[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.894 views

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 16:19

9 februari wordt de RB18 gepresenteert!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 16:10

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:52
Woah, even iedereen voor zijn. Ook leuk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Overdrive97 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:05:
[Twitter]

9 februari wordt de RB18 gepresenteert!
Zo, da's vroeg. Ik ben heel, heel erg benieuwd naar de livery... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

sjaool schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Ik hoop op iets wat lijkt op de japan livery van vorig jaar. Die vond ik echt heel erg goed, maar dan wat meer goud zoals max zijn 2022 helm. Alleen maar om te laten zijn ''wij zijn wereldkampioen'' :)F

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 03-02-2022 10:16 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

lolz, Red Bull vertaald uit Spaans naar Engels is dus Alfa Romeo? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Plenkske schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:12:
Woah, even iedereen voor zijn. Ook leuk :)
nofi, lees hier (en op socials) vaak redelijk wat enthousiasme over de lancering (livery) van een team.

kijk al aardig wat jaartjes races, maar die livery (en/of lancering van auto) kan mij echt een reet roesten. 'who cares?' (schijnbaar redelijk wat) [..] waarom?

dit is geen flame, maar oprechte vraag.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjaool schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:14:
[...]

Ik vind het wel mooi. Nu weet niemand meer wie op welke band van start gaat.
80% zal wel gewoon de medium worden, maar de paar wisselingen maken het altijd wat spannender, net zoals het starten op de soft in de sprint race nog wel voor (een paar) verrassende opmarsen zorgde afgelopen jaar.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:52
himlims_ schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:25:
[...]

nofi, lees hier (en op socials) vaak redelijk wat enthousiasme over de lancering (livery) van een team.

kijk al aardig wat jaartjes races, maar die livery (en/of lancering van auto) kan mij echt een reet roesten. 'who cares?' (schijnbaar redelijk wat) [..] waarom?

Het is normaal gesproken vooral marketing. Vaak laten ze ook echt niet zien hoe de wagen echt is. Ze laten dingen weg of zetten er dingen op die anders zijn dan de echte wagen.

Dus ja normaal gesproken ben ik het met je eens: niet echt boeiend. Zeker omdat de meeste teams elk jaar nagenoeg dezelfde kleurstelling hebben.

Maar voor dit jaar vind ik het toch anders. De wagens worden compleet nieuw. Dus het is gewoon interessant hoe het eruit komt te zien. Het is een eerste kijk op de 2022 wagens. Alsnog zullen details niet hetzelfde zijn dan bij de eerste race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
[...]

omdat (het) toch: Altijd wel weer (leuk) is, om te zien what they er [...] van gemaakt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:23:
[...]

lolz, Red Bull vertaald uit Spaans naar Engels is dus Alfa Romeo? :+
Hij heeft de tweet inmiddels verwijderd en aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ik ben dit jaar vooral benieuwd naar hoe de teams hun livery op de nieuwe wagens hebben toegepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07

Chiron

Moderator Discord
En het is ook niet zo dat ze angstvallig de 'echte' vleugeltjes en onderdelen geheim willen houden als ze die niet op de livery car zetten; Er zal best wat onder de pet gehouden worden om de concurrentie niet wijzer te maken, maar omdat de ontwikkeling zo snel gaat en er soms onderdelen ontworpen worden voor specifieke circuits, zijn die er simpelweg nog niet.
En dan is het makkelijker om een mule car of die van vorig jaar uit te dossen met de nieuwe livery. Al gaat dat laatste nu dus niet op met het compleet nieuwe ontwerp van de auto :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het is denk ik ook een psychologisch spelletje naar de directe concurrenten. Zo van, kijk wij presenteren de wagen eerder dus we hebben een voorsprong op jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
Zoals eerder door AMuS gemeld is er oneinigheid tussen de F1 teams over het aantal sprint races voor 2022. Blijkbaar zijn de teams al geïnformeerd dat er dit seizoen maar 3 sprint races gaan komen. De 3 top teams blijven bij hun standpunt voor verhoging van het budgetplafond en de overige 7 teams willen juist de extra inkomsten, wat de topteams niet lijkt te interesseren. De kans bestaat dat er wel 6 sprint races in het 2023 seizoen gaan komen omdat er dan slechts 6 stemmen voor nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ach ja plaatjes kijken is altijd mooi. Ieder jaar blijkt wel weer dat het eerste race weekend pas echt een goede graadmeter is hoe het ervoor staat :)

Na alle heisa krijg ik er zowaar weer wat zin aan, mag wel hopen dat de media ophoudt over het afgelopen seizoen en zich richt op aankomend seizoen. Dat ze vroeg beginnen met de presentaties helpt daar gelukkig wel bij.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
tweakduke schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:21:
Na alle heisa krijg ik er zowaar weer wat zin aan, mag wel hopen dat de media ophoudt over het afgelopen seizoen en zich richt op aankomend seizoen.
Dan zou ik Britse outlets zoals Motorsport en The Race nog even mijden, die zitten nog ergens in hun "controversial 2021 season ending" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
tweakduke schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:21:
Ach ja plaatjes kijken is altijd mooi. Ieder jaar blijkt wel weer dat het eerste race weekend pas echt een goede graadmeter is hoe het ervoor staat :)

Na alle heisa krijg ik er zowaar weer wat zin aan, mag wel hopen dat de media ophoudt over het afgelopen seizoen en zich richt op aankomend seizoen. Dat ze vroeg beginnen met de presentaties helpt daar gelukkig wel bij.
Kun je rekenen? :+

Ik ben bang dat men het hele seizoen hierover gaat lopen eikelen. Als RB sneller is als MERC zal men regelmatig aanhalen dat HAM vorig jaar zijn record-WDC had moeten krijgen. Als MERC sneller is als RB zul je een "Zie je wel, HAM is sneller" krijgen O-)

Zeker de Britten zullen dit nog wel regelmatig aanstippen bij Sky ben ik bang. Heb zelf eigenlijk vooral interesse in het BBC4 commentaar en hoe ik dat ga proberen te bekijken. Want dat was (bij de laatste race die ik heb gezien) erg goed én heel neutraal. Iets waar we Sky en Ziggo niet op gaan betrappen O-)

Waar niets mis mee is. Maar mijn voorkeur is toch neutraler commentaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Chocoball schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:25:
[...]

Dan zou ik Britse outlets zoals Motorsport en The Race nog even mijden, die zitten nog ergens in hun "controversial 2021 season ending" ;)
Ik moet zeggen dat ik bijna geen enkel artikel meer heb gelezen na het seizoen einde :+

Maar nu de presentaties eraan komen is het tijd om te ontwaken.
Waah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Kun je rekenen? :+

Ik ben bang dat men het hele seizoen hierover gaat lopen eikelen. Als RB sneller is als MERC zal men regelmatig aanhalen dat HAM vorig jaar zijn record-WDC had moeten krijgen. Als MERC sneller is als RB zul je een "Zie je wel, HAM is sneller" krijgen O-)

Zeker de Britten zullen dit nog wel regelmatig aanstippen bij Sky ben ik bang. Heb zelf eigenlijk vooral interesse in het BBC4 commentaar en hoe ik dat ga proberen te bekijken. Want dat was (bij de laatste race die ik heb gezien) erg goed én heel neutraal. Iets waar we Sky en Ziggo niet op gaan betrappen O-)

Waar niets mis mee is. Maar mijn voorkeur is toch neutraler commentaar
Britse media blijft op ignore :P

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

De driver ratings van The Race vind ik erg goed
spoiler:
goed om even flink te lachen vooral... Als je een voorbeeld wil van British Bias, my god. En niet enkel naar Hamilton, maar alles wat Brits is doet het in cijfers altijd beter dan anderen. Subtiel is het niet eens te noemen. De Youtube comments bij de aankondiging van hun ratings is ook altijd echt goud O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 03-02-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Waah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:30:
[...]

offtopic:
En dan in de reacties, wat moet Verstappen doen om een 10 te krijgen Edd? Hamilton kreeg 2 of 3 keer een 10 terwijl Verstappen niet hoger kwam dan een 9.5. Daarbij is het criteria voor een 10 maiximaal presteren met het materiaal wat de coureur heeft en hoe zijn weekend verliep in kwalificatie en race.

[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 03-02-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19
[...]

Ik ben bang dat ze daar dit jaar ook nog wel een tijd in blijven hangen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Chocoball schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:35:
[...]

offtopic:
En dan in de reacties, wat moet Verstappen doen om een 10 te krijgen Edd? Hamilton kreeg 2 of 3 keer een 10 terwijl Verstappen niet hoger kwam dan een 9.5. Daarbij is het criteria voor een 10 maiximaal presteren met het materiaal wat de coureur heeft en hoe zijn weekend verliep in kwalificatie en race.
Blijf het grappig vinden dat mensen zich daar zo druk over kunnen maken. In de UK zijn ze ook nog steeds van mening dat ze een empire zijn. Laat ze lekker in die waan. Het nationalisme druipt er vanaf bij de Engelsen. Wij kijken met een oranje bril, maar zijn over het algemeen een redelijk kritisch volkje. Dat is aan de andere kant van de plas heel anders.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

basvn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Zit er een beetje 50/50 in

Q3 bereiken is voor de lagere teams nu nog lastiger.
andere kant, iedereen start op nieuwe banden, en een midfieldteam die start op oudere banden(binnen top10), worden niet gelijk om hun oren gereden
Nou, volgens mij kwalificeert vrijwel iedereen die in Q2 een rondje naar buiten gaat op mediums zich gewoon voor Q3 (al dan niet op mediums) dus daar verandert eigenlijk vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

The Race mijden is ook op andere momenten een goed idee.
Waah schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:30:
[...]

spoiler:
goed om even flink te lachen vooral... Als je een voorbeeld wil van British Bias, my god. En niet enkel naar Hamilton, maar alles wat Brits is doet het in cijfers altijd beter dan anderen. Subtiel is het niet eens te noemen. De Youtube comments bij de aankondiging van hun ratings is ook altijd echt goud O-)
Ja dat vond ik ook totdat ik er genoeg gezien had en het eigenlijk meer om te huilen werd. Sommige rijders krijgen steevast kutscores en in de vergelijkings-overzichtjes van de verschillende sites die driver ratings doen hebben de ratings van Edd altijd wel een paar stevige outliers. Op Reddit blijven posts over die driver ratings ook steevast op 0 upvotes staan (want je kan niet negatief) en vaak worden ze in de comments al gepost zodat mensen er ook niet op hoeven te klikken om te zien wat er nu weer voor controversieels in staat. Zegt wel genoeg denk ik.
Chocoball schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:35:
[...]

offtopic:
Tsja, dat heeft Verstappen toch echt aan zichzelf te danken. Had 'ie maar moeten kiezen om in Engeland geboren te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 03-02-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
DataGhost schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:28:

Tsja, dat heeft Verstappen toch echt aan zichzelf te danken. Had 'ie maar moeten kiezen om in Engeland geboren te worden.
Geboren? Gewoon als Brit nationaliseren. Hij kan als Belg ook voor Nederland uitkomen :Y)
Hoe durft zó'n talent níét voor Great Britain uit te komen -O-

Meer on-topic: Nog altijd niet zeker of ik F1 ga volgen dit jaar. Viaplay wordt het sowieso niet. Dus misschien F1 TV. Bij delen nog wel de moeite waard misschien. Ligt ook een béétje aan het commentaar op NL. Want het britse commentaar vond ik altijd prachtig, maar na vorig seizoen ben ik daar ook wel klaar mee.

En Duits ligt me niet zo goed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:58
Voor de liefhebber met een kleine truc in de Google play store.

€35,- voor 1 jaar F1 tv.

*knip*
Die trucjes zijn illegaal en mogen dus niet.

[ Voor 48% gewijzigd door tweakduke op 03-02-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

sjaool schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Wordt waarschijnlijk weer zo'n test livery die iedereen tof vind, maar voor het seizoen gebruiklen ze het gebruikelijke kleuren palet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Niet meer dan drie sprint races dit seizoen.

(nog drie te veel IMO, maar goed: een gegeven paard ...)

[ Voor 11% gewijzigd door noo op 03-02-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

noo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:01:
[Twitter]
zoals je zelf al zegt: 3 te veel.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:56:
Wordt waarschijnlijk weer zo'n test livery die iedereen tof vind, maar voor het seizoen gebruiken ze het gebruikelijke kleuren palet.
Nee joh, echt...? :+

:P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het enige positieve er aan is dat ik er aan herinnerd wordt dat F1 bestaat en dat houdt mijn interesse levend, want uit het oog, uit het hard.
Dat neemt niet weg dat ik het oersaai vind en ze lijken steeds meer nietszeggende "mediamomentjes" te maken. Oeh, een aankondiging van de helm reveal, spannend hoor... teiltje!

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
noo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:01:
[Twitter]
Aangezien ze 6 wilden doen, ben ik hier erg content mee. Inderdaad nog 3 teveel, maar goed... je kan niet alles hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Technofreakz schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:41:
Voor de liefhebber met een kleine truc in de Google play store.

€35,- voor 1 jaar F1 tv.

[Mbr]*knip*
Die trucjes zijn illegaal en mogen dus niet.[/]
Helaas nog steeds een creditcard nodig...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/p526x296/273305233_2241498239346758_8849810589299908542_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=mVNxViOdtJ4AX-owFnh&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT9zb5xbfer_L__UqfYi_p1CDvUPQMbGnDzjBetRAr_w_g&oe=62010AFB

2022 livery

dus geen auto, of op de showauto

[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 03-02-2022 15:38 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Het was al de verwachting dat Haas als eerste zou presenteren omdat het hun "moment to shine" is voordat de grote teams met hun presentatie komen.

DatumTeamType-aanduiding
4 februariHaaslivery
9 februariRed BullRB18
10 februariAston MartinAMR 22
11 februariMcLarenMCL36
14 februariAlpha TauriAT03
17 februariFerrariF1-75
18 februariMercedesAMG F1 W13
21 februariAlpineA522
23 februariHaasVF-22
27 februariAlfa RomeoC42
???WilliamsFW44

[ Voor 12% gewijzigd door Chocoball op 04-02-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
basvn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:31:
Dat zeggen ze zelf toch ook? Enkel livery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

CreativeS schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:52:
[...]

Dat zeggen ze zelf toch ook? Enkel livery.
[Twitter]
Op de post op facebook (waar ik het plaatje tegen kwam) was dat nog niet duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

basvn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:31:
[Afbeelding]

2022 livery

[Twitter]

Met de russische vlag en uralkali verwacht ik niet veel verrassingen van hun kant :P

/edit:
Hoop overigens dat niet alle teams met 'livery' reveals komen waar gewoon de nieuwe livery digitaal op de FIA showcar is geplakt :s

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 03-02-2022 16:33 ]

PSN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:03

verstappen is zich uitstekend aan het vermaken :+

die piste van een paar jaar geleden vond ik leuker maar mooie beelden dat wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wognummer schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:39:
[YouTube: Max Verstappen’s Icy Pre-Season Fun: Driving An F1 Car On The GP Ice Race Circuit]

Verstappen is nu wereldkampioen hé. "Het talent" moet nu meer afgeschermd worden. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

[YouTube: Max Verstappen’s Icy Pre-Season Fun: Driving An F1 Car On The GP Ice Race Circuit]

Zo raar om een F1 auto op zulke dunne bandjes te zien, vooral die achterbanden :D Lijken wel thuisbrengertjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Pendaco schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Zo raar om een F1 auto op zulke dunne bandjes te zien, vooral die achterbanden :D Lijken wel thuisbrengertjes :P
Less is more op t ijs, met normale banden (qua maat) heb je niet genoeg druk op de spikes om ook echt grip te krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de mensen die het gemist hebben; staat een 1 op ;).

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31

Vuvuzela

My spire is forming

Jammer dat het er zo nep uit ziet.. Als ik er geen andere beelden van had gezien dan had ik niet geloofd dat het echt was :X

https://www.instagram.com/reel/CZeEw2HAlaO/

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Meen je dat nou?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Vuvuzela schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:11:
Jammer dat het er zo nep uit ziet.. Als ik er geen andere beelden van had gezien dan had ik niet geloofd dat het echt was :X

https://www.instagram.com/reel/CZeEw2HAlaO/
Komt door t licht gok ik, het lijkt gigantisch overbelicht, maar die sneeuw reflecteert gewoon gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Welk shot kan een hobbyist met een modelauto op zolder niet namaken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vuvuzela schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:07:
[...]

Daar zakt mijn broek van af.....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:48
Ja prachtig. Daar zou ik bij zijn. Het event ging echter vanwege covid in Iceolation. Volgend jaar weer een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Vuvuzela schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:07:
[...]

Op een gegeven moment is dat moeilijker dan een bestaande auto pakken, daar gewoon spijkerbandjes onder gooien en even echt rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Geloof maar dat het echt is.Het is niet de eerste keer dat Red Bull dit geintje flikt met Max achter het stuur. Beetje jammer dat daarover getwijfeld wordt. :| ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:02

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Als ik het goed begrepen heb heeft Honda een smallere/compactere motor gebouwd voor de 2022 auto.
https://twitter.com/hotla...qoQjFk2laQY4Z-6dccTA&s=19

[ Voor 3% gewijzigd door Sepp14 op 04-02-2022 09:04 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:40:
Geloof maar dat het echt is.Het is niet de eerste keer dat Red Bull dit geintje flikt met Max achter het stuur. Beetje jammer dat daarover getwijfeld wordt. :| ;)
Het gebeurd ook regelmatig dat gedaan wordt dat Max achter het stuur van een promofilmpje zit, terwijl dat echt niet is.

Logisch dat men gaat twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 15-09 13:21
Never mind. Bleken fake-reders van de Haas te zijn.

[ Voor 90% gewijzigd door Extigo op 04-02-2022 09:11 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:37
Jelte schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Het gebeurd ook regelmatig dat gedaan wordt dat Max achter het stuur van een promofilmpje zit, terwijl dat echt niet is.

Wat uiteraard niet betekent dat het filmpje nep is. Tot nu toe zijn bij mijn weten de meeste / alle filmpjes gewoon echt geweest, alleen regelmatig met een andere coureur. Zie bv ook die video van die pitstop zonder zwaartekracht, waar ze ook een behind the scenes van gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Kennelijk waren er toeschouwers:
Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Sepp14 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:58:
Als ik het goed begrepen heb heeft Honda een smallere/compactere motor gebouwd voor de 2022 auto.
https://twitter.com/hotla...qoQjFk2laQY4Z-6dccTA&s=19
Coca-Cola zone?
Daar bedoelen ze mee dat de 'taille' smaller is geworden neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Extigo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:11:
Never mind. Bleken fake-reders van de Haas te zijn.
vandaag wordt ie gepresenteerd

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:08
AvK schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:14:
[...]

Coca-Cola zone?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Dm6Z96jK00tWogpDkqtWh3eU94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iitQn70yq3KRmEooSCs8sq7Y.png?f=fotoalbum_large
100% juist, dit is de coca-cola zone (niet gesponsored door coca-cola overigens).

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Coca-Cola zone?
Yep, zie https://www.ltf1official.com/post/f1-cars-and-coke-bottles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 15-09 13:21
himlims_ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:14:
[...]

vandaag wordt ie gepresenteerd
Ja, rond 12.00. Ik dacht dat een aantal reders gelekt waren, maar dit bleken fake te zijn. Vandaar dat ik ze weer verwijderd heb.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:02

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

[...]

Coca-Cola zone?
Die hebben alle auto's al volgens mij. Haal je de vloer weg zie je het duidelijk.
Doelde ook op het naar voren verplaatsen van cockpit.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jelte schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:10:
[...]

Dan wordt er vaak niet bij vermeld dat Max er bij is. Maar het is ook wel logisch dat hij door het jaar heen geen tijd heeft om voor dat soort dingen ingezet te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

sjaool schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:28:
[...]

Dan wordt er vaak niet bij vermeld dat Max er bij is. Maar het is ook wel logisch dat hij door het jaar heen geen tijd heeft om voor dat soort dingen ingezet te worden.
Kans dat ie zelf rondjes rijdt is natuurlijk klein.

Net zoals in autoprogramma's waar je de dikste autos bestuurd ziet worden door, ehm, Clarkson en dan net altijd precies op het raam een zonneflare zit, of het raam is net ff dat je er niet doorheen kan kijken of ze hebben net een helm op. (stel: Max crasht bij zo'n opname, breekt een been en is 3 maanden uitgeschakeld?)

Maar geeft niks, het is goed vermaak en we laten ons graag truken.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
pjottum schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Kans dat ie zelf rondjes rijdt is natuurlijk klein.

Net zoals in autoprogramma's waar je de dikste autos bestuurd ziet worden door, ehm, Clarkson en dan net altijd precies op het raam een zonneflare zit, of het raam is net ff dat je er niet doorheen kan kijken of ze hebben net een helm op. (stel: Max crasht bij zo'n opname, breekt een been en is 3 maanden uitgeschakeld?)

Maar geeft niks, het is goed vermaak en we laten ons graag truken.
offtopic:
Top Gear is gemengd. De shots van buiten de auto met een berg driftwerk kun je inderdaad vaak toevallig net niet zien wie er achter het stuur zit. Maar de presentator van het item zie je natuurlijk wel vaak genoeg vanuit de auto daadwerkelijk rijden / presenteren. Dus alleen het "show" element is met een andere rijder.
Overigens is/was dat naar mijn idee ook de hele reden voor The Stig. Ja, het zal vaak Ben Collins zijn geweest maar er zal ook wel een aantal keren een andere coureur gereden hebben. Zoals die aflevering waarin ze bekend maakte wie The Stig was en Schumacher onder de helm vandaan kwam, en dat heel toevallig in een aflevering met een exclusieve en peperdure Ferrari. En het zal ook best zo zijn dat bij andere peperdure of exclusieve auto's een coureur van het merk gereden heeft, en er zullen ook wel keren zijn geweest dat Collins niet beschikbaar was en iemand anders de honneurs waarnam als zijnde The Stig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:19:
[...]

offtopic:
Top Gear is gemengd. De shots van buiten de auto met een berg driftwerk kun je inderdaad vaak toevallig net niet zien wie er achter het stuur zit. Maar de presentator van het item zie je natuurlijk wel vaak genoeg vanuit de auto daadwerkelijk rijden / presenteren. Dus alleen het "show" element is met een andere rijder.
Overigens is/was dat naar mijn idee ook de hele reden voor The Stig. Ja, het zal vaak Ben Collins zijn geweest maar er zal ook wel een aantal keren een andere coureur gereden hebben. Zoals die aflevering waarin ze bekend maakte wie The Stig was en Schumacher onder de helm vandaan kwam, en dat heel toevallig in een aflevering met een exclusieve en peperdure Ferrari. En het zal ook best zo zijn dat bij andere peperdure of exclusieve auto's een coureur van het merk gereden heeft, en er zullen ook wel keren zijn geweest dat Collins niet beschikbaar was en iemand anders de honneurs waarnam als zijnde The Stig.
offtopic:
En Chris Harris, in de huidige Top Gear zal echt vrijwel al het rijden zelf doen, net zoals overigens ook de oude Top Gear lui enorm veel zelf deden, blijkend uit de vele crashes die ze mee hebben gemaakt, vooral Hammond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik twijfel er niet over dat het echt is, maar de manier waarop het gefilmd/geknipt is geeft er wel aanleiding toe. Die stijl associeer ik met spelletjes en actiefilms waarin ze een kleinigheid groot willen maken.
Zo wordt er heel veel gebruik gemaakt van hele korte shorts die enorm ver zijn ingezoomed. Zo heb je geen idee hoe de auto zich echt gedraagd en op zo'n gladde baan zou ik daar graag meer van zien. Nu heb ik het gevoel dat ze eigenlijk niet harder dan 40km/h zijn gegaan en de rest niet meer dan suggestie is. En natuurlijk was het geen echte race en lag van te voren vast wie zou winnen en waar er zou worden ingehaadl.

Het hoort allemaal bij promo-filmpje, dat zijn kleinigheden die groot worden gemaakt, maar meestal weten ze dat wat beter te verbergen. Zeker bij RedBull. En omdat het komkommertijd is in F1 neem ik zelfs de moeite om er op te reageren. :/

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Mogelijk dat de discussie over promotiefilmpjes, actieve deelname van coureurs, TG, etc. verder in [F1] Randzaken gevoerd kan worden? Het heeft niet veel seizoenswaarde in dit topic om het netjes te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De Ferrari is F1-75 gedoopt:
‘This is a very special moment’ say Ferrari, as they fire up engine ahead of F1-75 launch
https://www.formula1.com/...Fz5CNi1vPXhxkg8PsP1b.html

/edit: had niet bijgelezen dus is vast al eerder gemeld :+

[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 04-02-2022 11:03 ]

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Haas toont als eerste team kleurstelling van F1-auto voor 2022

"Het Formule 1-team van Haas heeft de kleurstelling van de Haas VF-22 gepresenteerd. Met een grotendeels ongewijzigde livery trekken Haas-coureurs Mick Schumacher en Nikita Mazepin komend seizoen ten strijde."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scKkJ5c6jLr-R7ZjBgDlO7ofui4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F0ytiGzQ2yAwWk0ArErS2W5a.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 04-02-2022 12:07 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 10:10

Bloodclot

Jawier!

Haas-auto zelfde liver.

Had gehoopt om mooie nieuwe frisse look.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FKvylEMXoAQQDfc?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FKvyq8dXMAIbiY0?format=jpg&name=4096x4096

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FKvyjJvXMAAOVbq?format=jpg&name=4096x4096

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FKvyo9cXwAE3-R-?format=jpg&name=4096x4096

@spartacusNLD was mij net voor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 04-02-2022 12:11 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

spartacusNLD schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:07:
Haas toont als eerste team kleurstelling van F1-auto voor 2022

"Het Formule 1-team van Haas heeft de kleurstelling van de Haas VF-22 gepresenteerd. Met een grotendeels ongewijzigde livery trekken Haas-coureurs Mick Schumacher en Nikita Mazepin komend seizoen ten strijde."

[Afbeelding]
Ik las "teleurstelling".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik verwacht van 90% dat er geen grote wijzigingen zijn in de kleurstelling. Dus waarom iedereen gelijk weer teleurgesteld is?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vind de livery op deze auto eigenlijk best tof! Niet al te veel poespas ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Het is duidelijk een andere auto dan het model van de FIA, de sidepods zien er behoorlijk raar uit. Maar de volledige auto is het sowieso niet (duh) of ze hebben echt zitten slapen. Ik kan in ieder geval bijvoorbeeld geen DRS-mechanisme vinden op die foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Ben wel benieuwd naar de merc livary. Zou het weer ouderwets zilver of woke-black zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Wat zijn de sidepods opeens klein, heeft de ICE opeens 50% minder koeling nodig?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 20:57
CH4OS schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:18:
Ik vind de livery op deze auto eigenlijk best tof! Niet al te veel poespas ook. :)
Mwah. Waar kijken we nou naar ? Als ik het draadje hier zie:

- Push rod front ophanging. Dat lag voor de hand met de lagere neus en strakkere regels voor ophanging etc. in de 2022 regels.
- Side pods lijken op "Mercedes" sidepods, kleine inlets.. Verschilend van de FIA concept car.
- Kortere neus. Andere front-wing flaps.
- Kleinere roll loop dan 2020-2021 ?

Zowiezo een render.

BTW, kan iemand mij uitleggen hoe je het DRS flapje doet met die 2022 achter vleugel ? Klapt de hele vleugel naar voren of achter ? Soort als een "flexi-wing" wat vorig jaar hot was ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Bloodclot schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:23:
Ben wel benieuwd naar de merc livary. Zou het weer ouderwets zilver of woke-black zijn?
Niks mis met woke-black, maar ze hebben al aangekondigd dat de wagens weer silver arrows gaan worden :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
Waar zouden we zijn zonder @ScarbsTech:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onNDEBn5RETuINrDgL5nCqUtdqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f5ON1ABf5LAa4eNAE9XpA2R6.png?f=fotoalbum_large

(zie YouTube: Deep Dive Into DRS In Qatar | F1 TV Tech Talk | Crypto.com, vanaf 6:10)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Gekkenhuis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Wat zijn de sidepods opeens klein, heeft de ICE opeens 50% minder koeling nodig?
lucht naar binnen gaat via de sidepods en de luchtinlaat boven de coureur. Daar zijn teams relatief vrij de grootte en vorm. Voor warmteafvoer mogen er sleuven of openingen in het bodywork komen.

Benieuwd of we praktisch dezelfde auto in het rood zien op de 17e. Er was wel sprake dat Ferrari terug zou gaan naar een driehoekige lucht inlaat boven de coureur. Bij Haas is dat dus ook zo te zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Chocoball op 04-02-2022 12:38 . Reden: Ferrari commentaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loekf2 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Mwah. Waar kijken we nou naar ? Als ik het draadje hier zie:

[Embed]

- Push rod front ophanging. Dat lag voor de hand met de lagere neus en strakkere regels voor ophanging etc. in de 2022 regels.
- Side pods lijken op "Mercedes" sidepods, kleine inlets.. Verschilend van de FIA concept car.
- Kortere neus. Andere front-wing flaps.
- Kleinere roll loop dan 2020-2021 ?

Zowiezo een render.

BTW, kan iemand mij uitleggen hoe je het DRS flapje doet met die 2022 achter vleugel ? Klapt de hele vleugel naar voren of achter ? Soort als een "flexi-wing" wat vorig jaar hot was ?
Ik kijk niet eens naar onderdelen specifiek, die zijn hier en daar vaak i mmers toch ingekocht bij het merk waar ze de motor vandaan hebben. Ik kijk dus puur naar de livery en die spreekt me op deze auto wel aan. :)
Chocoball schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:35:
lucht naar binnen gaat via de sidepods en de luchtinlaat boven de coureur. Daar zijn teams relatief vrij de grootte en vorm. Voor warmteafvoer mogen er sleuven of openingen in het bodywork komen.
De grootte en vorm van de luchtinlaat zijn ze vrij in, maar de hoeveelheid lucht dat de motor in gaat, is wel degelijk beperkt. Anders waren er wel meer lucht inlaten geweest. :)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 04-02-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bloodclot schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:07:
Haas-auto zelfde liver.

Had gehoopt om mooie nieuwe frisse look.
Mazepin mag niet onder Russische vlag rijden, Haas heeft dat dus opgelost door hem in een Russische vlag te laten rijden. Lijkt mij dus dat dit nog wel even zo blijft.

spoiler:
On a more serious note: dit is sowieso de kleurstelling van de hoofdsponsor, Uralkali. En dat bedrijf is heel toevallig in handen van pappa Mazepin. En wie betaalt, bepaald. Dus "per ongeluk Russische vlag" is het geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
CH4OS schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:35:
[...]
De en vorm van de luchtinlaat zijn ze vrij in, maar de hoeveelheid lucht dat de motor in gaat, is wel degelijk beperkt. Anders waren er wel meer lucht inlaten geweest. :)
ik had eerder begrepen dat de E10 brandstof meer zuurstof bevat en ook zorgt voor een betere "koeling" van de cylinders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:45:
[...]

ik had eerder begrepen dat de E10 brandstof meer zuurstof bevat en ook zorgt voor een betere "koeling" van de cylinders.
E10 brandstof heeft het dubbele aan ethanol ten op zichte van reguliere Euro95/Euro98 benzine, die meestal aangeduid worden met E5. Misschien dat wanneer men overgaat op synthetische brandstoffen er meer zuurstof in komt, maar daar is nu nog weinig over te zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 04-02-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Illegal_Alien schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:15:
Ik verwacht van 90% dat er geen grote wijzigingen zijn in de kleurstelling. Dus waarom iedereen gelijk weer teleurgesteld is?
Is ook mijn verwachting. Daarnaast zal er digitaal weinig worden prijs gegeven.
Saai ja maar wel begrijpenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
CH4OS schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:48:
[...]
E10 brandstof heeft het dubbele aan ethanol ten op zichte van reguliere Euro95/Euro98 benzine, die meestal aangeduid worden met E5. Misschien dat wanneer men overgaat op synthetische brandstoffen er meer zuurstof in komt, maar daar is nu nog weinig over te zeggen.
Over die "cooling":

https://www1.eere.energy....fs/basics/jtb_ethanol.pdf
Ethanol burns well because it is an oxygenate, meaning that ethanol molecules contain oxygen.
Oxygen atoms inside ethanol join forces with oxygen molecules in the air to help ethanol burn more
completely. This extra amount of oxygen also helps gasoline burn better when it is blended with ethanol.
Je krijgt een efficientere verbranding, minder uitstoot. Wel minder energie, omdat ethanol een lager energie dichtheid dat benzine heeft.

Kan me even niet voorstellen dat je dan minder hitte in je cylinders krijgt. Teams (oa Honda) proberen het gat te dichten, zodat je toch weer qua performance (en hitte) op de 2021 specs zit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FKv2wl9XMAkPDLB?format=jpg&name=small

Kijk eens, onze "nieuwe" livery :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 15:53
Als je het zo kijkt dan is juist bijna niks van de livery hetzelfde gebleven. Meer mat ipv glans. Wat strakkere lijnen. Alles op een andere plek uitgelijnd. Wat verwacht je dan? Dat ieder team ieder jaar met een andere kleur gaat rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat verwachtte jij dan? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Ja komop zeg, waar slaat die hele presentatie op dan :/

Een render, van een standaard F1 auto, met een nagenoeg ongewijzigde livery t.o.v. 2021.

Doel was gewoon "de eerste" te zijn.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Chocoball schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Benieuwd of we praktisch dezelfde auto in het rood zien op de 17e. Er was wel sprake dat Ferrari terug zou gaan naar een driehoekige lucht inlaat boven de coureur. Bij Haas is dat dus ook zo te zien.
Degene boven de coureur is toch de luchtinlaat voor de ICE en de sidepods voor het koelen van de radiatoren of heb ik ergens iets gemist?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 14:32
edit:
Te snel gereageerd.

[ Voor 95% gewijzigd door NeverSettle op 04-02-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Gekkenhuis schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Misschien dat door de voorvleugel in de lagere delen ter hoogte van de sidepods weinig lucht beschikbaar is, die gebruikt kan worden voor koeling? Mogelijk geleidt de voorvleugel het juist naar die kleine opening. Zal vast over nagedacht zijn, want te weinig koeling gaat niet leuk zijn voor de 3 motoren regel. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Echte beelden dit keer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Damian schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:21:
Ja komop zeg, waar slaat die hele presentatie op dan :/

Een render, van een standaard F1 auto, met een nagenoeg ongewijzigde livery t.o.v. 2021.

Doel was gewoon "de eerste" te zijn.
Welk merk gooit de livery dan wel elk jaar op de schop? Ik denk dat herkenbaarheid ook wel een issue is.

Ferrari wil nog wel eens een stukje wit toevoegen (en het jaar erop weer verwijderen), Mercedes heeft ooit tijdens het seizoen de kleur veranderd om een van hun rijders een beetje te troosten.
RBR rijdt eigenlijk al 50 jaar in dezelfde livery, ongeacht in welke sport. Renault speelde nog wel een beetje met meer en minder zwart en gooide het vorig jaar om door zelfs onder een andere merknaam te gaan rijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ankona schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Welk merk gooit de livery dan wel elk jaar op de schop? Ik denk dat herkenbaarheid ook wel een issue is.

Ferrari wil nog wel eens een stukje wit toevoegen (en het jaar erop weer verwijderen), Mercedes heeft ooit tijdens het seizoen de kleur veranderd om een van hun rijders een beetje te troosten.
RBR rijdt eigenlijk al 50 jaar in dezelfde livery, ongeacht in welke sport. Renault speelde nog wel een beetje met meer en minder zwart en gooide het vorig jaar om door zelfs onder een andere merknaam te gaan rijden.
Volledige nieuwe liveries moeten ook vaak met de andere teams overlegd worden qua goedkeuring. Om te voorkomen dat 2 verschillende teams teveel op elkaar gaan lijken. Als je als niet Ferrari team een volledig rode livery wil, denk ik dat je dat er niet doorheen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2

Pagina: 1 ... 16 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics