[F1 2022] Race 19 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:
  • 81.624 views

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Nog even ter aanvulling: ik vind de prestatie die Verstappen afgelopen zondag heeft geleverd weergaloos. Dit was gezien de druk die er op stond (overlijden Mateschitz) en de ontwikkelingen (mislukte pitstop) misschien wel zijn beste race ooit.

Als je met die druk en met zo'n tegenslag nog geconcentreerd blijft en in staat bent om de kopmannen van je grootste rivalen, je 2 grootste opponenten, op de baan te verslaan deel je pas echt een ware mokerslag uit. Dit is voor Leclerc en Hamilton misschien een nog wel grotere klap dan Verstappens tweede WDC.

De afgegeven boodschap is duidelijk: tenzij ze over veel beter materieel beschikken zijn ze absoluut kansloos tegen Verstappen. Nu en in de toekomst.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

Wok

Dakloos...

@alexbl69 Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat :) Het toont vooral aan dat Max op mentaal niveau echt op een eigen planeet zit en dat niets, maar dan ook echt niets hem van zijn stuk kan brengen als-ie eenmaal in die cockpit zit.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 10:54
alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Bahrein was een schande... maar wederom iets dat je Hamilton (of Mercedes) niet aan kunt rekenen. Dat kwam volledig op het conto van Race Control.

Als Race Control zit te slapen en niet opmerkt dat een coureur de limieten overschrijdt is het mijns inziens de coureur niet te verwijten dat hij daar gebruik van maakt.
Het was ook niet alleen Bahrein. Die race in COTA dat Verstappen bestraft werd toen hij Kimi buiten de baan inhaalde, reed iedereen hele race op meerdere plekken met 4 wielen buiten de baan, voornamelijk in die S bochten. Daar werd toen ook niks tegen gedaan, alleen omdat Verstappen het deed tijdens inhaalactie werd hij bestraft. Maar track limits was al veel te lang erg inconsequent aangepakt. Ene bocht vinden ze het wel ok als je 4 wielen buiten de baan zit en andere bocht niet. Uiteindelijk dus wel goed dat ze er heel strikt in zijn nu en stellen dat track limits gewoon overal gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:36
alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:18:
Als je met die druk en met zo'n tegenslag nog geconcentreerd blijft en in staat bent om de kopmannen van je grootste rivalen, je 2 grootste opponenten, op de baan te verslaan deel je pas echt een ware mokerslag uit.
Maar lag er niet nog veel meer druk op Abu Dhabi? 1 ronde om de wereldtitel te pakken. Alles of niets. Ik wil niet weten wat je dan ervaart. Die mokerslag is dit hele seizoen nog steeds merkbaar bij Mercedes.

Op COTA was wel duidelijk dat ie de betere auto heeft. In handen van een coureur als Max (of Lewis for that matter) krijg je dit soort levels van dominantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Bahrein was een schande... maar wederom iets dat je Hamilton (of Mercedes) niet aan kunt rekenen. Dat kwam volledig op het conto van Race Control.

Als Race Control zit te slapen en niet opmerkt dat een coureur de limieten overschrijdt is het mijns inziens de coureur niet te verwijten dat hij daar gebruik van maakt.
Als ik het me nog goed herinner was in die race was door de wedstrijdleiding medegedeeld aan de coureurs dat
1. Op die plek wel tracklimits gelden
2. Dat er geen elektronische/automatische controle op is door Race Control

Max hield zich er aan en toen na 20-25 rond Red Bull aan Max aangaf dat Hamilton het niet deed en er voordeel bij had (maw ga hetzelfde maar doen), heeft Race control laten weten aan Mercedes dat het niet was toegestaan. Hamilton heeft toen over de radio aangegeven dat hij dat alle ronden daar bewust afsneed (Hij klonk wel verbaasd over dat het niet mocht)

Race control had daar idd moeten ingrijpen, en een straf moeten uitdelen Hammilton....
Maar dat je het Hamilton / Mercedes niet kan aanrekenen, nee hoor, ze wisten het zeker wel dat het niet mocht. De regel in F1 veel mag niet, maar zolang je niet wordt gepakt......

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:42
FabianGTI schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:05:
[...]

Dat doen ze allemaal, ook Max.
Ik kan me de race in Saudi Arabië vorig jaar nog herinneren dat Max continue aan het zeuren was over de boordradio. ;)

Zal wel een dingetje zijn in de topsport, elkaar de fout in lokken en maar wijzen, ik vind het persoonlijk een beetje zonde van de sport.
Kunnen we niet gewoon afspreken die hele boordradio af te schaffen en dat de correurs het helemaal zelf moeten doen met behulp van ouderwetse bordjes langs de pitwall?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:29
jeanj schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:26:
Race control had daar idd moeten ingrijpen, en een straf moeten uitdelen Hammilton....
Maar dat je het Hamilton / Mercedes niet kan aanrekenen, nee hoor, ze wisten het zeker wel dat het niet mocht. De regel in F1 veel mag niet, maar zolang je niet wordt gepakt......
Ik vind het dan ook jammer dat veel mensen zitten te klagen van "FIA dit, FIA zus, FIA inconsequent". Er rijden daar per anderhalve minuut 20 auto's door 20 bochten. Zonder automatische detectie is het ondoenlijk om met een paar stewards een volledig sluitende controle te doen of alles perfect volgens de regeltjes gaat.
Ik zie het model van racecontrol/stewards ook meer als eenzelfde concept als een scheidsrechter in voetbal... die zien ook niet alles. And you win some, you lose some.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 14:08

DataGhost

iPL dev

schumi2004 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:07:
[...]

Kunnen we niet gewoon afspreken die hele boordradio af te schaffen en dat de correurs het helemaal zelf moeten doen met behulp van ouderwetse bordjes langs de pitwall?
Kneejerk-reacties hebben inderdaad over het algemeen meestal het beste resultaat gehad. Hoe wil je als coureur je team op de hoogte stellen over een probleem met de auto, een probleem met een andere auto, onbehoorlijk gedrag van een andere coureur, debris/grind/olie op de baan, veranderende omstandigheden waardoor je compound X wilt, overwegen of je misschien plan E zou willen gebruiken of checken of je engineer wel genoeg drinkt tijdens de race?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:03

Dido

heforshe

DataGhost schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:08:
checken of je engineer wel genoeg drinkt tijdens de race?
Volgens mij zijn het bij Ferrari met name de strategen die (meer dan) genoeg drinken tijdens de race :X
Met zo'n boekje erbij, van "A is een aapje dat eet uit zijn poot".

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhbbert:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
boxlessness schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Ik vind het dan ook jammer dat veel mensen zitten te klagen van "FIA dit, FIA zus, FIA inconsequent". Er rijden daar per anderhalve minuut 20 auto's door 20 bochten. Zonder automatische detectie is het ondoenlijk om met een paar stewards een volledig sluitende controle te doen of alles perfect volgens de regeltjes gaat.
Ik zie het model van racecontrol/stewards ook meer als eenzelfde concept als een scheidsrechter in voetbal... die zien ook niet alles. And you win some, you lose some.
Eens, race control kan dat niet bijbenen en dat moeten we ook niet verwachten (of willen). Maar dit is alsnog niet goed genoeg als je 't mij vraagt. Een raceuitslag moet niet afhangen van de pakkans bij overtredingen. Die pakkans moet naar (vrijwel) 100%, dus automatische detectie is nodig. Het zijn nog weer een paar sensoren en de investering per circuit is significant, maar het levert ook op: met 100% pakkans maakr de competitie eerlijker en dwingt rijders tot zuiverder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:31
Waah schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

"Hey Siri, how to leave a finish flag"

Echt.... Snap de keuze vaak niet. Zoals in veel reacties te zien is: genoeg mensen dromen over het zwaaien van de vlag..... Maar de mensen die het doen hebben er vaak geen zin in of hebben niets met de sport. Onbegrijpelijk.
Tim Cook was alleen maar om deze reden bij de race:
Apple heeft bevestigd dat het binnenkort gaat werken aan een film over de Formule 1. De hoofdrol gaat naar Hollywoodster Brad Pitt terwijl ook Lewis Hamilton een rol – achter de schermen – gaat spelen.
https://www.formule1.nl/n...milton-wordt-coproducent/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 14:08

DataGhost

iPL dev

Ah, het lijkt alsof iedereen die aan die film werkt eigenlijk geen idee heeft van hoe en wat. Met Brad Pitt ging het ook al zo geweldig:
[YouTube: Brad Pitt SNUBS Martin Brundle & Rachel Brookes as they attempted to interview him at the F1 USA GP]
Wordt vast een kaskraker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het hoort ook een beetje bij F1 dat de teams elkaar in de gaten houden en elkaar verlinken als iemand de regels breekt. Track limits horen daar ook bij. Natuurlijk zouden ze allemaal bij ieder bocht kunnen gaan klagen maar dan zal de wedstrijdleiding al snel niet meer luisteren. Volgens mij regelt dat zichzelf wel.

Brad Pitt was een beetje een aanfluiting. Volgens mij is ie bij alle teams langs geweest en iedere keer werd het opgewonden op TV gebracht. Volgens mij vond zelfs BP het te ver gaan aan z'n vreemde lachje te zien.

[ Voor 25% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 25-10-2022 17:39 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:31
Of maken ze er straks toch maar een IndyCar-film van? Net als destijds 'Driven' van Sylvester Stallone:
Prior to production, Stallone was seen at many Formula One races, but he was unable to procure enough information about the category due to the secrecy with which teams protect their cars, so he decided to base the film on Champ Car.
Wikipedia: Driven (2001 film)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:43

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0vtkBtBBIgOue05O1NNkiDCsr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnLYeTuvutvVvOK4kCLvsGAK.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mexico is open, gaat deze dicht :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord