[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.979 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:01
Je krijgt zo een fijne sport van al die gehaktballen:

Situatie 1: mooie strijd om 7e plek, auto's geven elkaar zo min mogelijk ruimte, endplate wordt net geraakt en laat half los. Gevolg: meatball want dat ding kan los raken = gevaarlijk want zou heel misschien bij een andere coureur terecht kunnen komen. Straf: ongewenste pitstop met neuswissel, +- 30 sec. straf.

Situatie 2: Idioot snijdt andere auto die een inhaalactie plaatst, beide auto's raken elkaar en crashen. (Bijv bottas russell Imola en Stroll Alonso). Gevolg: De drie auto's die er achter rijden krijgen tientallen brokstukken (zie onboard Norris vorige week) over zich heen met schade en veel meer gevaar. Straf: 5 sec penalty, causing a collision. ( of 3 gridplaatsen bij uitval)

Als ze die meatball willen behouden voor kleine flapjes etc., mogen ze eerste het hele strafsysteem opnieuw doorlichten. Als alternatief/tussenoplossing is wellicht een verplichting om losse onderdelen bij de eerstvolgende pitstop te verwijderen een idee.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Plenkske schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:07:
[...]

Hehe, deze reactie had ik wel verwacht. Lekker overdrijven.
Alle veiligheidsmaatregelen die je noemt juich ik natuurlijk toe. Ik denk echter dat kleine loshangende onderdelen geen hoog risico vormen. Het valt er een keer af, of niet. En als de coureur er wel te veel last van heeft dan komt die wel binnen. Met de meatball flag moet die naar binnen en is de strategie/race verpest.

Jarenlang is er geen meatball flag gezien. Ik heb er nooit veel discussie over gezien. En dit jaar is hij al meerdere keren gebruikt. Terwijl de rondvliegende onderdelen echt niet gevaarlijker zijn geworden. Waarom moet dan nu wel de vlag gebruikt worden ? Is er iets veranderd in de regels omtrent deze vlag ? Of zijn degene die de regels uitvoeren ineens strenger geworden ? Ik denk dat laatste, maar ik hoor het graag als dat niet klopt.

Het kan zelf zo ver gaan (is nu nog niet denk ik) dat coureurs minder risico gaan nemen, omdat ze bang zijn die vlag te krijgen bij kleine schades.

Je zou kunnen zeggen: er was ook jarenlang geen halo en niemand die er iets over zei. Maar dat is een aanpassing op de auto die de veiligheid van de coureur verbeterd. Deze meatball flag is niet ineens aangepast zover ik weet, alleen wordt hij nu ineens (sneller) ingezet.
Hoewel ik ook niet zeker ben of het het beste is om voor ieder wissewasje een meatball te tonen, is "ze hebben in voorgaande jaren die vlag nauwelijks gebruikt" natuurlijk gewoon een slecht argument.

Er werd ook jarenlang gewoon doorgeracet terwijl er auto's geborgen werden. Totdat iemand zich doodreed. Dat heet voortschrijdend inzicht. Het zou pas slecht zijn als we ondanks dat inzicht steeds bleven doen wat we altijd deden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
Wild Chocolate schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Hoewel ik ook niet zeker ben of het het beste is om voor ieder wissewasje een meatball te tonen, is "ze hebben in voorgaande jaren die vlag nauwelijks gebruikt" natuurlijk gewoon een slecht argument.

Er werd ook jarenlang gewoon doorgeracet terwijl er auto's geborgen werden. Totdat iemand zich doodreed. Dat heet voortschrijdend inzicht. Het zou pas slecht zijn als we ondanks dat inzicht steeds bleven doen wat we altijd deden.
Het gaat mij daarbij meer om: is er dit jaar iets aangepast in de regels over die vlag ?
Zo ja: dan heb ik niks gezegt en is het wellicht logisch dat de meatball nu meer gebruikt wordt.
Zo nee: waarom dan nu ineens gebruiken waar dat voorheen niet gedaan werd.

In jou voorbeeld kwam de safetycar (ik denk dat je dat bedoeld tenminste): een aanpassing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

[...]

Jarenlang is er geen meatball flag gezien. Ik heb er nooit veel discussie over gezien. En dit jaar is hij al meerdere keren gebruikt. Terwijl de rondvliegende onderdelen echt niet gevaarlijker zijn geworden.
Dat jij die vlag tot voor kort nog niet gezien had, daar ben je niet de enige in. Volgens mij waren behoorlijk veel fans niet op de hoogte van het bestaan ervan, hoogstens van de zwarte vlag. Deze had in principe dezelfde betekenis in de zin van dat het gebruik ervan alleen maar betekent dat de rijder de pits in moet, niet per se dat deze ook direct gediskwalificeerd is hoewel dat in de praktijk wel de betekenis was. De meatball vlag is dus min of meer identiek maar dan met de reden erin vermeld, iets mechanisch waar het team zsm een oplossing voor moet gaan verzinnen. Echter, als je als fan niet op de hoogte bent van het bestaan van die vlag is het ook lastig discussiëren. De status quo was tot voor kort eigenlijk dat loshangende mechanische meuk gewoon, tsja, los hing en verder niet zoveel. Het lag er ook allemaal direct helemaal af waardoor er eigenlijk niet veel los te hangen was en er voor het gebruik van de vlag dus ook niet zoveel reden was. Ondanks dat is er wel degelijk discussie over geweest, de afgelopen jaren bij meerdere races volgens mij. In ieder geval Suzuka 2019 heeft die discussie plaatsgevonden.
Waarom moet dan nu wel de vlag gebruikt worden ? Is er iets veranderd in de regels omtrent deze vlag ? Of zijn degene die de regels uitvoeren ineens strenger geworden ? Ik denk dat laatste, maar ik hoor het graag als dat niet klopt.
Wat er in ieder geval voor dit jaar is veranderd is dat de teams verplicht zijn geworden een soort plastic-laag of iets dergelijks in hun carbon structuren te verwerken. Deze laag zou ervoor moeten zorgen dat beschadigde onderdelen niet in duizenden carbon-splinters veranderen en voor allemaal lekke banden gaan zorgen. De bedoeling ervan is dus dat al die splinters toch min of meer aan elkaar blijven zitten. En daarmee dus ook aan de auto zelf. De voornaamste reden dat er de afgelopen jaren nauwelijks reden was voor een meatball-vlag is dat bijvoorbeeld loshangende endplates binnen een paar seconde ook niet meer bij de auto waren. De gevaarlijke situatie is dan al geweest en een andere gevaarlijke situatie blijft voortbestaan in de vorm van debris op de baan, alleen is er niemand meer voor te "bestraffen".
Het kan zelf zo ver gaan (is nu nog niet denk ik) dat coureurs minder risico gaan nemen, omdat ze bang zijn die vlag te krijgen bij kleine schades.
Bij kleine schades hangt ze allang, en ook nog steeds, enkele seconden tijdstraf boven het hoofd alsmede verminderde performance van het onderdeel in kwestie tijdens de race, en mogelijke lekke banden. Dus dat zal wel meevallen denk ik.
Je zou kunnen zeggen: er was ook jarenlang geen halo en niemand die er iets over zei. Maar dat is een aanpassing op de auto die de veiligheid van de coureur verbeterd. Deze meatball flag is niet ineens aangepast zover ik weet, alleen wordt hij nu ineens (sneller) ingezet.
Maar de inzet ervan verbetert in principe wel de veiligheid van de coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Plenkske schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:39:
[...]

Het gaat mij daarbij meer om: is er dit jaar iets aangepast in de regels over die vlag ?
Zo ja: dan heb ik niks gezegt en is het wellicht logisch dat de meatball nu meer gebruikt wordt.
Zo nee: waarom dan nu ineens gebruiken waar dat voorheen niet gedaan werd.

In jou voorbeeld kwam de safetycar (ik denk dat je dat bedoeld tenminste): een aanpassing dus.
Die safetycar bestond al, alleen het inzetten ervan werd veranderd. Dat noemen we voortschrijdend inzicht. Je kan natuurlijk niet elke keer wachten totdat er een ernstig ongeluk ontstaat, voordat je besluit om de bestaande regels anders toe te passen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:51:
Ben er wel blij mee. De laatste weken zijn het de stewards die fouten maken en dan de teams de schuld geven. Hele slechte ontwikkeling, blij dat ze nu echt het lid op de neus hebben gehad.
Wat ik nog extra schokkend vind is dat een FIA official in Race Control blijkbaar heeft gezegd dat Haas een uur de tijd had om een protest in te dienen.

Dus Haas informeert tijdig naar de procedure rondom het protest en krijgt daarbij verkeerde informatie. Los van de discussie of Haas dit wel of niet zelf had moeten nalezen in de regels, mag je als team toch van een Race Control FIA official verwachten dat deze de juiste informatie verstrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
Muse schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:38:
[...]

Wat ik nog extra schokkend vind is dat een FIA official in Race Control blijkbaar heeft gezegd dat Haas een uur de tijd had om een protest in te dienen.

Dus Haas informeert tijdig naar de procedure rondom het protest en krijgt daarbij verkeerde informatie. Los van de discussie of Haas dit wel of niet zelf had moeten nalezen in de regels, mag je als team toch van een Race Control FIA official verwachten dat deze de juiste informatie verstrekt?
Er staat niet "een Race Control FIA official". Er staat "een FIA official in Race Control". Misschien heeft Haas het wel gevraagd aan de koffie juffrouw, in dienst van de FIA, die toevallig net de koffie in Race Control uitdeelde.

Daarnaast is Race Control race control. Die gaan over de regels tijdens de race. Niet om procedures buiten de daadwerkelijke race om, zou ik zeggen. Daarom ook dat RC mogelijke overtredingen doorstuurt naar de stewards. RC (en de RD) gaat helemaal niet inhoudelijk over de regels om wat wel of geen overtreding is. Die moet dat soort zaken aan de stewards over laten.

En de "los van de discussie of Haas niet zelf de regels moet kennen". Dat vind ik er juist helemaal niet los van staan. Als je mee wilt doen aan het spelletje moet je ook zorgen dat je de regels kent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
[...]

Hehe, deze reactie had ik wel verwacht. Lekker overdrijven.
Alle veiligheidsmaatregelen die je noemt juich ik natuurlijk toe. Ik denk echter dat kleine loshangende onderdelen geen hoog risico vormen. Het valt er een keer af, of niet. En als de coureur er wel te veel last van heeft dan komt die wel binnen. Met de meatball flag moet die naar binnen en is de strategie/race verpest.
Ben je bekend met de grootte van het onderdeel dat in 2009 Felipe Massa bijna zijn leven kostte op de Hungaroring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Liveshort schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Hebben ze al wel vaker geprobeerd bij productie-auto's, maar tot nu toe eigenlijk altijd met matig succes. Grootste probleem: focuspunt van je ogen verleggen. Met spiegels ben je nog altijd gefocust op 'oneindig', net als wanneer je voor je kijkt, terwijl je met een schermpje moet focussen op iets dat dicht bij je is. Dat kost tijd en moeite, en die tijd hebben coureurs niet. En dan hebben we het nog niet over de hoofdpijn die het waarschijnlijk oplevert over de lengte van een hele race.
Ook hier hebben ze ondertussen megastappen gezet. Wij hebben met de zaak net 9 nieuwe DAF's besteld; allemaal zonder spiegels maar met camera's. Een raar gezicht, maar als je ziet wat je daarop van binnen ziet is het gek dat het niet eerder is gebeurd.

De techniek hierin is zover, dat ook een schermpje in een F1 wagen niet lang meer op zou laten wachten denk ik. Maar ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Er staat niet "een Race Control FIA official". Er staat "een FIA official in Race Control". Misschien heeft Haas het wel gevraagd aan de koffie juffrouw, in dienst van de FIA, die toevallig net de koffie in Race Control uitdeelde.

Daarnaast is Race Control race control. Die gaan over de regels tijdens de race. Niet om procedures buiten de daadwerkelijke race om, zou ik zeggen. Daarom ook dat RC mogelijke overtredingen doorstuurt naar de stewards. RC (en de RD) gaat helemaal niet inhoudelijk over de regels om wat wel of geen overtreding is. Die moet dat soort zaken aan de stewards over laten.

En de "los van de discussie of Haas niet zelf de regels moet kennen". Dat vind ik er juist helemaal niet los van staan. Als je mee wilt doen aan het spelletje moet je ook zorgen dat je de regels kent.
Dan had de koffiejuffrouw in dienst van de FIA moeten zeggen: "Daar ga ik niet over, daarvoor moet je bij de stewards zijn of het regelboek lezen. Wilt u nog koffie, meneer Steiner?"

Als ik naar het politiebureau ga om aangifte te doen, dan verwacht ik ook dat ik aan de balie een antwoord krijg dat klopt of dat ik wordt doorverwezen naar de juiste persoon of informatiebron.

Maar goed, we weten niet aan wie het gevraagd is en wat de rol van deze persoon was, dus discussie hierover is verder nutteloos. Het versterkt echter wel mijn gevoel van incompetentie bij Race Control sinds het overlijden van Charlie Whiting.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:27

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
DataGhost schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Dat jij die vlag tot voor kort nog niet gezien had, daar ben je niet de enige in. Volgens mij waren behoorlijk veel fans niet op de hoogte van het bestaan ervan, hoogstens van de zwarte vlag.
Ik heb eens gezocht. Het is inderdaad logisch dat vele deze vlag tot voor kort niet gezien had. Wat ik kan vinden gaat het terug naar 2009 en de zwarte vlag zelfs 2007 ? Maar het is niet echt makkelijk te vinden.
Overigens kende ik deze vlaggen wel hoor.
DataGhost schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:40:
Wat er in ieder geval voor dit jaar is veranderd is dat de teams verplicht zijn geworden een soort plastic-laag of iets dergelijks in hun carbon structuren te verwerken. Deze laag zou ervoor moeten zorgen dat beschadigde onderdelen niet in duizenden carbon-splinters veranderen en voor allemaal lekke banden gaan zorgen. De bedoeling ervan is dus dat al die splinters toch min of meer aan elkaar blijven zitten. En daarmee dus ook aan de auto zelf.
Dat is wel een interessante inderdaad, bedankt voor deze uitleg !
Wild Chocolate schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:54:
[...]

Die safetycar bestond al, alleen het inzetten ervan werd veranderd.
Ja, dus is het een aanpassing wat vast ook beschreven is geweest.
Requiem19 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:53:
[...]

Ben je bekend met de grootte van het onderdeel dat in 2009 Felipe Massa bijna zijn leven kostte op de Hungaroring?
Nee, toen keek ik geen F1. Heb het net opgezocht. Heftig gevolg zo'n veer inderdaad. Maargoed dat de helm het grootste deel op ving.
Zijn er andere voorbeelden in de afgelopen 20 jaar ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
Te hoge straf.
Maar goed, de centen zijn geen probleem en die 10% windtunneltijd halen ze wel ergens anders vandaan..
Net als Merc en Fer zullen zij vast wel ergens een exacte copie hebben staan waar mee getest wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Plenkske schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:13:
[...]

Nee, toen keek ik geen F1. Heb het net opgezocht. Heftig gevolg zo'n veer inderdaad. Maargoed dat de helm het grootste deel op ving.
Het aantal voorbeelden maakt toch niet uit? Omdat er in de afgelopen 20 jaar maar 1x een auto onder een shovel door is gegaan wil dat toch niet zeggen dat ze daarom niet de veiligheidsmaatregelen hoeven aan te passen? (lees: VSC invoeren, eerder een SC, en na Japan, waar zelfs niks is gebeurd, een melding van race control over recovery vehicles op het circuit die verplicht doorgegeven moeten worden aan de coureur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 19:20
Gaat die boete nu van het budget voor dit jaar eraf? Dan hebben ze komende review meteen weer een probleem. Nu nog 7M besparen zal het niet worden denk ik. Als die buiten de cap valt dan is het wisselgeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

murphydrz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:15:
[...]

Te hoge straf.
Maar goed, de centen zijn geen probleem en die 10% windtunneltijd halen ze wel ergens anders vandaan..
Net als Merc en Fer zullen zij vast wel ergens een exacte copie hebben staan waar mee getest wordt. ;)
Die centen zouden natuurlijk bij het budget dit jaar moeten. Dan schieten ze er volgende keer weer overheen.

Diepe zucht dit, vooral omdat het eigenlijk een derde is, maar toch niet. Ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 28-10-2022 16:18 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
murphydrz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:15:
[...]

Te hoge straf.
Nee, een terechte straf. En niet te hoog.
Was dit een slappere straf geworden, dan zouden meer teams het budget gaan overschrijden. Dit lijkt me afschrikwekkend genoeg, maar niet desastreus voor Red Bull.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Psst: [F1] De budgetcap

De mededeling van @basvn hier lijkt mij prima. Maar de verdere discussie is een topic voor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
RobertMe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:16:
[...]

Het aantal voorbeelden maakt toch niet uit? Omdat er in de afgelopen 20 jaar maar 1x een auto onder een shovel door is gegaan wil dat toch niet zeggen dat ze daarom niet de veiligheidsmaatregelen hoeven aan te passen? (lees: VSC invoeren, eerder een SC, en na Japan, waar zelfs niks is gebeurd, een melding van race control over recovery vehicles op het circuit die verplicht doorgegeven moeten worden aan de coureur).
Zeg ik dat dan ? Ik ben gewoon benieuwd welke voorbeelden er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
pjottum schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:17:
[...]

Die centen zouden natuurlijk bij het budget dit jaar moeten. Dan schieten ze er volgende keer weer overheen.

Diepe zucht dit, vooral omdat het eigenlijk een derde is, maar toch niet. Ofzo.
Het gaat helemaal nergens over. En alles om de zwakkere teams dichterbij te laten komen... Er veranderd gewoon niets, wat zij ook bedenken!

Enfin, het zei zo. Wij fans kunnen er toch niets aan veranderen, dus laten wij maar gewoon gezellig genieten van de race..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Plenkske schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:13:
[...]

Ik heb eens gezocht. Het is inderdaad logisch dat vele deze vlag tot voor kort niet gezien had. Wat ik kan vinden gaat het terug naar 2009 en de zwarte vlag zelfs 2007 ? Maar het is niet echt makkelijk te vinden.
Overigens kende ik deze vlaggen wel hoor.

[...]

Dat is wel een interessante inderdaad, bedankt voor deze uitleg !

[...]

Ja, dus is het een aanpassing wat vast ook beschreven is geweest.

[...]

1 voorbeeld is niet genoeg?

De Halo is gekomen door de dood van Jules Bianchi - het enige voorbeeld de afgelopen 20 jaar van een coureur die op die manier overleden is. Bedoel je dat de Halo niet nodig is geweest, ‘want maar 1 voorbeeld’?

Ter achtergrond: zoek ook eens op waarom Helmut Marko nog maar 1 werkend oog heeft…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Requiem19 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:24:
[...]

Bedoel je dat de Halo niet nodig is geweest, ‘want maar 1 voorbeeld’?
Nee, dat schrijf en bedoel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

erik91 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:17:
Gaat die boete nu van het budget voor dit jaar eraf? Dan hebben ze komende review meteen weer een probleem. Nu nog 7M besparen zal het niet worden denk ik. Als die buiten de cap valt dan is het wisselgeld
Het lijkt mij dat boetes buiten een budget cap vallen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
De Halo is gekomen door de dood van Jules Bianchi -
Volgens mij is de halo niet ingevoerd naar aanleiding van Bianchi? Volgens mij zou de halo daar ook niet geholpen hebben. Het probleem bij Bianchi was niet zo zeer dat hij geraakt is, maar het abrupte afremmen. Doordat de kreukelzone (neus) onder de shovel door schoof en dus totaal niks deed.

De halo is ingevoerd voor andere redenen, zoals die veer bij Massa, los geraakte banden (die inderdaad ook al aan een ketting zitten), auto's die over elkaar schuiven (Alonso & Raikkonen heel wat jaren terug in Oostenrijk, die freak crash op Spa veroorzaakt door Grosjean heel wat jaren terug, en recentelijker, met halo, nog die crash op Spa veroorzaakt door Hulkenberg)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Deel Zwei:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

RobertMe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:38:
[...]

Volgens mij is de halo niet ingevoerd naar aanleiding van Bianchi? Volgens mij zou de halo daar ook niet geholpen hebben. Het probleem bij Bianchi was niet zo zeer dat hij geraakt is, maar het abrupte afremmen. Doordat de kreukelzone (neus) onder de shovel door schoof en dus totaal niks deed.

De halo is ingevoerd voor andere redenen, zoals die veer bij Massa, los geraakte banden (die inderdaad ook al aan een ketting zitten), auto's die over elkaar schuiven (Alonso & Raikkonen heel wat jaren terug in Oostenrijk, die freak crash op Spa veroorzaakt door Grosjean heel wat jaren terug, en recentelijker, met halo, nog die crash op Spa veroorzaakt door Hulkenberg)
Bianchi kwam met zijn helm tegen de achterkant van die kraan aan. Met Halo zou hij er onderdoor geschoten zijn waarschijnlijk. Dus de halo had zijn leven wel degelijk gered.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
Damian schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

Bianchi kwam met zijn helm tegen de achterkant van die kraan aan. Met Halo zou hij er onderdoor geschoten zijn waarschijnlijk. Dus de halo had zijn leven wel degelijk gered.
Afbeeldingslocatie: https://www.f1-fansite.com/wp-content/uploads/2014/10/Jules-Bianchi-crash.jpg

Weinig kans! Die halo zou dwars door het chassis breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Damian schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

Nee met een halo zou Bianchi het niet overleefd hebben. De halo is voor als een auto er bovenop land, of een groot voorwerp tegen gehouden moet worden.

Niet als je onder kraan doorrijdt en de hele bovenkant eraf geschraapt wordt.

Edit:
Zoals op de foto van @murphydrz

[ Voor 4% gewijzigd door Wulfric92 op 28-10-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Is die persconferentie van RBR nog ergens live te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15

flessuh

Set sail for fail!

TrekDr0p schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:36:
Is die persconferentie van RBR nog ergens live te volgen?
zover ik kan vinden niet, dus dan maar een liveblog

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

De veer die Massa raakte kan zo door de Halo heen vliegen..

Bianchi’s ongeluk wordt algemeen gezien als de katalysator om nieuwe stappen te nemen qua veiligheid:
In the documentary, Grosjean refers to Jules Bianchi, whose fatal accident ultimately led to the introduction of the halo. "Jules Bianchi saved my life, thanks to the halo. And I was absolutely against its introduction - what an idiot I was! Jules saved my life and the lives of other drivers, and I will always be grateful to him for that."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[...]

Wat ik kan herinneren was de dood van Surtees junior wat de laatste push/katalysator was voor de halo, of in ieder geval iets in de richting van een halo. Bianchi had er inderdaad weinig mee te maken. Tegen een dergelijke crash valt bijzonder weinig nog te doen.

Is de FIA nog wel bezig om dat aeroscreen van RB verder te ontwikkelen? Of Red Bull. Geen idee in hoeverre dat helpt tegen complete wielen, maar het heeft een bredere bescherming dan de halo. Zeker voor wegvliegende onderdelen wat een dingetje blijft in de F1. Het is bijna afwachten totdat een onderdeel weer eens een cockpit binnenvliegt of op het hoofd krijgt omdat het door de halo is gekomen.

Just Wilson (Indycar) is intussen ook alweer 7 jaar geleden overleden, maar gezien het incident op Suzuka is er nog altijd verbetering gewenst. Van beide kanten (coureurs & organisatie).

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Requiem19 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:02:
[...]

De veer die Massa raakte kan zo door de Halo heen vliegen..

Bianchi’s ongeluk wordt algemeen gezien als de katalysator om nieuwe stappen te nemen qua veiligheid:

[...]
Grosjean is wel de laatste persoon die iets over veiligheid moet zeggen. Hoeveel idiote crashes hij veroorzaakt heeft...... en ook zijn 'fireball' crash had ie 100% aan zichzelf te danken. Dat heeft niks met veiligheid te maken, maar met hemzelf.

[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 28-10-2022 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 00:49
Plenkske schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:13:
[...]
Bedoel je nu dat Freitas er de laatste races niet bij was ?
Sommige beoordelingen zullen inderdaad anders zijn bij andere stewards/wedstrijdleiding. Net zoals bij voetbal: scheidsrechters beoordeelen situaties anders...
Klopt, hij was er voor het laatst bij in Japan, laatste paar races worden gedaan door Niels Wittich. Lees wel dat Freitas er volgend jaar weer bij is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:50
siggy schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:12:
[...]
Is de FIA nog wel bezig om dat aeroscreen van RB verder te ontwikkelen? Of Red Bull. Geen idee in hoeverre dat helpt tegen complete wielen, maar het heeft een bredere bescherming dan de halo. Zeker voor wegvliegende onderdelen wat een dingetje blijft in de F1. Het is bijna afwachten totdat een onderdeel weer eens een cockpit binnenvliegt of op het hoofd krijgt omdat het door de halo is gekomen.
Indycar rijdt met de aeroscreen (of er een variant van).
Alleen zijn niet zo tevreden eigenlijk, veel te warm!

Het is dan wel veilig, maar je hebt daardoor geen rijwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Plenkske schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:21:
[...]

Zeg ik dat dan ? Ik ben gewoon benieuwd welke voorbeelden er zijn.
Weliswaar niet F1 maar zoek eens op Justin Wilson..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Over het afschaffen van de bandenwarmers: toch vreemd dat Max het meest huiverig is voor het rijden met banden die niet op temperatuur zijn.

In elke race heeft hij steevast de snelste outlap omdat hij het allerbeste weet om te gaan met banden die niet volledig op temperatuur zijn.

Je zou denken dat het afschaffen alleen mar in z’n voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:41
Ryur schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:48:
[...]

Indycar rijdt met de aeroscreen (of er een variant van).
Alleen zijn niet zo tevreden eigenlijk, veel te warm!

Het is dan wel veilig, maar je hebt daardoor geen rijwind.
Zouden ze het F1 concept van gaten in de neus die lucht toevoeren naar de cockpit niet kunnen toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
[...]

De Halo is gekomen door de dood van Jules Bianchi - het enige voorbeeld de afgelopen 20 jaar van een coureur die op die manier overleden is. Bedoel je dat de Halo niet nodig is geweest, ‘want maar 1 voorbeeld’?

Ter achtergrond: zoek ook eens op waarom Helmut Marko nog maar 1 werkend oog heeft…
María de Villota's ongeluk en dood had wellicht ook voorkomen kunnen worden door de halo.

Wikipedia: María de Villota

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

*in november

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zou dat een record zijn? Coureur die binnen een jaar bij de meeste teams heeft gereden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 12:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4D1gnW0WjHvvDP237k_xqyq3Cw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kHAL2lrsiFbXeigL3pa7JYet.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Context :

Is een reactie op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NtTlFNFDaFkV69SpMcdv8DfzZyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ivzlz6rDSb34flD1UwPHGp4k.jpg?f=fotoalbum_large

En nog meer soap dit weekend :

Omdat Ted Kravitz paar keer riep dat HAM vorig jaar 'robbed' is..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alonso uitgebreid :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/381bCMRFXL6QjMNZK-ixDI2ZpWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/996fzImOgKnjc7XpMdE6Refi.jpg?f=fotoalbum_large

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het zijn net 2 (stief)broertjes die elkaar hun leven lang niet kunnen zien of luchten. Alleen al hierom zou ik blijzijn als die twee eens eindelijk met pensioen gaan. En blijven.
En nog meer soap dit weekend :

[Embed]

Omdat Ted Kravitz paar keer riep dat HAM vorig jaar 'robbed' is..
Dat werd ook wel eens tijd. Indien waar. Mag wel eens wat meer geruchtheid aan gegeven worden. Britse media is echt way over the top, zie ook dat 'kerst' clipje van Sky met een crashende Max.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
siggy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 07:54:
Dat werd ook wel eens tijd. Indien waar. Mag wel eens wat meer geruchtheid aan gegeven worden. Britse media is echt way over the top, zie ook dat 'kerst' clipje van Sky met een crashende Max.....
Het is waar, gaat om dit stukje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Zo gaat dat andersom net zo, wel eens de intro van wat Nederlandse F1 podcasts beluisterd?

Ohja en dan heb ik het nog niet eens over Ziggo Sports gehad 😂

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-10-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:47
Het voordeel is dat door de taal en Nederlandse podcast minder bereik heeft dan een internationale stream in het Engels.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
Dj-sannieboy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:27:
[...]

Zo gaat dat andersom net zo, wel eens de intro van wat Nederlandse F1 podcasts beluisterd?
Die podcasts zijn geen officiële partners, Sky is dat wel. Ik vind dat je dan wel wat meer integriteit mag tonen en jezelf meer op de feiten in plaats van gevoel baseren. Ook omdat je weet dat er al heel veel polarisatie is en dit alleen maar zorgt voor meer olie op het vuur.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57jEb6UzXRhGi6KY_Pn3eEkA1d8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dwJAwmejBpk8Le9YYHhLDUDg.jpg?f=user_large

(humor moet toch kunnen op de eerste zondagochtend in de nieuwe wintertijd?)

Eh nee, ik vind Nederlands commentaar niet om aan te horen, Olav Mol & team vind ik hopeloos onprofessioneel, dus een podcast ga ik niet de moeite voor nemen. An sich vind ik F1 commentatoren over het algemeen weinig professionaliteit hebben. Ja, nationalisme is in elk land een dingetje, maar bij de Britten ontstijgt het enig rationaliteit. Soit, dat je er na Abu Dahbi een keer of twee een opmerking over plaatst voor je eigen publiek, begrijpelijk, maar dat het bijna 1 jaar later nóg steeds moet blijven terugkomen? Ik vraag me serieus af wat de bazen van Sky ervan vinden. Het is kinderachtig, onprofessioneel en gewoon cringe. Alsof ie nog altijd huilt over zijn vriendinnetje in de straat van 40 jaar geleden.

En de F1 media is grotendeels Brits, dus ik vind dat men dan wel een bepaalde mate van afstand mag hebben. Brundle lijkt intussen ook weinig meer van onpartijdigheid te hebben, Palmer kan het met afstand het beste, maar ook hij heeft af en toe dingetjes die niet bepaald objectief zijn, in mijn ogen.

@Hatsjoe zegt het beter en bondiger :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
[...]

Ik vind partijdigheid niet zo erg, dat komt idd overal terug en kan reden zijn om niet eens aan zo’n podcast te beginnen. Maar onwaarheden en valse beschuldigingen horen niet in live verslaggeving thuis. Hooguit in een column.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:49
siggy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:47:
En de F1 media is grotendeels Brits, dus ik vind dat men dan wel een bepaalde mate van afstand mag hebben. Brundle lijkt intussen ook weinig meer van onpartijdigheid te hebben, Palmer kan het met afstand het beste, maar ook hij heeft af en toe dingetjes die niet bepaald objectief zijn, in mijn ogen.
Palmer heeft het echt maar heel zelden, het is in ieder geval niet storend. Brundle zit denk ik vooral in een lastige situatie, ik krijg het idee dat hij nog wel onafhankelijk wil zijn maar met collega's en een publiek zit dat toch wel een bepaalde richting wil horen. Inmiddels staat de video waarin Brundle en zijn collega's reageren op de straf voor RBR en de persconferentie van Horner op privé, Brundle vond de straf aan de lichte kant maar leek het nog wel als acceptabele straf te zien, maar hij stond er ook echt heel ongemakkelijk voor mijn gevoel. Maar ja, als je omgeving collega's als Kravitz (nog steeds roepen dat Hamilton bestolen is vorig jaar) en Crofty (die in iedere vraag die hij stelt over de budget cap een beschuldiging weet te stoppen dat het lijkt alsof hij gemist heeft dat het over nog geen half miljoen gaat door misverstanden), dan zal het lastig zijn om nog echt neutraal en onafhankelijk te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

*knip*
In 1 topic deze discussie aanzwengelen is voldoende.

[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 31-10-2022 11:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 12:19
Toch jammer dat de sport word besmeerd met dit soort mensen die overal ter wereld ook nog eens komen. Met Ziggo gasten destijds net zo

Nee geef mij maar lekker onafhankelijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Tsja. Als ik Radio Rijnmond opzet, doe ik dat niet om iets leuks over Ajax te horen. Luister ik die 2 gasten op AT5, komt er weinig netjes uit over Feyenoord. Ziggo was super biased richting Max. En Ted is fan van HAM.

Ik heb er niet zoveel problemen mee. Lekker laten gaan toch. Daar moet je dus boven staan. Als ik Max was, zou ik Ted lekker op de schouders slaan voor elke race en hem een kaartje sturen als hij jarig is.

Ik zet vanavond weer lekker Sky commentaar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40
Hij heeft toch ook gewoon gelijk?
Max is tevreden maar wederom is er gedoe.

Ik heb er ook geen moeite mee maar het is wel hoe het is.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Devian schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:38:
[...]

Hij heeft toch ook gewoon gelijk?
Max is tevreden maar wederom is er gedoe.

Ik heb er ook geen moeite mee maar het is wel hoe het is.
Het gaat om het budget van vorig jaar, zo kun je wel heel veel er continu bijhalen. Dat ze het doen is een, maar ze brengen het volledig ongebalanceerd. Ze vergeten alle shit van Hamilton bijvoorbeeld; ze halen wel continu bijv Jeddah en Brazilie aan, maar ze vergeten dan zelf met gemak dat Hamilton in Abu Dahbi weer eens een chicane zonder enige straf mocht afsnijden. Hoe je het ook wendt of keert, het is compleet eenzijdig en alleen al daarom heeft ie niet gelijk.

Zijn ze ook vergeten in het 'briljante' debutjaar van Hamilton dat ze daar met een volledig illegale auto reden die had geholpen bij de ontwikkeling van de eerste kampioensauto van Lewis? Ik vind dat zo hilarisch dat dát nooit wordt gezegd, terwijl Mclaren daar toen de grootste boete ooit in de geschiedenis van de F1 had gekregen.

Eenzijdig verhalen vertellen is gewoon zwaar onprofessioneel en per definitie niet objectief dus ongelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
siggy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:52:
[...]

Het gaat om het budget van vorig jaar, zo kun je wel heel veel er continu bijhalen.
Het budget van vorig jaar, waarmee ook (grotendeels?) de auto van dit jaar ontwikkeld is.
Zijn ze ook vergeten in het 'briljante' debutjaar van Hamilton dat ze daar met een volledig illegale auto reden die had geholpen bij de ontwikkeling van de eerste kampioensauto van Lewis? Ik vind dat zo hilarisch dat dát nooit wordt gezegd, terwijl Mclaren daar toen de grootste boete ooit in de geschiedenis van de F1 had gekregen.
Het debuutjaar en jaar van zijn WDC zijn ook daarbij twee verschillende jaren. Dus als zijn WDC komt door de overdracht van 2007 naar 2008 zoals je lijkt aan te geven dan vindt je dat een smet op Hamiltons WDC en zou eenzelfde smet op Verstappens WDC van dit jaar moeten zitten.

Verder overigens eens hoor ;) Dat je bij Sky nooit een kanttekening hoort over hun Messias. Ook al heeft hun Messias exact hetzelfde gedaan als Verstappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

Het budget van vorig jaar, waarmee ook (grotendeels?) de auto van dit jaar ontwikkeld is.

[...]

Het debuutjaar en jaar van zijn WDC zijn ook daarbij twee verschillende jaren. Dus als zijn WDC komt door de overdracht van 2007 naar 2008 zoals je lijkt aan te geven dan vindt je dat een smet op Hamiltons WDC en zou eenzelfde smet op Verstappens WDC van dit jaar moeten zitten.

Verder overigens eens hoor ;) Dat je bij Sky nooit een kanttekening hoort over hun Messias. Ook al heeft hun Messias exact hetzelfde gedaan als Verstappen.
Ja an sich, maar de smet om IP van je tegenstander te gebruiken tov een paar Oostenrijkse Schillingen meer te spenderen dan toegestaan vind ik van een hele andere orde :) Dan heb je het ook meteen over integriteit van personeel en een Ted zou bij wijze van nog het einde van Stepney erbij halen....

Maar ja, ik denk ook dat als je heel extreem (of op zijn Ted's) gaat kijken bij elk kampioenschap een paar asterixjes kunt plaatsen. En dan vooral blind blijven voor de andere kanten. >:)

Maar nuff said hierover. FIA had gewoon een persoon van de FIA per team moeten aanwijzen, desnoods van een accountantskantoor die al lopende het jaar dingen kon aanwijzen. Want met al die kanttekeningen is nou de vraag wat TOV andere teams nou de situatie is, ik krijg daar nul gevoel bij. Want is het nu een papieren overschrijding of daadwerkelijk ook een echte overschrijding. En dat vind ik dan zonde aan die extreme eenzijdige communicatie, er lijkt geen discussie meer mogelijk te zijn op inhoud. Het is zo extreem zwart wit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Het zijn net 2 (stief)broertjes die elkaar hun leven lang niet kunnen zien of luchten. Alleen al hierom zou ik blijzijn als die twee eens eindelijk met pensioen gaan. En blijven.

[...]

Gelukkig is Ziggo de rechten kwijt en gebeurt het nu niet meer, maar heb je Jack, Olav, Rob en Tom weleens horen praten over de Engelsen?

Ok, alleen het duo op locatie is hier direct aan te linken, maar dat was ook echt alles behalve objectief en niet pro-max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@StealthyPeanut neem wel even het internationale aspect hierin mee. Ziggo komt niet veel verder dan NL. Ik praat dat niet goed maar qua reikwijdte beïnvloed de een behoorlijk wat meer dan de ander :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Max over de boycot naar Sky Sports;

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PWM schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Tsja. Als ik Radio Rijnmond opzet, doe ik dat niet om iets leuks over Ajax te horen. Luister ik die 2 gasten op AT5, komt er weinig netjes uit over Feyenoord. Ziggo was super biased richting Max. En Ted is fan van HAM.

Ik heb er niet zoveel problemen mee. Lekker laten gaan toch. Daar moet je dus boven staan. Als ik Max was, zou ik Ted lekker op de schouders slaan voor elke race en hem een kaartje sturen als hij jarig is.

ditto sky is 'bevooroordeeld' richting UK drivers - dat weet je wanneer je een UK zender opzet. Maar sky is meer dan enkel UK. Ook uit die hoek komt veelal negatieve klank, of uitspraken een richting op.

Mij boeit het geen drol, kijk lekker (graag) via sky voor de verslaglegging. Maar [..] toe geven, het voelt soms wel beetje als oude koeien uit de sloot halen. En voor zo'n prominent station mag je beter verwachten .... toch?

Wat dat betreft is het een goed signaal van max/redbull. Kunt niet met iedereen vriendjes zijn, betekend niet dat je niet v4riendelijk met elkaar om kunt gaan. Ook mensen die ik kan :r maar je knikt een keer, en loopt door. grow a pair

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Abiteboul heeft toch ook een tijdlang niet met Ziggo gepraat omdat Olav zo los ging op de Renaultmotor toen die nog in de RB lag?
En ik merk ook wel een verschil in houding van Ziggo tegenover Hamilton (vorig jaar) en Sky tegenover Hamilton. Journalisten zijn zelden onpartijdig. Kun je ze ook niet echt kwalijk nemen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Gelukkig is er een apart topic over [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3, zodat we dezelfde discussie niet voor de 3251e keer hoeven te herhalen in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Maasluip schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:46:
Abiteboul heeft toch ook een tijdlang niet met Ziggo gepraat omdat Olav zo los ging op de Renaultmotor toen die nog in de RB lag?
En ik merk ook wel een verschil in houding van Ziggo tegenover Hamilton (vorig jaar) en Sky tegenover Hamilton. Journalisten zijn zelden onpartijdig. Kun je ze ook niet echt kwalijk nemen.
De titel journalist is compleet niet op zijn plaats. En als dat wel zou zijn, dan zou juist wel gewogen verslaglegging noodzakelijk zijn. Dat is hun baan. Hun baan is niet iedereen afzeiken waar ze geen vriendjes mee zijn.

Dat er nog geen comedy kanaal op youtube hier een persiflage op gemaakt heeft.......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
siggy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:52:
[...]

Het gaat om het budget van vorig jaar, zo kun je wel heel veel er continu bijhalen. Dat ze het doen is een, maar ze brengen het volledig ongebalanceerd. Ze vergeten alle shit van Hamilton bijvoorbeeld; ze halen wel continu bijv Jeddah en Brazilie aan, maar ze vergeten dan zelf met gemak dat Hamilton in Abu Dahbi weer eens een chicane zonder enige straf mocht afsnijden. Hoe je het ook wendt of keert, het is compleet eenzijdig en alleen al daarom heeft ie niet gelijk.

Eenzijdig verhalen vertellen is gewoon zwaar onprofessioneel en per definitie niet objectief dus ongelijk.
Ik vind de opmerking van Ted Kravitz niet professioneel. Maar gezien al het eenzijdig geklaag over Mercedes wat hier op dit forum al heel lang gaande is en ook de volledig eenzijdige verslaggeving die we jarenlang op Ziggo gezien hebben, vind ik het wel vrij ironisch dat je nu zo klaagt over ongebalanceerde verslaggeving van Sky.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
siggy schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:51:
[...]

De titel journalist is compleet niet op zijn plaats. En als dat wel zou zijn, dan zou juist wel gewogen verslaglegging noodzakelijk zijn. Dat is hun baan. Hun baan is niet iedereen afzeiken waar ze geen vriendjes mee zijn.

Dat er nog geen comedy kanaal op youtube hier een persiflage op gemaakt heeft.......
Dit inderdaad, al die commentatoren in de F1, dat heeft echt niets met journalistiek te maken, overal gekleurde brillen en eenzijdige verslaglegging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tomcatter_31 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Ik vind de opmerking van Ted Kravitz niet professioneel. Maar gezien al het eenzijdig geklaag over Mercedes wat hier op dit forum al heel lang gaande is en ook de volledig eenzijdige verslaggeving die we jarenlang op Ziggo gezien hebben, vind ik het wel vrij ironisch dat je nu zo klaagt over ongebalanceerde verslaggeving van Sky.
Verschil is wel dat Ted over de hele wereld te zien is en de Ziggo gekkies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

*knip*
Geen persoonlijke aanvallen.

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 31-10-2022 11:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:30
[...]

Ach, laat die britten lekker.. Ik weet vrij zeker dat wanneer Ham kampioen was geworden in Abu Dhabi, dat wij het ook nog steeds over Silverstone gehad hadden en hoe daar Max van het kampioenschap beroofd was.

Sowieso is het commentaar op F1TV hilarisch, iedere keer denken die optimisten dat Mercedes de beste kaarten in handen heeft, en iedere keer krijgen ze van Max de deksel op neus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

PWM schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Alleen is Sky geen Radio Rijnmond maar meer iets als Studio Sport qua plaatsing en bereik. Voor zeer veel landen is Sky de enige uitzending die ze kunnen krijgen en dan hoort zoiets zo onpartijdig mogelijk te zijn. Ik neem aan dat je ook boos wordt als ze bij Studio Sport opmerkingen maken als "Dat Ajax deze wedstrijd zou gaan winnen was natuurlijk al duidelijk op het moment dat Feyenoord als hun tegenstander werd aangekondigd" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:18
Gasly zit sinds gisteren op 10 penalty points tot, ik meen, ergens in mei. Even opletten of hij in de komende race in Brazilië niet express een overtreding maakt, zodat hij komend jaar bij zijn nieuwe werkgever met een 'clean slate' kan beginnen. }) :+

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Ted, de media en de eeuwige discussie rondom dit alles wordt onderhand in meerdere topics besproken. Dat gaan we hier dus niet dunnetjes over doen, ophouden aub.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15

flessuh

Set sail for fail!

Ik blijf de combinatie Brazilië - Abu Dhabi toch nog altijd gek vinden gezien het tijdsverschil er tussen.

Kan toch niet gezond zijn voor de coureurs en de rest van het personeel. Zou toch beter zijn back-to-back niet in verschillende tijdzones te doen (tenminste niet meer dan 1-2 uur)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
flessuh schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:06:
Ik blijf de combinatie Brazilië - Abu Dhabi toch nog altijd gek vinden gezien het tijdsverschil er tussen.

Kan toch niet gezond zijn voor de coureurs en de rest van het personeel. Zou toch beter zijn back-to-back niet in verschillende tijdzones te doen (tenminste niet meer dan 1-2 uur)
Het is sowieso raar. Rond alles gewoon per continent/gedeelte van de wereld af.

Australie samen met Singapore, Japan
Brazilie samen met Mexico en de VS
Die zandbakken rondjes samen met Azerbeidzjan
Europa bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hmtsjmftsch schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:41:
Gasly zit sinds gisteren op 10 penalty points tot, ik meen, ergens in mei. Even opletten of hij in de komende race in Brazilië niet express een overtreding maakt, zodat hij komend jaar bij zijn nieuwe werkgever met een 'clean slate' kan beginnen. }) :+
Zou ook wel mooi zijn voor Nyck, als ze dan een vervanger mogen inzetten :)

(mijn vraag omdat ik niet de reglementen in wil duiken: Mogen ze een vervanger inzetten in dat geval? )

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 31-10-2022 12:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:20
Biggg schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:00:
[...]

Ach, laat die britten lekker..
voor toeschouwers zoals wij hoeft het niet echt uit te maken inderdaad. De één zal er zich meer aan storen dan de ander.

Voor Max & RB heeft het echter invloed op hun business. Een verlies qua populariteit merken ze direct in de portemonnee. Ik kan me goed voorstellen dat je dan niet maar Alles laat gebeuren zonder tegenwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ze hebben hem nu gematst door niet voor "forcing another driver of the track" (2 penalty points) te gaan maar "leaving the track and gaining a lasting advantage" (1 penalty point). Dus dan moet die in Brazilië wel zeker zijn van zijn zaak. Niet dat die daar naar 11 gaat, en in Abu Dhabi de echt per ongeluk naar 12+.

Overigens heeft Hamilton vorig jaar ook op 11 en die heeft toen ook een onderzoekje gehad waarbij die op basis van eerdere precedenten gematst is waardoor die geen ban kreeg. Dus zo'n vaart zal het waarschijnlijk niet lopen.

AFAIK is de afgelopen jaren alleen Grosjean bestraft met een race ban. En dat was voor één actie (start crash in Spa), niet voor penalty points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Of hij maakt er 1 in de laatste race en mist daardoor de eerste race bij Alpine :/ >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

AFAIK is de afgelopen jaren alleen Grosjean bestraft met een race ban. En dat was voor één actie (start crash in Spa), niet voor penalty points.
Dat systeem bestond nog niet toen Grosjean zijn ban kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:41
Krijgen ze een clean slate dan? Ik dacht dat je dan juist meer straf kreeg als je na 12 punten nog meer punten verzamelde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Waah schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:09:
[...]

Krijgen ze een clean slate dan? Ik dacht dat je dan juist meer straf kreeg als je na 12 punten nog meer punten verzamelde?
De punten vervallen bij een race ban ja. Anders zou je meerdere races niet mee mogen doen tot je oudste punten weer vanzelf vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waah schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:09:
Instappen Nyck Debris (aldus Ferrari :+) bij AT?
Ik zou als Gasly gewoon zorgen dat je die clean slate hebt volgend jaar. Je rijdt dan een geheel jaar op eieren, in een Frans team, met een Franse teamgenoot, waarbij de families elkaar rauw lusten.

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 31-10-2022 14:40 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Chevy454 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Instappen Nyck Debris (aldus Ferrari :+) bij AT?
Ik zou als Gasly gewoon zorgen dat je die clean slate hebt volgend jaar. Je rijdt dan een geheel jaar op eieren, in een Frans team, met een Franse teamgenoot, waarbij de families elkaar rauw lusten.
Ik zou als Gasly gewoon zorgen dat ik geen extra strafpunten meer kreeg tot eind mei komend jaar, wanneer de eerste paar weer vervallen na Imola (zevende race). Er zijn genoeg rijders die het lukt om negen races achter elkaar zonder strafpunten te rijden. Je wilt niet de dubieuze eer hebben om de enige rijder te zijn die ooit een race ban heeft gehad onder dit systeem. Helemaal niet als het lijkt alsof je het expres doet. Ik zou persoonlijk trouwens een clausule in zijn contract verwachten waarin staat dat hij op de bank gezet kan worden als het lijkt alsof hij het team schaadt. Dan zou ik als AT in geval van een raceban ook gewoon de reserverijder van stal halen voor Abu Dhabi, zodat de raceban meeverhuist naar zijn eerste race voor Alpine in 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:18
Even voor de duidelijkheid (ik weet niet zeker of de 2 smiley's wel duidelijk genoeg waren ;) ) ....ik bedoelde het natuurlijk als een geintje. Ik geloof er helemaal niets van dat Gasly dit ook daadwerkelijk zou gaan doen. Dat zou wel een hele dikke middelvinger zijn naar zijn (binnenkort) oud werkgever en bovendien niet iets wat een sportman graag zou doen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DataGhost schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:43:
[...]

Dat systeem bestond nog niet toen Grosjean zijn ban kreeg.
Dat klopt. Grosjean zijn crash was de aanleiding tot introductie van het penalty points systeem dacht ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

YakuzA schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:21:
[...]

Dat klopt. Grosjean zijn crash was de aanleiding tot introductie van het penalty points systeem dacht ik.
Was dat voor of na “Torpedo” entered the track? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:41
Met het oog op een verbod op bandenwarmers in 2024 is er een stappenplan bedacht om tot en met 2023 de termperatuur van de bandenwarmers te verlagen. Na de klachten van coureurs in Austin waar getest werd met 50°C (de temperatuur voor het 2023 seizoen) heeft men voor Mexico-stad gekozen terug te gaan naar de 70°C graden (de temperatuur van dit seirzoen) maar 1 uur minder opwarmen (van 3 naar 2 uur). Het blijkt dat 2 uur op 70°C graden verwarmen efficiënter is en energie bespaart. De coureurs waren in Mexico-stad positiever over de bandentemperatuur.

Daarom is voor het seizoen 2023 nu besloten dat de temperatuur niet verlaagd wordt naar 50°C maar 70°C graden blijft met een uur minder in de bandenwarmers. Verder is het plan nog steeds om in 2024 de bandenwarmers in de ban te doen.

https://the-race.com/form...e-change-no-driver-wants/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
Chocoball schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:33:
Met het oog op een verbod op bandenwarmers in 2024 is er een stappenplan bedacht om tot en met 2023 de termperatuur van de bandenwarmers te verlagen. Na de klachten van coureurs in Austin waar getest werd met 50°C (de temperatuur voor het 2023 seizoen) heeft men voor Mexico-stad gekozen terug te gaan naar de 70°C graden (de temperatuur van dit seirzoen) maar 1 uur minder opwarmen (van 3 naar 2 uur). Het blijkt dat 2 uur op 70°C graden verwarmen efficiënter is en energie bespaart. De coureurs waren in Mexico-stad positiever over de bandentemperatuur.

Daarom is voor het seizoen 2023 nu besloten dat de temperatuur niet verlaagd wordt naar 50°C maar 70°C graden blijft met een uur minder in de bandenwarmers. Verder is het plan nog steeds om in 2024 de bandenwarmers in de ban te doen.

https://the-race.com/form...e-change-no-driver-wants/
"That led to Pirelli reverting to 70°C for the Mexico tyre test, albeit with the warm-up time limit at that level reduced from three to two hours in order to achieve reduced energy consumption targets."

Blijft een hoop gedoe voor de bühne. Het gaat zogenaamd om minder energie te verbruiken. Dat is toch niets meer dan een slechte grap als je ziet hoe onvoorstelbaar verkwistend het heel F1 circus is?

Er wordt enorm veel energie (pun intended) in gestoken om een paar honderd watt te besparen bij het opwarmen van de banden, en met peperdure technieken waar je in de echte wereld weinig aan hebt wordt het brandstofverbruik tijdens de race zoveel mogelijk verminderd. Maar ondertussen worden er door het hele circus miljoenen tonnen onnodig uit-gestoot omdat men de kalender maar niet efficiënter wil maken. Dan zijn het enkel de financiële motieven die weer gelden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Kleine stapjes. En waarom zou je die niet doen als vele kleine stapjes tot een grote leiden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:25
Gewoon vanaf 2030 alle 25 races in Qatar organiseren 😀.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

alle reserve rijders raken weg bij Merc

edit: omdat Hulk niet meer beschikbaar is?! (naar Haas)
En RIC naar Merc?

[ Voor 25% gewijzigd door basvn op 01-11-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Biggg schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:00:
Sowieso is het commentaar op F1TV hilarisch, iedere keer denken die optimisten dat Mercedes de beste kaarten in handen heeft, en iedere keer krijgen ze van Max de deksel op neus.
En dan miepen ze weer dat de RB zo snel is, terwijl ze zelf wel Perez in diezelfde RB op afstand rijden :')

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:01
basvn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:11:
[Twitter]

alle reserve rijders raken weg bij Merc

edit: omdat Hulk niet meer beschikbaar is?! (naar Haas)
En RIC naar Merc?
Ook in artikel op motorsport.com:
https://nl.motorsport.com...ur-aston-martin/10393654/

Ben benieuwd in hoeverre Alonso een goed woordje voor hem gedaan heeft. Daarnaast opvallend dat ze ook al Drugovich als testrijder hebben, in hoeverre heeft een F1 team nog behoefte aan meerdere testrijders met de beperkte testmogelijkheden? Zal het vooral simulatorwerk zijn of gaan ze beiden ook nog meters op de baan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FunkyTrip schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:36:
[...]

En dan miepen ze weer dat de RB zo snel is, terwijl ze zelf wel Perez in diezelfde RB op afstand rijden :')
met "they" of "that RB" bedoelen ze (team HAM) dan ook (in mijn ogen) team MAX (hijzelf, de auto waarin hij rijdt, en zn engineers)

Hamilton is zelf immers ook onderdeel van een team in een team, net als Russel.

Dat het overkomt dat Hamilton Max niet bij naam noemt kun je dus ook interpretatie noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

alexbl69 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:49:
[...]
Maar ondertussen worden er door het hele circus miljoenen tonnen onnodig uit-gestoot omdat men de kalender maar niet efficiënter wil maken. Dan zijn het enkel de financiële motieven die weer gelden.
Kan het een keer ophouden met het eeuwige gezeur over de kalender? De enigen die daarover klagen zijn armchair experts, mensen die niet weten hoe de logistiek in de F1 werkt of vertikken op te zoeken hoe en waarom het werkt. Het is niet alsof bijv. Max van December t/m Februari in Monaco is, in Maart in het vliegtuig stapt naar Bahrein, van daaruit kriskras van race naar race vliegt en ondertussen niet meer thuiskomt totdat de laatste race in Abu Dhabi gereden is. Een "efficiëntere" kalender gaat weinig veranderen aan het feit dat het grootste deel van het circus na elke race gewoon weer terug naar huis gaat/moet (gezin, familie, vrienden, de fabriek) dus al die vluchten/reizen spaar je niet uit. Dus als T A E B F C D T er niet efficiënt uitziet ga je dat niet oplossen door T A B C D E F T als dit in de praktijk T A T E T B T F T C T D T respectievelijk T A T B T C T D T E T F T betekent. Dat zijn namelijk evenveel vluchten. Door alles per continent ofzo te groeperen, nog afgezien van weer-/klimaat-issues waardoor bepaalde races momenteel een behoorlijk vaste plek in de kalender hebben, moet je alles wat nu niet na elke race naar huis gaat en per boot verscheept wordt (relatief enorm milieuvriendelijk) opeens per vliegtuig gaan doen omdat het anders niet op tijd aanwezig is, wat voor een flinke bult extra uitstoot zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DataGhost schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:23:
[...]

Kan het een keer ophouden met het eeuwige gezeur over de kalender? De enigen die daarover klagen zijn armchair experts,
disagree; schema en werktijden zijn voor drivers 'iets' anders dan ondersteunend personeel; die hebben die luxe niet dat ze even naar huis gaan voor paar dagen. die gaan veelal van race -> race -> race

afgezien daarvan; je weet het [als engineer], dat is een bewuste keuze die je gemaakt hebt door op 'chapmionship niveau' te sleutelen. Daarvoor wordt je ook beloond.

optie zou kunnen zijn met 'ploegen' te werken; ploeg a doet de eerste 50% van de races, ploeg b het overige deel. (of een variatie daarop).

drivers hoor je veelal niet mauwen hierover; als ze dat doen, is het meer ter ondersteuning van het team/engineers etc.

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 01-11-2022 11:56 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 118 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics