[F1 2022] Race 19 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:
  • 81.608 views

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Race 19

19. Circuit of The Americas
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/USA_Circuit.png.transform/7col/image.png

Data

vr 21 okt
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png21:00(14:00) Lokale tijd
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png00:00(17:00) Lokale tijd
za 22 okt
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png21:00(14:00) Lokale tijd
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png00:00(17:00) Lokale tijd
zo 23 okt
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png21:00
(14:00) Lokale tijd

Circuit

Circuit:Circuit of The Americas
Lengte:5513m
Aantal Ronden:56
Race Afstand:308,405km

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij regen.

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.

Let op: Vanaf dit seizoen mag iedereen na kwalificatie, de banden kiezen waarop ze de race beginnen.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic
Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/1920_19-us-preview-en.jpg?10000
Regen
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:06
Late kwalificatie! 0.00 uur!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfW3GzNX0AAfClG?format=jpg&name=large
Poster van Alphine

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfS7_uDWAAIJDll?format=jpg&name=medium
Poster van Haas

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfS7-ybWAAU_L45?format=jpg&name=large
Poster van Mercedes

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfS7-CuWAAQ5H-l?format=jpg&name=large
Poster van Alfa Romeo

Verder moet ik zeggen dat er voor de race diverse mooie helmen zijn ontworpen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfX2TVzXEBETyfo?format=jpg&name=thumb
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfSL09-XEAEHwco?format=jpg&name=thumb

Blijf erbij dat de huidige helmen van RBR teveel reclame-uitingen hebben waardoor design beperkt is. Met Vettel zag je vroeger toch meer uitspattingen dan de relatief saaie helmen van Verstappen

[ Voor 10% gewijzigd door Woudloper op 19-10-2022 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 18:22

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSnuqxlozb5Bjnt0dYVrj8uN_hI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Z9RgE8ygYCbb6pFomgWBFuB.png?f=user_large

@Woudloper die saaie k*t helm van Max slaat inderdaad weer nergens op :X Man man man wat een kansloze helm is dat elke keer #rant :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 13:36

Mystikal

It never hurts to help!

Het is weer raceweek! Benieuwd hoe het gaat!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
JB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:18:
[Afbeelding]

@Woudloper die saaie k*t helm van Max slaat inderdaad weer nergens op :X Man man man wat een kansloze helm is dat elke keer #rant :+
De helm is voor 50% Red Bull logo, dus er is weinig ruimte over om creatief te zijn, dus Woudloper heeft een goed punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:05
Red Bull hoeft maar 26 punten te halen om het WCC veilig te stellen komend weekend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tleilaxu schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:20:
[...]

De helm is voor 50% Red Bull logo, dus er is weinig ruimte over om creatief te zijn, dus Woudloper heeft een goed punt.
Dat Woudloper een goed punt heeft, staat toch los van hoe saai die helm elke keer is? Groot nieuws met "nieuwe helm" elke race en wij kunnen onderhand met een _loep_ gaan kijken, wat er dit keer anders is... Gewoon een saaie helm IMHO.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 19-10-2022 08:21 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
JB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:21:
[...]

Dat Woudloper een goed punt heeft, staat toch los van hoe saai die helm elke keer is? Groot nieuws met "nieuwe helm" elke race en wij kunnen onderhand met een _loep_ gaan kijken, wat er dit keer anders is... Gewoon een saaie helm IMHO.
Sorry, ik dacht dat je sarcastisch was en juist probeerde aan te geven dat hij een hele verrassende helm had.
Ik leer nog wel een keer om mijn mond te houden :D :X

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:42

siggy

Wait.... what?

Ik vind de helm(en) van tegenwoordig sowieso erg druk. Vroeger kon je nog aan de helmen makkelijk de coureurs herkennen omdat het design rustig en duidelijk was en niet 100 decals van 1000 sponsoren. Tegenwoordig lijkt het op een website van de jaren 90, 101 popup advertenties :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vroeger was alles beter, het bier, de sex, F1 geluid en nu ook de helmen.. noted :')

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Alfa Novanta schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:51:
Vroeger was alles beter, het bier, de sex, F1 geluid en nu ook de helmen.. noted :')
Waar moeten we het anders over hebben :? De budgetgrap? Dat doen Zak en Toto aankomend weekend wel weer om geen focus op Max zijn 2e titel te leggen :')

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

Spotmatic

Ken sent me

Leuk, maar om te zeggen dat ik er erg veel zin in heb... De shitshow van Suzuka heeft ervoor gezorgd dat dit kampioenschap bij mij een volkomen meh gevoel oproept. :(

Maar ik ga gezellig kijken hoor, daar niet van.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:03
Wat een tijd voor de kwalificatie zeg. Afgelopen keer was het toch 11 uur en daarvoor 9 of 10 uur?
Zomaar kans dat ik de kwalificatie zondagochtend terug kijk als ik wakker word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 08:31

TrekDr0p

QR niet scannen

ik denk dat ik liever zo vroeg naar Japan kijk dan zo laat naar COTA.

Dat worden slaperige oogjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:08
TrekDr0p schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:58:
ik denk dat ik liever zo vroeg naar Japan kijk dan zo laat naar COTA.

Dat worden slaperige oogjes.
Heb dat juist helemaal niet. Vond Japan ook prettig hoor, maar dit ook.

Voordeel is dat je niet bang hoeft te zijn dat iemand met ideeën voor de zondagmiddag komt wat betekent dat je de race misschien mist :).

Zondagavond om deze tijd ligt bijna iedereen toch al te pitten. En dan lekker rustig de race kijken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[Afbeelding]

Zie je toch niet meer na de eerste 2 rondjes en de finish. #vertrokken

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 16:07
Denk je: mooi, race topic. Eindelijk kunnen we het weer over racen hebben in plaats van boekhouden. Zijn nu de helmen weer niet goed ;w Het is wat allemaal.
Anyway, gezien de tijden wordt het weinig F1 dit weekend. Hopelijk ligt de race niet weer 2 uur stil voordat er iets gebeurt, dan kan ik die in ieder geval meepakken. Aan het weer zal het zo te zien niet liggen. Vanaf maandag pas (kans op) regen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ec9mdIZ0Tf4WBkN3binz7lN3PR0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8s3fiLsED3JIRmTp0Kij59NC.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door JEightyFive op 19-10-2022 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Dan maar op zondagochtend kijken. Met de kids toch rond 6u wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:38
Pfff dit wordt hem niet voor mij. 3:30 en 0:30 als je de volgende dag weer om 6 uur moet gaan werken....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12

AvK

Ready Set Go

Ach, gewoon zaterdag de vrijdag terug kijken. Zondag overdag op een moment wat goed uitkomt de zaterdag terug kijken. En zondag avond de race live. Is niet zo moeilijk toch?

Het WDC is toch al klaar. Ben best benieuwd hoe Max de race gaat aanvliegen. Met net zoveel inzet?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09

basvn

Breezand - NHN

AvK schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:29:
Ach, gewoon zaterdag de vrijdag terug kijken. Zondag overdag op een moment wat goed uitkomt de zaterdag terug kijken. En zondag avond de race live. Is niet zo moeilijk toch?

Het WDC is toch al klaar. Ben best benieuwd hoe Max de race gaat aanvliegen. Met net zoveel inzet?
Voor het eerst in 2 jaar rijden zonder druk om wdc te worden, Ben vooral benieuwd of ze Perez nu meer naar voren schuiven of niet

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:50
Snowhite0901 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:23:
Pfff dit wordt hem niet voor mij. 3:30 en 0:30 als je de volgende dag weer om 6 uur moet gaan werken....
Euhm, als ik ga kijken dan is dat in elk geval vroeger (afgelopen) dan deze tijden :) Race begint om 21u nl. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 16:07
basvn schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Voor het eerst in 2 jaar rijden zonder druk om wdc te worden, Ben vooral benieuwd of ze Perez nu meer naar voren schuiven of niet
Moet Perez wel vooraan meedoen :) Dat is nogal wisselvallig dit seizoen. En dan is het nog de vraag hoe graag Max de overwinningen bij elkaar wil sprokkelen. Daar is nog een record mogelijk geloof ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:38
marcelcee schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Euhm, als ik ga kijken dan is dat in elk geval vroeger (afgelopen) dan deze tijden :) Race begint om 21u nl. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik ben niet in nl;)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
marcelcee schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

De race heeft een fatsoenlijke starttijd inderdaad. Maar die kwalificatie….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:50
Aha, dat zag ik dus over het hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 21:45

Edd

TheBrut3 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:58:
Wat een tijd voor de kwalificatie zeg. Afgelopen keer was het toch 11 uur en daarvoor 9 of 10 uur?
Zomaar kans dat ik de kwalificatie zondagochtend terug kijk als ik wakker word.
Zal wel gedaan zijn, zodat het concert van Ed Sheeran er netjes op aansluit ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:51:
Mwah, het geluid was wel degelijk beter. Tenzij je doof bent wellicht. De helmdesigns waren ook een stuk minder druk en herkenbaarder. Maar om nu te zeggen dat het bier en de seks vroeger ook beter was? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 22:12

AvK

Ready Set Go

[...]

Als RB slim is proberen ze Perez in Mexico te laten winnen. Veel WCC punten en heel Mexico gek!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:05
AvK schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

Als RB slim is proberen ze Perez in Mexico te laten winnen. Veel WCC punten en heel Mexico gek!
Als VER en PER op 1 en 2 rijden, zal Red Bull dit misschien ook wel doen. Zeker als ze de WCC in Austin al pakken. Maar laat PER eerst maar in de buurt komen.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
[Afbeelding]

Helemaal me eens. Wat dat betreft, is Max behoorlijk saai. Niets anders dan het racen interesseert hem, dat werpt natuurlijk z'n vruchten af, maar bij andere racers; Lewis, Riciardo en Vettel bijv, zie je nog dat ze er een andere hobby naast hebben. Max heeft dat allemaal niet en het interesseert hem ook geen hol. Heb het idee dat interviews met Max daardoor ook een beetje flets zijn want het moet ook 98% over racen gaan. Zou zo leuk zijn als je ergens anders over kan praten als aanknopingspunt zoals bijv. Vettel die van sleutelen aan motorfietsen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Eigenlijk gaat het nu nergens meer over. Oke, er moet nog een constructeur kampioen worden, maar ook die is zo goed als vergeven.

Ik ben benieuwd of teams opeens iets anders gaan proberen komende races.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:05
pilskes schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:06:
Eigenlijk gaat het nu nergens meer over. Oke, er moet nog een constructeur kampioen worden, maar ook die is zo goed als vergeven.

Ik ben benieuwd of teams opeens iets anders gaan proberen komende races.
Nou, ik denk dat Mercedes Ferrari wil pakken. Het verschil is in prijzengeld tussen P2 en P3 is een aantal miljoen. Zelfde geldt voor Mclaren en Alpine. Dus voor die teams is er zeker nog iets om voor te strijden.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:05
Extigo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:13:
[...]

Nou, ik denk dat Mercedes Ferrari wil pakken. Het verschil is in prijzengeld tussen P2 en P3 is een aantal miljoen. Zelfde geldt voor Mclaren en Alpine. Dus voor die teams is er zeker nog iets om voor te strijden.
En ik neem aan dat Checo 2de wil worden in het kampioenschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
werphengel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:04:
Helemaal me eens. Wat dat betreft, is Max behoorlijk saai. Niets anders dan het racen interesseert hem, dat werpt natuurlijk z'n vruchten af, maar bij andere racers; Lewis, Riciardo en Vettel bijv, zie je nog dat ze er een andere hobby naast hebben. Max heeft dat allemaal niet en het interesseert hem ook geen hol. Heb het idee dat interviews met Max daardoor ook een beetje flets zijn want het moet ook 98% over racen gaan. Zou zo leuk zijn als je ergens anders over kan praten als aanknopingspunt zoals bijv. Vettel die van sleutelen aan motorfietsen houdt.
Over motorfietsen gesproken. Max heeft b.v. ook interesse in MotoGP, maar dat mag hij niet van Red Bull.
https://www.motor.nl/nieu...-op-motogp-machine/?amp=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

warp schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:48:
[...]

Mwah, het geluid was wel degelijk beter. Tenzij je doof bent wellicht. De helmdesigns waren ook een stuk minder druk en herkenbaarder. Maar om nu te zeggen dat het bier en de seks vroeger ook beter was? :+
Hmm?

O-) :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:45
pilskes schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:06:
LEC ligt maar 1 punt achter op PER, SAI 5 op RUS en HAM ook "maar" 25. Dus zowel P2 als P4 moet nog gewoon uitgevochten gaan worden hoor.

Ook verder onderaan het klassement zitten nog wel wat rijders dicht op elkaar (VET - RIC 3pt, GAS - MAG 1pt, STR - MSC - TSU 2pt), op zichzelf niet genoeg om de race interessant te maken maar ook die gevechten zijn een goede toevoeging aan het geheel.

En natuurlijk dit weekend RBR WCC, dus daarna VER met vakantie, mag DEV in die auto, kijken of 'ie de top 10 weet te bereiken (45 punten in 3 races moet met die wagen lukken toch? }) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 11:03

flessuh

Set sail for fail!

Extigo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

Als VER en PER op 1 en 2 rijden, zal Red Bull dit misschien ook wel doen. Zeker als ze de WCC in Austin al pakken. Maar laat PER eerst maar in de buurt komen.
even een toevallige motorwissel voor Verstappen in Mexico? :+

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:06
De dag dat Pasen en Pinkseren op één dag vallen duurt nog even. Aankomend weekend is wél de dag dat de kwalificatie en de race op één dag vallen. :Y)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Max gaat sowieso voor P1 en pole. Die wil maximaliseren. Misschien dat Checo Mexico cadeau krijgt maar dan moet hij het wel laten zien dat hij er staat.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Onze rooie rakkers nemen de 2023 motor mee in COTA en denken een kleine kans te hebben dat hij kaboem zegt.

https://it.motorsport.com...-modifiche-2023/10386276/

+5 plaatsen voor Charles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:14
Wordt spannende race, Max heeft nog 1 puntje nodig voor het kampioenschap!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

jaapstobbe schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:40:
Wordt spannende race, Max heeft nog 1 puntje nodig voor het kampioenschap!
Afbeeldingslocatie: https://tse3.mm.bing.net/th/id/OIP.Ig9RJupLK29D35Ae0Qv1iAHaFj?pid=ImgDet&rs=1

Of je hebt het nieuws niet doorgekregen of je bent sarcastisch. :P

* Illegal_Alien kan het niet echt inschatten vandaag. :X

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Illegal_Alien schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:00:
[Afbeelding]

Of je hebt het nieuws niet doorgekregen of je bent sarcastisch. :P
Hij heeft zijn TV te vroeg uitgeschakeld :+

jaapstobbe in "[F1 2022] Race 18 GP van Japan"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:48
Extigo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

Ja dat vind ik toch lastig. De afgelopen jaren heeft hij in ieder geval nooit aan de kant hoeven gaan voor zijn teamgenoot. Ik kan me niet voorstellen dat hij iemand zo maar langs laat, zelfs niet in Mexico

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
PureLOOD schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

Ja dat vind ik toch lastig. De afgelopen jaren heeft hij in ieder geval nooit aan de kant hoeven gaan voor zijn teamgenoot. Ik kan me niet voorstellen dat hij iemand zo maar langs laat, zelfs niet in Mexico
Ik kan me niet voorstellen dat Checo dicht genoeg in de buurt rijdt om voor te laten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Leclerc krijgt een nieuwe motor en dus gridstraf:
https://racingnews365.nl/...-verbeterde-ferrari-motor

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:38

-tom-562

Oliesjeik

sjaool schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:55:
[...]

Max gaat sowieso voor P1 en pole. Die wil maximaliseren. Misschien dat Checo Mexico cadeau krijgt maar dan moet hij het wel laten zien dat hij er staat.
Het zal mij benieuwen, ik denk niet dat Max zomaar iets cadeau gaat geven

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:39
-tom-562 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:28:
[...]

Het zal mij benieuwen, ik denk niet dat Max zomaar iets cadeau gaat geven
Dat wil je als coureur toch ook niet, zou het zelf behoorlijk vernederend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 11:49

Beaves

Usque ad Finem

Het is ook nog eens een nieuwe met verbeteringen aan de betrouwbaarheid, waardoor ze potentieel ook agressievere motorstanden kunnen gebruiken. Ben benieuwd :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Beaves schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Het is ook nog eens een nieuwe met verbeteringen aan de betrouwbaarheid, waardoor ze potentieel ook agressievere motorstanden kunnen gebruiken. Ben benieuwd :)
Betrouwbaarheid is ook de enige reden waarvoor nog nieuwe motoren geïntroduceerd mogen worden ;)
Daarnaast zou er geen performance verbetering mogen zijn (ook niet doordat die betrouwbaarder is agressiever motor stand gebruiken). Vorig jaar waren daarover ook al geruchten dat Honda was teruggefloten voor het agressiever afstellen van de motor na een betrouwbaarheidsupdate.
Als het goed is monitort FOM (/teams onderling) er dus op of een team na een beyrouwbaarheidsupdate niet ineens toch harder gaat / meer PKs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 18:30

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

werphengel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

Volgens mij heeft hij in interviews weleens aangegeven dat hij in z'n vrije tijd juist regelmatig dingen doet die 0,0 met racen hebben te maken en daar ook van geniet (even los van het sim-racen). Maar zal ook met de leeftijd te maken hebben en de focus op wereldkampioen worden in de afgelopen jaren. Krijg ook het idee dat hij bepaalde dingen (hobbies etc.) bewust niet deelt met de media.

Maargoed, hopelijk een grootser feestje dit weekend vergeleken met Japan.. Nog wat donuts ofzo, we zitten daarvoor immers wel in het goede land ;) Ik zal iig niet met samengeknepen billetjes deze race hoeven kijken :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:39
Na de anticlimax in Japan gaan we er de komende race maar gewoon weer voor zitten.
Voor mij wordt het nu dan maar de prestige om de overige races p1 te finishen.
Kan nog steeds een beetje saggo worden als ik aan de laatste race terug denk. We zij daar beroofd van een bloedstollend einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:57

Martinspire

Awesomeness

Ben benieuwd naar de race. Normaal best een leuke race om te kijken en vorige jaren zaten de teams ook al wel bij elkaar. Of in ieder geval bij de (her)starts :P

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05 10:51
Martinspire schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:34:
Ben benieuwd naar de race. Normaal best een leuke race om te kijken en vorige jaren zaten de teams ook al wel bij elkaar. Of in ieder geval bij de (her)starts :P
Vind het eigenlijk sowieso wel een leuke baan, zo met de elementen uit andere circuits

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44
RobertMe schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Betrouwbaarheid is ook de enige reden waarvoor nog nieuwe motoren geïntroduceerd mogen worden ;)
Daarnaast zou er geen performance verbetering mogen zijn (ook niet doordat die betrouwbaarder is agressiever motor stand gebruiken). Vorig jaar waren daarover ook al geruchten dat Honda was teruggefloten voor het agressiever afstellen van de motor na een betrouwbaarheidsupdate.
Als het goed is monitort FOM (/teams onderling) er dus op of een team na een beyrouwbaarheidsupdate niet ineens toch harder gaat / meer PKs heeft.
Dat zou zo zijn, ware het niet dat Ferrari nu in een behoudende stand rijd ivm betrouwbaarheid. Als de updates werken kunnen ze de boel weer opendraaien. Gezien de resultaten zou ik gokken dat Spanje de laatste keer was dat de motor op z'n "normale" stand stond. Zou me niks verbazen als LEC een stuk competitiever zal zijn in de race. Minder pushen op bochten en exits als je meer power hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:22:
[...]

Dat zou zo zijn, ware het niet dat Ferrari nu in een behoudende stand rijd ivm betrouwbaarheid. Als de updates werken kunnen ze de boel weer opendraaien. Gezien de resultaten zou ik gokken dat Spanje de laatste keer was dat de motor op z'n "normale" stand stond. Zou me niks verbazen als LEC een stuk competitiever zal zijn in de race. Minder pushen op bochten en exits als je meer power hebt.
Ik vraag mij serieus af of dat mag. Want uiteindelijk rijden ze allemaal in een behoudende stand. Dat kun je alsnog zeggen dat iedereen de motor na betrouwbaarheidsupdates wat kan opschroeven. Performance komt er immers niet uit zichzelf uit en de limiet van de performance is altijd de betrouwbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
@RobertMe het punt in deze is dat het niet gaan om "opschroeven" maar meer "terug zetten". In de regels van motor standen mag méér niet en minder wel. Zoals we zien in de VT vs race standen. Ik ga er voor het gemak maar meer even vanuit dat sinds Spanje FER de motor in een VT stand heeft gehouden. Mogelijk gaan ze nu eindelijk weer eens naar race stand. Allemaal volkomen uit de lucht gegrepen aannames obv geruchten. Maar het zou eea verklaren omtrent het gebrek aan race pace.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
Zijn er nog meer tweakers aanwezig in Austin dit weekend? Ga in mijn uppie op zaterdag, wel leuk om wat Hollanders tegen te komen. Naast F1 valt het programma wat tegen, hopelijk wordt niet Ed Sheeran het hoogtepunt van de dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
Lynx schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:43:
@RobertMe het punt in deze is dat het niet gaan om "opschroeven" maar meer "terug zetten". In de regels van motor standen mag méér niet en minder wel. Zoals we zien in de VT vs race standen. Ik ga er voor het gemak maar meer even vanuit dat sinds Spanje FER de motor in een VT stand heeft gehouden. Mogelijk gaan ze nu eindelijk weer eens naar race stand. Allemaal volkomen uit de lucht gegrepen aannames obv geruchten. Maar het zou eea verklaren omtrent het gebrek aan race pace.
Maar dan zou je dus voor de freeze een motorstand kunnen introduceren die bij wijze van spreken al na drie rondjes de motor opblaast (stand A), dan terugschroeven naar het niveau waarbij de motor het een paar races volhoudt (stand C) en vervolgens van daaruit ontwikkelen onder het mom van betrouwbaarheid (via stand B/A). Dat lijkt me precies niet de bedoeling van een motorfreeze. Zo creëer je extra ontwikkeltijd.
Dan zou je toch op z’n minst bij FIA moeten aantonen waardoor die motorstand niet meteen haalbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

JB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:57:
Waar moeten we het anders over hebben :? De budgetgrap? Dat doen Zak en Toto aankomend weekend wel weer om geen focus op Max zijn 2e titel te leggen :')
gewoon niet op mij letten :P

maar laten we het weer over Toto gaan hebben idd. What's the latest? :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JB schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:57:
[...]

Het aantal punten totdat RB de WCC haalt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 14:35
bvbal79 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:36:
Zijn er nog meer tweakers aanwezig in Austin dit weekend? Ga in mijn uppie op zaterdag, wel leuk om wat Hollanders tegen te komen. Naast F1 valt het programma wat tegen, hopelijk wordt niet Ed Sheeran het hoogtepunt van de dag :)
Ik zou wel willen... maar ik vlieg vrijdag terug naar NL vanuit Philadelphia.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Toke_gt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

Maar dan zou je dus voor de freeze een motorstand kunnen introduceren die bij wijze van spreken al na drie rondjes de motor opblaast (stand A), dan terugschroeven naar het niveau waarbij de motor het een paar races volhoudt (stand C) en vervolgens van daaruit ontwikkelen onder het mom van betrouwbaarheid (via stand B/A). Dat lijkt me precies niet de bedoeling van een motorfreeze. Zo creëer je extra ontwikkeltijd.
Dan zou je toch op z’n minst bij FIA moeten aantonen waardoor die motorstand niet meteen haalbaar was.
We hebben meerdere berichten van zowel alpine als Ferrari gezien waarin de aangeven dat ze min of meer gegokt hebben op snelheid en niet perse betrouwbaarheid aangezien ze daar tokens voor hadden. Dus m.i. Is dat exact wat er gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 05:22:
[...]

We hebben meerdere berichten van zowel alpine als Ferrari gezien waarin de aangeven dat ze min of meer gegokt hebben op snelheid en niet perse betrouwbaarheid aangezien ze daar tokens voor hadden. Dus m.i. Is dat exact wat er gebeurd is.
Dat zegt IMO niks over het terug schroeven zodat die niet elk weekend ploft, om daarna de betrouwbaarheid te verbeteren en weer open te zetten. Naar mijn idee moet je dan ook maar elk weekend de motor open zetten, je verlies nemen, en dan de betrouwbaarheid fixen. En niet 1 race met een snelle motor rijden maar het opblazen, en daarna op 90% gaan rijden.
En ja, gokken op snelheid en hopen dat die blijft werken mag. Maar doe dat hopen dan wel maar elk weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
RobertMe schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 06:38:
[...]

Dat zegt IMO niks over het terug schroeven zodat die niet elk weekend ploft, om daarna de betrouwbaarheid te verbeteren en weer open te zetten. Naar mijn idee moet je dan ook maar elk weekend de motor open zetten, je verlies nemen, en dan de betrouwbaarheid fixen. En niet 1 race met een snelle motor rijden maar het opblazen, en daarna op 90% gaan rijden.
En ja, gokken op snelheid en hopen dat die blijft werken mag. Maar doe dat hopen dan wel maar elk weekend.
Volgens mij staat er in de regels niets over op- of terugschroeven van de motorstanden (buiten de race om). Het gaat alleen om de hardware die je niet mag vervangen met als doel om meer vermogen te hebben.
Als motorfabrikanten kunnen aantonen dat onderdeel X bovenmatige slijtage vertoont, of zelfs uitval veroorzaakt heeft, dan mogen ze dat onderdeel aanpassen. Als die aanpassing snelheidsverbetering als bijeffect heeft, is dat gewoon reglementair. Zeker als een softwarematige snelheidsverbetering betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Nivado schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:47:
[...]

Volgens mij staat er in de regels niets over op- of terugschroeven van de motorstanden (buiten de race om). Het gaat alleen om de hardware die je niet mag vervangen met als doel om meer vermogen te hebben.
Als motorfabrikanten kunnen aantonen dat onderdeel X bovenmatige slijtage vertoont, of zelfs uitval veroorzaakt heeft, dan mogen ze dat onderdeel aanpassen. Als die aanpassing snelheidsverbetering als bijeffect heeft, is dat gewoon reglementair. Zeker als een softwarematige snelheidsverbetering betreft.
Ben het hier niet helemaal mee eens. Het is zo dat aanpassingen aan de motor die de betrouwbaarheid moeten verbeteren, ook goedkeuring van de andere teams moet krijgen. Als dat zo is, dan kan je er donder op zeggen dat de andere teams een veto uitspreken op een verbetering, als deze mogelijk ook meer performance oplevert. Daarnaast is het zo, dat als de motor wel betrouwbaar is op 90%, maar niet op 100%, dan zou je gewoon kunnen stellen aan dat bewuste team: Dan rij je maar op 90%. Jullie keus om een onbetrouwbare motor te bouwen en nu er een freeze is, moet je maar op de blaren zitten. Op 90% is die betrouwbaar, dus rij je daar maar mee. Niet genoeg performance op 90%, jullie probleem.

Bron: PlanetF1 laatste alinea

[ Voor 3% gewijzigd door thunder8 op 20-10-2022 12:29 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
thunder8 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:18:
[...]

Ben het hier niet helemaal mee eens. Het is zo dat aanpassingen aan de motor die de betrouwbaarheid moeten verbeteren, ook goedkeuring van de andere teams moet krijgen. Als dat zo is, dan kan je er donder op zeggen dat de andere teams een veto uitspreken op een verbetering, als deze mogelijk ook meer performance oplevert. Daarnaast is het zo, dat als de motor wel betrouwbaar is op 90%, maar niet op 100%, dan zou je gewoon kunnen stellen aan dat bewuste team: Dan rij je maar op 90%. Jullie keus om een onbetrouwbare motor te bouwen en nu er een freeze is, moet je maar op de blaren zitten.

Wat het dus sowieso onzinnig maakt is dat er geen vastgestelde 100% is en elke betrouwbaarheidsaanpassing ook de motor sneller zal maken. Misschien heeft Mercedes of Honda vooraf aan de freeze gedacht "dit is waarop we de motor 'veilig' kunnen gebruiken" en is dat nu hun 100%. Maar zouden ze intussen wat fixes voor de betrouwbaarheid kunnen doen waardoor die veilig op 110% kan draaien. Hadden ze die fixes initieel ingecalculeerd hadden ze dus de motor zoals Ferrari op "110%" kunnen laten draaien (= dan 100%), en met zo nu en dan een plof en daardoor terug gaan naar de veilige "100%" (= dan 90%) tussendoor de betrouwbaarheid regelen, en daarna terug naar 110%.

Ergo: de snelheid die je veilig kunt rijden moet je het maar mee doen, IMO. En als dat bij Ferrari dan 90% is van wat ze hoopten, dan jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
thunder8 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:18:
[...]

Ben het hier niet helemaal mee eens. Het is zo dat aanpassingen aan de motor die de betrouwbaarheid moeten verbeteren, ook goedkeuring van de andere teams moet krijgen. Als dat zo is, dan kan je er donder op zeggen dat de andere teams een veto uitspreken op een verbetering, als deze mogelijk ook meer performance oplevert. Daarnaast is het zo, dat als de motor wel betrouwbaar is op 90%, maar niet op 100%, dan zou je gewoon kunnen stellen aan dat bewuste team: Dan rij je maar op 90%. Jullie keus om een onbetrouwbare motor te bouwen en nu er een freeze is, moet je maar op de blaren zitten. Op 90% is die betrouwbaar, dus rij je daar maar mee. Niet genoeg performance op 90%, jullie probleem.

Goede aanvulling, dank je wel!
Ik vind het wel bijzonder eigenlijk dat de teams akkoord moeten gaan met de updates. Dan zeggen ze toch altijd nee?! Het is altijd in je voordeel als de tegenstander betrouwbaarheidsproblemen heeft. Of dat nu komt door minder finishes, of door meer gridstraffen, of inderdaad door meer (bruikbaar) vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

RobertMe schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:31:
[...]

Wat het dus sowieso onzinnig maakt is dat er geen vastgestelde 100% is en elke betrouwbaarheidsaanpassing ook de motor sneller zal maken. Misschien heeft Mercedes of Honda vooraf aan de freeze gedacht "dit is waarop we de motor 'veilig' kunnen gebruiken" en is dat nu hun 100%. Maar zouden ze intussen wat fixes voor de betrouwbaarheid kunnen doen waardoor die veilig op 110% kan draaien. Hadden ze die fixes initieel ingecalculeerd hadden ze dus de motor zoals Ferrari op "110%" kunnen laten draaien (= dan 100%), en met zo nu en dan een plof en daardoor terug gaan naar de veilige "100%" (= dan 90%) tussendoor de betrouwbaarheid regelen, en daarna terug naar 110%.

Ergo: de snelheid die je veilig kunt rijden moet je het maar mee doen, IMO. En als dat bij Ferrari dan 90% is van wat ze hoopten, dan jammer dan.
Er is een vastgestelde 100% per team, namelijk het design wat ingediend is bij de FIA op het moment van de Freeze begin dit jaar. Dit is het design waarmee je tot 2026 door zal moeten. Indien je binnen de zeer beperkte mogelijkheden een manier vind om de motor betrouwbaarder te maken, dan gaat dit via de FIA en daarna ook door naar de andere teams om hierover te beslissen. Dat betekent dat de andere teams een kijkje in je keuken gaan krijgen en daarmee dus een deel van jouw geheimen bekend wordt. Teams zullen hier heel voorzichtig mee om gaan, want dat is niet iets dat je graag met je concurrenten wil delen. Denk dat het aantal aanpassingen per team echt minimaal zullen zijn, juist door die beslissingsboom met openheid van de technische details van de aanpassing.
Nivado schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

Goede aanvulling, dank je wel!
Ik vind het wel bijzonder eigenlijk dat de teams akkoord moeten gaan met de updates. Dan zeggen ze toch altijd nee?! Het is altijd in je voordeel als de tegenstander betrouwbaarheidsproblemen heeft. Of dat nu komt door minder finishes, of door meer gridstraffen, of inderdaad door meer (bruikbaar) vermogen.
Daarom heet het ook een engine freeze. :P Het is in principe dezelfde motor als in 2021, alleen met een paar meer standaard componenten en aanpassingen voor de 10% Ethanol ipv 5%. Juist deze beslissingsboom, zorgt ervoor dat je niet alsnog langzaam kan verbeteren. Dit moet de kosten ook drukken, omdat je met een betrouwbare en performante motor geen geld meer in de ontwikkeling hoeft te steken tot 2026.

[ Voor 20% gewijzigd door thunder8 op 20-10-2022 12:52 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De update van Ferrari is niet mechanisch maar software technische regelstrategie zover ik ergens had gelezen. Mechanisch is die exact hetzelfde maar is het wel de software van 2023. Mechanische verbeteringen zijn bevroren, metalurgische aanpassen zijn wel mogelijk maar ander design mag niet meen ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 20-10-2022 18:46 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
ZeromaNoiS schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:06:
Na de anticlimax in Japan gaan we er de komende race maar gewoon weer voor zitten.
Voor mij wordt het nu dan maar de prestige om de overige races p1 te finishen.
Kan nog steeds een beetje saggo worden als ik aan de laatste race terug denk. We zij daar beroofd van een bloedstollend einde.
idd. Dat was so not right :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 08-05 06:22
Tleilaxu schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:20:
[...]

Dat RB logo is ook wel zeer belangrijk op de helm. Stel je eens voor hoe onherkenbaar Max zou zijn zonder.
En wat dat scheelt in blikjesverkoop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

GP .. ehm .. horse.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:19
Eikel ben je

kan ik mn monitor gaan schoonmaken.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Tijden het kijken van het filmpje zat ik mij al af te vragen of hij met deze 1PK het circuit sneller rond zou gaan dan de om en nabij 1000PK van zijn F1 auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Niet echt, een paard heeft namelijk 2.5 tot 10 paardenkrachten. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:21
Jammer alleen dat iemand het paard moet vasthouden, lijkt nu net ponypark Slagharen i.p.v. Lucky Luke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bvanham schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 06:49:
Jammer alleen dat iemand het paard moet vasthouden, lijkt nu net ponypark Slagharen i.p.v. Lucky Luke
Ik snap het wel. In een drukke pitstraat omgeving wil je niet dat het paard schrikt (motor starten b.v.) en er vandoor gaat. Dan is het wel handig als een vertrouwd persoon bij hem is om te begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vandaag weer de eerste vrije trainingen *O*..
Zondag helaas een ... tijd voor de race zelf, doe mij persoonlijk maar 6 uur in de ochtend of om 14:00 in de middag maar ondanks dat hebben we er weer zin in!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

G_Dragon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:50:
Vandaag weer de eerste vrije trainingen *O*..
Zondag helaas een ... tijd voor de race zelf, doe mij persoonlijk maar 6 uur in de ochtend of om 14:00 in de middag maar ondanks dat hebben we er weer zin in!
Ik ben er wel een keer blij mee zo laat :D De quali wordt ook goed in de olie gekeken :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

JB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Ik ben er wel een keer blij mee zo laat :D De quali wordt ook goed in de olie gekeken :X
Dan kunnen we weer onsamenhangende Posts van je tegemoet zien dus? :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

albino71 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

Dan kunnen we weer onsamenhangende Posts van je tegemoet zien dus? :+
Hoezo weer :+ :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• alesandro_46

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 08-05 06:22
Wel waar wat die zegt, ik heb ook de baardgroei van mijn moeder.

Alleen heb ik wel een volle baard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
sNielz123 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:56:

_O- _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

sNielz123 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:56:

Dan heeft ze vast ook een goede snor!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09

basvn

Breezand - NHN

Lets go!

vanmiddag maar weer moeten werken, want er waren toen geen FP´s..

Ben benieuwd hoe FP1 gaat zijn met 5! andere rijders

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 05:47
Zo, eindelijk weer tijd voor een F1 sessie zonder enige controverse... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

Spotmatic

Ken sent me

Ik dacht al, het leeft nog niet echt in dit topic. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Spotmatic schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:00:
Ik dacht al, het leeft nog niet echt in dit topic. ;)
Dat krijg je met deze tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

StefanVerkerk schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:59:
Zo, eindelijk weer tijd voor een F1 sessie zonder enige controverse... ;-)
“Ben” je gek!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 05:47
Gasly klaagt net dat het in zijn auto ruikt naar een BBQ.
SkyF1: "Welkom in Texas Pierre!" :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Komt Neow man nog eens terug?

Heb mij kapot gelachen tijdens de race toen

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:02

Pierre

Van nature lui!

We kijken wel als ik straks thuis ben. Zit in de Laurenskerk in Rotterdam.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb echt niets meegekregen van dat verhaal over de budgetcap van Allard, onnavolgbaar gebrabbel van de hak op te tak :P maar geloof dat ze er iets over gaan vertellen in FP2?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:38
Lekker voor Gio. Terug in F1 wagen en red flag.
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord