winnen :Y

Dit dus.

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:15

Bloodclot

Jawier!

FunkyTrip schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:40:
[...]

Max moet gewoon een jaartje of 3 nu op rij superieur winnen terwijl zijn maatje met de andere auto's strijdt en dan afscheid nemen van de F! of in een flut-team voor de leuk meerijden en alsnog de auto 10 plaatsen hoger dan zijn maatje parkeren elke keer. Dan heeft hij niet alle records, maar zal ie algemeen als GOAT beschouwd gaan worden. En dan naar LeMans of E2 ofzo gaan en daar ook winnen :Y
Max wil graag nog 10-15 jaar verder met redbull. Kan saai worden als hij telkens in een winnende auto rijdt. Dan zie ik hem liever een keer een kampioenschap met McLaren/Ferrari/Williams winnen, dan is ie voor mij echt de beste allertijden. 6keer kampioen worden zonder tegenstand ben je voor mij geen Goat. Bij 3 of 4 verschillende teams wdc worden ben je in mijn ogen dat wel, ondanks minder aantal wdc's dan Hamilton.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 14:49

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bloodclot schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:48:
[...]

Max wil graag nog 10-15 jaar verder met redbull. Kan saai worden als hij telkens in een winnende auto rijdt. Dan zie ik hem liever een keer een kampioenschap met McLaren/Ferrari/Williams winnen, dan is ie voor mij echt de beste allertijden. 6keer kampioen worden zonder tegenstand ben je voor mij geen Goat. Bij 3 of 4 verschillende teams wdc worden ben je in mijn ogen dat wel, ondanks minder aantal wdc's dan Hamilton.
Daarom zei ik ook dat zijn maatje niet moet cruisen naar #2, maar het bewijs levert dat het toch echt alleen Max is die zo goed is en dat de auto verder hetzelfde is als de andere ;-)

Dit dus.

• kraanwagen
poor Leno schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:30:
[...]

Als hij zich dat afvraagt, is dat voor hem kennelijk wel relevant. Misschien, op wat voorn manier dan ook..

Wie ben jij dan om tegen hem te zeggen wat hij wel en niet relevant mag vinden.

Of zeg je nu gewoon dat hij geen eigen mening mag hebben en vooral enkel de mening moet delen van het sociaal geaccepteerde en opgelegde gedachtengoed :?
Voor mij is het niet relevant, want ik beoordeel Hamilton alleen op zijn racekwaliteiten. Maar inderdaad, als je hecht aan de andere aspecten van Hamilton, dan kan zijn geaardheid inderdaad relevant zijn. Maar weet niet of dit topic daarvoor bedoeld is.

• Chocoball
  • Laatst online: 08:53
kraanwagen schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:21:
[...]
Voor mij is het niet relevant, want ik beoordeel Hamilton alleen op zijn racekwaliteiten. Maar inderdaad, als je hecht aan de andere aspecten van Hamilton, dan kan zijn geaardheid inderdaad relevant zijn. Maar weet niet of dit topic daarvoor bedoeld is.
Daarvoor kun je uitwijken naar [F1] Randzaken

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:26
Alfa Novanta schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:55:
[...]

Noem je dat vlug? Je wilt juist in een vroeg stadium je auto simuleren en verifiëren in de tunnel om te kijken of je op de juiste weg bent om je design nog aan te kunnen passen of juist verschillende oplossingen uit te testen. Als je daar pas tijdens een vrije training achter komt ben je screwed voor de rest van het seizoen, iig de eerste zoveel races. Zoals low/high rake ontwerp je in een hele vroege fase en daar baseer je de rest van de auto omheen. Eenmaal een weg ingeslagen kun je niet meer terug.

En laten we onszelf niets wijsmaken, het geld wat niet in de windtunnel gaat, gaat 1 op 1 in de simulatie. Dus kosten veranderen er niet noemenswaardig van. Maar zoals ik zei, ze missen een real-life check. Al maak je mij niet wijs dat ze geen mini windtunnels hebben om onderdelen of 1:10 modellen te testen of zoiets.
Virgin Racing, voor het Marussia werd, had 10 jaar geleden al de bedoeling om vanwege hun lage budget en de hoge windtunnelkosten alles via CFD te ontwikkelen. Die hebben daar 2 auto's volledig mee gemaakt, en die zagen het toen al als toekomstmuziek dat ooit alles via CFD zou ontwikkeld worden. Vanaf de 3e wagen zijn ze daar vanaf gestapt en zijn ze een samenwerking aangegaan met McLaren om hun windtunnel ook te gebruiken. Ik ben akkoord dat Marussia nu geen referentie is dat dat project grandioos mislukt is en er geen superbolides uitgekomen zijn. Maar dat is nu ook niet geheel de fout van het feit dat ze enkel CFD gebruikten (ik denk dat de beloofde cost cap die pas 10 jaar later gekomen is dan belooft daar meer mee te maken had maar dat is wat anders). Trouwens als je als enige team enkel CFD gaat gebruiken en er 12 andere teams zijn die wel windtunnels gebruiken dan is dat ook een soort van ongelijke concurrentie. Als er een verbod komt dan is dat voor iedereen gelijk.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-02 21:15
Blokker_1999 schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:06:
[...]
Ik, leuk dat je het 1 keer ziet, 2 keer misschien. Maar toch geen honderd keer. Zelfs een Mazepin had in die RBR voorbij Lewis kunnen komen door het bandenverschil. Hij had er zeker geen kampioen in geworden, maar die pass had zowat het hele veld kunnen maken.
Ben niet volledig met jou eens, niet alleen de bandenverschil maakte alles uit. Maar vooral de plek op de baan WAAR de actie werd gedaan.
Doordat de actie in bocht 5 werd gedaan (wat natuurlijk kon door de bandenverschil, maar ook dus grote ballen hebben) was Lewis er niet op bedacht en was hij een andere lijn aan het rijden. Die lijn had hij nodig om een mogelijke actie in bocht 6 te kunnen verdedigen zoals tijdens lap 1 gedaan was.

Dus ja, door het bandenverschil kon Max een leuke actie doen, maar de plek waar die actie werd gedaan was wel redelijk "uniek", en vraag mij af of bijv een Mazepin daar aan had gedacht.

• ricardo246
  • Laatst online: 03-02 17:28

ricardo246

Life's what you make it!

Deze Marussia? 2019, Spa, TDF 8)
Foto is van mij (rechts), jawel met MER pet, #44 net niet te zien.

En deze stond er langs

[Voor 48% gewijzigd door ricardo246 op 26-12-2021 20:00]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Mef
ricardo246 schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:53:
[...]

[Afbeelding]
Deze Marussia? 2019, Spa, TDF 8)
Foto is van mij (rechts), jawel met MER pet, #44 net niet te zien.

En deze stond er langs
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Die Marussia is de MR01 van 2012, bestuurd door Timo Glock & Charles Pic (van die laatste ben ik niet zeker?). De eerste waarvoor de windtunnel van McLaren gebruikt werd. De eerste wagen ook nadat de Russen zich ingekocht hebben en Virgin iets minder prominent ging sponsoren of toch minder geld in de bodemloze put gooien.

Die eronder is de Minardi M01 uit '99, waard Gene (dat was wel duidelijk van de foto :+ ) en Luca Badoer nog mee rondgereden hebben.

[Voor 4% gewijzigd door Mef op 26-12-2021 20:10]

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Mef schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:08:
[...]

Die Marussia is de MR01 van 2012, bestuurd door Timo Glock & Charles Pic (van die laatste ben ik niet zeker?). De eerste waarvoor de windtunnel van McLaren gebruikt werd.

Die eronder is de Minardi M01 uit '99, waard Gene (dat was wel duidelijk van de foto :+ ) en Luca Badoer nog mee rondgereden hebben.
Edit: En credits voor jouw kennis _/-\o_
Ik vond het een episch moment dat ik daar bij was, gewoon langs de beveiliging gelopen, en die gasten van TDF hadden zoiets, sure, we will give you the grand tour.... :o (3 uur lang een "rondleiding gehad", covers eraf, software (antieke notebooks), historie
Wel zei 1 vd gasten dat de Marussia ook een auto is waar Alonso in gereden had.....ben ik niet zeker van....

• Mef
ricardo246 schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:13:
[...]

Ik vond het een episch moment dat ik daar bij was, gewoon langs de beveiliging gelopen, en die gasten van TDF hadden zoiets, sure, we will give you the grand tour.... :o (3 uur lang een "rondleiding gehad", covers eraf, software (antieke notebooks), historie
Wel zei 1 vd gasten dat de Marussia ook een auto is waar Alonso in gereden had.....ben ik niet zeker van....
Kan ik geloven. Kan uren naar zo'n racewagens kijken.
Was het niet over de Minardi waarin Alonso nog gereden heeft? Die heeft in 2000 test rijder geweest bij Minardi, het jaar voor zijn debuut in 2001. En als ik mij niet vergis heeft die eind 99 in een test sessie voor de 1e keer met een F1 gereden, dus dat zou dan in die Minardi zijn.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Mef schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:18:
[...]

Kan ik geloven. Kan uren naar zo'n racewagens kijken.
Was het niet over de Minardi waarin Alonso nog gereden heeft? Die heeft in 2000 test rijder geweest bij Minardi, het jaar voor zijn debuut in 2001. En als ik mij niet vergis heeft die eind 99 in een test sessie voor de 1e keer met een F1 gereden, dus dat zou dan in die Minardi zijn.
Ik denk dat ik die 2 auto's door elkaar gehaald heb idd.
De Minardi dus, dat zijn de laatste 3 foto's. :*) I touched Alonso's car *O*

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:39
ricardo246 schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:20:
[...]

Ik denk dat ik die 2 auto's door elkaar gehaald heb idd.
De Minardi dus, dat zijn de laatste 3 foto's. :*) I touched Alonso's car *O*
Touching a car costs 50000 USD in modern F1. Vraag maar aan VER :)

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

U123456 schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:22:
[...]
Touching a car costs 50000 USD in modern F1. Vraag maar aan VER :)
1,5 million GBP ( de Marussia)
de nieuwe eigenaren mochten in de zaterdag ochtend 1 rondje spa doen.
Op het moment dat ik er was, werd er op het stoeltje passen gewacht. De nieuwe eigenaren waren verlaat.
Ik weet niet of ze ook echt gereden hebben op Spa, I missed that moment :9B
De beveiliging was een dag later ook wat opgeschroefd... :+

[Voor 6% gewijzigd door ricardo246 op 26-12-2021 20:26]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 11:54
Heb zin in de nieuwe auto's en ben benieuwd waar alle teams mee gaan komen. Verder hoop ik dat er meer teams vooraan mee kunnen doen, komt de sport alleen maar ten goede.

En wat betreft de huidige reacties van Mercedes of Hamilton, gewoon beschamend, dat Hamilton aangeslagen is en daardoor niet reageert.. of welke onzin ze dan ook de wereld inslingeren. Mijn kleine beetje respect wat ze hadden zijn ze helemaal kwijt.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:33
Segafreak83 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:02:
Heb zin in de nieuwe auto's en ben benieuwd waar alle teams mee gaan komen. Verder hoop ik dat er meer teams vooraan mee kunnen doen, komt de sport alleen maar ten goede.

En wat betreft de huidige reacties van Mercedes of Hamilton, gewoon beschamend, dat Hamilton aangeslagen is en daardoor niet reageert.. of welke onzin ze dan ook de wereld inslingeren. Mijn kleine beetje respect wat ze hadden zijn ze helemaal kwijt.
Verwacht van 2022 nog niet zo veel, eigenlijk verwacht ik van heel de F1 nog niet zo veel totdat de nieuwe motoren formule van kracht gaat en de kinderziektes uit de aangepaste aero regels zijn :)

Sowieso wordt elk seizoen na het 2021 seizoen gewoon minder :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Grimmie187
  • Laatst online: 03-02 17:38
Segafreak83 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:02:

Daar zullen ze vast wakker van liggen bij Mercedes! :+

Wel een beetje treurig dat zelfs wanneer de beste man helemaal niets zegt en zich terugtrekt tijdens de winterstop de haters nog reden vinden om het als beschamend of respectloos weg te zetten..

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 11:54
Grimmie187 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:17:
[...]

Daar zullen ze vast wakker van liggen bij Mercedes! :+

Wel een beetje treurig dat zelfs wanneer de beste man helemaal niets zegt en zich terugtrekt tijdens de winterstop de haters nog reden vinden om het als beschamend of respectloos weg te zetten..
Ze gooien hun eigen reputatie te grabbel, en dàt zal ze uiteindelijk niet in de koude kleren gaan zitten.

Hater is een groot woord, ze hebben zich dit jaar gewoon laten kennen en hun ware gezicht laten zien. Waarschijnlijk durft hij nu niet meer, Russell zal niet het schoothondje zijn dat Bottas was. Maar ik zal Hamilton of Toto echt niet gaan missen, laat ze maar vertrekken.

• Grimmie187
  • Laatst online: 03-02 17:38
Segafreak83 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:24:
[...]

Ze gooien hun eigen reputatie te grabbel, en dàt zal ze uiteindelijk niet in de koude kleren gaan zitten.

Hater is een groot woord, ze hebben zich dit jaar gewoon laten kennen en hun ware gezicht laten zien. Waarschijnlijk durft hij nu niet meer, Russell zal niet het schoothondje zijn dat Bottas was. Maar ik zal Hamilton of Toto echt niet gaan missen, laat ze maar vertrekken.
I rest my case.. :z

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:32
Segafreak83 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:24:
[...]

Waarschijnlijk durft hij nu niet meer, Russell zal niet het schoothondje zijn dat Bottas was.
Dat betwijfel ik want Russell is ook niet dom. Het is ook een politiek spel. Als Russell nu goed luistert is hij over een aantal jaar de “main man”. Hamilton heeft ook niet de eeuwige jeugd dus die zal wel binnen enkele jaren stoppen als hij dat niet nu doet.

Als Russell slim is volgt hij netjes de opgedragen orders en zal hij op termijn de numero uno zijn bij Mercedes. Kwestie van geduld hebben.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49

sjaool

Every life should have 9 cats

Grimmie187 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:17:
[...]
Tja, je zou het onder passief agressief kunnen scharen. Niet reageren of zelfs maar een kerstwens de wereld in slingeren doet de pers weer verhaaltjes maken waardoor de aandacht toch weer op Lewis en Mercedes komt te liggen. Dat hij iedereen ontvolgt heeft op Instagram kan ik in komen. Even niks van anderen hoeven te zien. Lekker rustig in je vakantie. Op Twitter volgt hij trouwens nog steeds iedereen. Dus daar moet niet teveel achter gezocht worden.

Ik denk dat Lewis er straks gewoon weer bij is. Dat hij zou stoppen lijkt mij wel heel ver gezocht. Dat zou zijn carrière ook geen goed doen. Dan kom je gewoon bekend te staan als de wereldkampioen die wegliep. Een tweede Rosberg dus.

"When you grow up your heart dies"

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

sjaool schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:37:
[...]

Tja, je zou het onder passief agressief kunnen scharen. Niet reageren of zelfs maar een kerstwens de wereld in slingeren doet de pers weer verhaaltjes maken waardoor de aandacht toch weer op Lewis en Mercedes komt te liggen. Dat hij iedereen ontvolgt heeft op Instagram kan ik in komen. Even niks van anderen hoeven te zien. Lekker rustig in je vakantie. Op Twitter volgt hij trouwens nog steeds iedereen. Dus daar moet niet teveel achter gezocht worden.

Ik denk dat Lewis er straks gewoon weer bij is. Dat hij zou stoppen lijkt mij wel heel ver gezocht. Dat zou zijn carrière ook geen goed doen. Dan kom je gewoon bekend te staan als de wereldkampioen die wegliep. Een tweede Rosberg dus.
Ik kan mij goed voorstellen dat het verliezen dit jaar best een klap is voor Lewis (en Mercedes) en daar mag best wat tijd voor genomen om dat te laten bezinken. De manier waarop het is gegaan is redelijk discutabel en voelt misschien extra goed voor de Max fans, maar tegelijkertijd zeker net zo zuur voor de Lewis fans. Echter de manier waarop je ermee omgaat is wel van groot belang hoe iedereen ernaar kijkt.

Lewis zou kunnen stoppen en dat een positieve spin kunnen geven door erbij te benoemen dat hij trots is op wat hij heeft bereikt (7x wdc) op technisch en social vlak binnen de F1 en dat hij de vaandel overdraagt aan een nieuwe generatie (Max, Sainz, Leclerc, Norris etc...). Dan verlaat je de sport met opgeheven hoofd en dwing je naar mijn idee zelfs respect af bij je 'haters'.

Ook doorgaan is positief te benaderen door te zeggen dat je graag je 8ste WDC had willen behalen, maar dat je in een hevige strijd verslagen bent en volgend jaar vastberaden terugkomt om de strijd opnieuw aan te gaan.

Dit kan uiteraard nog gebeuren de komen weken of maanden en persoonlijk hoop ik dat dat het geval gaat zijn. Het heeft geen zin om in je verlies te blijven hangen en een positieve benadering zal ook zeker een goede invloed hebben op je concurrentie. Fris opnieuw beginnen en gewoon weer lekker gaan racen!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:48
Bepaald de eerste 4 races niet gewoon wie de main driver is. Stel je voor verstappen valt 3x uit en Perez wint ze. Dan blijf je toch niet op Max zitten als team.

Als Hamilton achterblijft en Russel niet dan neem ik aan dat Russel Hamilton niet voorbij hoeft te laten.

• sjaool

sjaool

Major_ton schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:01:
[...]

Ik kan mij goed voorstellen dat het verliezen dit jaar best een klap is voor Lewis (en Mercedes) en daar mag best wat tijd voor genomen om dat te laten bezinken. De manier waarop het is gegaan is redelijk discutabel en voelt misschien extra goed voor de Max fans, maar tegelijkertijd zeker net zo zuur voor de Lewis fans. Echter de manier waarop je ermee omgaat is wel van groot belang hoe iedereen ernaar kijkt.
Discutabel in hun ogen. De regels zijn gewoon gevolgd en de team hebben ermee ingestemd dat er nooit achter de SC gefinisht zou worden. Mercedes kon weten dat er nog geracet ging worden. Het is vooral hun strategie die ze de das om heeft gedaan. En ja, jammer voor Lewis maar als je al 7 wereldkampioenschappen op je naam hebt staan dan kun je weten dat het een keer afgelopen is. Je zou toch zeggen dat je er dan wat makkelijker overheen weet te stappen. Tenzij hij natuurlijk vindt dat hij er afgelopen jaar echt voor heeft moeten werken. Dat laatste naar mijn mening ook zo. Hij heeft het sinds 2016 niet zo moeilijk gehad als afgelopen jaar.

Maar, neem een Felipe Massa die zijn wereldkampioenschap door de neus geboord ziet worden in de laatste bocht is minstens net zo moeilijk. Maar heb je die er zo lang zuur over zien doen?

Als topsporter weet je dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Daar hoort de cursus "Omgaan met teleurstellingen" ook bij. ;)

• sjaool

sjaool

alwind schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:11:
Bepaald de eerste 4 races niet gewoon wie de main driver is. Stel je voor verstappen valt 3x uit en Perez wint ze. Dan blijf je toch niet op Max zitten als team.

Als Hamilton achterblijft en Russel niet dan neem ik aan dat Russel Hamilton niet voorbij hoeft te laten.
Dat hangt er vanaf af. Als die 3x uitvallen onder materiaalpech valt dan zullen ze de coureur echt niet direct laten vallen. ;)

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:48
Niet laten vallen snap ik. Maar of je dan nog een multi 21 doet of eerst het seizoen afwacht is wat anders. Zo is Rosberg ook kampioen geworden. Die hoefde Lewis ook niet voorbij te laten.

[Voor 27% gewijzigd door alwind op 27-12-2021 11:36]

• thunder8
  • Laatst online: 07:27

thunder8

Het gedonder begint weer.

Alfa Novanta schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:26:
[...]

Okay, check.

[...]

In de documentaire van National Geographic komt de auto weldegelijk aan de grond en gaat stuurloos rechtdoor.

[YouTube: The Death of Ayrton Senna | National Geographic]

Vanaf 18 minuten. Daarvoor debunken ze de theorie dat het stuur zou zijn afgebroken.
Ground effect en bottoming out zijn wel 2 verschillende zaken. Ground effect is door het afsluiten van de zijkanten van de auto naar het asfalt een effect creëren waarmee de auto naar de grond gezogen wordt en daarmee enorm veel downforce en grip krijgt. Bottoming out is als de auto te ver zakt met een ander deel dan de banden de grond raakt en daarmee de druk op de wielen kleiner wordt, waardoor je grip verliest en mogelijk crasht.

Dat laatste kan met elke auto gebeuren, met of zonder ground effect. Als je vering te slap is en je in een knik komt, waardoor je maximale compressie op de ophanging krijgt, dan kan je dus met een deel van de auto de grond raken en als dat heftig genoeg is, verlies je dus druk op de wielen, daarmee grip en dat kan een crash veroorzaken. Met ground effect is de kans op bottoming out wel groter, omdat de gap tussen auto en het asfalt kleiner is dan bij een auto zonder ground effect. Echter zijn het wel 2 aparte zaken die niet direct aan elkaar gelinkt zijn.

In de F1 komt het trouwens regelmatig voor dat delen buiten de banden de grond raken, dat is ook de reden dat je vaak vonken onder de auto vandaan ziet komen. Echter mag dat niet te hard of te vaak gebeuren, dan loop je dus het risico grip te verliezen en te crashen.
Bloodclot schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:48:
[...]

Mee eens, daarom zal ik Schumacher altijd als GOAT zien ipv Lewis. Het aantal gewonnen WK's is voor mij niet leidend in dit geval. Schumi werd WK met de Benetton, wat niemand voor mogelijk had gehouden de jaren ervoor. Hij koos ervoor naar Ferrari te gaan, die toen al iets van 25 jaar geen WK was geworden. Tuurlijk werden de juiste mensen binnengehaald bij Ferrari, maar men had alsnog een paar jaar nodig om een auto te maken die WK's kon binnenhalen. En alsnog was Schumi zijn auto toen niet zo oppermachtig als Mercedes de laatste jaren.

Lewis kwam bij de teams die al WK waardig materiaal hadden. McLaren eerst, daarna oppermachtig Mercedes. Daarmee zeg ik trouwens niet dat Lewis geen topcoureur is, verre van. Hij hoort bij de besten die er zijn, anders word je geen wereldkampioen tov je teammaat of een andere coureur. Maar Greatest Of All Times? Nee sorry, dat is naar mijn mening een stap te ver. Daarvoor vind ik dat je een team naar de top moet brengen, die niet bij machte was om zonder jou naar de top te komen. Sommige coureurs kunnen boven hun materiaal uitstijgen, sommigen niet. Alle coureurs is de F1 zijn geen pannenkoeken, alleen sommigen zijn de besten in de stapel. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:14
sjaool schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:18:
[...]

Discutabel in hun ogen. De regels zijn gewoon gevolgd en de team hebben ermee ingestemd dat er nooit achter de SC gefinisht zou worden. Mercedes kon weten dat er nog geracet ging worden. Het is vooral hun strategie die ze de das om heeft gedaan. En ja, jammer voor Lewis maar als je al 7 wereldkampioenschappen op je naam hebt staan dan kun je weten dat het een keer afgelopen is. Je zou toch zeggen dat je er dan wat makkelijker overheen weet te stappen. Tenzij hij natuurlijk vindt dat hij er afgelopen jaar echt voor heeft moeten werken. Dat laatste naar mijn mening ook zo. Hij heeft het sinds 2016 niet zo moeilijk gehad als afgelopen jaar.

Maar, neem een Felipe Massa die zijn wereldkampioenschap door de neus geboord ziet worden in de laatste bocht is minstens net zo moeilijk. Maar heb je die er zo lang zuur over zien doen?

Als topsporter weet je dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Daar hoort de cursus "Omgaan met teleurstellingen" ook bij. ;)
Het is voor Mercedes makkelijker om de schuld bij de wedstrijdleiding te leggen, want het alternatief is toegeven dat ze het zelf weg hebben gegeven over het hele seizoen. En misschien dat het daarom wel zo moeilijk gaat om er overheen te stappen, de wetenschap dat het eigenlijk eigen schuld is geweest.

En de cursus "Omgaat met teleurstellingen" is niet doorgegaan, paste niet in het budgetplafond van Mercedes ;)

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

thunder8 schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:43:
[...]

Lewis kwam bij de teams die al WK waardig materiaal hadden. McLaren eerst, daarna oppermachtig Mercedes. Daarmee zeg ik trouwens niet dat Lewis geen topcoureur is, verre van. Hij hoort bij de besten die er zijn, anders word je geen wereldkampioen tov je teammaat of een andere coureur. Maar Greatest Of All Times? Nee sorry, dat is naar mijn mening een stap te ver. Daarvoor vind ik dat je een team naar de top moet brengen, die niet bij machte was om zonder jou naar de top te komen. Sommige coureurs kunnen boven hun materiaal uitstijgen, sommigen niet. Alle coureurs is de F1 zijn geen pannenkoeken, alleen sommigen zijn de besten in de stapel. ;)
Daarom was winnen dit jaar denk ik ook zo belangrijk voor Lewis. Er was nu eindelijk een serieuze tegenstand van Max en Red Bull en als je daarvan wint dan kan je de titel niet meer ophangen aan de kapstok van 'rijden met de beste auto'. Dat hadden die andere 7 titels gelijk ook meer waarde gegeven, ipv dat het nu misschien wel bevestigd dat het al die tijd tóch door de auto kwam dat hij zo dominant was.

Acties:
  • +21Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Wellicht dat ik later even nog wat opruim, maar aub ga niet op ieder artikel, click-bait of tweet dezelfde discussie herhalen en de psychologische toestand van Hamilton gaan we hier al helemaal niet bespreken.

Het is komkommertijd, nieuws wordt vooral gecreerd om de aandacht op de F1 te houden, maar hou de focus in dit topic aub op de kernzaken van de F1. Er zal dus weinig nieuws zijn omtrent de technische ontwikkelingen in de aanloop naar de testdagen. Teams houden de auto's zo lang mogelijk geheim.

Wie toch graag na wil praten over het afgelopen seizoen en tweets van Hamilton bijvoorbeeld doe dat in [F1] Randzaken

Edit: Ondertussen opgeruimd, de discussie was vooral moddergooien en voegde niks toe aan het topic.

[Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 27-12-2021 15:46]

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 3 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee