Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelix
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-02 13:29
Zenix schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:40:
[...]

Ik heb nog een vast contract bij Eneco met 0,46 TLV. Het is dus alleen voor variabel en model.
Ja dat zou ook niet best zijn. Ik was even in de veronderstelling dat de meesten hier een variabel of modelcontract hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sparkly schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Dit is wel een hele goede om Eneco te pesten. Niet eens bij stilgestaan.
Ga het morgen direct regelen!
Bij nader inzien zou ik toch echt even wachten. Volgens mij zit de situatie zo:
  • Eneco wijzigt per 5 september de voorwaarden. In de huidige voorwaarden staat: Dit is het normaaltarief dat geldt voor uw stroomproduct, exclusief: btw, opslag duurzame energie, energiebelasting en vaste leveringskosten. In de nieuwe voorwaarden is dat gewijzigd naar: De terugleververgoeding die op u van toepassing is, is terug te vinden in uw contract. De terugleverver­ goeding die met u is gecommuniceerd kan wijzigen.
  • De terugleververgoeding van ~61 cent staat nu in het contract dus blijft ook gelden bij wijzigen van de voorwaarden. Alleen het wijzigen van de voorwaarden, wat dus sowieso per 5 september gaat gebeuren heeft dus geen direct invloed.
  • Eneco kan het tarief van de teruglevergoeding wijzigen, waarschijnlijk los van de andere tarieven maar dat is niet zeker.
  • De tarieven worden alleen per 1 januari en 1 juli gewijzigd, het is niet hele duidelijk of dat ook geldt voor de teruglevergoeding.
  • We hebben afgelopen tijd gezien dat Eneco wel de tarieven van het modelcontract aanpast tussen 1 januari en 1 juli, maar alleen voor nieuwe klanten en niet voor bestaanden klanten.
  • Eerder in dit topic werd melding gemaakt door @B-Bandit dat hij een mail gehad had dat de terugleververgoeding per 5 september naar 9 cent gaat. Echter staat onderaan die mail het volgende: Door deze wijziging mag je het energiecontract, onder de gebruikelijke voorwaarden, wijzigen of opzeggen. Houd hierbij rekening met een opzegtermijn van 9 dagen. Een modelcontract mag je altijd opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen. Dus vermoedelijk heeft @B-Bandit geen modelcontract maar een contract voor een bepaalde tijd?
  • Op basis van bovenstaande punten verwacht ik dat Eneco pas op 1 januari met een wijziging van tarieven komt en dat dan dus de teruglevergoeding naar 9 cent gaat.
De vraag die blijft staan om dit zeker te weten (in hoeverre we het uberhaupt zeker kunnen weten):

Heeft iemand met een modelcontract een mail/brief van Eneco gehad over het verlagen van de terugleververgoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Laatst online: 22-07 00:18
Grrrr... Gisteren moest ik een mailtje sturen dat ik het contract direct na de bedenktijd in zou willen laten gaan (dus na 14 dagen), net een ander collega aan de lijn en die vertelde mij dat ze dit alleen doen als je geen leverancier meer hebt :-( Dus pas per 19-9 over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
KappuhH schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:08:
[...]

• Eneco wijzigt per 5 september de voorwaarden. In de huidige voorwaarden staat: Dit is het normaaltarief dat geldt voor uw stroomproduct, exclusief: btw, opslag duurzame energie, energiebelasting en vaste leveringskosten. In de nieuwe voorwaarden is dat gewijzigd naar: De terugleververgoeding die op u van toepassing is, is terug te vinden in uw contract. De terugleverver­ goeding die met u is gecommuniceerd kan wijzigen.
  • De terugleververgoeding van ~61 cent staat nu in het contract dus blijft ook gelden bij wijzigen van de voorwaarden. Alleen het wijzigen van de voorwaarden, wat dus sowieso per 5 september gaat gebeuren heeft dus geen direct invloed.
  • Eneco kan het tarief van de teruglevergoeding wijzigen, waarschijnlijk los van de andere tarieven maar dat is niet zeker.
  • De tarieven worden alleen per 1 januari en 1 juli gewijzigd, het is niet hele duidelijk of dat ook geldt voor de teruglevergoeding.
  • We hebben afgelopen tijd gezien dat Eneco wel de tarieven van het modelcontract aanpast tussen 1 januari en 1 juli, maar alleen voor nieuwe klanten en niet voor bestaanden klanten.
  • Eerder in dit topic werd melding gemaakt door @B-Bandit dat hij een mail gehad had dat de terugleververgoeding per 5 september naar 9 cent gaat. Echter staat onderaan die mail het volgende: Door deze wijziging mag je het energiecontract, onder de gebruikelijke voorwaarden, wijzigen of opzeggen. Houd hierbij rekening met een opzegtermijn van 9 dagen. Een modelcontract mag je altijd opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen. Dus vermoedelijk heeft @B-Bandit geen modelcontract maar een contract voor een bepaalde tijd?
  • Op basis van bovenstaande punten verwacht ik dat Eneco pas op 1 januari met een wijziging van tarieven komt en dat dan dus de teruglevergoeding naar 9 cent gaat.
De vraag die blijft staan om dit zeker te weten (in hoeverre we het uberhaupt zeker kunnen weten):

Heeft iemand met een modelcontract een mail/brief van Eneco gehad over het verlagen van de terugleververgoeding?

Wel raar dat mensen van de klantenservice juist zeggen dat het ook voor mij zou gelden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20
[...]

Ik heb een modelcontract helaas ;w Dus dit zal ook voor anderen gelden.
PeterDee schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:10:
Grrrr... Gisteren moest ik een mailtje sturen dat ik het contract direct na de bedenktijd in zou willen laten gaan (dus na 14 dagen), net een ander collega aan de lijn en die vertelde mij dat ze dit alleen doen als je geen leverancier meer hebt :-( Dus pas per 19-9 over
Zelfde verhaal hier. Maar dan kan je toch gewoon een nieuw contract aanvragen? Ik heb dat nog overlegd, maar is bewerkelijker voor hun. Maar als het moet dan moet het maar.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
[...]

Je hebt wel een punt maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat ze de binnenbocht nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HKees schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:12:
[...]

Je hebt wel een punt maar ik kan me ook zomaar voorstellen dat ze de binnenbocht nemen...
Klopt, het staat nergens expliciet aangegeven. Maar ik doe een aanname en denk dat de nieuwe TLV voor iedereen gaat gelden, dus ook de modelcontracten.

Maar goed, je mag wachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:10:
[...]

https://www.energievergel...terugleververgoeding-2022

Mwa er is keus. Nu in de komende wintermaanden is de tlv ook minder spannend. Voorjaar23 is veel boeiender, wat dan te kiezen is.

UC denk ik mooie middenweg, vind ik dan. Na 1 sept bestellen.
Waar kan ik op hun site lezen dat contract afsluiten na 1 september andere voorwaarden gelden zoals bv vaste tlv gedurende jaar?

Sorry, intussen al gevonden, maar helaas niet welke tarieven als je afsluit na 1 september.

[ Voor 8% gewijzigd door doggy1 op 24-08-2022 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
Heeft niemand op het netvlies dat de 'redelijke termijn' voor het informeren van bestaande klanten ook 14 dagen is, net als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 10:22
Wat een enorme stap terug! Heftig, hoop niet dat er meer zullen volgen :(
Mijn contract bij Engie loopt af in Oktober, zit nu nog op:
Teruglevertarief normaal: €0.15506 per kwh
Teruglevertarief dal €0.13838 per kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:40
Droplul schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:27:
[...]

Dat is wat ik bedoel met blokken salderen.
Ze salderen dus geen kWh per jaar maar euro’s.
Dat is al uitgebreid besproken hier. Meerdere keren. En voorbeelden en screenshots van gesprekken met Eneco gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplul
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-11-2022
*knip, hier stond een off-topic post*, even de topicwarning lezen a.u.b.

[ Voor 83% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2022 09:38 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:18
Modbreak:Ik heb flink moeten snoeien (bedankt voor de mensen die een topicreport hebben ingediend) in een aantal posts hier. Houd het on-topic, discussies over de plannen van het kabinet, off-topic slowchat e.d. is hier niet de bedoeling.

Lees de topicwaarschuwing: offtopic posten kan direct een ban opleveren !

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2022 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionysos1111
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-03 19:42
" Naast een minimumvergoeding wil jetten ook een maximumvergoeding om de energieleveranciers te beschermen" en dit voor 1 jan 2023.
Lijkt me dus dat als je nu een jaarcontract pakt bij innova dat dat niet blijvend zal zijn als in de wet geregeld word dat de maximum bijvoorbeeld 20 cent is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yurie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Blihi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:11:
[...]

Nou maak je me toch heel erg aan het twijfelen, dus voor de zekerheid stap ik per 2 september over naar Vandebron (dat is gebruik makend van de 9 dagen opzegtermijn) en dan ga ik daarna door naar Innova voor de hoge TLV. Dan moet Eneco in ieder geval een leuke afrekening maken.
Ik heb nog even met Eneco gebeld:

- Als je geen slimme meter hebt of ze kunnen hem niet uitlezen dan krijg je een meterstandenkaart waar je de meterstanden tot dan toe opgeeft
- Als je wel een slimme meter hebt wordt het verrekend tot 2 september

Het lijkt er wel op dat alle tarieven per september veranderen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 12:29
Ik ging net eens polsen bij GC/Unive 3 jaar dalen wat daar nu de tarieven zijn, aangezien zij 11,5 cent geven per kWh (dat lijkt ineens dus "redelijk" als je ziet wat Eneco nu flikt).

Ik heb daar 3 aug gas afgesloten en vroeg nu om te kijken wat de tarieven zouden zijn als ik stroom erbij zou afnemen.

Zie onderstaand het tarievenblad, en de gegeven tarieven in mijn aanbod. Ik vroeg hoe dit verschil er kon zijn: "Ja meneer, omdat u zonnepanelen heeft." uuhh, ok....

Zie ik iets over het hoofd hier?
47 cent normaal (contract) vs 54,7 cent normaal (tarievenblad)
39 cent dal (contract) vs 46,45 cent dal (tarievenblad)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymYNjK7GIYC-bpnOGTuBn94emf8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VFWqRqIN7oOkdst5n0To9liD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTk9McrNfYmmaMZiQQdPT7ZAlqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OhFtfyvtEmsIgFCAx7AYYK9q.png?f=fotoalbum_large

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:50

paulv1973

16.730Wattpiek

2 sept? Dacht 5 sept.??

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
Das raar, de medewerkster die ik vanmorgen aan de lijn had zei dat dit niet kon (had gisteren ook zo'n mailtje gestuurd). Dit kon alleen als je geen leverancier meer had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
@mathijshooi In TS bij de tekst:
Bij het ontbreken van vaste contracten, levert een modelcontract op dit moment vaak de hoogste TLV.
heb ik "op dit moment" doorgehaald. Aangezien eind augustus de dynamische uurtarieven op sommige uren hoger zijn dan de hoogste TLV's van modelcontracten.

Nieuw:
Bij het ontbreken van vaste contracten, levert een modelcontract op dit moment vaak de hoogste TLV.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

PeterDee schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:43:
[...]

Das raar, de medewerkster die ik vanmorgen aan de lijn had zei dat dit niet kon (had gisteren ook zo'n mailtje gestuurd). Dit kon alleen als je geen leverancier meer had.
Optie om eerst je contract met eneco per direct op te zeggen...
En dan heb je geen energie leverancier meer en kun je direct over....

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-10 09:04
Dionysos1111 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:40:
" Naast een minimumvergoeding wil jetten ook een maximumvergoeding om de energieleveranciers te beschermen" en dit voor 1 jan 2023.
Lijkt me dus dat als je nu een jaarcontract pakt bij innova dat dat niet blijvend zal zijn als in de wet geregeld word dat de maximum bijvoorbeeld 20 cent is.
Lijkt me niet haalbaar, tenzij de afname evenredig daalt tov TLV. Maar zelfs in dat geval zou het niet slim zijn van Innova. Zij kunnen nu het verschil maken voor zichzelf en groeien, omdat anderen onbetrouwbaarder blijken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:34

de Peer

under peer review

Dit is gerelateerd aan de nieuwe wetgeving rond salderen en gaat dus op zijn vroegst 2025 in.
dit is nu dus niet (concreet) aan de orde. Jaarcontract Innova staat hier dus los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-10 16:28
Sebazzz schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Ik heb nog even met Eneco gebeld:

- Als je geen slimme meter hebt of ze kunnen hem niet uitlezen dan krijg je een meterstandenkaart waar je de meterstanden tot dan toe opgeeft
- Als je wel een slimme meter hebt wordt het verrekend tot 2 september

Het lijkt er wel op dat alle tarieven per september veranderen.
Ik heb inmiddels bij Eneco per 3-9 opgezegd en Innova gevraagd een spoedaanvraag te behandelen. Daarvoor moet je ze even bellen en dan krijg je een mail waarop je moet reageren dat je akkoord gaat met start levering binnen de 14 dagen en je moet aantonen dat je zelf hebt opgezegd bij Eneco.

NU nog even mijn tussenstapje bij vandebron annuleren 8)7

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
Tony71 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:55:
[...]

Lijkt me niet haalbaar, tenzij de afname evenredig daalt tov TLV. Maar zelfs in dat geval zou het niet slim zijn van Innova. Zij kunnen nu het verschil maken voor zichzelf en groeien, omdat anderen onbetrouwbaarder blijken;)
Ik zou graag naar innova nu gaan maar heb 2 meters, kheb gebeld naar innova en ze zeggen dat ze dit niet kunnen zien en dat ik beter contract nu kan afsluiten en dan snel snel een mail sturen dat het op het secundaire meetpunt moet komen met ean code erbij en hopen dat het goed gaat... als dit mis gaat sluiten ze me aan op de primaire waar ik nog lekker een jaar 20 cent per kwh betaal.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:25
Ik zit bij een Variabel contract van Delta dat ik in maart heb afgesloten (zoals meer hier). De tarieven zijn al een keer verlaagd, en voor nieuwe klanten bleef het een hoog TLV.

Ik weet (nog?) niet of mijn TLV nu ook naar 13.5ct gaat of dat dat alleen voor nieuwe klanten is? Kan volgens mij net zo goed blijven zitten nu en gewoon salderen en in het voorjaar kijken wat ik dan weer doe. Heb netto zo'n 1000kwh overproductie verwacht ik, maar komt een kleine aan dus zal iets minder worden. Heb het lang tegen een goed tarief in de zomer mogen verkopen, dus op het volledige jaar zal een wijziging van de TLV me niet meer dan 100-300 euro kosten vermoed ik?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:18
Modbreak:De discussie over Eneco gaat verder in Eneco snoeit in teruglevering vergoeding

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• QFX23
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:49
Ik zat ook te kijken naar een jaarcontract voor Innova en heb even naar de financiën hiervan gekeken zover openbaar.

Het jaarverslag dat het laatst gedeponeerd is is van 2020 met een negatief eigen vermogen en verlieslatend over boekjaar 2019 en 2020 (met in die jaren redelijk stabiele prijzen).

De accountant geeft geen goedkeurende verklaring maar een oordeelonthouding omdat de interne organisatie niet op orde is.

Voor 2021 en 2022 is er nog niets gedeponeerd wat vaak duidt op continuiteitsproblemen of gebrekkige administratie.

Op basis hiervan raad ik iedereen af om een contract af te sluiten met Innova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
QFX23 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:07:
Ik zat ook te kijken naar een jaarcontract voor Innova en heb even naar de financiën hiervan gekeken zover openbaar.

Het jaarverslag dat het laatst gedeponeerd is is van 2020 met een negatief eigen vermogen en verlieslatend over boekjaar 2019 en 2020 (met in die jaren redelijk stabiele prijzen).

De accountant geeft geen goedkeurende verklaring maar een oordeelonthouding omdat de interne organisatie niet op orde is.

Voor 2021 en 2022 is er nog niets gedeponeerd wat vaak duidt op continuiteitsproblemen of gebrekkige administratie.

Is er al iets bekend bij engie en de tlv wat die gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42
Dionysos1111 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:09:
Is er al iets bekend bij engie en de tlv wat die gaan doen?
Ik ben klant van engie en heb (nog) geen bericht gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:41
[...]

Mail zat vanmorgen in de inbox (ik heb een modelcontract):
"Wekken je zonnepanelen meer op dan dat je verbruikt? Dan wordt het overschot automatisch aan ons teruggeleverd. De terugleververgoeding die je daarvoor krijgt, verandert per 5 september 2022. Vanaf dat moment ontvang je een vergoeding van € 0,09 per opgewekte kWh. Dit is exclusief btw, Energiebelasting en Opslag Duurzame Energie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony71
Mijn contract ging bij Innova in op 19-9-2022. Zojuist contact gehad en gevraagd om spoed levering. Bij betaling van 250 euro borg (levering stroom of levering stroom en gas 500 euro) kan de levering starten 3 dagen na vandaag. Ik ga nu contact opnemen met Eneco of eerder opzeggen mogelijk is nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:37
<knip> Offtopic, mooie praat voor de kroeg

[ Voor 91% gewijzigd door Septillion op 24-08-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 21:08
Tony71 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:16:
Mijn contract ging bij Innova in op 19-9-2022. Zojuist contact gehad en gevraagd om spoed levering. Bij betaling van 250 euro borg (levering stroom of levering stroom en gas 500 euro) kan de levering starten 3 dagen na vandaag. Ik ga nu contact opnemen met Eneco of eerder opzeggen mogelijk is nu.
250 borg betalen die ik pas terug krijg bij de eindafrekening gaat me ook weer iets te ver. Mijn contract gaat 09-09 in.

[ Voor 16% gewijzigd door DeOS op 24-08-2022 10:32 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37

Hier een modelcontract sinds begin juli, maar nog geen mail/brief van Eneco.
Zolang ik die niet krijg ga ik ook nog niet overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony71
<knip> Offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Septillion op 24-08-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37
<knip> Offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Septillion op 24-08-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:35
<knip> Offtopic, rest is naar de prulenbak

[ Voor 103% gewijzigd door Septillion op 24-08-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 14:13
UC hanteert 30 dagen voor nieuwe contracten (dus per 24-09).. net gebeld maar geen enkele mogelijkheid om dit te versnellen.
Op de website kun je aanklikken dat je "verhuist", daarmee kan er ineens wel per 08-09-2022 worden geleverd.. lijkt mij een betere optie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:47
QFX23 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:07:

Ik was ook geen voorstander van Innova tot gisteren omdat Eneco ineens de TLV terugschroef.

Er blijft nu geen enkele leverancier over die een hoge TLV geeft. Engie is variabel die het ook gaat verlagen wss.
Heb je UC nog en dan is het een hele puzzel om het TLV vast te zetten tot 1 juli.

Ik zal 5 euro per maand betalen dus wat heb ik te verliezen?
Als ze omvallen in de wintermaanden dan zal ik alles moeten betalen tot dat moment wat vanzelfsprekend is.
Vallen ze in de zomer om (komt niet vaak voor of is geen enkele partij omgevallen tot nu toe) sta ik met de maanden maart april mei juni juli in de min en krijg ik mijn teruggeleverde TLV niet terug.
Houden ze tot oktober volgend jaar vol? Jah dan heb ik een hele jaar uitgezeten en moeten ze een hoge TLV terugbetalen.

Of ik stap over naar Eneco en krijg voor 1000 teruglevering 90 euro????

Mensen die een hoge termijnbedrag hebben en die een energieleverancier als een bank zien moeten oppassen. Maar bij mij en bij vele andere die 5 euro per maand betalen is het andere verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony71
Felke schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:41:
UC hanteert 30 dagen voor nieuwe contracten (dus per 24-09).. net gebeld maar geen enkele mogelijkheid om dit te versnellen.
Op de website kun je aanklikken dat je "verhuist", daarmee kan er ineens wel per 08-09-2022 worden geleverd.. lijkt mij een betere optie eigenlijk?
Houd je aan de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 11:14

leandres

ook nog?

Bij UC kan ik (online) maximaal 10.001 kWh per jaar aan TL opgeven. Iemand enig idee waarom hier bij hun een max aanzit?

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-10 21:20
Tony71 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:16:
Dat zou voor mij al een rode vlag zijn als je 250 euro borg moet betalen. Voor saldering is Engie nog het aantrekkelijkst maar ik wacht even eind dit jaar af. Dan zijn de leveranciers aardig recht getrokken met elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:40
leandres schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:44:
Bij UC kan ik (online) maximaal 10.001 kWh per jaar aan TL opgeven. Iemand enig idee waarom hier bij hun een max aanzit?
Is het niet zo dat je net als met verbruik boven de 10.000kwh als zakelijk wordt gezien en er dan belastingtechnisch iets verandert?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Er blijft nu geen enkele leverancier over die een hoge TLV geeft. Engie is variabel die het ook gaat verlagen wss.
Heb je UC nog en dan is het een hele puzzel om het TLV vast te zetten tot 1 juli.
Mwaaaa, er is nog keus hoor, zelf hogere tlv dan eneco...
https://www.energievergel...terugleververgoeding-2022

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Houden ze tot oktober volgend jaar vol? Jah dan heb ik een hele jaar uitgezeten en moeten ze een hoge TLV terugbetalen.
Als je slim bent stap je ook weer over in voorjaar23.
Of zodra je in de eerste week meer levert dan inkoopt. OF zodra je gesaldeerd bent tot 0.

Uitgaande dat er een andere toko is met tzt een hogere tlv dan UC op dat moment.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 18:15
Dan kunnen we er wel per direct van af neem ik aan ( maar waarheen dan inderdaad )
20 cent zal het in een dergelijke geval niet worden denk ik, het zal wel gekoppeld worden aan het maximale kale leveringstarief.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Draconian schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

Dat zou voor mij al een rode vlag zijn als je 250 euro borg moet betalen. Voor saldering is Engie nog het aantrekkelijkst maar ik wacht even eind dit jaar af. Dan zijn de leveranciers aardig recht getrokken met elkaar.
Ga er maar vanuit dat Engie dan op 0,10 zit en dan ineens totaal niet interessant meer is.
Ik neem het risico en stap wel over naar Innova met 5 euro per maand.
Risico zo min mogelijk houden.

Aan de andere kant als ze wel falliet gaan pech dan kijk ik wel verder. Zit ik bij Eneco dan krijg ik ook geen drol voor mijn overschot, waarom dan geen risico nemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
JohanNL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Dan kunnen we er wel per direct van af neem ik aan ( maar waarheen dan inderdaad )
20 cent zal het in een dergelijke geval niet worden denk ik, het zal wel gekoppeld worden aan het maximale kale leveringstarief.
Ja dan zeker ja of ze blijven dan nog steeds hoog dat kan ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 11:14

leandres

ook nog?

AtlAntA schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Is het niet zo dat je net als met verbruik boven de 10.000kwh als zakelijk wordt gezien en er dan belastingtechnisch iets verandert?
Afaik is verbruik/afname iets anders dan TL imho.

Heb Eneco, Delta en Engie waar ik dit jaar ook al heb gezeten hier nooit een probleem van horen maken.

Andere optie is om voordat ik 10kWh heb teruggeleverd op te stappen natuurlijk.

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
DeOS schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

250 borg betalen die ik pas terug krijg bij de eindafrekening gaat me ook weer iets te ver. Mijn contract gaat 09-09 in.
Hoe incasseren ze die €250? Als dat via hun automatische incasso procedure is dan kun je hem binnen 13 maanden nog storneren mochten ze uiteindelijk niet hun verplichtingen meer kunnen nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
[...]

Engie? Waarom? UC doet in 1 klap salderen tot 1 juli23, als je na 1 sept aanmeld.
Hoewel UC=Engie, kan ik deze regel niet op de Engie site vinden.

Als Engie dat neit doet, is het weer 1 jan nieuwe tarieven. Ok salderen op kwh zal dan wel goed gaan, maar wat bedoel je met aantrekkelijkste dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Geen enkele is een WOW daar ga ik naar toe. Dan maar naar Innova met een termijnbedrag van 5 euro.

Zojuist Innova gesproken, ze gaf aan meneer maakt u maar geen zorgen wat er op internet wordt verspreid over ons. Alle contracten die we nu verkopen is al doorberekend met elektra en gas prijzen die we allang hebben ingekocht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony71
[...]

Engie is variabel...een heel groot verschil met vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Ga er maar vanuit dat Engie dan op 0,10 zit en dan ineens totaal niet interessant meer is.
Ik neem het risico en stap wel over naar Innova met 5 euro per maand.
Risico zo min mogelijk houden.

Aan de andere kant als ze wel falliet gaan pech dan kijk ik wel verder. Zit ik bij Eneco dan krijg ik ook geen drol voor mijn overschot, waarom dan geen risico nemen???
5 euro is maar voor the few die al meerdere jaren panelen hebben. Sommige hebben dat niet, zoals ik, en ik ga geen 150+ euro per maand betalen en zeker niet aan Innova.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Tony71 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Engie is variabel...een heel groot verschil met vast.
Juist!

Dan bljjft UC tot 1 juli en Innova over met een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
JohanNL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:52:
[...]

Hoe incasseren ze die €250? Als dat via hun automatische incasso procedure is dan kun je hem binnen 13 maanden nog storneren mochten ze uiteindelijk niet hun verplichtingen meer kunnen nakomen.
Vroegah, juli dit jaar dus, had ik 200 euro borg en die heb ik via een linke toen online via iDeal moeten overmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Zojuist Innova gesproken, ze gaf aan meneer maakt u maar geen zorgen wat er op internet wordt verspreid over ons. Alle contracten die we nu verkopen is al doorberekend met elektra en gas prijzen die we allang hebben ingekocht :).
haha, ik moest een beetje gniffelen :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
PCJR schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:56:
[...]

Vroegah, juli dit jaar dus, had ik 200 euro borg en die heb ik via een linke toen online via iDeal moeten overmaken.
Zit er dik in dat ze dat bij Innova ook hanteren inderdaad, júist het storneringsgevaar willen ze bij zo'n borg niet lopen.
Op dat bedrag loop je dan een extra risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
sjoerdlosser123 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:06:
Heeft iemand nog prijzen opgevraagd bij Delta?
Ik ben juist van Delta naar Eneco gegaan maar ik lees nergens iets over nieuwe prijzen van Delta
Ik juist van Eneco (waardeloze partij met slechte communicatie) naar Delta (op 10 juli) overgestapt, net opgebeld met ze over mijn contract, men zij; voor oude klanten blijft het hoge tlv gelden die al voor 19 augustus een contract hadden.
Dus blijf ik bij die partij.
Ook deze zomer ir vloerverwarming gelegd voor €450 die mijn hele woonkamer gaat verwarmen.
Had al ir panelen (Ecosun) die al een flinke besparing opleverde afgelopen winter.
Bij +4graden ging de gasverwarming aan, heb hier ruim 800 m3 gas bespaard en de ir verwarming koste me 5kW per avond.
De bedoeling is dat ik uiteindelijk geen kW over heb en er in de winter ook warmpjes bij zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Geen enkele is een WOW daar ga ik naar toe. Dan maar naar Innova met een termijnbedrag van 5 euro.

Wij van wceend.. haha. Vraag dan ook even hoe het zit met de jaarcijfers.
Krijg je vast een zelfde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
PCJR schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

5 euro is maar voor the few die al meerdere jaren panelen hebben. Sommige hebben dat niet, zoals ik, en ik ga geen 150+ euro per maand betalen en zeker niet aan Innova.
The few?
Om hoeveel jaar gaat het dan? Heb nu namelijk voor bijna 2 jaar panelen.
Aan de telefoon vonden ze dat geen probleem omdat ik van uitging dat ik zoveel teruglever.
Niet van meneer u moet wel minimaal zoveel jaren terug hebben geleverd voordat u echt hiervan kunt gebruik maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:01
leandres schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:50:
[...]

Afaik is verbruik/afname iets anders dan TL imho.

Heb Eneco, Delta en Engie waar ik dit jaar ook al heb gezeten hier nooit een probleem van horen maken.

Andere optie is om voordat ik 10kWh heb teruggeleverd op te stappen natuurlijk.
10MWh neem ik aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mongkut schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Ik juist van Eneco (waardeloze partij met slechte communicatie) naar Delta (op 10 juli) overgestapt, net opgebeld met ze over mijn contract, men zij; voor oude klanten blijft het hoge tlv gelden die al voor 19 augustus een contract hadden.
Dus blijf ik bij die partij.
Ook deze zomer ir vloerverwarming gelegd voor €450 die mijn hele woonkamer gaat verwarmen.
Had al ir panelen (Ecosun) die al een flinke besparing opleverde afgelopen winter.
Bij +4graden ging de gasverwarming aan, heb hier ruim 800 m3 gas bespaard en de ir verwarming koste me 5kW per avond.
De bedoeling is dat ik uiteindelijk geen kW over heb en er in de winter ook warmpjes bij zit :)
COP1 verwarming??? Sterkte!!!!

Hier nog Eneco vast voor 2 jaar, later dit jaar een SAP en daar dan maar een uurprijsleverancier opzetten denk ik.

@Gramser : mee eens. Maar er moet een redelijke relatie tussen LV en TLV zijn, TLV gaat nu naar lagere waardes dan toen LV 25% was van wat het nu is.
mongkut schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:10:
[...]

ik heb ervaring met ir verwarming jij ook?
Zeker, heb 12MWh in 1 winter verspild. Heb heel de zomer qua TLV gemist hierdoor.
Had makkelijke een extra WP kunnen kopen en gebruiken. Maarja, achteraf is makkelijk lullen.

Voor spiegelverwarming wél ideaal!

[ Voor 27% gewijzigd door bbbrumbrum op 24-08-2022 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:40
Ik ga hier denk ik geen vrienden maken als ik aangeef dat "zo gewonnen, zo geronnen" bij mij in gedachten komt? Maar zo zie ik het wel een beetje. Er is geprofiteerd van hoge terugleververgoedingen die door diverse omstandigheden tot stand zijn gekomen. En dat feestje is nu over, bij Eneco althans. Je kunt je verlies nemen, overstappen naar een ander die nog wel (ja, nóg wel) hoge TLV hanteert, of -en daar hoop ik eigenlijk op- weer een situatie afwachten waarin energieprijzen weer normaliseren. Het zal wel ijdele hoop zijn. Maar goed, ik lever elk jaar net wel/net niet terug, en als ik teruglever, krijg ik toch een vette 4 cent!

Als bij jullie nu "de kift" in gedachten komt, als je dit leest, neem ik je dat niet kwalijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony71
JohanNL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:52:
[...]

De borg van 250 euro betaal je alleen als je het contract per direct wilt laten ingaan, zonder bedenktijd! Je krijgt een mail dat je akkoord gaat om per direct geleverd te worden en dient te betaling ZELF te verzorgen en een bewijs daarvan dien je toe te zenden naar Innova. 3 dagen later is het geregeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Gramser schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:04:
Ik ga hier denk ik geen vrienden maken als ik aangeef dat "zo gewonnen, zo geronnen" bij mij in gedachten komt? Maar zo zie ik het wel een beetje. Er is geprofiteerd van hoge terugleververgoedingen die door diverse omstandigheden tot stand zijn gekomen. En dat feestje is nu over, bij Eneco althans. Je kunt je verlies nemen, overstappen naar een ander die nog wel (ja, nóg wel) hoge TLV hanteert, of -en daar hoop ik eigenlijk op- weer een situatie afwachten waarin energieprijzen weer normaliseren. Het zal wel ijdele hoop zijn. Maar goed, ik lever elk jaar net wel/net niet terug, en als ik teruglever, krijg ik toch een vette 4 cent!

Als bij jullie nu "de kift" in gedachten komt, als je dit leest, neem ik je dat niet kwalijk :+
Mooi, jij hebt dus eigenlijk geen netto teruglevering.

Voor degenen die dat wel hebben kunnen we in iedergeval nog tot volgend jaar juli naar UC of Innova met een jaarcontract, waar de tarieven fors maar wel marktconform zijn.
Niets aan de hand dus, en daarna zien we wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
bbbrumbrum schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

COP1 verwarming??? Sterkte!!!!
ik heb ervaring met ir verwarming jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Klopt @JohanNL , nu netto nagenoeg geen teruglevering. Ik had het wel makkelijk gehad kunnen hebben als mijn 14 aanvullende panelen op zuidwest al waren geïnstalleerd... maar ja, leveringsproblemen omvormer. Maar da's wel erg off-topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_

Geprofiteerd is een redelijk ruim begrip. Je opgewekte stroom verkopen tegen een hoger bedrag, waarbij het afnametarief overigens al bijzonder hoog was, valt bij mij niet onder 'profiteren'. Of doe je nooit aan prijsvergelijkingen in het dagelijks leven dan?

Maar als je net wel of net niet teruglevert is het een hele andere situatie. Dan is die dikke vette 4 cent een prima deal kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-09 11:40
Bravertal schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:53:
[...]

Je kunt niet direct weg omdat andere leveranciers je niet direct (willen) accepteren. Ze nemen je pas na 30 dagen aan als klant.
Ik vraag mij hardop af of dit correct is. Ik ben enige tijd geleden naar Eneco over en toen werd ik ook per direct geaccepteerd. En ook voor die tijd bij anderen op die manier.
Deze 30 dagen lijkt meer op 'n algemene regel die maar enkelen (die geen klanten willen) in de praktijk toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
@NileZ_ Het is natuurlijk maar net vanuit welk oogpunt je het wenst te bekijken, maar misschien is profiteren niet het juiste woord. Alleen, ik ken geen andere constructies waar een situatie als deze zomaar "ontstaat" door prijsverhogingen. Bij prijsvergelijkingen kies ik voor de laagste prijs, inderdaad. Maar bij niks wat ik kan kiezen, krijg ik automatisch meer geld terug omdat de aanschafprijs hoger is, waarbij ik zeker weet dat ik die nooit hoef te betalen omdat ik het spul weer terugverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
Gramser schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:16:
@NileZ_ Het is natuurlijk maar net vanuit welk oogpunt je het wenst te bekijken, maar misschien is profiteren niet het juiste woord. Alleen, ik ken geen andere constructies waar een situatie als deze zomaar "ontstaat" door prijsverhogingen. Bij prijsvergelijkingen kies ik voor de laagste prijs, inderdaad. Maar bij niks wat ik kan kiezen, krijg ik automatisch meer geld terug omdat de aanschafprijs hoger is, waarbij ik zeker weet dat ik die nooit hoef te betalen omdat ik het spul weer terugverkoop.
Op de beurs heel normaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
@bbbrumbrum eensch: de verhouding tussen levering en teruglevering loopt nu wel erg uit de pas. Da's hetgeen je m.i. wel degelijk mag bekritiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

The few?
Om hoeveel jaar gaat het dan? Heb nu namelijk voor bijna 2 jaar panelen.
Aan de telefoon vonden ze dat geen probleem omdat ik van uitging dat ik zoveel teruglever.
Niet van meneer u moet wel minimaal zoveel jaren terug hebben geleverd voordat u echt hiervan kunt gebruik maken.
Ik lees tot aan gisteravond alleen verhalen dat mensen 150+ euro maandbedrag hebben en niet naar onder is aan te passen vanwege historisch verbruik. Dat was mijn bron. En mijn reden om bij UC bv te gaan deze winter a 5 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Gramser schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:16:
Die kwh die nu opgewekt wordt vanaf 5 september wordt gewoon verkocht voor over een euro he.
In feite geeft Eneco dus aan dat de daadwerkelijke kosten 10 procent zijn van wat ze doorberekenen. Want immers dat was de uitleg om te gaan verlagen?

Kort door de bocht. Weet ik. Ook niet 100% serieus. Maar je opgewekte stroom verkopen aan een partij die er meer voor biedt dan een ander valt bij mij niet onder profiteren. Maximaliseren wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PCJR

Is het in de basis niet logisch en menselijk dat je het kale tarief terugkrijgt voor een teveel geleverde kwh? Ik geef tenslotte precies hetzelfde terug als wat ik van iemand koop/krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
PCJR schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

Is het in de basis niet logisch en menselijk dat je het kale tarief terugkrijgt voor een teveel geleverde kwh? Ik geef tenslotten precies hetzelfde terug als wat ik van iemand koop/krijg.
Niet als de verkoper het spul eigenlijk niet nodig heeft. Het is ook niet zo dat ik altijd maar na een feestje m'n niet gebruikte kratten bier meteen maar weer kan inleveren en m'n geld daarvoor terugkrijg. Daar maak je afspraken over. Maar ja, een kratje bier blijft wel een half jaartje goed in de kelder. Dat lukt met stroom nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Op de beurs is het juist de insteek om er zo mee om te gaan. Hier niet. Dat wij / men dat ervan maken / maakt, is wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
PCJR schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Ik lees tot aan gisteravond alleen verhalen dat mensen 150+ euro maandbedrag hebben en niet naar onder is aan te passen vanwege historisch verbruik. Dat was mijn bron. En mijn reden om bij UC bv te gaan deze winter a 5 euro.
Als je gas erbij neemt kan ik het wel begrijpen.
2 weken terug toen ik ze had gebeld( een oud lopend offerte) hebben ze mijn termijnbedrag van 120 naar 25 bijgesteld. Later wel opgezegd omdat ik vertrouwen in Eneco had :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 12:29
KoningPaulus schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:42:
Ik ging net eens polsen bij GC/Unive 3 jaar dalen wat daar nu de tarieven zijn, aangezien zij 11,5 cent geven per kWh (dat lijkt ineens dus "redelijk" als je ziet wat Eneco nu flikt).

Ik heb daar 3 aug gas afgesloten en vroeg nu om te kijken wat de tarieven zouden zijn als ik stroom erbij zou afnemen.

Zie onderstaand het tarievenblad, en de gegeven tarieven in mijn aanbod. Ik vroeg hoe dit verschil er kon zijn: "Ja meneer, omdat u zonnepanelen heeft." uuhh, ok....

Zie ik iets over het hoofd hier?
47 cent normaal (contract) vs 54,7 cent normaal (tarievenblad)
39 cent dal (contract) vs 46,45 cent dal (tarievenblad)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
TLV is dus nu 11,5 cent, ligt dan ook 3 jaar vast (maar ja, wat heet vast tegenwoordig :+ )

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Vandaag dus in zee gegaan met Innova waar ik eerst een offerte kreeg met dat ik dubbele tarieven had in de offerte terwijl ik enkel had aangevraagd.

Volgens de dame die ik aan de lijn had komt dit doordat ze deze gegevens van Stedin krijgen en moeten ze hier aan aanpassen.
Ze gaf aan dat ze dit kan aanpassen naar enkel wanneer mijn contract ingaat.

Is dit de normaalste zaak van de wereld?

Nu heb ik 2 bijlages gehad met 1 de tarieven van een dubbele meter en een tweede bijlage waar ook enkele tarieven vermeld staan.
Ze heeft wel een bevestigingsmail verstuurd dat ik een enkel tarief had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik stond op het punt om vandaag naar Innova over te stappen met een jaarcontract, maar werd door familie gewezen op https://nl.trustpilot.com/review/innovaenergie.nl en dat ik me echt even achter de oren moet krabben of dit dus wel verstandig is. De recensies zijn wel hééél erg red flag.

Als ik nu een contact afsluit zou ik een jaar een TLV hebben van €0,71454, gaan ze dat waarmaken of gaan ze alsnog per 1 september andere tarieven hanteren?

Sorry als ik niet alles hierboven heb gelezen of dat het al is gezegd, maar ik moet vlot beslissen voordat de tarieven wéér wijzigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 24-08-2022 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:38:
Vandaag dus in zee gegaan met Innova waar ik eerst een offerte kreeg met dat ik dubbele tarieven had in de offerte terwijl ik enkel had aangevraagd.

Volgens de dame die ik aan de lijn had komt dit doordat ze deze gegevens van Stedin krijgen en moeten ze hier aan aanpassen.
Ze gaf aan dat ze dit kan aanpassen naar enkel wanneer mijn contract ingaat.

Is dit de normaalste zaak van de wereld?

Nu heb ik 2 bijlages gehad met 1 de tarieven van een dubbele meter en een tweede bijlage waar ook enkele tarieven vermeld staan.
Ze heeft wel een bevestigingsmail verstuurd dat ik een enkel tarief had.
hier precies hetzelfde verhaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarcomorbato
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-11-2024
Vorige week was innova hier nog een instabiele partij en nu operatie stofwolk richting Den Haag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Fairy schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:46:
Ik stond op het punt om vandaag naar Innova over te stappen met een jaarcontract, maar werd door familie gewezen op https://nl.trustpilot.com/review/innovaenergie.nl en dat ik me echt even achter de oren moet krabben of dit dus wel verstandig is. De recensies zijn wel hééél erg red flag.

Als ik nu een contact afsluit zou ik een jaar een TLV hebben van €0,71454, gaan ze dat waarmaken of gaan ze alsnog per 1 september andere tarieven hanteren?

Sorry als ik niet alles hierboven heb gelezen of dat het al is gezegd, maar ik moet vlot beslissen voordat de tarieven wéér wijzigen.
Gewoon afsluiten, 14 dagen tijd om te annuleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:40
Ik stond op het punt om vandaag naar Innova over te stappen met een jaarcontract, maar werd door familie gewezen op https://nl.trustpilot.com/review/innovaenergie.nl en dat ik me echt even achter de oren moet krabben of dit dus wel verstandig is.

Zoek ook de andere aanbieders even op op TrustPilot en je zal zien dat het allemaal kommer en kwel is. Wil niet zeggen dat Innova daardoor even goed of slecht is dan de rest hoor. Zoek hier in dit topic even op Innova en je vindt meer dan genoeg meningen en discussie's. Ik wil alleen maar zeggen dat je niet al te veel op TP moet vertrouwen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-10 05:44
Zie het dan positief, je verbruik kost nu nog maar 9 cent per kWh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

Tot op heden geen mail ontvangen van Eneco.
Ik blijf nog even zitten tot 5 sept.

Ik denk dat ik 2 autolaadpalen in de tuin ga zetten. En deze ter beschikking ga stellen aan eenieder.
Tarief a 61cent per kwh...
Dan regel ik mijn eigen TLV.

[ Voor 50% gewijzigd door paulv1973 op 24-08-2022 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66

Lkkr doen. Ben 3 weken aan het orienteren geweest en vandaag knoop doorgehakt. Lkkr naar Innova.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

paulv1973 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:55:
Tot op heden geen mail ontvangen van Eneco.
Ik blijf nog even zitten tot 5 sept.
Ik zou toch alvast anticiperen. Ik heb nu 3 verschillende contracten (Innova, Engie, UC) alvast afgesloten. Een paar daarvan ga ik dan nog annuleren. Zo heb ik iets meer controle over de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Ow ja trustpilot?

Zoek maar eens op bijv GC. Scoort even slecht als Innova ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelix
  • Laatst online: 11-02 13:29
Felke schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:41:
Onderstaande ontving ik, na telefonisch contact.
Beste heer,

Momenteel starten wij de levering op 24 september 2022. Wij kunnen eerder starten wanneer uw huidige leverancier afziet van de opzegtermijn. U kan bij een huidige leverancier de verzoek indienen en om een schriftelijke bevestiging vragen. Wanneer u dit heeft ontvangen kan u dit toesturen naar : energie@unitedconsumers.com
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
Met vriendelijke groet,

Service Team Energie United Customers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony71

Hetgeen je zegt, verdient een kleine nuance-vergelijking. Het koste mij slechts 30 sec om uit te vinden dat dit nagenoeg voor alle energielevernaciers hetzelfde geldt.

Lees en...:

https://nl.trustpilot.com/review/vattenfall.nl
https://nl.trustpilot.com/review/www.eneco.nl
https://nl.trustpilot.com/review/www.essent.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973

paulv1973

16.730Wattpiek

Obelix schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Onderstaande ontving ik, na telefonisch contact.
Beste heer,

Momenteel starten wij de levering op 24 september 2022. Wij kunnen eerder starten wanneer uw huidige leverancier afziet van de opzegtermijn. U kan bij een huidige leverancier de verzoek indienen en om een schriftelijke bevestiging vragen. Wanneer u dit heeft ontvangen kan u dit toesturen naar : energie@unitedconsumers.com
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
Met vriendelijke groet,

Service Team Energie United Customers
Niet zo lastig lijkt me...
Contractbreuk eneco is nogelijkheid per direct op te zeggen. En dan per direct bij UC aan de bak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PCJR

Normaals.
Wat boeit die TLV voor de wintermaanden?
Wat boeit het afname tarief voor de wintermaanden?

Niks, als je in voorjaar23 opnieuw kijkt wie de hoogste tlv heeft en dan overstapt. Je wacht ff tot je naar 0 bent gesaldeerd.

Mits je een jaar lang iets van zekerheid (we hebben t over Innova he) wilt voor 71 cnt tlv, dan pak je dat jaarcontract. Al wil ik zelf persoonlijk niet 2-3k bij hen laten rusten komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 09:24
de Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:57:
[...]
Ik zou toch alvast anticiperen. Ik heb nu 3 verschillende contracten (Innova, Engie, UC) alvast afgesloten. Een paar daarvan ga ik dan nog annuleren. Zo heb ik iets meer controle over de situatie.
Ik heb Eneco maar even gebeld.
- Eneco Modelcontract TLV is losgekoppeld van het kale leveringstarief (dat naar €0,95 gezet is per direct voor nieuwe klanten). Je kunt dus niet het bekende truukje uithalen voor een natrap in de goelies.
- De TLV gaat echt per 5 sept naar €0,09. Dit ook voor bestaande klanten (heb hier op doorgevraagd en ze moest me in de wacht zetten om het nog te checken).
- De reden voor de ommekeer was niet bekend maar zou op de mail gezet worden naar mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
mongkut schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

COP 1 of niet het gaat om je gevoel bij deze warmte, en bij mij op mijn portemonnee ;)
Dan heb je een slechte business case opgezet. Voor een paar k heb je een (hybride met de helft subsidie) wp hangen, en die heb je dan in 1 of 2 jaar weer terugverdiend. Magoed.

Het kan allicht schelen nu in deze tijden, met deze prijzen, een kuub gas te vervangen voor x kwh om de tent warm te krijgen. Lange termijn zou ik dat niet doen. En als je dan toch bezig bent, sla dan COP1 gewoon over. Just my2c.

Iets ontopic; iemand bij Engie kunnen ontdekken/vragen of daar ook regel is dat na 1sept aanvragen, vast tarief tot 1juli23?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
de Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

UC moet je mee wachten tot na 1 sept, vaker besproken al hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:28
Supershiva schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Hier een modelcontract sinds begin juli, maar nog geen mail/brief van Eneco.
Zolang ik die niet krijg ga ik ook nog niet overstappen.
Ik heb ook een modelcontract sinds half juli, maar nog geen mail van Eneco ontvangen over een wijziging in het TLV tarief.
Pagina: 1 ... 94 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2