Het gaat maar deels specifiek over het moment tussen Max en Lewis in Brazilie, maar aangzien het de regels betreft doe ik het maar ff hier:
https://the-race.com/form...in-with-f1s-racing-rules/
Waarschijnlijk de grootste reden dat Max de schuld kreeg. En het resultaat is ergens beangstigend. De inhalende voorwiel moet dus minimaal op hetzelfde level zijn als het voorwiel van de in te halen wagen. Geen idee hoe ze dit bedacht hebben, maar dat is gewoon absurd. Het enige wat overblijft zijn nagenoeg DRS inhaal'acties' en inhalen waar men voorbij gelaten wordt.
Dus als je de racing line hebt, kun je de andere naar buiten drukken, en als de achterligger niet minimaal ter hoogte is van jouw voorwielen en zijwielen, mag je de andere gewoon negeren en insturen. Ik zie nog wel wat historische momentjes die er dan compleet anders uitzien.....
Iin mijn optiek gaat het nergens meer over. De regels zijn en blijven te vaag, zodat stewards elke zijde van het argument kunnen kiezen, zoals het hen uitkomt. Er is een duidelijke bias in incidenten. Tussen teams en coureurs én ook in races. Zoals de stewards in Italie niet echt snel een straf zullen uitdelen aan een Ferrari-coureur....
En ik kan me niet voorstellen dat welke fan dan maar ook blij kan zijn met deze ontwikkeling(en). Het is voor de coureurs zelf niet duidelijk, de fans ook niet en de stewards kunnen doen en laten wat ze willen.
Haas lijkt definitief voor Hulkenberg te gaan. 100% begrijpbaar, maar poeh, die gaat nog 2 jaar mee en dan is dat ook klaar. Ze gaan dus overduidelijk voor 'steady hands' dan potentieel, want een ding is zeker, met Hulkenberg gegarandeerd géén podium
Ja heel flauw....
[
Voor 9% gewijzigd door
siggy op 15-11-2022 07:31
]