[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.286.975 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

DataGhost

iPL dev

himlims_ schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:51:
[...]
disagree; schema en werktijden zijn voor drivers 'iets' anders dan ondersteunend personeel; die hebben die luxe niet dat ze even naar huis gaan voor paar dagen. die gaan veelal van race -> race -> race

afgezien daarvan; je weet het [als engineer], dat is een bewuste keuze die je gemaakt hebt door op 'chapmionship niveau' te sleutelen. Daarvoor wordt je ook beloond.
Ondersteunend personeel werkt gewoon in "shifts", dat hoeven niet dezelfde mensen te zijn elke race op- en afbouw. Dat kan eigenlijk gewoon part-time. Engineers gaan ook gewoon naar huis of de fabriek maar tijdens tripleheaders wil dat wel eens lastig zijn inderdaad, neemt niet weg dat het grootste deel wel gewoon teruggaat dus dat eventuele theoretische besparingen heel erg meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:51:
[...]

afgezien daarvan; je weet het [als engineer], dat is een bewuste keuze die je gemaakt hebt door op 'chapmionship niveau' te sleutelen. Daarvoor wordt je ook beloond.
Dat schijnt dus tegen te vallen, voor veel functies ligt het salaris namelijk niet zo bijzonder hoog want tja, het brengt ook prestige met zich mee en is een unieke omgeving etc. etc. Dus de mechanics bijvoorbeeld worden helemaal niet zo bijzonder beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Homeland schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:08:
[...]

Dat schijnt dus tegen te vallen, voor veel functies ligt het salaris namelijk niet zo bijzonder hoog want tja, het brengt ook prestige met zich mee en is een unieke omgeving etc. etc. Dus de mechanics bijvoorbeeld worden helemaal niet zo bijzonder beloond.
binnen de automotive is dat wel zo, wil je als monteur/engineer meer verdienen meot je de lucht- ruimtevaart in

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:47
Chocoball schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:33:
Met het oog op een verbod op bandenwarmers in 2024 is er een stappenplan bedacht om tot en met 2023 de termperatuur van de bandenwarmers te verlagen. Na de klachten van coureurs in Austin waar getest werd met 50°C (de temperatuur voor het 2023 seizoen) heeft men voor Mexico-stad gekozen terug te gaan naar de 70°C graden (de temperatuur van dit seirzoen) maar 1 uur minder opwarmen (van 3 naar 2 uur). Het blijkt dat 2 uur op 70°C graden verwarmen efficiënter is en energie bespaart. De coureurs waren in Mexico-stad positiever over de bandentemperatuur.

Daarom is voor het seizoen 2023 nu besloten dat de temperatuur niet verlaagd wordt naar 50°C maar 70°C graden blijft met een uur minder in de bandenwarmers. Verder is het plan nog steeds om in 2024 de bandenwarmers in de ban te doen.

https://the-race.com/form...e-change-no-driver-wants/
Klinkt tegenstrijdig. Het lukt niet om de temperatuur 20 graden te laten zakken maar het lukt dan wel om ineens naar helemaal niets te gaan in plaats van met stappen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Gaan we dan weer pizza-oven-onnovaties krijgen? 'Het zijn geen bandenwarmers, dit is voor het eten op te warmen, maar er is een band ingerold, zijn we vergeten eruit te halen.'

:+

Men zou eigenlijk wat meer testdagen moeten inlassen na een race op hetzelfde circuit. Geen idee wat de daadwerkelijke kostenreductie is geweest van het aflassen van testen, maar het heeft ook keerzijdes.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
siggy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:46:
Gaan we dan weer pizza-oven-onnovaties krijgen? 'Het zijn geen bandenwarmers, dit is voor het eten op te warmen, maar er is een band ingerold, zijn we vergeten eruit te halen.'

Men zou eigenlijk wat meer testdagen moeten inlassen na een race op hetzelfde circuit. Geen idee wat de daadwerkelijke kostenreductie is geweest van het aflassen van testen, maar het heeft ook keerzijdes.
Ik zie ze al wat convectie kachels in de garage hangen omdat anders de monteurs zo koud worden als ze op de hoek van de auto moeten werken. :+

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:46
Ik snap het milieutechnische aspect, maar gaan we met de afbouw van "voorverwarmen" niet een hoop crashes en schade krijgen? Succes alle rookies... Daarnaast is dit al sinds de jaren 80 onderdeel van de F1, wat buiten een hoop snelheid, ook een hoop veiligheid heeft gebracht. Ik zie het nog wel gebeuren dat we veel "magic button" tricks krijgen zoals Mercedes in Baku, die ook nog wel eens fout kunnen gaan aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 19-09 16:01
Thinlanet schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:17:
Ik snap het milieutechnische aspect, maar gaan we met de afbouw van "voorverwarmen" niet een hoop crashes en schade krijgen? Succes alle rookies... Daarnaast is dit al sinds de jaren 80 onderdeel van de F1, wat buiten een hoop snelheid, ook een hoop veiligheid heeft gebracht. Ik zie het nog wel gebeuren dat we veel "magic button" tricks krijgen zoals Mercedes in Baku, die ook nog wel eens fout kunnen gaan aflopen.
Ik zou verwachten dat het de eerste paar races inderdaad even wennen is, maar daarna zijn ze er toch ook wel aan gewend lijkt mij. Het geeft misschien ook wat meer spanning omdat je nu na je pitstop met koude banden naar buiten komt en je die eerst nog moet opwarmen.
Dus als je een undercut doet en je komt maar een paar seconden voor je tegenstander uit die zijn banden nog op temperatuur heeft dan zal je die niet achter je kunnen houden, maar als hij daarna weer naar binnen gaat heeft hij hetzelfde probleem. Dus dan gaat ook meespelen hoe snel je je banden op temperatuur kan brengen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
Even vooruit lopend; is Brazilië nog een stabiel land om de F1 te hosten over twee weken ?
Het is daar nu niet bepaald lekker rustig.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

mir4dor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:23:
Even vooruit lopend; is Brazilië nog een stabiel land om de F1 te hosten over twee weken ?
Ja precies. Daar gingen mijn gedachten ook al naar uit.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mir4dor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:23:
afgezien van een 'paar' incidentjes; journalist, geloof dat button ook eens beroofd is (?) of was dat Coulthard? (geen zin om te googlen)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
himlims_ schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:33:
[...]

afgezien van een 'paar' incidentjes; journalist, geloof dat button ook eens beroofd is (?) of was dat Coulthard? (geen zin om te googlen)
Ik doel eigenlijk meer op de verkiezingsuitslag. Bolsonaro aanhangers leggen zich nog niet echt meer bij de uitslag.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:55
[...]

Het gaat om de huidige situatie zo vlak na de verkiezingen:
https://nos.nl/artikel/24...verkiezingswinst-van-lula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:46
[...]

Button is ooit eens klemgereden door gewapende op motoren. Ik geloof dat een beveiliger een kogel heeft moeten vangen (doch met goede afloop). Chauffeur beukte vervolgens als een botsauto zich door het verkeer om in veiligheid te komen. 2010 was dat meen ik.

Edit: 2010 dus: https://www.theguardian.c...on-armed-attack-sao-paulo

[ Voor 9% gewijzigd door Thinlanet op 01-11-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
Brazilië staat sowieso niet bekend als race waar je bij wil zijn, verkiezingen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Chocoball schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:33:
Met het oog op een verbod op bandenwarmers in 2024 is er een stappenplan bedacht om tot en met 2023 de termperatuur van de bandenwarmers te verlagen. Na de klachten van coureurs in Austin waar getest werd met 50°C (de temperatuur voor het 2023 seizoen) heeft men voor Mexico-stad gekozen terug te gaan naar de 70°C graden (de temperatuur van dit seirzoen) maar 1 uur minder opwarmen (van 3 naar 2 uur). Het blijkt dat 2 uur op 70°C graden verwarmen efficiënter is en energie bespaart. De coureurs waren in Mexico-stad positiever over de bandentemperatuur.

Daarom is voor het seizoen 2023 nu besloten dat de temperatuur niet verlaagd wordt naar 50°C maar 70°C graden blijft met een uur minder in de bandenwarmers. Verder is het plan nog steeds om in 2024 de bandenwarmers in de ban te doen.

https://the-race.com/form...e-change-no-driver-wants/
En dan daarna doorpakken en stoppen met dat idiote tiremanagement en fuelsaving. Oki, die laatste kan ik nog wel enigszins mee leven maar banden sparen slaat nergens op vind ik.

Oh, en DRS weg. Gewoon op de merites, geen gehannes met dergelijke voordeeltjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38
dawg schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:01:
[...]

En dan daarna doorpakken en stoppen met dat idiote tiremanagement en fuelsaving. Oki, die laatste kan ik nog wel enigszins mee leven maar banden sparen slaat nergens op vind ik.

Oh, en DRS weg. Gewoon op de merites, geen gehannes met dergelijke voordeeltjes. :)
Maar banden sparen doen ze volgens mij gewoon omdat dat sneller is (eerder bij de finish) dan de banden harder op roken en vaker moeten stoppen voor nieuwe. Dat is geen regel vanuit de fia... Dus tenzij je teams wil verplichten vaker banden te wisselen zie ik niet hoe je dat wil veranderen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Finraziel schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:06:
[...]

Maar banden sparen doen ze volgens mij gewoon omdat dat sneller is (eerder bij de finish) dan de banden harder op roken en vaker moeten stoppen voor nieuwe. Dat is geen regel vanuit de fia... Dus tenzij je teams wil verplichten vaker banden te wisselen zie ik niet hoe je dat wil veranderen.
Pirelli (of een andere bandenboer) kan toch een ander type band ontwerpen welke niet zo kunstmatig slijt?
Of wat hier al vaker geopperd is; meerdere bandenboeren toestaan.

Fuelsaving vind ik ook stom, al ben ik geen voorstander midrace tanken.

Eigenlijk alles wat kunstmatig is (DRS bijvoorbeeld) of coureurs ervan weerhoudt maximaal te rijden.
Maar goed, gaat toch niet gebeuren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

dawg schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:11:
[...]

Pirelli (of een andere bandenboer) kan toch een ander type band ontwerpen welke niet zo kunstmatig slijt?
Of wat hier al vaker geopperd is; meerdere bandenboeren toestaan.

Fuelsaving vind ik ook stom, al ben ik geen voorstander midrace tanken.

Eigenlijk alles wat kunstmatig is (DRS bijvoorbeeld) of coureurs ervan weerhoudt maximaal te rijden.
Maar goed, gaat toch niet gebeuren. :+
Dan gaan teams alsnog banden sparen om maar geen pitstop te hoeven maken. Strategie zal je dan nauwelijks meer zien. Als ze alsnog een verplichte compound-wissel moeten doen gaat iedereen bij de eerste de beste (V)SC naar binnen en anders doen ze het in de laatste ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 03:10
siggy schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:46:

Die Pirelli testdagen zijn AFAIK niet afgelast i.v.m. budget maar omdat FOM graag 52 raceweekenden zou willen organiseren in een seizoen. Het is logistiek en personeel technisch "niet mogelijk" om nog maar even een paar dagen op een circuit te blijven. Immers kunnen ze banden tests ook afwisselend met een team doen, dat hoeft niet met 10 teams op de baan. En budget zal voor de top 3 teams geen probleem zijn (uiteraard als het buiten de cap valt, wat wel zo logisch is). En zelfs bij volledige / officiële tests is er al met minder teams gereden. In 2019 of 2020 heeft ik meen Williams nog een keer de test in Hongarije (na laatste race voor zomerstop) of Abu Dhabi (post season dan) over geslagen. Dus dat was ook toen in zoverre geen probleem / reden om het helemaal af te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:06
mir4dor schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:34:
[...]

Ik doel eigenlijk meer op de verkiezingsuitslag. Bolsonaro aanhangers leggen zich nog niet echt meer bij de uitslag.
Stel hij wordt geannuleerd, dan kan Verstappen het record van, verhoudingsgewijs, meest gewonnen wedstrijden in een seizoen niet halen.

Peanuts bij wat er mogelijk mis gaan gaan in dat land. Laat dat duidelijk zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
La1974 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:18:
Stel hij wordt geannuleerd, dan kan Verstappen het record van, verhoudingsgewijs, meest gewonnen wedstrijden in een seizoen niet halen.
Verstappen kan het record van %-gewonnen races (dit seizoen) sowieso niet halen (dat is namelijk 75%, 6 van de 8 races gewonnen door Ascari).
Peanuts bij wat er mogelijk mis gaan gaan in dat land. Laat dat duidelijk zijn.
En dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
La1974 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:18:
[...]

Is dat niet een super oud record met een hoog percentage? Schumacher en Vettel kan die wel inhalen als die beiden races wint. Maar is er niet een super oud record van zeg 7 uit 8 gewonnen (=87,5%). Waarvoor nu met 22 races dus 19, 20 overwinningen nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Jake schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:23:
[...]

Verstappen kan het record van %-gewonnen races (dit seizoen) sowieso niet halen (dat is namelijk 75%, 6 van de 8 races gewonnen door Ascari).

[...]

En dat inderdaad.
Aha, die kende ik niet. Deze wordt vaak maar gewoon genegeerd als het om lijstjes gaat. Klaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
[...]

[...]

En dat inderdaad.
Kwam die inderdaad ook tegen bij het zoeken welke records VER nu onderhand allemaal heeft en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

[...]

En dat inderdaad.
Naja, niet zo extreem interessant tov vandaag de dag, maar ik keek eens naar die race reports.... Monza (zonder de chicanes) 80!!!! rondes. Dik 500km. Ho-lee-shit. Compleet absurd. Daar kun je niks anders dan respect voor hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat hele geneuzel over relatieve records is sowieso onzin. Dat komt alleen maar van toxic vervelios op twitter die over alles stennis willen schoppen. Op dit moment vooral van Hamilton fans die Max het licht in de ogen niet gunnen natuurlijk. Maar als je dan alles relatief wil bekijken, is geen enkel record echt relevant want meeste punten in een seizoen is ineens ook niet relevant, want meer races maar vroeger waren er ook minder punten per race. En niet eens alle races telden mee in een seizoen in de begindagen. En we hebben een seizoen gehad waar je in de laatste race dubbele punten kreeg. En fastest lap telde niet elk jaar mee. En sprint races waren er niet. Je wordt er simpel van.

[ Voor 12% gewijzigd door MueR op 01-11-2022 18:54 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Of het record van meeste %-win interessant is of niet, daar kan je over discussiëren (lijkt mij een niet zo relevante stat); maar 2e, 3e of ..e in die lijst is sowieso niet relevant.

Meest punten of meeste overwinningen een seizoen bekt wel meer, vooral omdat het "lekker simpel" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MOST CONSECUTIVE WINS (DRIVER)
Sebastian Vettel 9
Alberto Ascari 7
Nico Rosberg 7
Michael Schumacher 7
Jack Brabham 5
Jim Clark 5
Lewis Hamilton 5
Nigel Mansell 5
Max Verstappen 5
Over statistieken gesproken. Deze was nog niet voorbij gekomen dacht ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
warp schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:58:
[...]

Over statistieken gesproken. Deze was nog niet voorbij gekomen dacht ik.
En sinds Japan alweer 3. Had die gewoon zijn kwalificatie ronde in Singapore afgemaakt... Had die achteraf gezien pole gehad, zeer waarschijnlijk gewonnen, en zat die nu op 9. Nu doet die max 2x 5 in een seizoen. En volgend jaar is het maar afwachten of hij weer zo dominant is (in overwinningen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:22
RobertMe schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:53:
[...]
En volgend jaar is het maar afwachten of hij weer zo dominant is (in overwinningen).
Persoonlijk hoop ik van niet. Ik zie echt liever 2 teams (of liever nog, meer) die tot aan het einde strijden dan een seizoen als dit. Het begon ontzettend veelbelovend maar ging qua spanning voor het WDC en WCC als een nachtkaars uit en dat is toch iets wat graag zie. Vorig jaar was daarin veel mooier.

Maar één zo'n seizoen als dit gun ik Verstappen dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
ParaDroid2 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:43:
Persoonlijk hoop ik van niet. Ik zie echt liever 2 teams (of liever nog, meer) die tot aan het einde strijden dan een seizoen als dit. Het begon ontzettend veelbelovend maar ging qua spanning voor het WDC en WCC als een nachtkaars uit en dat is toch iets wat graag zie. Vorig jaar was daarin veel mooier.

Maar één zo'n seizoen als dit gun ik Verstappen dan ook wel.
Dan hadden ze het bij Ferrari niet zo moeten verpesten :+
De Red Bull was dit jaar minder dominant dan de Mercedes van afgelopen jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 16:07

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FgilBPcaAAAMPp5?format=jpg&name=large

voor de cijferliefhebbers

[Twitter: https://twitter.com/TracingInsights/status/1587701453254459392]

[ Voor 26% gewijzigd door basvn op 02-11-2022 08:13 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
En nu nog eens maar dan zonder alle DRS overtakes :9

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Homeland schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:24:
En nu nog eens maar dan zonder alle DRS overtakes :9
Hier dan de nieuwe versie. Zonder overtakes met andere compound banden, andere strategieën, zonder snelle teams vs. langzame teams, schade/mechanische pech en onnodige stuurfouten.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bw3L781L/overtakes.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Divak schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:31:
[...]

Hier dan de nieuwe versie. Zonder overtakes met andere compound banden, andere strategieën, zonder snelle teams vs. langzame teams, schade/mechanische pech en onnodige stuurfouten.

[Afbeelding]
Ik denk dat er na een safetycar wel is ingehaald zonder DRS en die zit niet in de disclaimer. Of valt misschien onder “etc” maar ja, who knows.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Shinji schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat er na een safetycar wel is ingehaald zonder DRS en die zit niet in de disclaimer. Of valt misschien onder “etc” maar ja, who knows.
Met die nieuwe SC regels is inhalen na een SC ook onmogelijk. En Verstappen die dat bij Hamilton deed in Zandvoort valt onder snelle vs langzame autos.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Voor de liefhebbers, of juist niet. :+

Een lang artikel over Toto Wolff & Mercedes in The New Yorker, van Sam Knight.
Leestijd +/- 35~45 mins

https://www.newyorker.com...d-mercedes-formula-1-team
Toto Wolff, the Compulsive Perfectionist Behind Mercedes’s Formula 1 Team

A few minutes before the start of the Dutch Grand Prix, which was held last month in baking sunshine at Zandvoort, a beachside racetrack within commuting distance of Amsterdam, Toto Wolff, the principal of the Mercedes-AMG Petronas Formula 1 team, walked out onto the starting grid. A Grand Prix begins when a row of five red lights above the start line is extinguished, but, for a short time before, the track is a twenty-thousand-horsepower mob scene.

Each of the unearthly, long-nosed machines is attended by a mobile I.C.U. of generators, steel trolleys, laptops, tire blankets, and uniformed mechanics in crash helmets and flameproof gear. Umbrellas shroud the drivers’ cockpits. Billionaires stalk the grid. Race marshals hold clipboards in red gloves. The noise is beyond belief: helicopter blades, high-speed wheel guns, the desperate howls of the cars, the massed emanations of the waiting crowd.

In Zandvoort, loudspeakers laced the sky with dance music. The afternoon was humid; the air felt saturated. Wolff was at home. He is tall, dark, and Austrian. He could pass for a Sacha Baron Cohen character or for someone who breezes past you in the airport, smelling good, wearing loafers and no socks. He worked the grid in a white shirt emblazoned with the Mercedes star and the logos of twelve other corporate sponsors, black pants, team-issued Puma sneakers, lovable smile. He kissed people’s cheeks, touched elbows, gave impromptu TV interviews, and yelled last-minute thoughts to his drivers. Somewhere in the fumes was death. Two Formula 1 drivers were killed in the span of three years at Zandvoort in the seventies. At one point, I found myself by the pit lane when three cars leaped out, red tail-lights flashing. The speed was like a whip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

laatste keer!

BANDJES
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FgkWca5WYAsTqTr?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FgkWc3kWQAAe7j4?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rerSb1rT6H6iSmntJR9kgJ7Wr3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tU7RdxPfd2tEyjkmTkrKYRfL.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
Is er ergens een overzicht welke band op welk circuit het meest is gebruikt? En dus ook welke banden van de c1-c5 vrijwel niet of alleen heel specifieke circuits zijn ingezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Toke_gt schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:29:
[...]

Is er ergens een overzicht welke band op welk circuit het meest is gebruikt? En dus ook welke banden van de c1-c5 vrijwel niet of alleen heel specifieke circuits zijn ingezet?
zit over het algemeen vrij weinig verandering in de keuze door de jaren heen.

Monaco is bijvoorbeeld altijd met de zachtste banden gereden, zoals veel andere stratencircuits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:26

--HYPER--392

Powered by Fiat

Moeten ze vaker doen zoals in Australië, een compound overslaan. Dus C1 , C3 en C5 meenemen.. meer variatie en meer tactische mogelijkheden

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Snap eigenlijk ook niet waarom ze uberhaubt ooit met dat C1-C5 systeem zijn begonnen, dat is voor de kijker toch compleet nutteloze info?

Alsof ze voor elke race gaan delen wat de rijhoogte van de auto is voor die baan, tja leuk maar daar heb je toch niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
basvn schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:32:
[...]

zit over het algemeen vrij weinig verandering in de keuze door de jaren heen.

Monaco is bijvoorbeeld altijd met de zachtste banden gereden, zoals veel andere stratencircuits
Ik vroeg het omdat ik de indruk heb dat er heel erg weinig met de C1 is gereden en ook niet veel met de C2. Vorig jaar was de C2 ook de hardste band in Mexico, maar geen idee hoe daar toen mee is gereden. Dus ben benieuwd of mijn beeld klopt dat het dit jaar vrijwel altijd gaat om de C3 en C4. C5 wordt alleen in quali’s gebruikt, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Homeland schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:43:
Snap eigenlijk ook niet waarom ze uberhaubt ooit met dat C1-C5 systeem zijn begonnen, dat is voor de kijker toch compleet nutteloze info?

Alsof ze voor elke race gaan delen wat de rijhoogte van de auto is voor die baan, tja leuk maar daar heb je toch niets aan?
Ultra - Hypersoft etc... waren voor de Amerikaanse kijker niet uit te leggen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:44:
[...]

Ultra - Hypersoft etc... waren voor de Amerikaanse kijker niet uit te leggen denk ik.
Maar waarom dan niet gewoon, soft, medium hard, dat zijn immers de compounds die ze beschikbaar hebben voor elke race (samen met de inter en wet). En dat de compound die ze in lutjebroek dan iets harder zijn dan die in Grootegast, tja boeie toch?

Edit: Leuke auto! Die heb ik ook, wel met zo'n 65 pk minder maar blijft genieten om in te rijden :Y

[ Voor 10% gewijzigd door Homeland op 02-11-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Voor de bandjes werd eerder nog wel eens een compound overgeslagen. Da's niet meer dit jaar zo te zien. Zouden ze best weer eens mogen doen, of C1-C3-C5 of zo. Krijg je hopelijk eens wat echte bandenstrategieën ipv zoiets als afgelopen zondag. Aardig om te zien dat er 45+ rondjes op een band gereden kan worden, maar het maakt het er niet aantrekkelijker van voor deze kijker. Nu de enige strategieoptie die over is gebleven nog altijd de banden zijn, mag daar m.i. best meer uitdaging in komen.

Zo dit seizoen evaluerend is het voor een groot deel m.i. best saai. En dan heb ik het niet over dominantie van rijders/teams of zo, dat hou je toch en doe je amper teniet. Maar gewoon de algehele race waar soms best wel eens gestreden wordt in het middenveld of bij de start vooraan, maar dat is het dan vaak wel. Daarna is het simpelweg rondjes rijden en op het asfalt blijven. Ik wil mee kunnen denken, uitgedaagd worden in het kijken m.b.t. strategieën en niet als een simpele soapjunk hersendood op de bank vegeteren.

Er moet toch met al die beschikbare data van dit seizoen wat te doen zijn om te kijken hoe het aantrekkelijker kan. Anders kan ik net zo goed weer voetbal gaan kijken na dat 35 jaar niet meer gedaan te hebben en doen wat als laatste genoemd is in de paragraaf hierboven.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:57
Homeland schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:46:
[...]

Maar waarom dan niet gewoon, soft, medium hard, dat zijn immers de compounds die ze beschikbaar hebben voor elke race (samen met de inter en wet). En dat de compound die ze in lutjebroek dan iets harder zijn dan die in Grootegast, tja boeie toch?
Dan kijk je daar toch niet naar? Ik vind het wel interessant. Bijvoorbeeld omdat de hards op sommige circuits niet werken (onvoldoende grip bieden) en op andere circuits weer wel. Als ik dan zie dat een C1 met een C3 vergeleken wordt, dan snap ik dat een C1 minder grip biedt dan een C3.
Wat mij betreft hadden ze het beter bij: Medium (C1) - Soft (C2) - SuperSoft (C3) UltraSoft (C4) en HyperSoft (C5) gehouden.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Homeland schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:46:
[...]

Edit: Leuke auto! Die heb ik ook, wel met zo'n 65 pk minder maar blijft genieten om in te rijden :Y
Dit hele systeem met gewoon soft, medium, hard gebruiken is er juist gekomen nadat ze van hypersoft tot aan superhard aan banden hebben. Ten eerste was het voor de neutrale kijker helemaal niet meer te volgen als ze in Monaco reden met de hypersoft, ultrasoft en soft, maar daarvoor in Spanje nog met soft, medium, hard. En ten tweede omdat het gewoon teveel compounds waren.
Daarom zijn ze terug gegaan naar 5 compounds die ze gewoon lekker simpel nummeren (was de supersoft of de ultrasoft nu zachter? Bij C5 vs C4 is het duidelijker). En daarnaast worden gedurende het weekend gewoon de soft/medium/hard termen gebruikt. Omdat het eigenlijk zelfs voor de teams niet extreem interessant is wat er onder ligt, ze hebben de keuze uit drie stuks en klaar.

Ten tijde van die overstap werd er overigens door "de echte fans" natuurlijk wel weer geklaagd over dat het totaal niet transparant zou zijn en alleen maar onduidelijkheid zou zijn dat de medium van het ene weekend niet de medium van het andere weekend zou zijn. Maar na introductie natuurlijk nooit meer iets van gehoord. En niemand die toen noch nu ineens een vergelijking van de banden zit te maken tussen verschillende races. Want uiteindelijk is dat toch onmogelijk door ander circuit, andere weersomstandigheden, ... (Waardoor de C1 op circuit A per definitie anders werkt dan diezelfde C1 op circuit B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
RobertMe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:58:
[...]
En niemand die toen noch nu ineens een vergelijking van de banden zit te maken tussen verschillende races. Want uiteindelijk is dat toch onmogelijk door ander circuit, andere weersomstandigheden, ... (Waardoor de C1 op circuit A per definitie anders werkt dan diezelfde C1 op circuit B).
Jammer zeg O-) . Ik ben zo iemand die dat leuk vindt te weten, in het kader van verder totaal nutteloos maar toch leuk.
Maar dan ligt daar dus een leuk klusje op mij te wachten ergens de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Omdat het eigenlijk zelfs voor de teams niet extreem interessant is wat er onder ligt, ze hebben de keuze uit drie stuks en klaar.
Dat is het zeker wel, want de verschillende compounds hebben een verschillend bereik (o.a. temperatuur) waarin ze fatsoenlijk werken. Dus soft op de ene baan moet je misschien op 90 graden zien te houden terwijl soft op een andere baan dan compleet geen grip heeft. Voor de kijker is dit geen belangrijke info want die zien de temperaturen enzo helemaal niet, maar voor de teams zeer belangrijk.
En niemand die toen noch nu ineens een vergelijking van de banden zit te maken tussen verschillende races. Want uiteindelijk is dat toch onmogelijk door ander circuit, andere weersomstandigheden, ... (Waardoor de C1 op circuit A per definitie anders werkt dan diezelfde C1 op circuit B).
Mij staat bij dat ik Olav wel eens heb horen praten over dat Mercedes een bepaald (genummerd) compound eigenlijk gewoon niet aan de gang kreeg ongeacht circuit, dus die kan zomaar eens verschillende namen hebben gehad terwijl ze die compound dus een beetje uit de weg gingen als het niet absoluut noodzakelijk was.

[ Voor 32% gewijzigd door DataGhost op 02-11-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:04:
[...]

Dat is het zeker wel, want de verschillende compounds hebben een verschillend bereik (o.a. temperatuur) waarin ze fatsoenlijk werken. Dus soft op de ene baan moet je misschien op 90 graden zien te houden terwijl soft op een andere baan dan compleet geen grip heeft. Voor de kijker is dit geen belangrijke info want die zien de temperaturen enzo helemaal niet, maar voor de teams zeer belangrijk.
Jouw voorbeeld onderstreept toch waarom het niet heel interessant is. Als de dezelfde compound op verschillende circuits zich anders gedraagt of een ander operating window heeft dan moeten ze daar min of meer toch proefondervindelijk achter komen.
Maar waar ik meer op doelde is dat je de teams in principe ook niet hoort over de compounds / C-nummers maar alleen over soft/medium/hard. En na de periode met maar 2 compounds per weekend hebben ze zelfs nog heel lang vast gehouden intern aan "option" en "prime" en soms "quali". Toen hadden ze het ook niet direct over de supersoft t/m hard of zo. En met de hypersoft, ultrasoft, supersoft, soft werd dat hele verhaal m.b.t. naamgeving alleen maar erger. En intern zyllde teams tot op een bepaald niveau natuurlijk ook echt wel naar de echte compounds kijken. Maar dan zit je toch al hogerop v.w.b. strategie & engineering. Een gewone monteur in de pitbox hoeft echt niet te weten of ze bij een pitstop nu een C1, C3 of C5 er op leggen, of een soft / medium / hard. En dat er wellicht een verschillende afstelling nodig is krijgen ze wel van hogerhand te horen, welke afstelling/ "nummertjes" nodig zijn.
[...]

Mij staat bij dat ik Olav wel eens heb horen praten over dat Mercedes een bepaald (genummerd) compound eigenlijk gewoon niet aan de gang kreeg ongeacht circuit, dus die kan zomaar eens verschillende namen hebben gehad terwijl ze die compound dus een beetje uit de weg gingen als het niet absoluut noodzakelijk was.
Dat is dan ook het enige voorbeeld waarbij het wel nuttig is voor de kijker en uiteraard team(s). Maar daarom dat ze ook nog gewoon de 5 nummertjes hebben en dat vooraf in de graphic laten zien. De info is er, maar op een uitzondering na zeker voor de kijker niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:16:
[...]

Jouw voorbeeld onderstreept toch waarom het niet heel interessant is. Als de dezelfde compound op verschillende circuits zich anders gedraagt of een ander operating window heeft dan moeten ze daar min of meer toch proefondervindelijk achter komen.
Maar waar ik meer op doelde is dat je de teams in principe ook niet hoort over de compounds / C-nummers maar alleen over soft/medium/hard. En na de periode met maar 2 compounds per weekend hebben ze zelfs nog heel lang vast gehouden intern aan "option" en "prime" en soms "quali". Toen hadden ze het ook niet direct over de supersoft t/m hard of zo. En met de hypersoft, ultrasoft, supersoft, soft werd dat hele verhaal m.b.t. naamgeving alleen maar erger. En intern zyllde teams tot op een bepaald niveau natuurlijk ook echt wel naar de echte compounds kijken. Maar dan zit je toch al hogerop v.w.b. strategie & engineering. Een gewone monteur in de pitbox hoeft echt niet te weten of ze bij een pitstop nu een C1, C3 of C5 er op leggen, of een soft / medium / hard. En dat er wellicht een verschillende afstelling nodig is krijgen ze wel van hogerhand te horen, welke afstelling/ "nummertjes" nodig zijn.
Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen. C3 werkt bijv. het best op X graden en C4 op Y, als je dan een C2, C3, C4 hebt gehad en denkt van Medium=X en Soft=Y, gaat dat mis op het volgende circuit waar C3, C4 en C5 zijn meegenomen, want dan is het opeens Medium=Y.
En natuurlijk neem ik iedereen mee in de overweging als jij het over "de teams" hebt en in eerste instantie niet specifiek enkel "de pitcrew" ofzo lijkt te bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Homeland schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:43:

Denk niet dat de gemiddelde kijker daar naar kijkt. Die ziet gewoon rood, geel en wit en verder maakt het niet uit. Dus volgens mij is het voor de gemiddelde kijker juist wel duidelijk, want daarvoor zijn er maar 3 compounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ik ben wel blij met het huidige systeem... In het oude systeem zat ik toch altijd weer te denken welke band nou wat was als ze supersoft, hypersoft en ultrasoft hadden (ik geloof dat ik ze nu ook weer niet in de juiste volgorde heb? Vind het ook nog steeds niet duidelijk). Ook de kleuren waren moeilijker te zien met paarse en roze banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06:44
Finraziel schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:15:
Ik ben wel blij met het huidige systeem... In het oude systeem zat ik toch altijd weer te denken welke band nou wat was als ze supersoft, hypersoft en ultrasoft hadden (ik geloof dat ik ze nu ook weer niet in de juiste volgorde heb? Vind het ook nog steeds niet duidelijk). Ook de kleuren waren moeilijker te zien met paarse en roze banden.
Superhard - Oranje
Hard - Lightblauw
Medium - Wit
Soft - Geel
Supersoft - Rood
Ultrasoft - Paars
Hypersoft - Roze

(En dan nog:
Wet - Donkerblauw
Intermediates - Green)

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Lion op 02-11-2022 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Mauro Forghieri is vandaag overleden. De ontwerper bij Ferrari toen o.a. Lauda zijn titels daar won.
https://www.formula1.com/...Quk9lpFBMgjCMHrzwhY0.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Dit hele systeem met gewoon soft, medium, hard gebruiken is er juist gekomen nadat ze van hypersoft tot aan superhard aan banden hebben. Ten eerste was het voor de neutrale kijker helemaal niet meer te volgen als ze in Monaco reden met de hypersoft, ultrasoft en soft, maar daarvoor in Spanje nog met soft, medium, hard. En ten tweede omdat het gewoon teveel compounds waren.
Dat begrijp ik meer dan dat ze elke race met soft, medium en hard rijden maar dat dat elke race een andere band kan zijn.
En de naamgeving hebben ze zelf in de hand. Noem het dan niet hard, medium, soft, supersoft, ultrasoft, maar superhard, hard, medium, soft, supersoft.

Nee, ik vind zoals ze het nu doen echt totaal bezopen en je moet je er nu juist meer in verdiepen om te weten welke banden er echt gebruikt worden.
Je moet mij ook niet vragen of C1 nu de harde of de zachte band is, dat weet ik echt niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Maasluip schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:14:
[...]

Dat begrijp ik meer dan dat ze elke race met soft, medium en hard rijden maar dat dat elke race een andere band kan zijn.
En de naamgeving hebben ze zelf in de hand. Noem het dan niet hard, medium, soft, supersoft, ultrasoft, maar superhard, hard, medium, soft, supersoft.

Nee, ik vind zoals ze het nu doen echt totaal bezopen en je moet je er nu juist meer in verdiepen om te weten welke banden er echt gebruikt worden.
Je moet mij ook niet vragen of C1 nu de harde of de zachte band is, dat weet ik echt niet.
Maar waarom zou je willen weten welke band er nou echt gebruikt wordt terwijl je je er níet in verdiept? Dat lijkt me nou bij uitstek informatie die alleen interessant is als je dat sowieso wel al doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb liever dat ze op een simpele manier duidelijk maken welke compound gebruikt wordt dan dat ik me er in moet verdiepen.
Het idee dat iemand alleen iets wil weten als hij zich er in wil verdiepen is een beetje elitair. "Laten we het niet duidelijk maken zodat alleen de mensen die het echt, echt, echt heel graag willen weten het zullen uitvinden".
Dat is gewoon een domme en vervelende houding.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Maasluip schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:29:
Ik heb liever dat ze op een simpele manier duidelijk maken welke compound gebruikt wordt dan dat ik me er in moet verdiepen.
Het idee dat iemand alleen iets wil weten als hij zich er in wil verdiepen is een beetje elitair. "Laten we het niet duidelijk maken zodat alleen de mensen die het echt, echt, echt heel graag willen weten het zullen uitvinden".
Tenzij ik mij heel erg vergis laten ze het aan het begin van elke sessie zien? En daarnaast wordt het door DaniëlWW2 telkens netjes in de startpost vermeld, zoals voor Mexico:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/167123dd4b3fdf8e02fd1bd4c6f2fbe8d54a507e/?url=https%3A%2F%2Fcontent.presspage.com%2Fuploads%2F2363%2F1920_20-mx-preview-en.jpg%3F10000
Voor mijn gevoel is het dus niet dat je je erin moet verdiepen. Maar je moet het wel even opzoeken/nakijken. En dat nakijken kan dus ook zijn "gewoon op tijd de TV aan zetten" :P

En zoals al aangegeven. Uiteindelijk is het totaal niet interessant. Want de C3 op de ene baan kan zich totaal anders gedragen dan op de andere baan. En de weersomstandigheden etc etc hebben er ook weer invloed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:03
Het is denk ik ook een beetje een balans, maakt het voor een doorsnee fan uit dat de zachte band van het ene weekend zachter is dan de zachte band het andere weekend? Of is het voor die fan relevant dat er 3 type banden zijn tijdens een weekend?

Aan de andere kant maken ze wel simpel duidelijk welke compounds ze gebruiken, dat is voor iedere sessie in beeld, dus het is ook niet alsof het ver weggestopt wordt zodat alleen een elitair clubje het kan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 23:16

Vuvuzela

My spire is forming

Maasluip schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:14:
[...]
Maar Pirelli selecteert per circuit de compounds zodat ze (voor zover mogelijk) redelijk vergelijkbaar zijn qua levensduur/performance. Het zou juist raar zijn als de C3 band het ene weekend 10 ronden mee zou gaan in de race en het weekend erna 30. Op uitzonderingen na weet je nu gewoon dat de soft band ongeveer dit doet en de medium dat etc.. Elk circuit is te verschillend door z'n eigen soort asfalt, weer, baantemperatuur, snelle/langzame bochten of een layout waar de banden nooit echt rust krijgen dat je toch niks kan vergelijken zonder alle info te hebben.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RobertMe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:43:
[...]

Tenzij ik mij heel erg vergis laten ze het aan het begin van elke sessie zien? En daarnaast wordt het door DaniëlWW2 telkens netjes in de startpost vermeld, zoals voor Mexico:
[Afbeelding]
Voor mijn gevoel is het dus niet dat je je erin moet verdiepen. Maar je moet het wel even opzoeken/nakijken. En dat nakijken kan dus ook zijn "gewoon op tijd de TV aan zetten" :P

En zoals al aangegeven. Uiteindelijk is het totaal niet interessant. Want de C3 op de ene baan kan zich totaal anders gedragen dan op de andere baan. En de weersomstandigheden etc etc hebben er ook weer invloed op.
Grappig, dat staatje vaak genoeg zien langskomen, en zie nu pas dat er veel meer info op staat.
Persoonlijk maakt het mij weinig uit op welke band ze rijden. Het tactische spel tussen teams vindt ik vaak leuker dan de race zelf. :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
RobertMe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:43:
[...]

[Afbeelding]

Grappig, val me nu pas op dat er een camber limit is :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:47
Weet niet of het in het Mexico topic al langs was gekomen(dan heb ik het gemist) maar volgend de Mercedes debrief hadden ze bij hun ongelukkige strategie naar de hards gekeken naar de tijden van lat...
https://www.planetf1.com/...exico-strategy-influence/

Briljant gewoon

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 17:59

Bloodclot

Jawier!

Snowhite0901 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:01:
Weet niet of het in het Mexico topic al langs was gekomen(dan heb ik het gemist) maar volgend de Mercedes debrief hadden ze bij hun ongelukkige strategie naar de hards gekeken naar de tijden van lat...

Briljant gewoon
Ook gelezen, ben mezelf nog aan het opvegen.

Nee, de stints van vettel en ricc links laten. laten we Goatifi's data gebruiken

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Briljant gewoon
Ook hier blijkt weer dat Mercedes trackposition prefereert boven alles. Net als in Abu Dhabi vorig jaar. En het dus ook niet de eerste keer is dat ze hiermee zichzelf in de voet schieten. Vraag mij af of dit dan ook te maken heeft met het risicomijdende gedrag van Toto, zoals in het artikel te lezen is, een stukje verder terug. Waarom Russel dezelfde strategie geven als Lewis als je op jacht bent naar podiumplekken? Helemaal als Russel zelf aangeeft dat de medium nog wel even meekunnen en je daarna naar soft kan wisselen.

We hebben het met regelmaat over de strategieblunders van Ferrari en die waren dit jaar ook vaak aanwezig, maar dit risicomijdende trackposition voor alles, geeft Mercedes vaker nadeel van voordeel. Ook hier blijken ze niet echt hun strategie aan te passen aan de data die op dat moment voor handen is en zelfs door de coureurs tijdens de race wordt aangegeven. Je kan miljoenen simulaties draaien, maar als de werkelijkheid anders is, dan flikker je die simulaties in de ton en ga je op actuele data acteren in samenspraak met je coureurs. En daar wil ik RB wel een veer in hun reet steken, die gokken er gewoon op. In Abu Dhabi vorig jaar, hadden ze niets te verliezen en wonnen daarmee de het kampioenschap voor rijders. Als ze denken dat een andere band sneller is, geven ze positie op om te wisselen en dan zien we wel of we de positie weer terugpakken en hoe snel.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

thunder8 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:33:
[...]

Als ze (rbr) denken dat een andere band sneller is, geven ze positie op om te wisselen en dan zien we wel of we de positie weer terugpakken en hoe snel.
Geeft ook aan hoeveel vertrouwen ze hebben in hun rijders, in ieder geval Max. Je weet dat max kan stampen en perfect kan rijden op de uitgerekende data, Hannah Schmits glijdt regelmatig van haar stoel als ze haar (teams) berekeningen ziet en dan die naast die van max legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
[...]

Ook hier blijkt weer dat Mercedes trackposition prefereert boven alles.
Wellicht wat minder vertrouwen in de coureurs? ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bloodclot schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:51:
[...]

Geeft ook aan hoeveel vertrouwen ze hebben in hun rijders, in ieder geval Max. Je weet dat max kan stampen en perfect kan rijden op de uitgerekende data, Hannah Schmits glijdt regelmatig van haar stoel als ze haar (teams) berekeningen ziet en dan die naast die van max legt.
Bron?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 23:16

Vuvuzela

My spire is forming

Ik hoop niet dat daar een bron van is eigenlijk.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ook hier blijkt weer dat Mercedes trackposition prefereert boven alles. Net als in Abu Dhabi vorig jaar. En het dus ook niet de eerste keer is dat ze hiermee zichzelf in de voet schieten. Vraag mij af of dit dan ook te maken heeft met het risicomijdende gedrag van Toto, zoals in het artikel te lezen is, een stukje verder terug. Waarom Russel dezelfde strategie geven als Lewis als je op jacht bent naar podiumplekken? Helemaal als Russel zelf aangeeft dat de medium nog wel even meekunnen en je daarna naar soft kan wisselen.

We hebben het met regelmaat over de strategieblunders van Ferrari en die waren dit jaar ook vaak aanwezig, maar dit risicomijdende trackposition voor alles, geeft Mercedes vaker nadeel van voordeel. Ook hier blijken ze niet echt hun strategie aan te passen aan de data die op dat moment voor handen is en zelfs door de coureurs tijdens de race wordt aangegeven. Je kan miljoenen simulaties draaien, maar als de werkelijkheid anders is, dan flikker je die simulaties in de ton en ga je op actuele data acteren in samenspraak met je coureurs. En daar wil ik RB wel een veer in hun reet steken, die gokken er gewoon op. In Abu Dhabi vorig jaar, hadden ze niets te verliezen en wonnen daarmee de het kampioenschap voor rijders. Als ze denken dat een andere band sneller is, geven ze positie op om te wisselen en dan zien we wel of we de positie weer terugpakken en hoe snel.
Vooral ook onbegrijpelijk dat ze beide auto's constant op dezelfde strategie zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

[...]

Ze hebben van 2014 tot 2021 nagenoeg niks met strategie hoeven doen, vanwege dominantie, plus dat de auto's moeilijk te volgen waren. Ik denk dat het een combinatie van gemak, luiheid en 'zo hebben we het altijd gedaan' is. Maar linksom of rechtsom maakt het dit jaar ook weinig uit, voorgaan wonnen ze altijd ongeacht de strategie, nu is het omgekeerd. Ze winnen toch niet, ongeacht de strategie.

Ik ben benieuwd hoe dat gaat ALS ze volgend jaar weer eens een goede auto bouwen. Gezien hun inflexibiliteit moet er gigantisch veel veranderen willen ze volgend jaar een titelkandidaat zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

MikeyMan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:58:
[...]

Vooral ook onbegrijpelijk dat ze beide auto's constant op dezelfde strategie zetten.
Wat als ze wel naar Russel hadden geluisterd? Dan was hij op de zachte band gezet en moest hij waarschijnlijk vechten om P2 met Hamilton, rode band zou er dus voor zorgen voor een potentiële P2 voor Russel. Gezien Hamilton de punten nodig heeft om Russel dit seizoen voorbij te komen gaan ze dat dus niet doen, Russel heeft dit eerder geflikt (miami en Zandvoort) om betere strategische calls te maken waardoor hij boven Hamilton eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:03
Bloodclot schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:58:
[...]

Wat als ze wel naar Russel hadden geluisterd? Dan was hij op de zachte band gezet en moest hij waarschijnlijk vechten om P2 met Hamilton, rode band zou er dus voor zorgen voor een potentiële P2 voor Russel. Gezien Hamilton de punten nodig heeft om Russel dit seizoen voorbij te komen gaan ze dat dus niet doen, Russel heeft dit eerder geflikt (miami en Zandvoort) om betere strategische calls te maken waardoor hij boven Hamilton eindigt.
Ofwel: Mercedes heeft een Ferrari gedaan :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

ThomasG schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:42:
[...]
Ofwel: Mercedes heeft een Ferrari gedaan :F
Denk het niet, ferrari maakt blunders, mercedes maakt fouten, en als mercedes het fout heeft gedaan bij Hamilton, gaan ze het niet recht zetten bij Russel, want die gaan ze gewoon meenemen de fout in. Oow&wee als je qua strategisch weer aan het goede eind hebt met Russel waardoor Russel Hamilton wéér verslaat in de race, dat vindt TeamLH niet leuk en Lewis ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
serieus? Deze post is een beetje een domme en vervelende houding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79

Briljant gewoon
Ik snap het toch niet helemaal, wat lezen jullie of wat willen jullie lezen: Dit staat er uiteindelijk:
“We decided that track position was more important at that stage and furthermore we had some data from Latifi that had already stopped and hard wasn’t terrible.

“So we opted to stop, put Lewis on the hard tyre and go towards the end of the race under the hope that potentially Verstappen was going to drop off that medium curve, [as] much as we did see degradation at the end of our stint.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

bvbal79 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:01:
[...]

Ik snap het toch niet helemaal, wat lezen jullie of wat willen jullie lezen: Dit staat er uiteindelijk:

[...]
Wat ik lees is:
Ze gaan weer voor trackposition, (wat in het verleden al vaker ruk is gegaan) en hebben geen vertrouwen in eigen rijders om die trackposition terug te winnen. Wat ik ook lees is, ze gebruiken data van latifi.

Wat ik constateer:
Ze laten de data van andere coureurs links liggen, Ricc.
Ze negeren het plan van russel om naar soft te gaan, voor een gok richting podium, van de ferrari's zouden ze het toch al wel winnen. Russel had niets te verliezen, maar Mercedes durfde niet omdat ze Lewis niet aan willen vallen. Als er een safety car kwam, zou Russel misschien kunnen strijden om de winst! maar neeeee, tRaCk p0siTion!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:57
Bloodclot schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:21:
[...]

Wat ik lees is:
Ze gaan weer voor trackposition, (wat in het verleden al vaker ruk is gegaan) en hebben geen vertrouwen in eigen rijders om die trackposition terug te winnen. Wat ik ook lees is, ze gebruiken data van latifi.

Wat ik constateer:
Ze laten de data van andere coureurs links liggen, Ricc.
Ze negeren het plan van russel om naar soft te gaan, voor een gok richting podium, van de ferrari's zouden ze het toch al wel winnen. Russel had niets te verliezen, maar Mercedes durfde niet omdat ze Lewis niet aan willen vallen. Als er een safety car kwam, zou Russel misschien kunnen strijden om de winst! maar neeeee, tRaCk p0siTion!
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben, kan je niet zeggen dat ze de data van Ricc en Vet genegeerd hebben. Die was gewoon nog niet beschikbaar op het moment dat MB de Hards monteerde, aangezien Vet en Ricc veel langer door reden op de mediums.
Data van Latifi gebruiken is natuurlijk hilarisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

bvbal79 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:01:
[...]

[...]
[...]
Wat lees jij erin dan?

Ik lees erin dat ze op dat moment vonden dat trackpositie belangrijker was en dat de harde band bij Latifi niet verschrikkelijk was. Ze stopten, gaven Lewis harde banden om mee te racen tot het eind van de race, waarbij ze hopen dat Max potentieel dezelfde dropoff op de mediums zou hebben, als zij bij hun eigen banden zagen tegen het eind van de stint.

Alleen de woordkeuze laat al zien, dat ze niet zeker van hun zaak waren. "was not terrible", "hope", "potentially". F1 is toch een sport waar big data king is? Hoe kan je dan niet zeker van je zaak zijn? Het grote Mercedes!

Russel geeft aan dat de mediums nog genoeg leven over hadden om door te gaan en op softs te eindigen, de omgekeerde volgorde van Max. Toch besluiten ze om voor de alternatieve strategie te gaan, door vroeger te pitten en naar de "niet verschrikkelijke" hards te wisselen. Ze weten toch ook wel dat als de fuel load in de auto lager wordt, dat banden minder te lijden hebben? Dus Max zou nooit de dropoff hebben die zij hadden, omdat die band veel minder te lijden heeft door de lagere fuel load. Om nog maar te zwijgen over de afwezigheid van de dropoff bij Russel, die nog veel langer op die mediums door had gekund.

Als je ziet dat men al veel langer op de rode banden door kan rijden dan gedacht, terwijl de auto maximaal zwaar was in het begin van de race, dan hoef je niet moeilijk te rekenen dat de mediums met vergelijkbare/ minder load ook langer mee gaan. Wit was in dit geval de slechtste keus die ze konden maken en alleen maar om zeker te zijn dat ze het eind van de race zouden halen met 1 pitstop. Alle andere teams met rood-geel of geel-rood hebben laten zien dat het simpelweg de foute keus was van Mercedes. En ze waren er blijkbaar zelf ook niet helemaal zeker van tijdens de race.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
thunder8 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:26:
[...]

Wat lees jij erin dan?

Ik lees erin dat ze op dat moment vonden dat trackpositie belangrijker was en dat de harde band bij Latifi niet verschrikkelijk was. Ze stopten, gaven Lewis harde banden om mee te racen tot het eind van de race, waarbij ze hopen dat Max potentieel dezelfde dropoff op de mediums zou hebben, als zij bij hun eigen banden zagen tegen het eind van de stint.

Alleen de woordkeuze laat al zien, dat ze niet zeker van hun zaak waren. "was not terrible", "hope", "potentially". F1 is toch een sport waar big data king is? Hoe kan je dan niet zeker van je zaak zijn? Het grote Mercedes!

Russel geeft aan dat de mediums nog genoeg leven over hadden om door te gaan en op softs te eindigen, de omgekeerde volgorde van Max. Toch besluiten ze om voor de alternatieve strategie te gaan, door vroeger te pitten en naar de "niet verschrikkelijke" hards te wisselen. Ze weten toch ook wel dat als de fuel load in de auto lager wordt, dat banden minder te lijden hebben? Dus Max zou nooit de dropoff hebben die zij hadden, omdat die band veel minder te lijden heeft door de lagere fuel load. Om nog maar te zwijgen over de afwezigheid van de dropoff bij Russel, die nog veel langer op die mediums door had gekund.

Als je ziet dat men al veel langer op de rode banden door kan rijden dan gedacht, terwijl de auto maximaal zwaar was in het begin van de race, dan hoef je niet moeilijk te rekenen dat de mediums met vergelijkbare/ minder load ook langer mee gaan. Wit was in dit geval de slechtste keus die ze konden maken en alleen maar om zeker te zijn dat ze het eind van de race zouden halen met 1 pitstop. Alle andere teams met rood-geel of geel-rood hebben laten zien dat het simpelweg de foute keus was van Mercedes. En ze waren er blijkbaar zelf ook niet helemaal zeker van tijdens de race.
Ik lees dat ze voor track position hebben gekozen (heeft niks met kijken naar data van latifi te maken), dat het een slechte keus was ok, maar ze geven aan dat bij hun de medium wel al degradation vertoonde want dat extrapoleren ze om te denken dat Max het niet ging halen.

Ik lees dat op het punt dat ze gekozen hadden voor track position heel veel gewoon onduidelijk was en dit de data was die ze hadden:
niemand op Rood die tot het einde ging redden (nee Ricc data was toen niet bekend).
Enige harde band was van Latiffi

Ze geven uiteindelijk in andere interviews ook gewoon toe dat hun strategie gewoon verkeerd was. Geel was de verkeerde band om te starten en naar hard gaan hadden ze niet moeten doen. Hier wordt alleen maar stil gestaan in de post voor me dat ze gewoon sukkels zijn want ze keken naar Latiffi.

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 03-11-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

YakuzA schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:21:
Dat klopt. Grosjean zijn crash was de aanleiding tot introductie van het penalty points systeem dacht ik.
De punten op de licentie bedoel je? Dat is er al heel lang, dat was er al jaren voor de crash van Grosjean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou Mercedes niet meer geloven als zij zeggen dat het hen om track position ging. Ze gebruiken dat zo vaak als excuus en heeft HAM ook de WDC 2021 gekost. Net als een overwinning op Le Castellet in datzelfde jaar. Op Zandvoort (dit jaar geloof ik?) heeft het HAM ook een P2 gekost.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 03-11-2022 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
CH4OS schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:45:
[...]
De punten op de licentie bedoel je? Dat is er al heel lang, dat was er al jaren voor de crash van Grosjean.
Nee, ik vermoed dat hiermee het 12 punten voor raceban systeem bedoeld word.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martin0 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:53:Nee, ik vermoed dat hiermee het 12 punten voor raceban systeem bedoeld word.
Dat is hetzelfde systeem. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 20:36
CH4OS schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:45:
[...]
Nee, de crash van Grosjean (Spa 2012) is volgens mij aanleiding geweest om in 2014 het Penalty Points systeem te introduceren.
Bijvoorbeeld hier te vinden: https://f1.fandom.com/wiki/Penalty_Points

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
alesandro_46 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:09:
[...]

Nee, de crash van Grosjean (Spa 2012) is volgens mij aanleiding geweest om in 2014 het Penalty Points systeem te introduceren.
Velen hebben denk ik Bahrein 2020 in het achterhoofd bij de crash van Grosjean, inclusief ikzelf :)

Hoewel ik al zie ik dat ik niet het hele verhaal heb gelezen, oops :+

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 03-11-2022 17:29 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
[...]

Russel geeft aan dat de mediums nog genoeg leven over hadden om door te gaan en op softs te eindigen, de omgekeerde volgorde van Max. Toch besluiten ze om voor de alternatieve strategie te gaan, door vroeger te pitten en naar de "niet verschrikkelijke" hards te wisselen.
Wat wij de coureurs horen melden over de banden is volgens mij altijd een soort codetaal.

Als Hamilton voor de derde keer aangeeft dat de banden nog prima zijn dat weet je bijna zeker dat hij de pits ingaat.

Of zoiets dergelijks.

Ze laten natuurlijk nooit het achterste van hun tong zien want de hele wereld (inclusief de concurrentie) luistert live mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
CH4OS schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:47:
[...]
Ik zou Mercedes niet meer geloven als zij zeggen dat het hen om track position ging. Ze gebruiken dat zo vaak als excuus en heeft HAM ook de WDC 2021 gekost. Net als een overwinning op Le Castellet in datzelfde jaar. Op Zandvoort (dit jaar geloof ik?) heeft het HAM ook een P2 gekost.
Wat jij gelooft moet jij weten, maar hier was track position echt wel een ding. Perez zit continu op 1.5 sec...pitstop mislukt en ze weten zeker dat bij een normale pitstop nu ze ervoor zitten. Perez reed namelijk 1 sec per ronde sneller. Als ze langer zouden wachten was Perez er voorbij. Dit werkte ook want Perez kwam er niet voorbij.

Ik snap er echt geen zak van, toen Max vorige jaren in dezelfde positie zat en hetzelfde deed doordat Het 2 tegen 1 was hoorde je niemand erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

`Hadden we deze al?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:03
La1974 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:30:
[...]

Wat wij de coureurs horen melden over de banden is volgens mij altijd een soort codetaal.

Als Hamilton voor de derde keer aangeeft dat de banden nog prima zijn dat weet je bijna zeker dat hij de pits ingaat.

Of zoiets dergelijks.

Ze laten natuurlijk nooit het achterste van hun tong zien want de hele wereld (inclusief de concurrentie) luistert live mee.
"Bono my tyres are gone" en dan fastest lap. Natuurlijk laten ze op de radio nooit het achterste van hun tong zien, niet alleen over banden maar ook over strategieën (A, B, C +-X) of bij problemen (tenzij iedereen kan zien dat je vleugel er afhangt, dan kunnen ze wel duidelijk zijn). En bij Ferrari komt er natuurlijk de dubbele verwarring over dat ze het zelf niet snappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bvbal79 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:58:
[...]

Wat jij gelooft moet jij weten, maar hier was track position echt wel een ding. Perez zit continu op 1.5 sec...pitstop mislukt en ze weten zeker dat bij een normale pitstop nu ze ervoor zitten. Perez reed namelijk 1 sec per ronde sneller. Als ze langer zouden wachten was Perez er voorbij. Dit werkte ook want Perez kwam er niet voorbij.

Ik snap er echt geen zak van, toen Max vorige jaren in dezelfde positie zat en hetzelfde deed doordat Het 2 tegen 1 was hoorde je niemand erover.
Mijn punt is meer dat ze track position vaker als excuus gebruiken om te verdedigen wat ze gedaan hebben, terwijl het vaker fout gaat (zie de voorbeelden die ik noem) dan goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alesandro_46 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:09:
Ah, ik dacht dat gedoeld werd op Grosjean's grote crash, van Abu Dhabi 2020. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
CH4OS schreef op donderdag 3 november 2022 @ 21:34:
[...]
Mijn punt is meer dat ze track position vaker als excuus gebruiken om te verdedigen wat ze gedaan hebben, terwijl het vaker fout gaat (zie de voorbeelden die ik noem) dan goed.
Dat is lekker makkelijk waar baseer je op dat ze het vaker fout doen...ik noem ook even 2 voorbeelden. Hungaroring 2020 en Spanje 2021..toen zat Mercedes wel beter in de tactiek..
Pagina: 1 ... 119 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics