Tomcatter_31 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:57:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je nou wil zeggen met je post, misschien moet je hem wat meer uitschrijven. Wat wordt er beweerd en door wie? En wat bedoel je met wie had welke bril op? IMHO wordt er niet beweerd in dit geval. De FIA heeft statement naar buiten gebracht dat Red Bull over de budget cap heen gegaan is. Je bent nu alweer aantal posts op Toto aan het afgeven, maar dit is eigen schuld van Red Bull.
[...]
Wat moddergooien betreft ben ik mee eens hoor. Vorig seizoen was op de baan een mooi seizoen, maar werd wel flink overschaduwd door het moddergooien naast de baan. En het wordt idd steeds erger lijkt wel en alle teams doen eraan mee. Het is nu stuk erger dan enkele jaren geleden heb ik het idee. F1 kent altijd wel nodige drama, maar het wordt nu wel heel erg.
Laat ik het nog een keer constructief proberen te onderbouwen mbt smet op Max zijn WDC titels

De zogenaamde "bril" was niet puur voor jou alleen bedoeld.
Hetgeen nu speelt mbt de FIA en RBR ivm de budgetcap is, wanneer het waar zou zijn (definitie minor daar gelaten) zeker niet goed te praten en daar dienen dan gepaste maatregelen tegenover te staan. Welke? Ik heb werkelijk waar geen idee... maar;
Vorig jaar was het toxic gehalte dermate hoog, dat het label Mercedes icm Toto bij mij behoorlijk veel kwaad bloed heeft gezet. Los van de uitkomst WDC in de laatste race, gebeurden er zoveel heftige shit. Waarbij (daar komt de bril weer) voor mij de nadruk toch echt lag bij team Toto in 1e instantie met olie op het vuur icm via de media spelen etc.
- Silverstone (niet zo zeer de crash maar wel het gedrag erbij)
- Advocaten mee naar het circuit
- Niet naar het FIA gala komen
- Masi zou en moest vertrekken
Die hele trend zag je dit seizoen wederom doorzetten IMHO. RBR en FER gingen lekker en hadden een goede auto in het begin 2022, FER prutste er helaas op los maar;
- zogenaamde illegale vloeren
- porpoising/hopping/bouncing icm safety bullshitbingo
- nieuwe vloeren al klaar hebben liggen terwijl uitspraken in die zogenaamde safety richting nog niet gegeven waren
- roeptoeteren op dé momenten om de aandacht/glans van eea af te halen zoals de gelekte budgetcap verwijten
- het lekken budgetcap ansich terwijl FIA zegt dat onderzoek nog niet is afgerond
- er "toevallig" niet bij zijn in Japan (kan ik niet onderbouwen)
- dramaqueen gedrag mbt "I wish that all cars where a lot closer" etc. omdat ze een keer geen goede auto hebben gebouwd na 8? jaar
Nu is niemand Roomser dan de Paus en doen alle teams hun best in welke zin dan ook om elkaar dwars te liggen maar IMHO is er maar één team welke dit naar een nieuw niveau heeft weten te brengen...
Daarbij vind ik het vertrek van MER personeel ook veel zeggend, of is dat vanwege de budgetcap getriggerd?