[F1 2022] Race 19 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 81.662 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:00

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat Ferrari's plannen allemaal waren, dus A t/m (minimaal) F :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:33
warp schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:38:
[...]

Over welk plan hebben we het dan, A, C of H? Question? ;)
Copy, checking.....

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_o-

Mijn keyboardskills zijn wat minder sinds mijn covidbooster :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kijk, Everything Is Bigger in the USA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SY5sR3nszwy7xy-ryw51_dBKbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ld6W54lNory7c2U1KjbkDGaE.jpg?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

[...]

Plan E, consider?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51

Bloodclot

Jawier!

fredhuizinga schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

[Afbeelding]

Hier bewegend beeld, wel gek dat alleen links dat had.. duid toch op schade...
Ik zag het gister ook, met het oog op de straf van alonso, verbaast het me dat twitter nog niet vol staat met schuimbekkende teamLH fans....of dat mercedes zelf nog geen protest in heeft gediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Bloodclot schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:18:
of dat mercedes zelf nog geen protest in heeft gediend.
Als Haas 24 minuten te laat was met het indienen van een protest dan denk ik dat Mercedes dat intussen sowieso is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:39
TrekDr0p schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Ja echt zo bizar hoe dit eruit ziet als je live zit te kijken.
Dacht inderdaad net als @schumi2004 ownee die krijgt straks de meatball.. of hij kan straks niet meer verder rijden.
Je rijdt natuurlijk niet bij een top team om aan meatball flags te doen enzo.. ;)
Lijkt vaak soms wel dat bij de top teams bepaalde regels niet gelden, en dan heb ik het over Ferrari, RBR en Mercedes. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

RobertMe schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Als Haas 24 minuten te laat was met het indienen van een protest dan denk ik dat Mercedes dat intussen sowieso is :p
Hoe bedoel je te laat ingediend?
Protest indienen (te laat of niet te laat), concurrent krijgt toch een penal, dan maakt het toch niet uit of het te laat is? Het is FIA, je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Bloodclot schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Hoe bedoel je te laat ingediend?
Protest indienen (te laat of niet te laat), concurrent krijgt toch een penal, dan maakt het toch niet uit of het te laat is? Het is FIA, je weet het nooit.
Een protest wat te laat is ingediend wordt in principe niet in behandeling genomen tenzij het letterlijk onmogelijk was om deze op tijd in te dienen. Of hetgeen in het protest nou gegrond is of niet. Zou anders een mooie boel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

DataGhost schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:52:
[...]

Een protest wat te laat is ingediend wordt in principe niet in behandeling genomen tenzij het letterlijk onmogelijk was om deze op tijd in te dienen. Of hetgeen in het protest nou gegrond is of niet. Zou anders een mooie boel worden.
Ik meende dat Haas een protest in had gediend (te laat of niet te laat achterwege gelaten), hierdoor heeft alonso alsnog een penalty gekregen. Of wie of wat heeft ervoor gezorgd dat Alonso wel een penalty heeft gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 16:23

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

fredhuizinga schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

[Afbeelding]

Hier bewegend beeld, wel gek dat alleen links dat had.. duid toch op schade...
Ja of Newey die toch weer iets nieuws heeft gevonden om extra braking power te genereren. :+

Moest ook meteen aan van die vliegtuig flaps denken:
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/VibrantBraveHammerheadshark-max-1mb.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Pendaco schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:55:
[...]

Ja of Newey die toch weer iets nieuws heeft gevonden om extra braking power te genereren. :+

Moest ook meteen aan van die vliegtuig flaps denken:
[Afbeelding]
Dat zijn air brakes. De flaps hangen aan het eind van de vleugel en worden naar gelang van d'r snelheid meer naar buiten en naar beneden gezet.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Crxtreem schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:59:
Toch best knap dat de regie met de keuze van hun radioberichten zo veel emotie kan losmaken bij kijkers.

Ze pikken er natuurlijk geen berichten uit waar geen spanning gecreëerd kan worden.
Meestal zijn het dezelfde reacties op dit forum. Er omheen luisteren en een beetje inlevingsvermogen in de beleving van een coureur schijnt best lastig te zijn. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
sjaool schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:23:
[...]

Meestal zijn het dezelfde reacties op dit forum. Er omheen luisteren en een beetje inlevingsvermogen in de beleving van een coureur schijnt best lastig te zijn. ;)
Volgens mij hebben er meerdere een IBM thuis staan :P :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tristan schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:37:
[...]

Ja, dit kan toch echt niet. Wat een zielige vertoning!
Ik denk dat Tim Cook zich na deze opmerking nog eens lekker een rondje zwemt in zijn geldpakhuis. Ik vind het allang mooi dat de CEO van een heel liberaal bedrijf die zelf homo is in een Christelijk-terreuroord als Texas met de finishvlag staat te zwaaien.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:38
FirePuma142 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:40:
[...]
Ik denk dat Tim Cook zich na deze opmerking nog eens lekker een rondje zwemt in zijn geldpakhuis. Ik vind het allang mooi dat de CEO van een heel liberaal bedrijf die zelf homo is in een Christelijk-terreuroord als Texas met de finishvlag staat te zwaaien.
Maar wat deed ie daar? leek wel of Putin met een kalashnikov in z'n rug stond te prikken om 'm te dwingen die finishvlag te zwaaien, zo moeizaam keek ie en "zwaaide" hij met die vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Bloodclot schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:55:
[...]

Ik meende dat Haas een protest in had gediend (te laat of niet te laat achterwege gelaten), hierdoor heeft alonso alsnog een penalty gekregen. Of wie of wat heeft ervoor gezorgd dat Alonso wel een penalty heeft gekregen?
Ja dat klopt, maar de reactie waar je op reageert gaat over het nu nog indienen van een protest, bijna een dag na de uitslag. Dat gaat dus niet meer in behandeling genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bushie schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Maar wat deed ie daar? leek wel of Putin met een kalashnikov in z'n rug stond te prikken om 'm te dwingen die finishvlag te zwaaien, zo moeizaam keek ie en "zwaaide" hij met die vlag.
Niet iedereen is motorisch even begaafd, of weet hoe het regulier gaat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:22
FirePuma142 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:47:
[...]

Niet iedereen is motorisch even begaafd, of weet hoe het regulier gaat.
"Hey Siri, how to leave a finish flag"

Echt.... Snap de keuze vaak niet. Zoals in veel reacties te zien is: genoeg mensen dromen over het zwaaien van de vlag..... Maar de mensen die het doen hebben er vaak geen zin in of hebben niets met de sport. Onbegrijpelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rembock
Zelfs Ocon zag het niet, zo slecht zwaaide Cook met die vlag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

[...]

EL plan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 13:02

oZy

Ik gok dat de wedstrijdleider vlak voor het zwaaien nog tegen hem riep... "Whatever you do, do not drop the flag on the track!" want het leek meer alsof hij een puppy aan zn staart aan het rondslingeren was.

heeft iemand een streamable van die "beautiful, fucking beautiful" van Max? Die vibe kan ik goed gebruiken op Slack O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Maar gaat El Plan™ met Alonso mee of blijft die bij Alpine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-05 16:01
oZy schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:46:
Ik gok dat de wedstrijdleider vlak voor het zwaaien nog tegen hem riep... "Whatever you do, do not drop the flag on the track!" want het leek meer alsof hij een puppy aan zn staart aan het rondslingeren was.

heeft iemand een streamable van die "beautiful, fucking beautiful" van Max? Die vibe kan ik goed gebruiken op Slack O+
Dacht daar toevallig aan gister tijds het tenenkrommend slecht afvlaggen door Tim Cook. Is het wel eens gebeurt dat de geblokte vlag op het circuit is gevallen? Lijkt mij iets dat je absoluut niet wilt gezien de gevaren. Je zou denken dat er dan een soort polsbandje om die vlag zou zitten, beetje zoals een surfboard om je enkel. Mocht je hem dan laten vallen bungelt ie gewoon aan je arm en ligt ie niet op het circuit. Maar zoiets is mij niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Dat zal wel loslopen, in ieder geval op dit circuit en volgens mij op alle circuits wordt de vlag gezwaaid aan de kant die niet de racelijn is, dus de kans op het raken van een auto is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Serena Williams kan overigens ook zo 'goed' afvlaggen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rembock
Carlos Sainz meets Carlos Sainz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:42
Waah schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Echt.... Snap de keuze vaak niet. Zoals in veel reacties te zien is: genoeg mensen dromen over het zwaaien van de vlag..... Maar de mensen die het doen hebben er vaak geen zin in of hebben niets met de sport. Onbegrijpelijk.
Waarschijnlijk is de grootste drijfveer van cook geweest dat ie een lekker bedrag kwijt is en wat leuks heeft mogen doen op zijn zondagmiddag. Geld wat in ieder geval niet aan taxes op is gegaan, want daar zijn ze als de dood voor. Dat meneer de uitstraling heeft van een pak melk zegt genoeg....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:54
oZy schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:46:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Ja dat klopt, maar de reactie waar je op reageert gaat over het nu nog indienen van een protest, bijna een dag na de uitslag. Dat gaat dus niet meer in behandeling genomen worden.
Nouja, schijnbaar had dat protest van Haas dus ook niet meer in behandeling genomen moeten worden. Of in ieder geval volgens Alpine dan. Dus wie weet wat er gebeurt als nu nog iemand een protest indient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:58

Pierre

Van nature lui!

Heeft Lewis nu Max nog gefeliciteerd met zijn overwinning?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:28

Dido

heforshe

stylezzz schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:21:
Dat meneer de uitstraling heeft van een pak melk zegt genoeg....
offtopic:
Ga je nou (de) melk(industrie) zitten dissen? Pas maar op, voor je het weet staat de boze boerenbeweging bij je voor de deur! :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:17
Pierre schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:53:
Hij stak na het passeren van finish al een duimpje naar hem op. Telt dat als felicitatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:58

Pierre

Van nature lui!

Toke_gt schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:55:
[...]

Hij stak na het passeren van finish al een duimpje naar hem op. Telt dat als felicitatie?
Geen idee maar felicitaties geven doe ik door iemand een boks of een hand te geven. Misschien dat ik het gemist heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 24-10-2022 18:59 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Pierre schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:58:
[...]

Geen idee maar felicitaties geven doe ik door iemand een boks of een hand te geven. Misschien dat ik het gemist heb.
Dat kwam in ieder geval niet in beeld. Het duimpje is het enige dat ik heb gezien, en nee, ik vind dat ook niet echt een felicitatie. Maar er waren nogal wat momenten in beeld waarop hand/boks had gekund en daar gebeurde dat niet. Dus ik denk dat dat handje er ergens achter de coulissen wel is geweest. Of misschien niet eens achter de coulissen, maar op het moment dat de regisseur meer oog had voor hippe wagens en filmsterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:21

Mr Pingu

Professioneel Prutser

harmageddon schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Dat zijn air brakes. De flaps hangen aan het eind van de vleugel en worden naar gelang van d'r snelheid meer naar buiten en naar beneden gezet.
Hebben alle F1 teams dit of is dit Red Bull eigen? Had het nog niet eerder gezien en dacht bij die onboard dat er iets stuk was...

Hoe werkt het verder
?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Dido schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:54:
[...]

offtopic:
Ga je nou (de) melk(industrie) zitten dissen? Pas maar op, voor je het weet staat de boze boerenbeweging bij je voor de deur! :X
Haha.. sorry het was het eerste wat in me opkwam. Moet wel zeggen dat wijlen steve jobs toch een stuk menselijker over kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:40
Mr Pingu schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:16:
[...]

Hebben alle F1 teams dit of is dit Red Bull eigen? Had het nog niet eerder gezien en dacht bij die onboard dat er iets stuk was...

Hoe werkt het verder
?
Wat er los zat waren de feathers boven de wielen, zover ik weet is dat standaard specificatie voor iedereen. Het is nogal een ielige constructie, dus bij flinke zijwind kijk ik niet op dat dit gebeurd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 17:36
Mr Pingu schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:16:
[...]

Hoe werkt het verder
?
Volgens Ted Kravitz waren ze bij de auto van Verstappen tijdens fp1 in de weer met camera's/markers gericht op die spatborden om het doorbuigen van die dingen te bestuderen. Misschien heeft dat er ook iets mee van doen. Als je onboard meekijkt aan het begin van fp1 dan zie je die dingen wel zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorick op 24-10-2022 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-05 17:57
Toke_gt schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:09:
[...]

Dat kwam in ieder geval niet in beeld. Het duimpje is het enige dat ik heb gezien, en nee, ik vind dat ook niet echt een felicitatie. Maar er waren nogal wat momenten in beeld waarop hand/boks had gekund en daar gebeurde dat niet. Dus ik denk dat dat handje er ergens achter de coulissen wel is geweest. Of misschien niet eens achter de coulissen, maar op het moment dat de regisseur meer oog had voor hippe wagens en filmsterren.
't is maar waar je je druk om maakt. Boeiend hoe Hamilton iemand feliciteerd of niet feliciteerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/gmk5720fonv91.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Is er al iets bekend over het protest van alpine tegen de straf van alonso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Razkin schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

't is maar waar je je druk om maakt. Boeiend hoe Hamilton iemand feliciteerd of niet feliciteerd.
Ik maak me daar niet druk om hoor. Ik gaf antwoord op een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 21:06
stylezzz schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:49:
Is er al iets bekend over het protest van alpine tegen de straf van alonso?
Wordt in Mexico besproken dan :)

Ja bevestigd door Chris Medland:
https://twitter.com/Chris...tatus/1584609912721575936
The admissibility of Alpine’s protest (against the Haas protest admissibility) will be heard on Thursday evening in Mexico #F1 #USGP

[ Voor 36% gewijzigd door Ryur op 24-10-2022 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nog even de documenten. Ja we zijn nu op het niveau aanbeland waar we protesten tegen protesten krijgen en vijf dagen na de finish misschien de uitslag eens bekend zal zijn. :z

Oh en de datum op de documenten staat verkeerd. :P
Afbeeldingslocatie: https://images-ext-2.discordapp.net/external/byWCJ1I4mMzLQup4CPAxFrxETNKVmAaGZHjHwo77qV8/https/pbs.twimg.com/media/Ff2shxdUYAAPIgz.jpg?width=911&height=837
Afbeeldingslocatie: https://images-ext-1.discordapp.net/external/DVBh-ew1gX7gnJ_xh-jJwpk2kt6MND5zSYPfI86FGvU/https/pbs.twimg.com/media/Ff2siHJUAAEO2cT.jpg?width=871&height=837

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:52

alienfruit

the alien you never expected

Donderdag 24 oktober?? Tisch vandaag toch de 24e?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:04
alienfruit schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:31:
Donderdag 24 oktober?? Tisch vandaag toch de 24e?
Klopt. Dit vindt dan ook pas plaats op 24 oktober 2024.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ah, we zijn weer inde Prive roddeljournalistiek aangekomen. :+

Heeft Gasly Max wel gefeliciteerd?
Of de kantinejuf?
Of Toto? Of Binotto?

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 24-10-2022 21:49 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:30
Is dit wel een felicitatie? Dit kan van alles betekenen!!

Acties:
  • +68 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Er zijn toch nog een hoop mensen erg fel op Hamilton nadat ie weer een keer even vooraan heeft gereden en in beeld was. De beste man heeft een dappere poging gedaan om Max voor te blijven, goed voor hem. Hij heeft geen woord gelogen over dat ie dichtbij een overwinning was, dat dat enkel mogelijk werd door een wheelgun probleem doet daar niets aan af. Verder heeft hij zich correct opgesteld bij alles wat op tv zichtbaar en hoorbaar was. Tuurlijk heeft hij gemeld dat hij vond dat Max buiten de lijntjes reed, hij zag een onverwachte kans en had hoop. Het halve veld klaagt over de radio en ziet fouten van anderen die er niet (altijd) zijn.

Ook na de race deed hij een keurig praatje, bedankte het publiek (kan je een ongemeend standaardverhaal vinden, maar het is gewoon beleefd en goede brand management), condoleerde Red Bull Racing netjes en deed leuk mee op het podium om samen met Max te proberen Helmut te verdrinken in bubbels.

Prima poging met de omstandigheden die hij onverwacht in de schoot geworpen kreeg, jammer voor hem en zijn team dat hij het net niet haalde. Goed voor RBR, maar in het grote plaatje maakt het qua resultaten echt geen drol meer uit voor dit seizoen natuurlijk. Ik (als fan van F1 in het algemeen, maar met een warm hart voor Max) gunde Lewis die overwinning wel. Hij heeft hard gewerkt met slecht materiaal dit jaar. En het is goed voor de sport als niet altijd dezelfde wint.

Zo gun ik ook Ric nog een keer een lekker resultaat voordat hij afzwaait, Latifi een fijne rit zonder issues met wat punten na de streep, Alonso een WDC 18 jaar na de vorige, Vettel een podium bij zijn laatste race, Bottas een mooi gevecht voor een podium met Hamilton dat ie dan wint net voor de streep, enzovoort.

Een drupje meer positiviteit over het hele veld mag af en toe wel op dit forum, als je 't mij vraagt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:29
Jammer, kunnen we hier niet 2 maanden over zaniken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:21

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ryur schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:13:
[...]

Wordt in Mexico besproken dan :)

Ja bevestigd door Chris Medland:
https://twitter.com/Chris...tatus/1584609912721575936

[...]
Dit is toch niet het protest van de straf maar protest dat Haas zhun protest niet "admissable" of snap ik het niet :p

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 14-05 08:31
Bundin schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:29:
Er zijn toch nog een hoop mensen erg fel op Hamilton nadat ie weer een keer even vooraan heeft gereden en in beeld was. De beste man heeft een dappere poging gedaan om Max voor te blijven, goed voor hem. Hij heeft geen woord gelogen over dat ie dichtbij een overwinning was, dat dat enkel mogelijk werd door een wheelgun probleem doet daar niets aan af. Verder heeft hij zich correct opgesteld bij alles wat op tv zichtbaar en hoorbaar was. Tuurlijk heeft hij gemeld dat hij vond dat Max buiten de lijntjes reed, hij zag een onverwachte kans en had hoop. Het halve veld klaagt over de radio en ziet fouten van anderen die er niet (altijd) zijn.

Ook na de race deed hij een keurig praatje, bedankte het publiek (kan je een ongemeend standaardverhaal vinden, maar het is gewoon beleefd en goede brand management), condoleerde Red Bull Racing netjes en deed leuk mee op het podium om samen met Max te proberen Helmut te verdrinken in bubbels.

Prima poging met de omstandigheden die hij onverwacht in de schoot geworpen kreeg, jammer voor hem en zijn team dat hij het net niet haalde. Goed voor RBR, maar in het grote plaatje maakt het qua resultaten echt geen drol meer uit voor dit seizoen natuurlijk. Ik (als fan van F1 in het algemeen, maar met een warm hart voor Max) gunde Lewis die overwinning wel. Hij heeft hard gewerkt met slecht materiaal dit jaar. En het is goed voor de sport als niet altijd dezelfde wint.

Zo gun ik ook Ric nog een keer een lekker resultaat voordat hij afzwaait, Latifi een fijne rit zonder issues met wat punten na de streep, Alonso een WDC 18 jaar na de vorige, Vettel een podium bij zijn laatste race, Bottas een mooi gevecht voor een podium met Hamilton dat ie dan wint net voor de streep, enzovoort.

Een drupje meer positiviteit over het hele veld mag af en toe wel op dit forum, als je 't mij vraagt :)
Ik ben het helemaal eens met je bericht, en je laatste regel. maar er is 1 ding waar ik het echt niet mee eens ben:
Verder heeft hij zich correct opgesteld bij alles wat op tv zichtbaar en hoorbaar was. Tuurlijk heeft hij gemeld dat hij vond dat Max buiten de lijntjes reed, hij zag een onverwachte kans en had hoop.
Het gaat mij er niet om dat hij het meld dat Max track limits overschreef, dat doet idd iedereen. Maar dat hij zo'n beetje een logboek gaat bijhouden over de radio in welke bochten het mis ging terwijl hij glibberend en glijdend (zelf ook buiten de lijnen) achter hem aan rijd misstaat een 7 voudig wereldkampioen. Het is niet sportief. Het spreek boekdelen over hoe graag Hamilton wil dat Max verliest in tegenstelling tot hoe graag hij zelf wint. Ik vind het een slecht voorbeeld voor de jongere generatie.

Dat gezegd hebbende, buiten dat om kan je er niks van zeggen en liet hij z'n teleurstelling niet merken, ook niet richting Max.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Melantrix schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:02:
[...]

Ik ben het helemaal eens met je bericht, en je laatste regel. maar er is 1 ding waar ik het echt niet mee eens ben:

[...]

Het gaat mij er niet om dat hij het meld dat Max track limits overschreef, dat doet idd iedereen. Maar dat hij zo'n beetje een logboek gaat bijhouden over de radio in welke bochten het mis ging terwijl hij glibberend en glijdend (zelf ook buiten de lijnen) achter hem aan rijd misstaat een 7 voudig wereldkampioen. Het is niet sportief. Het spreek boekdelen over hoe graag Hamilton wil dat Max verliest in tegenstelling tot hoe graag hij zelf wint. Ik vind het een slecht voorbeeld voor de jongere generatie.

Dat gezegd hebbende, buiten dat om kan je er niks van zeggen en liet hij z'n teleurstelling niet merken, ook niet richting Max.
Op zich een valide punt, maar vergeet niet dat op dat moment "Max verliest" en "hijzelf wint" één en hetzelfde ding waren. Hij reed binnen 5 seconden, dus een penalty = verlies+winst. Daarnaast weet hij dat RBR meeluistert en wellicht tegen Max zegt dat ie voorzichtiger moet zijn. Dat vergroot zijn kans dat ie binnen 1 seconde kan blijven want rijden met iets meer marge is net ff ietsje langzamer. Misschien dat ie dan door een foutje of harder slijtende mediums nog voorbij Max kan DRSsen.

Ik hoorde vooral een sportman die in een lang en frustrerend seizoen eindelijk eens een kansje ruikt. Op zo'n moment denk ik niet dat het uitmaakt of iemand wel of geen 7-voudig kampioen is.

Maar toegegeven, klagen over de radio als het tegenzit kan hij erg goed. Maar Max ook en ik vermoed dat het een persoonlijkheidsdingetje is dat bij veel succesvolle sporters in enige mate aanwezig is. Iets als dit niet altijd de beste reactie, maar wordt waarschijnlijk ook nog eens specifiek uitgezonden omdat het de kijkers bezighoudt en dat is goed voor de bottom line.

[ Voor 10% gewijzigd door Bundin op 24-10-2022 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Wat mij betreft wordt dat geklaag verboden. Wat een gemekker. Iedere rijder doet het.

Kan je voorstellen dat iedere voetballer maar steeds naar de scheids rent en klaagt over wat iedere speler fout aan het doen is...

Gewoon allemaal je mond houden en laten zien dat je het op de baan kan redden en niet afhankelijk bent van de scheids. Vertrouw op de race leiding.

Neem een voorbeeld aan rugby. Iedereen daar heeft respect voor de scheids en daarmee geef je het goede voorbeeld aan de jeugd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Gé Brander schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:25:
Wat mij betreft wordt dat geklaag verboden. Wat een gemekker. Iedere rijder doet het.

Kan je voorstellen dat iedere voetballer maar steeds naar de scheids rent en klaagt over wat iedere speler fout aan het doen is...

Gewoon allemaal je mond houden en laten zien dat je het op de baan kan redden en niet afhankelijk bent van de scheids. Vertrouw op de race leiding.

Neem een voorbeeld aan rugby. Iedereen daar heeft respect voor de scheids en daarmee geef je het goede voorbeeld aan de jeugd.
Als er nou altijd, consequent en bovendien direct gestraft werd, had je misschien een punt. Nu niet. Er moest deze race zelfs nog een protest aan te pas te komen omdat de raceleiding had liggen slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:02

Voetbal is nou niet het juiste voorbeeld om je punt te maken. :D Wat dacht je van al de spelers die schreeuwen om een penalty wanneer de bal de hand *lijkt* te raken?

Laat ik maar niet beginnen over schwalbes. Lewis z'n geklaag valt reuze mee vergeleken met het acteerwerk van van sommige drama queens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:00
Voordeel tegenwoordig met de VAR is wel dat eventuele fouten van de scheids direct kunnen worden gecorrigeerd.
Binnen 1-2 minuten is de beslissing en wanneer het eindsignaal klinkt staat de uitslag vast.
Als je na de wedstrijd gaat zeggen "oh nee, bij die goal stond je buiten spel, dus toch verloren", staat de wereld op z'n kop.
"En oh ja, je stond ook nog op iemand z'n voet, dat is 2e geel dus volgende wedstrijd ben je geschorst"

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 24-10-2022 23:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online

Een belangrijk verschil is dat het geklaag over de radio interne communicatie is. Openbare interne communicatie, maar het is iets anders dan zeiken bij de scheids. Het geklaag van teambazen naar de wedstrijdleiding is gelukkig al aan banden gelegd :)

En daarnaast: als je de team radio kanalen niet luistert, dan krijg je alleen door de regie geselecteerde fragmenten te horen. Daarvoor geldt vermoedelijk dat het de audio-versie van clickbait is: als het lekker sappig is, of controversieel, of zeiken op een andere coureur, dan wordt het uitgezonden. Als dat dan 2 momenten in 1.5 uur racen zijn en je hoort alleen die 2, dan ontstaat makkelijk een wat vertekend beeld over hoe iemand in de wedstrijd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bundin schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 01:23:
Het geklaag van teambazen naar de wedstrijdleiding is gelukkig al aan banden gelegd :)
Teambazen, correct. Maar teams doen dit nog gewoon, bij monde van de teammanager. Wat bv dus ook in de uitspraak van Haas vs Alonso staat. Dat Haas tijdens de race al meermaals bij de race director had aangegeven dat Alonso zijn auto onveilig was etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:58
Melantrix schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:02:
[...]

[...]

Dat maakt toch niet uit?

Track limits is track limits. Als Verstappen erover heen gaat gaat hij erover heen en verdient hij een penalty. Anders heeft hij een 'unfair advantage'. Vind het volkomen logisch dat Hamilton dat aanhaalt.

De kans dat hij de combo Verstappen/RB verslaat is al nihil. Maar als de laatste ook nog eens de tracklimits (eventueel onbestraft) aan z'n laars lapt is hij natuurlijk helemaal kansloos.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:00
Bundin schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 01:23:
[...]

Een belangrijk verschil is dat het geklaag over de radio interne communicatie is. Openbare interne communicatie, maar het is iets anders dan zeiken bij de scheids. Het geklaag van teambazen naar de wedstrijdleiding is gelukkig al aan banden gelegd :)

En daarnaast: als je de team radio kanalen niet luistert, dan krijg je alleen door de regie geselecteerde fragmenten te horen. Daarvoor geldt vermoedelijk dat het de audio-versie van clickbait is: als het lekker sappig is, of controversieel, of zeiken op een andere coureur, dan wordt het uitgezonden. Als dat dan 2 momenten in 1.5 uur racen zijn en je hoort alleen die 2, dan ontstaat makkelijk een wat vertekend beeld over hoe iemand in de wedstrijd zit.
Je 2e punt is wel belangrijk om te onthouden inderdaad. Ook de race regie heeft het DTS virus te pakken en wil maar al te graag ietwat drama veroorzaken.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afwezig
  • Laatst online: 06-05 20:36
alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:56:
[...]

Dat maakt toch niet uit?

Track limits is track limits. Als Verstappen erover heen gaat gaat hij erover heen en verdient hij een penalty. Anders heeft hij een 'unfair advantage'. Vind het volkomen logisch dat Hamilton dat aanhaalt.

De kans dat hij de combo Verstappen/RB verslaat is al nihil. Maar als de laatste ook nog eens de tracklimits (eventueel onbestraft) aan z'n laars lapt is hij natuurlijk helemaal kansloos.
Ik moet zeggen dat ik het uitzenden van die boordradios geen toegevoegde waarde vind. Er wordt heel erg selectief geshopt in wat wordt uitgezonden. Tuurlijk kan je via f1 pro alles na luisteren van iedereen, maar tijdens de broadcast wordt er volgens mij vooral gezocht naar wat pikante opmerkingen voor dramatisch effect. Als een coureur terecht ergens van schrikt en er wat uit flapt (zie Alonso op Spa) wordt het ineens een heel ding waar een week lang over nagepraat wordt. Hamilton die klaagt over de track limits van Verstappen ook.. het uitzenden van die uitspraken keer op keer doen afbreuk aan wat er op de baan gebeurd, zeker als later blijkt dat de uitspraken op zijn zachtst gezegd nogal hypocriet waren omdat hij er zelf ook overheen gleed en ook een laatste waarschuwing kreeg. Het is logisch dat coureurs soms klagen over anderen en wat prikkelende uitspraken doen vanuit de auto. Laat ze lekker zonder meteen een (vaak negatief) beeld van ze te schetsen in zo’n uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:53
Bundin schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:29:
Ja maar positiviteit levert geen sensationele ongefundeerde discussies en 'nieuws' op. En daarmee kunnen we natuurlijk ook niet op Hamilton/Mercedes/Toto bashen. En zo hoeft Netflix minder aan te passen voor hun show. :+

Volledig met je eens hoor. Ik zou iedereen die loopt te klagen over het geklaag van de coureurs willen voorstellen om de komende races de volledige race via de onboards te volgen. Dan krijg je het hele verhaal en de situatie mee. In plaats van dat sensatie knip/plak werk in de uitzending.

XSX: legianb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:14
Track limits was zijn enige kans om nog een overwinning mee te pakken, zo dichtbij is hij dit seizoen niet geweest. Natuurlijk geeft hij dan elke keer door als hij Max ook maar 1 cm (of 1cm nèt niet) buiten de lijnen ziet gaan. Dat de TV directeur het belangrijk vond om alles hiervan direct te broadcasten is ook gewoon een beetje sensatie maken onder het publiek (en het werkte blijkbaar).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Even los van wie het betreft. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er zo streng op de tracklimits gelet wordt. Dat rauwe racen met glibberen en glijden, soms net over de max heen van wat eigenlijk kan, daar kan ik wel van genieten. Die tijdstraffen naderhand voor overschrijden van de tracklimits zijn zo'n anticlimax.

Ik snap dat er op sommige stukken waar er een strook asfalt naast ligt strenger op gelet moet worden, maar om dat nu op elke plek te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
darkdesign schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:09:
Even los van wie het betreft. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er zo streng op de tracklimits gelet wordt. Dat rauwe racen met glibberen en glijden, soms net over de max heen van wat eigenlijk kan, daar kan ik wel van genieten. Die tijdstraffen naderhand voor overschrijden van de tracklimits zijn zo'n anticlimax.

Ik snap dat er op sommige stukken waar er een strook asfalt naast ligt strenger op gelet moet worden, maar om dat nu op elke plek te doen.
Dat is nogal tegenstrijdig? Als je de track limits niet zo nauw neemt dan valt die hele "net over de max heen van wat eigenlijk kan" ook weg, juist omdat het dan een "legale" actie is om buiten de lijn te kleuren.

Die echte sensatie van op de limiet / millimeter rijden zul je echt alleen op de stratencircuits krijgen waar gewoon een muur staat. Elke andere variant is vergeeflijk en haalt de sensatie er uit.
[...]

Dat maakt toch niet uit?

Herinner je je Bahrein 2021 nog? :P Als iemand niet over track limits moet miepen dan is het Hamilton wel. 20+ keer op dezelfde plek over de track limits heen gaan... Maar als eender welke andere coureur het doet (na opdracht van het team dat al meermaals bij RC heeft aangeklopt over Hamilton en RC het allemaal prima vond) dan vind RC het ineens toch niet meer prima.

Dus eens met jouw betoog dat het logisch is dat een rijder een voordeel mag proberen te halen door deze opmerkingen te maken. Maar Hamilton... gezien zijn verleden met continu over de track limits gaan heeft ook gewoon boter op zijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:40

Volledig mee eens. In de Indycar namen ze het op Cota in 2019 ook niet zo nauw :+ Dit gaat dan te ver, maar doe alsjeblieft niet zo spastisch over 1 cm buiten het lijntje. Over een paar jaar mag je de curb niet meer aanraken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWwQ0ZnzwLohrZ1o01_3_LQNliw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fdfYB13gK1Sfp6zhOOU4zgct.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Divak schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:50:
Track limits was zijn enige kans om nog een overwinning mee te pakken, zo dichtbij is hij dit seizoen niet geweest. Natuurlijk geeft hij dan elke keer door als hij Max ook maar 1 cm (of 1cm nèt niet) buiten de lijnen ziet gaan. Dat de TV directeur het belangrijk vond om alles hiervan direct te broadcasten is ook gewoon een beetje sensatie maken onder het publiek (en het werkte blijkbaar).
Als hij zich nou eens zou concentreren om zelf binnen de lijntjes te rijden in plaats van op Verstappen te letten en op de boordradio te klagen, had ie wellicht dat foutje niet gemaakt waardoor hij buiten DRS kwam.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:42
[...]

Dat maakt toch niet uit?

Race control kan heel goed meten welke auto's waar, wanneer en hoe vaak buiten de lijnen komen. Dat is volledig geautomatiseerd. Het benoemen van mogelijke overschrijdingen door Lewis heeft geen enkele toegevoegde waarde anders dan je aanhang opjutten: "zie je wel dat Max/RB een cheater is/zijn, hij overschrijd continue de track limits"
Ik vind het klagen van alle coureurs (incl. Max) over track limits e.d. onnodig, onsportief en boven alles polariserend.

[ Voor 3% gewijzigd door Nivado op 25-10-2022 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:39
Exocet schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:38:
[...]

Als hij zich nou eens zou concentreren om zelf binnen de lijntjes te rijden in plaats van op Verstappen te letten en op de boordradio te klagen, had ie wellicht dat foutje niet gemaakt waardoor hij buiten DRS kwam.
Dat doen ze allemaal, ook Max.
Ik kan me de race in Saudi Arabië vorig jaar nog herinneren dat Max continue aan het zeuren was over de boordradio. ;)

Zal wel een dingetje zijn in de topsport, elkaar de fout in lokken en maar wijzen, ik vind het persoonlijk een beetje zonde van de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:14
Nivado schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:05:
[...]
Dat is volledig geautomatiseerd.
Heb je hier een bron/onderbouwing van? Ik vind de behandeling van track limits namelijk absurd amateuristisch. Vaak genoeg drama geweest over tijden die veel te laat worden verwijderd en/of van het ene op andere moment wel worden meegenomen. Er zit volgens mij gewoon iemand in een hokje naar beelden te kijken.

En volgens mij werd hij wakker geschud dat Verstappen en Hamilton direct zwart-witte vlaggen kregen ná de radio berichten.

[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 25-10-2022 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 13:12
Leuk, Max Hamilton geleuter, maar ik ben eigenlijk verbaast dat Leclerc geen kans maakte op de eerste plaats (of tweede plaats). Hij kon gewoon niet aanhaken terwijl ze toch een behoorlijke goede auto hebben. Had meer verwacht van hem toen hij voor Verstappen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

DoeEensGek schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:16:
Leuk, Max Hamilton geleuter, maar ik ben eigenlijk verbaast dat Leclerc geen kans maakte op de eerste plaats (of tweede plaats). Hij kon gewoon niet aanhaken terwijl ze toch een behoorlijke goede auto hebben. Had meer verwacht van hem toen hij voor Verstappen kwam.
Die auto staat in Q-trim en vreet banden, dus voor zover de wagen harder kan rijden zullen de banden dat niet op prijs stellen. Met alle plannen van Ferrari die tijdens een race versleten worden vecht je natuurlijk ook niet om de eerste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:53
[...]

Race control kan heel goed meten welke auto's waar, wanneer en hoe vaak buiten de lijnen komen. Dat is volledig geautomatiseerd.
Volgens mij is hier recent nog langsgekomen dat dit dus niet het geval is.
Het benoemen van mogelijke overschrijdingen door Lewis heeft geen enkele toegevoegde waarde anders dan je aanhang opjutten: "zie je wel dat Max/RB een cheater is/zijn, hij overschrijd continue de track limits"
Dat is het naratief wat jij eraan hangt, en je maakt het zelf polariserend. Voor Hamilton is het alleen maar het maximale eruit proberen te halen. Zoals alle coureurs doen in zo'n situatie.

Je kan je als coureur sportief gedragen, je mond houden en lekker overal maar in meegaan. Maar met die instelling wordt je geen kampioen, en helemaal niet meervoudig kampioen.

Het is vanaf de bank makkelijk typen, ga daar maar zitten in het heetst van de strijd. Kijken hoe je reageert.

XSX: legianb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 17:15
Legian117 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:20:

Het is vanaf de bank makkelijk typen, ga daar maar zitten in het heetst van de strijd. Kijken hoe je reageert.
De meeste mensen vergeten dat zij al uit hun plaat gaan wanneer zij in het verkeer iemand tegenkomen die een foutje maakt..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Aardappelbakker schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Volledig mee eens. In de Indycar namen ze het op Cota in 2019 ook niet zo nauw :+ Dit gaat dan te ver, maar doe alsjeblieft niet zo spastisch over 1 cm buiten het lijntje. Over een paar jaar mag je de curb niet meer aanraken :+
Waarom mag 1cm er overheen dan wel? En 10 niet? En mag 5 dan wel of niet? Je zult toch echt ergens een grens moeten trekken. En wat is er nu beter dan een grens gebruiken die, zeker van buitenaf, duidelijk zichtbaar is, en van uit de auto ook wel (zij het niet tot op de millimeter). Dus zeg maar, gewoon een lijn over het asfalt waar ze binnen moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
RobertMe schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:33:
[...]
Herinner je je Bahrein 2021 nog? :P Als iemand niet over track limits moet miepen dan is het Hamilton wel. 20+ keer op dezelfde plek over de track limits heen gaan... Maar als eender welke andere coureur het doet (na opdracht van het team dat al meermaals bij RC heeft aangeklopt over Hamilton en RC het allemaal prima vond) dan vind RC het ineens toch niet meer prima.

Dus eens met jouw betoog dat het logisch is dat een rijder een voordeel mag proberen te halen door deze opmerkingen te maken. Maar Hamilton... gezien zijn verleden met continu over de track limits gaan heeft ook gewoon boter op zijn hoofd.
Bahrein was een schande... maar wederom iets dat je Hamilton (of Mercedes) niet aan kunt rekenen. Dat kwam volledig op het conto van Race Control.

Als Race Control zit te slapen en niet opmerkt dat een coureur de limieten overschrijdt is het mijns inziens de coureur niet te verwijten dat hij daar gebruik van maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Race control kan heel goed meten welke auto's waar, wanneer en hoe vaak buiten de lijnen komen. Dat is volledig geautomatiseerd. Het benoemen van mogelijke overschrijdingen door Lewis heeft geen enkele toegevoegde waarde anders dan je aanhang opjutten: "zie je wel dat Max/RB een cheater is/zijn, hij overschrijd continue de track limits"
Ik vind het klagen van alle coureurs (incl. Max) over track limits e.d. onnodig, onsportief en boven alles polariserend.
Op het gevaar af dat ik inmiddels als Hamilton fanboy wordt gezien :X ben ik het ook hier niet mee eens...

Hamilton kan niet weten welke pitberichten er worden uitgezonden. Let wel; hij reageerde op een opmerking van zijn engineer dat Verstappen 3 overschrijdingen aan z'n broek had. Daarop vertelde hij dat Verstappen in een tweetal bochten die ze vlak daarvoor namen (dus nadat Verstappen al 3 overschrijdingen had) wellicht ook over de limits was gegaan.

Ik vind het echt te ver gaan om hier allerlei complottheorieën aan te hangen. De man is zo dicht bij zijn enige kans om dit seizoen een overwinning te behalen en ziet die mogelijkheid voor z'n ogen verdampen. Dan is het toch niet zo gek als je elke strohalm grijpt die voor je ogen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online

Wat mij betreft zijn track limits een enorm goede toevoeging, omdat het rijders dwingt om de balans tussen snelheid en precisie scherper neer te zetten. En daarnaast, er moet ergens een grens getrokken worden, want zelfs als een paar centimeter wel mag, komt ergens een moment waarop je 'leaving the track and gaining an advantage' bereikt. Dan liever heldere track limits om gezeik juist te voorkomen.

De implementatie is echter slecht. Het wordt hoog tijd voor een volautomatisch systeem, zodat niemand tussen de mazen door kan glippen en iedereen gegarandeerd gelijk wordt behandeld. Hawkeye heeft bij tennis een hoop goeds gebracht, meer dan een videoscheids in een hoop andere sporten.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• alexbl69
Nog even ter aanvulling: ik vind de prestatie die Verstappen afgelopen zondag heeft geleverd weergaloos. Dit was gezien de druk die er op stond (overlijden Mateschitz) en de ontwikkelingen (mislukte pitstop) misschien wel zijn beste race ooit.

Als je met die druk en met zo'n tegenslag nog geconcentreerd blijft en in staat bent om de kopmannen van je grootste rivalen, je 2 grootste opponenten, op de baan te verslaan deel je pas echt een ware mokerslag uit. Dit is voor Leclerc en Hamilton misschien een nog wel grotere klap dan Verstappens tweede WDC.

De afgegeven boodschap is duidelijk: tenzij ze over veel beter materieel beschikken zijn ze absoluut kansloos tegen Verstappen. Nu en in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51

Wok

Dakloos...

@alexbl69 Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat :) Het toont vooral aan dat Max op mentaal niveau echt op een eigen planeet zit en dat niets, maar dan ook echt niets hem van zijn stuk kan brengen als-ie eenmaal in die cockpit zit.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 10:54
alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Bahrein was een schande... maar wederom iets dat je Hamilton (of Mercedes) niet aan kunt rekenen. Dat kwam volledig op het conto van Race Control.

Als Race Control zit te slapen en niet opmerkt dat een coureur de limieten overschrijdt is het mijns inziens de coureur niet te verwijten dat hij daar gebruik van maakt.
Het was ook niet alleen Bahrein. Die race in COTA dat Verstappen bestraft werd toen hij Kimi buiten de baan inhaalde, reed iedereen hele race op meerdere plekken met 4 wielen buiten de baan, voornamelijk in die S bochten. Daar werd toen ook niks tegen gedaan, alleen omdat Verstappen het deed tijdens inhaalactie werd hij bestraft. Maar track limits was al veel te lang erg inconsequent aangepakt. Ene bocht vinden ze het wel ok als je 4 wielen buiten de baan zit en andere bocht niet. Uiteindelijk dus wel goed dat ze er heel strikt in zijn nu en stellen dat track limits gewoon overal gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:29
alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:18:
Als je met die druk en met zo'n tegenslag nog geconcentreerd blijft en in staat bent om de kopmannen van je grootste rivalen, je 2 grootste opponenten, op de baan te verslaan deel je pas echt een ware mokerslag uit.
Maar lag er niet nog veel meer druk op Abu Dhabi? 1 ronde om de wereldtitel te pakken. Alles of niets. Ik wil niet weten wat je dan ervaart. Die mokerslag is dit hele seizoen nog steeds merkbaar bij Mercedes.

Op COTA was wel duidelijk dat ie de betere auto heeft. In handen van een coureur als Max (of Lewis for that matter) krijg je dit soort levels van dominantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Als ik het me nog goed herinner was in die race was door de wedstrijdleiding medegedeeld aan de coureurs dat
1. Op die plek wel tracklimits gelden
2. Dat er geen elektronische/automatische controle op is door Race Control

Max hield zich er aan en toen na 20-25 rond Red Bull aan Max aangaf dat Hamilton het niet deed en er voordeel bij had (maw ga hetzelfde maar doen), heeft Race control laten weten aan Mercedes dat het niet was toegestaan. Hamilton heeft toen over de radio aangegeven dat hij dat alle ronden daar bewust afsneed (Hij klonk wel verbaasd over dat het niet mocht)

Race control had daar idd moeten ingrijpen, en een straf moeten uitdelen Hammilton....
Maar dat je het Hamilton / Mercedes niet kan aanrekenen, nee hoor, ze wisten het zeker wel dat het niet mocht. De regel in F1 veel mag niet, maar zolang je niet wordt gepakt......

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:30
FabianGTI schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:05:
[...]

Dat doen ze allemaal, ook Max.
Ik kan me de race in Saudi Arabië vorig jaar nog herinneren dat Max continue aan het zeuren was over de boordradio. ;)

Zal wel een dingetje zijn in de topsport, elkaar de fout in lokken en maar wijzen, ik vind het persoonlijk een beetje zonde van de sport.
Kunnen we niet gewoon afspreken die hele boordradio af te schaffen en dat de correurs het helemaal zelf moeten doen met behulp van ouderwetse bordjes langs de pitwall?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:47
jeanj schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:26:
Race control had daar idd moeten ingrijpen, en een straf moeten uitdelen Hammilton....
Maar dat je het Hamilton / Mercedes niet kan aanrekenen, nee hoor, ze wisten het zeker wel dat het niet mocht. De regel in F1 veel mag niet, maar zolang je niet wordt gepakt......
Ik vind het dan ook jammer dat veel mensen zitten te klagen van "FIA dit, FIA zus, FIA inconsequent". Er rijden daar per anderhalve minuut 20 auto's door 20 bochten. Zonder automatische detectie is het ondoenlijk om met een paar stewards een volledig sluitende controle te doen of alles perfect volgens de regeltjes gaat.
Ik zie het model van racecontrol/stewards ook meer als eenzelfde concept als een scheidsrechter in voetbal... die zien ook niet alles. And you win some, you lose some.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

schumi2004 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:07:
[...]

Kunnen we niet gewoon afspreken die hele boordradio af te schaffen en dat de correurs het helemaal zelf moeten doen met behulp van ouderwetse bordjes langs de pitwall?
Kneejerk-reacties hebben inderdaad over het algemeen meestal het beste resultaat gehad. Hoe wil je als coureur je team op de hoogte stellen over een probleem met de auto, een probleem met een andere auto, onbehoorlijk gedrag van een andere coureur, debris/grind/olie op de baan, veranderende omstandigheden waardoor je compound X wilt, overwegen of je misschien plan E zou willen gebruiken of checken of je engineer wel genoeg drinkt tijdens de race?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 15:28

Dido

heforshe

DataGhost schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:08:
checken of je engineer wel genoeg drinkt tijdens de race?
Volgens mij zijn het bij Ferrari met name de strategen die (meer dan) genoeg drinken tijdens de race :X
Met zo'n boekje erbij, van "A is een aapje dat eet uit zijn poot".

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhbbert:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
boxlessness schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Ik vind het dan ook jammer dat veel mensen zitten te klagen van "FIA dit, FIA zus, FIA inconsequent". Er rijden daar per anderhalve minuut 20 auto's door 20 bochten. Zonder automatische detectie is het ondoenlijk om met een paar stewards een volledig sluitende controle te doen of alles perfect volgens de regeltjes gaat.
Ik zie het model van racecontrol/stewards ook meer als eenzelfde concept als een scheidsrechter in voetbal... die zien ook niet alles. And you win some, you lose some.
Eens, race control kan dat niet bijbenen en dat moeten we ook niet verwachten (of willen). Maar dit is alsnog niet goed genoeg als je 't mij vraagt. Een raceuitslag moet niet afhangen van de pakkans bij overtredingen. Die pakkans moet naar (vrijwel) 100%, dus automatische detectie is nodig. Het zijn nog weer een paar sensoren en de investering per circuit is significant, maar het levert ook op: met 100% pakkans maakr de competitie eerlijker en dwingt rijders tot zuiverder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-05 20:41
Waah schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Tim Cook was alleen maar om deze reden bij de race:
Apple heeft bevestigd dat het binnenkort gaat werken aan een film over de Formule 1. De hoofdrol gaat naar Hollywoodster Brad Pitt terwijl ook Lewis Hamilton een rol – achter de schermen – gaat spelen.
https://www.formule1.nl/n...milton-wordt-coproducent/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Ah, het lijkt alsof iedereen die aan die film werkt eigenlijk geen idee heeft van hoe en wat. Met Brad Pitt ging het ook al zo geweldig:
[YouTube: Brad Pitt SNUBS Martin Brundle & Rachel Brookes as they attempted to interview him at the F1 USA GP]
Wordt vast een kaskraker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het hoort ook een beetje bij F1 dat de teams elkaar in de gaten houden en elkaar verlinken als iemand de regels breekt. Track limits horen daar ook bij. Natuurlijk zouden ze allemaal bij ieder bocht kunnen gaan klagen maar dan zal de wedstrijdleiding al snel niet meer luisteren. Volgens mij regelt dat zichzelf wel.

Brad Pitt was een beetje een aanfluiting. Volgens mij is ie bij alle teams langs geweest en iedere keer werd het opgewonden op TV gebracht. Volgens mij vond zelfs BP het te ver gaan aan z'n vreemde lachje te zien.

[ Voor 25% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 25-10-2022 17:39 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-05 20:41
Of maken ze er straks toch maar een IndyCar-film van? Net als destijds 'Driven' van Sylvester Stallone:
Prior to production, Stallone was seen at many Formula One races, but he was unable to procure enough information about the category due to the secrecy with which teams protect their cars, so he decided to base the film on Champ Car.
Wikipedia: Driven (2001 film)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:36

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0vtkBtBBIgOue05O1NNkiDCsr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnLYeTuvutvVvOK4kCLvsGAK.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rembock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mexico is open, gaat deze dicht :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord