[F1] Seizoen 2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 135 Laatste
Acties:
  • 1.287.011 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:29

backupdevice

No Risk , Full Push

Weten wij hoe laat wij een statement van de FIA kunnen verwachten omtrent de Audits?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
backupdevice schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 05:49:
Weten wij hoe laat wij een statement van de FIA kunnen verwachten omtrent de Audits?
Ik las ergens misschien ook wel niet. Omdat de fia niet onder druk gezet wenst te worden om meer de uitkomst te komen. Stond ook dat het naar over een minimale overschrijding zou gaan bij rb.... Volgens de daily mail https://www.gpblog.com/nl...r-budgetplafond-heen.html

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
hjtuinenburg schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:04:
Doet me denken aan de video waarin Toto zijn middelvinger opsteekt naar Nederlandse fans die “No Mikey” naar hem roepen.

Daar laat hij zich wel erg kennen vind ik…

https://gp33.nl/video-tot...rlandse-fan-in-zandvoort/
Ach joh, dat is toch gewoon eeb prachtige reactie haha, fans maken hem belachelijk en hij laat zo weten dat hij teambaas number 1 is :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

murphydrz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:03:
[...]

Toto met zijn 500mijoen op zijn bankrekening zal zich echt niet zoveel zorgen maken.. Bij teveel stress of het uitblijven van succes zie ik Toto zomaar de stekker uit het project trekken.
Ik neem aan dat het vermogen is, niet cash ;)

Het is een beetje raar dat ie aandeelhouder is kunnen worden. Persoonlijk had ik liever Norbert Haug gezien als teamleider daar. Norbert was toch wel hét Mercedes icoon van de jaren 90, mét snor dan wel.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Prachtige baan :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeRWeddacAESeoF?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
TheBrut3 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:15:
[...]

Volgens mij is Red Bull GmbH (moederbedrijf Red Bull dus) 100% eigenaar van alles. Red Bull GmbH is dan weer, via wat shady constructies voor 49% van Mateschitz en voor 51% van Yoovidhya.
Horner en Marko zijn volgens mij enkel in dienst van alle bedrijven. Maar om de details boven water te krijgen kan je toch verdomd hard zoeken :o Ik kom de volgende entiteiten tegen;
Red Bull Racing Ltd
Red Bull Technology Ltd
Red Bull Advanced Technologies Ltd
Red Bull Powertrains Ltd
Klopt wat je zegt - Horner en Marko komen nergens voor als aandeelhouder.
Deze twee ook nog:
Red Bull Powertrains 2026 Limited
Red Bull Advanced Services Limited

Die shady constructies valt wel mee :+ Het is vrijwel direct terug teiden.
Aandeelhouders Red Bull GMBH
49% Distribution & Marketing Gmbh (Oostenrijk) --> 100% Mateschitz
49% T.C. Agrotrading Company Limited (Hong Kong) --> Yoovidhya
2% Yoovidhya (Thailand)

[ Voor 19% gewijzigd door GermanPivo op 05-10-2022 08:02 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:50
cordonbleu schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:13:
[...]

Inderdaad. Bij Christian zie je het er gewoon van af spatten dat hij er zin in heeft en geniet van wat hij doet. Hij is als een kind in een snoepwinkel. Bij Toto daarentegen komt juist het heel regelmatig over alsof hij er eigenlijk helemaal niet wil zijn, er geen plezier uit haalt en zich over alles kan opwinden. Het is bij hem altijd zo serieus. Maar dat laatste kan ook een Duits dingetje zijn natuurlijk. :+
Vergeet ook niet dat toto fully vested (financieel) is in het team. Bij CH is dat maar marginaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:58

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Nu online
synx6 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:55:
[...]

Vergeet ook niet dat toto fully vested (financieel) is in het team. Bij CH is dat maar marginaal.
Dan nog. Als het lijkt of je er geen plezier uit haalt doe je toch iets niet goed denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:50
cordonbleu schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

Dan nog. Als het lijkt of je er geen plezier uit haalt doe je toch iets niet goed denk ik.
Je ziet maar 1 pct van die hele man en gezin. Ik verwacht dat hij er wel energie van krijgt. Hij is fit, zijn vrouw heeft een belangrijke rol in de onderneming en hij wil winnen… ik vind hem juist in staat om te zeggen: Het is klaar zodra de lol weg is en ga iets anders doen.

Denk dat een aantal andere teambazen die luxe en ballen niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
cordonbleu schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

Maar wie zegt dat hij er verder geen plezier uit haalt? Ze zijn gewoon extreem competitief en dat uit zich in compleet verschillende manieren.
Daarnaast zijn de bedrijfsfilosofieën van Mercedes en Red Bull totaal anders. Red Bull wilt zich lekker speels opstellen, ze zijn een extreme sports merk en ze zijn een marketing bedrijf. Een speelse uitstraling is perfect.
Mercedes wilt echter een professionele uitstraling hebben en ze willen een serieuze uitstraling hebben, omdat dit reflecteert op het automerk.

Daarnaast is dit voor hen ook hun werk. Zeker, Toto hoeft nooit meer in zijn leven een dag te werken en is alsnog steenrijk, maar toch blijft het zijn werk en hobby. Wij zitten uiteraard ook niet allemaal de hele dag met een blije glimlach op de werkvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:25

flessuh

Set sail for fail!

Gelukkig weer eens een baan met 1 DRS zone. Meteen weer een goede test voor het concept van de auto wat volgen betreft :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:38:
[...]

Maar wie zegt dat hij er verder geen plezier uit haalt? Ze zijn gewoon extreem competitief en dat uit zich in compleet verschillende manieren.
Daarnaast zijn de bedrijfsfilosofieën van Mercedes en Red Bull totaal anders. Red Bull wilt zich lekker speels opstellen, ze zijn een extreme sports merk en ze zijn een marketing bedrijf. Een speelse uitstraling is perfect.
Mercedes wilt echter een professionele uitstraling hebben en ze willen een serieuze uitstraling hebben, omdat dit reflecteert op het automerk.

Daarnaast is dit voor hen ook hun werk. Zeker, Toto hoeft nooit meer in zijn leven een dag te werken en is alsnog steenrijk, maar toch blijft het zijn werk en hobby. Wij zitten uiteraard ook niet allemaal de hele dag met een blije glimlach op de werkvloer.
Dat zei ik dus ook niet. Ik zei dat het zo lijkt, oftewel dat het zo over komt.

En die professionele uitstraling waar je het over hebt slaat ook de verkeerde kant op, zoals vorig jaar. Mercedes heeft het team toen teruggefloten van alle protesten die ze tegen RB hadden ingediend na de laatste race. Dit geklaag was slecht voor het imago van MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Mooi hoe T8 in je beleving in de sim een haakse rechter lijkt met die snelheid waar je hem mee pakt, maar in feite is het amper een knik. Meer een 45 graden bocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Hoe laat wordt de hele budget-overschrijding saga gecommuniceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:44:
[...]

Het ging erom dat Gasly niet genoemd werd in de aankondiging van Tsunoda. Dit speelt allemaal na de Vettel
exit->Alonso naar AM->Piastri wel/niet naar Alpine saga.
Oh zo, nee dat lijkt me ook logisch, ze zullen bij AT dondersgoed weten dat die move naar Alpine speelt en al in onderhandeling zijn met Alpine en/of het management van Gasly. Dus dan voegt het niet zoveel toe om bij Tsunoda te zeggen dat ie 'alongside Pierre Gasly' gaat rijden als je 2 weken later weer moet berichten dat Gasly vertrekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Erik van Haren (F1 journalist Telegraaf) geeft op Twitter aan dat het nog maar de vraag is of het onderzoek vandaag gepubliceerd gaat worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:27
The_Admin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

Oh zo, nee dat lijkt me ook logisch, ze zullen bij AT dondersgoed weten dat die move naar Alpine speelt en al in onderhandeling zijn met Alpine en/of het management van Gasly. Dus dan voegt het niet zoveel toe om bij Tsunoda te zeggen dat ie 'alongside Pierre Gasly' gaat rijden als je 2 weken later weer moet berichten dat Gasly vertrekt :+
Andersom zeggen voetbalclubs ook op zondagavond "we staan 100% achter de trainer" en op maandagmorgen om 8 uur is er al een persbericht dat de trainer ontslagen is :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:24

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeSZPjjWQAE8Dm9?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FePTlQYWAAAcXRk?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FeIX8o0XwAAa1EY?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 55% gewijzigd door Miesjh op 05-10-2022 10:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 12:24

Miesjh

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 23:47

pro_6or

amateur_60r

NiaX schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

Dat soort quotes zijn van alle tijden, Horner in 2016 klinkt net als Wolff in 2022:
"Horner believes such dominance is bad for the sport and argues Red Bull's period of success between 2010 and 2013 was not the same."

(https://www.espn.com/f1/s...e-mercedes-dominance-2016)
Dus misschien moeten wij eens ophouden met die rare, ongefundeerde, kinderachtige haat naar Toto Wolff.

En nogmaals: Nee ik ben geen Mercedes fan, ik sta gewoon te juichen als Verstappen wint, maar ik snap werkelijk niets van die schuimbekkende menigte in Nederland zodra Toto Wolff iets roept. Dat is wat managers doen, negeer het gewoon ;-)
2016 was natuurlijk niet het eerste jaar waarin Mercedes domineerde. Plus, dit jaar is redbull niet dominant geweest, iig niet tot aan de zomerstop en zeker niet in het begin van het jaar. In zoverre vind ik dat wel onvergelijkbaar en een doorzichtige poging om Max zijn prestaties in diskrediet te brengen.

Toto is weldegelijk een heel ander type dan bv een Binotto die niet elke (on)mogelijkheid aangrijpt om een ander team aan te vallen. Ze doen dat allemaal maar bij Toto is het een way of life. Dat heeft hij ook zelf aangegeven in interviews.

Persoonlijk vind ik het too much en erg onsportief.

een treffende spreuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zo jammer dat er nog geen meme van deze quote is van Toto Wolff :D
"Christian likes to rumble around a little bit, but I think we are doing it a bit different," Wolff said in a preview of the Formula One documentary. "We concentrate on ourselfs. We don't look to much left and right. We do the talking on the track."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

The_Admin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:04:
Erik van Haren (F1 journalist Telegraaf) geeft op Twitter aan dat het nog maar de vraag is of het onderzoek vandaag gepubliceerd gaat worden...
Dus de FIA heeft/had aangegeven dat vandaag dat rapport gepubliceerd zou worden toch? Zou bizar zijn als dat niet gebeurd nav afgelopen week en alle drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Dit was de reactie van Erik op een bericht over de Daily Mail (https://www.dailymail.co....ch-114m-spending-cap.html). Het lijkt dus, volgens de laatste geruchten, allemaal wel mee te vallen voor Red Bull.

[ Voor 4% gewijzigd door Extigo op 05-10-2022 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
siggy schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

Dus de FIA heeft/had aangegeven dat vandaag dat rapport gepubliceerd zou worden toch? Zou bizar zijn als dat niet gebeurd nav afgelopen week en alle drama.
Hmm de FIA heeft dit aangegeven; https://www.fia.com/news/fia-statement-financial-regulations

Ik heb niet voorbij zien komen dat zij een rapport zouden gaan publiceren o.i.d., aangezien het om financial data gaat kan ik me goed voorstellen dat het absolute resultaat niet aan de grote klok gehangen gaat worden en dat we alleen uiteindelijk te horen krijgen dat er no further action is of dat er een penalty komt voor het overschrijden ervan.

Beetje zoals het Ferrari motor verhaal van een paar jaar terug, zal dit ook niet compleet bekend gemaakt worden ondanks dat iedereen transparantie eist van de FIA op deze vlakken.

Waar had de FIA aangegeven dat ze vandaag met dat rapport komen / dat vandaag uitsluitsel komt op dit debacel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
[...]

Toto zit waarschijnlijk nog even lekker te lobbyen en wil dat dit zo lang als mogelijk boven een kampioensrace van Verstappen blijft hangen 8)

Nee geen idee, FIA gonna FIA lijkt het, lekker traag en beslissingen 6x uitstellen. Maar met de huidige druk hier op MOET je zsm openheid geven lijkt me. Daarnaast een diepgravend onderzoek naar het lek, want het is bizar dat dit al rondzingt voor er überhaupt iets gepubliceerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dazzler2120 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:32:
[...]

Hmm de FIA heeft dit aangegeven; https://www.fia.com/news/fia-statement-financial-regulations

Ik heb niet voorbij zien komen dat zij een rapport zouden gaan publiceren o.i.d., aangezien het om financial data gaat kan ik me goed voorstellen dat het absolute resultaat niet aan de grote klok gehangen gaat worden en dat we alleen uiteindelijk te horen krijgen dat er no further action is of dat er een penalty komt voor het overschrijden ervan.

Beetje zoals het Ferrari motor verhaal van een paar jaar terug, zal dit ook niet compleet bekend gemaakt worden ondanks dat iedereen transparantie eist van de FIA op deze vlakken.

Waar had de FIA aangegeven dat ze vandaag met dat rapport komen / dat vandaag uitsluitsel komt op dit debacel?
Dat vraag ik me ook af, heb het herhaaldelijk gelezen op de diverse f1 sites en afgelopen weekend ook volgens mij van de f1tv commentatoren.

Wel hilarisch statement. Ze beaamen dat er onzin wordt gespuit, maar 'not my problem'. En dat van een miljardencircus. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

The_Admin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Toto zit waarschijnlijk nog even lekker te lobbyen en wil dat dit zo lang als mogelijk boven een kampioensrace van Verstappen blijft hangen 8)

Nee geen idee, FIA gonna FIA lijkt het, lekker traag en beslissingen 6x uitstellen. Maar met de huidige druk hier op MOET je zsm openheid geven lijkt me. Daarnaast een diepgravend onderzoek naar het lek, want het is bizar dat dit al rondzingt voor er überhaupt iets gepubliceerd is.
Gezien hun statement verwacht ik er niks van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik hoop op duidelijkheid voor het weekend. Kan Sky eens een keer een heel weekend wijden aan "Toto, kun je ons eens uitleggen waarom ook dit niet klopt?" :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Ik las op reddit (dus oceaan aan korreltjes zout) dat de FIA had aangegeven binnen 2 uur (post rond 11) een rapport naar buiten te brengen.

Wat er ook gebeurt, Ferrari en Mercedes moeten gewoon aangepakt worden.

Als het klopt wat ze claimden, hebben ze dus een bron die gelekt heeft vanuit de FIA --> bedrijfsspionage

Als het niet klopt wat ze claimden was het gewoon pure smaad.

[ Voor 47% gewijzigd door flessuh op 05-10-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
The_Admin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

Het gaat Toto echt niet om het verpesten van een kampioensweekend.. Het gaat hem om de miljoenen prijzengeld van afgelopen seizoen en mogelijk dit seizoen. Het gaat echt niet om het dwars zitten van Verstappen, het gaat gewoon om heel veel centen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Waarop schijnbaar de FIA weer gezegd heeft dat ze zich niet onder druk laten zetten.

Het kan natuurlijk ook best dat er een welles/nietes spelletje gaande is tussen de FIA en de twee teams met de vermeende overschrijding van de budget cap. Want er was ook sprake van dat Red Bull gezegd heeft dat het te maken heeft met "oude autos". Dus zeg maar de categorie "vallen demos ook onder de budget cap?" (Waarschijnlijk niet want marketing). En wanneer valt het onderhoud / ... van die heritage dan weer wel onder de budget cap?
Personeel valt onder de cap. Lee Stevenson, Verstappens oud nr 1 mechanic, is naar het demo team gegaan. Dit seizoen is hij soms weer in de garage aanwezig. Doet hij intussen ook nog zaken voor het demo team? En hoe bepaal je dan of / welk deel van het salaris onder de cap valt?
En heritage vallen ook de 2021 autos al onder? Aangezien deze autos zo anders zijn. Wat als Red Bull bv de wheel guns van de 2021 autos hetzelfde zijn als de huidige autos. Vervolgens moeten ze nieuwe wheelguns hebben omdat die voor de 2021 auto te oud / versleten zijn. Red Bull zegt "uitgaven voor heritage" FIA zegt "ook van toepassing op huidige auto".

In any case. Het kan ook een middel zijn om druk op de FIA te zetten om een uitspraak te doen. In de hoop dat de FIA bezwaren afkeurt terwijl daar nu dus nog discussie over is tussen de FIA en de teams in kwestie. Want als de FIA heeft gevonden dat team X in overtreding is, is elke dag dat een officiële uitspraak langer duurt in het voordeel van team X. Want als de FIA zeker van hun zaak was dan was de eindconclusie er ook al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Homeland schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:38:
[...]

Het gaat Toto echt niet om het verpesten van een kampioensweekend.. Het gaat hem om de miljoenen prijzengeld van afgelopen seizoen en mogelijk dit seizoen. Het gaat echt niet om het dwars zitten van Verstappen, het gaat gewoon om heel veel centen.
8)7 Daarom steeds op specifieke momenten naar buiten komen met dit soort ongein?

Ik doe 'm nog even;
"Christian likes to rumble around a little bit, but I think we are doing it a bit different," Wolff said in a preview of the Formula One documentary. "We concentrate on ourselfs. We don't look to much left and right. We do the talking on the track."

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Homeland schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:38:
[...]

Het gaat Toto echt niet om het verpesten van een kampioensweekend.. Het gaat hem om de miljoenen prijzengeld van afgelopen seizoen en mogelijk dit seizoen.
Afgelopen seizoen en prijzengeld? Prijzengeld is gekoppeld aan WCC, en Mercedes zal niet hoger in het WCC van 2021 eindigen dan ze nu gedaan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Deze tweet is van 45 min geleden, dus binnen nu en 1u en 15min wordt er meer bekend over de budgetten

https://twitter.com/Noemidemiguel/status/1577583004981018624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
flessuh schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:37:
Ik las op reddit (dus oceaan aan korreltjes zout) dat de FIA had aangegeven binnen 2 uur (post rond 11) een rapport naar buiten te brengen.

Wat er ook gebeurt, Ferrari en Mercedes moeten gewoon aangepakt worden.

Als het klopt wat ze claimden, hebben ze dus een bron die gelekt heeft vanuit de FIA --> bedrijfsspionage

Als het niet klopt wat ze claimden was het gewoon pure smaad.
Even nog een bron erbij; https://www.reddit.com/r/...ia_has_announced_that_it/

Alleen de bron van hoe de FIA dit dan weer aangekondigd heeft, staat er niet bij.
Ik ben benieuwd, maar het kan dus ook wéér gewoon een journalist zijn die verkeerd/slecht geïnformeerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
@JB
JB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Iets zegt me dat daarom die deal met Porsche is afgeketst. Volgend jaar weer Honda op _alles_ :?
Leek me meer een discussie voor hier i.p.v. het racetopic, maar de Porsche deal is volledig afgeketst ja;
https://www.reddit.com/r/...he_completely_buries_its/
https://www.reddit.com/r/...fficially_called_off_the/

Het afketsten gebeurde doordat Porsche een 50% stake in het RBR team wilde, naast motor leverancier. Dat was niet acceptabel voor RBR.

[ Voor 11% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-10-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Dazzler2120 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:45:
@JB

[...]

Leek me meer een discussie voor hier i.p.v. het racetopic, maar de Porsche deal is volledig afgeketst ja;

Het afketsten gebeurde doordat Porsche een 50% stake in het RBR team wilde, naast motor leverancier. Dat was niet acceptabel voor RBR.
Eigenlijk hoort Porsche wel een boete te betalen aan de teams in de F1. Het hele reglement voor 2026 is bijna aan hun aangepast en ze gaan nu ineens niet meer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@JB

[...]

Ja daar kom je vast wel uit lijkt me. Ik denk dat Honda spijt heeft van hun "uitstappen", maar geen idee hoe die constructie er nu uit moet gaan zien met RBPT :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
mrstylo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:50:
[...]

Eigenlijk hoort Porsche wel een boete te betalen aan de teams in de F1. Het hele reglement voor 2026 is bijna aan hun aangepast en ze gaan nu ineens niet meer mee doen.
Volgens mij mis ik iets... Wat is er in het motoren regelement voor Porsche aangepast?
JB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:51:
[...]

Ja daar kom je vast wel uit lijkt me. Ik denk dat Honda spijt heeft van hun "uitstappen", maar geen idee hoe die constructie er nu uit moet gaan zien met RBPT :?
Voor zover ik weet heeft Honda een verandering in beleidsvoering gedaan. Vorige eigenaar van Honda was geen fan van racing & wilde met het bedrijf richting sustainable gaan. Daar is de beslissing uitgekomen om uit de F1 te stappen.
Na management wijziging lijkt Honda op die beslissing terug te komen en zien ze er toch wel wat baat in.
Als er iets m.b.t. Honda gaat komen, dan wordt dat dit weekend aangekondigd lijkt mij.

Edit: wellicht dat ze de samenwerking anders gaan doen, dus dat Honda alleen een titelsponsor blijft, en de nieuwe motoren ontwikkeld worden i.s.m. Honda engineers, maar als RBPT o.i.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-10-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:00
Dit zou het rapport nu moeten zijn?

[ Voor 84% gewijzigd door Salv op 05-10-2022 22:06 ]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
Lijkt nogal fake gezien de kwaliteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als het waar is dan is dat nogal een anti-climax bedrag zeg :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
ArthurMorgan schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:55:
Een achtervleugel aanraken is duurder ;)

Edit: Als het overschrijden inderdaad maar 150k is, dan is een boete van 17% van dat bedrag prima in verhouding denk ik.

Als dit document echt is, zal het goed ervoor afschrikken om over de limit heen te gaan. die 10% windtunnel time reduction is hier de echte straf voor AM.

[ Voor 38% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-10-2022 11:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

The_Admin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:54:
is ook voor 99,9999999% zeker fake.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
ArthurMorgan schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:55:
Ach, iedere overspend telt natuurlijk in principe, anders is het wel een erg glijdende schaal. Kan me ook niet voorstellen dat ze eerst een bedrag noemen (12M) en dan aangeven dat dat omlaag gegaan is na appeal, dat levert alleen maar weer meer gezeik op.

Maar goed, niks op Twitter of op de FIA docs site, dus lijkt me een fake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En 2x 50 punten aftrek voor Aston Martin lijkt me ook wat ingrijpend voor de handhaving van een nieuwe (incomplete) regelset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Dazzler2120 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:53:
[...]

Volgens mij mis ik iets... Wat is er in het motoren regelement voor Porsche aangepast?
Ik dacht te lezen dat het wegvallen van MGU-H iets van Porsche was. Maar ik kan het ook verkeerd hebben
The_Admin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:54:
En nog redelijk spreektaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
mrstylo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

Ik dacht te lezen dat het wegvallen van MGU-H iets van Porsche was. Maar ik kan het ook verkeerd hebben
Mwa als ik dit zo lees;
https://nl.motorsport.com..._term=News&utm_content=nl

Dan is het niet per definitie om Porsche te doen, maar het versimpelen voor alle teams. Vooral RB schijnt daar flink voor gelobbyd te hebben om de MGU-H te verwijderen.
Wat de achterliggende reden is, dat is lastig in te schatten. Maar deze wijziging werd door de meeste teams als een goede wijziging gezien (en vooral: Kostenverlagend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Niet lullig bedoeld, maar waar heb je dit vandaan? Op de site van de FIA staat (nog) niks?

Mocht het waar zijn, gaan ze nu de betreffende individuen die er een hoop stront van hebben gemaakt aanpakken op basis van laster/smaad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:24

Damian

Insane Obtrusion

Ja die is 100% fake dus haal ff weg. Typefouten en raar taalgebruik.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Lees ook de laatste alinea even. Is natuurlijk fake ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Niet 50% van Red Bull Racing. 50% van Red Bull Technologies. Die bv weer bezig zijn met het ontwikkelen van de RB17 (track car die ze willen gaan verkopen).

50% van Red Bull Powertrains zou nog tot daar aan toe zijn. Maar 50% van RBT is echt compleet van de pot gerukt. Dan kunnen ze bv dus ook tegen Newey zeggen om even een nieuwe Porsche auto te ontwerpen, want Newey is natuurlijk in dienst van RBT.
JB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:51:
[...]

Simpel. RBPT maakt de verbrandingsmotor, Honda levert het hybride verhaal :p Honda kan er dan leuk mee doen in de marketing v.w.b. klimaat en zo. De samenwerking met Porsche zou er ook zo uit zien volgens de geruchten. Dat Porsche alleen het electrische deel zou doen.
En Horner heeft al vaker niet onder stoelen of banken gestoken dat de verbrandingsmotor voor RBPT geen issue is. Het electrische deel zijn ze wel op zoek naar een partner, maar is geen vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:43:
Deze tweet is van 45 min geleden, dus binnen nu en 1u en 15min wordt er meer bekend over de budgetten

https://twitter.com/Noemidemiguel/status/1577583004981018624
ofneetochniet.gif

Ik ben benieuwd of het überhaupt nog komt vandaag

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Toch even de Palmer analyse gekeken en normaal met best wat plezier, maar ik had deze keer toch wel de indruk dat hij toch niets iets meer de Engelse heren verdedigde dan nodig is.

Voorbeelden:
Perez SC incidenten vergelijken met Vettel - Webber in 2012 is compleet scheef en gedaan om aan te geven dat Perez mild bestraft was: in het betreffende incident reed Webber achter de SC en ging de SC naar binnen en liet Vettel een zeer groot gat vallen wat een voordeel voor RB opleverde omdat Webber niemand direct achter zich had.
Verremmen van Max achter Lando vs Lewis achter Carlos in de VSC situatie. Aangeven dat het het Hamilton incident niet zo op het randje was.
In mijn ogen te vriendelijk over Russell met zijn aanvaring met Schumacher. Hoewel Palmer aangeeft dat hij toch wel een onderzoek van de wedstrijdleiding had verwacht is het de toon.

Het verremmen van Max bij de inhaalpoging op Lando: omcirkelt een zogenaamde plas water die de lockup veroorzaakt, maar daar ligt gewoon geen water. Zoek het fragment op, zet het stil. Ja uiteraard is het wel de vochtige lijn, maar dat is sowieso het geval omdat je van de race lijn af moet om in te halen.

Ik vind de analyse doorgaans sterker.
Op naar Suzuka!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En dan door naar het echte nieuws van vandaag:

Honda sponsoring terug op de auto :)
But Honda branding will now return to the Red Bull and AlphaTauri cars from this weekend after an increased partnership was announced on Wednesday, marking the closest the two parties have grown since the Japanese manufacturer’s works exit.
As well as running the Honda logo on the Red Bull RB18 and AlphaTauri AT03 from Suzuka onwards, Red Bull driver Sergio Perez will take on an ambassador role for the Honda Racing School’s driving academy.
https://www.motorsport.co...-of-japanese-gp/10379593/

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 05-10-2022 13:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
YakuzA schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:13:
En dan door naar het echte nieuws van vandaag:

Honda sponsoring terug op de auto :)

[...]

https://www.motorsport.co...-of-japanese-gp/10379593/
Het echte nieuws dat al drie keer vermeld is bedoel je? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

The_Admin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Jup, is beter nieuws dan het geneuzel over fake costcap screenshotjes :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 23:12
The_Admin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Toch hoor ik liever dit 3 x dan het 'overige' gezeur ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:06
Voor de afwisseling dan wat humor:
https://www.reddit.com/r/.../xvpd03/use_your_mirrors/

Ik vind het een mooie edit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
https://twitter.com/andre...avhSEwETKjE_Wp8Kj6aw&s=19

Een wat bekendere bron dan de dame die postte dat de FIA binnen de afgelopen 2 uur iets zouden announcen; wellicht krijgen we geen nieuws deze week, wellicht krijgen we helemaal geen nieuws hierover, of wellicht komt het nieuws toch vandaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
BasvanS schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:32:
[...]
Heb jij HAM wel eens wat positiefs horen zeggen over VER. Als ik een artikel lees over HAM die praat over de nieuwe generatie talenten, en dan alleen NOR en LEC noemt, dan word op die manier de vijandigheid tussen MER en RB bewust in stand gehouden.
Op je eerste vraag: Ja, zeker.

Op het tweede over "nieuwe generatie talenten":
Even los van of HAM wel of niet VER noemt, maar iemand die al in zijn 8e seizoen in de F1 zit, valt bij mij sowieso niet meer onder "talent".

Norris begon in 2019 (4 jaar na Max) en Leclerc in 2018 (3 jaar na Max).

Norris en Leclerc zijn wmb ook de noemer "Talent" ontgroeid.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

:D Heerlijk dit! Kan het 10x terug kijken en elke keer moeten lachen :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dazzler2120 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:52:

Een wat bekendere bron dan de dame die postte dat de FIA binnen de afgelopen 2 uur iets zouden announcen; wellicht krijgen we geen nieuws deze week, wellicht krijgen we helemaal geen nieuws hierover, of wellicht komt het nieuws toch vandaan :+
De [true/false/maybe] boolean :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dazzler2120 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:52:

Ik mag toch hopen van niet. Is Red Bull en/of Aston Martin fout;

- optreden!

Is Red Bull en/of Aston Martin niet fout;

- optreden!

Je ziet nu alweer meteen onder deze Britse bron "zie je wel, RBR..." :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Mwa de FIA is niet verplicht om een statement te maken op een situatie als er niks aan de hand is verder.
Het schijnt dat alleen aangekondigd was dat vandaag de certificaten verdeeld werden (dus of ze zich aan het budget gehouden hebben). Stel iedereen heeft gewoon een certificaat gekregen, dan is daarmee de kous af; "As part of the process to govern the cost cap, teams have been told that on October 5 the FIA will issue teams that were under the circa $145 million cost cap last year with a compliance certificate."

Als RB dan iets wilt vinden van het feit dat Binotto & Wolff zo extreem beweerden dat RB valsspeelde, dan is het aan Red Bull om daar een zaak van te maken, niet de FIA.

Er zullen wellicht acties aangekondigd worden; "Team X heeft het budget overschreden en krijgt Y en Z straf" o.i.d., maar volgens mij heeft de FIA nooit specifiek aangekondigd dat ze dát vandaag gaan doen.

Andrew Benson is idd een journalist van BBC UK, dus een Britse bron. Over het algemeen zit hij wel redelijk goed bij het rechte eind met zaken en in principe zegt hij hier met zijn tweet dat ook zij niet weten wat er echt gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dazzler2120 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:18:

Andrew Benson is idd een journalist van BBC UK, dus een Britse bron. Over het algemeen zit hij wel redelijk goed bij het rechte eind met zaken en in principe zegt hij hier met zijn tweet dat ook zij niet weten wat er echt gaat gebeuren.
Maar de certificaten worden vandaag wel uitgedeeld?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Mwa de FIA is niet verplicht om een statement te maken op een situatie als er niks aan de hand is verder.
Het schijnt dat alleen aangekondigd was dat vandaag de certificaten verdeeld werden (dus of ze zich aan het budget gehouden hebben). Stel iedereen heeft gewoon een certificaat gekregen, dan is daarmee de kous af; "As part of the process to govern the cost cap, teams have been told that on October 5 the FIA will issue teams that were under the circa $145 million cost cap last year with a compliance certificate."

Als RB dan iets wilt vinden van het feit dat Binotto & Wolff zo extreem beweerden dat RB valsspeelde, dan is het aan Red Bull om daar een zaak van te maken, niet de FIA.

Er zullen wellicht acties aangekondigd worden; "Team X heeft het budget overschreden en krijgt Y en Z straf" o.i.d., maar volgens mij heeft de FIA nooit specifiek aangekondigd dat ze dát vandaag gaan doen.

Mjah kan dus prima dat de FIA de teams een certificaat geeft maar daar verder (nog) geen reuring aan geeft. Dan is het aan de teams zelf om te communiceren dat ze wel/geen certificaat hebben ontvangen. Iets wat Merc/Ferrari ongetwijfeld gráág zsm doen om de druk op RBR op te voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:06
BasvanS schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:32:
[...]
Heb jij HAM wel eens wat positiefs horen zeggen over VER. Als ik een artikel lees over HAM die praat over de nieuwe generatie talenten, en dan alleen NOR en LEC noemt, dan word op die manier de vijandigheid tussen MER en RB bewust in stand gehouden.
Weet niet of je dat als vijandigheid moet zien. Zou het juist als een bewijs voor Verstappens kwaliteiten zien.

Hamilton is zo'n beetje sinds 'this guy' (Adelaide Melbourne 2016) niet meer 'positief' over Verstappen. Is dat omdat hij een hekel aan hem heeft? Denk het niet. Denk eerder dat hij op dat moment doorhad dat Verstappen een serieuze bedreiging voor hem zou worden. De toenmalige Mercedes at Toro Rosso's voor het ontbijt, maar Verstappen kwam hij niet voorbij.

Het feit dat hij publiekelijk altijd heel vriendelijk is tegen Norris en Leclerc kun je bijna als een belediging voor hun opvatten. Bij hun loopt zijn legacy namelijk geen gevaar. Norris of Leclerc zou misschien een keer WDC kunnen worden, maar geen 5, 6 of 7 keer. Verstappen zou dat daarentegen wel degelijk kunnen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
JB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:20:
[...]

Maar de certificaten worden vandaag wel uitgedeeld?
Ja wellicht... Om eerlijk te zijn ook echt geen idee meer momenteel 8)7
Afwachten, F5'en en ondertussen gewoon lekker aan het werk.
The_Admin schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:20:
[...]

Mjah kan dus prima dat de FIA de teams een certificaat geeft maar daar verder (nog) geen reuring aan geeft. Dan is het aan de teams zelf om te communiceren dat ze wel/geen certificaat hebben ontvangen. Iets wat Merc/Ferrari ongetwijfeld gráág zsm doen om de druk op RBR op te voeren.
Lijkt mij ook dat dat de 'juiste' stap is als ze dat certificaat krijgen. Mogelijk stelt de FIA een eis momenteel dat te teams er niet over communiceren o.i.d. om dit te voorkomen en ervoor te zorgen dat ze tijd hebben om gedegen onderzoek te doen.
Druk op Red Bull (en in minder belangrijke zin AM) zetten is in deze situatie ook keiharde druk op de FIA zetten - die alles gewoon goed moeten / willen uitzoeken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:23:
[...]

Weet niet of je dat als vijandigheid moet zien. Zou het juist als een bewijs voor Verstappens kwaliteiten zien.

Hamilton is zo'n beetje sinds 'this guy' (Adelaide 2016) niet meer 'positief' over Verstappen. Is dat omdat hij een hekel aan hem heeft? Denk het niet. Denk eerder dat hij op dat moment doorhad dat Verstappen een serieuze bedreiging voor hem zou worden. De toenmalige Mercedes at Toro Rosso's voor het ontbijt, maar Verstappen kwam hij niet voorbij.

Het feit dat hij publiekelijk altijd heel vriendelijk is tegen Norris en Leclerc kun je bijna als een belediging voor hun opvatten. Bij hun loopt zijn legacy namelijk geen gevaar. Norris of Leclerc zou misschien een keer WDC kunnen worden, maar geen 5, 6 of 7 keer. Verstappen zou dat daarentegen wel degelijk kunnen.
Inderdaad, het is veel makkelijker om positief te zijn over de figuranten dan over je grootste concurrent. Ook zijn NOR en LEC gewoon wat vriendelijker (zowel op en naast de baan) dan Verstappen. Verstappen rijdt (of reed) met het mes tussen de tanden. Dat zorgt sneller voor animositeit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Senaxx
  • Laatst online: 21-09 23:20
hjtuinenburg schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:04:
Doet me denken aan de video waarin Toto zijn middelvinger opsteekt naar Nederlandse fans die “No Mikey” naar hem roepen.

Daar laat hij zich wel erg kennen vind ik…

https://gp33.nl/video-tot...rlandse-fan-in-zandvoort/
Ja of iedereen moet niet zo zitten zeuren over Toto. Het is ook niet mijn grote vriend en ook ik vind dat hij af en toe over de schreef gaat (maar Horner ook). We moeten niet overal de hele tijd wat achter zoeken. Misschien deed hij die middelvinger ook wel met een glimlach. Hoeveel foto's zijn er van Max wel niet met zijn middelvinger omhoog? Die zijn ook allemaal sarcastisch bedoeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Senaxx op 05-10-2022 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:06
Tk55 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:28:
[...]
Verstappen rijdt (of reed) met het mes tussen de tanden. Dat zorgt sneller voor animositeit.
Dat met het mes tussen de tanden rijden kunnen ze bij Mercedes sowieso niet zo goed tegen. Ook niet als ze een Haas voorbij moeten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hamilton is zo'n beetje sinds 'this guy' (Adelaide 2016) niet meer 'positief' over Verstappen. Is dat omdat hij een hekel aan hem heeft? Denk het niet. Denk eerder dat hij op dat moment doorhad dat Verstappen een serieuze bedreiging voor hem zou worden. De toenmalige Mercedes at Toro Rosso's voor het ontbijt, maar Verstappen kwam hij niet voorbij.
[knip]
En ik steeds maar denken; "Adelaide 2016?", maar het gaat blijkbaar over deze race ;)

(even klikken want FOM)

Rosberg mocht het dat seizoen zelf ook nog even ervaren op een ander circuit met Verstappen inmiddels in een RB ipv Toro Rosso :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Verplicht niet, maar als er teams zijn die andere teams ongefundeerd zwart zitten te maken, lijkt het mij niet echt heel verstandig om stil te blijven. 'Bringing the sport into disrepute' is toch wel redelijk duidelijk. Alleen al om de sport te bescherm zou íets van een statement naar buiten brengen handig. Want het lijkt er gewoon op dat ze het geblaat van afgelopen week gewoon prima vinden. Dat moet toch niet kunnen? Het is toch onbegrijpelijk dat de FIA het gewoon toelaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:54
[...]

Adelaide? Melbourne bedoel je hopelijk?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:49:
[...]

En ik steeds maar denken; "Adelaide 2016?", maar het gaat blijkbaar over deze race ;)

(even klikken want FOM)
[YouTube: F1 2016 Lewis Hamilton Chasing Verstappen - Race Onboard - Australian Grand Prix | With Telemetry]

Rosberg mocht het dat seizoen zelf ook nog even ervaren op een ander circuit met Verstappen inmiddels in een RB ipv Toro Rosso :+
Adelaide zou inderdaad flink wat jaren terug moeten zijn. Was Verstappen überhaupt al geboren toen de laatste GP in Adelaide verreden werd? :+

En Albert Park te Melbourne is natuurlijk nooit een circuit geweest om in te halen. Kan mij ook moeilijk indenken dat het Hamilton om die race te doen zou zijn.

En naast dat in 2016 zowel Hamilton als Rosberg Verstappen niet langs kwamen hadden ze ook onderling wel wat probleempjes met inhalen. Maar ook daar was Red Bull er nij betrokken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:09:
[...]

Adelaide zou inderdaad flink wat jaren terug moeten zijn. Was Verstappen überhaupt al geboren toen de laatste GP in Adelaide verreden werd? :+

[...]
Wikipedia: Australian Grand Prix

Voor het laatst in 1995.

Wikipedia: Max Verstappen

Geboren in 1997.

Dus nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00

World Citizen

FreeReef.nl

Goed nieuws van Honda.

Nu nog Ric terug naar RB en we hebben een DreamTeam.

Onverslaanbaar worden ze dan.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:18
Extigo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:32:
Dit was de reactie van Erik op een bericht over de Daily Mail (https://www.dailymail.co....ch-114m-spending-cap.html). Het lijkt dus, volgens de laatste geruchten, allemaal wel mee te vallen voor Red Bull.

[Twitter]
Ik krijg bij zo'n 1/2 miljoen overschrijding altijd een beetje zo'n nasmaak van "komt door de crashes". Vanaf het begin van de budgetcap vind ik het al bijzonder dat het kan zijn dat je door een fout van een ander 1/2/3 miljoen minder te besteden hebt.

In het geval er een crash plaats vind waarbij de schuld door de FIA bij partij B word gelegd (bijvoorbeeld door een 5 sec penalty) dan zou het mijn inziens zo moeten zijn dat partij A de kosten voor reparatie van de auto niet hoeft mee te tellen in de budgetcap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
World Citizen schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:24:
Goed nieuws van Honda.

Wat doet je geloven dat Ricciardo bij Red Bull ineens wel weer zou presteren? Ricciardo was IIRC nipt beter dan Hulkenberg in de Renault. En Perez & Hulkenberg ontliepen elkaar ook niet veel in de Force India tijd. Dus ik zie niet in waarom het met Ricciardo ineens een dream team zou worden / waarom het dat met Perez niet is.

Dan zie ik liever een Norris bij Red Bull, wat natuurlijk ook niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Robbie T schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:30:
[...]

Ik krijg bij zo'n 1/2 miljoen overschrijding altijd een beetje zo'n nasmaak van "komt door de crashes". Vanaf het begin van de budgetcap vind ik het al bijzonder dat het kan zijn dat je door een fout van een ander 1/2/3 miljoen minder te besteden hebt.

In het geval er een crash plaats vind waarbij de schuld door de FIA bij partij B word gelegd (bijvoorbeeld door een 5 sec penalty) dan zou het mijn inziens zo moeten zijn dat partij A de kosten voor reparatie van de auto niet hoeft mee te tellen in de budgetcap.
Ja, bijvoorbeeld de crash op Silverstone vorig jaar. Schuld: Hamilton.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TutanRamon schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:31:
[...]

Ja, bijvoorbeeld de crash op Silverstone vorig jaar. Schuld: Hamilton.
En de crash in Monza, schuld: Verstappen.

spoiler:
En de crash in Hongarije, schuld: Bottas en Stroll. En...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
RobertMe schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:32:
[...]

En de crash in Monza, schuld: Verstappen.

spoiler:
En de crash in Hongarije, schuld: Bottas en Stroll. En...
Daar was minder schade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ik heb met opzet geen voorbeelden aangehaald om discussies op dat vlak te voorkomen ;-).

Zie het een beetje als je eigen verzekering. Als iemand tegen jou auto aanrijdt kost je dat met de juiste verzekering ook geen geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
World Citizen schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:24:
Goed nieuws van Honda.

Alsjeblieft niet zeg. Die is gewoon klaar. Ik zou niet inzien waarom Ricciardo nu bij Red Bull het na een paar jaar aanmodderen bij Renault en met name McLaren goed zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:52
[...]

De Mercedes van Bottas was ook afgeschreven in Imola na de crash met Russell. En andere teams hebben ook wel de nodige schade gereden, waarom konden die dan wel binnen budget blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Tomcatter_31 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

De Mercedes van Bottas was ook afgeschreven in Imola na de crash met Russell. En andere teams hebben ook wel de nodige schade gereden, waarom konden die dan wel binnen budget blijven?
Strijden bijvoorbeeld niet om een kampioensschap, minder mogelijkheden voor doorontwikkeling door verouderde machines, minder inzicht, minder noodzaak want de auto is competitief genoeg in het middenveld.
Maar dat staat los van mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Robbie T schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:40:
[...]

Strijden bijvoorbeeld niet om een kampioensschap, minder mogelijkheden voor doorontwikkeling door verouderde machines, minder inzicht, minder noodzaak want de auto is competitief genoeg in het middenveld.
Maar dat staat los van mijn opmerking.
Dat geldt idd mogelijk voor de lagere teams. Maar Mercedes bleef ook schijnbaar binnen budget voor zover nu bekend, ondanks de afgeschreven auto van Bottas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:28
Tomcatter_31 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:42:
[...]

Dat geldt idd mogelijk voor de lagere teams. Maar Mercedes bleef ook schijnbaar binnen budget voor zover nu bekend, ondanks de afgeschreven auto van Bottas.
Misschien hadden ze dan net wat meer uit kunnen geven vorig seizoen aan de auto van dit seizoen als zulke crashes niet mee tellen waardoor ze nu wel mee deden voor het kampioenschap dit jaar ;)

Ik zou daar opzich voor zijn denk ik, maar kan me ook voorstellen dat het in sommige gevallen lastig aan te tonen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Tomcatter_31 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:42:
[...]

Die hebben bezuinigd op het ontwerp van sidepods toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
Shinji schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:44:
[...]

Misschien hadden ze dan net wat meer uit kunnen geven vorig seizoen aan de auto van dit seizoen als zulke crashes niet mee tellen waardoor ze nu wel mee deden voor het kampioenschap dit jaar ;)

Ik zou daar opzich voor zijn denk ik, maar kan me ook voorstellen dat het in sommige gevallen lastig aan te tonen is.
Volgens mij is het allemaal vrij lastig aan te tonen. Correct me if I am wrong, maar je kunt toch vrij eenvoudig 'frauderen' met deze regels? Ik weet niet wat er allemaal onder die budget cap valt, maar alle consultancy gerelateerde uren kun je vrij gemakkelijk aan een andere entiteit factureren, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat zou er eigenlijk gebeuren bij een zware crash in een van de laatste races? Je bent netjes binnen budget gebleven het hele jaar, maar door een crash in de laatste race ga je er overheen, maar je kan daarna dus niet meer bijsturen door minder ontwikkeling ofzo.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
TutanRamon schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:49:
[...]

Volgens mij is het allemaal vrij lastig aan te tonen. Correct me if I am wrong, maar je kunt toch vrij eenvoudig 'frauderen' met deze regels? Ik weet niet wat er allemaal onder die budget cap valt, maar alle consultancy gerelateerde uren kun je vrij gemakkelijk aan een andere entiteit factureren, of niet?
Dan betaal je die toch, dus budgetcap? Frauderen kan maar is denk ik heel moeilijk. Volgens mij hanteren ze gewoon standaard tarieven voor bepaalde onderdelen, als je daar ver boven of onder zit zullen je echt goed moeten kunnen aantonen waar dat dan in zit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
TutanRamon schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:49:
[...]

Dan stuurt Horner een consultant naar Toto toe, zodra die zijn factuur naar de andere BV moet sturen kan Mercedes het team wel opdoeken vanwege fraude. Zo simpel werkt het echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
zonoskar schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Wat zou er eigenlijk gebeuren bij een zware crash in een van de laatste races? Je bent netjes binnen budget gebleven het hele jaar, maar door een crash in de laatste race ga je er overheen, maar je kan daarna dus niet meer bijsturen door minder ontwikkeling ofzo.
De laatste race is niet zo'n issue toch? DIe auto doet die race niet meer mee, je bespaart de rest van de brandstof zolang die niet in de fik vliegt, dus je zou dan zelfs goedkoper uit moeten zijn. En kleinere auto om weer terug naar huis te vervoeren :+

De ena laatste race is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
Shinji schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Dan betaal je die toch, dus budgetcap? Frauderen kan maar is denk ik heel moeilijk. Volgens mij hanteren ze gewoon standaard tarieven voor bepaalde onderdelen, als je daar ver boven of onder zit zullen je echt goed moeten kunnen aantonen waar dat dan in zit lijkt me.
Even simpel gezegd: je betaalt ze inderdaad, maar via een of andere vage BV. Niet via de F1-team BV. En dus blijft het buiten de boeken van de BV waar de cap-regels voor gelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Dentist

Next patient please...

Shinji schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

tevens, je moet proof-of-origin kunnen aantonen, over de hele levenscyclus (van design tot part), en ongetwijfeld ook inclusief due diligence van de entiteiten (wie is eigenaar, etc).

Als het op de auto zit, of het te maken heeft met de auto, is de bewijslast andersom. Een component kan niet opeens uit het niets verschijnen en op de auto komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dentist op 05-10-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
zonoskar schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

Denk dat die gewoon ingecalculeerd moeten worden. Je weet dat er iedere race een bepaald risico op een crash is, dus mogelijk zal je daar toch rekening mee moeten houden in je budget dat je ook een crash in de laatste race(s) op kan vangen.
Pagina: 1 ... 105 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap

Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics