Rik! schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:29:
[...]
Hoog verbruik in de winter maakt het niet makkelijker inderdaad maar is te berekenen. Kwestie van risico's afwegen en kijken of je het die paar euro waard vind om tot de laatste zonuurtjes bij een duur contract te zitten.
In mijn situatie speel ik op maandbasis in bijna alle wintermaanden quitte of hou ik over.
Een beetje offtopic, maar op zich is dit natuurlijk niet waar he. Iedereen die niet teruglevert op een tweede meter, kan gewoon de leverancier met de hoogste TLV aanhouden tot het punt waarbij eventueel je afname hoger wordt dan je opwek.
Vanaf dat moment switch je naar de beste optie op dat moment, en blijf je 'gewoon zitten' tot je je verbruik van je wintermaanden gesaldeeerd hebt. Want volgend jaar kan je nog steeds gewoon salderen. Wanneer je dan weer op 0 staat switch je weer. En mocht dit te laat in het seizoen zijn, jammer dan. Maar dan heb je wel dit jaar je voordeel gedaan. Is dit vroeg in het seizoen (veel opwek) dan ben je alsnog safe, hoe hoog het tarief dan ook was.
Dit is natuurlijk wel een partijtje koffiedik kijken want wat die tarieven exact gaan zijn weten we natuurlijk niet. Maar zolang je nog 100% kan salderen is er geen man overboord.
Wel even aangenomen dat je niet bij een hobbybob gaat zitten die per maand gaat afrekenen/salderen.
2e meter icm een laag afnametarief op de 1e is natuurlijk nog veel handiger.
Edit: ik zie dat je een paar berichten hierboven dat zelf ook gezegd hebt. Mooi werk. Dan zijn we het eens 👍 haha.
[
Voor 3% gewijzigd door
NileZ_ op 05-07-2022 20:58
]