Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:16
HKees schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:36:
Ik lees hier maar weinig mensen die een overstap van Eneco naar Vattenfall overwegen... Terugleververgoeding is €0,16 (dus toch 'aanzienlijk' hoger dan Eneco vanaf 5-9), en lijkt mij een stabiele club (i.t.t. Innova etc.)...
Valt mij ook op. Is een grote stabiele optie, met nu dus een redelijke vergoeding.

Ik zit daar nog steeds met gas en zat er met stroom. Ik denk er echter aan om ook van 5 september tot 1 januari bij Eneco te blijven wachten. Ik saldeer dan ongeveer naar 0 in die periode. Daarna naar een variabel contract met de hoogste tlv.

Vind al dit switchen en zoeken maar niks, kost teveel tijd. Verder wil ik niet met jaarcontracten en ook niet bij partijen als Innova of Engie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 11:14

leandres

ook nog?

Ik lees onwijs veel argwaan omtrent Innova, en op basis van informatie uit het verleden is dat misschien gedeeltelijk ook terecht. Echter de meest recente gepubliceerde jaarrekening was van 2020. Dus niet heel recent. Dat wil overigens niet zeggen dat het vanaf de negatieve solvabiliteitsperiode nu allemaal in kannen en kruiken is natuurlijk. Echter ik geef het een kans. Simpelweg omdat ik me niet kan voorstellen dat de overheid het zich kan permitteren nog meer energieleveranciers failliet te laten gaan. Veel mensen die nu al moeite hebben met het betalen van de energierekening zouden met een faillissement van een energieleverancier nog veel verder in de problemen komen. Want klantovername na faillissement zorgt ervoor dat gedupeerden er zeker NIET beter van worden, integendeel.

Maar misschien ben ik enorm naïef. De tijd zal uit uitwijzen.

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
marcink schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:13:
Nu ga iedereen zeggen dat ik gek ben , maar heb iemand gedacht of niet beter is terugleveren met SAP via de dynamische prijzen aanbieders ( Frank ,ANWB, tibber )🤔
Daar heb je geen last van Mafia leveranciers , krijgt je altijd markt prijs , welke laatste week bijna altijd boven 50cent netto zit en als iemand heb knappe oost west , dan ochtend en avond hoogste prijs ( trouwens morgen avond 7uur 85cent per kWh ) .Als iemand nog oude contract heb met 20cent inkoop dan is maar winst zonder blijven hopen dat de leverancier omlaag ga met vergoeding .
En als je toch duur leverancier voor levering heb , kan altijd ff zo als in mijn geval helft panelen hangen op gewone leverancier voor verbruik en saldering van , en dat "te veel " panelen hangen aan de SAP voor bijverdienen ( met mijn Enphase kan ik de instalatie makkelijk in de helft splitsen ,) Blijft natuurlijk weekenden laag prijs smoesje maar ik kan dat oplossen met bvb EV hangen aan de panelen , dan teruglevering in het weekend naar 0 ga .
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdlosser123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 23:07
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

10points >:)

Maar, 1 sept overstappen...right, nu al aanvragen?, of mag t pas 1 sept aangevraagd worden bij UC ?
Ik denk per 1 sept aanvragen, want dan vraag je aan met die geldende tarieven, en die staan vast tot 1 juli.
Als je nu aanvraagt met latere ingang (na 1-9) weet ik niet of dat onder dezelfde regel geldt.

En een paar dagen is natuurlijk niet heel spannend. Dus ik bel 1e week sept wel naar UC, tarieven zijn niet eens interessant. Gewoon potje opbouwen tot winter, opmaken, en in lente wachten tot je op 0 staat.

Is UC op dat moment beste met vergoeding, kan je blijven. Anders weer op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-10 19:56

martijn v o

Certified by Enphase.

Herkz schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:54:
[...]

Engie is een zeer grote multinational, de kans dat die omvalt is net zo groot als dat er morgen een enorme meteoriet op aarde terecht komt.
Klopt ze zijn ongeveer net zo groot als de multinational Imtech was toendertijd :-)

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelix
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-02 13:29
https://www.energievergel...terugleververgoeding-2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chUeG0coGuV5KLZpKb1b6G15Xs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxWkm0PRrXvwaFtoczScBYtU.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt volgens mij niet helemaal, maar deze blijven over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 16:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18

johan_solar

kitesurfing and coding

Hoeveel klanten heeft Innova eigenlijk?

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 14:14
leandres schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:23:
Ik lees onwijs veel argwaan omtrent Innova, en op basis van informatie uit het verleden is dat misschien gedeeltelijk ook terecht. Echter de meest recente gepubliceerde jaarrekening was van 2020. Dus niet heel recent. Dat wil overigens niet zeggen dat het vanaf de negatieve solvabiliteitsperiode nu allemaal in kannen en kruiken is natuurlijk. Echter ik geef het een kans. Simpelweg omdat ik me niet kan voorstellen dat de overheid het zich kan permitteren nog meer energieleveranciers failliet te laten gaan. Veel mensen die nu al moeite hebben met het betalen van de energierekening zouden met een faillissement van een energieleverancier nog veel verder in de problemen komen. Want klantovername na faillissement zorgt ervoor dat gedupeerden er zeker NIET beter van worden, integendeel.

De overheid ga steunen allen maar de grote 3 dus Essent, Vattenfall en Eneco omdat als ze omvallen, dan ligt NL veiligheid plat , de rest kan omvallen , omdat dan de grote 3 kan weer hun zakken vullen .Vandaar ze mogen gewoon teruglevering op 9cent houden ( ja ok , 16) als marktprijs op 70cent is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10 20:28

Op zich wel gedeeltelijk met je eens. Maar als een energiemaatschappij wanbeleid voert of whatever je er maar van vind, dan is het natuurlijk ook niet aan de overheid om die maatschappij te redden.
Ik wil helemaal niet zeggen dat het dan ook direct wanbeleid is.
Maar als zowat enige partij een jaarcontract aanbieden, eerder zelfs nog met welkomstbonussen strooien (die nog uitbetaald moeten worden straks) en een hele hoop gedonder rondom de voorschotbedragen.. Dan ga ik het op zn minst verwijtbaar gedrag noemen als ze wel om zouden vallen.

Hoe komt het trouwens dat de laatste jaarrekening van 2020 is? Oprechte vraag trouwens.
Maar als je die cijfers bekijkt, zie ik geen enkele reden om te verwachten dat ze er nu ineens een stuk beter voor staan.
Daarmee wil ik nadrukkelijk NIET beweren dat ze dan dus ook maar op de fles gaan. Maar twijfelachtig is het op zn minst.

Zoals ik eerder zei gun ik het iedereen die naar innova gaat (oprecht). Maar persoonlijk wil ik nu niet van die partij geld tegoed hebben..

Terecht? Onterecht? Geen idee. Maar een goed gevoel is zeker ook wat waard. Na het stookseizoen komen er wellicht wel weer meer partijen die een jaarcontract kunnen/durven te geven.

Weet alles maar eens van tevoren he..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn gevoel zegt als er 1 schaap over de dam is...
Binnen no time zullen alle leveranciers wel weer terug naar 7c/9c gaan, hence mijn eerdere gif, het was mooi zolang het duurde.

1 euro voor een kwh rekenen en maar 7c terug te hoeven geven levert toch wat meer op denk ik :+

Kan in de winter weer gemined worden, alles wat je over zou houden is toch maar 9c waard >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 23-08-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 15:59
Rol-Co schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:05:
[...]

Maar ook oude cijfers, ze hebben ook de 21000 klanten van sepa overgenomen en dat zal toch ook wel geld in het laatje brengen?
Ook hebben ze veel klein zakelijk.
Ik vermoed dat het wel meevalt, en veel aanmeldingen gaat toch wel opvallen dus stopt het al snel denk ik.

Het vaste vind ik wel belangrijk, alleen maar het omval probleem, bij model of flex kan alles nog gebeuren.
Een website van het bedrijf zelf geloof ik niet, is alleen reclame en een lokmiddel.
De 3 harde jaarcijfers op rij laat niets te aan twijfel over. Alleen 2021 stond er geloof ik niet bij. Maar dat is wel het jaar dat alle energieleveranciers het moeilijk kregen. Dus ongetwijfeld voor Innova ook.

Vast contract is lekker, maar hoe zeker ben je ervan dat je het jaar daar gaat volmaken en ze niet omvallen?

Ik gaat nu naar Engie, iets van dit jaar nog opwekken en hopen dat de prijzen goed blijven zodat ik zo snel mogelijk weer op 0 sta en over kan stappen als de prijzen negatief veranderen daar.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
even praktisch, kan je op 5 september per direct weg bij Eneco, of zit je ondanks dit nog steeds aan de opzegtermijn vast. Ik vermoed het eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclear
  • Laatst online: 23-09-2024
@Viper®

Maar daarmee is het nog niet onmogelijk geworden een hoge TLV te krijgen, als de KW/H prijs in de markt hoog is (en ik zie voorlopig geen enkele reden dat deze gaat dalen) kan je altijd nog overstappen naar een Dynamische energieleverancier. Uiteraard alleen voordelig als je veel meer produceert dan gebruikt, dat wel.

14.640Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
JohanNL schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:44:
[...]

Dan kun je beter naar Engie en daar dan tussentijds zo'n afrekening laten opmaken ( of hoe dat ook heette )
Eventueel stap je dan elke maand over van modelcontract.
16 cent is alsnog echt een aanfluiting in deze markt.

Overigens is zoiets wellicht ook mogelijk bij Innova, het slaat natuurlijk ook nergens op dat zij ( wellicht wel ) duizenden euro's van je achterhouden.
Dat kunnen ze wellicht wel tussentijds uitbetalen.
Ik ben helaas pas sinds begin deze maand klant bij Eneco. Een tussenrekening laten opmaken klinkt mij iets te vrijblijvend... inmiddels al wel meegemaakt dat ik via de klantenservice door 2 medewerkers volledig tegengesproken werd...

Daarnaast mag jij 16 cent in de huidige markt een aanfluiting noemen (en misschien is het dat ook wel), maar het is wel bijna het dubbele dan de 9 cent van Eneco..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:09

de Peer

under peer review

Yurie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:14:
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om nog per 5 sept over te gaan naar Innova? Of hanteren ze altijd de 14 dagen?
Ik heb zojuist afgesloten via de website, gewenste datum 5 september maar in het contract staat nu 19 september. helaas... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdlosser123
Viper® schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:36:
even praktisch, kan je op 5 september per direct weg bij Eneco, of zit je ondanks dit nog steeds aan de opzegtermijn vast. Ik vermoed het eerste
9 dagen is Eneco opzeg termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:53
Als je op jaarbasis 2200 kWh overhoudt en je gaat nu overstappen naar Innova Energie... En je zet het termijnbedrag op €0. Wat zijn de daadwerkelijke financiële gevolgen voor jou als die toko failliet gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13
Ik zit bij Oxxio, maar heb nog niks van hen gehoord dat de terugleververgoeding aangepast gaat worden. Uiteraard lees ik hier mee en ben ik daardoor op de hoogte, hierdoor ook de website van Oxxio gechecked waar de veranderingen van de teruglever tarieven wordt bevestigd.

Nu vraag ik mijzelf af:
- Tenzij er buitengewone omstandigheden zijn zouden de tarieven maar 2x per jaar gewijzigd mogen worden
- Dit zou ruim van te voren persoonlijk kenbaar gemaakt moeten worden

Beide is tot nu toe bij mij niet aan de orde, de markt is niet veel veranderd ten opzichte van een maand terug toen ik dit contract afsloot en ik heb nog niks gehoord van Oxxio, ook niet in mijn spambox. In hoeverre mogen ze dit nu toch doorvoeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjoerdlosser123
GioStyle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:41:
Als je op jaarbasis 2200 kWh overhoudt en je gaat nu overstappen naar Innova Energie... En je zet het termijnbedrag op €0. Wat zijn de daadwerkelijke financiële gevolgen voor jou als die toko failliet gaat?
Hangt er vanaf wanneer. Gaan ze in maart failliet, dan zal het ongeveer rondom 0 uitkomen en maakt het niks uit.

Gaan ze over een maand of 2 kapot, dan ben je al je extra stroom kwijt.

Gaan ze januari kapot, komt curator op je dak op verschil te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
In de praktijk gewoon afhankelijk van hoe snel je nieuwe leverancier je aanneemt. Opzegtermijn is er alleen formeel. Maar no way dat Eneco je aan een x aantal dagen gaat houden.
In de praktijk zit je vaak met die 14 dagen. Maar daar waren de bekende trucjes voor.

Ik vermoed wel dat de meeste maatschappijen even een kleine periode inlassen zodat ze nog tijd hebben om eventueel ook te schakelen qua tlv etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fastclear
Zolang je netto gebruiker bent ipv leverancier is het risico minimaal.
Echter het probleem zoals reeds eerder genoemd. Stel je hebt nog niet een heel jaar zonnepanelen willen ze het voorschotbedrag niet laag zetten. Zit je gerust op € 180 per maand.

Heb je dat probleem niet, prima dan is het risico zeer beperkt. (minimaal was € 5 p.m. volgens mij)

14.640Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
lithoijen schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:42:
Ik zit bij Oxxio, maar heb nog niks van hen gehoord dat de terugleververgoeding aangepast gaat worden. Uiteraard lees ik hier mee en ben ik daardoor op de hoogte, hierdoor ook de website van Oxxio gechecked waar de veranderingen van de teruglever tarieven wordt bevestigd.

Nu vraag ik mijzelf af:
- Tenzij er buitengewone omstandigheden zijn zouden de tarieven maar 2x per jaar gewijzigd mogen worden
- Dit zou ruim van te voren persoonlijk kenbaar gemaakt moeten worden

Beide is tot nu toe bij mij niet aan de orde, de markt is niet veel veranderd ten opzichte van een maand terug toen ik dit contract afsloot en ik heb nog niks gehoord van Oxxio, ook niet in mijn spambox. In hoeverre mogen ze dit nu toch doorvoeren?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze je minimaal 14 dagen van tevoren op de hoogte moeten stellen, en dat zou gezien 5 september al te laat zijn.. Maar of ze zich aan dat soort afspraken gaan houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:47
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:19:
[...]

Bij UC zou je tot 1 juli aardig vast tarief hebben waarschijnlijk. Voorjaar23 allang weer weg zodra je op 0 staat...
Waarom weg? Ik lever juist meer terug dan dat ik verbruik op jaarbasis. Het echt terugleveren doe ik juist tussen maart en oktober.
Ik heb er juist wat aan als ze ook na juli best wel hoog zitten met hun TLV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Laatst online: 22-07 00:18
Ik dacht dat er gezegd werd dat je per direct weg kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-10 16:28
Ja, maar geen enkele leverancier wil je op dit moment per direct hebben. Ze zeggen allemaal: minimaal 30 dagen wachten.

Je kunt zeggen dat je verhuist, maar daar vragen ze zelfs bewijs voor bij Engie. Geen idee hoe dat bij United Consumers zit. Daar kun je het gewoon aanvinken op de site.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
marcink schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:28:
[...]

De overheid ga steunen allen maar de grote 3 dus Essent, Vattenfall en Eneco omdat als ze omvallen, dan ligt NL veiligheid plat , de rest kan omvallen , omdat dan de grote 3 kan weer hun zakken vullen .Vandaar ze mogen gewoon teruglevering op 9cent houden ( ja ok , 16) als marktprijs op 70cent is .
Dit is toch geen ‘marktconform’? Verkopen voor 1 euro en dan TLV van 0,09?????

Toen de prijs van 1 kwh 0.23 was was de TLV gemiddeld 0,08 met uitschieters naar 0,11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Viper® schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:19:
Er staat nu ook op de website dat vanaf 5 september de teruglevering wijzigt:

[...]

https://www.eneco.nl/klan...anden/salderingsregeling/

[...]

hoezo opzegtermijn en opzegboete? voorwaarden wijzigen is per 5 september toch gewoon tot ziens zonder issues 8)

[Afbeelding]
Het is niet expliciet dat dit ook voor bestaande contracten geldt. Je zou actieve communicatie verwachten.
Het kan toch niet zo zijn dat wat ik nu opwek over tien dagen niets meer waard is?

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 23-08-2022 21:56 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclear
*knip*, dit is verre van netjes om te doen en is daarnaast ook nog gruwelijk offtopic

[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2022 09:35 ]

14.640Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:33
Herkz schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:54:
[...]

Engie is een zeer grote multinational, de kans dat die omvalt is net zo groot als dat er morgen een enorme meteoriet op aarde terecht komt.
Klopklop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
De vraag is of Innova 0 als termijnbedrag accepteert.
Mijn termijnbedrag van 25euro hebben ze ineens doodleuk verhoogt naar 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:09

de Peer

under peer review

hoihoi66 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:54:
[...]

De vraag is of Innova 0 als termijnbedrag accepteert.
Mijn termijnbedrag van 25euro hebben ze ineens doodleuk verhoogt naar 120 euro.
nee 5 is minimum. Heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-10 21:20
Dus we krijgen maar 9 cent de kWh bij saldering van Eneco. Maar de nieuwe prijzen zijn nu bekend wat je betaald bij afname
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpAY66Lcmjiu9HdbV3reYPhNMjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMrlUPUOxOtR29fK3kQblhRw.jpg?f=fotoalbum_large

Er is geen Kabinet. Dat is poppenkast. Bedrijven bepalen alles.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Iemand vandaag nog van het oude modelcontract overgestapt naar het nieuwe modelcontract van Eneco per vandaag? Krijg je tot 5 september ongeveer 78 cent ipv 61 cent 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
United Consumers lijkt 66c TLV te geven volgens de website berekening.
Wel vind ik de berekening vreemd, je moet daar betalen voor stroom ook al lever je meer terug. Werkt salderen niet bij die tool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Possible schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:51:
Goed om te zien @JoKo . Dan blijf ik ook gewoon eerst bij Eneco. Heb gezien dat ik vanaf 1 september tot 31 december zon 900 kWh heb opgewekt. Dit kan dan mooi gebruikt worden voor de winterperiode.
Geen garantie hé die tweet, dat geldt ook voor de andere tweakers hier _/-\o_

Engie zeg ik op en ik zie wel 31 december.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosschebol
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10-2022
Ik ontving een email van oxxio de teruglever vergoeding wordt per 5 september 0,09. Een verlaging. 9 dagen de tijd om op te zeggen. Ik lees hier dat andere leveranciers dit blijkbaar ook kunnen doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 20:43
*knip, hier stond een off-topic post*, even de topicwarning lezen a.u.b.

[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2022 09:35 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
bosschebol schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:56:
Ik ontving een email van oxxio de teruglever vergoeding wordt per 5 september 0,09. Een verlaging. 9 dagen de tijd om op te zeggen. Ik lees hier dat andere leveranciers dit blijkbaar ook kunnen doen ?
Jij krijgt tenminste nog mail van Oxxio, ik heb nog niks gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:19:
[...]

Bij UC zou je tot 1 juli aardig vast tarief hebben waarschijnlijk. Voorjaar23 allang weer weg zodra je op 0 staat...
Wat is vast? Als ze het lkkr aanpassen dan passen ze het aan lijkt mij? Je mag dan het contract kosteloos opzeggen. Je hebt er dan helemaal niets aan omdat je er van uitging dat tot juli de TLV vast zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
lithoijen schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:59:
[...]

Jij krijgt tenminste nog mail van Oxxio, ik heb nog niks gehoord.
Ik ook niet. Heb tot 7 oktober een contract bij Oxxio.

Gas heb ik al vastgezet bij GC 3 jaar dalen.
Elektriciteit ben ik nog op zoek.
Bij Oxxio blijven ga ik zeker NIET doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
hoihoi66 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:00:
[...]

Wat is vast? Als ze het lkkr aanpassen dan passen ze het aan lijkt mij? Je mag dan het contract kosteloos opzeggen. Je hebt er dan helemaal niets aan omdat je er van uitging dat tot juli de TLV vast zou staan.
Tariefwijzigingen en voorwaarden moeten ze wel tijdig melden, op basis daarvan kan je opstappen, krijg je een afrekening van de toen geldende tarieven, dus op zich weinig risico daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 04-10 15:39
Fastclear schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:43:
[...]

Zolang je netto gebruiker bent ipv leverancier is het risico minimaal.
Echter het probleem zoals reeds eerder genoemd. Stel je hebt nog niet een heel jaar zonnepanelen willen ze het voorschotbedrag niet laag zetten. Zit je gerust op € 180 per maand.

Heb je dat probleem niet, prima dan is het risico zeer beperkt. (minimaal was € 5 p.m. volgens mij)
Kans dat als jij 800kwh op de teller hebt op 1feb... en toko valt om, de curator 2 feb aanklopt om 800x88cent op te komen halen.

Geen id he. Worst kees.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Viper® schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:02:
[...]

Tariefwijzigingen en voorwaarden moeten ze wel tijdig melden, op basis daarvan kan je opstappen, krijg je een afrekening van de toen geldende tarieven, dus op zich weinig risico daar.
Als dat zo is dan is dat wel safe. Maar waarom mijn berekening niet klopt vat ik niet helemaal op de website van UC.

Terwijl ik bij Engie en Innova op -1300 euro uitkom kom ik bij UC op +60 euro uit. Met exact dezelfde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gordon
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-07-2024

Niemand weet zeker. Ik redeneert dat meest van de faillissement zijn in 2021 toen de energie prijs onverwacht heelveel gestegen. Geen energie bedrijf omgevallen in 2022 tot vandaag. Ik zal denk Innova zal moeten weten hoe zij risico te dekken en geleerd van de fout van ander. Maar, wij zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
hoihoi66 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:00:
[...]

1. UC is anders dan sommigen die elke maand het variabel tarief bijstellen
2. 1sept start en dan "vast" tot 1juli2023 is ook al heel wat positiever dan 1jan weer aanpassen

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Draconian schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:55:
Dus we krijgen maar 9 cent de kWh bij saldering van Eneco. Maar de nieuwe prijzen zijn nu bekend wat je betaald bij afname
[Afbeelding]

Er is geen Kabinet. Dat is poppenkast. Bedrijven bepalen alles.
Zo... Das nog een aardige stijging erbij zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
hoihoi66 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

Als dat zo is dan is dat wel safe. Maar waarom mijn berekening niet klopt vat ik niet helemaal op de website van UC.

Terwijl ik bij Engie en Innova op -1300 euro uitkom kom ik bij UC op +60 euro uit. Met exact dezelfde gegevens.
Die tool is bagger, net als bij engie op de site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjonniepanelen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-02-2024
hoihoi66 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

Als ik het goed begrijp staat de terugleververgoeding erboven 'correctie termijnbedrag'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sparkly
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:08
KappuhH schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:55:
Iemand vandaag nog van het oude modelcontract overgestapt naar het nieuwe modelcontract van Eneco per vandaag? Krijg je tot 5 september ongeveer 78 cent ipv 61 cent 😂
Dit is wel een hele goede om Eneco te pesten. Niet eens bij stilgestaan.
Ga het morgen direct regelen!

LG Therma V HM163M U33 / 5kWp Zuid - 7,2kWp West - 2,8kWp Oost / 48HP 300l / 3x Multiplus 2/5000, 20kWh LFP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:08:
[...]

Die tool is bagger, net als bij engie op de site
Ook al vul je 1kwh verbruik in, je komt uitgerekend altijd op 60 euro per jaar is 5 euro per maand lijkt het.
hopelijk kunnen ze wel rekenen op de factuur :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Kans dat als jij 800kwh op de teller hebt op 1feb... en toko valt om, de curator 2 feb aanklopt om 800x88cent op te komen halen.

Geen id he. Worst kees.
Ja daar zit ik dus mee. Nieuwe contract gaat in Oktober in. Tussen oktober en maart verbruik ik meer dan dat ik teruglever.
Na maart knal ik en lever heel veel terug tot oktober. Verbruik 1400 teruglever 2500 op jaarbasis.

Wil eigenlijk de winter overbruggen met een variabel contract met de goedkoopste tarieven tot half febr. Ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ik ben net eens door de voorwaarde van Oxxio gegaan daar vind ik 2 relevante documenten, de Modelcontractvoorwaarde en de Voorwaardenoverzicht Oxxio :

Modelcontractvoorwaarden
2.2 Aankondiging wijzigingen variabele leveringskosten
• Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringskosten.
• Ook bij onvoorziene tussentijdse wijzigingen (anders dan op 1 januari en op 1 juli) als bedoeld in artikel 2.1 van deze Modelcontractvoorwaarden informeert Oxxio u hierover persoonlijk en tijdig voor de tariefwijziging.
• De meest recente tarieven zijn altijd te vinden onder het kopje “Modelcontract” en op Mijn Oxxio.

Wat betreft tijdig lijkt 30 dagen mij wel redelijk, dit is de tijd die nodig is om ergens anders een contract af te sluiten.

Voorwaardenoverzicht Oxxio
Deze lijkt me voor mij niet relevant gezien de tekst in dit document: Je hebt een contract afgesproken met een vaste looptijd
Mocht het wel relevant zijn dan is dit een interessante passage:
Over wijzigingen van de voorwaarden en tarieven ontvang je minimaal 10 dagen voor ingangsdatum persoonlijk bericht.

Ik wacht nog even af, maar ik was wel van plan ze aan hun eigen voorwaarde te gaan houden.

[ Voor 5% gewijzigd door lithoijen op 23-08-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
sparkly schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Per direct overstappen. En per direct aangeven dat je per 5 september weggaat :o

Is het overigens niet waard denk ik, 15 min aan de lijn zo'n hele riedel door met alles herhalen en goedkeuren etc. f that

[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 23-08-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-10 13:13
MikeyMan schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

Zo... Das nog een aardige stijging erbij zeg...
Op basis van mijn verbruik zou mijn maandbedrag hiermee naar 950 euro gaan. Lang leve Greenchoice en 3 jaar vast. Ik doe elke dag een klein gebedje dat die niet omvallen. Betaal nu 150 per maand. 800 meer zou niet zo prettig zijn 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonniepanelen
sparkly schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Hoe regel je dit? Lijkt mij ook interessant. Compenseert iets met de periode 5-23 sept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fastclear
@sjonniepanelen volgensmij moet je dan om een inhuizing vragen, weet het niet zeker meer.
Dan kan je een nieuw modelcontract krijgen.

Zal me overigens niets verbazen als ze dat ook niet meer doen.

Als het iemand lukt, laat het even weten, dan gaan we het uiteraard allemaal proberen!

14.640Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Als je bij UnitedConsumers opgeeft dat het om een verhuizing gaat kan het contract per 7 september ingaan, anders per 23.
Waarschijnlijk ivm 14 dagen bedenktijd. Mogelijk als je belt kan je daar vanaf zien.

Je kan handmatig het contract aanpassen naar 01-09-2022 met verhuizing, zonder verhuizing springt hij terug naar 23-09-2022.

[ Voor 23% gewijzigd door Viper® op 23-08-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
  • Laatst online: 22-09 21:09
BIJ UC betaal je altijd € 5 per maand of € 60 per jaar, de teruglevering heet "correctie termijnbedrag" en in de helptekst wordt het per maand "gecorrigeerd". in dit bedrag zit dus ook de € 5 per maand die je hebt "voorgeschoten".Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m54Uy8HAbCz9GoQkQsVtjozMots=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fCttqq3CoGIOC1hLTxOKspJB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 14:14
KappuhH schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:55:
Theoretisch vanaf morgen zit ik bij Eneco ( 24.08) , heb 02.08 aangevraagd maar of oude of nieuwe is geen idee , denk de oude met 61cent .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonniepanelen
Viper® schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:14:
Als je bij UnitedConsumers opgeeft dat het om een verhuizing gaat kan het contract per 7 september ingaan, anders per 23.
Waarschijnlijk ivm 14 dagen bedenktijd. Mogelijk als je belt kan je daar vanaf zien.
Vragen ze dan niet om een huur- of koopovk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
sjonniepanelen schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Vragen ze dan niet om een huur- of koopovk?
Geen idee.
Per 5 september heb je geen contract meer want Eneco heb je al opgezegd, valt dat niet onder spoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparkly
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:08
Fastclear schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:13:
@sjonniepanelen volgensmij moet je dan om een inhuizing vragen, weet het niet zeker meer.
Dan kan je een nieuw modelcontract krijgen.

Zal me overigens niets verbazen als ze dat ook niet meer doen.

Als het iemand lukt, laat het even weten, dan gaan we het uiteraard allemaal proberen!
Dit heb ik afgelopen 11 augustus zo gedaan inderdaad. Toen was het nog geen probleem en vonden ze het zelfs slim...

LG Therma V HM163M U33 / 5kWp Zuid - 7,2kWp West - 2,8kWp Oost / 48HP 300l / 3x Multiplus 2/5000, 20kWh LFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
sparkly schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

Dit heb ik afgelopen 11 augustus zo gedaan inderdaad. Toen was het nog geen probleem en vonden ze het zelfs slim...
Denk dat het nu ineens 'niet kan'. Net als dat Engie nu ook geen spoedjes meer doet. Zelfs niet met die aanbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-10 15:14
Eneco gaat naar 9 cent met terugleveren. Die gaan denk ik veel klanten verliezen van hier. Maar ja waar heen. Gelukkig is het forum weer open voor aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonniepanelen
Viper® schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

Geen idee.
Per 5 september heb je geen contract meer want Eneco heb je al opgezegd, valt dat niet onder spoed?
Dat heb ik geprobeerd, lukte niet (bij UC). Geprobeerd per telefoon en per Whatsapp >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Hoe zit het als je Eneco per 5 september opzegt en UC kan pas per 23 leveren. Of kan je Eneco niet zelf opzeggen en moet dat via een nieuwe leverancier

Volgens mij zit niemand op ons te wachten nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 23-08-2022 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:53
Ik heb even zitten rekenen.. Als Eneco 5 september als nieuwe tariefperiode hanteert en gaat daarna pas weer op 1 januari de tarieven wijzigen dan heb ik in die periode een verwacht netto verbruik van 100 kWh. Pff... 100 x €1 = €100. €100 voor 100 kWh...

En dan moet Eneco niet ondertussen nog eens de tarieven gaan wijzigen...

Ik neig toch steeds meer naar Innova...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Is UC niet gewoon een label van Engie. Dan zit je bij Engie altijd beter.

Ik ga er maar gewoon vanuit dat ze echt aan de maand gaan vasthouden. Dat koste me dan in september een paar weken wat geld. Maar ik heb nu, sinds ik bij Eneco zit, een overschot van 2650 kWh in krap drie maanden. Dat wordt een leuke afrekening...

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Viper® schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:20:
Hoe zit het als je Eneco per 5 september opzegt en UC kan pas per 23 leveren. Of kan je Eneco niet zelf opzeggen en moet dat via een nieuwe leverancier

Volgens mij zit niemand op ons te wachten nu.
Dat is dus de hamvraag! Volgens de medewerker die @JoKo heeft gesproken wordt het teruggeleverde tot nu toe via het oude tarief verrekend.

Maar... als dat niet zo is, dan pist iedereen in dit topic per 5 september naast de pot, want dan is al het teruggeleverde niets waard en je kan voor 5 september geen andere leverancier krijgen.

Vat ik het goed samen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
GioStyle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:21:
Ik heb even zitten rekenen.. Als Eneco 5 september als nieuwe tariefperiode hanteert en gaat daarna pas weer op 1 januari de tarieven wijzigen dan heb ik in die periode een verwacht netto verbruik van 100 kWh. Pff... 100 x €1 = €100. €100 voor 100 kWh...

En dan moet Eneco niet ondertussen nog eens de tarieven gaan wijzigen...

Ik neig toch steeds meer naar Innova...
100 kWh minder gaan verbruiken dus 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
sjonniepanelen schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:09:
[...]

Als ik het goed begrijp staat de terugleververgoeding erboven 'correctie termijnbedrag'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKpeGa4YAJ_0gbtVVf52pioqA8A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RxQLWczpiGfVak0LtpghSpLB.png?f=fotoalbum_large

Yes gevonden. Dan zijn Engie, Innova en UC bijna allemaal even duur.

Voordelen en de nadelen op een rij.

Voordelen
Engie is groot en gezond. Geen eneco, vattenval of GC maar iets in die richting. Hoge TLV
UC = Engie las ik hierboven. Wss iets van dochteronderneming. TLV hoog en staat vast tot 1 juli 2023
Innova, is een jaarcontract.hoge TLV

Nadelen.
Engie is variabel en kan elk moment de TLV aanpassen.
UC, kan zo 1 2 niets verzinnen.
Innova, in mijn ogen de meest risico leverancier op dit moment.

Dan komt UC als beste uit de bus (tot 1 juli dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Sebazzz schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:24:
[...]

Dat is dus de hamvraag! Volgens de medewerker die @JoKo heeft gesproken wordt het teruggeleverde tot nu toe via het oude tarief verrekend.

Maar... als dat niet zo is, dan pist iedereen in dit topic per 5 september naast de pot, want dan is al het teruggeleverde niets waard en je kan voor 5 september geen andere leverancier krijgen.

Vat ik het goed samen?
Ze kunnen natuurlijk niet met terugwerkende kracht het teruglevertarief aanpassen over reeds geleverde stroom. Ze zullen per dag moeten rekenen. Dat moeten ze sowieso, want er zijn meer mensen die tijdens de looptijd van het ene naar het andere contract, met steeds andere tarieven zijn gegaan. Dat is ook niet steeds afgerekend (althans, bij mij niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Blihi schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:24:
Is UC niet gewoon een label van Engie. Dan zit je bij Engie altijd beter.

Ik ga er maar gewoon vanuit dat ze echt aan de maand gaan vasthouden. Dat koste me dan in september een paar weken wat geld. Maar ik heb nu, sinds ik bij Eneco zit, een overschot van 2650 kWh in krap drie maanden. Dat wordt een leuke afrekening...
Bij Engie zit je op variabel bij UC vast tot 1 juli met de TLV. Mits je in september afsluit bij UC.
Dan is UC saver dan Engie zou je zeggen.
Jah als ze omvallen, dat is weer wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

hoihoi66 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:24:
[...]

[Afbeelding]

Yes gevonden. Dan zijn Engie, Innova en UC bijna allemaal even duur.

Voordelen en de nadelen op een rij.

Voordelen
Engie is groot en gezond. Geen eneco, vattenval of GC maar iets in die richting. Hoge TLV
UC = Engie las ik hierboven. Wss iets van dochteronderneming. TLV hoog en staat vast tot 1 juli 2023

Nadelen.
Engie is variabel en kan elk moment de TLV aanpassen.
UC, kan zo 1 2 niets verzinnen.
Innova, in mijn ogen de meest risico leverancier op dit moment.

Dan komt UC als beste uit de bus (tot 1 juli dan)
Maar uc is een dozenschuiver en geen energieleverancier, je winst gaat zeker ook in een pot die je jaarlijks kan uitbetalen, of hebben ze dat niet meer.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 09:24
hoihoi66 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:24:
[...]
Voordelen
UC TLV staat niet vast tot 1 juli. Tarieven wijzigen per 1 jan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWbsozHEQl0RrYMda8mkKCtc6CM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l2ND8gIUEE6E74LtJ5WTKptZ.png?f=user_large
Rol-Co schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

Maar uc is een dozenschuiver en geen energieleverancier, je winst gaat zeker ook in een pot die je jaarlijks kan uitbetalen, of hebben ze dat niet meer.
Ja ,dat hebben ze

[ Voor 36% gewijzigd door bmoorman op 23-08-2022 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visser.m
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:26
Is het niet raadzaam om bij Eneco en tussentijdse afrekening te vragen per 1 september? Ik kan me niet voorstellen dat ze alle tarief periodes apart gaan afrekenen, in combinatie met salderen... Dat wordt een complexe jaarrekening anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Sebazzz schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:24:
[...]

Vat ik het goed samen?
Als je zeker wilt zijn morgen Eneco bellen en overstappen op het nieuwe modelcontract en tarieven, krijg je een afrekening tot dat moment. Kan je alsnog daarna ergens anders heen met 9 dagen opzegtermijn :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Rol-Co schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

Ja wat moet ik dan?
Engie of Innova? :)

Mochten ze beide niet falliet gaan dan is Innova beter.
Mocht Engie de TLV Terugschroeven op 1 jan, dan is innova beter.
Mocht Innova falliet gaan dan is Engie beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
visser.m schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:28:
Is het niet raadzaam om bij Eneco en tussentijdse afrekening te vragen per 1 september? Ik kan me niet voorstellen dat ze alle tarief periodes apart gaan afrekenen, in combinatie met salderen... Dat wordt een complexe jaarrekening anders!
Ze zullen wel moeten. Daarbij is dat bij een jaarafrekening van een flexibel contract heel gewoon. Dan is het tarief over de eerste maanden ook anders, omdat die twee keer per jaar veranderen.

De meterstanden worden dagelijks (of zelfs vaker) gelezen en je kunt het ook zelf narekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Blihi schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:25:
[...]

Ze kunnen natuurlijk niet met terugwerkende kracht het teruglevertarief aanpassen over reeds geleverde stroom. Ze zullen per dag moeten rekenen.
"Natuurlijk niet" volgens welke wet en voorwaarden? Salderen is toch ook per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Viper® schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

Als je zeker wilt zijn morgen Eneco bellen en overstappen op het nieuwe modelcontract en tarieven, krijg je een afrekening tot dat moment. Kan je alsnog daarna ergens anders heen met 9 dagen opzegtermijn :Y)
Ik heb dat ook een keer gedaan, maar kreeg echt geen afrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Yamy_Daffy schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:35:
[...]

Een website van het bedrijf zelf geloof ik niet, is alleen reclame en een lokmiddel.
De 3 harde jaarcijfers op rij laat niets te aan twijfel over. Alleen 2021 stond er geloof ik niet bij. Maar dat is wel het jaar dat alle energieleveranciers het moeilijk kregen. Dus ongetwijfeld voor Innova ook.

Vast contract is lekker, maar hoe zeker ben je ervan dat je het jaar daar gaat volmaken en ze niet omvallen?
Niet, alles lijkt een gok nu, ik lever hooguit een 1000 terug na salderen dus niet heel wild, ik betaal 5,- per maand aan ze en we gaan de winter in, gasklanten geven ze cashflow, van de zomer zien we wel weer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

hoihoi66 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

Engie is toch sowieso beter, met hun kale terugleververgoeding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoihoi66
bmoorman schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

UC TLV staat niet vast tot 1 juli. Tarieven wijzigen per 1 jan
[...]

Ja ,dat hebben ze
Nope lees maar goed de voorwaarden. Als je in sept afsluit dan staat de TLV vast tot 1 juli 2023.
Als je eerder afsluit, dus morgen bijv. Dan gaan de tarieven op 1 jan. op de schop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
visser.m schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:28:
Standaard betalen ze ook niet uit. Maar er komt wel een streep onder het 'saldo' t/m 4 september. De tussentijdse nota aanvragen kan wel. Eerder ook gedaan. Maar het zal me niet verbazen als ze dat niet heel snel gaan oppakken.. afgelopen juli ging dat ook niet bij iedereen even makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Marco4659 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:04:
Ben gelukkig een kleine netto-betaler, het uitzoekwerk blijft mij, ook weer gelukkig, bespaard.
Als iedereen nou overstapt naar die kleine splinterenergieleveraars om het onderste uit de kan te krijgen, dan vallen die leveranciers vanzelf om, is Eneco de lachende derde om die klanten over te nemen voor een maandelijkse hoofdprijs aan voorschotbedrag.
Je 2e reactie op Tweakers en die voegt werkelijk niks toe 8)

Ontopic,
Ik heb een verhuisaanvraag voor alleen elektra bij Vandenbron aangevraagd ingaande morgen en op naam van mijn echtgenote gezet i.v.m. aanschaf van nieuwe panelen en BTW teruggave.
Heb nu een vast contract bij Innova t/m31 dec. gas laat ik daar doorlopen. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren want ik heb bij Innova ook een nieuw contract aangevraagd voor 1 jan.
Mijn halve bonus zal ik wel kwijt zijn en €50,- boete voor contractbreuk.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Wordt wel bijna een dagtaak zo, man man man.
Maar goed zal wel Engie of UC worden. Eneco lekker leeggetrokken en on to the next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Sebazzz schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:31:
[...]

Engie is toch sowieso beter, met hun kale terugleververgoeding?
Nope, de TLV is bij Innova iets beter als het goed is. Alleen bij Engie is het variabel en zegt het niets.
Maanden wordt Eneco als DE leverancier genoemd hier op Tweakers en nu is het de meest hatelijkste arrogante *** bedrijf die je maar kan voorstellen.
Alleen maar omdat ze de TLV hebben teruggeschroefd :).
Dat kan Engie dus ook doen over een maandje ;).

Dan komen ze dus echt niet beter uit de bus dan Innova.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

hoihoi66 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

Ja wat moet ik dan?
Engie of Innova? :)

Ja dat is de gok, ik neem het wel met een vast contract, geeft me een beter gevoel dan elke maand een rad van fortuin in prijs. Dan is het een rekening aan het eind van de looptijd waar je niet meer uit komt, sept die prijs, jan die prijs , juni die prijs, ga dat maar eens uitzoeken adh van je standen, nee dank je.

Dus blijft omvallen over, nou dat moeten ze dan maar niet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-03 19:42
Ik wil graag naar innova maar heb een secundaire allocatiepunt, die kunnen ze niet zien als je belt en op de website ook niet. Ben bang dat ze me op het primaire aansluiten en dan mijn contract voor 20 cent per kwh kwijt ben.

Ze zeggen zelf dat ik beter online kan afsluiten en dan snel bellen of emailen en de ean code doorgeven en hopen dat dat goed gaat...

Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Salderen bij Eneco is ook gewoon nog een optie. Levertarief van 9 cent vind je nergens 😂 en dan januari weer een hogere. Of niet.
Coffeefat watching

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Sebazzz schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:30:
[...]

"Natuurlijk niet" volgens welke wet en voorwaarden? Salderen is toch ook per jaar?
Ja, maar in het modelcontract staat dat de vergoeding vast staat en dat deze eventueel gewijzigd kan worden, maar dan wel met een redelijke termijn voor kennisgeving.

Salderen gaat per jaar, dat klopt, maar ook dat zie je op de eindafrekening in verschillende blokken met verschillende tarieven terugkomen.

Ik denk dat ze heel wat discussie gaan krijgen als ze over de volledige overcapaciteit ineens 9 ct in plaats van 68 61.425 ct gaan betalen.

Mocht iemand trouwens al een mail gehad hebben? Wellicht staat daar duidelijker in wat er nu precies gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Rol-Co schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

Ja dat is de gok, ik neem het wel met een vast contract, geeft me een beter gevoel dan elke maand een rad van fortuin in prijs. Dan is het een rekening aan het eind van de looptijd waar je niet meer uit komt, sept die prijs, jan die prijs , juni die prijs, ga dat maar eens uitzoeken adh van je standen, nee dank je.

Dus blijft omvallen over, nou dat moeten ze dan maar niet doen. ;)
Poeh! Heb Innova icm met gas en elaktra vorige week opgezegd :). Ben voor 3 jaar GC dalen gegaan.
Mocht de gasprijs echt dalen dan betaal ik wel die 125 euro was mijn gedachten.

Nu toch echt naar Innova??? Misschien willen ze mij niet eens :D. Ga je volgende week weer opzeggen zeker zeggen ze dan ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 15:59
Rol-Co schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:30:
[...]

Niet, alles lijkt een gok nu, ik lever hooguit een 1000 terug na salderen dus niet heel wild, ik betaal 5,- per maand aan ze en we gaan de winter in, gasklanten geven ze cashflow, van de zomer zien we wel weer toch?
Alleen als ze in januari/februari omvallen , en je hebt niet genoeg opgewekt om te salderen. Dan mag je wel je verbruik aftikken. En dat ga je niet redden met 5 euro in de maand.

Bij een Engie/Eneco die er een stuk beter voor staan kan je blijven zitten totdat je weer op 0 staat. En dan over stappen als ze de tlv terug schroeven.

Minder tlv maar ook minder risico dat als ze omvallen je ineens een dikke rekening op de mat vindt.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Viper® schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:33:
Wordt wel bijna een dagtaak zo, man man man.
Maar goed zal wel Engie of UC worden. Eneco lekker leeggetrokken en on to the next.
Waarom geen Innova?

Engie is variabel Innova vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fastclear
Blihi schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:38:
[...]

Ik denk dat ze heel wat discussie gaan krijgen als ze over de volledige overcapaciteit ineens 9 ct in plaats van 68 ct gaan betalen.
Hoho, eneco betaald momenteel € 0,61425 > waar die 68 cent nu ineens vandaan komt?

14.640Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Fastclear schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:43:
[...]

Hoho, eneco betaald momenteel € 0,61425 > waar die 68 cent nu ineens vandaan komt?
Ja nog 2 weken en dan is het over en uit met Eneco hier in dit Topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Fastclear schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:43:
[...]

fixed it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-10 16:16
Lijkt er wel op dat het tlv feestje binnenkort over is. Alleen engie is nog redelijk van de grote partijen.
Pagina: 1 ... 92 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2