leandres schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:23:
Ik lees onwijs veel argwaan omtrent Innova, en op basis van informatie uit het verleden is dat misschien gedeeltelijk ook terecht. Echter de meest recente gepubliceerde jaarrekening was van 2020. Dus niet heel recent. Dat wil overigens niet zeggen dat het vanaf de negatieve solvabiliteitsperiode nu allemaal in kannen en kruiken is natuurlijk. Echter ik geef het een kans. Simpelweg omdat ik me niet kan voorstellen dat de overheid het zich kan permitteren nog meer energieleveranciers failliet te laten gaan. Veel mensen die nu al moeite hebben met het betalen van de energierekening zouden met een faillissement van een energieleverancier nog veel verder in de problemen komen. Want klantovername na faillissement zorgt ervoor dat gedupeerden er zeker NIET beter van worden, integendeel.
Maar misschien ben ik enorm naïef. De tijd zal uit uitwijzen.
Op zich wel gedeeltelijk met je eens. Maar als een energiemaatschappij wanbeleid voert of whatever je er maar van vind, dan is het natuurlijk ook niet aan de overheid om die maatschappij te redden.
Ik wil helemaal niet zeggen dat het dan ook direct wanbeleid is.
Maar als zowat enige partij een jaarcontract aanbieden, eerder zelfs nog met welkomstbonussen strooien (die nog uitbetaald moeten worden straks) en een hele hoop gedonder rondom de voorschotbedragen.. Dan ga ik het op zn minst verwijtbaar gedrag noemen als ze wel om zouden vallen.
Hoe komt het trouwens dat de laatste jaarrekening van 2020 is? Oprechte vraag trouwens.
Maar als je die cijfers bekijkt, zie ik geen enkele reden om te verwachten dat ze er nu ineens een stuk beter voor staan.
Daarmee wil ik nadrukkelijk NIET beweren dat ze dan dus ook maar op de fles gaan. Maar twijfelachtig is het op zn minst.
Zoals ik eerder zei gun ik het iedereen die naar innova gaat (oprecht). Maar persoonlijk wil ik nu niet van die partij geld tegoed hebben..
Terecht? Onterecht? Geen idee. Maar een goed gevoel is zeker ook wat waard. Na het stookseizoen komen er wellicht wel weer meer partijen die een jaarcontract kunnen/durven te geven.
Weet alles maar eens van tevoren he..