[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.972 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:10
Dit is wel een verrassing van Alpine, ze zijn akkoord gegaan om Piastri eerder te laten gaan: https://nl.motorsport.com...en-streep-onder/10398561/

Met hoe het gegaan is, had ik verwacht dat Alpine stug vast zou houden aan Piastri tot einde contract, maar ze lijken toch tot inkeer te zijn gekomen en misschien ook wel te beseffen dat het hun eigen schuld is dat het zo gelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Transportman schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:47:
Dit is wel een verrassing van Alpine, ze zijn akkoord gegaan om Piastri eerder te laten gaan: https://nl.motorsport.com...en-streep-onder/10398561/

Met hoe het gegaan is, had ik verwacht dat Alpine stug vast zou houden aan Piastri tot einde contract, maar ze lijken toch tot inkeer te zijn gekomen en misschien ook wel te beseffen dat het hun eigen schuld is dat het zo gelopen is.
Of gewoon een zak geld, dat maakt ook een hoop mogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:17
"We kampten gedurende de race met een waterlek, dus het was onduidelijk of hij het überhaupt zou redden tot het einde van de race."

Mercedes besloot echter om Russell niet op de hoogte te stellen van het probleem, dat terwijl het team al vanaf halverwege de race wist dat er iets niet in de haak was. Er waren zorgen dat Russell het misschien nog maar vier of vijf ronden vol zou houden en uiteindelijk haalde Russell de finish maar ternauwernood.

"We hebben het bespoken via het interne communicatiesysteem (of Russell wel of niet ingelicht moest worden, red.), maar we besloten om George maar gewoon zijn zijn ding te laten doen, ook zonder water. Dit is gelukt met die paar druppels water die nog wel in de tank zaten."
jbdeiman schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:18:
[...]

Dan vraag k mij toch wel af hoe dit zit, want die auto's worden toch altijd gewogen voor / na een wedstrrijd? Ze moeten (incl. coureur) toch aan een bepaald gewicht voldoen?
Als er dan liters (en daarmee dus kilo's) water verdwijnen vanwege zo'n lek, dan moet de auto op dat punt toch gewoon te licht worden bevonden, zeker gezien de krappe marges die er altijd al zijn t.a.v. het uiteindelijke benodige totaalgewicht?

Is er iemand die dit kan toelichten in het topic?
Vraag het me ook af - weet iemand het hier? :) (in het race topic sneeuwt het een 'beetje' onder door reacties ergens anders over :+ )

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
GermanPivo schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:43:
[...]

[...]

Vraag het me ook af - weet iemand het hier? :) (in het race topic sneeuwt het een 'beetje' onder door reacties ergens anders over :+ )
Mercedes heeft altijd iets als hun prestatie normaaltjes lijkt of onder sneeuwt. Uiteraard komen ze nu zoveel uur later met een probleem met de auto waar niemand iets van meegekregen heeft.

Edit:
Overigens stond een soortgelijke reactie ook al in het race topic :p

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 14-11-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:17
RobertMe schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:03:
[...]

Mercedes heeft altijd iets als hun prestatie normaaltjes lijkt of onder sneeuwt. Uiteraard komen ze nu zoveel uur later met een probleem met de auto waar niemand iets van meegekregen heeft.

Edit:
Overigens stond een soortgelijke reactie ook al in het race topic :p
Ja, dat sowieso. De vraag is nu meer of de auto nog voldeed aan het minimumgewicht en zo nee, en het heeft een valide oorzaak, of er dan een uitzondering gemaakt kan/mag worden.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
GermanPivo schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:19:
[...]

Ja, dat sowieso. De vraag is nu meer of de auto nog voldeed aan het minimumgewicht en zo nee, en het heeft een valide oorzaak, of er dan een uitzondering gemaakt kan/mag worden.
Als er niks aan de hand was (wat ik impliceerde met mijn eerdere reactie) is de auto per definitie niet te licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 22:11
Ik lees in veel artikelen dat bijv. Ferrari, maar ook RB al enige tijd niet meer aan de 2022 wagen werken maar reeds op die van volgend seizoen. Dit in tegenstelling tot Mercedes, die in Austin nog een flink pakket meebrachten (en sindsdien ook echt een stap hebben gemaakt).

Echter, ik dacht dat 2023 qua reglement vrijwel gelijk is aan 2022? Dan kun je toch 'gewoon' je huidige auto blijven doorontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
CousinBoneless schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:42:
Echter, ik dacht dat 2023 qua reglement vrijwel gelijk is aan 2022? Dan kun je toch 'gewoon' je huidige auto blijven doorontwikkelen?
Minimale rijhoogte gaat omhoog. De hele flow onder de wagen is anders, dat is data waar je weinig uit kunt halen op dit moment. Enkel gewicht is wat zin heeft op dit moment en daar hebben ze reeds een lichtere variant van.

Het grootste probleem voor RB is de moeilijke afstelling over 1 sessie. En voor Ferrari de betrouwbaarheid.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:10
CousinBoneless schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:42:
Ik lees in veel artikelen dat bijv. Ferrari, maar ook RB al enige tijd niet meer aan de 2022 wagen werken maar reeds op die van volgend seizoen. Dit in tegenstelling tot Mercedes, die in Austin nog een flink pakket meebrachten (en sindsdien ook echt een stap hebben gemaakt).

Budget cap speelt ook een rol, wat ze nu op de auto schroeven telt nu mee, dan kan het beter zijn het pas volgend jaar er op te schroeven en zo de kosten anders te spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Transportman schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:23:
[...]

Budget cap speelt ook een rol, wat ze nu op de auto schroeven telt nu mee, dan kan het beter zijn het pas volgend jaar er op te schroeven en zo de kosten anders te spreiden.
Red Bull had geloof ik ook al een heel grote update klaar maar besloten deze dit jaar niet meer te gaan gebruiken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hjsurk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 10:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxK0CJXh2E6CZpinuU0icqfiAHM=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/1fnKpYS0iHqCGybfpPbJXifz.webp?f=fotoalbum_large

Artikel van GQ over Max Verstappen: https://www.gq.com/story/...en-of-the-year-cover-2022

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Volgende race gaat VER PER helpen.
Waarschijnlijk ruilen ze van helm en zet VER de auto van Perez op pole.
Heel veel anders, dan misschien iemand ophouden, kan hij niet echt helpen. Wisselen van positie voegt immers niets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
DarkFire1985 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:45:
Heel veel anders, dan misschien iemand ophouden, kan hij niet echt helpen. Wisselen van positie voegt immers niets toe.
Dus dit...gewoon wassen neus antwoord van Max..hij weet toch dat hij dat niet hoeft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Kan er niet net als bij het voetbal een kaart (strafpunten?) uitgedeeld worden als coureurs vragen voor een kaart voor een andere rijder? Het voetbalpubliek hebben we toch al aan boord bij de F1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Dagg schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:54:
Kan er niet net als bij het voetbal een kaart (strafpunten?) uitgedeeld worden als coureurs vragen voor een kaart voor een andere rijder? Het voetbalpubliek hebben we toch al aan boord bij de F1..
alsof dat constant gebeurd in voetbal....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:09
bvbal79 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:16:
[...]

alsof dat constant gebeurd in voetbal....
Omdat je er zelf een kaart voor kunt krijgen. Maatregel lijkt te werken ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:26
DarkFire1985 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:45:
- Lec opjagen zodat die zijn banden sneller verslijt of stuurfout maakt
- Perez voor laten rijden en een gat laten vallen zodat Per een vrije pitstop heeft (werkt uiteraard alleen als Lec erachter rijdt)
- Snelste ronde van Lec afpakken
- Pitstop zo plannen dat hij voor Lec op de baan komt
- In quali een tow geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als ik Perez was zou ik eventuele hulp van Verstappen afwijzen. Maar ik ben bang dat er in Perez net zo weinig vuur schuilt als in Bottas.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Toke_gt schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:55:
[...]

- Perez voor laten rijden en een gat laten vallen zodat Per een vrije pitstop heeft (werkt uiteraard alleen als Lec erachter rijdt)
- In quali een tow geven
- Waarom moet hij Lec opjagen? Zolang Lec maar voor Perez zit, laat hij verstappen gewoon gaan.
- Waarom moet Perez stoppen als Lec toch een hele pitstop achter ligt
- Dat werkt alleen als Perez 9 is en Leclerc 10
- Voor lecerc en achter Perez, anders heeft het ook geen zin
- quali een tow, dat werkt 9 van de 10 x niet, en verstappen kennende gaat hij zijn eigen quali daar niet voor opgeven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Wie heeft ooit gedacht na Singapore 2015 dat Max een teamgenoot voorbij zou laten in zn carrière?

Duidelijkere NO! was er niet.
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2015/09/P-20150920-00822_HiRes-JPEG-24bit-RGB-886x591.jpg

Ik vind dat heel dat gedoe met plaatsen wisselen verboden zou moeten worden, teamorders de deur uit. Gewoon op eigen tempo er voorbij met inderdaad soms kans op schade in het team. Ze zijn daar allemaal om te winnen en in ieder geval beter dan hun teamgenoot te zijn.
En er zullen vast teamorders zijn in geheimtaal, maar dat is in ieder geval niet direct openbaar. Beschermt uiteindelijk ook een courreur zoals Bottas die een paar keer zielig naast Hamilton voor de camera's stond omdat hij de ballen niet had om NO! te zeggen. Denk dat Bottas ook liever op de baan ingehaald wordt na een gevecht, dan dat hij achteraf van Hamilton een schouderklopje krijgt en "best teammate ever" omdat hij netjes opzij ging.

Nog het ergste voorbeeld deze race het is wel Leclerc die zit te smeken om de podiumplek van zn teamgenoot over te nemen 8)7 "Nee hoor Sainz, geef die 3e plaats en je beker, waar je voor hebt moeten knokken, even aan Leclerc".
Dan sta je daar toch champagne te spuiten...

Perez stond 2e op het moment dat Max achteraan stond? Dan is het toch helemaal beschamend dat je uiteindelijk tegen het eind van de race toch om een plekje moet vragen in dezelfde auto?

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003

DataGhost

iPL dev

bvbal79 schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:58:
[...]

- Waarom moet hij Lec opjagen? Zolang Lec maar voor Perez zit, laat hij verstappen gewoon gaan.
Gewoon voorbij laten gaan is zeker in Abu Dhabi een kutidee want dan kan Verstappen hem juist keihard naar achter dwingen zoals Perez vorig jaar bij Hamilton deed. Dus dan wordt het toch opjagen voor hogere bandenslijtage en/of een fout met een gedwongen pitstop die misschien de X-stopstrategie in een Y-stopstrategie verandert.
- Waarom moet Perez stoppen als Lec toch een hele pitstop achter ligt
Uhhh, om banden te wisselen misschien?
- Dat werkt alleen als Perez 9 is en Leclerc 10
Stel je voor dat Perez 9 is en Leclerc 10. Dan werkt dat dus inderdaad, dus een valide manier om te helpen toch?
- Voor lecerc en achter Perez, anders heeft het ook geen zin
Zie boven, Leclerc kan naar achteren geduwd worden Perez in, die daarmee een inhaalkans krijgt
- quali een tow, dat werkt 9 van de 10 x niet, en verstappen kennende gaat hij zijn eigen quali daar niet voor opgeven.
En soms werkt het wel. En soms kan dat ook zonder je eigen quali op te geven. Wat is het punt eigenlijk? Er is een stelling dat er niet veel gedaan kan worden, daar komt een reactie op met veel dingen die gedaan kunnen worden, maar opeens kunnen die niet of zijn ze niet boeiend genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Perez moet gewoon voor Leclerc blijven.
Kunnen wel heel moeilijk doen van Verstappen dit of dat, maar Perez moet gewoon zorgen dat hij ervoor blijft of komt.
En dat zie ik de laatste tijd niet vaak gebeuren. Perez heeft vaak een te grote achterstand op Verstappen.
Op de een of andere manier rijdt hij langzamer, waardoor hij de concurrentie de kans geeft zich er tussen te wurmen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sepp14 op 15-11-2022 07:10 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Sepp14 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:08:
Perez moet gewoon voor Leclerc blijven.
Kunnen wel heel moeilijk doen van Verstappen dit of dat, maar Perez moet gewoon zorgen dat hij ervoor blijft of komt.
En dat zie ik de laatste tijd niet vaak gebeuren. Perez heeft vaak een te grote achterstand op Verstappen.
Op de een of andere manier rijdt hij langzamer, waardoor hij de concurrentie de kans geeft zich er tussen te wurmen.
We weten toch dat Perez geen goede rijder is? Althans, niet te vergelijken met Verstappen of Hamilton. Dat is juist de reden dat hij hulp nodig heeft om hoger te eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Toke_gt schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:55:
[...]

— Dan moet Lec wel voor Ver starten en Ver voor Per
— Kan alleen door in de kwalificatie expres in te houden zodat hij precies achter Per komt en dan moet Lec er ook nog achter zitten.
— Zal Ver alleen doen als hij niet (+20s) voor Lec zit.
— Mogelijkheid moet zich maar net voor doen. Dan nog is het RB die Per helpt, niet Ver.
- In quali een tow geven
— Lijkt mij de enige reële optie. Dat deed Per vorig jaar ook bij Ver.
Nee, Brazilië was de uitgelezen mogelijkheid om Per en het team te helpen.

Blijkbaar was Ver even vergeten dat Per de ‘legend’ ervoor zorgde dat Ham in de laatste race van vorig jaar niet voldoende op Ver kon uitlopen om een pitstop te kunnen doen en aan de leiding te blijven.

https://www.gpblog.com/en...-is-his-new-nickname.html

[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-11-2022 07:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Het gaat maar deels specifiek over het moment tussen Max en Lewis in Brazilie, maar aangzien het de regels betreft doe ik het maar ff hier:
https://the-race.com/form...in-with-f1s-racing-rules/

Waarschijnlijk de grootste reden dat Max de schuld kreeg. En het resultaat is ergens beangstigend. De inhalende voorwiel moet dus minimaal op hetzelfde level zijn als het voorwiel van de in te halen wagen. Geen idee hoe ze dit bedacht hebben, maar dat is gewoon absurd. Het enige wat overblijft zijn nagenoeg DRS inhaal'acties' en inhalen waar men voorbij gelaten wordt.

Dus als je de racing line hebt, kun je de andere naar buiten drukken, en als de achterligger niet minimaal ter hoogte is van jouw voorwielen en zijwielen, mag je de andere gewoon negeren en insturen. Ik zie nog wel wat historische momentjes die er dan compleet anders uitzien.....

Iin mijn optiek gaat het nergens meer over. De regels zijn en blijven te vaag, zodat stewards elke zijde van het argument kunnen kiezen, zoals het hen uitkomt. Er is een duidelijke bias in incidenten. Tussen teams en coureurs én ook in races. Zoals de stewards in Italie niet echt snel een straf zullen uitdelen aan een Ferrari-coureur....

En ik kan me niet voorstellen dat welke fan dan maar ook blij kan zijn met deze ontwikkeling(en). Het is voor de coureurs zelf niet duidelijk, de fans ook niet en de stewards kunnen doen en laten wat ze willen.

Haas lijkt definitief voor Hulkenberg te gaan. 100% begrijpbaar, maar poeh, die gaat nog 2 jaar mee en dan is dat ook klaar. Ze gaan dus overduidelijk voor 'steady hands' dan potentieel, want een ding is zeker, met Hulkenberg gegarandeerd géén podium :+ Ja heel flauw....

[ Voor 9% gewijzigd door siggy op 15-11-2022 07:31 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:27:
[...]

Met 2 punten die voor de eindklassering zeer waarschijnlijk het verschil niet maken. Als Perez die punten wel had dan werd die nog steeds derde in het kampioenschap tenzij hij voor Leclerc finisht (is die ook nu tweede), of Leclerc P9 wordt en hijzelf P10 + FL of andersom (is nu Leclerc P2, met die twee punten extra zou Perez P2 zijn), of Leclerc P10 wordt en hijzelf lager (nu Leclerc P2, anders Perez P2). Dus de enige uitslagen waarbij die twee punten het verschil maken is als ze beiden achteraan de top 10 bungelen.
Blijkbaar was Ver even vergeten dat Per de ‘legend’ ervoor zorgde dat Ham in de laatste race van vorig jaar niet voldoende op Ver kon uitlopen om een pitstop te kunnen doen en aan de leiding te blijven.
Als Hamilton niet die ~10 seconden was opgehouden was die al voorbij de pit entry geweest (of zo kort er bij dat ze niet meer konden pitten). Maar de kans was dan ook aanwezig (/zeer groot?) dat Hamilton wel al meteen opgepikt zou worden door de SC. Oftewel: die free stop was er dan waarschijnlijk nog steeds niet geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Formule 1 zet inderdaad te veel in op DRS.
In de voorbeschouwing hadden ze het er over dat Brazilië zo'n mooi circuit is omdat er volop ingehaald kan worden. Vorig jaar waren er maar liefst 56 inhaalacties!

Ja maar... Hoeveel waren daarvan op racecraft, en hoeveel daarvan waren er als gevolg van DRS? DRS is voor mij geen inhalen. Voor mij is dat voorbij rijden omdat jouw cruise control hoger staat ingesteld dan die van jouw voorganger. Net zo spannend imho.

Deze regels zeggen dus eigenlijk dat je er grotendeels voor moet liggen, wat je op de meeste circuits alleen nog maar voor elkaar krijgt met DRS.
En dat terwijl ze juist auto's wilden die beter kunnen volgen zodat er meer acties mogelijk zijn... Hoe kun je jezelf zo tegenspreken?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:27:
[...]
Maximaal 2 punten voorsprong. Bij lange na niet genoeg om de 2e plaats te behalen. Dus voor die twee punten was Brazilie goede kans, maar alsnog is dan support in AD nodig.
Maar jij en ik weten niet wat de reden was om het niet te doen. Denk niet dat Max aan geheugenverlies lijdt. Juist niet, als we media moeten geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RobertMe schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:53:
[...]

Met 2 punten die voor de eindklassering zeer waarschijnlijk het verschil niet maken. Als Perez die punten wel had dan werd die nog steeds derde in het kampioenschap tenzij hij voor Leclerc finisht (is die ook nu tweede), of Leclerc P9 wordt en hijzelf P10 + FL of andersom (is nu Leclerc P2, met die twee punten extra zou Perez P2 zijn), of Leclerc P10 wordt en hijzelf lager (nu Leclerc P2, anders Perez P2). Dus de enige uitslagen waarbij die twee punten het verschil maken is als ze beiden achteraan de top 10 bungelen.
Als Per 2 punten meer zou hebben, heeft hij bijvoorbeeld aan P5 + snelste ronde genoeg en kan Lec 4e worden.

Bijzonder hoe men dit gedrag van Ver recht wil praten. Hij had Per en het team een dienst kunnen bewijzen, zoals dat andersom zo vaak wel gebeurd is.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-11-2022 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
siggy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:29:
Het gaat maar deels specifiek over het moment tussen Max en Lewis in Brazilie, maar aangzien het de regels betreft doe ik het maar ff hier:
https://the-race.com/form...in-with-f1s-racing-rules/

Waarschijnlijk de grootste reden dat Max de schuld kreeg. En het resultaat is ergens beangstigend. De inhalende voorwiel moet dus minimaal op hetzelfde level zijn als het voorwiel van de in te halen wagen. Geen idee hoe ze dit bedacht hebben, maar dat is gewoon absurd. Het enige wat overblijft zijn nagenoeg DRS inhaal'acties' en inhalen waar men voorbij gelaten wordt.

Dus als je de racing line hebt, kun je de andere naar buiten drukken, en als de achterligger niet minimaal ter hoogte is van jouw voorwielen en zijwielen, mag je de andere gewoon negeren en insturen. Ik zie nog wel wat historische momentjes die er dan compleet anders uitzien.....

Iin mijn optiek gaat het nergens meer over. De regels zijn en blijven te vaag, zodat stewards elke zijde van het argument kunnen kiezen, zoals het hen uitkomt. Er is een duidelijke bias in incidenten. Tussen teams en coureurs én ook in races. Zoals de stewards in Italie niet echt snel een straf zullen uitdelen aan een Ferrari-coureur....

En ik kan me niet voorstellen dat welke fan dan maar ook blij kan zijn met deze ontwikkeling(en). Het is voor de coureurs zelf niet duidelijk, de fans ook niet en de stewards kunnen doen en laten wat ze willen.

Haas lijkt definitief voor Hulkenberg te gaan. 100% begrijpbaar, maar poeh, die gaat nog 2 jaar mee en dan is dat ook klaar. Ze gaan dus overduidelijk voor 'steady hands' dan potentieel, want een ding is zeker, met Hulkenberg gegarandeerd géén podium :+ Ja heel flauw....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeFSWIXE8_5t4JuhPbwdX4gVVhk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BZIULIGpeFSjTpxilVnKDaee.png?f=user_large
VER ligt er hier bij het insturen van de 1e bocht toch duidelijk voor? HAM heeft daarna wel de kortere lijn zodat hij hem er weer naast kan zetten. (Even screenshot gemaakt uit de herhaling van F1 TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pjlgt schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]
VER ligt er hier bij het insturen van de 1e bocht toch duidelijk voor? (Even screenshot gemaakt uit de herhaling van F1 TV)
Het gaat erom dat hij in de 2e bocht niet voor lag, omdat hij in bocht 1 dus teveel snelheid meenam.

Het blijft gewoon een rare penalty zoals goed wordt uitgelegd in dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:55:
In de voorbeschouwing hadden ze het er over dat Brazilië zo'n mooi circuit is omdat er volop ingehaald kan worden. Vorig jaar waren er maar liefst 56 inhaalacties!

Ja maar... Hoeveel waren daarvan op racecraft, en hoeveel daarvan waren er als gevolg van DRS? DRS is voor mij geen inhalen. Voor mij is dat voorbij rijden omdat jouw cruise control hoger staat ingesteld dan die van jouw voorganger. Net zo spannend imho.

Deze regels zeggen dus eigenlijk dat je er grotendeels voor moet liggen, wat je op de meeste circuits alleen nog maar voor elkaar krijgt met DRS.
En dat terwijl ze juist auto's wilden die beter kunnen volgen zodat er meer acties mogelijk zijn... Hoe kun je jezelf zo tegenspreken?
Hoe wil je het anders realiseren dan? Om een auto in te halen met dergelijke snelheden heb je minimaal een overspeed van 20 a 30km/u nodig. Haal een auto die 100 rijdt maar eens in met 104km/u en kijk dan naar de afstand die het duurt voordat je daar voorbij bent ;) interpoleer dat eens naar 300km/u :+

Omdat de snelheden van alle auto's ongeveer gelijk zijn op de straights zouden er zonder DRS nagenoeg nooit meer inhaalacties zijn.
De regels hebben er ook toe geleid dat de auto's allemaal wat dichter op elkaar zitten vergeleken met vroeger... waardoor het op race craft ook lastiger wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

ArcticWolf schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:38:
[...]

Hoe wil je het anders realiseren dan? Om een auto in te halen met dergelijke snelheden heb je minimaal een overspeed van 20 a 30km/u nodig. Haal een auto die 100 rijdt maar eens in met 104km/u en kijk dan naar de afstand die het duurt voordat je daar voorbij bent ;) interpoleer dat eens naar 300km/u :+

Omdat de snelheden van alle auto's ongeveer gelijk zijn op de straights zouden er zonder DRS nagenoeg nooit meer inhaalacties zijn.
De regels hebben er ook toe geleid dat de auto's allemaal wat dichter op elkaar zitten vergeleken met vroeger... waardoor het op race craft ook lastiger wordt.
Nou, dat was vóór drs niet anders. Men moest er voor werken. Nu is de klus binnen 1 sec komen en 9 van de 10 keer is dat genoeg. In mijn ogen zijn de auto's te zwaar, te log, te groot geworden, enerzijds voor de banen, anderzijds in algemene zin ook. Het is dichter bij een LMP1 auto dan wat anders. Een andere reden zijn de bandjes. Je moet er zo voorzichtig op zijn, dat het een grotendeels een bandenmanagement race is dan wat anders.

Liefste terug naar begin 2000 F1 auto's qua formaat, bandjes die tegen een stootje kunnen en laat ze maar eens racen. Of DRS op elk moment kunnen inzetten en/of een maximum per race. Het is gewoon bijna niet te verdedigen. Het is alsof een voetballer een penalty krijgt en de keeper staat met zijn handen op zijn rug gebonden in het doel. En iedereen juichen als de bal erin gaat :+

F1 is gewoon een verkeerde kant opgegaan met alsmaar grotere auto's. Ze moeten dat eens inzien en terug gaan naar de basis. Die hybride tech is leuk, maar compleet niet relevant voor wat dan ook. Als ze dat kunnen houden in een kleinere auto, prima, maar twijfelachtig of dat kan onder de 650kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ArcticWolf schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:38:
[...]

Zoals het in de racerij normaal wordt gedaan?
Oplijnen, je voorganger in een foutje dwingen, slipstreamen waardoor je overspeed krijgt, hem er naast zetten, en uitremmen? Dat zijn dingen die juist mogelijk worden als je (langer) dicht achter iemand kunt volgen.

DRS is alsof je op de 5-baans A2 rijdt waarbij je voorganger ter verdediging één baan mag opschuiven, weaven mag immers niet. Maar die ander kan niet hoger dan de snelheid van de trajectcontrole, terwijl jij een ontheffing hebt om wél harder te gaan. Nou nou, wat een spektakel voor de toeschouwer... :/
siggy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:45:
[...]

Nou, dat was vóór drs niet anders. Men moest er voor werken. Nu is de klus binnen 1 sec komen en 9 van de 10 keer is dat genoeg. In mijn ogen zijn de auto's te zwaar, te log, te groot geworden, enerzijds voor de banen, anderzijds in algemene zin ook. Het is dichter bij een LMP1 auto dan wat anders. Een andere reden zijn de bandjes. Je moet er zo voorzichtig op zijn, dat het een grotendeels een bandenmanagement race is dan wat anders.
Eens.
Liefste terug naar begin 2000 F1 auto's qua formaat, bandjes die tegen een stootje kunnen en laat ze maar eens racen. Of DRS op elk moment kunnen inzetten en/of een maximum per race. Het is gewoon bijna niet te verdedigen. Het is alsof een voetballer een penalty krijgt en de keeper staat met zijn handen op zijn rug gebonden in het doel. En iedereen juichen als de bal erin gaat :+
Dat is óók een prima vergelijking inderdaad. :P

[ Voor 28% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-11-2022 08:56 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ow was het raceweekend :X merk dat mijn interesse in de sport minder aan worden is.
Afgelopen paar races ook niet gezien. Mede door zaken die @siggy aanhaalt. Kunstmatig inhalen, dom camera werk (close up van auto, en niet de baan/situatie) maar voornamelijk vanwege de toenemende inconsistentie bij toepassen regels. Dat laatste vind ik ongeoorloofd, en wordt er niet beter op. Hier is al veel over geroepen, geschreven etc. Maar als ik dit vergelijk met laatste 1.5jr is er nauwelijks verbetering.

Of nu gaat om potje rummikub, voetbal, verkeer etc; regels zijn voor iedereen hetzelfde, en die behoren niet wekelijks te wijzigen of anders geïnterpreteerd worden.

Ik kijk F1 voro de sport, algemene zin. Of max nu wel of niet meedoet, zal mij een reet roesten. Maar sport, iedere vorm, hoort wel volgens de regels te verlopen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

BMW_M3 schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:59:
Wie heeft ooit gedacht na Singapore 2015 dat Max een teamgenoot voorbij zou laten in zn carrière?

Duidelijkere NO! was er niet.
[Afbeelding]

Ik vind dat heel dat gedoe met plaatsen wisselen verboden zou moeten worden, teamorders de deur uit. Gewoon op eigen tempo er voorbij met inderdaad soms kans op schade in het team. Ze zijn daar allemaal om te winnen en in ieder geval beter dan hun teamgenoot te zijn.
En er zullen vast teamorders zijn in geheimtaal, maar dat is in ieder geval niet direct openbaar. Beschermt uiteindelijk ook een courreur zoals Bottas die een paar keer zielig naast Hamilton voor de camera's stond omdat hij de ballen niet had om NO! te zeggen. Denk dat Bottas ook liever op de baan ingehaald wordt na een gevecht, dan dat hij achteraf van Hamilton een schouderklopje krijgt en "best teammate ever" omdat hij netjes opzij ging.
tijdens het seizoen wanneer er nog vanalles gebeuren kan is inderdaad dubieus. Maar Max is al kampioen, Redbull is al kampioen. Het enige wat er nog te behalen valt is Perez ook nog 2e te laten worden voor Ferrari. Dat staat leuk in de media en is leuk voor Perez, verder schieten ze er (financiëel) weinig mee op volgens mij. Voor Max zou je kunnen zeggen dat hij zijn eigen record van meest behaalde punten in een seizoen hiermee verhogen kan. Welk doel is dan het beste? Een 2e plek van Perez is iedereen de dag erop weer vergeten. De meeste punten ooit in 1 seizoen is natuurlijk wel een dingetje wat nog vele jaren overeind zou kunnen blijven staan .. maar Max zelf zegt altijd dat statistieken hem niet interesseren. Of toch?

Ik hou het maar gewoon op een Monaco pay-back, al zullen ze dit nooit openbaar kunnen zeggen vanwege kans op de volgende rel en verdere imago schade. Het team heeft alle telemetrie en Perez zou het (intern) ook (min of meer) hebben toegegeven. Ik snap dat Max dan pislink is en not amused. But then again, hij heeft alles al binnen, waarom Perez dan alsnog een hak zetten? Ik mag toch aannemen dat Perez sorry gezegd heeft...
Nog het ergste voorbeeld deze race het is wel Leclerc die zit te smeken om de podiumplek van zn teamgenoot over te nemen 8)7 "Nee hoor Sainz, geef die 3e plaats en je beker, waar je voor hebt moeten knokken, even aan Leclerc".
Dan sta je daar toch champagne te spuiten...

Perez stond 2e op het moment dat Max achteraan stond? Dan is het toch helemaal beschamend dat je uiteindelijk tegen het eind van de race toch om een plekje moet vragen in dezelfde auto?
Een podium plek opgeven voor je teamgenoot is inderdaad wel wat anders en het gat erachter was dusdanig klein dat dit absoluut niet te rechtvaardigen was.

Verder is het een team-game en als je met onderlinge strategie bepaalde team-doelen halen kunt moet dat gewoon kunnen. Als Leclerc kampioen worden kan doordat Sainz even van zijn gas af gaat zou geen enkel team of rijder dat niet doen. Je rijdt tenslotte voor je team. Dat is je werkgever. Punt.

In dat licht denk ik dat Max zijn actie hiermee Redbull ook ernstige imago schade heeft toegebracht, mogelijk nog meer dan de budgetcap-rel. Dit soort geintjes kun je niet teveel flikken. Ook niet als je Max Verstappen heet. Dit kan een hele fijne relatie zeker wel ernstig verstoren. Hierom zullen ze de ware reden ook niet/nooit naar buiten brengen gok ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-11-2022 09:02 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

siggy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:45:
[...]

F1 is gewoon een verkeerde kant opgegaan met alsmaar grotere auto's. Ze moeten dat eens inzien en terug gaan naar de basis. Die hybride tech is leuk, maar compleet niet relevant voor wat dan ook. Als ze dat kunnen houden in een kleinere auto, prima, maar twijfelachtig of dat kan onder de 650kg.
ach, 2026 kan DRS weg... meer energie uit het elektrisch systeem dus kunnen ze soort push to pass er in gooien.

Als het net zo wordt als in Indycar ben ik nu al groot fan... zowel aanvallend als verdedigend bruikbaar met beperkt aantal seconden per race dus strategisch zeer belangrijk :9~

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 20:40
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:55:

Er waren deze race toch juist behoorlijk wat inhaalacties op racecraft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:08:
[...]

Als Per 2 punten meer zou hebben, heeft hij bijvoorbeeld aan P5 + snelste ronde genoeg en kan Lec 4e worden.
En hoe groot acht je de kans daar op? Voor die fastest lap zal Perez dan waarschijnlijk een extra stop moeten doen, wat betekent dat het gat er moet zijn om die free stop te maken. En een vroege(re) stop betekent dat Leclerc voor hem die stop daarna ook kan maken. Plus dat niet eens Leclerc het punt voor de FL hoeft te pakken. Het punt moet dan niet naar Perez gaan, dus kan Ferrari ook Sainz daar voor in zetten, of letterlijk elke andere coureur kan de FL rijden. En Perez pas in de voorlaatste ronde laten stoppen om vervolgens in de laatste ronde de FL te laten rijden is ook "risicovol". Dan moet er niet alleen het gat voor de free stop zijn, maar ook nog een vrije plek op de baan zonder achterblijvers, en moet de snelste ronde in die ene ronde gereden worden.
Bijzonder hoe men dit gedrag van Ver recht wil praten. Hij had Per en het team een dienst kunnen bewijzen, zoals dat andersom zo vaak wel gebeurd is.
Bijzonder hoe je die zaken niet kunt scheiden. Ik vind het ook een rare actie van Verstappen, maar dat betekent niet dat die 2 punten het verschil gaan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nog wel een grappige opmerking van Rob van Someren bij Grand Prix Radio podcast:

"Zou weleens kunnen dat Max in Abu Dhabi heeeeel opzichtig hulp gaat bieden. Vijf seconden stil staan, twee man langs laten, dat soort werk".

En het zou me niet eens verbazen :+

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 15-11-2022 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Als je nu de punten nodig hebt met hulp, houdt in dat je het in het seizoen hebt laten liggen.
Dat is mijn mening. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sepp14 op 15-11-2022 10:57 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Sepp14 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:57:
Als je nu de punten nodig hebt met hulp, houdt in dat je het in het seizoen hebt laten liggen.
Dat is mijn mening. :)
Dus Checo had vorig jaar in AD gewoon aan z'n eigen race moeten denken, en derhalve niet hard verdedigen tov Hamilton?

Want;

- Als Max dit nodig had om te winnen is het z'n eigen schuld
- Als Max niet op eigen kracht voor Hamilton kon komen is het sowieso niet verdiend
- Het was allemaal onzeker wat het op zou leveren en dus pech, net als er nu tot op het bot wordt geanalyseerd dat die paar punten van afgelopen weekend weinig uitmaken in Leclerc vs Perez
- Als je hulp nodig hebt van je teamgenoot ben je de punten sowieso niet waard
- Etc. etc. etc.

Deze rant is niet nodig, je punt is al helder genoegDit was gewoon een onnodige actie, klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 15-11-2022 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Geldt toch ook voor Verstappen verleden jaar ? Als hij niet "bewust of onbewust"de hulp had gehad van racedirector Massi, was hij naar mijn idee geen WDC geweest.
Topsporters zijn allemaal klootzakkies in hun sport. Ben je dat niet dan haal je niet de top. Vettel was in zijn gloriejaren ook een klootzakkie. Nu loopt iedereen met hem weg. Schumacher, Senna, Villeneuve, ook allemaal klootzakkies.
Pr technisch geen goede zet van Verstappen maar ik snap het wel. Als je beter bent dan moet je mij voorbij. Dat is met iedere coureur.
En ja, ook ik dacht eerst van wat doet hij nu, waarom. Maar ik snap zijn idee wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
The_Admin schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:00:
[...]

Dus Checo had vorig jaar in AD gewoon aan z'n eigen race moeten denken, en derhalve niet hard verdedigen tov Hamilton?

Want;

- Als Max niet op eigen kracht voor Hamilton kon komen is het sowieso niet verdiend
- Het was allemaal onzeker wat het op zou leveren en dus pech, net als er nu tot op het bot wordt geanalyseerd dat die paar punten van afgelopen weekend weinig uitmaken in Leclerc vs Perez
- Etc. etc. etc.

Echt heerlijk hoe de Max fanboys toch ALLES altijd weer recht weten te lullen. Dit was gewoon een onnodige actie, klaar.
Helemaal eens. Die 2 punten extra gaan het verschil zeer waarschijnlijk niet maken dus was de vraag onnodig :+

Maar naar mijn idee is de ophef ook meer over de reactie van Verstappen dan het feit dat er niet gewisseld is. Als Verstappen had gezegd "waar is die dan? Ik zie hem niet in mijn spiegels?!" dan was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest. Nu Verstappen heeft geroepen "ik had gezegd dat ik het niet zou doen, dus rot op met jullie vraag" is er natuurlijk veel meer aandacht voor. En dan vind ik het enerzijds niet netjes van Verstappen, maar ook bijzonder van het team dat ze het én alsnog vragen tijdens de race, én het na de finish gaan uitvragen, want ook dat was niet echt slim wetende dat iedereen meeluistert. En ja, het punt "alle coureurs zijn egoïsten en zullen nooit aan de kant gaan voor hun teamgenoot" kan ik me ook wel in vinden, of dat nu Verstappen, Hamilton of Vettel of wie dan ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RobertMe schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:09:
[...]

Helemaal eens. Die 2 punten extra gaan het verschil zeer waarschijnlijk niet maken dus was de vraag onnodig :+

Maar naar mijn idee is de ophef ook meer over de reactie van Verstappen dan het feit dat er niet gewisseld is. Als Verstappen had gezegd "waar is die dan? Ik zie hem niet in mijn spiegels?!" dan was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest. Nu Verstappen heeft geroepen "ik had gezegd dat ik het niet zou doen, dus rot op met jullie vraag" is er natuurlijk veel meer aandacht voor. En dan vind ik het enerzijds niet netjes van Verstappen, maar ook bijzonder van het team dat ze het én alsnog vragen tijdens de race, én het na de finish gaan uitvragen, want ook dat was niet echt slim wetende dat iedereen meeluistert. En ja, het punt "alle coureurs zijn egoïsten en zullen nooit aan de kant gaan voor hun teamgenoot" kan ik me ook wel in vinden, of dat nu Verstappen, Hamilton of Vettel of wie dan ook is.
^^
De discussie die gevoerd is over de radio hadden ze binnenskamers moeten houden. Nu wakker je alleen maar aan dat er iets speelt in het team.
Het is een mooi jaar voor ze, maar echt het vieren kunnen ze niet omdat er allerlei randzaken spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Nu gaat het in ieder geval niet meer over de budget cap. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 12:25
Sepp14 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:07:
Geldt toch ook voor Verstappen verleden jaar ? Als hij niet "bewust of onbewust"de hulp had gehad van racedirector Massi, was hij naar mijn idee geen WDC geweest.
Topsporters zijn allemaal klootzakkies in hun sport. Ben je dat niet dan haal je niet de top. Vettel was in zijn gloriejaren ook een klootzakkie. Nu loopt iedereen met hem weg. Schumacher, Senna, Villeneuve, ook allemaal klootzakkies.
Pr technisch geen goede zet van Verstappen maar ik snap het wel. Als je beter bent dan moet je mij voorbij. Dat is met iedere coureur.
En ja, ook ik dacht eerst van wat doet hij nu, waarom. Maar ik snap zijn idee wel.
Over eikels gesproken... vergeet Prost niet. :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
The_Admin schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:00:
[...]

Want;

- Etc. etc. etc.

[mbr]Deze rant is niet nodig, je punt is al helder genoeg[/]Dit was gewoon een onnodige actie, klaar.
Checo had vorig jaar wat vaker voor Hamilton moeten eindigen, dan was zijn hulp in Abu Dhabi niet nodig geweest.

De man verdient miljoenen bij RB en die miljoenen heeft hij in 2021 niet waargemaakt. Perez had zelf in Abu Dhabi een belangrijke motivatie om Max te helpen: zijn positie binnen RB versterken als 2e rijder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
Requiem19 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:20:
[...]

Checo had vorig jaar wat vaker voor Hamilton moeten eindigen, dan was zijn hulp in Abu Dhabi niet nodig geweest.

De man verdient miljoenen bij RB en die miljoenen heeft hij in 2021 niet waargemaakt. Perez had zelf in Abu Dhabi een belangrijke motivatie om Max te helpen: zijn positie binnen RB versterken als 2e rijder.
Dus Max had dit jaar wat vaker voor Leclerc moeten eindigen zodat Perez nu de hulp niet nodig heeft?

De whataboutism blijven echt fantastisch op het moment dat je even een keer vindt dat Max iets doet wat niet oke is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
The_Admin schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:48:
[...]

Dus Max had dit jaar wat vaker voor Leclerc moeten eindigen zodat Perez nu de hulp niet nodig heeft?

De whataboutism blijven echt fantastisch op het moment dat je even een keer vindt dat Max iets doet wat niet oke is.
De stromannen zijn even goed als je whataboutism.

Waar zeg ik dat Verstappen's beslissing om Perez niet voorbij te laten een juiste keuze was?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:11

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Binotto zal in 2023 vervangen worden door niemand minder dan Frederic Vasseur. Zal mij benieuwen of dit een verbetering gaat zijn.

https://www.gazzetta.it/F...eur-dall-alfa-romeo.shtml

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SterqVerhael
We want to replace Binotto for Vasseur, do you agree. Question? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Nemean schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:58:
Binotto zal in 2023 vervangen worden door niemand minder dan Frederic Vasseur. Zal mij benieuwen of dit een verbetering gaat zijn.

jah/nee; Binotto is een motor engineer (volgens mij van schumi nog). In mijn optiek geen geboren leider.

Reflecteer ik dat naar mijzelf; prima ictér (:X) maar ik ga geen teamleidertje spelen, want dat is niet mijn kracht. Binotto is een hele slimme motor man, maar ook geen geweldige leider

maar goed, standaard verhaal bij ferrari; gaat wat minder, wippen we wat van management, en gaan we op zelfde circus tour verder door.

bij ferrari (imho aardig overrated team) weinig veranderen; continuïteit en stabiliteit is daar nooit aan de orde geweest zo lijkt - gezien vanaf de zijlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:36
himlims_ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:11:
[...]

jah/nee; Binotto is een motor engineer (volgens mij van schumi nog).[...]
Jup:

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

Is dat echt?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:12

Dazzler2120

FP ProMod
Het is een echt artikel, maar er is nog geen officiële aankondiging geweest v.z.i.w.
De gazzetta is normaal gesproken wel redelijk betrouwbaar / hebben het vaker bij het rechte eind met Ferrari.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16

Vuvuzela

My spire is forming

Is het niet handiger om de strategie meneer te ontslaan oid.? Of wordt Vasseur nu aangenomen om dat te gaan doen?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin

Binotto vervangen zag ik wel aankomen, hij was ook al afwezig de laatste paar races volgens mij? Soms met een 'reden' (teveel races, ontwikkeling 2023, blabla), soms met smoesje (ziek? COVID?). Had al wel het idee dat ze men lieten wennen aan Ferrari zonder Binotto.

Maar Vasseur? Ouwe kleurloze man, past niet echt bij Ferrari lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:57

Mef

Vuvuzela schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:52:
Is het niet handiger om de strategie meneer te ontslaan oid.? Of wordt Vasseur nu aangenomen om dat te gaan doen?
Denk dat het in alle gelederen zit. Van de kleinste mecanieker tot bovenaan bij binotto. Alle leiding gevende personen zouden geen Italianen mogen zijn mijn inziens. Daar zit het grootste probleem. Al de rest is chaos door het Italiaanse temperament.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 22:11
ArcticWolf schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:33:
[...]

Het gaat erom dat hij in de 2e bocht niet voor lag, omdat hij in bocht 1 dus teveel snelheid meenam.

Het blijft gewoon een rare penalty zoals goed wordt uitgelegd in dat artikel.
Maar we lijken het er over eens te zijn dat Max in de 1e bocht (naar links) voor Hamilton lag. Dat dat door 'teveel snelheid' kwam maakt denk ik niet uit? Hij haalt die bocht, dus 'teveel' lijkt mij niet het goede woord.

Technisch gezien is Hamilton dan in bocht 2 toch de inhalende partij? Max lag immers voor uit bocht 1.

Hoe zijn dan de regels? Bij ingaan bocht 2 lag Hamilton duidelijk weer met zijn voorwiel voor Max, maar daarmee is zijn inhaalactie nog niet voltooid denk ik? Mag hij dan vol de racing line claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CousinBoneless schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:56:
[...]

Maar we lijken het er over eens te zijn dat Max in de 1e bocht (naar links) voor Hamilton lag. Dat dat door 'teveel snelheid' kwam maakt denk ik niet uit? Hij haalt die bocht, dus 'teveel' lijkt mij niet het goede woord.

Technisch gezien is Hamilton dan in bocht 2 toch de inhalende partij? Max lag immers voor uit bocht 1.

Hoe zijn dan de regels? Bij ingaan bocht 2 lag Hamilton duidelijk weer met zijn voorwiel voor Max, maar daarmee is zijn inhaalactie nog niet voltooid denk ik? Mag hij dan vol de racing line claimen?
Hij haalt inderdaad de bocht maar volgens de stewards zou hij daarom de 2e bocht niet halen... Terwijl hij die wel haalt, maar blijkbaar niet volgens het boekje.

Maar dat wordt dus uitgelegd in dat artikel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 00:49
The_Admin schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:52:
[...]
Maar Vasseur? Ouwe kleurloze man, past niet echt bij Ferrari lijkt me...
Kleurloos wil ik hem niet noemen:

https://www.youtube.com/watch?v=hoBvIkmJYcQ

https://www.youtube.com/watch?v=N1V-gof6iJQ

https://www.youtube.com/shorts/5Yngfugnvk8

Laatste keer dat een Frans man de leiding had binnen Ferrari verliep het prima :)

[ Voor 9% gewijzigd door NeverSettle op 15-11-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
NeverSettle schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:11:
[...]

Kleurloos wil ik hem niet noemen:

https://www.youtube.com/watch?v=hoBvIkmJYcQ

https://www.youtube.com/watch?v=N1V-gof6iJQ

https://www.youtube.com/shorts/5Yngfugnvk8

Laatste keer dat een Frans man de leiding had binnen Ferrari verliep het prima :)
Kleurloos is misschien niet het juiste woord, maar ik vind hem toch wel wat charisma en bravoure missen om Ferrari te leiden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

Het leek me al sterk.
Nog maar even afwachten dus.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
In de voetbal betekent dit meestal nog een maandje hooguit voordat het wel waar is :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:40

Hmm een Franse teambaas, dan ontbreekt alleen nog een Britse technical director en een Duitse coureur?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:06
Als je dit soort berichten ziet.....

Nee, het is echt niet waar. Nee echt niet, Nee ec... oh wacht, ik krijg net deze statement binnen die ik mag delen met de pers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

Chocoball schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:41:
[...]

Hmm een Franse teambaas, dan ontbreekt alleen nog een Britse technical director en een Duitse coureur?
:+
Volgens mij is Ferrari enkel in recente jaren succesvol geweest met geen Italianen aan de top dus zou een aardig begin zijn :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
flessuh schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:49:
[...]

Volgens mij is Ferrari enkel in recente jaren succesvol geweest met geen Italianen aan de top dus zou een aardig begin zijn :P
@Chocoball doelt dan ook op die andere Franse oud teambaas van Ferrari, Jean Todd ;) Met dan Ross Brawn en Michael Schumacher.

Dus als ze Vasseur er zetten maar Newey & Mich Schumacher erbij halen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Zo ging het ook met Otmar Szafnauer vorig seizoen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:08:
[...]

Dat "zo vaak" valt wel mee hoor. RB heeft hier zelf de grootste fout begaan door het hem te vragen. Er is vooraf over gesproken - ik vermoed vóór de race in Mexico - en toen heeft Max een belofte gedaan. Die komt hij nu na. Dat dat onsportief overkomt, zal hem weinig boeien denk ik. Wat dat betreft kun je er ook respect voor hebben. Een man van zijn woord. En nee, ben geen fanboy. Ik volg de F1 sinds '94.

Chronologisch:
22-10: Perez: 'Max gaat me helpen om te winnen in Mexico'
27-10: Perez rekent niet op hulp Verstappen: "GP Mexico op eigen kracht winnen"

Ergens in die week zal Verstappen gezegd hebben: "Mooi niet amigo. Jij in Monaco een grapje uithalen...." of iets van gelijke strekking.

[ Voor 25% gewijzigd door TutanRamon op 15-11-2022 16:15 ]

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
The_Admin schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:34:
[...]

Kleurloos is misschien niet het juiste woord, maar ik vind hem toch wel wat charisma en bravoure missen om Ferrari te leiden.
Had Jean Todt wel zoveel charisma dan?

Vasseur zou misschien best wel eens een goede kunnen zijn om zaken weer beetje op de rails te kunnen krijgen bij Ferrari naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:09
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:14:
[...]

Had Jean Todt wel zoveel charisma dan?

Vasseur zou misschien best wel eens een goede kunnen zijn om zaken weer beetje op de rails te kunnen krijgen bij Ferrari naar mijn idee.
Misschien zou Luigi Dall'Igna op die plek nog niet zo’n verkeerd idee zijn. Onder zijn verantwoordelijkheid is de Ducati de beste MotoGP motor van dit moment geworden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhnpWOJWIAAGNlr?format=png&name=large

[ Voor 12% gewijzigd door basvn op 15-11-2022 18:11 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De geruchten zijn heel sterk dat Binotto de wacht is aangezegd en dat hij vervangen wordt door Vasseur.
Ferrari ontkent het vooralsnog, maar Binotto zou eind dit jaar exit zijn.

https://nl.motorsport.com...sseur-vervanger/10400312/

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maasluip schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:06:
De geruchten zijn heel sterk dat Binotto de wacht is aangezegd en dat hij vervangen wordt door Vasseur.

Ik denk zelf dat Binotto in het verleden beter op zijn plek zat als technische baas ipv zoals nu als team baas.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:06:

Waar rook is, is meestal een Ferrari geploft.
(to soon?)

Maar ik denk dat je op die positie geen technisch persoon moet zetten. Die zijn toch vaak gewoon een te grote botte lul waarbij zelfs Max verbleekt al was Matia toch wel soms politiek te correct voor een technisch persoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 15-11-2022 22:12 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hier nog niet vermeld volgens mij?

Ik las in de krant vanmorgen dat Binotto bekend heeft dat Ferrari al lang met de ontwikkeling van de huidige auto gestopt is omdat het budget op is?! En ze zich dus nog alleen bezig houden met 2023. En hij was ook niet verbaasd dat Mercedes ze intussen heeft ingehaald (daardoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RobertMe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:07:

Ik las in de krant vanmorgen dat Binotto bekend heeft dat Ferrari al lang met de ontwikkeling van de huidige auto gestopt is omdat het budget op is?! En ze zich dus nog alleen bezig houden met 2023. En hij was ook niet verbaasd dat Mercedes ze intussen heeft ingehaald (daardoor).
Benieuwd naar de uitkomst volgend jaar van de budgetcap. O-)

Is er nog wel budget over, tegen het lekken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:07:

Zijn ze de porpoising TD vergeten? Sindsdien ging Merc sneller en Ferrari niet echt meer.

Budget op zou wel heel erg komisch zijn. Dan had Ferrari sowieso geen enkele kans op een titel dit jaar. Met de geruchten dat Vasseur de teugels gaat overnemen van Binotto, zie ik niet hoe Binotto terug kan komen. Tevel gaat fout. En te vaak hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
siggy schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:26:
[...]

Zijn ze de porpoising TD vergeten? Sindsdien ging Merc sneller en Ferrari niet echt meer.

Budget op zou wel heel erg komisch zijn. Dan had Ferrari sowieso geen enkele kans op een titel dit jaar. Met de geruchten dat Vasseur de teugels gaat overnemen van Binotto, zie ik niet hoe Binotto terug kan komen. Tevel gaat fout. En te vaak hetzelfde.
Terwijl Ferarri ook in het begin van het jaar zei nog juist geen upgrades te doen zodat ze later in het jaar dat konden doen.

Misschien hebben ze gewoon veel te weinig van het budget gereserveerd voor ontwikkeling door het jaar heen.

Ik snapte de teams dan ook niet die zeggen dat x of y er al doorheen moet zijn. Kan toch dat een team 10 miljoen gereserveerd heeft en een ander 5 miljoen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:36

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

siggy schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:26:
[...]

ik blijf erbij; mercedes heeft de beste kaarten tot 2026; gaan we volgend jaar zien [..] hopelijk zit ik er gigantisch langs, want geen zin in hervatting van mercedes dominatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
himlims_ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:14:
[...]

ik blijf erbij; mercedes heeft de beste kaarten tot 2026; gaan we volgend jaar zien [..] hopelijk zit ik er gigantisch langs, want geen zin in hervatting van mercedes dominatie
Zou imho ook de doodsteek voor de sport zijn, en ergens wel hilarisch aangezien Merc nu al liep te janken dat de dominantie van Max dit jaar (die er niet echt was, wellicht na de zomerstop maar daarvoor won Max/RBR ook door falen bij Ferrari) slecht voor de sport was. Wil nog weleens zien hoe Russell v Hamilton dan uitpakt, ik denk dat Russell ook een taaie kan zijn, plus hij eindigt dit jaar zo goed als zeker boven Hamilton, dat doet bij die laatste ook heus een beetje zeer, hoeveel complimenten hij ook aan Russell geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
The_Admin schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:25:
[...]

Zou imho ook de doodsteek voor de sport zijn, en ergens wel hilarisch aangezien Merc nu al liep te janken dat de dominantie van Max dit jaar (die er niet echt was, wellicht na de zomerstop maar daarvoor won Max/RBR ook door falen bij Ferrari) slecht voor de sport was. Wil nog weleens zien hoe Russell v Hamilton dan uitpakt, ik denk dat Russell ook een taaie kan zijn, plus hij eindigt dit jaar zo goed als zeker boven Hamilton, dat doet bij die laatste ook heus een beetje zeer, hoeveel complimenten hij ook aan Russell geeft.
Komt natuurlijk alleen maar omdat HAM de eerste seizoenshelft meer tijd heeft gestoken in experimenteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Sepp14 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 07:12:
[...]

Benieuwd naar de uitkomst volgend jaar van de budgetcap. O-)

Is er nog wel budget over, tegen het lekken? ;)
Volgens de Herr Dokter zijn er 6 teams over budget dit seizoen maar waar hij die informatie vandaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
Chocoball schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:23:
[...]

Volgens de Herr Dokter zijn er 6 teams over budget dit seizoen maar waar hij die informatie vandaan heeft?
Dacht dat jij zo goed geïnformeerd was! Die glazen bol heb ik zelfs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
himlims_ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:14:
[...]

Laten we nou niet ineens paniek gaan zaaien omdat we 2 hoog-gelegen-circuits hebben gehad waar Mercedes er goed bij zat :) .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003

DataGhost

iPL dev

StealthyPeanut schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:31:
[...]

Laten we nou niet ineens paniek gaan zaaien omdat we 2 hoog-gelegen-circuits hebben gehad waar Mercedes er goed bij zat :) .
Veel F1-kijkers in dit topic gebruiken een trendlijn die niet verder teruggaat dan 1 race geleden. Soms zelfs niet verder dan 1 sessie, ik denk dat we vrijdagmiddag de uitslag van de race al weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DataGhost schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:43:
Veel F1-kijkers in dit topic gebruiken een trendlijn die niet verder teruggaat dan 1 race geleden. Soms zelfs niet verder dan 1 sessie, ik denk dat we vrijdagmiddag de uitslag van de race al weten.
In geval van een Sprint weekend zou ik daar nog in mee kunnen gaan, maar het is vaak de zaterdag die laat zien waar de snelheid zit.

Voor mij gaat het nu bewust wel één race terug, ik heb toch een vieze smaak in de mond daarvan overgehouden, en nee, dat komt niet door de beide Mercedessen op de plekken 1 en 2.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Precies, een zwaluw maakt nog geen zomer. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Jolyon Palmer met een analyse op het F1 kanaal over afgelopen weekend.

Perez' spin in Monaco komt ook aan bod...

"i understand why it looks a littlebit fishy".

Het valt hem nu met name op dat Perez geen enkele poging doet om de spin te corrigeren (op 3:35 in de video).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:32
alexbl69 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:18:
Jolyon Palmer met een analyse op het F1 kanaal over afgelopen weekend.

Perez' spin in Monaco komt ook aan bod...

"i understand why it looks a littlebit fishy".

Het valt hem nu met name op dat Perez geen enkele poging doet om de spin te corrigeren (op 3:35 in de video).

[YouTube: The Fierce Fight For Second | Jolyon Palmer’s F1 TV Analysis | 2022 Sao Paulo Grand Prix]
Het geeft ook best wat waardevolle info om de vorige snelle ronde ermee te vergelijken. Hier zie je dat best goed, je hoeft niet het hele filmpje te kijken.

Edit: vooral bij 2:10 een goede vergelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giem
  • Laatst online: 21:23
J-M-T schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:24:
[...]

Het geeft ook best wat waardevolle info om de vorige snelle ronde ermee te vergelijken. Hier zie je dat best goed, je hoeft niet het hele filmpje te kijken.

[YouTube: Did Perez crash purposely? Monaco Telemetry Analysis]
Daar valt weinig anders over te zeggen dan: dat ging heel bewust en netjes, een mooie relatief zachte plek uit gekozen want geen stalen wand. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
J-M-T schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:24:
[...]

[YouTube: Did Perez crash purposely? Monaco Telemetry Analysis]

Edit: vooral bij 2:10 een goede vergelijk.
Dat ziet er idd wel heel dubieus uit. En als je dan bedenkt aan de fase van het wk waar Ferrari nog echt een dreiging was, de auto Verstappen niet echt lag nog op dat moment, je dan als 4e moet starten ook nog eens achter beide Ferrari's....dan kan ik toch wel begrijpen dat Verstappen not amused was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
Je mag met een zeer hoge waarschijnlijkheid zeggen dat Perez hier de boel saboteerde. Hard maken kan niet 100%, maar het is wel aannemelijk. Er was toen, (achteraf) jammer genoeg, geen aandacht voor.

In mijn beeld is het zo dat de 'vergeldingsactie' van Max binnen het gegeven dat nu het kampioenschap (zowel coureurs als constructeurs) wel beslist zijn, een stuk milder is. Ik wil het daarmee zeker niet goed praten, maar het afbreukrisico van de actie van Max is/was veel kleiner dan het afbreukrisico (en de consequenties voor het team) van de actie van Perez. Uiteindelijk won Perez, mede door deze actie, de race en kon hij het team onder druk blijven zetten om ook hem te steunen als '1e rijder'.

Herinneren we ons het zinnetje nog bij het podium? > "I signed to early".

Je zou bijna denken dat er een strategie achter zat. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Je kan idd niet met 100% zekerheid zeggen, z'n voet kan immers ook uitgeschoten zijn dat ie ineens een dot gas geeft en van schrik niet meer tegenstuurt... ;)
Maar gezien de verhalen gaan dat Perez het toegegeven heeft binnen het team en dan deze video erbij kijkend, heeft hij wel alle schijn tegen zich. En als je daarna ook doodleuk gaat verkondigen dat je voor het wk gaat, zou je idd denken dat er strategie achter zat. :)

Blijft idd niet netjes van Verstappen, maar gezien de fase van wk waar RB op de 1-2 in WDC na alle prijzen al binnen heeft, zijn de gevolgen van Verstappen's actie minimaal. De focus zou eigenlijk moeten liggen op Perez ipv Verstappen wat betreft naaiacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomcatter_31 op 16-11-2022 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Precies. De situatie was toen zo dat Perez niet veel te verliezen had en veel te winnen. Terwijl er voor het team en Max nog van alles op het spel stond. Het lijkt gewoon een bewuste actie geweest om het momentum in het team meer zijn kant op te krijgen.

De situatie in Brazilië afgelopen weekend was dat er voor het team feitelijk niets meer op het spel staat. De tweede plek bij de coureurs pakken met Perez is meer prestige dan 'high stakes'. Het is vooral leuk voor Perez en wellicht krijgt hij daardoor contractueel een leuke bonus i.t.t. evt. als 3e eindigen.

[ Voor 9% gewijzigd door SterqVerhael op 16-11-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:51
[...]

Austin zaten ze er ook wel goed bij toch?
Pagina: 1 ... 121 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics