En Max wil nog wel 2x een race winnen voor het record.PWM schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:34:
[...]
RBR plan lijkt mij nu toch voornamelijk gericht op het P2 houden van PER in de WK stand. Daar kan VER nog wel goede dingen doen.
Een (nieuwe) auto afstellen op één coureur is niet gewenst als je ook volgend seizoen voor de WCC wilt strijden. Het beste is om de maximale uit een auto te halen waarbij beide coureurs er mee kan rijden.Homeland schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:32:
[...]
Voor de verdere ontwikkeling van de auto wil je natuurlijk Max zo veel mogelijk in de auto hebben zitten. Dan nog liever Checo eruit halen
Dat ligt aan je prioriteiten. Fabrieksteams hechten waarde aan een WCC. RedBull is een marketingteam. De bedoeling is zoveel mogelijk blikjes verkopen en dan is een WDC veel waardevoller, gezien fans daar meer waarde aan hechten. Horner heeft zelf in een interview gezegd dat de auto's meer op Max ontwikkeld worden en dat daarom Checos resultaten meer en meer afnamen.NeverSettle schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:30:
[...]
Een (nieuwe) auto afstellen op één coureur is niet gewenst als je ook volgend seizoen voor de WCC wilt strijden. Het beste is om de maximale uit een auto te halen waarbij beide coureurs er mee kan rijden.
Het geeft een beetje een vertekend beeld imo. Sergio kon in het begin meer uit de auto halen relatief tov Max. Het hele veld heeft zich doorontwikkeld behalve Sergio omdat de snelheid uit de RB vooral door Max wordt gerealiseerd vanwege een auto die meer overstuur heeft. Met afstelling kun je je een race auto prima op ondersturend afstellen, maar dan komt er gewoon minder snelheid uit die auto.Erazzzer schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:21:
[...]
Dat ligt aan je prioriteiten. Fabrieksteams hechten waarde aan een WCC. RedBull is een marketingteam. De bedoeling is zoveel mogelijk blikjes verkopen en dan is een WDC veel waardevoller, gezien fans daar meer waarde aan hechten. Horner heeft zelf in een interview gezegd dat de auto's meer op Max ontwikkeld worden en dat daarom Checos resultaten meer en meer afnamen.
Checo heeft gewoon hetzelfde probleem in principe als Daniel Ricciardo, als de auto niet past, dan gebeurd er weinig. Maar toegegeven, ook al voelt het aan alsof Perez altijd een rondje achter Max ligt, bij wijze van, ze hebben toch een aardig aantal 1-2tjes behaald.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Maar dat is ook een beetje als Bottas toen hij nog in de Mercedes zat, naast coureurs die zo goed zijn als Hamilton en Verstappen lijk je al snel slecht. Perez en Bottas kwamen/komen op een goede dag nog bij/voor hun teamgenoot in de buurt, maar op een gemiddelde race komen ze er gewoon niet aan te pas ten opzichte van hun teamgenoot. Daarnaast zal de ontwikkelrichting van de auto zich op de coureur richten die het snelste is (of het langste bij het team zal blijven), waardoor je als tweede coureur steeds verder op achterstand komt te staan. Bottas, Perez, Ricciardo hebben (al is het in het geval van Bottas meer hadden) alle drie het grote nadeel dat ze naast een toptalent rijden en niet de toekomst van het team zijn, waardoor de ontwikkeling niet hun kant op gaan.siggy schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:25:
[...]
Het geeft een beetje een vertekend beeld imo. Sergio kon in het begin meer uit de auto halen relatief tov Max. Het hele veld heeft zich doorontwikkeld behalve Sergio omdat de snelheid uit de RB vooral door Max wordt gerealiseerd vanwege een auto die meer overstuur heeft. Met afstelling kun je je een race auto prima op ondersturend afstellen, maar dan komt er gewoon minder snelheid uit die auto.
Checo heeft gewoon hetzelfde probleem in principe als Daniel Ricciardo, als de auto niet past, dan gebeurd er weinig. Maar toegegeven, ook al voelt het aan alsof Perez altijd een rondje achter Max ligt, bij wijze van, ze hebben toch een aardig aantal 1-2tjes behaald.
Nu weet ik niet in hoeverre de rijstijlen van Russell en Hamilton overeenkomen, maar als die genoeg verschillen, loopt Hamilton ook nog wel de kans dat hij op een bepaald moment wegzakt en in het rijtje dat ik hierboven noem komt te staan omdat de ontwikkelrichting van Mercedes dan meer richting Russell als "de toekomst" gaat zijn.
Laatst nog ergens filmpje gezien waarin werd betoogd dat een auto met meer overstuur (zoals Max hem wil) theoretisch eigenlijk altijd sneller is vanwege de manier waarop je de auto dan kunt plaatsen.Erazzzer schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:21:
[...]
Dat ligt aan je prioriteiten. Fabrieksteams hechten waarde aan een WCC. RedBull is een marketingteam. De bedoeling is zoveel mogelijk blikjes verkopen en dan is een WDC veel waardevoller, gezien fans daar meer waarde aan hechten. Horner heeft zelf in een interview gezegd dat de auto's meer op Max ontwikkeld worden en dat daarom Checos resultaten meer en meer afnamen.
Elk team zal logisch gezien het liefst de auto ontwikkelen die in theorie het snelst is, dat heeft verder niks met coureurs te maken.
Echter met zo'n auto moet je meer op de limiet rijden en lang niet elke coureur kan daarmee omgaan / durft dat aan.
Maw: RB ontwikkelt gewoon de theoretisch snelst mogelijke oplossing voor de auto en dat kunnen ze alleen doen omdat Max dat aan kan.
Ze hadden ook meer op onderstuur kunnen ontwikkelen en dan had checo er misschien beter uitgezien maar dan hadden ze niet de snelst mogelijke auto.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Tuurlijk wilt RBR de WDC winnen, maar een WCC is voor het team ook belangrijk. Het is en blijft een teamsport, daarnaast gaat het om de inkomsten als het team #1 is.Erazzzer schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:21:
[...]
Ik denk dat de 3 topteams niet zo afhankelijk zijn van de inkomsten uit FOM. Zeker nu met de budget cap. Deze 3 teams zijn zo groot en bekend dat sponsoren ettelijke miljoenen zullen betalen en ze de budget cap zo bij elkaar hebben. (Waar dan wel nog flinke bedragen bovenop komen, dat wel natuurlijk).NeverSettle schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:35:
[...]
Tuurlijk wilt RBR de WDC winnen, maar een WCC is voor het team ook belangrijk. Het is en blijft een teamsport, daarnaast gaat het om de inkomsten als het team #1 is.
De 3 topteams gaven makkelijk 400M+ uit. Nu met de cap is dat 250M-300M? Las ik hier laatst meen ik. Dat betekent dus dan ze 100M tot zeg eens wat 250M "over houden" die ze anders in ontwikkeling van de auto zetten en nu "niet nodig is". Een paar miljoen meer of minder vanuit FOM zullen die teams dan ook niet wakker van liggen vermoed ik.
Gaat denk ik niet zozeer over het specifiek afstellen van de auto op 1 coureur, maar vooral de coureur in de auto hebben die de meeste nuttige feedback kan geven.NeverSettle schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:30:
[...]
Een (nieuwe) auto afstellen op één coureur is niet gewenst als je ook volgend seizoen voor de WCC wilt strijden. Het beste is om de maximale uit een auto te halen waarbij beide coureurs er mee kan rijden.
Inderdaad. Newey is i.i.g. erg blij met hem.stefanass schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:21:
Gaat denk ik niet zozeer over het specifiek afstellen van de auto op 1 coureur, maar vooral de coureur in de auto hebben die de meeste nuttige feedback kan geven.
What kind of feedback does Verstappen provide?
Despite his successes, Verstappen is still one of the youngest drivers on the grid at just 24 years old.
While Newey comes from the old-school days of F1, with data-led simulations very much in their infancy during his initial years in the sport, he explained that Verstappen's technical feedback is hugely helpful for him and his team to identify and address shortcomings with their cars.
"Max is a very good example of the modern driver," said Newey, before expanding on how the role as evolved.
"Obviously, [when] you go back to before data recorders, the only thing the race engineer had to go on really was the driver's feedback. So the feedback of the driver, and the feel the driver had, was all-important.
"Now, with data recorders, you could argue that you don't need that. But, in my view, in truth you do, because data recorders tell you what the car is doing.
"[But it's] very difficult to see why the car is doing it – that's where the driver comes in. So his feedback is important, and then it's trying to marry the two.
"Max's feedback... [he] won't tell you, 'I think I should stiffen the front spring' or something [like that]. But he will tell you, in great accuracy, what the car is doing. And that, for the engineer, is incredibly important."
Bron
Op verzoek van een aantal geïnteresseerden heb ik een paar volledige 360 graden video's online gezet van de eerder geposte ToroRosso video (en bonus).
Het duurde even voordat het online stond aangezien de geëxporteerde bestanden (ProRes) ongeveer 10GB per minuut in beslag namen. Zie onderstaande links voor de 360-video's
Toro Rosso vleugel camera:
Hele race onboard met de Sauber uit 2010
Het duurde even voordat het online stond aangezien de geëxporteerde bestanden (ProRes) ongeveer 10GB per minuut in beslag namen. Zie onderstaande links voor de 360-video's
Toro Rosso vleugel camera:
Hele race onboard met de Sauber uit 2010
RickvB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:35:
Afgelopen weekend eindelijk eens tijd gehad om een goede edit te maken van de video die ik een paar maanden geleden in Zandvoort heb gemaakt met de Toro Rosso Formule 1 auto uit 2013.![]()
Ben er zelf erg tevreden mee, zie hieronder het resultaat:
[YouTube: Toro Rosso Formula 1 car around Circuit Zandvoort | PURE SOUND V8! #Insta360]
En voor de mensen die filmpjes liever verticaal kijken:
https://www.instagram.com/p/CjcyQ38gqnx/
Vragen of opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!
Misschien laat, maar het topic is al dicht dus hopelijk mag ik hem hier posten?
:strip_exif()/f/image/GSC4j48nlD1g7TSl8HAFsNJl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GSC4j48nlD1g7TSl8HAFsNJl.jpg?f=fotoalbum_large)
Only a week late… (because sadly sometimes I have to do other things instead of formula 1 pictures) …the Japanese grand prix summary! #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/rZxZRFq8ly
— In the gravel trap (@TrappedInGravel) 17 oktober 2022
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Als ze niet wakker liggen van een paar miljoen meer of minder vanuit FOM, waarom dan zo krampachtig doen voor een intrede van Andretti? Ze bewandelde al de meest "dure" weg door als nieuwe entry binnen te komen en zo 200 miljoen "borg" te moeten betalen. Ik weet de exacte getallen niet, maar als de prijzenpot voor constructeurs twv 300 miljoen verdeeld moet worden over 11 ipv 10 teams... Ik weet niet of de regel "bij punten gratis transport" uit Bernie's tijd nog steeds van kracht is, dat deze bepalend is in de discussie... Je zou zeggen, met Andretti in F1, meer fans vanuit de US = meer exposure voor hele F1 = meer exposure voor de teams an sich.RobertMe schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:49:
[...]
Ik denk dat de 3 topteams niet zo afhankelijk zijn van de inkomsten uit FOM. Zeker nu met de budget cap. Deze 3 teams zijn zo groot en bekend dat sponsoren ettelijke miljoenen zullen betalen en ze de budget cap zo bij elkaar hebben. (Waar dan wel nog flinke bedragen bovenop komen, dat wel natuurlijk).
De 3 topteams gaven makkelijk 400M+ uit. Nu met de cap is dat 250M-300M? Las ik hier laatst meen ik. Dat betekent dus dan ze 100M tot zeg eens wat 250M "over houden" die ze anders in ontwikkeling van de auto zetten en nu "niet nodig is". Een paar miljoen meer of minder vanuit FOM zullen die teams dan ook niet wakker van liggen vermoed ik.
Leuk feitje te weten gekomen. Tijdens laatste podcast van Engine mod 11, Engine Braking the F1 podcast, vertelde hij dat RB de raceoverall lijmt.
De naden worden niet gestikt maar verlijmd. Dit om gewichts besparing te halen.
Hij vroeg aan de gast, Tony Cowan Brown, van het weekend gast bij AM, of die het ook doen enof er meerdere teams zijn.
Was er altijd vanuit gegaan dat dat ze gestikt waren.
Hij vroeg aan de gast, Tony Cowan Brown, van het weekend gast bij AM, of die het ook doen enof er meerdere teams zijn.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
zo irriteer ik me nog steeds aan het 'reflecterende' tape op de naden van de bolide, zeker bij een matte finish ziet het er niet uit. dat ze daar geen 'matte' tape voor gebruiken [..] miljoenen sport, en dan zo lelijk opgelost;Sepp14 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:34:
Leuk feitje te weten gekomen. Tijdens laatste podcast van Engine mod 11, Engine Braking the F1 podcast, vertelde hij dat RB de raceoverall lijmt.
offtopic:
zit nu op school - kan het niet rustig op zoeken

'Matte' tape zal zo zijn nadelen hebben en minder aerodynamisch zijn. In deze sport gaat het niet om "het mooie" maar om de snelheid en de minste luchtweerstand.himlims_ schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:22:
[...]
zo irriteer ik me nog steeds aan het 'reflecterende' tape op de naden van de bolide, zeker bij een matte finish ziet het er niet uit. dat ze daar geen 'matte' tape voor gebruiken [..] miljoenen sport, en dan zo lelijk opgelost;
offtopic:
himlims_ schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:22:
[...]
zo irriteer ik me nog steeds aan het 'reflecterende' tape op de naden van de bolide, zeker bij een matte finish ziet het er niet uit. dat ze daar geen 'matte' tape voor gebruiken [..] miljoenen sport, en dan zo lelijk opgelost;
offtopic:
the clear 'helicopter' tape used to cover the panel gaps on F1 is made by @tesatapeinc pic.twitter.com/KIFk1QIrjA
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 26 augustus 2016
himlims_ schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:22:
[...]
offtopic:
Dit is een paar weken/maanden geleden teruggekomen in de F1 Nation podcast waar ze zich hetzelfde afvroegen. Het antwoord was eigenlijk simpeler dan ik zelf ook dacht: de fabrikant die de beste helikoptertape maakt, maakt deze alleen maar in een glanzende variant.murphydrz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:24:
[...]
'Matte' tape zal zo zijn nadelen hebben en minder aerodynamisch zijn. In deze sport gaat het niet om "het mooie" maar om de snelheid en de minste luchtweerstand.
kunnen wij die tape niet maken? ik zie een gat in de (kleine) marktJobKlimop schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:23:
[...]
[...]
Dit is een paar weken/maanden geleden teruggekomen in de F1 Nation podcast waar ze zich hetzelfde afvroegen. Het antwoord was eigenlijk simpeler dan ik zelf ook dacht: de fabrikant die de beste helikoptertape maakt, maakt deze alleen maar in een glanzende variant.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Oude overall van Mick?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Eén vinger van Max ipv 2? 😜
Twente komt eraan!
Het lichaam van Mazepin staat nog op de foto.
Zie ik Moscow State staan? En uralkali natuurlijk. Lekker gewerkt...
@TomBraamhaar gaat door voor de koelkast!
Mat hoeft niet per sé minder aerodynamisch te zijn. De oppervlakte is ruwer (licht wordt verschillende kanten op gereflecteerd, daarom oogt het “mat”) en bijvoorbeeld golfballen hebben die kleine dimpeltjes juist omdat ze zo minder last van luchtweerstand hebben (er vormt zich turbulentie waardoor het balletje makkelijker door de lucht stroomt). Geen idee of dat met een mat oppervlakte net zo werkt als die veel grotere dimpels maar het zou best kunnen?murphydrz schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:24:
[...]
'Matte' tape zal zo zijn nadelen hebben en minder aerodynamisch zijn. In deze sport gaat het niet om "het mooie" maar om de snelheid en de minste luchtweerstand.
een treffende spreuk
RB gaf toentertijd aan dat er eigenlijk geen verschil was tussen matte of glimmende verf.pro_6or schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:09:
[...]
Mat hoeft niet per sé minder aerodynamisch te zijn. De oppervlakte is ruwer (licht wordt verschillende kanten op gereflecteerd, daarom oogt het “mat”) en bijvoorbeeld golfballen hebben die kleine dimpeltjes juist omdat ze zo minder last van luchtweerstand hebben (er vormt zich turbulentie waardoor het balletje makkelijker door de lucht stroomt). Geen idee of dat met een mat oppervlakte net zo werkt als die veel grotere dimpels maar het zou best kunnen?
Er was wel een klein verschil in gewicht, matte verf had minder lagen en geen coating oid.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
En we mogen weer:
[F1 2022] Race 19 GP van de Verenigde Staten
[F1 2022] Race 19 GP van de Verenigde Staten
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
De kuiltjes in golfballen zorgen er inderdaad voor dat het balletje verder komt dan balletjes zonder kuiltjes, maar dat komt voornamelijk door het roterende effect van de bal in combinatie met de kuiltjes.pro_6or schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:09:
[...]
en bijvoorbeeld golfballen hebben die kleine dimpeltjes juist omdat ze zo minder last van luchtweerstand hebben (er vormt zich turbulentie waardoor het balletje makkelijker door de lucht stroomt). ...
Eer ruwer oppervlakte op materialen, vuil, mos of ruwe lak betekent luchtweerstand lijkt mij.
...maar ik ben geen Adrian Newey dus het kan zijn dat ik er naast zit.
Misschien moet Pirellimaar een golfband ontwikkelenmurphydrz schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:39:
[...]
De kuiltjes in golfballen zorgen er inderdaad voor dat het balletje verder komt dan balletjes zonder kuiltjes, maar dat komt voornamelijk door het roterende effect van de bal in combinatie met de kuiltjes.
Eer ruwer oppervlakte op materialen, vuil, mos of ruwe lak betekent luchtweerstand lijkt mij.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Haha!siggy schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:45:
[...]
Misschien moet Pirellimaar een golfband ontwikkelen400 km/h op Monza
Overigens heeft de vloer van de RB op diverse plaatsen ook kuiltjes..
Hebben ze dat ooit eens getest op een auto? Of heeft dat geen nut omdat de oppervlakte te groot is en niet rond?pro_6or schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 00:09:
[...]
Mat hoeft niet per sé minder aerodynamisch te zijn. De oppervlakte is ruwer (licht wordt verschillende kanten op gereflecteerd, daarom oogt het “mat”) en bijvoorbeeld golfballen hebben die kleine dimpeltjes juist omdat ze zo minder last van luchtweerstand hebben (er vormt zich turbulentie waardoor het balletje makkelijker door de lucht stroomt). Geen idee of dat met een mat oppervlakte net zo werkt als die veel grotere dimpels maar het zou best kunnen?
#DTV
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
De mythbusters, uiteraard! https://en.wikipedia.org/...09_season)#Dirty_Car_CashSepp14 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:31:
[...]
Hebben ze dat ooit eens getest op een auto? Of heeft dat geen nut omdat de oppervlakte te groot is en niet rond?
#DTV
Door het "golfbal-effect"kan het zijn dat er teveel luchtverstoringen zijn naar mijn inziens. Dat ze het daarom niet hebben toegepast op racewagens. Het zou in theorie wel kunnen maar praktijk is natuurlijk anders.DeKaerften schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:43:
[...]
De mythbusters, uiteraard! https://en.wikipedia.org/...09_season)#Dirty_Car_Cash
Ik denk dat dit alles te maken heeft met het gewicht van het balletje en de energie (en de richting/vector daarvan) die er in is gestopt door de slag en vervolgens de luchtweerstand die het balletje ondervind. Een ronddraaiend balletje creerd vortexes die voor extra weerstand zorgen. Rotatie van het balletje wil je dus niet en daarom de gaatjes. Ik denk dat dit concept veel minder relevant is op een object wat veel zwaarder is en notabene ook nog wordt gedirigeerd qua richting. Ongetwijfeld heeft het op microscopisch niveau wel effect. Immers als je twee telefoonboeken blaadje voor blaadje in elkaar vlecht (blad van 1 op blad van de ander), zie je dat een ogenschijnlijk vlak oppervlak enorme weerstand kan uitoefenen wanneer je de gevlochten boeken uit elkaar probeert te trekken. Maar kennen we de zig-zag haarbandjes nog op schaatsers van 10-20 jaar geleden. Deze genereerde ook minder luchtweerstand dan een "glad" schaatspak. Overigens in het boek van Adrian Newey, legt hij wel een aantal principes goed uit. Naast zijn biografie over zijn loopbaan en leven, mooi leesvoer!murphydrz schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:39:
[...]
De kuiltjes in golfballen zorgen er inderdaad voor dat het balletje verder komt dan balletjes zonder kuiltjes, maar dat komt voornamelijk door het roterende effect van de bal in combinatie met de kuiltjes.
YouTube: Dimple Car ExperimentSepp14 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:54:
[...]
Door het "golfbal-effect"kan het zijn dat er teveel luchtverstoringen zijn naar mijn inziens. Dat ze het daarom niet hebben toegepast op racewagens. Het zou in theorie wel kunnen maar praktijk is natuurlijk anders.
Het is getest, het was volgens het wikieffect beter - en er zijn beelden van, wat wil je nog meer.
* pjottum checks @Sepp14 avatar
@Thinlanet - zie filmpje & wiki.
[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 19-10-2022 12:03 . Reden: thinlanet ]
ping 127.212.23.124
Caravans en campers. Al zijn die tegenwoordig weer glad, dus misschien is het alweer een achterhaalde techniek.Sepp14 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:31:
[...]
Hebben ze dat ooit eens getest op een auto? Of heeft dat geen nut omdat de oppervlakte te groot is en niet rond?
#DTV
De wet van Bernoulli, gebruikt in de BUGATTI Bolide.
World Premiere: BUGATTI Bolide
Donut media heeft hier ook een interessante video over gemaakt
Bugatti's New Golf Ball Aero Explained
Marc Priestley (oud McLaren monteur) geeft overigens in onderstaande video aan dat men dit al een keer onderzocht heeft.
MP320 - Golf Ball Dimples On An F1 car? #AskElvis
Zijn dit ook niet de bevestigingspunten?Rembock schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:42:
Overigens kan ik mij herinneren dat bij de W10 op de halo 'kuiltjes' zaten, vroeg mij altijd af waar ze voor waren. Misschien nu de verklaring gevonden![]()
[Afbeelding]
Ja dat ook, maar ik vroeg mij altijd af waarom het kuiltjes waren i.p.v. het gelijk maken aan de rest van de halobakkie1985 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:15:
[...]
Zijn dit ook niet de bevestigingspunten?
Daar draai je de vleugelmoeren in voor het zonnehemeltjeRembock schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:24:
[...]
Ja dat ook, maar ik vroeg mij altijd af waarom het kuiltjes waren i.p.v. het gelijk maken aan de rest van de halo
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Deze is echt goed. 
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
LOL een van de beste ooit vind ik
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Let vooral ook even op de achtergronden..........
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Mercedes OMG hahahaAvK schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:02:
[...]
En dat je zelfs hierin gerickrolled wordt!
ping 127.212.23.124
Check ook koelkast en flapover.pjottum schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:06:
[...]
Mercedes OMG hahaha
Checo die op de bank voor de wereldkampioen zit.AvK schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:02:
[...]
"When you grow up your heart dies"
De beamerTV waar Seb naar kijkt is ook mooi, maar daar heb je een flink scherm voor nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 19-10-2022 17:24 ]
ping 127.212.23.124
De 3 wieler FerrariAvK schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:02:
[...]
Het is Merciless OMG, zo wordt het team steeds genoemd in de Lollipopman Comics.pjottum schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:06:
[...]
Mercedes OMG hahaha
Als je die nog niet gezien had, moet je ook vooral op de pakken en helmen in de filmpjes letten. Ik las ergens dat Lollipopman in het begin om suggesties voor teamnamen en sponsors vroeg. Die zie je dus overal terug in de filmpjes. Zo stond in het vorige filmpje "Helmet" op de helm van Helmut Marko, en staat bij Hamilton bijvoorbeeld Positive Energy (in plaats van Monster) op de zijkant (bij Bottas stond daar Porridge Energy in de filmpjes waar hij nog bij Mercedes reed) en bij Russel Muscle Energy (in lijn met dat hij steeds een ontbloot bovenlijf heeft).
Red Bull heet Fed Full in de filmpjes.
Het is echt leuk om ook de oudere filmpjes nog eens terug te kijken wat er allemaal in verstopt zit
EDIT: een voorbeeld:
Toto Middlefinger i.p.v. Tommy Hilfiger

Wat ik in het filmpje tot nu toe nog zag naast al genoemde:
- IceMan koelkast, (aah ook gezien door @Toke_gt )
- Een mixer in de vorm van een wheelgun.
En al genoemd:
- Rosberg
- 3 Wheel car design
- Catering expenses filmpje,
- Rick Astley,
- Pizza Reclame
[ Voor 15% gewijzigd door Wild Chocolate op 19-10-2022 19:19 ]
Deze al langsgekomen?
Singapore krijgt volgend jaar een aangepaste layout, drie bochten vervangen door een recht stuk...
🚨 The Marina Bay Street Circuit will be updated from 2023 due to the redevelopment of The Float at Marina Bay into "NS Square". The #F1 #SingaporeGP track will be reduced to 4.928km with Turns 16 to 19 re-aligned into a straight. More info at https://t.co/b54sENWDYu pic.twitter.com/YUpqwL6MFg
— SingaporeGP (@F1NightRace) 19 oktober 2022
Singapore krijgt volgend jaar een aangepaste layout, drie bochten vervangen door een recht stuk...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Beetje jammer. Ik vind die stratencircuits al helemaal niks, en door bochten te vervangen door rechte stukken wordt het er alleen maar minder leuk op, wat mij betreft.naitsoezn schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:38:
Deze al langsgekomen?
[Twitter]
[Afbeelding]
In dit geval is het misschien wel een verbetering, omdat er nu 3 korte rechte stukjes+bochtencombinaties waar toch niet ingehaald kan worden eigenlijk samengevoegd worden tot 1 wat langer recht stuk.Jorizzz schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:34:
[...]
Beetje jammer. Ik vind die stratencircuits al helemaal niks, en door bochten te vervangen door rechte stukken wordt het er alleen maar minder leuk op, wat mij betreft.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Het is/was dit jaar vooraan een vrij saai jaar. Het begin leek nog een tweestrijd te gaan leveren, maar dat was zo rond Azerbaijan wel klaar. Daarnaast speelt Mercedes eigenlijk geen rol van betekenis en zitten die in een niemandsland. De echte spanning zit in het middenveld en daaronder.
Voor een jaartje/seizoen is dat prima. Vorig jaar was echt niet goed voor mijn bloeddruk/stresslevelsParaDroid2 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:05:
Het is/was dit jaar vooraan een vrij saai jaar. Het begin leek nog een tweestrijd te gaan leveren, maar dat was zo rond Azerbaijan wel klaar. Daarnaast speelt Mercedes eigenlijk geen rol van betekenis en zitten die in een niemandsland. De echte spanning zit in het middenveld en daaronder.
Maarja, de euforie/ontlading van vorig jaar krijg je/ik wss nooit meer
[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 20-10-2022 08:46 ]
Vaak bu'j te bang!
na (nog een keer) gezien te hebben.. Hebben jullie de grap over de petjes van Lewis gemist?
Hij zegt Max en Checo een speciale 'cap' te nemen, eentje die ze nog niet hebben. En wat staat er op de caps.....!
mijn signature is bewust leeg :-)
Omdat we Max en dus RB fans zijn, kunnen we daar niet om lachen op Tweakers. /spCOW schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:16:
[...]
na (nog een keer) gezien te hebben.. Hebben jullie de grap over de petjes van Lewis gemist?
Hij zegt Max en Checo een speciale 'cap' te nemen, eentje die ze nog niet hebben. En wat staat er op de caps.....!
ping 127.212.23.124
New rule on drivers abandoning cars introduced after Russell’s Silverstone retirement
“I jumped out to see if he was okay,” Russell explained at the time. “When I came back – I couldn’t quite get the car started but I just wanted to check with my team – and when I came back the car was already on a flatbed and the FIA said we couldn’t restart. So it’s annoying because the only issue we had was puncture.”
“I jumped out to see if he was okay,” Russell explained at the time. “When I came back – I couldn’t quite get the car started but I just wanted to check with my team – and when I came back the car was already on a flatbed and the FIA said we couldn’t restart. So it’s annoying because the only issue we had was puncture.”
:strip_exif()/f/image/AFVB2V2gQwn85YERZhOqiqik.jpg?f=fotoalbum_large)
Testing, one, two ...
In het kort:hardware-lover schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:53:
New rule on drivers abandoning cars introduced after Russell’s Silverstone retirement
[Afbeelding]
Dan hoef je niet te klikken.The FIA has introduced a new rule stating any Formula 1 driver who abandons their car will be considered to have withdrawn from the session.
Zou wel humor zijn als Mattia Binotto en Zak Brown morgen met zo'n petje aan komen zetten op de persconferentie, dan zit Horner mooi voor lulpCOW schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Nou, de laatste zin haalt wel weer de angel uit de regel:Illegal_Alien schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:13:
[...]
In het kort:
[...]
Dan hoef je niet te klikken.
Dus als Russell geen lekke band had gehad dan had hij wel verder mogen rijden. Want "exceptional circumstances" mag je een crash van een ander toch wel noemen.Under the revised sporting regulations, Russell would only have been allowed to continue if his car had been undamaged. The new regulation includes a provision for drivers who abandon cars on-track during red flag suspensions in a grand prix or sprint race “in exceptional circumstances… provided they were not abandoned because of a mechanical issue, car damage or in order to gain an advantage.”
Signatures zijn voor boomers.
Misschien dat ze de (begrijpelijke) neiging van coureurs om in zo'n geval uit te stappen willen onderdrukken. Het voegt natuurlijk ook niet veel (of eigenlijk niets) toe. Er zijn voldoende daartoe uitgeruste hulpverleners overal langs de baan, en zeker in dit geval was de dokter er direct bij.Maasluip schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:09:
[...]
Nou, de laatste zin haalt wel weer de angel uit de regel:
[...]
Dus als Russell geen lekke band had gehad dan had hij wel verder mogen rijden. Want "exceptional circumstances" mag je een crash van een ander toch wel noemen.
Het was een logische reactie van Russell, maar begrijp wel dat ze dit tegen willen gaan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Lijkt mij ook een veiligheids ding. We kennen ongetwijfeld nog Tsunoda die zijn riemen al los deed maar vervolgens niet vast kreeg in Zandvoort. Het is niet meer van deze tijd maar wat waren die races met T-cars en herstarts op zich ook een verademing.alexbl69 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:29:
[...]
Misschien dat ze de (begrijpelijke) neiging van coureurs om in zo'n geval uit te stappen willen onderdrukken. Het voegt natuurlijk ook niet veel (of eigenlijk niets) toe. Er zijn voldoende daartoe uitgeruste hulpverleners overal langs de baan, en zeker in dit geval was de dokter er direct bij.
Het was een logische reactie van Russell, maar begrijp wel dat ze dit tegen willen gaan.
Dat is ook en manier om een verdwenen band te omschrijvenhardware-lover schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:53:
“So it’s annoying because the only issue we had was puncture.”
[Afbeelding]
leeg
Heeft Haas nou vandaag om 1900u "groot nieuws" dmv een persco?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Aankondiging nieuwe titelsponsor - MoneyGramGekkenhuis schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:22:
Heeft Haas nou vandaag om 1900u "groot nieuws" dmv een persco?
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
mjjveldt schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:24:
[...]
Aankondiging nieuwe titelsponsor - MoneyGram
Introducing the new MoneyGram Haas F1 Team! 🚨
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 20 oktober 2022
We are thrilled to announce that @MoneyGram will become our new title sponsor for the 2023 season and beyond 🤝#HaasF1 #MoneyGramDrivesYou pic.twitter.com/miuXJRtB2k
-
hardware-lover schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:53:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tulxjhWjUcYEub5Xh5MskKJx.jpg?f=user_large)
Sorry kon het niet laten

Op zich wel jammer dat uitstappen exit betekent. Want ik zie graag teams nog wat moeite doen om auto's te repareren en whatnot. Net als dat ik het dom vind dat als een auto met een kraan getakeld wordt en weer terug in de pits beland, ook niet meer mee mag doen. Laat die jongens lekker werken, zeker bij een code rood is er geen enkele reden om het niet te doen. Wat extra drama in de pitstraat lijkt me leuk om te zien. Bij de Le Mans series e.d. is dat ook altijd gaaf.hardware-lover schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:53:
[Afbeelding]
Ik weet dat Moneygram wel wat meer doet en bestaansrecht heeft dan een Rich Energy, maar krijg daar op een of andere manier hetzelfde gevoel bij...
[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-10-2022 16:27 ]
Hij had wel weer in kunnen stappen, maar dan had ie zijn gordels zelf nooit vast kunnen zetten. Zie Yuki in Zandvoort.Martinspire schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:23:
[...]
Op zich wel jammer dat uitstappen exit betekent. Want ik zie graag teams nog wat moeite doen om auto's te repareren en whatnot. Net als dat ik het dom vind dat als een auto met een kraan getakeld wordt en weer terug in de pits beland, ook niet meer mee mag doen. Laat die jongens lekker werken, zeker bij een code rood is er geen enkele reden om het niet te doen. Wat extra drama in de pitstraat lijkt me leuk om te zien. Bij de Le Mans series e.d. is dat ook altijd gaaf.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het doet mij denken aan Moneytron. En we weten hoe J-P in de tijd aan zijn geld geraakt is om Onyx te sponsoren...Illegal_Alien schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:25:
[...]
Ik weet dat Moneygram wel wat meer doet en bestaansrecht heeft dan een Rich Energy, maar krijg daar op een of andere manier hetzelfde gevoel bij...
Moneytron, dat was wel een geweldig verhaal ja.
Als je er nog nooit van gehoord hebt, zeker ff googlen
Als je er nog nooit van gehoord hebt, zeker ff googlen
Edit: verkeerd de reactie gelezen…pCOW schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:16:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door La1974 op 21-10-2022 01:13 ]
Zeker wel gezien, is ook absoluut goede grap. Maar wel eentje die nadrukkelijk naar voren kwam. De posts gisteren gingen over alle subtiele verwijzingen op achtergrond. Daarom is deze -denk ik- niet genoemd.pCOW schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:16:
[...]
Verder is mijn ervaring ook: hoe vaker je kijkt, hoe meer grappen je ziet. Echt knap gemaakt.
Ik niet. Als een auto niet op eigen kracht terug kan komen in de pitstraat, hoort die wat mij betreft ook niet meer in de race terug te komen. Anders ga je allemaal gezeik krijgen met "waarom wordt onze auto niet teruggebracht?". Uitstappen idem dito, dan ben je wat mij betreft ook exit, dan heb je opgegeven en lig je waarschijnlijk zover achter dat meedoen toch geen zin meer heeft..Martinspire schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:23:
[...]
Op zich wel jammer dat uitstappen exit betekent. Want ik zie graag teams nog wat moeite doen om auto's te repareren en whatnot. Net als dat ik het dom vind dat als een auto met een kraan getakeld wordt en weer terug in de pits beland, ook niet meer mee mag doen. Laat die jongens lekker werken, zeker bij een code rood is er geen enkele reden om het niet te doen. Wat extra drama in de pitstraat lijkt me leuk om te zien. Bij de Le Mans series e.d. is dat ook altijd gaaf.
Zeker niet gemist, maar ik ga er vanuit dat wat op de voorgrond gebeurt, wel door iedereen opgepikt wordt. Vond het wel een goede grap.pCOW schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:16:
[...]
Vind ik trouwens ook het sterke van de Lollipopman filmpjes, alle teams worden met dezelfde humor behandeld.
Verstappen: iedereen in Formule 1 is een beetje hypocriet
https://www.rtlnieuws.nl/...le-1-een-beetje-hypocriet
Inderdaad hypocriet, want iedereen inclusief Red Bull deed er afgelopen jaren ook alles aan om Mercedes af te remmen omdat die het zo goed deden.streamnl schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 07:05:
Verstappen: iedereen in Formule 1 is een beetje hypocriet
Dat geeft ie ook gewoon toe gewoon in het (zowaar) minder clickbaiterige artikel op nu.nlDj-sannieboy schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:00:
[...]
Inderdaad hypocriet, want iedereen inclusief Red Bull deed er afgelopen jaren ook alles aan om Mercedes af te remmen omdat die het zo goed deden.
https://www.nu.nl/formule...ke-manieren-afremmen.html
Dat teams elkaar op deze manier bestrijden, is allesbehalve nieuw in de koningsklasse. Red Bull doet er zelf ook regelmatig aan mee.
"Zo werkt Formule 1 nu eenmaal. Iedereen is hypocriet", stelde Verstappen nuchter vast. "Dat vind ik ook prima. We moeten ons gewoon op onszelf concentreren."
leeg
Ik dacht eigenlijk dat die regel al zo was, uit de auto = exit.hardware-lover schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:53:
[Afbeelding]
Gene Haas is wel de koning in het vinden van twijfelachtige sponsoren. Waarschijnlijk was zijn eerste keuze Theranos, maar dat liep uiteraard stuk.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:12
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De budgetcap nieuws / discussie hoort in [F1] De budgetcap
Ik vind het eigenlijk wel prima. Vroeger hadden we de T-Car. Bij een crash renden de coureurs terug naar de pit om die op te halen. Crashten ze allebei dan mocht de coureur instappen waarvoor de T-Car was opgezet.
Dus als het nu zo zou zijn dat bij een code rood de auto terug wordt gebracht naar de pit om vanaf daar opnieuw te starten, dan zou ik daar geen bezwaar mee hebben.
Dus als het nu zo zou zijn dat bij een code rood de auto terug wordt gebracht naar de pit om vanaf daar opnieuw te starten, dan zou ik daar geen bezwaar mee hebben.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Vroeger mocht men na de opwarmronde ook niet meer van auto wisselen.asing schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:18:
Ik vind het eigenlijk wel prima. Vroeger hadden we de T-Car. Bij een crash renden de coureurs terug naar de pit om die op te halen. Crashten ze allebei dan mocht de coureur instappen waarvoor de T-Car was opgezet.
Senna is daar in zijn thuis Grand Prix in 1988 voor gediskwalificeerd:
En nog een klein stukje over Senna in die race, gewoon omdat het kan:On the parade lap, Senna's gear selector mechanism broke and he had to complete the lap jammed in first gear. The first start was aborted and Senna started in the spare car from the pits.
(...)
Prost pitted on lap 26 without losing the lead, and Senna pitted a lap later. During his stop Senna stalled his Honda engine and dropped to sixth place. Shortly afterwards he was shown the black flag and disqualified for changing cars after the green flag had been shown following the parade lap, a move that was not allowed.
Senna was making a remarkable drive from the rear of the grid, climbing to 21st on lap 1 (after almost colliding with the March of his former flatmate Maurício Gugelmin who suffered gearbox failure less than 50 metres after the start of his debut race and pulled to the inside of the track as Senna was leaving the pits), 15th on lap 4, 8th on lap 10, into the points on lap 13 and by lap 20 was in second place after passing Piquet on the back straight following a pit stop to Berger.
Spa '98 stapten ee toch ook voldoende in de T-car terwijl de race al gestart was? Of had dat te maken met rode vlag in de eerste ronde waarbij ze net deden alsof niet gestart was?Wild Chocolate schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:09:
[...]
Vroeger mocht men na de opwarmronde ook niet meer van auto wisselen.
Senna is daar in zijn thuis Grand Prix in 1988 voor gediskwalificeerd:
[...]
En nog een klein stukje over Senna in die race, gewoon omdat het kan:
[...]
En v.w.b. "breng de auto lekker terug naar de pits (en repareer deze)", dat kon bij Russell dus sowieso niet, strafloos, omdat Russell zijn gordels had los gemaakt en een coureur die niet zelf (volledig) vast kan aantrekken. Dan krijg je dezelfde situatie als Tsunoda in Zandvoort en dus alsnog een zware penalty voor het niet correct dragen van de gordels.
En auto repareren onder rode vlag mag weer alleen in de pitstraat. Zie Baku 2017 waar zowel Perez als Raikkonen waren uitgevallen. Beide teams tijdens een latere rode vlag de auto repareerde, in de pitbox, maar er een penalty volgde omdat er dus "op de verkeerde plek aan de auto was gewerkt".
Rode vlag reset de lap counter toch altijd naar de laatste volledig afgelegde ronde? Dus in het geval van lap 1 is het dan inderdaad zo dat de race nog niet is gestart.RobertMe schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:33:
[...]
Spa '98 stapten ee toch ook voldoende in de T-car terwijl de race al gestart was? Of had dat te maken met rode vlag in de eerste ronde waarbij ze net deden alsof niet gestart was?
In Silverstone dit jaar hadden we toch een zelfde gedoe maar dan tav startposities? VER was SAI al voorbij na eerste bocht maar omwille dat de race was gestopt voor sector 1 of safety car lijn, werd het niet als ronde gerekend en dus niet als geldige posites en dus moest VER weer vanaf P2 starten.EagleTitan schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:54:
[...]
Rode vlag reset de lap counter toch altijd naar de laatste volledig afgelegde ronde? Dus in het geval van lap 1 is het dan inderdaad zo dat de race nog niet is gestart.
Met de race restarts van jaren 90 gingen de coureurs in een t-car weer terug naar hun initiele startposite (en dus soms wat gaten op de grid. Spa 1998 maar ook Monaco 1995 was het uiteindelijk niet iedereen die de laatste start kon meemaken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics