Als Piastri compleet door de mand valt zit ik er compleet naast, maar zijn resultaten in de opstapklassen denk ik dat dat wel goed komt en daarom schat ik de line-up van McLaren volgend jaar beter in (of misschien dat veelbelovender een beter woord is). Perez is een OK middenmoter, niveautje Bottas, gehaald bij RBR omdat er geen beter alternatief was, iemand die consistent punten kan scoren. Dat doet die aardig (al had die P2 in het kampioenschap toch wel zelf moeten halen), maar het is niet iemand van wie je iets speciaals hoeft te verwachten. Je geeft hem 95 punten t.o.v. Verstappen, maar zelfs al zou Verstappen zijn ontwikkeling nu compleet stil komen te liggen, Perez zal die 95 niet ontstijgen.Shinji schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:04:
[...]
Ok, in je vorige post was je er nog niet over uit.
Ik denk persoonlijk dat onder druk Leclerc te veel steken zou gaan laten vallen. En dat doet die nu ook al af en toe. Verstappen heeft dat naar mijn mening toch veel minder. Ook heel af en toe een foutje maar die zijn niet per de druk gerelateerd en zijn de dingen die iedereen heeft.
Bij Leclerc komen die druk dingen daar bij.
Mijn persoonlijke verhoudingen zouden zijn (waarbij 100 de max is, niet perfect maar referentie score)
Ver: 100
Ham: 100
Leclerc: 97
Russel: 97 (denk ik, ik vind hem soms lastig te plaatsen).
Sainz: 96
Perez: 95
Ik zou zelf Norris ergens rond 97 zetten denk ik. Maar dat zou ook betekenen dat Piastri 98 moet halen om RBR geen top 3 lineup te laten hebben.
Ik snap dat mensen MB en Ferrari gemiddeld beter zouden vinden dan RBR qua coureurs maar dat ze niet top 3 zijn vind ik echt heel bijzonder. Zeker als daar iemand voor zorgt waarvan we nog niks in de F1 hebben gezien. Er zijn vaker F2 kampioenen door de mand gevallen volgens mij. Nu hoop ik dat voor Piastri niet en van wat ik hoor zal het vast wel goed komen. Maar om hem nu gelijk al op zo’n voetstuk te plaatsen gaat mij wat ver.
Vorig jaar was daar toch een hele award voor? Dit jaar inderdaad niks meer over gehoord.ricardo246 schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:53:
Weet iemand wie er de meeste overtakes heeft gehaald in het hele seizoen (rijder, niet constructeur)?
Ik kom er niet uit met google en de diverse F1 stat websites.
Correct, zie: https://www.formula1.com/...ySqi1DQO2UzeveSeRlf4.htmlTinusXIII schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:55:
[...]
Vorig jaar was daar toch een hele award voor? Dit jaar inderdaad niks meer over gehoord.
Dit jaar is het format aangepast:
De award van dit jaar: https://www.formula1.com/...4jLs3XOuyxvVXed7Jk0U.htmlThe Overtake Award is an award introduced in 2021 Formula One Season to reward the individual driver who makes the most overtakes throughout the season. It is currently named after crypto.com, one of the main sponsors of Formula One.[1] For the 2022 season, the award has been modified: the amount of overtakes does not count any more, instead the fans are voting for the best overtake of each Grand Prix via social media. At the end of the season there will be a social media poll to determine the overall winner.[2]
Wikipedia: Overtake Award.
Alle officiele F1 awards: https://www.formula1.com/...asw48S2AysEM.html#default
Alonso denkt....en doooor!

In de doos zit waarschijnlijk zijn afscheidscadeau gezien het Alpine logo erop:

In de doos zit waarschijnlijk zijn afscheidscadeau gezien het Alpine logo erop:
Saying farewell to Fernando 🥹#AbuDhabiGP pic.twitter.com/ric9u3Ji4i
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) 20 november 2022
[ Voor 49% gewijzigd door BlackMonkey op 20-11-2022 20:09 ]
Gaat die heel toevallig al de post season test doen?
Ik was een beetje random langs het circuit aan het straatviewen en toen kwam ik deze tegen, Plan B?
https://www.google.com/ma...-ro-0-fo100!7i5660!8i2830
https://www.google.com/ma...-ro-0-fo100!7i5660!8i2830
[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 20-11-2022 20:14 ]
Jij gaat door voor de koelkast:RobertMe schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:11:
[...]
Gaat die heel toevallig al de post season test doen?Alpine heeft toen nog gepoogd hem de rookie test te laten doen wat IIRC mislukt was. Maar nu is het wel vrij. Zie ook Hamiltons "blij dat ik van deze auto af ben, alhoewel ik nog een testdag ga rijden. Geen idee waarom ik dat heb toegezegd".
https://www.formula1.com/...js0EpPbftXBFXCayo5Mc.htmlAlonso is set to hit the track with Aston Martin at the upcoming post-season test, also held at Yas Marina, and the Spaniard is looking forward to swiftly moving on and getting a taste of his new surroundings.
Thanks, voor de pool met vrienden in een weddenschap ben ik op zoek naar de coureur met de meeste inhaal momenten, hopelijk binnenkort iemand die dat bijgehouden heeft....BlackMonkey schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:04:
[...]
Correct, zie: https://www.formula1.com/...ySqi1DQO2UzeveSeRlf4.html
Dit jaar is het format aangepast:
[...]
De award van dit jaar: https://www.formula1.com/...4jLs3XOuyxvVXed7Jk0U.html
Alle officiele F1 awards: https://www.formula1.com/...asw48S2AysEM.html#default

I have no special talent. I am only passionately curious.
Er is hier een aantal keren zo'n lijstje voorbij gekomen? Maar ik hoop dat je dan precies dezelfde regels hebtricardo246 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:26:
[...]
Thanks, voor de pool met vrienden in een weddenschap ben ik op zoek naar de coureur met de meeste inhaal momenten, hopelijk binnenkort iemand die dat bijgehouden heeft....zal reddit eens bijhouden, daar willen ze dit wel eens posten.
Hij heeft al bijna 2 uur kunnen rusten sinds zijn uitvalbeurt. Reden genoeg om erin te vliegen.BlackMonkey schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:08:
Alonso denkt....en doooor
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
I take what I can......RobertMe schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:29:
[...]
Er is hier een aantal keren zo'n lijstje voorbij gekomen? Maar ik hoop dat je dan precies dezelfde regels hebtWant er worden daarbij nogal wat dingen uitgesloten (eerste ronde, pitstops, ...).
I have no special talent. I am only passionately curious.
Ik vind Sainz ook een veel completere coureur. Denkt ook veel vaker tactisch na, terwijl Leclerc het allemaal maar lijkt te laten gebeuren met keer op keer een strategische misser tot gevolg.Sinned123 schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:21:
Ik weet niet of ik Sainz minder vind dan Leclerc.
Leclerc is qua snelheid constanter, maar als de baan hem ligt is Sainz toch best vaak de snellere gebleken.
Sainz heeft dit seizoen ook best veel pech gehad. Leclerc heeft meer 'foutjes' gemaakt.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik hoop het niet.rvdlaar schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:57:
Vond het wel apart dat Perez ergens tijdens de wedstrijd zei dat Versteppen hem ophield.
Hopelijk gaat 'ie volgend jaar harder rijden, zodat die 2e plek geheel zonder afhankelijkheid van positie ruilen met Verstappen behaald kan worden.
Wat mij betreft mag het zo snel mogelijk duidelijk zijn dat Max de snelste is en weer kampioenskandidaat. Anders stijgt het allemaal weer naar het hoofd van Perez en krijg je alleen maar last van als team.
Diep van binnen weet Perez dat hij alleen met geluk kampioen zou kunnen worden. Maar met zoveel races, neemt de geluksfactor af.
Als eerste: bedankt mods voor de energie gestoken in dit seizoen": Grazie!!!! Grazie mille!
tweedst: dit seizoen was minder spannend dan vorig seizoen. Max was extreem dominant in deze wagen, zeker toen deze meer richting zijn richting op kwam. Checo was wel sneu, halverwege dacht ie ff dat ie ook een kans maakte, maar dat duurde niet lang. Dat hij zelfs " per ongeluk" zijn wagen parkeerde voor de tunnel in Monaco en daarmee Max zijn kansen voor Monaco torpedeerde is daar een uitvloeisel van. Daarnaast presteerde hij in de kampioensschapswagen ondermaats, en zou ik liever ricciardo in die wagen zien rijden. Of de Vries desnoods...
Wat dan weer wel genieten was dat Hamilton volledig door het ijs is gezakt en fair and square verslagen is door zijn newbie teamgenoot. We hebben weer een boel gemekker gehoord, en zijn " corrcecte" gedrag kon niet verhullen dat ie helemaal niet goed zat met zijn gevoel. Al die jaren dat we hebben gekeken naar de nepshow van Mercedes is hiermee nog niet goed gemaakt, ern mijn gevoel zal pas weggan als TOTO en hamilton gewoon ermee stoppen. Jammer dat ie 7 WDC's ermee heeft gekregen, maar gelukkig zijn we op het goed pad.
Want ik heb enorm meer gevechten gezien dit jaar, mooie acties, close driving, heerlijk!!!! Nu RBracing minder tijd krijgt voor ontwikkeling (want kampioen) kunnen Ferrari en de res dichterbij komen.
Alpjne heeft het overigens ook fantastisch gedaan zeg..... echt chapeau.
Gasly, Ricciardo, Bottas en helaas ook Mick hebben major gefaald.
En lachen dat de Hulk weer terugkomt, hopelijk dat ie volgend jaar een sop het podium staat hahaha
En Seb weg, tsja, op het laatst toen ie niets meer te verliezen had was ie aardig, daarvoor een enorme mekkerkont en heeft veel gekke dingen gedaan. Dus ja, weg ermee en nieuw bloed erin brengen aub.
Alonso was echt genieten dit jaar (was vroeger ook zon mekkerkont), hij heeft echt flink zijn best gedaan, ook toen duidelijk was dat ie weg ging bij Alpine. Dus Kudo's voor hem. En daarmee is ie ook voor mij de driver of the year, naast de machine die we Max noemen.....
Allen bedankt voor de input en de nette manier van forummen dit jaar, beter dan het vorige seizoen!!!
tweedst: dit seizoen was minder spannend dan vorig seizoen. Max was extreem dominant in deze wagen, zeker toen deze meer richting zijn richting op kwam. Checo was wel sneu, halverwege dacht ie ff dat ie ook een kans maakte, maar dat duurde niet lang. Dat hij zelfs " per ongeluk" zijn wagen parkeerde voor de tunnel in Monaco en daarmee Max zijn kansen voor Monaco torpedeerde is daar een uitvloeisel van. Daarnaast presteerde hij in de kampioensschapswagen ondermaats, en zou ik liever ricciardo in die wagen zien rijden. Of de Vries desnoods...
Wat dan weer wel genieten was dat Hamilton volledig door het ijs is gezakt en fair and square verslagen is door zijn newbie teamgenoot. We hebben weer een boel gemekker gehoord, en zijn " corrcecte" gedrag kon niet verhullen dat ie helemaal niet goed zat met zijn gevoel. Al die jaren dat we hebben gekeken naar de nepshow van Mercedes is hiermee nog niet goed gemaakt, ern mijn gevoel zal pas weggan als TOTO en hamilton gewoon ermee stoppen. Jammer dat ie 7 WDC's ermee heeft gekregen, maar gelukkig zijn we op het goed pad.
Want ik heb enorm meer gevechten gezien dit jaar, mooie acties, close driving, heerlijk!!!! Nu RBracing minder tijd krijgt voor ontwikkeling (want kampioen) kunnen Ferrari en de res dichterbij komen.
En lachen dat de Hulk weer terugkomt, hopelijk dat ie volgend jaar een sop het podium staat hahaha
En Seb weg, tsja, op het laatst toen ie niets meer te verliezen had was ie aardig, daarvoor een enorme mekkerkont en heeft veel gekke dingen gedaan. Dus ja, weg ermee en nieuw bloed erin brengen aub.
Alonso was echt genieten dit jaar (was vroeger ook zon mekkerkont), hij heeft echt flink zijn best gedaan, ook toen duidelijk was dat ie weg ging bij Alpine. Dus Kudo's voor hem. En daarmee is ie ook voor mij de driver of the year, naast de machine die we Max noemen.....
Allen bedankt voor de input en de nette manier van forummen dit jaar, beter dan het vorige seizoen!!!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Heel misschien dat @f1bythenumbers het heeft bijgehouden?ricardo246 schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:26:
[...]
Thanks, voor de pool met vrienden in een weddenschap ben ik op zoek naar de coureur met de meeste inhaal momenten, hopelijk binnenkort iemand die dat bijgehouden heeft....zal reddit eens bijhouden, daar willen ze dit wel eens posten.
Seizoen 2022 zit er op maar hier alvast een voorschot op het 2026 seizoen. De FIA inschrijftermijn voor 2026 zou oorspronkelijk op 15 oktober 2022 aflopen. Vervolgens werd de inschrijfdatum met een maand verlengd maar op Audi na blijft het akelig stil rond de inschrijving in de samenvatting en vertalng.
- Motorfabrikanten die vanaf 2026 in de Formule 1 willen instappen moesten zich oorspronkelijk voor 15 oktober van dit jaar inschrijven. Alleen Audi schreef zich voor deze datum in. Daarop werd de inschrijftermijn met maand verlengd zonder dat echt duidelijk was waarom.
- Ferrari, Mercedes, Renault en Red Bull Powertrains weigerden in eerste instantie om in te schrijven en dwongen op deze manier een verlenging af. Als reden werd gegeven dat ze niet tevreden waren over bepaalde details in het regelement. Zoals altijd ging het ook dit keer weer om geld en over de invulling van bepaalde regels.
- in Abu Dhabi wist FIA president bin Sulayem met trots te melden dat weer 2 motorfabrikanten hadden getekend en gaf aan dat de rest snel zal volgen. De volgende dag melden Mercedes en Red Bull Powertrains dat ze in 2026 erbij zijn.
- Hoewel de inschrijftermijn van 15 november verlopen is meent de FIA president dat de inschrijfdatum vloeibaar is want het regelement is complexe materie die alle gegadigden eerst goed moeten bestuderen.
- Alpine CEO Rossi heeft al aangegeven dat Renault zich binnen 2 weken zal inschrijven omdat er nog wat juridische punten waren die inmiddels opgelost zijn. Ferrari is nog niet zo ver, bepaalde financiële zaken zoals inschrijfgeld en de beprijzing van motoren aanr klantenteams vraagt nog extra onderhandeling (De FIA wil het inschrijfgeld voor motorfabrikanten nameljk verhogen omdat de kosten voor het bewaken van het budgetplafond stijgen). Verder maakt Ferrari zich zorgen of de FIA het budgetplafond bij iedereen wel kan controleren. Daarnaast wil het weten hoe nieuwkomers voorgetrokken worden en welke status Red Bull Powertrains krijgt mocht het met een andere motorfabrikant de samenwerking opzoeken.
- Momenteel geldt Red Bull Powertrains voor 90% als nieuwkomer en heeft daarmee recht op 90% van de bonus die mieuwkomers moet lokken om in te stappen. Wel meer budget voor nieuwkomers in de komende 3 jaar maar geen extra testbankuren, dat is door de gevestigde motorfabrikanten tegengehouden. Ferrari wil daarom weten, wat als Red Bull in 2026 met Honda gaat samenwerken? Van nieuwkomerstatus kan dan geen sprake zijn.
- Verwacht wordt dat Honda zich voor 2026 gaat inschrijven. Mogelijk worden volgende week de plannen van de Japanners al duidelijk bij het vieren van de titel. In de paddock zijn er geluiden dat Honda zich apart zal inschrijven en geen samenwerking met Red Bull Powertrains aangaat. Verder zal Honda de complete aandrijving in eigen regie gaan bouwen en dan met een ander team terugkeren.
- Ondanks dat blijft Red Bull Powertrains een interessante partner voor autofabrikanten. Aan interesse geen gebrek gaf de Herr Doktor Marko eerder aan en dat lijkt zich inmiddels te vertalen naar een mogelijke favoriet, namelijk Ford.
- De FOM en FIA moedigen Porsche aan hetzelfde als Honda te doen, alvast inschrijven voor 2026 zodat ze een voet tussen de deur hebben. Voor Hyundai komt 2026 nog te vroeg maar zij kunnen zich voor 30 juni 2023 inschrijven en dan in het seizoen 2027 instappen.
Rest de vraag. Hoe vloeibaar is die datum?Chocoball schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:48:
Voor Hyundai komt 2026 nog te vroeg maar zij kunnen zich voor 30 juni 2023 inschrijven en dan in het seizoen 2027 instappen.
Overigens vind ik het ook apart dat nu ineens allemaal die nieuw namen opduiken. Audi dan, Porsche, Hyundai, nu ineens nog Ford. Is dat nieuwe motorreglement echt zo interessant? Of is dat meer omdat (een deel) zich aan Red Bull Powertrains kan verbinden om alleen het hybride deel te verzorgen? Porsche wou eerst alleen het hybride deel bij Red Bull doen, nu dan blijkbaar geruchten over Ford bij RBPT. Lijkt mij dan toch niet dat Ford (wel) een volledige motor wilt bouwen.
@RobertMe Voor 2026 lag vooral de focus op Audi en Porsche als nieuwkomers, Ford en Hyundai werden als kandidaten voor 2027 gezien.
Een samenwerking met Honda is voor Red Bull Powertrains een nadeel om als nieuwkomer gezien te worden. De Japanners wilden ook de verbrandingsmotor in eigen regie houden en dat lukt niet in de huidige samenwerking. Een samenwerking in 2026 tussen beiden lijkt er niet te zitten dus.
Red Bull is interessant omdat het net als Ferrari alles onder 1 dak heeft en dan niet allleen chassis en motor maar ook een windtunnel en voldoende personeel. Iets wat een Porsche niet zal vinden bij een Alphatauri, Williams of Haas.
Ik weet niet of het huidige Ford voldoende kennis in huis heeft of dat ze alleen als sponsor op de motor komen. Zelf heb ik geen positief beeld van Ford in de motorsport omdat het altijd cententellers waren en zo net makkelijk weer stopten maar mogelijk vergis ik mij daar in.
Een samenwerking met Honda is voor Red Bull Powertrains een nadeel om als nieuwkomer gezien te worden. De Japanners wilden ook de verbrandingsmotor in eigen regie houden en dat lukt niet in de huidige samenwerking. Een samenwerking in 2026 tussen beiden lijkt er niet te zitten dus.
Red Bull is interessant omdat het net als Ferrari alles onder 1 dak heeft en dan niet allleen chassis en motor maar ook een windtunnel en voldoende personeel. Iets wat een Porsche niet zal vinden bij een Alphatauri, Williams of Haas.
Ik weet niet of het huidige Ford voldoende kennis in huis heeft of dat ze alleen als sponsor op de motor komen. Zelf heb ik geen positief beeld van Ford in de motorsport omdat het altijd cententellers waren en zo net makkelijk weer stopten maar mogelijk vergis ik mij daar in.
[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 20-11-2022 22:29 ]
Zonder fouten, en zonder blunders van het team, is Lec in de race toch vaker de betere. Sai kan het toch op racepace vaak gewoon niet bijhouden. Zo ook weer vandaag. Sai neemt wel wat meer de lead richting het team maar op pure snelheid legt hij het toch af tov Lec. Completer zijn is leuk maar je zult de snelheid ook moeten hebben.Richh schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:40:
[...]
Ik vind Sainz ook een veel completere coureur. Denkt ook veel vaker tactisch na, terwijl Leclerc het allemaal maar lijkt te laten gebeuren met keer op keer een strategische misser tot gevolg.
Sainz heeft dit seizoen ook best veel pech gehad. Leclerc heeft meer 'foutjes' gemaakt.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Toch bijzonder als Honda weer terugkeert en al helemaal als ze niet met RB gaan samenwerken.Chocoball schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:22:
@RobertMe Voor 2026 lag vooral de focus op Audi en Porsche als nieuwkomers, Ford en Hyundai werden als kandidaten voor 2027 gezien.
Ze zouden toch vrij snel met een goede motor op de proppen moeten komen?
De kennis en ervaring is er namelijk en waarschijnlijk ook nog wel ergens een design.
Of moeten ze vanaf 0 beginnen omdat ze alles aan RB verkocht hebben?
Red Bull Racing neemt de motoren onder licentie af van Honda. De rechten liggen nog bij Honda. Het gaat echter voornamelijk om de kennis, die zeker bij Honda aanwezig zal zijn. RBR heeft daar voor 2026 nu juist veel personeel voor aangetrokken. O.a. van Mercedes.Dj-sannieboy schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:32:
[...]
Toch bijzonder als Honda weer terugkeert en al helemaal als ze niet met RB gaan samenwerken.
De kennis en ervaring is er namelijk en waarschijnlijk ook nog wel ergens een design.
Die kans was natuurlijk nogal groot. Veel spannender kan een seizoensafsluiting niet worden (Behalve de terugreis van Glock uit Brazilië in 2008). In de 7 jaren daarvoor was het gemiddeld saaier.wowly schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:42:
tweedst: dit seizoen was minder spannend dan vorig seizoen.
Ondanks dat de 2026 motor weer een V6 is beginnen alle motorfabrikanten in principe weer opnieuw omdat het motorregelement voor 2026 aanpassingen vraagt aan de huidge V6 motor. Daarnaast is het regelement vrij strikt en laat het alleen wat vrijheid bij de cilinderkop en de brandstofkeuze.Dj-sannieboy schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:32:
[...]
Toch bijzonder als Honda weer terugkeert en al helemaal als ze niet met RB gaan samenwerken.
Red Bull Powertrains heeft al een eerste 2026 motor gebouwd en gestart, de vraag is of Honda ook al zo ver is? Honda heeft alleen zijn F1 faciliteit in Milton Keynes aan Red Bull verkocht maar de motoren (ook de huidige) worden in Sakura (Japan) gebouwd.
En die F1 faciliteit in Milton Keynes was natuurlijk ook niet veel. Dat was gewoon een "hokje" waar ze de motoren tussen de races inspecteerden. Daar werd dus alleen wat "sleutelwerk" aan de al gebouwde motoren gedaan. Ontwerp, productie, en ik meen ook de hele "monitoring" tijdens de weekenden (/control room) zat in Sakura.Chocoball schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:47:
[...]
Ondanks dat de 2026 motor weer een V6 is beginnen alle motorfabrikanten in principe weer opnieuw omdat het motorregelement voor 2026 aanpassingen vraagt aan de huidge V6 motor. Daarnaast is het regelement vrij strikt en laat het alleen wat vrijheid bij de cilinderkop en de brandstofkeuze.
Red Bull Powertrains heeft al een eerste 2026 motor gebouwd en gestart, de vraag is of Honda ook al zo ver is? Honda heeft alleen zijn F1 faciliteit in Milton Keynes aan Red Bull verkocht maar de motoren (ook de huidige) worden in Sakura (Japan) gebouwd.
Wat ik uit een eerder arikel heb begrepen is dat er in Milton Keynes gesleuteld werd aan de hybride kant. In ieder geval is het personeel wat daar zat wel overgestapt naar Red Bull.RobertMe schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:57:
[...]
En die F1 faciliteit in Milton Keynes was natuurlijk ook niet veel. Dat was gewoon een "hokje" waar ze de motoren tussen de races inspecteerden. Daar werd dus alleen wat "sleutelwerk" aan de al gebouwde motoren gedaan. Ontwerp, productie, en ik meen ook de hele "monitoring" tijdens de weekenden (/control room) zat in Sakura.
Nou wat een seizoen en Abu Dahbi vatte het weer mooi samen. Max heeft een niet al te beste start, maar rijdt langzaam wel weg en wint 'gewoon'. Perez zit er in het begin goed bij, maar zodra hij iets moet doen, aka mensen inhalen op betere bandjes, gaat het gewoon fout. Het is nog net geen cringe, maar holy shit dat de strategie van RB daar geen rekening mee houdt. Puur en alleen omdat Perez niet snel genoeg langzamere auto's kan inhalen komt ie niet op P2 terecht.
Hamilton denkt weer speciaal te zijn en snijdt doodleuk weer een bocht af en doet geen enkele moeite om de bocht te halen. Sterker nog, hij gaat van half naast de baan, haaks rechtsaf de baan af. Het was een goede actie van Sainz die weer teniet gedaan werd door stewards die weer zaten te slapen, zoals het hele seizoen al. eerst serieus Sainz 'onderzoeken' en dan nog 4 rondjes erover doen om dan pas Hamilton de kans te geven om Sainz voorbij te laten. As usual weer tegen alle regels in en zo is er weer een nieuw precedent gezet. Hamilton sloopt met zijn actie waarschijnlijk zijn auto (alweer) en valt uiteindelijk uit. Sainz die van zijn superstart uiteindelijk weer terugvalt, Leclerc die eens een degelijke strategie krijgt en op P2 eindigt.
De donuts waren spannender dan de hele race. Max is dominant op papier, maar de kaasbandjes moeten zo voorzichtig behandeld worden, dat het bijna puur op bandenmanagement aankomt dan pure snelheid. Te weinig verschil in de bandjes en in de race is het 5 sec langzamer rondrijden dan in de kwalificatie. Latifi deed eens niks fouts, Mick die en brain fade had en voor de rest was er weinig te melden. Ohja, Max ontving weer boegeroep......
Benieuwd of het volgend jaar spannender wordt. Ik hoop dat de FIA eens goed gaat analyseren waarom het bij elke steward beslissing zo belachelijk traag gaat en bij te veel beslissingen keer op keer nieuwe precedenten zet. Tenzij RB last heeft van de Mercedes-gewenste verhoging van de auto, zie ik niet in hoe Max het volgend jaar lastig gaat krijgen zolang de auto heel blijft.
Hamilton denkt weer speciaal te zijn en snijdt doodleuk weer een bocht af en doet geen enkele moeite om de bocht te halen. Sterker nog, hij gaat van half naast de baan, haaks rechtsaf de baan af. Het was een goede actie van Sainz die weer teniet gedaan werd door stewards die weer zaten te slapen, zoals het hele seizoen al. eerst serieus Sainz 'onderzoeken' en dan nog 4 rondjes erover doen om dan pas Hamilton de kans te geven om Sainz voorbij te laten. As usual weer tegen alle regels in en zo is er weer een nieuw precedent gezet. Hamilton sloopt met zijn actie waarschijnlijk zijn auto (alweer) en valt uiteindelijk uit. Sainz die van zijn superstart uiteindelijk weer terugvalt, Leclerc die eens een degelijke strategie krijgt en op P2 eindigt.
De donuts waren spannender dan de hele race. Max is dominant op papier, maar de kaasbandjes moeten zo voorzichtig behandeld worden, dat het bijna puur op bandenmanagement aankomt dan pure snelheid. Te weinig verschil in de bandjes en in de race is het 5 sec langzamer rondrijden dan in de kwalificatie. Latifi deed eens niks fouts, Mick die en brain fade had en voor de rest was er weinig te melden. Ohja, Max ontving weer boegeroep......
Benieuwd of het volgend jaar spannender wordt. Ik hoop dat de FIA eens goed gaat analyseren waarom het bij elke steward beslissing zo belachelijk traag gaat en bij te veel beslissingen keer op keer nieuwe precedenten zet. Tenzij RB last heeft van de Mercedes-gewenste verhoging van de auto, zie ik niet in hoe Max het volgend jaar lastig gaat krijgen zolang de auto heel blijft.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
En dat zei terwijl hij er ruim 2 seconden achter reed. Rij er dan naar toe en zeg dat ze van plek moeten wisselen. Als Max aan het cruisen was en Perez sneller had kunnen rijden kan het best zijn dat dat hem zijn 2e plek heeft gekost.rvdlaar schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:57:
Vond het wel apart dat Perez ergens tijdens de wedstrijd zei dat Versteppen hem ophield.
Signatures zijn voor boomers.
Waarom heeft Alpine het goed gedaan? Alonso is echt vaak uitgevallen door problemen.wowly schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:42:
En waarom Bottas major gefaald? Bottas heeft 49 punten en Zhou heeft er 6. Dankzij Bottas is AR 6e geworden in plaats van 7-9e.
Daarna zag je Max ook vrolijk uit lopen. Bedoelde PER wellicht de slipstream ellende omdat ie er "precies" 2 seconde voor zat/bleef? Voelde alsof Max dat gat bewust zo liet, maar lijkt me dat ie dat in het voordeel van PER deed ipv andersom? Ken te weinig van luchtstromenMaasluip schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:49:
[...]
En dat zei terwijl hij er ruim 2 seconden achter reed. Rij er dan naar toe en zeg dat ze van plek moeten wisselen. Als Max aan het cruisen was en Perez sneller had kunnen rijden kan het best zijn dat dat hem zijn 2e plek heeft gekost.
Mijn boefje is liev!
^^ DITsiggy schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:42:
.Het was een goede actie van Sainz die weer teniet gedaan werd door stewards die weer zaten te slapen, zoals het hele seizoen al. eerst serieus Sainz 'onderzoeken' en dan nog 4 rondjes erover doen om dan pas Hamilton de kans te geven om Sainz voorbij te laten. As usual weer tegen alle regels in en zo is er weer een nieuw precedent gezet.
heb de afgelopen races neit meer gezien; dat inconsistent toepassen vna de regels (in -mijn optiek- zijn bepaalde jongens vaker de lul dan andere

Edoch toch de laatste race gekeken, en ook hier is hetzelfde geneuzel. Begrijp prima dat niet iedere situatie 1:1 hetzeflde is. maar voor mij als kijker is de lol er wel beetje vanaf, vanwege het wisselvallig beleid omtrent regel-straf.
Volgend seizoen hopelijk beter [..] maar heb er een hard hoofd in. Voorspelling dat mercedes er volgens jaar bij/voor zit geloof ik nog steeds. Niet dat veel boeit.
Maar feit is wel; ze moeten het anders gaan doen (consistenter)
Hopelijk zorgt de beperkte ontwikkeltijd van RB er volgend seizoen voor dat Ferrari en Mercedes mee doen voor het kampioenschap en het wél een spannend seizoen wordt!
Ik ben wel benieuwd hoe de budgetcap dit jaar gegaan is bij MER. Flink wat verspijkerd om dat hok een beetje te laten performen, lijkt me.Dj-sannieboy schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:26:
Hopelijk zorgt de beperkte ontwikkeltijd van RB er volgend seizoen voor dat Ferrari en Mercedes mee doen voor het kampioenschap en het wél een spannend seizoen wordt!
Mijn boefje is liev!
Kan natuurlijk ook dat ze budget van 2023 naar voren hebben gehaald om de auto op de rails te krijgen. Dus i.p.v. "stoppen met ontwikkelen voor 2022 en focussen op 2023" gewoon in een keer 2022 doorpakken en deze auto echt verder ontwikkelen voor 2023. Daar waar andere teams waarschijnlijk meer met een leeg vel beginnen voor 2023. Waarschijnlijk is door ontwikkelen dan iets nadeliger, maar met deze slechte auto die ze wel op de rails willen krijgen de betere optie. Als ze in 2023 met een andere auto komen dan wordt het wel een raar verhaal ja.JB schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:28:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe de budgetcap dit jaar gegaan is bij MER. Flink wat verspijkerd om dat hok een beetje te laten performen, lijkt me.
Huh? Hoe willen ze dat doen met de budgetcap? Die maakt zo’n constructie toch niet mogelijk? Of begrijp ik je verkeerd?RobertMe schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:49:
[...]
Kan natuurlijk ook dat ze budget van 2023 naar voren hebben gehaald om de auto op de rails te krijgen.
Lijkt me ook. Verder is er toch (nog) een update geweest in USA voor MER?Toke_gt schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:58:
[...]
Huh? Hoe willen ze dat doen met de budgetcap? Die maakt zo’n constructie toch niet mogelijk? Of begrijp ik je verkeerd?
Mijn boefje is liev!
Sterker nog, een hoop teams hadden de verwachting dat ze bepaalde onderdelen makkelijk konden overhevelen naar het 2023 seizoen maar door TD039 (bouncing) balen met name de kleinere teams dat ze weer moeten investeren omdat de ondervloer 10mm omhoog gaat en daarmee het hele aero concept opnieuw bekeken moet worden.RobertMe schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:49:
[...]
Kan natuurlijk ook dat ze budget van 2023 naar voren hebben gehaald om de auto op de rails te krijgen. Dus i.p.v. "stoppen met ontwikkelen voor 2022 en focussen op 2023" gewoon in een keer 2022 doorpakken en deze auto echt verder ontwikkelen voor 2023. Daar waar andere teams waarschijnlijk meer met een leeg vel beginnen voor 2023. Waarschijnlijk is door ontwikkelen dan iets nadeliger, maar met deze slechte auto die ze wel op de rails willen krijgen de betere optie. Als ze in 2023 met een andere auto komen dan wordt het wel een raar verhaal ja.
Niet in letterlijke zin denk ik, maar je kunt in 2023 een bedrag van 15 miljoen begroot hebben voor ontwikkeling van de 2023 wagen.Toke_gt schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:58:
[...]
Huh? Hoe willen ze dat doen met de budgetcap? Die maakt zo’n constructie toch niet mogelijk? Of begrijp ik je verkeerd?
Als je nu al merkt, dat je daar 5 miljoen van nodig hebt dit jaar, moet je creatief zijn en kijken waar je dit jaar die 5 miljoen vandaan kunt halen, zonder dat het je ontwikkeling in de weg zit. En zonder dat je over de cap heengaat natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-11-2022 11:10 ]
En om het seizoen af te sluiten maar weer eens wat moeite gedaan om de grafieken bij te werken:
Nummer 1 vs Nummer 2:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CqErax1HapzcXZYD564uSp5l.jpg?f=user_large)
Ik kan het niet laten
, VER vs HAM:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6qrcOZWVSpJCdVrSU7DXgoeB.jpg?f=user_large)
Teamgenoten onderling:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tXgdzoHdxnqtDJGi9uZd3TRo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kVLidlbqvinwLVNPdDlG8dFs.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zbdJZpnB8BNdUx0n7kDsvw7R.jpg?f=user_large)
De top 6 bij elkaar:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/89v2VM175ZspqJnXWgW7r62U.jpg?f=user_large)
En het WCC:
Nummer 1 vs Nummer 2:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CqErax1HapzcXZYD564uSp5l.jpg?f=user_large)
Ik kan het niet laten
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6qrcOZWVSpJCdVrSU7DXgoeB.jpg?f=user_large)
Teamgenoten onderling:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tXgdzoHdxnqtDJGi9uZd3TRo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kVLidlbqvinwLVNPdDlG8dFs.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zbdJZpnB8BNdUx0n7kDsvw7R.jpg?f=user_large)
De top 6 bij elkaar:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/89v2VM175ZspqJnXWgW7r62U.jpg?f=user_large)
En het WCC:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LpEZaDhMHD9H7Gm1hphQh5SH.jpg?f=user_large)
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:12
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Zo kort is de ontwikkeltijd voor Red Bull ook weer nietAnoniem: 499527 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:39:
JEZUS... wat duurt die winterstop lang!
Hoeveel dagen nog?
Leuk seizoen was het eerlijk gezegd. Minder bol van de spanning en controversiële momenten als afgelopen seizoen. Toen ging het maar door tot de laatste race met een ontknoping wat helemaal knotsgek was.
Nee dan is een relatief rustig seizoen een welkome verademing om zaken leuk te houden
Geeft toch ook aan dat Leclerc nooit een concurrent is geweest voor Verstappen. Het is dat Verstappen twee keer uitviel dat Leclerc voor hem stond in de stand voor het wereldkampioenschap.Tripl3 D schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:10:
En om het seizoen af te sluiten maar weer eens wat moeite gedaan om de grafieken bij te werken:
Nummer 1 vs Nummer 2:
[Afbeelding]
Zonder alle problemen en onlogische ferrari strategie had het er anders uit kunnen zien. Dat gezegd hebben; leclerc rijdt lang niet zo consistent als verstappen weet te doen.Maasluip schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:16:
[...]
Geeft toch ook aan dat Leclerc nooit een concurrent is geweest voor Verstappen. Het is dat Verstappen twee keer uitviel dat Leclerc voor hem stond in de stand voor het wereldkampioenschap.
Zoals @StealthyPeanut aangeeft. Met een budget cap van 140M reserveren ze bv 50M voor de doorontwikkeling van de 2022 auto en 50M voor de ontwikkeling van de 2023 auto (en 40M voor overige zaken). Ze kunnen dus gewoon besluiten om 10M van 2023 toch in te zetten voor de 2022 auto.Toke_gt schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:58:
[...]
Ik wil het net testen, als het strategieteam van Ferrari niet bestond uit peuters en/of inktvissen die random strategieën aanwijzen, dan had het er ook al heel anders uit gezienhimlims_ schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:19:
[...]
Zonder alle problemen en onlogische ferrari strategie had het er anders uit kunnen zien. Dat gezegd hebben; leclerc rijdt lang niet zo consistent als verstappen weet te doen.
Vaak bu'j te bang!
@Tripl3 D Mooie grafiekjes!
Wat me al een tijd opvalt is dat bij de start van de formation lap de 'achterlichten' van de voorste 4 uit zijn, terwijl die van de rest aan staan en knipperen. Weet iemand waarom dat is? Dit viel me de laatste 3 races op. Als het een keuze is, dan zou er toch wel minstens 1 van de achterhoede ook de lampen uit hebben, toch?
Wat me al een tijd opvalt is dat bij de start van de formation lap de 'achterlichten' van de voorste 4 uit zijn, terwijl die van de rest aan staan en knipperen. Weet iemand waarom dat is? Dit viel me de laatste 3 races op. Als het een keuze is, dan zou er toch wel minstens 1 van de achterhoede ook de lampen uit hebben, toch?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik verwacht dat het te maken heeft met dat de rijders bij de formation lap de pitlane speed limit moeten aanhouden tot aan de start lijn. Een knipperende achterlamp kan vast als "let op, rijdt langzaam door pitlane speed limiter" gelden. Dus de top 4 zal wel zonder starten (want accelereren niet zo snel) en de rest met.zonoskar schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:35:
Ik ben al een aantal maanden samen met mijn zoon de complete races van 2012 aan het terugkijken en hebben afgelopen weekend Zuid Korea gezien (daarna nog 4 races te gaan).
Wat me in dat seizoen opvalt is dat Perez veel aanvallender rijdt dan nu.
Er wordt gedurende het seizoen ook gespeculeerd door de SKY verslaggevers dat hij wel eens het stoeltje van Massa over zou kunnen nemen het seizoen erop bij Ferrari, omdat Perez het zo goed doet en Massa zo matig.
Hij wordt dat seizoen ook een keer tweede in een race (kans zelfs om 1e te worden) en was echt een frisse, lekker aanvallende coureur, waarvan ik heden ten dage nog maar heel weinig van terug zie.
De meeste coureurs ontwikkelen zich wel, maar buiten zijn goede verdedigingskunsten zie ik weinig verbetering ten opzichte van 10 jaar geleden, eerder verslechtering en een soort nieuwe Bottas zoals die bij Mercedes was.
Er wordt gedurende het seizoen ook gespeculeerd door de SKY verslaggevers dat hij wel eens het stoeltje van Massa over zou kunnen nemen het seizoen erop bij Ferrari, omdat Perez het zo goed doet en Massa zo matig.
Hij wordt dat seizoen ook een keer tweede in een race (kans zelfs om 1e te worden) en was echt een frisse, lekker aanvallende coureur, waarvan ik heden ten dage nog maar heel weinig van terug zie.
De meeste coureurs ontwikkelen zich wel, maar buiten zijn goede verdedigingskunsten zie ik weinig verbetering ten opzichte van 10 jaar geleden, eerder verslechtering en een soort nieuwe Bottas zoals die bij Mercedes was.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
We hebben bij RB gezien dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Een echte straf krijg je toch nietJB schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:28:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe de budgetcap dit jaar gegaan is bij MER. Flink wat verspijkerd om dat hok een beetje te laten performen, lijkt me.
Ik ben heel benieuwd hoe ze dat gaan doen als er ook dit jaar teams overheen zijn gegaan. Helemaal als dat op basis van dezelfde interpretatieverschillen van de regels is gebeurd als 't vorige seizoen. Hopelijk wel iets vlotter deze keer...Dj-sannieboy schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:15:
[...]
We hebben bij RB gezien dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Een echte straf krijg je toch niet
In 2012 waren de banden nog erger dan de afgelopen paar jaar. Perez was toen 1 van de coureurs die daar het beste mee om kon gaan.Tripl3 D schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:52:
Ik ben al een aantal maanden samen met mijn zoon de complete races van 2012 aan het terugkijken en hebben afgelopen weekend Zuid Korea gezien (daarna nog 4 races te gaan).
Verder, als een coureur vanuit het middenveld de top aanvalt is dat iets wat echt opvalt. Als deze coureur dat seizoen wat mindere uitslagen heeft, worden die makkelijk vergeten. Een coureur uit de top die moeite heeft het middenveld te ontstijgen zal echter altijd als slecht gezien worden.
Verder zijn er altijd coureurs die met sommige auto's beter om kunnen gaan en met andere minder. Gasly kwam dit jaar veel minder goed uit de verf dan voorgaande jaren bijvoorbeeld.
Ricciardo met elke auto behalve een Red Bull
en blijkt je budget te klein, tover je toch wat extra ontwikkeltijd uit een hoedje, zo veel consequenties heeft dat toch nietRobertMe schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:27:
[...]
Zoals @StealthyPeanut aangeeft. Met een budget cap van 140M reserveren ze bv 50M voor de doorontwikkeling van de 2022 auto en 50M voor de ontwikkeling van de 2023 auto (en 40M voor overige zaken). Ze kunnen dus gewoon besluiten om 10M van 2023 toch in te zetten voor de 2022 auto.

Fixed it for youAnoniem: 499527 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:39:
JEZUS... wat duurt die winterstop lang!
Hoeveel dagen nog?
https://countingdownto.com/countdown-pages/bQi9zDzG
/edit:
Hij doet het weer.
[ Voor 60% gewijzigd door schumi2004 op 21-11-2022 14:54 ]
Gelukkig heeft MER niets te klagen.Dj-sannieboy schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:15:
[...]
We hebben bij RB gezien dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Een echte straf krijg je toch niet
Mijn boefje is liev!
Oeps hij is stuk, dan moet ie het zelf maar in zijn agenda zetten
/edit
Als goed is fixed

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 21-11-2022 14:55 ]
Deze nog niet gezien hier volgens mij:
Mercedes heeft De Vries ook afgeleverd bij AlfaTauri
https://twitter.com/i/status/1594376688821219328
93 dagen en wat uurtjesschumi2004 schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:47:
[...]
Oeps hij is stuk, dan moet ie het zelf maar in zijn agenda zetten
/edit
Als goed is fixed

Gamertag: timmie271
Volgens mij rijdt Perez alleen nog maar voor het geld en niet meer voor het plezier. Ik kreeg tijdens de race en na de race niet echt de indruk dat het hem ook maar iets interesseerde of die tweede of derde werd in het seizoenTripl3 D schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:52:
als je afvraagt waarom hij zo nat is; ze hebben m eerst in het water gemieterdWaah schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:58:
die indruk heb ik niet; perez lijkt wel redelijk sportief en sympatiek. heeft eigenhandig een team in de lucht gehouden; https://www.formula1.com/...ni7McP5CeiOmoWKugyqm.htmlmoshimoshi schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:03:
[...]
Volgens mij rijdt Perez alleen nog maar voor het geld en niet meer voor het plezier. Ik kreeg tijdens de race en na de race niet echt de indruk dat het hem ook maar iets interesseerde of die tweede of derde werd in het seizoen
en voor t geld hoeft hij t niet te doen, beetje leuke dames zoenen misschien

Dat is vier jaar geleden toen hij waarschijnlijk nog dacht dat hij misschien nog een keer kampioen kon worden. Sinds die naast Verstappen rijdt weet die gewoon dat die geen schijn van kans maakt. Aan het begin van het seizoen denk ik dat die nog hoop had, maar gaandeweg het seizoen kreeg die de genadeklap.himlims_ schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:05:
[...]
die indruk heb ik niet; perez lijkt wel redelijk sportief en sympatiek. heeft eigenhandig een team in de lucht gehouden; https://www.formula1.com/...ni7McP5CeiOmoWKugyqm.html
en voor t geld hoeft hij t niet te doen, beetje leuke dames zoenen misschien![]()
Kuch...Waah schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:58:
"When you grow up your heart dies"
De RB van volgend jaar is al gelekt
spoiler:

JEightyFive schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:32:
spoiler:
spoiler:
Slim. Garandeert dat Perez volgend jaar tweede in het WDC wordt.En ook beter voor de cost cap
[ Voor 5% gewijzigd door noo op 21-11-2022 16:32 ]
fake nieuws, >4 wielen is niet meer toegestaanJEightyFive schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:32:
spoiler:
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 21-11-2022 17:02 ]
Ik zie maar vier wielen op de foto?himlims_ schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:01:
[...]
fake nieuws, >4 wielen is niet meer toegestaan
Maar; my thoughts exactly
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Bottle heeft zo extreem veel info vanuit Mercedes meegenomen, en zou op talent een snelle f1racer moeten zijn. Maar ondanks zijn mediocre auto heeft hij niet verhevens laten zien. En dat ik ik nu juist verwacht bij hem nu hij die figuur die letterlijk alle aandacht vraagt niet meer langs zich ziet….TheBrut3 schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:25:
[...]
Waarom heeft Alpine het goed gedaan? Alonso is echt vaak uitgevallen door problemen.
En waarom Bottas major gefaald? Bottas heeft 49 punten en Zhou heeft er 6. Dankzij Bottas is AR 6e geworden in plaats van 7-9e.
Ik denk dat ik gewoon teveel verwachtte
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
MIsschien had ie iets te veel uit een bepaalde fles gedronken voor elke race. Om zijn naam eer te doenwowly schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:53:
[...]
Bottle heeft zo extreem veel info vanuit Mercedes meegenomen, en zou op talent een snelle f1racer moeten zijn. Maar ondanks zijn mediocre auto heeft hij niet verhevens laten zien. En dat ik ik nu juist verwacht bij hem nu hij die figuur die letterlijk alle aandacht vraagt niet meer langs zich ziet….
Mja Bottas, ik denk, ook naast Massa bij Williams, dat hij te vaak gedrukt is in een 2 rijders rol dat hij het comfortabel vindt. Het is eigenlijk de eerste keer dat ie écht 1e rijder is. Maar is dat zelf nooit geweest.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ik denk dat je erg de hoeveelheid bruikbare info die een coureur mee kan nemen overschat.wowly schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:53:
[...]
Bottle heeft zo extreem veel info vanuit Mercedes meegenomen, en zou op talent een snelle f1racer moeten zijn. Maar ondanks zijn mediocre auto heeft hij niet verhevens laten zien. En dat ik ik nu juist verwacht bij hem nu hij die figuur die letterlijk alle aandacht vraagt niet meer langs zich ziet….
Het is niet alsof hij even de hele auto van Alfa kan door ontwikkelen met zijn kennis van Mercedes.
Die foto van Nyck:Chocoball schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:39:
Foto's bandentest in Abu Dhabi
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
En nu die baan op en rap een beetje!
Teveel mooie verwijzingen weer
[ Voor 1% gewijzigd door fommas op 22-11-2022 09:32 . Reden: spelfout ]
Piastri contract, de extra benzine van Singapore en Porsche materiaal in de muur. Bodyguard om Sky tegen te houden. Pitstop boys. Ricciardo die uit de kast met oud promo materiaal wordt gehaald. Sebs Mario auto. ...
[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 22-11-2022 09:33 ]
Pitstop Boys wel me Let's go Lando aanRobertMe schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:32:
[...]
Piastri contract, de extra benzine van Singapore en Porsche materiaal in de muur. Bodyguard om Sky tegen te houden. Pitstop boys. Ricciardo die uit de kast met oud promo materiaal wordt gehaald. Sebs Mario auto. ...
Dat zie ik ook wel @RobertMe ... soms hè...RobertMe schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:32:
Teamwork makes the dream workRudolf schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:36:
Wat staat er op de poster links onder?
"Teamwork makes the dream work"Rudolf schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:36:
Wat staat er op de poster links onder?
Edit: Mijn Google Translate was langzamer dan die van @EagleTitan
[ Voor 16% gewijzigd door CreativeS op 22-11-2022 09:39 ]
fantastisch, de catering windtunnel, en de kantine hahaha, natuurlijk overduidelijk neergezet.
Aston Martin mannetjes door raam aan het turen voor het kopieren.
Achterkant van checo twee keer breder dan die van max
DRS open breken voor max
'mind the language'
Team order bordje
Aston Martin mannetjes door raam aan het turen voor het kopieren.
Achterkant van checo twee keer breder dan die van max
DRS open breken voor max
'mind the language'
Team order bordje

[ Voor 4% gewijzigd door Bloodclot op 22-11-2022 09:39 ]
de Aston heren met dikke lens is ook een mooie touchRobertMe schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:32:
[...]
edit, te laat
zeker hele mooie referenties
Pre-flexed floors

[ Voor 8% gewijzigd door flessuh op 22-11-2022 09:40 ]
Die luitjes had ik dan weer niet gezien... geweldig!flessuh schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:39:
de Aston heren met dikke lens is ook een mooie touch
Spicegirls bus (snap die honden niet zo goed?) , divebomb zembad en een zelfde soort foto van MER op scherm in kantoor
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 22-11-2022 09:42 ]
Ik snap de haak achter de auto van Perez niet helemaal? Of is dat een verkapte manier te zeggen dat hij te langzaam is.
Ook diamant uit Monaco denk ik links? (naast Piastri contract)
de "idiot sandwich" in de keuken
Boekje "creative accounting" met de "cost cap" er naast hangen
zoveel te zien, geniaal dit!
Ook diamant uit Monaco denk ik links? (naast Piastri contract)
de "idiot sandwich" in de keuken
Boekje "creative accounting" met de "cost cap" er naast hangen
zoveel te zien, geniaal dit!
[ Voor 26% gewijzigd door flessuh op 22-11-2022 09:46 ]
CreativeS schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:36:
[...]
Dat zie ik ook wel @RobertMe ... soms hè...
Dus... Ik vond die van Aston Martin weer best duidelijk (net zoals de catering verwijzingen, Horner in zwembad met Superman cape, ...)CreativeS schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:40:
[...]
Die luitjes had ik dan weer niet gezien... geweldig!
Dat is het hondenras dat bij Christian Horner thuis rond loopt. Op de tablet in het kantoor zie je ook de pitbox van FER nog.schumi2004 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:41:
Spicegirls bus (snap die honden niet zo goed?) , divebomb zembad en een zelfde soort foto van MER op scherm in kantoor
Boek: creative accounting (op het bureau links)
Champagne recovery zone (om de ogen te spoelen)
Mind your language op meerdere plekken in de pitbox met een goed gevulde swear jar
Is die kabel op Max' auto niet een sleepkabel voor zijn teammaat?
Mind your language op meerdere plekken in de pitbox met een goed gevulde swear jar
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik denk dat ze de DRS aan het testen zijn die regelmatig stuk ging.alesandro_46 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:48:
Boek: creative accounting (op het bureau links)
PSN: Shiver23
Zwembad: no divebombs 
Kantine: Fer boys eten pizza (italië)
Flesje: Singapore additional fuel
Sky die bij de ingang met de bouncer stoeit.
Heel gaaf gedaan.
Heel gaaf gedaan.
[ Voor 91% gewijzigd door Help!!!! op 22-11-2022 09:58 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
pickup max from gasstationHelp!!!! schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:55:
Zwembad: no divebombs
Heel gaaf gedaan.
shwartsman laat gelijk zien dat hij die plek boven mick had moeten krijgen (wat hier ook al 10x geschreven hebExtigo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:09:
Tijden van 13.00 uur lokale tijd. Perez is lekker aan het stampen met 88 rondes.
[Afbeelding]
Met de namen Bernie en Flavio alleen is Bernie vorig jaar overleden.EagleTitan schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:46:
[...]
Dat is het hondenras dat bij Christian Horner thuis rond loopt. Op de tablet in het kantoor zie je ook de pitbox van FER nog.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics