Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:40
Wat is het verschil tussen gewoon afsluiten en 14 dagen bedenktijd of een offerte dat ook dagen duurt? Ik zou eerder gewoon afsluiten dan.

Ik heb met Energiedirect een akkefietje lopen dat ze weigeren mijn cashback van €225 uit te betalen, ik wil dat even rond hebben voordat ik overstap. Anders ben ik ook nog eens geen klant en heb ik straks helemaal niks meer om mee te slaan.

Zoals ik het nu lees is dan Delta de beste optie. Vlot, prima TLV, contractueel vermeld bedrag.

Wat een bende maken ze er allemaal van, holy moly. En dan is die BTW verlaging nog een beetje te snappen, maar voor de rest... alsof het de eerste keer is dat ze tarieven bijstellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Gieliovd520 op 04-07-2022 16:05 ]

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:57
fsfikke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:01:
[...]

Net via Whatsapp een offerte aangevraagd bij Delta, dat duurt 8 werkdagen volgens de dame.
Ik heb geen offerte gevraagd maar gezegd dat ik dezelfde dag nog over wilde stappen en dat ging snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
DWinters1979 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:51:
Bedankt voor je reactie

Is Delta nu gunstiger als Eneco?

[...]
Hangt er van af of je nieuwe of bestaande klant bent. Zie tabel op opening post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWinters1979
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:51
Ga ik dat ook maar doen, bedankt

SWW Atlantic Explorer V4 270 3840 wp zuid 50' Solaredge 2960 wp zuid 15’ 1600 wp ow 15 Enphase, MHI SRK-50ZSX, MHI SRK 25ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:05
Wat ik niet snap is hoe ze de verschillende tarieven checken op datum. Stel dat je het uitlezen van je digitale meter op afstand administratief uit laat zetten. En je verbruikt het eerste half jaar 1000Kwh voor 0,30 euro per Kwh en het tweede half jaar 1200 Kwh euro voor 0.80 per Kwh. Hoe maken ze dit onderscheid als je handmatig de standen doorgeeft?

[ Voor 5% gewijzigd door brbr4thepc op 04-07-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Laatst online: 22:33
brbr4thepc schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:18:
Wat ik niet snap is hoe ze de verschillende tarieven checken op datum. Stel dat je het uitlezen van je digitale meter op afstand administratief uit laat zetten. En je verbruikt het eerste half jaar 1000Kwh voor 0,30 euro per Kwh en het tweede half jaar 1200 Kwh euro voor 0.80 per Kwh. Hoe maken ze dit onderscheid als je handmatig de standen doorgeeft?
Van een slimme meter wordt door de netbeheerder 1 per maand de stand doorgegeven...ook al staat ie administratief uit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MarcelGo op 04-07-2022 16:22 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWinters1979
Nou, net gebeld met Delta.
Tarieven normaal 36 cent incl
Tarieven dal 32 cent incl
Tlv 0,27 normaal
Tlv 0,22 dal

Ik dacht toch net te lezen dat het hoger was???

SWW Atlantic Explorer V4 270 3840 wp zuid 50' Solaredge 2960 wp zuid 15’ 1600 wp ow 15 Enphase, MHI SRK-50ZSX, MHI SRK 25ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Laatst online: 22:33
DWinters1979 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:22:
Nou, net gebeld met Delta.
Tarieven normaal 36 cent incl
Tarieven dal 32 cent incl
Tlv 0,27 normaal
Tlv 0,22 dal

Ik dacht toch net te lezen dat het hoger was???
Gevraagd naar modelcontract?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWinters1979
Jazeker en dat is variabel vertelde die dame.
MarcelGo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:23:
[...]

Gevraagd naar modelcontract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratisgeld
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-06-2024
Heb er nog maar eens een chatgesprek met Eneco aan gewaagd. Volgens hen is de huidige TLV voor bestaande klanten €0,39824. Dat is o.b.v. een normaaltarief van €0,52314.

Als nieuwe klant is de TLV dus hoger. Maar aangezien ik ook nog wat gas verbruik is het 'bestaande klant' tarief van €1.85/m3 wel gunstig t.o.v. €2.50/m3 als nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
gratisgeld schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:44:
Heb er nog maar eens een chatgesprek met Eneco aan gewaagd. Volgens hen is de huidige TLV voor bestaande klanten €0,39824. Dat is o.b.v. een normaaltarief van €0,52314.

Als nieuwe klant is de TLV dus hoger. Maar aangezien ik ook nog wat gas verbruik is het 'bestaande klant' tarief van €1.85/m3 wel gunstig t.o.v. €2.50/m3 als nieuwe klant.
Ze spreken elkaar allemaal tegen daar zeg. Vanmorgen zeiden ze nog dat er nu 1 tarief geldt van 0,36 euro tlv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWinters1979
Contract bij Eneco afgesloten.
Gaat per 26 juli as in.
Tarieven 0,58 normaal
0,51 dal
TLV 0,41

Btw verschil wordt bij jaarnota verrekend.

Nu benieuwd of de boete bij van de Bron 100 euro is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik zie het hier keihard staan:

https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/
Tarieven van Eneco Modelcontract
Product Tarief
Stroom per kWh normaal € 0,58073
Stroom per kWh dal € 0,51115
Stroom per kWh enkel € 0,54062
Gas per m3 € 2,49771
Vaste leveringskosten per product per maand € 5,99

Deze tarieven zijn inclusief Energiebelasting (€ 0,04010 per kWh en € 0,39591 per m³; prijspeil 2022) en Opslag Duurzame Energie (€ 0,03325 per kWh en € 0,09428 per m³; prijspeil 2022) [knip] Alle genoemde bedragen zijn inclusief 9% btw.
Wat een choas. Is dit niet ook meldingswaardig?

En Eneco legt het echt als volgt uit:
Het tarief voor de terugleververgoeding is gelijk aan je normaaltarief, exclusief btw en Energiebelasting Opslag Duurzame Energie.
bron: chatbot. Kortom, met 0,41 word je genaaid. Het moet volgens Eneco´s uitleg 0,464816514 zijn. ( = (normaaltarief - energiebelasting - ODE) / 1,09.

[edit] Wat een ongelooflijke prutsers. Ik sta op het punt een schriftelijke klacht in te dienen, allereerst bij Eneco. Zo kun je niet met klanten omgaan.

[edit] klacht ingediend, Eneco houdt zich niet aan artikel 2 van de voorwaarden, ik schijn binnen 5 werkdagen een reactie te krijgen, en als dat me niet bevalt ga ik schermen met de geschillencommissie, kijken wat Eneco dan doet.

[ Voor 68% gewijzigd door Tiffanylampje op 04-07-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrrooster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-09 12:33
Zojuist overgestapt naar Innova met een TLV van 50cent/kWh. Was toch verrast dat ik een jaar contract kon afsluiten met een welkombonus van 90,- euro.
Gas was trouwens 2.50 euro/kuub. Alleen gebruiken wij maar 200 kuub terwijl wij 3000kwh overschot hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueylQnpQu9FpuahLdVDjj1tCEzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KBLlQUwIEKq6E0ERvQBENYTp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:31
Dat is natuurlijk geen 50 cent.. BTW er af..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:51
fsfikke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:01:
[...]

Net via Whatsapp een offerte aangevraagd bij Delta, dat duurt 8 werkdagen volgens de dame.
Tja offerte is niet zo spannend, hebben ze alle tijd voor.
Dan moet je maar ballen hebben en zeggen vanaf nu klant, punt uit

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuflee
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-06 15:51
Interessant topic, ik zit zelf bij Budget Energie en die boeven hebben heel stilletjes nu al het teruglevertarief met 50% verminderd. Leuk net terwijl de zomermaanden komen voor je zonnepanelen. Ik dacht dat dit met de salderingsregeling niet zomaar mocht (terugleveren tegen hetzelfde tarief als levering, in elk geval voor wat je jaarlijks ook verbruikt). Maargoed, kan dus wel (https://slechtebedrijven.nl/budgetenergie.html).

Ze willen daar ook maandelijks gaan salderen, wettelijk gezien krijgen ze daar denk ik nog wel een uitdaging. Ik ben nu zelf met spoed overgestapt naar Vattenval, maar het lijkt een beetje de vraag of alle energieleveranciers straks niet gewoon een lager teruglevertarief gaan hanteren?

Nu zeggen ze dat ze dat dan wellicht alleen bij variabelle contracten doen, maar in elk geval bij Budget Energie kon ik geen vast contract meer krijgen.

Ik snap de overheid dan ook niet hoor, iedereen proberen aan de zonnepanelen te laten gaan maar het dan blijkbaar wel mogelijk maken dat energieleveranciers je al gewoon niks geven voor opgeleverde energie terwijl je de hoofdprijs kan betalen voor geleverde energie.

Bij Vattenfal hebben ze nu nog aangeven tot het afbouwen van de salderingsregeling nog niet dit soort grappen uit te halen, maar je moet het wel enorm in de gaten houden allemaal. Met al die regeltjes is het vooral voor zonnepanelen eigenaren haast niet meer uit te zoeken waar je nog terecht moet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 18:21

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

cuflee schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:32:
Interessant topic, ik zit zelf bij Budget Energie en die boeven hebben heel stilletjes nu al het teruglevertarief met 50% verminderd. Leuk net terwijl de zomermaanden komen voor je zonnepanelen. Ik dacht dat dit met de salderingsregeling niet zomaar mocht (terugleveren tegen hetzelfde tarief als levering, in elk geval voor wat je jaarlijks ook verbruikt). Maargoed, kan dus wel (https://slechtebedrijven.nl/budgetenergie.html).

Ze willen daar ook maandelijks gaan salderen, wettelijk gezien krijgen ze daar denk ik nog wel een uitdaging. Ik ben nu zelf met spoed overgestapt naar Vattenval, maar het lijkt een beetje de vraag of alle energieleveranciers straks niet gewoon een lager teruglevertarief gaan hanteren?

Nu zeggen ze dat ze dat dan wellicht alleen bij variabelle contracten doen, maar in elk geval bij Budget Energie kon ik geen vast contract meer krijgen.

Ik snap de overheid dan ook niet hoor, iedereen proberen aan de zonnepanelen te laten gaan maar het dan blijkbaar wel mogelijk maken dat energieleveranciers je al gewoon niks geven voor opgeleverde energie terwijl je de hoofdprijs kan betalen voor geleverde energie.

Bij Vattenfal hebben ze nu nog aangeven tot het afbouwen van de salderingsregeling nog niet dit soort grappen uit te halen, maar je moet het wel enorm in de gaten houden allemaal. Met al die regeltjes is het vooral voor zonnepanelen eigenaren haast niet meer uit te zoeken waar je nog terecht moet zo.
gauw wegwezen daar voor stroom. keuze genoeg hier met veel hogere tlv

Gas even kijken wat je nu dokt en wat je elders zou dokken. Frank Energie is ook een optie met dagprijzen, maar die liggen op het moment vrij hoog (2,15 / m3 all-in).

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

jrrooster schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:45:
Zojuist overgestapt naar Innova met een TLV van 50cent/kWh. Was toch verrast dat ik een jaar contract kon afsluiten met een welkombonus van 90,- euro.
Gas was trouwens 2.50 euro/kuub. Alleen gebruiken wij maar 200 kuub terwijl wij 3000kwh overschot hebben.
[Afbeelding]
Van dat bedrag excl. BTW moet ook nog ODE en EB af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Tiffanylampje schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:12:
Ik zie het hier keihard staan:

https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/

[...]
Wat een choas. Is dit niet ook meldingswaardig?

En Eneco legt het echt als volgt uit:

[...]

bron: chatbot. Kortom, met 0,41 word je genaaid. Het moet volgens Eneco´s uitleg 0,464816514 zijn. ( = (normaaltarief - energiebelasting - ODE) / 1,09.

[edit] Wat een ongelooflijke prutsers. Ik sta op het punt een schriftelijke klacht in te dienen, allereerst bij Eneco. Zo kun je niet met klanten omgaan.

[edit] klacht ingediend, Eneco houdt zich niet aan artikel 2 van de voorwaarden, ik schijn binnen 5 werkdagen een reactie te krijgen, en als dat me niet bevalt ga ik schermen met de geschillencommissie, kijken wat Eneco dan doet.
Tegen mij zeiden ze gisteren dat dat normaaltarief nog incl. 21% BTW is. Reken je daarmee terug, kom je op iets meer dan 41 cent.

#vagetoko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970

Lekker slim, vattenfall geeft nog minder dan budget energie geloof ik.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
brbr4thepc schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:18:
Dan schatten ze het waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:59

De TLV gaat toch enkel over als je meer hebt teruggeleverd binnen het jaar / contract periode, dat is toch wettelijk vastgesteld.
Hiermee kunnen ze doen wat ze willen en gezien energieleveranciers een soort van ' energiebanken ' aan het worden zijn, is het toch ook wel logisch dat ze jou minder geven voor een KW die je ze netto levert dan als je er één afneemt.
Maar als je dan met 50% akkoord moet gaan is een tweede.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuflee
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-06 15:51
@reneeke1970 en @JohanNL, het gaat dus bij Budet Energie juist NIET om alleen hetgeen wat je meer hebt teruggeleverd binnen dat jaar. Ik dacht dus ook dat dit wettelijk was vastgesteld, maar zie het hele verhaal maar op die site, Budget begint dus al per deze maand met nog maar 50% vergoeden van wat je terug zal leveren, ondanks of je in het jaar meer afneemt.

Die grap heeft Vattenfall dus (nog) niet, daar is het alleen voor alles wat je meer afneemt in een jaar, maar de grote vraag is dus hoe lang dit zo zal blijven, want als Budget Energie hier mee weg kan komen dan volgen er straks wel meer en als je ziet hoe sneaky budget dit doorvoert (dat ze ook andere diensten hebben dat douwen ze dagelijks door je strot, deze grap dus niet) ben ik echt wel bang voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
cuflee schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:58:
@reneeke1970 en @JohanNL, het gaat dus bij Budet Energie juist NIET om alleen hetgeen wat je meer hebt teruggeleverd binnen dat jaar. Ik dacht dus ook dat dit wettelijk was vastgesteld, maar zie het hele verhaal maar op die site, Budget begint dus al per deze maand met nog maar 50% vergoeden van wat je terug zal leveren, ondanks of je in het jaar meer afneemt.

Die grap heeft Vattenfall dus (nog) niet, daar is het alleen voor alles wat je meer afneemt in een jaar, maar de grote vraag is dus hoe lang dit zo zal blijven, want als Budget Energie hier mee weg kan komen dan volgen er straks wel meer en als je ziet hoe sneaky budget dit doorvoert (dat ze ook andere diensten hebben dat douwen ze dagelijks door je strot, deze grap dus niet) ben ik echt wel bang voor de toekomst.
Ja precies, 50 procent vergoeden van wat je terug levert. En dan bedoelen ze 50 procent van kale lever bedrag.
En hoe jullie verder het salderen willen interpreteren dan mag je wat mij betreft op dat salderen forum houden. Dat is hier off topic. Wij bespreken alleen tarieven

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Het is ook erg vermoeiend allemaal.
Ik zit sinds begin mei bij Eneco. Ik had tot en met 1 juli gewoon de 58cent staan als TLV.
Opeens sinds 2 juli in de app 41cent. En inderdaad alles wat tot 30 juli is opgewekt wordt in de app opeens met 41 cent verrekend. Dat kan een programmeerfout in de app zijn maar komop. Het lijkt wel een kneuzen clubje te worden. :(
Nu dus al 2 dagen niets in de app. Staat ook geen tarief meer maar modelcontract.

Dan krijg ik via de chatbot:
Eneco HollandseWind & Zon Modelcontract
Normaaltarief: €0,52314 per kWh
Daltarief: €0,46046 per kWh
Vaste leveringskosten: €5,40 per maand
Netbeheerkosten: €20,69 per maand
Dubbeltarief: Ja
En dan vraag ik mijn terugleververgoeding:
Het tarief voor de terugleververgoeding is gelijk aan je normaaltarief, exclusief btw en Energiebelasting Opslag Duurzame Energie.
Dus dat is 52 cent min 7 cent (ongeveer) is 45/46 cent
Maar het was 41 cent?

Ik vind het prima. een te klein verschil om naar delta te gaan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:10
964C2 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:10:
[...]

Vanmorgen de switch weer gemaakt van Delta naar Eneco met per mail ontvangen nieuw MKB modelcontract met goede TLV van 49,931 cent
Ik ook voor het weekend gedaan bij Eneco, MKB contract gekregen voor onbepaalde tijd, tarieven 1jaar vast... 8)7

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
ApC_IcE schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:18:
Ik zit sinds begin mei bij Eneco. Ik had tot en met 1 juli gewoon de 58cent staan als TLV.
Opeens sinds 2 juli in de app 41cent. En inderdaad alles wat tot 30 juli is opgewekt wordt in de app opeens met 41 cent verrekend. Dat kan een programmeerfout in de app zijn maar komop. Het lijkt wel een kneuzen clubje te worden. :(
Nu dus al 2 dagen niets in de app. Staat ook geen tarief meer maar modelcontract.

[...]

[...]

Maar het was 41 cent?

En in de werkelijkheid word het 36,dus delta is 6 cent hoger, en engie ook

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Laatst online: 22:04
Ik denk dat de conclusie is dat Eneco niks op orde heeft op moment. Alle berekeningen, nummertjes en cijfertjes kloppen niet. Op de contracten, website en chat niet. Ik ben bang dat de conclusie is dat iedereen uiteindelijk 0,36xx cent bij hun gaat krijgen.

Of je dit eventueel kunt aanvechten weet ik niet, maar lijkt me wel mocht je een contract gehad hebben met de nieuwe nummertjes.

Ik wacht 't nog maar even af..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
mvrooij schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:24:
Ik denk dat de conclusie is dat Eneco niks op orde heeft op moment. Alle berekeningen, nummertjes en cijfertjes kloppen niet. Op de contracten, website en chat niet. Ik ben bang dat de conclusie is dat iedereen uiteindelijk 0,36xx cent bij hun gaat krijgen.

Of je dit eventueel kunt aanvechten weet ik niet, maar lijkt me wel mocht je een contract gehad hebben met de nieuwe nummertjes.

Ik wacht 't nog maar even af..
*knip, adviezen over frauderen zijn hier niet de bedoeling*

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 05-07-2022 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

reneeke1970 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:24:
[...]

En in de werkelijkheid word het 36,dus delta is 6 cent hoger, en engie ook
Hmm,
Dan gaan we toch maar delta en engie bellen

Edit:

Bij engie:
Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,53861 per kWh

Daltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,39493 per kWh

Vaste leveringskosten
€ 6,67 per maand

Inclusief btw en overheidsheffingen. Als je op een telwerk (hoog of laag) meer teruglevert dan je op dat telwerk hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding. Deze vergoeding is gelijk aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw).
Dus hier is het 53.8 cent minus ongeveer 7 cent. Dus dat scheelt niet veel.
Dat scheelt 1 cent met Eneco.

Delta belt mij terug.

[ Voor 56% gewijzigd door ApC_IcE op 04-07-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWinters1979
Baal er wel van dat contract bij Eneco pas op 26 juli ingaat.
Wil deze mooie maanden nog ff meepakken alleen gaan we dan al rap ri het najaar.
Wat vinden jullie, blijven bij huidige leverancier en volgend jaar maar op tijd oversluiten voor de hoge tlv, als het er dan nog is?
Mijn jaarverbruik is 3800 kWh en heb ruim 8300 wp op dak liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baseonth3road
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:12
De Eneco tarieven staan er bij mijn eneco, als nieuwe klant per 1 Juli is het dus 41 cent TLV geworden. Tijd om bezwaar te maken dat de nieuwe tarieven niet tijdig gecommuniceerd zijn en daarmee nog een 30 dagen hoog tarief meepakken. Dat geeft weer even tijd om te overwegen om toch weer terug naar Delta te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKLXhZGByWdc0zrce_M1x8UtQc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeroofrEmH5CCl2Of7oCLxEV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

baseonth3road schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:53:
De Eneco tarieven staan er bij mijn eneco, als nieuwe klant per 1 Juli is het dus 41 cent TLV geworden. Tijd om bezwaar te maken dat de nieuwe tarieven niet tijdig gecommuniceerd zijn en daarmee nog een 30 dagen hoog tarief meepakken. Dat geeft weer even tijd om te overwegen om toch weer terug naar Delta te gaan.

[Afbeelding]
Getsie, mijnes staan er ook in.
Sinds mei dus klant dit jaar.
Leveringskosten voor stroom
Normaaltarief
€ 0,46655
per kWh
Daltarief
€ 0,39824
per kWh
Terugleververgoeding
- € 0,36073
per kWh
Vaste leveringskosten
€ 5,40
per maand
Netbeheerkosten
€ 20,69
per maand
Vermindering energiebelasting
- € 742,98
per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

[Afbeelding]
In de app zie ik nog niks maar in de browser zie ik op deze pagina de in de email genoemde 0,36073 euro/kWh TLV. Als het 'goed' is word jij daar dus ook op gezet want iets anders zou een foutje zijn. Als dit ook in je contract staat lijkt me dat wel reden tot klagen ja. Helaas kon ik vandaag aan de telefoon geen modelcontract volgens de tarieven online krijgen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:26

[Afbeelding]
Hier ook hetzelfde.

Binnenkort toch maar eens een telefoontje er aan wagen waarom deze tarieven niet gecommuniceerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWinters1979
Hoe kunnen jouw tarieven zo verschillend zijn met de mijne?

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techorazek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qXSB6o6ok_4mX86mO7B0Or1nndE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HND7MlcVlxg3LdruCrzbtoTk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techorazek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08-04-2024
Wil iemand me vertellen wat nu de tlv is bij gc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
Hmmm wtf. Ben er nu nog niet achter. Wel weer in de war nu.

https://www.greenchoice.nl/klantenservice/voorwaarden/
https://www.greenchoice.n...ering-per-1-juli-2022.pdf

Hier staat ook e.e.a.
Ik heb: Variabel Groen uit Nederland Collectief

Edit: sorry, heb hier alleen gas. Heb Delta voor stroom. Excuus

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Tijd om bezwaar te maken dat de nieuwe tarieven niet tijdig gecommuniceerd zijn en daarmee nog een 30 dagen hoog tarief meepakken. Dat geeft weer even tijd om te overwegen om toch weer terug naar Delta te gaan.
zijn hiervoor evt. templates te vinden? Even op de ACM site gekeken maar kon het zo snel niet vinden.
Is het een kwestie van een klacht per mail naar Eneco sturen en zijn ze dan wel verplicht om de 30 dagen te honoreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
wimpod schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:02:
[...]

zijn hiervoor evt. templates te vinden? Even op de ACM site gekeken maar kon het zo snel niet vinden.
Is het een kwestie van een klacht per mail naar Eneco sturen en zijn ze dan wel verplicht om de 30 dagen te honoreren?
Ik denk tegen beter weten in. Eneco is over t algemeen correct, zou me niks verbazen als de algemene voorwaarden dit prima afdekken.

Maar, ik doe mee als je t voor elkaar krijgt :o :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• baseonth3road
Ik heb een algemene energie klachtenbrief van Consuwijzer gebruikt en deze aangepast. Bij het versturen van de klacht werd aangegeven dat ze binnen 5 werkdagen een reactie sturen.

[naam etc.]

Eneco
Marten Meesweg 5
3068 AV Rotterdam

[plaats], [datum]

Onderwerp: klacht tariefwijziging

Geachte heer of mevrouw,

Ik heb een klacht over de tariefswijziging van het teruglevertarief welke per vandaag zichtbaar is geworden in mijn-eneco.

Wat is het probleem?
Bij het afsluiten van het contract is overeengekomen dat het teruglevertarief € -0,58556 per kWh is. Volgens de regels opgesteld door de ACM is het verplicht om wijzigingen in tarief voor variabele tarieven tenminste 30 dagen van te voren te communiceren. Aan deze eis is niet voldaan en daarom is deze wijziging onwettig.

Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om binnen de gestelde kwaliteitseisen, te weten 2 werkdagen, op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per email tegemoet.

Biedt u geen oplossing?
Reageert u niet op mijn klacht of biedt u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM en ik ga met mijn klacht naar De Geschillencommissie Energie. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,
[naam]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• reneeke1970
baseonth3road schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:09:
Ik heb een algemene energie klachtenbrief van Consuwijzer gebruikt en deze aangepast. Bij het versturen van de klacht werd aangegeven dat ze binnen 5 werkdagen een reactie sturen.

[naam etc.]

Eneco
Marten Meesweg 5
3068 AV Rotterdam

[plaats], [datum]

Geachte heer of mevrouw,

Ik heb een klacht over de tariefswijziging van het teruglevertarief welke per vandaag zichtbaar is geworden in mijn-eneco.

Wat is het probleem?
Bij het afsluiten van het contract is overeengekomen dat het teruglevertarief € -0,58556 per kWh is. Volgens de regels opgesteld door de ACM is het verplicht om wijzigingen in tarief voor variabele tarieven tenminste 30 dagen van te voren te communiceren. Aan deze eis is niet voldaan en daarom is deze wijziging onwettig.

Wat verwacht ik van u?
Ik vraag u vriendelijk om binnen de gestelde kwaliteitseisen, te weten 2 werkdagen, op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per email tegemoet.

Biedt u geen oplossing?
Reageert u niet op mijn klacht of biedt u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM en ik ga met mijn klacht naar De Geschillencommissie Energie. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,
[naam]
Serieus? Gaat dit kinderachtige gezeik nu ook al hier plaats vinden?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

ApC_IcE schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:18:

[...]

[...]

Maar het was 41 cent?

Ik zou even een tussentijdse nota per 30 juni aanvragen, zodat ze die 58 cent alvast dokken. Dat die app dan niet klopt boeit niet wanneer de eurootjes al binnen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06
reneeke1970 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:12:
[...]

Ik vind bovenstaande wel overdreven, maar ik vind wel degelijk dat energiebedrijven aangesproken mogen en moeten worden op de puinzooi die ze er van maken.

- tarieven worden niet tijdig gecommuniceerd
- tarieven worden foutief gecommuniceerd
- de salderingsregels worden niet opgevolgd (budget energie)
- etc.

Als ik me als klant zo zou gedragen dan waren de rapen gaar. Je mag van een professioneel bedrijf toch verwachten dat ze hun core business goed uitvoeren en ze hier op aanspreken wanneer ze dit niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yurie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Zojuist van Delta binnen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dx5Qk-jMWMmFacyjKj-aVZ1mwCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRrYQIPLFs0mUgbXBxl86DxE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Yurie op 04-07-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40

[naam etc.]

Eneco
Marten Meesweg 5
3068 AV Rotterdam

[plaats], [datum]

Geachte heer of mevrouw,

Wat is het probleem?

Wat verwacht ik van u?

Biedt u geen oplossing?

Met vriendelijke groet,
[naam]
Iets met slapende honden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:17
Ik ook. Precies dezelfde.
Prima toch?

Wordt er alleen niet wijs uit of ik enkel of dubbeltaroef heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Qosmic op 04-07-2022 22:36 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Qosmic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:34:
[...]

Ik ook. Precies dezelfde.
Prima toch?

Wordt er alleen niet wijs uit of ik enkel of dubbeltaroef heb.
Dat kun je zelf kiezen, normaliter dubbeltarief. Is voor ons terugleveraars iets gunstiger omdat ca. 68% tegen het normale tarief gaat en de rest tegen het lage tarief.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• baseonth3road
[...]

Dit hele topic zou de helft korter zijn indien de energie leveranciers de tarieven, zonder dubbelzinnigheid, 30 dagen voortijds zouden publiceren. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee om er steeds achteraan te moeten gaan om duidelijkheid te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
lithoijen schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:23:
[...]

Ik vind bovenstaande wel overdreven, maar ik vind wel degelijk dat energiebedrijven aangesproken mogen en moeten worden op de puinzooi die ze er van maken.

- etc.

Als ik me als klant zo zou gedragen dan waren de rapen gaar. Je mag van een professioneel bedrijf toch verwachten dat ze hun core business goed uitvoeren en ze hier op aanspreken wanneer ze dit niet doen?
Het is een puinzooi ja maar eenieder wist een paar dagen vóór 1 juli al wat de TLV vanaf 1 juli zou worden.
Om dan een dag voor 1 juli aan te melden - bij wijze va n - en dan gaan lopen klagen is ook wel weer een beetje flauw te noemen.
Diegenen die dit gedaan hebben hadden hun klachtenformulier waarschijnlijk ook al klaar liggen...
En sowieso hoef je niet te verwachten dat ze daar bij Eneco wakker liggen van een klacht die wordt voorgelegd aan de ACM / Consuwijzer, echt wat een ontzettend falende overheidsorganen zijn dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
baseonth3road schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:03:
[...]

Dit hele topic zou de helft korter zijn indien de energie leveranciers de tarieven, zonder dubbelzinnigheid, 30 dagen voortijds zouden publiceren. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee om er steeds achteraan te moeten gaan om duidelijkheid te krijgen.
Is dat niet een beetje het idee van het ' modelcontract ' ?
Blijkbaar kunnen ze dit zo volhouden, totdat er verdere jurisprudentie is die dit weerlegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneeke1970
[...]

- etc.

Websites mogen fouten bevatten, staat in kleine letters.
En iedereen heeft tijdig een mail gekregen die klopt met nieuwe tarieven.
Dus ga aub niet zeuren dat ze niet snel genoeg die puin zooi uit den Haag op hun website hebben staan.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
JohanNL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:14:
[...]

Het is een puinzooi ja maar eenieder wist een paar dagen vóór 1 juli al wat de TLV vanaf 1 juli zou worden.
Om dan een dag voor 1 juli aan te melden - bij wijze va n - en dan gaan lopen klagen is ook wel weer een beetje flauw te noemen.
Diegenen die dit gedaan hebben hadden hun klachtenformulier waarschijnlijk ook al klaar liggen...
En sowieso hoef je niet te verwachten dat ze daar bij Eneco wakker liggen van een klacht die wordt voorgelegd aan de ACM / Consuwijzer, echt wat een ontzettend falende overheidsorganen zijn dat...
Pardon, zelfs vandaag kunnen partijen zoals Oxxio en Eneco nog niet vertellen hoe is zit met de tarieven. Vorige week kreeg ik bij Engie bij 3x bellen drie keer andere tarieven vermeld. Het is een grote puinzooi.

Ga voor de grap eens grasduinen over de verschillende websites. Verkeerde BTW tarieven is zelfs nu op 4 juli nog vaak meer regel dan uitzondering.

Voorbeeldje ik heb vanmorgen een contract bij Oxxio afgesloten. Uitgebreid de tarieven doorgenomen met de telefoniste. Een uur later zijn de tarieven op de website compleet anders (maar nog steeds de foutieve 21% btw) en kan bij Oxxio niemand vertellen welke tarieven ik ga krijgen en ondanks de door twee medewerkers gedane beloften heb ik nog geen contract binnen.

En nee ik heb geen klachtenformulier klaarliggen.

@reneeke1970 Wat een flauwekul. Een foutje op een website kan natuurlijk altijd, maar een collectieve cluster fuck is heel wat anders. Als ze je over de telefoon ook continue verkeerd voorlichten is er echt wel meer aan de hand dan een foutje op de website. En dan heb ik het niet over een foutje in de btw % maar over totaal niet kloppende tarieven. En welke puinhoop uit Den Haag, die btw aanpassing die al maanden bekend is? Dat kan een basisschool leerling nog correct uitrekenen in 10 minuten tijd, dit mag ik van een professioneel bedrijf dan toch zeker ook wel verwachten?

[ Voor 16% gewijzigd door lithoijen op 04-07-2022 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 07:13
lithoijen schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:25:
[...]

Pardon, zelfs vandaag kunnen partijen zoals Oxxio en Eneco nog niet vertellen hoe is zit met de tarieven. Vorige week kreeg ik bij Engie bij 3x bellen drie keer andere tarieven vermeld. Het is een grote puinzooi.

Ga voor de grap eens grasduinen over de verschillende websites. Verkeerde BTW tarieven is zelfs nu op 4 juli nog vaak meer regel dan uitzondering.

Voorbeeldje ik heb vanmorgen een contract bij Oxxio afgesloten. Uitgebreid de tarieven doorgenomen met de telefoniste. Een uur later zijn de tarieven op de website compleet anders (maar nog steeds de foutieve 21% btw) en kan bij Oxxio niemand vertellen welke tarieven ik ga krijgen en ondanks de door twee medewerkers gedane beloften heb ik nog geen contract binnen.

En nee ik heb geen klachtenformulier klaarliggen.

@reneeke1970 Wat een flauwekul. Een foutje op een website kan natuurlijk altijd, maar een collectieve cluster fuck is heel wat anders. Als ze je over de telefoon ook continue verkeerd voorlichten is er echt wel meer aan de hand dan een foutje op de website. En dan heb ik het niet over een foutje in de btw % maar over totaal niet kloppende tarieven. En welke puinhoop uit Den Haag, die btw aanpassing die al maanden bekend is? Dat kan een basisschool leerling nog correct uitrekenen in 10 minuten tijd, dit mag ik van een professioneel bedrijf dan toch zeker ook wel verwachten?
Hier hetzelfde met Oxxio, behalve dat ik tijdens het gesprek zelf al de bevestigingsmail kreeg en direct aangaf dat de tarieven niet kloppen. Het contract is toen weer geannuleerd en er zou later een nieuw contract aangemaakt worden met de juiste tarieven, al heb ik mijn twijfel of ze zich daar aan gaan houden... Terwijl de telefonische overeenkomst bindend zou moeten zijn tussen beide partijen. Ondertussen zijn de tarieven op de website wel aangepast. We zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:40

watercoolertje

Untertitel

Dr_D schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:38:
[...]

Ik raad je aan om even koffie te zetten en ze te bellen...
Via whatsapp in 10 min geregeld, zelfde dag bevestiging nog in de mail gehad.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
Ik ben per 2 juli van Eneco overgestapt naar Delta. weet iemand hoe het met de eindafrekening van Eneco gaat? Moet je daar zelf achteraan of gaat dat automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 21:21
libo1949 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:56:
Ik ben per 2 juli van Eneco overgestapt naar Delta. weet iemand hoe het met de eindafrekening van Eneco gaat? Moet je daar zelf achteraan of gaat dat automatisch?
Gaat automatisch, gewoon even geduld hebben.
Zojuist ook overgestapt binnen 5 minuten van Eneco naar Delta. Laat de afrekening maar komen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

libo1949 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:56:
Kwestie van geduld helaas.

Zojuist bij Eneco in de chat gevraagd wanneer m'n eindnota komt; binnen zes weken na einde overeenkomst/overstap.

Op de vraag waarom een tussentijdse nota wel binnen een week geregeld was kreeg ik geen antwoord... |:(

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:55
Super. Vorige week overgestapt naar Delta, zie ik nu onderstaande terug in 'mijn Delta'

Actieve producten
Momenteel neemt u op dit adres geen diensten af bij DELTA.
Om diensten bij ons af te nemen, kijk op https://klantworden.deltaenergie.nl

Klantenservice weet het niet _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
[...]
... ik vind wel degelijk dat energiebedrijven aangesproken mogen en moeten worden op de puinzooi die ze er van maken.

- etc.

Een professioneel bedrijf hoeft er enkel zijn geld mee te verdienen. Van een bedrijf met een vergunning mag je verwachten dat ze zich aan bijbehorende wet en regelgeving houden.

Meer puinzooi bij energieleveranciers:
  • tarieven achter postcodemuren publiceren
  • tarieven in PDF-documenten verstoppen
  • teruglevergoedingen als tekst en niet in cijfers met een euroteken ervoor publiceren
  • 3 keer of vaker moeten vragen om een modelcontract voordat je een modelcontract krijgt
  • het contract wat je dan krijgt voldoet totaal niet aan de vorm van een modelcontract (2016)

[ Voor 3% gewijzigd door cj1 op 05-07-2022 09:37 ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yurie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
JL-IP(!) schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:12:
Super. Vorige week overgestapt naar Delta, zie ik nu onderstaande terug in 'mijn Delta'

Actieve producten

Kijk even goed rond in die Mijn omgeving, die zit slecht in elkaar en ik zag dit eerst ook maar kwam toch via een omweg bij mijn energiecontract terecht.. Ik kon het net niet meer reproduceren helaas...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tiffanylampje
[...]

Pardon? Er wordt tegen alle voorwaarden in, althans bij mijn leverancier en die van vele anderen, met twee of zelfs drie maten gemeten. Me dunkt dat dat in dit topic thuishoort. Je laat al langer blijken dat dit hele topic jou niet zint gezien je enorm chagrijnige toon; wat doe je hier dan nog?

[ Voor 4% gewijzigd door Tiffanylampje op 05-07-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:55
Yurie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:27:
[...]

Kijk even goed rond in die Mijn omgeving, die zit slecht in elkaar en ik zag dit eerst ook maar kwam toch via een omweg bij mijn energiecontract terecht.. Ik kon het net niet meer reproduceren helaas...
Inmiddels ben ik terug 'geappt' door de klantenservice en die geven aan dat mijn contract morgen in gaat en dat de 'mijn omgeving' dan ook verder gevuld gaat worden. Het is inderdaad een ongelooflijk slecht portaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter

Eneco modelcontract tarief website, TLV niet meer 100% van kaal Normaal?

Het is nu 5 juli en bij Eneco staat nog steeds 58 cent incl. ODE+EB incl. 9% BTW als Normaal leveringstarief op de website. @Srednier

Is er iemand het duidelijk is waarom bij Eneco de TLV voor s2 niet meer berekend kan worden door Normaal-leveringstarief min OBE min EB exclusief BTW om te rekenen?

Zijn de voorwaarden gewijzigd?
Is de TLV niet meer het Normaal, maar bijvoorbeeld het enkel- of daltarief?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
cj1 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:36:

Het is nu 5 juli en bij Eneco staat nog steeds 58 cent incl. ODE+EB incl. 9% BTW als Normaal leveringstarief op de website. @Srednier

Is er iemand het duidelijk is waarom bij Eneco de TLV voor s2 niet meer berekend kan worden door Normaal-leveringstarief min OBE min EB exclusief BTW om te rekenen?

Omdat de tarieven die op die pagina staan berekend zijn met 21% BTW zijn in plaats van 9% BTW. Ik heb een klacht ingediend omdat ik die tarieven wil hebben met 9% BTW zoals dat op die pagina ook gecommuniceerd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneeke1970
Tiffanylampje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Pardon? Er wordt tegen alle voorwaarden in, althans bij mijn leverancier en die van vele anderen, met twee of zelfs drie maten gemeten. Me dunkt dat dat in dit topic thuishoort. Je laat al langer blijken dat dit hele topic jou niet zint gezien je enorm chagrijnige toon; wat doe je hier dan nog?
Omdat dit topic over tarieven gaat, en niet over het interpreteren van regeltjes.
Dus ga lekker zelf weg, je zit op andere forums al genoeg te stoken om idereen tegen de leveranciers op te zetten

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithoijen
reneeke1970 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Omdat dit topic over tarieven gaat, en niet over het interpreteren van regeltjes.
Dus ga lekker zelf weg, je zit op andere forums al genoeg te stoken om idereen tegen de leveranciers op te zetten
En die leveranciers maken een puinhoop van hun tarieven en de bijbehorende voorwaarde. Als we de tarieven bespreken lijkt me dit meer dan relevant. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je inhoudelijke inbreng hier echt waardeer, maar dat de toon zo nu en dan wel wat negatief is. Vast niet zo bedoeld, maar zo komt het wel af en toe over. Zal voor mijn berichtjes zo nu en dan echt niet anders zijn, maar misschien kunnen we met zijn alle proberen de toon positief te houden.

On topic, helaas heeft oxxio me niet weten te verrassen en heb ik ondanks eerdere beloften nog geen bevestiging per mail binnen. Daarom nogmaals gebeld, maar de verder vriendelijke medewerker kon absoluut geen duidelijkheid verschaffen. Geeft helaas niet heel veel vertrouwen 😔

[ Voor 17% gewijzigd door lithoijen op 05-07-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:15
30 juni gevraagd om een tussnetijdse nota bij Eneco via de chat. Tot op heden niks gehoord. Iemand een idee hoe lang diit duurt of zijn ze me "vergeten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Ep Woody schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:42:
[...]
Omdat de tarieven die op die pagina staan berekend zijn met 21% BTW zijn in plaats van 9% BTW. Ik heb een klacht ingediend omdat ik die tarieven wil hebben met 9% BTW zoals dat op die pagina ook gecommuniceerd wordt.
Eneco heeft op de modelcontractpagina wel de ODE en EB met 9% weergegeven in de tekst onder de tabel. De tabel zelf zou dus op basis van 21% BTW zijn?

Tsja, dan klopt het verhaal met de 41 cent wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:51

KrL

Foto foto..

Ik had in zowel mijn mail van Eneco als de app tot een paar dagen geleden het bedrag van 41 cent staan, vandaag staat in mijn Eneco een melding dat de BTW verlaagd is naar 9% en een bedrag van 36 cent (modelcontract sinds april). Jammer, had de hoop dat hij op 41 cent zou blijven dus toch maar naar Delta.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKBKNmRNcUSw-KqnDdKjIb4ajfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WKyoGoewbm7FCHgtXLBlFkz1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door KrL op 05-07-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

KrL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:02:
Ik had in zowel mijn mail van Eneco als de app tot een paar dagen geleden het bedrag van 41 cent staan, vandaag staat in mijn Eneco een melding dat de BTW verlaagd is naar 9% en een bedrag van 36 cent (modelcontract sinds april). Jammer, had de hoop dat hij op 41 cent zou blijven dus toch maar naar Delta.
[Afbeelding]
Hoop is uitgestelde teleurstelling heb ik altijd geleerd :X

Hier per 1 juli ook naar Delta, prima wmb.

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
KrL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:02:
[Afbeelding]
Klacht indienen dat de tarieven niet overeenkomen met de tarieven op de modelcontractpagina. https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/ en dat je wil dat deze gecorrigeerd worden naar de juiste tarieven. Volgens de voorwaarden staan de tarieven namelijk op die pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiffanylampje
reneeke1970 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:47:
[...]

Hahahaha je hebt iemand anders voor je. De tarieven zijn gebonden aan regels dus dat hoort hier m.i. wel thuis.
loyske schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:55:
30 juni gevraagd om een tussnetijdse nota bij Eneco via de chat. Tot op heden niks gehoord. Iemand een idee hoe lang diit duurt of zijn ze me "vergeten"?
Ik heb die vraag ook gesteld en ik kreeg als antwoord 12 dagen. Ik ga uit van werkdagen.

[ Voor 29% gewijzigd door Tiffanylampje op 05-07-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
@mathijshooi Wie is er hier de beheerder van dat blok tekst met "Let op:" en rood gekleurde ondergrond.

Fijn om de link naar de tabel te plaatsen, wel graag met dieplink naar anker #part_4 (direct naar de tabel) i.p.v. de start van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
Net telefonisch contact met Delta om modelcontract stroom af te sluiten.

Ik krijg het straks allemaal nog per mail bevestigd.
Ingangsdatum morgen, en zij zeggen Eneco voor me op.

Heb gevraagd voor normaal en daltarief contract.

Vraagt die dame aan de telefoon of ik de meterstanden wil noteren en aan ze doorgeven wanneer ze er om vragen...Ik zeg worden die niet op afstand uitgelezen, ik heb een slimme meter.

Nee dat kunnen we niet, die moet u zelf even doorgeven...
en ook de meterstand van de zonnepanelen :?

Huh 8)7

Iemand met een slimme meter al ervaring hiermee?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
@mathijshooi

Tabel stand 5 juli

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ism8V_Mfkxv_FnqL1AN-MRqdSr4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YWRaJSlyI4ngnKfU6O8OD677.png?f=fotoalbum_large

Met Eneco BTW correctie, van 9% naar 21% BTW (voor de tarieven in de tabel op de Eneco website) = lagere TLV.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-08 12:41
Ep Woody schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:17:
[...]

Klacht indienen dat de tarieven niet overeenkomen met de tarieven op de modelcontractpagina. https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/ en dat je wil dat deze gecorrigeerd worden naar de juiste tarieven. Volgens de voorwaarden staan de tarieven namelijk op die pagina.
Handig: lekker veel klagen bij de maatschappijen die het meest schappelijk zijn door kale levertarief aan te houden. Dan zit straks de hele markt gewoon weer op 8 cent. Is er ook geen discussie meer over wat het teruglevertarief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 20:47

JWT

Ep Woody schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Volgens mij doen ze dat gewoon goed, is regel van de ACM

"Omdat consumenten over het algemeen langer dan zes maanden klant zijn bij een leverancier roept de ACM leveranciers op een btw-tarief van 21 procent te blijven gebruiken bij een aanbod voor een nieuw energiecontract. Dit is ook belangrijk omdat consumenten een aanbod moeten kunnen vergelijken met dat van andere leveranciers."

bron: https://radar.avrotros.nl...nergie-voor-hen-betekent/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mika7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 00:07
Supershiva schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:37:
Net telefonisch contact met Delta om modelcontract stroom af te sluiten.

Ik krijg het straks allemaal nog per mail bevestigd.
Ingangsdatum morgen, en zij zeggen Eneco voor me op.

Heb gevraagd voor normaal en daltarief contract.

Vraagt die dame aan de telefoon of ik de meterstanden wil noteren en aan ze doorgeven wanneer ze er om vragen...Ik zeg worden die niet op afstand uitgelezen, ik heb een slimme meter.

Nee dat kunnen we niet, die moet u zelf even doorgeven...
en ook de meterstand van de zonnepanelen :?

Huh 8)7

Iemand met een slimme meter al ervaring hiermee?
Lijkt mij een slecht geïnformeerde klantendienstmedewerkster. Ik had 'n iets meer snuggere dame aan de lijn bij Delta gelukkig. ;)
Waar is die slimme meter dan voor als ie zgn niet uitgelezen zou kunnen worden. (vraag vr die backup pen&paper dame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
Mika7 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:48:
[...]

Lijkt mij een slecht geïnformeerde klantendienstmedewerkster. Ik had 'n iets meer snuggere dame aan de lijn bij Delta gelukkig. ;)
Waar is die slimme meter dan voor als ie zgn niet uitgelezen zou kunnen worden. (vraag vr die backup pen&paper dame)
mmm.... dan gelijk nog maar een vraagje..

Ik heb nog geen bevestigingsmail ontvangen van Delta voor het afsluiten van het contract.
Hoe lang duurde het bij jou voordat je deze in de mailbox had?

Bij de overstap naar Eneco had ik hem al in de mail dat ik nog aan de telefoon hing met de medewerker...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
JWT schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:43:
[...]

"Omdat consumenten over het algemeen langer dan zes maanden klant zijn bij een leverancier roept de ACM leveranciers op een btw-tarief van 21 procent te blijven gebruiken bij een aanbod voor een nieuw energiecontract. Dit is ook belangrijk omdat consumenten een aanbod moeten kunnen vergelijken met dat van andere leveranciers."

Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar dan moet dat wel op de juiste manier gecommuniceerd worden.

Als de tarieven incl 21% BTW zijn is dat prima, als dat er ook onder staat. Nu staan er tarieven met daaronder de tekst: Alle tarieven zijn incl 9% BTW. Dus dan mag ik er vanuit gaan dat al die tarieven ook daadwerkelijk met 9% BTW zijn en niet stiekem alsnog met 21% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

JL-IP(!) schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:12:

Actieve producten

Had ik ook. Duurt even maar komt goed. Delta heeft het vast heel druk met al die nieuwe klanten die #vagetoko Eneco verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:51

KrL

Foto foto..

Ep Woody schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:17:
[...]

Klacht gaat me nog even te ver maar nog wel even geïnformeerd via de dwebchat bij Eneco:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LIGjEbYvUJcyQHxjtrnhD29aMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3QV8QPWmCFh2WD1zTFvR1jKb.png?f=fotoalbum_large
Straks maar eens bellen of het mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Ep Woody schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:53:
[...]

Dat is allemaal heel leuk en aardig, maar dan moet dat wel op de juiste manier gecommuniceerd worden.

Als de tarieven incl 21% BTW zijn is dat prima, als dat er ook onder staat. Nu staan er tarieven met daaronder de tekst: Alle tarieven zijn incl 9% BTW. Dus dan mag ik er vanuit gaan dat al die tarieven ook daadwerkelijk met 9% BTW zijn en niet stiekem alsnog met 21% BTW.
Bij Eneco naaien ze gewoon de klant. Loktarief met 9% BTW op de website en als je dan contract afsluit mag je voorover bukken en krijg je 5 cent minder tlv.

#vagetoko

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

KrL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Klacht gaat me nog even te ver maar nog wel even geïnformeerd via de dwebchat bij Eneco:
[Afbeelding]
Straks maar eens bellen of het mogelijk is.
Beter bel je met Delta 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

[naam etc.]

Eneco
Marten Meesweg 5
3068 AV Rotterdam

[plaats], [datum]

Geachte heer of mevrouw,

Wat is het probleem?

Wat verwacht ik van u?

Biedt u geen oplossing?

Met vriendelijke groet,
[naam]
Helemaal mee eens. 1-2 dagen na 1 juli wisten we het pas. Dat kan niet
Heb ik ook net gedaan. Per morgen Delta.

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 05-07-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

cj1 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:36:

Er staat ten onrechte bij dat dit tarief incl 9% BTW is, want als je in dit lokkertje trapt komen ze met tarieven die berekend zijn met 21% BTW. Dat scheelt ruim 5 cent op de tlv. Je krijgt maar 41 cent ipv 46 cent.

Mag je dit oplichting noemen?
Voor de duidelijkheid, ik stel alleen maar vragen en beweer niets over deze #vagetoko 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:25
Ik zie nu 36 cent in de Mijn Eneco app kreeg daarnaast een pop-up melding dat de tarieven nu correct worden weergegeven met 9% btw. Ik ben 9 juni overgestapt naar het modelcontract. Daarvoor was het 41 cent, dus mijn gok is dat 36 cent voor iedereen geldt daar. Binnenkort ga ik wel overstappen als het duidelijker is wat alle tarieven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

JWT schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:43:
[...]

Eneco moet er dan niet expliciet bij zetten dat de tarieven met 9% BTW zijn als ze bedoelen dat het met 21% BTW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

dubbelpost deleted

[ Voor 98% gewijzigd door ursusMaritimus op 05-07-2022 11:10 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Laatst online: 22:04
TheUninvited schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:04:
Ik zie nu 36 cent in de Mijn Eneco app kreeg daarnaast een pop-up melding dat de tarieven nu correct worden weergegeven met 9% btw. Ik ben 9 juni overgestapt naar het modelcontract. Daarvoor was het 41 cent, dus mijn gok is dat 36 cent voor iedereen geldt daar. Binnenkort ga ik wel overstappen als het duidelijker is wat alle tarieven zijn.
Klopt en volgens mij nu al meerdere malen aangegeven. Iedereen krijgt dezelfde prijs van 0,36 zoals ik begrijp. Eneco heeft dit zelf ook aangegeven.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 10:11
Is er hier iemand die nu al die 0,46 euro als terugleververgoeding op zijn of haar contract heeft bij Eneco?

Want de huidige prijzen op de site zijn dit:

Product Tarief

Op basis daarvan zou ik een TLV van 0,41 euro krijgen. Volgens Eneco dan.

Ik had nu trouwens EINDELIJK iemand aan de lijn die het serieus nam en wilde uitzoeken, die belt mij vanmiddag terug.

Maar wat zou nu de TLV horen te zijn bij Eneco met die prijzen?
Blijkt na deze verrekening dat u meer stroom
heeft teruggeleverd dan verbruikt, dan ontvangt u van ons hiervoor
een terugleververgoeding. Dit is het normaaltarief dat geldt
voor uw stroomproduct, exclusief: btw, opslag duurzame energie,
energiebelasting en vaste leveringskosten.
Normaaltarief = 0,58
Energiebelasting = 0,04
BTW = 9%

Dus dat is 0,58/100*91 - 0,04 = 0,48 cent? Dat is nog meer dan die 46....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

mvrooij schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Klopt en volgens mij nu al meerdere malen aangegeven. Iedereen krijgt dezelfde prijs van 0,36 zoals ik begrijp. Eneco heeft dit zelf ook aangegeven.
Bestaande klanten worden harder genaaid (36 cent) dan nieuwe klanten (41 cent) door Eneco!
Op basis van de tarieven met 9% BTW zoals op hun website kom je op ruim 46 cent.

Beter bellen alle Eneco klanten even met Delta. Met dubbeltarief kom je daar gewogen op ruim 42 cent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:04
ursusMaritimus schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:57:
Bij Eneco naaien ze gewoon de klant. Loktarief met 9% BTW op de website en als je dan contract afsluit mag je voorover bukken en krijg je 5 cent minder tlv.
Hoewel het voor zo'n grote partij echt slecht is dat ze dit na 4 dagen nog niet gefixt hebben, denk ik niet dat ze dit expres doen.. Simpelweg omdat 95%+ van de mensen niet te maken heeft met een terugleververgoeding en de elektra prijzen dus 10% goedkoper blijken dan hier vermeldt staat. :P

Het lijkt gewoon op een logge grote partij waarbij de communicatie tussen de verschillende afdelingen gewoon rampzalig slecht blijkt..

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 05-07-2022 11:19 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:16
Supershiva schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb nog geen bevestigingsmail ontvangen van Delta voor het afsluiten van het contract.

Bij de overstap naar Eneco had ik hem al in de mail dat ik nog aan de telefoon hing met de medewerker...
Gaat volgens mij over de nacht. Want moet langs crediteuren admin voor de solvabiliteitscheck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Renkie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:10:
Is er hier iemand die nu al die 0,46 euro als terugleververgoeding op zijn of haar contract heeft bij Eneco?

Want de huidige prijzen op de site zijn dit:

Product Tarief

Op basis daarvan zou ik een TLV van 0,41 euro krijgen. Volgens Eneco dan.

Ik had nu trouwens EINDELIJK iemand aan de lijn die het serieus nam en wilde uitzoeken, die belt mij vanmiddag terug.

Maar wat zou nu de TLV horen te zijn bij Eneco met die prijzen?

[...]

Normaaltarief = 0,58
Energiebelasting = 0,04
BTW = 9%

Dus dat is 0,58/100*91 - 0,04 = 0,48 cent? Dat is nog meer dan die 46....?
Je berekening klopt niet helemaal. Een juiste berekening op basis van wat op de Eneco site staat zou zijn (0,58073 / 1,09) - (0,03679 + 0,03050) = 0,4655.

Alleen als je dan een contract afsluit vervangen ze de 1,09 door 1,21 en krijg je maar 0,41265 ...

Bestaande klanten schijnen maar 36 cent te krijgen, dus ik kan me niet voorstellen dat er daar ook maar eentje van blijft zitten bij Eneco.

[ Voor 0% gewijzigd door ursusMaritimus op 05-07-2022 11:20 . Reden: helemaal toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorecs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 10:18
Supershiva schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb gister overdag gebeld, 's avonds om 10.09 de aanmelding/bevestiging via de email. Lijkt wat tijd overheen te gaan ivm kredietwaardigheidscheck (gaven ze ook aan via WhatsApp).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 10:11
ursusMaritimus schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Je berekening klopt niet. Een juiste berekening op basis van wat op de Eneco site staat zou zijn (0,58073 / 1,09) - (0,03679 + 0,03050) = 0,4655.

Alleen als je dan een contract afsluit vervangen ze de 1,09 door 1,21 en krijg je maar 0,41265 ...

Bestaande klanten schijnen maar 36 cent te krijgen, dus ik kan me niet voorstellen dat er daar ook maar eentje van blijft zitten bij Eneco.
Ah doh ;) Je hebt gelijk!

Maar als ik dan op die 46 cent kom is het goed dus. Prima
We gaan het zien :)
Pagina: 1 ... 59 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2