[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.285.614 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Exocet schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:50:
[...]

Gewoon afgunst dus.
Wat een overtrokken reacties zeg..
Ik voel geen afgunst hoor. Wel afkeer, dat is wat anders. Maar afgunst is ook wel lastig in F1 omdat je tussen de ene en andere multi-miljonair moet kiezen :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:45
PWM schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:46:
Op zich prima natuurlijk om als klein kind te reageren, dat staat je vrij. Maar goed, het is een F1 topic en dit speelt er. En nee, het beheerst geen enkel onderdeel van mijn leven, enkel 23* 2 uur op zondagen.
Er gebeuren de laatste jaren wel boeiendere dingen in de F1 denk ik. Ik snap niet dat zoiets futiels als het negeren van team orders zo'n grote weerslag op mensen kan hebben en de mening over Verstappen zo erg laat kantelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-06 19:00
Shinji schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:54:
[...]

Er gebeuren de laatste jaren wel boeiendere dingen in de F1 denk ik. Ik snap niet dat zoiets futiels als het negeren van team orders zo'n grote weerslag op mensen kan hebben en de mening over Verstappen zo erg laat kantelen.
Is vrij gebruikelijk tussen 2 GP weekenden in. Ik voorspel opklaringen na zondag.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shinji schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:54:
[...]

Het is vooral het moment hé. Niemand vroeg hem een podiumplek op te geven. Het kostte hem niets.

In Nederland is er nog een schare die alles wat hij doet geweldig vind, maar ook als ik de internationale autopers lees, zie ik toch echt ongekende kritiek op zijn persoonlijkheid deze week.

Zijn raceskills staan niet ter discussie. Hij heeft meer talent dan HAM. Maar zijn gunfactor heeft een flinke deuk opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

treative schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:59:
[...]

Is vrij gebruikelijk tussen 2 GP weekenden in. Ik voorspel opklaringen na zondag.
Als RUS P2 heeft gewonnen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:46
PWM schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:04:
[...]
Het is vooral het moment hé. Niemand vroeg hem een podiumplek op te geven. Het kostte hem niets.
Maar het leverde Perez ook vrijwel niets op. Hij moet het het komend weekend alsnog vooral zelf doen.
In Nederland is er nog een schare die alles wat hij doet geweldig vind, maar ook als ik de internationale autopers lees, zie ik toch echt ongekende kritiek op zijn persoonlijkheid deze week.

Zijn raceskills staan niet ter discussie. Hij heeft meer talent dan HAM. Maar zijn gunfactor heeft een flinke deuk opgelopen.
Ach, als hij Perez had voorgelaten waren er weer andere mensen boos geworden. En zolang we niet weten wat precies zijn motivatie is/was, is het te simpel om te zeggen dat hij Perez er maar voorbij had moeten laten gaan. Zo heftig reageren als in jouw vriendengroep vind ik bijna net zo kinderachtig als het gedrag dat mensen hem verwijten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Ongekende kritiek? Ben benieuwd naar de quotes, en dan ga ik er vanuit je ook echt de media bedoelt en niet de knip en plak sites.
Vond het zelf ook niet slim van Max, maar dit wordt echt compleet overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Toke_gt schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:13:
[...]
Zo heftig reageren als in jouw vriendengroep vind ik bijna net zo kinderachtig als het gedrag dat mensen hem verwijten.
En de internationale collega's niet vergeten ;) Waarvan sommige al 40 jaar F1 kijkers..

We hoeven het ook allemaal niet eens te zijn hoor :) Maar volgens mij wordt het een beetje onderschat wat het effect is. Voor RBR maar hopen dat PER voor LEC eindigt. Maar gun LEC ook wel succesje.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Het zou wel een mooi sociaal experiment zijn als Max zondag 100m voor de finish op z'n rem gaat staan om Perez er voorbij te laten. En dan zien wat de reacties wereldwijd zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:27

DDX

De_Bastaard schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:19:
[...]

Die zag ik niet aankomen. Had niet verwacht dat Marko hem zo terug zou nemen...

Wat wordt dan het toekomstplan? Ricciardo ipv Perez?
Nou Helmut Marko was ook niet serieus ofzo.
Het zou een hereniging betekenen met zijn oude werkgever, maar na de tweede vrije training komt hij er bij Motorsport Magazin op terug. "Ik zei dat als we hem als derde bestuurder nemen.... De 'als' is ergens verloren gegaan. We praten met hem, maar er is nog niets getekend."
https://racingnews365.nl/...ull-bevestiging-ricciardo

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
noo schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:45:
Het zou wel een mooi sociaal experiment zijn als Max zondag 100m voor de finish op z'n rem gaat staan om Perez er voorbij te laten. En dan zien wat de reacties wereldwijd zijn...
En dan blijven staan tot ook Vettel voorbij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:44
PWM schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:33:
[...]

En de internationale collega's niet vergeten ;) Waarvan sommige al 40 jaar F1 kijkers..

We hoeven het ook allemaal niet eens te zijn hoor :) Maar volgens mij wordt het een beetje onderschat wat het effect is. Voor RBR maar hopen dat PER voor LEC eindigt. Maar gun LEC ook wel succesje.
Volgens mij zijn sommigen het een beetje aan het opblazen en ik had het idee dat het bij de meesten toch al weer over gewaaid was.

Daarmee wil ik niet zeggen dat er niets aan de hand was of dat het nou de meest handige actie was, maar ik denk dat na zondag niemand het er meer over zal hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op Silverstone weigerde Sainz opzij te gaan voor Leclerc met een harde "No!" . Laten we er nou ook niet teveel van maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
gambieter schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:59:
Op Silverstone weigerde Sainz opzij te gaan voor Leclerc met een harde "No!" . Laten we er nou ook niet teveel van maken.
Zit wel een verschil tussen het opgeven van een overwinning/podiumplek of een toptien klassering terwijl je al lang en breed kampioen bent. In het geval van Max was het een kleine moeite maar een groot gebaar geweest.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tuurlijk, maar er wordt weer van een mug een olifant gemaakt. Maar goed, genoeg daarover gezeurd, men overdrijft gewoon schromelijk. Hoog tijd dat de oudere heren hierboven hun testosteron weer wat oppeppen.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 18-11-2022 23:13 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-06 23:04

psy

Doornbos laat nu de datagrafiek zien waarop duidelijk te zien was dat Perez een stoot gas gaf voor ingaan tunnel bij Monaco wat "bewijst" dat dat inderdaad een bewuste actie was. Nou dit grafiekje had ik nog niet eerder gezien eigenlijk. Ben ik nu spuit 11?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Het blijft onbegrijpelijk dat VER dit zo gedaan heeft.

De antwoorden op vragen van de pers en het statement van RB maken het er ook niet beter op.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
offtopic:
Even een kleine huishoudelijke mededeling. Motor Presse Stuttgart waar AMuS deel van uitmaakt is nu achter een paywall geplaatst. Aangezien AMuS artikelen steeds voor een deel maar leesbaar zijn, is het denk ik voorlopig voorbij met de samenvattingen hier (zal nog wel e.e.a. proberen) en wordt het zoeken naar andere nieuwsbronnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 19-11-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:46
psy schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:14:
Doornbos laat nu de datagrafiek zien waarop duidelijk te zien was dat Perez een stoot gas gaf voor ingaan tunnel bij Monaco wat "bewijst" dat dat inderdaad een bewuste actie was.
Goede data inderdaad en voor mij overduidelijk bewijs dat het geen oeps moment was van Perez.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

psy schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:14:
Doornbos laat nu de datagrafiek zien waarop duidelijk te zien was dat Perez een stoot gas gaf voor ingaan tunnel bij Monaco wat "bewijst" dat dat inderdaad een bewuste actie was. Nou dit grafiekje had ik nog niet eerder gezien eigenlijk. Ben ik nu spuit 11?
Een voormalige red bull performance engineer is op basis van dezelfde data wat minder overtuigd:
YouTube: Breaking Down the MADNESS of the Brazil GP (With Data)

Ik vind het gebrek aan tegensturen vooral een teken aan de wand. Ben geen professionele coureur, maar dat zit er zelfs bij mij inmiddels wel in geprogrammeerd door de sim uurtjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Weet niet of dit filmpje hier destijds is gedeeld, Plakshot had een mooi parodie item met Max Verstappen fans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

Erazzzer

Fear me, I'm German!

PWM schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:38:
Moet zeggen dat er in mijn omgeving toch wel iets geknapt lijkt te zijn. Gisteren ons 4 wekelijkse mannen etentje met zijn 8-en.

F1 kwam als altijd ter sprake en 6 (waaronder ik) gaven wel echt aan enorm teleurgesteld te zijn in VER. De andere twee niet. Maar de reden is niet veel beter: "het is een lul, dat weet je toch". Ik zal de woorden van de overige 6 hier maar niet herhalen.

Ook in de zakelijke app (100 internationale collega's met wie we poule hebben) zeikt echt iedereen over hem heen.

Ik ben eerst F1 fan, dan RBR dan VER. Maar ik merk dat ik die laatste echt niet veel meer gun. Laat LEC of RUS maar shinen volgend seizoen. Jammer dat het seizoen zo eindigt.
Je bent welkom in ons kamp hoor. Arrogantie en lef horen bij een topsporter, maar agressie en onsportiviteit heeft geen plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-06 18:38
Bloodclot schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:24:
[...]

Wat willen ze gaan doen dan? Overwinning+ punten schrappen? Ferrari kan hierdoor de 2e plek veiligstellen voor leclerc als ze protest in gaan dienen?

Als dit gebeurt krijgt max hier natuurlijk weer de schuld van.
Als het waar is dan had Perez maar niet expres gaan crashen/spinnen. Besef ook dat in de periode was dat Perez een nieuwe contract zou gaan tekenen of net had getekend (iedereen roept een ander datum). Was ook de periode dat hij geloofde in de titel, Max was nog aan het stoeien met de set up destijds.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Chocoball schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:48:
offtopic:
Even een kleine huishoudelijke mededeling. Motor Presse Stuttgart waar AMuS deel van uitmaakt is nu achter een paywall geplaatst. Aangezien AMuS artikelen steeds voor een deel maar leesbaar zijn is het denk ik voorlopig voorbij met de samenvattingen hier (zal nog wel e.e.a. proberen) en wordt het zoeken naar andere nieuwsbronnen.
offtopic:
Tijd voor een AMuS-abo op naam van Tweakers, waar jij dan toegang toe krijgt ;). Jouw info-posts behoren tot het schaarse lezenswaardige in de F1 topics.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jorick schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:09:
[...]

Zit wel een verschil tussen het opgeven van een overwinning/podiumplek of een toptien klassering terwijl je al lang en breed kampioen bent. In het geval van Max was het een kleine moeite maar een groot gebaar geweest.
Vooral een loos gebaar ook want PER moet sowieso voor LEC eindigen, en hoe vaak is dat al gebeurd dit seizoen wanneer beide coureurs de finish halen?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Erazzzer schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 01:06:
[...]

Je bent welkom in ons kamp hoor. Arrogantie en lef horen bij een topsporter, maar agressie en onsportiviteit heeft geen plek.
En toch houdt Hamilton het lang vol in de Formule 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Oogje schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 06:50:
[...]

Vooral een loos gebaar ook want PER moet sowieso voor LEC eindigen, en hoe vaak is dat al gebeurd dit seizoen wanneer beide coureurs de finish halen?
Maar als beide in bocht 1 uitvallen, is LEC nu 2de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

backupdevice

Boeh!

[...]

En de internationale collega's niet vergeten ;) Waarvan sommige al 40 jaar F1
Tja , je bent niet de enige die al 40 jaar F1 kijkt en in een groep zit van internationale collega’s die F1 fan zijn.

Het gooien met dat soort nietszeggende stats slaat nergens op als je er vanuit gaat dat een gemiddelde F1 coureur een teamplayer is en eerst aan een ander denkt , en dan pas aan zichzelf.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

PWM schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 07:30:
[...]

Maar als beide in bocht 1 uitvallen, is LEC nu 2de.
Niet persé. Als Russel wint met Fastest Lap, wordt hij 2de.
PWM schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:38:
Moet zeggen dat er in mijn omgeving toch wel iets geknapt lijkt te zijn. Gisteren ons 4 wekelijkse mannen etentje met zijn 8-en.

F1 kwam als altijd ter sprake en 6 (waaronder ik) gaven wel echt aan enorm teleurgesteld te zijn in VER. De andere twee niet. Maar de reden is niet veel beter: "het is een lul, dat weet je toch". Ik zal de woorden van de overige 6 hier maar niet herhalen.

Ook in de zakelijke app (100 internationale collega's met wie we poule hebben) zeikt echt iedereen over hem heen.

Ik ben eerst F1 fan, dan RBR dan VER. Maar ik merk dat ik die laatste echt niet veel meer gun. Laat LEC of RUS maar shinen volgend seizoen. Jammer dat het seizoen zo eindigt.
Echt, wat kunnen fans een drama maken over Max zijn weigering. :X Uit zijn reactie is te merken dat dit van te voren overlegd is en dat hij ook zijn standpunt heeft doorgegeven. Daarnaast is dit niet de eerste keer dat hij een harde Nee zegt tegen teamorders. Verder hebben beide heren al eerder aangegeven geen cadeaus te willen geven cq ontvangen. En uiteindelijk had het ook totaal geen zoden aan de dijk gezet, deze wissel.

En nogmaals, als je dit als team alsnog beslist, doe je dit niet in de laatste ronde! Dan beslis je dit eerder. Nog beter, bespreek je dit voor de race en zorg je ervoor dat je zeker weet dat niemand er een issue mee heeft. Als je weet dat het niet gaat gebeuren, roep het dan ook niet op de radio. Dan is er ook geen drama nadien. |:(

Max is een eikel op de baan en dat zijn alle topcoureurs. Niemand laat zich het kaas van het brood eten, ook al zijn alle prijzen gewonnen. Zodra je de pits verlaat, gaat er een knop om en ga je tot het gaatje.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

thunder8 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 07:59:
[...]

Niet persé. Als Russel wint met Fastest Lap, wordt hij 2de.

[...]

Echt, wat kunnen fans een drama maken over Max zijn weigering. :X Uit zijn reactie is te merken dat dit van te voren overlegd is en dat hij ook zijn standpunt heeft doorgegeven. Daarnaast is dit niet de eerste keer dat hij een harde Nee zegt tegen teamorders. Verder hebben beide heren al eerder aangegeven geen cadeaus te willen geven cq ontvangen. En uiteindelijk had het ook totaal geen zoden aan de dijk gezet, deze wissel.

En nogmaals, als je dit als team alsnog beslist, doe je dit niet in de laatste ronde! Dan beslis je dit eerder. Nog beter, bespreek je dit voor de race en zorg je ervoor dat je zeker weet dat niemand er een issue mee heeft. Als je weet dat het niet gaat gebeuren, roep het dan ook niet op de radio. Dan is er ook geen drama nadien. |:(

Max is een eikel op de baan en dat zijn alle topcoureurs. Niemand laat zich het kaas van het brood eten, ook al zijn alle prijzen gewonnen. Zodra je de pits verlaat, gaat er een knop om en ga je tot het gaatje.
Wat ik begreep is dat ze dit al voor de race hebben besproken. Max werd voor het blok gezet, max houdt hier niet van en doet wat ze af hebben gesproken. Dat max nu zo negatief in de media wordt gezet boeit m niet.

Valt me inderdaad tegen dat er veel max fans en zogenaamde '40jaar die hard' fans max laten vallen. Door max is de f1 weer interessant en fantastisch om te volgen, 1 weekend ruk en het is klaar.... Die 'die hards' hebben vast de periode senna, schumacher en lewis gemist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Bloodclot schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:13:
[...]

Wat ik begreep is dat ze dit al voor de race hebben besproken. Max werd voor het blok gezet, max houdt hier niet van en doet wat ze af hebben gesproken. Dat max nu zo negatief in de media wordt gezet boeit m niet.

Valt me inderdaad tegen dat er veel max fans en zogenaamde '40jaar die hard' fans max laten vallen. Door max is de f1 weer interessant en fantastisch om te volgen, 1 weekend ruk en het is klaar.... Die 'die hards' hebben vast de periode senna, schumacher en lewis gemist.
Precies. Als je al 40 jaar kijkt, weet je dat de groten allemaal eikels eerste klas waren op de baan. Vond het ook jammer dat Max destijds straf kreeg voor die duw aan Ocon in Brazilië, nadat die sukkel Max eraf reed, terwijl die een ronde achterligt. Af en toe een beetje duw en trekwerk maakt het alleen maar spannender. Zou zelf ook witheet zijn geweest als een achterblijver mij laat crashen als leider. Kan die rennen voor zijn leven. >:)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 07:16
Tommy The Cat schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 06:48:
[...]

offtopic:
Tijd voor een AMuS-abo op naam van Tweakers, waar jij dan toegang toe krijgt ;). Jouw info-posts behoren tot het schaarse lezenswaardige in de F1 topics.
offtopic:
€8 / maand ==> €96 / jaar.
Met €1 à €2 per lid "buy-in" moet dat wel haalbaar zijn.
Daarmee helpen we @Chocoball de winter door en hebben wij topic lezers wat te lezen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Jenson legt het eens en voor altijd goed uit. https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
alesandro_46 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:25:
[...]

offtopic:
€8 / maand ==> €96 / jaar.
Met €1 à €2 per lid "buy-in" moet dat wel haalbaar zijn.
Daarmee helpen we @Chocoball de winter door en hebben wij topic lezers wat te lezen.
Ik doe mee. Als @Chocoball nou even een tikkie stuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dat is toch wel wat kort door de bocht mijn inziens.

Vorig jaar was PER nog de grote held omdat hij HAM ophield, maar dat had hij dus eigenlijk ook niet hoeven moeten doen?

Had de reacties van de VER fans wel eens willen horen/lezen als PER zou weigeren te helpen.

(Kort overzicht van de keren dat PER, VER geholpen heeft: Baku 2021, Frankrijk 2021, Turkije 2021, Abu Dhabi 2021, Barcelona 2022, Baku 2022.)

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-11-2022 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:02:
[...]

Dat is toch wel wat kort door de bocht mijn inziens.

Vorig jaar was PER nog de grote held omdat hij HAM ophield, maar dat had hij dus eigenlijk ook niet hoeven doen?
Het gaat niet om of hij het had moeten doen of niet. Het gaat erom dat iedereen maar denkt dat de meeste F1 coureurs teamplayers zijn.

Zal je een geheimpje verklappen, dat zijn zij niet . Behalve als dat in hun contract staat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Multi21 zat ook wel meer achter dan 'Vettel negert teamorders'. Toen was Webber het lievertje van Sky (want Australisch) en Webber kon niks fouts doen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

siggy schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:06:
[...]

Multi21 zat ook wel meer achter dan 'Vettel negert teamorders'. Toen was Webber het lievertje van Sky (want Australisch) en Webber kon niks fouts doen.
Tip, kijk de persconferentie van de race na multi 21 maar eens . En luister ( en kijk vooral naar zijn gezicht ) naar Vettel waar hij haarfijn uitlegt over waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Om de “ik doe ook mee” post te minderen, kan het op een andere manier verzameld worden wie een euro wil betalen?
1 enquête ofzo die gepint wordt?
Mag dat?

(Ook deze lurker gun @Chocoball de euro zodat wij zijn post kunnen lezen)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:52

rammes

koekebakker 1e klas

streamnl schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:10:
Om de “ik doe ook mee” post te minderen, kan het op een andere manier verzameld worden wie een euro wil betalen?
1 enquête ofzo die gepint wordt?
Mag dat?

(Ook deze lurker gun @Chocoball de euro zodat wij zijn post kunnen lezen)
verkeerde topic?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bloodclot schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:13:
. Door max is de f1 weer interessant en fantastisch om te volgen, 1 weekend ruk en het is klaar....
Niemand doet iets af aan zijn kwaliteit als rijder. Zijn buitencategorie kwaliteit is wat er voor zorgt dat F1 weer mooi is om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

backupdevice schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:08:
[...]

Tip, kijk de persconferentie van de race na multi 21 maar eens . En luister ( en kijk vooral naar zijn gezicht ) naar Vettel waar hij haarfijn uitlegt over waarom.
Yep i know, maar die details over Webber worden vaak compleet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Oogje schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 06:50:
[...]

Ik tel acht keer: Imola, Monaco, Azerbaijan, Engeland, Hongarije, België, Singapore en Japan. Uiteraard geven een aantal van deze uitslagen een vertekend beeld omdat er gridstraffen in het spel zijn, maar over het hele seizoen gezien weet Perez aardig in de buurt van Leclerc te blijven. Dat is hij ook wel aan zijn stand verplicht als je ziet met wat voor materiaal hij rondrijdt. De grootste tegenstanders van Leclerc waren dit seizoen Max maar vooral ook Ferrari zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Chocoball schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:48:
offtopic:
Even een kleine huishoudelijke mededeling. Motor Presse Stuttgart waar AMuS deel van uitmaakt is nu achter een paywall geplaatst. Aangezien AMuS artikelen steeds voor een deel maar leesbaar zijn is het denk ik voorlopig voorbij met de samenvattingen hier (zal nog wel e.e.a. proberen) en wordt het zoeken naar andere nieuwsbronnen.
Is de 'Mit Werbung lesen' optie niet voldoende? Ik heb dat ooit aangeklikt en kan volgens mij alles helemaal lezen (en de werbung wordt door pihole und/oder uBlock meistens unterdrückt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08

dr.lowtune

Deugt niet

Feit is gewoon dat als Perez nummer 2 wil worden, hij dat zelf moet laten zien en daar zelf voor moet vechten. Hij moet dit nu op eigen kracht doen en laten zien wat hij waard is. In dit geval heeft Max hem en RBR dus een mooie test case gegeven; kan Checo op eigen inspanningen voor LeClerc eindigen.

Hij gaat er dit weekend in ieder geval niet mee weg komen als hij gewoon rustig naar de finish cruised.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Jorick schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:48:
[...]

Ik tel acht keer: Imola, Monaco, Azerbaijan, Engeland, Hongarije, België, Singapore en Japan. Uiteraard geven een aantal van deze uitslagen een vertekend beeld omdat er gridstraffen in het spel zijn, maar over het hele seizoen gezien weet Perez aardig in de buurt van Leclerc te blijven. Dat is hij ook wel aan zijn stand verplicht als je ziet met wat voor materiaal hij rondrijdt. De grootste tegenstanders van Leclerc waren dit seizoen Max maar vooral ook Ferrari zelf.
Ja tis aardig gelijk als ik erin duik, maar op de eea manier in mn hoofd is PER bijna altijd langzamer dan LEC op de baan :?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Jorick schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:48:
[...]

Maar is dat niet ook het probleem, dat Perez aardig in de buurt van Leclerc weet te blijven? Verstappen laat zien dat Perez er veel verder voor had kunnen zitten, want Verstappen laat zien hoeveel potentie de auto heeft. Het is ook niet dat Perez meer DNFs heeft, want Perez en Leclerc hebben er allebei 3 (Perez is in Bahrein nog wel als 18e genoteerd maar die tel ik voor het idee maar als DNF), eigenlijk is het van Perez niet goed genoeg.

Voor de volledigheid, 8x eindigde Perez voor Leclerc, 7x erachter, 6x haalde een van beide de finish niet (waarbij ik ook hier Bahrein als uitval van Perz tel).

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
noo schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:53:
[...]

Is de 'Mit Werbung lesen' optie niet voldoende? Ik heb dat ooit aangeklikt en kan volgens mij alles helemaal lezen (en de werbung wordt door pihole und/oder uBlock meistens unterdrückt)
offtopic:
Na dit bericht kunnen we het weer over het 2022 seizoen hebben. Beloofd?

Zelfs met zo'n reclame account wat ik heb mag ik de artikelen maar voor 30% of 50% lezen waarna je alleen verder kunt lezen met een plus account.

Dank voor alle steun en een inzamelingsactie zal niet nodig zijn _/-\o_ ;) Er lijkt een manier om toch te kunnen lezen maar ik wil het forumbeleid niet overtreden en zal mijn best doen jullie te blijven informeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Toch wel lastig dit met droge ogen te beweren, vooral met het stuiter-gehuil en de daaropvolgende regelverandering:
https://www.autosport.com...eak-allegations/10402098/

Kan het niet (meer) volledig lezen, maar gaat men nog iets doen aan het lek? Of lijkt men dat prima te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
[...]

Vergeet niet dat Max flink onder druk staat van zijn vader, die volgens mij met een ijzeren hand heerst. Ik heb wel es filmpjes gezien hoe Jos hem drilt in de oude dagen. Maakt verder niks uit, maar Jos is een heethoofd en hij is ook degene die meteen in de pen klom na de Monaco race om zijn onvrede te uiten over RB in een blog. Dat vond ik toen ook al niet echt handig PR-wise Ik denk dat hij de drijvende kracht is achter de houding en sommige handelingen van Max. Ik zie hem echt zo'n vader-zoon gesprek hebben van ''je laat die Mexicaan niet voor he, anders krijg je een draai om de oren van mij na de race''

Maar aan de andere kant: als je aan de top zit dan moet je ook een lul zijn anders kom je er niet. Iedereen van die kopstukken heeft wel es een lullo actie, de 1 wat meer dan de ander. Je zit er niet omdat je een aardige sociale vriendelijke jongen bent. Met uitzondering van RIC dan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 07:32

JB

Cédric roelt!

siggy schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:55:
Toch wel lastig dit met droge ogen te beweren, vooral met het stuiter-gehuil en de daaropvolgende regelverandering:

Kan het niet (meer) volledig lezen, maar gaat men nog iets doen aan het lek? Of lijkt men dat prima te vinden?
Dit zie ik in de reacties;
To dismiss the topic of leaked confidential information as ‘something that happens’ is quite appalling.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
siggy schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:55:

Apart ik kan het artikel zonder problemen lezen.

Niet anders dan dat Ben Sulayem de verdachtmaking van een voormalig Mercedes AMG F1 teamlid die nu voro de FIA werkt schokkend vindt en dat het lekken van informatie in Formule 1 doodnormaal is dus gaan ze verder met de waan van de dag. Zal voor Red Bull denk ik ook lastigt te bewijzen zijn wie er gelekt heeft. Dat Marko nu weet dat er 6 teams voor 2022 over budget zitten komt ook ergens vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:26:
[...]

Apart ik kan het artikel zonder problemen lezen.
Ik kan maar max 5 of 10 artikelen per maand lezen, zit er al overheen ;)
Niet anders dan dat Ben Sulayem de verdachtmaking van een voormalig Mercedes AMG F1 teamlid die nu voro de FIA werkt schokkend vindt en dat het lekken van informatie in Formule 1 doodnormaal is dus gaan ze verder met de waan van de dag. Zal voor Red Bull denk ik ook lastigt te bewijzen zijn wie er gelekt heeft. Dat Marko nu weet dat er 6 teams voor 2022 over budget zitten komt ook ergens vandaan.
Toch wel raar dat ze het zo naar buiten brengen. De verdachtmakingen schokkender vinden dan het mogelijke lekken zelf. Zeg dan publiekelijk dat je onderzoek doet en wat er achter de schermen gebeurd is een 2e. Dit lijkt wel een spreekbuis van en voor Merc (of Toto).

Marko zijn uitspraken acht ik toch van iets minder betrouwbaar niveau en meer van het niveau 'bar-praat'. Maar we gaan het zien, ooit. Misschien volgend jaar rond deze tijd? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
Oogje schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:21:
[...]

Ja tis aardig gelijk als ik erin duik, maar op de eea manier in mn hoofd is PER bijna altijd langzamer dan LEC op de baan :?
Daarom kan het geen kwaad om onze vermoedens zo af en toe even te verifiëren met statistieken ;).
Vergeleken met Albon doet Perez het een stuk beter, zeker als je bedenkt dat Ferrari nu sneller maar onbetrouwbaar is en Mercedes langzamer maar betrouwbaar.

Had Perez meer punten kunnen halen? Zonder twijfel. Had er meer ingezeten dan een P2? Tamelijk onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
siggy schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:44:
[...]

Ik kan maar max 5 of 10 artikelen per maand lezen, zit er al overheen ;)
Het identieke artikel staat ook op motorsport.com ;)
[...]
Toch wel raar dat ze het zo naar buiten brengen. De verdachtmakingen schokkender vinden dan het mogelijke lekken zelf. Zeg dan publiekelijk dat je onderzoek doet en wat er achter de schermen gebeurd is een 2e. Dit lijkt wel een spreekbuis van en voor Merc (of Toto).

Marko zijn uitspraken acht ik toch van iets minder betrouwbaar niveau en meer van het niveau 'bar-praat'. Maar we gaan het zien, ooit. Misschien volgend jaar rond deze tijd? ;)
Het was vooral een sterk staaltje selectieve verontwaardiging van RBR/Horner. Horner suggereerde dat er vertrouwelijke data (boekhouding e.d.) is gelekt waar nul onderbouwing voor is gekomen. En onderwater deelde Horner een steek uit naar Mercedes/FIA door de suggestie te wekken dat de FIA en Mercedes onder een hoedje speelden. Wederom zonder enig concreet bewijs aan te dragen. Idem voor de beschuldiging richting de ex-Mercedes medewerker.

En Marko kan die informatie prima hebben verkregen uit zo'n meeting van alle teams met de FIA waar ze dit soort zaken in vertrouwen met elkaar bespreken en waar met enige regelmaat informatie uit wordt gelekt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toke_gt
Transportman schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:26:
[...]
Verstappen laat zien hoeveel potentie de auto heeft.
Verstappen laat vooral zien wat hij met zijn talent met de auto kan doen. Ik denk dat het niet fair is om Max als norm te nemen en dan te stellen dat Perez teleurstelt. Max heeft aanzienlijk meer talent dan Perez en kan er dus ook meer uit halen.
Het is ook niet dat Perez meer DNFs heeft, want Perez en Leclerc hebben er allebei 3 (Perez is in Bahrein nog wel als 18e genoteerd maar die tel ik voor het idee maar als DNF), eigenlijk is het van Perez niet goed genoeg.
Perez is in resultaten ongeveer gelijk aan Leclerc. Voor een tweede rijder is dat heel behoorlijk en zeker wel goed genoeg.
Al vaker gezegd: het is echt onzin te verwachten dat Perez net zo goed kan of moet zijn als Verstappen. Als hij net zo goed was, reed hij wel ergens anders als eerste rijder. Dat hij net zo goed is als de eerste rijder bij het tweede team in de competitie is gewoon een prima resultaat.

Resultaten tot nu toe: (om ze in het hoofd van @Oogje te krijgen ;) )
VerPerLec
11423
2174
3113
4 43
5 21
6114
721
DNF233

[ Voor 23% gewijzigd door Toke_gt op 19-11-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Toke_gt schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:22:
[...]

Verstappen laat vooral zien wat hij met zijn talent met de auto kan doen. Ik denk dat het niet fair is om Max als norm te nemen en dan te stellen dat Perez teleur stelt. Max heeft aanzienlijk meer talent dan Perez en kan er dus ook meer uit halen.

[...]

Perez is in resultaten ongeveer gelijk aan Leclerc. Voor een tweede rijder is dat heel behoorlijk en zeker wel goed genoeg.
Al vaker gezegd: het is echt onzin te verwachten dat Perez net zo goed kan of moet zijn als Verstappen. Als hij net zo goed was, reed hij wel ergens anders als eerste rijder. Dat hij net zo goed is als de eerste rijder bij het tweede team in de competitie is gewoon een prima resultaat.

Resultaten tot nu toe: (om ze in het hoofd van @Oogje te krijgen ;) )
VerPerLec
11423
2174
3113
4 43
5 21
6114
721
DNF233
Perez hoeft echt niet gelijk aan Verstappen te presteren, dat verwacht ik ook niet, maar Verstappen laat wel zien dat de RBR de beste auto is, maar toch is het zo close voor P2, dat zou eigenlijk niet mogen. Eigenlijk net als Bottas in zijn Mercedes-jaren, de Mercedes was superieur, maar alleen in 2019 en 2020 wist Bottas P2 binnen te halen (al scheelde het in 2020 maar 9 punten terwijl Verstappen 5 DNFs had tegen 1 van Bottas). Nu helpt het natuurlijk niet dat het verschil P1-P2 7 punten per race is terwijl P2-P3 maar 3 punten is en dat de Ferrari er zeker aan het begin goed bij zat waardoor P2 minder snel uitloopt, maar met de betere auto had het niet zo close mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Transportman schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:26:
[...]

Perez hoeft echt niet gelijk aan Verstappen te presteren, dat verwacht ik ook niet, maar Verstappen laat wel zien dat de RBR de beste auto is, maar toch is het zo close voor P2, dat zou eigenlijk niet mogen. Eigenlijk net als Bottas in zijn Mercedes-jaren, de Mercedes was superieur, maar alleen in 2019 en 2020 wist Bottas P2 binnen te halen (al scheelde het in 2020 maar 9 punten terwijl Verstappen 5 DNFs had tegen 1 van Bottas). Nu helpt het natuurlijk niet dat het verschil P1-P2 7 punten per race is terwijl P2-P3 maar 3 punten is en dat de Ferrari er zeker aan het begin goed bij zat waardoor P2 minder snel uitloopt, maar met de betere auto had het niet zo close mogen zijn.
Dan laat je buiten beschouwing dat de nr 2 een andere rol heeft dan de nr 1. De nr 2 wordt geacht meer te verdedigen, anderen te vertragen of te verhinderen dichterbij je nr 1 te komen. Dat gaat natuurlijk wel ten koste van je eigen prestatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

DirtyBird

Praktiserend denker

Is dit topic nog steeds niet voorbij? Maak anders even een apart topic aan.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Toke_gt schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:28:
[...]

Dan laat je buiten beschouwing dat de nr 2 een andere rol heeft dan de nr 1. De nr 2 wordt geacht meer te verdedigen, anderen te vertragen of te verhinderen dichterbij je nr 1 te komen. Dat gaat natuurlijk wel ten koste van je eigen prestatie.
Eens, dat zal bij een aantal races een rol hebben gespeeld, maar er waren ook genoeg races waar Perez een slecht resultaat had omdat hij vanaf het begin van de race eigenlijk al geen rol van betekenis meer speelde voor een toppositie. Al kan dat onderscheid nooit helemaal gemaakt worden, want je zal nooit kunnen achterhalen of een slecht resultaat 100% is toe te schrijven aan de nr2 rol, of dat hij juist in de nr2 rol geduwd werd tijdens de race omdat zijn kwalificatie/racepace niet goed genoeg was.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
In navolging van mijn eerdere bijdrage over de laatste vergadering van de FIA Formula One Wolrd Championschip F1 Commission nog wat meer info in de vertaling en samenvatting:
  • 3,5 uur lang duurde de marathonvergadering tussen de 10 teambazen, FIA president Mohammed bin Sulayem en Formule 1 CEO Stefano Domenicali in een hotel in de nabijheid van het Yaz Marina circuit.
  • Zoals gezegd komen er volgend seizoen 6 sprint races. Baku, Spielberg, Spa, Austin en Interlagos zijn al gecontracteerd, met Qatar wordt nog onderhandeld. Zoals gemeld wordt de ongevallenvergoeding verhoogd naar 300.000 Dollar per sprint. Er waren teams die een half miljoen per sprint eisten maar daar was geen meerderheid voor.
  • Het plan om volgend seizoen de banden 3 uur lang op 50 °C te verwarmen is van tafel. In 2023 mogen banden 2 uur lang op 70 °C verwarmd worden, Ook mogen nog maar 7 sets bandenwarmers per race ingezet worden. Zoals al eerder gezegd blijft het plan voor een verbod op bandenwarmers in 2024 staan.
  • Pirelli wil weten wie na 2024 de banden gaat verzorgen omdat eind 2024 het huidige contract afloopt. Pirelli voetl er weinig voor de komende jaren te investeren en dan in 2025 te moeten constateren dat een andere fabrikant de banden gaat verzorgen. De FIA zal daarom de inschrijving voor 2025 met een jaar vervroegen, mogelijk dat Pirelli wel concurrentie van het Koreaanse Hankook kan verwachten.
  • In de studie voor minder verneveling van water onder natte condities wordt naast spatborden en ondervloer ook studie gedaan naar betere regenbanden die voor minder verneveling zorgen.
  • De FIA wil het boekenonderzoek voor het budgetplafond volgend jaar eerder afsluiten en niet weer zoals in dit jaar pas in oktober. Daaorm komen er 3 extra controleurs en de teams willen hun rapporten al in februari 2023 inleveren.
  • Rond het thema race director wil de FIA een opleidingscentrum voor race directors wil beginnen.
https://www-auto--motor--...ia-fom-gp-abu-dhabi-2022/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chocoball schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:22:
In navolging van mijn eerdere bijdrage over de laatste vergadering van de FIA Formula One Wolrd Championschip F1 Commission nog wat meer info in de vertaling en samenvatting:
  • 3,5 uur lang duurde de marathonvergadering tussen de 10 teambazen, FIA president Mohammed bin Sulayem en Formule 1 CEO Stefano Domenicali in een hotel in de nabijheid van het Yaz Marina circuit.
  • Zoals gezegd komen er volgend seizoen 6 sprintraces. Baku, Spielberg, Spa, Austin en Interlagos zijn al gecontracteerd, met Qatar wordt nog onderhandeld. Zoals gemeld wordt de ongevallenvergoeding verhoogd naar 300.000 Dollar per sprint. Er waren teams die een half miljoen per sprint eisten maar daar was geen meerderheid voor.
  • Het plan om volgend seizoen de banden 3 uur lang op 50 °C te verwarmen is van tafel. In 2023 mogen banden 2 uur lang op 70 °C verwarmd worden, Ook mogen nog maar 7 sets bandenwarmers per race ingezet worden. Zoals al eerder gezegd blijft het plan voor een verbod op bandenwarmers in 2024 staan.
  • Pirelli wil weten wie na 2024 de banden gaat verzorgen omdat eind 2024 het huidige contract afloopt. Pirelli voetl er weinig voor de komende jaren te investeren en dan in 2025 te moeten constateren dat een andere fabrikant de banden gaat verzorgen. De FIA zal daarom de inschrijving voor 2025 met een jaar vervroegen, mogelijk dat Pirelli wel concurrentie van het Koreaanse Hankook kan verwachten.
  • In de studie voor minder verneveling van water onder natte condities wordt naast spatborden en ondervloer ook studie gedaan naar betere regenbanden die voor minder verneveling zorgen.
  • De FIA wil het boekenonderzoek voor het budgetplafond volgend jaar eerder afsluiten en niet weer zoals in dit jaar pas in oktober. Daaorm komen er 3 extra controleurs en de teams willen hun rapporten al in februari 2023 inleveren.
  • Rond het thema race director wil de FIA een opleidingscentrum voor race directors wil beginnen.
https://www-auto--motor--...ia-fom-gp-abu-dhabi-2022/
6 sprintraces ;( wie dat gedrocht ooit heeft bedacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
ArcticWolf schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:28:
[...]

6 sprintraces ;( wie dat gedrocht ooit heeft bedacht...
Na de kritiek van Verstappen wil men ook kijken dat er 2 kwalificaties komen in een race weekend met een sprint. 1 voor de sprint en 1 voor de race op zondag. Stond echter niet in dit artikel maar weer in een ander AMuS artikel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
Chocoball schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:32:
[...]

Na de kritiek van Verstappen wil men ook kijken dat er 2 kwalificaties komen in een race weekend met een sprint. 1 voor de sprint en 1 voor de race op zondag. Stond echter niet in dit artikel maar weer in een ander AMuS artikel.
Straks gaan ze er twee afzonderlijke competities van maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Shinji schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:47:
[...]

Straks gaan ze er twee afzonderlijke competities van maken 8)7
De wens bij de FOM is er nog steeds om vrije trainingen in te ruilen voor iets anders waarmee de toeschouwers beloond worden. Alleen willen ze de sprint races aleen op circuits houden waar ingehaald kan worden dus gelukkig zullen het geen 2x 24 races per jaar worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:17

AvK

Ready Set Go

Chocoball schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:32:
[...]

De race op zondag moet domweg niet beïnvloed worden door een Sprintrace die bedacht is om meer sensatie te brengen door het weekend heen. Dan haal je juist de kracht uit de hoofdrace. Die dubbele kwali zou een oplossing zijn. Iedereen tevreden.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
Maar wat is dan het nut van twee kwalificaties? In 2020 met 2 weekenden op hetzelfde circuit een race waren beide kwalificaties volgens mij redelijk hetzelfde? FOM/FIA voorspelde ook dat dat saai zou worden waardoor ze Pirelli beide weekenden verschillende banden lieten meenemen (zie Silverstone waar ze het tweede weekend een stap zachtere banden hadden).
Dan kunnen ze net zo goed op vrijdag de kwalificatie doen en die gebruiken voor de startopstelling van zowel de sprint als de (hoofd)race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 09:20
Hmm, 2 kwalificaties kunnen werken maar blijf bang dat ze qua resultaat redelijk identiek zijn.

Kwalificatie normale race: Hier moet je kiezen tussen een kwalificatiesetup en een racesetup. Die is daarna vast

Kwalificatie sprintrace. Andere afstelling van de auto is toegestaan met het oog op de sprintrace.

Door 2 verschillende afstellingen toetestaan krijg je variaties in wie het goed en fout benaderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-06 18:29
In plaats van FP2 doe je een sprintrace met grid omgekeerd van de kampioenstand.
En dan normale FP1, FP3, Qualy en race, met parc-ferme vanaf Qualy

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
D-dark schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:28:
Hmm, 2 kwalificaties kunnen werken maar blijf bang dat ze qua resultaat redelijk identiek zijn.

Kwalificatie normale race: Hier moet je kiezen tussen een kwalificatiesetup en een racesetup. Die is daarna vast

Kwalificatie sprintrace. Andere afstelling van de auto is toegestaan met het oog op de sprintrace.

Door 2 verschillende afstellingen toetestaan krijg je variaties in wie het goed en fout benaderd.
De "kritiek" van Verstappen is dat coureurs nu geen risico nemen tijdens de sprint race omdat de uitslag hun positie op de zondag bepaald. Met 2 aparte kwalificaties denken ze dat coureurs meer risico durven te nemen tijdens de sprint race omdat het hun positie op zondag niet dwars zit.

Doordat Magnussen de kwalificatie won zijn de geluiden voor een reversed grid (sprint) race ook weer aangewakkerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:49
Vind het allemaal maar een gekunsteld gedoe. Sprint races, dubbele kwalificaties, reverse grid....

Het huidige concept is getuige de kijkcijfers ongelooflijk succesvol maar toch blijven ze er aan draaien. Heb dit jaar zelf geen enkele spintrace gezien, want vind die dingen totaal oninteressant. De zondag probeer ik echter elke race mee te pakken. Maar als het een al te kunstmatig gebeuren wordt loop je het risico dat ook de zondag steeds minder interessant wordt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Zonder verder de F2 race te spoilen, Sargeant officieel in de F1.
Blijft jammer dat Drugovic geen vast stoeltje heeft. Jammer dat AM en Haas geen deal konden sluiten om hem daar te parkeren in plaats van Hulk terughalen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:48
Alle stoeltjes voor 2023:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PS-H0deTmRw9_xpU94khJIh-sQY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mbovzg9xTImdpOgn7ZC8E9Zl.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
alexbl69 schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:02:
Vind het allemaal maar een gekunsteld gedoe. Sprint races, dubbele kwalificaties, reverse grid....

Het huidige concept is getuige de kijkcijfers ongelooflijk succesvol maar toch blijven ze er aan draaien. Heb dit jaar zelf geen enkele spintrace gezien, want vind die dingen totaal oninteressant. De zondag probeer ik echter elke race mee te pakken. Maar als het een al te kunstmatig gebeuren wordt loop je het risico dat ook de zondag steeds minder interessant wordt.
Het probleem dat ik met de sprint heb is dat ik het eigenlijk als verlenging van de hoofdrace zie, met na 100km een stop waarop ze punten krijgen en het veld weer bij elkaar wordt gebracht. Het geeft iemand met een slechte kwalificatie de kans om terug voorin te komen, iemand met een enorm goede kwalificatie wordt genaaid en gaat weer enorm hard achteruit en moet net geluk hebben om een puntje te halen (Magnussen). Daardoor is het een net niet.

Ik snap wel dat ze de vrijdag wat belangrijker willen maken, en iedere dag iets belangrijks willen, maar de huidige sprint doet voor mij juist afbreuk aan de kwalificatie en hoofdrace doordat beide minder waard worden.
Wel leuk dat er wat vers bloed instroomt, 3 nieuwe gezichten in 1x. Ik denk dat Mercedes de beste line-up heeft, McLaren ben ik heel benieuwd hoe Piastri het gaat doen, als hij goed meekomt dan heeft McLaren ook een enorm goede line-up. Ferrari heeft met Sainz en Leclerc ook een goede line-up (2e of 3e afhankelijk van hoe Piastri het doet bij McLaren). Dat is volgens mij wel de top 3 line-ups.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
Transportman schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:21:

Wel leuk dat er wat vers bloed instroomt, 3 nieuwe gezichten in 1x. Ik denk dat Mercedes de beste line-up heeft, McLaren ben ik heel benieuwd hoe Piastri het gaat doen, als hij goed meekomt dan heeft McLaren ook een enorm goede line-up. Ferrari heeft met Sainz en Leclerc ook een goede line-up (2e of 3e afhankelijk van hoe Piastri het doet bij McLaren). Dat is volgens mij wel de top 3 line-ups.
Jij vind Max en Perez niet bij de top 3 horen? 8)7

Ik snap als je zegt dat de combi Hamilton en Russel beter zijn dan Verstappen en Perez als combi. Of dat ook handig voor een team is weet ik niet. Kan twee kanten opvallen. Maar zelfs een ‘yet to be’ rookie wordt er al boven geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
Shinji schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:56:
[...]

Ik snap als je zegt dat de combi Hamilton en Russel beter zijn dan Verstappen en Perez als combi. Of dat ook handig voor een team is weet ik niet. Kan twee kanten opvallen. Maar zelfs een ‘yet to be’ rookie wordt er al boven geplaatst.
Als line-up, nee, dan vind ik VER en PER niet bij de top 3 horen. VER staat gigantisch hoog, maar ik vind PER niet meer dan een OK-middenmoter en daarom zet ik die line-up niet in de top 3.

Piastri moet zich nog bewijzen in de F1, maar in de opstapklassen heeft hij gigantisch goede dingen laten zien en het is echt een blamage dat Alpine hem een jaar aan de kant heeft laten staan en bij Williams wilde stallen voor komend jaar.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RW7J002QGVhyWdVLAprgnohZAiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzxKHwUbKq2cdDZ39stfXcsm.jpg?f=fotoalbum_large

This aged like milk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Daniel is erg dicht bij het tekenen van het contract met Red Bull. Op te maken uit het interview met hem op F1TV heeft hij er wel veel zin in. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

23-02-2023 - 25-02-2023 pre-season testdagen op F1TV.

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 20-11-2022 17:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
Mooi, Buxton zijn moment van het jaar was dat De Vries mocht invallen in Monza en daarna een contract kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

sjaool schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:06:
23-02-2023 - 25-02-2023 pre-season testdagen op F1TV.
De post season test is dus nergens te volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 22:45
Shinji schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:56:
[...]

Ik niet nee.
Verstappen is extreem goed, Perez heb ik altijd maar een "middenmotor" gevonden.
Dus als het gemiddelde vind ik ook dat RBR geen top line-up hebben.

Ik schat bijvoorbeeld ook Hamilton, Russell, Leclerc hoger in dan Perez.
Sainz ben ik nog niet over uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Ryur schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:42:
[...]

Ik niet nee.
Verstappen is extreem goed, Perez heb ik altijd maar een "middenmotor" gevonden.
Dus als het gemiddelde vind ik ook dat RBR geen top line-up hebben.

Ik schat bijvoorbeeld ook Hamilton, Russell, Leclerc hoger in dan Perez.
Sainz ben ik nog niet over uit.
Maar als je over Sainz nog niet uit ben dan zitten ze (Sainz en Perez) toch in elk geval bij elkaar in de buurt (lijkt me). Als Ferrari dan wel een top 3 line up heeft dan acht je Leclerc veel hoger dan Verstappen dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

siggy schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:35:
[...]

De post season test is dus nergens te volgen?
Nope. Daar zullen wel live blogs voor te vinden zijn. De pre-season tests zijn ook veel interessanter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 09-06 22:45
Shinji schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:46:
[...]

Maar als je over Sainz nog niet uit ben dan zitten ze (Sainz en Perez) toch in elk geval bij elkaar in de buurt (lijkt me). Als Ferrari dan wel een top 3 line up heeft dan acht je Leclerc veel hoger dan Verstappen dus?
Sainz is wel beter dan Perez vind ik :)

Of hij een topper is (zoals de andere in het lijstje) weet ik nog niet.
En ja, als Leclerc een goede auto krijgt (en een team achter zich die hem steunt) dan zijn Verstappen & Leclerc gelijk!
(Ik ken Leclerc van vroeger, toen hij nog bij Van Amersfoort Racing reed)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mooi hoe _heel_ UK het outperformen van RUS tov HAM weer uitlegt als dat Lewis een half seizoen als testpilot heeft gefungeerd en daarom niet van RUS heeft kunnen winnen :z

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-0L52KX8P35pHfPbo0hg298xqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nl5UPbEDhUTYvKAKkyeK2qsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ryur schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:48:
[...]

Sainz is wel beter dan Perez vind ik :)

Of hij een topper is (zoals de andere in het lijstje) weet ik nog niet.
En ja, als Leclerc een goede auto krijgt (en een team achter zich die hem steunt) dan zijn Verstappen & Leclerc gelijk!
(Ik ken Leclerc van vroeger, toen hij nog bij Van Amersfoort Racing reed)
Ok, in je vorige post was je er nog niet over uit.

Ik denk persoonlijk dat onder druk Leclerc te veel steken zou gaan laten vallen. En dat doet die nu ook al af en toe. Verstappen heeft dat naar mijn mening toch veel minder. Ook heel af en toe een foutje maar die zijn niet per de druk gerelateerd en zijn de dingen die iedereen heeft.
Bij Leclerc komen die druk dingen daar bij.

Mijn persoonlijke verhoudingen zouden zijn (waarbij 100 de max is, niet perfect maar referentie score)

Ver: 100
Ham: 100
Leclerc: 97
Russel: 97 (denk ik, ik vind hem soms lastig te plaatsen).
Sainz: 96
Perez: 95

Ik zou zelf Norris ergens rond 97 zetten denk ik. Maar dat zou ook betekenen dat Piastri 98 moet halen om RBR geen top 3 lineup te laten hebben.

Ik snap dat mensen MB en Ferrari gemiddeld beter zouden vinden dan RBR qua coureurs maar dat ze niet top 3 zijn vind ik echt heel bijzonder. Zeker als daar iemand voor zorgt waarvan we nog niks in de F1 hebben gezien. Er zijn vaker F2 kampioenen door de mand gevallen volgens mij. Nu hoop ik dat voor Piastri niet en van wat ik hoor zal het vast wel goed komen. Maar om hem nu gelijk al op zo’n voetstuk te plaatsen gaat mij wat ver.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Oh ja nog even dit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jp3ww_rLForDHhfdsY1j6U-LF3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFrpLLHRKxYRU33xblnvK5aw.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Max heeft zń tweelingbroer meegenomen zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Homeland schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:22:
[...]

Max heeft zń tweelingbroer meegenomen zie ik.
Ja, die kreeg zijn oude helm :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bloodclot

Jawier!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lstpxghHkNT7hc2iwpumqigfaF4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DB8dkiA8Axq4OgBMgV2QaGrJ.png?f=fotoalbum_large

Even quick en dirty.

On a seruous note: laat Hamilton (en russel) volgend jaar samen met ferrari en rbr weer lekker vel strijden om de titel(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 10-06 14:22

ricardo246

Life's what you make it!

Weet iemand wie er de meeste overtakes heeft gehaald in het hele seizoen (rijder, niet constructeur)?
Ik kom er niet uit met google en de diverse F1 stat websites.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[ Voor 80% gewijzigd door sjaool op 20-11-2022 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 14:22
Vond het wel apart dat Perez ergens tijdens de wedstrijd zei dat Versteppen hem ophield.
Hopelijk gaat 'ie volgend jaar harder rijden, zodat die 2e plek geheel zonder afhankelijkheid van positie ruilen met Verstappen behaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:06
Als je het incident van vorige week buiten beschouwing laat, dan is Perez een hele goede tweede coureur geweest dit jaar. Een duidelijke pikorde helpt absoluut zeker als je naar Ferrari kijkt waar het niet willen uitspelen van LEC als nr. 1 ook bijgedragen heeft aan puntverlies. Bij Mercedes moeten we het nog maar zien, want ik heb niet de impressie dat Russell gekomen is om tweede viool te spelen. Dat kan nog voor problemen zorgen, zeker als ze een competitieve auto hebben.

Individueel is Perez geen top-3, maar als teamgenoot en op stratencircuits is hij duidelijk wel erg goed. En laten we ook eerlijk zijn, de doorontwikkeling van de auto is niet op Perez zijn stijl toegepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
Ik weet niet of ik Sainz minder vind dan Leclerc.
Leclerc is qua snelheid constanter, maar als de baan hem ligt is Sainz toch best vaak de snellere gebleken.

Ook vond ik Leclerc toch best veel foutjes maken, terwijl Sainz meer door externe factoren werd tegengewerkt.
Die heeft mogelijk nog slechtere tactische beslissingen gehad dan Leclerc.

Ook vind het bij Russel en Hamilton geen uitgemaakte zaak.
Het team is duidelijk op de hand van Hamilton en hoewel hij meer pech heeft gehad dan Russel.
Is Russel als 2e rijder toch voor hem geeindigd.
En dat met een Hamilton die toch vaak de betere strategie krijgt.
Ook neemt Russel vaker en beter het heft in eigen handen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sinned123 op 20-11-2022 19:27 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JB schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:03:
Mooi hoe _heel_ UK het outperformen van RUS tov HAM weer uitlegt als dat Lewis een half seizoen als testpilot heeft gefungeerd en daarom niet van RUS heeft kunnen winnen :z
Je moet God niet doden. Je moet hem enkel doen bloeden, dan komen de haaien vanzelf. Dat het toevallig een Britse haai blijkt te zijn is een beetje vervelend voor hun godsbeeld maar ze hebben die zelf op die plek gezet. Ben eigenlijk benieuwd hoe het zijn geweest mocht Russel een Duitser zijn geweest.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:10
Shinji schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:04:
[...]

Ok, in je vorige post was je er nog niet over uit.

Ik denk persoonlijk dat onder druk Leclerc te veel steken zou gaan laten vallen. En dat doet die nu ook al af en toe. Verstappen heeft dat naar mijn mening toch veel minder. Ook heel af en toe een foutje maar die zijn niet per de druk gerelateerd en zijn de dingen die iedereen heeft.
Bij Leclerc komen die druk dingen daar bij.

Mijn persoonlijke verhoudingen zouden zijn (waarbij 100 de max is, niet perfect maar referentie score)

Ver: 100
Ham: 100
Leclerc: 97
Russel: 97 (denk ik, ik vind hem soms lastig te plaatsen).
Sainz: 96
Perez: 95

Ik zou zelf Norris ergens rond 97 zetten denk ik. Maar dat zou ook betekenen dat Piastri 98 moet halen om RBR geen top 3 lineup te laten hebben.

Ik snap dat mensen MB en Ferrari gemiddeld beter zouden vinden dan RBR qua coureurs maar dat ze niet top 3 zijn vind ik echt heel bijzonder. Zeker als daar iemand voor zorgt waarvan we nog niks in de F1 hebben gezien. Er zijn vaker F2 kampioenen door de mand gevallen volgens mij. Nu hoop ik dat voor Piastri niet en van wat ik hoor zal het vast wel goed komen. Maar om hem nu gelijk al op zo’n voetstuk te plaatsen gaat mij wat ver.
Ben het aardig met je lijstje heen met de kanttekening dat HAM 100 was, maar niet meer is en ook niet meer zie worden. Hij gaat het ook niet winnen van RUS komend jaar (en dat gaat sowieso nog een flinke clash worden als Mercedes weer gaat mee doen vermoed ik maar dat terzijde..).

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Pagina: 1 ... 124 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics