"When you grow up your heart dies"
Ja, goed te zien dat het nep is:sjaool schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:10:
[...]
Je hoeft alleen maar naar de naam te kijken en je weet dat het fake nieuws is.
- Logo in spiegelbeeld
- Twitter handle
- Naam heeft geen "1" erin staan.
2 seconde extra kijktijd kan geen kwaad.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Plaatje? Niet iedereen heeft Twitter op het werk

rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Haas F1 team press conference scheduled for 20th October, at 12pm at COTA.
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1) 13 oktober 2022
Driver announcement press conference? #F1 #USGP
En...
Sauber Academy driver, @TPourchaire, will make his FP1 debut at the US Grand Prix in Austin.
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) 13 oktober 2022
The young Frenchman will take over Valtteri’s C42 as part of the young driver outings mandated by F1 since the beginning of the season.
Full story: https://t.co/yJh378EOwH pic.twitter.com/R8o1BpPvQE
EDIT: Pourchaire wordt vanaf 2023 ook de officiële reserve coureur voor Alfa Romeo/Sauber.
[ Voor 18% gewijzigd door Edd op 13-10-2022 15:38 ]
-
[ Voor 99% gewijzigd door Mawlana op 13-10-2022 16:05 . Reden: Behulpzaamheid wordt niet door iedereen gewaardeerd... ]
maar het is dus fake
gaan we nu elk fake bericht plaatsen? zijn we hier de echokamer van het internet? dat was twitter toch al?
ping 127.212.23.124
Dat kan toch ook ff op een andere toon of niet?, die fake tweet werd alleen even geplaatst als reactie op iemand die op het werk zat en het plaatje niet kon zien en zo niet wist waar de discussie over ging?pjottum schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:31:
[...]
maar het is dus fake
gaan we nu elk fake bericht plaatsen? zijn we hier de echokamer van het internet? dat was twitter toch al?
at your service
Maar dat zal het niet worden. Persoonlijke vind ik, als RBR fan, dat ze hebben vals gespeeld als ze daadwerkelijk overbudget zijn geweest met de ontwikkeling van de auto.
Eerst maar eens zien wat nu precies overbudget was
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Het zijn allemaal nieuwe regels en ieder kan deze regels op een andere manier opvatten.
Dat zogenaamde "valsspelen" hoeft namelijk niet echt bewust te zijn gebeurd, het kan ook zo zijn dat de FIA niet duidelijk is geweest in haar regelgeving.
...en laat dat laatste zou best eens zomaar kunnen..
Maar ook dit weten we simpelweg nog niet hé. Beetje hetzelfde als het Ferrari Fuel pump debakel. Wordt ook over gesproken alsof het valsspelen was, terwijl Ferrari het zag als een andere interpretatie van de regel.murphydrz schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:47:
Iedereen heeft het maar over "valsspelen" maar dit is een boekhoudkundige interpretatie.
Het zijn allemaal nieuwe regels en ieder kan deze regels op een andere manier opvatten.
Dat zogenaamde "valsspelen" hoeft namelijk niet echt bewust te zijn gebeurd, het kan ook zo zijn dat de FIA niet duidelijk is geweest in haar regelgeving.
...en laat dat laatste zou best eens zomaar kunnen..
De regel is daarna wel aangescherpt.
Het ene hoeft het andere ook niet persé uit te sluiten. Iets kan prima valsspelen zijn, ondanks dat het een andere interpretatie van de regel is.
We zijn gewoon met z'n allen een beetje in de rondte aan het lullen, ik denk dat het vooral lastig voor iedereen is dat we dit weekend nog geen F1 hebben en tot volgende week moeten wachten

PS4 PSN: Dazzler2120
Goed punt, roddelen en speculeren is ook een vorm van vermaak.Dazzler2120 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:51:
[...]
We zijn gewoon met z'n allen een beetje in de rondte aan het lullen, ik denk dat het vooral lastig voor iedereen is dat we dit weekend nog geen F1 hebben en tot volgende week moeten wachten
Van mij mag die toon nog veel harder. Ga aub weg met die onzin.The_Butler schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:33:
[...]
Dat kan toch ook ff op een andere toon of niet?, die fake tweet werd alleen even geplaatst als reactie op iemand die op het werk zat en het plaatje niet kon zien en zo niet wist waar de discussie over ging?
Nouja Ricciardo is gewoon nog keihard op zoek naar een stoeltje, de vraag is meer of hij een stoeltje vindt.Vlaanderen1 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:24:
Ik zag een filmpje van Ricciardo langs komen dat hij niet retired. Is daar meer info over?
Waar heb jij gelezen dat hij überhaupt met pensioen gaat? Of ben je nu in de war met Vettel?
Hij heeft al aangegeven dat hij in 2023 niet op de grid zal staan en zijn focus nu ligt op een F1-stoeltje voor 2024.Dazzler2120 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:26:
[...]
Nouja Ricciardo is gewoon nog keihard op zoek naar een stoeltje, de vraag is meer of hij een stoeltje vindt.
Waar heb jij gelezen dat hij überhaupt met pensioen gaat? Of ben je nu in de war met Vettel?
https://www.gpfans.com/nl...eit-niet-op-grid-in-2023/
-
Precies, hij is dus keihard op zoek naar een stoeltje.Edd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:33:
[...]
Hij heeft al aangegeven dat hij in 2023 niet op de grid zal staan en zijn focus nu ligt op een F1-stoeltje voor 2024.
https://www.gpfans.com/nl...eit-niet-op-grid-in-2023/
Wat ik had gelezen is dat hij nog overweegt om evt. als testrijder ergens te rijden of niet.
Ik heb zelfs al iets van testrijder bij Red Bull horen fluisteren.Dazzler2120 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:41:
[...]
Wat ik had gelezen is dat hij nog overweegt om evt. als testrijder ergens te rijden of niet.
Het meest hardnekkige gerucht is toch Mercedes? Inclusief Buxton die al aan het grappen was met "als je reserve bij Mercedes wordt kun je elke week mijn cohost zijn".sjaool schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:43:
[...]
Ik heb zelfs al iets van testrijder bij Red Bull horen fluisteren.
En Ricciardo echt als testrijder? Weet niet hoor. Er wordt toch best vaak genoemd dat hij niet goed is in ontwikkelen / feedback geven? En toentertijd bij Red Bull noemde hij Verstappen nog een nerd. En feedback kunnen geven / auto kunnen ontwikkelen lijkt mij toch een belangrijke eigenschap voor een testrijder.
Inderdaad.RobertMe schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:46:
Het meest hardnekkige gerucht is toch Mercedes? Inclusief Buxton die al aan het grappen was met "als je reserve bij Mercedes wordt kun je elke week mijn cohost zijn".
En Ricciardo echt als testrijder? Weet niet hoor. Er wordt toch best vaak genoemd dat hij niet goed is in ontwikkelen / feedback geven? En toentertijd bij Red Bull noemde hij Verstappen nog een nerd. En feedback kunnen geven / auto kunnen ontwikkelen lijkt mij toch een belangrijke eigenschap voor een testrijder.
"It is as simple as that. It is up to him, it is not up to me to help him"
Lando Norris said about his teammate, while Ricciardo said that he's doing his best and he feels like he's "back at school".
https://www.motorlat.com/...ake-him-feel-better-/amp/
Long story short. Waar Norris feedback geeft áán het team, moet Ricciardo het hebben van de feedback ván het team...
Edit: Bij Red Bull nam hij doorgaans ook de setup van Max over IIRC.
[ Voor 3% gewijzigd door warp op 13-10-2022 17:01 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Zou hij gezien de budget cap niet ook te duur zijn als testrijder? Of vallen testrijders niet onder de budget cap?RobertMe schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 16:46:
[...]
Het meest hardnekkige gerucht is toch Mercedes? Inclusief Buxton die al aan het grappen was met "als je reserve bij Mercedes wordt kun je elke week mijn cohost zijn".
I served in a company of heroes.
Iets zegt mij dat die als testrijder geen 20 miljoen zal verdienenTransportman schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:48:
[...]
Zou hij gezien de budget cap niet ook te duur zijn als testrijder? Of vallen testrijders niet onder de budget cap?
-
Valsspelen is wat Ferrari heeft gedaan met die fuelcensor en het extra olie verbranden door Mercedes tijdens de kwalificaties om over de flexi wings van Mercedes maar te zwijgen.wowly schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:43:
Als FIA slim is nemen ze het WCC af en plaatsen ze hen als laatste. Zeer zware straf met als mooie bijwerking: maximum tijd voor windtunnel en ontwikkeling!
Maar dat zal het niet worden. Persoonlijke vind ik, als RBR fan, dat ze hebben vals gespeeld als ze daadwerkelijk overbudget zijn geweest met de ontwikkeling van de auto.
Eerst maar eens zien wat nu precies overbudget was
Een kleine overschrijding doordat er discussie kan zijn hoe nieuwe regels geïnterpreteerd dienen te worden is slechts een verschilletje in administratieve handelingen, dat dit soort regels überhaupt voor meerdere uitleg vatbaar is is belachelijk.
Ze hebben er dit jaar blijkbaar pas voor het eerst fatsoenlijk naar gekeken. En zelfs dat is de vraag, aangezien het meeste gebaseerd lijkt te zijn op eigen verklaringen van de teamsWaah schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:42:
Wat mij vooral verbaast: 2020 was een testjaar van de budgetcap... Dan zou toch ook door RBR gezien moeten zijn dat Newey niet als uitzondering kon worden opgedragen?

Ik heb iets met Newey voorbij zien komen als reden en iets met ziektwet ook. Dan denk ik, in 2021 had Newey een zwaar fietsongeluk met afwezigheid door ziekte als gevolg en dat is dan ook een verschil met 2020...Waah schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:42:
Wat mij vooral verbaast: 2020 was een testjaar van de budgetcap... Dan zou toch ook door RBR gezien moeten zijn dat Newey niet als uitzondering kon worden opgedragen?
erutangiS
Coureurs vallen niet onder de budget cap. Maar geen idee of testrijders daar vervolgens ook onder vallen.Transportman schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:48:
[...]
Zou hij gezien de budget cap niet ook te duur zijn als testrijder? Of vallen testrijders niet onder de budget cap?
Testrijders zoals vroeger, gewoon de hele dag rondjes raggen, heb je inderdaad niet meer. Je hebt nu uiteraard wel simulator rijders. Die zie of hoor je nooit, maar zijn ook / nog veel belangrijker voor het team.Vuvuzela schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:07:
Imho bestaan testrijders niet eens meer. Je bent toch eigenlijk gewoon een reserve coureur en je mag een heel seizoen alles van de zijlijn bekijken, en misschien een fp1 sessie ergens in het seizoen of een middagje wintertest maar daar houdt het bij op.
Maar als Ricciardo naar Mercedes gaat zal het wel voornamelijk als reserve zijn verwacht ik. En dus niet echt als simulator coureur.
Bij Newey gaat het om een ZZP constructie. Newey wordt als ZZPer ingehuurd als Red Bull. Vervolgens heeft Red Bull hem opgegeven onder de top 3 best verdienende personeelsleden. FIA zegt "een ZZPer is geen personeel, dus kan niet".MrOleo schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:19:
[...]
Ik heb iets met Newey voorbij zien komen als reden en iets met ziektwet ook. Dan denk ik, in 2021 had Newey een zwaar fietsongeluk met afwezigheid door ziekte als gevolg en dat is dan ook een verschil met 2020...
Lijkt mij dan eigenlijk wel duidelijk. Personeel heb je op de loonlijst staan, een ZZPer staat niet op de loonlijst dus is geen personeel.
Dat staat er dus nietRobertMe schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:36:
[...]
Bij Newey gaat het om een ZZP constructie. Newey wordt als ZZPer ingehuurd als Red Bull. Vervolgens heeft Red Bull hem opgegeven onder de top 3 best verdienende personeelsleden. FIA zegt "een ZZPer is geen personeel, dus kan niet".
Lijkt mij dan eigenlijk wel duidelijk. Personeel heb je op de loonlijst staan, een ZZPer staat niet op de loonlijst dus is geen personeel.
https://www.fia.com/sites..._-_iss_9_-_2022-02-18.pdf
3. EXCLUSIONS
3.1 In calculating Relevant Costs, the following costs and amounts within Total Costs of the Reporting Group must be excluded ("Excluded Costs"):
(a) All costs Directly Attributable to Marketing Activities;
(b) All costs of Consideration provided to an F1 Driver, or to a Connected Party of that F1 Driver, in exchange for that F1 Driver providing the services of an F1 Driver to or for the benefit of the F1 Team, together with all travel and accommodation costs in respect of each F1 Driver;
(c) All costs of Consideration provided to an Other Racing Driver, or to a Connected Party of that Other Racing Driver, in exchange for that Other Racing Driver providing the services of an Other Racing Driver to or for the benefit of the F1 Team, together with, all travel and accommodation costs in respect of each Other Racing Driver;
(d) All costs of Consideration provided to the three individuals (other than any individual in respect of whom all costs of Consideration are excluded pursuant to any other subArticle of this Article 3.1) in respect of whom the highest aggregate amount of Consideration has been recognised in Total Costs of the Reporting Group during the Reporting Period (the "Excluded Persons"), or to a Connected Party of any Excluded Person, in each case in exchange for that Excluded Person providing services to or for the benefit of the F1 Team, together with associated employer’s social security contributions and all travel and accommodation costs in respect of each Excluded Person;
Tja in 2020 hadden ze ook kunnen zien dat Newey niet onder de top 3 viel... Tenzij die regel later is toegevoegdMrOleo schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:19:
[...]
Ik heb iets met Newey voorbij zien komen als reden en iets met ziektwet ook. Dan denk ik, in 2021 had Newey een zwaar fietsongeluk met afwezigheid door ziekte als gevolg en dat is dan ook een verschil met 2020...
Dat kan natuurlijk ook nog een meningsverschil opleveren. ZZPer die ziek is, is natuurlijk wel iets anders dan een werknemer die ziek is kostentechnisch.MrOleo schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:19:
[...]
Een ZZPer die ziek is kost de organisatie nietsstekkiekiller schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:44:
[...]
Dat kan natuurlijk ook nog een meningsverschil opleveren. ZZPer die ziek is, is natuurlijk wel iets anders dan een werknemer die ziek is kostentechnisch.

En dus vast de reden dat hij niet top 3 was in 2021 en nu voor het eerst als dusdanig wordt opgevoerd. Niet eerder opgevallen en dan nu ineens een issue.Homeland schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:10:
[...]
Een ZZPer die ziek is kost de organisatie niets
Dan is de vraag of 'individual' nog anders gedefinieerd is door de FIA, er weer vanuit gaan dat Newey het issue is. Maar als ik het zo lees lijkt het een storm in een glas water die flink opgeklopt wordt om imagoschade te veroorzaken en alles wéér in twijfel te trekken. Dit riekt naar van alles en nog wat. Allemaal dankzij het flutoptreden van de FIA. Lekken en weigeren te verduidelijken.ArcticWolf schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:39:
[...]
Dat staat er dus niet
https://www.fia.com/sites..._-_iss_9_-_2022-02-18.pdf
[...]
En om nog maar even te verduidelijken wat er aan de hand kan zijn:
https://www.crash.net/f1/...r-breach-word-not-correct
Dus eerst zijn regels zijn regels, en nu is de bewoording van de regels niet correct; want die geven duidelijk aan dat het om een gedefinieerde 'minor' breach gaat. Dus wat is het nu meneer Wolff?Toto Wolff on Red Bull’s “minor” F1 cost cap breach - “the word is not correct; it has a big impact”
En de FIA laat dit moddergegooi maar mooi doorgaan. Horner heeft vorig jaar nog een waarschuwing gekregen voor 'disrespute comments', maar Wolff die heeft schijnbaar carte blanche. Het zal me geen bal verbazen dat dit 'verschil van interpretatie van de regels' niet door de FIA komt.......
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Toto doet het spelletje wat teambazen vaker doen. Via de media proberen de FIA te beïnvloeden. Dat is zijn goed recht maar of het onder fair play valt?siggy schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:03:
[...]
Dan is de vraag of 'individual' nog anders gedefinieerd is door de FIA, er weer vanuit gaan dat Newey het issue is. Maar als ik het zo lees lijkt het een storm in een glas water die flink opgeklopt wordt om imagoschade te veroorzaken en alles wéér in twijfel te trekken. Dit riekt naar van alles en nog wat. Allemaal dankzij het flutoptreden van de FIA. Lekken en weigeren te verduidelijken.
[...]
Dus eerst zijn regels zijn regels, en nu is de bewoording van de regels niet correct; want die geven duidelijk aan dat het om een gedefinieerde 'minor' breach gaat. Dus wat is het nu meneer Wolff?
En de FIA laat dit moddergegooi maar mooi doorgaan. Horner heeft vorig jaar nog een waarschuwing gekregen voor 'disrespute comments', maar Wolff die heeft schijnbaar carte blanche. Het zal me geen bal verbazen dat dit 'verschil van interpretatie van de regels' niet door de FIA komt.......
Maar het issue is nu over de cap van 2021. Dus in het jaar dat hij ziek was zit die in de top 3.Lynx schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 06:40:
[...]
En dus vast de reden dat hij niet top 3 was in 2021 en nu voor het eerst als dusdanig wordt opgevoerd. Niet eerder opgevallen en dan nu ineens een issue.
[ Voor 7% gewijzigd door Shinji op 14-10-2022 08:12 ]
Het is iets dat in de F1 bestaat sinds het oprichten van de raceklasse.sjaool schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:09:
[...]
Toto doet het spelletje wat teambazen vaker doen. Via de media proberen de FIA te beïnvloeden. Dat is zijn goed recht maar of het onder fair play valt?
F1 gaat gepaard met enorm veel politiek, een Wolff zou een enorm slechte teambaas zijn als hij dit niet probeert te beïnvloeden (net zoals RB invloed uitoefende om de engine modes eruit te krijgen, om de motoren de komende jaren frozen te krijgen, om het hele flexiwing debakel, de rocket-engine van Ferrari etc...)
It's part of the game. Aan de andere kant worden veel van deze quotes ook uitgelokt / naar gevraagd door de 'journalist'. Ze zien ook dat het veel bekijks oplevert. Je zou wel gek zijn als je een interview met Wolff of Horner krijgt en níét over de controverses van de andere teams vraagt.
Wolff heeft anders het 'spelletje' naar een dermate hoger niveau getild dat mede dankzij hem de fans toxisch zijn. En ik betwijfel ten zeerste of hij het 'alleen' via de media doet. En non stop moddergooien kan ik me niet voorstellen dat het goed is voor de sport. Er zijn zoals gezegd waarschuwingen voor minder uitgegeven.....sjaool schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:09:
[...]
Toto doet het spelletje wat teambazen vaker doen. Via de media proberen de FIA te beïnvloeden. Dat is zijn goed recht maar of het onder fair play valt?
Verwijderd
Zzp is een company ik denk dat daar de discussie ligt al is de kans groot dat er meer zijn die niet direct in loondienst van zijn.
In '21 de bevindingen over testjaar '20 en in '22 de bevindingen over '21....zeg maar....Shinji schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:11:
[...]
Maar het issue is nu over de cap van 2021. Dus in het jaar dat hij ziek was zit die in de top 3.
Er is hier al meermaals aangehaald dat daar geen onderscheid in zit.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:45:
Er wordt gesproken over een person.
Zzp is een company ik denk dat daar de discussie ligt al is de kans groot dat er meer zijn die niet direct in loondienst van zijn.
ZZP geeft Newey de vrijheid om buiten Red Bull om ook dingen te doen. Marko en Horner staan echt volledig in dienst van Red Bull. Ik denk dan ook dat die laatste twee niet op ZZP-basis in dienst zijn.Thinlanet schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:04:
Ongetwijfeld zal er voor Newey een voordeel (fiscaal) zitten aan het Contractor-schap ipv in loondienst zijn.
Maar als dit hele gedoe draait om een verschil van inzicht in de verdeling van de kosten dan is de hele ophef behoorlijk overdreven. Ik hoop dan ook dat de FIA snel met uitsluitsel komt zodat het gespeculeer afgelopen is.
Alhoewel zo'n uitslag ook weer een hele discussie gaat opleveren omdat er geheid partijen zijn die daar niet tevreden mee zullen zijn. Sowieso de hele Twitter en Facebook kliek niet.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:41
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dat voegt al helemaal niks toe.
Juist... zullen we ook wel weer tot ver in 2023 over praten... is er geen apart topic voor accountants in spé?tweakduke schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:48:
Los van hoe lang we nog door moeten blijven speculeren / discussiëren over de budgetcap zonder enige echte informatie...
Als je het artikel leest dan zie je wat Wolff werkelijk heeft gezegd, daar is weinig moddergooien aan als je het mij vraagt? Jij citeert de titel van het artikel maar die parafrasering slaat alle nuance uit zijn reactie.siggy schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:03:
[...]
[...]
Dus eerst zijn regels zijn regels, en nu is de bewoording van de regels niet correct; want die geven duidelijk aan dat het om een gedefinieerde 'minor' breach gaat. Dus wat is het nu meneer Wolff?
Je kunt toch prima een discussie voeren over het verschil tussen een overschrijding van enkele euro's versus meerdere miljoenen? Aan de top zijn de verschillen procentueel gezien zo klein dat zelfs een minor breach doorslaggevend kan zijn in een kampioenschap. Kijk je naar de mogelijke straffen voor een minor breach dan is de ruimte er om soft, mild of hard te straffen. Het mag geen verrassing zijn dat concurrerende teams voorstander zijn voor een zwaardere straf.
Wolff & Co doen al 2 jaar lang alles eraan om te provoceren, niet om een discussie te voeren. Een discussie is prima, maar dat is niet wat er gebeurd. Of zijn we het geroep om van alles en nog wát van Singapore vergeten waar toevallig geruchten naar buiten kwamen en de hele roep om te lynchen weer terugkwam.Jorick schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:00:
[...]
Als je het artikel leest dan zie je wat Wolff werkelijk heeft gezegd dan is daar weinig moddergooien aan als je het mij vraagt? Jij citeert de titel van het artikel maar die parafrasering slaat alle nuance uit zijn reactie.
Je kunt toch prima een discussie voeren over het verschil tussen een overschrijding van enkele euro's versus meerdere miljoenen? Aan de top zijn de verschillen procentueel gezien zo klein dat zelfs een minor breach doorslaggevend kan zijn in een kampioenschap. Kijk je naar de mogelijke straffen voor een minor breach dan is de ruimte er om soft, mild of hard te straffen. Het mag geen verrassing zijn dat concurrerende teams voorstander zijn voor een zwaardere straf.
Hij wilt geen enkele vorm van discussie, een discussie doe je niet met gekke one liners en elke keer oude koeien uit de sloot halen en de fans proberen op te fokken met bizarre statements. Context en nuance zijn heel ver te zoeken bij wat alles wat van Wolff komt. De F1 is in korte tijd een wespennest geworden, ja politiek was het altijd wel geweest, maar dit is ordinair stoken.
- tweakduke
Dat weten we onderhand prima, maar in het topic hoeft dat vuurtje niet steeds opnieuw aangewakkerd te wordensiggy schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:45:
[...]
Wolff & Co doen al 2 jaar lang alles eraan om te provoceren, niet om een discussie te voeren. Een discussie is prima, maar dat is niet wat er gebeurd. Of zijn we het geroep om van alles en nog wát van Singapore vergeten waar toevallig geruchten naar buiten kwamen en de hele roep om te lynchen weer terugkwam.
Hij wilt geen enkele vorm van discussie, een discussie doe je niet met gekke one liners en elke keer oude koeien uit de sloot halen en de fans proberen op te fokken met bizarre statements. Context en nuance zijn heel ver te zoeken bij wat alles wat van Wolff komt. De F1 is in korte tijd een wespennest geworden, ja politiek was het altijd wel geweest, maar dit is ordinair stoken.
We zijn onderhand alleen maar bezig met dit onderwerp.
Lijkt me ondertussen ook meer een onderwerp voor: [F1] Randzaken dan hier.tweakduke schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:06:
[...]
Dat weten we onderhand prima, maar in het topic hoeft dat vuurtje niet steeds opnieuw aangewakkerd te worden
We zijn onderhand alleen maar bezig met dit onderwerp.
Maar de invloed van Wolff en hoe Mercedes de FIA en alles en iedereen probeert te manipuleren valt dan weer wél prima onder het F1 randzaken topic. Wat mij betreft zijn dat 2 losse onderwerpen waarvan één niet relevant is voor dit topic.MikeyMan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:15:
Een onderwerp dat potentieel invloed heeft op meerdere WK's valt moeilijk als randzaak te bestempelen lijkt me.
「マックス、おめでとう。」
— Honda 本田技研工業 (@HondaJP) 14 oktober 2022
本日の日経新聞様に掲載させていただきました。
F1™日本GPでチャンピオン獲得を決めたフェルスタッペン選手へ、改めて祝福と感謝を 🙌 #F1HondaJPGP #F1jp #Hondaと楽しむモースポ pic.twitter.com/p5DnlkUrli
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
G_Dragon schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:20:
Honda eert Verstappen met mega-advertentie in Japanse krant
[Embed]
Voor als men het plaatje niet ziet.
- tweakduke
Het is een randzaak, maar zal de komende jaren nog wel wat stof doen opwaaien. Dus bij deze een eigen topic: [F1] De budgetcap
Als er aanvullingen zijn voor de ts, laat het gerust even weten dan voeg ik je toe als mede-ts.
Haha die kon ik dus ook niet zien op mijn werk, vandaar dat ik alleen de tweet kon posten.Illegal_Alien schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:25:
[...]
[Afbeelding]
Voor als men het plaatje niet ziet.
Thanks voor het delen van de afbeelding
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
tweakduke schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:30:
Dit topic gaat immers om de ontwikkelingen van het seizoen 2022 om het kampioenschap.
Het is een randzaak, maar zal de komende jaren nog wel wat stof doen opwaaien. Dus bij deze een eigen topic: [F1] De budgetcap
Als er aanvullingen zijn voor de ts, laat het gerust even weten dan voeg ik je toe als mede-ts.
Ondertussen zoveel F1 topics dat we bijna een eigen subforum kunnen openen.tweakduke schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:30:
Dit topic gaat immers om de ontwikkelingen van het seizoen 2022 om het kampioenschap.
Racing subforumIllegal_Alien schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:20:
Ondertussen zoveel F1 topics dat we bijna een eigen subforum kunnen openen.
Want er is ook een MotoGP/WSBK topic, Le Mans/WEC topic, algemeen race topic, W Series (RIP?) topic, Formule E topic.
Ja de splitsing drang heeft weer overwonnen. Vind dat altijd maar wat een vreemde gang van zaken maar goed wie ben ikIllegal_Alien schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:20:
[...]
Ondertussen zoveel F1 topics dat we bijna een eigen subforum kunnen openen.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik zou dan zeggen doe maar Het grote F1 Technical -, Sporting - & Financial Regulations topic, dan heb je ze allemaal tegelijk te pakkentweakduke schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:30:
Dat was er voorheen toch ook?TheBrut3 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:25:
[...]
Racing subforum
Want er is ook een MotoGP/WSBK topic, Le Mans/WEC topic, algemeen race topic, W Series (RIP?) topic, Formule E topic.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Maar geen compleet racing subforum. Tenminste dat is mij nog nooit opgevallen.
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 14-10-2022 13:17 ]
Daar doelde ik ook opsjaool schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:17:
[...]
Maar geen compleet racing subforum. Tenminste dat is mij nog nooit opgevallen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Er is een subforum voor racing-games, wellicht ben je daarmee in de war.TommyGun schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:18:
[...]
Daar doelde ik ook opMaar dat zal ik me dan wel verkeerd herinneren...
Met een paar getallen die wel intressaant zijn.
Alex Palou will make his FP1 debut for McLaren in Austin next weekend, with Pato O’Ward following suit in Abu Dhabi #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 14 oktober 2022
rookie festijn in Austin!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
En meeste teams zullen wel voor Abu Dhabi gaan omdat dan toch minder op het spel staat, en ze de auto niet beter zullen kennen dan dan. Dus 1 coureur die een FP mist en evt. wat data missen heeft dan de minste impact.
Vips toch al 1x?RobertMe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:07:
Red Bull heeft nog geen rookies laten rijden toch? En ook nog niks aangekondigd? Met nog 4 races te gaan wordt het dan tijd dat ze daar eens mee beginnenAangezien ze volgens mij toch 2 FPs een rookie moeten laten rijden.
En meeste teams zullen wel voor Abu Dhabi gaan omdat dan toch minder op het spel staat, en ze de auto niet beter zullen kennen dan dan. Dus 1 coureur die een FP mist en evt. wat data missen heeft dan de minste impact.
Edit: Vips in Barcalona
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nee, het team moet 2x een plek geven aan een rookie, hoeft niet perse in beide auto's te zijn.ParaDroid2 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:12:
In plaats van Perez ja. Verstappen moet nog een keer zijn plekje afstaan.
Mag ook 2x die van Perez wezen, maar vaak is het het eerlijkste om te verdelen
https://wtf1.com/post/her...andatory-fp1-rookie-rule/
Dus, zou Nyck de laatste FP1 van AT krijgen om alvast te wennen? Dan heeft ie in 1 seizoen 4 teams gehad!
Misschien kan die ook nog even bij Alpine langsYoupS schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:25:
[...]
Dus, zou Nyck de laatste FP1 van AT krijgen om alvast te wennen? Dan heeft ie in 1 seizoen 4 teams gehad!
Die zullen Piastri toch wel zeer zeker niet meer in die auto zetten. En De Vries heeft als het goed is dan wel nog die test voor Alpine gedaan. Tenzij die stiekem gecanceld was omdat De Vries al dat "voorlopige" contract met AT had.
- tweakduke
[F1] De budgetcap
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2022 11:02 . Reden: Even link toegevoegd ;) ]
Grappig filmpje. Maar ze spreken over "Young Verstappen". Ik krijg dan constant Anakin Skywalker vibes. En ik zou er niet eens versteld van staan als er nog een disturbance komt in zijn Carriere.
Dan hebben we straks Koningin Amidala en Max in 1 groot drama zitten.
"Honda" May the power be dreams.
[ Voor 4% gewijzigd door World Citizen op 14-10-2022 16:22 ]
FreeReef.nl
Heeft hij die niet gewoon gereden als onderdeel van de Gasly deal?RobertMe schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Misschien kan die ook nog even bij Alpine langs
Die zullen Piastri toch wel zeer zeker niet meer in die auto zetten. En De Vries heeft als het goed is dan wel nog die test voor Alpine gedaan. Tenzij die stiekem gecanceld was omdat De Vries al dat "voorlopige" contract met AT had.
En noch ff in de Red Bull, om te kijken hoe hij het in een ècht snelle auto doet...YoupS schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:25:
[...]
Als je tenminste garantie wilt dat een rookie je wagen niet opvouwt, is dat niet eens zo’n slecht ideeWild Chocolate schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:01:
[...]
En noch ff in de Red Bull, om te kijken hoe hij het in een ècht snelle auto doet...
Aan de pure snelheid van de Vries twijfel ik niet, dat zit wel snor. Om deze een hele race vol te houden, dat was een beetje zijn zwakte (vooral in GP2/F2), en dan met name het banden management dus.Wild Chocolate schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:01:
En noch ff in de Red Bull, om te kijken hoe hij het in een ècht snelle auto doet...
Maar ik kijk wel uit naar volgend seizoen, eens kijken wat ie ervan gaat maken. Hopelijk zijn ze dan wel wat concurrerender dan dit seizoen, want dat komt er niet echt uit zo te zien.
Testing, one, two ...
Ook met wat incorrecte causaliteiten. Dat minder dan 8% van de races van 7 of lager gewonnen wordt is niet omdat het lastig is, maar omdat de racewinnaar zich meestal wel ergens vooraan kwaltificeert. Een racewinnaar kan goed rijden en/of heeft een snelle auto en kwalificeert daardoor ook vooraan.Illegal_Alien schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:21:
[YouTube: The trait of F1 legends that Max Verstappen has added in 2022]
Met een paar getallen die wel intressaant zijn.
Signatures zijn voor boomers.
Onwaarschijnlijk, dit seizoen staat De Vries nog onder contract van Mercedes, en die gaan hem echt niet uitlenen aan een niet-klantenteam om even een FP1 te doen.YoupS schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:25:
[...]
Het lijkt me ook niet helemaal de bedoeling van de regel dat een team 2x een rookie inzet, als de betreffende rookie vervolgens door 3 teams gedeeld wordt.
[ Voor 96% gewijzigd door G_Dragon op 15-10-2022 00:42 ]
Nee, maar kijk nog eens goed. Dan is het waarom ook duidelijk.G_Dragon schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:30:
Was dit hier al voorbij gekomen?
[Twitter]
[Afbeelding]
Ik ben dan blijkbaar echt te moe om het te zien, want heb alles al meerdere malen doorgekekenhotdog92 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:35:
[...]
Nee, maar kijk nog eens goed. Dan is het waarom ook duidelijk.

Dit is williams racing official: https://twitter.com/WilliamsRacingG_Dragon schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:40:
[...]
Ik ben dan blijkbaar echt te moe om het te zien, want heb alles al meerdere malen doorgekeken
Ah oke! Gelukkig is het fakeHumma Kavula schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 00:43:
[...]
Dit is williams racing official: https://twitter.com/WilliamsRacing
Zet hem de rest van het seizoen maar in de auto van Verstappen, die is toch al kampioen. De voorsprong voor de constructeurstitel is groot genoeg dat ze zich daar geen zorgen meer over hoeven maken.YoupS schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:25:
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Maar Maxje heeft er nog geen genoeg van? Die wil nog wat eerste plaatsen toevoegen aan de rest van het 2022 seizoen.CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:27:
Zet hem de rest van het seizoen maar in de auto van Verstappen, die is toch al kampioen. De voorsprong voor de constructeurstitel is groot genoeg dat ze zich daar geen zorgen meer over hoeven maken.
Testing, one, two ...
Dat zal voornamelijk van zijn huidige Mercedes contract afhangen.YoupS schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:25:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nooooooo!
Voor de verdere ontwikkeling van de auto wil je natuurlijk Max zo veel mogelijk in de auto hebben zitten. Dan nog liever Checo eruit halenCAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Zet hem de rest van het seizoen maar in de auto van Verstappen, die is toch al kampioen. De voorsprong voor de constructeurstitel is groot genoeg dat ze zich daar geen zorgen meer over hoeven maken.
RBR plan lijkt mij nu toch voornamelijk gericht op het P2 houden van PER in de WK stand. Daar kan VER nog wel goede dingen doen.CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics