[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.895 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het is iig wel een eigen ontwerp/render.
De Ferrari triangle airbox hebben ze iig :)

Maargoed, already called it met 'russische vlag' en 'uralkali' :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:31

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Gekkenhuis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:22:
[...]

Degene boven de coureur is toch de luchtinlaat voor de ICE en de sidepods voor het koelen van de radiatoren of heb ik ergens iets gemist?
Daar zit geen woord verkeerd bij. Ik was alleen niet volledig in mijn antwoord over aanvoer van lucht omdat ik had gelezen dat E10 brandstof door de toevoeging van ethanol betere koelende eigenschappen heeft en door de specifieke samenstelling van lucht en brandstof is mogelijk minder koele lucht van buiten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

is een ander filmpje? :+ :+

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 06:37
Gelukkig ik was al bang dat Haas zich er weer makkelijk van af ging maken door met een FIA show car rond te rijden.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:44:
[...]

Mazepin mag niet onder Russische vlag rijden, Haas heeft dat dus opgelost door hem in een Russische vlag te laten rijden. Lijkt mij dus dat dit nog wel even zo blijft.

spoiler:
On a more serious note: dit is sowieso de kleurstelling van de hoofdsponsor, Uralkali. En dat bedrijf is heel toevallig in handen van pappa Mazepin. En wie betaalt, bepaald. Dus "per ongeluk Russische vlag" is het geworden.
De Uralkali kleuren waren groen-rood, speciaal voor toevallig rond het moment van F1 deelname veranderd in blauw-rood met een witte achtergrond.
https://www.racefans.net/...n-countrys-flag-in-sport/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Welk merk gooit de livery dan wel elk jaar op de schop? Ik denk dat herkenbaarheid ook wel een issue is.

Ferrari wil nog wel eens een stukje wit toevoegen (en het jaar erop weer verwijderen), Mercedes heeft ooit tijdens het seizoen de kleur veranderd om een van hun rijders een beetje te troosten.
RBR rijdt eigenlijk al 50 jaar in dezelfde livery, ongeacht in welke sport. Renault speelde nog wel een beetje met meer en minder zwart en gooide het vorig jaar om door zelfs onder een andere merknaam te gaan rijden.
Niet elk jaar maar er zijn genoeg flinke veranderingen geweest, wel vaak vanwege andere sponsoren. Overigens is RBR altijd hetzelfde maar doen ze ook nog niet zo lang mee.

Renault was in de hoogtijdagen blauw geel, McLaren heeft er ook flink anders uitgezien en zo zijn er meer voorbeelden van flinke wijzigingen te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29
YakuzA schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:02:
De Ferrari is F1-75 gedoopt:
‘This is a very special moment’ say Ferrari, as they fire up engine ahead of F1-75 launch
https://www.formula1.com/...Fz5CNi1vPXhxkg8PsP1b.html

/edit: had niet bijgelezen dus is vast al eerder gemeld :+
Waarom moet de schoonmaak precies gaan stofzuigen als de motor gestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Even los van de livery, vind ik dit geen verbetering qua looks. De oude wagen klopt wmb veel meer qua proporties. Vind het heel raar uitzien zo'n lange neus en dan opeens begint over bijna de volle breedte de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Pyr0_ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:20:
[...]

Even los van de livery, vind ik dit geen verbetering qua looks. De oude wagen klopt wmb veel meer qua proporties. Vind het heel raar uitzien zo'n lange neus en dan opeens begint over bijna de volle breedte de wagen.
Wedden dat het heel snel went!!!!

:P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

thunder8 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Volledige nieuwe liveries moeten ook vaak met de andere teams overlegd worden qua goedkeuring. Om te voorkomen dat 2 verschillende teams teveel op elkaar gaan lijken. Als je als niet Ferrari team een volledig rode livery wil, denk ik dat je dat er niet doorheen krijgt.
En als je nu net als het Mercedes team, een volledige Mercedes wil (en hem pakweg, roze, schildert) moet je dat dan niet met de andere teams overleggen?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AvK schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:28:
[...]
Wedden dat het heel snel went!!!!

:P
Ik vind vooral die halo zo mooi... :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

Volledige nieuwe liveries moeten ook vaak met de andere teams overlegd worden qua goedkeuring. Om te voorkomen dat 2 verschillende teams teveel op elkaar gaan lijken. Als je als niet Ferrari team een volledig rode livery wil, denk ik dat je dat er niet doorheen krijgt.
Tja. De 1998 Williams met Wilfield sponsoring stond al snel bekend als de 'recycled Ferrari'

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Nooit eerder van gehoord.

Dan hadden ze wel eens met het AM donker groen en de zwarte merc mogen overleggen vorig jaar.....

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Killjoy schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:37:
[...]

Tja. De 1998 Williams met Wilfield sponsoring stond al snel bekend als de 'recycled Ferrari'
Die auto vond ik prachtig.
Daarom ging ik Winfield sigaretten kopen.

Dus het werkt :F :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
[...]
Er staat een hoop in paragraaf 7.4 Car livery van de Sporting regulations over de livery maar dit niet.
Both cars entered by a competitor must be presented in substantially the same livery at every
Competition, any significant change to this livery during a Championship season may only be made with the agreement of the Formula One Commission.
Niet de teams maar de Formule One Comission gaat dus over de livery.

https://www.fia.com/sites..._-_iss_3_-_2021-04-30.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Chocoball schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:13:
[...]

Er staat een hoop in paragraaf 7.4 Car livery van de Sporting regulations over de livery maar dit niet.

[...]

Doet me ergens aan denken.. B)

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.formulaspy.com/v3/wp-content/uploads/2019/01/17100232/BAR-Honda-Dual-Livery.jpg

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:19
Voor die race / aankondiging zal die regel ook niet hebben bestaan. Volgens mij is toen halsoverkop ook nog deze regel opgesteld en heeft deze auto / livery nooit daadwerkelijk gereden. Als oplossing hadden ze toen op beide auto's de helft / zijkant in de ene livery en de andere helft in de andere livery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:36:
Voor die race / aankondiging zal die regel ook niet hebben bestaan. Volgens mij is toen halsoverkop ook nog deze regel opgesteld en heeft deze auto / livery nooit daadwerkelijk gereden. Als oplossing hadden ze toen op beide auto's de helft / zijkant in de ene livery en de andere helft in de andere livery.
Livery van de BARs was uiteindelijk samengevoegd met een soort van rits. :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.formulaspy.com/v3/wp-content/uploads/2019/01/17101549/BAR-1999-Villeneuve.jpgOverigens is dit team nu beter bekend als Mercedes en heeft het ook een jaar gereden als Brawn GP. :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 04-02-2022 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Chocoball schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:13:
[...]

[...]

Ik wist niet de exacte regels, maar hoorde wel eens verslaggevers het erover hebben dat andere teams geen bezwaar hadden tegen de nieuwe livery van team X. En dan vooral als het om een complete andere maincolour ging. I stand corrected, het is dus niet aan de teams, maar de FIA zelf. Mogelijk dat eventuele bezwaren van teams door de FIA dan meegenomen worden in de beslissing, maar dat niet expliciet in de regels staat.

Hoe dan ook, niet relevant voor het nieuwe seizoen. Hoelang nog? :9

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FK2fpZOXoAI3imh?format=jpg&name=large

[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 05-02-2022 19:09 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mijn dochter had het "nieuws" ook al eerder met mij gedeeld. Mijn reactie daarop zal ik hier achterwege laten 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003

Zewatanejo

Fine Thanks!

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Laatst online: 15-09 14:52
damn reactie net te laat :O

[ Voor 136% gewijzigd door Fox-Racing op 05-02-2022 19:28 ]

RichardVos.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hardware-lover schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:23:
[...]

Mijn dochter had het "nieuws" ook al eerder met mij gedeeld. Mijn reactie daarop zal ik hier achterwege laten 😉
Die reactie mag best in het F1 Randzaken topic :+

/edit: Had gehoopt dat we iig de eerste testdagen zouden halen voordat dit geneuzel weer losbarstte :)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 05-02-2022 20:25 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Hij had voor meer dramatisch effect beter nog kunnen wachten ja, nu is het een beetje halfbakken actie geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:41:
[...]
Die reactie mag best in het F1 Randzaken topic :+
[knip]
"randzaken"? Dan dubbel van toepassing :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Mooi dat hij er gewoon bij is, zou toch een gemis zijn.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Die heeft zijn vakantie gehad als ieder jaar, blijft bizar dat de media daar iedere keer een heel verhaal van gaat maken. Iedere coureur heeft die break wel even nodig na een seizoen lijkt mij.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Homeland schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:45:
Mooi dat hij er gewoon bij is, zou toch een gemis zijn.
Voor de Engelsen zeker :+.

Nee hij hoort er zeker bij, nu kan de wereld zien dat Russel net zo goed is in die wagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Mektheb schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Voor de Engelsen zeker :+.

Nee hij hoort er zeker bij, nu kan de wereld zien dat Russel net zo goed is in die wagen.
Ik ben erg benieuwd hoe de verhoudingen tussen hun zullen zijn en of Russell inderdaad net zo snel zal zijn. Hoop eigenlijk op een herhaling van het Rosberg-Hamilton gevecht, gooi er dan nog wat andere competitieve autoś tussen en het gaat een mooi seizoen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Homeland schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:04:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe de verhoudingen tussen hun zullen zijn en of Russell inderdaad net zo snel zal zijn. Hoop eigenlijk op een herhaling van het Rosberg-Hamilton gevecht, gooi er dan nog wat andere competitieve autoś tussen en het gaat een mooi seizoen worden.
Ik ben vooral benieuwd welk team de plank mis gaat slaan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

YakuzA schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:10:
Ik ben vooral benieuwd welk team de plank mis gaat slaan.
Gokje: ze hebben hun "nieuwe" livery al getoond :X

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Klinkt allemaal leuk en aardig dat Russel een match zou zijn voor Lewis, maar ik zie Lewis toch echt wel als een paar klasse beter.

Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb en het zou een nog mooier jaar opleveren dan het vorige maar ik zie het nog niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 06:45
werphengel schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:21:
Klinkt allemaal leuk en aardig dat Russel een match zou zijn voor Lewis, maar ik zie Lewis toch echt wel als een paar klasse beter.

Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb en het zou een nog mooier jaar opleveren dan het vorige maar ik zie het nog niet gebeuren.
Ik verwacht dat Russell vooral nog niet zo constant zal zijn als Hamilton, maar dat hij het Hamilton wel regelmatig lastig zou kunnen maken. In ieder geval een stuk meer dan Bottas.
Over het seizoen gezien zal Hamilton dus nog wel meer punten scoren maar we zouden best hier en daar wat vuurwerk kunnen zien.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik kijk sinds Monaco ‘96 Formule 1. Mijn hoop voor dit jaar is dat een van de traditionele topteams weer voorin mee gaat doen. Het liefst McLaren, maar Ferrari of Williams mag ook.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Russell gaat van een team met 'elk goed resultaat is mooi meegenomen' naar een team waar je geacht wordt elke race op het podium te staan. Totaal andere druk, zeker als je teamgenoot ook nog eens 7x WDC is. We hebben kunnen zien hoe dat uitpakte met Gasly en Albon bij Redbull.

Ik ben vooral benieuwd hoe sterk Russell mentaal is en hoe hij om zal gaan met tegenslag.

[ Voor 5% gewijzigd door kazuka op 06-02-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kazuka schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:24:
Russell gaat van een team met 'elk goed resultaat is mooi meegenomen' naar een team waar je geacht wordt elke race op het podium te staan. Totaal andere druk, zeker als je teamgenoot ook nog eens 7x WDC is. We hebben kunnen zien hoe dat uitpakte met Gasly en Albon bij Redbull.

Ik ben vooral benieuwd hoe sterk Russell mentaal is en hoe hij om zal gaan met tegenslag.
In het toch flink competitieve F2 veld wist ie zich toch aardig staande te houden. Op dit moment verwacht ik dat ie stilletjes van binnen denkt "ik maak gehakt van hem", maar hij zal het niet uitspreken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30

Spotmatic

Ken sent me

hardware-lover schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:10:
[...]
In het toch flink competitieve F2 veld wist ie zich toch aardig staande te houden. Op dit moment verwacht ik dat ie stilletjes van binnen denkt "ik maak gehakt van hem", maar hij zal het niet uitspreken ;)
Ik denk dat Mercedes stilletjes ook hoopt dat hij gehakt maakt van Lewis. Tijd voor een wisseling van de wacht; Lewis kan niet altijd de beste blijven (en dat is-ie nu trouwens ook niet meer). Er zijn nu wel heel veel onzekerheden voor Lewis. Nieuwe auto, nieuwe teammaat, vorig jaar het kampioenschap verloren en niet op een leuke manier...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
Verwarrend. LEGO model is gelekt. Ik zie een mix van een 2021 en 2022 auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtNP00cijOM4iigmSWy-MzF17qM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6sirmKCprr2vQWiJLGOH5F62.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-kqyqgCtTgLJ-OAAe9rPz8GcmY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HQZ4N5aEBo0A8fp49QOklyBy.jpg?f=user_large

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:17

JB

Cédric roelt!

loekf2 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:31:
Verwarrend. LEGO model is gelekt. Ik zie een mix van een 2021 en 2022 auto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou tot zijn als die er ook komt van de RB16B

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
JB schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:34:
[...]

Yep. Zit natuurlijk in kamp Red Bull, maar denk instant buy voor mij. Zit al tijden te wachten op een
serieuze LEGO kit voor een F1 auto. Even de review op Brickset afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Die nieuwe auto is vast helemaal gebouwd rond Hamilton. Natuurlijk moeten ze een beetje rekening houden met de veel langere Russell, maar verder zal iedereen vooral luisteren naar wat Hamilton van de auto vindt en ontwerp daar op aanpassen.
Ook op gebieden als ervaring, strategie, ingespeeld zijn op het team en de noodzaak om jezelf te bewijzen is Hamilton dik in het voordeel. Hij kent alles en iedereen, en andersom.

Het enige voordeel dat Russell heeft is dat niemand verwacht dat hij iedere race om de eerste plaats vecht. Ook volgend jaar is de verwachting dat het gevecht gaat tussen Verstappen en Hamilton. Als Russell constant derde is dan zal iedereen hem daar om prijzen, hem vergelijken met Bottas en zeggen dat Russell beter is dan Bottas. Bottas werd steevast vergeleken met Hamilton en Verstappen, dat ligt toch anders.
Als Russell één wedstrijd wint dan is iedereen onder de indruk en is hij de nieuwe held. Als Hamilton er één verliest begint iedereen weer over zijn pensioen.

Het enige dat Russell niet moet doen is de eerste wedstrijd winnen want dan is hij onmiddelijk zijn 'jonge hond / underdog' status kwijt en zal de rest van het seizoen een tweedede plaats als een verlies voelen, net zoals dat bij Bottas ging. Ik heb niemand zo vaak verdrietig op een podium zien staan. Zelfs bij een eerste plaats werd hij niet als winnaar gezien maar als geluksvogel die een onverdiende winst in de schoot geworpen kreeg.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34

Martinspire

Awesomeness

JB schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:34:
[...]

Gaat niet gebeuren. Lego gaat geen reclame voor energiedrank maken denk ik. Hoe graag ik er ook 1 wil.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

tweakduke schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:50:
Die heeft zijn vakantie gehad als ieder jaar, blijft bizar dat de media daar iedere keer een heel verhaal van gaat maken. Iedere coureur heeft die break wel even nodig na een seizoen lijkt mij.
Als alles en iedereen ontvolgen op social media ook bij een "vakantie" hoort, dan laat 99,999% van de mensen toch wel een steekje vallen ;)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:05
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:08:
Die nieuwe auto is vast helemaal gebouwd rond Hamilton. Natuurlijk moeten ze een beetje rekening houden met de veel langere Russell, maar verder zal iedereen vooral luisteren naar wat Hamilton van de auto vindt en ontwerp daar op aanpassen.
Ook op gebieden als ervaring, strategie, ingespeeld zijn op het team en de noodzaak om jezelf te bewijzen is Hamilton dik in het voordeel. Hij kent alles en iedereen, en andersom.

Het enige voordeel dat Russell heeft is dat niemand verwacht dat hij iedere race om de eerste plaats vecht. Ook volgend jaar is de verwachting dat het gevecht gaat tussen Verstappen en Hamilton. Als Russell constant derde is dan zal iedereen hem daar om prijzen, hem vergelijken met Bottas en zeggen dat Russell beter is dan Bottas. Bottas werd steevast vergeleken met Hamilton en Verstappen, dat ligt toch anders.
Als Russell één wedstrijd wint dan is iedereen onder de indruk en is hij de nieuwe held. Als Hamilton er één verliest begint iedereen weer over zijn pensioen.
Ik had niet het idee dat Bottas werd vergeleken met Hamilton of Verstappen of dat de verwachting was dat hij het hun moeilijk zou kunnen maken over een heel seizoen, maar dat alleen gekeken werd naar het materiaal dat hij had en waar hij daadwerkelijk eindigde, en dat was gewoon niet goed genoeg. Hij reed voor het snelste team, dan had iedere race P3 of beter moeten zijn en bij een keer achteraan starten had hij flink naar voeren moeten kunnen komen. In plaats daarvan leek het zeker de laatste paar races eigenlijk helemaal nergens op. Moest hij achteraan starten, kwam hij alleen door de strategie nog naar voren, was de instructie om Verstappen op te houden, dan was Verstappen er al voorbij voordat die boodschap aan leek te zijn gekomen bij hem. En dat was afgelopen seizoen te vaak het geval, dat hij op posities rond reed waar die Mercedes niet hoorde.
Het enige dat Russell niet moet doen is de eerste wedstrijd winnen want dan is hij onmiddelijk zijn 'jonge hond / underdog' status kwijt en zal de rest van het seizoen een tweedede plaats als een verlies voelen, net zoals dat bij Bottas ging. Ik heb niemand zo vaak verdrietig op een podium zien staan. Zelfs bij een eerste plaats werd hij niet als winnaar gezien maar als geluksvogel die een onverdiende winst in de schoot geworpen kreeg.
Russell moet juist wel de eerste wedstrijden meteen Hamilton wegzetten, anders wordt het in plaats van "Valterri, this is James" simpelweg "George, this is James".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gekkenhuis schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:42:
[...]

Als alles en iedereen ontvolgen op social media ook bij een "vakantie" hoort, dan laat 99,999% van de mensen toch wel een steekje vallen ;)
Echt dat is niks nieuws voor hem. Even uit de hele F1 wereld stappen, niks meer volgen en hoofd leeg maken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Dat is inderdaad een flink voordeel voor Hamilton al heb ik wel het idee dat zijn voorkeur qua auto setup ook wat toegankelijker is voor de andere coureur, kijkend hoe goed Bottas toch mee kon komen en in hoe weinig tijd Russell snel was in de Mercedes.

Bij Verstappen zie je ook dat de auto op hem gericht is en dat zijn teamgenoten daar toch altijd een stuk meer moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
tweakduke schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:52:
[...]

Echt dat is niks nieuws voor hem. Even uit de hele F1 wereld stappen, niks meer volgen en hoofd leeg maken.
En er zijn enorm veel coureurs die dat doen, die tijdens pauzes gewoon even verdwijnen. Toevallig deden dit weekend Mick en Seb mee bij de Race of Champions waarbij een vandaag bijna de individuele competitie won.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

Ik weet het niet. Die nieuwe auto's kunnen echt alles overhoop gooien. Mercedes blijft een topteam, en RB kan er ook wel wat van. Maar het zou me dus niets verbazen als Ferrari opeens met kop en schouders boven de rest uitsteekt, met een Mclaren/Alpine op 2 en daarachter pas Merc en RB :X

Daar stel ik me nu op in iig, dat je als RB/Max fan nog ff een seizoen op vorig jaar moet teren. En dat het dan langzaamaan beter wordt. Flinke regelwijzigingen zorgen meestal niet voor spektakel het 1e seizoen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ongekend hoe die Mercedes marketing machine het toch voor elkaar heeft gekregen om precies voor elkaar te krijgen wat iedereen al wist wat het plan was (lange in :p ): Lord Hamilton is zwaar benadeeld, maar hij is zo sterk, dat hij terugkomt.

Maar toch blij dat hij er weer bij is. Ik hoop op een even mooie strijd tussen HAM en VER, maar ook dat RUS aanhaakt en vooral de team erachter kunnen aanhaken.

Tijd dat het seizoen weer begint :p
Vuvuzela schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Ik weet het niet. Die nieuwe auto's kunnen echt alles overhoop gooien. Mercedes blijft een topteam, en RB kan er ook wel wat van. Maar het zou me dus niets verbazen als Ferrari opeens met kop en schouders boven de rest uitsteekt, met een Mclaren/Alpine op 2 en daarachter pas Merc en RB :X
Bij HAM en VER is de keuze voor VER makkelijk. Maar als ik nu mag kiezen hoop ik echt een op andere van de 2. Alleen maar mooi voor de sport.

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 06-02-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003

Zewatanejo

Fine Thanks!

Vuvuzela schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Daar stel ik me nu op in iig, dat je als RB/Max fan nog ff een seizoen op vorig jaar moet teren. En dat het dan langzaamaan beter wordt. Flinke regelwijzigingen zorgen meestal niet voor spektakel het 1e seizoen.
Helemaal eens. Ik verwacht ook een sterk Ferrari. Ze hebben de afgelopen 2 jaar in de luwte kunnen ontwikkelen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 14:57
Is een uitspraak die ik, in de loop der jaren, al paar keer heb gedaan maar altijd en overvloedig de reactie gekregen dat dit niet kan. Ik beweer dat een auto altijd meer ontwikkeld wordt met de "eerste piloot" in gedachten, net zoals Red Bull ontwerpt met Verstappen in het achterhoofd.
Ook (hoofdzakelijk) de reden, volgens mij, dat Norris Ricciardo heeft afgetroefd. Norris zat bij het team en heeft meegeholpen aan de onwikkeling (en dus meer in zijn richting kunnen bepalen) en dan komt Ricciardo erbij en die moet het dan maar doen met de auto zoals die is.

Moet zeggen dat de spanning wel al begint toe te nemen. Heb de winter prima doorgekomen qua sport kijken maar het geraakt toch tijd dat F1 en rally weer op volle toeren beginnen te draaien.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
Kenhas schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:00:
[...]

Is een uitspraak die ik, in de loop der jaren, al paar keer heb gedaan maar altijd en overvloedig de reactie gekregen dat dit niet kan. Ik beweer dat een auto altijd meer ontwikkeld wordt met de "eerste piloot" in gedachten, net zoals Red Bull ontwerpt met Verstappen in het achterhoofd.
Ook (hoofdzakelijk) de reden, volgens mij, dat Norris Ricciardo heeft afgetroefd. Norris zat bij het team en heeft meegeholpen aan de onwikkeling (en dus meer in zijn richting kunnen bepalen) en dan komt Ricciardo erbij en die moet het dan maar doen met de auto zoals die is.

Moet zeggen dat de spanning wel al begint toe te nemen. Heb de winter prima doorgekomen qua sport kijken maar het geraakt toch tijd dat F1 en rally weer op volle toeren beginnen te draaien.
Kan voorlopig nog prima uit met de OS, die 3 dagen tussen einde OS en Barca overleef ik ook nog wel. Maak me het meeste zorgen om het wachten tussen Barca en Bahrein.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:21
[...]

Norris (en Sainz) waren ook niet altijd blij met de auto, omdat de McLaren een heel bijzondere afstelling van de voorkant heeft. Het kan best snel zijn, maar je moet je rijstijl er flink op aanpassen. In Drive to Survive lieten ze ook een hoop coaching zien van zowel Norris als Sainz (in zo'n mislukte poging een rivaliteit te simuleren) over hoe ze daar het beste mee om konden gaan.
Na de eerste race van Ricciardo had hij ook een gesprek met Sainz, waarin Sainz zo'n opmerking maakte ("She's a strange one, isn't she?") die ook wel aangaf waarom Ricciardo zoveel moeite had om competitief te zijn. Norris had gewoon ervaring met de karakteristieken van de McLaren.

De basis hiervan schijnt gelegd te zijn door Alonso en Vandoorne, en Norris en Sainz hebben het er toen ook maar mee moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
mavamal schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:18:
Na de eerste race van Ricciardo had hij ook een gesprek met Sainz, waarin Sainz zo'n opmerking maakte ("She's a strange one, isn't she?") die ook wel aangaf waarom Ricciardo zoveel moeite had om competitief te zijn.
Ik meen dat dat al na de eerste testdag van Ricciardo was.
De basis hiervan schijnt gelegd te zijn door Alonso en Vandoorne
Vandoorne? Zeer zeker niet. McLaren heeft ook bevestigd, toentertijd al, dat Vandoorne niet met de rijstijl die voor de auto nodig was overweg kon. Dan moet het al van Alonso en eventueel Button afkomstig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

De basis hiervan schijnt gelegd te zijn door Alonso en Vandoorne, en Norris en Sainz hebben het er toen ook maar mee moeten doen.
Of het is gewoon hoe die auto was vanuit zijn initiële ontwerp en er was geen enkele coureur blij met de basis die er was :)

De basis karakteristieken zoals ze van de tekentafel komen, kunnen maar binnen bepaalde bandbreedtes door coureurs worden bijgesteld door veranderingen te maken en aan te vragen.

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2022 09:48 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:11
tweakduke schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:52:
[...]

Precies dit, ik snap de hele heisa eromheen niet echt. Hij is wel vaker even weg en je weet dat ze het dit keer wat extra benadrukken om druk op de FIA te zetten. Hamilton is er de man niet naar om er zomaar op zo'n manier uit te stappen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:47:
Of het is gewoon hoe die auto was vanuit zijn initiële ontwerp en er was geen enkele coureur blij met de basis die er was :)

De basis karakteristieken zoals ze van de tekentafel komen, kunnen maar binnen bepaalde bandbreedtes door coureurs worden bijgesteld door veranderingen te maken en aan te vragen.
Precies dit. F1 auto's worden niet voor een specifieke coureur ontworpen, die worden gewoon ontworpen om zo snel mogelijk te gaan. Verstappen vond de RB15 en RB16 trouwens ook een draak van een auto. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De invloed is vast beperkt want het ontwerp gedreven door computerdata. Ik geloof niet dat Hamilton op kantoor zit om de computermodellen te bespreken. Tegen de tijd dat er iets is om mee te testen is het ontwerp al zo ver gevorderd dat de hoofdlijnen wel vast liggen. Maar coureurs zijn mensen met een persoonlijke stijl en voorkeur, daar moet wel iets van doorlekken in de feedback die ze geven. Zelfs als dat indirect gaat, waarbij een ontwerper herinnert dat Hamilton de vorige keer klaagde over X en sneller werd van Y, dus als ze een keer moeten kiezen tussen X en Y dan gaan ze meer de Y kant op.

Ik ken één duidelijk voorbeeld waar er nadrukkelijk rekening is gehouden met de coureur en dat is de Williams van Kubica, die was aangepast aan de beperkingen van de verongelukte Kubica. Nu reed Williams dat jaar wel achteraan dus je zou dit ook als bewijs kunnen zien dat persoonlijke aanpassingen de performance verknallen, maar we weten dat het sowieso niet zo goed ging met Williams.
Wat ik niet weet is op welk moment die aanpassingen zijn gedaan en hoe groot ze zijn. IIRC was zijn aangepaste stuur pas halverwege het seizoen klaar voor gebruik. Ik denk niet dat ze met hem rekening hebben gehouden bij het ontwerp van de monocoque.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

warp schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:39:
[...]

Precies dit. F1 auto's worden niet voor een specifieke coureur ontworpen, die worden gewoon ontworpen om zo snel mogelijk te gaan. Verstappen vond de RB15 en RB16 trouwens ook een draak van een auto. :)
Over de jaren heen zal een evolutie van een auto wel weer wat beter afgestemd kunnen worden op een rijstijl van een coureur.

Als Verstappen consistent last heeft van onderstuur mid-corner in medium-speed bochten, dan wordt daar een focus op gelegd om te fixen/tools te geven om bij te stellen ipv Albon/Gasly/Perez die overstuur hebben in low-speed bochten.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2022 10:55 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Norris (en Sainz) waren ook niet altijd blij met de auto, omdat de McLaren een heel bijzondere afstelling van de voorkant heeft.
(...)
Ik geloof helemaal dat Alonso invloed heeft gehad, hij is een ster in de hele wereld om hem heen te laten draaien en hij stond bekend om zijn bijzondere rijstijl. Van de andere kant is hij maar een beperkt aantal jaren bij McLaren geweest en in een periode dat het daar sowieso chaos was. Ik geloof dat ze in 5 jaar tijd wel drie keer van motor zijn gewisseld. Als ze dat soort aanpassingen kunnen doen dan kunnen ze ook wel rekening houden met de persoonlijke voorkeuren van de piloot. Sterker nog, als je auto zo'n grote aanpassingen moet doen kun je misschien beter wat meer optimaliseren voor rijstijl dan voor de motor want die rijstijl blijft.

Maar goed, uiteindelijk zijn dit beschouwingen van uit de leunstoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
Ingenieurs kunnen met computermodellen de snelste wagen van het ganse pak maken maar geen enkele piloot die ermee overweg kan. Dus moeten er compromissen gemaakt worden. Een snelle wagen is niet enkel de wagen maar ook de piloot die ermee rijdt.
Is er hun (al dan niet officiële) nummer piloot 1 iemand die liever een iets overstuurde auto wil, dan wordt dat meegenomen in het ontwerp.
Je mag nog de beste auto aller tijden ontwerpen, het zwakke punt zal de piloot zijn. Als je dan tijdens je ontwerp, rekening houdt met de rijstijl van de piloten, dan is dat enkel maar winst. Bij sommige teams kijken ze daarvoor enkel naar hun nummer 1. Wil je als team rekening houden met beide piloten en die hebben een verschillende rijstijl (of een rijstijl die ver uit mekaar ligt), dan ga je geen kampioen worden

De minder geslaagde auto's zijn perfecte voorbeelden dat ook ingenieurs de bal kunnen misslaan. Dan is een piloot zoals Verstappen een godsgeschenk dat hij er toch overweg mee kan.
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:43:
[...]

De invloed is vast beperkt want het ontwerp gedreven door computerdata. Ik geloof niet dat Hamilton op kantoor zit om de computermodellen te bespreken. Tegen de tijd dat er iets is om mee te testen is het ontwerp al zo ver gevorderd dat de hoofdlijnen wel vast liggen. Maar coureurs zijn mensen met een persoonlijke stijl en voorkeur, daar moet wel iets van doorlekken in de feedback die ze geven. Zelfs als dat indirect gaat, waarbij een ontwerper herinnert dat Hamilton de vorige keer klaagde over X en sneller werd van Y, dus als ze een keer moeten kiezen tussen X en Y dan gaan ze meer de Y kant op.
Het is dat wat ik bedoel. De invloed van een piloot zal zeer beperkt zijn bij het ontwerpen en bij de computermodellen maar er zal wel rekening gehouden worden met de feedback over de vorige auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Ik geloof helemaal dat Alonso invloed heeft gehad, hij is een ster in de hele wereld om hem heen te laten draaien en hij stond bekend om zijn bijzondere rijstijl. Van de andere kant is hij maar een beperkt aantal jaren bij McLaren geweest en in een periode dat het daar sowieso chaos was. Ik geloof dat ze in 5 jaar tijd wel drie keer van motor zijn gewisseld. Als ze dat soort aanpassingen kunnen doen dan kunnen ze ook wel rekening houden met de persoonlijke voorkeuren van de piloot. Sterker nog, als je auto zo'n grote aanpassingen moet doen kun je misschien beter wat meer optimaliseren voor rijstijl dan voor de motor want die rijstijl blijft.

Maar goed, uiteindelijk zijn dit beschouwingen van uit de leunstoel.
vind het vaak beetje '50/50' (klinkt raar ik weet het); geloof niet dat de drivers zo veel invloed hebben op de ontwerpers en de R&D afdeling. Men zal altijd gaan voor beste/optimale ontwerp, de coureur heeft zich maar aan te passen. Tuurlijk zal input meegenomen worden, maar een F1 auto wordt echt niet (mede) ontworpen door een driver. Toch lees je dan weer van die berichten dat invloed van coureur positief is voor ontwikkeling, en/of hoe erg alonso de plank had misgeslagen met alpine/ontwerp. Blijf het een raar, ongeloofwaardig verhaal vinden - maar goed, de realiteit zal ergens in het midden liggen. Enige wat ik me kan bedneken dat driver aangeef 'lossere achterkant' of 'strakkere voorkant' en dat afdeling earodynamica/ophanging daarin wat values aanpast.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:47:
Over de jaren heen zal een evolutie van een auto wel weer wat beter afgestemd kunnen worden op een rijstijl van een coureur.

Als Verstappen consistent last heeft van onderstuur mid-corner in medium-speed bochten, dan wordt daar een focus op gelegd om te fixen/tools te geven om bij te stellen ipv Albon/Gasly/Perez die overstuur hebben in low-speed bochten.
Klopt, maar dat staat dus verder los van hoe een F1 auto initieel ontworpen wordt. Newey gaat echt niet bij een nieuw F1 ontwerp achter de tekentafel zitten om een zo'n gunstig mogelijke auto voor Verstappen te ontwerpen. Welnee, die ontwerpt een auto die zo snel mogelijk is binnen de regeltjes en het grijze gebied.

Verder zijn F1 coureurs natuurlijk geen aero- (en/of andere high-tech) techneuten. Verwachten mensen echt dat een coureur meehelpt aan de blauwdrukken van zo'n F1 wagen? De rol van de coureur in de design-fase wordt erg overschat heb ik het idee. Die rol is gewoon minimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
warp schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:10:
[...]

Klopt, maar dat staat dus verder los van hoe een F1 auto initieel ontworpen wordt. Newey gaat echt niet bij een nieuw F1 ontwerp achter de tekentafel zitten om een zo'n gunstig mogelijke auto voor Verstappen te ontwerpen. Welnee, die ontwerpt een auto die zo snel mogelijk is binnen de regeltjes en het grijze gebied.

Verder zijn F1 coureurs natuurlijk geen aero- (en andere high-tech) techneuten. Verwachten mensen echt dat een coureur meehelpt aan de blauwdrukken van zo'n F1 wagen? De rol van de coureur in de design-fase wordt erg overschat heb ik het idee. Die rol is gewoon minimaal.
Niet helemaal waar - RB heeft aangegeven op sommige momenten een verkeerd ontwikkelingspad te zijn ingegaan vanwege Verstappen.

Verstappen kan heel goed met instabiliteit van de achterkant omgaan. RB's updates maakten de auto sneller, maar instabieler. Uiteindelijk zat er te weinig potentie in dat ontwikkelingspad en pas toen ze een stap terugdeden en een nieuwe ontwikkelingsstrategie gingen volgen konden ze echt stappen maken met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

himlims_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:06:
[...]

vind het vaak beetje '50/50' (klinkt raar ik weet het); geloof niet dat de drivers zo veel invloed hebben op de ontwerpers en de R&D afdeling. Men zal altijd gaan voor beste/optimale ontwerp, de coureur heeft zich maar aan te passen. Tuurlijk zal input meegenomen worden, maar een F1 auto wordt echt niet (mede) ontworpen door een driver. Toch lees je dan weer van die berichten dat invloed van coureur positief is voor ontwikkeling, en/of hoe erg alonso de plank had misgeslagen met alpine/ontwerp. Blijf het een raar, ongeloofwaardig verhaal vinden - maar goed, de realiteit zal ergens in het midden liggen. Enige wat ik me kan bedneken dat driver aangeef 'lossere achterkant' of 'strakkere voorkant' en dat afdeling earodynamica/ophanging daarin wat values aanpast.
Ik denk dat Russel dit seizoen beter in de W13 zal passen dan tijdens de race waar hij HAM verving, om een voorbeeldje te noemen. :+ Uiteindelijk lijkt het mij dat het gemakkelijker is om de auto aan te passen aan een bepaalde rijstijl van de coureur, dan dat de coureur zijn rijstijl moet aanpassen aan de auto.

Zo hebben Alonso en Senna ook totaal andere rijstijlen. Alonso had ook de geveerde voorvleugel, Senna had een soort van tussengas rijstijl. Toch werden beiden kampioen. Ik kan mij best voorstellen dat de auto's enorm verschillen. Op YouTube staan daar diverse videos over.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 07-02-2022 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:12:
Niet helemaal waar - RB heeft aangegeven op sommige momenten een verkeerd ontwikkelingspad te zijn ingegaan vanwege Verstappen.

Verstappen kan heel goed met instabiliteit van de achterkant omgaan. RB's updates maakten de auto sneller, maar instabieler. Uiteindelijk zat er te weinig potentie in dat ontwikkelingspad en pas toen ze een stap terugdeden en een nieuwe ontwikkelingsstrategie gingen volgen konden ze echt stappen maken met de auto.
Diezelfde Verstappen was anders 'not amused' met de RB15/16 om het maar zachtjes uit te drukken, dus wat dat betreft spreekt dit bovenstaande weer tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

himlims_ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:06:
Enige wat ik me kan bedneken dat driver aangeef 'lossere achterkant' of 'strakkere voorkant' en dat afdeling earodynamica/ophanging daarin wat values aanpast.
Ik denk dat we 'correlatie' niet moeten vergeten. Zo'n auto wordt op de computer ontworpen en in de wind tunnel getest op 60%. Dat zijn allemaal simulaties en geen enkele simulatie is perfect. Er zijn altijd verschillen tussen het ontwerp, de simulator en de praktijk. De praktijk is uiteindelijk wat telt. Het is dus enorm belangrijk om snel te begrijpen hoe goed je simulaties zijn en hoe je die kan verbeteren. Dat is waar de teams zwaar afhankelijk zijn van de coureurs. De teams mogen hun auto's niet testen buiten de officiele momenten om, alles bij elkaar maar een paar dagen per jaar en vooral is sessies van een paar uur per (race)week. Als iemand daar iets zegt als "ik voel meer onderstuur dan in de simulator" wil ik geloven dat het veel impact heeft.

Met genoeg testen kunnen ze dat vast ook wel uit de data halen, maar gezien het zeer geringe aantal testuren denk ik dat ze nog steeds vertrouwen op het gevoel van de rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 07:29
warp schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Diezelfde Verstappen was anders 'not amused' met de RB15/16 om het maar zachtjes uit te drukken, dus wat betreft spreekt dit bovenstaande weer tegen...
Tja, ze bouwen de auto met data uit het lab. En vervolgens komt Verstappen er pas in Barca achter hoe de auto echt rijd :+ Dus dan kan het zijn dat die niet zo rijd als die wil ja.

Vervolgens gaan ze de auto echt wel naar de coureur aanpassen. Want een bloedsnelle auto, die niet te besturen is door je beste driver gaat je geen punten en dus geld opleveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
warp schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Diezelfde Verstappen was anders 'not amused' met de RB15/16 om het maar zachtjes uit te drukken, dus wat betreft spreekt dit bovenstaande weer tegen...
Mijn verhaal komt van RB zelf overigens. Ik heb het even opgezocht voor de duidelijkheid hieronder.

https://racingnews365.com...-caused-red-bull-problems

Key quote:

"It's ironic that, in 2020, Max's talent was a contributory cause to the problem we had," he commented.

"He has an ability to control this sort of instability that would be impossible for some others. We know that sometimes, making a car on the edge in this way can create a quicker car – and you don't realise you went in the wrong direction because you are still extracting more lap time from the car.

"But you don't realise at first it's only because he has so much talent. So you keep going in this direction but you go too far and it takes you a few months to come back from that and realise you'd gone in the wrong direction.
"We started that year [2020] not far off Mercedes, then we had a massive down in the middle of the season before coming up again," Red Bull's Technical Director, Pierre Wache, explained to Motor Sport Magazine.

"Clearly, we went in the wrong direction and we recovered. That's where we missed something in our analysis in terms of development direction.

"The car had a characteristic which Max liked and which allowed him to go faster and so as we went further down this path his lap times would improve.

"But it brought with it some instability on entry and eventually you come to a point where that is the limiting factor and you cannot go any faster. It also made the car very difficult for the other drivers."
"It's ironic that, in 2020, Max's talent was a contributory cause to the problem we had," he commented.

"He has an ability to control this sort of instability that would be impossible for some others. We know that sometimes, making a car on the edge in this way can create a quicker car – and you don't realise you went in the wrong direction because you are still extracting more lap time from the car.

"But you don't realise at first it's only because he has so much talent. So you keep going in this direction but you go too far and it takes you a few months to come back from that and realise you'd gone in the wrong direction.

"The system is so big that to rethink the aero surfaces of the car and remake them, it was a long and painful process.

"It's a big gain for Max that he can set a car up with some rear instability and extract more performance from a given car.

"But if we are giving him a car that is not stable enough, we are limiting the potential of the car and his talent blinded us a little to what was happening."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:29:
[...]
Ik denk dat we 'correlatie' niet moeten vergeten. Zo'n auto wordt op de computer ontworpen en in de wind tunnel getest op 60%. Dat zijn allemaal simulaties en geen enkele simulatie is perfect. Er zijn altijd verschillen tussen het ontwerp, de simulator en de praktijk. De praktijk is uiteindelijk wat telt. Het is dus enorm belangrijk om snel te begrijpen hoe goed je simulaties zijn en hoe je die kan verbeteren. Dat is waar de teams zwaar afhankelijk zijn van de coureurs. De teams mogen hun auto's niet testen buiten de officiele momenten om, alles bij elkaar maar een paar dagen per jaar en vooral is sessies van een paar uur per (race)week. Als iemand daar iets zegt als "ik voel meer onderstuur dan in de simulator" wil ik geloven dat het veel impact heeft.

Met genoeg testen kunnen ze dat vast ook wel uit de data halen, maar gezien het zeer geringe aantal testuren denk ik dat ze nog steeds vertrouwen op het gevoel van de rijders.
Die input uit de CFD en windtunnel laden ze in de simulator, en op basis van wat coureurs daar vinden doen ze ook weer aanpassingen.
(alleen als de initiele bron CFD iets incorrects aan levert, gaat alles schuiven idd en ben je een beetje blind aan het varen)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Requiem19 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:31:

Ik heb me wel eens afgevraagd of dit ook bij Mercedes een rol heeft gespeeld, dat de sterke motor en het talent van Hamilton én Bottas heeft verborgen hoe de auto er aerodynamisch echt voor stond. Mercedes dacht een ruime marge te hebben om de auto verder te verbeteren indien nodig.

Toen in 2020 Red Bull steeds sterker werd kwam Mercedes er achter dat ze minder marge hadden dan ze dachten en kregen ze opeens last van oververhitting en andere onbetrouwbaarheid. Het was nog steeds een snelle auto, maar met een messcherp window rond de stijl van Hamilton. Bottas moest dus steeds meer de stjil van Hamilton gaan immiteren en dat heeft hem zijn vermogen om in te halen gekost.

Dat roept wel de vraag op waarom Russell er dan zo goed mee weg kwam. Als ik een complotje moet bedenken dan zou ik zeggen dat in dat geval de auto juist helemaal op Russell wat getuned, in de verwachting dat Bottas zich wel zou aanpassen, dat deed hij het hele seizoen al.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team

Ze gaan voor het record van langste teamnaam?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:42:
[...]
Ik heb me wel eens afgevraagd of dit ook bij Mercedes een rol heeft gespeeld, dat de sterke motor en het talent van Hamilton én Bottas heeft verborgen hoe de auto er aerodynamisch echt voor stond. Mercedes dacht een ruime marge te hebben om de auto verder te verbeteren indien nodig.

Toen in 2020 Red Bull steeds sterker werd kwam Mercedes er achter dat ze minder marge hadden dan ze dachten en kregen ze opeens last van oververhitting en andere onbetrouwbaarheid. Het was nog steeds een snelle auto, maar met een messcherp window rond de stijl van Hamilton. Bottas moest dus steeds meer de stjil van Hamilton gaan immiteren en dat heeft hem zijn vermogen om in te halen gekost.
Van Bottas was het altijd opmerkelijk dat hij het op biljartlaken circuits altijd goed deed, maar zodra het een beetje bumpy track is, is hij vaak nergens te vinden.
Ik zou dan eerder denken dat hij beter is met een stijvere ophanging, waar Ham er beter mee om kan gaan als die losser/flexibeler is.

Door de langere wielbasis en lagere rake van de Merc, zou ik daar minder snel aero-instability verwachten.
(wat natuurlijk niet uitsluit dat het kan gebeuren, zoals we bij AM zagen afgelopen seizoen)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2022 12:25 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Illegal_Alien schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:00:

Racing Point Force India Formula One Team of Lucky Strike British American Racing BAR Honda waren ook van die pareltjes

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

YakuzA schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:23:
Van Bottas was het altijd opmerkelijk dat hij het op biljartlaken circuits altijd goed deed, maar zodra het een beetje bumpy track is, is hij vaak nergens te vinden.
Ik zou dan eerder denken dat hij beter is met een stijvere ophanging, waar Ham er beter mee om kan gaan als die losser/flexibeler is.
En dat is gek want Bottas rijdt ook rally en daar is de track altijd bumpy, ik ga er dus van uit dat hij daar wel mee overweg kan. Als iemand als hij er moeite mee heeft dan denk ik dat de auto supergevoelig is en niet bij zijn stijl past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:43:
Ik ken één duidelijk voorbeeld waar er nadrukkelijk rekening is gehouden met de coureur en dat is de Williams van Kubica, die was aangepast aan de beperkingen van de verongelukte Kubica.
He? De discussie gaat toch over de rijstijl en eigenschappen van de auto. No way dat Williams de auto toen op dat vlak op Kubica had ontworpen. De enige verschillen tussen zijn auto en die van Russell zullen de positie van de pedalen, het stoeltje, het stuurtje, en de headrest zijn geweest. En die alle vier zijn altijd al verschillend. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen positie van de pedalen en een ander stoeltje. Maar ook het stuur is meestal al gepersonaliseerd per coureur omdat elk zijn eigen voorkeuren heeft. En de headrest is soms ook al afwijkend omdat er soms extra bulten aan de zijkant zitten ter hoogte van de helm.
Alleen had Kubica door zijn handicap een stuur dat verder afweek van anderen, en dan dat gat in de zijkant. Maar beide aanpassingen daarin hebben 0,0 invloed op het rijgedrag van de auto.

Want de discussie waar het hier over gaat is volgens mij toch voornamelijk het bekendere meer of minder onderstuur etc en andere zaken die invloed hebben op het rijgedrag en mogelijk al begint bij bepaalde design keuzes. Zo kan ik mij indenken dat bv push vs pullrod invloed kan hebben op de rijeigenschappen en dat een team bv de auto aanpast omdat de andere ophanging beter past bij de wensen van hun coureur(s). Maar Kubica zal door zijn handicap lijkt mij niet ineens een compleet andere rijstijl gehad hebben dan daarvoor en dat Williams daarvoor de complete designfilosofie van de auto heeft aangepast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:19
Illegal_Alien schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:00:

Amac F1 team. :Y)

Of is dat copyright infringement? ;)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:31:
[...]

Mijn verhaal komt van RB zelf overigens. Ik heb het even opgezocht voor de duidelijkheid hieronder.

https://racingnews365.com...-caused-red-bull-problems

Key quote:

[...]

[...]
Daar blijkt anders niet uit dat de auto specifiek voor Max ontworpen is, alleen dat de auto by design een erg onstabiele achterkant had, wat verbloemd werd doordat Max er zo goed mee om kon gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:17:
He? De discussie gaat toch over de rijstijl en eigenschappen van de auto. No way dat Williams de auto toen op dat vlak op Kubica had ontworpen. De enige verschillen tussen zijn auto en die van Russell zullen de positie van de pedalen, het stoeltje, het stuurtje, en de headrest zijn geweest. En die alle vier zijn altijd al verschillend. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen positie van de pedalen en een ander stoeltje. Maar ook het stuur is meestal al gepersonaliseerd per coureur omdat elk zijn eigen voorkeuren heeft. En de headrest is soms ook al afwijkend omdat er soms extra bulten aan de zijkant zitten ter hoogte van de helm.
Alleen had Kubica door zijn handicap een stuur dat verder afweek van anderen, en dan dat gat in de zijkant. Maar beide aanpassingen daarin hebben 0,0 invloed op het rijgedrag van de auto.
Laat ik beginnen met zeggen dat mijn inzicht in wat ze precies hebben aangepast beperkt is en dat ik niet denk dat het ontwerp van de auto fundamenteel is veranderd. Misschien heb ik me wat te veel voorgesteld van dat gat in de zijkant. Maar het gedoe dat ze met het stuur hadden suggereert dat het toch om een flinke aanpassing ging. Bij nader inzien zou dat echter ook een kwestie van (gebrek aan) geld kunnen zijn, het team stond er niet zo best voor.
Want de discussie waar het hier over gaat is volgens mij toch voornamelijk het bekendere meer of minder onderstuur etc en andere zaken die invloed hebben op het rijgedrag en mogelijk al begint bij bepaalde design keuzes.
Volgens mij hebben we het niet over fundamentele designkeuzes, ik in ieder geval niet. Ik heb het wel over onderstuur/overstuur maar een stapje later. Het fundamentele design ligt al vast en als de coureur daar echt niet bij past dan zoeken ze een andere. Al denk ik ook dat ze allemaal goed genoeg zijn dat je niet snel zal zeggen dat het echt niet past. Maar binnen die fundamenten kun je verschillende kanten op ontwikkelen. Daar hebben de coureurs volgens mij wel invloed op.
Een Hamilton of Verstappen zal niet bepalen of de auto high-rake of low-rake is, maar wel of er daarna wordt gefocussed op meer grip voorin of achterin, of zo iets. Daar speelt persoonlijke stijl toch wel een rol in welke problemen er boven komen en hoe die worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Tijdje terug een video of interview van Red Bull gezien over de ontwikkeling van de auto (voor 2020,or 2021) en daar hadden ze het erover dat ze op een gegeven moment fout zaten qua concept van de auto en de ontwikkeling de verkeerde/langzamere kant op ging maar dit een tijd lang verborgen bleef doordat Max alsnog zo enorm snel was met de auto.

Wel een bijzonder voorbeeld om te zien hoe talent dus ook verkeerde ontwikkelingen kan verbloemen/verborgen houden. Schijnt dat dit ze toen best wat tijd heeft gekost voor ze hier achter kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:45:
Misschien heb ik me wat te veel voorgesteld van dat gat in de zijkant.
Dat gat zat puur in de headrest, oftewel puur het schuim in de rand wat ze gewoon los er in plaatsen. Dat vereist dus geen aanpassingen aan de auto.
Maar het gedoe dat ze met het stuur hadden suggereert dat het toch om een flinke aanpassing ging. Bij nader inzien zou dat echter ook een kwestie van (gebrek aan) geld kunnen zijn, het team stond er niet zo best voor.
Het stuur zal uiteindelijk voornamelijk wat knopjes met elektronica zijn. Of een knop op plek A of B zit zal verder "voor de auto" niet uit maken, zolang maar hetzelfde signaal wordt afgegeven. Maar het kan/zal idd wel zo zijn dat ze waarschijnlijk meerdere iteraties nodig hadden om echt een stuurtje te maken dat Kubica goed kon bedienen met één hand. En daarnaast is het stuurtje volgens mij ook vrij kostbaar. En dat laatste schijnt ook weer een van de redenen te zijn waarom Williams nog steeds een los display heeft op de cockpit rand en niet geïntegreerd in het stuurtje.
[...]

Volgens mij hebben we het niet over fundamentele designkeuzes, ik in ieder geval niet. Ik heb het wel over onderstuur/overstuur maar een stapje later. Het fundamentele design ligt al vast en als de coureur daar echt niet bij past dan zoeken ze een andere. Al denk ik ook dat ze allemaal goed genoeg zijn dat je niet snel zal zeggen dat het echt niet past. Maar binnen die fundamenten kun je verschillende kanten op ontwikkelen. Daar hebben de coureurs volgens mij wel invloed op.
Een Hamilton of Verstappen zal niet bepalen of de auto high-rake of low-rake is, maar wel of er daarna wordt gefocussed op meer grip voorin of achterin, of zo iets. Daar speelt persoonlijke stijl toch wel een rol in welke problemen er boven komen en hoe die worden opgelost.
Ik bedoelde in die zin ook weer niet letterlijk dat bv Verstappen zegt "ik wil high rake" of "ik wil een pushrod suspension". Maar ik kan me wel indenken dat high vs los rake of push vs pull rod een grote invloed hebben op het rijgedrag van de auto. Vervolgens kan wel elke coureur wat spelen met de afstelling. Maar als team X kiest voor low rake auto omdat dat bij de rijstijl van hun "nr één coureur" past en de andere coureur kan helemaal niet wennen aan die rijstijl dan geeft het toch het idee van "auto is gemaakt voor". Zie bv Vettel die totaal niet overweg kon het de Ferrari met een onstabiele achterkant ("Mission Spinnow") waar Räikkönen of Leclerc (wie was toen zijn teamgenoot?) daar veel minder problemen mee hadden. En dat was dan nog in de tijd dat Vettel de nr 1 was bij Ferrari.
Het zal dus niet zo zijn dat een coureur zich letterlijk met het design van de auto bezig houd. Maar als een coureur zegt "ik wil een zeer stabiele achterkant en glijdende voorkant" en dat valt beter te bereiken met een high rake auto dan zal het team waarschijnlijk toch die kant opwerken. Het is dan niet de coureur die het design dicteert, maar de rijstijl dicteert wel het design, en de rijstijl komt van de coureur. En een andere coureur heeft maar zoveel speeltuimte v.w.b. afstelling binnen het gekozen design. Hetzelfde zag je ook afgelopen seizoen, het weekend dat gesproken werd over "Perez rijdt nu wat meer met eigen afstelling i.p.v. die van Verstappen te kopiëren" leek die ook beter te presteren doordat die net wat meer zijn eigen rijstijl kon hanteren binnen het gekozen design van de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 06:53
Reken maar niet op een speciale livery van Red Bull dit jaar, althans als we deze tweet bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FK_njcXWQAEVQ3o?format=jpg&name=large

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Extigo schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:57:
Reken maar niet op een speciale livery van Red Bull dit jaar, althans als we deze tweet bekijken.
[Twitter]
[Afbeelding]
Dat hebben ze nu al een paar jaar niet meer. Ik ga uit van de normale livery. En helicoptertape als finishing touch... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
RobertMe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:42:
[...]
En daarnaast is het stuurtje volgens mij ook vrij kostbaar. En dat laatste schijnt ook weer een van de redenen te zijn waarom Williams nog steeds een los display heeft op de cockpit rand en niet geïntegreerd in het stuurtje.
Het schermpje niet op het stuur heeft een veel simpeler reden en dat is gewicht. Weet niet meer wie van de (toenmalige) hoofden het was maar het idee is dat een schermpje gewicht toevoegt en dus meer inspanning vraagt aan de piloot om te draaien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[Twitter]
[Afbeelding]
https://twitter.com/redbu...G0BnUjfIuVtCzNI0UfLQ&s=19

Het is geen eens een recente foto :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

[Twitter]
[Afbeelding]
Dit is een foto van 2021 :P

bron: Teaser Red Bull is niet wat het lijkt

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Kenhas schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Het schermpje niet op het stuur heeft een veel simpeler reden en dat is gewicht. Weet niet meer wie van de (toenmalige) hoofden het was maar het idee is dat een schermpje gewicht toevoegt en dus meer inspanning vraagt aan de piloot om te draaien.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Daarnaast hebben ze AFAIK stuurbekrachtiging dus qua inspanning zal het wel meevallen. En vroeger hadden ze allemaal het display aan de cockpit bevestigd. Het plaatsen in het stuur is IIRC een ontwikkeling die samen is gegaan met de introductie van de hybride motoren. Daardoor is er veel meer informatie dat weergeven "moet" worden en zijn er bergen submenu's in de configuratie gekomen. Het plaatsen van het display in het stuur heeft daarbij als groot voordeel dat het display ten alle tijden zichtbaar is. Terwijl met het losse display het stuur continu voorlangs draait en het dus niet af te lezen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De voordelen dat het stuur minder zwaar is en het scherm altijd rechtop zit zijn zeker waar, maar volgens mij speelt er meer. Ten eerste dat Williams een hele tijd krap bij kas zat en gewoon niks kon veranderen dat niet essentieel was.

Maar ik heb ook begrepen dat er nog een reden is, al kan ik daar zo snel geen bewijs voor vinden (neem dit dus met een korrel zout want je vertrouwt op mijn niet zo beste geheugen ; ), namelijk dat alle teams dat schermpje en de achterliggende systemen kant-en-klaar inkopen. Er zijn twee partijen die dergelijke systemen leveren, (de engineering zusterbedrijven van) McLaren en Williams. Alle teams kopen het bij McLaren maar Williams kan dat eigenlijk niet maken want dan laten ze het eigen product in de steek. Misschien gaat dat veranderen want Williams heeft die engineering-afdeling onlangs moeten verkopen uit geldgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Welk klassiek F1 team duikt er op en reageert met een detailfoto van hun F1 auto.... uit 1958?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:03:
[...]

Welk klassiek F1 team duikt er op en reageert met een detailfoto van hun F1 auto.... uit 1958?
Go Haas a picture of ‘58 :+

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2022 20:16 ]

PSN

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zat net doelloos op twitter, aldaar zat ik als trending topic “Christian Horner”. Nou maar even kijken.

Wat blijkt, er was een of ander liefdadigheid event. Daar heeft hij iets gewonnen, met als hoogste bid 5.000.
Mercedes auctioned off a tour of their factory last night at the Autosport Awards Charity Auction.

The winning bid?

Christian Horner, who paid just over $5k.

He says that he wants to take "about 20" people with him on the tour.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvJxnWDaFFV8OmoqiQ0RglE94e0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2f5whdNAlyeiv4t2jKZEqnV.jpg?f=fotoalbum_large

>:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 07:29
BlauweFles schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:41:
Ik zat net doelloos op twitter, aldaar zat ik als trending topic “Christian Horner”. Nou maar even kijken.

Wat blijkt, er was een of ander liefdadigheid event. Daar heeft hij iets gewonnen, met als hoogste bid 5.000.

[...]

[Afbeelding]

>:) :+
Ik acht de kans dat Latifi het WDC wint groter, dan dat Horner daar naar binnen mag :+ zeker na vorig seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 13:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Waah schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:54:
[...]

Ik acht de kans dat Latifi het WDC wint groter, dan dat Horner daar naar binnen mag :+ zeker na vorig seizoen.
Hij is ook al eens in 2008 in de mclaren fabriek geweest.
En hij geeft aan dat ze toen ook alleen de niet interessante dingen kregen te zien en vooral een lekkere lunch hebben gekregen.
Dus dat zal nu weer gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Zou die Masi uitnodiging om mee te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

BlauweFles schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:41:

*proest*
He says that he wants to take "about 20" people with him on the tour.
"about 20", een stuk of 60 dus. Hijzelf, Adrian Newey, en 58 RedBull engineers met de beste camera's en 3d-scanners zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 08-02-2022 10:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 19:04

Mystikal

It never hurts to help!

Reverse uno kaart voor Mercedes. Ze sluiten de crew op en regelen dubbel gangers... :p

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1 ... 17 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics