Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik was sarcastischIllegal_Alien schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:08:
[...]
Een TikTok video en in het engels maakt het betrouwbaar?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Discussie en kritiek is natuurlijk helemaal niets mis mee. Mijn punt is dat discussies vervuild worden met allerlei persoonlijke verzinsels.siggy schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:00:
[...]
Het was een uitleg waarom de aanname dat het Toto niet kón zijn net zo goed onzin is omdat een Italiaanse krant het gepubliceerd had.
Er is geen bedoeling, en dit was geen theorie. Dit is een forum waarop gediscussieerd wordt. Als dat niet mag kunnen we alles sluiten.
Punt is, als men het kan beargumenteren, dan moet het gewoon kunnen. Simpel zat.
“Het kàn gewoon Toto zijn want hij is Satan!” - argument van hetzelfde niveau.
Woorden in de mond leggen is nog zo’n discussie spelbreker.En als er geen kritiek op Toto mag komen, dan maar wel op Horner of Binotto? Ook niet een beetje hypocriet?
Omdat de quote in het Race Café door ene heer Plooij werd gegeven als bron. Daarom heb ik dat niet gedaan.Mog schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:49:
[...]
Waarom niet? Het is heel betrouwbaar. De tekst is zelfs in het Engels. Dus dan weet je het wel.
"When you grow up your heart dies"
Jij denkt dat ze achterlijk zijn bij de FIA? Teams moeten door een accountant goedgekeurd jaarverslag aanleveren aan de FIA. We mogen aannemen dat dat jaarverslag voldoet aan de wet- en regelgeving van het land waarin ze gevestigd zijn. De meeste teams zitten in Engeland dus die zullen conform dezelfde regels/standaard hun boekhouding doen. Dat maakt het voor de FIA relatief eenvoudig om boekhoudingen met elkaar te vergelijken. De FIA heeft zicht op welke onderdelen in welke aantallen er gedurende een seizoen op een auto gaan en moet de kosten daarvan kunnen herleiden naar de boekhouding.murphydrz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:03:
[...]
Die budgetcap is een wassen neus.
Stel dat Jantje van een willekeurig bedrijf zonder banden met Mercedes "even" een vloer ontwerpt en deze tegen minimale kosten op papier doorsluist naar de R&D afdeling van Merc, om vervolgens betaald te worden via een afdeling van Mercedes zonder banden met de F1, dan heeft Merc op papier een goedkope vloer die zogenoemd door haar eigen afdeling is ontworpen.
De windtunnel kan ook gebruikt worden door het bedrijf van Jantje en komt dus nergens in de boekhouding van Merc terecht.
Het sjoemelen is zo vreselijk makkelijk dat die budgetcap complete onzin is.
Uiteraard kan het sjoemelen nog veel creatiever bedacht worden dan bovenstaand voorbeeld.
Als een team slim denkt te zijn om, ik noem maar wat, hun voorvleugel te laten produceren door een extern bedrijf (heel toevallig vol met ex-werknemers) voor een kwart van het bedrag dat andere teams kwijt zijn aan een voorvleugel dan kijkt de FIA echt wel even verder dan haar neus lang is. Als blijkt dat het een boekhoudkundig trucje is i.p.v. een innovatieve/slimme productiemethode dan gaat zo'n team gewoon nat.
Het gebruik van windtunnels kan de FIA ook prima in de gaten houden, bijvoorbeeld door teams te verplichten een verzegelde meter te gebruiken die bijhoudt hoeveel uren zo'n windtunnel maakt. In de auto zitten ook tal van componenten die verzegelt zijn en op dezelfde manier in de gaten worden gehouden.
Dat heeft 1 of 2 seizoenen gewerkt. Daarna zijn de regels flink aangepast. Waarna we nog Haas hebben gehad ("hallo Ferrari top ontwerper, komt u maar even bij ons in dienst, wij hebben windtunnel tijd genoeg"), en Tracing Point ("ach kijk hier. De tekeningen van de W11?").mrstylo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:05:
[...]
Of 1 bedrijf is eigenaar van twee teams en die kan de kosten lekker verdelen tussen twee teams. Dat zou nog makkelijker zijn zelfs
Er zitten ook nu nog steeds meer verschillen tussen de Red Bull en AlphaTauri dan tussen de Ferrari en Haas bv. De Haas leek bij race 1 heel toevallig al veel op de Ferrari, en met die ene update is die er nog meer op gaan lijken. Terwijl AlphaTauri tot dit weekend een neus had die van letterlijk elke andere auto afweek. En aangezien de neus zich aan de voorkant van de auto bevindt invloed heeft op de hele auto en je dus niet zomaar even met een andere neus kunt rijden zodat de autos afwijkend lijken.
En er zijn sowieso ontzettend veel teams die met onderdelen van een ander rijden. Aston Martin & Williams kopen heel veel in van Mercedes. Haas koopt heel veel in van Ferrari. En tsja, AlphaTauri koopt vanalles in van Red Bull Technolgy. Allemaal keurig binnen de regels (behalve die ongebruikte rear brake ducts van Tracing Point in 2020).
Boekhoudkundige trucjes wil niet zeggen dat het illegaal is.Jorick schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:34:
[...]
Jij denkt dat ze achterlijk zijn bij de FIA? Teams moeten door een accountant goedgekeurd jaarverslag aanleveren aan de FIA. We mogen aannemen dat dat jaarverslag voldoet aan de wet- en regelgeving van het land waarin ze gevestigd zijn. De meeste teams zitten in Engeland dus die zullen conform dezelfde regels/standaard hun boekhouding doen. Dat maakt het voor de FIA relatief eenvoudig om boekhoudingen met elkaar te vergelijken. De FIA heeft zicht op welke onderdelen in welke aantallen er gedurende een seizoen op een auto gaan en moet de kosten daarvan kunnen herleiden naar de boekhouding.
Als een team slim denkt te zijn om, ik noem maar wat, hun voorvleugel te laten produceren door een extern bedrijf (heel toevallig vol met ex-werknemers) voor een kwart van het bedrag dat andere teams kwijt zijn aan een voorvleugel dan kijkt de FIA echt wel even verder dan haar neus lang is. Als blijkt dat het een boekhoudkundig trucje is i.p.v. een innovatieve/slimme productiemethode dan gaat zo'n team gewoon nat.
Het gebruik van windtunnels kan de FIA ook prima in de gaten houden, bijvoorbeeld door teams te verplichten een verzegelde meter te gebruiken die bijhoudt hoeveel uren zo'n windtunnel maakt. In de auto zitten ook tal van componenten die verzegelt zijn en op dezelfde manier in de gaten worden gehouden.
En bovendien wanneer alle teams dit doen, wie gaat dan bepalen welke boekhouding representatief is?
Stel dat AstonMartin en Redbull nu eerlijk zijn over de kosten en de overige teams dus niet, wie gaat dan het budgetplafond bepalen?
Zij zeggen dat het een x-bedrag kost terwijl overige teams goedkoper uit zijn doormiddel van gesjoemel en onder het budgetplafond blijven, wie is er dan strafbaar?
Natuurlijk is de FIa niet achterlijk, maar het is hetzelfde verhaal als de nederlandse belastingdienst die dondersgoed weet dat er op sommige vlakken gesjoemeld word, maar niet illegaal zijn omdat er geen duidelijke regelgeving is.
Bovendien is een extra wet en regelgeving weer in strijd met een andere regelgeving waardoor er gaten ontstaan waar teams weer gebruik van zouden kunnen maken.
Een budgetcap is complete onzin in bovengenoemd voorbeeld omdat het bijna niet te doen is voor de FIA om alles dicht te timmeren.
Wanneer overheden er al moeite mee heeft, dan is een organisatie als de FIA, wat op zich al een puinhoop is, daar zeker niet toe in staat.
Ik begrijp best dat de FIA de sport eerlijker wil maken, maar daar gaat een budgetcap echt niet bij helpen.
Natuurlijk is mijn pleidooi erg ver gezocht, maar denk je niet dat er een vorm van waarheid in zou kunnen schuilen?
Wat een hoop open deuren en vage verdachtmakingen, jezusmurphydrz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:45:
[...]
Boekhoudkundige trucjes wil niet zeggen dat het illegaal is.
En bovendien wanneer alle teams dit doen, wie gaat dan bepalen welke boekhouding representatief is?
Stel dat AstonMartin en Redbull nu eerlijk zijn over de kosten en de overige teams dus niet, wie gaat dan het budgetplafond bepalen?
Zij zeggen dat het een x-bedrag kost terwijl overige teams goedkoper uit zijn doormiddel van gesjoemel en onder het budgetplafond blijven, wie is er dan strafbaar?
Natuurlijk is de FIa niet achterlijk, maar het is hetzelfde verhaal als de nederlandse belastingdienst die dondersgoed weet dat er op sommige vlakken gesjoemeld word, maar niet illegaal zijn omdat er geen duidelijke regelgeving is.
Bovendien is een extra wet en regelgeving weer in strijd met een andere regelgeving waardoor er gaten ontstaan waar teams weer gebruik van zouden kunnen maken.
Een budgetcap is complete onzin in bovengenoemd voorbeeld omdat het bijna niet te doen is voor de FIA om alles dicht te timmeren.
Wanneer overheden er al moeite mee heeft, dan is een organisatie als de FIA, wat op zich al een puinhoop is, daar zeker niet toe in staat.
Ik begrijp best dat de FIA de sport eerlijker wil maken, maar daar gaat een budgetcap echt niet bij helpen.
Natuurlijk is mijn pleidooi erg ver gezocht, maar denk je niet dat er een vorm van waarheid in zou kunnen schuilen?
Dat is precies het doel. Nasmaak geven en maar doorhameren. Propaganda voering.fredgroes schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:17:
even gek gedacht, vorig jaar over het budget heen bij RB, dit jaar op dezelfde manier gehandeld door RB omdat ze dachten dat het vorig jaar goed was mbt de getallen... Zou wel een nasmaakje geven aan de eventuele 2 titels van Max.
Nog niet bewezen nl
een treffende spreuk
https://nl.motorsport.com...rekken-red-bull/10378866/
Als ik dit zo zie, wil Porsche eigenlijk alleen bij de top 3 instappen en als door omstandig heden niet in het eerste seizoen op 1e plaatsen gestreden kan worden, dan zouden ze meteen geen zin meer hebben.De fabrikant wil naar verluidt graag meteen mee kunnen doen om de overwinningen en acht dat met een andere partner dan Red Bull niet of amper mogelijk.
Tuurlijk een beetje gechargeerd, maar als we kijken naar de top 3: Ferrari, Mercedes en Red Bull. Dan is de enige keuze die ze hadden inderdaad Red Bull. Het heeft wel een bepaade uitstraling....
Toch niet vreemd? Dat is over het algemeen de modus operandi van VAGge-flopt schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:36:
Als ik dit zo zie, wil Porsche eigenlijk alleen bij de top 3 instappen en als door omstandig heden niet in het eerste seizoen op 1e plaatsen gestreden kan worden, dan zouden ze meteen geen zin meer hebben.
Dat hoeft een team maar één keer te flikken en ze worden voor het leven uit de F1 geschrapt.murphydrz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:03:
[...]
Die budgetcap is een wassen neus.
Stel dat Jantje van een willekeurig bedrijf zonder banden met Mercedes "even" een vloer ontwerpt en deze tegen minimale kosten op papier doorsluist naar de R&D afdeling van Merc, om vervolgens betaald te worden via een afdeling van Mercedes zonder banden met de F1, dan heeft Merc op papier een goedkope vloer die zogenoemd door haar eigen afdeling is ontworpen.
De windtunnel kan ook gebruikt worden door het bedrijf van Jantje en komt dus nergens in de boekhouding van Merc terecht.
Het sjoemelen is zo vreselijk makkelijk dat die budgetcap complete onzin is.
Uiteraard kan het sjoemelen nog veel creatiever bedacht worden dan bovenstaand voorbeeld.
"When you grow up your heart dies"
Voor sommige zaken kun je nog een minimale prijs afspreken, maar een vernuftige uitvinding kan gewoon ook een goedkope hersenspinsel zijn van iemand terwijl de ander er 5 miljoen insteekt om het te ontdekken.
Volgens mij gaat het dan een probleem met Audi. Volgens de geruchten neemt Audi Sauber (Alfa Romeo) over. Zelfs al ligt daar ineens een Audi in, dan gaan ze niet zomaar races winnen. Ze hebben nu een Ferrari achterin liggen die races kan winnen, dus aan de motor ligt het niet.TheBrut3 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:52:
[...]
Toch niet vreemd? Dat is over het algemeen de modus operandi van VAG
Ik hoop alleen wel dat ze slimmer zijn dan Honda toen die weer mee wilden doen. Je meteen aan de regels houden van motor leveranciers, terwijl je nog geen leverancier bent. Dus weinig testen op de baan en alleen op een Dyno leggen. Als ze een wagen van vorig jaar (of een auto van een paar jaar geleden) nemen en km's maken. Omdat Porsche en Audi nu nog geen leverancier zijn, vallen ze buiten de test ban.
Tja, we hebben gezien wat het betekent als je de auto niet langer om de motor hoeft te bouwen bij Red Bull. Misschien geeft het meer vrijheid bij ontwerpen als je niet om de vorm van de motor van een ander je aero hoeft te ontwerpen.ge-flopt schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:30:
[...]
Volgens mij gaat het dan een probleem met Audi. Volgens de geruchten neemt Audi Sauber (Alfa Romeo) over. Zelfs al ligt daar ineens een Audi in, dan gaan ze niet zomaar races winnen. Ze hebben nu een Ferrari achterin liggen die races kan winnen, dus aan de motor ligt het niet.
Ik hoop alleen wel dat ze slimmer zijn dan Honda toen die weer mee wilden doen. Je meteen aan de regels houden van motor leveranciers, terwijl je nog geen leverancier bent. Dus weinig testen op de baan en alleen op een Dyno leggen. Als ze een wagen van vorig jaar (of een auto van een paar jaar geleden) nemen en km's maken. Omdat Porsche en Audi nu nog geen leverancier zijn, vallen ze buiten de test ban.
Zal ff duren verwacht ik, maar misschien hebben ze dan met Audi in ieder geval een betrouwbare motor
Er werd gesuggereerd dat de teams onderling prima kosten inzichtelijk zouden hebben cq. kunnen makenTleilaxu schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:04:
[...]
Nee, bedrijven hebben nooit direct hun definitieve jaarcijfers klaar, daar gaat heel wat tijd over heen. Daarna kon de FIA pas met haar analyse beginnen.
Mijn boefje is liev!
Naast Zuid-Afrika zou Marokko mogelijk een grand prix kunnen organiseren omdat ze al eerder Formule E races hebben georganiseerd. Andere opties zijn er niet gauw.flessuh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:21:
[...]
Klopt, zag ik ook voorbij komen op Twitter. Een race op het Afrikaanse continent is zeker een speerpunt van Domenicale, dat is wel duidelijk.
Maar inderdaad, buiten Zuid-Afrika zou ik ook geen circuit weten daar wat in de buurt zou moeten zitten van een F1-gradatie.
Of ze moeten een nieuw stratencircuit doen natuurlijk.
China, Japan, Maleisië zijn IMO toch best leuke circuits. COTA ook, behalve dan dat het zo ongeveer op drijfzand gebouwd is waardoor het in zo'n slechte staat is.murphydrz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:54:
Gewoon alles in europa houden... punt...
Texas is toch niet zo'n slechte staat?RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
China, Japan, Maleisië zijn IMO toch best leuke circuits. COTA ook, behalve dan dat het zo ongeveer op drijfzand gebouwd is waardoor het in zo'n slechte staat is.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Het Shanghai International Circuit en het Korea International Circuit (hoewel je die niet noemtRobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
China, Japan, Maleisië zijn IMO toch best leuke circuits. COTA ook, behalve dan dat het zo ongeveer op drijfzand gebouwd is waardoor het in zo'n slechte staat is.
Ja absoluut, het is alleen zo ver rijden .RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:58:
[...]
Maar China ligt er toch lang niet zo slecht bij als COTA? COTA is een semi nieuw circuit (uit 2014?) en al meermaals opgelapt moeten worden omdat er zelfs verzakkingen van meer dan een meter zijn.Chocoball schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:04:
[...]
Het Shanghai International Circuit en het Korea International Circuit (hoewel je die niet noemt) zijn bij mijn weten ook op moerasgrond gebouwd.
305 en een beetje kilometers toch?murphydrz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Ja absoluut, het is alleen zo ver rijden .
Op een paar wegzakkende bochten in 2011 na zijn er daarna geen berichten meer verschenen. COTA doet het voor een jonger circuit inderdaad een stuk minder goed.RobertMe schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:13:
[...]
Maar China ligt er toch lang niet zo slecht bij als COTA? COTA is een semi nieuw circuit (uit 2014?) en al meermaals opgelapt moeten worden omdat er zelfs verzakkingen van meer dan een meter zijn.
https://www.gpfans.com/nl...reld-van-formule-1-werkt/
Want één ding is waar, het onderzoek was nog niet eens afgerond en Toto/Binotto hadden zeer gedetailleerde informatie. En net als in de politiek zullen de mensen gemiddelde wel de professionaliteit hebben om niet te lekkern, dus wordt er bewust gelekt wanneer het wie dan ook uitkomt.
Net als met plotseling nieuwe regels tegen het stuiteren (uiteraard voor de veiligheid) liggen er vaak lijntjes naar één persoon. Er was verrassend weinig gelekt omtrent Ferrari's ueber-geheime deal, terwijl dat nog in het belang van de sport kon zijn om details bekend te maken.
Ik weet niet of we nu dankzij het internet veel méér meekrijgen van intriges, maar af en toe krijg ík de indruk dat er meer teweeg wordt gebracht in de politieke loopgraven dan in de fabrieken en op de baan.
Wat en draaideur CV:
https://www.linkedin.com/...51a12/details/experience/
[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 04-10-2022 07:52 ]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Je kunt wel wijzen met je vinger, maar er wijzen nog altijd drie vingers naar jou
Boetes en straffen zullen mijn inziens hetzelfde zijn. Tenzij het onder het FIA tapijt wordt geveegd.
[ Voor 22% gewijzigd door Sepp14 op 04-10-2022 07:42 ]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Dan is het geen WK meer. Voor een WK status moet er op minimaal 3 continenten gereden worden.murphydrz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:54:
Gewoon alles in europa houden... punt...
Als blijkt dat Mercedes er overheen is gegaan moet je eens kijken hoe snel diegene die nu nog gillen op social media dat Hamilton geinstalleerd moet worden als de "rechtmatige" kampioen van 2021 en als goedmaker 2022 vinden dat het allemaal te ingewikkeld en nieuw is en het niet zo erg is dat je met paar miljoen eroverheen bent gegaan.Sepp14 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:23:
Wat nu als blijkt dat Mercedes en Ferrari, degene zijn die door het budgetplafond zijn gegaan?
Je kunt wel wijzen met je vinger, maar er wijzen nog altijd drie vingers naar jou.
Boetes en straffen zullen mijn inziens hetzelfde zijn. Tenzij het onder het FIA tapijt wordt geveegd.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar toch blijft het vreemd.siggy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:06:
Benieuwd of de FIA nog iets van een onderzoek gaat doen naar het lek, maar één kandidaat staat op d eerste plaats:
https://www.gpfans.com/nl...reld-van-formule-1-werkt/
Want één ding is waar, het onderzoek was nog niet eens afgerond en Toto/Binotto hadden zeer gedetailleerde informatie. En net als in de politiek zullen de mensen gemiddelde wel de professionaliteit hebben om niet te lekkern, dus wordt er bewust gelekt wanneer het wie dan ook uitkomt.
Net als met plotseling nieuwe regels tegen het stuiteren (uiteraard voor de veiligheid) liggen er vaak lijntjes naar één persoon. Er was verrassend weinig gelekt omtrent Ferrari's ueber-geheime deal, terwijl dat nog in het belang van de sport kon zijn om details bekend te maken.
Ik weet niet of we nu dankzij het internet veel méér meekrijgen van intriges, maar af en toe krijg ík de indruk dat er meer teweeg wordt gebracht in de politieke loopgraven dan in de fabrieken en op de baan.
Wat en draaideur CV:
https://www.linkedin.com/...51a12/details/experience/
Het kan best zijn dat die beste man dat aan Toto heeft verteld. Maar waarom brengt Toto het dan naar buiten?
Ten eerste beschadigt hij daarmee z'n bron ('iedereen' weet/vermoed wie het is), en ten tweede vervuilt hij de zaak tegen de vermeende overtreders.
Die hebben nu immers een wapen (één van de heren van de FIA is niet objectief/integer) waarmee ze onderhandelingsruimte krijgen mochten ze over de schreef zijn gegaan.
Verklaring zou kunnen zijn dat Toto het in vertrouwen heeft gehoord, maar dat zijn frustratie over Abu Dhabi nog steeds zo groot is dat hij zijn mond toch niet kon houden. Als dat zo is maakt het zichzelf echter wel steeds onmogelijker.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit is het grootste probleem. Ze kunnen er niet tegen dat ze verslagen zijn.alexbl69 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:38:
[...]
Verklaring zou kunnen zijn dat Toto het in vertrouwen heeft gehoord, maar dat zijn frustratie over Abu Dhabi nog steeds zo groot is dat hij zijn mond toch niet kon houden. Als dat zo is maakt het zichzelf echter wel steeds onmogelijker.
HAM blijft ook bezig mbt de nieuwe regels, nu ze niet mee kunnen doen.
Toto heeft (wederom) een boomerang gegooid maar ik hoop dat behalve deze terug krijgen, nu tot op de bodem wordt uitgezocht waar hij deze info steeds vandaan haalt.
Mijn boefje is liev!
Maar wie kwam er nu eerst met dit bericht over de budgetoverschrijdingen van 2 teams ? Toto, Bienotto, of die Italiaanse krant
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Op zich een goede vraag, stel dat een krant er eerst mee komt, hoe kan het dan dat zowel Ferrari en Mercedes er meteen bovenop zitten en Red Bull beschuldigen en eisen dat er straffen komen?Help!!!! schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:44:
^
Maar wie kwam er nu eerst met dit bericht over de budgetoverschrijdingen van 2 teams ? Toto, Bienotto, of die Italiaanse krant
Dat doe je toch niet als het een gerucht in een krant staat, waar niet eens teams werden genoemd.
Ik begreep dat Gazzetta dello Sport en Auto Motor und Sport het gelijktijdig naar buiten brachten.Help!!!! schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:44:
^
Dat is wat je doet als journalist.Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:53:
[...]
Ik begreep dat Gazzetta dello Sport en Auto Motor und Sport het gelijktijdig naar buiten brachten.
Maar, het is gek dat de info naar buiten kwam.
We gaan zien wat de info is; ik denk dat er zomaar een overschrijding is, door de genoemde 2 teams, te verklaren doordat ehm, een onderdeel duurder is om te ontwikkelen dan in de boeken staat, ofzo.
Allemaal spelen ze dit spelletje vals, het is een kwestie van betrapt worden.
Er is trouwens ook een team wat daarnaast nog een ander spel speelt, met allemaal flodders zoals: "Nou, met zo'n dominante auto is er geen zak aan!" of "Deze autos zijn slecht voor de gezondheid en moeten aangepast worden!" of "Dat is echt gevaarlijk rijden!" of "Die gast is echt gevaarlijk!" - en dat is zonde, want dat team kan zoveel beter.
ping 127.212.23.124
Dat is het grote probleem van die budgetcap. Je kan creatief boekhouden. Dus de regels naleven gaat ontzettend lastig worden.
Dat soort quotes zijn van alle tijden, Horner in 2016 klinkt net als Wolff in 2022:pjottum schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:01:
[...]
Dat is wat je doet als journalist.
Maar, het is gek dat de info naar buiten kwam.
We gaan zien wat de info is; ik denk dat er zomaar een overschrijding is, door de genoemde 2 teams, te verklaren doordat ehm, een onderdeel duurder is om te ontwikkelen dan in de boeken staat, ofzo.
Allemaal spelen ze dit spelletje vals, het is een kwestie van betrapt worden.
Er is trouwens ook een team wat daarnaast nog een ander spel speelt, met allemaal flodders zoals: "Nou, met zo'n dominante auto is er geen zak aan!" of "Deze autos zijn slecht voor de gezondheid en moeten aangepast worden!" of "Dat is echt gevaarlijk rijden!" of "Die gast is echt gevaarlijk!" - en dat is zonde, want dat team kan zoveel beter.
"Horner believes such dominance is bad for the sport and argues Red Bull's period of success between 2010 and 2013 was not the same."
(https://www.espn.com/f1/s...e-mercedes-dominance-2016)
Dus misschien moeten wij eens ophouden met die rare, ongefundeerde, kinderachtige haat naar Toto Wolff.
En nogmaals: Nee ik ben geen Mercedes fan, ik sta gewoon te juichen als Verstappen wint, maar ik snap werkelijk niets van die schuimbekkende menigte in Nederland zodra Toto Wolff iets roept. Dat is wat managers doen, negeer het gewoon ;-)
[ Voor 8% gewijzigd door NiaX op 04-10-2022 09:32 ]
100% mee eens. Teambazen en coureurs reageren afhankelijk van hun positie in het wereldkampioenschap. Dat is altijd zo geweest. Lewis is jarenlang dominant op Singapore geweest, maar dit jaar vond hij het een goed idee als ze het circuit zouden aanpassen met een extra lang recht stuk. Daar hoorde je hem de afgelopen 6 jaar niet over.NiaX schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:31:
[...]
Dus misschien moeten wij eens ophouden met die rare, ongefundeerde, kinderachtige haat naar Toto Wolff.
Beargumenteerde kritiek is intussen schuimbekkend haat spuiten. Beetje volwassen manier discussieren is hier al niet meer mogelijk zonder meteen 'kinderachtig' genoemd te worden zodra er iets geschreven wordt wat je niet bevalt. Dát is pas kinderachtig.NiaX schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:31:
[...]
Dat soort quotes zijn van alle tijden, Horner in 2016 klinkt net als Wolff in 2022:
"Horner believes such dominance is bad for the sport and argues Red Bull's period of success between 2010 and 2013 was not the same."
En nogmaals: Nee ik ben geen Mercedes fan, ik sta gewoon te juichen als Verstappen wint, maar ik snap werkelijk niets van die schuimbekkende menigte in Nederland zodra Toto Wolff iets roept. Dat is wat managers doen, negeer het gewoon ;-)
Het is al vaker uitgebreid uiteengezet, maar blijkbaar komen sommigen niet verder dan rants ipv inhoudelijk de discussie aan te gaan. Het is om moe van te worden. Geen idee of dit PC is, maar lijkt wel alsof iedereen een heel klein teder zieltje is geworden. Kritiek mag absoluut niet meer want we leven allemaal in kumbaya en hakuna matata wereld.

De wereld is een (politieke) jungle, F1 is niet anders. En dat moet gewoon gezegd kunnen worden.
Jee... Ik zie hier steeds dat er ongefundeerde haat etc wordt weerlegd zodra het om Toto gaat. Er is toch gewoon een significant verschil in gedrag? Vorig jaar mega toxic, want alles werd aangegrepen om RBR te naaien. Vervolgens een eindrace die in hun nadeel wordt beslist, om uiteindelijk niet eens Max te komen feliciteren etc. Enorm drama eromheen hoe ze er psychisch er bovenop moeten komen. De "herritage" kaart wordt meermaals gespeeld en ga zo maar door.NiaX schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:31:
[...]
Dit jaar gaat het lekker verder icm ook nog eens durven roepen dat er niets aan is zo met die nieuwe FIA regels. Dat Horner daarover bezig was in 2016 is ook logisch, maar hoe durf je na zoveel jaren dominantie meteen zielig te gaan doen op deze toon? Gewoon in en in sneu. FER en RBR hebben hun zaakjes wel op orde. Welke dominantie hebben we het over? FER prutst erop los. Die auto is net zo sterk of misschien nog sterker.
En steeds op heel bewuste momenten de media voeden om een ander team zwaar proberen te beschadigen. Ik vind die rivaliteit mooi, maar ik mag toch hopen dat je het met me eens bent, dat sinds vorig jaar + dit seizoen MER/Toto het niet meer voor elkaar lijkt te hebben er iets heel anders gebeurd nu mbt hun gedrag vs "vroegah"
Mijn boefje is liev!
Was het trouwens Nyck de Vries die ooit bij Ziggo aan tafel zijn mond voorbij praatte over een eventueel contract met McLaren?
Eerst zal Gasly aangekondigd moeten worden bij Alpine, verwacht ik.Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:05:
Wanneer komen Alpha Tauri en Nyck de Vries nou eens met witte rook? Ik had het vorige week al verwacht.
[ Voor 18% gewijzigd door Extigo op 04-10-2022 10:10 ]
Dat hangt een beetje van het onderdeel af of dat überhaupt mag via zo'n constructie van een externe producent. Dit artikel geeft een aardig overzicht van de onderdelen die teams zelf moeten maken of in mogen kopen bij derde partijen. Daar zit vanuit de FIA nog best wat regels aan verbonden.Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:05:
Voorheen kocht een team onderdeel X bij een externe partner, maar nu hebben ze zelf een BV opgericht die het onderdeel voor 25% van de prijs verkoopt. Is dat slim? Of is dat de regels omzeilen?
Dat is het grote probleem van die budgetcap. Je kan creatief boekhouden. Dus de regels naleven gaat ontzettend lastig worden.
De controverse rond de rear brake ducts van Aston Martin laat zien dat de FIA er wel op toeziet. Het suffe voor AM was dat ze destijds het ontwerp gewoon legaal gekocht hebben maar niet gelijk hebben gebruikt maar pas het jaar daarop waardoor ze dus de regels overtraden en een boete kregen en punten in mindering.
Ben wel benieuwd wat we volgend jaar gaan zien met betrekking tot het budgetplafond want o.a. Horner riep al vanaf het begin van het seizoen dat ze het niet gingen redden om onder het plafond te blijven. Er is wel een verhoging gekomen maar de vraag is of dat voldoende gaat zijn.
Je bedoelt wachten tot Gasly aangeeft dat hij bij Alpine gaat rijden 😅Extigo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:06:
[...]
Eerst zal Gasly aangekondigd moeten worden bij Alpine, verwacht ik.
Wat is er precies anders dan?JB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:04:
[...]
En steeds op heel bewuste momenten de media voeden om een ander team zwaar proberen te beschadigen. Ik vind die rivaliteit mooi, maar ik mag toch hopen dat je het met me eens bent, dat sinds vorig jaar + dit seizoen MER/Toto het niet meer voor elkaar lijkt te hebben er iets heel anders gebeurd nu mbt hun gedrag vs "vroegah"
[ Voor 5% gewijzigd door NiaX op 04-10-2022 10:17 ]
Wel in stijl van Alpine: ze kondigen eerst Galsy aan, en die ontkent vervolgensPlint schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:11:
[...]
Je bedoelt wachten tot Gasly aangeeft dat hij bij Alpine gaat rijden 😅
Liked by Pierre GaslyBasvanS schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:15:
[...]
Wel in stijl van Apline: ze kondigen eerst Galsy aan, en die ontkent vervolgens
Geen idee, maar.... De Vries was de lieveling van Ron Dennis. Alleen heeft Zak Brown toen "de macht genomen" en die had zijn eigen lieveling in Lando Norris. Want De Vries was al jarenlang junior bij McLaren, dus dat hij die kans zou krijgen lag sowieso in lijn der verwachting. Alleen mocht Dennis toen oprotten en nam Brown de tent over. En die had dus meer met Norris (die ook McLaren junior was) waardoor De Vries toen gepasseerd is.Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:05:
Was het trouwens Nyck de Vries die ooit bij Ziggo aan tafel zijn mond voorbij praatte over een eventueel contract met McLaren?
Dus dat De Vries een F1 contract gehad zou hebben zou niet gek zijn. Dat hij zijn mind voorbij sprak dan uiteraard wel.
https://www.gptoday.net/n...een-f1-stoeltje-toegezegd
In de persconferentie van afgelopen weekend in Singapore gaf Gasly aan over 2-3 weken duidelijkheid te kunnen geven over zijn toekomst.Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:05:
Wanneer komen Alpha Tauri en Nyck de Vries nou eens met witte rook? Ik had het vorige week al verwacht.
Zodra die duidelijkheid er is weten we of Nyck volgend seizoen bij AlphaTauri te bewonderen is.
Opzicht ook al veelzeggend als Gasly dat zegt, gezien er eerder dit jaar bevestigd is dat hij bij AT blijft.Chocoball schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:12:
[...]
In de persconferentie van afgelopen weekend in Singapore gaf Gasly aan over 2-3 weken duidelijkheid te kunnen geven over zijn toekomst.
Zodra die duidelijkheid er is weten we of Nyck volgend seizoen bij AlphaTauri te bewonderen is.
Mja op zich wel eerlijk dat de beste rijder de stoel krijgt toch? Dat vind ik niet echt favoritism.Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:02:
Ik heb het opgezocht. In een interview bij Ziggo aan tafel vertelde dat hij in 2019 een stoeltje bij McLaren zou krijgen als hij beter presteerde dan Norris. Nyck zei dat Zak Brown dat tegen hem zei.
https://www.gptoday.net/n...een-f1-stoeltje-toegezegd
Maar dat was voordat Vettel stopte, Alonso ineens naar Aston Martin ging, en Piastri naar McLaren vertrok.TomBraamhaar schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:19:
[...]
Opzicht ook al veelzeggend als Gasly dat zegt, gezien er eerder dit jaar bevestigd is dat hij bij AT blijft.
Ja, het is raar dat hij eerst bijtekend, en nu potentieel toch weer weg gaat. Maar AlphaTauri zal er vast een leuke cent aan verdienen denk ik zo. En potentieel was het contractueel zelfs al vastgelegd dat hij wel mocht gaan als hij naar een beter team kon gaan.
En last not least. Echt nieuw nieuws is het ook niet. Het is al sinds ee zomerstop een awkward verhaal. In Spa werd hem ook gevraagd naar een overstap naar Alpine waar die geen echt antwoord op gaf. En zoals Laurel Winter van F1TV dit weekend aangaf "AlphaTauri heeft Tsunoda zijn contract verlengd, en gek genoeg staat er in het persbericht geen enkele keer dat hij naast Gasly zal rijden volgend jaar". Want normaliter zetten teams in zo'n persbericht toch wel "contract A is verlengd en rijdt naast B", als B ook al vastgelegd is.
Ik denk dat teams sinds het Alpine-debacle misschien wel iets voorzichtiger geworden zijn met claims over rijders in persberichten als nog niet alles 100% vastligt, zelfs als het heel waarschijnlijk is.RobertMe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:38:
[...]
Want normaliter zetten teams in zo'n persbericht toch wel "contract A is verlengd en rijdt naast B", als B ook al vastgelegd is.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Gasly ligt gewoon vast bij AlphaTauri en is begin dit seizoen nog bevestigdHerko_ter_Horst schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:41:
[...]
Ik denk dat teams sinds het Alpine-debacle misschien wel iets voorzichtiger geworden zijn met claims over rijders in persberichten als nog niet alles 100% vastligt, zelfs als het heel waarschijnlijk is.
Laat ik het dan anders zeggen: AT slaat natuurlijk een modderAlpine-figuur als ze Gasly naast Tusonda aankondigen en hij 3 weken later naar Alpine vertrekt, dus dat zullen ze willen voorkomen.RobertMe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:44:
[...]
Gasly ligt gewoon vast bij AlphaTauri en is begin dit seizoen nog bevestigdHet is in deze gekker dat ze het er niet inzetten dan dat ze het er wel inzetten. Maar specifiek nu eigenlijk weer niet gek dat het er niet in staat. Immers weet iedereen dat Gasly vrijwel zeker naar Alpine gaat. Immers zou je anders ook pas melding kunnen doen van de coureur(s) nadat de eerste race geweest is, en zelfs dan heb je geen garantie dat ze het hele jaar blijven.
En wederom heel eenzijdig bekeken. Het was niet alleen Mercedes die de situatie toxic maakte vorig jaar. Red Bull was daar net zo schuldig aan. De beschuldigingen en het gejen ging over en weer tussen beide teams. Maar dit is wel weer beetje typisch voor hier om alleen weer naar Mercedes te kijken. Nu met dit ook, Red Bull wordt kennelijk verdacht en heel veel posts gaan alleen maar over Toto.JB schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:04:
[...]
Jee... Ik zie hier steeds dat er ongefundeerde haat etc wordt weerlegd zodra het om Toto gaat. Er is toch gewoon een significant verschil in gedrag? Vorig jaar mega toxic, want alles werd aangegrepen om RBR te naaien. Vervolgens een eindrace die in hun nadeel wordt beslist, om uiteindelijk niet eens Max te komen feliciteren etc. Enorm drama eromheen hoe ze er psychisch er bovenop moeten komen. De "herritage" kaart wordt meermaals gespeeld en ga zo maar door.
Dit jaar gaat het lekker verder icm ook nog eens durven roepen dat er niets aan is zo met die nieuwe FIA regels. Dat Horner daarover bezig was in 2016 is ook logisch, maar hoe durf je na zoveel jaren dominantie meteen zielig te gaan doen op deze toon? Gewoon in en in sneu. FER en RBR hebben hun zaakjes wel op orde. Welke dominantie hebben we het over? FER prutst erop los. Die auto is net zo sterk of misschien nog sterker.
Waarbij de toonzetting van Mercedes en Toto toch wel heel anders was dan die van RBR en Christian.Tomcatter_31 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:41:
[...]
En wederom heel eenzijdig bekeken. Het was niet alleen Mercedes die de situatie toxic maakte vorig jaar. Red Bull was daar net zo schuldig aan. De beschuldigingen en het gejen ging over en weer tussen beide teams. Maar dit is wel weer beetje typisch voor hier om alleen weer naar Mercedes te kijken.
[...]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Maar dit is wel een beetje typischhansvk schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:02:
[...]
Waarbij de toonzetting van Mercedes en Toto toch wel heel anders was dan die van RBR en Christian.
Mijn boefje is liev!
Denk dat dat meer te maken heeft met welke bril je er naar kijkt. Naar mijn mening zijn beiden echt net zo erg. maar dat constante geklaag over Toto/Mercedes hier begint wel beetje oud te wordenhansvk schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:02:
[...]
Waarbij de toonzetting van Mercedes en Toto toch wel heel anders was dan die van RBR en Christian.
Ja het komt niet veel verder dan beschuldigingen 'hunnie doen het ooook' en 'ach het valt wel mee', zonder dat er ook maar iets specifieks gezegd wordt. Altijd goed voor een discussie op de inhoud.
Het is jammer dat dit geen HK topic is, anders kon hier sfeerverhogend gewerkt worden met memes. En uiteraard fat Toto! En dames en heren met de grote teentjes, dat is humor.
Over paar daagjes al in Japan, ik mis een topic
Ik denk dat de situatie rondom Gasly meer in samenspraak is tussen de 3 partijen. Waar Alpine geen cont(r)act had met Piastri denk ik dat AT en Gasly hier anders in zitten. AT heeft ook aangegeven dat hij mag gaan als ze een vervanger hebben.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:46:
Laat ik het dan anders zeggen: AT slaat natuurlijk een modderAlpine-figuur als ze Gasly naast Tusonda aankondigen en hij 3 weken later naar Alpine vertrekt, dus dat zullen ze willen voorkomen.
Ik denk dat mensen vooral moe zijn dat er door sommige mensen met een erg negatieve blik continu de focus legt op één team. Het lijkt voor sommigen meer een hobby om Merc / Hamilton / Wolff te bashen dan dat er genoten wordt van de F1 en de ontwikkelingen op het gebied.
Ik kom af en toe in het race topic of dit topic, ik zie eigenlijk bijna iedere keer dezelfde negatieve focus van dezelfde mensen hierop. Moet je zelf weten, maar heb dan ook begrip dat mensen daar moe van worden.
Daarnaast speelt de media ook continu de polarisatie in de kaart m.b.v. clickbait artikels, want wie leest er tegenwoordig nog de inhoud van een artikel hé? (Even terugblikkend op Hamilton die aangaf dat periodes van dominantie niet goed zijn van de sport, waarbij hij het ook heeft over zijn eigen periode van dominantie - de 'clickbait'-media maakte er vooral van dat hij vond dat de dominantie van Verstappen specifiek slecht was voor de sport).
PS4 PSN: Dazzler2120
Weet je wie er er net zo hard mee doen aan dat hele spelletje? Juist ja. Toto en Ham. Heb jij wel eens commentaar gezien op FER van MER dit seizoen? Heb jij HAM wel eens wat positiefs horen zeggen over VER. Als ik een artikel lees over HAM die praat over de nieuwe generatie talenten, en dan alleen NOR en LEC noemt, dan word op die manier de vijandigheid tussen MER en RB bewust in stand gehouden.Dazzler2120 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:23:
@hierboven
Ik denk dat mensen vooral moe zijn dat er door sommige mensen met een erg negatieve blik continu de focus legt op één team. Het lijkt voor sommigen meer een hobby om Merc / Hamilton / Wolff te bashen dan dat er genoten wordt van de F1 en de ontwikkelingen op het gebied.
Ik kom af en toe in het race topic of dit topic, ik zie eigenlijk bijna iedere keer dezelfde negatieve focus van dezelfde mensen hierop. Moet je zelf weten, maar heb dan ook begrip dat mensen daar moe van worden.
Daarnaast speelt de media ook continu de polarisatie in de kaart m.b.v. clickbait artikels, want wie leest er tegenwoordig nog de inhoud van een artikel hé? (Even terugblikkend op Hamilton die aangaf dat periodes van dominantie niet goed zijn van de sport, waarbij hij het ook heeft over zijn eigen periode van dominantie - de 'clickbait'-media maakte er vooral van dat hij vond dat de dominantie van Verstappen specifiek slecht was voor de sport).
Zucht. Weerleg de kritiek dan. Voor de zoveelste keer, het is geen bashen als het beargumenteerd gebeurd. Men zit niet te 'bashen' (lekker zorgvuldig gekozen, goed voor discussies) op Merc & Co omdat het leuk is. Misschien moet je de inhoud eens lezen en niet alleen op de verpakking die je denkt dat je ziet. Het staat je volledig vrij om inhoudelijk te reageren. Wat minder gewenst is is dat je zonder enige argumenten andere users 'bashed' (jouw logica) omdat ze een discussie hebben over zaken die daadwerkelijk gebeuren. Realiteit vs fantasie. Als users in een fantasie-wereld willen leven, prima, maar dit gaat over de echte wereld.Dazzler2120 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:23:
@hierboven
Dus ipv mensen te bashen, weerleg de kritiek als die volgens jou nergens op slaat omdat 'men' het zo leuk vindt om Merc & Co te 'bashen'..... En als het écht bashen is, maak een TR aan en dan grijpen de mods zeker in. Want hier word ík intussen wel moe van. Niet inhoudelijk meedoen, maar wel anderen 'bashen' omdat ze het over iets hebben wat jij niet prettig vindt.
[ Voor 4% gewijzigd door siggy op 04-10-2022 16:36 ]
[ Voor 199% gewijzigd door NiaX op 04-10-2022 17:18 ]
Ok, daar gaan we.siggy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:35:
[...]
Zucht. Weerleg de kritiek dan. Voor de zoveelste keer, het is geen bashen als het beargumenteerd gebeurd. Men zit niet te 'bashen' (lekker zorgvuldig gekozen, goed voor discussies) op Merc & Co omdat het leuk is. Misschien moet je de inhoud eens lezen en niet alleen op de verpakking die je denkt dat je ziet. Het staat je volledig vrij om inhoudelijk te reageren. Wat minder gewenst is is dat je zonder enige argumenten andere users 'bashed' (jouw logica) omdat ze een discussie hebben over zaken die daadwerkelijk gebeuren. Realiteit vs fantasie. Als users in een fantasie-wereld willen leven, prima, maar dit gaat over de echte wereld.
Dus ipv mensen te bashen, weerleg de kritiek als die volgens jou nergens op slaat omdat 'men' het zo leuk vindt om Merc & Co te 'bashen'..... En als het écht bashen is, maak een TR aan en dan grijpen de mods zeker in. Want hier word ík intussen wel moe van. Niet inhoudelijk meedoen, maar wel anderen 'bashen' omdat ze het over iets hebben wat jij niet prettig vindt.
Hier beweer je dat Toto Wolff ingangen heeft bij de FIA en dat de FIA bewust dingen zou lekken.siggy schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:16:
[...]
Het is gewoon belachelijk. Plus het bewijst, als woensdag blijkt dat RB en AM er inderdaad overheen zaten, dat Toto een dikke ingang/lijntje heeft met de FIA. Het is gewoon niet goed voor de sport op zijn zachst gezegd. Ik hoop dat Mercedes volgend jaar op zijn best weer 3e team is, dat Toto zijn interesse verliest, zijn aandeeltjes verkoopt en een andere hobby gaat zoeken.
Maar aan de andere kant zegt het ook iets over de FIA, dat ze gewoon lekken.
Heb je daar ergens bewijs van gezien?
Dit zijn vragen, geen weerleggingen, laat staan argumenten.NiaX schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:18:
Hier beweer je dat Toto Wolff ingangen heeft bij de FIA en dat de FIA bewust dingen zou lekken.
Heb je daar ergens bewijs van gezien?
Maar goed, het blijkt ook dat het inhoudelijk je weinig boeit, het linkedin profiel is hier zelfs gedeeld van de persoon in kwestie. En dat wantrouwen komt ook vanuit de paddock, niet vanuit mij, mocht je dat weer gaan beweren.
En dat de FIA bewust lekt? Dat zeg ik niet, maar het is 100% gelekt aangezien het officiele rapport nog niet uit is....

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 04-10-2022 17:22 ]
Jij begon met een bewering volgens mij, dus dan is het aan jou om het te beargumenteren?siggy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:21:
[...]
Dit zijn vragen, geen weerleggingen, laat staan argumenten.
Maar goed, het blijkt ook dat het inhoudelijk je weinig boeit, het linkedin profiel is hier zelfs gedeeld van de persoon in kwestie. En dat wantrouwen komt ook vanuit de paddock, niet vanuit mij, mocht je dat weer gaan beweren.
Dat de de beste dame eerst bij de FIA heeft gewerkt en vaak van baan heeft gewisseld zou inderdaad belangenverstrengeling kunnen betekenen, maar lijkt me zonder verder bewijs op zijn minst vergezocht.
Red Bull heeft engineers overgenomen van Mercedes, is dan iedere nieuwe ontwikkeling aan de Red Bull auto ook automatisch gestolen van Mercedes?
Dat zeg je letterlijk.En dat de FIA bewust lekt? Dat zeg ik niet, maar het is 100% gelekt aangezien het officiele rapport nog niet uit is....
[ Voor 35% gewijzigd door NiaX op 04-10-2022 17:25 ]
Heb je mijn posts wel gelezen?NiaX schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:22:
[...]
Jij begon met een bewering volgens mij, dus dan is het aan jou om het te beargumenteren?
[...]
Dat zeg je letterlijk.
Dus jij zegt dat de FIA niet gelekt heeft?

Waar zeg ik 'bewust'? Er is een groot verschil of de FIA lekt, of dat de FIA bewust lekt.
[ Voor 24% gewijzigd door siggy op 04-10-2022 17:31 ]
Hoe kan ik dit anders lezen?Maar aan de andere kant zegt het ook iets over de FIA, dat ze gewoon lekken.
.edit: Oh nu zeg je weer dat je het wel gezegd hebt.
.edit2 Ik zeg niet dat het niet gelekt is, ik zeg dat je wel erg snel naar de conclusie springt dat het dan door de Mercedesdame is gedaan en dat het allemaal veroorzaakt is door Toto Wolff met hulp van de marsmannetjes. Ofzoiets.
[ Voor 34% gewijzigd door NiaX op 04-10-2022 17:34 ]
Geen idee wat je bedoelt, want Gasly was al eerder dit seizoen 'aangekondigd', maar heeft naar alle waarschijnlijkheid een 'performance clausule' in z'n contract waardoor hij weg mag naar een 'beter team'.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:46:
[...]
Laat ik het dan anders zeggen: AT slaat natuurlijk een modderAlpine-figuur als ze Gasly naast Tusonda aankondigen en hij 3 weken later naar Alpine vertrekt, dus dat zullen ze willen voorkomen.
he's not going anywhere! 🤙 @PierreGASLY stays with the team for 2023! 💙
— Visa Cash App RB F1 Team (@visacashapprb) 24 juni 2022
read more 👉 https://t.co/tRJojqwwHQ pic.twitter.com/JsW0WIdVRV
Het ging erom dat Gasly niet genoemd werd in de aankondiging van Tsunoda. Dit speelt allemaal na de VettelThe_Admin schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:34:
[...]
Geen idee wat je bedoelt, want Gasly was al eerder dit seizoen 'aangekondigd', maar heeft naar alle waarschijnlijkheid een 'performance clausule' in z'n contract waardoor hij weg mag naar een 'beter team'.
[Twitter]
exit->Alonso naar AM->Piastri wel/niet naar Alpine saga.
Het ging er om dat het wel "toevallig" is dat het team Gasly niet benoemde in de aankondiging (als in: weer bevestiging dat er zaken spelen). Jij gaf daarop aan dat teams na het Piastri debacle wel gek zouden zijn om nog iets aan te kondigen. Maar het Piastri verhaal heeft natuurlijk niks te maken met het Gasly verhaal. Piastri had geen contract met Alpine en roept natuurlijk dat die aankondiging niet klopt. Gasly is een heel andere situatie, die heeft wel een contract, maar gaat mogelijk/zeer waarschijnlijk weg, in overleg tussen de teams. En als AlphaTauri Gasly in het persbericht zet is dat, voor nu, nog steeds 100% correct, en zal Gasly ook vast niet tegen sputteren, immers is dat contract voor 2023 er, en zijn ze vooralsnog aan het onderhandelen of Gasly weg gaat.Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:44:
[...]
Het ging erom dat Gasly niet genoemd werd in de aankondiging van Tsunoda. Dit speelt allemaal na de Vettel
exit->Alonso naar AM->Piastri wel/niet naar Alpine saga.
En dat teams allemaal gekke aankondigingen doen m.b.t. contracten is natuurlijk ook niks nieuws. Ja, Piastri was zeker wel bijzonder. Maar v.d. Garde die nog even een rechtzaak startte tegen de eerste GP aan omdat hij niet het hele seizoen zou rijden of wat was het is nog wel wat aparter.
Het feit dat Alpine er in de Piastri-saga uitzag als een stelletje prutsers, zal m.i. andere teams ook wat voorzichtiger maken met aankondigingen. En als je in die omstandigheden al weet dat Gasly mogelijk/waarschijnlijk vertrekt, ook al heeft ie nu nog een contract, dan ga je hem natuurlijk niet bevestigen naast Tsunoda, zolang dat nog niet zeker is.RobertMe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:57:
[...]
Het ging er om dat het wel "toevallig" is dat het team Gasly niet benoemde in de aankondiging (als in: weer bevestiging dat er zaken spelen). Jij gaf daarop aan dat teams na het Piastri debacle wel gek zouden zijn om nog iets aan te kondigen. Maar het Piastri verhaal heeft natuurlijk niks te maken met het Gasly verhaal. Piastri had geen contract met Alpine en roept natuurlijk dat die aankondiging niet klopt. Gasly is een heel andere situatie, die heeft wel een contract, maar gaat mogelijk/zeer waarschijnlijk weg, in overleg tussen de teams. En als AlphaTauri Gasly in het persbericht zet is dat, voor nu, nog steeds 100% correct, en zal Gasly ook vast niet tegen sputteren, immers is dat contract voor 2023 er, en zijn ze vooralsnog aan het onderhandelen of Gasly weg gaat.
Exact. Dus "Gasly staat niet in persbericht dus wederom 'bewijs' dat er iets speelt". Dat was het hele puntHerko_ter_Horst schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:01:
[...]
Het feit dat Alpine er in de Piastri-saga uitzag als een stelletje prutsers, zal m.i. andere teams ook wat voorzichtiger maken met aankondigingen. En als je in die omstandigheden al weet dat Gasly mogelijk/waarschijnlijk vertrekt, ook al heeft ie nu nog een contract, dan ga je hem natuurlijk niet bevestigen naast Tsunoda, zolang dat nog niet zeker is.
Dus AlphaTauri kan ontkennen wat ze willen (doen ze überhaupt al niet). Maar Gasly is gewoon weg als Gasly, Alpine, AlphaTauri, <opvolger> de boel rond krijgen.
Normaliter zou het opvallend zijn als Gasly niet in het persbericht zou staan,immers ligt die al vast voor 2023 dus "volledige line-up is Gasly & Tsunoda". Nu draait de geruchtenmolen zo hard dat het eerder andersom is, en het gek zou zijn als die er wel in stond.
Ook als je er objectief naar kijkt klaagt Toto vaker dan Christian. En als ik er subjectief naar kijk vind ik dat ook.Tomcatter_31 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:49:
[...]
Denk dat dat meer te maken heeft met welke bril je er naar kijkt. Naar mijn mening zijn beiden echt net zo erg. maar dat constante geklaag over Toto/Mercedes hier begint wel beetje oud te worden
[ Voor 97% gewijzigd door PjotrStroganov op 04-10-2022 19:15 ]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Idd, altijd leuk als er kritiek wordt geleverd op Max zijn rijstijl. Ja, maar Silverstone! Whataboutism is sterk op tweakers.siggy schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:11:
[...]
Ja het komt niet veel verder dan beschuldigingen 'hunnie doen het ooook' en 'ach het valt wel mee', zonder dat er ook maar iets specifieks gezegd wordt. Altijd goed voor een discussie op de inhoud.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Nog steeds denk ik bij Scuderia dat er Ferrari achter komt en dan "oh nee toch niet".The_Admin schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:34:
[...]
Geen idee wat je bedoelt, want Gasly was al eerder dit seizoen 'aangekondigd', maar heeft naar alle waarschijnlijkheid een 'performance clausule' in z'n contract waardoor hij weg mag naar een 'beter team'.
[Twitter]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Met zo'n grote neus is het opletten dat je geen corona krijgt
Edit:
Is dit nu trouwens de oude of de nieuwe neus van AlphaTauri? Want die hadden natuurlijk een compleet nieuwe bij zich in Singapore. Zou jammer zijn als die nu niet meer klopt.
[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 04-10-2022 20:52 ]
Lijkt me wel klote lopen. Als je een beetje door loopt dan draait je hoofd naar beneden door de downforce.
Dit is dan ook maar 1 helft.alesandro_46 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:50:
[...]
Lijkt me wel klote lopen. Als je een beetje door loopt dan draait je hoofd naar beneden door de downforce.
Deze komt er natuurlijk nog bij
-
Gevoelsmatig ben ik het met je eens. Het gaat dan ook om de manier waarop men klaagt.cordonbleu schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:33:
[...]
Ook als je er objectief naar kijkt klaagt Toto vaker dan Christian. En als ik er subjectief naar kijk vind ik dat ook.
Bij Toto is de sfeer vaak serieus, geïrriteerd of zelfs ronduit boos.
Als Horner opmerkingen maakt lacht hij er vaak bij en zie je de pretlichtjes in zijn ogen.
Aaah, het is een "two-seater".Edd schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:52:
[...]
Dit is dan ook maar 1 helft.
Deze komt er natuurlijk nog bij
[Afbeelding]

Inderdaad. Bij Christian zie je het er gewoon van af spatten dat hij er zin in heeft en geniet van wat hij doet. Hij is als een kind in een snoepwinkel. Bij Toto daarentegen komt juist het heel regelmatig over alsof hij er eigenlijk helemaal niet wil zijn, er geen plezier uit haalt en zich over alles kan opwinden. Het is bij hem altijd zo serieus. Maar dat laatste kan ook een Duits dingetje zijn natuurlijk.hjtuinenburg schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:53:
[...]
Gevoelsmatig ben ik het met je eens. Het gaat dan ook om de manier waarop men klaagt.
Bij Toto is de sfeer vaak serieus, geïrriteerd of zelfs ronduit boos.
Als Horner opmerkingen maakt lacht hij er vaak bij en zie je de pretlichtjes in zijn ogen.
Psst, Toto is een Oostenrijkercordonbleu schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:13:
[...]
Inderdaad. Bij Christian zie je het er gewoon van af spatten dat hij er zin in heeft en geniet van wat hij doet. Hij is als een kind in een snoepwinkel. Bij Toto daarentegen komt juist het heel regelmatig over alsof hij er eigenlijk helemaal niet wil zijn, er geen plezier uit haalt en zich over alles kan opwinden. Het is bij hem altijd zo serieus. Maar dat laatste kan ook een Duits dingetje zijn natuurlijk.
Maar volgens mij zit daarover ook een stukje in Drive to Survive. Zowel iets van in het paddock dat Horner naar persco moet en hij al wat grappen maakt van "hoe moet ik Toto nu weer jennen?". En ook een stukje van die "interviews" waarin hij zegt dat Wolff altijd zo makkelijk op de kast te krijgen is en dat hij daar lol aan heeft.
Alleen is hij geen Duitsercordonbleu schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:13:
[...]
Maar dat laatste kan ook een Duits dingetje zijn natuurlijk.
Dat geeft ook wel een beetje aan hoe op z'n gemak en vrij Christian zich voelt met zijn job. Het is tenslotte ook gewoon een spelletje. Waar wel een hoop geld in omgaat, dat dan weer wel. Maar dan nog lijkt het mij wel heel erg fijn als je er gewoon lol in kan en mag hebben. Voor mij zou het anders een no go zijn. Daarom kan ik mij ook veel meer vinden in Christian zijn approach denk ik.RobertMe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:23:
[...]
Psst, Toto is een Oostenrijker
Maar volgens mij zit daarover ook een stukje in Drive to Survive. Zowel iets van in het paddock dat Horner naar persco moet en hij al wat grappen maakt van "hoe moet ik Toto nu weer jennen?". En ook een stukje van die "interviews" waarin hij zegt dat Wolff altijd zo makkelijk op de kast te krijgen is en dat hij daar lol aan heeft.
[ Voor 92% gewijzigd door cordonbleu op 04-10-2022 21:34 ]
Wat natuurlijk ook mee kan spelen is dat Christian in loondienst is (met bonusregeling) en Toto eigenaar. Christian krijgt zijn miljoenen wel en een leuke bonus. Voor Toto zijn resultaten belangrijk voor de groei van zijn bedrijf.cordonbleu schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:13:
[...]
Bij Christian zie je het er gewoon van af spatten dat hij er zin in heeft en geniet van wat hij doet. Hij is als een kind in een snoepwinkel. Bij Toto daarentegen komt juist het heel regelmatig over alsof hij er eigenlijk helemaal niet wil zijn, er geen plezier uit haalt en zich over alles kan opwinden. Het is bij hem altijd zo serieus.
Volgens mij hebben Horner & Marko ook een belang in Red Bull Racing / Red Bull Technologies / ...?Erazzzer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:49:
[...]
Wat natuurlijk ook mee kan spelen is dat Christian in loondienst is (met bonusregeling) en Toto eigenaar. Christian krijgt zijn miljoenen wel en een leuke bonus. Voor Toto zijn resultaten belangrijk voor de groei van zijn bedrijf.
Zij waren volgens de geruchten ook degenen die niet 50% van RBT aan Porsche wilden verkopen. Terwijl Mateschitz dat wel wilde. Als het niet van hen was maar puur van Mateschitz dan konden zij die deal natuurlijk niet tegenhouden.
Ik denk dat dat wel gewoon stijl is. Ik kan zelf Horner ook beter hebben omdat het gewoon overduidelijk is als hij weer aan het stoken is. Maar ik kan me op zich wel voorstellen dat dat sommige mensen juist weer erg tegen staat.cordonbleu schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:13:
[...]
Inderdaad. Bij Christian zie je het er gewoon van af spatten dat hij er zin in heeft en geniet van wat hij doet. Hij is als een kind in een snoepwinkel. Bij Toto daarentegen komt juist het heel regelmatig over alsof hij er eigenlijk helemaal niet wil zijn, er geen plezier uit haalt en zich over alles kan opwinden. Het is bij hem altijd zo serieus. Maar dat laatste kan ook een Duits dingetje zijn natuurlijk.
Toto met zijn 500mijoen op zijn bankrekening zal zich echt niet zoveel zorgen maken.. Bij teveel stress of het uitblijven van succes zie ik Toto zomaar de stekker uit het project trekken.Erazzzer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:49:
[...]
Wat natuurlijk ook mee kan spelen is dat Christian in loondienst is (met bonusregeling) en Toto eigenaar. Christian krijgt zijn miljoenen wel en een leuke bonus. Voor Toto zijn resultaten belangrijk voor de groei van zijn bedrijf.
Daar laat hij zich wel erg kennen vind ik…
https://gp33.nl/video-tot...rlandse-fan-in-zandvoort/
Met die instelling had hij geen 500 miljoen gehad. Zo staat hij er zeker niet in.murphydrz schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:03:
[...]
Toto met zijn 500mijoen op zijn bankrekening zal zich echt niet zoveel zorgen maken.. Bij teveel stress of het uitblijven van succes zie ik Toto zomaar de stekker uit het project trekken.
Dat is dan van jou dan weer een goed punt!stekkiekiller schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
Met die instelling had hij geen 500 miljoen gehad. Zo staat hij er zeker niet in.
Maar ik vraag mij af of hij zijn bankrekening met de F1 heeft gekregen.
Die kerel van Shark Tank had daar ooit een goede opmerking over waarom the first million the hardest is. Om je eerste miljoen te pakken heb je een complete mindset nodig die te halen. Geen tijd voor vrienden, relatie, je leeft voor je werk. De meeste halen het niet en haken af. Die het wel halen blijven in de mindset zitten en gaan door naar de volgende miljoenen. Als je 500 verdiend hebt, dan blijf je doorgaan. Ik denk dat niemand ooit tevreden is met wat hij heeft. Als je veel hebt wil je meer. En het is nog niet zo zeer om het geld. Maar je hebt een succesvol bedrijf opgebouwd. Dat is je kind en die wil je zien groeien. Zo zal Toto erin zitten. Die denkt echt niet, ik heb er al 500 mil uitgehaald, wat maakt mij het uit dat het instort.stekkiekiller schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:08:
[...]
Met die instelling had hij geen 500 miljoen gehad. Zo staat hij er zeker niet in.
Volgens mij is Red Bull GmbH (moederbedrijf Red Bull dus) 100% eigenaar van alles. Red Bull GmbH is dan weer, via wat shady constructies voor 49% van Mateschitz en voor 51% van Yoovidhya.RobertMe schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:52:
Volgens mij hebben Horner & Marko ook een belang in Red Bull Racing / Red Bull Technologies / ...?
Zij waren volgens de geruchten ook degenen die niet 50% van RBT aan Porsche wilden verkopen. Terwijl Mateschitz dat wel wilde. Als het niet van hen was maar puur van Mateschitz dan konden zij die deal natuurlijk niet tegenhouden.
Horner en Marko zijn volgens mij enkel in dienst van alle bedrijven. Maar om de details boven water te krijgen kan je toch verdomd hard zoeken
Red Bull Racing Ltd
Red Bull Technology Ltd
Red Bull Advanced Technologies Ltd
Red Bull Powertrains Ltd
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
Randzaken: [F1] Randzaken
Pools / racemanagers: [F1] Racemanagers/pools 2022
De budgetcap: [F1] De budgetcap
Alle racetopics:
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics